Highfeed schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:47:
[...]
Zo zie je maar weer wat goede communicatie doet in een tactische spel. Die gasten weten gewoon 80% van het spel waar hun tegenstanders zitten. Gooi daar goede aim en reactie tijd bij dan heb je wel een spectaculaire "show". Finals was wel bizar goed trouwens, heb niet al teveel gezien maar was wel insane van wat ik zag.
Niet alleen goede communicatie maar ook ervaring en allerlei andere informatie. In Hunt: Showdown weet ik waar iedereen zit, puur door ervaring en informatie. Teamgenoten die ik dan bij me heb, hebben dan iets van "ehhhh, hoe dan?"
Maar omdat ik veel meer ervaring in Hunt heb en weet waar je op moet letten, zie je héél snel waar spelers zitten, zelfs als ze stil in een huis zitten.
Soms zijn het de kleinste details die een positie van een vijand weggeeft. En dat geld voor zowel Rainbow Six Siege, Hunt: Showdown, Escape from Tarkov en allerlei andere tactische shooters. Soms kan een open deur al gewoon weggeven dat er iemand aanwezig is of juist een gesloten deur.
In Siege heb ik ook veel mooie kills gemaakt. Vriend van me zag met een robot waar spelers zaten, toen paar mooie headshots gemaakt door de muur. Was ik ook uitgemaakt voor hacker.
Waar veel mensen zich ook in vergissen zijn de barrels van wapens die soms ook je positie weggegeven. Of ze steken met hun puntje van hun schoen langs een hoekje. En héél vaak is het ook gewoon ervaring en weet je waar veel mensen.
Geluid speelt ook een grote rol in tactische shooters.
[
Voor 67% gewijzigd door
Toonen1988 op 01-03-2024 15:26
]