Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Mooie aanbieding bij Avoria vandaag (zondag 20 december) en alleen vandaag.
https://www.avoria-liquids.de/
Geen verzendkosten en 15% korting met code:

4.Advent

Een van de betere shops voor Base en flavours in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:27
418O2 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:21:
Apart idd... Lijkt geen oled scherm. Zou even teruggaan.

[...]

Heb je de oude of nieuwe rba? Gaten aan de onderkant of zijkant (de cirkels). De eerste is niet echt goed qua juiceflow namelijk.
De nieuwe variant met de gaten in de zijkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
mad-dog schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:40:
[...]

De nieuwe variant met de gaten in de zijkant
Ik zorg altijd dat die gaten net aan vol zitten. Daarmee heb ik nog nimmer een dryhit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:13
Zojuist bij e-wolk een andere besteld + een http://www.e-wolk.nl/nl/aromamizer-rdta-black.html en een rolletje kanthal en Ni200 en wick, kan ik voorlopig weer even voorruit hoop ik.

Vandaag geen koopzondag en morgen gesloten dus ik kan dinsdag pas terug naar die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
luckyjan schreef op zondag 20 december 2015 @ 01:37:
Mooie aanbieding bij Avoria vandaag (zondag 20 december) en alleen vandaag.
https://www.avoria-liquids.de/
Geen verzendkosten en 15% korting met code:

4.Advent

Een van de betere shops voor Base en flavours in Duitsland.
Thanks _/-\o_ _/-\o_
Direct wat base en aroma's besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Flesdop schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:29:
Zojuist bij e-wolk een andere besteld + een http://www.e-wolk.nl/nl/aromamizer-rdta-black.html en een rolletje kanthal en Ni200 en wick, kan ik voorlopig weer even voorruit hoop ik.

Vandaag geen koopzondag en morgen gesloten dus ik kan dinsdag pas terug naar die winkel.
Leuke set. Veel beter ga je het niet krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Flesdop schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:29:

Man, in welk jaar is die toko blijven hangen :/ :+ En dan ook nog eens nep-spullen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Trent900 schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:15:
[...]

Man, in welk jaar is die toko blijven hangen :/ :+ En dan ook nog eens nep-spullen verkopen.
Heel veel kleine winkels kunnen dat gewoon niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ja, de zondag snap ik nog, maar kom op....de maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Trent900 schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:49:
Ja, de zondag snap ik nog, maar kom op....de maandag!
Hou er rekening mee dat dit vaak eenmanszaakjes zijn, vaak ook nog uit hobby geboren. Ook die mensen hebben gewoon 2 vrije dagen nodig voor ontspanning en evt administratieve zaken.
Daarnaast, er zijn zoveel winkels op maandag gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Laatst online: 16-08 15:22
Ik heb gisteren ook een liter base en wat aroma's besteld op avoria, bedankt voor de code!

En nog meer leuk nieuws voor de VTC mini bezitters (originele dan toch...) firmware 3.0 is er! De temp coefficient voor stainless steel is nu standaard 316L en je kan zelf TCR values instellen! Ik ben alleszins heel blij dat ik deze mod heb gekocht, leuk dat er updates blijven komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
T-Juice geeft nog tm 23 december 45% korting met code: JINGLE2015

Denk dat ik maar 3x30ml Red Astaire concentrate ga bestellen (mag maar 3x concentrates bestellen helaas)

Hoewel de verzendkosten redelijk hoog zijn, zijn ze met de code toch goedkoper dan in NL bestellen.

[edit]
Over die VTC Mini; het serienummer moet op het bovenste magneetje staan. Maar lijkt inderdaad op een clone.

[ Voor 17% gewijzigd door Krypt op 21-12-2015 13:18 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Met het nieuwe jaar voor de deur heb ik besloten het dampen ook maar eens een kans te geven. Omdat ik toch wel een degelijk apparaat wil hebben de keuze uiteindelijk laten vallen op de Kanger SUBOX Mini Starter Kit. Nu zie ik dat nederlandse webshops deze niet mogen leveren. Zou ik deze zonder problemen kunnen bestellen bij FastTech? Is er daarnaast nog iets waar ik op moet letten bij de aanschaf van batterijen of zou ik een setje als deze er bij kunnen bestellen?

Bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Je kan die subox bij fasttech bestellen ja. Batterijen zou ik zelf NEVER uit china halen, maar gewoon even bij www.dampaccu.nl halen. Samsung 30q bijvoorbeeld

http://www.dampaccu.nl/samsung-inr-18650-30q-3000mah.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:07:
Hallo Tweakers,

Met het nieuwe jaar voor de deur heb ik besloten het dampen ook maar eens een kans te geven. Omdat ik toch wel een degelijk apparaat wil hebben de keuze uiteindelijk laten vallen op de Kanger SUBOX Mini Starter Kit. Nu zie ik dat nederlandse webshops deze niet mogen leveren. Zou ik deze zonder problemen kunnen bestellen bij FastTech? Is er daarnaast nog iets waar ik op moet letten bij de aanschaf van batterijen of zou ik een setje als deze er bij kunnen bestellen?

Bij voorbaat dank ;)
Altijd goed om te horen dat iemand (weer) gaat dampen :)
De SUBOX nano & mini mogen niet verkocht worden nee, dit door de NL wetgeving (boven de 2ml tankinhoud).
Neem geen goedkope batterij, deze hebben (vaak) te weinig ontlading.
Neem de LG HD2, geweldige batterij en meer capaciteit.

Ken iemand die nog 3 nieuwe SUBOX Nano's heeft liggen, misschien is dat iets voor je?
Je kan me een PM daarvoor sturen.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Die HG2 is duurder en is volgens dampaccu minder dan de 30Q's van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:12:
Die HG2 is duurder en is volgens dampaccu minder dan de 30Q's van samsung.
Ik lees het ja, en ook goed te betalen!
Net 8 stuks HG2 besteld.. Als ze op zijn dan switch ik wel een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Web-Brielle schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:14:
[...]

Ik lees het ja, en ook goed te betalen!
Net 8 stuks HG2 besteld.. Als ze op zijn dan switch ik wel een keer :)
Ze gaan wel even mee :P Ik twijfel om mijn 25r's (2500mAh) te vervangen, maar die zijn van juli en dus nog niet echt op. Maar ik merk wel dat ze errug hard gaan op mijn huidige crius build (dualcoil twisted kanthal op 0.25ohm en 62 watt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:16:
[...]

Ze gaan wel even mee :P Ik twijfel om mijn 25r's (2500mAh) te vervangen, maar die zijn van juli en dus nog niet echt op. Maar ik merk wel dat ze errug hard gaan op mijn huidige crius build (dualcoil twisted kanthal op 0.25ohm en 62 watt).
Ik heb dus de LG 3000 mAh, maar moet deze halverwege de dag echt wel vervangen..
0.5ohm op 32,5 watt.. (Yihi SX incl Uwell Crown).

Waarom maken de grote merken ze niet met 10k/mAh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Web-Brielle schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:18:
[...]

Ik heb dus de LG 3000 mAh, maar moet deze halverwege de dag echt wel vervangen..
0.5ohm op 32,5 watt.. (Yihi SX incl Uwell Crown).

Waarom maken de grote merken ze niet met 10k/mAh :(
Omdat dat technisch niet of nauwelijks haalbaar is.

