SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
Meeste premiums dan.auroortje schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:59:
Clanwars op T5 niveau.
Geen geleuter met radar of shit.
Dat komt het er meer op aan wie de beste tactiek heeft/
Maar dat is mijn mening.
Goed voor mij mijn kamikaze is 1 van mijn beste schepen.
Niet perse, als WG filters kan maken voor clanwars op t10 of divisions (bv max 1 CV) dan kan ze ook een filter voor t5 maken (alleen silver schepen, dus geen premium/reward schepen)k995 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:04:
[...]
Meeste premiums dan.
Goed voor mij mijn kamikaze is 1 van mijn beste schepen.
Maar goed het maakt voor het eerste seizoen niet uit.
[ Voor 6% gewijzigd door SpamLame op 26-09-2017 13:16 ]
Nergens, dat is wat ik liever zou hebben. In plaats van dat ze mij een Gearing geven zonder camo (en geen commander, die ik wel kan switchen vanuit een ander, maar dan heeft die geen commander), zou ik liever een Fletcher gebruiken met camo en met eigen commander.
Dat is dus een keuze die ze bij Wargaming niet gemaakt hebben, maar als ze dat deden dan hadden net als nu tier X spelers nog steeds een voordeeltje, maar mensen kunnen er dan ook gewoon met hun tier 8 of 9 aan mee doen.
Misschien zit ik er helemaal naast, en valt het allemaal reuze mee, maar ik verwacht als er maar 1 BB mag meedoen, dat je één BB krijgt en 6 cruisers. Die zo goed als allemaal radar hebben en waar DDs dus niks te zoeken hebben.
Ja maar dan beperk je het wel hard T5 word danSpamLame schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:15:
[...]
Niet perse, als WG filters kan maken voor clanwars op t10 of divisions (bv max 1 CV) dan kan ze ook een filter voor t5 maken (alleen silver schepen, dus geen premium/reward schepen)
Maar goed het maakt voor het eerste seizoen niet uit.
BB:Konig
CV: Zuiho
CA:Emile
DD:Minekaze (Nicholas ?)
Rest is echt wel wat slechter en iedereen zal wel deze T5's hebben.
Mijn khaba heeft geen probleem met radar hoor.Sissors schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:28:
[...]
Misschien zit ik er helemaal naast, en valt het allemaal reuze mee, maar ik verwacht als er maar 1 BB mag meedoen, dat je één BB krijgt en 6 cruisers. Die zo goed als allemaal radar hebben en waar DDs dus niks te zoeken hebben.
EN ongetwijfeld zullen er wel 1-2 DD's zijn. Capping , spotting/smoking blijft belangrijk zelfs met radar .
https://worldofwarships.eu/en/news/common/clash-of-clans/
Waarmee het aankomt op tactiek iets waar @auroortje dacht ik op doelde.k995 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:35:
[...]
Ja maar dan beperk je het wel hard T5 word dan
BB:Konig
CV: Zuiho
CA:Emile
DD:Minekaze (Nicholas ?)
Rest is echt wel wat slechter en iedereen zal wel deze T5's hebben.
Aantrekkelijk geen idee, maar heb ook niet de illusie dat het op Tx veel diverser zal zijn, misschien in den beginnen, maar dan ontdekt men welke combi het beste werkt en is het dat wat de klok slaat.
Zie je steeds weer terugkomen, tenzij een speler niet anders kan, Ranked laatste smoke heavy, KotS NC/Amagi, MK, IJN CV, Benson, Chapayev.
Zat eens te kijken wat wellicht handig zou zijn qua set up.
1 BB: Even geen idee logisch klinkt Conquerer, alleen dat ding is zo snel dood wanneer onder focus fire. Grosser wellicht in verband met de Hydro.
1 Khaba voor flanken en lastig vallen.
1-2 Gearings, zou zeggen Torpedo specced voor area denial (13km of 16km torps) of wellicht grotere smoke?
1 Minotaur wellicht ipv een Gearing, de ruwe DPS is nog altijd insane.
2 Moskva's voor Radar
Blijft er een spot over. Des Moines en Hindenburg zou mijn voorkeur zijn.
Untappd: Louwke80
Hier Gearing, Shima, Khaba & Zao present.Louwke schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:21:
1 BB met 6 Cruisers zal nooit werken ook al hebben ze allemaal radar. Ze moeten namelijk wel in radar range komen. In dat geval is smoke altijd nog handig. Max range is nog altijd 11.7km en ze worden over het algemeen al eerder gespot.
Zat eens te kijken wat wellicht handig zou zijn qua set up.
1 BB: Even geen idee logisch klinkt Conquerer, alleen dat ding is zo snel dood wanneer onder focus fire. Grosser wellicht in verband met de Hydro.
1 Khaba voor flanken en lastig vallen.
1-2 Gearings, zou zeggen Torpedo specced voor area denial (13km of 16km torps) of wellicht grotere smoke?
1 Minotaur wellicht ipv een Gearing, de ruwe DPS is nog altijd insane.
2 Moskva's voor Radar
Blijft er een spot over. Des Moines en Hindenburg zou mijn voorkeur zijn.
Geen idee of ik er zijn kan op vaste tijden, maar random of trainingroom sessie zal vast kunnen.
Zelf zou als BB een Yamato mijn voorkeur hebben. Die shells overmatchen alle cruisers (muv een goed geangle Moskva of Henry IV) bovendien is de dispersion op de Yamato long range uitmuntend. Veel beter dan de GKF, want close range gaan met een bb zou ik afraden ivm de focus fire, dus secondaries zijn leuk, maar niet echt bruikbaar imho.
Montana is naar mijn idee een no-go aangezien zn shells niet genoeg overmatch capaciteit hebben en hij geen verder nuttige gimmick heeft behalve HE spammen, maar daar hebben we de Conqueror voor, deze zou eventueel kunnen maar met de Cruiser heavy = veel fikkies, gameplay en het feit dat je brandjes niet kan/mag repairen ivm de repair cooldown blijft deze nog een vraagteken voor mij.
Qua Cruisers,
- Moskva en Des Moines vanwege de radar. Afhankelijk van de map zou ik eigenlijk altijd voor de laatste opteren vanwege het hoge gehalt achter eilandjes campen, de Moskva schiet te vlak en komt er niet overheen. Ga je close range dan is de DesMoines helemaal in het voordeel dus Moskva is ok, DesMoines is ronduit JAA!!
