Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 104 Laatste
Acties:

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee denk wat anders, gezien het gewoon echt vies is. Vapetong heb ik wel eens gehad, dan is gewoon de smaak eraf. Dit is echt scherp en metalig.

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:44

Plainside

I browse when I'm at work

KillerAce_NL schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:28:
[...]

Nee denk wat anders, gezien het gewoon echt vies is. Vapetong heb ik wel eens gehad, dan is gewoon de smaak eraf. Dit is echt scherp en metalig.
Kleine google opdracht bracht me naar deze link
In het kort:
Sorry to hear your metallic taste issue. Can't tell you what the root cause - taste is very subjective. I can give a few guesses:
1) your vaping the coil dry - pop off the top of the coil assembly and take out one of the "flavor wicks" (useually there is 2 wicks on top of the coil that are not inside the coil) snap it back in and try it. Most of the time this fixes the dry hits without increasing gurgling/ leaking.
2) your juice? don't know what juice you use(and most likely I have not even tried it), but I have had some experiences with certain juice brands having some weird metalic tastes. When this happed, I searched for a different brand with the same basic flavor - and then learned to love it.
3) one last ditch effort advice - try cleaning your tank and coil with high quality, non-flavored vodka(yes vodka) and see if that helps.
Good luck!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dank je voor het meedenken ;)
Ik had al e.e.a. opgezocht en uitgetest, helpt helaas niet.
Daarom maar even vanavond een sessie bij een vriend van me. Kunnen we even testen met zijn coils en gear ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28
Krypt schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:13:
[...]

Dat is toch mn daily vape; 50/50 8mg met Red Astaire op 0.48ohm in een Subtank Plus.. Airflow half open.
Vind t heerlijk smaken.
MTL zeker? De meeste mensen doen lunghits met volle bak airflow op subohm tanks, dan is zo'n percentage PG niet zo prettig.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
418O2 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:29:
[...]

MTL zeker? De meeste mensen doen lunghits met volle bak airflow op subohm tanks, dan is zo'n percentage PG niet zo prettig.
Nee hoor; gewoon direct lung..
[...]

Wat voor draad gebruik je? Zelf ook opnieuw gewikkeld? Ik merk dat ik met stainless ook een behoorlijke ijzer smaak heb bij het eerste gebruik. Ik stook nu de draad op met een creme brulee brandertje van de action; daardoor is de draad ook gemakkelijker te draaien, en blijft de ijzersmaak een stuk minder lang hangen.

Pvouput live

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:18:
50/50 is in een sub 0.5 ohm tank echt niet lekker hoor
Klopt, zit hier op 0,2 en de andere op 0,25 ohm, dan "prikkelt" 13,5% vg nog :P

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Krypt schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:50:
[...]

Nee hoor; gewoon direct lung..

[...]

Wat voor draad gebruik je? Zelf ook opnieuw gewikkeld? Ik merk dat ik met stainless ook een behoorlijke ijzer smaak heb bij het eerste gebruik. Ik stook nu de draad op met een creme brulee brandertje van de action; daardoor is de draad ook gemakkelijker te draaien, en blijft de ijzersmaak een stuk minder lang hangen.
Ik gebruik de prebuilt van zwoofs. Ik doe behoorlijke dryburns zodat de draad een flink aantal keren goed geel/oranje wordt.
Maar ik heb het ook met de meegeleverde pre built coil van kanger.

Vanavond maar eens de coils van mijn kameraad gebruiken of ff zelf wikkelen daar, hij heeft nog wel wat liggen.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

luckyjan schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:13:
[...]

Ik zal je een geheim verklappen. 50/50 is vaak ook na het begin genoeg. Eigenlijk altijd :P
PG versterkt de smaak en VG geeft veel damp. Met 100% VG verlies je dus veel smaak en krijg je er veel damp voor terug. VG is ook een erg dikke vloeistof. Meestal dampen alleen mensen die allergisch zijn voor PG 100% VG.
Puur PG is ook handig om stealth te dampen. Als je uitademt is de damp al vervlogen ;)
Ik had het al een keer gepost dacht ik maar je kunt nu nog goedkoop bunkeren voor 55 euro incl. verzendkosten 10x100ml in glazen flesjes 48 mg/ml base met stikstof afvulling.
http://www.owl-dampfer.de/index.php?a=157
Als de TPD over een paar maanden overal is ingevoerd is het niet meer te koop.
Ook maar even besteld. Ik heb gisteren nog 2x100ml 48mg binnengehad, maar goed: better be safe than sorry. Vaping is here to stay :Y) Gelijk 5L PG en 5L VG erbij. Als we dan toch aan het bestellen zijn... :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
is 100% pg dan vollenbak smaak? mij maakt die rook niet zoveel uit

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
kingpol schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:31:
Ja maar het is dan wel een dunne vloeistof dus als je een atomizer hebt die al een beetje lekt met bijv. 60/40 gaat ie meer lekken met 100% pg. Er komt wel damp vanaf maar die is ook snel weer weg. Inademen en 1 sec vasthouden en uitblazen is al genoeg om het te laten vervliegen.
Verder zorgt PG voor meer troathit en droogt het uit (dus het neemt vocht op).

[ Voor 10% gewijzigd door luckyjan op 25-02-2016 14:01 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

kingpol schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:31:
Yep, ik zit zelf op 80/20 en het is metene te merken als ik overga op 70/30. Veel meer rook. Smaak is dan nog goed.
(0.30 op 26 tot 32 watt)

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Tijdje niet meer in dit topic geweest, maar damp nog steeds vrolijk door..
Vorige week nog een Council of Vapor mini Volt kitje gekocht. Echt een vette aanrader voor als je iets kleins (heel klein) zoekt voor onderweg of als je een paar uurtjes op stap gaat ofzo.
Wat een fijn dingetje is dat zeg!

Ik damp meestal Goodlife en daarvan laatste tijd veel uit de Nebbia Collection, deze liquids zijn 30/70 (PG/VG) en dus vrij dik. Maar ook daarmee heeft dit setje echt geen enkel probleem.
Het is geen RTA, dus wel coils kopen, maar ik heb de eerste er nog steeds inzitten, dus als die coils een week of 2 meegaan vind ik dat niet zo'n probleem. Het is ook wel weer lekker makkelijk :)

• Puck
  • Laatst online: 16:35

Puck

W32.Deadcode.A

Net voor het eerst de RBA van Kanger Subtank gewickt en in gebruik, maar hij slurpt teveel en "knalt" aan het begin en borrelt erg (op elk wattage). Eerste keer dat ik wick en ik vraag me simpelweg af of ik nu teveel of te weinig katoen heb gebruikt (of dat het aan iets ander kan liggen).

Arrived anxious, left bored

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan komt er teveel juice te snel op de coil. Logischerwijs heb je dan te weinig of te dun/fluffy gewickt.

Add: je RBA zal sowieso een stuk meer juice verbruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door KillerAce_NL op 25-02-2016 15:46 ]

• Puck
  • Laatst online: 16:35

Puck

W32.Deadcode.A

Klinkt inderdaad het meest logisch, maar wilde het even zeker weten voordat ik begin met rewicken :) Thanks. Blijft lastig om in te schatten hoeveel katoen er nodig is.

[ Voor 21% gewijzigd door Puck op 25-02-2016 15:58 ]

Arrived anxious, left bored

• 418O2
Puck schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:58:
Klinkt inderdaad het meest logisch, maar wilde het even zeker weten voordat ik begin met rewicken :) Thanks. Blijft lastig om in te schatten hoeveel katoen er nodig is.
Kan redelijk vol hoor

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kut toch vapetong..tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 22:32
Nou, pakketje kwam binnen!
De Kangside Kingside KSD Mini is binnen... Alleen zat de clearomizer er niet bij! :(
Kennelijk is het pakketje in 2 delen gestuurd. Nu dus wachten op de Subtank Nano..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:34
Ik kan je niet helpen. Ik heb het in twee jaar nooit gehad (of ik heb er geen erg in gehad). Er is op internet wel veel over te vinden...