Grote merken (samsung/sony/lg) scoren vaak beter dan hun officiele rating. Andere merken halen hun officiele rating zelfden. (muv aspire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Nou me pakketje is vandaag al aangekomen, dus dat is lekker vlot.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DjceS6srPANxw2wcE5tGrdwb/medium.jpg

Ondertussen al mail terug gehad dat ze de zwarte nasturen met retourlabel voor de witte, gewoon prima webwinkel.

[ Voor 19% gewijzigd door Flesdop op 21-12-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 11:50
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:07:
Hallo Tweakers,

Bij voorbaat dank ;)
Kijk eens bij vaporshop.be in België, heb je het vast wel na 2-tal dagen in NL maar dan betaal je wel meer dan fasttech natuurlijk.

Zou bij een subox gewoon opteren voor high discharge batterijen maar dan iets van de bekendere merken. Sony VTC5 , Samsung 25R, LG HG2/HE4, ...
Zeker als je hogere wattages wil dampen.

Efest en andere 'onbekenden' wegblijven. Zitten heel vaak slechte batterijen tussen en ook vaak rebrands die bijlange niet halen wat ze beweren van specs.

Gezien op de site van kanger, komt binnenkort de topbox mini aan. Subox met meer vermogen, TC en de 'subtank' / toptank met topfilling :) Mss is vragen wanneer die in stock komen, kan de moeite zijn om op te wachten. Hopelijk snel de tanks los want ik gebruik men subtanks vrijwel heel de dag als daily tank.TFV4 is wat lastig aangezien ik deze nogal vaak moet hervullen en onderweg is dat niet altijd handig hehe.

[ Voor 8% gewijzigd door JacobsT op 22-12-2015 23:08 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb een set van 4 Samsung 30q besteld. Hoop dat die net even wat langer mee gaan dan de 25r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
418O2 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:12:
Ik heb een set van 4 Samsung 30q besteld. Hoop dat die net even wat langer mee gaan dan de 25r.
30Q lagere discharge rating dan 25R. Vind het raar dat ik hier boven lees dat een 30Q er beter uitkomt dan een HG2. Zou me echt zeer sterk verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
JacobsT schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:14:
[...]

30Q lagere discharge rating dan 25R. Vind het raar dat ik hier boven lees dat een 30Q er beter uitkomt dan een HG2. Zou me echt zeer sterk verbazen.
https://www.e-cigarette-f...-shootout-results.681442/

Lg iets meer capaciteit, Samsung dipt minder. Maakt weinig uit.
https://m.reddit.com/r/el..._lg_inr18650hg2_shootout/

http://ukvapers.org/Thread-3000-mAh-batteries

[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 22-12-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Vraag me af hoe het dan zit met temperatuur. De Samsungs zijn topcellen maar lijkt me dat de interne weerstand sowieso veel hoger ligt dan bij de HG2 en als ze lager in voltage zitten dat ze warmer zouden worden. 20A tov 30+ vd HG2. Zou fijn zijn moesten er een temp graph bij zitten. Lijkt me wel interessant om ook te meten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
JacobsT schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:20:
[...]

Vraag me af hoe het dan zit met temperatuur. De Samsungs zijn topcellen maar lijkt me dat de interne weerstand sowieso veel hoger ligt dan bij de HG2 en als ze lager in voltage zitten dat ze warmer zouden worden. 20A tov 30+ vd HG2. Zou fijn zijn moesten er een temp graph bij zitten. Lijkt me wel interessant om ook te meten!
Ik heb er weinig verstand van, maar doet een hogere temperatuur ook niet iets met de interne weerstand en dus vermogens afgifte?

En de rating is niet gestandaardiseerd toch? Dus Samsung kan best laag gaan zitten voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
418O2 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:26:
[...]

Ik heb er weinig verstand van, maar doet een hogere temperatuur ook niet iets met de interne weerstand en dus vermogens afgifte?

En de rating is niet gestandaardiseerd toch? Dus Samsung kan best laag gaan zitten voor de zekerheid.
Ja tuurlijk is een fabrikant vrij om zelf een discharge rating op te geven.

Het ding is, naarmate een cell leegloopt en het voltage zakt verhoogt de interne weerstand. Hierdoor worden ze warmer en warmer en als ze meer Amps moeten gaan leveren naarmate de batterij bijna leeg is. Dat is de reden vooral dat het erg belangrijk is om high discharge cellen te gebruiken in krachtige mods en mechmods. Niet alleen is de power stabieler maar ze kunnen niet zo snel oververhitten. Daarom dat het me wel erg interessant lijkt dat ze dergelijke graphs combineren met een temp chart. (Als ik me vergis mag men mij uiteraard corrigeren. Ik ken er wel wat van maar ik kan me altijd vergissen)

Ofwel geeft samsung een absurd lage rating op voor de 30Q, lager dan de 25R (which would make no sense aangezien de 30Q's goedkoper zijn dan de 25R's, anders zouden ze ze door de 500mAh extra zelfs duurder kunnen verkopen), ofwel gaan ze gewoon warmer lopen als ze bijna leeg zijn dan de HG2. :)

[ Voor 13% gewijzigd door JacobsT op 22-12-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Iemand hier ervaring met de goedkope RTA's van FastTech(+/- 12 dollar) ? Begin te merken dat alleen een Subtank mini wel wat mager is ivm verschillende liquids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
mad-dog schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:51:
Iemand hier ervaring met de goedkope RTA's van FastTech(+/- 12 dollar) ? Begin te merken dat alleen een Subtank mini wel wat mager is ivm verschillende liquids.
Wil je zelf bouwen? De bellus en crius zijn iets duurder, maar het wel waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
mad-dog schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:51:
Voor smaak: Goblin Mini is echt een TOPPER. Komt voor mij geen enkele RTA dichter in de buurt bij een dripper dan die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
418O2 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:00:
[...]

Wil je zelf bouwen? De bellus en crius zijn iets duurder, maar het wel waard imo.
Hoe moet ik een RTA anders gebruiken? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
JacobsT schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:18:
[...]

Voor smaak: Goblin Mini is echt een TOPPER. Komt voor mij geen enkele RTA dichter in de buurt bij een dripper dan die.
Heb je het dan over de echte of de Goblin Mini Styled? De prijs van de echte vind ik niet echt interessant, dan kan ik nog beter een extra Subtank halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
mad-dog schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:29:
[...]

Heb je het dan over de echte of de Goblin Mini Styled? De prijs van de echte vind ik niet echt interessant, dan kan ik nog beter een extra Subtank halen
Goh, wat is een 'niet interessante prijs' ? Ik vind dat allemaal zeer relatief. Als je kijkt naar de absurde hoeveelheden geld die je letterlijk in brand gestoken hebt met tabak zijn dergelijke tanks echt niet aan de prijs. Geloof dat je ze rond de 38 euro wel kan vinden in Europese shops, goedkoper als je ze in China gaat halen. Subtank RBA kan je in de verste verte niet vergelijken met de Goblin Mini en komt helemaal niet in de buurt, noch van smaak, noch van dampproductie.

Persoonlijk heb ik nog nooit een kloon gekocht en ik zie me dat ook nooit doen. Alleen al uit respect naar de fabrikant doe ik er niet aan mee en voor het geld moet je het toch echt niet laten.

Ik heb het daadwerkelijk over de authentieke Goblin Mini.
Enige nadeel is eigenlijk de bottom filling met een schroefje maar eenmaal je hem gedampt hebt boeit het echt voor geen meter. Let gewoon op dat je coils maximaal 2,5mm in diameter zijn, anders krijg je ze niet mooi op de deck. Is echt een heerlijk dingetje en voor dat formaat is het best absurd dat ze er 3ml inkrijgen en een deftige airflow control. Het nadeel dat je er geen 510 driptip standaard op kan gebruiken los je makkelijk op met een silicoon ringetje maar ik vind de driptips van de Goblin zelf superfijn.

