:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Een vtc mini is niet heel veel duurder. Zelfs een dual 18650 mod a la cuboid is maar een paar dollar duurder.Krentenbol schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:41:
Ik ben op zoek naar een tweede boxmod om mijn CoolFire IV aan te vullen. Op zich voldoet hij wel qua wattage, maar qua accucapaciteit niet echt. Hij is regelmatig voor het eind van de dag leeg. In de winter was dat geen probleem, maar met de zomer in aantocht kan dat best vervelend worden. Nu zit ik een beetje rond te kijken en de eVic VTC Mini springt vooral in het oog door de hoeveelheid features en hoge vermogen voor het geld. Nu zag ik toevallig dat er ook een eLeaf iStick Pico 75watt aankomt. Deze heeft zo op het eerste oog dezelfde mogelijkheden, maar is wel een stukje goedkoper (nog geen dertig dollar in de presale). Een erg interessante mod dus IMO. Wat ik wel heb bedacht intussen is dat een mod met vervangbare batterijen wel handig gaat zijn, zodat ik iig door kan vapen als mijn batterij leeg is en ik even geen stopcontact bij de hand heb
Ik wil nooit meer een mod met een interne accu.
Klopt, die vtc mini heb ik ook naar gekeken. De Cuboid heb ik niet naar gekeken omdat ik de power toch niet zou gebruiken, maar duur is hij ook zeker niet en de dual battery is wel heel fijn natuurlijk. Ik ben tot nu altijd voor mods met een vaste accu gegaan omdat ze gewoon een dag mee gingen, maar nu ik op hogere wattages damp (nu 30 watt met de Cubis), is het toch niet genoeg.Domino schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:52:
[...]
Een vtc mini is niet heel veel duurder. Zelfs een dual 18650 mod a la cuboid is maar een paar dollar duurder.
Ik wil nooit meer een mod met een interne accu.
De VTC mini is dan toch een stuk groter.
Je kan ook nog proberen de batterij uit de Cool Fire te vervangen. Ziet er niet helemaal onmogelijk uit
YouTube: Coolfire IV by Innokin
Klopt, maar dat is on the go toch iets minder handigluckyjan schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:00:
De Eleaf Pico lijkt me ook een mooi ding voor het geld. Lekker klein en toch vervangbare 18650 batterij.
De VTC mini is dan toch een stuk groter.
Je kan ook nog proberen de batterij uit de Cool Fire te vervangen. Ziet er niet helemaal onmogelijk uit
YouTube: Coolfire IV by Innokin
Ik wil niet anders meer. De eerste 3 tot 5 coils is het ff zoeken naar ideale vulling van katoen etc. Daarna is het automatisme.dodge_911 schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:46:
[...]
Cool! Dan heb ik dus 2 V1's en 2 V2's
Toch maar 's gaan leren zelf bouwen dan
Ik gebruik cotton bacon erbij, echt top smaak.
Gebruik wel gewoon pre built coils van 0.3 ohm's. Zo'n zakje kost geen drol.
En je moet ze ALTIJD in set gebruiken en laden.
Verwijderd
Ik heb nog een vraagje:
Als je een tank hebt die je even niet gebruikt hoe bewaar je die?
Zonder liquid of met liquid in?
Als dat zonder liquid in kan het dan kwaad dat je coil droog komt te staan?
Mvg
Mag gewoon met liquid erin. Sommige tanks lekken dan een beetje dor de airflow, met name de direct lung sub Ω tanks willen daar wel een last van hebben. Die kun je gewoon op de kop wegzetten.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 06:38:
Hallo iedereen,
Ik heb nog een vraagje:
Als je een tank hebt die je even niet gebruikt hoe bewaar je die?
Zonder liquid of met liquid in?
Als dat zonder liquid in kan het dan kwaad dat je coil droog komt te staan?
Mvg
Het kan geen kwaad dat je wick droog komt te staan. Als je diezelfde wick maar even in laat trekken als je de tank weer gaan gebruiken.
Verwijderd
Wat bedoel je juist met spoel hem om?418O2 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:42:
Ik haal de wick er meestal uit, spoel hem om en zet hem droog of drogend weg
Mvg
Even uitspoelen met lauw water zodat alle liquid er echt uit is.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:46:
[...]
Wat bedoel je juist met spoel hem om?![]()
Mvg
Verwijderd
Thanks ik dacht al dat het met een speciaal product moest.418O2 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:48:
[...]
Even uitspoelen met lauw water zodat alle liquid er echt uit is.
Alvast bedankt
Ik ben nu de TC van mijn evic aan het testen.
Op welke temp dampen jullie?
Hoe makkelijk kom je echter aan refills zonder nicotine? Ik heb niet alle 81 pagina's doorgelezen maar op de laatste pagina's werd ik wel getriggered door een aantal smaken die mij wel lekker klinken. Mixen jullie deze zelf of kopen jullie deze ergens in? Ikzelf zoek nu eerst een adres in Nederland om te expirimenteren en misschien later in bulk ga inkopen waar het goedkoper is of zelf maken, alhoewel me dat best nog wel tricky lijkt. Omdat ik van de nicotine af ben heb ik ze ook liever zonder: is dit kant en klaar te koop in Nederland?
De kit waar ik over nadenk heeft alle onderdelen 2x, 5x tank cartridges en 5 atomizers van 2.0. Is het verstandig om hierbij meer atomizers/cartridges bij te bestellen? Kan je de cartridges hergebruiken als je dezelfde smaak aanhoudt of zijn deze enigsinds goed te reninigen? En is het verstandig om atomizers met lagere Ohm waardes bij te bestellen? Ik zie hier in het topic vaak 0.5 en 1 ohm terugkomen terwijl deze wordt geleverd met 2 ohm.
