Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
MaZZie-D schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:17:

Ik hecht nogal waarde aan de smaakjes en Throat Hit (bij de eCom heb ik dat wel met 11mg 50/50 maar niet met 6mg).
Zal de Kangertech Subtank mini aan mijn damp behoefte voldoen of sla ik de plank dan volledig mis?

Volgende week ben ik op vakantie in Vaals en zal dan ook even België/Duitsland induiken opzoek naar een goede dampshop om de hardware aan te schaffen.
Hoewel ik de Subtank heeeel langzaam begin te ontgroeien, is dat echt wel een zeer goede mainstream tank. Goed gebouwd, praktisch foolproof en goede smaak/damp. Ga je veel plezier aan beleven. Zou wel in nicotine minderen als je gaat subohmen :) Dampte altijd op 6mg (wat nog wel aanvaardbaar is op de ST), maar dat is nu eerder 3-4mg.

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
MaZZie-D schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:17:
Volgende week ben ik op vakantie in Vaals en zal dan ook even België/Duitsland induiken opzoek naar een goede dampshop om de hardware aan te schaffen.
In België ga je aan die kant denk ik weinig vapeshops vinden.
In Maastricht heb je d'r 3 :
  • LaKraft, mijn e-liquidleverancier en overall goeie gast met erg veel kennis van zaken (wel opletten, enkel van ma tot do tussen 19u en 21u fysiek toegankelijke winkel, met op donderdagavond een hobbyclubje voor zelfbouwers)
  • The Vapor Store, kom ik ook wel eens om wat specialere liquids in te slaan. Eigenaar is ook een erg geschikte kerel.
  • ComfortSmoke kom ik alleen voor de Miller's Gold Anijs :*) Meer het standaarspul eigenlijk dan voor dampers

[ Voor 4% gewijzigd door dodge_911 op 31-12-2015 00:11 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• MaZZie-D
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 09:45
Bedankt voor jullie reacties.
dodge_911 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 00:10:
[...]

In België ga je aan die kant denk ik weinig vapeshops vinden.
In Maastricht heb je d'r 3 :
Op sites waar de subtank te koop is staat de melding dat deze niet aan de Nederlandse consument geleverd mag worden. Mag je ze dan wel in de fysieke shop zelf kopen of moet je dan toch over de grens?

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:42
Voor alle tanks > 2 ml moet je officieel over de grens (kan nog tot mei 2016, dan mag het ook niet meer over de grens (tenminste niet binnen de EU)).
Sommige shops doen het echter nog wel eens onder de toonbank.
Je kunt het ook gewoon bij bijvoorbeeld e-wolk bestellen. Die zitten officieel in duitsland (maar wel gewoon nederlandse site/i-deal etc.) en mogen het dus nog wel leveren.(meestal een dag levertijd)

Goedkoper zijn natuurlijk altijd nog onze chinese vrienden bij bijv. fasttech....moet je alleen wel wat geduld hebben....(paar weken levertijd)

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik weet niet of ik het eerder heb genoemd, maar kunnen de tankproducenten niet een soort van opvulring in hun tanks leveren voor Europa? Kun je toch nog de dampkwaliteit van de nieuwe tanks gebruiken, maar voldoen ze aan die belachelijke eis. Net zoals scooters een varioring hebben zodat ze niet te snel gaan en versterkers afdekdopjes hebben op de aansluiting voor de bananenplug. Wat inderdaad allebei vrij makkelijk te verwijderen is O-)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:32
Hahaha een varioring voor tankjes lijkt me wel een geniaal idee. _/-\o_ Ik zat zelf al te denken aan iets van een tank met 2ml inhoud, waarbij je naderhand los een grotere glasstank en een schoorsteen-verlengstukje kan kopen. Een buisje RVS en glazen ring vallen denk ik niet onder de regelgeving namelijk.

• breagor
ja...en dat gaat vast ook gebeuren, Zen (House of hybrids, maker van de Kabuki tank) heeft al aangegeven dit te gaan doen. Er komt een sleeve om de chimney van de Kabuki zodat het aan de 2ml eis voldoet......nou en dan weten wij natuurlijk wat wij daarna met die sleeve gaan doen :-)

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Waar komt de idiote inzichtloze en kansloze eis van <2ml vandaan eigenlijk?

• breagor
van poltici die geen idee hebben....ze denken dat ze ons daarmee beschermen tegen de gevaren van nicotine....stel je voor dat je tank leegloopt over je hand of iemand hem leeg drinkt...dan mag daar toch niet teveel vloeistof in zitten..da's gevaarlijk...daar zijn namelijk in al die jaren al zoveel slachtoffer mee gevallen :| }:O

[ Voor 13% gewijzigd door breagor op 31-12-2015 12:54 ]

• Darkangle
breagor schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:53:
van poltici die geen idee hebben....ze denken dat ze ons daarmee beschermen tegen de gevaren van nicotine....stel je voor dat je tank leegloopt over je hand of iemand hem leeg drinkt...dan mag daar toch niet teveel vloeistof in zitten..da's gevaarlijk...daar zijn namelijk in al die jaren al zoveel slachtoffer mee gevallen :| }:O
Laten we chloor dan ook alleen beschikbaar maken in 10 ml flesjes. Lekker onnodig betuttelend allemaal.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Het stomste is nog wel dat ze om de jeugd te beschermen de "minipakjes" sigaretten verbieden - terwijl je wel hele sloffen kunt kopen. Maar om dezelfde reden verbieden ze juist de grote flesjes liquid. 8)7

En atomizers <2ml slaat sowieso nergens op. Als je dan vindt dat het bijvullen van zo'n ding gevaarlijk is ivm mogelijk lekken - sta dan juist grotere atomizers toe zodat men minder vaak hoeft bij te vullen?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• breagor
hoho, aan dat lekken bij het bijvullen gaan we ook wat doen! max 20 druppels per minuut of via een of ander vulstation......ja aan alles is gedacht!
stelletje idioten daar..... :X

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

breagor schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:51:
ja...en dat gaat vast ook gebeuren, Zen (House of hybrids, maker van de Kabuki tank) heeft al aangegeven dit te gaan doen. Er komt een sleeve om de chimney van de Kabuki zodat het aan de 2ml eis voldoet......nou en dan weten wij natuurlijk wat wij daarna met die sleeve gaan doen :-)
Perfect d:)b

• jordje
breagor schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:53:
Om eerlijk te zijn geloof ik geen reet van dat 'volksgezondheids'-verhaal. Dit is gewoon het zo onaantrekkelijk mogelijk maken om te dampen, omdat ze het als gevaar zien voor de accijnsinkomsten. Als ze nu besluiten om een accijns van >100% over e-liquids te gooien (zoals bij tabak) levert dat grotere imagoschade op. De schatkist heeft dus liever een roker dan een damper.

Maar ik vind het goed. Ik bestel m'n spul wel uit china. Kunnen ze ook lekker fluiten naar de BTW.

Oh ja, en als je dan toch zo'n kneus bent die zijn nicotinehoudende liquids binnen bereik van kinderen moet bewaren in flessen zonder kindveilige sluiting en je kind neemt een slok, dan verdien je imho een (plaatsvervangende?) darwin-award.

• Darkangle
jordje schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:38:
[...]

