Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:09
Me eigen niet in kunnen houden en zojuist een Cuboid besteld, ook een OBS Crius erbij en 4 batterijen welke met elkaar gaan trouwen en alleen voor de Cuboid zullen dienen. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:32
Flesdop schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:38:
Me eigen niet in kunnen houden en zojuist een Cuboid besteld, ook een OBS Crius erbij en 4 batterijen welke met elkaar gaan trouwen en alleen voor de Cuboid zullen dienen. Ik ben benieuwd!
Waar heb je hem besteld? Ik heb gisteren de order bij fasttech geannuleerd, konden niet op tijd leveren.

De D2 met enkele 18650 vreet batterijen met de derringer rda 😡.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Domino schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:48:
[...]

Waar heb je hem besteld? Ik heb gisteren de order bij fasttech geannuleerd, konden niet op tijd leveren.

De D2 met enkele 18650 vreet batterijen met de derringer rda 😡.
Bij e-wolk, levert snel en als er iets niet goed is heb je de volgende dag alsnog het goede in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lebaron97
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09-2023
Web-Brielle schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:31:
Vandaag de nebox binnen gekregen én het sample pakket!
Wat een lekkere smaken zitten er tussen, zeker voor herhaling vatbaar!! Jammer dat het best prijzig is allemaal, die premium liquids..
Ben heel benieuwd naar de ervaringen met de Nebox. Mijne lekt als een zeef, wat ik ook prober (vastdraaien, losser draaien, andere coils, meer/minder liquid, plat laten liggen, op zijn kop zetten). Lijkt te gebeuren door het warm worden van de coil daarna steeds lekken uit de airvents aan de onderzijde. Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
lebaron97 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:36:
[...]

Ben heel benieuwd naar de ervaringen met de Nebox. Mijne lekt als een zeef, wat ik ook prober (vastdraaien, losser draaien, andere coils, meer/minder liquid, plat laten liggen, op zijn kop zetten). Lijkt te gebeuren door het warm worden van de coil daarna steeds lekken uit de airvents aan de onderzijde. Hoe is dat bij jullie?
Heb deze verhalen vaker gelezen, bij ons nog echt geen druppel gelekt..
Vind het toch raar dan het bij andere kan lekken ook..
Zou er graag een keer naar willen kijken en bijvoorbeeld onze coil erin willen zetten, kijken of dat helpt..
Je woont toevallig niet in de buurt van Oostvoorne? :P

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Geef ook eens aan wat voor liquids jullie gebruiken?

Ik heb bijv een 2x een subtank mini; in de een heb ik red astaire zelfmeng met 50/50 base en die lekt toch wel aardig snel, maar een subtank mini met VG-only Deadly Sin heb ik nergens last van.

VG only is een stuk stroperiger dan mn 50/50 base; vermoed dat daar ook een oorzaak in gevonden kan worden.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lebaron97
Welke coil heb jij dan er in zitten? Ik heb eerst de standard meegeleverde coil geprobeerd (zowel de gewone vertical als de subohm) en vervolgens nieuwe apart bestelde gewone en subohm. Geen verschil, lekken blijft. Ik heb de coils ook getest in mijn subox mini en geen probleem. Vind het dus lastig om te concluderen dat het de coils zijn, lijkt me dan eerder een bevestigings- of afdichtingsprobleem.

Ik woon helaas niet in de buurt van Oostvoorne.

@Krypt: ik mix mijn Eigen liquids gebaseerd op een 50/50 base. Zal eens kijken of een andere liquid verschil geeft. Weet niet of ik nog een stock exemplaar heb liggen anders ff naar de winkel. om er op terug.

[ Voor 18% gewijzigd door lebaron97 op 11-01-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
lebaron97 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:21:
Welke coil heb jij dan er in zitten? Ik heb eerst de standard meegeleverde coil geprobeerd (zowel de gewone vertical als de subohm) en vervolgens nieuwe apart bestelde gewone en subohm. Geen verschil, lekken blijft. Ik heb de coils ook getest in mijn subox mini en geen probleem. Vind het dus lastig om te concluderen dat het de coils zijn, lijkt me dan eerder een bevestigings- of afdichtingsprobleem.

Ik woon helaas niet in de buurt van Oostvoorne.

@Krypt: ik mix mijn Eigen liquids gebaseerd op een 50/50 base. Zal eens kijken of een andere liquid verschil geeft. Weet niet of ik nog een stock exemplaar heb liggen anders ff naar de winkel. om er op terug.
Begon met de standaard nikkel coil. Hierna het RBA deck erin geplaatst.. Beiden nergens last van..
Liquid die erin zit is al geweest: 50/50 diy, 80/20 VG diy en 80/20 van meerdere merken..
Allemaal perfect..

Mocht je het willen, opsturen kan ook (maar kost aardig wat heen-en-weer alleen voor testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:03
Zag net op Phil Busardo's Facebook een post van Jeremy voorbij komen over de Altus. Even op Youtube gezocht, bingo:
YouTube: Altus coiless atomizer tank by GUO (Unofficial Product Introduction)

Ziet er veelbelovend uit! Even wachten nog tot ze bekend maken wat voor materiaal het is, maar top idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Keramiek oid denk ik. Ik geloof er niet in. Zieke ramp up tijd.

Keramische coils (vaping donuts) zijn er in elk geval al. Nooit doorgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:03
De vapingdonuts ken ik inderdaad al, dit lijkt toch mogelijk iets anders te zijn. Ik laat mij nog even verrassen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Zoek maar eens op ecf op die tank. Daar lusten zelfs de honden geen brood van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12-2024

Jo0Lz

Lick the box!

418O2 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:09:
[...]

Vtc mini is een absolute aanrader. Fasttech heeft hem wel :)

Zag je die joyetech die ik postte? Dat lijkt me ook een fijn ding.
Ik had hem ook via Fasttech.com besteld, maar ik zag dat ze de stickers voor authenticiteit er niet bij leveren. Foto's leken niet op de echte, bleek een kloon te zijn. Zijn vast wel echte te krijgen, maar heb bij dampenmag.nl besteld. Een echte, firmware ook al bijgewerkt naar v3, hij was zonder clearomizer 49 euro.

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Jo0Lz schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:40:
[...]

