[Simpel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 55.049 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:37:
Mensen zijn nou eenmaal eerder geneigd negatieve ervaring op internet te delen dan de positieve ervaringen... of zie ik dat verkeerd?
Je ziet dat juist goed. Mensen klagen liever dan dat ze iets positiefs zeggen. Dat zie je hier op het forum ook.
Zijn er voor Simpel buiten het internet dat gecapped is op 75Mbit/s nog meer beperkingen op het T-Mobile netwerk of het voor de rest T-Mobile = Simpel qua netwerk?
Er zijn, voor zover ik weet, geen beperkingen.
Maak jij zelf ook gebruik van Simpel? Zo ja, dus tevreden dan?
Ik heb zelf inderdaad ook Simpel. Nu al ruim 1,5 jaar en het bevalt erg goed. In het begin was het echt een low budget provider in klantenservice, app en website. Maar ze hebben vorig jaar hun website vernieuwd en een app geïntroduceerd en de klantenservice is via Facebook en WhatsApp ook erg goed te bereiken. (Antwoord binnen een dag, maar meestal binnen een aantal uur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:40
rens-br schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 00:00:
[...]

Je ziet dat juist goed. Mensen klagen liever dan dat ze iets positiefs zeggen. Dat zie je hier op het forum ook.

[...]

Er zijn, voor zover ik weet, geen beperkingen.

[...]

Ik heb zelf inderdaad ook Simpel. Nu al ruim 1,5 jaar en het bevalt erg goed. In het begin was het echt een low budget provider in klantenservice, app en website. Maar ze hebben vorig jaar hun website vernieuwd en een app geïntroduceerd en de klantenservice is via Facebook en WhatsApp ook erg goed te bereiken. (Antwoord binnen een dag, maar meestal binnen een aantal uur)
Bedankt voor je antwoorden / toelicht, dan ga ik het ook maar eens proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53

Winkiller

De Mopperpot

rens-br schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 00:00:
[...]
en de klantenservice is via Facebook en WhatsApp ook erg goed te bereiken. (Antwoord binnen een dag, maar meestal binnen een aantal uur)
Ik heb geen Facebook of WhatsApp....Simpel. :)
Hoe is het tegenwoordig met de andere kanalen ? bijv. de telefonische klantenservice ?

[ Voor 19% gewijzigd door Winkiller op 29-10-2017 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Winkiller schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:29:
Ik heb geen Facebook of WhatsApp....Simpel. :)
Hoe is het tegenwoordig met de andere kanalen ? bijv. de telefonische klantenservice ?
Heb al lang geen telefonisch contact gehad met Simpel. In het begin wel paar keer contact gehad en dat was prima. Ik hing meestal 5 minuten in de wacht, maar daarna ben je zo geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauri25
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-02 16:05
Ik maak gebruik van Simpel (nu 1 maand al) en het bevalt mij erg goed, alleen ik had onlangs wel Extra kosten voor internetgebruik in Nederland terwijl ik nog 13mb over heb :( , vindt ik wel beetje raar. Dus ik heb ze onlangs een Whatsappje gestuurd alleen appje kwam niet binnen.

Edit: Telefoonbereik is niet erg sterk maar werkt wel altijd tot nu toe, bellen naar mobiele telefoon met andere provider gaat erg snel en goede kwaliteit qua stem. Internet is snel genoeg en werkt ook altijd ondanks signaalsterke niet erg hoog.

[ Voor 30% gewijzigd door mauri25 op 30-10-2017 18:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:17

3DDude

I void warranty's

Zo ik ben van:
100 minuten / 1GB en onbeperkt SMS voor 9 euro 50
naar
500 minuten en 4GB en onbeperkt SMS voor 10 euro overgestapt :)

Leek me wel een aardige deal zo :D

Heb simpel nu al een jaar of 4 a 5, tot nu toe wel gewoon tevreden; als ze nu geen 4G hadden aangeboden, had ik verder gekeken maar die 75mbit is rap zat voor een mobieltje :)

Heb meer issues met vodafone zakelijk dan met simpel (t-mobile netwerk). :)

[ Voor 44% gewijzigd door 3DDude op 30-10-2017 21:35 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 18:59

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Zit nu al jaaaaarenlang bij Simyo. Laatste jaar met 1GB/100min voor 10 euro en daarvoor altijd 250MB/100min voor 8 euro. Als ik mijn huidige internetverbruik bekijk, dan is het maximaal zo'n 250-300mb per maand, met uitschieters naar 800mb in een vakantieperiode in het buitenland (waar ik dus geen wifi heb).

Zie zo ineens op de tweakers frontpage een advertentie van die verdubbeldagen.. duurt blijkbaar nog tot en met vandaag. Interessant voor het verbruik wat ik maandelijks heb. Ik zou naar een 5 euro abonnement kunnen voor 2 jaar. Maar voor 2,50 euro zou ik al 500mb hebben.