Om eerlijk te zijn geloof ik geen reet van dat 'volksgezondheids'-verhaal. Dit is gewoon het zo onaantrekkelijk mogelijk maken om te dampen, omdat ze het als gevaar zien voor de accijnsinkomsten. Als ze nu besluiten om een accijns van >100% over e-liquids te gooien (zoals bij tabak) levert dat grotere imagoschade op. De schatkist heeft dus liever een roker dan een damper.

Maar ik vind het goed. Ik bestel m'n spul wel uit china. Kunnen ze ook lekker fluiten naar de BTW.

Oh ja, en als je dan toch zo'n kneus bent die zijn nicotinehoudende liquids binnen bereik van kinderen moet bewaren in flessen zonder kindveilige sluiting en je kind neemt een slok, dan verdien je imho een (plaatsvervangende?) darwin-award.
Darwin award is alleen als je je niet meer kan voortplanten/dood bent (ik weet het, mieren neuken, maar toch!)

• jordje
Darkangle schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:57:
[...]
Darwin award is alleen als je je niet meer kan voortplanten/dood bent (ik weet het, mieren neuken, maar toch!)
I know. Daarom ook plaatsvervangend ;) Kind kan er zelf ook niks aan doen dat 'ie domme ouders heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Vandaag nog 30% korting bij goodlivevapor met code NEWYEAR30

Gelijk maar 200ml deadly sin aangeschaft

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

418O2 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:36:
[...]

Yoghurt, lemonade, bosbessen. Heb nu een lekkere mix met oa die.

Ik heb wel eens kanthal ipv tin gebruikt. Maar of dat een lekkere oplossing is.
Omdat ik nog steeds mijn soldeerbout niet heb opgehaald heb ik nu een wat kanthal gewrapt om die pin en door het luchtgat. Het werkt als een tiet :*) Ik moet alleen nog wel wat beter gaan twisten/vullen met katoen, want doorhijsen boven de 23 watt is er niet bij. Maar wat een verschil in smaak is dit toch met de standaard coil zeg _O_ Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat die al even mee ging :+ Ik moet alleen nog wel de kanthal wat minder wraps laten maken door de airholes van die pin, want ik merk dat de airflow minder is dan van de stock coil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Kids in de speeltuin en ik heb m'n kapotte coils weer gerepareerd.

Coils bouwen speeltuin

Lekker productief middagje geweest ;)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Holy shit. Een hele dampkoffer _O_ :D

[ Voor 4% gewijzigd door Krentenbol op 03-01-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Nou, dan moet je op donderdagavond eens bij LaKraft binnenwippen, komen nog wel grotere koffers door de deur daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:26
Ik heb begrepen dat er voor de eVic mini een nieuwe firmware uit is alleen de site van Joyetech is niet echt bereikbaar op dit moment dus nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Flesdop schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:25:
Ik heb begrepen dat er voor de eVic mini een nieuwe firmware uit is alleen de site van Joyetech is niet echt bereikbaar op dit moment dus nog even afwachten.
Als je 'n mac hebt kan ik je nog wel aan de updatesoft en de firmware helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:26
Nope, geen mac, heb nu de 3.0 beta maar de niet beta is nu uit schijnbaar maar denk niet dat het vandaag gaat lukken. Morgen weer een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
@Flesdop: Hier heb je ze

[ Voor 6% gewijzigd door Krypt op 04-01-2016 15:30 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Weer een nieuwe mod gekocht, de Dicodes Dani-Box. Je moet toch wat met je geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:26

duderuud

Sliden is koel

2 jaar gestopt geweest met roken maar rook alweer een jaar ofzo :X

Dus toch maar eens kijken of dat e-roken nou wat is. Schrok me wel dood aan de mogelijkheden en opties die je hebt, allemachtig! :X

Heb bij Fasttech maar een Joyetech Ego One Kit (1100 mah) kitje besteld met 2x30ml vloeistof. Eens kijken of dat gaat bevallen!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 23:13
duderuud schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:19:

Dus toch maar eens kijken of dat e-roken nou wat is. Schrok me wel dood aan de mogelijkheden en opties die je hebt, allemachtig! :X

Heb bij Fasttech maar een Joyetech Ego One Kit (1100 mah) kitje besteld met 2x30ml vloeistof. Eens kijken of dat gaat bevallen!
Onderstaande uitvoeren zijn achterhaald en moet je niet kopen:
-De wegwerp & cartridge modellen
-De eGo systemen
oeps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Is dat zo erg dan? Zie het als een starters setje...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Een Ego One is heel iets anders als een ego starterkit met CE4/CE5/CE6 clearomizer.

Afbeeldingslocatie: http://www.vapemail.com/image/cache/data/Website%20Pics/Joyetech/eGo%20One/Joyetech_eGo_ONE-1000x1000.jpg

Het is een sub-ohm alles in én kit, zelfs verkrijgbaar in 'tempature control' versie. Het is een soort evic vtc mini, maar dan in pen vorm.

[ Voor 18% gewijzigd door Domino op 04-01-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ja, zo'n ding is het. Deze heb ik besteld: https://www.fasttech.com/p/2279300

Ik heb er ook gelijk vloeistof bij besteld (deze) maar is het wel verstandig om die in China te bestellen? Kan me zo voorstellen dat de kwaliteitscontrole daar wat ehm...soepeler is dan hier in Europa.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ach, hangsen is best een bekende producent. Zal wel los lopen.

Maar het lijkt me een vrij eenvoudige smaak, veel van de goedkope liquids zijn enkelvoudig. Dat wil zeggen dat het wat nicotine houdende base is met één concentraat toegevoegd. Voor een (hernieuwde) start is het prima, maar je zult snel overgaan op betere liquids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Domino schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:54:
[...]

Een Ego One is heel iets anders als een ego starterkit met CE4/CE5/CE6 clearomizer.

[afbeelding]

Het is een sub-ohm alles in én kit, zelfs verkrijgbaar in 'tempature control' versie. Het is een soort evic vtc mini, maar dan in pen vorm.
Ah, ik zie het ook nu inderdaad.. Mijn excuses :P

(hij heeft trouwens niet de sub-ohm versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
duderuud schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:46:
Is dat zo erg dan? Zie het als een starters setje...
Deze is prima, ik zag iets anders voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
duderuud schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:58:
Ja, zo'n ding is het. Deze heb ik besteld: https://www.fasttech.com/p/2279300

Ik heb er ook gelijk vloeistof bij besteld (deze) maar is het wel verstandig om die in China te bestellen? Kan me zo voorstellen dat de kwaliteitscontrole daar wat ehm...soepeler is dan hier in Europa.
Zelf vind ik 6mg nicotine vrij laag voor iemand die wil overstappen op dampen. Rook je veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Randleman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:04:
[...]

Ah, ik zie het ook nu inderdaad.. Mijn excuses :P

(hij heeft trouwens niet de sub-ohm versie)
Geen probleem.

De coils zijn uiteraard snel zelf om te zetten. Zo te zien zijn ze er in 0,5 Ohm en 1 Ohm.
Er zijn zelfs CLR heads beschikbaar zodat je zelf kan gaan wikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Veel is nog codetaal voor mij hoor! Zag wel dat een 0,5 Ohm variant voor meer rook/damp zorgt.
Randleman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Zelf vind ik 6mg nicotine vrij laag voor iemand die wil overstappen op dampen. Rook je veel?
Bijna een pakje sigaretten per dag. Maar ik heb ook een 18mg variant besteld. Zag die bui al hangen namelijk ;)
Domino schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:03:
Ach, hangsen is best een bekende producent. Zal wel los lopen.

