• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 01:37
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:49:
[...]

Iets anders. Welke malloot heeft de Duitse DD's lopen balanceren zeg? Wat een klotelijn tot dusver. De T2 was oke, T3 hetzelfde en dus matig, de T4 heb ik vrij snel geskipped want daar was weinig leuks aan. Nu bij de T5 en wat een baggerschip is dit. Je kanonnen zijn net iets minder waardeloos dan ervoor, je spottingrange is behoorlijk, je hebt maar zes torpedo's en een kleine opening om ze stealth te lanceren. Je hitpoel is ook matig, je bent langzaam en je roer en machinekamers lijken maar 1hp te hebben en gaan dus meteen kapot...

Het gaat mij echt om T6 en daarboven maar de weg ernaartoe is echt niks. :(
Ik had de DEDD lijn juist geroemd om de lineaire upgrade tier na tier. Ik heb tot en met V getest.

LinkedIn WoT Cash Converter

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PcDealer schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:09:
[...]

Ik had de DEDD lijn juist geroemd om de lineaire upgrade tier na tier. Ik heb tot en met V getest.
Mijn mening over de T5 was misschien wat snel maar daaronder was het echt niks bijzonders.
Wat ook niet helpt is dat ik ook nooit eens een game mag winnen. Nee, jij moet alleen maar in het domboteam dat standaard verlies met nog acht vijandelijke schepen over. Die mag je alleen zinken in een matige DD...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-01 22:32
Ghengis schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:55:
Schapen, dat denk ik de afgelopen 6 rondjes bij dit spel. Iemand vaart ergens heen, de complete vloot erachterhaan. Maakt niet uit of er 1 of 2 bootjes van de tegenstander daar varen of de complete tegenvloot, doet er niet toe. Mensen kijken niet, maar volgen gewoon de eerste de beste.

De afgelopen rondjes gerust verloren tegen een ploeg waar slechts 2 van hun boten waren gezonken. 8)7
Ik heb hetzelfde meegemaakt aan beide kanten. Op hogere tiers is het vaak erger, want niemand wil bij elkaar in de buurt komen. Meestal probeer je de andere flank op te vangen met misschien een paar andere schepen, maar je weet dat er een wonder moet gebeuren, wil je het overleven. Op Two Brothers wil die tactiek vaak nog wel werken. Daar kun je door strategisch terugtrekken de vijand lang genoeg tegenhouden, zodat de andere flank de kans krijgt iets te doen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-01 17:35
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:49:
[...]

Ook weer duidelijk dan. :)

Iets anders. Welke malloot heeft de Duitse DD's lopen balanceren zeg? Wat een klotelijn tot dusver. De T2 was oke, T3 hetzelfde en dus matig, de T4 heb ik vrij snel geskipped want daar was weinig leuks aan. Nu bij de T5 en wat een baggerschip is dit. Je kanonnen zijn net iets minder waardeloos dan ervoor, je spottingrange is behoorlijk, je hebt maar zes torpedo's en een kleine opening om ze stealth te lanceren. Je hitpoel is ook matig, je bent langzaam en je roer en machinekamers lijken maar 1hp te hebben en gaan dus meteen kapot...

Het gaat mij echt om T6 en daarboven maar de weg ernaartoe is echt niks. :(
PcDealer schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:09:
[...]

Ik kan jullie vertellen dat het bagger blijft. Heb nu de T6 Geade, wat een poepboot. Guns zijn niks, beide calibers en torps doen ook niks. Detection van 16km na 1 schot. Je moet ook flink voor de enemy aimen voor beetje hits.

Conclusie: poepboten. Ik ga er geen tijd meer insteken. Had gehoopt dat het beter werd bij T6 maar naaaa 8)7
Glr erover gesproken die ook al T7 heeft, de Maass, en dat is nog steeds niks.

Ze moeten die boten echt herzien want nu is het niet speelbaar tegenover andere DD's.
HE is niks. Smoke maken en HE spammen werkt niet. Weinig fikkies. En ja, kortste smoke tijd van alle DD's.

Mijn Kiev doet veel beter zijn werk. Die heeft wel korte torps maar geweldige guns. Daar kan je wat mee.

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10-2025

ShockWave

Lost it somewhere

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:47:
[...]

Ik denk eigenlijk wel terecht. HE spammende DD's zijn soms echt belachelijk sterk en extra ROF maakt het alleen maar erger.
Die extra rate of fire is nodig voor DD's omdat je dmg per shell belachelijk laag is, AP schieten heeft weinig nut met sommige DD kalibers dus HE spam.
Daarbij kan je gemiddeld 200dmg verwachten per shell, niet alle shells doen dmg of zetten een boot in de fik.
Met je kruiser schiet je veel meer en laten we het over een BB maar niet hebbnen....

Star Citizen referralcode

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25
oops I did it again
oops i did it again

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:43
Kijkende naar de nieuwe skills zullen met name de BB's blij zijn lijkt het wel.

CV's zijn al generfed in het verleden. Torpedo's zijn generfed in het verleden. Blijft er nog over de ergernissen van het inivisfire en het in brand staan door HE spam. We hebben nu kennis gemaakt met de oplossing voor invisifirem zie German DD's, let maar op dit komt voor alle schepen DD's en Cruisers.

Kijkend naar de nieuwe skills valt dit op:

Two is better:
Send an additional capapult plane upon skill activation, and increase the cruising speed of capapult planes send two capapult fighters or spotters per consumable +20% cruising speed
Leuk nog meer kans gespot te worden als DD. Helemaal wanneer de betreffende DD of BB dood is blijven die krengen nog minuten lang vliegen. Torpedo's eerder gespot, een groepje van schepen met ieder 2 fighters, leuk!

Fire prevention: Minder kans op fires en let wel 4 in plaats van 4 plaatsen om in brand te vliegen. Middelste gedeelte is samengevoegd tot een sectie. Laat dit nu de sectie zijn die meestal in brand staat, fore en aft zijn al lastig te raken laat staan in brand te zetten. Oftewel in praktijk dicht tegen een 40% dmg reduction op vuur!

Adrenaline rush: Snellere reload wanneer je minder hitpoints hebt. Lijkt me praktisch wanneer je een grote hitpool hebt en altijd onder vuur genomen wordt!

Radio Direction Finder: Sector waarin het dichtstbijzijnde schip aangegeven wordt, midden van de sector wijst natuurlijk naar het schip toe blijkt in de praktijk! Waarom niet gewoon een arrow? Maar goed dit in combinatie met een radar is dodelijk. Voorbeelden uit de PTR: Battelship vraagt om radar aangezien hij RDF heeft en het schip dichtstbij in view zit op 9km, of te wel een DD is dichterbij. Hij geeft je al een richting waar je moet pre-aimen, pop radar en bye bye DD. Ander voorbeeld: Je zit op A als DD als laatste over van een groep, normaal kun je flanken. Vergeet het maar als iemand RDF heeft, hij weet waar de torps vandaan gaan komen. Suprise attack achter een eiland, vergeet het maar.

Al met al gaat het leuk worden komende tijd. Benieuwd wanneer die cap van BB's in game gaat komen. Hopelijk kan ik nog even genieten van mijn Zao, waar ik nu nog achter de BB's kan schuilen om damage te doen. Wordt dan niet snel gespot maar met de inkomende concealment nerf op de guns is dat maar afwachten weer.

Misschien toch de German BB lijn maar eens af gaan maken.

Untappd: Louwke80

• SpamLame
Louwke schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:09:
Kijkende naar de nieuwe skills zullen met name de BB's blij zijn lijkt het wel.

CV's zijn al generfed in het verleden. Torpedo's zijn generfed in het verleden. Blijft er nog over de ergernissen van het inivisfire en het in brand staan door HE spam. We hebben nu kennis gemaakt met de oplossing voor invisifirem zie German DD's, let maar op dit komt voor alle schepen DD's en Cruisers.

Kijkend naar de nieuwe skills valt dit op:

Two is better:
Send an additional capapult plane upon skill activation, and increase the cruising speed of capapult planes send two capapult fighters or spotters per consumable +20% cruising speed
Leuk nog meer kans gespot te worden als DD. Helemaal wanneer de betreffende DD of BB dood is blijven die krengen nog minuten lang vliegen. Torpedo's eerder gespot, een groepje van schepen met ieder 2 fighters, leuk!

Fire prevention: Minder kans op fires en let wel 4 in plaats van 4 plaatsen om in brand te vliegen. Middelste gedeelte is samengevoegd tot een sectie. Laat dit nu de sectie zijn die meestal in brand staat, fore en aft zijn al lastig te raken laat staan in brand te zetten. Oftewel in praktijk dicht tegen een 40% dmg reduction op vuur!

Adrenaline rush: Snellere reload wanneer je minder hitpoints hebt. Lijkt me praktisch wanneer je een grote hitpool hebt en altijd onder vuur genomen wordt!

Radio Direction Finder: Sector waarin het dichtstbijzijnde schip aangegeven wordt, midden van de sector wijst natuurlijk naar het schip toe blijkt in de praktijk! Waarom niet gewoon een arrow? Maar goed dit in combinatie met een radar is dodelijk. Voorbeelden uit de PTR: Battelship vraagt om radar aangezien hij RDF heeft en het schip dichtstbij in view zit op 9km, of te wel een DD is dichterbij. Hij geeft je al een richting waar je moet pre-aimen, pop radar en bye bye DD. Ander voorbeeld: Je zit op A als DD als laatste over van een groep, normaal kun je flanken. Vergeet het maar als iemand RDF heeft, hij weet waar de torps vandaan gaan komen. Suprise attack achter een eiland, vergeet het maar.

Al met al gaat het leuk worden komende tijd. Benieuwd wanneer die cap van BB's in game gaat komen. Hopelijk kan ik nog even genieten van mijn Zao, waar ik nu nog achter de BB's kan schuilen om damage te doen. Wordt dan niet snel gespot maar met de inkomende concealment nerf op de guns is dat maar afwachten weer.

