A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
nice tx.GLR89 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:04:
@SpameLame
potje van gisteren: zoals beloofd de after screen!
88,888dmg (:
[afbeelding]
welcome back, ingame channel is gathering of warships.Miyazono schreef op maandag 05 september 2016 @ 03:11:
Laatste keer dat ik WoWs had gespeeld was tijdens de Closed en Open Beta, maar onlangs was mijn interesse in schepen weer naar boven gekomen en ben ik het weer gaan spelen. Ben gisteren aangekomen bij tier 4, IJN DD's
Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti
Jep. Gathering of Warships. Zitten hoofdzakelijj medetweakers (:Gri77ie schreef op maandag 05 september 2016 @ 07:13:
Ik speel dit ook als ik even tijd heb. Zit nu op Tier 5. Begrijp ik dat er een ingame channel is ?
Is dat teamspeak ? Volgens mij had ik die er al bij staan ivm RB6 Siege. Maar zal eens even kijken dan. Is wel grappig om wat meer tactisch aan de gang te gaan. Krijg nu vaak alleen te horen : "dont die in 5 minutes" uiteraard een hele goed tactiekGLR89 schreef op maandag 05 september 2016 @ 07:22:
[...]
Jep. Gathering of Warships. Zitten hoofdzakelijj medetweakers (:
Nee dat in het spel zelf.Gri77ie schreef op maandag 05 september 2016 @ 07:35:
[...]
Is dat teamspeak ? Volgens mij had ik die er al bij staan ivm RB6 Siege. Maar zal eens even kijken dan. Is wel grappig om wat meer tactisch aan de gang te gaan. Krijg nu vaak alleen te horen : "dont die in 5 minutes" uiteraard een hele goed tactiekMAar het mag wat mij betreft nog wel iets meer tactiek bevatten.
TeamSpeak server is van clan Gathering of Tanks @ ts3.gatheringoftanks.nl.
Rechten kan je krijgen bij PCDealer (geloof ik).
Als ik er op zit zie ik niet veel mensen, maar kan aan mij liggen, bezoek de TS ook niet vaak
Hmm wbt tactiek zie ik ook vaak "win" .
Af en toe komt kill all langs.
[ Voor 24% gewijzigd door SpamLame op 05-09-2016 07:41 ]
Ok. Waar kan ik dat vinden. Want dat heb ik nog niet gevonden zeg maarSpamLame schreef op maandag 05 september 2016 @ 07:37:
[...]
Nee dat in het spel zelf.
TeamSpeak server is van clan Gathering of Tanks @ ts3.gatheringoftanks.nl.
Rechten kan je krijgen bij PCDealer (geloof ik).
Als ik er op zit zie ik niet veel mensen, maar kan aan mij liggen, bezoek de TS ook niet vaak
Hmm wbt tactiek zie ik ook vaak "win" .
Af en toe komt kill all langs.
Kon geen zz vinden wel de 77 variantGri77ie schreef op maandag 05 september 2016 @ 07:44:
Ja dat of gewoon Grizzie. Moet ik straks als ik thuis ben even kijken. Gebruik alle twee. Gri77ie als Grizzie al in gebruik is. Dus twijfel even.
Links onder zit een button die je contact lists naar voren haalt, daar is ook een "tab" channels en een zoekveld. Vul de naam in en voila.Gri77ie schreef op maandag 05 september 2016 @ 07:42:
[...]
Ok. Waar kan ik dat vinden. Want dat heb ik nog niet gevonden zeg maar![]()
[ Voor 36% gewijzigd door SpamLame op 05-09-2016 08:51 ]
Ha Thanx ! Ik ga zsm ff kijken. Zit nu op mijn werk. Dus dan is het iets lastigerSpamLame schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:49:
[...]
Kon geen zz vinden wel de 77 variant
[...]
Links onder zit een button die je contact lists naar voren haalt, daar is ook een "tab" channels en een zoekveld. Vul de naam in en voila.
haha sameGri77ie schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:52:
[...]
Ha Thanx ! Ik ga zsm ff kijken. Zit nu op mijn werk. Dus dan is het iets lastiger
Prutser, carry your team more next time....GLR89 schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:09:
[afbeelding]
toch wel een van mijn betere verloren potten
[afbeelding]
al met al een kleine 470k winst (:
Ik heb nu 4 skillpoints staan op mijn Atlanta Cleveland captain. Ik grind inderdaad naar CESpamLame schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:46:
Hmm misschien geen goede steekproef (1 out of 1) maar een Commander met Concealment Expert in je Atlanta is niet grappig voor de tegenstander.
Ik zal je wel aan mijn contacten toevoegen en uitnodigen voor het kanaal. Dat kan iedereen die in het kanaal zit.Gri77ie schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:52:
[...]
Ha Thanx ! Ik ga zsm ff kijken. Zit nu op mijn werk. Dus dan is het iets lastiger
Fakking hell!GLR89 schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:09:
[afbeelding]
toch wel een van mijn betere verloren potten
[afbeelding]
al met al een kleine 470k winst (:
Dat laatste 10 potjes steeds in de top 3Grouchy schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:31:
[...]
Is Lesta zelf ook achter gekomen![]()
D'r komt dan ook andere camo op met +50% commander XP bonus.
[ Voor 64% gewijzigd door PcDealer op 05-09-2016 09:51 ]
Dank je ! Ik hoop dat ik vanavond even kan kijken. Pest is alleen dat ik net te horen heb gekregen dat ik nog een nachtdienst mag draaien ook vandaag. Lang dagje werken dus. 0600-1400 en dan van 2200-0700 heb ik weer genoeg gedaan vandaag... lolPcDealer schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:41:
[...]
Ik heb nu 4 skillpoints staan op mijn Atlanta Cleveland captain. Ik grind inderdaad naar CE
[...]
Ik zal je wel aan mijn contacten toevoegen en uitnodigen voor het kanaal. Dat kan iedereen die in het kanaal zit.
[...]
Fakking hell!