Mijn Wotofo Serpent ligt op het postkantoor *O* Ik ben benieuwd of ik eindelijk een rta heb die echt high watts aan kan in single coil. Veel mensen zijn er meer dan positief over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Nog een vraag trouwens, aangezien de clearomizer toch binnekort wel binnen gaat komen.
Waar moet ik op letten bij de liquids die ik bestel? Wat voor verhoudingen zijn het 'best'?

Ik zat even op de site te kijken waar ik vroeger bestelde, daar heb je bijvoorbeeld:
http://www.ebnferro.com/n...n/fruit/37-e-liquid-mango
http://www.ebnferro.com/n...t/37-e-liquid-watermeloen

10ml, 80/20 PG/VG, 2,59
Is volgens mij niet duur, en @37 was volgens mij kwalitatief ook nog wel oke.
Hoor graag of er op deze dag betere sites/merken/verhoudingen bekend zijn en of ik wellicht beter ergens anders wat anders kan bestellen.

Ik hoor graag ook nog van andere wat aanraders!
(Niet om zelf te mixen)

*Edit*

Zat ook op Savevape te kijken, Die site is hier volgens mij best populair;
http://www.savevape.nl/nl...ach-30ml.html?id=25906898

[ Voor 9% gewijzigd door Valandin op 26-02-2016 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben erg fan van Goodlife Vapor :) Op hun eigen site vrij voordelig en ze hebben vaak kortingsacties (10-30% korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ook veel last van gehad in het begin. Tips:

- een tijdje methol dampen dat proef/voel je altijd (wel minder toen).
- verschillende smaken dampen (nadat je weer smaak hebt)
- Driptip op een andere plaats in je mond, tong omhoog krullen.
- Dampen droogt uit dus meer gaan drinken.

Doordampen (met menthol) het komt weer terug (langste keer bij mij 2 weken totaal geen smaak met dampen).

Wat bij mij niet hielp (na een tip van iemand) was bijv. mond spoelen met azijn (bleeh ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Valandin schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:33:
Nog een vraag trouwens, aangezien de clearomizer toch binnekort wel binnen gaat komen.
Waar moet ik op letten bij de liquids die ik bestel? Wat voor verhoudingen zijn het 'best'?

Ik zat even op de site te kijken waar ik vroeger bestelde, daar heb je bijvoorbeeld:
http://www.ebnferro.com/n...n/fruit/37-e-liquid-mango
http://www.ebnferro.com/n...t/37-e-liquid-watermeloen

10ml, 80/20 PG/VG, 2,59
Is volgens mij niet duur, en @37 was volgens mij kwalitatief ook nog wel oke.
Hoor graag of er op deze dag betere sites/merken/verhoudingen bekend zijn en of ik wellicht beter ergens anders wat anders kan bestellen.

Ik hoor graag ook nog van andere wat aanraders!
(Niet om zelf te mixen)

*Edit*

Zat ook op Savevape te kijken, Die site is hier volgens mij best populair;
http://www.savevape.nl/nl...ach-30ml.html?id=25906898
Ik kocht mijn liquids toen ik ze nog niet zelf maakte in China. Merken als Dekang , Liqua en Hangsen zijn goed. Bijv. hier
https://www.fasttech.com/category/3009/consumables-e-liquid
en hier
http://www.banggood.com/Wholesale-E-liquid-c-2366.html

Gearbest verkoopt tegenwoordig naast gewone ook luxe e-liquid (maar ook een redelijk luxe prijs)

http://www.gearbest.com/e-liquid-c_11865/?odr=trending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 23:53
Nu is een goede tijd om liquids die je had gekocht maar toch niet zo lekker vond op te maken 8)7

Persevere, op een gegeven moment gaat het gewoon weg.

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

luckyjan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:28:
[...]

Wat bij mij niet hielp (na een tip van iemand) was bijv. mond spoelen met azijn (bleeh ;( )
LOL! Ook geprobeerd toen ik er last van had, niet aan te raden :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eeruku schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:31:
[...]

Nu is een goede tijd om liquids die je had gekocht maar toch niet zo lekker vond op te maken 8)7

Persevere, op een gegeven moment gaat het gewoon weg.
Mijn kameraad had nog wel wat smaakjes liggen die hij niet lekker vond, ga die maar eens ff proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Damn, net dit setje binnengekregen.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Nev0SU9AWvm1HCYpc8ROHZ72/full.jpg

Superstrak. En top notch device en tank voor 47 euro... Helaas niet voor mezelf

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 26-02-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

ff een vraagje had een tijdje geleden een "build" aangevraagd voor een vape.
Daar hadden ze deze drip tip neergezet:
https://www.fasttech.com/p/2304404
Kan dit elk 510 model zijn of?

EDIT: Alles besteld, 2 drip tips 1 die werdt aangeraden en een van alumminum

[ Voor 17% gewijzigd door Plainside op 27-02-2016 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
[...]

Je hebt het dus.

De meest gebruikte makkelijke methodes om er weer vannaf te komen;

- Neus douche gebruiken (smerig)
- Neus in versgemalen koffie hangen (word door professionele wijnproevers veel gebruikt)
- Veel water drinken
- Menthol vapen

Ik (en mijn vrouw ook) kom er meestal snel vannaf door simpel weg een goedkoop flesje menthol efluid te halen op de markt. Na 10 ml weg te paffen ben je weer helemaal ready for action. Gebeurt gewoon eens in de zoveel maanden, metaal smaak is meestal een dead givaway.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Hey jongens!

Even een vraagje,
De kangside kingside KSD mini en Subtank Nano zijn binnen.
Ik heb er een liquid van SaveVape in zitten (http://www.savevape.nl/nl/cdd-blacklist-juicy-jam-30ml.html)

Echter komt de smaak niet goed vrij. Het smaakt vrij branderig.
Pas als ik 'm op 7w zet proef ik een beetje een fruitachtig smaakje. Maar alles tussen 10-25w smaakt niet meer fijn.

Tips? Maybe doe ik wat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 22-09 13:54
Het kan zijn dat je een brakke coil hebt... Wat kan helpen is de wick een beetje "fluffy" maken in de holes met een naaldje... Bij mij helpt dat.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impacts
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-07 14:12
Heb zelf ook de subtank nano... Hetzelfde probleem. Ik had beter moeten weten. Deze coils moeten echt goed inweken... Eenmaal verbrand blijft hij slecht smaken. Gewoon een nieuwe coil erin. EN goed indruppelen met e-liquid voor gebruik. Daarna 10 minuten in laten trekken. Voor de 1e keer Dan gebruiken rond de 8 watt! Na verloop kun je deze iets omhoog gooien... Probeer dit maar eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
impacts schreef op zondag 28 februari 2016 @ 06:36:
Heb zelf ook de subtank nano... Hetzelfde probleem. Ik had beter moeten weten. Deze coils moeten echt goed inweken... Eenmaal verbrand blijft hij slecht smaken. Gewoon een nieuwe coil erin. EN goed indruppelen met e-liquid voor gebruik. Daarna 10 minuten in laten trekken. Voor de 1e keer Dan gebruiken rond de 8 watt! Na verloop kun je deze iets omhoog gooien... Probeer dit maar eens!
Dat zal het dan waarschijnlijk zijn.. Heb er nu een 0.5 ohm coil in maar geen vervangende coil.
Heb nog wel een 1.2 ohm coil die er bij zat die ik kan gebruiken.