[ Voor 4% gewijzigd door Mount op 12-04-2016 10:25 ]
Nee. Hoewel ik zelf nooit e-cigs met cartridges heb gebruikt heb ik er wel bijna uitsluitend negatieve verhalen over gehoord. De smaak- en dampervaring van dit soort dingen schijnt flink tegen te vallen.Mount schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:25:
Na al een tijdje gestopt te zijn met roken voel ik soms toch weer een lichte aandrang komen. Niet zozeer naar de nicotine, maar wel als ik mijn handen vrij heb om iets in mijn mond te stoppen. Nu had ik al eerder via via gehoord van eSmoking en ik wil het nu ook een poging geven. Hierbij kwam ik eGo-C starterkits tegen, volgensmij is dit wel een goede keus?
Je kunt beter een starter ego kopen met een gewone clearomizer die je met liquid kunt vullen.
Of je nicvrije cartridges kunt kopen weet ik niet maar het zal vast zo zijn. Nicvrije liquid kun je in ieder geval in overvloed kopen. Kijk eens op zwoofs.nlHoe makkelijk kom je echter aan refills zonder nicotine? Ik heb niet alle 81 pagina's doorgelezen maar op de laatste pagina's werd ik wel getriggered door een aantal smaken die mij wel lekker klinken. Mixen jullie deze zelf of kopen jullie deze ergens in? Ikzelf zoek nu eerst een adres in Nederland om te expirimenteren en misschien later in bulk ga inkopen waar het goedkoper is of zelf maken, alhoewel me dat best nog wel tricky lijkt. Omdat ik van de nicotine af ben heb ik ze ook liever zonder: is dit kant en klaar te koop in Nederland?
Lager dan 1 ohm dampen is heerlijk. We noemen dat sub-ohmen en het is tegenwoordig al bijna de norm. Zeker voor wat betreft de range tussen 0.5 en 1. Nog lager is wel echt wat extremer en niet direct geschikt voor beginners.De kit waar ik over nadenk heeft alle onderdelen 2x, 5x tank cartridges en 5 atomizers van 2.0. Is het verstandig om hierbij meer atomizers/cartridges bij te bestellen? Kan je de cartridges hergebruiken als je dezelfde smaak aanhoudt of zijn deze enigsinds goed te reninigen? En is het verstandig om atomizers met lagere Ohm waardes bij te bestellen? Ik zie hier in het topic vaak 0.5 en 1 ohm terugkomen terwijl deze wordt geleverd met 2 ohm.
Ik raad je aan om je eens te verdiepen in de Ego AIO. Ik heb hem zelf niet maar dat is wel de starter van keuze nu. Daar zit een 0.6 ohm coil bij als ik het goed heb, maar je kunt er ook coils van 1 ohm bijkopen. Ik hoor ontzettend goede verhalen over deze unit.
En nogmaals; die cartrdige shizzle zou ik helemaal links laten liggen. Mocht je dat toch willen zou ik een super el cheapo setje bij de Primera/Supermarkt/Sigarenboer halen waarbij je je dan wel moet realiseren dat je een zeer beperkte dampervaring hebt.
Blijf er gewoon helemaal vanaf, die aandrang gaat wel weer over.Mount schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:25:
Na al een tijdje gestopt te zijn met roken voel ik soms toch weer een lichte aandrang komen. Niet zozeer naar de nicotine, maar wel als ik mijn handen vrij heb om iets in mijn mond te stoppen. Nu had ik al eerder via via gehoord van eSmoking en ik wil het nu ook een poging geven. Hierbij kwam ik eGo-C starterkits tegen, volgensmij is dit wel een goede keus?
Hoe makkelijk kom je echter aan refills zonder nicotine? Ik heb niet alle 81 pagina's doorgelezen maar op de laatste pagina's werd ik wel getriggered door een aantal smaken die mij wel lekker klinken. Mixen jullie deze zelf of kopen jullie deze ergens in? Ikzelf zoek nu eerst een adres in Nederland om te expirimenteren en misschien later in bulk ga inkopen waar het goedkoper is of zelf maken, alhoewel me dat best nog wel tricky lijkt. Omdat ik van de nicotine af ben heb ik ze ook liever zonder: is dit kant en klaar te koop in Nederland?
De kit waar ik over nadenk heeft alle onderdelen 2x, 5x tank cartridges en 5 atomizers van 2.0. Is het verstandig om hierbij meer atomizers/cartridges bij te bestellen? Kan je de cartridges hergebruiken als je dezelfde smaak aanhoudt of zijn deze enigsinds goed te reninigen? En is het verstandig om atomizers met lagere Ohm waardes bij te bestellen? Ik zie hier in het topic vaak 0.5 en 1 ohm terugkomen terwijl deze wordt geleverd met 2 ohm.
Als je aan deze kriebels overgeeft dan is de stap naar roken ook weer kleiner.
Neem dat advies gewoon aan, helemaal gestopt blijven is het beste, gewoon niet meer die kant op bewegen.
Heb je ook een wetenschappelijk onderzoek dat aantoont hoe groot de kans is dat mensen die zijn gestopt met roken en na een tijdje beginnen met dampen uiteindelijk weer gaan roken of zuig je dit uit je duim?KillerAce_NL schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:06:
[...]
Als je aan deze kriebels overgeeft dan is de stap naar roken ook weer kleiner.
Hetzelfde als toch maar eens 1x een sigaret roken....sommigen kunnen dat prima, voor anderen is dat het begin naar wéér roken.
Daarom ook, als je helemaal gestopt bent, wees er blij mij, een hele prestatie !
Klop jezelf op de schouder en blijf er helemaal af.
Ik snap die kriebel wel, ben er zelf ook 4 jaar helemaal af geweest en toch elke keer als het weer mooi weer was en je zat buiten, dan kriebelde het
[ Voor 21% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-04-2016 13:37 ]
Je zuigt het dus uit je duim.KillerAce_NL schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:31:
Nee ik zuig niets uit mijn duim, als stopper weet je gewoon dat je gestopt moet blijven. Een klein stapje toegeven is gewoon niet goed. Dat kun je zelf ook wel nagaan.
