2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Voor de Griffin kan je MAP en KUNGHEI niet combineren. Vandaag nog een extra Criusje erbij dan maar
Kon wel iets beter. Griffin heeft een handige wickring en iets meer ruimte voor de build. Wel de helft duurder en 0.7ml minder capaciteit.Limbeckx schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:32:
Alright alright. Het is mij duidelijk. Er zijn wel wat mensen met klachten over de bouw kwaliteit? Herkennen jullie dat?
Ik lees wel dat de crius beter wickt. Zeg het met Catch. Ik ga kopen wat jij zegt dat beter is418O2 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:50:
[...]
Kon wel iets beter. Griffin heeft een handige wickring en iets meer ruimte voor de build. Wel de helft duurder en 0.7ml minder capaciteit.
NaLiN heeft ze beide en die raadt de crius net iets meer aan. En ik heb net een tweede besteld.Limbeckx schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:51:
[...]
Ik lees wel dat de crius beter wickt. Zeg het met Catch. Ik ga kopen wat jij zegt dat beter is
Done!418O2 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:52:
[...]
NaLiN heeft ze beide en die raadt de crius net iets meer aan. En ik heb net een tweede besteld.
Done. Dan hou ik die twisted voor in de Nixon.418O2 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:35:
Dodge, bestel nou gewoon een crius. Verdomme. Die twisted kanthal en ni200 had ik je wel kunnen sturen. Heb 40-50 van beide. De twisted past niet in de crius zonder geklooi en ni200 vind ik kut. Smaakt voor geen meter in mijn setups.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Standaard tank gaat eraf, daar gaat de crius dan op (is voor vrouwlief allebei dus is een roze geworden).
Apart design idd. Je zet dat ding op z'n scherm en buttons neer?Web-Brielle schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:45:
Ook maar een CigGo erbij besteld, apart ontwerp heeft dat ding
Standaard tank gaat eraf, daar gaat de crius dan op (is voor vrouwlief allebei dus is een roze geworden).
Die zijn trouwens terug in stock bij onze huisleverancier.Webdoc schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:08:
Oops.. je hebt gelijk - het is een LG: 18650 LG HG2 3000MAH
[ Voor 28% gewijzigd door dodge_911 op 07-02-2016 17:02 ]
M'n order staat nog op 'Processing' terwijl ik besteld heb op 'Feb 03, 2016 19:34:30 PM'
*edit*
Zie dat ze vakantie hebben van 6 tot 12 februari.. Dat zou er wel mee te maken hebben
[ Voor 24% gewijzigd door Valandin op 08-02-2016 10:01 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
En dan worden achterstanden weggewerkt bij de shop en post. Dus reken er niet op dat het er snel is.Valandin schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:59:
Wat zijn de verwachtingen qua verstuurtijd bij Gearbest?
M'n order staat nog op 'Processing' terwijl ik besteld heb op 'Feb 03, 2016 19:34:30 PM'
*edit*
Zie dat ze vakantie hebben van 6 tot 12 februari.. Dat zou er wel mee te maken hebben
Heb nu Fuji Apple nodig en Cinnamon Roll (muffin man diy), iemand enig idee welke shop deze leveren?
Verwijderd
Melo 2 TANK. Goedkoop en er passen meerdere sorrten coils op van zowel de ATlanits Ijust etc. IJUST zijn de goedkoopste. Kijk wel goed wele ohm je koopt. De 0.3 heeft wat meer wattage nodig...rond the 40/50wattpeeth schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:31:
Ik heb de ontwikkelingen van de laatste tijd wat minder gevolgd maar nu moet ik wel.
Ik gebruik al een jaar of twee een vamo 5 met een taifun gt. Ik heb toevallig vorige week een istick besteld en prompt laat ik mijn taifun vandaag stuiteren. Nou ben ik eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar met het zelfwikkelen, ik zoek dus eigenlijk gewoon een goeie, liefst niet te dure tank, met kant en klare coils. Wat kunne jullie me aanraden....
Verwijderd
FASTTECH FASTTECH FASTTECH. De 60W TC ELEAF incl TANK MELO 2 rond the 30 dollarValandin schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:31:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, alleen rook ik zelf alleen buiten werktijd. Dus ik rook maar 2 pakjes per week.
2x5,70 = 11,40
11,40x5 = 57,00
Duurt in mijn situatie toch wat langer voordat ik het geld er uit heb. Het is verder ook niet dat ik het er niet voor over heb, ik ben afgelopen weekend verhuisd, dus dat is op dit moment gewoon het budget dat ik nog heb. Anders zou ik even tot eind van de maand moeten wachten met de aanschaf. Dit keer wil ik een goede aankoop doen. Bij de eGo had ik elke paar dagen dat het erg 'branderig' begon te smaken. Kon elke paar dagen dus een nieuwe clearomizer er op zetten.. dat wil ik nu vermijden.
De overstap naar vapen is omdat ik het in de periode dat ik het deed toch lekkerder vond, het een stukje gezonder is. Ik wil ook niet dat er binnen gerookt word, dus buiten staan te koukleumen is ook niet zo fijn..
Als iemand nog een linkje heeft voor het Eleaf TC40 setje zou ik dankbaar zijn. Mijn google pogingen komen toch steeds uit op 45,- zónder clearomizer.
Wat is verder de levensduur van de wat "duurdere" accu's zoals de Eleaf TC40 en van clearomizers zoals de Subtank Mini? Of kan je bij defecten ook gewoon de coil vervangen?
En dan couponcode "KUNGHEI" voor 15% kortingVerwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:26:
[...]
FASTTECH FASTTECH FASTTECH. De 60W TC ELEAF incl TANK MELO 2 rond the 30 dollar
Wel maar werkend tot zondag 14/02.
Daarna kan je nog "RMBBUST" gebruiken voor -10%
[ Voor 16% gewijzigd door dodge_911 op 09-02-2016 15:33 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik heb ze ook beide. Objectief:418O2 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:52:
[...]
NaLiN heeft ze beide en die raadt de crius net iets meer aan. En ik heb net een tweede besteld.
Crius heeft iets meer airflow en iets meer capaciteit.
Griffin heeft een groter builddeck, wijdere schroefgaten, betere bouwkwaliteit, wickt beter, stabielere conductiviteit en een optie voor een wide bore driptip.
Sinds ik de griffin heb gebruik ik de crius ook niet echt meer, en mijn aromamizer heb ik ook al verkocht. Subjectief vind ik de Griffin ook een heel stuk mooier dan de crius. (heb beide in het zwart)
Snap helemaal niet waarom iemand de crius over de griffin zou aanraden, dus hoor het graag!
@dodge_911: Die nixon v2 is een heel fijn tankje voor het geld. Goeie flavour met die bottom airflow, je krijgt echter wel snel condensatie rondom je 510 connectie en bij overdripping lekt die natuurlijk ook.
[ Voor 12% gewijzigd door Stitch! op 09-02-2016 15:54 ]
Capaciteit & prijs. Bouwkwaliteit zit variatie in geloof ik. De mijne is gewoon goed.Stitch! schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:42:
[...]
Ik heb ze ook beide. Objectief:
Crius heeft iets meer airflow en iets meer capaciteit.
Griffin heeft een groter builddeck, wijdere schroefgaten, betere bouwkwaliteit, wickt beter, stabielere conductiviteit en een optie voor een wide bore driptip.