Ik had hem ook via Fasttech.com besteld, maar ik zag dat ze de stickers voor authenticiteit er niet bij leveren. Foto's leken niet op de echte, bleek een kloon te zijn. Zijn vast wel echte te krijgen, maar heb bij dampenmag.nl besteld. Een echte, firmware ook al bijgewerkt naar v3, hij was zonder clearomizer 49 euro.
Stond er wel authentic bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Cuboid binnen, batterijen aan het opladen en Crius opgebouwd met de coils die erbij zitten, zonde om weg te gooien. Smaakt me juice naar natte krant! En in een ander tankje ook dus ik heb vast iets verkeerd gemixt, Peach 'n Cream op 10% 6mg/VG, 8 dagen in de kast, nog maar terug zetten en wat anders dampen... Kan er altijd nog menthol van maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

418O2 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:56:
[...]

Stond er wel authentic bij?
Volgens mij niet. Maar er stond wel bij dat ze de stickers en dergelijke er niet bij leveren. Kreeg er een vreemde smaak van, en bij discussions stond dat ze de firmware niet kunnen upgraden.
De deal van dampenmag was prima, dus daar gekocht. Toch 20~30 euro goedkoper dan bij de concurrenten. (Voor dat geld heb ik net de Cubis besteld :$)
OMG :o En ik heb net de eVic Mini met Triton 2 besteld.
Achja, de mini voor de vriendin met de Atlantis of de Cubis. De rest voor mij. Besteld! :D

[ Voor 35% gewijzigd door Jo0Lz op 12-01-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Flesdop schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:12:
Cuboid binnen, batterijen aan het opladen en Crius opgebouwd met de coils die erbij zitten, zonde om weg te gooien. Smaakt me juice naar natte krant! En in een ander tankje ook dus ik heb vast iets verkeerd gemixt, Peach 'n Cream op 10% 6mg/VG, 8 dagen in de kast, nog maar terug zetten en wat anders dampen... Kan er altijd nog menthol van maken :P
welk merk als ik vragen mag? heb die smaak ook van capella, 15% gedaan ipv 10 en half uur later al goed te vapen.. wel op 10ml gedaan.. ervaring leert dat hoe minder ML hoe sneller te dampen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Web-Brielle schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:27:
[...]

welk merk als ik vragen mag? heb die smaak ook van capella, 15% gedaan ipv 10 en half uur later al goed te vapen.. wel op 10ml gedaan.. ervaring leert dat hoe minder ML hoe sneller te dampen }:O
Van Avoria. Het shake en vape spreekt mij ook meer aan dan een week op een juice te moeten wachten. Iemand suggesties welke flavours shake en vape zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Waarom zie ik dit nu pas? Die tank is briljant! :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:23
Ik ben ook heel benieuwd naar de tank. Als het wat is, bestel ik er nog een bij en dan een buts coils en dan ben ik weer blij voor een tijdje :D

Is nu onderweg naar mij icm een Cuboid en nog een Cleito ~on the side~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Laatst online: 16-08 15:22
Flesdop schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:10:
[...]

Van Avoria. Het shake en vape spreekt mij ook meer aan dan een week op een juice te moeten wachten. Iemand suggesties welke flavours shake en vape zijn?
Ik bestel meestal Mt. Baker Vapor concentraten. Ik proef eerlijk gezegd geen verschil tussen een flesje dat ik net heb gemixt of eentje dat ik een week geleden heb gemaakt.

Ik heb ondertussen mijn 2 favoriete smaken en maak om de zoveel tijd 4 flesjes van 50ml elk. Zo'n flesje van 50ml kost me dan nog twee of drie euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lebaron97
Web-Brielle schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:34:
[...]

Begon met de standaard nikkel coil. Hierna het RBA deck erin geplaatst.. Beiden nergens last van..
Liquid die erin zit is al geweest: 50/50 diy, 80/20 VG diy en 80/20 van meerdere merken..
Allemaal perfect..

Mocht je het willen, opsturen kan ook (maar kost aardig wat heen-en-weer alleen voor testen).
Ik heb geprobeerd met nieuw gekochte 80/20 liquid (lekker trouwens die one hit wonder) en hetzelfde probleem. Vervolgens heb ik toch maar eens de meegeleverde RBA gebruikt (ben niet zo'n doe het zelver) en wat schetst mijn vebazing: geen puddles meer en probleem lijkt dus over. Nu zit de RBA vanwege de omvang veel vaster in de tank vergeleken met de 1.5, de 0.5 en de 0,15NI maar wat nog meer opvalt is dat de bovenkant van de RBA nu "ineens" aansluit op het plaatje op de chimney. Geen idee overigens waar dit plaatje voor dient, maar het lijkt dus toch aan de aansluiting coils op de schoorsteen te hebben gelegen terwijl je zou verwachten dat de o-ring voor de afdichting zou moeten zorgen.

Nu even kijken hoelang hij lekvrij :*) blijft. Vooralsnog een happy nebox gebruiker

fototje: Afbeeldingslocatie: http://i1085.photobucket.com/albums/j437/lebaron97/image.jpg1.jpg[/img]

[ Voor 10% gewijzigd door lebaron97 op 13-01-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Eliquid smaken zijn echt heel persoonlijk. Ik persoonlijk merk altijd verschil tussen iets dat net gemixed is of al een paar weken staat. Daarmee is overigens niet gezegd dat het na 2 weken beter is. Maar anders wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Limbeckx schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:33:
Eliquid smaken zijn echt heel persoonlijk. Ik persoonlijk merk altijd verschil tussen iets dat net gemixed is of al een paar weken staat. Daarmee is overigens niet gezegd dat het na 2 weken beter is. Maar anders wel :P
Ligt ook aan je base natuurlijk. Als jij op 80% VG mixt en anderen 50/50, dan is het bij hun sneller op smaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Kan ik die stainless steel coils en clapton coils gewoon gebruiken op een "old skool" CoolFire IV zonder temp control? Weet niet hoe dat zit met verschillende coilmaterialen en boxcompatibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 08:56
-

[ Voor 99% gewijzigd door XPowerStef op 22-02-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
418O2 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:42:
[...]

Ligt ook aan je base natuurlijk. Als jij op 80% VG mixt en anderen 50/50, dan is het bij hun sneller op smaak natuurlijk.
Ook dat heeft invloed inderdaad maar dan blijft overeind dat alle soorten mixen veranderen qua smaak na een tijdje liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:06
Vape nu zon 3 weken en het bevalt prima, in 3 weken 1 sigaret maar gerookt en dat was met oud&nieuw. Maar nu zijn mijn test e-liquids bijna op. Ik moet dus nieuwe hebben maar per 10ml vind ik ze nog best prijzig.

Waar kan ik het beste een beetje in bulk kopen? En zijn er ook aroma's packs zeg maar die met de base gemixed kunnen worden? Ben nog niet helemaal uit welke smaak ik wil namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wishmaster1986 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:05:
Vape nu zon 3 weken en het bevalt prima, in 3 weken 1 sigaret maar gerookt en dat was met oud&nieuw. Maar nu zijn mijn test e-liquids bijna op. Ik moet dus nieuwe hebben maar per 10ml vind ik ze nog best prijzig.

