jurgenb1990 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:13:
[...]
win-lost ratio is niet direct van belang, ligt er meer aan of je wint van enemys met een rank hoger dan jij. Je ziet ooit mensen op silver 4 met een win/lost ratio van 2,5 en een k-d ratio van 2,0. En ik heb met win-lost 1,7 en k-d ratio 1,4 een platinum rank. Maar ik heb die 1,7 win/lost gehaald tegen hogere ranks.
Voorbeeld als jullie met een groep bronze teammaten en 1 gold tegen enemys gaan spelen die allemaal bronze zijn. Zal die gold gast een hogere win-lost ratio krijgen maar hij kan niet snel rank up gaan omdat de enemys dus ook te laag niveau zijn.
Een gold gast kan dus heel veel tegen bronze enemys spelen en dus makkelijker winnen (dat wordt verwacht omdat je hoger rank bent), waardoor hij een hoge win/loss ratio en k/d heeft maar dan nog gaat zijn rank niet of amper omhoog omdat je als het ware te weinig xp voor krijgt.
W/L en K/D zegt echt helemaal geen ruk over het feit of je rankt of niet, dat klopt. Maar je kan wel een en ander afleiden aan de W/L ratio. De K/D ratio is echt helemaal nutteloos, zelfs om iets aan af te leiden.
Ik lees in het topic veel over "ik heb zelfde K/D als anderen van een hogere rank en ik ben pas silver1" Mensen vinden dat onlogisch. Ik zal proberen uit te leggen waarom dat absoluut niet onlogisch is.
De W/L ratio zegt iets over de hoeveelheid aantal matches en de relatie tot het winnen/verliezen daarvan. Het zegt alleen niets over tegen WIE je hebt gewonnen (en hier start ELO). Je ranking op de RSS ELO ladder stijgt veel sneller als je wint van een team dat een veel hogere ELO ranking heeft dan je eigen team.
Stel jouw team heeft een ranking van 1530 (de wereld gebruikt graag 1500 getallen in ELO, dus ik ook) en je tegenstander heeft een ranking van 1650. Je wint, dan stijgt je persoonlijk ELO gemiddelde en (waarschijnlijk) je ELO max. Wanneer je meer van dit soort matches speelt dan zal je veel sneller ranken als dat je wint van een team dat een lagere ELO heeft. De matchmaking moet ervoor zorgen dat iedereen een evenredige kans heeft om te ranken.Zoals iedereen inmiddels wel doorheeft zit er op dit gebied (en wel meer) iets niet goed nog in de matchmaking van RSS. Het resulteerde zelfs dat ze in de laatste update de verdeling van de ranks hebben aangepast (nieuwe verdeling). Dit hebben ze gedaan op ranges van de persoonlijk ELO gemiddeldes. Anders kom je nooit op die mooie percentages uit
Om terug te komen wat je dan kan afleiden uit de W/L ratio. De aannemelijkheid dat iemand rankt met een W/L ratio die groter is dan 1 is (ALLEEN IN HET BEGIN VAN EEN GAME, over een jaar zegt dit ook al niks meer) groter dan iemand die een W/L ratio heeft van 0.5. Je moet in ELO immers een match winnen voordat je uberhaupt kan ranken. Een lose kan NOOIT EVER NEVER een rank omhoog opleveren. Als dat wel zo is in RSS dan gebruiken ze geen ELO
Ik had ook nog wat kunnen benoemen over het feit dat je met een W/L van 0.5 waarschijnlijk onderaan je tier zit en dan waarschijnlijk ook nog als onderste in je divisie, maar dat is voor later misschien wel leuk. RSS heeft niet bevestigd of ze alle Gold 1tjes in één divisie hebben zitten of dat ze die ook weer opslitsen a la Leauge of Legends (moet haast wel, maarja, als het niet zo is verklaard het wel deze chaos in de matchmaking).
[
Voor 16% gewijzigd door
Giga_ op 05-02-2016 10:43
]