Maar het lijkt me een vrij eenvoudige smaak, veel van de goedkope liquids zijn enkelvoudig. Dat wil zeggen dat het wat nicotine houdende base is met één concentraat toegevoegd. Voor een (hernieuwde) start is het prima, maar je zult snel overgaan op betere liquids.
En wat zijn goede (en niet te dure) liquids?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Domino schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:07:
[...]

Geen probleem.

De coils zijn uiteraard snel zelf om te zetten. Zo te zien zijn ze er in 0,5 Ohm en 1 Ohm.
Er zijn zelfs CLR heads beschikbaar zodat je zelf kan gaan wikkelen.
Inderdaad, maar zoals ik het lees is zijn batterij niet geschikt voor sub-ohmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
duderuud schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:10:
Veel is nog codetaal voor mij hoor! Zag wel dat een 0,5 Ohm variant voor meer rook/damp zorgt.

[...]

Bijna een pakje sigaretten per dag. Maar ik heb ook een 18mg variant besteld. Zag die bui al hangen namelijk ;)
Haha, verstandig :). Zelf ben ik begonnen op 12mg. Eerste week blijf je toch echt wel zin hebben in een normale sigaret. Dus 's avonds nam ik nog een 'analoge'. Nu 2 weken later damp ik eigenlijk alleen nog maar :) (tenzij festival waar ik zo'n knuppel niet mee naar binnen krijg/of mn damper vergeet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Bij de Ego One Mega zitten zowel 1.0 als 0,5ohm coils meegeleverd; dus sub-ohmen kan ie standaard wel aan geloof ik ;)
Gezien de dikte en de lengte zal er ook vast wel een 18650 in zitten met surge protection. En die kunnen t ook wel aan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Randleman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:11:
[...]

Inderdaad, maar zoals ik het lees is zijn batterij niet geschikt voor sub-ohmen.
Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat de One geen sumohm kan als er 0,5 Ohm coils voor geleverd worden. Zo te zien is het ook een fixed voltage battery met beveiliging.

Meer info hier. Lijkt me een prima startset.

@dudederude. Kijk eens door het topic, er worden heel veel liquids gekocht door de tweakers hier.
Ik ben zelf fan van nicoticket, maar dat is geen goedkope optie.

Probeer eerst maar eens je smaak te testen, welke smaken vind je lekker. Ik weet dat er verscheidene zaken zijn waar je liquids gewoon kan proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
duderuud schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:19:

Heb je bij Fasttech besteld voor de vloeistof hoeveelheid ?? Want in Ned. zijn die setjes ong. 4 euro duurder, met evt. bijkomende kosten en zitten er 2 coils in. Of je moet natuurlijk geluk hebben.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Nee, zag zo snel dat zo'n starterset in NL rond de €55 kostte, bij Fastech $37. En ja, het duurt 2 weken voordat het binnen is maar dat boeit me niet zo.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Domino schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:56:
[...]

Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat de One geen sumohm kan als er 0,5 Ohm coils voor geleverd worden. Zo te zien is het ook een fixed voltage battery met beveiliging.

Meer info hier. Lijkt me een prima startset.

@dudederude. Kijk eens door het topic, er worden heel veel liquids gekocht door de tweakers hier.
Ik ben zelf fan van nicoticket, maar dat is geen goedkope optie.

Probeer eerst maar eens je smaak te testen, welke smaken vind je lekker. Ik weet dat er verscheidene zaken zijn waar je liquids gewoon kan proeven.
Heb je gelijk in, ik zag dit op de product pagina niet zo snel voorbij komen. Maar na wat opgezocht te hebben kan deze inderdaad ook sub-ohmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
duderuud schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:11:
Nee, zag zo snel dat zo'n starterset in NL rond de €55 kostte, bij Fastech $37. En ja, het duurt 2 weken voordat het binnen is maar dat boeit me niet zo.
Idd geduld is een schone zaak, maar heb je de inklaringskosten ong. € 13,00 en de BTW ong € 7,00 daarbij opgeteld ??? Maar goed heb je de liquid "gratis".

http://www.invoercalculator.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Embryo1 op 04-01-2016 16:27 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
duderuud schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:10:

En wat zijn goede (en niet te dure) liquids?
Gebruik zelf Halo, lekkere hit/damp/smaak :)

probeer Kringle's curse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 09:51
Embryo1 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:25:
[...]

Idd geduld is een schone zaak, maar heb je de inklaringskosten ong. € 13,00 en de BTW ong € 7,00 daarbij opgeteld ??? Maar goed heb je de liquid "gratis".

http://www.invoercalculator.nl
Fasttech zet altijd 'electronic parts' met een prijs < €20 op de pakketjes, nog nooit invoerkosten hoeven te betalen.

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Eeruku schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:38:
[...]

Fasttech zet altijd 'electronic parts' met een prijs < €20 op de pakketjes, nog nooit invoerkosten hoeven te betalen.
Dan komt het er erg goed uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Dank voor alle info iig! Zo te zien heb ik een vrij goede koop gedaan. Nu alleen in de praktijk kijken hoe lang de accu mee gaat om te zien of ik een extra accu moet kopen (2200 mah)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
duderuud schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:54:
Dank voor alle info iig! Zo te zien heb ik een vrij goede koop gedaan. Nu alleen in de praktijk kijken hoe lang de accu mee gaat om te zien of ik een extra accu moet kopen (2200 mah)
Zolang je een usb poort in de buurt hebt kan je hem bijladen, dus zelfs al houdt ie het niet de hele dag zonder charger vol, zolang je achter een PC zit kan je dampen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Eeruku schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:38:
[...]

Dit dus. Heb nog nooit belasting of inklaring voor FT pakketjes hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
@dervishD waar heb je die Dani Boxes bestelt...wil er namelijk ook nog 2 bestellen, maar ze zijn overal alweer uitverkocht (tenminste in de kleur Titanium)......nu maar 2 gereserveerd bij vapexperience...alleen afwachten wanneer ze weer binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Mijn broertje ook overgehaald om eens het dampen te proberen :). Vandaag komt de Halo Triton binnen. Ben zelf ook benieuwd hoe goed (of slecht) dit budget model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Beste mede-vapers,

Eerste keer dat ik reageer in deze thread, ik heb sinds kort een VTC Mini met een Uwell Crown tank (lang leve fasttech want dit ding is levensgevaarlijk en mag niet meer verkocht worden in NL 8)7 ) Mede dankzij deze thread ben ik ook terecht gekomen op nieuwesigaret.nl. Echt perfecte kwaliteit voor een betaalbare prijs

ik rook de Strawberry 30%PG 70% VG met 15% aroma .. echt overheerlijk. (2.59 per flesje laat zich doen)

Ik rook nog wel af en toe een analooge sigaret :X maar dat zijn er echt nog maar 2 of 3 per dag zoals de sigaret na het avondeten die kan ik nog niet laten liggen.