- Hindenburg/Zao, potentieel interesant vanwege het hoge troll armor gehalte. Geen speciale gimmick die ze go-to maken maar allebei goede allrounders.
- Henry IV, heb hem zelf niet. Maar ik zou hem minder hoog, maar in dezelfde functie plaatsen als bovenstaande 2. Voor mij persoonlijk een no-go
- Minotaur. Je haat hem of niet. Ik denk een hele sterke maar meteen ook zeer zwakke cruiser voor clanwars. Goede positie en je bent de man of the match. Verkeerde positie en je ligt er als eerste uit.. Wat de mino leuk kan maken is de radar ipv smoke, maar zou dit een zeer riskante keuze voor clanwars vinden.
Destroyers:
- Z-52 mijn persoonlijke voorkeur. Zeer goede dd met sterke gimmick in de vorm van snelle torps en hydro. AP is op broadside schepen dodelijk.
- Gearing & Grozovoi. Allrounders allebei goede keuzes denk ik.
- Shima walls of skill, verder biedt hij in mijn ogen geen voordeel.
- Khabarovsk de ultieme defender voor een flank. Echter verwacht ik dat je de khaba in deze rol nauwelijks kunt gebruiken bij clan battle's. Verwachting van veel Zao's en Moskva's zou ik heel voorzichtig zijn de khaba in te zetten aangezien de Rail guns op deze schepen in staat zijn Khaba's ook op range te verzieken.
Al met al verwacht ik dus veel te gaan spelen:
DD's: Z-52, Gearing
CA's: Moskva, Des Moines, Hindenburg, Minotaur met radar
BB's: Yamato
Eigenlijk alle schepen op de Conquerer na, nog 210k XP wellicht wat freeXP er tegen aan gooien.
Alleen op de Moskva en Khaba nog geen 19pt captain er op, rest wel dus
Update 0.6.11.1 will happen September 28; preparation begins at 07:00 CEST until 08:30 CEST (UTC+2).
0.6.11.1 Update Notes
- In-game Premium shop button has been added to the client.
- Fixed issue that caused detectability for ships when shooting with secondary guns to have the same concealment loss as when shooting with main battery weapons.
- Preview image for the Service Record level 15 video has been added in the Service Record menu.
- Fixed issue that caused a user interface freeze in the port once the commander demobilisation time ends.
- Finished World of Warships' 2nd Anniversary event.
Als die er niet is, kan iedereen een goed idee opwerpen.SpamLame schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:15:
Wbt clanbattles, naast de schepen hebben we ook een strateeg/tacticus nodig voor het executen van een map.
Wie werpt zich op?
Een dd hoeft natuurijk niet in de radar range van de vijand te komen. De eerste tijd kijken waar de vijand zich bevindt is dan wel handig. Scoutmodus gaat van over in torpmodusSissors schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:28:
[...]
[ Voor 87% gewijzigd door PcDealer op 27-09-2017 11:05 ]
Aanvragen mogen gedaan worden want er zijn nog 29 28 plekken vrij. In de toekomst zullen we leden vanuit deze clan overzetten naar de main in plaats van nieuwe leden direct in de main clan aan te nemen. Dit om het eerlijker te houden en wat meer overzicht te krijgen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Pretty damn good to see Flamu on my teamDaniëlWW2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 01:04:
He @PcDealer waarom zat jij bij Flamu in zijn team.
[video]
Ik had het inderdaad op onze Discord gepost
Het leuke was dat iedereen zijn kant op voer om te ondersteunen (denk ik).
[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 28-09-2017 08:43 ]
Mag ook wel, want de reds zullen hem focussen zodra die gespot is, althans dat is mijn ervaring (zelfs als dat een loss betekent, want he een YT killen is belangrijker dan winnen toch?)PcDealer schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:07:
[...]
Pretty damn good to see Flamu on my team
Ik had het inderdaad op onze Discord gepost
Het leuke was dat iedereen zijn kant op voer om te ondersteunen (denk ik).
Alweer een USN bb: https://thearmoredpatrol....ship-massachusetts-stats/
Common Wealth Tier III Premium dd:
https://thearmoredpatrol....-destroyer-vampire-stats/
Round 2 of Graf Zeppelin
Daniël lurker, wanneer kom jij de clans versterken dan? met de upcomming clan battles hebben we een strateeg nodig (:DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 01:04:
He @PcDealer waarom zat jij bij Flamu in zijn team.
[video]
Ik ben roestig en stiekem behoorlijk autistisch hoor.GLR89 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:46:
[...]
Daniël lurker, wanneer kom jij de clans versterken dan? met de upcomming clan battles hebben we een strateeg nodig (:
Serieus, de gedachte om samen met anderen in een clan te gaan zitten vind ik eigenlijk gewoon eng. Ik ben niet iemand die lang gebonden kan blijven aan een bepaalde game, en heb weinig met een verplichte sociale omgangsvormen. Een clan is dus niks voor mij. Hoewel ik ook weer niet de slechte WoWS speler ooit ben, verre van, en waarschijnlijk wel een zinvolle bijdrage zou kunnen leveren. Helaas.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zelf ervaar ik de clan dan ook niet als een dwangmatige verplichting. Zou het eerder gezellig noemen. Ook slechte WoWs spelers zijn welkom, een aangezien jij daar niet aan voldoet ben je des te meer welkom
mocht je ooit zin en tijd hebben kom lekker op de discord server mee lamzakken, kun je een keer mee in division met sociaal gestoorde personen, waaronder ondergetekende
Ik heb zowel een account op de NA als EU server. Ben meer te vinden op de NA server omdat ik daar gestart ben. (4k battles). Maar mijn clan op de NA server is een beetje dood.
Verder heb ik rond de 500 battles op mijn EU account die ik langzaam aan het opbouwen ben. Ik zal van de week een request sturen want ik hou wel van het team verband.
Eerste potje 171k damage (waarvan de helft fire damage). Serieus, met dat ding kun je zo gemakkelijk damage doen. Vergeleken met de Lion hebben de achterste turrets ook een veel betere angle dus je hoeft niet zoveel broadside te geven om al je guns te kunnen gebruiken.
Ik ben wel benieuwd hoe ze 'm voorbij de Tower Bridge hebben gekregen, de antenne's passen er namelijk niet onderdoor.
Alleen onder HE span smelt je wel snel zeker als het er 2 zijn..
De brug kan open hé?Joe_P schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:36:
Ik ben wel benieuwd hoe ze 'm voorbij de Tower Bridge hebben gekregen, de antenne's passen er namelijk niet onderdoor.