Misschien toch de German BB lijn maar eens af gaan maken.
extra leesvoer
https://www.reddit.com/r/...t_about_class_nerfsbuffs/

Flamu is van mening dat 060 BB buff is, preview to follow

• auroortje
Zojuist mezelf nog 3x een Santa box gegeven, tis ook me verjaardag :+

2 boxen met cammo en de 3e........................................ een boot, de Indianapolis met 10 punten captain. _/-\o_

En zojuist me laatste box binnen voor deze dag, zitten repairs in en een extra port slot _/-\o_

imdianapolis

[ Voor 22% gewijzigd door auroortje op 31-12-2016 17:54 ]

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-01 18:02
Ik verwacht niet meer online te komen dit jaar, dus bij deze alvast: iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst en een zeer voorspoedig 2017 oOo

[ Voor 3% gewijzigd door GLR89 op 31-12-2016 19:38 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ben net over de helft van mijn grind naar de Gneisenau. Oh wat wil ik de Bismarck graag en met alleen maar meer buffs voor extra OP Germanness. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• PcDealer
Nachi binnen!
Montana: 115k dmg, 3 kills, Confederate, Die Hard
Montana: 115k dmg, 3 kills, Confederate, Die Hard, Nachi binnen!Montana: 115k dmg, 3 kills, Confederate, Die Hard, Nachi binnen!Montana: 115k dmg, 3 kills, Confederate, Die Hard, Nachi binnen!
Montana: 115k dmg, 3 kills, Confederate, Die Hard, Nachi binnen!Montana: 115k dmg, 3 kills, Confederate, Die Hard, Nachi binnen!

• SpamLame
Lekker zo op de laatste dag, neem aan dat je het setje nu ook compleet hebt.

Btw goed 2017 allen

• Louwke
Beste wensen allen!

• PcDealer
SpamLame schreef op zondag 1 januari 2017 @ 01:17:
[...]

Lekker zo op de laatste dag, neem aan dat je het setje nu ook compleet hebt.
Jups :)

Sims en Yubari te koop: https://worldofwarships.e...hop/premshop-sims-yubari/

228.787 Free XP
Van de week nog 5000 Free XP in een Super Container.

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 01-01-2017 14:39 ]

• auroortje
Voor allemaal de beste wensen en veel XP toegewenst dit nieuwe jaar. :w

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:10
Beste wensen allemaal :). Op een hoop XP ;-).

Sinds afgelopen vrijdag de Myoko unlocked. Wat een geweldige upgrade is dat na de Aoba zeg, heerlijk die 5 turrets / 10 guns die HE spammen :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• GLR89
Hammetje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:44:
Beste wensen allemaal :). Op een hoop XP ;-).

Sinds afgelopen vrijdag de Myoko unlocked. Wat een geweldige upgrade is dat na de Aoba zeg, heerlijk die 5 turrets / 10 guns die HE spammen :).
make me jalous, gisteren de turret upgrade van de furutaka unlocked. 3x2 guns is al een hele verbetering. Nog een lange grind naar de Zao, maar als hij beter is als de Hindenburg heb ik het er graag voor over _/-\o_ een crew trainer in de vorm van de Atago heb ik gelukkig binnen met de santa gifts :9

• Louwke
It's all worth it. Wat krijg je als je twee yamato's en een NC bow on voor een Zao liggen? Nou een aardige bbq die eindigt in 213k damage.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

OPmu gaat even door de nieuwe perks heen. :P

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04-2025
Dronken spelen werkt echt niet :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bFKRGE1sPgWtfJbBODH5KKGU/medium.png

• Louwke
Stukje uit de stream van Flamu, hier speelt hij met RDF op zijjn Shimakaze.

https://clips.twitch.tv/flamuu/CuteLocustPoooound

Oh en Shinonome in the house oOo

• Hiawatta
  • Laatst online: 06-01 10:52
beste wensen nog en grats dealer met je complete verzameling.

• SpamLame
Woei eerste T10 unlocked (nog niet gekocht tho), Shimakaze

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik moet zeggen dat de Graf Spee best wel aardig is. Het is nu niet het beste schip ooit ofzo maar wel leuk. Zeker omdat veel kruisers niet door lijken te hebben dat je ze zwaar outgunned. Oh het is maar een kruiser, kan wel een beetje broadside en poef. :P

Het is geen Scharnhorst maar wel aardig. :)

• PcDealer
GLR89 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:02:
[...]

make me jalous, gisteren de turret upgrade van de furutaka unlocked. 3x2 guns is al een hele verbetering.
Een van de mijn beste grinds. Ideaal om dd's mee te slachten.

• GLR89
PcDealer schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:52:
[...]

Een van de mijn beste grinds. Ideaal om dd's mee te slachten.
niet alleen dds zijn een perfect slachtoffer. Man die HE doet meer dmg dan AP op menig ander scheepstype, regelmatig 4-8k volleys op andere schepen gedaan met HE only (ok ok resultaten van de Atago, ARP myoko e.d. tel ik hierin mee >:)) Anyhow, die IJN cruisers bevallen me tot nu toe behoorlijk _/-\o_

• SpamLame
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:38:
Ik moet zeggen dat de Graf Spee best wel aardig is. Het is nu niet het beste schip ooit ofzo maar wel leuk. Zeker omdat veel kruisers niet door lijken te hebben dat je ze zwaar outgunned. Oh het is maar een kruiser, kan wel een beetje broadside en poef. :P

Het is geen Scharnhorst maar wel aardig. :)
GrafSpee, had je die gekocht dan?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

SpamLame schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:00:
[...]

GrafSpee, had je die gekocht dan?
Yup. Die grindmissies ga ik toch niet voltooien. De eerste serie had ik gedaan, de tweede en derde waren ook nog wel gelukt maar ik betwijfel of ik de vierde ook had gehaald. Wou het schip eigenlijk wel dus maar gekocht. In ieder geval is de Graf Spee beter dan de Nürnberg maar dat is ook niet al te moeilijk. Met een vrij goede bepantsering kan je wel wat afketsten. 16km bereik en kanonnen die grotendeels vergelijkbaar zijn met die van de Scharnhorst kan je ook wel wat op T6. Het is een hybride tussen kruisers en slagschepen maar meer richting de kruiser waar de Scharnhorst meer slagschip is.

Betere torps, preciezere kanonnen en hydro ruil je voor iets langzamer zijn en veel minder bepantsering. Voor T6 is het wel aardig. Niet een goddelijk schip zoals de Scharnhorst maar wel aardig. Verder heb ik nu al mijn 10 punt kapitein binnen via de missies en die Leander wil ik ook wel. Daarna stop ik ook met die missies denk ik en dan heb ik waarschijnlijk toch geen zin meer om te spelen. :P
GLR89 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:56:
[...]

niet alleen dds zijn een perfect slachtoffer. Man die HE doet meer dmg dan AP op menig ander scheepstype, regelmatig 4-8k volleys op andere schepen gedaan met HE only (ok ok resultaten van de Atago, ARP myoko e.d. tel ik hierin mee >:)) Anyhow, die IJN cruisers bevallen me tot nu toe behoorlijk _/-\o_
Moet je na gaan dat ik de Furutaka kon waarderen toen het nog de Furrytaco was. Aoba is geweldig, stiekem mijn favoriete T6 kruiser. Nog leuker dan de Budyonny. Myoko was ik geen fan van. Geen slecht schip maar ook niet bijzonder. Ik heb een volle HE spam opzet met alle perks en vlaggen en dan fik je echt alles af maar het schip bleef matig. Te log en te snel afgemaakt door een slagschip dat even naar je kijkt. Best jammer dat de meta zo belachelijk BB vriendelijk is. In mijn Scharnhorst is het heel leuk, kruisers not to much.

Heb trouwens ook bijna de Gneisenau. Stiekem ga ik die ook wel waarderen denk ik zo. Soms mis ik de extra poef van 38cm kanonnen wel bij de Scharnhorst. Dat is totdat ik weer eens een 8 a 10K salvo op een slagschip afvuur. :P

[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-01-2017 17:21 ]

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
@hierboven, de Zao is echt goddelijk. Het schip met mijn hoogste avg damage en record damage ('slechts' 224k). De passieve speelstijl die je (zeker in het begin) af en toe moet hanteren is wel wat jammer, maar als de vijand eenmaal wat is uitgedund kan je er ook heerlijk agressief mee spelen. Ik heb er nu ook Expert Loader op zitten zodat je in het geval dat snel kunt overschakelen naar de AP die ook enorm veel schade kan uitrichten.

Zelf ben ik nu wat T8 schepen (Edinburgh, Bismarck, NC, NO, Chapayev) aan het levellen maar ik begin me toch een beetje te ergeren aan de matchmaking. Ik heb het niet bijgehouden maar voor m'n gevoel zit je zeker tweederde van je potjes in een T10 game. Nou is dat op zich niet zo erg, als je een beetje oké speelt kun je je in de meeste schepen wel staande houden, maar je kan zo weinig invloed uitoefenen op het resultaat van de game. Ik ga in een Chapayev niet een cap pushen om m'n radar te gebruiken als de Yamato's achter me lekker op 10 km afstand blijven liggen. Net weer een game (gelukkig de laatste) in de Chapayev, waarin in twee keer zoveel xp haal als een Grösse Kurfürst die het hele potje aan het wegvaren is. Gelukkig kan ik dan altijd nog teruggrijpen op de Zao / Khaba / Belfast om lekker huis te houden, maar het haalt de lol wel een beetje uit het spel op T8.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• ShockWave
  • Laatst online: 24-10-2025

ShockWave

Lost it somewhere

Hoe zit dat btw met die Graf Spee en santa convoy missions, je kan de convoy's niet eerder starten als dat je een Graf Spee hebt maar die kan je pas binnenhalen vanaf 09-01-17 omdat dan pas de laatste missie start.
Vervolgens heb je nog tm de 18e voor de convoymissions...... :?

