So, komt er voor iedereen een nieuwe bon aan? Er staat bij mij wel "a new coupon will be available 25/12" onder mijn huidige coupon. Maar er staat nergens voor hoeveel procent die zal zijnSpamLame schreef op maandag 24 december 2018 @ 06:47:
[...]
AFAIK kan je die kortingscoupons voor schepen niet opsparen itt die van bv signals, houd daar dus rekening mee.
Arsenal is 25% voor schepen, staat notabene aan de linkerkant van de couponJoindry schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:49:
[...]
So, komt er voor iedereen een nieuwe bon aan? Er staat bij mij wel "a new coupon will be available 25/12" onder mijn huidige coupon. Maar er staat nergens voor hoeveel procent die zal zijn
[ Voor 8% gewijzigd door SpamLame op 24-12-2018 09:57 ]
Morgen komt er een nieuwe coupon. Dus als je de huidige vandaag niet uitgeeft gaat die verloren.
CV rework staat in de planning voor 0.8.0 en dan verdwijnen volgens mij ook Musashi en Kron.
@SpamLame overige coupons kan je ook niet opsparen, die krijg je gewoon meer/vaker.
CV rework staat in de planning voor 0.8.0 en dan verdwijnen volgens mij ook Musashi en Kron.
@SpamLame overige coupons kan je ook niet opsparen, die krijg je gewoon meer/vaker.
[ Voor 18% gewijzigd door TheBrut3 op 24-12-2018 10:54 ]
Onbeperkt opsparen niet, echter kan je van de meeste coupons dubbel zoveel, 100% meer hebben dan van ship coupons. Vind ik dan best wel opsparen.TheBrut3 schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:39:
Ship added, Musashi. Mijn eerste premium income ship.
Dank aan iedereen om me eraan te herinneren dat mijn bon vandaag verviel. Ik hecht meer waarde aan die bon dan aan de 700 steel die ik vandaag heb uitgegeven.
Dan begint nu de grind naar 1 miljoen free XP... Coal kan gebruikt worden voor Papa-papa flags vanaf nu.
Dank aan iedereen om me eraan te herinneren dat mijn bon vandaag verviel. Ik hecht meer waarde aan die bon dan aan de 700 steel die ik vandaag heb uitgegeven.
Dan begint nu de grind naar 1 miljoen free XP... Coal kan gebruikt worden voor Papa-papa flags vanaf nu.
@Joindry je kan signals op zoveel andere manieren krijgen dan coal. Ik zou sparen voor een ander coal schip ipv gebruiken voor signals, als ik jou was.
Note1 fxp is afhankelijk van xp, papapapa boost alleen fxp. Neem ook ESCL voor +50% XP en als je special signals hebt ook Red dragon, Ouroboros, Scylla, Basilik, Hydra en Leviathan voor een max boost in XP & FXP wbt de signals. En camo's zijn de new year streamer wel leuk en tevens makkelijk te krijgen, of verder als je hebt Gamescon 2018, Mosaic, Spring Sky, Type59 of andere die XP dan wel FXP boosten.
Note2 als je een steady / consistent income fxp wilt, doe de scenarios eens.
Als je een beetje deftige dmg kan doen + stacken van premium tijd + premium schip (als je die beide hebt) + camo die xp en fxp boost + signals die xp & fxp boost op een first win.
Cherry Blossom en Narai zijn IMO wel leuk hiervoor, zeker als je ook een premium schip en account hebt.
Note1 fxp is afhankelijk van xp, papapapa boost alleen fxp. Neem ook ESCL voor +50% XP en als je special signals hebt ook Red dragon, Ouroboros, Scylla, Basilik, Hydra en Leviathan voor een max boost in XP & FXP wbt de signals. En camo's zijn de new year streamer wel leuk en tevens makkelijk te krijgen, of verder als je hebt Gamescon 2018, Mosaic, Spring Sky, Type59 of andere die XP dan wel FXP boosten.
Note2 als je een steady / consistent income fxp wilt, doe de scenarios eens.
Als je een beetje deftige dmg kan doen + stacken van premium tijd + premium schip (als je die beide hebt) + camo die xp en fxp boost + signals die xp & fxp boost op een first win.
Cherry Blossom en Narai zijn IMO wel leuk hiervoor, zeker als je ook een premium schip en account hebt.
[ Voor 84% gewijzigd door SpamLame op 24-12-2018 19:22 ]
Z-39 en duzend Doubloons in de gratis mission Santa containers.
@BeetjeVreemd topic is aangevuld. Link naar https://worldofwarships.e...s/december-missions-2018/
Ik krijgt sterk het idee dat er wat is toegevoegd. Het wordt ook elke week geüpgraded.
@BeetjeVreemd topic is aangevuld. Link naar https://worldofwarships.e...s/december-missions-2018/
Ik krijgt sterk het idee dat er wat is toegevoegd. Het wordt ook elke week geüpgraded.
[ Voor 62% gewijzigd door PcDealer op 24-12-2018 22:00 ]
Volgens mij is dat ook later toegevoegd. Toen ik laatst zei dat ik er naar had zitten zoeken heb ik zeker weten ook een aantal van die recente nieuwsberichten goed door zitten lezen.PcDealer schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:56:
Het staat er nu heel duidelijk. Lijkt me sterk dat ik dat toen laatst over het hoofd had gezien.
BTW; met de nieuwe coupon heb ik nu genoeg voor de Musashi
Kopen (omdat ie binnenkort niet meer te krijgen is)? Of nog even door sparen voor de Jean-Bart misschien?
Of bewaren voor een nog mooier/beter schip die i.p.v. de Musashi komt?
#LastigLastigLastig
De extra XP helpt ook wel als crew trainer toch? Of is dat helemaal gescheiden v/d commander XP.