Nu heb ik wel een vraag over de VTC mini ik heb al diverse youtube kanalen bekeken maar kan het helaas niet vinden. m'n vtc mini geeft aan 07.1 A (als ik vape) heb ik nou iets fout ingesteld ofzo ? zou dit niet hoger moeten liggen ? heb ik wel de juiste batterij ? welke batterij raden jullie mij aan?

verder vape ik de 0.5ohm coil op 36 watt (in power mode) en is de vtc mini geupdate (75 watt ipv 60)
plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:03
Gisteren een Sense Herakles Hydra besteld gekocht om te gebruiken met de meegeleverde 1.8Ohm coils op mijn MVP3. Maar juist die MVP3 lijkt wat issues te hebben met de tank of coils. Geeft ze aan als 2.0-2.3 Ohm. Dan vraag ik mij af, ligt dit aan de tank of coils, of aan mijn boxmod (of combi van beiden)? Op de ohmmeter geeft ie namelijk netjes 1.8Ohm aan.

Toen dus maar via de volt modus dat ding gewoon op 6.5V geknald en een paar keer gedampt maar het is niet echt mijn ding. Op 1.8 Ohm zou je toch zeggen dat je goed MTL moet kunnen dampen, en ook uit enkele youtube reviews zou dat wel blijken, maar ik vind dat de damp toch echt té veel je mond in geduwd wordt zoals bij de subohm direct lunghitters vaak het geval is.

Niet echt mijn ding dus lijkt het, hoewel ik wel aan het nadenken ben om eventueel van boxmod te switchen. (Tempcontrol met Ni gaat trouwens niet gebeuren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
DeviNe schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:49:
Beste mede-vapers,

Eerste keer dat ik reageer in deze thread, ik heb sinds kort een VTC Mini met een Uwell Crown tank (lang leve fasttech want dit ding is levensgevaarlijk en mag niet meer verkocht worden in NL 8)7 ) Mede dankzij deze thread ben ik ook terecht gekomen op nieuwesigaret.nl. Echt perfecte kwaliteit voor een betaalbare prijs

ik rook de Strawberry 30%PG 70% VG met 15% aroma .. echt overheerlijk. (2.59 per flesje laat zich doen)

Ik rook nog wel af en toe een analooge sigaret :X maar dat zijn er echt nog maar 2 of 3 per dag zoals de sigaret na het avondeten die kan ik nog niet laten liggen.

Nu heb ik wel een vraag over de VTC mini ik heb al diverse youtube kanalen bekeken maar kan het helaas niet vinden. m'n vtc mini geeft aan 07.1 A (als ik vape) heb ik nou iets fout ingesteld ofzo ? zou dit niet hoger moeten liggen ? heb ik wel de juiste batterij ? welke batterij raden jullie mij aan?

verder vape ik de 0.5ohm coil op 36 watt (in power mode) en is de vtc mini geupdate (75 watt ipv 60)
plaatje
Op je plaatje zie ik 31.9 Watt. 31.9 (watt) delen door 4.23 (volt) geeft 7.54 Ampere.

Welke firmware draai je nu? Er is een versie 3.0 welke een andere scherm indeling laat zien.
Sypheron schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:14:
Gisteren een Sense Herakles Hydra besteld gekocht om te gebruiken met de meegeleverde 1.8Ohm coils op mijn MVP3. Maar juist die MVP3 lijkt wat issues te hebben met de tank of coils. Geeft ze aan als 2.0-2.3 Ohm. Dan vraag ik mij af, ligt dit aan de tank of coils, of aan mijn boxmod (of combi van beiden)? Op de ohmmeter geeft ie namelijk netjes 1.8Ohm aan.

Toen dus maar via de volt modus dat ding gewoon op 6.5V geknald en een paar keer gedampt maar het is niet echt mijn ding. Op 1.8 Ohm zou je toch zeggen dat je goed MTL moet kunnen dampen, en ook uit enkele youtube reviews zou dat wel blijken, maar ik vind dat de damp toch echt té veel je mond in geduwd wordt zoals bij de subohm direct lunghitters vaak het geval is.

Niet echt mijn ding dus lijkt het, hoewel ik wel aan het nadenken ben om eventueel van boxmod te switchen. (Tempcontrol met Ni gaat trouwens niet gebeuren.)
Lijkt me dat de verbinding tussen de tank en je mod niet helemaal 100% is. Zit er wellicht wat liquid in?

[ Voor 83% gewijzigd door Domino op 05-01-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Domino schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:15:
[...]
Op je plaatje zie ik 31.9 Watt. 31.9 (watt) delen door 4.23 (volt) geeft 7.54 Ampere.

Welke firmware draai je nu? Er is een versie 3.0 welke een andere scherm indeling laat zien.
Was een foto die ik voor handen had. maar hij staat nu gewoon op 36 watt :F . Maar als ik je antwoord zo lees is dat dus ook gewoon gereguleerd door het apparaat en is 7.1amp prima ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Het klopt niet helemaal volgens de wet van ohm.

Met een 0,5 Ohm coil en 36 Watt moet je uitkomen rond 8,5 Ampere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:03
Nope, zit geen liquid in. Heb de vering van de 510 ook een paar keer goed getest en die werkt nog prima. Vreemde is dat hij de Kayfun die ik er nu op heb zitten wel redelijk goed meet (1.3 tenopzichte van 1.24 op de Ohm meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Domino schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:53:
Het klopt niet helemaal volgens de wet van ohm.

Met een 0,5 Ohm coil en 36 Watt moet je uitkomen rond 8,5 Ampere.
Maar we weten niet precies op welk voltage de VTC mini reguleert, op een direct aangesloten batterij is deze logica correct, maar mods nemen het niet altijd even precies op een watje meer of minder.

Op de originele vraag, je zal niet zomaar maximum ampere draaien tenzij je de mod heel erg hard op zn staart trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosttweakers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 05:54
Beste,

Dit topic eens doorgenomen (mwah, niet alles natuurlijk). Ik rook nu Zilver zwaar, doe ongeveer 2-3 dagen met een pakje van 50g. Ik wil graag over op dampen omdat het op termijn goedkoper is, en het wat interieur betreft flink beter is...

Mijn oog laten vallen op Joyetech eVic-VTC Mini, via rookwinkel.
Ik heb er ook gelijk 5 van die flesjes liquids bij gedaan (de zware shag variant.)

Mijn vragen:
Is het apparaat een goede keus voor een stevige roker? Ik ben niet heel technisch aangelegd, en ben dus ook niet echt instaat zelf coils te knutselen o.i.d.
Wat is een gangbare voorraad van die liquids? Dacht zelf aan 5, eigenlijk geen idee waarom, maar dan heb ik er wat op voorraad. Zit er uberhaupt een houdbaarheidsdatum op?
Hoe lang gaat zo'n apparaat eigenlijk mee? Zit ik nu minimaal een jaar goed (of langer) of kan ik kijken om na een paar maanden nieuw spul in huis te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Joosttweakers schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:36:
Beste,

Dit topic eens doorgenomen (mwah, niet alles natuurlijk). Ik rook nu Zilver zwaar, doe ongeveer 2-3 dagen met een pakje van 50g. Ik wil graag over op dampen omdat het op termijn goedkoper is, en het wat interieur betreft flink beter is...