Ik lees dat je maandelijks aan kunt passen, maar hoe zit dat precies? Ik vermoed dat als ik nu 500mb neem voor 2,50 en over een paar maanden toch naar 1GB wil, dat hele verdubbelverhaal niet meer geldt en ik terugval op de standaard bedragen en bundels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:59
hars73 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:52:
...
Ik lees dat je maandelijks aan kunt passen, maar hoe zit dat precies? Ik vermoed dat als ik nu 500mb neem voor 2,50 en over een paar maanden toch naar 1GB wil, dat hele verdubbelverhaal niet meer geldt en ik terugval op de standaard bedragen en bundels?
Correcte aanname, je kunt maandelijks overstappen maar dan alleen naar de op dat moment geldende reguliere bundels, dus zonder verdubbeling. Wellicht dat de MB-aanvullers dan een beter idee zijn icm met het 2,50 abonnement.

Overigens zelf ook de stap van Simyo naar Simpel gemaakt, bevalt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

hars73 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:52:
Het is zelfs zo dat als je na dag 1 besluit de upgraden, je zelfs niet kunt kiezen voor het verdubbelverhaal. Het is erg begrijpelijk dat ze dit doen, maar wel erg jammer. Met het verdubbelverhaal kan ik of minder betalen voor hetzelfde wat ik nu heb of voor 2,50 meer 4GB afsluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 31-10-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 18:59

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Zit toch nog wel een beetje te twijfelen of ik (zonder gedoe) bij Simyo blijf of (misschien met gedoe en voor 5 euro besparing per maand) ga overstappen en daar vervolgens 2 jaar aan vastzit. Zie voornamelijk veel slechte ervaringen wat betreft bellen en internet in het buitenland en mensen die op het randje van hun bundelmax toch dik bij moeten betalen. En uiteraard zie je de positieve ervaringen niet en lees je over Simyo ook een boel slechte ervaringen terwijl ik nooit gedoe heb.

Ik twijfel nog wel even door... 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door hars73 op 31-10-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
hars73 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:27:
Zit toch nog wel een beetje te twijfelen of ik (zonder gedoe) bij Simyo blijf of (misschien met gedoe en voor 5 euro besparing per maand) ga overstappen en daar vervolgens 2 jaar aan vastzit. Zie voornamelijk veel slechte ervaringen wat betreft bellen en internet in het buitenland en mensen die op het randje van hun bundelmax toch dik bij moeten betalen. En uiteraard zie je de positieve ervaringen niet en lees je over Simyo ook een boel slechte ervaringen terwijl ik nooit gedoe heb.

Ik twijfel nog wel even door... 8)7
  • Gedoe: Viel mij enorm mee, maandje wachten, Simyo werd keurig opgezegd en op datum van portatie werkte alles
  • 5 euro/maand: toch 60 euro per jaar
  • Buitenland: nog geen slechte ervaring mee gehad
  • Nog een voordeel tov Simyo: afrekenen per seconde
Tip voor een stukje extra zekerheid: ik weet niet waar je woont maar check anders 4gmasten.nl even om te kijken of de TMo dekking in orde is.

Weet trouwens iemand al of de verdubbelactie nog weer een maandje wordt verlengd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

tyson69 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:58:
Weet trouwens iemand al of de verdubbelactie nog weer een maandje wordt verlengd?
Nee, ze maken dit nooit van te voren bekend en je ziet het altijd pas op de 1e van de maand. Maar aangezien de actie al een aantal maanden verlengd is, verwacht ik dat hij gewoon verlengd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
rens-br schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:01:
[...]

Nee, ze maken dit nooit van te voren bekend en je ziet het altijd pas op de 1e van de maand. Maar aangezien de actie al een aantal maanden verlengd is, verwacht ik dat hij gewoon verlengd wordt.
Yup, weer een maandje verlengd. Verdubbelen tot in ieder geval eind november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:40
Ik ga de gok wagen en heb een 500 min + 4GB abonnement voor 10 euro per maand aangevraagd.
Ik kom van T-Mobile, daar had ik 300 min + 1GB abonnement voor 10.50 euro (met vriendenkorting 2.50 euro wat neer komt op 8 euro per maand)

T-Mobile naar T-Mobile netwerk waar ik tevreden over ben, dus moet de Simpel zijn waar ik over kan vallen, De klantenservice zal vast minder zijn daar is de prijs ook naar maar over het algemeen heb ik nooit contact met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gisteren omgezet van Simyo naar Simpel. Dat ging echt in etappes.

Eerst kreeg ik een SMS op mijn Simyo SIM binnen (dual SIM) met de tekst welkom bij Simpel. Bellen naar mijn nummer werkte toen wel direct via Simpel, maar bellen vanaf de Simpel SIM ging niet. SMS versturen was ook niet mogelijk, ontvangen wel (maar dan nog op de Simyo SIM). Mobiel internet werkte ook nog niet via Simpel.

Ongeveer 2-3 uur later was er ineens mobiel internet en bleek ook dat bellen en SMS ook in beide richtingen mogelijk was.

Dus uiteindelijk werkt alles, na een aardige overstapperiode.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
MegaTronics schreef op donderdag 2 november 2017 @ 07:54:
Gisteren omgezet van Simyo naar Simpel. Dat ging echt in etappes.

Eerst kreeg ik een SMS op mijn Simyo SIM binnen (dual SIM) met de tekst welkom bij Simpel. Bellen naar mijn nummer werkte toen wel direct via Simpel, maar bellen vanaf de Simpel SIM ging niet. SMS versturen was ook niet mogelijk, ontvangen wel (maar dan nog op de Simyo SIM). Mobiel internet werkte ook nog niet via Simpel.

