Met de subtank-coils ga je dat allemaal kunnen doen. De rebuildable base is ook erg gemakkelijk voor een beginner en kan je weinig mis mee doen. (De eerste keer misschien een filmpje volgen)
Met de subtank heb ik af en toe ook wel last van lekker hoor; denk dat je altijd wel de kans hebt op lekkages met een tank (het Is immers een open verbinding, waar t drukverschil en vacuüm zorgt dat ie niet lekt. Als de druk in de tank groter wordt, door bijv. Temperatuur, dan heb je kans dat er te veel vloeistof door de watten geduwd wordt en het te veel door je coil in je base druppelt en uiteindelijk gaat lekken door de air intake). Met dunnere vloeistof heb je uiteraard een grotere kans hierop.
Als je de rba deck gaat gebruiken dan verlies je nog wat inhoud overigens. Subtank plus zou dan wel een goede optie kunnen zijn. Dat Is eigenlijk de standaard tank die ik heb op mn evic vt, met nikkel coils.
Als je de rba deck gaat gebruiken dan verlies je nog wat inhoud overigens. Subtank plus zou dan wel een goede optie kunnen zijn. Dat Is eigenlijk de standaard tank die ik heb op mn evic vt, met nikkel coils.
Het pakketje uit china is binnen. Bleek helaas de clieto te zijn en de de combi cubis + cuboid.
Mening tot nu toe over de cleito: redelijke smaak, veel wolken. Volledig open airflow is echt onmogelijk veel airflow. Slurpt ejuice alsof het niets is. Ik weet niet of het helemaal mijn stijl van vapen is.
Mening tot nu toe over de cleito: redelijke smaak, veel wolken. Volledig open airflow is echt onmogelijk veel airflow. Slurpt ejuice alsof het niets is. Ik weet niet of het helemaal mijn stijl van vapen is.
Ik ben benieuwd..
Net de Milkman proberen na te maken volgens dit recept..
Duurt alleen lang met steepen zoals te lezen is, dus ook een yogurtmaker besteld
7 uur in de yoghurtmaker zeggen ze, dan is die zo'n beetje gelijk goed!
Maandag wordt die bezorgt dus ik ben benieuwd!
Bevindingen zal ik hierna ook posten
Duurt alleen lang met steepen zoals te lezen is, dus ook een yogurtmaker besteld
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Verwijderd
Zeer leuk artikel en heel erg mooi omschreven.
Zelf damp ik nu ongeveer 2,5 jaar en heb al vele setjes versleten. Het is duurder dan je denkt uiteindelijk haha maar toch eens stuk goedkoper dan roken. Ik merk dat dampen de ideale oplossing is voor mij persoonlijk. Dit omdat ik de ervaring van het roken van een sigaret blijf houden en toch heel erg veel gezonder bezig ben en daarnaast goedkoper. Daarnaast merk ik dat ik het leuk vind om met verschillende smaakjes te testen en met elkaar te mengen zodat je zelf je eigen liquids maakt.
Na even googlen, ben ik deze besparingscalculator tegen gekomen waar je kan berekenen hoeveel het in jouw geval scheelt om over te stappen op elektrisch roken.
Groetjes
Zelf damp ik nu ongeveer 2,5 jaar en heb al vele setjes versleten. Het is duurder dan je denkt uiteindelijk haha maar toch eens stuk goedkoper dan roken. Ik merk dat dampen de ideale oplossing is voor mij persoonlijk. Dit omdat ik de ervaring van het roken van een sigaret blijf houden en toch heel erg veel gezonder bezig ben en daarnaast goedkoper. Daarnaast merk ik dat ik het leuk vind om met verschillende smaakjes te testen en met elkaar te mengen zodat je zelf je eigen liquids maakt.
Na even googlen, ben ik deze besparingscalculator tegen gekomen waar je kan berekenen hoeveel het in jouw geval scheelt om over te stappen op elektrisch roken.
Groetjes
Verwijderd
Ik ben benieuwd!Web-Brielle schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:44:
Ik ben benieuwd..
Een yoghurtmaker is een goede aanschaf. Zorgt voor een sneller verloop van je testrondes ipv elke keer weken te moeten wachten :-)Web-Brielle schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:44:
Ik ben benieuwd..
DUGG
Daarom. Na meerdere verhalen te hebben gelezen dacht ik dat het die hele 28 euro wel waard zou zijn.Mach schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:27:
[...]
Een yoghurtmaker is een goede aanschaf. Zorgt voor een sneller verloop van je testrondes ipv elke keer weken te moeten wachten :-)
Dat recept is 60/40? OHW: Milkman is juist 80/20.Web-Brielle schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:44:
Ik ben benieuwd..
Heeft hier iemand al ervaring met de Cloudchaser smaakjes (90/10 3mg, altijd)?
Zoals die daar staat wel, heb zelf 86,5/13.5 op VG gepakt.. (6mg)Darkangle schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:32:
[...]
Dat recept is 60/40? OHW: Milkman is juist 80/20.
Heeft hier iemand al ervaring met de Cloudchaser smaakjes (90/10 3mg, altijd)?
Ben meer een VG klant
DittoWeb-Brielle schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:41:
[...]
Zoals die daar staat wel, heb zelf 86,5/13.5 op VG gepakt.. (6mg)
Ben meer een VG klant
Aerotank er even bijgepakt om te kijken of de Coils te rebuilden of te rewicken zijn.
Rebuild is erg moeilijk omdat het een dualcoil betreft die erg klein is. Het is er moeilijk om de draadjes goed te krijgen en om ze niet de behuizing te laten raken.
Rewicken is wel easy peasy.

Oude silica wicks eruit.

Nieuwe wicks van katoen erin.

Looking good

Gelukkig is de weerstand nog gelijk. Ohm meter van slag (batterij waarschijnlijk leeg), maar de eVic geeft netjes 1.6 aan
Nu nog even primen en vullen.
Rebuild is erg moeilijk omdat het een dualcoil betreft die erg klein is. Het is er moeilijk om de draadjes goed te krijgen en om ze niet de behuizing te laten raken.
Rewicken is wel easy peasy.

Oude silica wicks eruit.

Nieuwe wicks van katoen erin.

Looking good

Gelukkig is de weerstand nog gelijk. Ohm meter van slag (batterij waarschijnlijk leeg), maar de eVic geeft netjes 1.6 aan
Nu nog even primen en vullen.
[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 24-01-2016 21:13 ]
Je kunt er beter zelf één coil voor maken van 2 - 2.5 mm en dan er watten in doen. kan hogere wattages aan en smaakt nog beter ook
Het zit mij niet mee de laatste tijd. Zaterdag is mijn SXK mini 60w stuk gegaan tijdens het uitgaan 
Bijkomend voordeel: Ik ga er een VF stout voor kopen
Bijkomend voordeel: Ik ga er een VF stout voor kopen

Not bad, de 21e binnenKillerAce_NL schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:36:
[...]
Dat is goed om te lezen. Ik had er nog nooit besteld en heb de evic vtc mini en een nitecore charger besteld voor iets meer als 40 euro. Zal wel ff duren (5 day shipment plus verzenden), maar echt een goede prijs.
bij fasttech een subtank mini (v2 al staat dat niet in de omschrijving) besteld. ben benieuwd.
Vorige shipment via fasttech was er met een week.
Hier was 'ie maandag binnen. Of had je het over de Subtank mini? Ik had een product met een batterijtje ertussen zitten. Dan moet het ineens via Swedish Post, en die laten het nog een paar dagen ergens in een Europees sorteercentrum liggen.

De VTC zelf overtreft alle verwachtingen. Voelt echt oerdegelijk aan, zeer goed leesbaar scherm, fijn in te stellen, en een zeer indrukwekkende batterijduur. Tot nu toe de beste aankoop van 2016
[ Voor 3% gewijzigd door jordje op 27-01-2016 15:54 ]
Op die site staat dat dampen 95% gezonder is dan roken, waar zit die 5% eigenlijk in?Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:57:
Groetjes
Ik wil 0mg dampen, ben ik dan 100% gezond bezig?
Als je dampt krijg je hoe dan ook stoffen in je longen die daar niets te zoeken hebben. Het zal IMHO altijd slechter zijn dat helemaal niets roken/dampen.t0tum schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:39:
[...]
Op die site staat dat dampen 95% gezonder is dan roken, waar zit die 5% eigenlijk in?
Ik wil 0mg dampen, ben ik dan 100% gezond bezig?
Hey,
Ik ben gewezen door een Tweaker op het "Vapen"
Nu zat ik te kijken of dit wat voor me was, maar wil nog niet te veel eraan uitgeven.