Mijn oog laten vallen op Joyetech eVic-VTC Mini, via rookwinkel.
Ik heb er ook gelijk 5 van die flesjes liquids bij gedaan (de zware shag variant.)

Mijn vragen:
Is het apparaat een goede keus voor een stevige roker? Ik ben niet heel technisch aangelegd, en ben dus ook niet echt instaat zelf coils te knutselen o.i.d.
Wat is een gangbare voorraad van die liquids? Dacht zelf aan 5, eigenlijk geen idee waarom, maar dan heb ik er wat op voorraad. Zit er uberhaupt een houdbaarheidsdatum op?
Hoe lang gaat zo'n apparaat eigenlijk mee? Zit ik nu minimaal een jaar goed (of langer) of kan ik kijken om na een paar maanden nieuw spul in huis te halen?
De Joyetech Evic Mini is een prima startersset. Heb je er ook batterijen bij besteld. ??
5 flesjes liquid is heftig, maar die zul je wel hebben geprobeerd voordat je deze bestelde en welke nicotine versie heb je genomen ?? Het blijkt echter dat met dampen zeker niet de zware shag smaak hetzelfde zal zijn. Je moet ff zoeken naar smaak beleving en nicotine gehalte. De coils die erin zitten/ bijgeleverd worden zijn er volgens mij 2. ( 0,5 en 1.0 ohm) Ik weet zeker dat je voorlopig uit de voeten kunt, maar ik zou na ong. 2 weken ff een setje coils bij bestellen. Ik denk dat je met een flesje van 10 ml. ong. een week dampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Met de vtc mini heb je, imho, nooit een slechte koop gedaan. Klein, simpel en stevig. Voordeel Is dat ie met een 18650 accu werkt (moet je er waarschijnlijk wel bij bestellen) en dus gewoon een nieuwe voor kunt halen. Ander voordeel Is dat ie firmware upgradable is; kinderziektes zijn er al grotendeels uit gehaald.

De tank die je hebt Is misschien net zo belangrijk. Welke heb je?

Liquid kun je altijd wel gebruiken, alleen de smaak kan veranderen (de nicotine zorgt er ook voor blijkbaar), maar als je 5 flesjes van 10ml hebt besteld dan ben je daar toch redelijk rap doorheen. 2 a 3ml per dag is denk ik redelijk gemiddeld.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosttweakers
Embryo1 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:01:
[...]

De Joyetech Evic Mini is een prima startersset. Heb je er ook batterijen bij besteld. ??
5 flesjes liquid is heftig, maar die zul je wel hebben geprobeerd voordat je deze bestelde en welke nicotine versie heb je genomen ?? Het blijkt echter dat met dampen zeker niet de zware shag smaak hetzelfde zal zijn. Je moet ff zoeken naar smaak beleving en nicotine gehalte. De coils die erin zitten/ bijgeleverd worden zijn er volgens mij 2. ( 0,5 en 1.0 ohm) Ik weet zeker dat je voorlopig uit de voeten kunt, maar ik zou na ong. 2 weken ff een setje coils bij bestellen. Ik denk dat je met een flesje van 10 ml. ong. een week dampt.
Krypt schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:02:
Met de vtc mini heb je, imho, nooit een slechte koop gedaan. Klein, simpel en stevig. Voordeel Is dat ie met een 18650 accu werkt (moet je er waarschijnlijk wel bij bestellen) en dus gewoon een nieuwe voor kunt halen. Ander voordeel Is dat ie firmware upgradable is; kinderziektes zijn er al grotendeels uit gehaald.

De tank die je hebt Is misschien net zo belangrijk. Welke heb je?

Liquid kun je altijd wel gebruiken, alleen de smaak kan veranderen (de nicotine zorgt er ook voor blijkbaar), maar als je 5 flesjes van 10ml hebt besteld dan ben je daar toch redelijk rap doorheen. 2 a 3ml per dag is denk ik redelijk gemiddeld.
Ah ok, ik schroef het terug naar 2 flesjes. Het kost bijzonder weinig, dus dacht, hup, gelijk 5.
Heb nog geen smaken geprobeerd, en gekozen voor 12 mg. Dit zal mijn eerste apparaat worden, namelijk.

Wat tank betreft, geen idee? Zit dit niet standaard bij de clearomizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Joosttweakers schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:06:
[...]

[...]

Ah ok, ik schroef het terug naar 2 flesjes. Het kost bijzonder weinig, dus dacht, hup, gelijk 5.
Heb nog geen smaken geprobeerd, en gekozen voor 12 mg. Dit zal mijn eerste apparaat worden, namelijk.

Wat tank betreft, geen idee? Zit dit niet standaard bij de clearomizer?
Ik heb ff gekeken, maar jouw setje wordt geleverd met de Ego One Mega ( 4ml.) in Ned, mag dat niet meer verkocht worden, ervan uit gaande dat je de dampwinkel in Belgie bedoelde. Je kunt beter qua smaken een proefsetje bestellen en dan de smaken uit proberen. Nu wordt dat lastig, omdat je maar 2 coils hebt, waar de smaken natuurlijk dan intrekken. Ik zag wel, dat je setje komt met erg lage weerstanden 0.2 en 0.4, dat is dus eigenlijk voor het sub ohmen. Beginnen rond de 1.0 - 1.2 lijkt mij beter. Heb je wel een batterij besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosttweakers
Embryo1 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:16:
[...]

Ik heb ff gekeken, maar jouw setje wordt geleverd met de Ego One Mega ( 4ml.) in Ned, mag dat niet meer verkocht worden, ervan uit gaande dat je de dampwinkel in Belgie bedoelde. Je kunt beter qua smaken een proefsetje bestellen en dan de smaken uit proberen. Nu wordt dat lastig, omdat je maar 2 coils hebt, waar de smaken natuurlijk dan intrekken. Ik zag wel, dat je zetje komt met erg lage weerstanden 0.2 en 0.4, dat is dus eigenlijk voor het sub ohmen. Beginnen rond de 1.0 - 1.2 lijkt mij beter. Heb je wel een batterij besteld ?
Hm, vreemd. Ik wil bestellen via een .nl domein, weet je zeker dat we op dezelfde pagina zitten? https://www.rookwinkel.nl/joyetech-evic-vtc-mini.html?
De clearomizer dien ik apart te selecteren bij de bestelling, evenals de batterij. De clearomizer die ik koos heet Joyetech eGo ONE Atomizer, en de batterij Efest IMR 18650 Batterij 3000mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Joosttweakers schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:22:
[...]