Ongeveer 2-3 uur later was er ineens mobiel internet en bleek ook dat bellen en SMS ook in beide richtingen mogelijk was.

Dus uiteindelijk werkt alles, na een aardige overstapperiode.
Exact zelfde ervaring hier. Kon eerst alleen SMS ontvangen. Later ook versturen, daarna gebeld worden.. toen bellen en als laatste was er internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 15:29
Mijn portatie van Vodafone naar Simpel duurde maar liefst 24u. Om 9:00u hield mijn Vodafone sim er mee op. Kon daarna gelijk gebeld worden op mijn Simpel sim, maar de rest werkte pas de volgende ochtend (zonet toen ik keek om 08:30) Anyway alles werkt naar behoren nu. Haal keurig de beloofde 75/10Mbit via 4G. Snel zat voor mij (en de meeste mensen denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Ik wil overstappen van Ben naar Simpel. Is het qua bereik etc hetzelfde? Bij Simpel krijg je veel meer voor je geld maar ik ben bang dat er een adertje onder het gras zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Tengri schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:20:
Ik wil overstappen van Ben naar Simpel. Is het qua bereik etc hetzelfde? Bij Simpel krijg je veel meer voor je geld maar ik ben bang dat er een adertje onder het gras zit.
Geen verschil in bereik en geen addertjes onder het gras. Alleen is de download op 4G met Simpel 75MBit, Bij BEN is dit 100MBit. De upload bij Simpel is 10MBit, weet niet hoeveel dit bij BEN is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
connos schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:49:
[...]

Geen verschil in bereik en geen addertjes onder het gras. Alleen is de download op 4G met Simpel 75MBit, Bij BEN is dit 100MBit. De upload bij Simpel is 10MBit, weet niet hoeveel dit bij BEN is.
Dus bij Simpel is het een stuk langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Ja en nee, Het is een meetbaar verschil onder ideale omstandigheden en in de praktijk, lees in de gebruikerservaring, ga je daar heel weinig van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:29
Ik heb de addertjes hier al eerder genoemd:
*minimaal plafond van 10,- , ook bij een goedkoper abo.
*plafond instellen kost 50 ct/mnd.
*tijdelijk switchen naar een andere abo-> niet meer kunnen terugswitchen naar jouw oorspronkeljke aanbiedings-abo. Met de nieuwe aanvullende internet bundels geen probleem meer trouwens.
* 20 euro aansluitkosten zijn er sinds september bijgekomen- afsluiten via een cashbacksite dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

djiedjee schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:42:
Ik heb de addertjes hier al eerder genoemd:
*minimaal plafond van 10,- , ook bij een goedkoper abo.
*plafond instellen kost 50 ct/mnd.
In hoe verre is dit een addertje? Je kan dit gewoon opzoeken in de voorwaarden. Verder is het natuurlijk alleen relevant als je Plafond gebruikt.
*tijdelijk switchen naar een andere abo-> niet meer kunnen terugswitchen naar jouw oorspronkeljke aanbiedings-abo. Met de nieuwe aanvullende internet bundels geen probleem meer trouwens.
Ik ben het met je eens dat dit niet zo heel handig gemaakt is, voor de klant dan. Maar goed de MB-Aanvullers maakt een hoop goed.
* 20 euro aansluitkosten zijn er sinds september bijgekomen- afsluiten via een cashbacksite dus.
Aansluitkosten heeft Simpel al sinds het begin. Ik heb dat 1,5 jaar geleden ook gewoon moeten betalen.
Tengri schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:20:
Bereik is precies hetzelfde. Ze zitten namelijk allebei op het T-Mobile netwerk. Snelheid is, zoals gezegd, iets langzamer, maar dat ga je in praktijk echt niet merken. Verder heeft Ben wel maandelijks opzegbare abo's, terwijl Simpel alleen één en 2 jaar heeft. (Kan een nadeel zijn)

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 06-11-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Wat wordt er met plafond bedoelt? Dat als je je bundel overschrijd je maximaal 10 euro extra kosten kan maken? Bij ben heb je MB pauze. Dan is het onmogelijk om extra kosten te maken. Heb je dit niet bij Simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Daar heb je helemaal gelijk in.
Echter: ik heb 1 abo in juli afgesloten.
Toen waren er geen aansluitkosten, eerste 3 maanden voor 1 euro, geen verdubbeldagen, gratis plafond en geen extra MB-bundel.

De voorwaarden wisselen dus, het feit dat je niet terug kan switchen naar je oorspronkelijke aanbiedingsbundel was ook lastig te vinden. Sterker nog, de klantenservice heeft me hierover foutief geïnformeerd in eerste instantie.
rens-br schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:02:
[...]
In hoe verre is dit een addertje? Je kan dit gewoon opzoeken in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Plafond kun je instellen, dan kun je nooit een hogere rekening krijgen dan dit plafond.

Als je een abo van 2,50 hebt, is je minimum plafond ook 10 euro. kun je dus maximaal 7,50 extra betalen.
Kosten van het plafond zijn wel 50 cent per maand.