Waar kan ik het beste een beetje in bulk kopen? En zijn er ook aroma's packs zeg maar die met de base gemixed kunnen worden? Ben nog niet helemaal uit welke smaak ik wil namelijk.
savevape.nl heeft wel goede smaken. Base kan je het beste bij avoria halen, al dan niet met nicotine er al in. Savevape heeft ook bases, maar niet met nicotine geloof ik, dat moet je dan los doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
lebaron97 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:33:
[...]

Ik heb geprobeerd met nieuw gekochte 80/20 liquid (lekker trouwens die one hit wonder) en hetzelfde probleem. Vervolgens heb ik toch maar eens de meegeleverde RBA gebruikt (ben niet zo'n doe het zelver) en wat schetst mijn vebazing: geen puddles meer en probleem lijkt dus over. Nu zit de RBA vanwege de omvang veel vaster in de tank vergeleken met de 1.5, de 0.5 en de 0,15NI maar wat nog meer opvalt is dat de bovenkant van de RBA nu "ineens" aansluit op het plaatje op de chimney. Geen idee overigens waar dit plaatje voor dient, maar het lijkt dus toch aan de aansluiting coils op de schoorsteen te hebben gelegen terwijl je zou verwachten dat de o-ring voor de afdichting zou moeten zorgen.

Nu even kijken hoelang hij lekvrij :*) blijft. Vooralsnog een happy nebox gebruiker
Wel raar dan ja, maar gelukkig werkt die nu wel goed!! Dan maar de RBA gebruiken, scheelt ook geld voor coils :)
wishmaster1986 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:05:

Zelf nu 80/20 VG base besteld bij eliquidworld. Goede base, leuke prijs (onder 5 euro voor 100ml).

[ Voor 23% gewijzigd door Web-Brielle op 13-01-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
418O2 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:21:
[...]

savevape.nl heeft wel goede smaken. Base kan je het beste bij avoria halen, al dan niet met nicotine er al in. Savevape heeft ook bases, maar niet met nicotine geloof ik, dat moet je dan los doen.
Savevape heeft 48mg bases. Ik ben overigens heel erg te spreken over T-Juice Red Astaire en T-Juice Colonel Custard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Limbeckx schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:40:
[...]

Savevape heeft 48mg bases. Ik ben overigens heel erg te spreken over T-Juice Red Astaire en T-Juice Colonel Custard.
Ja, maar dat is wat veel. Premixed op de goede sterkte is wel handiger natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:06
Ik ben van een pakje sigaretten per dag naar 6mg e-liquids gegaan. 48mg is denk ik wat te veel voor mij :D

Als ik bij Avoria gewoon 2x 1L bestel: https://www.avoria-liquid...sArticle/240/sCategory/31
En dan bij savevape.nl wat aroma's dan ben ik er toch?

[ Voor 45% gewijzigd door wishmaster1986 op 13-01-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
418O2 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:45:
[...]

Ja, maar dat is wat veel. Premixed op de goede sterkte is wel handiger natuurlijk.
Zeker waar. Vooral als je net begint met mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
wishmaster1986 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:46:
Ik ben van een pakje sigaretten per dag naar 6mg e-liquids gegaan. 48mg is denk ik wat te veel voor mij :D

Als ik bij Avoria gewoon 2x 1L bestel: https://www.avoria-liquid...sArticle/240/sCategory/31
En dan bij savevape.nl wat aroma's dan ben ik er toch?
Je gaat ook geen 48 mg dampen. :o

Die is bedoeld om te mixen met PG, VG en aroma. Je gooit dus 100 ml van die 48 mg/ml base samen met (bijvoorbeeld) 700 ml pure VG en je hebt 800 ml base op 6mg/ml. Met aroma word het een iets andere rekensom uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

Dat zelf mixen lijkt me ook erg interessant. Momenteel heb ik een favoriete smaak: 100% (Max) VG.
Banana Coconut Colada van Virgin Vapors. Maar die is prijzig, 8 euro voor een flesje van 10ML.

Ik wil dan ook graag een smaak gaan maken die hier dicht bij in de buurt komt, maar god wat een verwarrende namen en plaatjes op die sites; hoe weet ik nou wat waar naar smaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Volgens google is banana coconut colada een recept van banaan, ananas en kokosnoot, en eventueel wat rum.

Ik weet niet of je dat ook proeft in de liquid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
Ik zit momenteel te twijfelen tussen deze sets:

https://www.zwoofs.nl/sta...r-evod-2-startset-zwoofs/
Voordelen:
- Dubbele set, dus extra batterij etc
- 5 coils, dus ik kan even vooruit

of deze
https://www.zwoofs.nl/sta...sets/joyetech-ego-one-ct/

Duurder, maar 1 set, dus ik moet nog een extra batterij bijkopen etc

Wat raden jullie aan? Is set 1 een goede beginnersset? Als het bevalt ga ik waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd een grotere set met subtank aanschaffen voor thuis, en blijf ik deze gebruiken voor op stap etc.

Tips? Aanvullingen? Zaken waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ego One, op zeker. Die Evod is een stuk minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
418O2 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:34:
Ego One, op zeker. Die Evod is een stuk minder goed.
Wat Catch22 zegt. De evods zijn leuk voor 2 weken. De Joyetech kan gewoon een daily driver zijn voor langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XPowerStef schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:33:
Ik zit momenteel te twijfelen tussen deze sets:

https://www.zwoofs.nl/sta...r-evod-2-startset-zwoofs/
Voordelen:
- Dubbele set, dus extra batterij etc
- 5 coils, dus ik kan even vooruit

of deze
https://www.zwoofs.nl/sta...sets/joyetech-ego-one-ct/

Duurder, maar 1 set, dus ik moet nog een extra batterij bijkopen etc

Wat raden jullie aan? Is set 1 een goede beginnersset? Als het bevalt ga ik waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd een grotere set met subtank aanschaffen voor thuis, en blijf ik deze gebruiken voor op stap etc.

Tips? Aanvullingen? Zaken waar ik rekening mee moet houden?
Ook pas 7 maanden bezig met vapen. Als je nu al weet of denkt dat je naar de sub ohm tanks gaat. Doe het liever direct. Vertrouw me je gaat nog genoeg geld uitgeven aan tanks, coils juice mods enz. Het is verslavend!

Hierbij zou ik zeggen om te beginnen met een leuke 50W mod met een subtank(Uwell crown of Atlantis).