Hm, vreemd. Ik wil bestellen via een .nl domein, weet je zeker dat we op dezelfde pagina zitten? https://www.rookwinkel.nl/joyetech-evic-vtc-mini.html?
De clearomizer dien ik apart te selecteren bij de bestelling, evenals de batterij. De clearomizer die ik koos heet Joyetech eGo ONE Atomizer, en de batterij Efest IMR 18650 Batterij 3000mAh.
Neen,sorry ik heb je een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:21
Ook hier een stevige roker die de interesse nu eens echt in de praktijk wil gaan proberen.
In elk geval wil ik sterk minderen met de analoge versie, en als het vapen meevalt wil ik op korte termijn helemaal over.
Ik rook al sinds mijn 16e, ongeveer 25 jaar dus, Vroeger "gemiddeld", sinds de laatste 10-12 jaar (toen wat privé-gedoe, maar erna niet meer terug kunnen afbouwen) ongeveer 30 Camels per dag, occasioneel kan dat nog oplopen.
Ik heb altijd de goede gewoonte kunnen aanhouden niet binnen in huis te roken, in de auto daarentegen... :S

Ik heb 5 kennissen (snel) zien falen om te stoppen met roken met cig-alikes en eGo, dus dat wou ik niet eens proberen.
Het web op dan maar, en kijk: zelfs een topic op tweakers!
Na het doornemen van dit topic (oef!) en een hoop reviews en forums, in blijde afwachting van mjn eerste bestellingen:

- Aspire Nautilus met alvast enkele reserve coils, voor nu zowel de oude als de verticale besteld, 5 van elk. Even kijken wat het meest bevalt
- Innokin Disrupter met twee batterijcellen (leek me wel een leuke box, er komen ook binnenkort een tc variant en een grotere batterij als ik later wil uitbreiden)
-TIP? Bij Zwoofs staat net ook de Innokin iTaste DRV erg scherp geprijsd: 19,99 Gezien ik dagelijks gauw 1,5u in de wagen zit, en vooral daar veel rook, kon ik niet weerstaan ;) bijkomend voordeel - er zitten standaard 2 Innokin 16D clearomizers bij. Wel van plastic, maar goede reviews . Lijkt me wel ideaal om in het begin meerdere liquids tegelijk te kunnen proberen zonder al teveel gedoe
Op termijn komt daar wel eentje met glas voor in de plaats, Eerst maar eens kijken hoe de Nautilus bevalt, misschien de mini erbij dan. Of een RBA

Het allermoeilijkste vind ik wel de liquids, voorlopig heb ik deze in 12mg genomen, veel tabaktypes omdat ik op verschillende fora las dat dat in het begin wel helpt. En ik hou niet van zeemzoet
-Liqua Q Turkish tobacco
-Millers Gold Line 1001 Nights in 50/50
-Millers Gold Line Three Strikes Out in 50/50
-Raindrops Nutty Professor (noten vind ik doorgaans lekker, benieuwd)
-Obsession Passion (geen tabak, en deze is 18mg, toch ook testen)

Ik ben wel geîntrigeerd door 100%VG voor wanneer mijn smaak weer wat gesetteld is. o.a. de Virgin Vapor Absolute reeks, zijn daar ervaringen mee? Ik begreep al dat veel tanks last hebben met 100%VG en dat zeker plastic af te raden is, maar hoe erg is het echt?

Ik zie dat er dealers zijn in NL met proefpakketten, zijn er soortgelijke merken 100%VG die zeker te testen zijn? De Miller's Gold heb ik voorlopig in 50/50 besteld, vooral voor de kleine clearomizers

Sorry voor de lap tekst alvast, en beste wensen natuurlijk :)

Edit: paar foutjes in benaming aangepast, de goede deal was natuurlijk voor de iTaste DRV, batterijloos en specifiek voor de wagen, belangrijk verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zou het eens iets zijn om een Tweakers Dampers meet te houden? Ervaringen delen, liquids proeven etc.

Waar eventueel geinteresseerden ook kunnen aansluiten. Devices kunnen hanteren etc.

Iemand trouwens ervaring om een ZNA device open te slopen?
ZNA30
Ik heb mn ZNA30 terug gekregen; had m uitgeleend. Alleen nu is ie kapot :F
De firebutton geeft geen klik meer en veert niet terug. Fijn ding omdat ie helemaal van metaal is, maar dat is gelijk het nadeel voor het open slopen van dat ding.
Vanavond maar eens aan zetten.

Ben bang dat ik t hele board eruit moet halen en de switch apart moet vervangen.

[ Voor 91% gewijzigd door Krypt op 06-01-2016 10:03 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Krypt schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:40:
Zou het eens iets zijn om een Tweakers Dampers meet te houden? Ervaringen delen, liquids proeven etc.

Waar eventueel geinteresseerden ook kunnen aansluiten. Devices kunnen hanteren etc.
Oe dat vind ik wel interessant, ik zit inmiddels al een jaartje of 2 met mn eVic met kanger Protank 3. Het word onderhand wel weer tijd voor wat nieuws. Ik ben altijd wat terughoudend met andere smaken, 9 van de 10 keer als ik een andere bestel bevalt t absoluut niet namelijk. Ik damp nu voornamelijk DK mall met een eigen mengels van Kaneel.

Als het in de buurt is ben ik zeker van de partij!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
Het lijkt erop dat Gearbest zijn zaakjes weer een beetje op orde aan het maken is. Gisternacht tijdens de flash-sale voor $31,99 de eVic VTC Mini gekocht, vandaag al verzonden!
Natuurlijk wel even wat klein grut erbij besteld om aan de 40 dollar te komen voor gratis tracking.

Kon op de foto van het pakketje zien dat ze er een bedrag van 21,57 (zonder valuta :') ) op hebben gezet. Dat doen zij dus nu ook al zonder het te hoeven vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Oh, een T.net dampmeet lijkt me erg leuk!

Gisteren mijn huisgenote blij gemaakt. Ze vertelde dat ze ooit het dampen wel geprobeerd had, maar haar Joyetech pennetje nu kwijt was. Eergisteren vertelde ze me dat ze hem weer gevonden had, dus gisteren ben ik maar gaan kijken wat het was. Het ging om een dual topcoil atomizer, maar deze was kapot (las niet uit op mijn Coolfire IV). Geen probleem, ik ging spitten in de hardware die ik nog had liggen. Uiteindelijk had ik van de kleine tankjes die ik nog had liggen een topcoil tankje van 2.4ml en een Protank Mini 3 over die goed werkten. Deze aan haar gegeven samen met wat liquids die ik niet lekker vond. Het analoge roken houdt ze nog wel aan, maar het dampen was ze best enthousiast over. De Nutty Buddy Cookie-smaak van American Stars was ze in ieder geval goed over te spreken :) We hebben al gelijk gekeken naar een eventuele volgende setje voor haar en de Ego ONE in het roze (duh :+ ) was ze wel over te spreken. Ik heb haar vandaag nog niet gesproken, maar ik heb er goede hoop op dat ze dit volhoudt :) Spread the vape! :D

En als bonus vond ik nog een reserveglas voor mijn Subtank Nano wat erg goed uit kwam, want die was gebroken. Karma 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Krentenbol op 06-01-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
jordje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:09:
Het lijkt erop dat Gearbest zijn zaakjes weer een beetje op orde aan het maken is. Gisternacht tijdens de flash-sale voor $31,99 de eVic VTC Mini gekocht, vandaag al verzonden!
Natuurlijk wel even wat klein grut erbij besteld om aan de 40 dollar te komen voor gratis tracking.