In je telefoon kun je natuurlijk ook een datalimiet instellen op elk gewenste hoeveelheid MB's
Tengri schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:29:
Wat wordt er met plafond bedoelt? Dat als je je bundel overschrijd je maximaal 10 euro extra kosten kan maken? Bij ben heb je MB pauze. Dan is het onmogelijk om extra kosten te maken. Heb je dit niet bij Simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

djiedjee schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:33:
Toen waren er geen aansluitkosten, eerste 3 maanden voor 1 euro, geen verdubbeldagen, gratis plafond en geen extra MB-bundel.
Ah ok. Toen was er inderdaad de 1 euro aanbieding, nu is er de verdubbel-aanbieding. Vorig jaar was het de onbeperkt bellen + smsen voor 10 euro aanbieden. Simpel wisselt behoorlijk met de acties / voorwaarden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
djiedjee schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:35:
Plafond kun je instellen, dan kun je nooit een hogere rekening krijgen dan dit plafond.

Als je een abo van 2,50 hebt, is je minimum plafond ook 10 euro. kun je dus maximaal 7,50 extra betalen.
Kosten van het plafond zijn wel 50 cent per maand.

In je telefoon kun je natuurlijk ook een datalimiet instellen op elk gewenste hoeveelheid MB's

[...]
En als ik een abo neem van 12,5 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
djiedjee schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:33:
Daar heb je helemaal gelijk in.
Echter: ik heb 1 abo in juli afgesloten.

De voorwaarden wisselen dus, het feit dat je niet terug kan switchen naar je oorspronkelijke aanbiedingsbundel was ook lastig te vinden. Sterker nog, de klantenservice heeft me hierover foutief geïnformeerd in eerste instantie.

[...]
Ik wil die van 12,5 euro nemen. Dan krijg je 500 minuten en 6 gb data. Dat is echt veel meer dan wat je bij Ben krijgt maar ik wil geen extra kosten maken. Bij Ben kon je dat gewoon kosteloos regelen maar ik begrijp dat je bij Ben daarvoor moet betalen. Daar heb ik geen zin in.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 06-11-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Tengri schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:51:
Ik wil die van 12,5 euro nemen. Dan krijg je 500 minuten en 6 gb data. Dat is echt veel meer dan wat je bij Ben krijgt maar ik wil geen extra kosten maken. Bij Ben kon je dat gewoon kosteloos regelen maar ik begrijp dat je bij Ben Simpel daarvoor moet betalen. Daar heb ik geen zin in.
Klopt. Het Plafond kost dus €0,50 per maand:
Het Plafond is gratis voor alle klanten die een abonnement besteld hebben vóór 8 augustus 2017. Voor klanten die op of na 8 augustus 2017 een abonnement hebben besteld geldt dat het gebruik van het Plafond €0,50 per maand kost, ongeacht hoe vaak of hoe lang je Plafond gedurende deze maand actief is. Je betaalt deze €0,50 alleen voor de maand(en) waarin het Plafond aan stond.
Maar goed in Android zelf het datalimiet instellen en een app downloaden die je belhistory bijhoudt en je bent er ook. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn telefoon is dusdanig ingesteld dat die bij 1.9 GB een melding geeft en bij 2GB zet die de Internetverbinding dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Best wel veel slechte reviews over Simpel. Ik zit nu wel te twijfelen.
https://www.bellen.com/mo...rs/simpel/klantervaringen

[ Voor 31% gewijzigd door Tengri op 06-11-2017 19:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
Tevreden klanten klagen niet... Hier zijn genoeg tevreden klanten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
djiedjee schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:34:
Tevreden klanten klagen niet... Hier zijn genoeg tevreden klanten te vinden.
Dat er veel onverwachte kosten bij komt is wel structureel gezien Simpel natuurlijk hoopt dat je extra kosten maakt en het moeilijk is om een plafond in te stellen. Bij mijn huidige provider Ben is dat gewoon gratis en gaat dat zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik zat voorheen ook bij Ben, geen enkel probleem bij Simpel. Als je een datalimiet in je telefoon instelt heb je geen onverwachte kosten.
Net als bij Ben heb je een duidelijke webpagina waar je het resterende MB's en belminuten kan zien.
Net als bij Ben kun je eenvoudig een giegje bijkopen.

Niks onverwachts dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Of je zet je abo voor €2,50 een stap hoger dan noodzakelijk. Met deze prijzen hoef je het er ook niet voor te laten en zit je sowieso goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
djiedjee schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:28:
Ik zat voorheen ook bij Ben, geen enkel probleem bij Simpel. Als je een datalimiet in je telefoon instelt heb je geen onverwachte kosten.
Net als bij Ben heb je een duidelijke webpagina waar je het resterende MB's en belminuten kan zien.
Net als bij Ben kun je eenvoudig een giegje bijkopen.

Niks onverwachts dus.
Maar die pagina die laat ziet hoeveel mb’s je hebt is niet altijd up to date. Er is altijd een delay dus dan kan je die informatie niet vertrouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Toen bij mijn bestelling na een paar dagen nog geen simkaart was binnengekomen, heb ik de klantenservice gebeld. Die kon alleen maar aangeven dat die wel verstuurd was, maar dat die misschien ergens in het proces verloren was geraakt. Een eventuele vervangende simkaart kon pas na de overstap worden aangevraagd..

Tevens heeft de medewerker ook meteen gecontroleerd waarom de nummerbehoud nog niet was goedgekeurd. Hier bleek dat ik een tikfout in het simkaart nummer had gemaakt en dat is ter plekke aangepast en weer ingeschoten (en ook later goedgekeurd).