*Edit*

Heb de coil vervangen met de 1.2ohm coil. Vervangen ging wel echt mega easy!
Flink ingedruppelt met liquid, gelijk het glaasje tot de rand toe bijgevult.
Nu 10 minuutjes in laten weken en dan ga ik hem zaosl je zei even op 8watt testen.

Daarna kan ik gewoon weer naar 18-22watt?

*Edit*

Nu moet ik dus nieuwe coils alvast bestellen.
Kan ik het best 0.5ohm coils of 1.2 ohm coils bestellen?
Ik heb geen flauw idee wat het verschil is.

Ik kijk naar de..
http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_148265.html
http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_148267.html

Iemand wellicht een betere deal?

[ Voor 32% gewijzigd door Valandin op 28-02-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
0.5 is voor lunghits, 1.2 voor mouth to lung. Jijhad een 25 watt device toch? Dan zou ik 1.2 nemen. Die 0.5 vind ik optimaal op 45-50 watt

[ Voor 51% gewijzigd door 418O2 op 28-02-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
418O2 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:16:
0.5 is voor lunghits, 1.2 voor mouth to lung. Jijhad een 25 watt device toch? Dan zou ik 1.2 nemen. Die 0.5 vind ik optimaal op 45-50 watt
Net ge-edit voordat ik kon posten. Dat was inderdaad mijn vraag.
Elke keer als ik denk dat ik het een beetje begin te begrijpen wordt het weer wat ingewikkelder.
Ik moet er echt even een tijdje voor gaan zitten om alles te snappen }:O

Eerst begreep ik inderdaad dat 0.5 inderdaad het fijnst is voor lung hits (Wat ik trouwens het fijnst vind vapen)
En 1.2 voor mouth to lung. Nu kom ik er achter dat je ook nog horizontale én verticale coils hebt.

Wat ik dus begrijp is dat een 0.5 horizontaal perfect werkt tussen 18-25w en een 0.5 verticaal het fijnst werkt tussen 45-60 watt. een 1.2 verticaal het best rond 18-22 en een 1.2 horizontaal het best tussen 12-15.

Maar jij zegt dus dat ik vanwege mijn 25w mod het best een 1.2 coil kan nemen..
Kan ik dan het best ze gaan vervangen met horizontale of verticale coils?

Bijv.
https://www.fasttech.com/products/3007/10009412/2010103 (Verticaal)
http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_148267.html (Horizontaal)

[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 28-02-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Wat vinden jullie van de Dekang tab bijv. van Fasttech? Is het te "vertrouwen" of moeten we het niet willen om Chinese liquid te vapen?

Persoonlijk denk ik dat de meeste NL shops ook inkopen doen in China, dus ik vroeg mij af of er een degelijk verschil is in ingredienten en of wetgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vape dat niet. Maar meer omdat ik dekang ranzig vindt.

Vala: ik zou de horizontale nemen. Verticale is goed voor clouds, maar qua smaak is horizontaal beter imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
418O2 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:56:
Ik vape dat niet. Maar meer omdat ik dekang ranzig vindt.

Vala: ik zou de horizontale nemen. Verticale is goed voor clouds, maar qua smaak is horizontaal beter imo
Merci, een paar pakken 1.2 ohm horizontale coils besteld!

Verder is de liquid die ik hier heb (SaveVape Blacklist JuicyJam) ook gewoon niet bijzonder fijn.. Niet echt de smaak die geadverteerd wordt, wat voor smaak het wel is kan ik ook niet echt plaatsen. Behoorlijk chemisch in ieder geval.

Door de eerdere reply is de andere coil die bij de tank zat wel gered. Vaped nu een stuk prettiger en lekkerder. Dank daarvoor!

Deze twee liquids besteld
http://www.banggood.com/H...te-E-liquid-p-933392.html
http://www.banggood.com/H...liquid-50ml-p-937461.html

Weer een paar weekjes wachten en hopen dat die beter bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Valandin schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:18:
[...]

Merci, een paar pakken 1.2 ohm horizontale coils besteld!

Verder is de liquid die ik hier heb (SaveVape Blacklist JuicyJam) ook gewoon niet bijzonder fijn.. Niet echt de smaak die geadverteerd wordt, wat voor smaak het wel is kan ik ook niet echt plaatsen. Behoorlijk chemisch in ieder geval.

Door de eerdere reply is de andere coil die bij de tank zat wel gered. Vaped nu een stuk prettiger en lekkerder. Dank daarvoor!

Deze twee liquids besteld
http://www.banggood.com/H...te-E-liquid-p-933392.html
http://www.banggood.com/H...liquid-50ml-p-937461.html

Weer een paar weekjes wachten en hopen dat die beter bevallen!
Soms is de chemische smaak omdat het flesje eigenlijk te snel verkocht is en wat langer had moeten staan, ik zou em ff donker wegleggen en over een maandje weer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ik zat nog even naar de coil te kijken. Nu zie ik ineens dat er een onderdeel bovenop vast zit waardoor ik de coil ook niet eens meer los kan krijgen.

Wat ik ook doe, ik krijg het er niet vanaf.. Tips?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VVkUQyH.jpg

*Edit*

What the hell. Nog steeds mee in de weer.
In de vriezer gelegd zodat het wellicht wat losser zou komen en nee hoor.
De 2 onderdelen zijn gewoon aan elkaar vast gesmolten.

Met verschillend gereedschap de onderdelen vast geklemt en geprobeert uit elkaar te draaien maar nee hoor. Muur-Muur en Muurvast. Het zit me niet mee vandaag 8)7

Dat wordt dus waarschijnlijk naar een andere clearomizer zoeken...

[ Voor 45% gewijzigd door Valandin op 28-02-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Hmmm als ik zo kijk moet je het bovenste gedeelte eraf draaien. Dus dat deel wat nu boven de coil zit + de ring boven de airflow controller (een geheel). Zo te zien het gedeelte waar normaal het glas in zit.

edit:

Hier zie je het

[ Voor 16% gewijzigd door luckyjan op 28-02-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
luckyjan schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:21:
Hmmm als ik zo kijk moet je het bovenste gedeelte eraf draaien. Dus dat deel wat nu boven de coil zit + de ring boven de airflow controller (een geheel). Zo te zien het gedeelte waar normaal het glas in zit.
Het zijn inderdaad twee gedeeltjes.
Het 'bovenste' gedeelte en de lucht 'ventilatie' is een deel.
Het tweede gedeelte is de grote zilveren rand en de 'cage' om de coil heen die je vastdraait aan de rest van het geheel.

De twee gedeeltes zitten echter aan elkaar vast gesmolten nu..
Krijg ze absoluut niet los. Van alles geprobeerd.. In de bank vastgezet en met een tang het andere gedeelte er van af te draaien maar no luck.

Ik denk dat ik beter af ben met een Subtank Mini te bestellen, die bestaat uit één geheel.. Die heeft niet dat losse stuk dat de Subtank Nano heeft, die in mijn geval dus is vast gaan zitten. :'(

Laat de Subtank Mini nou overal waar ik kijk uitverkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Valandin schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:28:
[...]

Het zijn inderdaad twee gedeeltjes.
Het 'bovenste' gedeelte en de lucht 'ventilatie' is een deel.
Het tweede gedeelte is de grote zilveren rand en de 'cage' om de coil heen die je vastdraait aan de rest van het geheel.

De twee gedeeltes zitten echter aan elkaar vast gesmolten nu..
Krijg ze absoluut niet los. Van alles geprobeerd.. In de bank vastgezet en met een tang het andere gedeelte er van af te draaien maar no luck.