Ps Check Fasttech.com voor mod (stuk goedkoper langere wachttijd). Coils (toen ik die nog kocht) bij zwoof of smokesmarter.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
Oke, het punt is dat ik denk dat ik naar de subohm (heb op het eerste oog niks met subohm, maargoed) tanks ga, maar ik wil ook een compacte stick voor bijvoorbeeld op stap. Ik dacht dat het slim was om met een starterkit te beginnen en deze dan later uit te breiden.

Ben nu aan het kijken naar deze kit: https://www.e-smokershop....4/innokin-endura-kit.html

als ik het goed begrijp is die accu makkelijk te verwisselen met een mod (?) omdat deze een 510 aansluiting heeft? Of zit ik nu volledig mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sub ohmen is plat gezegd niets meer dan < 1.0 ohm coils gebruiken. in combinatie met high VG juices procuderen deze meer rook en smaak.

510 aansluiting is de meest gangbare voor de sub ohm tank of RDA's. Als je dus een mod hebt met 510 kan je makkelijk andere tanks erop plaatsen/schroeven.

Alles wat ik zeg is Heel subjectief. Ik vind zo een grote mod namelijk ook niet erg is veel kleiner dan mijn Note 3 namelijk:), gaat langer meer qua batterij.

Reden dat ik zei direct naar een mod te gaan met sub ohm mogelijkheden is om Eurootjes te besparen. Aan de andere kant kan het ook fijn zijn om eerst te kijken als vapen wat is door klein te starten. Succes je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
Heb een zo'n endura t18 set besteld met wat smaakjes! Nu kijken of we de 'smaak' te pakken krijgen en dan een leuke mod etc bestellen uit het verre oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Nieuwe partijgenoot meldt zich. De afgelopen weken heb ik in dit topic en andere plekken op internet al wat info bij elkaar verzameld. Vooral dit topic is waardevol geweest. Ik heb besloten om eenvoudig te beginnen en zo te ontdekken of het vapen inderdaad iets voor mij is.

Na wat onderzoek kwam ik op een shortlist van de Endura T18, iJust2 of een Ego One variant.
Het is bijna de Ego One CT geworden via Fasttech, maar besloten dat ik het risico niet wilde lopen dat m'n motivatie op dit moment over 3-5 weken weer verdwenen is. Daarom via Zwoofs een Ego One Mini en wat El Kamino 6/12 en Deadly Sin 6 via VaporLounge besteld. Beide heb ik gisteren ontvangen.

Leuk, proberen! De Ego One gevuld met 6mg El Kamino en aan dat ding. Nou, die eerste poging werd dus gelijk een dryhit vanwege het ongeduld. Niet smaakvol :( Atomizer maar even nakijken of er iets mis is. Trek ik 'm er op de kop af.... Na uitgebreid schoonmaakwerk van alle liquid en hervullen poging 2. De coil had inmiddels genoeg tijd gehad om de liquid in te laten trekken :+

Ondanks dat ik al veel enthousiasme online gezien heb, ben ik positief verrast. Ik heb een hele sterke associatie tussen koffie en sigaret ontwikkeld. Koffie zonder peuk was incompleet. En dan vooral de eerste van de dag. Gistermiddag viel me al op dat met de Ego One het gemis bij een bakje koffie helemaal weg te werken was. Hell, die nootachtige nasmaak van El Kamino past prima bij koffie!

Vanochtend was de ervaring niet anders. De sigaretten lagen naast me: Ik heb ze mooi laten liggen.
Dát had ik niet verwacht! Je leest het al: Het ding én de liquid bevallen me prima. Het enige nadeel: Als ik 'te' veel vape, krijg ik wat last in de keel. Geen echte pijn, wat irritatie, alsof 't wat opgezwollen is. Nou moet ik zeggen: Last van de keel kreeg ik ook als ik een pakje per dag zou roken. Ik ging op een gegeven moment ook kokhalzen: Het was dan echt too much.
Desondanks wel benieuwd waar het vandaan komt, misschien dat ik in de toekomst de liquid daarop aan kan passen. Ik heb El Kamino ook in 12mg. Als het de nicotine is, zou het met die 12mg erger moeten worden. Anders neig ik naar een liquid met een andere PG/VG verhouding. Als dat ook niet werkt, dan blijft het bij het beperken van het gebruik, ook niet heel erg eigenlijk.

Al met al heb ik erg goede hoop dat ik het verbranden van tabak achter me kan laten. Of dat zelfs al gedaan heb misschien ;)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Krentenbol schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:51:
Kan ik die stainless steel coils en clapton coils gewoon gebruiken op een "old skool" CoolFire IV zonder temp control? Weet niet hoe dat zit met verschillende coilmaterialen en boxcompatibility.
Clapton is meestal gewoon kanthal en kan gewoon op een non TC Mod. Stainless werd eerder ook wel gebruikt toen er nog geen TC Mods waren en kan er dus ook gewoon op.

@meastro
Vg/pg onttrekt vocht aan de omgeving. Dus ook mond en keel. Kan zijn dat daar de irritatie van komt, omdat t gewoon erg droog Is. Veel drinken! Of t kan zijn dat je nog niet gewend bent aan de vp/pg.

Net maar weer eens mn drippertje in elkaar gezet. Dual coil erin; 1 ohm op 20watt en nieuwe cake boss erin. Moet zeggen dat ik even moet wennen aan de smaak; wel n goede vape productie.

Ook maar weer eens mn ego one mega gevuld. Deadly Sin VG erin met n nieuwe titanium coil (dit keer ene met 4 Juice holes; die met 2 holes kreeg ik amper damp uit na een paar hijsjes). Even uittesten of ie met vg liquid niet gaat lekken. Ben ook over aan t stappen naar lung hits ipv mouth to lung. Is even wennen, maar werkt toch beter met een ego one mega en subtank plus.

[ Voor 28% gewijzigd door Krypt op 13-01-2016 21:21 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Krypt schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:06:
[...]

Clapton is meestal gewoon kanthal en kan gewoon op een non TC Mod. Stainless werd eerder ook wel gebruikt toen er nog geen TC Mods waren en kan er dus ook gewoon op.
Thanks! Heb hem vanochtend besteld in Duitsland, dus hoop hem snel binnen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Iemand Toevallig enig idee waar ik lege flesjes met zo'n druppel opening kan kopen van 100 ml? Mix veel zelf en wil graag grotere batches maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

ramonlambal schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 00:02:
Iemand Toevallig enig idee waar ik lege flesjes met zo'n druppel opening kan kopen van 100 ml? Mix veel zelf en wil graag grotere batches maken
http://www.savevape.nl/en/accessories/fill-bottles/

Daar heb je ze wel van 50ML.

http://www.vapebase.nl/e-liquid-lege-flesjes
Deze shop ken ik niet, heeft wel 100ML flesjes.
Domino schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:18:
Volgens google is banana coconut colada een recept van banaan, ananas en kokosnoot, en eventueel wat rum.