De simkaart zelf kwam een week later alsnog binnen met de nodige strepen en vegen op de envelope, die heeft zo te zien een alternatieve route gemaakt in de sortering bij Post NL. :p

Al met al toch een positieve ervaring met hun klantenservice.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:14
Hier voor het gezin 3 simpel abbo s lopen, allemaal zover enige negatieve ervaring whatsoever. Je hoort de tevreden klanten nooit, vandaar deze post 😁

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Tengri schreef op maandag 6 november 2017 @ 23:27:
Maar die pagina die laat ziet hoeveel mb’s je hebt is niet altijd up to date. Er is altijd een delay dus dan kan je die informatie niet vertrouwen.
Dat klopt inderdaad. Die wordt pas bijgewerkt als de sessie is afgesloten. Dat gebeurd op het moment dat je stopt met internet gebruiken of automatisch na 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:57
Cashback bij cashbackxxl is nu max €15.

Inmiddels voor m'n dochter ook een abo voor 2,50 p/m besteld.
Ze heeft een WileyFox Swift, die geen 4G op de 900MHz-band ondersteund. Desondanks heb ik de gok maar genomen.
't Is een mooie aanbieding, al zou ik voor mezelf niet graag voor 2 jaar ergens vastzitten.

[ Voor 77% gewijzigd door Cranberry op 07-11-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
rens-br schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 07:51:
[...]

Dat klopt inderdaad. Die wordt pas bijgewerkt als de sessie is afgesloten. Dat gebeurd op het moment dat je stopt met internet gebruiken of automatisch na 24 uur.
Bij Ben hoef je daar dus geen zorgen over te maken. Ik zit dus nu te twijfelen. Als ik bij Ben blijf heb ik ietsjes sneller 4G en zekerheid dat er geen extra kosten bij komen of ik stap over naar Simpel en krijg veel meer mb’s maar dan moet ik kutten met allerlei dingen. Gelukkig loopt de verdubbel actie van Simpel t/m het einde van deze maand dus ik heb aantal weken om erover na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321370

2 maanden geleden bel ik voor mijn contract te verlengen. ik zou een aantal maanden 1 euro gaan betalen na bevestiging op hun site. na dit gedaan te hebben tot op heden nog gewoon de volle prijs betaald.

Meneer we weten niet wat fout is gegaan, u kunt of moet dan maar van onze nieuwe verleng & verdubbel actie gebruik maken

Nu met de nieuwe aanbiedingen

Heb een abonnement, onbeperkt bellen en 1 GB data

Met de verleng en verdubbel dagen Heb je de mogelijkheid om je contract te verlengen en zou je dus 2x zoveel zou krijgen. maar het tegendeel is waar.

Ik moet extra gaan betalen om te verdubbelen

WAT ZE ZEGGEN EN BELOVEN KOMEN ZE NIET NA

En dan zeg de servicedesk medewerker doodleuk, als je het er niet mee eens bent moet u het hoofdkantoor een mail sturen. net alsof die daar wat mee gaan doen.

waarvoor hebben ze een klantenservice in het leven geroepen. dan kunnen ze die hele zooi ook opruimen. bespaart ze ook nog eens geld

afschuiven eerste klas en en stikken of slikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-06 22:36
hier ook een tevreden klant behalve dat bij uitgaande telefoontjes de melding '' oproep doorschakelen voorwaardelijk'' verschijnt. met een Nokia 3 en met een ander toestel Samsung S7 geprobeerd en hetzelfde. Zijn hier meer mensen die deze melding krijgen?

er wordt uiteindelijk niets doorgeschakeld en bij de doorschakel instellingen van Simpel staat altijd doorschakelen uit maar bezet,onbeantwoord en niet bereikbaar zijn niet uit te zetten. Via whatsapp klantenservice vorige week een aantal keren gevraagd of zij dat kunnen regelen maar weinig actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Als je een 12,50 abo neemt en voor 50 cent een plafond instelt heb je nooit extra kosten.
Jij weet zelf het beste of je voor die 13 euro een betere deal hebt dan bij Ben...
Tengri schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:28:
[...]

Bij Ben hoef je daar dus geen zorgen over te maken. Ik zit dus nu te twijfelen. Als ik bij Ben blijf heb ik ietsjes sneller 4G en zekerheid dat er geen extra kosten bij komen of ik stap over naar Simpel en krijg veel meer mb’s maar dan moet ik kutten met allerlei dingen. Gelukkig loopt de verdubbel actie van Simpel t/m het einde van deze maand dus ik heb aantal weken om erover na te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Anoniem: 321370 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:47:
...
Heb een abonnement, onbeperkt bellen en 1 GB data

Met de verleng en verdubbel dagen Heb je de mogelijkheid om je contract te verlengen en zou je dus 2x zoveel zou krijgen. maar het tegendeel is waar.