Is de volgende "Vaper" iets om mee te starten. Hij zou vast de sigaret nog niet meteen vervangen, maar uiteindelijk is dat wel de bedoeling als 't mij bevalt.
eGo-T CE4 1100mAh Rechargeable E-Cigarette Starter Kit
Iemand hier ervaring mee? Is echt om te proberen, als t me bevalt, dan kan ik altijd nog iets beters halen.
Ik ben gewezen door een Tweaker op het "Vapen"
Nu zat ik te kijken of dit wat voor me was, maar wil nog niet te veel eraan uitgeven.
Is de volgende "Vaper" iets om mee te starten. Hij zou vast de sigaret nog niet meteen vervangen, maar uiteindelijk is dat wel de bedoeling als 't mij bevalt.
eGo-T CE4 1100mAh Rechargeable E-Cigarette Starter Kit
Iemand hier ervaring mee? Is echt om te proberen, als t me bevalt, dan kan ik altijd nog iets beters halen.
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Met zoiets ben ik een jaar of twee begonnen en direct van het roken afgekomen. INmidels lekker aan de Kayfuns en TC mod, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik een gadget freak ben.
Zorg voor een paar smaakjes en blijf vooral weg van de tabaksmaken
Oké. Vandaag nog even over nadenken.gooddaddy schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:35:
Met zoiets ben ik een jaar of twee begonnen en direct van het roken afgekomen. INmidels lekker aan de Kayfuns en TC mod, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik een gadget freak ben.
Hoeveel ml smaakjes zou ik nodig zijn? En welke kan jij mij aanraden?
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Ik zou je zoiets niet aanraden. Er is tegenwoordig veel beter materiaal dan dat. Als je dit setje besteldMrMilco schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:14:
[...]
Oké. Vandaag nog even over nadenken.
Hoeveel ml smaakjes zou ik nodig zijn? En welke kan jij mij aanraden?
https://m.fasttech.com/pr...ox-mini-black-starter-kit heb je iets goeds. En ja, het kost even wat meer. Maar als je het omrekent naar pakjes sigaretten valt dat ineens wel mee.
Ik vindt dit toevallig een goede methode om er even aan te proeven. Kost geen drol dus als het niets is, dan ben je wat dat betreft niet direct een godsvermogen kwijt. Koop je zo'n subbox-kit en je vindt het niets dan ligt daar toch wwer $ 50 in de lade te verstoffen.
Wat betreft liquids. Ik zou ze sowieso in Nederland bestellen. Begin eens met een paar flesjes. Wat fruit-smaakjes en wat speciale smaakjes. Ik zou geen tabaksmaakjes nemen. Dan ga je denken dat het net zo zou moeten smaken als een sigaret en dat doet het niet. Zwwofs.nl is een goed adresje voor liquids, maar ook bijvoorbeel eliquidmania.nl
Wat betreft liquids. Ik zou ze sowieso in Nederland bestellen. Begin eens met een paar flesjes. Wat fruit-smaakjes en wat speciale smaakjes. Ik zou geen tabaksmaakjes nemen. Dan ga je denken dat het net zo zou moeten smaken als een sigaret en dat doet het niet. Zwwofs.nl is een goed adresje voor liquids, maar ook bijvoorbeel eliquidmania.nl
Ik had de vtc besteld via gearbest, dat duurde nog geen 2 weken end e subtank via fasttech, duurde een dag langerjordje schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:52:
[...]
Hier was 'ie maandag binnen. Of had je het over de Subtank mini? Ik had een product met een batterijtje ertussen zitten. Dan moet het ineens via Swedish Post, en die laten het nog een paar dagen ergens in een Europees sorteercentrum liggen.![]()
De VTC zelf overtreft alle verwachtingen. Voelt echt oerdegelijk aan, zeer goed leesbaar scherm, fijn in te stellen, en een zeer indrukwekkende batterijduur. Tot nu toe de beste aankoop van 2016
Alleen via China post gedaan en die levert af op pakketpunt
Neem het niet persoonlijk, want ik lees het vaker: maar ik vind het een gevaarlijk advies, dat 'neem geen tabakssmaken'. Ik zit nog maar in m'n derde tabaksvrije week, moet er echter (nog) niet aan denken over te stappen naar blije, zoete fruit- of taartsmaakjes. Afgelopen weekend enkele smaken geprobeerd bij een mede-vaper (cherry, mango en iets bakkerij-zoetigs). Met die smaken was ik niet van de analoge tabak afgebleven. Met m'n huidige eliquid (Goodlife El Kamino) damp ik de behoefte aan een sigaret binnen een minuutje weg. Ook echte rokers die deze even probeerden, waren aangenaam verrast. De eerste heeft z'n damper en liquid in bestelling staan.gooddaddy schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:35:
Wil alleen maar even aangeven dat tabakssmaken lang niet altijd een no-go zijn, smaak is immers persoonlijk.
Overigens is de irritatie in de keel die ik de eerste week had helemaal verdwenen. Mogelijk gewenning, ws. door Krypt's advies om meer te drinken ter harte te nemen. Begin alleen te merken dat de smaak iets minder sterk doorkomt dan in het begin. Eens kijken of een Ego One VT met Ti coil dat kan gaan oplossen (t.o.v. de huidige One mini)
Nog steeds erg blij en gemotiveerd, zeker nu het stoppen met roken duidelijk merkbaar is geworden (geen last meer van de keel en het voelt alsof ik een stuk long erbij heb gekregen)
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Vapers Tonque; lees dit stukje maar eens: hier
Vandaar dat ik afwissel met voornamelijk 3 liquids; die qua smaak ook best in de uiterste bewegen:
1. GLV Deadly sin (gebak smaakje)
2. TJuice Red Astaire (bessen+mint)
3. Selfmix menthol.
Optie 3 gebruik ik als ik beide niet meer zo goed "proef".. Beetje als "reset" werkt t bij mij; maar dat hoeft net bij iedereen te werken. En ja; ik loop met 2 devices rond, en heb ik de auto nog een tank menthol liggen
Vandaar dat ik afwissel met voornamelijk 3 liquids; die qua smaak ook best in de uiterste bewegen:
1. GLV Deadly sin (gebak smaakje)
2. TJuice Red Astaire (bessen+mint)
3. Selfmix menthol.
Optie 3 gebruik ik als ik beide niet meer zo goed "proef".. Beetje als "reset" werkt t bij mij; maar dat hoeft net bij iedereen te werken. En ja; ik loop met 2 devices rond, en heb ik de auto nog een tank menthol liggen
http://www.telegraaf.nl/buitenland/25100853/__E-sigaret_ontploft_in_mond__.html
Vraag me toch af wat daarmee gebeurd is en wat voor apparaatje het was. Geen beste reclame voor vapen in ieder geval.
Vraag me toch af wat daarmee gebeurd is en wat voor apparaatje het was. Geen beste reclame voor vapen in ieder geval.
hoe zit het nu met de legaliteit van vaping?
las juist dit voor wij belgen
http://www.hln.be/hln/nl/...-legaal-in-ons-land.dhtml
tl;dr: geen +2ml tanks
geen online verkoop
btw enige tips voor het maken van je eigen liquids? vind het toch gevaarlijk om met pure nicotine te experimenteren
las juist dit voor wij belgen
http://www.hln.be/hln/nl/...-legaal-in-ons-land.dhtml
tl;dr: geen +2ml tanks
geen online verkoop
btw enige tips voor het maken van je eigen liquids? vind het toch gevaarlijk om met pure nicotine te experimenteren
alles met een batterij kan ontploffen (gsms, remotes, ...)Ossi schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:41:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/25100853/__E-sigaret_ontploft_in_mond__.html
geen reden om te stoppen
Misschien een goedkoop setje wat kortsluiting maakte? En idd, er is ook een batch iPods geweest die redelijk makkelijk ontploften. Het nadeel is alleen dat je dit in je mond steekt.
Over het algemeen zijn dat soort verhalen gewoon niet ingelezen dampers.
Ze kopen een hybride mechmod en schroeven daar een standaard subohm tank op zonder te kijken of dat wel kan. Of ze gebruiken batterijen waarvan de isolatie gecompromiteert is. Of ze overbelasten de batterij. Of...... het komt altijd neer op een mechmod en de onwetendheid waar ze mee bezig zijn.
Noem het dom, naief of beide.