De OBS Crius is ook een echte aanrader van RTA, stuk beter dan bv een Bellus maar for some reason grijp ik toch vooral terug naar men Goblin Mini, al is het maar door het formaat en de look. Ding ziet er echt geweldig uit. Crius is toch alweer een stuk groter. Voor mij is persoonlijk de Goblin Mini men favo RTA. Moesten ze er nog een iets betere filling manier voor vinden dan was hij in mijn ogen perfect maar dan ga je natuurlijk inboeten aan de look en het supercompacte formaat.

[ Voor 14% gewijzigd door JacobsT op 23-12-2015 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
JacobsT schreef op woensdag 23 december 2015 @ 01:07:
[...]

Goh, wat is een 'niet interessante prijs' ? Ik vind dat allemaal zeer relatief. Als je kijkt naar de absurde hoeveelheden geld die je letterlijk in brand gestoken hebt met tabak zijn dergelijke tanks echt niet aan de prijs. Geloof dat je ze rond de 38 euro wel kan vinden in Europese shops, goedkoper als je ze in China gaat halen. Subtank RBA kan je in de verste verte niet vergelijken met de Goblin Mini en komt helemaal niet in de buurt, noch van smaak, noch van dampproductie.

Persoonlijk heb ik nog nooit een kloon gekocht en ik zie me dat ook nooit doen. Alleen al uit respect naar de fabrikant doe ik er niet aan mee en voor het geld moet je het toch echt niet laten.

Ik heb het daadwerkelijk over de authentieke Goblin Mini.
Enige nadeel is eigenlijk de bottom filling met een schroefje maar eenmaal je hem gedampt hebt boeit het echt voor geen meter. Let gewoon op dat je coils maximaal 2,5mm in diameter zijn, anders krijg je ze niet mooi op de deck. Is echt een heerlijk dingetje en voor dat formaat is het best absurd dat ze er 3ml inkrijgen en een deftige airflow control. Het nadeel dat je er geen 510 driptip standaard op kan gebruiken los je makkelijk op met een silicoon ringetje maar ik vind de driptips van de Goblin zelf superfijn.

De OBS Crius is ook een echte aanrader van RTA, stuk beter dan bv een Bellus maar for some reason grijp ik toch vooral terug naar men Goblin Mini, al is het maar door het formaat en de look. Ding ziet er echt geweldig uit. Crius is toch alweer een stuk groter. Voor mij is persoonlijk de Goblin Mini men favo RTA. Moesten ze er nog een iets betere filling manier voor vinden dan was hij in mijn ogen perfect maar dan ga je natuurlijk inboeten aan de look en het supercompacte formaat.
Thnx voor de reactie. Heb de gok genomen en de Goblin mini kloon(nog geen 8 dollar) besteld. Mocht het bevallen worden er nog meer besteld. Zo niet, dan is het jammer dan en kan ik alsnog een echte bestellen voor 19 dollar. De reviews waren over het algemeen positief, dus we gaan het zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:49
Ik ben niet zo'n fan van de goblin. Heb een originele, maar kan er nog niet echt vrienden mee worden, veel spitbak en regelmatig lekken. Subtank was ook al niet het succesnummer wat ik hoopte.

Ik ben nu maar gelijk doorgeschoten richting rda's. Stumpy, derringer, freakshow.
En voor onderweg of het werk blijft mijn erl nano heilig O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
mad-dog schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:27:
[...]

Hoe moet ik een RTA anders gebruiken? :z
Zo goedemorgen...

Ik heb de originele goblin, maar vind t nogal een bitch om op te bouwen.
Domino schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:09:
Ik ben niet zo'n fan van de goblin. Heb een originele, maar kan er nog niet echt vrienden mee worden, veel spitbak en regelmatig lekken. Subtank was ook al niet het succesnummer wat ik hoopte.

Ik ben nu maar gelijk doorgeschoten richting rda's. Stumpy, derringer, freakshow.
En voor onderweg of het werk blijft mijn erl nano heilig O-) .
Welke subtank heb je? Ik vind t een erg fijne tank met de nieuwe rba en de vocc coils.

[ Voor 51% gewijzigd door 418O2 op 23-12-2015 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Een subtank mini met de oude rba.
Is de nieuwe ergens los verkrijgbaar?

Fasttech uiteraard, deze is het toch? SKU 2390700

[ Voor 53% gewijzigd door Domino op 23-12-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Domino schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:34:
Een subtank mini met de oude rba.
Is de nieuwe ergens los verkrijgbaar?

Fasttech uiteraard, deze is het toch? SKU 2390700
Thats him :)
Makkelijk te zien door de gaten in de zijkant

[ Voor 6% gewijzigd door mad-dog op 23-12-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Klopt.

De juiceflow in die oude is echt matig. Bij die nieuwe is het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 16:37

Basszje

Reisvaap!]

Ik zit het topic nu al een tijdje te lezen en vorige maand oid ben ik ook maar eens begonnen met vapen. Hopelijk kan ik hier ook wel noob vragen kwijt :P . Ik heb de TS en nog wat op het web gelezen maar het duizelt mij een beetje met al die opties.

Dus:

- Ik heb een eGo II
- Heb de liquids van Aqua, en Dekang geprobeerd ( die tweede beviel me trouwens minder ) . Dat is alles wat er op de markt is.
- Wat je hier (Kiev) kan kopen qua spullen is ronduit pet.

Ik wil dus wat gaan bestellen bij het genoemde Fasttech of iets wat in Oekraine levert.

Een van mijn problemen is dat na verloop van tijd het dampen minder gaat. Het kan aan mij liggen dat ik te hard puf of, zoals ik heb gelezen, dat je het e.e.a. elke zoveel weken dient te vervangen. Ik vaap vrij veel ( afkicken van half pak shag per dag ) dus wellicht gaat het harder.

Enfin ik heb nu twee ( degene die bij de Ego zat werd al snel minder ) mondstuk + reservoir + schroef + ding met gaatjes ( ik vermoed dat het de coil is ) waar het doorheen gaat. Ik kan hier geen losse onderdelen bestellen dus het zo maar gedaan aangezien de eerste vrijwel niet meer werkte. De tweede staat Aspire op, maar het exacte model kan ik op hun site niet vinden.

( Op een gegeven is de smaak van de liquid weg en ws wat men 'verbrand' noemt - wat voor mij erg lijkt op zware tabaksmaak - en merk ik ook dat er vanuit het mondstuk meer weerstand staat - alsof het niet meer lekker doorloopt ) .

De vraag is nu natuurlijk wat ik dan moet aanschaffen:

- Moet ik iedere keer het hele stuk vervangen ( dus inc. reservoir - lijkt mij nogal verspilling ) ?

- Ik heb getest maar de twee die ik heb passen niet 'op elkaar' ( dus reservoir en onderste deel ) ?

- Waar moet ik opletten of het geheel op elkaar past of hoe kan ik dat het beste in bulk bestellen zodat ik niet elke twee weken een bestelling hoef te doen.

- Hoe kan ik zien wat er op mijn e-cig past bv?

- Enige tips om E-liquids te bestellen? Idem dito, hier alleen kleine 10ML flesjes te vinden en ik zou liever een stapel grotere bestellen.