Met de Franse battleship lijn ben ik nog niet eens begonnen, met de Japanse ben ik bij tier 5.
Qua top tier schip van beide tech trees lijkt de Japanse tier 10 me mooier om te hebben dan de Franse denk ik.
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
Hallo allemaal, denk ik kijk eens of er een wows topic op GOT is 
Mijn ingame naam is BigBird85.
@BeetjeVreemd dat klopt. Free xp en Elite commander xp kunnen worden gebruikt om kaptains te trainen.
Mijn ingame naam is BigBird85.
@BeetjeVreemd dat klopt. Free xp en Elite commander xp kunnen worden gebruikt om kaptains te trainen.
Ik doelde op de extra XP (vergeleken met silver ships uit de tech tree) die je verdient met de (camouflage van de) Musashi/Jean-Bart.Th3Eagle schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:12:
Bedoel je de normale xp? Die kan je bij premium en elite schepen met doubloons omzetten naar free xp
Dat snap ik.
Ik bedoelde of je met schepen als de Musashi sneller (vergeleken met standaard schepen uit de tech tree) je kapitein kan trainen omdat je met zo'n schip een bonus krijgt qua XP (maar geen specifieke commander XP).
M.a.w.: Betekent meer XP ook automatisch meer commander XP, of zijn die twee strikt gescheiden op de een of andere manier?
Ik bedoelde of je met schepen als de Musashi sneller (vergeleken met standaard schepen uit de tech tree) je kapitein kan trainen omdat je met zo'n schip een bonus krijgt qua XP (maar geen specifieke commander XP).
M.a.w.: Betekent meer XP ook automatisch meer commander XP, of zijn die twee strikt gescheiden op de een of andere manier?
Ah nu snap ik je vraag. Je commander xp is net als free xp aan schip xp gekoppeld.
Quote van de wows wiki:
Quote van de wows wiki:
Commanders earn experience (XP) in the exact same way ships do, including any applicable bonuses from camouflage and flags. Additional effects that affect only Commander XP — such as Restless Fire (-3% to surface detectability range. / 4% to maximum dispersion of shells fired by the enemy at your ship. / +250% Commander experience earned in the battle.) camouflage or the Zulu Hotel (+50% Commander XP earned for the battle.) signal — are added on top of this number. It is, therefore, possible to earn more Commander XP in a match than ship XP.
Héél duidelijkTh3Eagle schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:37:
Je commander xp is net als free xp aan schip xp gekoppeld.
[...]
@PcDealer en @BeetjeVreemd het nieuwsitem is pas laat bijgewerkt dit weekend. En het weekend daarvoor helemaal niet! Normaal wordt dat item wekelijks bijgewerkt op donderdag/vrijdag.
En @BeetjeVreemd; De camo geeft je ook wat meer CXP ja. Maar de Musashi verdient ook meer credits dan reguliere schepen, dat is de leukste bonus.
En @BeetjeVreemd; De camo geeft je ook wat meer CXP ja. Maar de Musashi verdient ook meer credits dan reguliere schepen, dat is de leukste bonus.
[ Voor 28% gewijzigd door TheBrut3 op 25-12-2018 11:44 ]
Er staat mij bij van de introductie van die coupons, dat je elke grote update (7.x ->8.0) een schip coupon ‘ververst’, en elke (?) kleine update de andere coupons. Waardoor je dus meer van de flat/camo/etc krijgt.TheBrut3 schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:39:
Morgen komt er een nieuwe coupon. Dus als je de huidige vandaag niet uitgeeft gaat die verloren.
Edit: ik weet dat 8.0 nog niet is gevallen, maar de frequentie is wel ongeveer correct dacht ik
@BeetjeVreemd mushashi/jeanbart afweging is een persoonlijke en sterk afhankelijk van je playstyle. Ik sla de musashi persoonlijk over omdat een beetje vanaf de achterhoede schieten mij wat minder ligt. Dus ik spaar door naar de Jean Bart, die een aggressievere gameplay lijkt te promoten (tov musashi).
Laat je niet te veel leiden door de tech trees, uiteindelijk gebruik je die musashi of jeanbart voornamelijk als captain trainer om overstappen tussen tech tree schepen te vermakkelijken.
[ Voor 4% gewijzigd door Stappieterug op 25-12-2018 12:06 ]
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Gewoon om het half jaar. Geen idee wanneer er een "grote update" is?Stappieterug schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:05:
Er staat mij bij van de introductie van die coupons, dat je elke grote update (7.x ->8.0) een schip coupon ‘ververst’, en elke (?) kleine update de andere coupons. Waardoor je dus meer van de flat/camo/etc krijgt.
Edit: ik weet dat 8.0 nog niet is gevallen, maar de frequentie is wel ongeveer correct dacht ik
http://wiki.wargaming.net/en/Ship:ArsenalCoupons are periodically refilled, but cannot be stockpiled -- a coupon unused when a refill occurs simply has its refill date updated. Refill frequencies are as follows:
Ships (25% off): 1 coupon every 6 updates. Refill timing started with Update 0.7.6 when the Arsenal was first introduced. With a standard release cycle of 4 weeks, this means refills are expected every 24 weeks. This would imply refills on the following dates (subject to change):
27 June 2018 (Arsenal introduced)
24 December 2018 (actual)
29 May 2019 (estimate)
13 November 2019 (estimate)
Upgrades (25% off): 1 coupon every update.
Signals (50% off): 2 coupons every update.
Signals (25% off): 2 coupons every update.
Camouflages (25% off): 2 coupons every update.
Edit; Zie dat de wiki nog niet up-to-date was. Heb het aangevuld.