Star Citizen referralcode

• Joe_P
Of je koopt een Graf Spee -> WG profit!

• GLR89
ShockWave schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:25:
Hoe zit dat btw met die Graf Spee en santa convoy missions, je kan de convoy's niet eerder starten als dat je een Graf Spee hebt maar die kan je pas binnenhalen vanaf 09-01-17 omdat dan pas de laatste missie start.
Vervolgens heb je nog tm de 18e voor de convoymissions...... :?
jep deze:
Joe_P schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:27:
Of je koopt een Graf Spee -> WG profit!
of je moet de laatste ~10 dagen heel goed je best doen. WG heeft nooit gezegd dat ze het eerlijk zouden maken. Dat we uberhaubt de santa missies al hebben op de EU server mag een wonder (groepsdruk) heten

• Joe_P
Je hoort mij niet klagen hoor (gratis schepen zijn altijd goed, ook al moet je daarvoor veel spelen), maar het is natuurlijk wel een slimme manier om wat extra geld binnen te halen. Ik denk dat voor veel mensen de bonus die ze met die missies kunnen krijgen net datgene is dat hen kan overtuigen de Graf Spee te kopen.

Na 11 potjes vandaag een win rate van 27%, ik ga maar even wat anders doen. :F

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus, ik dacht ik waag ook een gokje met Santa...
€50 verder en alleen maar waardeloze vlaggen, camo's en een Marblehead. :')

Ik had gewoon de Tirpitz moeten kopen. :'(

• GLR89
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:10:
Dus, ik dacht ik waag ook een gokje met Santa...
€50 verder en alleen maar waardeloze vlaggen, camo's en een Marblehead. :')

Ik had gewoon de Tirpitz moeten kopen. :'(
Als je de scharnhorst al hebt zou ik dat niet doen. Je bent bijna bij de bismarck aangeland las ik. De tirpitz is een matige kopie/tegenhanger ja hij heeft torps, maar ook waardeloze secondaries. Als crew trainer heeft de scharnhorst daarom "met extreem grote voorsprong" mijn voorkeur. Wil je graag een schip kopen, kan ik je de Atago aanraden, verder kan de Kutuzuv op mijn goedkeuring rekenen en ook de Warspite is erg leuk. Tirpitz is het geld niet "meer" waard imho.

heb hem zelf in de begintijd aangeschaft vanwege historisch besef, en omdat het toen de enige Duitse bb was in de game. Daar kon hij zeker op mijn waardering rekenen, maar nu hij de Bismarck naast zich moet dulden heeft de tirpitz geeningame bestaansrecht meer wmb....

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

GLR89 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:33:
[...]

Als je de scharnhorst al hebt zou ik dat niet doen. Je bent bijna bij de bismarck aangeland las ik. De tirpitz is een matige kopie/tegenhanger ja hij heeft torps, maar ook waardeloze secondaries. Als crew trainer heeft de scharnhorst daarom "met extreem grote voorsprong" mijn voorkeur. Wil je graag een schip kopen, kan ik je de Atago aanraden, verder kan de Kutuzuv op mijn goedkeuring rekenen en ook de Warspite is erg leuk. Tirpitz is het geld niet "meer" waard imho.

heb hem zelf in de begintijd aangeschaft vanwege historisch besef, en omdat het toen de enige Duitse bb was in de game. Daar kon hij zeker op mijn waardering rekenen, maar nu hij de Bismarck naast zich moet dulden heeft de tirpitz geeningame bestaansrecht meer wmb....
Ik heb al een doemhorst dus. :P
Maar meer dat ik voor het geld een T8 premium had kunnen kopen of het beter gewoon niet had kunnen uitgeven. Baal ik een beetje van...
Moet nog een game winnen met de Bayern en dan heb ik de Gneisenau. Moet ik wel eens winnen. Ik ben mezelf echt naar T10 aan het verliezen. :')

Verder heb ik weinig interesse in zowel de Atago als de Kutuzov. Ik hou niet zo van kleiner kaliber HE spammers en aangezien de Myoko mij ook niet al te veel bevalt ga ik de gok niet wagen met de Atago. Eerst maar eens kijken of ik ooit nog verder ga met de Japanse kruisers.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:20
GLR89 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:33:
[...]

ik moet dit beaamen ik heb ook een bismarck (en bijna elke andere premium WG moet me wel lief blijven vinden) sinds ik mn Bismarck heb unlocked speel ik er bijna nooit meer mee (en nu al helemaal niet nu ik mn Curryworst kan varen >:)

van de week7 cits op een voorbij varende Yamato, :+ 3km en me dan nog uitmaken voor aimbot.
Hij had me nooit gezien omdat ik achter een eiland lag te campen (ik was aan het healen nadat hij me bijna aan gort geknald had vanaf 11km)

• Louwke
Bismarck vs Tirpitz is een beetje net wat voor voorkeur je hebt. Op een of andere manier heb ik betere games in de Tirpitz dan in de Bismarck. Wellicht komt dat nu juist door het brawlen. Ik ben meer gewend aan de stijl Scharnhorst en Tirpitz get close in your face en dan torps. Bevalt met beter dan de Bismarck, waar ik het gevoel heb ook meer een doelwit te zijn. Wat ook veel verschil maakt natuurlijk.

Gisteren wat FreeXP besteed aan de Neptune! Na de Edingburgh toch even wennen, ok lijkt hetzelfde maar de shells lijken een hogere arc te hebben?! Eerste potje wel meteen een double strike met de torps, die 8 per zijde scheelt een bult zeg! Gearing in de smoke en een Zao die om de hoek kwam.
Waar ik over twijfel is het volgende, 7% accuracy of extra AA range, ik loop met Manual AA. En dan nog reload vs 20% extra AA damage. Ok er zijn weining CV's maar kom ze in de range van T8 toch regelmatig tegen!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-01 14:55
Vind Bismarck een van de fijnste Tier 8 BB. Zit nu 30K van FdG maar ik denk dat ik Bismarck gewoon hou. BB's spelen gewoon wat leuker zeker nu ik de Missouri heb. DD's spelen vind ik niet meer zo leuk als vroeger. Ondanks ik van de week mijn shimi onder stof heb gehaald en 282K damage heb gehaald gaf me niet echt bevredigend gevoel

• GLR89
hopiconjo schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:46:
Vind Bismarck een van de fijnste Tier 8 BB. Zit nu 30K van FdG maar ik denk dat ik Bismarck gewoon hou. BB's spelen gewoon wat leuker zeker nu ik de Missouri heb. DD's spelen vind ik niet meer zo leuk als vroeger. Ondanks ik van de week mijn shimi onder stof heb gehaald en 282K damage heb gehaald gaf me niet echt bevredigend gevoel
zou inderdaad bij de Bismarck blijven hangen.
  • Ranked
  • Close range brawler met extreem goede secondaries
  • belachelijk goed pantser op korte afstand (citadels nagenoeg onmogelijk)
  • door een ruime hp pool behoorlijk goed tank (incasseer) vermogen
bovenstaande puntjes maken de Bismarck voor mij het nagenoeg perfecte schip.
door het tanky vermogen kun je lekker mee pushen met de cruisers en soms zelfs dds. Je hydro maakt het torp spotten erg makkelijk waardoor je ze kunt ontwijken.
Doordat je pusht zul je waarschijnlijk prio 1 target worden voor de vijand waardoor cruisers het een stuk makkelijker hebben en je perfect kunnen supporten _/-\o_
+ op korte afstand is het makkelijk enorme hits te maken 10-15k salvo's zijn eerder regel dan uitzondering :D

tel hierbij bovenop dat de FDG een ware aanfluiting is en voelt als 3 stappen terug + een mokerslag in je gezicht omdat bijna elk schot mist of overpen is. Bovenbouw van de FDG is huge dus makkelijk te raken waardoor je hp gewoon smelt waar je bij staat... :(

Duitse BBs zijn gewoon geen lange afstand schepen.

• Wognummer
GLR89 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:02:
[...]

zou inderdaad bij de Bismarck blijven hangen.
  • Ranked
  • Close range brawler met extreem goede secondaries
  • belachelijk goed pantser op korte afstand (citadels nagenoeg onmogelijk)
  • door een ruime hp pool behoorlijk goed tank (incasseer) vermogen
tel hierbij bovenop dat de FDG een ware aanfluiting is en voelt als 3 stappen terug + een mokerslag in je gezicht omdat bijna elk schot mist of overpen is. Bovenbouw van de FDG is huge dus makkelijk te raken waardoor je hp gewoon smelt waar je bij staat... :(

Duitse BBs zijn gewoon geen lange afstand schepen.
de FdG is echt een drama ik heb met heel veel plezier 100k Free XP stukgeslagen op de Curryworst om daar vanaf te zijn zeg...

Het lijkt wel of je op 15+km niet raak KON schieten en dan wel die verdwaalde citadels af en toe (altijd op de Atago dat was dan weer wel grappig)
Die waren echt heel zeldzaam boven de 15km (eronder ook trouwens) tenzij je op 8-10KM kwam maarja dan had je liever de BIS want ja secondary POWERRRRRR

• Joe_P
Louwke schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:30:
[...]
Waar ik over twijfel is het volgende, 7% accuracy of extra AA range, ik loop met Manual AA. En dan nog reload vs 20% extra AA damage. Ok er zijn weining CV's maar kom ze in de range van T8 toch regelmatig tegen!
Gefeliciteerd met de Neptune, ik moet nog 50k xp op de Edinburgh. Net ook de Dimitri Donskoi unlockt maar ik denk dat ik het geld nog maar even bewaar voor de Neptune. Als ik een long range cruiser wil spelen pak ik wel m'n Zao of Hindenburg.

Zelf ga ik denk ik voor de AA range op de tweede slot en de reload op de derde slot. Accuracy is niet zo heel belangrijk als je zoveel shells de lucht in kan gooien en extra AA range is dan wel een goed alternatief. Maar er zijn nu niet genoeg carriers om een volledige AA build te verantwoorden. Sowieso wordt AA waarschijnlijk nog sterker met de nieuwe captain skills dus de verwachting is dat het aantal carriers alleen maar zal dalen (tot de carrier UI rework ergens dit jaar).