Ze kopen een hybride mechmod en schroeven daar een standaard subohm tank op zonder te kijken of dat wel kan. Of ze gebruiken batterijen waarvan de isolatie gecompromiteert is. Of ze overbelasten de batterij. Of...... het komt altijd neer op een mechmod en de onwetendheid waar ze mee bezig zijn.
Noem het dom, naief of beide.
Hoe simpel wl je het hebben?kingpol schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:04:
Ten eerste zul je niet met pure nicotine hoeven te werken, de hoogste concentratie base die te koop is is 32 mg/ml. Niet echt een gevaarlijke concentratie.
Kijk eens op bijv. http://savevape.nl/
Koop wat base op VG en PG basis, kies een aroma uit, kiep het bij elkaar en laat het een paar dagen staan om de smaak te laten ontwikkelen en klaar is kees. Online zijn er wel DIY liquid calculators te vinden om tot de juiste concentraties te komen.
Zelf aroma's maken zou ik dan weer niet doen.
Nou ik zie jullie allemaal erg positief zijn over die Crius... na eens hier eens langsgebladerd te zijn ook eens aangeschaft... wellicht doe ik iets verkeerd maar heb bij dat ding toch wel iets te vaak last van old-skool lek-gezeik... Als ie het doet is het echt een topper (zowaar gehoest voor het eerst sinds forever!) maar dan ga ik eens op stap en whoppa, weer lekker overal liquid like in the good old days.
De Subtank Mini geeft IMHO toch nog steeds wel de meest consistente ervaring... het liefst dan wel met de horizontale coil - die rondom-gewonden vertical is merkbaar slechter...
Maar; wellicht heb ik die Crius niet optimaal gewicked... no idea. Vond het resultaat zelf voor een eerste zelfbouw sinds een jaar of anderhalf best acceptabel. "stock" wires gebruikt, mooi alle gaatjes opgevuld, geen rondzwervende hompjes katoen, etc...
En ja ik heb ook lekken als ik het ding "dicht draai" - weliswaar minder maar nog steeds...
De Subtank Mini geeft IMHO toch nog steeds wel de meest consistente ervaring... het liefst dan wel met de horizontale coil - die rondom-gewonden vertical is merkbaar slechter...
Maar; wellicht heb ik die Crius niet optimaal gewicked... no idea. Vond het resultaat zelf voor een eerste zelfbouw sinds een jaar of anderhalf best acceptabel. "stock" wires gebruikt, mooi alle gaatjes opgevuld, geen rondzwervende hompjes katoen, etc...
En ja ik heb ook lekken als ik het ding "dicht draai" - weliswaar minder maar nog steeds...
SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD
SaveVape heeft ook 48mg :-)ZenTex schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 00:58:
[...]
Hoe simpel wl je het hebben?
Ten eerste zul je niet met pure nicotine hoeven te werken, de hoogste concentratie base die te koop is is 32 mg/ml. Niet echt een gevaarlijke concentratie.
Koop wat base op VG en PG basis, kies een aroma uit, kiep het bij elkaar en laat het een paar dagen staan om de smaak te laten ontwikkelen en klaar is kees. Online zijn er wel DIY liquid calculators te vinden om tot de juiste concentraties te komen.
Zelf zou ik een kant en klare base kopen 50/50 VG/PG en dan op de sterkte die je dampt. In mijn geval bijvoorbeeld 6 mg. Dan hoef je met de base alvast niet te rommelen.
Check dan een site als http://e-liquid-recipes.com/ om eens uit te zoeken welke cocktails je wilt gaan maken en haal daarvoor de aroma's. Wil je zoet of fris en fruitig. Wil je gebakachtig of cereals...zo veel smaken zo veel opties.
Tip: begin niet met cocktails van 5 of 6 verschillende aroma's, hou het max bij een stuk of 2 aroma's.
Zelf heb ik een voorkeur voor de Capella en TPA/TFA aroma's. Ik mix op maximaal 15% aroma. Een goed rekenaar ziet dat je kant en klare base van 6mg dan qua nicotine een beetje wordt verdund. Je komt dan uit op 5,1 en een beetje. Maar daar merk je niks van :-)
Je hebt wat spuiten nodig, 1 ml en 10 ml, en flesjes (plastic of glas) met dopjes etc. etc.
En dan maar lekker mixen. Na het mengen de liquids wel minimaal een paar dagen laten staan (steepen). Of je koopt een yoghurtmaker :-)
Dit is overigens 1 van mijn meer geslaagde creaties. Lekker fruitig en zoet, maar toch niet te wee.
[ Voor 4% gewijzigd door Mach op 29-01-2016 07:31 ]
DUGG
Blijf alsjeblieft uit de buurt van pure nicotine. Daar kunnen serieuze gezondheidrisico's aan vast zitten als je het verkeerd gebruikt.kingpol schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:04:
Koop, zoals eerder vermeld, een geconcentreerde base op 36mg/ml of 48 mg/ml. Daarmee kun je nauwkeurig mengen en valt een ongelukje (bijvoorbeeld knoeien) ook mee.
Er zijn legio recepten verkrijgbaar om zelf een e-liquid bij elkaar te mengen:
http://e-liquid-recipes.com
http://www.kritikalmass.net
https://www.reddit.com/r/diy_eliquid/?
Gisteravond de Joyetech Cuboid 150W i.c.m. een Triton 2 besteld. Ben heel erg benieuwd naar de smaak en dampproductie van het sub-ohmen. Daarbuiten heb ik sinds de aanschaf van mijn E-leaf geen echt sigaretten meer gerookt. Ik heb wel af en toe nog eens een trekje genomen, maar dat vond ik niet meer te pruimen. Nu nog even een all-day-vape vinden en dan ben ik weer even klaar.iLikeNoobies schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:36:
Sinds donderdag overgestapt van analoog naar een E-leaf iStick 20W met Nautilus Mini. Sindsdien geen 'echte' sigaret meer gerookt. Ik blow ook dus daar gooi ik wel nog tabak doorheen.
Het niet roken gaat me goed af. Alleen in de ochtend bij mijn eerste kopje koffie snak ik heel erg naar een echte sigaret. Dan vind ik die smaakjes niet zo lekker. Heb van donderdag tot zondag avond een flesje Virgin Vapor Banana Coconut Colade er doorheen gedampt. Nu overgestapt op Millers Framboos.
Zijn er mensen met dezelfde setup? En wat gebruiken jullie qua volt en watt? Ik weet niet zo goed wat nou de beste settings zijn. Zit nu op 4.2V en 10W.
Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies
Ik vind mengen op massa een heel stuk gemakkelijker dan klooien met spuitjes
thanks voor jullie repliesMach schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:29:
[...]
SaveVape heeft ook 48mg :-)
...
Dit is overigens 1 van mijn meer geslaagde creaties. Lekker fruitig en zoet, maar toch niet te wee.
vraagje moet die afwerkte liquid dan nog worden aangelengd? sommigen doen (gedistilleerd) water bij, sommigen zelfs vodka :d
en schudden jullie de liquids af & toe? of blijft alles goed gemengd?
Ik zelf gebruik 10% aan Vodka, geeft iets meer throat hit aan m'n 90% VG mengsels.
Na het mengen schud ik de liquids idd af en toe, niet overdreven vaak ofzo, en knijp er af en toe wat lucht bij.
Alle gekheid op een stokje, het scheelt enorm aan prijs en is amper meer werk.
Na het mengen schud ik de liquids idd af en toe, niet overdreven vaak ofzo, en knijp er af en toe wat lucht bij.
Maar pure PG/VG base is zoveel goedkoper!Mach schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:29:
[...]
SaveVape heeft ook 48mg :-)
Zelf zou ik een kant en klare base kopen 50/50 VG/PG en dan op de sterkte die je dampt. In mijn geval bijvoorbeeld 6 mg. Dan hoef je met de base alvast niet te rommelen.
Verwijderd
Pure Nicotine is gevaarlijk maar wel te koop in NL.ZenTex schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 00:58:
[...]
Hoe simpel wl je het hebben?
http://e-liquidnederland.nl/liquid/
Verwijderd
- Zoek een recept die je aanspreekt (Strawnana Cream, Nana Cream, Mustard Milk zijn eenvoudig maar lekkere recepten ) en die niet teveel concentraten vereist
- Koop de nodige concentraten, VG/PG en eventueel NIC
- Koop Spuitjes 1 /10ml en of een precise weegschaal
- Koop Latex(AH) of Nitrile handschoenen(online)
- Koop wat Amber flesjes heliosholland(google het)
- Download E juice me up of een E liquid programma
- Wacht tot de vrouw en kinderen slapen, of wanneer je zeker weet dat je niet gestoord gaat worden.