Ah die bedoelde ik. Tja had het 6 maanden geleden gelezen. Had in mijn hoofd dat het per update was, net als die signals en upgrades.TheBrut3 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:08:
[...]
Gewoon om het half jaar. Geen idee wanneer er een "grote update" is?
[...]
http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Arsenal
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Een Premium schip geeft een 50% hogere base XP. Daarnaast ook nog een keer de permacamo.
Aight!Dear GoT_PcDealer!
The user xxx declined your gift "1x Santa's Gift", you sent on 2018-12-08 00:32:10 UTC from the Wargaming.net Premium Shop.
200 gold doubloons will be automatically transferred to your account.
[ Voor 59% gewijzigd door PcDealer op 25-12-2018 13:17 ]
Nee, geen hogere base XP. Dat is bij een premium account, 50/65%.PcDealer schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:15:
Een Premium schip geeft een 50% hogere base XP. Daarnaast ook nog een keer de permacamo.
Premium ship benefits:
No research required (all modules unlocked and mounted).
More credits earned in each battle.
Permanent camouflage that increases the amount of Experience gained (+50% for Tiers II-VIII, +100% for Tiers IX-X).
Reduced service costs.
Elite status from the start (use doubloons to convert all your XP to Free XP).
Assigning commanders from other ships of the same nation without penalty or retraining.
[ Voor 46% gewijzigd door TheBrut3 op 25-12-2018 14:47 ]
Misschien eens de wiki opnaslaan.
http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Premium_ships
Dus een premium schip zonder camo wat dan ook, heeft geen xp modifier wat dat betreft.
De permacamo die je erbij krijgt geeft wel de xp modifier.
In straattaal,koffiemachinepraat wordt daar niet echt onderscheid in gemaakt en verdient een premium schip meer XP dan een std. techtree schip.
Ik ben niet snel genoeg met typen op een mobiel
Dus een premium schip zonder camo wat dan ook, heeft geen xp modifier wat dat betreft.
In straattaal,koffiemachinepraat wordt daar niet echt onderscheid in gemaakt en verdient een premium schip meer XP dan een std. techtree schip.
[ Voor 8% gewijzigd door SpamLame op 25-12-2018 15:07 ]
FYI Mss al iemand opgevallen, maar perma camo voor t6-t9 is met korting beschikbaar.
Rare vraag, maar als je dan de permacamo wisselt voor een tijdelijke camo. Dan zou ik afleiden dat je voordeel uit permacamo vervalt en vervangen wordt door je tijdelijk?SpamLame schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:04:
Misschien eens de wiki opnaslaan.
Dat klopt, perks hangen van de camo af.Joindry schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:04:
[...]
Rare vraag, maar als je dan de permacamo wisselt voor een tijdelijke camo. Dan zou ik afleiden dat je voordeel uit permacamo vervalt en vervangen wordt door je tijdelijk?
Het kan dus dat je betere of slechtere perks krijgt afhankelijk van de tijdelijke camo.
Of het echt beter of slechter is is afhankelijk van je doel.
Als je bv credit income wilt maximaliseren dan boeit de (c/f)xp niet echt en v.v.
Wat raar, weer een actie die nergens aangegeven staat!SpamLame schreef op woensdag 26 december 2018 @ 07:37:
FYI Mss al iemand opgevallen, maar perma camo voor t6-t9 is met korting beschikbaar.
Edit: En vandaag ook 200% XP bij 1st win.
Edit2: En 35 FXP voor 1 dubloon.
Edit3: En 60% korting op modules
Edit4: En korting op premium schepen in dubloons.
Zo te zien zijn er weer veel acties zonder dat er een nieuws item is.
[ Voor 32% gewijzigd door TheBrut3 op 26-12-2018 14:18 ]
Wss kerstvakantie bij WG, één keypersoon die op reis is ofzo.TheBrut3 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:10:
[...]
Wat raar, weer een actie die nergens aangegeven staat!
Ingame Premium schepen met korting, 3 dagen Premium account challenge, Elite/Commander XP>Free XP omzetting met Doubloons tegen een betere conversie, etc.
Ook kortingen op consumables. Kortom: Veel in de reclame! Maar weer geen nieuws item....
PSA: voor CV spelers.
Perma camos zijn met korting te koop.
Voor oneven CV worden de permacamos vervangen voor full doubloon value
Perma camos zijn met korting te koop.
Voor oneven CV worden de permacamos vervangen voor full doubloon value
Ergo nu Y doubloons uitgeven op oneven CVs aan permacamo en met 0.8.0 2*Y doubloons terugkrijgenAll permanent camouflages of odd tier aircraft carriers are removed and compensated at the full cost in doubloons.
Daar gaan de spotterplanes van @PcDealer.When you activate the consumable "Catapult Fighter”, you launch an additional aircraft. Reduced time to launch fighters. No longer valid on consumable "Spotting Aircraft”, only for "Catapult Fighter”.
Fak dat. Vandaag JB kopen.TheBrut3 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:24:
[...]
Daar gaan de spotterplanes van @PcDealer.
Worden de vliegtuigen dan niet meer sneller gelanceerd voor spotters? Of krijgen ze ook geen 2e vliegtuig meer? If so, wel zware bummer, ik vond 2 spotter planes, met verlengde duur, een zeer machtig wapen. Vooral tegen de overvloed aan eilandknuffelende radarschepen die tegenwoordig in het spel zitten. Extra range kan me gestolen worden.TheBrut3 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:24:
When you activate the consumable "Catapult Fighter”, you launch an additional aircraft. Reduced time to launch fighters. No longer valid on consumable "Spotting Aircraft”, only for "Catapult Fighter”.
Daar gaan de spotterplanes van @PcDealer.