Ik moet extra gaan betalen om te verdubbelen
...
Bij Simpel kun je bij een verlenging kiezen uit de huidige aanbieding en abonnementen. De verdubbel actie werkt dus niet op bestaande abonnementen en daarom is jou bestaande abo niet simpelweg te verdubbelen. In de huidige structuur kun je de 1gb + 250min wel verdubbelen en met onbeperkt bellen erbij (+5€) op jou gewenste doel uitkomen maar dan ben je 12,50 kwijt en dus duurder uit. In mijn optiek niet Simpel zijn fout. Reactie van servicedesk is niet al te netjes overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Tengri schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:28:
maar dan moet ik kutten met allerlei dingen.
Datatellertje instellen in Android, zoveel 'gekut' is dat toch niet?
benor schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:01:
hier ook een tevreden klant behalve dat bij uitgaande telefoontjes de melding '' oproep doorschakelen voorwaardelijk'' verschijnt. met een Nokia 3 en met een ander toestel Samsung S7 geprobeerd en hetzelfde. Zijn hier meer mensen die deze melding krijgen?
Nee, die melding krijg ik niet. Maar is dat niet gewoon een melding die je telefoon geeft, dat op het moment dat je aan het bellen bent je niet bereikbaar bent, waarna er doorgeschakeld wordt (naar Voicemail).

[ Voor 56% gewijzigd door rens-br op 09-11-2017 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benor
de voicemail is uitgeschakeld.
ik heb het geprobeerd te bellen met een andere telefoon op het moment dat de telefoon is uitgeschakeld en niet bereikbaar is.
De verbinding wordt dan verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

benor schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:30:
de voicemail is uitgeschakeld.
ik heb het geprobeerd te bellen met een andere telefoon op het moment dat de telefoon is uitgeschakeld en niet bereikbaar is.
De verbinding wordt dan verbroken.
Maar wanneer de telefoon is ingeschakeld ben je gewoon bereikbaar en kan je zelf gewoon bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benor
ja, het is alleen kort de melding wat ik krijg als ik ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

benor schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:06:
ja, het is alleen kort de melding wat ik krijg als ik ga bellen.
Dan is er dus eigenlijk niks aan de hand?

In ieder geval ligt het waarschijnlijk aan de telefoon(s). Ik heb heel veel mensen met Simpel op mij heen en die hebben die meldingen allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benor
Behalve een onnodige melding is er weinig aan de hand en ik zal er wel aan wennen.

Binnenkort maar even met een aantal andere telefoons verder gaan uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:50

ralpje

Deugpopje

Volgens mij verschijnt die melding als je geen 'wisselgesprek' hebt ingesteld. Het geeft aan dat, zolang je in gesprek bent, inkomende gesprekken naar je voicemail worden doorgestuurd.

Zelf gebruikte ik tot nu toe alleen m'n zakelijke nummer. Nu we van het werk een dual-sim telefoon hebben, ben ik echter aan het overwegen om een privé-simmetje aan te schaffen zodat ik in ieder geval m'n privé van m'n zakelijke telefoonverkeer kan scheiden en ook gewoon bijvoorbeeld via WhatsApp bereikbaar ben op een nummer wat ik gewoon houd als ik van werkgever wissel :p Ik neig erg naar de 4GB voor een tientje variant, mede als aanvulling op de redelijk beperkte 2GB die ik standaard vanuit de werkgever krijg. Volgens mij is dit wel de meeste 'bang for the buck' momenteel, voor een sim-only.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benor
in de instellingen zie ik dat standaard wisselgesprek is ingeschakeld. In beide gevallen blijft de melding, in of uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Is er een speeltest van providers? Ik kan geen speedtest vinden van Simpel. Als het een beetje vergelijkbaar is met Ben dan wil ik wel overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Tengri schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:12:
Is er een speeltest van providers? Ik kan geen speedtest vinden van Simpel. Als het een beetje vergelijkbaar is met Ben dan wil ik wel overstappen.
Bedoel je een speedtest vergelijk (welke provider heeft een theoretische hogere maximale snelheid) of praktijk speedtests? Die laatste staan in dit topic namelijk genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 09-11-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
rens-br schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:25:
[...]

Bedoel je een speedtest vergelijk (welke provider heeft een theoretische hogere maximale snelheid) of praktijk speedtests? Die laatste staan in dit topic namelijk genoeg.
Er zijn 19 bladzijdes in dit topic. Hoe kan ik het vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Tengri schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:06:
[...]

Zoekfunctie bovenaan deze bladzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Tengri schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:06:
Zoeken op 'Speed' in dit topic moet je toch een heel eind kunnen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
rens-br schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:07:
[...]

Zoeken op 'Speed' in dit topic moet je toch een heel eind kunnen komen. :)
Op “speed” vind ik niks. Enige die speed heeft getypt ben jij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauri25
In Staphorst hier kreeg ik in huis 70Mbps download en 1Mbps upload en ongeveer midden in dorp kreeg ik 73Mbps download en de volle 10Mbps upload, ik weet niet of je hiermee iets kunt maar het is in ieder geval een beetje informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
mauri25 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:29:
In Staphorst hier kreeg ik in huis 70Mbps download en 1Mbps upload en ongeveer midden in dorp kreeg ik 73Mbps download en de volle 10Mbps upload, ik weet niet of je hiermee iets kunt maar het is in ieder geval een beetje informatie.
Dat valt wel tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:07
Mwah, ze bieden op de website ook maximaal 75/10 aan. En om eerlijk te zijn is dat voor een mobiele telefoon snel genoeg.