( Iets als een van deze onderdelen )

Kortom, hopelijk kan iemand me in de goede richting wijzen hier, en wat algemene basistips om op te letten in het begin zijn ook welkom. Ik zou het liefst een setup hebben met zo min mogelijk onderhoud en zoveel mogelijk vervangen van kleine onderdelen die je ergens in bulk kan halen. Ik vond shaggies draaien al zo vermoeiend ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Basszje op 23-12-2015 18:30 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Basszje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:56:
Ik zit het topic nu al een tijdje te lezen en vorige maand oid ben ik ook maar eens begonnen met vapen. Hopelijk kan ik hier ook wel noob vragen kwijt :P . Ik heb de TS en nog wat op het web gelezen maar het duizelt mij een beetje met al die opties.

Dus:

- Ik heb een eGo II
- Heb de liquids van Aqua, en Dekang geprobeerd ( die tweede beviel me trouwens minder ) . Dat is alles wat er op de markt is.
- Wat je hier (Kiev) kan kopen qua spullen is ronduit pet.

Ik wil dus wat gaan bestellen bij het genoemde Fasttech of iets wat in Oekraine levert.

Een van mijn problemen is dat na verloop van tijd het dampen minder gaat. Het kan aan mij liggen dat ik te hard puf of, zoals ik heb gelezen, dat je het e.e.a. elke zoveel weken dient te vervangen. Ik vaap vrij veel ( afkicken van half pak shag per dag ) dus wellicht gaat het harder.

Enfin ik heb nu twee ( degene die bij de Ego zat werd al snel minder ) mondstuk + reservoir + schroef + ding met gaatjes ( ik vermoed dat het de coil is ) waar het doorheen gaat. Ik kan hier geen losse onderdelen bestellen dus het zo maar gedaan aangezien de eerste vrijwel niet meer werkte. De tweede staat Aspire op, maar het exacte model kan ik op hun site niet vinden.

( Op een gegeven is de smaak van de liquid weg en ws wat men 'verbrand' noemt - wat voor mij erg lijkt op zware tabaksmaak - en merk ik ook dat er vanuit het mondstuk meer weerstand staat - alsof het niet meer lekker doorloopt ) .

De vraag is nu natuurlijk wat ik dan moet aanschaffen:

- Moet ik iedere keer het hele stuk vervangen ( dus inc. reservoir - lijkt mij nogal verspilling ) ?

- Ik heb getest maar de twee die ik heb passen niet 'op elkaar' ( dus reservoir en onderste deel ) ?

- Waar moet ik opletten of het geheel op elkaar past of hoe kan ik dat het beste in bulk bestellen zodat ik niet elke twee weken een bestelling hoef te doen.

- Hoe kan ik zien wat er op mijn e-cig past bv?

- Enige tips om E-liquids te bestellen? Idem dito, hier alleen kleine 10ML flesjes te vinden en ik zou liever een stapel grotere bestellen.

( Iets als een van deze onderdelen )

Kortom, hopelijk kan iemand me in de goede richting wijzen hier, en wat algemene basistips om op te letten in het begin zijn ook welkom. Ik zou het liefst een setup hebben met zo min mogelijk onderhoud en zoveel mogelijk vervangen van kleine onderdelen die je ergens in bulk kan halen. Ik vond shaggies draaien al zo vermoeiend ;)
De coil van je Ego is te vervangen, maar het Is me een raadsel welke je ervoor nodig hebt.

Het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk wat je budget is. Een makkelijk te onderhouden systeem(en tevens goed leverbaar) is de Subtank Mini. Coils gaan lang mee en op den duur kun je de coils zelf gaan builden.
Voor een tank als deze heb je wel een andere batterij nodig(mechanical box of boxmod)

Wil je je huidige batterij gebruiken kijk dan eens naar de Kanger Protank 2/3. Coils zijn makkelijk te vervangen en spotgoedkoop.
Nadeel wel is dat dampproductie een stuk minder is.

FastTech is een plek waar ze echt alles hebben voor een lage prijs, ook liquids in hoeveelheden tot zo'n 180ml.

Zelf ben ik begonnen met een simpele Protank clearomizer(https://m.fasttech.com/p/1535303) en heb dit zo'n anderhalf jaar volgehouden tot ik overging op de Subtank Mini. Leuk om mee te beginnen en goedkoop in onderhoud. Coils kosten $ 3,40 voor 5 stuks en gaan bij normaal gebruik zo'n 1-2 week mee.

[ Voor 75% gewijzigd door mad-dog op 23-12-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik zou die protank echt niet nemen. Zou zoiets nemen
https://m.fasttech.com/pr...er-subox-nano-starter-kit

En alvast een aantal van deze

https://m.fasttech.com/pr...d-for-subtank-clearomizer

En een setje Samsung 18650 batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Zijn deze evenwaardig aan de authentic coils?

Ik had bij GearBest SSOCC coils besteld, maar die zijn na meer dan 14 dagen nog steeds niet verstuurd.
Heb gezien dat FastTech ze nu ook heeft, dus ga m'n order cancellen en ze bij FT bestellen, denk ik.
418O2 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:13:
QFT. Ben zelf erg te spreken over deze, natuurlijk van bij de Tweakers' huisleverancier wat batterijen betreft:)

[ Voor 26% gewijzigd door dodge_911 op 23-12-2015 19:35 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
dodge_911 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:31:
[...]

Zijn deze evenwaardig aan de authentic coils?

Ik had bij GearBest SSOCC coils besteld, maar die zijn na meer dan 14 dagen nog steeds niet verstuurd.
Heb gezien dat FastTech ze nu ook heeft, dus ga m'n order cancellen en ze bij FT bestellen, denk ik.

[...]

QFT. Ben zelf erg te spreken over deze, natuurlijk van bij de Tweakers' huisleverancier wat batterijen betreft:)
nee, deze moet je hebben

https://m.fasttech.com/pr...subtank-vertical-occ-coil

Ik heb ook vier van die 30q onderweg. Mogen de 25r aflossen

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 23-12-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
418O2 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:38:
[...]
nee, deze moet je hebben

https://m.fasttech.com/pr...subtank-vertical-occ-coil

Ik heb ook vier van die 30q onderweg. Mogen de 25r aflossen
Good, daar heb ik 4 pakjes van onderweg (bij m'n lokale shop zijn ze een beetje doorgeslagen qua prijs voor zo 'n doosje.) Die 30Q's heb ik hier naast een setje van 4 LG HE4's, en ik merk de extra capaciteit (3000mAh vs 2500 mAh) toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

mad-dog schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:35:
[...]
De coil van je Ego is te vervangen, maar het Is me een raadsel welke je ervoor nodig hebt.

Het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk wat je budget is. Een makkelijk te onderhouden systeem(en tevens goed leverbaar) is de Subtank Mini. Coils gaan lang mee en op den duur kun je de coils zelf gaan builden.
Voor een tank als deze heb je wel een andere batterij nodig(mechanical box of boxmod)
Budget is eh gemiddeld maar niet Tweaker-all-out :) Ik wil ook eerst meer van de materie begrijpen eigenlijk voordat ik at random maar van alles ga bestellen.
FastTech is een plek waar ze echt alles hebben voor een lage prijs, ook liquids in hoeveelheden tot zo'n 180ml.
Dat was mijn probleem ook eigenlijk, ze hebben een beetje teveel om door de bomen het bos nog te doen voor een beginner.
Zelf ben ik begonnen met een simpele Protank clearomizer(https://m.fasttech.com/p/1535303) en heb dit zo'n anderhalf jaar volgehouden tot ik overging op de Subtank Mini. Leuk om mee te beginnen en goedkoop in onderhoud. Coils kosten $ 3,40 voor 5 stuks en gaan bij normaal gebruik zo'n 1-2 week mee.
De clearomizer is dus het hele deel incl. het reservoir etc? Op zich wel het overwegen waard als ik de coils er los bij kan halen. Dat scheelt het hele deel elke twee weken vervangen ;)

Overigens lees ik overal dat je die dingen ook goed zelf kan schoonmaken? Ervaringen / tips met dat? De een zegt uit elkaar priegen en ander zegt 24 uur in de alcohol ( net als het baasje ). Of is dat allemaal de moeite niet waard?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Basszje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:49:
[...]