Ben ik nu zo achterlijk? Maar waarom heb ik op m’n “aim” geen afstanden ? Dus distance waar ik op mik .
Instellingen wel goed staan?fevo-1190 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:20:
Ben ik nu zo achterlijk? Maar waarom heb ik op m’n “aim” geen afstanden ? Dus distance waar ik op mik .
@TheBrut3 wat is goed ? Heb al zitten kijken bij instellingen, maar geen idee welke optie ik dan moet gebruiken.
Druk op ALT, of in de instellingen ergens moeten alternative view aan staan of zoiets.fevo-1190 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:23:
@TheBrut3 wat is goed ? Heb al zitten kijken bij instellingen, maar geen idee welke optie ik dan moet gebruiken.
Settings>Controls>Links onderin "Alternative interface mode" en die op full zettenfevo-1190 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:38:
Als ik op ALT druk zie het staan inderdaad, maar dat is enkel als ik hem ingedrukt hou
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Bedankt man! Er stond bij kan performance veranderen . Vandaar ik die niet gedaan heb als enige.Zertaxka schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:42:
[...]
Settings>Controls>Links onderin "Alternative interface mode" en die op full zetten
Dit is beter thanks man
De acties van nu staan online uitgeschreven, het zijn er veel!
https://worldofwarships.e...ls/january-missions-2019/
Discounts and bonuses:
Exchange rate for converting doubloons into credits is 2,000 credits for 1 doubloon
You can convert XP from ships into Free XP at the cost of 1 doubloon for each 35 Free XP
+200% XP bonus for the first win of the day;
–50% to the cost of Premium ships Aurora, Ishizuchi, Okhotnik, Oktyabrskaya Revolutsiya, Texas in doubloons
–30% to the cost of Premium ships Anshan, Molotov, Duca d'Aosta, Graf Spee, Perth, Dunkerque, Huanghe, De Grasse, Warspite, Mutsu, Błyskawica , Sims, Leningrad, Z-39, Indianapolis, Duca degli Abruzzi, Ashitaka, Scharnhorst, Hood in doubloons
–15% to the cost of Premium ships Lo Yang, Kidd, Asashio, Atago, Alabama, Gascogne, Tirpitz, Roma in doubloons
–80% to the cost of consumables in credits and doubloons
–60% to the cost of upgrades in credits
–50% to the cost of economic signals in doubloons
–50% to the cost of permanent camouflage patterns for Tier V-IX ships in doubloons
Gib me moar steel & coal!!!111!
Wil de JB & Musashi met coal proberen te halen.
Kan je in wows consumables eigenlijk in bulk kopen, zoals in wot?
NeeJoindry schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:57:
Kan je in wows consumables eigenlijk in bulk kopen, zoals in wot?
Bevat ook nog deze :TheBrut3 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:08:
De acties van nu staan online uitgeschreven, het zijn er veel!
Kortom, even op de oranje "Participate" button klikken voor een easy 10 point (duitse ?!) captain (en een 3 point commander + vlag + camo)Azur Lane
We continue our cooperation with Azur Lane. Press the button and complete a chain of missions with rewards that include a commemorative flag, theme-based camouflage patterns, and Commander Admiral Hipper with 10 skill points as the final prize!
Tell me about it, kom zelf iets van 200-400 steel tekort om de Black te halenSpamLame schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:26:
Gib me moar steel & coal!!!111!
Ga echter niet voor €40,- de missie halen, beetje teveel van het goede imo.
JB ben ik nog dik 120k coal vandaan. FreeXP daar in tegen gaat echt belachelijk hard, 100k per week is zeker mogelijk nu.
Ben er nog niet helemaal uit wat ik nou lekkerst vind spelen.
Battleship vind ik eigenlijk te traag ,maar wel super tof gevoel als je shot perfect is.
Cruiser is opzich wel fijn, maar battleships kunnen je redelijk makkelijk pakken(mij althans).
Destroyer is lekker snel, maar 1 goede hit van een battleship en het kan zomaar over zijn.
Zit pas in tier 4/5 speel vooral usa momenteel.
Kan niet alles tegelijk tieren.
Lastig allemaal hoor!
Battleship vind ik eigenlijk te traag ,maar wel super tof gevoel als je shot perfect is.
Cruiser is opzich wel fijn, maar battleships kunnen je redelijk makkelijk pakken(mij althans).
Destroyer is lekker snel, maar 1 goede hit van een battleship en het kan zomaar over zijn.
Zit pas in tier 4/5 speel vooral usa momenteel.
Lastig allemaal hoor!
Waarom niet? Zou speel ik nl wel, alle lijnen (cvs daargelaten) alle nations alle tiers door elkaar. ieder zijn voorkeur zeg maar
Heb 300k coal, moet nog iets van 30k om JB met korting en Musashi zo te kopen. Heb daarnaast 1m FXP staan mocht het nodig zijn voor de 080 patch, maar liever niet.Zertaxka schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:54:
Tell me about it, kom zelf iets van 200-400 steel tekort om de Black te halen![]()
Ga echter niet voor €40,- de missie halen, beetje teveel van het goede imo.
JB ben ik nog dik 120k coal vandaan. FreeXP daar in tegen gaat echt belachelijk hard, 100k per week is zeker mogelijk nu.
Joh die Black komt wel, als het niet dit seizoen CB is dan de volgende of een ander steelevent.
[ Voor 8% gewijzigd door SpamLame op 27-12-2018 16:16 ]
Kan makkelijk, doe ik ook. Daarom heb ik pas 2 tech tree T10 schepen. Conform tech tree van links naar rechts zit ik nu op tiers:fevo-1190 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:56:
4-7-10-9-9
6-8-9-10-8
8-6
8-7-6
9-8-7
8-6
6
Nu wel, na de komende update is dat 9.fevo-1190 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:25:
Rank is overigens ook pas vanaf tier 6?