- Geniet van je Breaking Bad moment
- Koop de nodige concentraten, VG/PG en eventueel NIC
- Koop Spuitjes 1 /10ml en of een precise weegschaal
- Koop Latex(AH) of Nitrile handschoenen(online)
- Koop wat Amber flesjes heliosholland(google het)
- Download E juice me up of een E liquid programma
- Wacht tot de vrouw en kinderen slapen, of wanneer je zeker weet dat je niet gestoord gaat worden.
- Geniet van je Breaking Bad moment
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2016 16:15 . Reden: typo ]
Ik nog niet iig. Zit nu op 3mg. Dus als ik in de tussentijd naar 1.5mg kan, hoef ik weer minder te hoardenVerwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:30:
ZIjn jullie nicotine al aan het hoarden ? Met de opkomende aanpassingen ?
Laatst een fles Glycerol (dus pure VG) gehaald voor 16€ZenTex schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:50:
Maar pure PG/VG base is zoveel goedkoper!
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Ik heb hier wel wat nicotine. Een liter 72 mg/ml, twee liter 48 mg/ml en 200 ml op 24 mg/ml.
Denk erover om nog een litertje bij te kopen. Hoop nog steeds dan de vrouw des huizes ook overstapt, dan is het geen overbodige luxe.
Iemand ervaring met hsmok? Of toch maar weer uit duitsland (owl-dampfer heeft een liter 48 mg/ml voor €45)?
Denk erover om nog een litertje bij te kopen. Hoop nog steeds dan de vrouw des huizes ook overstapt, dan is het geen overbodige luxe.
Iemand ervaring met hsmok? Of toch maar weer uit duitsland (owl-dampfer heeft een liter 48 mg/ml voor €45)?
Ik zie daar nergens pure nicotine? 100mg/ml is het hoogste en dat is dan 10 keer verdund dus...Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:09:
[...]
Pure Nicotine is gevaarlijk maar wel te koop in NL.
http://e-liquidnederland.nl/liquid/
Verder zou ik ook niemand aanraden om pure nicotine te kopen aangezien het ook puur vergif is dan. 100mg is zo ongeveer het hoogste waar je nog redelijk veilig kan werken.
Verder is het niet zo goedkoop daar. Die aanbieding uit Duitsland bij OWL die ik vorige week gepost heb is dan een stuk beter. http://www.owl-dampfer.de/index.php?a=157
10 x 100 ml met 48mg/ml in glazen flesjes met stikstof afgevuld voor 55 euro incl. verzenden
Bij hinmeijer kun je pure nicotine kopen.
nogmaals, aan het verwerken van pure nicotine kunnen behoorlijke gezondheidsrisico's zitten!!!!
Beter koop je zoals Lucky een matig geconcentreerde base. In de UK hebben ze bij darkstar nog 72 mg/ml. Een liter kost daar £50: http://www.darkstarvapour...tine?___store=darkstar_en
nogmaals, aan het verwerken van pure nicotine kunnen behoorlijke gezondheidsrisico's zitten!!!!
Beter koop je zoals Lucky een matig geconcentreerde base. In de UK hebben ze bij darkstar nog 72 mg/ml. Een liter kost daar £50: http://www.darkstarvapour...tine?___store=darkstar_en
Heb het spul net binnen gekregen. Omdat ik 6mg én 18mg vloeistof had besteld heb ik die gemengd zodat ik 12mg vloeistof heb.duderuud schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:58:
Ja, zo'n ding is het. Deze heb ik besteld: https://www.fasttech.com/p/2279300
Ik heb er ook gelijk vloeistof bij besteld (deze) maar is het wel verstandig om die in China te bestellen? Kan me zo voorstellen dat de kwaliteitscontrole daar wat ehm...soepeler is dan hier in Europa.
Kan het kloppen dat de atomizer wat knettert? Tevens heeft de damp een vrij heftige smaak en "hit". Beetje huiverig daar voor

Is dit volkomen normaal?
Welke aanpassingen doel je precies op?Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:30:
ZIjn jullie nicotine al aan het hoarden ? Met de opkomende aanpassingen ?
Arrived anxious, left bored
zeker ben ik aan het hoarden :-) nu 8L op 36mg, zou voldoende moeten zijn voor ongeveer 10jaar (met zijn 2-en).....denk dat ik het daar bij laat...maar wellicht als de datum dichterbij komt ik er nog een snel een litertje of 2 bij doe..
Gisteren ook mijn Dicodes No6 box binnen gekregen....ben erg onder de indruk moet ik zeggen..wat een fijne mod....nu nog even wachten tot zijn kleinere broertje ook leverbaar wordt...en dan ben ik wel voorzien voorlopig. (behalve nog een Goblin Mini v2 :-) maar dat zal wel na het chinees nieuw jaar worden.
Gisteren ook mijn Dicodes No6 box binnen gekregen....ben erg onder de indruk moet ik zeggen..wat een fijne mod....nu nog even wachten tot zijn kleinere broertje ook leverbaar wordt...en dan ben ik wel voorzien voorlopig. (behalve nog een Goblin Mini v2 :-) maar dat zal wel na het chinees nieuw jaar worden.
Binnenkort op Discovery : Vapin' Preppers! 
Bunkers met vaten nicotinehoudende base, 2 10.000l tanks VG en een magazijn aroma's...
Maar ff serieus : iemand nog 'n aanrader qua dripper op FastTech?
Bunkers met vaten nicotinehoudende base, 2 10.000l tanks VG en een magazijn aroma's...
Maar ff serieus : iemand nog 'n aanrader qua dripper op FastTech?
[ Voor 37% gewijzigd door dodge_911 op 30-01-2016 17:46 ]
Derringer clone. SKU 2270707.
Klein smaak kanon.
Als je voor een kleur gaat (zwart/wit/koper ed) zeker voor een v2 gaan. Die heeft een dubbele center post.
Klein smaak kanon.
Als je voor een kleur gaat (zwart/wit/koper ed) zeker voor een v2 gaan. Die heeft een dubbele center post.
Verwijderd
dus....luckyjan schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:35:
[...]
Ik zie daar nergens pure nicotine? 100mg/ml is het hoogste en dat is dan 10 keer verdund dus...
Verder zou ik ook niemand aanraden om pure nicotine te kopen aangezien het ook puur vergif is dan. 100mg is zo ongeveer het hoogste waar je nog redelijk veilig kan werken.
Verder is het niet zo goedkoop daar. Die aanbieding uit Duitsland bij OWL die ik vorige week gepost heb is dan een stuk beter. http://www.owl-dampfer.de/index.php?a=157
10 x 100 ml met 48mg/ml in glazen flesjes met stikstof afgevuld voor 55 euro incl. verzenden
Bij hinmeijer kun je pure nicotine kopen.
Helaas geen reactie dus voor de zekerheid maar een Liqua proefpakket besteld. De Hangsen RY4 vind ik wel heel heftig dus ik hoop dat er eentje bij zit die wat milder is.duderuud schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:46:
[...]
Heb het spul net binnen gekregen. Omdat ik 6mg én 18mg vloeistof had besteld heb ik die gemengd zodat ik 12mg vloeistof heb.
Kan het kloppen dat de atomizer wat knettert? Tevens heeft de damp een vrij heftige smaak en "hit". Beetje huiverig daar voorHet voelt niet heel gezond...
Is dit volkomen normaal?
Mocht iemand interesse hebben in 60ml RY4 dan hoor ik het graag
[ Voor 5% gewijzigd door duderuud op 01-02-2016 16:52 ]
Wellicht zou het helpen als je zegt wat er knettert en waarop het knettert en met welk wattage het knettert (welke atomizer, coil en mod?)
Ik heb de ontwikkelingen van de laatste tijd wat minder gevolgd maar nu moet ik wel.
Ik gebruik al een jaar of twee een vamo 5 met een taifun gt. Ik heb toevallig vorige week een istick besteld en prompt laat ik mijn taifun vandaag stuiteren. Nou ben ik eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar met het zelfwikkelen, ik zoek dus eigenlijk gewoon een goeie, liefst niet te dure tank, met kant en klare coils. Wat kunne jullie me aanraden....
Ik gebruik al een jaar of twee een vamo 5 met een taifun gt. Ik heb toevallig vorige week een istick besteld en prompt laat ik mijn taifun vandaag stuiteren. Nou ben ik eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar met het zelfwikkelen, ik zoek dus eigenlijk gewoon een goeie, liefst niet te dure tank, met kant en klare coils. Wat kunne jullie me aanraden....