Sinds ik de griffin heb gebruik ik de crius ook niet echt meer, en mijn aromamizer heb ik ook al verkocht. Subjectief vind ik de Griffin ook een heel stuk mooier dan de crius. (heb beide in het zwart)
Snap helemaal niet waarom iemand de crius over de griffin zou aanraden, dus hoor het graag!
Prijs is een klein verschil, maar goed punt inderdaad. ("MAP" brengt de griffin naar de 26 dollar op fastech)418O2 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:55:
[...]
Capaciteit & prijs. Bouwkwaliteit zit variatie in geloof ik. De mijne is gewoon goed.
Bouwkwaliteit is objectief een stuk beter van de Griffin. (dus los van losse o-ringen etc op sommige units)
Griffin heeft complete Gold plated ss316L centerpost, anodised SS en niet powdercoated zoals de griffin, dikker glas,dikker stainless steel, dikkere o'ringen, betere machining en ga zo maar door. Voelt dus zwaarder, krast minder en is een stuk stabieler in ohms en temp control op mijn dna200.
Gebruik de Crius V3 overigens ook nogsteeds en dat is ook gewoon een toptankje. Snap alleen dat iemand em beter dan de Griffin kan vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door Stitch! op 09-02-2016 16:42 ]
G*dvrrrrrrrrr
Cruis dan cancellen en een griffin in de plaats??
Nu kan het nog
Voor de lol zelf wel mijn order aangepastdodge_911 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:52:
[...]
G*dvrrrrrrrrr![]()
![]()
Nu kan het nog
Wat mij betreft geheel afhankelijk van je wens qua airflow. Als je absolut zo veel mogelijk airflow wil hebben is de Crius v3 de beste optie. De Griffin heeft een iets strakkere airflow, maar niet te vergelijken met een billow v2 ofzo. Als je een klein beetje restrictie niet erg vind zou ik voor de Griffin gaan. Alle voordelen zijn mij die paar euro wel waard.dodge_911 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:52:
[...]
G*dvrrrrrrrrr![]()
![]()
Nu kan het nog
En anders werkt "MAP" ook nog, geeft dezelfde prijs
Heb ook Map gebruikt, betere prijs nog niet kunnen vinden.dodge_911 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:29:
Ach, ik heb nog tijd om te beslissen tot zondag.
En anders werkt "MAP" ook nog, geeft dezelfde prijs
Gebruik de Griffin eigenlijk alleen nog maar in de auto momenteel, voor de rest Aeronaut RDA all the way:)
[ Voor 21% gewijzigd door Stitch! op 09-02-2016 17:41 ]
Stitch, hoe ver moet ik m'n Crius dichtdraaien om een idee te krijgen van de Griffin? Ik vind de freeflow van de Crius wel heel erg fijn, maar een beetje concessies maken wil ik wel......Moet ik 'm net als de rest ook cancellen?Stitch! schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:57:
[...]
Wat mij betreft geheel afhankelijk van je wens qua airflow. Als je absolut zo veel mogelijk airflow wil hebben is de Crius v3 de beste optie. De Griffin heeft een iets strakkere airflow, maar niet te vergelijken met een billow v2 ofzo. Als je een klein beetje restrictie niet erg vind zou ik voor de Griffin gaan. Alle voordelen zijn mij die paar euro wel waard.
Ik heb nu alleen de Griffin op zak, maar zal het vanavond nog eens goed testen. Het scheelt niet enorm veel, iets van ruim driekwart open op de crius. Maar zal het vanavond nog even voor je controleren.Trent900 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:48:
[...]
Stitch, hoe ver moet ik m'n Crius dichtdraaien om een idee te krijgen van de Griffin? Ik vind de freeflow van de Crius wel heel erg fijn, maar een beetje concessies maken wil ik wel......Moet ik 'm net als de rest ook cancellen?Kan er nog een paar dagen over slapen
Verwijderd
Klopt letop dat de levertijden nu wat langer zijn ivm Chinees Nieuw Jaar. Dus heb je het nu nodig niet bestellen.dodge_911 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:31:
[...]
En dan couponcode "KUNGHEI" voor 15% korting
Wel maar werkend tot zondag 14/02.
Daarna kan je nog "RMBBUST" gebruiken voor -10%
Code : MAP werkt ook op een specifiek aantal artikelen zoals bijv DNA200 mod (weet niet meer welke uit de mijn hoofd). 20% korting
Overschakelen naar een lagere temperatuur of een Ti i.p.v. CLR kanthal coil maakt de smaak ook gelijk een stuk minder, terwijl die me juist erg goed bevalt! Zou daar met deze atomizer nog wat aan te doen zijn of kan ik beter op Fasttech shoppen voor een andere? (waar ik zeker de berichten hierboven meeneem)
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Arrived anxious, left bored
[ Voor 30% gewijzigd door boussa op 10-02-2016 19:47 ]
Ik gebruik ook enkele Ego One mega's. Ik damp 50/50, en heb al verschillende malen gerecoild en andere wicks erin gedaan. De 1ste maal, lekte de tanks idd via de airflow wat en zweten onder aan de Mega. Nu ik een wat vollere wick erin doe, is het lekken helemaal weg. Het maakt nu niet uit op welke weerstand ik in de power modus damp.Puck schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:04:
Ik heb het idee dat het bij de Mega door de coils komt, alsof sommige niet helemaal sluitend zijn oid. Heb met twee 0.5 ohm coils veel last gehad van lekken, maar met een 1.0 ohm helemaal niet.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Arrived anxious, left bored
Ik kom van een standaard Twist Ego damper af. Ben toen overgestapt naar een Aspire Platinum en daarna naar een iStick 30W.
Deze zijn jammer genoeg allemaal kapot gegaan.
Ben nu aan het kijken naar mijn volgende damper.
Wat vinden jullie van Kanger Nebox? Volgens mij kan ik daar fabrieks coils in doen maar deze ook zelf maken als ik dit wil op een gegeven moment. Vooral het feit dat er 10ML in kan vind ik wel erg tof.
Hoor graag jullie gedachte of als jullie betere ervaringen hebben met een ander apparaat?
Ik heb dus nog een kleine 60ml Hangsen Ruyan 4 (12mg) over. Als iemand interesse heeft, stuur me een pm.
Kanger lijkt tegenwoordig minder gewaardeerd te worden en twijfel of ze aan firmware upgrades doen van daar dat ik altijd joytech aanraad of de nieuwe eleaf 100 watt of zelfs wismec presa. Ik heb zelf een Joyetech evic vtc mini en die ding lijkt onverwoestbaar met een heel aangename scherm.Vecodo schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:19:
Goedemorgen,
Ik kom van een standaard Twist Ego damper af. Ben toen overgestapt naar een Aspire Platinum en daarna naar een iStick 30W.
Wat vinden jullie van Kanger Nebox? Volgens mij kan ik daar fabrieks coils in doen maar deze ook zelf maken als ik dit wil op een gegeven moment. Vooral het feit dat er 10ML in kan vind ik wel erg tof.
Hoor graag jullie gedachte of als jullie betere ervaringen hebben met een ander apparaat?
Wil je boven de 100 watt dampen dan is er altijd de cuboid van joyetech. Die is momenteel heel populair.
[ Voor 5% gewijzigd door boussa op 11-02-2016 19:15 ]
Ik heb zelf Hangsen red gehaald in het beging just incase ik trek behoefte zou hebben in een sigaretten vape, maar vind het niet te dampen en ook te sterk met 18mg nicotine.duderuud schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:02:
Heb mijn smaak inmiddels gevonden. De Liqua American Blend smaakt erg goed en verdampt beter dan de Hangsen die ik als eerste geprobeerd had.