[edit] Ik heb even de shell velocity opgezocht, maar die is bij de Neptune (746 km/u) inderdaad iets lager dan die van de Edinburgh (841 km/u). Dan maar gebruik maken van de extra concealment. ;)
Wognummer schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:11:
[...]
de FdG is echt een drama ik heb met heel veel plezier 100k Free XP stukgeslagen op de Curryworst om daar vanaf te zijn zeg...
[...]
Hmm, misschien dat ik het dan ook maar bij de Bismarck laat. Helaas heb ik daarin nogal last van slechte matchmaking. Het is nog steeds een leuk schip om mee te spelen, maar tegen Yamato's / Zao's kan je niet zoveel doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Joe_P op 04-01-2017 12:28 ]

• Wognummer
Joe_P schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:24:
[...]

Hmm, misschien dat ik het dan ook maar bij de Bismarck laat. Helaas heb ik daarin nogal last van slechte matchmaking. Het is nog steeds een leuk schip om mee te spelen, maar tegen Yamato's / Zao's kan je niet zoveel doen.
het is lastig adviseren want die Kurfurst sloop je diezelfde Yamato's dan weer mee en die Zao is gewoon ook dan nog een vervelende varende Citadel maarja zie ze maar eens te raken... lol

• Hiawatta
  • Laatst online: 06-01 10:52
Had al een tijdje de gearing unlocked, maar nog niet gekocht, nu toch maar na een supercontainer met 10 miljoen credits erin gekocht, wat een machtig schip is dat zeg.
Heerlijke turrets, 16.5km torps, I love it!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:02

spartacusNLD

This is Sparta!!

- :P

[ Voor 98% gewijzigd door spartacusNLD op 04-01-2017 14:00 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• k995
DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 01:04:
[...]

Ik heb al een doemhorst dus. :P
Maar meer dat ik voor het geld een T8 premium had kunnen kopen of het beter gewoon niet had kunnen uitgeven. Baal ik een beetje van...
Moet nog een game winnen met de Bayern en dan heb ik de Gneisenau. Moet ik wel eens winnen. Ik ben mezelf echt naar T10 aan het verliezen. :')

Verder heb ik weinig interesse in zowel de Atago als de Kutuzov. Ik hou niet zo van kleiner kaliber HE spammers en aangezien de Myoko mij ook niet al te veel bevalt ga ik de gok niet wagen met de Atago. Eerst maar eens kijken of ik ooit nog verder ga met de Japanse kruisers.
bayern vond ik fantastisch om te spelen, eigenlijk 1 van mijn succesvolste schepen.

Zit aan T8 Mogami en dat is een HE spammer voor het meeste, af en toe AP als iemand dom genoeg is om een broadside te tonen maar omdat je moeilijk dicht kan komen (of je word gedelete) is de schade beperkt. WR is 57% schade tegend e 65k gemiddeld je kan er dus wel mee uit de voeten mits je voorzichtig bent. Het enige echt lastige is de verschrikkelijek torpedo angles je moet al een broadside bijna tonen wil je torps gebruiken.

• Louwke
Mensen die Torps in een Mogami gebruiken tegen je wanneer ze Bow on naar je toe varen weten niet waar ze mee bezig zijn. Nou ja of ze moeten vrijwillig XP Pinata willen zijn. Nee dat leer je zeer snel af! Ik gebruikte ze alleen wanneer ik een vermoeden had wanneer ergens iets verstopt zat of de hoek om zou komen. Altijd preventief of op de vlucht. Eigenlijk geldt dat voor alle IJN Cruisers op de Atago na, daar heb je 2 enigsinds voorwaardse arcs die je kunt gebruiken. Maar een vreselijk ding die Mogami.... helaas nooit de hoogtij dagen gezien. Maar wanneer je niet will HE spammen is de IJN lijn niets voor je helaas.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

RIP DDs

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0foO6wr.png

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Joe_P
Lol, eindelijk eens goeie matchmaking in de Bismarck (T6-8, T6 carriers en één vijandelijke DD):
- 11 minute win
- 4 kills (helaas was de pot snel gewonnen anders had ik kraken kunnen halen)
- 147k damage
- 106 secondary hits :+

Ja, blijft toch een heerlijk schip. _/-\o_
Maar DD's zijn toch juist sneller dan de vijand? ;)

Ik weet nog niet wat ik van die skill moet vinden, op zich kan het wel een hoop frustratie van een onspotbare flankende DD's weghalen. Maar dat betekent wel meteen dat een van de grote voordelen van de japanse DD lijn weg is. Hopelijk gaan de DD's die dan niet meer kunnen flanken zich meer focussen op caps en spotting. Maar het kan ook betekenen dat DD's nog passiever gaan spelen. Laatst weer een Shima gehad die lekker achterin bleef hangen, die toen ik vroeg waarom hij dat deed hij antwoordde met '20 km torps'. |:(

Ook wordt door deze skill (als veel mensen hem nemen tenminste, het is toch weer 4 punten) het ambushen van de tegenstander een stuk lastiger. Met de skill is het aardig duidelijk te zien als er iemand achter het eiland ligt te wachten.

Komende tijd maar wat commander skill filmpjes kijken en wat dingen uitproberen op de calculator. Helaas geen PT kunnen spelen om builds uit te proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Joe_P op 04-01-2017 15:29 ]

• Louwke
Als je de specs gaat bekijken van Flamu zie je het volgende voor een Des Moines zou RDF een must zijn aangezien er schijnbaar weinig andere dingen zijn die veel toevoegen. Leuke combi toch, Hoge RoF Radar en RDF. Zou niet de DD willen zijn als eerste in de Cap. Ook de cap contesters zullen het nemen, feeft je een groot voordeel als je weet waar de andere DD zicht bevind in de Cap.

Vrees dat de mindere spelers het ook gaan nemen. Van de week begon er een Donskoi te klagen over vuren vanachter een smoke screen. Waar is je radar voor maaat? Meteen al dat het afgelopen is voor de DD's na deze patch. Ik vrees het ook. Ook al zijn er betere keuzes voor je schip om er meer uit te halen. Niet dat dat de potato's tegenhoud, ze zeilen nu al langs de lijnen en als ze dan een tool hebben om die DD's te spotten die ze af en toe tegenkomen zal niemand ze tegenhouden die skill te kiezen.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Joe_P schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:06:
Ik weet nog niet wat ik van die skill moet vinden, op zich kan het wel een hoop frustratie van een onspotbare flankende DD's weghalen. Maar dat betekent wel meteen dat een van de grote voordelen van de japanse DD lijn weg is. Hopelijk gaan de DD's die dan niet meer kunnen flanken zich meer focussen op caps en spotting. Maar het kan ook betekenen dat DD's nog passiever gaan spelen. Laatst weer een Shima gehad die lekker achterin bleef hangen, die toen ik vroeg waarom hij dat deed hij antwoordde met '20 km torps'. |:(

Ook wordt door deze skill (als veel mensen hem nemen tenminste, het is toch weer 4 punten) het ambushen van de tegenstander een stuk lastiger. Met de skill is het aardig duidelijk te zien als er iemand achter het eiland ligt te wachten.

Komende tijd maar wat commander skill filmpjes kijken en wat dingen uitproberen op de calculator. Helaas geen PT kunnen spelen om wat builds uit te proberen.
Ik denk dat het wordt overschat hoe ''usefull'' het gaat zijn. Alleen tegen DDs is het handig. Vaak zijn alle andere schepen toch al gespot.

zao build (15 punten)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vUbkGhi.png

sharnhorst ''brandweer'' build (17 punten):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1qZfwer.png
of
sharnhorst CQB build (17 punten):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MExzgcK.png

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 04-01-2017 15:46 ]

• k995
Louwke schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:12:
Mensen die Torps in een Mogami gebruiken tegen je wanneer ze Bow on naar je toe varen weten niet waar ze mee bezig zijn. Nou ja of ze moeten vrijwillig XP Pinata willen zijn. Nee dat leer je zeer snel af! Ik gebruikte ze alleen wanneer ik een vermoeden had wanneer ergens iets verstopt zat of de hoek om zou komen. Altijd preventief of op de vlucht. Eigenlijk geldt dat voor alle IJN Cruisers op de Atago na, daar heb je 2 enigsinds voorwaardse arcs die je kunt gebruiken. Maar een vreselijk ding die Mogami.... helaas nooit de hoogtij dagen gezien.
Valt wel mee vind ik als ik de stats zie is er weinig verschil tussen de meeste CA's op tier 8. Allemaal hetzelfde probleem: een paar hits van een BB en je hp's zijn weg.

Maar ik gebruik wel actief die torpedo's hoor. Zeker in het begin als er veel verschillende doelen zijn , de range van 10km is genoeg om effectief op een redelijk veilige afstand vlug te kunnen gebruiken als je goed gepositioneerd bent of als je ze je achtervolgen om ze zo te lanceren. Al veel kills mee gehad.
Maar wanneer je niet will HE spammen is de IJN lijn niets voor je helaas.
Welke cruiser dan wel? Buiten de britse maar dan spam je AP.

• Joe_P
Voor mijn high tier schepen is RDF denk ik alleen echt nuttig op de Gearing (misschien ook voor de Khaba en de Donskoi als ik die ooit koop). Veel zal denk ik ook afhangen van de hoeveelheid carriers die er na de patch overblijven. Als er genoeg carriers zijn is AFT voor veel schepen nuttiger dan RDF.

@SpartacusNLD, zou je op de Sharnhorst niet DDCA (2e vliegtuig) nemen als eerste skill? AA bonus en makkelijker torps / DD's spotten.

• Louwke
k995 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:47:
[...]

Valt wel mee vind ik als ik de stats zie is er weinig verschil tussen de meeste CA's op tier 8. Allemaal hetzelfde probleem: een paar hits van een BB en je hp's zijn weg.