Hmmja ik gebruik daar mijn DD commanders voor. AA lijdt daar wel een klein beetje onder want geen manual AA, maar met BFT & AFT + AA mod2 toch mooi 7.2 Km AA range.PcDealer schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:41:
[...]
Ik heb nu 4 skillpoints staan op mijn Atlanta Cleveland captain. Ik grind inderdaad naar CE
Ikr, maar ja op werk dus port blocked[...]
Ik zal je wel aan mijn contacten toevoegen en uitnodigen voor het kanaal. Dat kan iedereen die in het kanaal zit.
[quote]
Dubbeldienst, ik lees dat je van 2200 tot 0700 WoWs speelt om de situatie wat dragelijker te maken.Gri77ie schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:49:
[...]
Dank je ! Ik hoop dat ik vanavond even kan kijken. Pest is alleen dat ik net te horen heb gekregen dat ik nog een nachtdienst mag draaien ook vandaag. Lang dagje werken dus. 0600-1400 en dan van 2200-0700 heb ik weer genoeg gedaan vandaag... lol
Tevens vernomen van je werkgever dat bovenstaande geen enkel probleem is gezien je bereidheid je werkgever uit de brand te helpen. Indien er (extra) faciliteiten nodig zijn kan dat kenbaar gemaakt worden.
o/ tot vanavond.
[ Voor 37% gewijzigd door SpamLame op 05-09-2016 10:12 ]
Gri77ie: done.Gri77ie schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:49:
[...]
Dank je ! Ik hoop dat ik vanavond even kan kijken. Pest is alleen dat ik net te horen heb gekregen dat ik nog een nachtdienst mag draaien ook vandaag. Lang dagje werken dus. 0600-1400 en dan van 2200-0700 heb ik weer genoeg gedaan vandaag... lol
I wish. Helaas gaat dat het niet worden op het systeem waar ik werk. Ik ben al blij dat ik op tweakers.net kan komen en dat die niet geblocked is.[b][message=48215465,noline]SpamLame schreef op maandag 05 september 2016 @
Dubbeldienst, ik lees dat je van 2200 tot 0700 WoWs speelt om de situatie wat dragelijker te maken.
Tevens vernomen van je werkgever dat bovenstaande geen enkel probleem is gezien je bereidheid je werkgever uit de brand te helpen. Indien er (extra) faciliteiten nodig zijn kan dat kenbaar gemaakt worden.
o/ tot vanavond.
grappige is dat mijn eigen team vond dat ik niet genoeg had geholpenSpamLame schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:27:
[...]
Prutser, carry your team more next time....
Karma gestegen?GLR89 schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:40:
[...]
grappige is dat mijn eigen team vond dat ik niet genoeg had geholpenen van het vijandelijke team kreeg ik lof. vooral de vijandelijke gearing was amused over hoe OP mn schip was (:
Concealment Expert op de Atlanta:9,4 km. Detectability after firing: 13,2. Main Battery Firing Range: 13,3 km. FML
Jouw teammates hadden dan waarschijnlijk lieverGLR89 schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:40:
[...]
grappige is dat mijn eigen team vond dat ik niet genoeg had geholpenen van het vijandelijke team kreeg ik lof. vooral de vijandelijke gearing was amused over hoe OP mn schip was (:
Maar hoe serieus kan je je teammates commentaar nemen als je jouw resultaten afzet tegen de rest van het team. Als dan ook de tegenstander je (of je schip) dan een compliment geeft dan kan je idd tevreden zijn met een loss.
I guess random teammates....... dus wanneer kunnen we weer TB verwachten, kan je iig je eigen teammates uitzoeken.
nah wss -10 >> -11 (van zijn team want carry harder) +1 (van enemy gearing) aan zijn broek gekregen want
Wat 100 meter voor invisifire moet toch voldoende zijn, niet?
Concealment Expert op de Atlanta:9,4 km. Detectability after firing: 13,2. Main Battery Firing Range: 13,3 km. FML
[ Voor 24% gewijzigd door SpamLame op 05-09-2016 11:13 ]
als je door veel mensen een chatreport krijgt kun je wel een dag chatban krijgen. (laatst gehad haha)
LievGLR89 schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:21:
nee denk dat ik van de enemy een paar complimenten heb gekregen, mn eigen team was bijna instantdead dus na ongeveer 10 minuten is er weinig meer geroepen op de chat. behalve door de vijand dan (: was met een +5 karma de battle in gegaan en zit nu op +13, niet onaardig dus. (wat dat karma verder inhoud is mij een raadsel)
als je door veel mensen een chatreport krijgt kun je wel een dag chatban krijgen. (laatst gehad haha)
En goed spelen:
You were complimented!
You have been complimented 1 time
Campen achter een eiland is ook instacloak.SpamLame schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:10:
[...]
Wat 100 meter voor invisifire moet toch voldoende zijn, niet?
[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 05-09-2016 11:34 ]
Vind eigenlijk wel jammer dat je niet zien kunt wanneer en waarom (chat, poor/good play) je karma veranderd.PcDealer schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:24:
[...]
Lievzijn dus! Te veel commentaar in de chat kan je ook karma kosten.
Zou je er iig rekening mee kunnen houden , tot hetgeen wat in de battle gebeurde en daar je conclusie uit kunnen trekken. Misschien dat dat nog komt. Zie alleen in de notification het bedankje voor de contributie aan de community als ik zelf punten geef aan of aftrek bij anderen.
Eens, maar ik dacht te lezen #FML in relatie tot range en dectectability.[...]
Campen achter een eiland is ook instacloak.
Tover je er nu een rots bij
Beetje afhankelijk van team en map, maar een paar KM achter de DDs hangen zodat je de enemy DDs kan straffen zodra ze gedetect worden door jouw DD is altijd leuk. Wel zorgen dat jij op je beurt niet gestraft wordt de enemy. Paar keer vuren, cloacken, WASD haxs, radar, rinse repeat.