Ik denk dat ik beter af ben met een Subtank Mini te bestellen, die bestaat uit één geheel.. Die heeft niet dat losse stuk dat de Subtank Nano heeft, die in mijn geval dus is vast gaan zitten. :'(

Laat de Subtank Mini nou overal waar ik kijk uitverkocht zijn.
Zou toch los te draaien moeten zijn als je dat filmpje ziet..... YouTube: Authentic KangerTech SUBTANK Nano Clearomizer at FastTech.com

[ Voor 6% gewijzigd door luckyjan op 28-02-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ik heb maar een Subtank Mini via FastTech besteld.. Die hadden ze daar nog op voorraad.
Ik ben bang dat ik gewoon e.o.a. knockoff via Gearbest heb binnen gekregen.

Ben er nu nog mee bezig om hem los te krijgen. Heb er de brandblaren op m'n handen een en de halve gereedschaps kist doorheen gejaagd. Kan wel janken na het zien van het gelinkte filmpje, ging het maar zo makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boussa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Web-Brielle schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:52:
[...]

Zelf haal ik het bij http://www.vapebase.de/
Liter base op basis van 86,5 VG 6mg, geweldig! :)
Kost wel 8 euro bezorgkosten maar alsnog veel goedkoper dan een savevape met 100ml x 10.

Ook heb ik hier een 1ml spuitje vandaan met een schaal per 0,1ml (heel weinig dus), waardoor het afmeten echt een piece of cookie wordt :)
Hey bedankt voor je antwoord nog. Ik heb al besteld en ben aan het wachten. Ik heb het gehaald bij http://pink-mule.com/ 100mg/ml en base vg en pg. Ik heb ook hun basis kit gehaald maar is misschien te duur voor wat je krijt en had beter alles los kunnen kopen, maar dacht betaal toch verzendkosten en zo kan ik meteen beginnen. Ik ben nog van plan wat flessen te kopen van plaza33, die hebben de beste prijs als je tegelijk een tray koopt. Ik ga ook de nicotine splitsen in kleinere flesjes en ze invriezen. Verder gewoon lekker expirimenteren. Simpele smaken met enkele flavours(om de smaak beter te kunnen onderschijden) en wat complexe en testen watvoor effect verschillende steep methodes hebben op de smaken, dus de flesjes kan ik goed gebruiken. Dat is tenminste mijn plan. Addy's yoghurt en custard worden mijn eerste project. Lekker simpel en schijnbaar heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Was ff bij de primera en zag daar een 12MG 30ML flesje dacht dat niet meer mocht ahaha.
Komt die verkoper bij mij en zegt die het ook nog hardop was me net ietjes te duur en tabacco smaak(geen fan van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Valandin schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:58:
[...]

Ik heb maar een Subtank Mini via FastTech besteld.. Die hadden ze daar nog op voorraad.

Ben er nu nog mee bezig om hem los te krijgen. Heb er de brandblaren op m'n handen een en de halve gereedschaps kist doorheen gejaagd. Kan wel janken na het zien van het gelinkte filmpje, ging het maar zo makkelijk!
Dan zal het idd wel een slechte clone zijn of misschien er scheef op gedraaid? Iig wel balen ja : ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Valandin schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:58:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn Nano. Met wat moeite kreeg ik hem wel los. Het probleem is dat ik de base te strak op de rest draaide, waardoor de tank makkelijker uit elkaar ging dan open :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Krentenbol schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:12:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn Nano. Met wat moeite kreeg ik hem wel los. Het probleem is dat ik de base te strak op de rest draaide, waardoor de tank makkelijker uit elkaar ging dan open :/
Ik zie ook dat de rand van de linkerkant een paar mm groter is dan de rechterkant. Hierdoor staat de hele 'constructie' ook ietwat scheef. Wellicht heeft dit er ook iets mee te maken.

Ik had hem uiteindelijk in ieder geval los gekregen, de atomizer ziet er nu uit alsof die duizend keer op de grond gekletterd is.. Maarja! Ik kan in ieder geval de tijd even overbruggen tot de Subtank Mini binnen is.

Ik twijfel nu ook of ik een Eleaf TC40 er bij wil bestellen.. Dan kan ik de Kangside 25w + Subtank Nano aan m'n vriendin geven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Valandin schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:02:
[...]

Ik zie ook dat de rand van de linkerkant een paar mm groter is dan de rechterkant. Hierdoor staat de hele 'constructie' ook ietwat scheef. Wellicht heeft dit er ook iets mee te maken.

Ik had hem uiteindelijk in ieder geval los gekregen, de atomizer ziet er nu uit alsof die duizend keer op de grond gekletterd is.. Maarja! Ik kan in ieder geval de tijd even overbruggen tot de Subtank Mini binnen is.

Ik twijfel nu ook of ik een Eleaf TC40 er bij wil bestellen.. Dan kan ik de Kangside 25w + Subtank Nano aan m'n vriendin geven :9
Bestel gewoon een evic vtc :P Echt een mooier apparaatje en ook een stuk potenter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:34
418O2 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:04:
[...]

Bestel gewoon een evic vtc :P Echt een mooier apparaatje en ook een stuk potenter :)
Evic vtc MINI. Right? Voordat ie dalijk dat lelijke raceauto ding heeft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
418O2 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:04:
[...]

Jij bedoelt dit?

https://www.fasttech.com/...ic-vtc-mini-75w-tc-vw-apv
+
https://www.fasttech.com/...e41865-3-7v-2500mah-18650

Zou iemand kunnen uitleggen wat de verschillen zijn tegenover een Kangside 25w, buiten dat je bij deze de batterij kan vervangen en hij i.p.v. 25 watt tot 75 watt kan gaan? Als ik 1.2 ohm coils gebruik kom ik toch niet boven de 20 watt uit.

Het vorige budget (50 euro :( ) heb ik inmiddels al uit het raam gesmeten. Ik wil nu gewoon een fijn ding waar ik van kan genieten. 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Valandin op 01-03-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Valandin schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:05:
[...]

Jij bedoelt dit?

https://www.fasttech.com/...ic-vtc-mini-75w-tc-vw-apv
+
https://www.fasttech.com/...e41865-3-7v-2500mah-18650

Zou iemand kunnen uitleggen wat de verschillen zijn tegenover een Kangside 25w, buiten dat je bij deze de batterij kan vervangen en hij i.p.v. 25 watt tot 75 watt kan gaan? Als ik 1.2 ohm coils gebruik kom ik toch niet boven de 20 watt uit.

Het vorige budget (50 euro :( ) heb ik inmiddels al uit het raam gesmeten. Ik wil nu gewoon een fijn ding waar ik van kan genieten. 8)
Jep. Die evic is een goed ding, mooi, compact, krachtig en gebouwd. Die kangside ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
418O2 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:20:
[...]

Jep. Die evic is een goed ding, mooi, compact, krachtig en gebouwd. Die kangside ken ik niet.
Lastig vergelijken met iets dat je niet kent natuurlijk.
Maar ik ben nieuwschierig wat het verschil is tussen verschillende box mods.
In mijn ogen is het 'stroom is stroom' en weet ik het verschil tussen een 25w box mod van 20 euro en een 75w box mod van 40 euro niet, buiten dat de 75w box mod gewoon veel meer stroom kan leveren.

Een 1.2ohm coil zet je (naar mijn weten) tussen 15-20w. Wat is dan het voordeel van een 75w box mod t.o.v. een 25w box mod. Bij een 75w box mod kan ik natuurlijk ook 0.5 ohm coils gebruiken op ~30-40w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Valandin schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:33:
[...]

Lastig vergelijken met iets dat je niet kent natuurlijk.
Maar ik ben nieuwschierig wat het verschil is tussen verschillende box mods.
In mijn ogen is het 'stroom is stroom' en weet ik het verschil tussen een 25w box mod van 20 euro en een 75w box mod van 40 euro niet, buiten dat de 75w box mod gewoon veel meer stroom kan leveren.