Maar ik gebruik wel actief die torpedo's hoor. Zeker in het begin als er veel verschillende doelen zijn , de range van 10km is genoeg om effectief op een redelijk veilige afstand vlug te kunnen gebruiken als je goed gepositioneerd bent of als je ze je achtervolgen om ze zo te lanceren. Al veel kills mee gehad.

[...]

Welke cruiser dan wel? Buiten de britse maar dan spam je AP.
Denk dan meer in de German lijn. Hoewel daar de HE ook niet zo slecht is dan voor gedaan wordt. Echter de AP is bruut goed op alles wat op welke range dan ook een beetje broadside laat zijn.

Maar inderdaad de cruisers zijn wat dat betreft een aardig eenduidige lijn geworden. Maar goed wat is de reden daarachter? Meeste weten te anglen tegen de Germans, dus helaas geen AP. Verder een beetje je nek uitsteken kan al zorgen voor een snelle terugkeer naar Port door een BB. Liefst speel ik ook wat aggressiever maar helaas. Nee tegenwoordig wat op afstand met de Zao alles en zijn moeder proberen in brand te zetten. En zo af en toe een cruiser naar de andere wereld met een full broadside of de AP van dat ding.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Joe_P schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:55:
@SpartacusNLD, zou je op de Sharnhorst niet DDCA (2e vliegtuig) nemen als eerste skill? AA bonus en makkelijker torps / DD's spotten.
Wellicht. Die reload skill ben ik verslaafd aan geraakt omdat je in CQB vaak snel moet wisselen. Scheelt dat zoveel dan kwa spotting? AA zal me een worst wezen.. ik zie vrij weinig CV's

• GLR89
Er gaat binnenkort een CV buff/update komen. Hierdoor zal de ballance van carriers verbeteren. Verwacht dus dat de AA spec dan wel weer noodzakelijk is. Al je captains hertrainen kost je een aardige bak doubloons als je ze tegen die tijd weer aan moet passen. Zou dat wel in je achterhoofd houden bij het re speccen van je captains

• auroortje
Zojuist me 1ste container gepakt voor vandaag en meteen een superbox.

_/-\o_ 20 Miljoen credits _/-\o_

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

auroortje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:16:
gratz :)F

had 2 superboxen gekocht.. sims en een anshan 8)7
allebei met 10 point captain :o
GLR89 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:00:
Er gaat binnenkort een CV buff/update komen. Hierdoor zal de ballance van carriers verbeteren. Verwacht dus dat de AA spec dan wel weer noodzakelijk is. Al je captains hertrainen kost je een aardige bak doubloons als je ze tegen die tijd weer aan moet passen. Zou dat wel in je achterhoofd houden bij het re speccen van je captains
hmmm goed punt d:)b

[ Voor 48% gewijzigd door spartacusNLD op 04-01-2017 18:27 ]

• Joe_P
Nu met die missies wel wat meer carriers tegengekomen. Net ook zelf het carrier gedeelte van de missies afgerond (heb daarvoor de Zuiho nog gehouden) en meteen daarna met de Zao de cruiser missie gepakt. Nu moet ik de DD missie doen met 20k flooding damage, maar dat is nog best lastig.

185k damage loss in de Hindenburg... Op de een of andere verlies ik daarin altijd de beste potjes en winnen we potjes waarin ik niet zoveel doe.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

auroortje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:16:

Dat was het dan ook. Zo ging het ook bij mij. Eerste container was meteen super en daarna was het bijna alleen maar bagger. :P
GLR89 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:00:
Oh leuk, genoot juist een beetje van de game...
Nee, ben niet bepaald onder de indruk van hoe CV's zijn geïmplementeerd. Het meest waardeloze zijn de magische torpedobommenwerpers die opeens 180 graden kunnen draaien en point blank torpedo's droppen die je nooit kan ontwijken. CV's verdienen echt wel een buff maar daar moet ook iets aan gedaan worden.

[ Voor 52% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-01-2017 20:38 ]

• PcDealer
Deden ze maar vaker point blank, dan konden ze niet scherpstellen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PcDealer schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:28:
Deden ze maar vaker point blank, dan konden ze niet scherpstellen.
Oke, point blank als in op het minimale waar de torpedo nog steeds afgaat bij inslag.

• joshje
  • Laatst online: 06-01 16:34
Van mij mogen ze CV helemaal weg nerfen. Vind het maar vreselijke dingen. Helemaal die rng bombers vanaf T8 die 10-15k damage doen per keer :') vind CV meeste vervelende dingen uit het spel. Ook als ik naar de stats kijk zijn de cv's van T8 en hoger sterk genoeg. Staan toch altijd erg hoog met average damage.

• GLR89
joshje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:05:
Van mij mogen ze CV helemaal weg nerfen. Vind het maar vreselijke dingen. Helemaal die rng bombers vanaf T8 die 10-15k damage doen per keer :') vind CV meeste vervelende dingen uit het spel. Ook als ik naar de stats kijk zijn de cv's van T8 en hoger sterk genoeg. Staan toch altijd erg hoog met average damage.
jup dmg doen ze prima, alleen economisch zijn ze al dood geknuppeld. Regelmatig qua dmg de 200k gepasseerd en met xp onderin de middenmoot, credits zijn om te janken, 15-25k.... Elke dd die 2 caps verovert, niks spot en verder uit zn neus vreet heeft het 3 dubbele aan xp en credits 8)7

• joshje
GLR89 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:11:
[...]

jup dmg doen ze prima, alleen economisch zijn ze al dood geknuppeld. Regelmatig qua dmg de 200k gepasseerd en met xp onderin de middenmoot, credits zijn om te janken, 15-25k.... Elke dd die 2 caps verovert, niks spot en verder uit zn neus vreet heeft het 3 dubbele aan xp en credits 8)7
Dat valt mij inderdaad ook op. Vind ook soms met DD's die ik speel als ik een matig potje hebt al vrij snel bovenaan sta qua XP.

Als je credits nodig hebt kun je het beste een DD spelen volgens mij. Sinds ik meer DD's speel ook nooit meer problemen qua credits.

• PcDealer
Doen ze dat regelmatig bij jou? Zorg dat divebombers je van de zijkant naderen en torpedobombers van de achter-/voorkant.

Credits printen met een cv (Gamecom Cammo +50%):
Saipan: last survivor, 1 kill, win by cap
Saipan: last survivor, 1 kill, win by capSaipan: last survivor, 1 kill, win by capSaipan: last survivor, 1 kill, win by cap
Saipan: last survivor, 1 kill, win by cap

Denk je veilig te zijn met je dd in de rook, terwijl je schiet? Iedereen kan de tracers zien. En ik ook...
Saipan: 2 kills, Akatsuki in smoke with dive bomber
Saipan: 2 kills, Akatsuki in smoke with dive bomberSaipan: 2 kills, Akatsuki in smoke with dive bomberSaipan: 2 kills, Akatsuki in smoke with dive bomber
Saipan: 2 kills, Akatsuki in smoke with dive bomber

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 05-01-2017 01:09 ]

• GLR89
https://wowreplays.com/Replay/26330

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DQ6aDlwTaXgArUv2mwvseRJV/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3pdUErDqtvFIxKRCRdgxEZtN/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V6Fwt0W992GogcvVhQrITHcv/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bu2QTMdOs5XWqfp9O8FV4Gs6/medium.jpg

heerlijke afsluiter van een meh.. avond.
General_lack_of_interest & GoT_PcDealer bedankt >:)

replay mapje ook maar eens leeg gegooid XD
was een beetje vol geslibt met 1615 replays voor 4,6GB aan data... oeps

• Joe_P
Het grote probleem met carriers is volgens mij het feit dat één speler het verloop van het (of jou) spel zo kan beïnvloeden. Daarmee bedoel ik een aantal dingen:

1. Top tier carriers kunnen te makkelijk iemands game verzieken als diegene net het verkeerde schip heeft of niet in de goede positie zit (zonder dat ze zelf enig risico op schade oplopen).

2. Omdat vliegtuigen ook torpedo's spotten kunnen ze de hele meta omgooien en DD's eigenlijk uit de game halen (als je naar de competitieve meta kijkt zijn carriers eigenlijk alleen maar aan het spotten en doen ze bijna geen damage). De beste carrier spelers zullen ook eerst op jacht gaan naar de DD´s (een paar keer mogen meemaken tegen papedipupi, was niet leuk). Dit verstoort weer de balans tussen cruisers en BB's.

3. Als de ene carrier speler beter is dan de andere (of nog erger een van de twee AFK is), dan kan de carrier de game goed naar z'n hand zetten (het heet niet voor niets carrien 8)). Dan bepaalt één persoon het hele potje.

Al met al vind ik dus dat er iets moet veranderen en ben ik erg benieuwd naar hoe ze de carriers gaan veranderen komend jaar.

[edit] @GLR89, was inderdaad een mooi potje. Toch maar goed dat ik in het nieuwe jaar niet ben gestopt met roken. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Joe_P op 05-01-2017 00:33 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen krijg ik weer kansloos en kanslozer. De druppel was wel een typische twin brothers game. Ja, laten we allemaal lemmingtrain doen en niet verspreiden. Ik in mijn Scharnhost ging de andere kant op met een Cleveland en een Yorck. Lemmingtrained bijna het hele vijandelijke team. Volledig aan flarden geschoten maar wel 7 citadels gescoord op kruisers en 80k damage. Ondertussen pushed het team natuurlijk niet want oh wee als we geraakt zouden worden door iets. Eindigt natuurlijk met een omsingeling en alle vlagen gecapt door de tegenstanders. :')

Ik zei het nog zo maar nee hoor, we weten het allemaal beter in de chat. 8)7

Maar ik heb de Gneisenau eindelijk dus het kan ermee door. :P

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-01-2017 00:35 ]

• joshje
Joe_P schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 00:31:
Het grote probleem met carriers is volgens mij het feit dat één speler het verloop van het (of jou) spel zo kan beïnvloeden. Daarmee bedoel ik een aantal dingen:

1. Top tier carriers kunnen te makkelijk iemands game verzieken als diegene net het verkeerde schip heeft of niet in de goede positie zit (zonder dat ze zelf enig risico op schade oplopen).