En eigenlijk zou je de Flint moeten hebben kan je zelf in smoke gaan zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door SpamLame op 05-09-2016 11:43 ]
klopt, echter heb je soms van die droeftoeters aan boord die je gaan lopen reporten en klagen omdat je ze niet geholpen hebt. (hebben we gisteren samen met dion aan den lijve ondervonden tochPcDealer schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:24:
[...]
Lievzijn dus! Te veel commentaar in de chat kan je ook karma kosten.
En goed spelen:
[ Voor 6% gewijzigd door GLR89 op 05-09-2016 12:07 ]
ZieSpamLame schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:41:
[...]
Vind eigenlijk wel jammer dat je niet zien kunt wanneer en waarom (chat, poor/good play) je karma veranderd.
Eens, maar ik dacht te lezen #FML in relatie tot range en dectectability.You were complimented!
You have been complimented 1 time
Daarom zou ik moeten wachten totdat bekend is waar de vijand ich bevindt. Radar for the opBeetje afhankelijk van team en map, maar een paar KM achter de DDs hangen zodat je de enemy DDs kan straffen zodra ze gedetect worden door jouw DD is altijd leuk. Wel zorgen dat jij op je beurt niet gestraft wordt de enemy.
Heb met de Flint gespeeld, maar vond het een beetje meh. Heeft wel bruikbare torps, als in: range.En eigenlijk zou je de Flint moeten hebben kan je zelf in smoke gaan zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 05-09-2016 12:35 ]
^^ dus dat, toegegeven broadsiding is a paddling. Had het anders gekund, misschien echter de match was al gewonnen IMO althans, dus veel maakte het ook niet meer uit voor de uitkomst en ben er mee weggekomen.GLR89 schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:06:
[...]
klopt, echter heb je soms van die droeftoeters aan boord die je gaan lopen reporten en klagen omdat je ze niet geholpen hebt. (hebben we gisteren samen met dion aan den lijve ondervonden toch) Mr full broadside die gaat lopen klagen dat spamlame omkeert omdat die bb te dichtbij kwam
(dat soort portretten die je lopen te reporten, hoe gaat WG daar mee om?)
Aldus de Gnome overlord of the saltmines "if it is stupid but it works, it ain' t stupid"
Hmm maar in wezen is het gewoon een Atlanta met rook + mahan torps, waarbij de rook duur en reload er voor zorgen dat je ~20 sec hebt tussen rook vergaan en rook beschikbaar.PcDealer schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:10:
Heb met de Flint gespeeld, maar vond het een beetje meh. Heeft wel bruikbare torps, als in: range.
Is de Atlanta dan voor jou ook meh of wat is voor jouw het verschil tussen de twee?
Als ik dan wat YT filmpjes zie hoe er met het schip wordt omgegaan dan zou ik dat zelf ook graag willen proberen (shits and giggles).
Je kan met de Atlanta ook smoke lenen van een andere, maar die blijft niet zolang liggen/de reload duurt langer.
[ Voor 30% gewijzigd door SpamLame op 05-09-2016 12:27 ]
http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Flint
http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Atlanta
[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 05-09-2016 12:40 ]
Blij verrast en hier gaat nog wel menig uurtje inzitten
Heb nu een Tier II cruiser meen ik en heb genoeg XP om ofwel een destroyer tier II te kopen of een Tier III cruiser. Ik denk dat ik even bij de cruisers blijf hangen.
Heeft het nog nut om een maandje premium XP te kopen of andere shop dingen of totaal niet? Meestal als ik een spel leuk vind koop ik iets om de game te ondersteunen als het F2P is.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Welkom, in-game channel is "gathering of warships", wat is je ingame naam, kan ik (of een ander) je inviten als je moeite hebt het te vinden.Ngangatar schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:51:
Heeft het nog nut om een maandje premium XP te kopen of andere shop dingen of totaal niet? Meestal als ik een spel leuk vind koop ik iets om de game te ondersteunen als het F2P is.
Premium XP kan je nieyt kopen, wel premium tijd, waardoor je meer silver en XP kan verdienen.
WG is geen indie game developer ze hebben zat geld, maar als je sneller door de techtree /beter commanders wilt of je ziet een leuk schip dan kan je altijd wat kopen, doe ik immers ook.
Gezien je cruisers speelt is de Murmansk wellicht iets voor jou.
Ow en ik heb die +/- berichten nog niet gezien. Is dat een instelling of let ik gewoon niet op?
welkom (: kan uit ervaring zeggen dat het een leuke game isNgangatar schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:51:
Na een paar maanden te horen hebben gekregen van een maatje dat WoW een heel stuk leuker is dan WoT (wat ik na 2 dagen al opgaf), afgelopen vrijdag begonnen met het spel en het vrijdag en zaterdag even zitten spelen met een japanse Cruiser.
Blij verrast en hier gaat nog wel menig uurtje inzitten. Maximaal aantal kills in 1 potje was 4 en dat voelde super maar het kwam ook 2 keer voor dat ik te eager was en binnen 2 minuten een smeulende hoop staal achterliet
. Wel leuk om daarna te kijken hoe anderen spelen, ook daar leer je van.
Heb nu een Tier II cruiser meen ik en heb genoeg XP om ofwel een destroyer tier II te kopen of een Tier III cruiser. Ik denk dat ik even bij de cruisers blijf hangen.
vwb je vraag over premium. naarmate je verder komt in het spel kan ik het je ten zeerste aanraden. echter zit je nu nog op een dusdanig laag niveau dat premium geen wereld van verschil zal maken. Kom je verder (lees hogere tiers) dan worden de prijzen beter en daardoor dus ook het effect dat premium met zich mee brengt. je kunt bijvoorbeeld wel voor 3 dagen premium nemen om het te ervaren, maar direct een maand aanschaffen en niet zeker weten of je blijft spelen is jammer.
wat spamelame hiervoor ook al aanraadt, een leuk premium schip kopen is een goed alternatief. hou het in eerste instantie bij een lagere tier (tirpitz t8 klinkt leuk maar het niveau is meteen dusdanig hoog dat dit vervelend kan zijn) opschalen naar een hogere kan altijd nog.
https://eu.wargaming.net/shop/wows/vehicles/
YouTube: Minotaur - Tier 10 der Britischen Kreuzer - World of Warships - Roya...