Verder keek ik net eens naar de Britse BB lijn. Lichtelijk geïrriteerd dat ze voor de T10 alsnog een schip moesten bedenken, terwijl er een perfecte kandidaat bestaat die de Britten tenminste overwogen als Lion class variant.
Oh en welke volslagen idioot heeft deze schepen 35%+ fire change gegeven?
Jij bent toch allang gestopt met WoWsDaniëlWW2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:25:
[...]
Ik ben roestig en stiekem behoorlijk autistisch hoor.
Kump goe in GOT2
Waarom op NA begonnen?Seal9 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:22:
Oh goed te horen dat er een tweede clan is gestart.
Ik heb zowel een account op de NA als EU server. Ben meer te vinden op de NA server omdat ik daar gestart ben. (4k battles). Maar mijn clan op de NA server is een beetje dood.
Ojah, natuurlijk...

Wat had jij dan liever gezien?DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:01:
Verder keek ik net eens naar de Britse BB lijn. Lichtelijk geïrriteerd dat ze voor de T10 alsnog een schip moesten bedenken, terwijl er een perfecte kandidaat bestaat die de Britten tenminste overwogen als Lion class variant.
¯\_(ツ)_/¯DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:01:
Oh en welke volslagen idioot heeft deze schepen 35%+ fire change gegeven?
De enige counter tegen een Conqueror is...Louwke schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:11:
Grats heb hem ook sinds gisteren. Belt armor is ook nog eens dikker dan de Lion.
Alleen onder HE span smelt je wel snel zeker als het er 2 zijn..
Twee conquerors!
Er bestond een voorstel voor een Lion-klasse van 45.000t in plaats van 40.000 ton. Iets langer dan het40.000t ontwerp, maar met een extra koepel met 3x16", voor een totaal van 12x16". Dat was ook niet verkeerd geweest voor T10, verre van. Ik vind de oplossing van T7-T9 netjes, maar de T10 eigenlijk jammer, want het had niet gehoeven weer wat vaags te bedenken.
KGV was eigenlijk te licht voor T8. KGV was oorspronkelijk ontworpen als schip met drie mogelijke opties qua bewapening. 12x14", 9x15" of 9x16". Dit had te maken met marineverdragen en limitering op bewapening. Er was afgesproken dat een slagschip maximaal 35.000t mocht verplaatsen, en bij een later verdrag hadden een aantal landen, waaronder de Britten en Amerikanen afgesproken dat het kaliber maximaal 14" zou mogen zijn, met een clausule die 16" toestond als bepaalde andere landen weigerde mee te werken aan de 14" limiet. Nou Japan had er geen zin in. Daarom zijn de Japanse 18,1" kanonnen van de Yamato ook officieel gefineerd als 16", pure deceptie. De Yamato's zijn ook gebouwd in het geheim, inclusief enorme camouflagenetten over de bouwdokken waar ze werden gebouwd.
De Britten besloten dat ze niet een aantal maanden konden wachten op Japan haar reactie, en begonnen op 1 januari 1937, de eerste dag dat er per verdrag weer slagschepen gebouwd mochten worden, met de KGV en de Prince of Wales. De ontwerpen waren te zwaar geworden, waardoor twee kanonnen opgeofferd werden ter compensatie. Daarom heb je die rare lay-out met 10 kanonnen. Lion-klasse kwam na de KGV, toen er geen limieten meer waren.
De Amerikanen besloten ondertussen wel op Japan te wachten, en gingen dus voor 16". Overigens beschouw ik de Britse keuze met gemak als de betere. Om 16" kanonnen op een 35.000t schip te krijgen moesten de Amerikanen heel wat bepantsering opofferen, tot het punt waar bescherming tegen 14" kanonnen al matig was. Ondertussen was de KGV-klasse behoorlijk gepantserd tegen 15" en tot zekere hoogte ook 16" kanonnen.
Overigens hadden de Duitsers en Italianen ook weinig op met limieten in verplaatsing. Zeker de Duitsers met de bizar zwaar gepantserde Bismarck-klasse. Schip haar citadel was totaal immuun voor 16" granaten. De 8x15" kanonnen waren technisch gezien slechter dan zowel de Italiaanse als Franse tegenhangers. Ware het niet dat de Franse kanonnen de vervelende neiging hadden te ontploffen door foutieve granaten, en met de Italiaanse kon je gewoon helemaal niks raken.
https://eu.wargaming.net/shop/wows/main/7097/
Totaal niet lang geduurd...SpamLame schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:17:
Oktober Revolution is here, €19.99
Lijkt op de Nikolai. Maar minder armor naar mijn idee.
Recommended.
idd op ru was ie een tijdje terug al te koop
En een tiertje hoger.Lijkt op de Nikolai. Maar minder armor naar mijn idee.
Dat is toch precies wat de Conqueror heeft (in de basisconfiguratie)?DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:34:
Er bestond een voorstel voor een Lion-klasse van 45.000t in plaats van 40.000 ton. Iets langer dan het40.000t ontwerp, maar met een extra koepel met 3x16", voor een totaal van 12x16". [...]
Op de RU server zijn er missies geweest waarmee je dit schip kan verdienen (a la Graf Spee). De verwachting is dat zoiets ook op de andere servers komt, dus misschien hoef je 'm helemaal niet te kopen.SpamLame schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:17:
Oktober Revolution is here, €19.99
Nee, dat schip begint met 16,5" kanonnen met een upgrade naar 18". De romp is ook veel groter, bepantsering is zwaarder langs de pantsergordel, terwijl het dekpantser verdrietig dun is. De Britten waren juist geïnteresseerd in een balans tussen beiden. Gordel die 15" granaten kon weerstaan, en een pantserdek dat zware AP bommen en 16" granaten kon stoppen. Verder zouden de Britten nooit zoiets groots hebben gebouwd omdat ze dan de Panamax standaard dan hadden gebroken. Alle schepen moesten zich aan deze standaard houden. Daar was een praktische reden voor, namelijk dat er geen scheepswerf in Groot Brittannië was die grotere dokken had dan Panamax. Dergelijke schepen konden niet gebouwd worden, en al helemaal niet in droogdok worden gelegd voor onderhoud. Dit was overigens ook een limitering voor de meeste Amerikaanse droogdokken. De Duitsers, Japanners etc hadden er weinig mee te maken, en planden/bouwde monsters van schepen die nooit door het Pananakanaal heen waren gekomen.Joe_P schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:16:
[...]