Ik weet niet of je dat ook proeft in de liquid?
Er zijn ook recepten die gewoon een colada flavour pakken, met banaan en coconut. Ananas proef ik zelf niet in de liquid van Virgin Vapor.

Die Cuboid mod is echt een beest. M'n Aspire Atlantis erop en gaan. Nou heb ik die Cubis op mijn eVic Mini gezet, en ff geprobeerd... Daar ben ik dus niet zo enthousiast over. Heb de 1.5 en de 1.0 ohm coils geprobeerd; begint goed, maar als ik dat ding eenmaal bijvul dan gaat hij spugen als een malle. Alles al geprobeerd, helemaal schoongemaakt, maar ik blijf vloeistof in de mond krijgen...

Heb nog 1 coil over, de 0.5, maar ik wil dat ding graag aan m'n vriendin doen en die is meer MTL vaper; die gaat dit niet tof vinden. Kan er ook nog weinig over vinden op google... Iemand anders die deze ervaring heeft?

[ Voor 17% gewijzigd door Jo0Lz op 14-01-2016 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Vapebase heb ik al wel eerder besteld, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
@Jo0Lz; als je spitback bedoelt dan kan dit wel eens gebeuren. Zeker als er condens op je coil zit, dat gaat dan lekker spetteren. Met mijn Sense Hydra en subtanks heb ik hier geen last van, maar er zitten hier ook een soort van roostertjes in om dit te voorkomen. Je hebt volgens mij ook wel driptips die deze hebben ingebouwd.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Spitback kan wel gebeuren maar als het bij elke heis is, is dat verdomd irritant :(

Hoe je vult gewoon de cup toch, neem ik aan? Daarna schroef je de bovenkant, schoorsteen en coil er gewoon op? Ik heb ook een Cubis besteld dus ik zal je iig laten weten wat mijn ervaringen zijn. Geen enkele reviewer die iets over spitback zei dus dat zou wel naatje zijn...

edit: https://www.reddit.com/r/...d_and_cubis_tank_spoiler/

Ik lees hier dat er een mesh scherm op de coil zou moeten zitten. Zit deze er bij jou? Waar heb je het ding gekocht eigenlijk?

[ Voor 25% gewijzigd door Limbeckx op 14-01-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ga je niet over de max heen van de tank? Te vol kan ook problemen opleveren: http://www.joyetech.com/p.../?age-verified=9e01f91739

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Toch nog wat meer Hamster voorraad besteld voordat het straks in Duitsland ook niet meer gaat met de TPD ;)

http://www.owl-dampfer.de/index.php?a=157

55 euro incl verzenden. 10x100 ml 48mg/ml in glazen flesjes met stikstof afgevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ramonlambal schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 00:02:
http://www.heliosholland....trop-luxe-druppelaar.html

Check the site. verschillende opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb me eigenlijk nog nooit verdiept in het maken van eigen liquids en betaal me dus alsnog scheel aan liquids (toch al gauw 10 ml per dag met z'n tweeën).

Begrijp ik nou goed dat dit een neutrale (smaakloze) liquid is met 6mg nicotine: http://www.owl-dampfer.de/index.php?a=138?

En als ik daar dan deze flavor bij wil doen: http://www.owl-dampfer.de/index.php?a=114, bij stel 100ml base hoeveel ml flavour moet daar dan bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik gok 10-20ml. Sommige aromas mix je op 4%, andere moet je wel 20% van bijvoegen. Bij de betere shop staat het er bij (zie savevape of avoria)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ja dat heb je goed begrepen Renzo. Wel een hoog PG verhouding want er komt nog aroma bij en daar zit ook PG in (bijna altijd) dus dan gaat die 80% nog hoger en de 6mg wordt lager. Je krijgt er 1 flavour van 10ml bij en zoals hierboven uitgelegd moet je uitzoeken hoeveel procent je nodig hebt (of een mailtje naar de shop sturen en het daar vragen). Stel je hebt 10% aroma nodig dan is de uiteindelijke hoeveelheid nicotine 5,4 mg.

[ Voor 13% gewijzigd door luckyjan op 14-01-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Aankoopadviesvraagje, hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik zit al een tijdje op zich goed qua gear. 18650 mod met originele erlkonigin. Ik damp deze combi nu al sinds de introductie van de Erlkonigin omdat;

- Makkelijk vulsysteem (topfill);
- 7ml tankinhoud;
- Niet te groot / lomp / zwaar;
- Vind hem subtiel ogen;
- Niet moeilijke te builden;
- Lekvrij.

Maar na een jaar of twee begint hij te wat te piepen en kraken. Tijd voor een nieuwe óf een vervanger, en met name dat tweede interesseert me. De dampwereld staat immers niet stil. Helaas ben ik al een tijdje uit de RTA's, dus ik hoop dat jullie me van advies kunnen voorzien. Sites als deze;

http://vaping360.com/best-sub-ohm-tanks/

Al wel afgegaan, maar het zegt me écht helemaal niets... Gelet op mijn voorkeuren aan de Erlkonigin, is er iets wat jullie zo te binnen schiet?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als in zo'n lijst geen crius staat is het een onzin lijst. Dat is ook mijn aanrader. Qua wicking heel makkelijk. Wel een slurper.

Zeker lekvrij, gezien juice control

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flesdop
Crius is zeker een tof ding, makkelijk te bouwen ook. Heb de mijne een hele dag op z'n kant liggen en lekt niet, en mijn wicking skills zijn niet zo heel hoog :P En zuipt inderdaad behoorlijk.

Heb me velocity RDA kloon ook binnen, gelijk een ss build op gebouwd want die wire zat er ook bij. 14 wraps op 3mm geeft .31 ohm en op 75w nog een vrij lange ramp up maar eenmaal gaande niet normaal meer. Na 3 pufjes begon er een brandmelder te piepen dusja, niet echt voor indoors :P Voor 8 dollars geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Crius eens gekeken; ziet er tof uit! Wel jammer dat het dual coil is (gemak van single vind ik wel fijn) en de tankinhoud: ik doe nu ongeveer 5ml op een werkdag op kantoor in de Erlkonigin, ik vrees dat ik het niet ga redden met Crius dan, toevallig ervaring met de vergelijking?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Laatst online: 16-08 15:22
De UD Bellus is 5ml, daar ben ik heel tevreden van. Er wordt ook een single coil adapter meegeleverd. Het is een vrij innovatief ontwerp met de airflow die langs de zijkanten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Even n testje gedaan. 2 evic vt met beide een ego one mega en beide een titanium coil (v2 met extra liquid holes) met in de een red astaire self mix in een 50/50 vpg Base en de ander glv deadly sin vg only.