Een 1.2ohm coil zet je (naar mijn weten) tussen 15-20w. Wat is dan het voordeel van een 75w box mod t.o.v. een 25w box mod. Bij een 75w box mod kan ik natuurlijk ook 0.5 ohm coils gebruiken op ~30-40w
Je hebt inderdaad veel meer vrijheid. Je kan de vertical coils in een subtank gebruiken, maar ook een dikke dualcoil tank (Griffin, Crius) kan je dan wel goed aansturen.

Ik doelde meer op de Evic ipv een nieuwe iStick. Als je tevreden bent met die kangside moet je die lekker houden. Maar als je een nieuw device haalt, zou ik een evic eerder aanraden dan een iStick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

[quote]Valandin schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:24:
Ik zat nog even naar de coil te kijken. Nu zie ik ineens dat er een onderdeel bovenop vast zit waardoor ik de coil ook niet eens meer los kan krijgen.

Wat ik ook doe, ik krijg het er niet vanaf.. Tips?

Ken je iemand met een ultrasoonbadje? Die kan lostrillen waar jij niet bij kunt komen. Gebruik warm water!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
418O2 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:37:
[...]

Je hebt inderdaad veel meer vrijheid. Je kan de vertical coils in een subtank gebruiken, maar ook een dikke dualcoil tank (Griffin, Crius) kan je dan wel goed aansturen.

Ik doelde meer op de Evic ipv een nieuwe iStick. Als je tevreden bent met die kangside moet je die lekker houden. Maar als je een nieuw device haalt, zou ik een evic eerder aanraden dan een iStick.
Ik ben inderdaad tevreden met de Kangside, echter heb ik natuurlijk geen andere box mods getest dus zou het ook zo kunnen dat het een rot ding is.

Reden dat ik een alternatief overweeg is omdat de Subtank Nano perfect aansluit op de box. De Subtank Mini die ik besteld heb is een klein slagje groter, en zal dus groter en breder zijn dan de box mod zelf.. Dat ziet er natuurlijk gewoon mega lomp uit, en zal ook niet zo stabiel staan.

Verder lijkt het me ook wel handig om gewoon 2 setjes te hebben. Dan kan ik er een als reserve gebruiken / aan mijn vriendin geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Valandin schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:42:
[...]

Ik ben inderdaad tevreden met de Kangside, echter heb ik natuurlijk geen andere box mods getest dus zou het ook zo kunnen dat het een rot ding is.

Reden dat ik een alternatief overweeg is omdat de Subtank Nano perfect aansluit op de box. De Subtank Mini die ik besteld heb is een klein slagje groter, en zal dus groter en breder zijn dan de box mod zelf.. Dat ziet er natuurlijk gewoon mega lomp uit, en zal ook niet zo stabiel staan.

Verder lijkt het me ook wel handig om gewoon 2 setjes te hebben. Dan kan ik er een als reserve gebruiken / aan mijn vriendin geven.
Als jij er tevreden mee bent is het geen rot ding natuurlijk. Maar als je toch een tweede box wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ik heb voor het probleem een ticket gestuurd naar Gearbest.
Met informatie en foto's dat de constructie niet degelijk is. (Ene kant groter dan de andere kant etc)

Hun reactie
Thanks for your message.We empathise with your situation.

I have checked the stock of the item you ordered, it is not in stock now. We can not resend it for you.

We can refund you instead USD 10 on your GB Wallet (store credit) and exceptionally reward you with extra points(e.g. If your refund is 1USD = 5 points ,3USD =3*5 points => get 15 points etc)
You can use both your wallet and points to purchase your future products.
Nu weet ik niet helemaal wat ik er op moet reageren, ik heb een beetje mixed een dubbel gevoel.

1) Ik ben allang blij dat ze mij tegemoet willen komen. Chinese sites staan niet bekend om hun geweldige klantenservice. De helft tegemoet gekomen is natuurlijk de helft terug. Helaas geen refund maar tegoed op hun site, maar dat kan ik altijd nog gebruiken om in de toekomst liquids/een nieuwe mod te bestellen.

2) Ik heb natuurlijk wel 21$ betaald voor een product wat niet deugd. Ik wil gewoon 21$ refund! Desnoods een nieuw exemplaar wanneer die weer in stock is!

Moet ik er verder op ingaan. Of mezelf maar gewoon gelukkig prijzen dat ze me überhaupt een halve refund willen geven?

Verder ga ik binnenkort de Evic VTC Mini bestellen. Thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gewoon om een volle refund vragen en anders een paypal claim. En nooit meer zaken doen met gearbest. Die gasten zijn echt gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
418O2 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:21:
Gewoon om een volle refund vragen en anders een paypal claim. En nooit meer zaken doen met gearbest. Die gasten zijn echt gaar.
Mee eens..
Maar...

http://www.gearbest.com/t...ntrol-mods/pp_239873.html

+ FBGBES Coupon + 10$ refund = $24.88 voor de Evic VTC Mini.

Dat is dan wel weer aantrekkelijk.
Ik ga ze even een mail sturen dat ik toch graag een $21 refund wil krijgen aangezien ik toch echt $21 heb betaald voor een product wat niet deugd. Kijken wat er op gereageerd wordt en anders maar de $10 voor lief nemen. Beter iets dan niets, en dagen lang werk voor 10 euro minder terug heb ik natuurlijk ook niet heel veel zin in. :>

[ Voor 28% gewijzigd door Valandin op 02-03-2016 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
NEEN!!
Ik heb zelf 'n eVic mini van bij GearBest, en ook 1 van bij FastTech. Op die van GearBest hebben mijn Subtank en Toptank Mini een beetje speling, op de andere niet.
418O2 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:21:
nooit meer zaken doen met gearbest
Dat dus...

[ Voor 24% gewijzigd door dodge_911 op 02-03-2016 10:01 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 22-09 13:54
Ik heb tot op heden geen problemen gehad met GB dit itt fasttech (wel telkens opgelost overigens). Bedenk wel dat Gearbest de producten niet zelf verkoopt hé vanuit een enorm pakhuis! Het is niets meer of minder dan een dozenschuiver, dikke kans dat die dozen ook bij fasttech geschoven worden als je begrijpt wat ik bedoel.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vorige week de knalroze Ciggo binnengekregen, niet ons ding..
Hij rammelt een heel klein beetje en voor 5k mAh is die wel heel licht..
Netjes weer in de doos gedaan en kijken of we er een nieuwe eigenaar voor kunnen vinden :)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Hier ook weinig problemen met GB. Slechts éénmaal een beroep hoeven doen op hun after-sale support. Destijds werd er gewoon, zonder gezeik, een nieuw item opgestuurd.

Overigens met FT precies dezelfde ervaringen.

Ik ga dus bijna altijd voor de laagste prijs. GB heeft af en toe erg goede aanbiedingen tijdens hun flash sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Bevestiging is binnen alles van Fast tech word nu opgestuurd whoop whoop

Edit: wanneer je dit binnen krijgt(de melding) dan kan ik uitgaan van 6-20 dagen toch?

[ Voor 38% gewijzigd door Plainside op 02-03-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Plainside schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:09:

Edit: wanneer je dit binnen krijgt(de melding) dan kan ik uitgaan van 6-20 dagen toch?
Nope, dat telt eigenlijk pas vanaf dat je trackingcode begint te werken...
Je kan nu makkelijk nog een aantal dagen hebben dat 't nog niet is opgepikt door de transporteur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

dodge_911 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:54:
[...]