Dat is toch precies wat de Conqueror heeft (in de basisconfiguratie)?
Dit soort dingen irriteren mij dus met al die "geweldige" dingen die ze bedenken bij WG. Ze hebben geen idee van werkelijke limitaties op scheepsbouw, of tanks bij WoT. Dan bedenken ze weer een voertuig met belachelijk dik pantser, enorme vuurkracht etc wat gewoon OP is, terwijl er heel wat technische onmogelijkheden inzitten. Vervolgens proberen ze echte ontwerpen hiertegen te balanceren met enige interesse in historische accuratesse en een speelstijl per lijn. Dat gaat dus vaak niet goed, en leidt tot slechte balans. Zeker als het niet nodig is vind ik het gewoon dom. Of het nu de GKF of nu de Conqueror is maakt me weinig uit. Beide schepen zijn goede voorbeelden van dergelijke, domme powercreep.
You will be able to re-assign Commanders to these ships without penalty.
das allemaal leuk en wel, maar dan moet je nog steeds doublouns betalen voor wanneer ze de schepen weer wegnemen. Of zouden ze het als een soort premium schip gebruiken zodat je gewoon je kapitein erop kan zetten.
Wat gebeurd er als je een leen shimakaze hebt en je researched het volledige schip.
Wtf Waarom geen Camo. Das toch belachelijk.
Ik kan alleen de Montana en leen schepen meenemen in Clan Battle.
Ik vermoed inderdaad dat ze schepen als een soort van ARP varriant zullen uitgeven. Zou namelijk wel heel lullig zijn voor mensen die net een shimakaze/Zao/GKF gekocht hebben. Dus een soort van speciale premium maar dan zonder de voordelen van de techtree variant. Qua captains zou dat een hoop gezeik schelen met het hertrainen ed, en mensen die de schepen al hebben worden niet benadeeld, maar krijgen er ook gewoon 1 verstrekt.Flyerken schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:01:
Hmmm, over de leen schepen:
You will be able to re-assign Commanders to these ships without penalty.
das allemaal leuk en wel, maar dan moet je nog steeds doublouns betalen voor wanneer ze de schepen weer wegnemen. Of zouden ze het als een soort premium schip gebruiken zodat je gewoon je kapitein erop kan zetten.
Wat gebeurd er als je een leen shimakaze hebt en je researched het volledige schip.
Wtf Waarom geen Camo. Das toch belachelijk.
Ik kan alleen de Montana en leen schepen meenemen in Clan Battle.
Enige wat ik me af vraag is hoe ze het in gedachten hebben met modules ed, Als je deze er op monteert en ze nemen het schip weer in, kost het je dan doubloons om ze te demounten, of worden ze gewoon inclusief schip ingenomen en is het bye bye zwaai zwaai 2 miljoen credits module...
When these ships are removed, the Commander will be automatically sent to the Reserve, and the upgrades, consumables and signals will be moved to the Inventory.GLR89 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:10:
[...]
Enige wat ik me af vraag is hoe ze het in gedachten hebben met modules ed, Als je deze er op monteert en ze nemen het schip weer in, kost het je dan doubloons om ze te demounten, of worden ze gewoon inclusief schip ingenomen en is het bye bye zwaai zwaai 2 miljoen credits module...
Ze worden dus gedemount zonder kosten.
Misplay na misplay en dood na dood.
zoals WG al zei met de Graf Zeppeling. Get BetterDaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:21:
Maar ik ben nu weer echt begonnen met spelen, en damn, I suck.![]()
Misplay na misplay en dood na dood.
Zijn in ieder geval veel schepen bijgekomen. Zal me toch in moeten lezen, speelde altijd veel in mijn Cleveland maar of dat nog de beste keuze is nu?
Die is zo hard gepowercreeped.Arjant2 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:42:
Ik ben vorige week ook maar weer eens begonnen na toch drie kwart jaar afwezigheid.
Zijn in ieder geval veel schepen bijgekomen. Zal me toch in moeten lezen, speelde altijd veel in mijn Cleveland maar of dat nog de beste keuze is nu?
Ik sta nog steeds meestal in de middenmoot hé qua teamscores. Verlies natuurlijk alles, maar toch.GLR89 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:40:
[...]
zoals WG al zei met de Graf Zeppeling. Get Better
Dat klopt hier komen ook missies vanaf 4 okt tot eind okt >> https://worldofwarships.e...emshop/comrade-stalinium/Joe_P schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:16:
[...]
Op de RU server zijn er missies geweest waarmee je dit schip kan verdienen (a la Graf Spee). De verwachting is dat zoiets ook op de andere servers komt, dus misschien hoef je 'm helemaal niet te kopen.
Omdat de meeste van mijn vrienden op dat moment op de NA server zaten. Daarna ben ik ook een US based clan gejoined. Nu komt dat wel lekker uit aangezien ik op dit moment in Amerika woon en werk.
Missies op de NA server lijkken aardig makkelijk te zijn.
Kami R danwel Project R was goed te doen naar mijn idee. De valentijn variant kwam ik tijd te kort helaasVerwijderd schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:38:
Ik hoop niet dat het weer zo'n onhaalbaar Kamikaze event wordt...
Ik heb het probleem al aardig opgelost door mijn brein eens aan te zetten.GLR89 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:40:
[...]
zoals WG al zei met de Graf Zeppeling. Get Better
Ook helpt de Scharnhorst spelen, want Scharnhorst.
Verder ga ik denk ik weer nieuwe lijnen proberen, in plaats van nu eens lijnen voltooien. Ik wil de T9 Duitse kruiser, maar nee hoor, nu ga ik met de Duitse DD's aan de slag en de Britse slagschepen.
Tja, volgens mij zijn de Britse BB's betere fire starters. Verder mist de Cleveland range, torpedo's, slechte arks, bijzondere snelheid en is de goede AA vrij zinloos. Nee, ben niet onder de indruk. Het is vooral een XP pinata geworden.GLR89 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:02:
valt best mee hoor, de cleveland staat nog stevig op zn plek in tier 6. Heeft geen echte gimmick, maar het is gewoon een goed schip. AP die zn ding goed doet, HE die ook bijzonder goed is voor t6. Geen armor, maar de gun arcs zijn zo dat je over eilanden heen kunt schieten dus heb je geen armor nodig. Enige gemis zijn torps, die maken brawlen zo lekker, want dat is iets wat je met de cleveland niet hoeft te proberen.