Klopt dus aardig wat ze zeggen: https://www.simpel.nl/4g

4G is bij 4x sneller dan de vaste verbinding thuis, maar ik zit ook gewoon nog op de 50Mb WiFi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Tengri schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:13:
Op “speed” vind ik niks. Enige die speed heeft getypt ben jij. :)
"Speed" / Speedtest / MBps / snelheid, probeer eens zelf eens wat dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauri25
Dat valt helemaal niet tegen het is bijna volle snelheid die ze aanbieden, en als je een snellere connectie hebt gaat je data ook veel sneller op. Ik ben hartstikke blij met +/- 70 Mbps down en +/- 10 Mbps up..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Ben sinds anderhalve week overgestapt van Vodafone naar Simpel en ben erg tevreden, met name over het netwerk. Op diverse plekken waar ik binnen voorheen met Vodafone niet verder kwam dan GPRS of Edge (dus 2G) heb ik met Simpel in ieder geval een bruikbare 3G verbinding of 4G. Ook al is de download en upload snelheid gecapped (75/10MBps) merk ik hier in de praktijk niets van. Mail ophalen, whatsapp, Youtube of NPO/Ziggo gaat allemaal vlot en streamed stabiel. De app van Simpel is up-to-date en komt overeen met de mobiele data-teller van iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hiervoor had ik met Simyo (KPN) geen bereik op mijn werkplek, maar nu heb ik via Simpel (T-mobile) wel bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
MegaTronics schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:58:
Hiervoor had ik met Simyo (KPN) geen bereik op mijn werkplek, maar nu heb ik via Simpel (T-mobile) wel bereik.
Heb die twee hier als duo sim zitten. Thuis heeft Simpel een streepje minder dan Simyo.
Niet dat het in de praktijk echt uitmaakt, maar het staat een beetje jammer met die balkjes naast elkaar.

• Tengri
Masterkale1 schreef op zaterdag 5 september 2015 @ 14:45:
Ik heb slechte ervaringen met Simpel waarom:

Het mobiele internet is echt gigantisch traag, maakt niet uit waar ik ben. Op speedtest heb ik ooit max 3Mbps gehaald. niet eens 25% van hetgene van wat ze aanbieden. Normaal zit ik op 1-1.5 Mbps.
De klantenservice gesproken en die komen met uitspraken waarvan ik denk... yeah right.
Voorheen zat ik bij T-mobile (hetzelfde netwerk en zelfde telefoon) en liep alles als een trein.

Kortom blijf weg van deze provider!
Oef. Dit soort reviews maakt mij wel bang om over te stappen. Leuk en aardig die mb verdubbelaar maar als je straks kei sloom internet hebt dan heb je niks aan je mb’s. Dan betaal ik liever meer en ga ik voor snelheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Tengri op 16-11-2017 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Tengri schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:10:
[...]

Oef. Dit soort reviews maakt mij wel bang om over te stappen. Leuk en aardig die mb verdubbelaar maar als je straks kei sloom internet hebt dan heb je niks aan je mb’s. Dan betaal ik liever meer en ga ik voor snelheid.
Als een 2 jaar oud bericht je aan het twijfelen maakt terwijl er vele mensen recent erg positief zijn dan is het misschien maar het beste dat je een KPN brand kiest 8)7 Zeker na weken twijfelen en veel feedback te hebben gekregen van diverse Simpel gebruikers
Echt, ieder netwerk heeft wel een zwak plekje, zelfs Tmobile, maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Simpel is gewoon Tmobile met een veel lagere prijs en een snelheidsbeperking (waarvan je in de praktijk niets merkt).

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
[...]

Na een tijdje waren deze internetproblemen verholpen (ruim 2 maanden geduurd). Daarna begonnen problemen dat ik continu oproepen misliep. Zelfs al had ik 4-5 streepjes ontvangst. Leuk als je vriendin hoog zwanger is of als je afspraken hebt staan met de hypotheek adviseur. Voor mij nooit meer Simpel!

Ik ben inmiddels overgestapt naar Telfort, nu totaal geen problemen meer en goed ontvangst.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
*knip*. Op de man.

Uit 2017 (niet 2015!) vind je hier meer positieve dan negatieve reacties!

Omdat ik zelf nog niet getest had (omdat ik het gewoon snel vind werken), nu maar even speedtest gedraaid:
60 Mb down/ 10 Mb up.

Ik weet niet in hoeveel uur je door je maandbundel heen wil zijn, maar dat is voor mij snel zat.

Sterker nog: voorheen moest ik bij Ben extra betalen voor 4G, daarom had ik daar maar 3G. Dat was eigenlijk ook al snel genoeg voor mail/whatsapp en af een toe youtube.
[...]

[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 17-11-2017 09:30 ]

• Tengri
Masterkale1 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:23:
[...]

Na een tijdje waren deze internetproblemen verholpen (ruim 2 maanden geduurd). Daarna begonnen problemen dat ik continu oproepen misliep. Zelfs al had ik 4-5 streepjes ontvangst. Leuk als je vriendin hoog zwanger is of als je afspraken hebt staan met de hypotheek adviseur. Voor mij nooit meer Simpel!

Ik ben inmiddels overgestapt naar Telfort, nu totaal geen problemen meer en goed ontvangst.
Bedankt voor je feedback. Ik weet genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Modbreak:Ik heb een aantal posts verplaatst naar de prullenbak. Zullen we het gewoon vriendelijk houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 15:23
Ivm met de huidige verdubbelaktie wil ik mijn zoon graag van prepaid simpel naar een abbo van simpel verzetten.