Budget is eh gemiddeld maar niet Tweaker-all-out :) Ik wil ook eerst meer van de materie begrijpen eigenlijk voordat ik at random maar van alles ga bestellen.

[...]

Dat was mijn probleem ook eigenlijk, ze hebben een beetje teveel om door de bomen het bos nog te doen voor een beginner.

[...]

De clearomizer is dus het hele deel incl. het reservoir etc? Op zich wel het overwegen waard als ik de coils er los bij kan halen. Dat scheelt het hele deel elke twee weken vervangen ;)

Overigens lees ik overal dat je die dingen ook goed zelf kan schoonmaken? Ervaringen / tips met dat? De een zegt uit elkaar priegen en ander zegt 24 uur in de alcohol ( net als het baasje ). Of is dat allemaal de moeite niet waard?
De clearomizer is inderdaad het geheel(tank en coil) . Ik bouwde die coil van de Protank zelf opnieuw met kant en klare wick/wire(lont en spiraaldraad) combo's van FastTech. (dm maar voor meer info).
Kostte me welgeteld 2-3 mins per coil

Schoonmaken van die coils daarentegen heeft niet zo heel veel zin, win je weinig mee is mijn ervaring en kost ook veel meer tijd

Voor de rest is het gewoon beetje proberen, zo is iederen hier wel een beetje begonnen..
Begin simpel, bestel niet direct voor te grote bedragen en kijk wat het beste bij je past
Het handigste is vooral alle termen te kennen, dat maakt het handiger een beetje te weten waar elk artikel voor is. Kijk eens op http://wiki.dampforum.nu/woordenboek Daar staan alle termen wel zo'n beetje uitgelegd :)

Voor je het weet bouw je zelf de coils en maak je je eigen liquids ;)

[ Voor 18% gewijzigd door mad-dog op 23-12-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
418O2 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:13:
Ik zou die protank echt niet nemen. Zou zoiets nemen
https://m.fasttech.com/pr...er-subox-nano-starter-kit

En alvast een aantal van deze

https://m.fasttech.com/pr...d-for-subtank-clearomizer

Hij begint net met dampen, dan is een protank een prima iets en kost werkelijk waar geen ruk..

Daarnaast, waarom een Subox? Zit je altijd vast aan kant en klare coils. Kun je beter voor een Subtank Mini gaan met een Istick 30W(of iets vergelijkbaars) . Prijstechnisch ongeveer gelijk en meer mogelijkheden
Bevalt het kun je alsnog zelf gaan bouwen

[ Voor 19% gewijzigd door mad-dog op 23-12-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
mad-dog schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:26:
[...]

Hij begint net met dampen, dan is een protank een prima iets en kost werkelijk waar geen ruk..

Daarnaast, waarom een Subox? Zit je altijd vast aan kant en klare coils. Kun je beter voor een Subtank Mini gaan met een Istick 30W(of iets vergelijkbaars) . Prijstechnisch ongeveer gelijk en meer mogelijkheden
Bevalt het kun je alsnog zelf gaan bouwen
Omdat die protank heftig outdated is. En als een shaggie draaien al veel moeite is, dan wil hij vast niet zelf bouwen. En de subtank coils zijn echt wel heel erg goed.

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 23-12-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
418O2 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:16:
[...]

Omdat die protank heftig outdated is. En als een shaggie draaien al veel moeite is, dan wil hij vast niet zelf bouwen. En de subtank coils zijn echt wel heel erg goed.
1 coil bouwen staat gelijk aan 3 pakjes shag, dus das niet echt een vergelijking

Protank mag dan best outdated zijn, maar zijn nog steeds prima te gebruiken. Goede flavor en bizar goedkoop.
Daarnaast, hij heeft al een EGO batterij.

Niet iedereen wil direct gaan sub ohmen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
mad-dog schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:27:
[...]

1 coil bouwen staat gelijk aan 3 pakjes shag, dus das niet echt een vergelijking

Protank mag dan best outdated zijn, maar zijn nog steeds prima te gebruiken. Goede flavor en bizar goedkoop.
Daarnaast, hij heeft al een EGO batterij.

Subohmen is ook niets bijzonders. Maar wij gaan het niet eens worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
mad-dog schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:27:
Nee, dat misschien niet, maar als ik geweten had wat ik nu weet, had ik in mijn aankoopgeshiedenis toch een aantal stappen kunnen overslaan.Dan had ik bvb niet voor de Nautilus gekozen indertijd, maar gelijk voor een Subtank, bvb, waarmee je niet gelijk moét gaan subohmen, maar het wel prettig is dat dat wel kan, zonder extra uitgaven.
Ik doe deze kerst 'n Subox mini en 'n Nano cadeau, aan 2 beginnende vapers. Ik zie het als een goed begin :)

[ Voor 10% gewijzigd door dodge_911 op 23-12-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
dodge_911 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:31:
[...]

Nee, dat misschien niet, maar als ik geweten had wat ik nu weet, had ik in mijn aankoopgeshiedenis toch een aantal stappen kunnen overslaan.Dan had ik bvb niet voor de Nautilus gekozen indertijd, maar gelijk voor een subtank, bvb, waarmee je niet gelijk moét gaan subohmen, maar het wel prettig is dat dat wel kan, zonder extra uitgaven.
Natuurlijk, maar denk dat het ook wel gewoon fijn om te weten is wat er op de markt is.
Daarnaast(mocht het dampen toch allemaal niet bevallen) heb je dan geen tientallen euros hoeven uitgeven voor een Subtank oid..

Als ik naar m'n ouders kijk, die zitten nu 1,5 jaar op een Protank clearomizer en vinden zo'n subtank echt way too much. Zowel qua grootte en qua damp. Die zijn zwaar tevreden met de Protank. 1 nieuwe coil in de week voor rond de 2 cent en ze kunnen weer vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vldmike
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 13:14
Dag vapers!

Na een beetje doorlezen hier, heb ik steeds meer het idee alsof ik hier op de verkeerde plek ben.

Mijn motivatie om te gaan kijken in e-smoker land is er slechts 1. Om het sigaretten roken af te bouwen.

Zoals ik al zei, na redelijk wat door te hebben gelezen hier, zie ik het meer als vervanging dan als middel om het langzaam af te bouwen.

Iemand die een soortgelijke overweging/verleden heeft/gehad?

Mocht het volgens jullie wel een goede stap zijn, het idee wat ik had bij een e-cigarette is verre van de heftige stoomlocomotieven die ik hier zo nu en dan voorbij zie komen 😜

Iemand die iets kan aanraden in het handzame formaat, om dan niet zo zeer te 'beginnen met vapen' maar meer net stoppen met roken?

Zelf was ik wel gecharmeerd van het uiterlijk van het Vaporlinq setje (soort sigarettenpakje met 1 cigaret en 2 vullingen) maar ik heb sterk het idee dat het meer tellsell-niveau is dan dat het z'n werk zou doen.