2. Omdat vliegtuigen ook torpedo's spotten kunnen ze de hele meta omgooien en DD's eigenlijk uit de game halen (als je naar de competitieve meta kijkt zijn carriers eigenlijk alleen maar aan het spotten en doen ze bijna geen damage). De beste carrier spelers zullen ook eerst op jacht gaan naar de DD´s (een paar keer mogen meemaken tegen papedipupi, was niet leuk). Dit verstoort weer de balans tussen cruisers en BB's.

3. Als de ene carrier speler beter is dan de andere (of nog erger een van de twee AFK is), dan kan de carrier de game goed naar z'n hand zetten (het heet niet voor niets carrien 8)). Dan bepaalt één persoon het hele potje.

Al met al vind ik dus dat er iets moet veranderen en ben ik erg benieuwd naar hoe ze de carriers gaan veranderen komend jaar.

[edit] @GLR89, was inderdaad een mooi potje. Toch maar goed dat ik in het nieuwe jaar niet ben gestopt met roken. :+
Hier sluit ik mij inderdaad volledig bij aan :)

Net nog als laatste potje ook weer een super potje gehad!
Potje omgegooid in de laatste 10 seconde *O* Ik wil meer van dit soort potjes. Door dit soort potjes hou ik van Wows :)

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/38aabeeb16eba8bbe035f9e505da3e48.jpg

• GLR89
goede manier om carriers aan te pakken lijkt mij het spotting systeem.
Carrier kan alleen voor zichzelf spotten. Basis spot vanaf het schip in een mooie cirkel om zich heen + waar zn vliegtuigen rond zwermen.
Dat een carrier alles kan zien wat door anderen gespot is is nogal onzinnig en maakt het ook makkelijk dat de carrier ideale doelen kiest. (In bijv een tyfoon is de carrier nauwelijks OP te noemen) maak zo'n soort mechanisme voor de normale games (met betere spotting range voor planes) en dan is het ideale doel uitzoeken over.

Dit systeem zouden ze wmb breder moeten trekken voor alle schepen hoor. BBs die 80km achter de frontlinie blijven hangen maar wel alles kunnen spotten is ook ziek. nodigt niet uit om actief in de voorste linies mee te vechten.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

joshje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 00:42:
[...]
Hier sluit ik mij inderdaad volledig bij aan :)

Net nog als laatste potje ook weer een super potje gehad!
Potje omgegooid in de laatste 10 seconde *O* Ik wil meer van dit soort potjes. Door dit soort potjes hou ik van Wows :)

[afbeelding]
hier heb je wat mooie potjes :+

Afbeeldingslocatie: http://www.verpakking.nl/media/soort/potjes.jpg

• k995
Nee hoor als ik de stats zie (dmg is trouwens een slechte vergelijker omdat een CV vooral grote schepen zal aanvallen en die meer hp hebben)

T7 : 1 CV op 6e plaats(premium), 1 middenmoot en de allerslechtste een CV qua WR.
XP is iets beter maar niet veel.

T8 is hetzelfde

T9 hetzelfde

T10 niet meer qua XP beide beste qua WR Hakuryu 2e Midway laatste .

Dus nee zo OP zijn die dus helemaal niet, zeker als niet de VS lijn die zowat de slechtste winrate hebben vanaf T7 van alle schepen.

Het verdien model en XP is ook niet echt goed in elkaar een middelmatige match in een ander schip levert je veel meer op dan een goede match in een CV.
Joe_P schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 00:31:

Maar dat hebben veel lijnen: DD die onzichtbaar torps afvuurt op een uit positie BB kan die in 1 keer wegvagen zonder dat die BB iets kan terug doen.

CA die broadside toont ergens en gedelete word door een BB die hij niet kan raken.
Idd daarjuist meegemaakt weggevaagd door een carrier op de 5e minuut in een DD, niet leuk , wel mijn eigen fout.
Dat is idd zo, maar komt zeldzaam voor getuige de redelijk lage winrate van CV's.
Ik denk dat ze misschien eerder gaan veranderen aan het verdienmodel om ze aantrekkelijker te maken, niet dat ze de hele gameplay gaan omgooien.

[ Voor 46% gewijzigd door k995 op 05-01-2017 09:26 ]

• Louwke
Nog wat geruchten over opkomende changes:

http://forum.worldofwarsh...re-captain-skill-changes/

Seems like there's a big change coming:

Stuntman also mentions some of these changes and others in his video: https://www.youtube....h?v=n3J-jY3jvMI

•To increase the comfort of players and to reduce maintenance costs, changed down the cost of improved equipment. In addition, in order to reduce the difference between the types of equipment, recharge the standard accelerated and improved Now recharged a little longer:
•catapult fighter Hours for battleships reduced to 60 seconds;
•Cost of equipment "Emergency Team II" is set at 10 doubloons / 15,000 credits;
•The cost of all other types of improved equipment installed in 5 doubloons / 7500 loans;
•equipment cooldown "Emergency command I" for battleships reduced from 120 to 110 seconds, "Emergency Team II" for battleships increased from 80 to 100 seconds;
•equipment cooldown "Emergency command I" for cruisers and aircraft carriers is reduced from 90 to 80 seconds, "Emergency Team II" for cruisers and aircraft carriers increased from 60 to 70 seconds;
•equipment cooldown "Emergency command I" for destroyers reduced from 60 to 50 seconds;
•Recharge time outfit "Barrage I" for the carriers is reduced from 360 to 300 seconds, "Barrage II" for the carriers has increased from 240 to 270 seconds;
•Recharge time outfit "Barrage I" for cruisers and destroyers reduced to 160 seconds, "Barrage II" for cruisers and destroyers increased to 140 seconds;
•equipment cooldown "The repair team I" is reduced from 120 to 110 seconds, "Repair Team II" increased from 80 to 100 seconds;
•Recharge time of equipment "Smoke generator I" is reduced from 240 to 220 seconds, "Dymogenerator II" increased from 160 to 200 seconds;
•Recharge time outfit "catapult fighter I" is reduced from 180 to 160 seconds, "catapult Fighter II" increased from 120 to 140 seconds;
•Recharge time outfit "spotter fire I" reduced from 360 to 300 seconds, "spotter fire II" increased from 240 to 270 seconds;
•Recharge time of equipment "Fast and the Furious I" is reduced from 180 to 160 seconds, "Fast and Furious II" increased from 120 to 140 seconds;
•Recharge time outfit "sonar search I" is reduced from 180 to 160 seconds, "sonar search II" increased from 120 to 140 seconds;
•Recharge time of equipment "Search radar I" is reduced from 180 to 160 seconds, "Search Radar II" increased from 120 to 140 seconds;
•Recharge time outfit "recharge Acceleration torpedoes I" is reduced from 360 to 300 seconds, "recharge Acceleration torpedoes II" increased from 240 to 270 seconds;

Let wel copy paste en ze hebben het vertaald door google dus niet alle benamingen kloppen.

Maar premium smoke generfd met 40s extra reload tijd! Gaat een grote impact hebben op de US destroyer lijn en de RN Cruiser lijn vrees ik. Wellicht toch eens kijken naar de skills die de reload tijd etc verlaagd voor consumables

• joshje
Ja mafkees in het team. Was aan het spelen met 2 vrienden. Waren met zijn alle in UK cruisers dus waren hele tijd dicht bij elkaar (oneindig smoke!). Komt er ineens een Aoba en begint 1 van ons te torpen!? Dus wij in chat vragen wat er mis is met hem. Begint hij ons volledig de grond in te schelden en dat wij nutteloos waren :') dat terwijl wij met zijn 4e (3 CA's en een dd) 1 cap hielden. Na discussie in chat schoot hij nog meer torps op ons af. Toen besloten wij hem maar af te maken voordat hij ons allemaal killde.

• Joe_P
k995 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:20:
[...]
Maar dat hebben veel lijnen: DD die onzichtbaar torps afvuurt op een uit positie BB kan die in 1 keer wegvagen zonder dat die BB iets kan terug doen.

CA die broadside toont ergens en gedelete word door een BB die hij niet kan raken.
Deze vergelijking gaat niet helemaal op, een DD kan niet vanuit zijn spawn zo'n torpedo spread lanceren. Hij zal dus altijd in de buurt moeten zijn wat het risico op spotting en damage vergroot (zeker met de opkomst van meer hydro en radar).

CA's oneshotten op grote afstand is ook een kwestie van RNG en lukt alleen als je rechtdoor vaart of als de BB extreem veel geluk heeft. Wel is het een beetje vreemd dat je een BB met een concealment van lager dan veel cruisers (NC / Iowa bv.) kan krijgen (laatst nog ge oneshot door een Iowa die het hele spel nog niet gespot was).

Daarnaast is er voor beide momenten een tactiek om het (gedeeltelijk) te voorkomen als tegenspeler. Als een hakuryu met al z'n squads op je af komt vliegen en je hebt toevallig geen Des Moines division naast je liggen ben je gewoon dood.
[...]
Dat is idd zo, maar komt zeldzaam voor getuige de redelijk lage winrate van CV's.
[...]
De algemene winrate van CV's zegt natuurlijk niet zoveel over de invloed die het onderlinge verschil in kwaliteit tussen twee spelers uitdrukt. Als de ene speler altijd wint en de andere altijd verliest is het gemiddelde 50% winrate.

De top 3 winrate spelers van de EU server zijn carrier spelers (kan natuurlijk ook toeval zijn, maar wel een handige statistiek om mijn punt kracht bij te zetten :9).