Nou dat duur dan nog wel evenTheBrut3 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:25:
[...]
Nu wel, na de komende update is dat 9.
Leuk die drie dagen premium. Bij toeval in mn eerste crate van de dag 14 dagen premium. Even lekker grinden
Tijd staat toch los van hoe je het spel speelt, lijn voor lijn land voor land, alle tiers mixed.fevo-1190 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:25:
@TheBrut3 @SpamLame omdat ik 2 kleintjes thuis heb (16mndn en 5wkn).
En dus niet zoveel tijd als jullie waarschijnlijk heb.
En wil gauw naar tier 6+ ivm meeste voor m’n gevoel tot tier 4/5 weinig serieuze spelers zijn.
Jouw keuze is gedreven door je perceptie dat het vanaf T6 en hoger serieus wordt + dat je ranked sprints (deze seizoenen iig T6) kan spelen.
Daarmee is niet gezegd dat totaan t6 het niet serieus is, het is voor veel serieus leren wat je rol etc is.
Als je danook T10 ranked met T6 ranked vergelijkt dat is T6 echt EZ dan wel niet serieus te noemen.
Speel hoe jij de lijnen spelen wilt, zoals eerder gezegd ieder zijn voorkeur.
Ik speel ook alles door elkaar. Maar het laatste half jaar vooral op missies om ze te behalen. Dat betekent vaak een bepaalde tier, natie of type schip. Als je sneller beter/goed wilt worden dan het beste 1 lijn aanhouden.
Jan Bart binnen 
Na gebruik 25% kortingscoupon ong 6 Coal over
Na gebruik 25% kortingscoupon ong 6 Coal over
grats
enige 3 kills van het team.
Is het al weekend?

bottomtier topscore en samen met nr2 de enige kills van het team.
Ja het is al weekend
enige 3 kills van het team.
Is het al weekend?

bottomtier topscore en samen met nr2 de enige kills van het team.
Ja het is al weekend
[ Voor 50% gewijzigd door SpamLame op 28-12-2018 15:20 ]
Ik speel samen met 2 vrienden en we hebben alle 3 kleine kinderen. Soms lukt het inderdaad gewoon niet en overdag is een no go.fevo-1190 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:25:
@TheBrut3 @SpamLame omdat ik 2 kleintjes thuis heb (16mndn en 5wkn).
En dus niet zoveel tijd als jullie waarschijnlijk heb.
En wil gauw naar tier 6+ ivm meeste voor m’n gevoel tot tier 4/5 weinig serieuze spelers zijn.
Persoonlijk vindt ik t5, het leukste voor de random battles. Minder ervaren gaan goed mee en er lijkt meer teamwork. Voor mijn gevoel rushen veel spelers t7 en 8 waardoor er minder ervaren zitten en het team work minder is.
Dit is natuurlijk puur mijn eigen ervaring. Hoe denken anderen hier over?
Kan meestal uurtje spelen per dag dus vandaar.Th3Eagle schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 06:59:
[...]
Ik speel samen met 2 vrienden en we hebben alle 3 kleine kinderen. Soms lukt het inderdaad gewoon niet en overdag is een no go.
Persoonlijk vindt ik t5, het leukste voor de random battles. Minder ervaren gaan goed mee en er lijkt meer teamwork. Voor mijn gevoel rushen veel spelers t7 en 8 waardoor er minder ervaren zitten en het team work minder is.
Dit is natuurlijk puur mijn eigen ervaring. Hoe denken anderen hier over?
Natuurlijk wil ik elke land spelen, maar met gebrek aan tijd heb ik me voorlopig bij 1 lijn te houden.
Duur al zolang .. heb wel een favoriet in het oog al heb ik er niet mee gespeeld.
Neptune (engelse lijn dacht ik).
Tier 3/4 word ook vooral gerusht in m’n ogen.
Heb natuurlijk nog geen tier 6+ gespeeld, maar kijk weleens twitch vandaar ik er zo naar kijk
[ Voor 8% gewijzigd door fevo-1190 op 28-12-2018 10:15 ]
T5-7 is mijn persoonlijke favoriet + wat losse schepen verspreid of tiers, klasses en landen.
Vind het rushen wel meevallen eigenlijk.
Misschien is het vooral mijn ervaring in het begin. Toen ik begon met wows rushde ik de IJN CA lijn tot de myoko (want dat volgende schip moet goed zijn, t10 moet het walhalla zijn). De Aoba ging slecht en de Myoko nog slechter (potjes met minder als 10k schade).SpamLame schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:35:
T5-7 is mijn persoonlijke favoriet + wat losse schepen verspreid of tiers, klasses en landen.
Na bijna jaar ben ik weer gaan spelen en vooral met de US CA, CL lijn. Alleen wat rustiger aan, eerst leren dan naar de volgende tier. Nu gaat de Myoko ook stukken beter
Neen, het is kindervakantie. Net zo erg[b]SpamLame schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 05:25:
Is het al weekend?
Flambass positief over de Alaska (begin van het filmpje):
[ Voor 30% gewijzigd door TheBrut3 op 28-12-2018 11:37 ]
@Th3Eagle ik ben tegelijk met de usn dds & ca/cl en ijn dds begonnen en erg lang op t4 en 5 blijven hangen.
Nu speel ik gewoon alles en meestal voor de leuk, een nieuw lijn zal ik eerder naar t10 krijgen dan een bestaande. Zo heb ik bv de fr t10 bb al maar bij de usn en ijn zit ik nog op t8
@TheBrut3 mja, zijn ook wel twee extreme screens van 2 losses, maar viel me gewoon op.