Hetzelfde als toch maar eens 1x een sigaret roken....sommigen kunnen dat prima, voor anderen is dat het begin naar wéér roken.
Daarom ook, als je helemaal gestopt bent, wees er blij mij, een hele prestatie !
Klop jezelf op de schouder en blijf er helemaal af.
Ik snap die kriebel wel, bene r zelf ook 4 jaar helemaal af geweest en toch elke keer als het weer mooi weer was ne je zat buiten, dan kriebelde het
Als je begint met dampen ben je nog steeds gestopt met roken. Sterker nog; dampen is een uitstekende vervanger voor roken. Veel effectiever dan welk ander middel dan ook.
Kom eens achter je keyboard vandaan en leef het leven. Niet alles in het leven draait om stellingnames...
Vreemde reactie. Je neem zelf de stelling dat beginnen met dampen je weer dichter bij het roken brengt. Er wordt gevraagd om een bron om dit te staven en dan geef je niet thuis en is je stelling opeens niet meer belangrijk?KillerAce_NL schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:39:
Man daar heb ik het toch niet over. Ben zelf ook damper, ik ken de voordelen. Ik kan (nog) niet zonder nicotine en als ik dat kon, dan zou ik ook helemaal stoppen met dampen
Kom eens achter je keyboard vandaan en leef het leven. Niet alles in het leven draait om stellingnames...
Zeg dan gewoon niets. De vraagsteller wil advies over hardware niet over hoe hij of zij zijn of haar leven moet inrichten volgens jou.
Die eGo vul je toch ook gewoon het reservoir bij, of zie ik dat verkeerd?
Wat ik namelijk wel vaak zie en hoor is dat, wanneer mensen overstappen of beginnen met kwalitatief slechte apparatuur, ze redelijk vaak weer de overstap maken naar sigaretten en dat probeer je juist in eerste instantie te voorkomen door nu voor het dampen te kiezen.
Dit schijnt een hele goede kit te zijn voor een roker die wil overstappen (of iig niet meer wil gaan roken)Mount schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:04:
Nou, ik damp toch liever met nicotine dan weer te gaan roken. Vorige week stond ik al met een pakje in m'n handen maar gewoon weer weg kunnen leggen.
https://www.e-smokershop....432/joyetech-aio-kit.html
Vul je bij door de bovenste ring eraf te draaien. Als je op youtube Joyetech AIO ingeeft vind je alles en meer wat je maar wil weten
[ Voor 6% gewijzigd door luckyjan op 12-04-2016 14:33 ]
Het gaat niet specifiek om dampen. als je stopt met roken, dan stop je met verschillende zaken.Nachtschade schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:44:
[...]
Vreemde reactie. Je neem zelf de stelling dat beginnen met dampen je weer dichter bij het roken brengt. Er wordt gevraagd om een bron om dit te staven en dan geef je niet thuis en is je stelling opeens niet meer belangrijk?
Zeg dan gewoon niets. De vraagsteller wil advies over hardware niet over hoe hij of zij zijn of haar leven moet inrichten volgens jou.
De moeilijkste is vaak de gewoonte van het roken.
En dat is nou juist wat je weer oppakt als je van gestopt zijn gaat naar dampen.
Je hebt weer wat in je handen en je mond en je gaat weer op bepaalde tijden dampen.
dat is erg jammer, je hebt er immers voor geknokt om daarmee te stoppen en een ex roker blijft daar vaak nog lange tijd tegen vechten.
Vandaar mijn (ongevraagde advies en mening), blijf lekker gestopt.
Enne niet zo zuur boys, het is mooi weer
Goed van jeMount schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:04:
Nou, ik damp toch liever met nicotine dan weer te gaan roken. Vorige week stond ik al met een pakje in m'n handen maar gewoon weer weg kunnen leggen.
ALS je toch gaat dampen, volg de adviezen hier. ga niet voor een goedkoop setje, maar stel iets samen vanuit china of NLD als je meer wil betalen.
Begin met normale coils en als het lekker is kun je zelf coils gaan maken omdat je al een goede sub-ohm device hebt.
Die cheapo dingen komen tekort op:
Smaak
Prijs
Onderhoud
Damp
Smaak:
Gooi een liquid in een el cheapo ego device, damp ervan en damp dan eens met een mod. Wereld van verschil, veel diepere smaak en ook anders.
Prijs: aanschaf is meestal laag, dat ga je weer compenseren door duurdere coils/cartridges.
Onderhoud: Een goede mod kun je helemaal uit elkaar halen en elk onderdeeltje vervangen bij defect op slijtage.
Damp: Moet je ervaren, veel meer damp, zachter ook en je kunt direct to lung roken.
Die eGo is zeg maar generatie 2 en de AIO generatie 4 (dampt een stuk beter)Mount schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:39:
Ik zal er naar kijken, thanks. Is die eGo dan zoveel meer werk? Ik dacht dat het ook een kwestie was van bijvullen (met een naald?), af en toe de coils vervangen en laden...
Het hele idee van dampen is dat je je verslavingen aan nicotine en gewoonte in stand kunt houden zonder dat je ernstig schadelijke stoffen binnenkrijgt.KillerAce_NL schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:43:
[...]
Het gaat niet specifiek om dampen. als je stopt met roken, dan stop je met verschillende zaken.
De moeilijkste is vaak de gewoonte van het roken.
En dat is nou juist wat je weer oppakt als je van gestopt zijn gaat naar dampen.
Je hebt weer wat in je handen en je mond en je gaat weer op bepaalde tijden dampen.
dat is erg jammer, je hebt er immers voor geknokt om daarmee te stoppen en een ex roker blijft daar vaak nog lange tijd tegen vechten.