Paar uurtjes met beide dampen en daarna laten rusten. Het resultaat: een lekkende ego one mega met de red astaire en een droge met deadly sin vg.

Denk dat ik toch ook maar naar 80/20 base ga bewegen. Mn huidige base maar mengen met wat vg Only base.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

renzo4000 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:18:
@Jo0Lz; als je spitback bedoelt dan kan dit wel eens gebeuren. Zeker als er condens op je coil zit, dat gaat dan lekker spetteren. Met mijn Sense Hydra en subtanks heb ik hier geen last van, maar er zitten hier ook een soort van roostertjes in om dit te voorkomen. Je hebt volgens mij ook wel driptips die deze hebben ingebouwd.
Mja, ik heb de subohm coil nog niet geprobeerd, maar de 1.5 en de 1.0 ohm coils spugen wel heel erg. Installeren en ff laten intrekken is geen probleem, maar 1 keer vullen, of de airflow bijstellen en ik krijg constant (hete!!) vloeistof in m'n mond. Ik heb een Aspire Atlantis, dat ding heeft nog nooit gesputterd. Met m'n EGO One heb ik het wel eens, en dat is al irritant genoeg. Had van de Cubis meer verwacht, maar misschien gaat subohm beter. Heb hem eigenlijk gekocht voor m'n vriendin en die rookt MTL, dus dat is wel erg jammer. :(
Limbeckx schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:43:
Spitback kan wel gebeuren maar als het bij elke heis is, is dat verdomd irritant :(

Hoe je vult gewoon de cup toch, neem ik aan? Daarna schroef je de bovenkant, schoorsteen en coil er gewoon op? Ik heb ook een Cubis besteld dus ik zal je iig laten weten wat mijn ervaringen zijn. Geen enkele reviewer die iets over spitback zei dus dat zou wel naatje zijn...

edit: https://www.reddit.com/r/...d_and_cubis_tank_spoiler/

Ik lees hier dat er een mesh scherm op de coil zou moeten zitten. Zit deze er bij jou? Waar heb je het ding gekocht eigenlijk?
Ik heb er meerdere mensen over zien klagen. Spitback zou meer dan normaal zijn bij subohm tanks..

Er zit wel mesh overheen. Heb hem besteld bij e-wolk.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb er bij mijn subtank en hydra eigenlijk geen last van, heel soms in het begin als er een nieuwe coil in zit (dus ook sub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:36:
Als in zo'n lijst geen crius staat is het een onzin lijst. Dat is ook mijn aanrader. Qua wicking heel makkelijk. Wel een slurper.

Zeker lekvrij, gezien juice control
Je had wel gelijk hoor Catch22, sinds ik de Crius binnen heb is het direct m'n daily geworden! Wat een geweldige tank, airflow etc etc!
Nu ligt mijn Smok TVF4 Mini niets te doen :P

Voor in het algemeen.. welke DIY liquids vind iedereen fijn?

Mijn lijst:
- Flave (Jelly Juice, Fruit Splash, Punch and Fruiy)
- Capella (Peaches and cream, strawberry)
Nadeel van Capella is (tot nu toe) dat de smaak wat "waterig" proeft..

We zoeken meerdere smaken nog.. liefst wat gecompliceerde smaken (denk aan Glass, YGRT en meer premiums).
Ook willen we Milkman van One hit wonder "namaken".. dus alle ideeën zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mooi dat je blij bent met de Crius. Ik vind hem ook ideaal. Zo erg dat ik de Bellus/D2 combi laat staan :P

Ik ben zelf wel te spreken over de Lord of the Juice aroma's. Erg goedkoop door de lage dosering. Ik gebruik meestal yoghurt of milky cream als basis (30-40 druppels op 100ml) en meng dan naar eigen idee wat bij (meestal 2-4 smaken met 20-30 druppels).

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 15-01-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb net mijn Cubis in ontvangst mogen nemen en wat een fijn tankje is het. Met de 0.5ohm heb ik (in het half uurtje dat ik hem heb :+ ) pas 1 keer een heel klein beetje spitback gehad. Verder dampt hij als een champ 8) Ik vond alleen de driptip net te breed en te kort dus ik heb die van mijn Subtank erop gezet. Dit ziet er alleen een beetje raar uit omdat de tank zwart is en de driptip niet. Ik moet nog even kijken wat ik hier nu precies mee ga doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:49:
Mooi dat je blij bent met de Crius. Ik vind hem ook ideaal. Zo erg dat ik de Bellus/D2 combi laat staan :P

Ik ben zelf wel te spreken over de Lord of the Juice aroma's. Erg goedkoop door de lage dosering. Ik gebruik meestal yoghurt of milky cream als basis (30-40 druppels op 100ml) en meng dan naar eigen idee wat bij (meestal 2-4 smaken met 20-30 druppels).
Litertje besteld op 86,5% VG.. Laatste tijd steeds meer naar de VG kant toe aan het gaan.. Bevalt uitermate goed :)
Wil ik gelijk LOTJ bestellen, is de helft uitverkocht op savevape :/
Enig idee welke shop dit nog meer heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Web-Brielle schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:57:
[...]

Litertje besteld op 86,5% VG.. Laatste tijd steeds meer naar de VG kant toe aan het gaan.. Bevalt uitermate goed :)
Wil ik gelijk LOTJ bestellen, is de helft uitverkocht op savevape :/
Enig idee welke shop dit nog meer heeft?
www.vapexperience.nl

ik doe 70-80% vg. VG bindt natuurlijk niet zo lekker aan de aromas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Sypheron schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:30:
Zag net op Phil Busardo's Facebook een post van Jeremy voorbij komen over de Altus. Even op Youtube gezocht, bingo:
YouTube: Altus coiless atomizer tank by GUO (Unofficial Product Introduction)

Ziet er veelbelovend uit! Even wachten nog tot ze bekend maken wat voor materiaal het is, maar top idee!
Even hier op terugkomend, op tasteyourjuice van PBusardo staat dat het materiaal van tungsten/wolfraam en ceramic is. http://www.tasteyourjuice.com/wordpress/archives/10063