Overigens is deze game stiekem slecht gecodeerd. Er zit een 75fps cap in de game die je handmatig uit kan zetten in een file. Nou ik weet waarom die er is. Game pakt maar 4 threads, ongeveer 50% load, en mijn nieuwe RX Vega 56 loopt niet op 100%. Maar 100+ is ook wel aardig.
Ik heb alleen wel last van lag/framedrops als granaten inslaan en de ribbons verschijnen. Iemand die daar toevallig een fix voor kent?
Verwijderd
Daar had ik zo'n vieze mazzel mee. De avond voordat het evenement zou stoppen kwam ik aan het minimaal aantal vereiste pareltjes om in de loterij deel te kunnen nemen. Dat besefte ik me niet eens op dat moment. Volgende dag een complete verrassing dus, want er staat opeens een Kamikaze in mn port. Niet lang daarvoor kocht ik ooit eens een digitale kopie van een pc gamer (?) editie waar een Tachibana key bij zou zitten, maar die key had ik nooit gekregen. Zo kreeg ik dus toch nog mn Japanse DD trainer.Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:38:
Ik heb vandaag trouwens de Monarch unlocked. (Yay!) Ik kreeg de KGV al down naar ~12km detection, maar deze zit met de concealment module al lager! Nu nog even wachten tot de captain klaar is met zn hertraining, dan wordt dit schip echt stealthy.
Haha! Kidding? Kamikaze R was easy als je dagelijks een paar uur speelde. Er zijn weinig meer fun opleverende schepen dat deze. En GRATIS!Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:38:
Verwijderd
Ik mis een /s? - Dagelijks 5 uur lang spelen, 3 weken lang (dat was de berekening volgens mij). Dat vindt men hier easy tegenwoordig, lol. Realiteitszin ver te zoeken.PcDealer schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:20:
Haha! Kidding? Kamikaze R was easy als je dagelijks een paar uur speelde. Er zijn weinig meer fun opleverende schepen dat deze. En GRATIS!
Ik ken "/s" niet. Ik had de doelstelling ruimschoots op tijd bereikt. Ook anderen vonden het goed te doen:Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:00:
[...]
Ik mis een /s? - Dagelijks 5 uur lang spelen, 3 weken lang (dat was de berekening volgens mij). Dat vindt men hier easy tegenwoordig, lol.
spartacusNLD in "[MMO] World of Warships"
SpamLame in "[MMO] World of Warships" / SpamLame in "[MMO] World of Warships" (alsnog gehaald op 8 februari)
PjotrStroganov in "[MMO] World of Warships" (op donderdag de weekly binnen)
ShockWave in "[MMO] World of Warships"
UdiBenLudi in "[MMO] World of Warships"
Een stuk of 10 uit dit topic hebben gemeld de Kamikaze R te hebben verdiend en dat zijn echt geen no-lifers.
PcDealer in "[MMO] World of Warships"

Jij weet niet waar je hebt over hebt volgens mij.Realiteitszin ver te zoeken.
French bb sneak peak!
https://thearmoredpatrol....ws-french-bbs-sneak-peek/
New flags:
https://thearmoredpatrol....-flags-0-6-11-0-0-6-11-1/
[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 02-06-2018 01:55 ]
Hoe beter je speelt hoe minder de grind natuurlijk. Zeer zeker het was een grind maar te doen als je er wat moeite instak die weken.Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:00:
[...]
Ik mis een /s? - Dagelijks 5 uur lang spelen, 3 weken lang (dat was de berekening volgens mij). Dat vindt men hier easy tegenwoordig, lol. Realiteitszin ver te zoeken.
Had de kamikaze al dus voor mij hoefde niet zo en met gewoon spelen zal ik dicht in de buurt.
Verwijderd
"Easy" is toch wat echt anders in mijn woordenboek. Goed, nuff said.PcDealer schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:16:
Jij weet niet waar je hebt over hebt volgens mij.
Details over de toruney >> https://forum.worldofwars...-server-clash-eu-vs-asia/
Inschrijven voor de goodies >> http://euvsasia2017.hscampaigns.com/
[ Voor 4% gewijzigd door SpamLame op 02-10-2017 14:53 ]
Men stats:
https://wows-numbers.com/player/507360075,Flyerken/
niet dat ik daar zoveel om geef maar wil gewoon graag toch wat vaker winnen.
[ Voor 17% gewijzigd door Flyerken op 02-10-2017 16:08 ]
Als ik er zo overheen kijk zie ik niets vreemds. Je Avg dmg is goed, je kills per game zijn gemiddeld, dus wat vaker kill stealen zou ik zeggenFlyerken schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:07:
Bah bah, Ik heb wat hulp nodig met men enige T10 de montana. Om een of andere reden lukt het me niet om potjes te winnen met dat ding. Ik doe der goede schade mee, maar om 1 of andere reden is mijn winrate in de 20 %. In de Iowa had ik een goede winrate en ik probeer toch ongeveer hetzelfde te doen. Heeft iemand wat goede tips voor me?
Men stats:
Verder is je score maar gebaseerd op 16 games, ik denk dus een factor
bad luck in de recente games. Als je na 100 games nog op 25% zit dan is er wat meer te zeggen, bijvoorbeeld een te agresieve of misschien wel te pasieve speelstijl, maar met zo weinig games om over te oordelen is het moeilijk te zeggen.
Belangrijkste om te winnen is je team supporten daar waar het nodig is. BBs hebben goede range, maar soms werkt het beter om te tanken voor het team en juist in het midden te gaan liggen om zo de zwaarte van de vijand naar je toe te trekken, hierdoor kan het team wat meer gaan flanken (allemaal lekker theoretisch en met de gemiddelde zak aardappels in een team kun je niet te veel vertrouwen op zulk vergaand inzicht) Ervaring van mijn kant is dat een team dat met zn allen op een kluitje gaat liggen geen potten wint, Yolo de andere kant op gaan evenmin. Daar liggen waar het nodig is werkt altijd wel, zie je dus een flankende groep tegenstanders, push dan niet zelf door naar de andere kant van de map maar draai om en vang ze op.
Verwijderd
Sample size is wel klein, kijk het nog even aan. Als het 20% blijft, en dat is echt heel, heel erg laag, dan zou ik sowieso aan de target selectie werken. Ben je damage aan het farmen op BB's op 18 km of je team aan het helpen met het deleten van cruisers en DD's.Flyerken schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:07:
Bah bah, Ik heb wat hulp nodig met men enige T10 de montana. Om een of andere reden lukt het me niet om potjes te winnen met dat ding. Ik doe der goede schade mee, maar om 1 of andere reden is mijn winrate in de 20 %. In de Iowa had ik een goede winrate en ik probeer toch ongeveer hetzelfde te doen. Heeft iemand wat goede tips voor me?