YouTube: WoWs - Tier 10 British Cruiser Minotaur - Stat Preview
iemand al wat meer info gezien omtrent de britse cruisers? Wat een gedrocht die T10 zeg
lekker lomp en bulky. AP magnet want het ding heeft bijna geen pantser, snelle turrets met dito gun reload, maar wat de shells zelf (152mm) doen is nog maar de vraag. Hij is niet onaardig snel en heeft een goede draai cirkel, of hij ook snel kan draaien zeggen de stats niet. Qua HP zit hij in de buurt van de Zao, echter heeft hij slechtere armor. Wel heeft hij veel torpedo's, (2x5 aan beide kanten) met een flinke dmg en goede range. Zeer benieuwd hoe dit schip gaat zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door GLR89 op 05-09-2016 16:23 ]
@ 2 thatGLR89 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:12:
[...]
iemand al wat meer info gezien omtrent de britse cruisers? Wat een gedrocht die T10 zeg![]()
lekker lomp en bulky. AP magnet want het ding heeft bijna geen pantser, snelle turrets met dito gun reload, maar wat de shells zelf (152mm) doen is nog maar de vraag. Hij is niet onaardig snel en heeft een goede draai cirkel, of hij ook snel kan draaien zeggen de stats niet. Qua HP zit hij in de buurt van de Zao, echter heeft hij slechtere armor. Wel heeft hij veel torpedo's, (2x5 aan beide kanten) met een flinke dmg en goede range. Zeer benieuwd hoe dit schip gaat zijn.
Jingles
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lrUpEpgbos0]
iEarlGrey
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tbhYLCJ3MZs]
Ik ben ook erg benieuwd naar de schepen, helaas zijn er nog geen officiële stats openbaar bekend. Die T10 ziet er inderdaad merkwaardig uit. Het is natuurlijk een paper design, maar het lijkt ook alsof ze de helft van de details zijn vergeten in te vullen. Alle andere schepen zitten volgepropt met alle AA die er maar op de scheepswerf te vinden was, maar het hele achterdek van de Minotaur is bijna leeg. Verder is de armor inderdaad matig, maar krijgt het schip wel rook om zichzelf te kunnen verstoppen. Weer eens wat anders en dat is natuurlijk altijd leuk.GLR89 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:12:
[...]...iemand al wat meer info gezien omtrent de britse cruisers? Wat een gedrocht die T10 zeg![]()
Zelf heb ik afgelopen weekend lekker kunnen spelen dus de Boot camp gehaald en nu bijna ook de Cambeltown missie volbracht. Scheelt als je lekker met de Zao kunt spelen (net weer een 190k damage potje).
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
GLR89 was me net iets voor, maar zolang ben ik ook nog niet thuis, eerst even bijlezen / lurken.Ngangatar schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:51:
Op low tiers heeft premium nog niet zoveel nut. Low tier schepen kosten weinig credits/exp om te unlocken.
Heb gewoon plezier, leer het spel spelen, verdiep je in het spel en de mogelijkheden, (en dan kom je ook de mogelijkheden van premium e.d. wel tegen). Dit forum, youtube en de officiele wiki zijn een goede start.
Op de officiele website staat ook diverse uitleg voor beginners, inclusief de voordelen van premium.
Oh and welkom.
Allemachtig, het vereist een enorme hoeveelheid skill om zo hard te verliezen!
Want dit kan niet puur aan de 'weekend' factor liggen. Kan trouwens wel begrijpen waarom je team zo boos was. Volgens mij ben je enorm aan het kill stealen geweest
http://worldofwarships.eu...mon/japanese-dd-incoming/

Ik ben erg benieuwd hoe ze de schepen gaan wijzigen en wat ze doen met de schepen die mensen nu al hebben. Fubuki op T6...
[ Voor 20% gewijzigd door Joe_P op 05-09-2016 18:53 ]
(torp) nerf.GLR89 schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:23:
Dat de kagero tier 8 wordt snap ik volkomen, maar de fubuki naar 6.... Whuuuuutttt???
Geen idee wanneer dit gaat plaatsvinden maar vraag me nu af of ik de fubuki nu moet free xpen of niet.
Free XP (als in gold want ik moet omzetten) zal niet gecompenseerd worden, mogelijk dat er XP/Credits terugkomen na de wijziging
Houd ik bv de Fubuki en krijg je compensatie in de vorm van XP/Credits of krijg ik ook de Kagero (want die heeft nu de plek van de fubuki ingenomen of wordt het /dev/random?
Heel erg bedankt voor je tijd en antwoord. Uiteraard ook aan wheresmymaxsuit en GLR89.SpamLame schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:08:
[...]
Welkom, in-game channel is "gathering of warships", wat is je ingame naam, kan ik (of een ander) je inviten als je moeite hebt het te vinden.
Premium XP kan je nieyt kopen, wel premium tijd, waardoor je meer silver en XP kan verdienen.
WG is geen indie game developer ze hebben zat geld, maar als je sneller door de techtree /beter commanders wilt of je ziet een leuk schip dan kan je altijd wat kopen, doe ik immers ook.
Ik zal eerst even gaan spelen dan en daarna een keus maken, al klinkt die Murmansk leuk, eens kijken hoe lang ik het vol hou om daar vanaf te blijven
Mocht het leuk blijven zal ik wellicht het kanaal joinen.
Kun je mij ook inviten? Ik sta ingame te boek als Ghengis9SpamLame schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:08:
[...]
Welkom, in-game channel is "gathering of warships", wat is je ingame naam, kan ik (of een ander) je inviten als je moeite hebt het te vinden.
[...]
Ow en ik heb die +/- berichten nog niet gezien. Is dat een instelling of let ik gewoon niet op?
Je kan ook zelf het kanaal opzoeken.Ghengis schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:39:
[...]