Nope, dat telt eigenlijk pas vanaf dat je trackingcode begint te werken...
Je kan nu makkelijk nog een aantal dagen hebben dat 't nog niet is opgepikt door de transporteur...
Zal dr altijd wel 1 zijn die je dromen vernietigd grrr xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Plainside schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:03:
[...]

Zal dr altijd wel 1 zijn die je dromen vernietigd grrr xD
Life's tough, get a helmet O-)
Ik heb 6 orders lopen daar :)
5 besteld tussen 5 en 12 februari, waarvan 4 verzonden;
Verzendbevestiging : 2 op 14, 1 op 15 en 1 op 24 februari;
Raad's wanneer ik als eerste update bij de tracking zie : "Received from customer"? Yep, gisteren :D
5de order is ook in dezelfde periode geplaatst, maar nog steeds niet verzonden.
Om maar te zeggen dat ik deel in je wachtsmart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-09 22:28

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Domino schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:39:
Hier ook weinig problemen met GB. Slechts éénmaal een beroep hoeven doen op hun after-sale support. Destijds werd er gewoon, zonder gezeik, een nieuw item opgestuurd.

Overigens met FT precies dezelfde ervaringen.

Ik ga dus bijna altijd voor de laagste prijs. GB heeft af en toe erg goede aanbiedingen tijdens hun flash sales.
Hier exact dezelfde ervaringen

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Plainside schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:09:

Fasttech is met hun default shipping optie de laatste tijd best snel. Bijna altijd heb ik het met ongeveer een week in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 09:36

mrdjey

That Shit is Wack

ik heb me er inmiddels ook aan gewaagt ik ga zelf proberen mijn vloeistofjes te mengen.
ik heb base en aroma's gekocht alleen rest mij nog 1 vraag: wat is een goed iets om in te mengen en te steepen?

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
KillerAce_NL schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:50:
[...]

Fasttech is met hun default shipping optie de laatste tijd best snel. Bijna altijd heb ik het met ongeveer een week in huis.
Yep, ik kies nu al meer dan een jaar voor alleen Singapore Post, en gemiddeld zien de trackings er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sm4mwvb.png
mrdjey schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:00:
ik heb me er inmiddels ook aan gewaagt ik ga zelf proberen mijn vloeistofjes te mengen.
ik heb base en aroma's gekocht alleen rest mij nog 1 vraag: wat is een goed iets om in te mengen en te steepen?
De flesjes die je gaat gebruiken zijn prima om in te mengen en te laten steepen.
Ik heb een zooi van deze flesjes gehaald en gebruik ik nu al jaren.

[ Voor 38% gewijzigd door Eeruku op 03-03-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

[...]

Het viel mij ook al op. Vorige week flesje RY4 besteld, vanmorgen stond ineens de bezorger voor mijn deur.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
mrdjey schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:00:
Ik ben begonnen in de 10ml flesjes die ik leeg gedampt had.

Nu ik weet wat ik lekker vind gaat het in grotere hoeveelheden (100ml per keer). Die gaan in deze flessen. Voor dagelijks gebruik giet ik ze dan over in deze unicorn flesjes. Handig om te drippen en tanks te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik meng eventueel base in een aparte bak. Daarna in 100ml flessen. 50ml vind ik de moeite niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
418O2 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:02:
Ik meng eventueel base in een aparte bak. Daarna in 100ml flessen. 50ml vind ik de moeite niet :P
Ligt ook een beetje aan het aroma wat je gebruikt, ik heb van die 1ml eppys van CdD, moet in 3% mixen, perfect om gewoon in een 30ml flesje te donderen met 29ml base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ga ik de eerste stappen in het vapen zetten.
Ik ben mij de Joyetech Egrip Cl gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
[...]

lol wat? woon je in singapore of zo? mij duurt altijd een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-09 22:28

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

kingpol schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:34:
[...]

lol wat? woon je in singapore of zo? mij duurt altijd een maand
Onder normale omstandigheden dus niet ronde de kerstperiode, heb ik mijn spullen gemiddeld binnen 2 weken binnen. Soms iets eerder maar zelden later.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ik heb tijdens de chinese nieuwjaarsactie ook aan aantal bestellingen gedaan. Twee orders zijn verzonden op 19-02 en aangekomen op 02-03, en één order verzonden op 20-02 kwam vandaag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
smallblock schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:47:
[...]

Onder normale omstandigheden dus niet ronde de kerstperiode, heb ik mijn spullen gemiddeld binnen 2 weken binnen. Soms iets eerder maar zelden later.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hksyPVT.png
Mijn shipping times van fasttech orders het afgelopen jaar.
Zoals je ziet kan je meezitten en tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankara
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-08 15:52
Ah kom nu pas achter dat deze thread bestaat :D

Damp atm nu ook red astaire @0.48 ohm in mijn Sub tank met 90% VG en 10% PG. Haal mijn base bij Savevape, maar ik haal dan 1 liter 0mg nicotine en mix het dan met 100ml base met 36mg nicotine (haal eerst 100ml van de 1liter af, voeg dan de 100ml base met 36 toe met als gevolg 1 liter met 36mg, dus 100 met 3.6mg). Je komt aardig goedkoop uit dan ook (21 euro ofzo geloof ik). Nicotine is een duur goedje echter en pure nicotine is, naast aardig illegaal zo ver ik het weet in NL, ook nog eens zeer giftig. De methode die ik gebruik vind ik dus zelf zeer fijn.

At the moment damp ik deadly sin in mijn gouwe ouwe KFL (clone, heb die al 1 1/2 jaar!) en red astaire of thug juice in mijn subtank mini op een KING mod (clone). Na een half jaar verzadigd te zijn met deze set up, begon het toch weer te kriebelen dus maar een nieuwe bestelling geplaatst bij FT. RX200 komt eraan :D en een aqua v2 (clone), big sherman S1 (clone) en TFV4 (authentic), ow yeah baby :9~

Een tip voor onze dampers, bekijk deze site eens: http://www.ecigsmart.nl/nl/
Ga je naar de winkel toe, kan je deadly sin 100ml voor 37 euro halen. Koopje! Ook wordt de T-juice lijn verkocht (Red astaire), 5 euro voor 10ml. Niet alleen dat, er wordt ook een super goede lijn gehaald uit Italië (REAL) waarvan de Virgin tab en Syrian tab echte super aanraders zijn. Vooral Virgin Tab, dat is wellicht de lekkerste juice die ik geproefd hebt en overtreft misschien zelfs deadly sin.

Een vraag ook voor onze dampers, de eeuwige zoektocht naar nieuwe juices is een leuke maar soms wel vervelende. Heb teveel nare juices gehaald en dat deed mijn portomonnee niet goed. Ik heb mijn fruit/menthol juice (red astaire/thug juice) die aardig goedkoop zijn ook nog. Ik zoek echter nog deadly sin achtige juices, de bakery stuff. Ik heb heel wat al geproefd, veel meer nog niet. Heb mijn ogen op suicide bunny mother milk en cutwood unicorn milk, maar de prijzen houden mij toch wat tegen (zal ze uiteindelijk wel bestellen, eerst wachten tot mn RBA'tjes binnen zijn). Hebben jullie nog enige suggesties? Wat zijn jullie daily vapes eigenlijk? Ben er erg benieuwd naar!

edit:

Aanvulling nog, gezien dit mijn eerste post is:
Bij fasttech of focalecig koop ik mijn hardware >:) NL prijzen zijn IMO belachelijk, helemaal als je vergelijkt met de normaliter duurdere VK. Ik vind het niet erg 10 euro ofzo meer te betalen dan FT als ik het sneller krijg, maar als je al snel het dubbele betaald of meer, dan haal ik ze wel uit China hoor :X