Men stats:
Tis wel zo. Gewoon een k*tboot die niet kan op dit niveau.
Zoals GLR zou zeggen:
Elke lul met vingers kan hier mee winnen.
[ Voor 10% gewijzigd door auroortje op 04-10-2017 19:36 ]
Verwijderd
Ik zit nu op de Monarch. Ik vind schepen als die en de KGV een veel betere balans maken omdat ze niet belachelijk veel hitpoints kunnen herstellen. De stealth en sterke HE zijn wat mij betreft goed genoeg om een battleship te spelen op een manier dat andere techtrees het nog niet deden.
Ondertussen..
Kans bestaat dat met de clan battles launch de smoke mechanics niet meer hetzelfde werken. Linkje: https://worldofwarships.e...ic-test/test-your-mettle/
9 rentals verdeeld over steeds drie andere schepen per update.
After firing, the detectability range value will be 2.5 km for destroyers, 5.9 km for cruisers, and 13.6 km for battleships. The time period within which a ship can be detected will be 20 seconds.
De concealment is dus alleen afhankelijk van class en niet welk schip je daarin speelt of op welke tier. Vooral een nerf voor de Britse cruisers, waarvan eerst gedacht werd dat die een lagere concealment in smoke zouden krijgen dan andere cruisers (vanwege lager kaliber).
Opschieten dus voordat de nerfs komen!Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:14:
De Conq is inderdaad veel te goed. Ik verwacht nerfs, maar denk niet dat WG dit op een verse techtree gaat doen.
Ik zit nu op de Monarch. [...]
Het spelen met de Conqueror is wel easy mode ja. Maar wel lekker voor een rustig potje tussendoor. Je hoeft alleen goed te letten op je positie. Helaas is hij wel wat minder geschikt om caps te pushen dan bv. een GK is, dus je bent soms wat meer afhankelijk van de rest van je team om te winnen. Je bent vooral goed in het tegenhouden van een push van de tegenstander. Gewoon rustig wegvaren en iedereen achter je aan het branden houden.
Ken de andere landen niet zo goed. Vond de BB altijd wel een erg leuke class. Hoe sneller de boot hoe drukker je bent met sturen; niets voor mij. Lekker achterin ergens een beetje mikken. JP lag om die reden mij wel erg: grote range.
Hoe is dit met de andere BB's van UK, RUS, FR, etc?
Is er nog wat veranderd ten op zicht van de BB's van JP en US?
Voordat ik uren ga stoppen in een nieuwe lijn, is misschien JP nog steeds het beste voor mij.
Al met al kan ik je dus de BB's van elke lijn aan raden. Hoewel er inmiddels ook een flink aantal cruisers zijn die eenzelfde speelstijl als Battleships hanteren. (Franse lijn vanaf de t7, t9-10 van de Russen en de T7-10 van de Duitse lijn bijvoorbeeld)
Battleships:
IJN: Big guns, long range, behoorlijk tanky en behoorlijk accuraat.
USN: Veel guns, zeer accuraat, heavy AP om broadside targets te slopen, echter zul je bizar veel bouncers krijgen is mijn ervaring. Niet bepaald tanky, gefocust worden door 2 of meer tegenstanders en je ziet je hitpoints smelten. Hebben erg goede AA.
KM (duitse lijn): Redelijke guns, maar niet accuraat op long range, erg lichte shells die op long range bouncen, je moet lekker dichtbij komen voor goede damage. Daarbovenop heb je heel goede secondaries (lees extra guns die veel damage doen op lichte boten) schepen zijn erg tanky, en op korte afstand niet te citadellen.
RN (britten): OVER POWERED in elke vorm. HE spammende monsters, niet tanky maar giga heal, veel guns met belachelijk hoge fire chance (lees 1 salvo = 2-3 vuurtjes op doelwit) AA is redelijk. Guns zijn belachelijk accuraat, echter laat de range te wensen over.
MN (Franse): zijn aangekondigd, verwacht ik dit jaar niet meer. Medio 2018 misschien.
En de WoS clan die hier genoemd is. Kan iedereen joinen? Of zijn er eisen?
Groen, mijn team, wat er dan nog van over is.........
Rood, waar het enemy team zich bevind....
GOT2 staat open voor actieve leden.Upbeat78 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:03:
En de WoS WoWs-clan die hier genoemd is. Kan iedereen joinen? Of zijn er eisen?
Hoezo over powered? Ik haal niet eens dubbele witherer...GLR89 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:45:
@Upbeat78
[..]
RN (britten): OVER POWERED in elke vorm. HE spammende monsters, niet tanky maar giga heal, veel guns met belachelijk hoge fire chance (lees 1 salvo = 2-3 vuurtjes op doelwit) AA is redelijk. Guns zijn belachelijk accuraat, echter laat de range te wensen over.
[...]
Met Arsonist, Fireproof, Dreadnought, Witherer en High Caliber
De afgelopen dagen heb ik een beetje geprobeerd de Z-23 te levellen, maar het klikt niet echt met dat schip. Je komt zoveel in T10 terecht en je concealment is net niet goed genoeg om echt agressief te spelen. Al een paar keer achter elkaar op dezelfde manier dood gegaan: detected -> rook -> radar -> engine kapot -> focus van het hele vijandelijke team -> dood. De hydro is wel een grappige tool op T6-T8, maar op T10 is de range niet groot genoeg om echt nuttig te zijn. En als je dan iemand spot met hydro doen die paar proppenschieters op je schip zo weinig damage.
111k fire damage met een BB.....Joe_P schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:29:
[...]
Hoezo over powered? Ik haal niet eens dubbele witherer...![]()
[afbeelding]
Met Arsonist, Fireproof, Dreadnought, Witherer en High Caliber
Broken beyond repairs
Jep ken het probleem, maar de grind is echt de moeite waard voor de Z-52. Ze spelen heel erg hybride, snelle torp reload, en als ook maar iemand zn broadside laat zien ene na het andere 2-4k AP salvo.De afgelopen dagen heb ik een beetje geprobeerd de Z-23 te levellen, maar het klikt niet echt met dat schip. Je komt zoveel in T10 terecht en je concealment is net niet goed genoeg om echt agressief te spelen. Al een paar keer achter elkaar op dezelfde manier dood gegaan: detected -> rook -> radar -> engine kapot -> focus van het hele vijandelijke team -> dood. De hydro is wel een grappige tool op T6-T8, maar op T10 is de range niet groot genoeg om echt nuttig te zijn. En als je dan iemand spot met hydro doen die paar proppenschieters op je schip zo weinig damage.