Vincere Per Belli
Hey Tweakers,
Vroeger een tijd een eGo setje gehad, en dat beviel goed. Helaas het 'vapen' daarna links laten liggen omdat er elke tweedde dag wel weer een onderdeel kapot was.
Nu wou ik weer een eGo gaan bestellen om het weer een kans te geven, echter lees ik in de TS dat dit een achterhaald model is en ik hem niet meer zou moeten bestellen.
Dus de vraag aan jullie is; wat voor setje zou ik nu het best kunnen bestellen?
Zal ongetwijfeld vaker gevraagd worden, maar ik moet toegeven dat ik geen zin had om alle pagina's door te kijken om te zien wat nu een goede bang for buck deal is
Vroeger een tijd een eGo setje gehad, en dat beviel goed. Helaas het 'vapen' daarna links laten liggen omdat er elke tweedde dag wel weer een onderdeel kapot was.
Nu wou ik weer een eGo gaan bestellen om het weer een kans te geven, echter lees ik in de TS dat dit een achterhaald model is en ik hem niet meer zou moeten bestellen.
Dus de vraag aan jullie is; wat voor setje zou ik nu het best kunnen bestellen?
Zal ongetwijfeld vaker gevraagd worden, maar ik moet toegeven dat ik geen zin had om alle pagina's door te kijken om te zien wat nu een goede bang for buck deal is
Tja, je vraagt wel een klein beetje naar de bekende weg. Je hebt zelf geen zin om het topic door te lezen (terwijl daar echt wel het antwoord op je vragen te vinden is) maar verwacht wel dat wij je even voorkauwen hoe en wat. Daarnaast zul je wat extra info moeten verschaffen ...
Wil je een klassiek sigaret modelletje? Box mod? Sub ohm? etc.. Daarnaast is een budget ook wel handig om te weten. Wil je een volgende stap maken dan kan ik je van harte een eleaf tc40 icm subtank mini aanraden. Prima setje met zeer goede dampervaring voor nog geen €45.
Wil je een klassiek sigaret modelletje? Box mod? Sub ohm? etc.. Daarnaast is een budget ook wel handig om te weten. Wil je een volgende stap maken dan kan ik je van harte een eleaf tc40 icm subtank mini aanraden. Prima setje met zeer goede dampervaring voor nog geen €45.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb natuurlijk wel de afgelopen 6 pagina's even doorgespit, kon helaas niets vinden. En was toch bang dat als ik verder terug zou zoeken ik dan alsnog een 'outdated' exemplaar zou treffen. Wellicht had ik het 'Geen zin' anders moeten brengen natuurlijkrenzo4000 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:13:
Tja, je vraagt wel een klein beetje naar de bekende weg. Je hebt zelf geen zin om het topic door te lezen (terwijl daar echt wel het antwoord op je vragen te vinden is) maar verwacht wel dat wij je even voorkauwen hoe en wat. Daarnaast zul je wat extra info moeten verschaffen ...
Budget ligt tegen de 50-60 euro aan op dit moment. Wat voor vorm maakt niet uit, een box mod zou prima zijn. Eleaf TC40 en Subtank mini lijken mij 50 euro per stuk te kosten, dat zou samen dus 100 euro worden. Dat ligt dus net weer boven mijn budget. Als jij ergens een linkje hebt waar je de set voor 40-50 euro zou ik het top vinden!
[ Voor 12% gewijzigd door Valandin op 03-02-2016 11:33 ]
Even om de drempel eventueel te verlagen voor aanschaf van zo'n "duur" setje.
Kosten:
Setje 45,-
Liquid (10ml) 6,50
Als je gemiddeld ongeveer 3ml dampt per dag (is redelijk wat volgens mij) zou je in een week 2 flesjes moeten. hebben.
Dus 58 euro.
Rook een week een pakje per dag, zit je aan 7x7=49,-
Dus damp een iets meer dan een week en je hebt je setje en Liquid er al uit.
Kosten:
Setje 45,-
Liquid (10ml) 6,50
Als je gemiddeld ongeveer 3ml dampt per dag (is redelijk wat volgens mij) zou je in een week 2 flesjes moeten. hebben.
Dus 58 euro.
Ik snap wat je bedoelt, alleen rook ik zelf alleen buiten werktijd. Dus ik rook maar 2 pakjes per week.Krypt schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:25:
Even om de drempel eventueel te verlagen voor aanschaf van zo'n "duur" setje.
Kosten:
Setje 45,-
Liquid (10ml) 6,50
Dus 58 euro.
2x5,70 = 11,40
11,40x5 = 57,00
Duurt in mijn situatie toch wat langer voordat ik het geld er uit heb. Het is verder ook niet dat ik het er niet voor over heb, ik ben afgelopen weekend verhuisd, dus dat is op dit moment gewoon het budget dat ik nog heb. Anders zou ik even tot eind van de maand moeten wachten met de aanschaf. Dit keer wil ik een goede aankoop doen. Bij de eGo had ik elke paar dagen dat het erg 'branderig' begon te smaken. Kon elke paar dagen dus een nieuwe clearomizer er op zetten.. dat wil ik nu vermijden.
De overstap naar vapen is omdat ik het in de periode dat ik het deed toch lekkerder vond, het een stukje gezonder is. Ik wil ook niet dat er binnen gerookt word, dus buiten staan te koukleumen is ook niet zo fijn..
Als iemand nog een linkje heeft voor het Eleaf TC40 setje zou ik dankbaar zijn. Mijn google pogingen komen toch steeds uit op 45,- zónder clearomizer.
Wat is verder de levensduur van de wat "duurdere" accu's zoals de Eleaf TC40 en van clearomizers zoals de Subtank Mini? Of kan je bij defecten ook gewoon de coil vervangen?
[ Voor 18% gewijzigd door Valandin op 03-02-2016 11:35 ]
Als je in de buurt van Eindhoven woont mag je wel een setje van me lenen. Kun je ervaren wat t verschil is met de oude setjes.
Zelf heb ik voor daily use een evic Vtc mini (35 dollar via gearbest) en een subtank mini (fasttech authentic voor 26 dollar). Nog een accu erbij voor 5 euro. 56+5=61 euro voor deze set.
Maar ik heb ook vernomen dat een ego One vt set een aardig fijn setje is; dan heb je alles bij elkaar. Die is bij gearbest te krijgen voor ongeveer 38 dollar.
Edit:
Nieuwe atomisers kunnen de Coils los gekocht worden. Het is niet meer zo als de vision tijdperk dat Coils fixed zijn. De meeste Coils kun je, als je dat wilt, vaak nog zelf rewicken of zelfs zelf opnieuw coilen.
Zelf heb ik voor daily use een evic Vtc mini (35 dollar via gearbest) en een subtank mini (fasttech authentic voor 26 dollar). Nog een accu erbij voor 5 euro. 56+5=61 euro voor deze set.
Maar ik heb ook vernomen dat een ego One vt set een aardig fijn setje is; dan heb je alles bij elkaar. Die is bij gearbest te krijgen voor ongeveer 38 dollar.
Edit:
Nieuwe atomisers kunnen de Coils los gekocht worden. Het is niet meer zo als de vision tijdperk dat Coils fixed zijn. De meeste Coils kun je, als je dat wilt, vaak nog zelf rewicken of zelfs zelf opnieuw coilen.
[ Voor 18% gewijzigd door Krypt op 03-02-2016 11:38 ]
Bedankt voor het aanbod, helaas woon ik in Arnhem.. Anders had ik het wel even willen testen!Krypt schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:37:
Als je in de buurt van Eindhoven woont mag je wel een setje van me lenen. Kun je ervaren wat t verschil is met de oude setjes.
Edit:
Dus als ik het goed begrijp..
http://www.gearbest.com/t...ntrol-mods/pp_239873.html
http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_193602.html
+ Replacement Coils
http://www.gearbest.com/accessories/pp_217637.html
+ Accu
Wat voor accu heb ik nodig?