Overigens is de nr 4 in win rate een speler die 3.526 potjes in de Orlan heeft gespeeld en daar bijna 81% van heeft gewonnen. :o
[...]
Ik denk dat ze misschien eerder gaan veranderen aan het verdienmodel om ze aantrekkelijker te maken, niet dat ze de hele gameplay gaan omgooien.
Ze hebben al aangegeven dat ze de hele gameplay gaan omgooien. In ieder geval de besturing, maar wellicht ook de manier waarop vliegtuigen werken en de game (kunnen) beïnvloeden. Waarom het verdienmodel nu zo slecht is weet ik ook niet, maar dat zal uiteraard ook wel bijgesteld worden na alle aanpassingen.
Louwke schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:13:
Nog wat geruchten over opkomende changes:

http://forum.worldofwarsh...re-captain-skill-changes/

Seems like there's a big change coming:
[...]
Dit is wel weer een flinke wijziging. Op zich wel goed om het verschil tussen normale en premium consumables te verkleinen, maar omdat bepaalde schepen wat meer van de consumables afhankelijk zijn verandert deze wijziging ook weer de balans van het spel. Wellicht dat er aan de tijden van de verschillende scheepslijnen (die nu ook al voor een groot deel verschillen) nog wordt gesleuteld om de 'balans' in stand te houden.

Voor m'n RN captains inderdaad maar eens kijken welke build dan het voordeligst wordt.

• GLR89
Persoonlijk denk ik dat carriers niet extreem OP zijn. Ja het is waar dat ze vanuit hun start positie veel dmg kunnen doen en daardoor weinig gevaar lopen. Echter zijn je vliegtuigen nonstop in gevaar door alle schepen met AA (zelfs destroyers zijn onveilig geworden om overheen te vliegen) Je schip loopt dus veel minder gevaar dan andere klassen, alleen je echte wapens zijn weer vele malen kwetsbaarder. En als je planes worden uitgeschakeld is het vrij vlot over en uit met de pret. Bij schepen is het zelden dat je turrets vernietigd worden, maar bij carriers raak je 50-80% van je planes gegarandeerd kwijt...

Dat goede spelers enorme damage kunnen doen in een carrier is helemaal waar. Maar goede spelers in Batleships of Destroyers zijn evengoed zeer grote gevaren die belachelijke damage kunnen halen.
Waar volgens mij het grote zeer zit (in alle klasses) is het spotting mechanisme.
zelf een klein idee'tje geopperd bij WG, hopelijk gaan ze er iets mee doen.

Beschrijving:
een schip werkt nu met spotting en detection cirkels, mijn idee zou zijn voeg een extra laag toe.
Extended spotting range een schip heeft van zichzelf bijvoorbeeld 15km spotting range. ligt er 25km verderop een friendly die een dd op 6km afstand spot, dan zal jij (ondanks dat je ~30km verderop ligt dit schip ook kunnen spotten wat in het geval van bijvoorbeeld een DD natuurlijk bizar is. Jij die 35km hiervandaan ligt kan hem spotten terwijl je hem zelf pas op 5,5-6km afstand zou kunnen zien. Daarom de extended spotting range cirkel, deze is bijvoorbeeld voor jou schip 25km worden schepen binnen deze cirkel door friendlys gespot dan kun jij ze ook zien. liggen buiten deze cirkel dan is het jammer maar helaas. Dit motiveert spelers om niet Yolo te gaan rushen, maar ook om niet pasief helemaal achtering de game te gaan liggen campen.

dan voor carriers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pqNmSttYfIYyjk4eB4hJjgyM/medium.jpg
je schip heeft gewoon de regels zoals hier boven beschreven,
De truuk om carriers minder OP te maken zit bij je planes: ze kunnen alleen communiceren met je eigen schip :*) dit maakt het spotten voor carriers een nuteloze bezigheid omdat je alleen zelf zicht hebt op wat je planes spotten (zoals in een cyclone) ook wordt het uitzoeken van doelen als carrier dan een stuk lastiger omdat je echt zelf op zoek moet gaan naar targets. OF: je moet je veilige hoekje achter je laten en met je schip met je team mee pushen zodat je wat aan hun spotting (en bescherming) hebt. Persoonlijk denk ik dat dit het hele carrier verhaal wat meer uit het OP, en nerf hoekje kan trekken.

Want eerlijk, Carriers zijn totaal niet meer de moeite waard om te spelen. Vind ze persoonlijk erg leuk (ben dan ook niet de slechtste CV speler als ik het zelf mag zeggen 8)7), maar de nonstop nerfs, totaal waardeloze economy (xp en credits zijn om te janken) en de constante klachten van frienlys en enemys omdat je in hun ogen te "goed" bent en dus totaal Over Powered of niet zo goed als de enemy cv en daardoor dus een waardeloze camper :'( maken dat de fun van CV spelen er behoorlijk af zijn.

• k995
Joe_P schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:05:
[...]
Deze vergelijking gaat niet helemaal op, een DD kan niet vanuit zijn spawn zo'n torpedo spread lanceren. Hij zal dus altijd in de buurt moeten zijn wat het risico op spotting en damage vergroot (zeker met de opkomst van meer hydro en radar).
Een cv ook niet, die moet vliegtuigen lanceren die de schepen moeten vinden waarop hij ze kan aanvallen.

Een BB kan trouwens wel van spawn schieten en iets raken in higher tier.

Mijn punt was trouwens dat dit "niks kunnen tergudoen" veel als argument gebruikt word maar op veel klasses slaat.
Daarnaast is er voor beide momenten een tactiek om het (gedeeltelijk) te voorkomen als tegenspeler. Als een hakuryu met al z'n squads op je af komt vliegen en je hebt toevallig geen Des Moines division naast je liggen ben je gewoon dood.
En als je in een CA een BB op <10k langszij ziet komen ben je ook weg zoals je zelf al aangaf.
Of een BB op x km in een DD
Of een DD op x km van een CA

Dat is toch het spel? De counter van CV is goede andere CV/AA/snelheid als je geen van beide hebt moet je idd ervoor zorgen dat je dichtbij iemand bent die dat wel heeft.
De algemene winrate van CV's zegt natuurlijk niet zoveel over de invloed die het onderlinge verschil in kwaliteit tussen twee spelers uitdrukt. Als de ene speler altijd wint en de andere altijd verliest is het gemiddelde 50% winrate.

De top 3 winrate spelers van de EU server zijn carrier spelers (kan natuurlijk ook toeval zijn, maar wel een handige statistiek om mijn punt kracht bij te zetten :9).
En de top 10 WTR (wat me correcter lijkt als je individuele spelers wil vergelijken zit er maar 1 CV speler bij.
Elke klasse kan de beste zijn als je ze goed speelt.
Overigens is de nr 4 in win rate een speler die 3.526 potjes in de Orlan heeft gespeeld en daar bijna 81% van heeft gewonnen. :o
1 van die CV spelers in die top 3 speelt vooral bogue _/-\o_
Ze hebben al aangegeven dat ze de hele gameplay gaan omgooien. In ieder geval de besturing, maar wellicht ook de manier waarop vliegtuigen werken en de game (kunnen) beïnvloeden. Waarom het verdienmodel nu zo slecht is weet ik ook niet, maar dat zal uiteraard ook wel bijgesteld worden na alle aanpassingen.
Hmm dan zien wat ze verzinnen. Hopelijk iets meer gebalanceerd dan nu CV voegt toch een extra dimensie aan het spel toe.

• Joe_P
Het punt dat ik wilde maken is niet zo zeer dat carriers OP zijn of niet, maar dat de manier waarop carriers nu werken ervoor zorgt dat één speler (of twee als je de vijandelijke carrier meetelt) het spel zo kan beïnvloeden. Daarbij maakt het natuurlijk wel veel uit of de carrier top tier is of bottom tier.

Het argument "niks kunnen terugdoen" gaat zoals jullie al aangeven inderdaad niet helemaal op, maar het feit dat carriers vaak langer overleven maakt het voor een goede carrier speler wel weer makkelijker om een game te beïnvloeden.
[b]k995 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:02:
[...]
En de top 10 WTR (wat me correcter lijkt als je individuele spelers wil vergelijken zit er maar 1 CV speler bij.
Elke klasse kan de beste zijn als je ze goed speelt.
[...]
Je hebt helemaal gelijk dat je in elke klasse kan excelleren, maar de invloed die één goede Hakuryu speler op de game kan hebben is veel groter dan die van een goede speler in welk ander schip dan ook. Met een AFK Yamato achterin kun je nog wel winnen, maar als het een Midway is wordt het wel een stuk lastiger. Wellicht is dat ook een van de redenen dat de economy van carriers zo slecht is, om bots en afk carriers zoveel mogelijk te ontmoedigen.

De manier waarop WTR wordt berekend geeft overigens niet per se de impact op de game weer, maar dat is een hele andere discussie. Het hele beargumenteren met statistieken is overigens lastig, want veel van de statistisch 'beste' spelers spelen vaak in divisions. Dat kan de statistieken enorm beïnvloeden.
k995 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:02:
[...]
1 van die CV spelers in die top 3 speelt vooral bogue _/-\o_
[...]
Bizar hè dat mensen één schip kunnen blijven spelen. Deze kwam vandaag voorbij op Reddit: :o

Afbeeldingslocatie: https://i.sli.mg/KwzCb5.jpg

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xgbfi1dj56qxe.01.05_15.03.47-0004.jpg

WGs plan om CV's aantrekkelijker te maken :P

• PcDealer
RagingPenguin schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:05:
[afbeelding]

WGs plan om CV's aantrekkelijker te maken :P
Of meer diversiteit. Komt op hetzelfde neer in de praktijk.
Ik had de missies gisteren klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 05-01-2017 16:06 ]

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Eeste keer dat ik een noob genoemd ben omdat ik "maar" 3000 battles gespeeld heb. :+

Gelukkig was de afzender een noob met 6000 battles, alleen dan met slechte stats...