Ik heb dus nog een kleine 60ml Hangsen Ruyan 4 (12mg) over. Als iemand interesse heeft, stuur me een pm.
Andere smaken (fruit/gebak) geprobeerd? Ik ben eigenlijk benieuwd naar de smaken die in nederland te verkrijgen zijn want dat lijkt helaas veel minder hier beschikbaar te zijn dan in bv america of zelfs engeland.
Mss een aparte topic maken met iedereens recommandaties en tegenvallers?
Hier hebben we een Nebox, mooi apparaatVecodo schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:19:
Goedemorgen,
Airflow is goed, houvast is heel fijn en de 10ML is gewoon geweldig
Nadeel is (wat wij hebben) is dat de standaard coils (zowel oude als nieuwe model) helaas ongeveer een week meegaan waardoor Kanger zelf gewoon duur in gebruik is.
Wel is het RBA deck makkelijk te wicken en de smaak is dan waanzinnig
M'n vriendin heeft hem als alldayvape, zelf heb ik een Yihi met de Crius, VTC Mini met de Uwell én de Eleaf met een TVF4 mini (yup, 3 apparaten overal mee naartoe

Wel lees ik veel problemen met de Nebox met lekken, dit schijnt door een extra O-ring op te lossen (zelf geen last van gehad )
Ook de Subox Nano en de Subvod in ons bezig, geweldige apparaten maar de coils zijn het gewoon niet (en daar past geen RBA in)
Helaas is Etten-Leur 45min rijden, anders had je zo even binnen kunnen stappen om het te proberen.
Heb hier zelfs nog meerdere smaken staan welke in niet eens damp, maar wel 20-30 euro per flesje zijnboussa schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:14:
[...]
Ik heb zelf Hangsen red gehaald in het beging just incase ik trek behoefte zou hebben in een sigaretten vape, maar vind het niet te dampen en ook te sterk met 18mg nicotine.
Andere smaken (fruit/gebak) geprobeerd? Ik ben eigenlijk benieuwd naar de smaken die in nederland te verkrijgen zijn want dat lijkt helaas veel minder hier beschikbaar te zijn dan in bv america of zelfs engeland.
Wij mengen alleen nog maar, scheelt heel veel in de kosten en de smaken die eruit komen zijn heel goed te doen! Liqua, Hangsen, Millers e.d. zijn gewoon niet onze smaken.
Mengen nu op 86,5% VG met TPA Flavors (soms wel 7, ligt eraan per smaak).
Ook merk ik in NL dat sub-ohmen en VG liefhebbers heel erg achter gesteld worden.. Hier zie je toch meer de bekende pennetjes die worden aangeraden (hoofdzakelijk omdat het nog in de kinderschoenen staat, veel mensen die nog willen overstappen waardoor de markt beïnvloed wordt).
Een paar pagina's terug hadden we het nog over een vape-meeting, nogsteeds vind ik dat gewoon door moet gaan!! Misschien even een openbaar schema maken?
[ Voor 6% gewijzigd door Web-Brielle op 11-02-2016 23:09 ]
Ik prefereer ook meer vg. Alles wat ik nu koop moet minimaal 50/50 zijn maar het liefst 70/30. Hogere verhoudingen heb ik niet uitgeprobeerd. Ik begrijp nu je het zegt wel waarom 70/30 pg/vg het meest wordt verkocht. Smaak van de drie flesjes dat ik hier (bij Primera) heb gehaald valt mij ook tegen. Vermoed dat het relabled hangsen e-liquid is. Zelfde verhouding en de smaak is naar mijn mening ook te slap. Vroeg de dame die mij heeft geholpen waar ze vandaan komen en die wist mij te vertellen uit China. Dus het zou best eens kunnen dat het hangsen is. Wat ik gek vond van die flesjes is dat ze bij de 0mg ook waarschuwingen zetten over nicotine (standaard verpakking).Web-Brielle schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:07:
[...]
Heb hier zelfs nog meerdere smaken staan welke in niet eens damp, maar wel 20-30 euro per flesje zijn
Wij mengen alleen nog maar, scheelt heel veel in de kosten en de smaken die eruit komen zijn heel goed te doen! Liqua, Hangsen, Millers e.d. zijn gewoon niet onze smaken.
Mengen nu op 86,5% VG met TPA Flavors (soms wel 7, ligt eraan per smaak).
Ook merk ik in NL dat sub-ohmen en VG liefhebbers heel erg achter gesteld worden.. Hier zie je toch meer de bekende pennetjes die worden aangeraden (hoofdzakelijk omdat het nog in de kinderschoenen staat, veel mensen die nog willen overstappen waardoor de markt beïnvloed wordt).
Een paar pagina's terug hadden we het nog over een vape-meeting, nogsteeds vind ik dat gewoon door moet gaan!! Misschien even een openbaar schema maken?
Ik ben mij aan het verdiepen in DIY momenteel. Beste tip die ik heb gevonden is een paar lekkere recepten uitzoeken en daarvan alle flavors kopen die je nodig hebt. Zo kan je stap voor stap een voorraad bouwen. Alleen die flavors zijn beperkt houdbaar en zo veel damp ik ook niet. Ik heb daar nog heel veel vragen over dus ben mij aan het verdiepen hoe anderen het doen en wat voor mij de beste setup is. Wil de restricties die er mogelijk aan zullen komen voor zijn, voor ze het onnodig willen reguleren
Vapemeet klinkt leuk
Verzameling uit de hand gelopen? Het is wel echt handig om meerdere tanks te hebben maar om elke keer met drie apperaten te zitten? Ik heb er wel drie maar kies er maar een uit als ik naar buiten ga en neem liever extra batterijen meeWeb-Brielle schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:02:
[...]
Hier hebben we een Nebox, mooi apparaat
Nadeel is (wat wij hebben) is dat de standaard coils (zowel oude als nieuwe model) helaas ongeveer een week meegaan waardoor Kanger zelf gewoon duur in gebruik is.
M'n vriendin heeft hem als alldayvape, zelf heb ik een Yihi met de Crius, VTC Mini met de Uwell én de Eleaf met een TVF4 mini (yup, 3 apparaten overal mee naartoe)
Wel lees ik veel problemen met de Nebox met lekken, dit schijnt door een extra O-ring op te lossen (zelf geen last van gehad )
Ook de Subox Nano en de Subvod in ons bezig, geweldige apparaten maar de coils zijn het gewoon niet (en daar past geen RBA in)
Helaas is Etten-Leur 45min rijden, anders had je zo even binnen kunnen stappen om het te proberen.
Ik merk dat vanwege de lage aanschaf prijs en dat mensen toch bij het overstappen naar vapen geld besparen dat ze snel hun collectie uitbreiden... merk het bij mijzelf namelijk
[ Voor 19% gewijzigd door boussa op 12-02-2016 01:39 ]
Een klein beetje off-topic misschien, maar ik vraag me echt af wat je doet met je mods dat ze allemaal kapot gaan. Ik ben begonnen met EGO's, die mijn vrouw daarna ook nog lang heeft gebruikt. Daarna via een VAMO naaar de Cloupor mini en inmiddels damp ik of op een IPV D3 of op een Wismec TC 75 Watt. Maar alle mods, inclusief de EGO's (wat eigenlijk geen mods zijn) doen het nog gewoon.Vecodo schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:19:
Goedemorgen,
MIsschien toch eens wat voorzichtiger met je spullen om gaan?