Iemand die me hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

mad-dog schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:39:
[...]

Natuurlijk, maar denk dat het ook wel gewoon fijn om te weten is wat er op de markt is.
Daarnaast(mocht het dampen toch allemaal niet bevallen) heb je dan geen tientallen euros hoeven uitgeven voor een Subtank oid..
Dank voor de tips ( de rest ook ), helpt enorm al bij het orienteren op de 'markt'. Ik denk dat ik rustig aan doe, op zich heb ik wel budget voor een andere vapers maar dit ding was ten eerste een verjaardagscadeau en ten tweede is het wellicht goed om te experimenteren met alle onderdelen als ze wat minder kosten ;)

Denk dat ik op termijn als de coils van de 'mizers' kan houden dat ik dan nog 's verder ga kijken. Dan begrijp ik de discussies ook beter hopelijk :)

-edit @hierboven, ik ben er ook mee begonnen om te stoppen met roken. Voorlopig gaat dat goed, want met vapen heb ik ook geen instant depressies, moord- en braakneigingen als ik niet rook, dat had ik met andere methodes (lees : niet roken ) wel.

Suggesties doe ik maar niet aan :D

[ Voor 15% gewijzigd door Basszje op 23-12-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vldmike
Basszje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:01:
[...]

Dank voor de tips ( de rest ook ), helpt enorm al bij het orienteren op de 'markt'. Ik denk dat ik rustig aan doe, op zich heb ik wel budget voor een andere vapers maar dit ding was ten eerste een verjaardagscadeau en ten tweede is het wellicht goed om te experimenteren met alle onderdelen als ze wat minder kosten ;)

Denk dat ik op termijn als de coils van de 'mizers' kan houden dat ik dan nog 's verder ga kijken. Dan begrijp ik de discussies ook beter hopelijk :)

-edit @hierboven, ik ben er ook mee begonnen om te stoppen met roken. Voorlopig gaat dat goed, want met vapen heb ik ook geen instant depressies, moord- en braakneigingen als ik niet rook, dat had ik met andere methodes (lees : niet roken ) wel.

Suggesties doe ik maar niet aan :D
Goed om te horen, minder moordneigingen hebben we allemaal wat aan *O*

[ Voor 0% gewijzigd door vldmike op 23-12-2015 23:06 . Reden: Autocorrect :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
vldmike schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:01:
Dag vapers!

Na een beetje doorlezen hier, heb ik steeds meer het idee alsof ik hier op de verkeerde plek ben.

Mijn motivatie om te gaan kijken in e-smoker land is er slechts 1. Om het sigaretten roken af te bouwen.

Zoals ik al zei, na redelijk wat door te hebben gelezen hier, zie ik het meer als vervanging dan als middel om het langzaam af te bouwen.

Mocht het volgens jullie wel een goede stap zijn, het idee wat ik had bij een e-cigarette is verre van de heftige stoomlocomotieven die ik hier zo nu en dan voorbij zie komen 😜

Iemand die iets kan aanraden in het handzame formaat, om dan niet zo zeer te 'beginnen met vapen' maar meer net stoppen met roken?

Zelf was ik wel gecharmeerd van het uiterlijk van het Vaporlinq setje (soort sigarettenpakje met 1 cigaret en 2 vullingen) maar ik heb sterk het idee dat het meer tellsell-niveau is dan dat het z'n werk zou doen.

Iemand die me hiermee kan helpen?
Laatstgenoemde is echt niks, dat moet je echt niet willen. Over het algemeen worden hier wel de wat zwaardere modellen besproken, maar de grootste boosdoener is natuurlijk nog altijd de nicotine. Nicotine percentage kun je op den duur altijd afbouwen, onafhankelijk welke ecig je hebt.

Ik was het analoog roken spuugzat. Kost ten eerste natuurlijk handen vol geld, maar merkte ook dat uithoudingsvermogen steeds minder werd.

Ben nicotine wel steeds verder aan het afbouwen. Begon op 16 en zit nu op 5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vldmike
Ok, balen.

Zijn er nog specifieke redenen waarom? Of persoonlijke ervaring?

Wat zou je wel aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
vldmike schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:11:
Ok, balen.

Zijn er nog specifieke redenen waarom? Of persoonlijke ervaring?

Wat zou je wel aanraden?
Veel te duur(zowel in aanschaf als in gebruik). Wil je zelf vloeistof gaan vullen zit je aan de duurdere vast.

Aanrader zijn al genoeg besproken, maar hier een paar aanraders voor beginners:

Kanger Subox Nano
Subtank mini(nog wel een batterij bij kiezen)

Kan er nog genoeg meer opnoemen, maar dan ga vrij snel richting zelfbouw coils, neem aan dat je daar niet aan wil beginnen direct

[ Voor 30% gewijzigd door mad-dog op 23-12-2015 23:24 ]

• vldmike
Heb ze beiden even opgezocht, word al snel weer groot inderdaad. Al bevalt het ontwerp VAB de wit/zwarte Sybrand me zeker.

Maar als jij zegt duur, waarop komt dat neer bij die ene die je zelf kan bijvullen?
Zijn dat die atomizers of echt de bijvulvloeistoffen?

Even wat beeld bij het verhaal waar ik nu naar kijk:

Van Vaporlinq
https://www.rookwinkel.nl...rlinq-cig-a-linq-pro.html

Van Joyetech
https://www.rookwinkel.nl...ten/joyetech-eroll-c.html

Of (het oudere model zo begrijp ik)
https://www.rookwinkel.nl...etten/joyetech-eroll.html

• Domino
Basszje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:56:
vldmike schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:01:
Dag vapers!

Hoi Basszje en vldmike.

Lees even (nou ja, effe?) de wiki op dampforum door: wiki. Dat is een goede basis.

Als beginnersset zie ik de meeste prominente reviewers nu de endura T18 (pen) of de T22 (box) aanraden. Hier wat youtube reviews:

Phil Busardo:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HwqWuw7SPoM]

Matt van 'sick my mod':
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Az1RxUYlp0A]

Vic van 'vaping with vic':
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gsJE4gL3ImM]

Succes heren!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Domino schreef op donderdag 24 december 2015 @ 07:47:
Hoi Basszje en vldmike.

Lees even (nou ja, effe?) de wiki op dampforum door: wiki. Dat is een goede basis.

Als beginnersset zie ik de meeste prominente reviewers nu de endura T18 (pen) of de T22 (box) aanraden. Hier wat youtube reviews:
Dank :) Ik heb de wiki een beetje doorgenomen ( ik moet zeggen dat de woordenlijst aldaar iets duidelijker is dan de TS hier ) en het is met allemaal al een stuk duidelijker. Nog moet ik nog een keuze maken uit een van de miljoen clearomizer die ik kan bestellen :+
Als ik het zo allemaal goed heb begrepen ondertussen moet je de 'coil' ( het element met schroefdraad en e.v. katoen ) zo elke twee weken vervangen. Er zijn verschillende modellen echter

- Waarbij je het hele element 'clearomizer' ( dus coil + reservoir voor vloeistof ) moet vervangen, vooral bij de goedkopere instapdingen als ik het zo goed zie
- Waarbij je de coil zelf moet vervangen
- Waarbij je de coil zelf uit elkaar kan halen en in losse onderdelen verklussen

Bij die Vaporlinq clearomizer staat dat je het hele ding moet vervangen op dat moment, dus dat is elke x weken 27 euro lappen. En dat is idd best duur, als je het vergelijkt met andere modellen waar je voor 10$ 5 van die dingen hebt.

