Ook hier een stevige roker die de interesse nu eens echt in de praktijk wil gaan proberen.
In elk geval wil ik sterk minderen met de analoge versie, en als het vapen meevalt wil ik op korte termijn helemaal over.
Ik rook al sinds mijn 16e, ongeveer 25 jaar dus, Vroeger "gemiddeld", sinds de laatste 10-12 jaar (toen wat privé-gedoe, maar erna niet meer terug kunnen afbouwen) ongeveer 30 Camels per dag, occasioneel kan dat nog oplopen.
Ik heb altijd de goede gewoonte kunnen aanhouden niet binnen in huis te roken, in de auto daarentegen...
Ik heb 5 kennissen (snel) zien falen om te stoppen met roken met cig-alikes en eGo, dus dat wou ik niet eens proberen.
Het web op dan maar, en kijk: zelfs een topic op tweakers!
Na het doornemen van dit topic (oef!) en een hoop reviews en forums, in blijde afwachting van mjn eerste bestellingen:
- Aspire Nautilus met alvast enkele reserve coils, voor nu zowel de oude als de verticale besteld, 5 van elk. Even kijken wat het meest bevalt
- Innokin Disrupter met twee batterijcellen (leek me wel een leuke box, er komen ook binnenkort een tc variant en een grotere batterij als ik later wil uitbreiden)
-TIP? Bij Zwoofs staat net ook de Innokin iTaste DRV erg scherp geprijsd: 19,99 Gezien ik dagelijks gauw 1,5u in de wagen zit, en vooral daar veel rook, kon ik niet weerstaan

bijkomend voordeel - er zitten standaard 2 Innokin 16D clearomizers bij. Wel van plastic, maar goede reviews . Lijkt me wel ideaal om in het begin meerdere liquids tegelijk te kunnen proberen zonder al teveel gedoe
Op termijn komt daar wel eentje met glas voor in de plaats, Eerst maar eens kijken hoe de Nautilus bevalt, misschien de mini erbij dan. Of een RBA
Het allermoeilijkste vind ik wel de liquids, voorlopig heb ik deze in 12mg genomen, veel tabaktypes omdat ik op verschillende fora las dat dat in het begin wel helpt. En ik hou niet van zeemzoet
-Liqua Q Turkish tobacco
-Millers Gold Line 1001 Nights in 50/50
-Millers Gold Line Three Strikes Out in 50/50
-Raindrops Nutty Professor (noten vind ik doorgaans lekker, benieuwd)
-Obsession Passion (geen tabak, en deze is 18mg, toch ook testen)
Ik ben wel geîntrigeerd door 100%VG voor wanneer mijn smaak weer wat gesetteld is. o.a. de Virgin Vapor Absolute reeks, zijn daar ervaringen mee? Ik begreep al dat veel tanks last hebben met 100%VG en dat zeker plastic af te raden is, maar hoe erg is het echt?
Ik zie dat er dealers zijn in NL met proefpakketten, zijn er soortgelijke merken 100%VG die zeker te testen zijn? De Miller's Gold heb ik voorlopig in 50/50 besteld, vooral voor de kleine clearomizers
Sorry voor de lap tekst alvast, en beste wensen natuurlijk
Edit: paar foutjes in benaming aangepast, de goede deal was natuurlijk voor de iTaste DRV, batterijloos en specifiek voor de wagen, belangrijk verschil