Met DIY begon ik zelf op 50/50 aangezien ik meer PG gewent was.boussa schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 00:26:
[...]
Ik prefereer ook meer vg. Alles wat ik nu koop moet minimaal 50/50 zijn maar het liefst 70/30. Hogere verhoudingen heb ik niet uitgeprobeerd. Ik begrijp nu je het zegt wel waarom 70/30 pg/vg het meest wordt verkocht. Smaak van de drie flesjes dat ik hier (bij Primera) heb gehaald valt mij ook tegen. Vermoed dat het relabled hangsen e-liquid is. Zelfde verhouding en de smaak is naar mijn mening ook te slap. Vroeg de dame die mij heeft geholpen waar ze vandaan komen en die wist mij te vertellen uit China. Dus het zou best eens kunnen dat het hangsen is. Wat ik gek vond van die flesjes is dat ze bij de 0mg ook waarschuwingen zetten over nicotine (standaard verpakking).
Ik ben mij aan het verdiepen in DIY momenteel. Beste tip die ik heb gevonden is een paar lekkere recepten uitzoeken en daarvan alle flavors kopen die je nodig hebt. Zo kan je stap voor stap een voorraad bouwen. Alleen die flavors zijn beperkt houdbaar en zo veel damp ik ook niet. Ik heb daar nog heel veel vragen over dus ben mij aan het verdiepen hoe anderen het doen en wat voor mij de beste setup is. Wil de restricties die er mogelijk aan zullen komen voor zijn, voor ze het onnodig willen reguleren![]()
Vapemeet klinkt leuk
Toch vond ik het nog iets te heftig waardoor ik naar 70/30 ben gegaan.
Helaas 1x een slechte batch gehad (denk ik) van base waardoor ik meer op het toilet zat dan ergens anders.. Potjes gelijk weg gedaan en andere laten komen (de 86,5% VG). Sindsdien is de smaak geweldig (15% ipv 10% flavor toevoegen).
We dampen beide zo'n 10ml per dag, dus flavors hebben hier niet de kans om oud te worden (flesje van 10ml per 70ml Base, is dus 1 week).
Aangezien ik meerdere smaken heb en graag afwissel heb ik ze toch vaak bij meboussa schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 01:02:
[...]
Verzameling uit de hand gelopen? Het is wel echt handig om meerdere tanks te hebben maar om elke keer met drie apperaten te zitten? Ik heb er wel drie maar kies er maar een uit als ik naar buiten ga en neem liever extra batterijen mee![]()
Ik merk dat vanwege de lage aanschaf prijs en dat mensen toch bij het overstappen naar vapen geld besparen dat ze snel hun collectie uitbreiden... merk het bij mijzelf namelijkHoe doet de tfv4 mini het tegenover de crown volgens jou?
Momenteel heb ik er 1 bij me met mijn ADV, blijft heerlijk smaken
Heb dus ook gelijk 5 Flavors hiervan besteld (deze)
Zelf vind ik de standaard coils van de Smok echt verschrikkelijk waardoor deze nog nieuw in de kast liggen (22 euro weggegooid) en ik alleen nog mijn RBA deck erbij pak (welke wel geweldig is).
De Uwell is ook wel een heel fijn apparaat hoor! (nog geen zin erin gehad in het RBA deck, deze is echt heel klein).
Maar sinds het RBA deck in mijn Smok vind ik deze toch iets fijner dan de Uwell.
Nadeel van de Smok is alleen dat de topfill wel snel loslaat waardoor die soms lekt in mijn binnenzak.
M'n all-day-vape is nu wel de Crius, blijft toch het meest fijne (met een long-shot!)
Verwijderd
Probeer e-wolk.nl, die hebben een aantal lekkere e-juices. Zoals persoonlijk..one hit wonder (gebruik deze alleen in een RDA of RTA coils vreter).boussa schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:14:
[...]
Ik heb zelf Hangsen red gehaald in het beging just incase ik trek behoefte zou hebben in een sigaretten vape, maar vind het niet te dampen en ook te sterk met 18mg nicotine.
Haha.. Heb geen ideegooddaddy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:52:
[...]
Een klein beetje off-topic misschien, maar ik vraag me echt af wat je doet met je mods dat ze allemaal kapot gaan. Ik ben begonnen met EGO's, die mijn vrouw daarna ook nog lang heeft gebruikt. Daarna via een VAMO naaar de Cloupor mini en inmiddels damp ik of op een IPV D3 of op een Wismec TC 75 Watt. Maar alle mods, inclusief de EGO's (wat eigenlijk geen mods zijn) doen het nog gewoon.
De Ego C-Twist doet het nog wel maar wilde iets nieuws. Damp ervaring was daarna anders.
De Aspire premium heb ik iets te vaak laten vallen. De iStick 30 Watt geeft nu telkens no atomizer aan. Heb de tips & tricks van internet al geprobeerd maar niks lijkt te werken...
Fuck it, dan maar nieuwe!
100 watt is voor mij geen ding denk ik. Heb nu dus de iStick en die staat standaard op 15 Watt met een aspire atomizer.boussa schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:10:
[...]
Kanger lijkt tegenwoordig minder gewaardeerd te worden en twijfel of ze aan firmware upgrades doen van daar dat ik altijd joytech aanraad of de nieuwe eleaf 100 watt of zelfs wismec presa. Ik heb zelf een Joyetech evic vtc mini en die ding lijkt onverwoestbaar met een heel aangename scherm.
Wil je boven de 100 watt dampen dan is er altijd de cuboid van joyetech. Die is momenteel heel populair.
Ik ga even kijken naar Joytech.
Waar kom je vandaan? Want ik werk in Eindhoven.Web-Brielle schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:02:
[...]
Hier hebben we een Nebox, mooi apparaat
M'n vriendin heeft hem als alldayvape, zelf heb ik een Yihi met de Crius, VTC Mini met de Uwell én de Eleaf met een TVF4 mini (yup, 3 apparaten overal mee naartoe)
Las inderdaad veel over leaks met de Nebox.
Denk dat ik zelf nog geen coils ga maken. Dit zal de volgende stap worden. dus als ik maar een week met een coil kan doen.. Dan ga ik daar niet echt happy mee zijn!
Arghhh, de keuzes!
[ Voor 56% gewijzigd door Vecodo op 12-02-2016 14:18 ]
gooddaddy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:52:
[...]
Een klein beetje off-topic misschien, maar ik vraag me echt af wat je doet met je mods dat ze allemaal kapot gaan. Ik ben begonnen met EGO's, die mijn vrouw daarna ook nog lang heeft gebruikt. Daarna via een VAMO naaar de Cloupor mini en inmiddels damp ik of op een IPV D3 of op een Wismec TC 75 Watt. Maar alle mods, inclusief de EGO's (wat eigenlijk geen mods zijn) doen het nog gewoon.
Ik zit ook aan mijn derde mod omdat mijn vorige twee kapot zijn. De eerste was een eerste gen iStick en eerst waren knopjes afgebroken omdat ik hem zelf open wilde maken om schoon te maken (had het idee dat er liquid in gelekt was omdat hij niet laag genoeg kon, maar hij had gewoon geen step downVecodo schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:15:
Haha.. Heb geen idee
De Ego C-Twist doet het nog wel maar wilde iets nieuws. Damp ervaring was daarna anders.