Tungsten/wolfraam wordt gebruikt in halogeenlampen en ook voor TIG-lassen gebruikt. En er zijn dus verschillende soorten tungsten, je hebt de pure maar vroeger had je ze ook met thorium(radioactief). Nu ga ik er maar even vanuit dat ze de pure gebruiken + dat het ingesloten is. Ben benieuwd naar de verdere ontwikkellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
luckyjan schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:31:
Toch nog wat meer Hamster voorraad besteld voordat het straks in Duitsland ook niet meer gaat met de TPD ;)

http://www.owl-dampfer.de/index.php?a=157

55 euro incl verzenden. 10x100 ml 48mg/ml in glazen flesjes met stikstof afgevuld
Wij hebben 6 liter 72mg PG base in de vriezer liggen, laat ze maar komen met de TPD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 14:44

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Zwoofs heeft nu ook 1.2Ω Aspire Nautilus BVC OCC coils. Heb er een setje van besteld om te proberen in mijn zakdampertje: 69 clone met Aspire Nautilus Mini waarin ik een 18500 zonder kick gebruik. Als die accu half leeg is dan is de dampproductie van dat ding niet denderend meer - meestal doe ik er dan een volle accu in, en de half lege gaat dan in mijn 69 clone met Aspire Nautilus met kick... Ik ben benieuwd hoe de mech het doet op 1.2 Ohm.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Na een dag of wat gedampt te hebben met mijn Cubis merk ik ook idd af en toe wat vervelende spitback. Dat is vooral als de tank net gevuld is of als hij een nacht heeft gelegen. Verder vind ik het echt een fijn tankje, zeker voor die twee tientjes die hij me kostte :D (Duitse webshop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Krentenbol schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:17:
Na een dag of wat gedampt te hebben met mijn Cubis merk ik ook idd af en toe wat vervelende spitback. Dat is vooral als de tank net gevuld is of als hij een nacht heeft gelegen. Verder vind ik het echt een fijn tankje, zeker voor die twee tientjes die hij me kostte :D (Duitse webshop)
Dat soort spitback is eenvoudig op te lossen door een (of een paar keer meer) te vuren en te blazen ipv te hijsen. Je ziet dan de dampwolk uit de airflow komen (papiertje bijhouden om teveel aan liquid op te vangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Thanks, zal eraan denken de volgende keer dat ik hem 'opstart' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Eindelijk weer eens een nieuw setje mogen kopen (wou eerder, maar afgeleid door ziek zijn, kan me nergens op concentreren):

-Joyetech 150W TC cuboid zilver
-Uwell Crown

(Alles stainless steel look, het oog wil ook wat ;) )

Dinsdag komt alles binnen, en dan maar eens kijken hoe groot het verschil is tussen dit nieuwe setje en mijn huidige subox mini.

Ik zag ook dat er over 1 à 2 weken een niewe uwell uitkomt, maar kon geen reviews vinden nog. Heeft iemand al wat meer gevonden dan de featurelijst?

De lijst zelf is niet schrikbarend vernieuwend.

[ Voor 5% gewijzigd door Darkangle op 17-01-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Iedereen is erg positief over crius, maar de Griffin is in mijn ogen wat de crius had moeten zijn. Beter build deck, betere top fill en een veel betere constructie. Met de code map ook zo'n beetje zelfde prijs als de crius.

Voor de fasttech bestellers hier, rmbbust geeft weer 10% korting op alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Stitch! schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:00:
Iedereen is erg positief over crius, maar de Griffin is in mijn ogen wat de crius had moeten zijn. Beter build deck, betere top fill en een veel betere constructie. Met de code map ook zo'n beetje zelfde prijs als de crius.

Betere top fill? Hoezo dat?

Je hebt wat meer ruimte in je builddeck, maar daardoor wat minder capaciteit toch? Verder zijn ze vrijwel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Gisteren weer een samplebox mogen ontvangen van Ewolk (2 stuks).
Jammer dat ze deze keer (op 2 smaken dan) helemaal niet hebben geluisterd naar wat we lekker vinden.. had er meer van verwacht (zoals laatste keer).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eEIxUz2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
jordje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:09:
Het lijkt erop dat Gearbest zijn zaakjes weer een beetje op orde aan het maken is. Gisternacht tijdens de flash-sale voor $31,99 de eVic VTC Mini gekocht, vandaag al verzonden!
Natuurlijk wel even wat klein grut erbij besteld om aan de 40 dollar te komen voor gratis tracking.

Kon op de foto van het pakketje zien dat ze er een bedrag van 21,57 (zonder valuta :') ) op hebben gezet. Dat doen zij dus nu ook al zonder het te hoeven vragen.
Vandaag binnengekomen, reeds voorzien van FW 3.0.
Netjes! Bedankt nog voor de tip!

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 23:13
Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat de damp een beetje "raar" smaakt 8-)

Een heeel licht verbrande smaak lijkt het wel... Niet de smaak die ik gewend ben..

Kangertech IPOW 2
Kangertech aerotank v2
halo kringles curse liquid

Nieuwe coil, en deze een minuut of 10 laten liggen na vullen van de tank met liquid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:58
Op welke wattage damp je? Ook herinner ik mij dat er nogal een verschil zat tussen de fabriekscoils van Kanger voor de Aerotank en Pro Tank. Gebruik je die met het lange staafje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Aerotank? Jeetje; die heb ik ook nog ergens liggen (te verstoffen). Ik heb de aerotank mega; maar dezelfde ervaring. Of hij lekt als de ziekte, of hij smaakte verbrand.

Maar het zijn coils met silica; je zou eens kunne proberen om te rewicken met katoen. En dan t katoen goed te primen voor m te gebruiken.

Ik ga m eens zoeken, en kijken of t rewicken gemakkelijk te doen Is.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 23:13
ik damp op 12 watt meestal. Deze coils gebruik ik.

https://www.esigaret4u.nl/pro-tank-3-dual-coils-5-stuks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stitch! schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:00:

Dank. Ik ben al avonden aan het ronddraaien op mijn stoel om de PANZER DNA200 te bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Randleman schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:47:
Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat de damp een beetje "raar" smaakt 8-)

Een heeel licht verbrande smaak lijkt het wel... Niet de smaak die ik gewend ben..

Kangertech IPOW 2
Kangertech aerotank v2
halo kringles curse liquid

Nieuwe coil, en deze een minuut of 10 laten liggen na vullen van de tank met liquid.
[/quote]

Wat voor wattage gebruik je en welke ohm coils?