Kon op de foto van het pakketje zien dat ze er een bedrag van 21,57 (zonder valuta :') ) op hebben gezet. Dat doen zij dus nu ook al zonder het te hoeven vragen.
Thanks for the tip! Net ook 1 besteld :) Backup voor mijn huidige :)
En bij FastTech een topfill Subtank Mini. Ook backup :D
Krentenbol schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:01:
De Nutty Buddy Cookie-smaak van American Stars was ze in ieder geval goed over te spreken :)
Daar is mijn beste vriendin dus ook wild van :) Alleen heeft mijn vaste leverancier ervoor 'm zo goed als nooit in 0mg op voorraad :X Zij heeft nooit gerookt, en is beginnen dampen op 0mg, dus zelfs bij mijn 6mg gekochte liquids die ik dan nog verdun met glycerol hoest ze nogal hard :/

Gisteren een proefavondje gehad bij Vapuri in Schulen (BE)
Heel wat lekkere liquids geproefd en heb er dan ook een stuk of 10 flesjes van meegebracht.
Proeven werd gedaan met 'n dripper, waardoor de smaken nauurlijk beter tot hun recht kwamen. Had nog nooit eerder van 'n dripper geproefd, dus dat was een openbaring.

Nu komt mijn vraag (want ik wil ook wel eens snel smaakjes wisselen) :
Welke dripper is goed en eenvoudig genoeg voor 'n prutser als ikzelf? :D
En moet ik dan meteen ook zelf gaan wikkelen, of kan ik me ook behelpen met prewound coils van FastTech?

[ Voor 46% gewijzigd door dodge_911 op 06-01-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
dodge_911 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:21:
[...]

Thanks for the tip! Net ook 1 besteld :) Backup voor mijn huidige :)
En bij FastTech een topfill Subtank Mini. Ook backup :D
Heb je een linkje van die topfill tank?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Krypt schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:04:
[...]

Heb je een linkje van die topfill tank?
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Thanks..

Over drippers; ik heb zelf enkele drippers. Een paar old style waarvan ik de namen niet meer weet. Dit zijn erg oude generic drippers waar ondertussen de insulators weggesmolten zijn (blijf je altjd nare smaak van houden).

Daarnaast ben ik wel happy met een Marquis;
Afbeeldingslocatie: https://img.fasttechcdn.com/205/2056506/2056506-6.jpg
Hij heeft wel z'n nukken; zoals een driptip die niet helemaal steving klemt. Maar met een paar wikkelingen flossdraad zit ie wel goed. Tevens wilt de center pin nog wel draaien, maar flink aandraaien zorgt dat ie goed vast zit en niet lekt, en schroefjes die willen gaan roesten.
Goede damp productie, en handige coiling rods waar je je coils op kunt wikkelen en daarna in de base kunt steken zodat je de coil goed kan positioneren. Ik zou wel de schroeven vervangen voor echte rvs philips schroefjes. (sowieso een must bij RDAs om een zakje ervan te kopen; je raakt ze soms wel eens kwijt en handig om inbus schoefjes te vervangen voor gewone philips kruiskop). Het is in het begin wat pielen om een coil erin te zetten en zeker om de wick er doorheen te halen, maar na een paar keer heb je het wel te pakken. En redelijk grote well.
Voor een 5 dollar clone wel iets om te proberen imho.

Verder nog een Derringer; klein maar fijn.
Afbeeldingslocatie: https://img.fasttechcdn.com/211/2112107/2112107-2.jpg
Zorg er wel voor dat je de plastic topcap hebt ipv rvs of messing. Opspattende liquid trekt erg gemakkelijk tussen 2 metalen delen, en minder gemakkelijk tussen metaal en plastic. Hier heb je dus inbus schroefjes; die heb ik vervangen door normale.

Zoek zelf nog een dripper met een glazen topcap; zodat ik kan zien hoe nat de wick nog is. Maar die ik gevonden heb hebben een erg grote driptip wat enkel fijn is voor direct hit en ik vind mouth to lung veel fijner.

Iemand al ervaring met de OBS Crius RTA? Topfill, juiceflow control, velocity styled deck.

[ Voor 5% gewijzigd door Krypt op 07-01-2016 10:15 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31
Ik heb al een week of 3 een crius als daily. Zuipschuit is het (10-15ml per dag nu tijdens de vakantie) maar wel echt een fijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

jordje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:09:

Dat is goed om te lezen. Ik had er nog nooit besteld en heb de evic vtc mini en een nitecore charger besteld voor iets meer als 40 euro. Zal wel ff duren (5 day shipment plus verzenden), maar echt een goede prijs.

bij fasttech een subtank mini (v2 al staat dat niet in de omschrijving) besteld. ben benieuwd.
Vorige shipment via fasttech was er met een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hier ook +3 voor een meeting!! (Mijn Vriendin en een goede vriend)

Heb gisteren 2 mensen kunnen overtuigen, had nog 2 nieuwe subvod's liggen dus gelijk verkocht (met 200ml selfmade liquid). Waren helemaal enthousiast dus weer 2 rokers verdwenen :)

Heb nu 8 apparaten thuis.. het is een leuke hobby geworden!

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zo.. Zna30 met n kapotte fire knop maar onder handen genomen. Je bent n tweaker of je bent t niet ;)

Fireknop lag op n druk schakelaartje waar t koperen rondje (wat indrukt en weer opveert) doorgeduwd was. Eentje uit n andere switch gehaald en die erin gelegd (hoef ik de switch zelf niet te vervangen dmv solderen). Maar wat zitten die dingen Crap in elkaar zeg. Helemaal vast gelijmd.
Zna30 fixed

Nu lijm vrij in ieder geval, en hij werkt weer! De lijm ligt er nu naast.
Zna30 subtank mini menthol
Lekker weer eens menthol dampen. Wel weer wennen aan de weinig damp productie (3.7V 1.3Ohm 11Watt)

[ Voor 20% gewijzigd door Krypt op 07-01-2016 21:08 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
Volgens mij heb ik hier nog niet gepost. Maar ik damp nu al meer dan een jaar. Ben begonnen met de ego's. Daarna snel overgestapt op een mvp en een kanger aerotank. Daarna een Lemo drop gekocht om zelf coils proberen te bouwen. En toen de kanger subox gekocht. Deze gebruik ik nu een aantal maanden maar nu begint het schroefdraad steeds slechter te worden, de tank lekt vaak en hij laad soms niet meer op.

Dus ben ik op zoek naar iets nieuws. De laatste tijd volg ik de markt niet zoveel meer, dus ik heb niet echt een idee wat voor nieuwe dingen er zijn. Heb wel gezien dat temperature control nu in redelijk veel apparaten zit. Maar voor mij is het niet echt belangrijk, want ik heb nooit echt dry hits. De subox had ik meestal rond 10.5 watt op 1.6ohm.

Wel heb ik bij alle atomizers last gehad van lekken. Maar mijn vraag is dus hebben jullie wat tips naar welk box model ik moet kijken? Ik zag dat er een istick 40w met TC is, is dat wat? Ik wil niet een al te groot formaat. En wat zijn goede tanks waar je coils voor kunt kopen? Nog steeds vooral de kanger's en nautilus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Nitrambabo schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:28:
Wel heb ik bij alle atomizers last gehad van lekken. Maar mijn vraag is dus hebben jullie wat tips naar welk box model ik moet kijken? Ik zag dat er een istick 40w met TC is, is dat wat? Ik wil niet een al te groot formaat. En wat zijn goede tanks waar je coils voor kunt kopen? Nog steeds vooral de kanger's en nautilus?
Gebruik zelf nog dagelijks de istick tc40w, wel zonder temp control icm een Uwell Crown. Ik begon op de nautilus mouth-to-lung maar al snel (3 weken) ben ik overgestapt op direct lung inhale. De nautulis aan mn schoonvader gegeven en die gebruikt hem dagelijks. Top apparaat (zowel de istick als de nautulis).