De Aspire premium heb ik iets te vaak laten vallen. De iStick 30 Watt geeft nu telkens no atomizer aan. Heb de tips & tricks van internet al geprobeerd maar niks lijkt te werken...

Mee eens! Elke paar maanden een nieuwe aanschaffen vind ik niet zo heel ergKrentenbol schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:32:
[...]
[...]
Ik zit ook aan mijn derde mod omdat mijn vorige twee kapot zijn. De eerste was een eerste gen iStick en eerst waren knopjes afgebroken omdat ik hem zelf open wilde maken om schoon te maken (had het idee dat er liquid in gelekt was omdat hij niet laag genoeg kon, maar hij had gewoon geen step down). Daarna was hij nog prima te gebruiken, alleen instellen werd wat moeilijker. De 510-connecter kwam ook speling op, dat was blijkbaar een bekend probleem. Dankzij deze speling, wisselen tussen VV en VW mode en het ene instelknopje was hij nog een beetje in te stellen
Toen hij op vakantie erg heet werd terwijl hij niet gebruikt werd en niet meer aan ging, heb ik hem uit voorzorg maar uit elkaar gehaald en de draden van de batterij doorgeknipt. Weinig zin in een ontploffende mod. Ik had intussen al een cheape 35 watt mod gekocht, maar deze had slechte bouwkwaliteit (de schroefjes van de bovenste en onderste klepjes bleven er maar uit vallen
) en ook deze had afgebroken knopjes omdat ik hem open had gemaakt. Bij deze was dat blijkbaar eens in de zoveel tijd vallen nodig om de houder van de batterij aan te duwen, omdat deze anders geen contact maakte. Deze ligt nu ook aan de kant. Waardeloos ding. Ik heb nu een Innokin CoolFire IV en deze is ook al een paar keer gevallen. Een beetje mishandeling moet zoiets gewoon kunnen hebben IMO. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp wat ik heel de dag meezeul en in m'n hand heb. Ik weet dat het langer mee zal gaan als ik iets voorzichtiger doe, maar dan moet ik er heel de dag op letten en daar heb ik geen zin in

Als die No Atomizer aangeeft (zelf ook gehad) is de 510 connector zelf niet meer stevig.Vecodo schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:15:
[...]
Haha.. Heb geen idee
[...]
[...]
Waar kom je vandaan? Want ik werk in Eindhoven.
Las inderdaad veel over leaks met de Nebox.
Denk dat ik zelf nog geen coils ga maken. Dit zal de volgende stap worden. dus als ik maar een week met een coil kan doen.. Dan ga ik daar niet echt happy mee zijn!
Arghhh, de keuzes!
Heb het zelf met me Smok gehad, deze bleek iets scheef te zitten nadat deze gevallen was.
Waterpomptang gepakt en weer rechts gemaakt, werkte weer
Ik woon in Oostvoorne, Eindhoven is nog verder rijden voor je
Etten-Leur is 45 min, zelf vaak al gereden (kennissen die daar wonen).
100% aroma en verder nietskingpol schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:35:
welke verhoudingen geven de meeste smaak?
aroma bindt beter aan PG dan aan VG. Dus hoe minder VG, hoe meer smaak. Maar ook scherper aan je keel en minder wolken (want dat doet VG)
Sommige smaken vragen maar 3% Flavor, sommige 20%.kingpol schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:35:
welke verhoudingen geven de meeste smaak?
Dus kijk altijd welke smaak je neemt van welk merk.
Staat vaak wel op de website waar je ze koopt welke verhouding ze aanraden (mijne zegt 10%, ik doe 15% voor meer smaak aangezien ik 86,5% VG damp)
Ongelooflijk hoe Norbert het voor elkaar krijgt, maar dit is een smaakmonster, (redelijk) unieke manier van wicken. Dampt als een malle.
Kan hem iedereen aanraden - als je hem kunt vinden.
Hier op een Council of Vapor

EgoOne mini batterij zit ergens in de post, past ie precies op, ben benieuwd.
na 20 jaar roken vond ik het bijna 3 weken terug wel welletjes met die lucht e.d. maar na een week niet roken werd het toch wel lastig (kom van bijna een pakje per dag) en ben ik eens in de e-cig wereld gaan googlen.
ik heb inmiddels een ego one mini en dat bevalt me bijzonder goed. nog steeds geen sigaret aangeraakt en ook geen behoefte eraan. de geur walgt me al een tijdje. Nicotine daarintegen..
wel zit ik met een vraag waar jullie mij antwoord op kunnen gaan geven denk ik.
de mini vind ik qua formaat erg fijn. makkelijk mee te nemen ed. maar ik vind, met de airflow vol open en een 1ohm coil de teug nog best zwaar inhaleren.
ligt dit aan het formaat van het apparaatje? zo een iets grotere tank een oplossing daarvoor zijn?
ik begreep dat de .5ohm coil die erbij zit meer lucht geeft, maar ook meet clouds.
en cloud chasing is niet echt mijn ding. ik kan gelukkig ook kantoor vapen binnen, maar ik hoef niet de brandweer te alarmeren zeg maar.
ik begreep dat ik met de rebuildable coils wellicht de 0.5ohm versie zou kunnen gebruiken en daar alsnog een 1ohm coil in steken. heb ik dan dezelfde vape met minder weerstand?
ondertussen ook wat aan het rondzoeken op fasttech ivm de discount tot morgen en ik ben ook aan het kijken om wat goedkoper nog juice te maken. ik heb nu 3 flesjes van 10ml en zoals ik er nu doorheen ga kan ik daar verrssend genoeg nog wel ff mee doen, maar ik heb ook een smaakloos flesje en merk dat ik mijn smaken daarmee verdund prettiger vindt. kheb nu cold rush en vanille en die gecombineerd en dan wat verdund vape ik al de hele week met veel plezier.
ik zat dus eigenlijk te denken een portie base te kopen, evt nic vrij en die te combineren met sterkere versie van de smaakjes om verdund weer op 6mg/ml uit te komen. ik hoef geen grote voorraden aan te leggen. dan kan ik net zo goed in nl ergens iets kopen denk ik?
heel wat vragen maar hopelijk kan iemand mij wat info geven
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Kijk eens naar het gat wat door de coil loopt. Vergelijk de 0.5 en de 1ohm (daar moet de door-jouw geïnhaleerde lucht doorheen)ik begreep dat ik met de rebuildable coils wellicht de 0.5ohm versie zou kunnen gebruiken en daar alsnog een 1ohm coil in steken. heb ik dan dezelfde vape met minder weerstand?
Hogere weerstanden worden meer gebruikt om van mond-naar-long te dampen, vandaar dat het zwaarder gaat. Je rookt nu niet zoals je een sigaret rookte (?)
Grotere wolken creëer je vooral door juice, als deze hoog in VG is, dan kun je idd je kamer redelijk blauw zetten - .5 helpt dan inderdaad ook goed mee
Ik damp coldrush op .7ohm en daar komen geen wolken vanaf.
Losse nicotine ga je in Europa niet zomaar vinden, gezien dat zeer giftig is - lees: dodelijk.
Wat je wel kunt kopen is een base met nicotine (kijk bij intaste.de), is ook veel handiger.
Betreft die pin toch op de mod zelf? Heb echt van alles geprobeerd (tips op internet).Web-Brielle schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:18:
[...]
Als die No Atomizer aangeeft (zelf ook gehad) is de 510 connector zelf niet meer stevig.