Kun je mij ook inviten? Ik sta ingame te boek als Ghengis9
Het kanaal joinen kan ook zorgen dat je meer plezier uit de game haalt door de teamplay die het bieden kan, evenwel is de keuze aan jou.Ngangatar schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:35:
[...]
Heel erg bedankt voor je tijd en antwoord. Uiteraard ook aan wheresmymaxsuit en GLR89.
Ik zal eerst even gaan spelen dan en daarna een keus maken, al klinkt die Murmansk leuk, eens kijken hoe lang ik het vol hou om daar vanaf te blijven.
Mocht het leuk blijven zal ik wellicht het kanaal joinen.
Inmiddels gejoinedSpamLame schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:23:
[...]
Het kanaal joinen kan ook zorgen dat je meer plezier uit de game haalt door de teamplay die het bieden kan, evenwel is de keuze aan jou.
Ik zie niet zo goed hoe ze de keuze hebben gemaakt in de twee lijnen. Minekaze wijkt m.i. niet zoveel af van Mutsuki. Als ze nou een meer stealth-lijn hebben en een zwaardere lijn, dan zou ik het snappen. Ik hoor er nu ook voor het eerst van.Joe_P schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:51:
Vers van de pers: De IJN destroyer lijn wordt opgesplitst:
http://worldofwarships.eu...mon/japanese-dd-incoming/
[afbeelding]
Ik ben erg benieuwd hoe ze de schepen gaan wijzigen en wat ze doen met de schepen die mensen nu al hebben. Fubuki op T6...
More details on how this will be handled will arrive later, but don’t worry—if you have unlocked a certain ship in the Japanese Destroyers branch that has been affected by the change, we'll make sure that you are properly compensated!
Als je wikipedia moet geloven is hetPcDealer schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:10:
[...]
Ik zie niet zo goed hoe ze de keuze hebben gemaakt in de twee lijnen. Minekaze wijkt m.i. niet zoveel af van Mutsuki. Als ze nou een meer stealth-lijn hebben en een zwaardere lijn, dan zou ik het snappen. Ik hoor er nu ook voor het eerst van.
[...]
minekaze > wakatake > kamikaze > mutski > fubuki > hatsuharu > shiratsuyu > asashio > kagero > yūgumo en akizuki wbt de opvolging, hoewel de verschillen niet groot zijn.
Een paar staan op een lokatie waar ze niet ingame staan. Ik weet niet of WG de classname aanhoud of ook gewoon een naam van een schip pakt. Ook geen id hoe er met evnt sub classes omgegaan wordt.
Hoe dan ook in de opvolging volgens wiki is de plaatsing op de techtree door WG niet in overeenkomst.
Maar ja het is dan ook geen simulator, dus als het de gameplay ten goede komt prima.
fouten daargelaten, het is laat en ...en ..
Wat ze hier in feite doen is het splitsen van de Japanse jagers in twee groepen zoals IRL. Met de Fubuki braken de Japanners radicaal in ontwerp van torpedobootjagers. Deze schepen waren veel groter en veel capabeler dan schepen die elders werden gebouwd als vlootstandaard. De bouw stopte alleen vrij snel om twee redenen namelijk een limiet op tonnage in het vlootverdrag van Londen van 1930 en het besef dat doorbouwen van dit type zou betekenen dat er een reactie zou volgen waardoor het voordeel van deze grotere schepen zou verdwijnen. Deze schepen waren geclassificeerd als A type torpedobootjagers.
Het resultaat was dat Japan zich ook conformeerde naar de afgesproken "1500t" standaard en deze schepen classificeerde als B type torpedobootjagers. De 1500t moet je met een korreltje zout nemen aangezien ze er overheen gingen net zoals bij bijna elk Japans schip uit deze periode. Na een paar jaar zegde Japan het verdrag eenzijdig op en gingen ze terug naar de oude standaard van de Fubuki met een licht aangepast ontwerp en daar hebben ze op doorgebouwd.
Fubuki, Akatsuki, Kagero en Yūgumo zijn zogenaamde A type torpedobootjagers. De eerste twee en de laatste twee zijn gebaseerd op een gelijkwaardige romp met telkens kleine verbeteringen.
Hatsuharu en Shiratsuyu zijn B type torpedobootjagers. Iets langzamer, kleiner en minder torpedo's en kanonnen dan de A type's maar nog steeds formidabel, en totaal niet zeewaardig totdat er behoorlijk wat aanpassingen waren gedaan. Details.
Dan is er nog de Akizuki-klasse. Officieel een B type schip maar naar mijn mening de beste torpedobootjagers die Japan heeft gebouwd tijdens WO2. Deze schepen zijn enorm voor hun tijd en bewapent met 8x100mm kanonnen met een mondingssnelheid van 1000, ja 1000 meter per seconde, flink wat 25mm luchtafweer en maar vier torpedobuizen. Op T8 kan dit zomaar een monster worden waar je mee kan uitdelen.
Wat ik ook interesant vind is dat ze nu gewoon eens een lijn niet laten eindigen bij T10. Dat mogen ze van mij vaker doen.
Qua gameplay verwacht ik dat de nieuwe lijn veel snellere reloads zal hebben en de T6 en T7 betere stealth. De hoofdlijn zal vergelijkbaar zijn hoewel ik vermoed dat de T6 en T7 een buff zal zijn. Kagero en Yūgumo zullen denk ik hetzelfde zijn als Fubuki en Kagero nu.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
of is het +33,3%
[ Voor 19% gewijzigd door sneakeye op 06-09-2016 20:36 ]
yay en het valt samen met update 0.5.11GLR89 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:53:
http://worldofwarships.eu...ws-1st-bday-achievements/
Leuke nieuwe zaken voor de verjaardag (:
armor viewer for owned ships
reworked armor models
faster radar reloads
eigen audio als soundtrack
permanent camo voor Taiho, Ibuki, Kagero, Essex, Baltimore, Udaloi, Friedrich Der Groβe, Tashkent & Prinz Eugen
Meer http://worldofwarships.eu...ates/update-0511-release/ of de launcher link
Helaas wel alleen commander XP, wel handig voor retrainen van captains:GLR89 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:42:
Staat echt 333% dus 3,3x je normale hoeveelheid (:
Reward
• 10x "Dragon" Consumable Flags
Dragon Flags earn you + 333% Commander XP each battle
Inmiddels zelf alweer alle missies van de afgelopen week gehaald. De Cambeltown is niet echt super om mee te spelen, maar hij was gratis en is straks handig om Britse cruisers captain te trainen dus ben er toch blij mee. Op tier 3 kun je gelukkig met een beetje slim spelen ook nog wel aardig huishouden.