Ik haal verder mijn base bij savevape (voorheen bij e-cignederland voor hun flavortec base, die verkopen ze echter niet meer). Zoals ik begrepen heb ligt savevape bij de grens/in Duitsland, dus hoeft het aan de gare NL (damp)wet te houden. 1 liter base 0mg kost geloof ik 14 euro. Ik haal dan 100ml, 36mg erbij (kost dacht ik 8 euro). In totaal 22 euro, voor 1 liter base met 36mg - 100ml, 3.6mg nic, en 100ml 0% nicotine.
Bij Cloudhouse koop ik Thug juice groot in samen met maten. Ze verkopen voor ZEER schappelijke prijzen MBV DIY daar (geloof 14 euro voor 50ml DIY, daarmee maak je 250ml thug juice van minimaal!). Koop je boven de 50 euro, is het ook nog eens gratis verzenden en vaak binnen 3 (werk) dagen nog eens binnen. @ecigmart koop ik dus red astaire - mede omdat ik bevriend ben graakt met de eigenaar en omdat ik de shop in DH graag ondersteun (loop afstand van mijn werk, daar lekker nieuwe juices uitproberen in mijn pauze :P). Bij diezelfde winkel haal ik virgin tab (als hij het heeft), syrian tab en 100ml deadly sin.

[ Voor 24% gewijzigd door Sankara op 05-03-2016 01:53 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sankara88-2341/hero/1258821

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Sankara schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 01:42:
Ah kom nu pas achter dat deze thread bestaat :D

Damp atm nu ook red astaire @0.48 ohm in mijn Sub tank met 90% VG en 10% PG. Haal mijn base bij Savevape, maar ik haal dan 1 liter 0mg nicotine en mix het dan met 100ml base met 36mg nicotine (haal eerst 100ml van de 1liter af, voeg dan de 100ml base met 36 toe met als gevolg 1 liter met 36mg, dus 100 met 3.6mg). Je komt aardig goedkoop uit dan ook (21 euro ofzo geloof ik). Nicotine is een duur goedje echter en pure nicotine is, naast aardig illegaal zo ver ik het weet in NL, ook nog eens zeer giftig. De methode die ik gebruik vind ik dus zelf zeer fijn.

At the moment damp ik deadly sin in mijn gouwe ouwe KFL (clone, heb die al 1 1/2 jaar!) en red astaire of thug juice in mijn subtank mini op een KING mod (clone). Na een half jaar verzadigd te zijn met deze set up, begon het toch weer te kriebelen dus maar een nieuwe bestelling geplaatst bij FT. RX200 komt eraan :D en een aqua v2 (clone), big sherman S1 (clone) en TFV4 (authentic), ow yeah baby :9~

Een tip voor onze dampers, bekijk deze site eens: http://www.ecigsmart.nl/nl/
Ga je naar de winkel toe, kan je deadly sin 100ml voor 37 euro halen. Koopje! Ook wordt de T-juice lijn verkocht (Red astaire), 5 euro voor 10ml. Niet alleen dat, er wordt ook een super goede lijn gehaald uit Italië (REAL) waarvan de Virgin tab en Syrian tab echte super aanraders zijn. Vooral Virgin Tab, dat is wellicht de lekkerste juice die ik geproefd hebt en overtreft misschien zelfs deadly sin.

Een vraag ook voor onze dampers, de eeuwige zoektocht naar nieuwe juices is een leuke maar soms wel vervelende. Heb teveel nare juices gehaald en dat deed mijn portomonnee niet goed. Ik heb mijn fruit/menthol juice (red astaire/thug juice) die aardig goedkoop zijn ook nog. Ik zoek echter nog deadly sin achtige juices, de bakery stuff. Ik heb heel wat al geproefd, veel meer nog niet. Heb mijn ogen op suicide bunny mother milk en cutwood unicorn milk, maar de prijzen houden mij toch wat tegen (zal ze uiteindelijk wel bestellen, eerst wachten tot mn RBA'tjes binnen zijn). Hebben jullie nog enige suggesties? Wat zijn jullie daily vapes eigenlijk? Ben er erg benieuwd naar!
Is het niet handiger om dan gewoon bij vapebase bases te halen? Liter 3mg/ml kost daar 17,95

link is naar 50/50, maar is natuurlijk ook als pure vg/pg basis te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankara
Eeruku schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 01:53:
[...]

Is het niet handiger om dan gewoon bij vapebase bases te halen? Liter 3mg/ml kost daar 17,95

link is naar 50/50, maar is natuurlijk ook als pure vg/pg basis te krijgen.
Kijk, het was lot dat me naar deze thread leidde :9 _/-\o_ Dit is inderdaad een mooie! En ik hier denken het al goed uitgezocht te hebben. Mijn base begint alweer op te raken, zal deze base zeker proberen :*) Ben ook van plan om wat meer pg te gebruiken, 50/50 lijkt mij perfect. Mijn huidige base produceert gewoonweg TE VEEL damp (tijdens het auto rijden erg naar en als ik mijn deur open doe of raam lijkt het alsof mijn auto van binnen fikt) en mijn juices proeven ook een klein beetje muf vergeleken met de DIY van anderen die 70pg/30vg gebruiken. Tnx voor de tip! _/-\o_

Edit: Wacht, shipping kost 8 euro... hmm, ik zou dan meteen 3 flessen moeten inslaan. Het is alsnog wel een goede deal. Heb het gedeeld in de vape groep chat :P

[ Voor 19% gewijzigd door Sankara op 05-03-2016 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Sankara schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 01:56:
[...]

Kijk, het was lot dat me naar deze thread leidde :9 _/-\o_ Dit is inderdaad een mooie! En ik hier denken het al goed uitgezocht te hebben. Mijn base begint alweer op te raken, zal deze base zeker proberen :*) Ben ook van plan om wat meer pg te gebruiken, 50/50 lijkt mij perfect. Mijn huidige base produceert gewoonweg TE VEEL damp (tijdens het auto rijden erg naar en als ik mijn deur open doe of raam lijkt het alsof mijn auto van binnen fikt) en mijn juices proeven ook een klein beetje muf vergeleken met de DIY van anderen die 70pg/30vg gebruiken. Tnx voor de tip! _/-\o_

Edit: Wacht, shipping kost 8 euro... hmm, ik zou dan meteen 3 flessen moeten inslaan. Het is alsnog wel een goede deal. Heb het gedeeld in de vape groep chat :P
Sowieso niet een heel gek idee om wat meer te halen, aangezien ze in duitsland ook ooit aan die 10ml flesjes moeten :/ Maar stiekem scheelt het gewoon heeeeeeeeeel veel dat je niet echt veel meer hoeft te rekenen met mengen, alleen nog maar het % flavor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja mbt die regels, dat is vanaf mei ofzo. Je doet er dus goed aan om bijv flesjes van 50ml met 48mg nicotine in te slaan. Base zal nog te koop zijn waarschijnlijk, nicotine niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
418O2 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 07:21:
Ja mbt die regels, dat is vanaf mei ofzo. Je doet er dus goed aan om bijv flesjes van 50ml met 48mg nicotine in te slaan. Base zal nog te koop zijn waarschijnlijk, nicotine niet.
PG en VG kunnen nooit verboden worden of aan 10ml flesjes gebonden, persoonlijk heb ik een half jaar geleden nog 3 liter 3mg/ml base gehaald, zodat ik na de shitstorm van alles wat dan wel niet verboden gaat worden, ik altijd nog evt op 0 nic zou kunnen doorgaan, mocht alles waterdicht geregeld worden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankara
Eeruku schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 02:33:
[...]