Heb het zelf met me Smok gehad, deze bleek iets scheef te zitten nadat deze gevallen was.
Waterpomptang gepakt en weer rechts gemaakt, werkte weer
Ik woon in Oostvoorne, Eindhoven is nog verder rijden voor je
Etten-Leur is 45 min, zelf vaak al gereden (kennissen die daar wonen).
Ga nog een o-ring bestellen.. die je er extra onder kan schuiven.
Bij mij was de zijkant van de mod scheef, omcirkeld op de foto.Vecodo schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:00:
[...]
Betreft die pin toch op de mod zelf? Heb echt van alles geprobeerd (tips op internet).
Ga nog een o-ring bestellen.. die je er extra onder kan schuiven.
Hierdoor maakte de pin zelf geen contact meer met de coil.

Ligt eraan waar je ze vandaan haalt, buitenland kent deze regeltjes nietVecodo schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:00:
Iemand hier die toevallig in de buurt van Antwerpen woont waar ik een pakketje zou kunnen laten afleveren? Tanks met meer dan 2 ML mogen niet meer worden geleverd in Nederland
Wel in het Duits.
Zijn opmerking rond 16 minuten is echt ijzersterk maar wel redelijk gewaagd
[ Voor 15% gewijzigd door Sypheron op 17-02-2016 23:36 ]
Ik moet mijn all day vape nog vinden maar heel toevallig dat peaches and cream je adv is want wou net de Capella proefpakket a 11 flesjes bestellen en die zit er ook bijWeb-Brielle schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:01:
[...]
Met DIY begon ik zelf op 50/50 aangezien ik meer PG gewent was.
Toch vond ik het nog iets te heftig waardoor ik naar 70/30 ben gegaan.
Helaas 1x een slechte batch gehad (denk ik) van base waardoor ik meer op het toilet zat dan ergens anders.. Potjes gelijk weg gedaan en andere laten komen (de 86,5% VG). Sindsdien is de smaak geweldig (15% ipv 10% flavor toevoegen).
We dampen beide zo'n 10ml per dag, dus flavors hebben hier niet de kans om oud te worden (flesje van 10ml per 70ml Base, is dus 1 week).
[...]
Aangezien ik meerdere smaken heb en graag afwissel heb ik ze toch vaak bij me
Momenteel heb ik er 1 bij me met mijn ADV, blijft heerlijk smaken
Heb dus ook gelijk 5 Flavors hiervan besteld (deze)
Zelf vind ik de standaard coils van de Smok echt verschrikkelijk waardoor deze nog nieuw in de kast liggen (22 euro weggegooid) en ik alleen nog mijn RBA deck erbij pak (welke wel geweldig is).
De Uwell is ook wel een heel fijn apparaat hoor! (nog geen zin erin gehad in het RBA deck, deze is echt heel klein).
Maar sinds het RBA deck in mijn Smok vind ik deze toch iets fijner dan de Uwell.
Nadeel van de Smok is alleen dat de topfill wel snel loslaat waardoor die soms lekt in mijn binnenzak.
M'n all-day-vape is nu wel de Crius, blijft toch het meest fijne (met een long-shot!)
kwam daar ook Milkman aroma set tegen alleen is dat nu uitverkocht. Jammer dat dit niet door meer wordt aangeboden. Zo een kant en klare set aromas om je favoriete juice te mixen is een goeie start punt voor wie met diy bezig wilt zijn. Ze hebben nog wel Unicorn milk aroma set voor de liefhebbers daarvan http://www.e-sigaretnederland.nl/c-3238208/liquid-recepten/
Ik gebruik ook vanaf het begin al de rca deck dat dat bij de tfv4 mini zat met een clapton coil en dat bevalt mij prima.
Waar haal je je base en nicotine vandaan?
Bedankt voor de tip!Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:14:
[...]
Probeer e-wolk.nl, die hebben een aantal lekkere e-juices. Zoals persoonlijk..one hit wonder (gebruik deze alleen in een RDA of RTA coils vreter).
[ Voor 15% gewijzigd door boussa op 18-02-2016 19:44 ]
nog kleine 7uur de tijd om koopjes te doen bij northlandvapor.com
120ml @ 15$ (kome ongeveer 15$ verzendingskosten bij)
fasttech.com (duurt wel kleine maand) ma bon, hebben grote stockVecodo schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:00:
Iemand hier die toevallig in de buurt van Antwerpen woont waar ik een pakketje zou kunnen laten afleveren? Tanks met meer dan 2 ML mogen niet meer worden geleverd in Nederland
ik rook nu al een goeie 8-10 jaar, eerste paar jaar af en aan, maar nu vast.
Hier wil ik nu wel vanaf maar de prijzen van deze dingen schrik ik me kapot - alsof mijn longen dat al niet zijn - dus wil ik iets meer betaalbaarder.
Wel in de richting van het "pro" spul maar het liefst laten we zeggen rond de 60-90 euro?
Zij er mensen die mij hiermee kunnen helpen?
Heb zelf weet niet hoeveel van die goedkope dingen van de primera gehad(dampen af en aan laatste jaren).
Deze dingen gaan een paar WEKEN mee(e-GO modelletjes 15 euro) daarna kapot...
Post het hier, PM maakt mij niet uit wil af van die k*t shag kost me klauwen met geld.
En ja ik heb de berekening gelezen maar ga jij maar een met een vol pakkie shag naar de kroeg na een uur zit je/ik meestal op de helft.
anyways, alvast bedankt :D!
[ Voor 4% gewijzigd door Plainside op 22-02-2016 17:53 ]
bestel niet in NL , maar in china, fasttech is een goede leverancier. Daar kun je voor 60-90 euro een prima set kopen.
Bijv:
https://www.fasttech.com/...r-topbox-mini-starter-kit $50
Koop er even een nauwere driptip bij voor als je wilt MTL (mouth to lung, damp eerst in de mond, dan in de longen,net als bij een sigaret):
bijv: https://www.fasttech.com/p/2304404 $1,60
zit je op ongeveer $52, met code RMBBUST 10% korting dus $47 ongeveer 45 euro,
Dan haal je op ww.dampaccu.nl nog het volgende:
http://www.dampaccu.nl/18650/samsung-18650-inr18650-25r.html 2 keer: 9 euro
http://www.dampaccu.nl/laders/nitecore-digiicharger-d2.html 16 euro
zit je totaal op 70 euro, en ben je er helemaal klaar voor. Heb je nog 20 euro voor wat vloeistof en extra coils.
(bijv: https://www.fasttech.com/...subtank-vertical-occ-coil of deze https://www.fasttech.com/...subtank-ssocc-coil-head-5 want het is wellicht beter om met wat hogere weerstand coil te beginnen, is wat minder heftig qua damp).
Dit is een toekomst bestendige set daar deze zeer veelzijdig is, en je er eventueel later ook zelf je coil op kunt bouwen.(scheelt weer kosten met coils kopen).
Eventueel kun je bijv. ook de volgende sets overwegen ipv de topbox kit:
https://www.fasttech.com/...ic-vtc-mini-75w-tc-vw-apv (maar ben niet zo'n fan van de tank)
of
https://www.fasttech.com/...k-60w-tc-vw-apv-box-mod-w
of:
https://www.fasttech.com/...70w-tc-vw-apv-box-mod-kit
of:
https://www.fasttech.com/...y-mini-vw-apv-box-mod-kit
Houd er rekening mee dat boven de 22 euro kans loopt invoerheffing te moeten betalen,maar dat is mij nog nooit gebeurt (30+ orders)
Mocht je de stap naar china nog niet willen maken (of niet lang willen wachten) dan is in NL dit ook wel een aardige kit:
http://www.smokesmarter.nl/istick-40w-nautilusmini-set.html
Maar dan heb je geen verwisselbare batterij (dus die batterij dingen bij dampaccu.nl heb je dan niet nodig), wat lastig kan zijn als hij leeg is.