De rumor mill gaat aardig los over dit schip. Overal worden al leaked stats en foto's gepost. Het wordt zeker wel een interessant schip en een leuke variatie op de torpedo focus van de overige IJN destroyers. Ik ben wel benieuwd wat deze nieuwe schepen en de snellere radar 'reload' gaan doen met de balans voor USN destroyers. Gelukkig zal m'n Khaba er weinig last van hebben, die blijft gewoon OP.DaniëlWW2 schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:31:
...
Dan is er nog de Akizuki-klasse. Officieel een B type schip maar naar mijn mening de beste torpedobootjagers die Japan heeft gebouwd tijdens WO2. Deze schepen zijn enorm voor hun tijd en bewapent met 8x100mm kanonnen met een mondingssnelheid van 1000, ja 1000 meter per seconde, flink wat 25mm luchtafweer en maar vier torpedobuizen. Op T8 kan dit zomaar een monster worden waar je mee kan uitdelen.
...
[ Voor 45% gewijzigd door Joe_P op 07-09-2016 10:42 ]
Dat of je verkoopt om het schip gewoon, heb je iig een portslotJoe_P schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:35:
[...]
Helaas wel alleen commander XP, wel handig voor retrainen van captains:
Reward
• 10x "Dragon" Consumable Flags
Dragon Flags earn you + 333% Commander XP each battle
Inmiddels zelf alweer alle missies van de afgelopen week gehaald. De Cambeltown is niet echt super om mee te spelen, maar hij was gratis en is straks handig om Britse cruisers captain te trainen dus ben er toch blij mee. Op tier 3 kun je gelukkig met een beetje slim spelen ook nog wel aardig huishouden.
[...]
Overigens schijnt er nooit een AP shell te zijn gemaakt voor de 100mm guns. Naast de gewone HE shell hadden ze wel air burst shells tegen vliegtuigen.
[edit] Net even met de Zao secondaries proberen te testen maar die schieten alleen HE en met die dronken secondary bemanning kan je er weinig over zeggen.
[ Voor 12% gewijzigd door Joe_P op 07-09-2016 11:51 ]
klopt heb je gelijk in. maar de japanse detection is zeer laag, vanuit smoke kun je dus goed zaken doen. daarbovenop, moet je citadels maken? een schip elke 3 seconden vol spammen met AP die 800-2000 hp dmg per salvo doen, daarmee is een cruiser heel snel weg. gooi daar om de zoveel salvos een HE salvo tussendoor en je hebt een brandend wrak dat zn HP binnen no time ziet verdampen. Khabarovsk op lagere tier zonder de snelheid maar met goeie guns.Joe_P schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:30:
Ik vraag me af of de Japanse 100mm guns genoeg penetration hebben om T8 cruisers te kunnen citadellen. Net even een test gedaan met de Clemson (102mm, maar minder hoge shell speed), maar ik moest aardig dichtbij komen om een citadel te kunnen raken. Zeker door de (waarschijnlijk) goede arcs en slechte manoeuvreerbaarheid / snelheid van dit schip verwacht ik eigenlijk dat je beter iets verder weg kan blijven (9-12km).
Overigens schijnt er nooit een AP shell te zijn gemaakt voor de 100mm guns. Naast de gewone HE shell hadden ze wel air burst shells tegen vliegtuigen.
[edit] Net even met de Zao secondaries proberen te testen maar die schieten alleen HE en met die dronken secondary bemanning kan je er weinig over zeggen.
Ook ben ik benieuwd hoe ze het gaan doen met unlocken van de tweede IJN destroyer lijn. Ik heb de Fubuki unlockt (nog niet gekocht), dus ik vraag me af of ik dan de tweede lijn ook helemaal moet unlocken of meteen met de nieuwe schepen aan de slag kan.
Shimakaze

Akizuki

Nee, dit gaat een HE spammer worden en een counter DD. Misschien wel Defensive AA omdat deze schepen nogal wat luchtafweer hadden. Wel de waardeloze 25mm maar toch.
Oh en Khabarovsk is niet OP. De khabarovsk is 100% perfect gebalanceerd because Russian.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Oke, die was misschien wel OP.
http://forum.worldofwarsh...-ranked-battles-season-5/

campbeltown binnen

hits hits hits,,,

en een harde jongen die niet bepaald mee werkte (:
alstu david
btw @Danielww2, zie je wat ik bedoel met AP... bijna net zoveel dmg als HE met een fractie van de hits. zal voor de Akisuki (of hoe het ding ook heet) ook zo zijn verwacht ik. high speed hard strike (:
[ Voor 15% gewijzigd door GLR89 op 07-09-2016 21:53 ]
6850+ hits mother of godGLR89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:33:
[afbeelding]
campbeltown binnen
[afbeelding]
hits hits hits,,,
[afbeelding]
en een harde jongen die niet bepaald mee werkte (:
alstu david
btw @Danielww2, zie je wat ik bedoel met AP... bijna net zoveel dmg als HE met een fractie van de hits. zal voor de Akisuki (of hoe het ding ook heet) ook zo zijn verwacht ik. high speed hard strike (:
btw voor je replay uploads >> http://wowreplays.com/
[ Voor 0% gewijzigd door SpamLame op 07-09-2016 23:20 . Reden: lezen is moeilijk plaatjes kijken ook ]
Fakking tijd
Fakking hell![afbeelding]
hits hits hits,,,
alstu david
Lalalalalalabtw @Danielww2, zie je wat ik bedoel met AP... bijna net zoveel dmg als HE met een fractie van de hits. zal voor de Akisuki (of hoe het ding ook heet) ook zo zijn verwacht ik. high speed hard strike (:
En wat bedoel je nu precies?GLR89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:33:
nou...
zie:DaniëlWW2 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:24:
Nee, dit gaat een HE spammer worden en een counter DD.