Vandaar mijn (ongevraagde advies en mening), blijf lekker gestopt.
Enne niet zo zuur boys, het is mooi weer
Het was ook mijn idee om het enigsinds goed aan te pakken en absoluut niet terug te gaan. Het liefste damp ik ook zonder nicotineKillerAce_NL schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:48:
[...]
Goed van je![]()
ALS je toch gaat dampen, volg de adviezen hier. ga niet voor een goedkoop setje, maar stel iets samen vanuit china of NLD als je meer wil betalen.
Begin met normale coils en als het lekker is kun je zelf coils gaan maken omdat je al een goede sub-ohm device hebt.
Die cheapo dingen komen tekort op:
Smaak
Prijs
Onderhoud
Damp
Smaak:
Gooi een liquid in een el cheapo ego device, damp ervan en damp dan eens met een mod. Wereld van verschil, veel diepere smaak en ook anders.
Prijs: aanschaf is meestal laag, dat ga je weer compenseren door duurdere coils/cartridges.
Onderhoud: Een goede mod kun je helemaal uit elkaar halen en elk onderdeeltje vervangen bij defect op slijtage.
Damp: Moet je ervaren, veel meer damp, zachter ook en je kunt direct to lung roken.
Oh, ik dacht dat die eGo-C beter was omdat hij ook overal werd aangeraden, volgensmij ook in de TS hier. Heb je wellicht ergens actuele reviews of een concreet voorbeeld van? Ik wil het best wel uitzoeken, maar ik heb het gevoel dat er ook veel verouderde informatie is. Graag bestel ik de fluids dan wel in nederland in kleine hoeveelheden om te kijken wat ik lekker vind en wat niet. Zelf coils maken lijkt me leuk, maar in het begin denk ik dat ik het gewoon met het standaardmateriaal probeer.luckyjan schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:50:
[...]
Die eGo is zeg maar generatie 2 en de AIO generatie 4 (dampt een stuk beter)
De AIO komt uit 2016. Degelijke reviews vind je met name op YouTube.
Precies, waarom zou hij, als hij er vanaf isNachtschade schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:53:
[...]
Het hele idee van dampen is dat je je verslavingen aan nicotine en gewoonte in stand kunt houden zonder dat je ernstig schadelijke stoffen binnenkrijgt.
Wat begrijp jij precies niet aan...KillerAce_NL schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:07:
[...]
Precies, waarom zou hij, als hij er vanaf is
Na al een tijdje gestopt te zijn met roken voel ik soms toch weer een lichte aandrang komen. Niet zozeer naar de nicotine, maar wel als ik mijn handen vrij heb om iets in mijn mond te stoppen.
Vraagsteller geeft toch een overduidelijk motivatie voor zijn of haar beslissing, of niet dan?

Mmmm, levertijd van 60 dagen. Iemand nog andere suggesties voor een stevige vapor?luckyjan schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:48:
[...]
Ik heb deze besteld (en die is gisteren verzonden).
http://nl.aliexpress.com/...6-All-In/32616977065.html
[video]
5.6 ml met de Nautilus coil all in one apparaat.
Thanks! Ik zal er zo gelijk een paar bestellen418O2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:57:
Flattop. Samsung 30q van dampaccu.nl zou ik gebruiken.
En je moet ze ALTIJD in set gebruiken en laden.
Dit zou ik juist niet doen! Ik heb in het verleden mijn Kangertech OCC coils uitgespoeld als ik van smaak wisselde en daarna gingen de coils _altijd_ lekken. Ik had deze van Zwoofs en heb dus de klantenservice gecontacteerd over hoe dit zat. Als je de katoen nat maakt, krimpt deze bij het drogen volgens hun. Ik ben dus gestopt met het uitspoelen.418O2 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:48:
[...]
Even uitspoelen met lauw water zodat alle liquid er echt uit is.
[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 12-04-2016 21:48 ]
Ah, ik had het te snel gelezen idd. Het omspoelen ging om de tank. In dat geval is het geen kritiek op jou, maar aanvullende informatie418O2 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:48:
Ja je tank en coil zonder wick moet je uitspoelen, bij een rba dan
Vorralsnog zijn er 2 concentraten te koop, Rhodonite en Bronuts. Rhodonite is de winnaar van de DIY contest 2015 op reddit en ook Bronuts is erg populair.
Voor de echte doe het zelvers hierbij de recepten:
Bronuts
0.7% Biscuit (INAWERA)
1% Cake (Yellow) (FW)
7% Chocolate Glazed Doughnut (CAP)
0.7% Joy (FA)
Rhodonite
0.5% Acetyl Pyrazine 5%
1.5% Almond (FA)
1% Bavarian Cream (TPA)
1% Cake (Yellow) (FW)
2% Cookie (FA)
0.5% Cream Fresh (FA)
1% Fuji Apple (FA)
1% Meringue (FA)
0.5% Raspberry (INAWERA)
0.3% Torrone (FA)
Beide heb ik nog niet geprobeerd, Bronuts wordt hem sowieso niet omdat ik niet van chocolade vapes hou. Rhodonite heb ik bijna alle flavours voor maar moet nog yellow cake bestellen...
Van alles wat ik tot nog toe aan DIY recepten heb geprobeerd is het volgende recept met afstand de beste, raspberry custard (credits naar Coop34 van reddit):
raspberry custard
2% Apple Pie (FA)
1% Cream Fresh (FA)
1% Meringue (FA)
1% Raspberry (INAWERA)
2% Raspberry (Sweet) (TPA)
5% Vanilla Custard v1 (CAP)
[ Voor 13% gewijzigd door Mr_Tomatohead op 13-04-2016 12:29 ]
Als je nog meer populaire elr/reddit recepten ineens wil proberen: Flavour Boss.