Sowieso niet een heel gek idee om wat meer te halen, aangezien ze in duitsland ook ooit aan die 10ml flesjes moeten :/ Maar stiekem scheelt het gewoon heeeeeeeeeel veel dat je niet echt veel meer hoeft te rekenen met mengen, alleen nog maar het % flavor.
Dit wist ik niet, maar gvd waarom nou weer? |:( Ik zal gelijk 3 of 4 flessen maar halen en mijzelf daarna maar forceren - als ik nog damp - om 0 nic te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Sankara schreef op zondag 06 maart 2016 @ 11:21:
[...]

Dit wist ik niet, maar gvd waarom nou weer? |:( Ik zal gelijk 3 of 4 flessen maar halen en mijzelf daarna maar forceren - als ik nog damp - om 0 nic te gaan.
Waarom? Omdat de EU wetgeving ook zal gelden in duitsland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Goddamn, hier in België is het ook niet van de poes, krijg net onderstaande van 1 van mijn vaste shops :
Op 3 maart heeft de Belgische regering internetaankopen van elektronische sigaretten en toebehoren verboden met Koninklijk besluit.

Kort samengevat staat hierin het volgende:
  • maximaal 2ml inhoud voor de tankjes
  • maximaal 10ml per flesje liquid
  • maximaal 20mg/ml nicotine
  • elektronische sigaret geeft nicotine af in constante doses
  • elektronische sigaretten en navullingen zijn kind- en manipulatief veilig, mogen niet breken en lekken en moeten 100% lekvrij afgevuld kunnen worden.
  • product registratieplicht importeurs: kosten € 4000,= per product.
  • verkoop en aankoop van elektronische sigaretten en liquids op afstand zijn verboden.
Het Vapuri assortiment bestaat uit meer dan 1300 verschillende producten. In ons geval betekent dit dus een minimum van 5.200.000 € aan registratierechten mochten we overwegen om de online shop om te vormen naar een fysieke winkel. Een hallucinant bedrag voor een kleine zelfstandige. België kent slechts een beperkt aantal stenen winkels waar je terecht kan voor degelijk dampgerief. Ook deze worden niet gerund door grote multinationals en vallen onder dezelfde wetgeving. De krantenkop ‘E-sigaret volledig legaal in België’, die afgelopen week de kranten sierde, heeft dus een wrange bijsmaak. ‘Opmars e-sigaret succesvol gestopt door Belgische regering’ is een betere beschrijving van de realiteit. We vinden het vreselijk dat de overheid het spel op deze manier speelt en winstbejag voor volkgsgezondheid plaatst. Uiteraard zijn we voorstander van regulering, meer controle en onafhankelijk onderzoek maar dat is duidelijk niet wat deze wet beoogt.

Overal in Europa werken de nationale regeringen momenteel aan een nieuwe wetgeving. Het is duidelijk dat de EU en aangesloten landen zich schaamteloos zullen engageren voor de overheidsfinanciën en het marktbehoud van de tabaksindustrie en de farmaceutische bedrijven.

Minister van volksgezondheid Maggy De Block is belast met de uitvoering van het KB. Dit zal gebeuren op 13/03/2016. We veronderstellen niet dat er in een overgangsregeling zal worden voorzien.

Concreet betekent dit dat je bij ons nog tot 12/03/2016 23h59 online terecht kan. Tankjes met een inhoud van meer dan 2 ml en flesjes liquid van meer dan 10 ml mogen daarna niet meer verkocht worden. De overige zaken in ons assortiment zijn beschikbaar voor afhaling/aankoop ter plaatse zolang de voorraad strekt. Zorg ervoor dat je voldoende gerief in huis hebt om een tijd verder te kunnen.

Heb je niet kunnen vinden wat je zoekt, laat het ons weten en we doen er alles aan om dit nog te regelen voor 13/03.

Momenteel zitten we rond de tafel met advocaten, andere shophouders en dampers in een poging om toch wat weerwerk te bieden. Het gaat ten slotte om onze gezondheid en het recht op vrije keuze. Heb je geen zin om machteloos vanaf de zijlijn toe te kijken hoe onze rechten met de voeten worden getreden weet dan dat we nog op zoek zijn naar medestanders in de strijd. Er zijn geen pasklare oplossingen maar als we ons ongenoegen niet uiten dan is het normaal dat er over ons heen gewalst zal worden.

Bedankt voor het vertrouwen en de positieve feedback doorheen de afgelopen jaren. Met pijn in het hart nemen we afscheid van velen. Voor zij die de reis naar Schulen overwegen, altijd welkom.
Eén en ander is in overeenstemming zijn met de buurlanden, maar volgens mij wordt er ook een heel erg vuil spelletje gespeeld in de achterkamertjes vw. die registratieplicht van 4000€ per product.
Dus als je in je krantenwinkeltje 10 verschillende liquids wil verkopen ben je 40K kwijt aan registatiekosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dodge_911 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:30:
Dus als je in je krantenwinkeltje 10 verschillende liquids wil verkopen ben je 40K kwijt aan registatiekosten 8)7
Is dat niet alleen voor de importeurs? Dus als je als krantenwinkeltje gewoon bij de importeur koopt hoef je dat niet te betalen, lijkt me?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
anandus schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:33:
[...]

Is dat niet alleen voor de importeurs? Dus als je als krantenwinkeltje gewoon bij de importeur koopt hoef je dat niet te betalen, lijkt me?
Kan, maar zelfs dan nog, welke importeur gaat dit aangaan met zulke prijzen?
Per product effe 4000€ in het rood beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
anandus schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:33:
[...]

Fabrikant, vziw, als die producten in BE te koop wil stellen, moeten ze geregistreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb net mijn bestelling liquid binnen gehad. 5L PG, 5L VG en 10*100ml 48mg/100ml. Damn, dat is een hoop liquid zeg _O- Ik kan iig even vooruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/ny8Qf/ae4c5bc2fe.png

duuss wat betekend dit nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Plainside schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:54:
[afbeelding]

duuss wat betekend dit nou precies?
Dat het pakketje online is aangemeld, maar nog niet afgeleverd bij het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankara
Krentenbol schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:43:
Ik heb net mijn bestelling liquid binnen gehad. 5L PG, 5L VG en 10*100ml 48mg/100ml. Damn, dat is een hoop liquid zeg _O- Ik kan iig even vooruit :+
8)7 dat gaat voor mij een beetje te ver weer, maar eigenlijk is het altijd wel goed om in te slaan. Zelf dus 3 liter flessen gehaald van 3mg via vapebase.de. Komt ook kleine voorraadje capella DIY binnen (even cutwood UM clonen) en ik kan voorlopig ook voorruit :+

ps. RX200 komt vandaag binnen jongens :) samen met clapton wire en SS wire, OW YEAH! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:59
Sankara schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:26:
[...]

8)7 dat gaat voor mij een beetje te ver weer, maar eigenlijk is het altijd wel goed om in te slaan. Zelf dus 3 liter flessen gehaald van 3mg via vapebase.de. Komt ook kleine voorraadje capella DIY binnen (even cutwood UM clonen) en ik kan voorlopig ook voorruit :+

ps. RX200 komt vandaag binnen jongens :) samen met clapton wire en SS wire, OW YEAH! :9~
Ik ben benieuwd wat jou smaak ervaring is met SS, zelf heb ik ook een RX200 met SS wire sinds kort. Want bij is het de vraag of het mijn liquid is die ik pas sinds kort zelf meng of dat het de andere smaak is door SS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik heb een istick mini besteld als vervanging van mn vapeonly aura mini. Alleen nu nog even kijken naar een tank die erbij moet. Ik heb alleen totaal geen verstand van coils en ohm en subohm. Wat kan ik het beste doen?
De vapeobly heb ik nu een maandje (werkt ook met coils, heb nog niet gewisseld, zou niet weten wanneer dat moet)
Pagina: 1 ... 18 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.