Wel de laatste week pak ik steeds vaker de evic vtc met ego one mega atomizer.. heel fijn apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
Die evic vtc ziet er ook goed uit. Zie dat hij in combinatie met de ego one mega atomizer te koop is. Is die atomizer iets? Wellicht dat ik daar dan voor ga. Blijkt alleen dat zulke grote tanks niet meer verkocht mogen worden in Nederland. Zijn er nog webshops in binnen of buitenland waar het wel te bestellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Nitrambabo schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:38:
Die evic vtc ziet er ook goed uit. Zie dat hij in combinatie met de ego one mega atomizer te koop is. Is die atomizer iets? Wellicht dat ik daar dan voor ga. Blijkt alleen dat zulke grote tanks niet meer verkocht mogen worden in Nederland. Zijn er nog webshops in binnen of buitenland waar het wel te bestellen is?
Vind hem verrassend goed! Ben zelf heel erg benieuwd naar de Tron tank (nieuwere versie). Deze gekocht via AE, koste me 48 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nitrambabo schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:38:
Vtc mini is een absolute aanrader. Fasttech heeft hem wel :)

Zag je die joyetech die ik postte? Dat lijkt me ook een fijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
418O2 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:09:
[...]

Gearbest heeft 'm ook in de aanbieding. Ben niet echt GearBest minded, maar heb er zelf ook gebruik van gemaakt, en kreeg de dag na de order de verzendbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gearbest heeft echt de brakste klantenservice die er is. daar bestel ik nooit meer iets. Dan liever fasttech of 3fvape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
dodge_911 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:27:
[...]

Gearbest heeft 'm ook in de aanbieding. Ben niet echt GearBest minded, maar heb er zelf ook gebruik van gemaakt, en kreeg de dag na de order de verzendbevestiging.
Klopt. Ik heb deze net binnen met verzendkosten ivm besteling EU warehouse € 50,= met Ego one Mega tank
(4 ml) Duurde 6 dagen.
http://www.gearbest.com/starter-kits/pp_232173.html?wid=3

100% orgineel na scratch test op Joyetech. Uitermate tevreden.
Had tevens enkele batterijen besteld, uiteraard in Ned. http://www.nkon.nl/rechar...g-18650-inr18650-25r.html

[ Voor 15% gewijzigd door Embryo1 op 08-01-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:27
Iemand een idee waar je in NL prewired coils kan kopen voor de Goblin mini? De coils die ik ik uit China Had besteld werken als een malle in m'n Subtank mini, maar in de Goblin toch te groot...
Zelf bouwen heb ik eerlijk gezegd weinig trek in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55
418O2 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:09:
[...]

Ik heb de Joyetech Quboid besteld bij 3fvape.com icm cubis tank. Ben benieuwd.

Gebruik de laatste tijd bijna niets anders dan de subtank mini's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Let er wel op dat als je Joyetech/Kangertech spul via Fasttech bestelt dat de kans bestaat dat het serienummer eruit gekrast is en dat je het echtheids certificaat er niet bij hebt zitten; dit doen ze vaker om de inkoop kanalen te verbergen (ze bieden vaker goedkoper aan dan in andere delen van de wereld)
link

Bij Gearbest heb ik trouwens altijd een serial number en/of certificaat erbij gehad.

Gearbest heb ik eigenlijk geen problemen mee gehad. ZNA30 heb ik als RMA terug gestuurd gehad en is gewoon zeer netjes verlopen. Moet wel zeggen dat ik 1 of 2 keer erg lang op mn spullen heb moeten wachten, maar dat was ergens in december 2014.

[ Voor 7% gewijzigd door Krypt op 08-01-2016 15:16 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55
Krypt schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:15:
Let er wel op dat als je Joyetech/Kangertech spul via Fasttech bestelt dat de kans bestaat dat het serienummer eruit gekrast is en dat je het echtheids certificaat er niet bij hebt zitten; dit doen ze vaker om de inkoop kanalen te verbergen (ze bieden vaker goedkoper aan dan in andere delen van de wereld)
link
Ik ken het gebeuren. Het begrip autentiek is wat raar in ecig land. De meeste producten worden niet gemaakt in de fabriek van 1 specifieke producent. In plaats daarvan vraagt een merkhouder meerdere fabrieken (fabriekjes) een bepaald product te produceren. Hierdoor is het voor de meeste producenten moeilijk om ervoor te zorgen dat alles wat geproduceerd worden ook via de merkhouder verkocht wordt.

Ik weet zelfs nog dat twee jaar geleden een nederlandse shop de vaporshark dna30 bij een chinees import kanaal kocht ipv bij Vaporshark... Uiteraard voor veel minder en dat vond VaporShark niet zo leuk. Daarom dat ze er tegenwoordig veel strakker op zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Laatst online: 20:32
Iemand ervaring met het volgende: Mijn subtank plus maakt sinds vandaag geen contact meer met m'n mods (cloupor GT, subox, istick 50w). Ik neem aan dat de melding "no atomizer" iets te maken heeft met een defect van de 510 aansluiting van m'n subtank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gebruik je standaard coils of de rba.
Als het de rba is, dan kan het aan je coil liggen zo te te lezen:

Reply I posted just a minute ago to another user that offered some help: Thanks again.

Ok i took it apart. Everything was screwed in tight, leads were in the screws good but I did notice one thing. The coil looked good, except that the first and second wrap seemed awfully close together compared to the others. They weren't touching on top but the way it was wrapped it looked like they may have been underneath. It was the coil that came installed on the RBA base from Kanger. I don't know if it could be an issue that maybe they got jostled around and touched at one point? I didnt really think much of it since a lot of coils i see people build have the wraps all butted up against eachother. But maybe this is different. I took a small screwdriver and pried them apart a bit, and now my istick reads it at .6ohms, and it fires, but really burnt hits.

[ Voor 90% gewijzigd door KillerAce_NL op 08-01-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Laatst online: 20:32
Bedankt voor de tip. Zal het dit weekend eens onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Krypt schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:15:
Mijn VTC Mini van bij FastTech had wel nog alle certificaten erbij en een intact serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Vandaag de OBS Crius binnen gekregen :)
Wat een mooi apparaat zeg!! Gelijk een build gemaakt!!

Airflow is gewoon ziek! Geweldig! Dubbele build met Bacon Cotton erin en gaan!!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FBfjy5x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LzFFsN5.jpg
Staat mooi op de Yihi :)

[ Voor 8% gewijzigd door Web-Brielle op 09-01-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
mad-dog schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:24:
Iemand een idee waar je in NL prewired coils kan kopen voor de Goblin mini? De coils die ik ik uit China Had besteld werken als een malle in m'n Subtank mini, maar in de Goblin toch te groot...
Zelf bouwen heb ik eerlijk gezegd weinig trek in.....
Ik gebruik dezen in de goblin mini als ik lui ben, werken prefect.....maar is niet in NL en ik weet ook niet welke weerstand je zoekt. Probeer coils te vinden met <3mm depth

https://www.fasttech.com/p/1841103
Pagina: 1 ... 14 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.