Overbodig

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Op de 10e is mijn cubis verzonden vanaf 3FVape met China Post. Nu 11 dagen later is de laatste statusupdate dat hij vetrokken is vanuit Peking :( Duuuuurrrrttt lang. Nu maar hopen dat chinees nieuwjaar niet nog meer roet in het eten gaat gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Chinees nieuwjaar kan het niet verpesten want het is de deur al uit :) maar ga maar gewoon van 3 a 4 weken uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Yzord schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:42:
Chinees nieuwjaar kan het niet verpesten want het is de deur al uit :) maar ga maar gewoon van 3 a 4 weken uit hoor.
Het is 5 tot 15 dagen in transit meestal. Maar dat het de deur uit is betekend natuurlijk nog niet dat China uit is. Maar je hebt gelijk ik moet geduldig zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
yo fella's/gals

ik wil er ook aan beginnen :) ik rook nu weinig (1 pak marlboro light / week)

is dit de moeite om over te stappen?

heb veel reviews/rankings/youtube gezien en m'n oog valt op de vaperfi rocket (mooi design) zijn er alternatieven? (wil geen box model)

[ Voor 3% gewijzigd door kingpol op 21-01-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Het is altijd de moeite om over te stappen IMO ;) Je conditie zal er allicht iets van vooruit gaan en je charisma ook omdat je minder naar rook ruikt. Je hoort alleen niet meer bij de coole boys omdat je met een neppeuk staat :+ Ik ken die Vaporfi niet, maar hij lijkt op de JoyeTech Ego One qua design die hier regelmatig aangeraden wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:59
dodge_911 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:41:
[...]

Vandaag binnengekomen, reeds voorzien van FW 3.0.
Netjes! Bedankt nog voor de tip!
Hier nog niet :'( Om één of andere reden hebben ze hem via sweden post verstuurd. Hij is inmiddels in NL dus verwacht hem deze week.

Iemand hier met een iStick TC40W ook last van de kou? Ik merk dat op TC Ti hij soms direct in de temp protection schiet als ik buiten loop. Binnenshuis is er niks aan de hand. Ik dacht eerst dat een van m'n coils stuk was en de gelockte weerstand niet meer klopte, maar dat bleek niet het geval. Ik moet dan even 2 of 3 keer opnieuw vuren en dan doet 'ie het weer. Heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
jordje schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:37:
Iemand hier met een iStick TC40W ook last van de kou? Ik merk dat op TC Ti hij soms direct in de temp protection schiet als ik buiten loop. Binnenshuis is er niks aan de hand. Ik dacht eerst dat een van m'n coils stuk was en de gelockte weerstand niet meer klopte, maar dat bleek niet het geval. Ik moet dan even 2 of 3 keer opnieuw vuren en dan doet 'ie het weer. Heel vreemd...
Wel een iStick TC40W, maar daar doe ik niet aan TC mee op m'n Nautilussen. Geen klachten in de kou, heb er gisteren de hele dag mee in 2°C gelopen.
Begin van de week eindelijk de hollowed out tank voor m'n 2de Nautilus binnengekregen, en dat ding werkt nu tenminste goed.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
kingpol schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:10:
yo fella's/gals

ik wil er ook aan beginnen :) ik rook nu weinig (1 pak marlboro light / week)

is dit de moeite om over te stappen?

heb veel reviews/rankings/youtube gezien en m'n oog valt op de vaperfi rocket (mooi design) zijn er alternatieven? (wil geen box model)
Ja, gewoon doen. Je kan ook kijken naar een endura t18.
Krentenbol schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:36:
Het is altijd de moeite om over te stappen IMO ;) Je conditie zal er allicht iets van vooruit gaan en je charisma ook omdat je minder naar rook ruikt. Je hoort alleen niet meer bij de coole boys omdat je met een neppeuk staat :+ Ik ken die Vaporfi niet, maar hij lijkt op de JoyeTech Ego One qua design die hier regelmatig aangeraden wordt :)
Het is exact een kanger EMOW. Daar ben ik ook mee overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
[quote]Domino schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:12:
[...]

Ja, gewoon doen. Je kan ook kijken naar een endura t18.

Die heb ik voor mijn vriendin aangeschaft, zelf ook even getest natuurlijk. Prachtig mtl aparaat, lijkt echt enorm op de haal van een peuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 22-09 10:13

Puck

W32.Deadcode.A

3 maanden geleden overgestapt na +/- 15 jaar roken (laatste jaren bijna pakje Luckies per dag) op een Joyetec eVic-VTC Mini & Aspire Nautilus Mini. Geen sigaretten meer aangeraakt en eigenlijk ook amper behoefte gehad (aan het begin af en toe). Heerlijk! Heb nog wat geëxperimenteerd met sub-ohmen, TC, smaakjes en nog genoeg te ontdekken. Wordt echt een hobby zo.

Ondertussen heb ik een Ego One Mega die ik toch een betere airflow vind hebben dan de Nautilus Mini, al heb ik het idee dat de Nautilus iets meer smaak produceert. Helaas lekt de Mega soms uit de airflow gaten, voornamelijk tijdens vervoer in mijn jaszak. Iemand hier ook ervaring mee? Zijn er manieren dit te voorkomen: extra rubberen ringetje(s) op de coil of iets dergelijks?

Anders toch maar weer verder kijken naar een goede atomizer. Zoveel keus...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb dezelfde ervaring met de ego one mega tank. Heb er 2 en ben met beide niet tevreden.
Afgelopen week wel getest met liquid met een hoger vg gehalte en hij lekt niet meer, maar heb t idee dat de Juice kanalen in de Coils te klein zijn en niet genoeg liquid aan kunnen leveren. Evic vt en vtc mini klappen erg snel in temp protection en moet de temperatuur erg hoog zetten om er war smaak uit te krijgen. Damp hoeveelheid Is geen probleem, maar smaak wel.
Met 50/50 redelijke smaak, maar dan lekt ie erg snel.

Ter vergelijking een subtank mini met dezelfde liquid opgebouwd en daar heb ik n volle smaak op 260 graden, maar met de ego one mega moet ik m omhoog gooien naar 280 A 290 om wat smaak eruit te krijgen.
Denk ook wel dat t aan de liquid ligt of je er last van hebt. Menthol 9% kan ik prima dampen met de ego, maar op de mini krijg ik tranen met dezelfde instellingen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 22-09 10:13

Puck

W32.Deadcode.A

Misschien dat ik dan toch maar even verder zoek naar een goede tank voor onderweg (min. 4ml). De Ego One Mega kan ik dan nog prima thuis gebruiken (iig tot de coils op zijn), Subtank Mini is dus wel een aanrader? Ik wil gewoon iets wat goed en makkelijk werkt, maar waar ik (in de toekomst) wel mee kan experimenteren: subohmen, temperature control, uiteindelijk wellicht zelf wikkelen.

Arrived anxious, left bored

Pagina: 1 ... 15 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.