Torps doen helaas weinig damage, maar als je een hit maakt is het vaak een flooding, + ~1minuut later zijn je torps al weer geladen voor het volgende salvo.
Heb meteen ook de October.
[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 06-10-2017 21:14 ]
10-15 container een Super Container! Ik maak ze gelijk open i.v.m. Oil.PcDealer schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:45:
[...]
12-15e container een Super Container (had alles meteen opengemaakt)!
BOOM SHAKALAKA!
1ste container een Super Container
25x Ouroboros
25x Hydra.
5/6 point blank.. prutserDaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:25:
Buck the T-22 zeg. Beuk net even vijf van de zes torpedo's point blank in een New Mexico. Leeft nog, healt gewoon doodleuk terwijl de bagger kanonnen van mijn schip nauwelijks iets doen en sloopt mij.
Maar wel tyerend voor de duitse lijn, zelfde euvel met de z-52 gehad, island hugging naar een montana sneaken, 8torps erin en de montana doodleuk weg zien varen met 1/3 van zn healt en rustig de guns oplijnen en boem weg Gijs... duitse torps zijn helaas gewoon te zwak, reload is gelukkig wel weer lekker
Bootje lag stil en wist de zesde net te ontwijken want random dispersie.GLR89 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:53:
[...]
5/6 point blank.. prutser
Maar wel tyerend voor de duitse lijn, zelfde euvel met de z-52 gehad, island hugging naar een montana sneaken, 8torps erin en de montana doodleuk weg zien varen met 1/3 van zn healt en rustig de guns oplijnen en boem weg Gijs... duitse torps zijn helaas gewoon te zwak, reload is gelukkig wel weer lekker
Toen kanonnen op 3KM. Ik probeer niet eens meer HE, dat werkt toch niet. AP op de superstructuur ketste ook gewoon af.
Verwijderd
Nou, ik denk daarom juist dat ik de kat maar even uit de boom kijk en speel er casual wat mee in plaats van actief de lijn verder te grinden. Ik refocus me weer op mn USN DD's. Bijna klaar met de Farragut. Zou graag hiermee op tier 8 willen komen om tegelijkertijd de Yamamoto campaign af te kunnen maken.
Iets anders:
Hoe doen de GoT clans het qua base unlocks? Mijn eigen clan zit nu iets meer dan half vol, dus we gaan eerst de docks bij langs.
0 unlocks, eerst de uitbreiding naar 40 in de main, dan zien we verder wel.Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:17:
[...]
Iets anders:
Hoe doen de GoT clans het qua base unlocks? Mijn eigen clan zit nu iets meer dan half vol, dus we gaan eerst de docks bij langs.
Natuurlijk ook geweldig voor HE spam in een rookgordijn.
Overigens, misschien wil ik ook wel bij de GoT clan op termijn. Niet zozeer om samen te spelen, dat komt misschien ook nog wel eens, maar meer om mee te liften met dat clanbase systeem.
Als ik speel, dan is het meestal ook wel even flink, dus ik kan wat bijdragen.
RPF ftw!DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:34:
Dat is waarom ik Duitse DD's wil spelen, counterplay voor andere DD's. Niks gemener dat eentje spotten, dichtbij komen, smoke en hydro en mollen.
Wees welkom!Overigens, misschien wil ik ook wel bij de GoT clan op termijn. Niet zozeer om samen te spelen, dat komt misschien ook nog wel eens, maar meer om mee te liften met dat clanbase systeem.![]()
Als ik speel, dan is het meestal ook wel even flink, dus ik kan wat bijdragen.
Met meer mensen stroomt er straks ook meer olie binnen, komt de rest vanzelf welSpamLame schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:14:
[...]
0 unlocks, eerst de uitbreiding naar 40 in de main, dan zien we verder wel.
Ga je schamen.
Nu wil ik niet meer.Wees welkom!
Maar ik ben er weer even klaar mee denk ik. In ieder geval voor vandaag. Wat een stelletje idioten weer. Je zou toch denken dat als je een T8 of hoger hebt, je tenminste al geleerd hebt om op de minimap te kijken. Verder haat de RNG me weer eens. Nee hoor, jij mag geen citadels scoren met een Hipper op een full broadside Chapayev, op minder dan 6km. Hij mag dit wel.
Echter zou ik graag samen spelen in een team, voor wat meer inzicht in de game. Ik zoek dus nog een leuke clan, wat samen is altijd leuker dan alleen.
@PcDealer wat is jouw ticket nummer? WG support denkt dat ik de katori eerder verkocht heb, wat niet het geval is afaikPcDealer schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:13:
Ik had de Katori-bundel gekocht. Ik kreeg echter geen Doubloons of credits voor een reeds in bezit hebbend schip. Ticket gestuurd en vandaag reeds antwoord en Doubloons bijgeschreven gekregen. Dikke prima qua afhandeltijd.
Heb meteen ook de October.
never mind, jij hebt geluk ik niet. De Katori is een bonus die niet gecompenseerd word indien je haar al had.
jammer de bammer, weer een wijze les geleerd.
[ Voor 13% gewijzigd door SpamLame op 08-10-2017 17:02 ]
Waar staat dat?SpamLame schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:24:
[...]
@PcDealer wat is jouw ticket nummer? WG support denkt dat ik de katori eerder verkocht heb, wat niet het geval is afaik
never mind, jij hebt geluk ik niet. De Katori is een bonus die niet gecompenseerd word indien je haar al had.
jammer de bammer, weer een wijze les geleerd.
Ticket #2076910
Category:
World of Warships
Sub-category:
In-Game goods
I bought Premium Account + Katori: https://eu.wargaming.net/shop/wows/premium/7106/
Katori I already had but did not receive compensation in credits or Doubloons.
Hmm, inderdaad geluk:Dear GoT_PcDealer,
thank you for contacting Wargaming Customer Support regarding your issue.
I have checked your purchase and have now manually added the compensation for the Katori to your account.
I hope this clears the situation and wish you a wonderful evening!
If you have any other questions, feel free to come back to us.
