Ik zit het topic nu al een tijdje te lezen en vorige maand oid ben ik ook maar eens begonnen met vapen. Hopelijk kan ik hier ook wel noob vragen kwijt

. Ik heb de TS en nog wat op het web gelezen maar het duizelt mij een beetje met al die opties.
Dus:
- Ik heb een
eGo II
- Heb de liquids van Aqua, en Dekang geprobeerd ( die tweede beviel me trouwens minder ) . Dat is alles wat er op de markt is.
- Wat je hier (Kiev) kan kopen qua spullen is ronduit pet.
Ik wil dus wat gaan bestellen bij het genoemde Fasttech of iets wat in Oekraine levert.
Een van mijn problemen is dat na verloop van tijd het dampen minder gaat. Het kan aan mij liggen dat ik te hard puf of, zoals ik heb gelezen, dat je het e.e.a. elke zoveel weken dient te vervangen. Ik vaap vrij veel ( afkicken van half pak shag per dag ) dus wellicht gaat het harder.
Enfin ik heb nu twee ( degene die bij de Ego zat werd al snel minder ) mondstuk + reservoir + schroef + ding met gaatjes ( ik vermoed dat het de coil is ) waar het doorheen gaat. Ik kan hier geen losse onderdelen bestellen dus het zo maar gedaan aangezien de eerste vrijwel niet meer werkte. De tweede staat Aspire op, maar het exacte model kan ik op hun site niet vinden.
( Op een gegeven is de smaak van de liquid weg en ws wat men 'verbrand' noemt - wat voor mij erg lijkt op zware tabaksmaak - en merk ik ook dat er vanuit het mondstuk meer weerstand staat - alsof het niet meer lekker doorloopt ) .
De vraag is nu natuurlijk wat ik dan moet aanschaffen:
- Moet ik iedere keer het hele stuk vervangen ( dus inc. reservoir - lijkt mij nogal verspilling ) ?
- Ik heb getest maar de twee die ik heb passen niet 'op elkaar' ( dus reservoir en onderste deel ) ?
- Waar moet ik opletten of het geheel op elkaar past of hoe kan ik dat het beste in bulk bestellen zodat ik niet elke twee weken een bestelling hoef te doen.
- Hoe kan ik zien wat er op mijn e-cig past bv?
- Enige tips om E-liquids te bestellen? Idem dito, hier alleen kleine 10ML flesjes te vinden en ik zou liever een stapel grotere bestellen.
(
Iets als een van deze onderdelen )
Kortom, hopelijk kan iemand me in de goede richting wijzen hier, en wat algemene basistips om op te letten in het begin zijn ook welkom. Ik zou het liefst een setup hebben met zo min mogelijk onderhoud en zoveel mogelijk vervangen van kleine onderdelen die je ergens in bulk kan halen. Ik vond shaggies draaien al zo vermoeiend
[
Voor 6% gewijzigd door
Basszje op 23-12-2015 18:30
]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.