Ook minder vermogen (maar dat heb je waarschijnlijk nu ook nog niet nodig). Is een iets mindere set voor dezelfde prijs, maar ja dan wel gemak van NL. (binnen een dag bezorgt, makkelijkere garantie etc.)
ook de eerder genoemde topbox etc. zijn wel in NL wel te koop,maar en stukje duurder, bijv:
http://www.e-wolk.nl/nl/kangertech-topbox-mini.html
en dan zit je alweer boven je budget (moet namelijk ook weer battterijen en lader bij)
[ Voor 14% gewijzigd door breagor op 22-02-2016 19:10 ]
Holy info overload haha.
Ga toch voor de china optie vanwege besparingen haha.
Had er bij moeten zetten dat verzenden niet uit maakte.
Waar kan je trouwens eliquids halen met meer dan 10ML in zo'n flesje?
Zal wss eind van de maand het spul bestellen heb ik ook nog geld over.
Ik neem aan dat 1 van die batterijen er in gaat per keer/gebruik?
Ik mix alles zelf, scheelt een hoop geld en weet ik tenminste ook beter wat er in zit. Maar als je liquid uit china wilt proberen zou ik voor die gaan (zijn merken die ook gewoon in EU worden verkocht, en dus gok ik wat betrouwbaarder dan vage merken).
Idd past er een batterij in het apparaat, met 2 kun je dus 1 opladen en 1 gebruiken, wel zo handig.
Btw: als je bij fasttech bestelt, probeer dan altijd zo dicht mogelijk bij de 22 euro te zitten. Bij zo'n kit lukt dat natuurlijk niet, maar mocht je nog meer bestellen dan is te overwegen dezen in een aparte bestelling te doen, dat verlaagt de kans op import heffing.
Verzenden is toch gratis. (bestellingen boven $20 krijgen wel gratis snellere post methode, dus het beste zijn bestellingen van tussen $20 en $23, maar bij bestellingen minder dan $20 kun je voor weinig ($1 ofzo) eventueel ook de snellere methode erbij kopen)).
Let tevens even of iets in stock is (of "ships next day"), of er bijv. " 7 bussiness days" staat, soms is het ook handig dan de order te splitsen zodat de snel leverbare zaken niet hoeven te wachten op de langzame zaken.
[ Voor 39% gewijzigd door breagor op 22-02-2016 20:22 ]
Hebben een snelle en goede klantenservice.
[ Voor 5% gewijzigd door Embryo1 op 22-02-2016 20:50 ]
Tanks met meer dan 2ml mogen niet verkócht worden aan de Nederlandse consument. Als jij iemand in België kent dan kun je gewoon zijn/haar adres als factuuradres gebruiken (dan is diegene voor de wet de koper) en het op jou adres laten afleveren. Dit doe ik al enige tijd bij een aantal shops.Vecodo schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:00:
mijn eerste:Plainside schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:52:
Oke tijd om maar eens te posten hier...
ik rook nu al een goeie 8-10 jaar, eerste paar jaar af en aan, maar nu vast.
Hier wil ik nu wel vanaf maar de prijzen van deze dingen schrik ik me kapot - alsof mijn longen dat al niet zijn - dus wil ik iets meer betaalbaarder.
Wel in de richting van het "pro" spul maar het liefst laten we zeggen rond de 60-90 euro?
Zij er mensen die mij hiermee kunnen helpen?
Heb zelf weet niet hoeveel van die goedkope dingen van de primera gehad(dampen af en aan laatste jaren).
Deze dingen gaan een paar WEKEN mee(e-GO modelletjes 15 euro) daarna kapot...
Post het hier, PM maakt mij niet uit wil af van die k*t shag kost me klauwen met geld.
En ja ik heb de berekening gelezen maar ga jij maar een met een vol pakkie shag naar de kroeg na een uur zit je/ik meestal op de helft.
anyways, alvast bedankt :D!
https://www.fasttech.com/p/2712500
https://www.fasttech.com/p/2892300
32$ voor een heel goeie starterkit
Hoe moeilijk is dit?
En waar kan ik de benodigheden bestellen die hiervoor nodig zijn.
Een uitgebreide handleiding is ook welkom
Of je googled dat ff in plaats van hier te typen, youtube staat er vol mee.Plainside schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:13:
Ik zag trouwens dat meerdere mensen zijn/haar eigen liquids maakten.
Hoe moeilijk is dit?
Klopt, stelt eigenlijk niet veel voorPlainside schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:13:
Ik zag trouwens dat meerdere mensen zijn/haar eigen liquids maakten.
Hoe moeilijk is dit?
Zelf begon in met de Base van Savevape, maar deze zijn niet lager te krijgen als 50/50 en wij zijn thuis VG rokers. Maar 50/50 is in het begin vaak genoeg voor mensen.
Daarnaast komen de smaken zelf, deze haal ik nu nogsteeds bij Savevape. Ben gek op de TPA flavours, zijn heel goed van smaak. Daarnaast vind ik Capella ook goed.
Vergeet niet om ook naalden en flesjes mee te bestellen.
Naald van 1ml, naald van 10ml (of 20).
Als je een liquid wilt maken welke 10% adviseert, dan pak je 90% Base en 10% Flavour en deze doe je in hetzelfde flesje. Goed schudden en laten steepen (wegzetten). Fruitige smaken zijn vaak direct te roken, maar wegzetten voor 3-4 dagen kan geen kwaad, wordt die alleen maar lekkerder van.
Sommige smaken (vaak tabak smaken) hebben 21-28 dagen nodig om te steepen.
Succes ermee en hopelijk kom je nu iets verder
Waar haal je nu je base en nicotine vandaan als ik vragen mag?Web-Brielle schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:15:
[...]
Klopt, stelt eigenlijk niet veel voor
Zelf begon in met de Base van Savevape, maar deze zijn niet lager te krijgen als 50/50 en wij zijn thuis VG rokers. Maar 50/50 is in het begin vaak genoeg voor mensen.
Daarnaast komen de smaken zelf, deze haal ik nu nogsteeds bij Savevape. Ben gek op de TPA flavours, zijn heel goed van smaak. Daarnaast vind ik Capella ook goed.
Vergeet niet om ook naalden en flesjes mee te bestellen.
Naald van 1ml, naald van 10ml (of 20).
Als je een liquid wilt maken welke 10% adviseert, dan pak je 90% Base en 10% Flavour en deze doe je in hetzelfde flesje. Goed schudden en laten steepen (wegzetten). Fruitige smaken zijn vaak direct te roken, maar wegzetten voor 3-4 dagen kan geen kwaad, wordt die alleen maar lekkerder van.
Sommige smaken (vaak tabak smaken) hebben 21-28 dagen nodig om te steepen.
Succes ermee en hopelijk kom je nu iets verder
Ik ben opzoek naar een nicotine base 100 ml (PG omdat dit langer goed blijft hoor ik) met 100mg nicotine. Lekker makkelijk om de juiste hoeveelheid te berekenen bij het mixen en toevoegen aan andere smaken die niet met nicotine komen.