[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 03-02-2016 11:43 ]
Die VTC mini is inderdaad ook een mooie mod met veel mogelijkheden voor relatief weinig geld. Je moet ook nog 1 (liever 2) flattops 18650 batterijen hebben (bijvoorbeeld de Samsung 25r, erg betrouwbaar!). Je moet je alleen afvragen of je een 75watt mod nodig hebt met allerlei TC mogelijkheden. Ik heb voor "on the go" een compacte mod met ingebouwde batterij. Dit is echter alleen een vw/ww mod maar volstaat prima. Aangezien jij niet heel veel rookt (en dampt) zou je daar ook prima mee uit te voeten kunnen ... daarnaast zou je ook de nano kunnen overwegen ipv mini dan heb je een mooi compact geheel met zeer goede damp eigenschappen.
http://www.gearbest.com/vv-vw-mods/pp_227506.html
http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_143760.html
overigens zullen de subohm coils dan "te zwaar" zijn voor deze mod ... en zou ik voor de coils gaan: http://www.gearbest.com/accessories/pp_217623.html evengoed een lekkere dampervaring.
overigens zullen de subohm coils dan "te zwaar" zijn voor deze mod ... en zou ik voor de coils gaan: http://www.gearbest.com/accessories/pp_217623.html evengoed een lekkere dampervaring.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ziet er goed uit. Is samen €38.76. Valt goed binnen het budget!renzo4000 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:52:
Die VTC mini is inderdaad ook een mooie mod met veel mogelijkheden voor relatief weinig geld. Je moet ook nog 1 (liever 2) flattops 18650 batterijen hebben (bijvoorbeeld de Samsung 25r, erg betrouwbaar!). Je moet je alleen afvragen of je een 75watt mod nodig hebt met allerlei TC mogelijkheden. Ik heb voor "on the go" een compacte mod met ingebouwde batterij. Dit is echter alleen een vw/ww mod maar volstaat prima. Aangezien jij niet heel veel rookt (en dampt) zou je daar ook prima mee uit te voeten kunnen ... daarnaast zou je ook de nano kunnen overwegen ipv mini dan heb je een mooi compact geheel met zeer goede damp eigenschappen.
Zijn er verder nog smaakjes (En uit welke shop) die jullie aanraden? Dan bestel ik die meteen mee.
Hield toen wel van de mint en fruitsmaakjes (Watermeloen etc.) ik ben alleen vergeten waar ik die toen besteld had
Ik zou voor de Subtank Plus/Mini/Nano wel gaan horizontal coils (Vind ze zo even niet op gearbest op mn telefoon; maar fasttech zal ze vast wel hebben). Voordeel is dat, mocht de wick toch verbrand zijn, je de wick er gemakkelijk uit kunt trekken en er nieuw katoen doorheen kunt halen. Bij de vertical moet je de hele coil uit elkaar gaan halen.
En inderdaad; 75 watt heb je echt niet nodig. Zeker niet als je geen subohm coils gebruikt.
Voor smaakjes: Ik zou zeggen, loop eens een vape shop binnen en vraag of je mag proeven. Vaak hebben ze oude vision atomizers gevuld staan met veel verkopende liquids. Wel even goed spoelen tussen de verschillende smaakjes.
Qua fruit/mint pak ik zelf Red Astaire van T-Juice (die ik zelf mix). Voor de rest gebruik ik niet echt fruit liquids.
En inderdaad; 75 watt heb je echt niet nodig. Zeker niet als je geen subohm coils gebruikt.
Voor smaakjes: Ik zou zeggen, loop eens een vape shop binnen en vraag of je mag proeven. Vaak hebben ze oude vision atomizers gevuld staan met veel verkopende liquids. Wel even goed spoelen tussen de verschillende smaakjes.
Qua fruit/mint pak ik zelf Red Astaire van T-Juice (die ik zelf mix). Voor de rest gebruik ik niet echt fruit liquids.
The lush taste of red berries and black grape is stampeded by verbose overtones of sweet eucalyptus, aniseed and menthol in a flavour that will stay dancing on your tongue for a long time after you have exhaled.
[ Voor 4% gewijzigd door Krypt op 03-02-2016 12:12 ]
Zal die Red Astaire eens proberen. Herinner me de site weer ,was EBN Ferro.. Zal daar wel het e.e.a bestellen dan. Laatste vraag; Hoe vaak vervang je bij gemidddeld verbruik ongeveer een coil? En wanneer weet je precies wanneer je een coil moet vervangen? Branderige smaak?Krypt schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:11:
Ik zou voor de Subtank Plus/Mini/Nano wel gaan horizontal coils (Vind ze zo even niet op gearbest op mn telefoon; maar fasttech zal ze vast wel hebben). Voordeel is dat, mocht de wick toch verbrand zijn, je de wick er gemakkelijk uit kunt trekken en er nieuw katoen doorheen kunt halen. Bij de vertical moet je de hele coil uit elkaar gaan halen.
[...]
Ik ga dan de Kangside KSD mini bestellen. Ziet er goed uit!
EBN Ferro was ook de site waar ik mn eerste Ego setje bestelde 
Na verloop van tijd wordt de smaak wat vlakken. Ligt aan het gebruik, wattage maar ook zeker aan de liquid. Red Astaire is bekend om toch behoorlijk aan de bakken op de coil, dus die moet ik wat vaker vervangen.
Denk dat ik wel 2-4 weken met een coil doe.
Na verloop van tijd wordt de smaak wat vlakken. Ligt aan het gebruik, wattage maar ook zeker aan de liquid. Red Astaire is bekend om toch behoorlijk aan de bakken op de coil, dus die moet ik wat vaker vervangen.
Denk dat ik wel 2-4 weken met een coil doe.
Hij is besteld! Nu een maand wachten tot hij binnen is 
€40,45. Paar e-liquids erbij en ik blijf lekker binnen het budget.
€40,45. Paar e-liquids erbij en ik blijf lekker binnen het budget.
[ Voor 37% gewijzigd door Valandin op 03-02-2016 12:35 ]
Geef even een gil als je ze binnen hebt; misschien dat ik in die periode ergens in de buurt van Arnhem zit; kan ik je die Red Astaire laten proeven.
oeh dat gaat snel ineens
... ik doe met mijn subtank coils gemiddeld 3 a 4 weken en ik damp behoorlijk door (toch al gauw 5 ml op een dag
). Het ligt er ook een beetje aan welke liquids je gebruikt, de hele zoete koffie achtige zullen eerder je coil aantasten dan de standard tabaks liquids. Overigens, had ik je nog willen wijzen op de eleaf istick tc40. Ook een ingebouwde accu, met net iets meer vermorgen en TC mogelijkheid(en redelijk compact!). Hiermee had je iets meer mogelijkheden gehad naar de toekomst toe. Dus wellicht kan je je order nog heroverwegen/aanpassen.
Die istick tc40 is inderdaad goed genoeg. Nu moet ik toegeven dat ik het TC gebeuren links heb laten liggen. Het is blijkbaar niet mijn ding.
Wat in de loop der tijd een leuke toevoeging is op je subtank is de RBA base. Althans ik kan me wel vermaken met zelf coils bouwen en uiteindelijk alleen nog het katoen vervangen.
Mijn ervaring is dat hoe meer "kleur" er aan je liquid zit hoe harder je coil acteruit gaat. Bekende van mij dampt de drop smaak en ze liquid hebben ze het bijpassende kleurtje gegeven. En geloof me die coil was gewoon vies. En met ongeveer dezelfde hoeveelheid aan liquid door mij zelf gemixt zonder kleur was de coil nog vrij schoon.
Maar goed zo'n setje coils kost ook niet de wereld
Wat in de loop der tijd een leuke toevoeging is op je subtank is de RBA base. Althans ik kan me wel vermaken met zelf coils bouwen en uiteindelijk alleen nog het katoen vervangen.
Mijn ervaring is dat hoe meer "kleur" er aan je liquid zit hoe harder je coil acteruit gaat. Bekende van mij dampt de drop smaak en ze liquid hebben ze het bijpassende kleurtje gegeven. En geloof me die coil was gewoon vies. En met ongeveer dezelfde hoeveelheid aan liquid door mij zelf gemixt zonder kleur was de coil nog vrij schoon.
Maar goed zo'n setje coils kost ook niet de wereld
Verwijderd
Een klein heads up voor wat betreft gearbest: ik heb gisteren een Paypal dispuut aan moeten maken toen ik bericht van Gearbest dat mijn beide bestellingen ter waarden van + / - USD 70,- kwijt waren. Gearbest wilde USD 32,- wel terugstorten, niet meer.Valandin schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:00:
Ziet er goed uit. Is samen €38.76. Valt goed binnen het budget!
Zijn er verder nog smaakjes (En uit welke shop) die jullie aanraden? Dan bestel ik die meteen mee.
Hield toen wel van de mint en fruitsmaakjes (Watermeloen etc.) ik ben alleen vergeten waar ik die toen besteld had
Aftersales zijn niet al te best dus.
Tja dat is natuurlijk een lastige kwestie hé, want waar ligt de fout zonder tracking tot aan ontvangst? Jij kan het pakketje ook ontvangen hebben en zeggen van niet, dan is de vergoeding nog steeds netjes toch? Toevallig betaald via PayPal? Anders kan je daar ook een ticket aanmaken...