Is een engelsman die je de afzonderlijke concentraten voor de recepten precies afgemeten toe stuurt, genoeg voor één of twee liter. Of, naar keuze, voorgemixt in een zogenaamd 'boss shot'. Alleen nog PG, VG en nic toevoegen en het is klaar.
O dat is wel zeer bazig op zich.Domino schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:08:
[...]
Als je nog meer populaire elr/reddit recepten ineens wil proberen: Flavour Boss.
Is een engelsman die je de afzonderlijke concentraten voor de recepten precies afgemeten toe stuurt, genoeg voor één of twee liter. Of, naar keuze, voorgemixt in een zogenaamd 'boss shot'. Alleen nog PG, VG en nic toevoegen en het is klaar.
Dat is inderdaad een flinke hoeveelheid recepten, ik bookmark hem! Zou mooi zijn als ze in de toekomst samples zouden toevoegen, vind het vooralsnog wel erg tricky om in 1 keer voor een liter te bestellen.Domino schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:08:
[...]
Wat trouwens nog wel in mijn ogen een groot pluspunt is van de deal van chefsvapour is dat dit in samenwerking (en dus met goedkeuring) van ENYAWREKLAW tot stand is gekomen.
Bestaan ook, premixed. Juice Shop > Dripper Range (link)Mr_Tomatohead schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:27:[...]Dat is inderdaad een flinke hoeveelheid recepten, ik bookmark hem! Zou mooi zijn als ze in de toekomst samples zouden toevoegen, vind het vooralsnog wel erg tricky om in 1 keer voor een liter te bestellen.
Waar staat dat? Wayne heeft zelf ooit in zijn video's aangegeven dat ze het allemaal gewoon mogen verkopen als er maar geen geheim van word gemaakt waar het recept vandaan komt (van hem dus).Mr_Tomatohead schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:27:[...]Wat trouwens nog wel in mijn ogen een groot pluspunt is van de deal van chefsvapour is dat dit in samenwerking (en dus met goedkeuring) van ENYAWREKLAW tot stand is gekomen.
Chefsvapour doet er netjes een label op met z'n naam:

maar ik geloof nooit dat ze goedkeuring hebben gevraagd (laat staan dat ze samen aan het recept hebben gewerkt). Ik moet ze overigens nog mixen, ben benieuwd.
Thanks, heb duidelijk te snel gekeken op de site. Mogelijk binnenkort toch wat samples bestellen.Domino schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:39:
[...]
Bestaan ook, premixed. Juice Shop > Dripper Range (link)
Staat mij inderdaad ook bij dat Wayne dat gezegd heeft. Toch vind ik het wel netjes dat chefsvapour hem benaderd heeft. Hier geeft Wayne zelf aan dat hij benaderd is voor een partnership. Uiteraard heeft hij het alleen ontwikkeld.[...]
Waar staat dat? Wayne heeft zelf ooit in zijn video's aangegeven dat ze het allemaal gewoon mogen verkopen als er maar geen geheim van word gemaakt waar het recept vandaan komt (van hem dus).
Chefsvapour doet er netjes een label op met z'n naam:
[afbeelding]
maar ik geloof nooit dat ze goedkeuring hebben gevraagd (laat staan dat ze samen aan het recept hebben gewerkt). Ik moet ze overigens nog mixen, ben benieuwd.
Ha top, die had ik gemist (ben niet zo actief op reddit). Het is in ieder geval fijn voor hem dat hij de credits krijgt. Die verdient hij ook voor al zijn werk, en niet alleen voor z'n recepten.Mr_Tomatohead schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:54:
Staat mij inderdaad ook bij dat Wayne dat gezegd heeft. Toch vind ik het wel netjes dat chefsvapour hem benaderd heeft. Hier geeft Wayne zelf aan dat hij benaderd is voor een partnership. Uiteraard heeft hij het alleen ontwikkeld.
Komt nog bij dat ik mijn bestellingen van chef (GB) en FlavorArt (Italie) nog niet binnen heb en em een beetje aan het knijpen ben.
Hoe weet je dat het draad SS was? Ik weet namelijk dat een groot deel van de 0,5 ohm SSOCC coils niet SS draad zijn maar SS buitenkant. Oftewel gare marketing van Kangertech...MennoTL schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:07:
Iemand ervaring met ceramic coils? Ik heb nu de Ni, SS en Clapton coil geprobeerd met de topbox mini. De Ni vond ik wel lekker dampen, de Clapton coil ook. De SS coil met temp control was veel te heet ondanks op 200C. Ook op 30W. Brande meteen me lip. Van alle coils ging de juice eigenlijk net zo snel op.
[ Voor 54% gewijzigd door Limbeckx op 14-04-2016 10:01 ]
Eindelijk display brightness op 100% en percentage batterij.
Op pagina 77 van deze thread had ik het over een nieuwe coil voor de Uwell Crown tank.
Verguld, Keramisch, en 0.9Ohm.
Na weken wachten mocht ik dan toch eindelijk mijn Chinese pakketje in ontvangst nemen
En heb uiteraard de nieuwe coil gelijk ingebouwd. Foto's : http://imgur.com/a/r5DCr
En ik moet zeggen ik ben er blij mee, uiteraard is het wat kort dag om er nu al een oordeel aan te geven.
Maar ik merk nu al dat het een fijne coil is.
- spettert niet
- airflow is iets minder dan de originele coil
- een teug nemen is een stuk minder gehoorig door deze coil
- als je hem juist er in draait is de tekst op de coil te zien in de tank
https://www.fasttech.com/...gceramic-subxero-vcc-coil
Hier werkt hij gewoonluckyjan schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:41:
als je naar het dampforum gaat staat er nu dat de domeinnaam is geblokkeerd.... Zou de TPD al toeslaan?