Maar http://happysmokes.nl/zelf-e-liquids-maken
BEST GUIDE EVER!
Nou misschien niet de beste maar maakte veel voor mij duidelijk.
Weet alleen niet of die naalden wel zo'n slim idee zijn.
Mezelf kennende steek ik mezelf er wel een paar keer me >.>
Zijn er misschien naalden met plastic naalden(10ml formaat dat wel) ergens daar voel ik mezelf ook veiliger bij en dat ik niet 9ml 50/50 pg/vg injecteer in mijn bloed haha.
Edit: zijn er kortingen die ik kan gebruiken bij fasstech die actief zijn????
[ Voor 9% gewijzigd door Plainside op 23-02-2016 13:24 ]
http://www.steam-engine.org/juice.asp is een goeie calculator voor je mixesPlainside schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:19:
Niet om totaal lullig te doen tegen over de aardige tweakers die me hebben geholpen met mijn laatste vraag.
BEST GUIDE EVER!
Zijn er misschien naalden met plastic naalden(10ml formaat dat wel) ergens daar voel ik mezelf ook veiliger bij en dat ik niet 9ml 50/50 pg/vg injecteer in mijn bloed haha.
RMBBUST voor 5 procent korting. Denk niet dat er nu op dit moment een die meer bied is.
Ik heb zelf net 200ml 48mg besteld bij Savevape.nlboussa schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:01:
[...]
Waar haal je nu je base en nicotine vandaan als ik vragen mag?
Ik ben opzoek naar een nicotine base 100 ml (PG omdat dit langer goed blijft hoor ik) met 100mg nicotine. Lekker makkelijk om de juiste hoeveelheid te berekenen bij het mixen en toevoegen aan andere smaken die niet met nicotine komen.
Hahaha, zo heel gevaarlijk zijn die naalden niet hoor. Ik ben zelf ook niet echt de handigste soms, maar een naald per ongeluk in mijn arm of hand steken heb ik nog niet gedaanPlainside schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:19:
Niet om totaal lullig te doen tegen over de aardige tweakers die me hebben geholpen met mijn laatste vraag.
BEST GUIDE EVER!
31.23 Euro inclusief verzenden voor
Black Label PG (Propylene Glycol) Base 100ml Strength: 100 mg
Blue Label VG (Vegetable Glycerine) 500ml Strength: 00 mg
Zie hun certificate of analyses. Ik ben hier niet zo bekend mee maar dit lijkt mij wel een goeie deal. Is dit wat of kan het goedkoper en beter?
http://pink-mule.com/e-liquid-uk/nicotine-bases-uk
Toevoeging:
DKR 15.00 voor 100ml PG/VG. Dat is ongeveer 2 euro volgens google.
Toevoeging 2:
gebruik coupon code ukmule voor 10 procent korting
vraag me alleen af of dit geurloos en smaakloos is, maar lees wel dat de ervaringen goed zijn alleen levertijd kan in sommige gevallen sneller en de aftersales is ook twijfelachtig. Als je via paypal betaalt dan moet dit geen probleem zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door boussa op 23-02-2016 14:16 ]
Heb zelf een klein 10ml flesje waar zo'n pipetje bij zit kan ongeveer 0,5ml-1ml in per?Krentenbol schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:45:
snipper de snip snip.
Maar kan hier ook me "druppelen(?)" dus dat zou geen probleem moeten zijn denk ik.
Heb er eigenlijk niet op gelet of er ook een maat op de pipetjes staat. Niet heel handig van me natuurlijk. Maar daarmee kun je idd ook druppelenPlainside schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:09:
[...]
Heb zelf een klein 10ml flesje waar zo'n pipetje bij zit kan ongeveer 0,5ml-1ml in per?
Maar kan hier ook me "druppelen(?)" dus dat zou geen probleem moeten zijn denk ik.
Zelf haal ik het bij http://www.vapebase.de/boussa schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:01:
[...]
Waar haal je nu je base en nicotine vandaan als ik vragen mag?
Liter base op basis van 86,5 VG 6mg, geweldig!
Kost wel 8 euro bezorgkosten maar alsnog veel goedkoper dan een savevape met 100ml x 10.
Ook heb ik hier een 1ml spuitje vandaan met een schaal per 0,1ml (heel weinig dus), waardoor het afmeten echt een piece of cookie wordt
[ Voor 16% gewijzigd door Web-Brielle op 23-02-2016 17:55 ]
Ik haal overigens de naalden zelf er altijd vanaf. Zeker bij de 1 ml spuiten hebben die zo'n klein gaatje dat 50/50 pg/vg er nauwelijks doorheen te zuigen isPlainside schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:19:
BEST GUIDE EVER!
DUGG
Heb trouwens ook appel kaneel, maar moet die nu wel of niet langer steepen? Ik laat die twee hierboven wel gewoon een dag steepen, heb toch nog wat kant en klare liggen hier.
(Ik weet wel dat ik een keer naar de apotheek ga om fatsoenlijke flesjes te kopen. Man wat zijn deze dun...)
[ Voor 13% gewijzigd door Fusioxan op 23-02-2016 19:24 ]
Nu nog wel makkelijke (Twisted Kanthal, Twisted Clapton en Twisted Flat) en ze vapen geweldig!

Krijg vandaag m'n stufi(studie financiering) en rond de 27ste m'n stage vergoeding dan word er nog aardig wat terug genomen >.> (betalingen).
But then its free play :D!
Heb een subtank mini die ineens een baggersmaak produceert..
Geen idee wat het is, verschillende coils geprobeerd, diverse malen gewickt. De onderdelen schoongemaakt met een sopje en nagespoeld en gedroogd.. Niets helpt.
Een rare scherpe smaak, beetje metaalachtig.
Vapers fatigue?KillerAce_NL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:56:
Ik ga morgen eens met mijn kameraad troubleshooten (heeft bijna identiek setup).
Heb een subtank mini die ineens een baggersmaak produceert..
Geen idee wat het is, verschillende coils geprobeerd, diverse malen gewickt. De onderdelen schoongemaakt met een sopje en nagespoeld en gedroogd.. Niets helpt.
Een rare scherpe smaak, beetje metaalachtig.
Ik zal je een geheim verklappen. 50/50 is vaak ook na het begin genoeg. Eigenlijk altijdWeb-Brielle schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:15:
[...]
Klopt, stelt eigenlijk niet veel voor
PG versterkt de smaak en VG geeft veel damp. Met 100% VG verlies je dus veel smaak en krijg je er veel damp voor terug. VG is ook een erg dikke vloeistof. Meestal dampen alleen mensen die allergisch zijn voor PG 100% VG.
Puur PG is ook handig om stealth te dampen. Als je uitademt is de damp al vervlogen
Ik had het al een keer gepost dacht ik maar je kunt nu nog goedkoop bunkeren voor 55 euro incl. verzendkosten 10x100ml in glazen flesjes 48 mg/ml base met stikstof afvulling.
http://www.owl-dampfer.de/index.php?a=157
Als de TPD over een paar maanden overal is ingevoerd is het niet meer te koop.
[ Voor 18% gewijzigd door luckyjan op 24-02-2016 23:18 ]
Dat is toch mn daily vape; 50/50 8mg met Red Astaire op 0.48ohm in een Subtank Plus.. Airflow half open.418O2 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:18:
50/50 is in een sub 0.5 ohm tank echt niet lekker hoor
Vind t heerlijk smaken.
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.