Gearbest klantenservice is bekend dieptriest, daarom heeft fasttech toch vaak mijn voorkeur.
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
Ik heb ook goede ervaringen met www.3fvape.comEeruku schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:34:
Gearbest klantenservice is bekend dieptriest, daarom heeft fasttech toch vaak mijn voorkeur.
Verwijderd
Gek ingewikkeld is het niet: als verkoper in een consumentenkoop sta je als verkoper in voor de levering. Dat is bij een internetkoop aflevering door een bezorger. Als je als verkoper wil voorkomen dat zich discussies voordoen over de vraag of er geleverd is, dan verstuur je alles met handtekening voor ontvangst. Doe je dat niet, dan accepteer je de mogelijkheid dat je zo nu en dan iets verliest en moet je ook gewoon mans genoeg zijn om de gevolgen van deze keuze te dragen.renzo4000 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:17:
Tja dat is natuurlijk een lastige kwestie hé, want waar ligt de fout zonder tracking tot aan ontvangst? Jij kan het pakketje ook ontvangen hebben en zeggen van niet, dan is de vergoeding nog steeds netjes toch? Toevallig betaald via PayPal? Anders kan je daar ook een ticket aanmaken...
Dat gezegd hebbende, kan ik me goed voorstellen dat een Chineze webwinkel niet helemaal op de hoogte is van Nederlands consumentenrecht en oprecht in de veronderstelling kan zijn dat ze een goed "schikkingsvoorstel" doen. In die zin neem ik ze het ook niet kwalijk, maar netjes vind ik het voorstel naar mijn begrippen absoluut niet én, belangrijker nog, het zegt iets over de aftersales die ze bieden. En dat is waar ik Valandin op attent wilde maken
Eyetech E-Go One, standaard verder. Zodra ik 'm activeer via het knopje begint er iets flink te knetteren in de atomizer. Soms komt er ook wat vloeistof(?) door de driptip naar buiten.luckyjan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 06:37:
Wellicht zou het helpen als je zegt wat er knettert en waarop het knettert en met welk wattage het knettert (welke atomizer, coil en mod?)
Lijkt er op dat het knetteren puur de reactie is om de vloeistof te verdampen...
Heb net mijn laatste sigaret opgerookt en probeer te wennen aan het vapen. Valt nog niet mee, vooral de eerste haal komt flink aan, lijkt wel hele zware shag elke keer
Verwijderd
Gebruik je de 1 Ohm coil of de 0,5 Ohm coil?duderuud schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:24:
[...]
Eyetech E-Go One, standaard verder. Zodra ik 'm activeer via het knopje begint er iets flink te knetteren in de atomizer. Soms komt er ook wat vloeistof(?) door de driptip naar buiten.
Lijkt er op dat het knetteren puur de reactie is om de vloeistof te verdampen...
Heb net mijn laatste sigaret opgerookt en probeer te wennen aan het vapen. Valt nog niet mee, vooral de eerste haal komt flink aan, lijkt wel hele zware shag elke keer
Het klinkt alsof de temperatuur te hoog wordt voor de vloeistof, waardoor die gaat spetteren (knetteren) en waardoor je druppeltjes omhoog krijgt.
Als je de 0,5 Ohm coil gebruikt, even voor de andere inwisselen. Anders eens kijken naar een betere vloeistof (met evt. een hoger VG gehalte).
Kan ook komen doordat vocht terug loopt in de atomiser op de coil. Bij vapen krijg je ook waterdamp, die door de koude driptip condenseert en terug kan lopen. Met enige regelmaat de driptip droog maken, of in ieder geval t condenswater er even uit laten lopen.
Heb n keertje een testje gedaan door op n dripper ook een druppeltje water aan de liquid toe te voegen, instant gespetter.
Heb n keertje een testje gedaan door op n dripper ook een druppeltje water aan de liquid toe te voegen, instant gespetter.
Die staat er bekend om dat ie idd kan knetteren dus das normaal. Als je de 0.5 ohm coil gebruikt moet je hem veel lucht geven. En indrukken en meteen hijsen. Dus niet eerst indrukken naar je mond brengen en hijsen. Zelfde met stoppen dan moet je dus niet eerst stoppen met hijsen en dan later de knop loslaten maar meteen.duderuud schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:24:
[...]
Eyetech E-Go One, standaard verder. Zodra ik 'm activeer via het knopje begint er iets flink te knetteren in de atomizer. Soms komt er ook wat vloeistof(?) door de driptip naar buiten.
Dat het flink aan komt kan verder ook liggen aan je nicotine gehalte. Hoe hoger het gehalte des te meer het aan komt zeg maar.
Je begrijpt toch wel dat jij iets koopt bij een Chinese webwinkel en het nederlandse consumentenrecht dan niet op gaat?Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:20:
[...]
Gek ingewikkeld is het niet: als verkoper in een consumentenkoop sta je als verkoper in voor de levering. Dat is bij een internetkoop aflevering door een bezorger... Heel verhaal
http://www.consumentenbon.../buitenlandse-webwinkels/
Mijn aankopen zijn bij gb tot nu toe altijd goed gegaan, bij fasttech en ebay wel eens fout gegaan maar altijd goed opgelost.
Wil je meer zekerheid en snelheid, dan moet je binnen de EU blijven maar dan betaal je daar ook voor.
Ok dank voor de info!luckyjan schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:58:
[...]
Die staat er bekend om dat ie idd kan knetteren dus das normaal. Als je de 0.5 ohm coil gebruikt moet je hem veel lucht geven. En indrukken en meteen hijsen. Dus niet eerst indrukken naar je mond brengen en hijsen. Zelfde met stoppen dan moet je dus niet eerst stoppen met hijsen en dan later de knop loslaten maar meteen.
Dat het flink aan komt kan verder ook liggen aan je nicotine gehalte. Hoe hoger het gehalte des te meer het aan komt zeg maar.
@DrSmith: Ook dank, zal ook een 6mg proberen ipv 12mg.
Vandaag de JoyeTech Cuboid 150W binnen gekregen... whoah wat een massive ding zeg... echt zwaar! Maar ligt lekker in de hand, goed display, en met firware upgrade kan ie zelfs 200W.
Weet niet waar je dat dan voor nodig zou moeten hebben, maar he.. het kan!
En - kudos voor Samsung 18650 batterijen... had er nog een paar van liggen, zijn sinds Mei niet meer gebruikt... in de Cuboid... en wilde het eerst niet geloven maar hadden beide 95% charge.
En - kudos voor Samsung 18650 batterijen... had er nog een paar van liggen, zijn sinds Mei niet meer gebruikt... in de Cuboid... en wilde het eerst niet geloven maar hadden beide 95% charge.
[ Voor 28% gewijzigd door Webdoc op 04-02-2016 20:49 ]
SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD
Je weet dat je matched pairs moet gebruiken?Webdoc schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:48:
Vandaag de JoyeTech Cuboid 150W binnen gekregen... whoah wat een massive ding zeg... echt zwaar! Maar ligt lekker in de hand, goed display, en met firware upgrade kan ie zelfs 200W.
Ja dat doe ik ook. Ik heb ook 2x Gloed-nieuwe Hitachi 3000mAh gekocht - die zijn even aan het laden nu. Terwijl U wacht even de Samsungs er in gedaan meer bij wijze van grap eigenlijk (ging er van uit dat ze helemaal leeg zouden zijn) maar werken prima. Zie nu wel echter dat Batterij 1 iets sneller leegloopt dan batterij 2... kan zijn dat 1 iets ouder is dan de andere (heb twee maal set van 2 gekocht, kan zijn dat ze dus niet ZO matched zijn, maar is toch maar voor een paar uurtjes)418O2 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:57:
[...]
Je weet dat je matched pairs moet gebruiken?
Overigens is dit ter vervanging van de eLeaf 50W waarvan de fire-button toch echt langzaamaan helemaal aan gort is. Doet het nog wel... maar net te vaak dat ik m weer eens onder een vage hoek moet gebruiken/indrukken. Ook begint hij tof te doen door zo nu en dan uit te gaan...
[ Voor 18% gewijzigd door Webdoc op 04-02-2016 21:05 ]
Oops.. je hebt gelijk - het is een LG: 18650 LG HG2 3000MAH418O2 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:06:
Hitachi? Welke precies? Nooit van gehoord (in 18650 dan)
Ik wou al zeggen, je hebt toch veen batterijen uit een boormachine gehaaldWebdoc schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:08:
[...]