Best wishes,
Gabriela Wolf
Please note: Being a free bonus, Katori is not subject to compensation. This means that if you own the ship already, you will not be credited with its value in Credits or Doubloons!
https://eu.wargaming.net/shop/wows/premium/7106/
[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 08-10-2017 17:32 ]
precies dus dat, ach ja.PcDealer schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 17:31:
[...]
Waar staat dat?
[...]
[...]
Hmm, inderdaad geluk:
[...]
GoT2 staat open voor nieuwe leden. Stuur me even een ingame bericht en ik zal je een ivite doen. Verder zijn we met velen actief op discord, ook daar ben je van harte welkom. (Skype/teamspeak maar dan handiger) (: zie opening post voor de inviteDucar schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:32:
Vandaag deze game maar eens geprobeerd. Momenteel ben ik bezig met het battleship Nassau, heb net de captain unlocked. Vind het tot nu toe wel vermakelijk, lekkere rustige gameplay
Echter zou ik graag samen spelen in een team, voor wat meer inzicht in de game. Ik zoek dus nog een leuke clan, wat samen is altijd leuker dan alleen.

Dit was mijn tweede potje...
Ik heb de hele game gewoon gevaren op volle snelheid, en elke 30 seconden een salvo HE afgevuurd met redelijke accuratesse. Ik speelde niet eens goed ofzo, nee gewoon casual salvo's afvuren en lachen om de gestoorde HE damage. Kom op zeg, dit schip is zo belachelijk OP. Ook echt die citadel met HE shells. Dat was een Furutaka, waar ik echt medelijden mee kreeg. Stond al in de fik, en had kennelijk al damage control gebruikt. Twee salvo's van mij en zo goed als dood. Bij elkaar sloopte ik bij het eerste salvo zijn stuur, een geschuttoren en een set torpedobuizen. Tweede salvo een citadel, nog even in de fik, nog een geschuttoren en engine. Toen fikte die volslagen kreupel dood door een andere brand, dus niet eens de kill.
Ik ben ook echt bang voor de KGV, in mijn Scharnhorst. Ik ben voor geen enkel schip bang in mijn Scharnhorst, maar die wel. Ik vecht nog liever tegen een Lion ofzo. Sterker nog, dat heb ik dus al eens gedaan, en gewonnen ook.
Was ook dood, maar torpedeerde hem wel dood. Ik claim morele overwinning.
British BB's, broken beyond Repairs. maar idd OP as F%ck. T4 t/m T10. Probleem is dat elke bb op t8-10 nu alleen maar HE vuurt want british ofzo....DaniëlWW2 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 21:00:
Oke, de persoon die dit schip gebalanceerd vond, moet echt ontslagen worden zeg.![]()
[afbeelding]
Dit was mijn tweede potje...
Ik heb de hele game gewoon gevaren op volle snelheid, en elke 30 seconden een salvo HE afgevuurd met redelijke accuratesse. Ik speelde niet eens goed ofzo, nee gewoon casual salvo's afvuren en lachen om de gestoorde HE damage. Kom op zeg, dit schip is zo belachelijk OP. Ook echt die citadel met HE shells. Dat was een Furutaka, waar ik echt medelijden mee kreeg. Stond al in de fik, en had kennelijk al damage control gebruikt. Twee salvo's van mij en zo goed als dood. Bij elkaar sloopte ik bij het eerste salvo zijn stuur, een geschuttoren en een set torpedobuizen. Tweede salvo een citadel, nog even in de fik, nog een geschuttoren en engine. Toen fikte die volslagen kreupel dood door een andere brand, dus niet eens de kill.
Ik ben ook echt bang voor de KGV, in mijn Scharnhorst. Ik ben voor geen enkel schip bang in mijn Scharnhorst, maar die wel. Ik vecht nog liever tegen een Lion ofzo. Sterker nog, dat heb ik dus al eens gedaan, en gewonnen ook.![]()
Was ook dood, maar torpedeerde hem wel dood. Ik claim morele overwinning.
Niet alleen T8-10, juist niet. Nee, T4 spammen nu HE. Dat is best grappig als je met Britse HE reageert. Verder kan je een Britse BB verslaan, als je broadside krijgt en AP vuurt. Tegen een goede speler, no way. Ik denk dat ik maar eens wat harder ga grinden voor de KGV. Dat lijkt een behoorlijke sweet spot te zijn.GLR89 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 22:30:
[...]
British BB's, broken beyond Repairs. maar idd OP as F%ck. T4 t/m T10. Probleem is dat elke bb op t8-10 nu alleen maar HE vuurt want british ofzo....
IRL was het ook een uitstekend slagschip. Extreem zwaar gepantserd voor haar waterverplaatsing, vrij snel, redelijk goede zeewaardigheid, veel vuurkracht, goede AA. Gewoon een goed slagschip. Perfect is er niet, maar dit was een zeer goede balans van elementen. Beter dan de Franse richelieu, of de Amerikaanse North Carolina of South Dakota klassen.
Overigens heb ik echt iets met de Hipper. Elke game is altijd enorm uitkijken want een foutje en dan ben je zo de helft van je health kwijt. Neemt niet weg dat het echt een geweldige, geweldige kruiser is. Zo accuraat en verwoestende AP. Ik scoor regelmatig hogere per salvo AP damage op slagschepen met de Hipper, dan met de Bismarck of Scharnhorst. Met die schepen mag ik soms echt niks raken, en als het dan raak gaat, magische overpens of bounces die werkelijk nergens op slaan.
[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-10-2017 22:48 ]
Verwijderd
Bij mij gingen op gegeven moment ook de ogen open hoe sterk de AP is op de duitse kruisers na de Yorck. Hindenburg blijft waarschijnlijk mijn favoriete kruiser.DaniëlWW2 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 22:36:
[...]
Overigens heb ik echt iets met de Hipper.
Ik scoor regelmatig hogere per salvo AP damage op slagschepen met de Hipper, dan met de Bismarck of Scharnhorst.
Met AP had je hem in een salvo dood gehad.DaniëlWW2 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 21:00:Dat was een Furutaka, waar ik echt medelijden mee kreeg. Stond al in de fik, en had kennelijk al damage control gebruikt. Twee salvo's van mij en zo goed als dood. Bij elkaar sloopte ik bij het eerste salvo zijn stuur, een geschuttoren en een set torpedobuizen. Tweede salvo een citadel, nog even in de fik, nog een geschuttoren en engine. Toen fikte die volslagen kreupel dood door een andere brand, dus niet eens de kill.