Als je een beetje browst bij Fasttech staat bij de clearomizer omschreven wat er vervangen kan worden en meestal met EAN links naar de onderdelen die je kan bestellen hiervoor. Zo werd het mij vrij snel duidelijk hoe de vork in de coil zat :+

De TOC is dus belangrijker dan de initiele aanschaf, dat is wel iets om goed op te letten. Ik had niet zo gerealiseerd in het begin dat je elke twee weken dingen aan het vervangen zou zijn, dacht meer dat het af en toe schoonmaak is en klaar is de Bas.

( Als ik het zo goed zeg ).

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ligt ook zeer aan hoe veel je dampt in een periode, wat voor liquids je gebruikt (de ene geeft meer aanslag op de coil dan de andere), en hoe heet het gestookt wordt en ook wat voor soort coils je gebruikt.
En dan gaan de watten eerder op dan de coil zelf.

Ik begin meestal pas te vervangen als ik niet de juiste smaak meer krijg (ik gebruik meerdere atomisers met dezelfde smaak; dus kan ze onderling vergelijken). En dan vervang ik eerst de watten zelf, als de coil zelf vies is dan week ik die meestal eventjes en kras m schoon (wil nog een utlrasoon reiniger halen) en als ie helemaal niet meer werkt dan bouw ik m meestal op met nieuwe kanthal of ni200 draad. Daarbij lijken mijn ni200 coils minder hard te slijten.

Denk dat ik gemiddeld wel een maand met een coil kan doen (maar dan wissel ik wel af met 3 apparaten).

Pvouput live

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:32
Basszje schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:57:

Bij die Vaporlinq clearomizer staat dat je het hele ding moet vervangen op dat moment, dus dat is elke x weken 27 euro lappen. En dat is idd best duur, als je het vergelijkt met andere modellen waar je voor 10$ 5 van die dingen hebt.
Ik ben vandaag precies een maand aan het vapen en ook sindsdien rookvrij. Bovenstaande is precies waarom ik die stap van goedkope/compacte/op-sigaretten-lijkende rotzooi heb overgeslagen. Ik heb het ook gezien bij m'n ouders: Die hebben een hele tijd terug een paar ego en eroll setjes gekocht, waar ze bij elkaar volgens mij honderden euro's aan kwijt zijn geweest, welke nu allemaal in kastjes en lades liggen te verstoffen (en te lekken...).

Na een dag of twee goed inlezen en opties afwegen heb ik uiteindelijk besloten om een iStick TC40W te kopen met een UD Bellus. Tijdens het wachten op de bestelling een paar filmpjes gekeken hoe alles in z'n werk gaat, en het was me na slechts 1 mislukte build gelukt om zelf coils te bouwen en te wicken. Inmiddels ben ik besmet met het virus en staan er weer een paar nieuwe RTA's in de bestelling. 8)7

Ik damp sinds een week trouwens op titanium coils met temperatuurcontrole. Man oh man oh man, wat een smaak :9

Nu kan ik me goed voorstellen dat als je niet zo handig bent, of gewoon gemakkelijk klaar wilt zijn, dat een tankje met kant-en-klare coils aantrekkelijker is. Ik lees inderdaad ook vrij veel over bovengenoemde T18/T22. Ik zit er echter over te denken om mijn ouders zo'n set, óf de Eleaf iJust 2 cadeau te doen:

Iets goedkoper ($23,55 bij Fasttech), 2600mAh batterij, en een tank van 5,5ml! Coils zijn wel wat duurder dan de T18, maar alsnog <$2,- per stuk.

• Flesdop
Zo, ben nog terug geweest dinsdag en uitgelegd hoe en wat, meneer zei dat hij van niks wist maar deed ook niet moeilijk met geld terug geven. Ging contact opnemen met de leverancier en verder geloof ik het wel, weet ook niet of ik daar nog terug ga komen aangezien ik een flinke voorraad bij Avoria heb besteld, zal een dezer dagen ook wel binnen komen denk ik.

Ondertussen al flink aan het bouwen geweest, na 10 mislukte coils heb ik nu een dual Ni200 op 0.05Ohm en dat gaat best goed.
Op welke temperatuur dampen jullie? Staat nu op 220C en 30W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Hangt een beetje van de liquid af.

Meestal tussen de 210 ºC en 230 ºC. En de D2 op 50 joule.

Damp trouwens het grootste deel van de dag lekker op kanthal op ± 20 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Zojuist maar 3 nieuwe accu's besteld, me groene die lang niet gebruikt zijn leveren niet genoeg vermogen meer. Iemand een idee hoe ik deze weer een 2e leven kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Keer goed doorladen en leeg laten lopen en weer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Voor beginners kan ik de T18 enorm aanraden! Kan je simpelweg niks aan fout doen. Geen lekken, geen gezeik, coils gaan lang mee. Zelfde temperatuur en airflow van een sigaret voor beginnende vapers is die top! Je kan altijd later gaan sub-ohmen, maar wen eerst maar eens goed aan een ecig. (My 2 cents)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Idd dat had ik ook begrepen uit deze Duitse review

Het is zo gemaakt dat een roker kan dampen op dezelfde manier als ie ook rookt (dus kort inhaleren) en dan toch een prima dampervaring heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door luckyjan op 26-12-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Nou, op aanraden van Catch22 de OBS Crius besteld (black), ben nu wel heel erg benieuwd geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Web-Brielle schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:35:
Nou, op aanraden van Catch22 de OBS Crius besteld (black), ben nu wel heel erg benieuwd geworden!
Dat wordt de boel blauw zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:36:
[...]

Dat wordt de boel blauw zetten :)
Dat doe ik nu al met m'n Uwell en Smok, laat staan dan de RTA! Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Zat ik gisteren Sense8 te kijken (een Netflix Original serie), valt me opeens op dat een van de karakters (Riley, een IJslandse DJ die in Londen woont) zit te lurken aan wat eruit ziet als een VAMO met een cutom Nautilus erop. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.vaporvanity.com/wp-content/uploads/2015/06/sense8vaping1.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BeHbJB2.jpg

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Is dat geen provari?

Afbeeldingslocatie: http://www.provape.com/v/images/lightedpushbutton.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 26-12-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Aha ja dat ziet er heel erg het zelfde uit.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Zojuist een dual vertical gebouwd op de RBTA maar kan nou niet echt zeggen dat ik daar vrolijk van wordt. Vond me 8wrap plat meer dampen. Overigens 28gNi200 3mm ID gebruikt.

Op 270C gebeurt en wel wat maar ik zag dat de wick bovenin al begon te verkleuren dus denk niet dat deze build het lang volhoud.

Update: Ik heb ze er weeral uitgetrokken, had ze al te warm gestookt, weer een paar nieuwe gewikkeld van 11 wraps/2.5mm en de scottish roll ertussen gedaan, dampt op 190C al als een jekko dus ik ben weer tevree. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Flesdop op 26-12-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Mx. Alba schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:03:
Zat ik gisteren Sense8 te kijken (een Netflix Original serie), valt me opeens op dat een van de karakters (Riley, een IJslandse DJ die in Londen woont) zit te lurken aan wat eruit ziet als een VAMO met een cutom Nautilus erop. :D
Ja dat weet ik nog. Helaas blijkt een paar afleveringen verder dat ze er wiet mee dampt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
De samplebox besteld van ewolk, ben benieuwd!! Volgende keer toch maar een keer naar hem toe om te kijken wat die me kan aanbevelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Sinds donderdag overgestapt van analoog naar een E-leaf iStick 20W met Nautilus Mini. Sindsdien geen 'echte' sigaret meer gerookt. Ik blow ook dus daar gooi ik wel nog tabak doorheen.