Oops.. je hebt gelijk - het is een LG: 18650 LG HG2 3000MAH
[afbeelding]
Voor de geïnteresseerde, fasttech heeft nu 20% korting met de coupon code Kunghei.
Hou er wel rekening mee dat het pas na het chinees nieuwjaar verzonden word.
Hou er wel rekening mee dat het pas na het chinees nieuwjaar verzonden word.
Komt ie nu mee
Afgelopen weekend net een eVic VTC Mini met Tron atomizer besteld bij Fasttech. Overigens met de code RMBBUST alsnog 10% korting gepakt. Dat is dan de laatste kit in een set van 3. (Slechts een maand geleden begonnen met een eGo One mini, kort daarna een eGo One Mega VT besteld en recent dus een VTC Mini)
Misschien een beetje monotone basiscollectie zo met al dat Joyetech spul, maar het zorgt wel dat het allemaal lekker compatibel is. Zolang ik geen Ti/Ni coils in de One mini schoef, is alles uitwisselbaar.
Het klopt dat de One's regelmatig 'lekker' knetteren. (Zowel mijn mini als VT doen dat) Heb de indruk dat het met de CLR coils nog iets erger is als met de CL coils. Daarover gesproken: Ik meldde vorige week dat de smaak minder was geworden. Dit bleek in mijn geval de bijgeleverde CL coil te zijn die beduidend minder was geworden. Na er een nieuwe CLR ingeschroefd te hebben, gaf de One mini weer smaak zoals op de eerste dag
(Nog) geen vaportongue dus gelukkig.
Vooralsnog vind ik een normale CLR coil in de VT prettiger dan de Ti. Tegen verwachting in geeft de CLR coil meer smaak. Wel vrij kort getest met Ti, dus die krijgt nog wel een herkansing. De nikkel coil blijft lekker in z'n verpakking. Dat materiaal staat me niet aan
Nog één grappig feitje: Mijn ADV is El Kamino. Sinds ik het in de VT gebruik, proef ik wat banaan in de El Kamino. Dat had ik in de Mini nog niet waargenomen.
Misschien een beetje monotone basiscollectie zo met al dat Joyetech spul, maar het zorgt wel dat het allemaal lekker compatibel is. Zolang ik geen Ti/Ni coils in de One mini schoef, is alles uitwisselbaar.
Het klopt dat de One's regelmatig 'lekker' knetteren. (Zowel mijn mini als VT doen dat) Heb de indruk dat het met de CLR coils nog iets erger is als met de CL coils. Daarover gesproken: Ik meldde vorige week dat de smaak minder was geworden. Dit bleek in mijn geval de bijgeleverde CL coil te zijn die beduidend minder was geworden. Na er een nieuwe CLR ingeschroefd te hebben, gaf de One mini weer smaak zoals op de eerste dag
Vooralsnog vind ik een normale CLR coil in de VT prettiger dan de Ti. Tegen verwachting in geeft de CLR coil meer smaak. Wel vrij kort getest met Ti, dus die krijgt nog wel een herkansing. De nikkel coil blijft lekker in z'n verpakking. Dat materiaal staat me niet aan
Nog één grappig feitje: Mijn ADV is El Kamino. Sinds ik het in de VT gebruik, proef ik wat banaan in de El Kamino. Dat had ik in de Mini nog niet waargenomen.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Ik begin inmiddels een beetje te wennen aan het vapen. Paf nu de Liqua dropsmaak variant, best fris!
Maar nog steeds kan ik niet zoveel hijsen als met een normale sigaret, ligt vrij zwaar op de maag longen...
Maar nog steeds kan ik niet zoveel hijsen als met een normale sigaret, ligt vrij zwaar op de maag longen...
Oera, mijn Fasttech-rommel is eindelijk ook binnen met zes nieuwe vapes van verschillende merken, ben benieuwd of dat significant anders is dan wat je hier in winkel kan krijgen.
Heeft overigens best lang geduurd ( besteld 24/12 - vandaag binnen ), maar goed die postvolga's zijn de snelsten niet.
Heeft overigens best lang geduurd ( besteld 24/12 - vandaag binnen ), maar goed die postvolga's zijn de snelsten niet.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Zut aan precoiled spul besteld, samen met 'n EHPro Nixon V2 en katoen 
Ja, ik weet, precoiled is een beetje valsspelen, mgoed
Maar ik zag dat EHPro ook nog andere leuke spul heeft, nl : de F1 en de Morph.
Met de nu geldende -20% misschien wel mooi om 1 van de twee te bestellen (ik heb nu toch al die coils
) De Cuboid zit hierdoor ook onder de 30 euro atm (ook weer leuk spul)
Het leuke aan die Morph is dat ik mijn SubTank coils ook kan blijven gebruiken.
Die F1 is denk ik nog iets te 'pro' voor me, maar voor onder de 20 euro toch wel een leuk ding om mee te beginnen aan de stap zelf bouwen, of zie ik dat verkeerd?
Ja, ik weet, precoiled is een beetje valsspelen, mgoed
Maar ik zag dat EHPro ook nog andere leuke spul heeft, nl : de F1 en de Morph.
Met de nu geldende -20% misschien wel mooi om 1 van de twee te bestellen (ik heb nu toch al die coils
Het leuke aan die Morph is dat ik mijn SubTank coils ook kan blijven gebruiken.
Die F1 is denk ik nog iets te 'pro' voor me, maar voor onder de 20 euro toch wel een leuk ding om mee te beginnen aan de stap zelf bouwen, of zie ik dat verkeerd?
Crius tank ook binnen. Gelijk een stainless build van gemaakt; beetje klooien met de hoeveelheid wikkelingen. Kom nu op een weerstand van 0,34 ohm. Beetje erg laag; maar wilde m wel gelijk even testen.
Moet zeggen dat t een erg fijn tankje is, maar dat ie inderdaad aardig wat zuipt, zeker met deze opbouw.
Denk dat mn vtc mini t ook allemaal niet echt snapt. Damp nu op 120 graden, met bijna volledig geknepen airflow. Het zuipen is wat minder nu, en de smaak is heerlijk! Beter dan mn rba deck stainless 0,45 in mn subtank+.
Ramp-up tijd is wat hoog maar dat went snel. Gemiddeld op deze temperatuur is rond de 28 watt.
En moet zeggen dat topfill echt een verademing is!
Moet zeggen dat t een erg fijn tankje is, maar dat ie inderdaad aardig wat zuipt, zeker met deze opbouw.
Denk dat mn vtc mini t ook allemaal niet echt snapt. Damp nu op 120 graden, met bijna volledig geknepen airflow. Het zuipen is wat minder nu, en de smaak is heerlijk! Beter dan mn rba deck stainless 0,45 in mn subtank+.
Ramp-up tijd is wat hoog maar dat went snel. Gemiddeld op deze temperatuur is rond de 28 watt.
En moet zeggen dat topfill echt een verademing is!
Doe je mtl of lunghits?
Dodge, bestel nou gewoon een crius. Verdomme. Die twisted kanthal en ni200 had ik je wel kunnen sturen. Heb 40-50 van beide. De twisted past niet in de crius zonder geklooi en ni200 vind ik kut. Smaakt voor geen meter in mijn setups.
Tc gaat echt compleet langs mij heen. Kanthal is makkelijk te verwerken en werkt als een trein. Dryhits heb ik echt nooit. Enige toepassing die ik kan bedenken is een dripper. Maar met de rdta's van tegenwoordig zijn die imo ook overbodig.
Dodge, bestel nou gewoon een crius. Verdomme. Die twisted kanthal en ni200 had ik je wel kunnen sturen. Heb 40-50 van beide. De twisted past niet in de crius zonder geklooi en ni200 vind ik kut. Smaakt voor geen meter in mijn setups.
Tc gaat echt compleet langs mij heen. Kanthal is makkelijk te verwerken en werkt als een trein. Dryhits heb ik echt nooit. Enige toepassing die ik kan bedenken is een dripper. Maar met de rdta's van tegenwoordig zijn die imo ook overbodig.
[ Voor 87% gewijzigd door 418O2 op 07-02-2016 00:43 ]
Klopt, gewoon een Crius nemen..
Wat een tank, is nu mijn daily geworden!
Heb pas 1x de coils vervangen en dat alleen maar omdat ik dacht dat het tijd was.
Hij zuipt wel (32,5w - 0,2 ohm) maar wauw, wat een smaak
Wat een tank, is nu mijn daily geworden!
Heb pas 1x de coils vervangen en dat alleen maar omdat ik dacht dat het tijd was.
Hij zuipt wel (32,5w - 0,2 ohm) maar wauw, wat een smaak
Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.