Fusioxan schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:07:
Ik weet niet of hij al voorbij is gekomen, maar zoeken op 'flappy' leverde geen zoekresultaten op.
[video]
[ Voor 29% gewijzigd door Krentenbol op 15-04-2016 13:37 ]
Daar ga ik niet mee lopen

Edit:
Dampforum werkt weer. Mocht iemand nog een rose goud Aspire Plato willen kopen:
http://www.dampforum.nu/t...-in-doos-kleur-rose-gold/
Edit2:
Hij is niet meer te koop. Ik heb er zwart leren wraps voor besteld
http://zapwrapz.co.uk/products/aspireplato
[ Voor 59% gewijzigd door luckyjan op 15-04-2016 20:05 ]
Vaak verfrissend met de smaak die je eerder had smaak lekker
https://dns.watch/index
Daar doet ie het goed mee. Wellicht na de aanpassing nog even ipconfig /flushdns doen.
Sub-ohmen is niks voor mij, veelste veel nicotine in 1 hijs, ik hou van "roken"
Het liefst heb ik precies hetzelfde als wat ik had met de vorige combo, zo maar weer even proberen418O2 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:47:
Gewoon instellen wat je fijn vindt. Boeiend wat anderen zeggen ::)
Ik damp nu de 1.8 ohm BVC coil die bij de Plato zat op 15 watt. Bij mij is het niet scherp dus wellicht dat het ook aan het Nicotine gehalte ligt wat je gebruikt. Ik zit nu rond de 6mg.layzzzz schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:51:
[...]
Het liefst heb ik precies hetzelfde als wat ik had met de vorige combo, zo maar weer even proberen
Meer watt is meer damp dus als je dan 12mg of hoger gebruikt kan 't hard aankomen.
Als ie het op 9 watt voor jou prima doet is dat natuurlijk ook goed.
Ik ben bij fasttech voor de kanger subbox set gegaan.
Ik damp al 2.5jaar met een 1ml clearomizertje met standaard kanger coils (makkelijk rebuilden). Maar ik ben de vision spinner batterijen helmaal beu. De vv knoppen zijn versleten, de capaciteit is gezakt, en het laden is een drama. Ik wil gewoon iets waar ik een 18650 in kan smijten en gaan.
Ben benieuwd, nu is het wachten op de slowboat
Ik vraag me alleen wel af of mijn huidige 12mg nic juice niet te sterk is voor zo'n krachtig apparaat.
Ik zou alvast wat 6mg bestellen. Ben zelf in het verleden van een nautilus mini naar een subtank mini gegaan. Had voor de nautilus ook 12mg liquid maar dat was echt veelte sterk (voor mij) op de subtank met een 0,5 ohm coil. Ben toen naar 6mg gegaan en dat was perfect. Zit inmiddels op 3mg.AtomicShockwave schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:28:
Ik vraag me alleen wel af of mijn huidige 12mg nic juice niet te sterk is voor zo'n krachtig apparaat.
Weet iemand trouwens waar ik zo een philip (torx?) schroevendraaier voor mn crius kan kopen en welke maat ik moet hebben? En dan niet zo een kleine, maar gewoon een normaal formaat. Ben degene die bij de crius werd geleverd inmiddels al kwijtgeraakt...
[ Voor 19% gewijzigd door Mr_Tomatohead op 18-04-2016 12:29 ]
Nee, zo klein hebben ze niet. Volgens mij is dat 1.2 of 0.9mm. Ik heb het bij een ijzerwarenhandel gekochtKillerAce_NL schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:39:
Da's toch gewoon een standaard dingetje ? Hebben ze wel bij de gamma etc.
Helaas heb ik constant ruzie met dat ding. Net als bij velen lekte hij in het begin en kreeg ik constant liquid in mijn mond.
Ik heb al een setje CLR colis gekocht en opnieuw gewicked maar ben nog steeds niet tevreden. Er blijft liquid uit de tip komen en af en toe "plopt" hij met een hete druppel als gevolg.
Ik heb dit topic even doorgelezen en ben er nu wel achter gekomen dat de ego one mij niet de ultieme ervaring kan geven. Het is een leuk, handzaam ding om kennis te maken met het vapen maar ik wil nu (al) wat anders.
Mijn oog is gevallen op de evic VTC mini maar weet niet goed welke tank ik er het beste bij kan pakken. Zijn de Kangertech tanks nog steeds goed of kan ik beter voor een andere kijken? Ik wil er best wat aan uitgeven maar wil echt van het lekken/spetteren af.
De Uwell Crown lijkt me ook wel een degelijk product maar ik vind hem niet met 1.0ohm coils.
Untappd: Kapitein_Merijn
De liquide komt letterlijk helemaal naar boven, ongedampt.
iemand raad?
Ikzelf heb geen ervaring met de Uwell Crown, maar ik weet wel dat de Joyetech Cubis een erg fijne tank is, die op wat liquid uit de airholes bij teveel vullen na niet lekt. Wel heb ik nog af en toe dat ik was liquid in mijn mond krijg, maar niet echt de bubbels die jij noemt. De meningen over deze tank zijn wel verdeeld, daar kun je in het topic nog wel wat over vinden. Hij spettert bij mij wel soms, maar je lippen niet op maar over de driptip zetten maakt dit een stuk minder vervelendKapitein Merijn schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:50:
Mijn oog is gevallen op de evic VTC mini maar weet niet goed welke tank ik er het beste bij kan pakken. Zijn de Kangertech tanks nog steeds goed of kan ik beter voor een andere kijken? Ik wil er best wat aan uitgeven maar wil echt van het lekken/spetteren af.
De Uwell Crown lijkt me ook wel een degelijk product maar ik vind hem niet met 1.0ohm coils.
