Hier had ik nog niet aan gedacht, die ga ik proberen.
Ranked 2.0 heb ik mixed feelings over. Het maakt het laagdrempeliger om te spelen, je gaat immers alleen maar in rank omhoog. Je hebt dus niet meer van die momenten dat je een hoge rank hebt en dan niet meer wil spelen omdat je rank dan omlaag kan gaan. Ook boeit het niet zo veel als je verliest, je raakt amper punten kwijt (zeker in het begin van het seizoen). Dus lekker alleen maar ranked spelen. De enige reden om nog casual te spelen, is als je geen tijd hebt voor een lange match.
Ik heb precies hetzelfde gevoel. Maar daar in tegen speel ik wel meer ranked mits ik tijd heb.
Maar het geeft mij ook minder voldoening. Vroeger was ik meestal high gold, en als ik dan weer eens in plat 3 kwam, was dat wel echt een juichmomentje. Dat was gewoon kicken. Ik was trots op mijn prestatie. Nu ben ik plat 2, nooit eerder in mijn leven geweest, maar ik haal mijn schouders op. Over een paar matches ben ik plat 1, en emerald zou ook wel prima te doen moeten zijn. En dat gebrek aan voldoening vind ik toch wel heel erg jammer. Dit nieuwe systeem is zuiver gemaakt om mensen meer te laten spelen, want je kunt alleen maar groeien, je wordt dus vaker beloond. Maar daardoor is de waarde van de beloning qua gevoel voor mij veel lager. Dus onderaan de streep denk ik dat ik liever het oude systeem had.
Vaak een dingetje voor mij, heb niet altijd tijd om lange potjes te spelen. dus naar mijn zin zit ik te weinig in ranked. Nu ook WoW weer tijd slurpt bij mij is het minder geworden