364 HE hits, voor 45,8k directe dmg (126dmg per shell gemiddeld)
88 AP hits, voor 31,8k directe dmg (361 dmg per shell gemiddeld)
de HE heeft 9 vuurtjes aangewakkerd die ook 25k dmg hebben gedaan
al met al doet AP dus een veel hogere direct dmg, dit is wmb een hard feit om voor AP te gaan! ook op zware jongens met een hard schilletje
[ Voor 6% gewijzigd door GLR89 op 08-09-2016 11:05 . Reden: adds ]
Zo te lezen gaan ze weer terug naar T8 voor de hogere ranks. Ook kan je straks niet meer uit twee Tiers kiezen voor je schip, dat lijkt me wel een verbetering.
Zelf heb ik op T8 de Amagi en de North Carolina (alleen nog de range upgrade). Ik vrees alleen dat het weer DD / BB heavy wordt en dus misschien lang moet wachten om te kunnen spelen. Toch misschien maar de Chapayev kopen dan (iemand ervaring met dat schip?). Met de buff voor radar en stealth firing (ik heb een 15pts Russiche cruiser captain) kan dat misschien nog wel een sterk schip zijn.
Sterker nog, met dit kaliber en zware armor kun je juist beter AP schieten (mits ze niet geangled zijn natuurlijk). Net weer even de training room ingedoken (met de Clemson tegen T8 schepen). Op maximale range krijg je met HE heel vaak 'non-penetrating' hits die geen damage doen, dus kun je juist beter AP schieten. Met 3 seconden reload kun je het natuurlijk wel lekker makkelijk afwisselen. Af en toe wat fires starten en dan weer over naar AP voor direct dmg.GLR89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:59:
[...]
al met al doet AP dus een veel hogere direct dmg, dit is wmb een hard feit om voor AP te gaan! ook op zware jongens met een hard schilletje
Vwb je chapayev vraag. Ik vind het een heerlijk schip. Geen armor maar prettige guns. Zelfs als je wegdraait van de vijand kunnen ze zeer zware dmg maken. Veel vanuit cover vuren dus. Ook dd jagen wil met dit schip prima. AP is dodelijk tegen cruisers.
http://forum.worldofwarships.com/index.php?showtopic=94552
Woei alle 10 de achievements binnen.
Laatste samen met Ron2u gehaalt, hij moest de planes achievement en ik wilde de run admiral run achievement, Cleveland & Independence to the rescue, TY Ron.
Manners Maketh Man achievement screens
Vermoeden bestaat dat dit te maken heeft met 10 games op rij zonder team dmg.

Onderstaande vervalt dus, ik heb geen id of ik in een division toen ik teamdmg deed in de fletcher (tegen een div genoot)? Lijkt het meeste logische gezien ik in de 11 de game dan de 10 voorgaande op rij heb afgerond.
Ik had hem;
-in de 11de game (van de dag (murmansk) sinds patch 0511
-na 8 games op rij zonder teamdmg (laatste teamdmg was met de fletcher)
-krijg hem in de 9de game (mogelijk dus 9 games op rij zonder team dmg)
-de game dat ik hem kreeg was niet echt uitzonderlijk zie hieronder

[ Voor 121% gewijzigd door SpamLame op 09-09-2016 11:01 ]
Ben echt aan het twijfelen om mijn free exp te gebruiken om de range extender te unlocken.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3S_7G1_Y4E4]
Mijn mutsuki verkopen lijkt dus een goede keuze te zijn geweest.
Gelukkig zijn er nog de divisions die het leuk maken
Dat wordt een zeer trieste dag voor alle torp spam liefhebbers. Met de radar buff en eerder al een nerf voor sommige ijn torpedo's. Terwijl ik dacht dat de introductie van nieuwe IJN dd's juist nog meer torp spam schepen zou inhouden. Niet dat het een drama is, eerder een grote wijziging net als de cruiser nerf nadat Expert marksman, Advanced fire training en Basic fire training minder of niet meer effect hadden.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:37:
En de voorlopige IJN DD stats.
[video]
Mijn mutsuki verkopen lijkt dus een goede keuze te zijn geweest.
Aan het eind van de rit gaan (nieuwe) spelers die in een rechte lijn zeilen nog steeds eraan.
Maar heb net vorige week mijn 1e T8 de fubuki gekocht. hoop dat ik nog 1-2 maanden tijd krijg om ook met 15 km torps te smijten.
Ander onderwerp: in de patch zag ik ook een 'secondary gun mondernisation' voor T5 cruisers, was benieuwd wat dit inhoud. Kon geen uitleg vinden, en heb mijn T5 ca verkocht.