Eerder in dit topic heb ik trouwens gezegd dat mijn houten driptip de gecondenseerde vloeistof bij het inhaleren opneemt, maar intussen is hij echt verzadigd en komt het nog steeds wel wat in mijn mond. Helaas
Persoonlijk vind ik de kanger tanks nog steeds goed. Ik heb twee subtank mini's. Ik damp ze met 0.5 ohm coils op ongeveer 30w. Past ook prima bij een single 18650 zoals de eVic mini.Kapitein Merijn schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:50:
Inmiddels ben ik 1,5 week van de analoge sigaretten af doordat ik aan het dampen ben met Ego One.
Helaas heb ik constant ruzie met dat ding. Net als bij velen lekte hij in het begin en kreeg ik constant liquid in mijn mond.
Ik heb al een setje CLR colis gekocht en opnieuw gewicked maar ben nog steeds niet tevreden. Er blijft liquid uit de tip komen en af en toe "plopt" hij met een hete druppel als gevolg.
Ik heb dit topic even doorgelezen en ben er nu wel achter gekomen dat de ego one mij niet de ultieme ervaring kan geven. Het is een leuk, handzaam ding om kennis te maken met het vapen maar ik wil nu (al) wat anders.
De Uwell Crown heb ik ook. Ik heb daarvan niet de 1.0 ohm coils (weet niet eens of die bestaan). De Uwell Crown is qua smaak niet heel anders dan de Kanger Subtank, maar je kunt er meer vermogen doorheen jagen. De 0.5 ohm coils damp ik op ongeveer 40w. De Uwell Crown heeft toch wel wat subjectieve nadelen
1) Gaat heel snel met ejuice (doordat je op een hoger vermogen dampt)
2) Is niet volledig 22mm. De airflow ring en de topcap zijn 24mm dus ziet er groot uit op zoiets als een evic mini
3) Door de lengte en de diameter voelt ie vrij massief aan.
De Cubis tank is ook best goed. De 0.5 ohm coils op zo'n 27 a 28w. De coils zijn echter soms niet helemaal lekker waardoor je dat spetteren krijgt waar je zelf van aangeeft dat je daar klaar mee bent...
Leuke lamp, overigens !!
Ik gebruik deze zelf in combinatie met een Aspire Nautilus Mini. Een uitstekende tank. Hier gebruik ik de standaard 1.6 of 1.8ohm coils bij. Goedkoop en goed. Hiernaast kun je met een tankje ook lang doen gezien je maar vaped op 8-12W gemiddeld.Kapitein Merijn schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:50:
Al een tijdje gebruik ik naar alle tevredenheid mijn OBS Crius tank (nogsteeds echt geweldig!)
Hierdoor ook 1 voor mijn vriendin gehaald, aangezien ze elke keer mijn tank pakte.
Nu hebben we hem al een tijdje binnen, maar na een X aantal halen krijgen we een mega burn (dry burn *10 ?).
Het lijkt erop dat die een soort kortsluiting maakt, waarna hij heel "luid" vuurt..
Uiteraard heb ik al meerdere coils geprobeerd, nieuwe wickes maar niets mag helpen..
Hebben we nu gewoon pech, nieuwe kopen of is dit op te lossen?
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Heb je toevallig last van jumping ohms?Web-Brielle schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:40:
Hier hebben we hier nu een raar probleem..
Al een tijdje gebruik ik naar alle tevredenheid mijn OBS Crius tank (nogsteeds echt geweldig!)
Hierdoor ook 1 voor mijn vriendin gehaald, aangezien ze elke keer mijn tank pakte.
Nu hebben we hem al een tijdje binnen, maar na een X aantal halen krijgen we een mega burn (dry burn *10 ?).
Het lijkt erop dat die een soort kortsluiting maakt, waarna hij heel "luid" vuurt..
Uiteraard heb ik al meerdere coils geprobeerd, nieuwe wickes maar niets mag helpen..
Hebben we nu gewoon pech, nieuwe kopen of is dit op te lossen?
Wat je beschrijft klinkt alsof je coil bv van 0.5 ohm naar 1.5 ohm gaat. De spanning die hij dan afgeeft om hetzelfde vermogen te leveren, wordt veel hoger waardoor je dry hits gaat krijgen.
Ik ben met hem. Coils goed aangedraaid? En als je test fired dan gloeien ze gelijkmatig op?Limbeckx schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:11:
[...]
Heb je toevallig last van jumping ohms?
Wat je beschrijft klinkt alsof je coil bv van 0.5 ohm naar 1.5 ohm gaat. De spanning die hij dan afgeeft om hetzelfde vermogen te leveren, wordt veel hoger waardoor je dry hits gaat krijgen.
Nee, juist helemaal niet..Limbeckx schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:11:
[...]
Heb je toevallig last van jumping ohms?
Alles blijft hetzelfde..
Alles goed aangedraaid (niet m'n eeste RTA gelukkig) en alleen bij deze dit effect..
Yup, dit doe ik altijd met uiterste moeite zodat ze allebei echt gewoon geen verschil hebben.418O2 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:21:
[...]
Ik ben met hem. Coils goed aangedraaid? En als je test fired dan gloeien ze gelijkmatig op?
Welke mod gebruik je? Het feit dat je ineens een dry hit krijgt ipv geleidelijk, geeft mij het idee dat het toch veranderd spanning moet zijn...Web-Brielle schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:28:
[...]
Nee, juist helemaal niet..
Alles blijft hetzelfde..
Alles goed aangedraaid (niet m'n eeste RTA gelukkig) en alleen bij deze dit effect..
[...]
Yup, dit doe ik altijd met uiterste moeite zodat ze allebei echt gewoon geen verschil hebben.
Zowel op de Evic VTC Mini, Yihi SX350 én de Kooper komt dit voor..Limbeckx schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:09:
[...]