Was wel in het 0400-1000 tijdspan vanochtend, lijkt me weinig kinders online dan (iig de eerste paar uur).
Nu speel ik gewoon alles en meestal voor de leuk, een nieuw lijn zal ik eerder naar t10 krijgen dan een bestaande. Zo heb ik bv de fr t10 bb al maar bij de usn en ijn zit ik nog op t8
@TheBrut3 mja, zijn ook wel twee extreme screens van 2 losses, maar viel me gewoon op.
Was wel in het 0400-1000 tijdspan vanochtend, lijkt me weinig kinders online dan (iig de eerste paar uur).
[ Voor 26% gewijzigd door SpamLame op 28-12-2018 11:57 ]
Dat is belangrijksteSpamLame schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:40:
@Th3Eagle ik ben tegelijk met de usn dds & ca/cl en ijn dds begonnen en erg lang op t4 en 5 blijven hangen.
Ik ben blij dat ik dat nu ook ervaar samen met mn maten
Is de GOT clan ook vooral voor de leuk om het forum te binden of meer serieus?
GOT is beide, GOT2 is vooral dat eerste.Th3Eagle schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:02:
Edit: En op de GOT Discord zie je vooral mij klagen dat het onmogelijk is om te winnen tijdens kindervakanties
[ Voor 20% gewijzigd door TheBrut3 op 28-12-2018 12:16 ]
Niet te vergeten de clan benefits (extra XP, extra credits, korting op kopen van tree schepen, etc.).Th3Eagle schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:02:
[...]
En we zijn gewoon tof.
PcDealer schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:45:
[...]
Niet te vergeten de clan benefits (extra XP, extra credits, korting op kopen van tree schepen, etc.).
En we zijn gewoon tof.
Ik zit nu in een poolse Clan omdat ik een invite kreeg. Leuk die benefits en hun verdienen een beetje aan de olie. Maar ja ik heb het gevoel dat de 80% van de clan er om die rede in zit. Niks mis mee (ik doe hetzelfde) maar Pools kan ik niet lezen. Dan zie ik liever met wat Nederlanders, toch wat gezelliger
@Th3Eagle er zijn inderdaad clans die puur bestaan voor de voordelen. Niets mis mee. Maar als je toch casual casual speelt, dan beter bij een clan waar je elkaar kunt verstaan 
We hebben [GOT] en [GOT2]. [GOT] speelt ook Clan Battles. Ieder clan heeft een eigen ingame kanaal, maar er is ook een open gezamenlijk kanaal die welkom is voor alle Nederlandssprekenden.
We hebben [GOT] en [GOT2]. [GOT] speelt ook Clan Battles. Ieder clan heeft een eigen ingame kanaal, maar er is ook een open gezamenlijk kanaal die welkom is voor alle Nederlandssprekenden.
Kids zijn wakker, mijn speel uurtje is voorbij 
Zodra ik online ben zal ik mezelf verwijderen uit de de Poolse clan en een verzoek indienen voor GOT2
Ingame name is Bigbird85.
Zodra ik online ben zal ik mezelf verwijderen uit de de Poolse clan en een verzoek indienen voor GOT2
Let op: er is een cooldown van minimaal 2 dagen.Th3Eagle schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:28:
Ongeacht welke clan je zit hier een discord invite https://discord.gg/4mB4CBeTh3Eagle schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:28:
Kids zijn wakker, mijn speel uurtje is voorbij
En als je geen discord hebt, dan heb je nu een reden om het wel te gaan gebruiken
Haha dat merk ik nu, 3 dagen zelfs.PcDealer schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:44:
[...]
Let op: er is een cooldown van minimaal 2 dagen.
Achja, even wachten dan maar
Graag jullie mening tussen de volgende 3 Harugumo/Kitakaze captain builds:
https://wowsft.com/Warshi...orpedoReloader_Jap_DD_alt
Edit: Je moet per link even naar het tabblad "Skills" gaan links en rechts kan je zien wat de verschillen zijn bij tabbladen "Artillery", "Anti air" en "Concealment".
Edit2: Ik heb nu de Kitakaze gekozen omdat er een T9 ranked seizoen aan komt. Dus ben van plan het kopen van de Harugumo uit te stellen tot na het seizoen. Een Harugumo heeft nog slechtere concealment, komt op z'n best op 6.2km en op 6.9km zonder CE in de build.
Edit: Je moet per link even naar het tabblad "Skills" gaan links en rechts kan je zien wat de verschillen zijn bij tabbladen "Artillery", "Anti air" en "Concealment".
Edit2: Ik heb nu de Kitakaze gekozen omdat er een T9 ranked seizoen aan komt. Dus ben van plan het kopen van de Harugumo uit te stellen tot na het seizoen. Een Harugumo heeft nog slechtere concealment, komt op z'n best op 6.2km en op 6.9km zonder CE in de build.
[ Voor 16% gewijzigd door TheBrut3 op 28-12-2018 16:16 ]
De Harugumo kan je net zo goed vol gunboat speccen zonder CE, ding heeft de wendbaarheid van een vrachtschip, DDs/caps ga je er niet mee bevechten.
De kitakaze kan 2 kanten op, net wat je ermee wilt.
De kitakaze kan 2 kanten op, net wat je ermee wilt.
HAPPYBRTHDAY3NY2019
Volgens mij werkt deze code nog.
Volgens mij werkt deze code nog.
Bedankt voor de code @Yammie74. Moet deze worden ingevoerd bij de premium shop onder "redeem wargaming code"? Als dat zo is dan werkt de code helaas niet meer.
Bedankt @SpamLame. Discord is om te chatten toch? Gezien ik niet vaak online ben achter de pc zonder ingame te zitten ben ik bang dat het weinig toegevoegde waarde geeft.SpamLame schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:17:
[...]
