Gisteren besloten om het dampen weer op te pakken en vandaag een eVic VTC Mini gekocht in een winkeltje vlakbij. Spullen om zelf te bouwen hebben ze helaas minimaal dus dat ga ik nog wel eens online bestellen.
Nou dacht ik bij thuiskomst gelijk maar even de firmware te updaten, tot op heden niet gelukt, wil op geen enkele manier verbinding maken met de PC. Dus tijdens de zoektocht (die ik ondertussen al heb opgegeven) zag ik op de website dat je serialnummer kon controleren.
Ik op zoek naar het kaartje maar nergens te vinden. Binnen in het apparaatje ook nergens geen opschrift dus ik kreeg wat twijfels over de echtheid van het apparaat.
Ondertussen heb ik een en ander eens nader bekeken met foto's op het internet en het apparaat wat ik hier heb, en er zijn mij wat verschillen opgevallen: Geen lintje om de batterij eruit te trekken, de hoekjes van het batterijdeksel zijn niet afgerond, het schroefdraad aan de bovenkant is uit het midden, de +pool heb ik ook in andere vormen gezien ipv rond, de Y van 'Battery' op het display ziet er anders uit.
Wat me ook is opgevallen dat het binnenwerk in het batterijcompartiment soort van scheef zit, wat ook het probleem met de schroefdraad kan verklaren.
Nou heb ik dus sterk mijn twijfels over de echtheid van dit apparaat en zou willen vragen of iemand mijn puntjes hierboven even wilt vergelijken met zijn apparaat. Ook het 20 keer klikken voor de firmware versie te bekijken werkt niet.
Morgen is het koopzondag dus als er iemand mijn vermoeden kan bevestigen ga ik er morgen mee terug.