Als nieuwe speler weet je daar alleen helemaal niets van en dat is hier het probleem. Dat het kennelijk de bedoeling is dat je eerst kruisers speelt en daarna pas torpedobootjagers, vliegdekschepen of slagschepen probeert word op geen enkele manier duidelijk gemaakt door de game. Het is dan ook niet vreemd dat je constant slagschepen op 20km ziet die de hele game niks raken en klagen over noobteam of torpedobootjagers die niet begrijpen dat ze met een beetje bluf een punt onbetwist kunnen innemen.GLR89 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:49:
IJN dds delven toch al het onderspit. Spotting range van de boten is niet heel bijzonder, ze worden vanaf ~6km zelf gespot (idem aan gearing) hebben torps die je al van veraf aan ziet komen en een spread hebben waar een slagschip op10km in de lengte richting tussen door past. Guns zijn matig met een zeer lange reload. Al met al zou ik aan nieuwe speler zeer sterk de japanse dd lijn afraden. Maar dat ben ik
In het algemeen vind ik de balans tussen de verschillende landen ook niet al te best. Soviet is gewoon soviet, niks nieuws. De Duitsers zijn opvallend. Je hebt alles van uitstekend tot bagger en alles daar tussen in. De Japanners lijken per tier relatief slechter te worden met uitzondering van de Yamato natuurlijk. De VS, tja, ik zie het punt eigenlijk niet waarom deze schepen er uberhaupt zijn. Ze hebben een aantal echt verschrikkelijke schepen gebouwd zoals de Omaha en Pensacola maar een schip zoals de New Orleans was een van de betere kruisers en die ziet er zo zwak uit. Ik heb ook 0.0 respect voor dat schip als ik ze tegenkom in mijn Hipper. Ik win dat gevecht met gemak. Aan de andere kant, ik heb nog minder respect voor een Myoko of Mogami en de meeste Atago's omdat deze worden bestuurd door volslagen malloten die mij gewoon citadel geven. Zelfs een keertje een Zao in twee salvo's gesloopt.
Reeds aangekondigd: oktober.WhySoSerious schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:47:
Wordt toch wel tijd dat ranked battles weer mogelijk zijn.
F10 heeft niets met skill te maken. Waarom moet dat? Zeker naar het vijandelijke team?Zelfs F10 even drukken aan het begin van de match gebeurt nauwelijks.
Ik zou het ook super vinden als er wat meer teamplay is. Bereik je zoveel meer mee!
Call me old-fashioned, maar ik vind het netjes naar elkaar toe. Het is nog minder moeite dan even een berichtje typen in het chatvenster tenslotte.PcDealer schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:29:
[...]
Reeds aangekondigd: oktober.
[...]
F10 heeft niets met skill te maken. Waarom moet dat? Zeker naar het vijandelijke team?
Meer dmg/kills, hoe meer kans op winnen. Ik win graag.Fryslanboy schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:35:
Maar wat wil je anders, met iedereen die ernaar streeft om zoveel mogelijk kills/credits/XP te behalen. Ja, jullie en ik ook.
Ik vind het nergens voor rnodig, het voegt m.i. niets toe. Zeker niet als de helft van het team gaat roepen in de chat en daarmee een shitstorm veroorzaakt door ook nog eens een keer mis te drukken of alles uit te proberen. Het team heeft er veel meer aan als er geluisterd wordt naar tips, hulp wordt geboden en gewaarschuwd wordt voor torps en dd's. Bovendien focus fire.WhySoSerious schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:37:
Call me old-fashioned, maar ik vind het netjes naar elkaar toe. Het is nog minder moeite dan even een berichtje typen in het chatvenster tenslotte.
[ Voor 43% gewijzigd door PcDealer op 10-09-2016 22:54 ]
Natuurlijk. Zoals ik zei, jij en ikPcDealer schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:53:
Meer dmg/kills, hoe meer kans op winnen. Ik win graag.
Al wil het vanavond niet zo vlotten met de kills..
Ik dus ff meegedaan met Isokaze. Ging wel lekker voor een T4 match.
14x Torp hits. Ze blijven maar rechte lijnen varen die BB's. Vind ik niet erg.

Onderstaande was wel een mooie met double strike en Kraken. Kon helaas niet de winst binnen halen.

Zat foutjuh in foto upload. Nu dus 2x de Isokaze
[ Voor 31% gewijzigd door auroortje op 11-09-2016 00:04 ]
New Mexico Isokaze is awesome!auroortje schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:56:
Net paar rondjes met Dealer gemaakt. Hij moest ff bootje testen in T4.
Ik dus ff meegedaan met Isokaze. Ging wel lekker voor een T4 match.
[afbeelding]
Zo'n beetje alle F knoppen behalve focus fire, beschouw ik als spammen, daarom geluid ook uitgezet.WhySoSerious schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:47:
... Zelfs F10 even drukken aan het begin van de match gebeurt nauwelijks.
Als je iets van teamwork wilt, moet je zelf het voorbeeld geven: bijvoorbeeld aan het begin plan voorstellen, welke kant op, welke caps, e.d. En je rol spelen, als DD spotten en cappen; CV wat aircover, bombers neerhalen; bb's pushen, tanken en uitdelen, cruisers: supporten met de dd's of bb's mee.
Vanavond wel een paar potjes gespeeld waarbij ik probeer te cappen maar geen steun krijg.
Vaak de zin om team uit te schelden of daadwerkelijk gedaan, totdat je beseft, wacht als ik hier geen steun krijg, draai ik om en ga naar andere caps waar ons team wel is. en zo potjes die er aan het begin slecht uitzien, er toch nog weten uit te slepen.
[ Voor 11% gewijzigd door wheresmymaxsuit op 11-09-2016 01:22 ]
Het lijkt me als ik te snel ga qua tier dat ik dan te moeilijke battles krijg en dat is ook niet relaxed voor de spelers van de teams waar ik dan in kom.
Voorlopig vind ik cruiser (Tenryu) een stuk leuker dan destroyer (Umikaze). Wellicht een battleship (Kawachi) uittesten nu eerst?
CA/CL's zijn erg goed in de lagere tiers. BB's daarentegen zijn nogal meeeh in het begin. Vanaf tier 5 gaat het beter.
Vind je CA/CL's leuk en je W/R & damage output (dus ook je inkomen) goed blijft kan je ook gewoon doorgaan naar hogere tiers.
Tier 1-4 zijn de beginner tiers: de helft v/d spelers blijven gewoon lekker in een rechte lijn. Inkomen en XP dat je krijgt valt ook vies tegen. Wil je je eigen verbeteren dan is het beter om naar de wat hogere tiers te gaan. Als laatste; voor veel missies heb je minimaal tier 4 of 5 schepen nodig.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Maar meteen mijn ongenoegen geuit: http://forum.worldofwarsh...eting-in-other-offerings/Fryslanboy schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:28:
Nou gents, de Prinz Eugen is up!
http://worldofwarships.eu/en/news/premshop/premshop-eugen/