Ongeacht welke clan je zit hier een discord invite https://discord.gg/4mB4CBe
En als je geen discord hebt, dan heb je nu een reden om het wel te gaan gebruiken
[ Voor 59% gewijzigd door Th3Eagle op 29-12-2018 10:41 ]
Blijkbaar nu niet meer, ik kreeg nog een thank you te zien.Th3Eagle schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:36:
Bedankt voor de code @Yammie74. Moet deze worden ingevoerd bij de premium shop onder "redeem wargaming code"? Als dat zo is dan werkt de code helaas niet meer.
Bij mij net nog wel. Al zit ik niet in game, dus ik weet niet wat je krijgt.Th3Eagle schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:36:
@Yammie74 Voer ik deze dan verkeerd in?TheBrut3 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:10:
[...]
Bij mij net nog wel. Al zit ik niet in game, dus ik weet niet wat je krijgt.
Ik gebruik de onderstaande link:
https://eu.wargaming.net/shop/bonus/
[~TheBrut3] Is dit een code voor een Santa Gift? Hier heb ik er namelijk wel een van gehad.
Dat was de daily, nvm..
@PcDealer Thnx voor de invite. Zodra het kan accepteer ik deze.
[ Voor 25% gewijzigd door Th3Eagle op 29-12-2018 14:08 ]
Ik ben een vriend van Th3Eagle en we zaten in dezelfde clan.
Zou ik ook een invite kunnen ontvangen, duurt nog 3 dagen voordat de cooldown klaar is.
Ingame naam is Locutus_84
Zou ik ook een invite kunnen ontvangen, duurt nog 3 dagen voordat de cooldown klaar is.
Ingame naam is Locutus_84
Klopt tekst en voice. Dat laatste kan handig zijn als je in een divisie speelt.Th3Eagle schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:36:
[...]
Bedankt @SpamLame. Discord is om te chatten toch? Gezien ik niet vaak online ben achter de pc zonder ingame te zitten ben ik bang dat het weinig toegevoegde waarde geeft.
Of je wilt gewoon ouwehoeren kan ook.
Keus is uiteraard aan jou.
Container voor de daily login.
Open hem en hoor het Ship Added geluid -> Perth met 10 point captain
TY WG
Open hem en hoor het Ship Added geluid -> Perth met 10 point captain
TY WG
Nice ik had Allen camo, was vergeten de Flamu santas convoys rant op de achtergrond aan te zettenZertaxka schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:49:
Open hem en hoor het Ship Added geluid -> Perth met 10 point captain![]()
TY WG
Nice, leuker als wat camo of vlaggen.Zertaxka schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:49:
TY WG
Heb je weleens een drop gewonnen of zijn het vooral de twitch containers die ontvangt?SpamLame schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:32:
[...]
Nice ik had Allen camo, was vergeten de Flamu santas convoys rant op de achtergrond aan te zetten
Zelf zet ik vaak zijn stream (of anderen) aan op mijn mobiel terwijl hij aan het opladen is. Gratis is altijd welkom
[ Voor 44% gewijzigd door Th3Eagle op 29-12-2018 19:37 ]
Kreeg hem ook, maar heb hem alweer verkocht. Wat een gedrocht van een schip om mee te spelen. Maar dat zal wel aan mijn speelstijl liggen.Zertaxka schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:49:
TY WG
Signature van nature
Het is vaker gezegd, een premium moet je niet verkopen, hoe slecht die ook is.Sircuri schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:52:
[...]
Kreeg hem ook, maar heb hem alweer verkocht. Wat een gedrocht van een schip om mee te spelen. Maar dat zal wel aan mijn speelstijl liggen.
Een tweetal redenen:
- Het schip zit in de roulatie met Supercontainers. De kans dat je haar weer krijgt blijft nu aanwezig, ipv een ander schip
- Bij het kopen van bv Santa Crates zit ie in de roulatie dus blijft de kans wederom aanwezig (maar hoeft itt tot bovenstaande niet van toepassing te zijn op jou indien je ze niet koopt/krijgt).
Je moet geen radar tegen je krijgen en de smoke downtime is een dingetje, maar blijft een leuk schip wmb.
[ Voor 14% gewijzigd door SpamLame op 29-12-2018 20:57 ]
Hebben jullie tips voor de Emerald?
Ik heb een paar potjes gespeeld maar krijg hem niet goed onder de knie.
Ik speelde het met liefde in Rank SprintSpamLame schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:29:
[...]
Overigens is de Perth imo geen slecht schip, smoke die met je meebeweegt, hydro en een plane maakt haar aardig zelfstandig.
Demounten van modules tegen 0 Doubloons momenteel.
[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 30-12-2018 02:04 ]
Voor mij niet.PcDealer schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:57:
Demounten van modules tegen 0 Doubloons momenteel.
Je bent van papier en kunt alleen AP rounds vuren. Dus zorg dat je goed angled en pak alleen targets waar je ook wat tegen kunt beginnen. Dus geen zelfde of hogere tier BB's. Je verraadt je lokatie en doet geen damage.Th3Eagle schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:39:
Hebben jullie tips voor de Emerald?
Hij is daarnaast super snel op snelheid, dus je kunt makkelijk wegkomen.
Ik speel dit schip zeer defensief en vanuit cover.
Signature van nature
Ik kon de credits goed gebruiken. Zojuist mijn eerste tier 9 schip gekochtSpamLame schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:29:
[...]
Het is vaker gezegd, een premium moet je niet verkopen, hoe slecht die ook is.