• GLR89
Grote vraag is dan... Wat voor actie deed of overkwam je dat je na 3k battles nog tot noob bestempeld wordt? Mij overkwam namelijk laatst iets soortgelijks.
Kreeg een detonation dus was ik een noob,
Echter was de klagert vergeten de game te volgen. Anders had hij wel gezien dat ik 4kills had gemaakt, first blood, devaststing strike en de witherer achievement gehaald had >:)

En nog snoeihard volhouden ook want ik was een pasieve camper in mn khaba. Dds moeten cappen en spotten voor het team :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar het lijkt er dus op dat WG alweer balansproblemen wil gaan oplossen met symptoombestrijding en simpelweg domme beslissingen. Gaan we weer. Dadelijk veranderd de gameplay echt weer in campersniping...

• GLR89
DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:41:
Maar het lijkt er dus op dat WG alweer balansproblemen wil gaan oplossen met symptoombestrijding en simpelweg domme beslissingen. Gaan we weer. Dadelijk veranderd de gameplay echt weer in campersniping...
Zou het geen symptoom bestrijding willen noemen. Meer symptoom ontwijking. Carriers doen veel dmg, wat doet wg dus, AA een buff geven, 2 fighter planes voor die nieuwe spec, fighters meer ammo geven... Logic

Duitse dds zijn nergens goed in maar konden als broodnodig moedje invisfire uitbrengen, nee is OP dus invisfire dr af. Nu speelt niemand meer duitse dds omdat ze gewoon K@T zijn...logic

Cruisers, met name de IJN waren OP vanwege de belachelijk hoge fire chance. Dus we buffen de fire chance op hogere kalibers.... Logic

Allemaal stompzinnige buffs en nerfs zonder het probleem aan te pakkken

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

GLR89 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:52:
[...]

Zou het geen symptoom bestrijding willen noemen. Meer symptoom ontwijking. Carriers doen veel dmg, wat doet wg dus, AA een buff geven, 2 fighter planes voor die nieuwe spec, fighters meer ammo geven... Logic

Duitse dds zijn nergens goed in maar konden als broodnodig moedje invisfire uitbrengen, nee is OP dus invisfire dr af. Nu speelt niemand meer duitse dds omdat ze gewoon K@T zijn...logic

Cruisers, met name de IJN waren OP vanwege de belachelijk hoge fire chance. Dus we buffen de fire chance op hogere kalibers.... Logic

Allemaal stompzinnige buffs en nerfs zonder het probleem aan te pakkken
Dat zeg ik. :P
Ze pakken symtomen aan maar niet de problemen. Problemen zoals de kromme balans tussen slagschepen en kruisers, balans tussen de torpedobootjagers, CV's die enorm veel schade doen zonder dat je er echt iets tegen kan doen in een BB.

Met de Duitse DD's ben ik ook gestopt. Ik zie echt het punt niet om met de T-22 te spelen en het wordt ook niet beter. Ze leken me wel leuk met een balans tussen Japanse, Russische en Amerikaanse maar nu zuigen ze gewoon. RN kruisers, dat is al helemaal treurig aan het worden. Ik beschouw ze al als XP pinata's maar met een nerf voor de smoke zijn ze echt bagger. 8)7

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
GLR89 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:41:
Grote vraag is dan... Wat voor actie deed of overkwam je dat je na 3k battles nog tot noob bestempeld wordt? Mij overkwam namelijk laatst iets soortgelijks.
Kreeg een detonation dus was ik een noob,
Echter was de klagert vergeten de game te volgen. Anders had hij wel gezien dat ik 4kills had gemaakt, first blood, devaststing strike en de witherer achievement gehaald had >:)

En nog snoeihard volhouden ook want ik was een pasieve camper in mn khaba. Dds moeten cappen en spotten voor het team :+
Ik reageerde ingame op zijn geklaag wat nergens op sloeg. Meneer was gelijk op zijn teentjes getrapt, terwijl ik eigenlijk heel neutraal een reactie gaf. Uiteindelijk had ik de meeste XP als noob zijnde.

• k995
DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:57:
[...]

Dat zeg ik. :P
Ze pakken symtomen aan maar niet de problemen. Problemen zoals de kromme balans tussen slagschepen en kruisers, balans tussen de torpedobootjagers, CV's die enorm veel schade doen zonder dat je er echt iets tegen kan doen in een BB.

Met de Duitse DD's ben ik ook gestopt. Ik zie echt het punt niet om met de T-22 te spelen en het wordt ook niet beter. Ze leken me wel leuk met een balans tussen Japanse, Russische en Amerikaanse maar nu zuigen ze gewoon. RN kruisers, dat is al helemaal treurig aan het worden. Ik beschouw ze al als XP pinata's maar met een nerf voor de smoke zijn ze echt bagger. 8)7
Ze proberen variatie erin te brengen, vandaar de iet wat andere RN Cruisers en duitse DD's.

Ik vind dat goed, dat sommige dan heel specifiek zijn maakt niet uit moet je maar leren.

• joshje
[...]

Die smoke nerf maakt de RN cruisers compleet af. Was soms al lastig genoeg om 60 seconde te overleven in de frontlinie zonder smoke nu wordt dat dus 100 seconde. Zodra je smoke weg is lijk je wel meest krachtige magneet te worden ter wereld die alle Shells aantrekt die er maar zijn. Logisch natuurlijk want is erg makkelijke damage die je kan doen.

• Joe_P
Net weer een mooi potje in m'n Kaha gehad, dat schip staat altijd garant voor actie.
- Lo Yang probeert me te rushen maar gebruikt toch maar rook nadat hij half z'n hp heeft weggegooid
- Shimakaze opent het vuur op me, op 7km afstand :9 dat heeft ie nu denk ik wel afgeleerd
- Yugumo doet hetzelfde een paar seconden later (ik dacht dat de Nashi missie wel was afgelopen :+)
- Minotaur denkt veilig achter een eiland te zitten, maar ziet niet dat van de andere kant kan torpen

Helaas verliezen we de pot nog bijna omdat de rest ook full suicide gaat terwijl we het meerderheid van de caps hebben. Ik probeerde een Donskoi nog te redden door rook voor hem neer te leggen maar hij draait de andere kant op met z'n broadside voor een Tirpitz en een Bismarkck. :P Maaaaar, gelukkig hadden we een GK die het wel snapte, de vijandelijke montana citadelde en torps van een vijandelijk DD ontweek zodat die mooi hun eigen Bismarck konden raken. Oeps. :*)

Btw, hebben jullie deze bug ook (laatste level van de Honorable Service campaign):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/World%20of%20Warships/Campaign%20Bug.png

[ Voor 9% gewijzigd door Joe_P op 05-01-2017 19:00 ]

• Louwke
Ja die bug had ik ook. Gaat om 50 modules tenminste na een game toen ik hem aan had staan had ik er iets van 12/50 staan. En dat had ik gehaald door alleen HE spam in 2 games met de Zao. Easy task dus

• auroortje
Tsjee zeg,
jullie hebben zoveel gepost vandaag dat ik niet toe kom aan spelen als ik het allemaal op me gemak wil doorlezen O-)

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Zao unlocked.. mijn ervaring tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cgzircD.gif

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01 17:17

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Problemen zoals de kromme balans tussen slagschepen en kruisers, balans tussen de torpedobootjagers, CV's die enorm veel schade doen zonder dat je er echt iets tegen kan doen in een BB.
Ik klink heel lullig, maar snap je de achtergrond van het spel dan wel? IRL is dat net zo hoor. In een BB ben je gewoon de sjaak als een CV je spot. In een CA/CL ben je de sjaak als een BB je spot. get used to it.
Niet alle schepen in dezelfde klasse zijn gelijk aan elkaar. Leer de sterkte en zwaktepunten kennen en gebruik/ontwijk ze.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Joe_P
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/World%20of%20Warships/Fail%20team.....png

Lag ik daar bij B met m'n Belfast. Blijkbaar werkt het goede voorbeeld geven niet eens meer. Die twee BBs rond het eiland in C5 zijn een Bismarck en Tirpitz in een T6-8 game... |:(

[edit] Gelukkig het potje erna wraak kunnen nemen. In de Hindenburg in een game met allen T8 BB's -> 152k damage & 6 kills. Zelfs iets te vroeg uit een cap gevaren om kraken te kunnen halen (vond m'n team niet zo grappig >:)). Nog één potje spelen en dan is de Honorable Service afgerond.

Shinonome binnen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/World%20of%20Warships/Shinonome.png

[ Voor 42% gewijzigd door Joe_P op 06-01-2017 00:11 ]

• k995
Zo is het leuk om de dag af te sluiten :

Beste ooit in mijn saipan (en zonder 15 point kapitein)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h8jObUPd5leFXluRgsWm0mEI/full.png

Gevolg door de 2e match in mijn nieuwe chapayev :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YN9Dgnt1p2Hr5rIZQU16yJLY/full.png

en ja operation excess gaat er zo vlot door . :)

[ Voor 7% gewijzigd door k995 op 06-01-2017 00:19 ]

• Louwke
Nice grats. Leuk bootje wel ontzettend wennen aan de korte torps tov de Fubuki, maar wanneer ze doel treffen 8)

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-01 07:34
Fest schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:23:
[...]

Ik reageerde ingame op zijn geklaag wat nergens op sloeg. Meneer was gelijk op zijn teentjes getrapt, terwijl ik eigenlijk heel neutraal een reactie gaf. Uiteindelijk had ik de meeste XP als noob zijnde.
Krijg ook vaak crap als ik in mijn Dunkerque vaar en eigenlijk alleen de range van de guns gebruik. Altijd boeg vooruit op de vijand en snipen. Krijg meestal de vraag waarom ik achteruit vaar of ergens "camp". Ding is van voor op de boeg aardig maar zodra je de zijkanten laat zien... Frans toiletpapier.. Zie ook mensen die dus actief lopen te brawlen in de Dunkerque en dat loopt eigenlijk altijd erg slecht af. Maar achteraf wel een leuke score en hoog in de teamlijsten staan.
Pagina: 1 ... 53 ... 129 Laatste