Het niet roken gaat me goed af. Alleen in de ochtend bij mijn eerste kopje koffie snak ik heel erg naar een echte sigaret. Dan vind ik die smaakjes niet zo lekker. Heb van donderdag tot zondag avond een flesje Virgin Vapor Banana Coconut Colade er doorheen gedampt. Nu overgestapt op Millers Framboos.

Zijn er mensen met dezelfde setup? En wat gebruiken jullie qua volt en watt? Ik weet niet zo goed wat nou de beste settings zijn. Zit nu op 4.2V en 10W.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:42
heb ook een tijdje een Istick 20W en nauti gebruikt....zat daar mee zo rond de 12W...
En je stelt of de Watts of de Volts in, niet beide.....
Beiden doen in principe hetzelfde, je kunt alleen kiezen of je liever via voltage of watts instelt....maar je zult zien dat als je de watt omhoog schroeft dat de volt ook omhoog gaat en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
iLikeNoobies schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:36:
Zijn er mensen met dezelfde setup? En wat gebruiken jullie qua volt en watt? Ik weet niet zo goed wat nou de beste settings zijn. Zit nu op 4.2V en 10W.
Niet jouw setup, maar de grotere broer(s) ervan : iStick TC40W met 'n Nautilus, voorzien van 1,6 Ω coils. Daar damp ik 70+30 PG/VG in tussen de 15W en 18,5W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
luckyjan schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:42:
[...]

Ja dat weet ik nog. Helaas blijkt een paar afleveringen verder dat ze er wiet mee dampt :X
Ik zag laatst cbd druppels die je in je tank kan doen. Voor chronisch zieken (kanker, ms) is dat wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Vandaag de nebox binnen gekregen én het sample pakket!
Wat een lekkere smaken zitten er tussen, zeker voor herhaling vatbaar!! Jammer dat het best prijzig is allemaal, die premium liquids..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tT82BZ3.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

418O2 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:27:
[...]

Ik zag laatst cbd druppels die je in je tank kan doen. Voor chronisch zieken (kanker, ms) is dat wel handig.
Die maak ik al 2 jaar voor mijn moeder en haar reuma. Toen werd ik voor gek verklaard door de meesten, maar inmiddels zie je dat het een grote hype wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Heeft hier iemand trouwens Milkman liquid? Zou graag 10ml willen overnemen om te proberen. Vind een fles gelijk een beetje teveel van het goede :p
Wil ook anders best ruilen, heb nog een paar smaken die niet bij onze favorieten horen en anders toch niet opkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Web-Brielle schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:53:
Heeft hier iemand trouwens Milkman liquid? Zou graag 10ml willen overnemen om te proberen. Vind een fles gelijk een beetje teveel van het goede :p
Wil ook anders best ruilen, heb nog een paar smaken die niet bij onze favorieten horen en anders toch niet opkomen..
Je kan ook gewoon 10ml kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Darkangle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:36:
[...]

Je kan ook gewoon 10ml kopen.
Zoo, eerste hit op google ja.. bedankt iig :D

[ Voor 21% gewijzigd door Web-Brielle op 30-12-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Web-Brielle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:20:
[...]

Zoo, eerste hit op google ja.. bedankt iig :D
Heb je een berichtje gestuurd. Nog 0.0 problemen gehad met die zaak, en langsgaan is de trip waard omdat die gast er zelf zo'n lol in heeft. Ik maak er meestal een uitje van met de vrouw :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Laatst online: 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Web-Brielle schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:31:
Vandaag de nebox binnen gekregen én het sample pakket!
Wat een lekkere smaken zitten er tussen, zeker voor herhaling vatbaar!! Jammer dat het best prijzig is allemaal, die premium liquids..

[afbeelding]
Wel handig zo'n roze set. Die ziet er uit alsof die licht geeft in het donker! LOL! :+

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Haha, m'n vriendin is gek van Kanger :P Nano, nebox en de subvod (tot nu toe dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Heeft wel een hoog Hello Kitty gehalte. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Cybergamer schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:20:
[...]

Wel handig zo'n roze set. Die ziet er uit alsof die licht geeft in het donker! LOL! :+
Die heb ik dus met Kerst kado gedaan aan mijn plusvriendin ;) En mijn god, wat was dat ding roze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Op hoeveel % mixen jullie je Avoria aroma's, Ik heb er nu een op 6% maar de smaak komt nog niet echt door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Flesdop schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:22:
Op hoeveel % mixen jullie je Avoria aroma's, Ik heb er nu een op 6% maar de smaak komt nog niet echt door?
15% staat er op de fles toch? Ik heb 15-20% gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 30-12-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Nope, staat helemaal niks op w.b. mengverhouding, ik meende ergens 5% gelezen te hebben.

Op youtube zie ik iemand die 10% mengt, misschien dat maar eens proberen.
Op e-smokey raadden ze 4-6% aan.

Ik denk dat ik de vraag anders moet stellen, tot hoever kan je met aroma's gaan? In %

Ik blijf editten, e-smokey biedt de Avora aroma's goedkoper aan dan direct uit duitsland laten komen, als ik dat geweten had...

[ Voor 75% gewijzigd door Flesdop op 30-12-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZZie-D
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 09:45
Phoe hé, wat een hoop informatie.

Ik ben nu al bijna 2,5 jaar aan het dampen. Begonnen met wegwerp en daarna de JISKU Stardust gebruikt. Sinds 1,5 jaar heb ik een Joyetech e-Com welke nu aan vervanging toe is. Een prima apparaat alleen is de smaak vrij snel slecht en kosten de atomizers me klauwen met geld. Ook heb ik nog een eCom BT maar dat is echt een onding (lekt veel).

Ik dacht altijd dat mods, wick en coil iets voor de knutselaars onder ons was maar dit blijkt helemaal niet zo te zijn.

Bij het zoeken naar een nieuwe damper ben ik uitgekomen op de Kangertech Subtank mini starters kit. Over het hele sub ohm verhaal moet ik me nog beter inlezen maar ik begrijp al wel dat de subtank niet op de mod van de eCom bt mag.

Ik hecht nogal waarde aan de smaakjes en Throat Hit (bij de eCom heb ik dat wel met 11mg 50/50 maar niet met 6mg).
Zal de Kangertech Subtank mini aan mijn damp behoefte voldoen of sla ik de plank dan volledig mis?

Volgende week ben ik op vakantie in Vaals en zal dan ook even België/Duitsland induiken opzoek naar een goede dampshop om de hardware aan te schaffen.

Volgende week op vakantie naar Vaals. Eens zien wat er daar allemaal in de buurt

[ Voor 0% gewijzigd door MaZZie-D op 30-12-2015 22:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Laatst online: 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Vaals... Ik meen dat daar een bakker/lunchroom zit met enorm lekkere vlaaien! Jaren geleden geweest, het enige wat ik mij van die vakantie kan herinneren is die vlaai 8)7 :P

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Met de subtank ga je veel plezier beleven, veel damp een goede smaak en throat hit. Subohm is niet zo spannend hoor, het zijn gewoon coils op een lagere waarde die over het algemeen een warmere damp afgeven en in mijn beleving niet altijd beter presteren tov van 1.2-1.8 coils. Het is gewoon een kwestie voor uitproberen en persoonlijke voorkeur.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Pagina: 1 ... 13 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.