Welke mod gebruik je? Het feit dat je ineens een dry hit krijgt ipv geleidelijk, geeft mij het idee dat het toch veranderd spanning moet zijn...
Als de wisseling er is, de RTA gewoon wegdoen en een nieuwe kopen denk ik?
Ik heb alleen geen flauw idee waar ik moet beginnen. Zou ik gewoon zo'n starters set kopen van een paar tientjes via rookwinkel of is het beter om aparte onderdelen te kopen?
Danku voor de hulp alvast

Wel mooi dat iedereen 50+ watt zit te dampen en jij onverstoorbaar op 15 watt blijftluckyjan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:05:
Wrap zit op de Plato. Nog wat roze randjes te zien maar ik durf 'm nu mee naar buiten te nemen
[afbeelding]
Daar verslijt ik per dag al bijna twee batterijen mee, hou m'n hart vast als ik de hele dag op 50+ watt moest gaan dampen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Vanmiddag heb ik het volgende besteld:
Authentic KangerTech SUBTANK Vertical OCC Coil Heads (5-Pack) 1
Authentic KangerTech SUBTANK Mini Clearomizer 1
Authentic KangerTech Colorful Silicon Seal Ring Set for SUBTANK Mini 1
Authentic Nitecore D4 4-Slot Battery Charger 1
Authentic KangerTech SUBTANK Vertical OCC Coil Heads (5-Pack) 1
Authentic Joyetech eVic VTC Mini 60W TC VW Variable Wattage APV Box Mod
Ik had ook de Nautilus mini in mijn mandje zitten maar kon deze niet betalen met Paypal. Aangezien ik geen zin had om een bestelling te annuleren voor een gift card heb ik hem nog niet besteld. Ik wil hem nog wel gaan bestellen aangezien ik ook gelezen heb dat hij op de Ego One batterij geplaatst kan worden.
Nu is het dus nog even aanmodderen met de Ego One. Ik moet wel zeggen dat ik het wicken nu iets beter onder de knie heb. De laatste coil heb ik meer katoen in gedaan waardoor hij nauwelijks plopt.
Gisteravond heb ik volgens mij een Nicotine OD gehad. Ik had nog een flesje Denkang liquid staan met de smaak cheesecake. De smaak was prima te doen echter moest ik rennen naar de wc na 3 trekken en werd ontzettend onrustig

Untappd: Kapitein_Merijn
Ik damp 1.5* 3000mah weg met 40wattDomino schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:51:
Ik zit ook maar ietsjes hoger, 18 tot 20 watt. Wel met een lagere weerstand.
Daar verslijt ik per dag al bijna twee batterijen mee, hou m'n hart vast als ik de hele dag op 50+ watt moest gaan dampen.
Paar keer geprobeerd om hoger te gaan met een subohm tank maar das niks voor mij.418O2 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:25:
[...]
Wel mooi dat iedereen 50+ watt zit te dampen en jij onverstoorbaar op 15 watt blijft
Eigenlijk ben ik daar wel blij mee. Kost minder batterijen en liquid + ik zie er niet uit als een wandelende stoommachine als ik damp
@Kapitein Merijn ik zou dan voor de Triton mini gaan of de kabuki. Beiden gebruiken Nautilus coils.
Deze Kabuki vandaag binnen gekregen en de eerste indruk is dat ie naast de goedkoopste ook de beste clone is.
https://www.fasttech.com/...c-bottom-coil-clearomizer
[ Voor 26% gewijzigd door luckyjan op 19-04-2016 21:21 ]
Ik oordeel nietluckyjan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:18:
[...]
Paar keer geprobeerd om hoger te gaan met een subohm tank maar das niks voor mij.
Eigenlijk ben ik daar wel blij mee. Kost minder batterijen en liquid + ik zie er niet uit als een wandelende stoommachine als ik damp
Mijn vader is iig blij met de Kanger subtank V1 die ie van mij gekregen heeft418O2 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:21:
[...]
Ik oordeel nietvind het wel mooi dat je de hypes lekker laat voor wat ze zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door luckyjan op 19-04-2016 21:23 ]
Resultaat is mooi geworden al zeg ik zelf

Het antwoord is simpel, bijna iedereen zal je adviseren om de simpele starterset over te slaan.dr34m3dd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:00:
Na het topic te hebben gelezen en wat informatie gevonden op het internet ben ik best wel nieuwsgierig naar de e-sigaret.
Ik heb alleen geen flauw idee waar ik moet beginnen. Zou ik gewoon zo'n starters set kopen van een paar tientjes via rookwinkel of is het beter om aparte onderdelen te kopen?
Koop via China een setje in onderdelen of steun de lokale economie door hier een box mod set te kopen.
Ik damp nu zelf rond de 20-25W op een .2ohm coil, kan hoger gaan maar de batterij en liquids gaan zooooo snel dat het niet meer bij te houden is.
Moet nog steeds een tweede batterij halen voor m'n Kangertech topbox mini v2 maarja ... arme student met net een euro op de bank...(letterlijk).
Gelukkig nog wel een aardig voorraadje aan liquids dus dat zou geen probleem meer zijn haha.
Als starterskit zou ik eens de Joyetech AIO proberen. Ik heb die laatst voor mijn moeder gekocht. De 0.6ohm coils waren wel iets te heftig voor haar dus ze gebruikt de AIO icm de 1 ohm coils voor de cubis/aiodr34m3dd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:00:
Na het topic te hebben gelezen en wat informatie gevonden op het internet ben ik best wel nieuwsgierig naar de e-sigaret.
Je zou haast denken dat we met dodelijke vloeistoffen aan het werk zijn. Maar e-liquids met <20mg nicotine zijn niet schadelijker dan de meeste schoonmaakmiddelen die gewoon in literflessen in het keukenkastje staan. Dampertje pesten is echt de nieuwe hobby van de EU geworden...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.