Een tweetal redenen:Overigens is de Perth imo geen slecht schip, smoke die met je meebeweegt, hydro en een plane maakt haar aardig zelfstandig.
- Het schip zit in de roulatie met Supercontainers. De kans dat je haar weer krijgt blijft nu aanwezig, ipv een ander schip
- Bij het kopen van bv Santa Crates zit ie in de roulatie dus blijft de kans wederom aanwezig (maar hoeft itt tot bovenstaande niet van toepassing te zijn op jou indien je ze niet koopt/krijgt).
Je moet geen radar tegen je krijgen en de smoke downtime is een dingetje, maar blijft een leuk schip wmb.
Signature van nature
Gedver, vorige weken zo hard gegrind om aan coal te komen. Vandaag mijn eerste supercontainer, je raad het 15k coal... Mijn tweede was 50k free XP, wat wel welkom is.
Nu zit ik wel met een dilemma. Is de "grind" wel nuttig: Ik kan nu doorgrinden en hopen nog tijdig de Krohnstad halen. Of wachten op de CV update en dan met mijn free xp+ verkregen XP van CV lijn. een nieuwe cruiser kopen van 1.000.000. free xp. Met als verschil dat wanneer ik hard doorgrind en de Krohnstad nog haal, er dan "gratis" de Nelson bij krijg met mijn CV xp.
Nu zit ik wel met een dilemma. Is de "grind" wel nuttig: Ik kan nu doorgrinden en hopen nog tijdig de Krohnstad halen. Of wachten op de CV update en dan met mijn free xp+ verkregen XP van CV lijn. een nieuwe cruiser kopen van 1.000.000. free xp. Met als verschil dat wanneer ik hard doorgrind en de Krohnstad nog haal, er dan "gratis" de Nelson bij krijg met mijn CV xp.
@Joindry wat ik doe, doorgaan met coal steel en fxp verzamelen tot aan de avond voor patch 080. Tussendoor de patchnotes lezen over hoe het inwisselen mbt de CVS in zijn werk gaat.
Zodra ik denk dat ik het begrepen heb zal ik dan de avond voor de patch actie ondernemen.
Bij mij gaat het om Musashi en JB liefst nog voordat de snowflake verdwijnen als ik daar nog niet te laat voor ben . Ik kom 20k coal tekort voor beide.
Dan zou ik steel of fxp kunnen gebruiken, maar ja dat vind ik dan zonde.
Ik zou de JB ook kunnen uitstellen totdat ik voldoende coal heb.
Maar goed ik wacht de patch (notes) dus even af.
@Sircuri hoeveel kreeg je daar dan voor? Kan me nl. niet voorstellen dat dat super veel was, mss een paar miljoen.
Had je dan niet ook een paar potjes t6 t7 kunnen doen? Of een scenario gespecced voor credit inkomen, zie een paar paginas terug een vb van mij in cherry blossom
Zodra ik denk dat ik het begrepen heb zal ik dan de avond voor de patch actie ondernemen.
Bij mij gaat het om Musashi en JB liefst nog voordat de snowflake verdwijnen als ik daar nog niet te laat voor ben . Ik kom 20k coal tekort voor beide.
Dan zou ik steel of fxp kunnen gebruiken, maar ja dat vind ik dan zonde.
Ik zou de JB ook kunnen uitstellen totdat ik voldoende coal heb.
Maar goed ik wacht de patch (notes) dus even af.
@Sircuri hoeveel kreeg je daar dan voor? Kan me nl. niet voorstellen dat dat super veel was, mss een paar miljoen.
Had je dan niet ook een paar potjes t6 t7 kunnen doen? Of een scenario gespecced voor credit inkomen, zie een paar paginas terug een vb van mij in cherry blossom
[ Voor 18% gewijzigd door SpamLame op 30-12-2018 14:29 ]
@Sircuri bedankt voor je reactie.Sircuri schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:55:
[...]
Je bent van papier en kunt alleen AP rounds vuren. Dus zorg dat je goed angled en pak alleen targets waar je ook wat tegen kunt beginnen. Dus geen zelfde of hogere tier BB's. Je verraadt je lokatie en doet geen damage.
Hij is daarnaast super snel op snelheid, dus je kunt makkelijk wegkomen.
Ik speel dit schip zeer defensief en vanuit cover.
Het voelt een beetje als een dd+. De laatste potjes heb ik inderdaad met gemengd succes defensief gespeeld. Tussen eiland in de buurt van de echte dd om niet verrast te worden.
1.6 miljoen geloof ik. Ik had me niet gerealiseerd dat dit schip dan weer terugkomt in de chests. Anders had ik dat inderdaad niet zo gedaan.SpamLame schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:20:
Signature van nature
Ach ja leermomentje, heb ik ook de nodige van meegemaakt en nog steeds. Je hebt er iig iets voor terug wat je toen wilde.Sircuri schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:45:
[...]
1.6 miljoen geloof ik. Ik had me niet gerealiseerd dat dit schip dan weer terugkomt in de chests. Anders had ik dat inderdaad niet zo gedaan.
Net pensacola vrijgespeeld.
Jammer van de range maar wel een krachtig apparaat vergeleken met de omaha
Alleen die turret traversefevo-1190 schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:09:
Net pensacola vrijgespeeld.
En zo kwetsbaar en geen torps meer
[ Voor 38% gewijzigd door SpamLame op 30-12-2018 19:52 ]
En die reload tijd...SpamLame schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:52:
En zo kwetsbaar en geen torps meer
Niet mijn favoriet maar als je hem als cruiser een broadside geeft doen de kannonen zeker hun werk.
Moet er toch nog mee aan de slag om door te stromen. Bij de CL zit ik met de Cleveland al halverwege de Seattle en met de Pensacola op 1/3 pas van de New Orleans.