Volgens de dame die namens simpel vragen op Facebook beantwoord is het niet mogelijk om dit te doen met nummerbehoud, omdat hij niet bij een andere provider vandaan komt.

Het klinkt mij erg onlogisch in de oren, heeft iemand hier ervaring mee?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:09
MerijnB schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:31:
Ivm met de huidige verdubbelaktie wil ik mijn zoon graag van prepaid simpel naar een abbo van simpel verzetten.

Volgens de dame die namens simpel vragen op Facebook beantwoord is het niet mogelijk om dit te doen met nummerbehoud, omdat hij niet bij een andere provider vandaan komt.

Het klinkt mij erg onlogisch in de oren, heeft iemand hier ervaring mee?
Raar antwoord van simpel (of simpel antwoord).. :+ ik kan je zo zeggen dat als je op prepaid zit altijd naar een abonnement kan gaan. Maar niet andersom.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-11-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:57
Merkwaardig idd. Iets vergelijkbaars had ik bij Tele2: ik kon niet direct switchen van een consumenten- naar een zakelijke abonnement. Toen maar ff een maandje Youfone gedaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:42

NSG

Je weet niks!

Iemand ervaring met het "verzetten" tegen de opname van je telefoonnummer in telefoongidsen en/of nummerinformatiediensten, zoals ze dat zelf noemen in de algemene voorwaarden? (13.2 f)

Op de bestelpagina zie ik de vraag niet langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Na zoveel slechte feedback van Simpel meer dan 2 weken geleden besloten om mijn overstap naar Simpel te annuleren. Ze doen nu heel moeilijk en ik snap niet waarom. Volgens mij duurt het niet helemaal niet zolang om het geld terug te sturen maar ik denk dat ze het expres zo doen zodat je het vergeet en dat ze het geld kunnen houden.

Vergelijkbare klacht van een andere klant hier:
https://www.klachtenkompa...e7-44c5-b808-66add4379beb

Als iemand overweegt om bij Simpel te gaan... blijf weg als de pest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Na zoveel onzinnige en verdachtmakende berichten van Tengi gelezen te hebben op dit forum, die als aspirant Simpel gebruiker zelf nog geen ervaring had met deze provider en waarvan de berichten weerlegd werden door diverse tevreden Simpel-tweakers, ben ik stellig van mening dat deze bovengenoemde berichten genegeerd dienen te worden. Negeer ze als de pest (of weeg ze in ieder geval af tegen de vele tevreden SImpel gebruikers hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
NSG schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:40:
Iemand ervaring met het "verzetten" tegen de opname van je telefoonnummer in telefoongidsen en/of nummerinformatiediensten, zoals ze dat zelf noemen in de algemene voorwaarden? (13.2 f)

Ik heb me nooit 'verzet' voor zover ik weet, maar sta iig niet in de telefoongids (2 abbo's). Dus wellicht valt het mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Precies dit!

Om het toch niet op de man te spelen:
Ikzelf heb een aanvraag geannuleerd (plus een nieuwe aanvraag) om nog voor de nieuwe verdubbelactie in aanmerking te komen.
Annulering ging goed, terugstorten van geld geen probleem, duurde wel eventjes.
tyson69 schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:45:
Na zoveel onzinnige en verdachtmakende berichten van Tengi gelezen te hebben op dit forum, die als aspirant Simpel gebruiker zelf nog geen ervaring had met deze provider en waarvan de berichten weerlegd werden door diverse tevreden Simpel-tweakers, ben ik stellig van mening dat deze bovengenoemde berichten genegeerd dienen te worden. Negeer ze als de pest (of weeg ze in ieder geval af tegen de vele tevreden SImpel gebruikers hier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Tengri schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:08:
Na zoveel slechte feedback van Simpel meer dan 2 weken geleden besloten om mijn overstap naar Simpel te annuleren. Ze doen nu heel moeilijk en ik snap niet waarom. Volgens mij duurt het niet helemaal niet zolang om het geld terug te sturen maar ik denk dat ze het expres zo doen zodat je het vergeet en dat ze het geld kunnen houden.

Vergelijkbare klacht van een andere klant hier:
https://www.klachtenkompa...e7-44c5-b808-66add4379beb

Als iemand overweegt om bij Simpel te gaan... blijf weg als de pest!
Heb het overwegen en doorgezet. Alles goed gegaan. Nu maandje in gebruikt, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Hier schrok ik wel een beetje van maar ik kan mijzelf (nog) niet terugvinden in de telefoongids online. Overigens ben ik ook een tevreden Simpel gebruiker, 1x in 14 maanden mee gemaakt dat een dienst niet werkte, ik stond toen in Lage Vuursche en wilde iets opzoeken op Internet. Later bleek dat het een bekende plek is met slecht bereik, echter bij een pannenkoek restaurant lukte het wel via gratis wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Ervaringen zijn subjectief. Omdat paar mensen een goeie ervaring hebben gehad betekent niet dat het gros van de mensen er ontevreden over zijn (bij wijze van spreken).

Ik bekijk het puur statistisch en vergelijk verschillende providers op bijv sites als klachtenkompas:
https://www.klachtenkompa...a5-4faa-a11f-f1d1b955d322
Rating van Simpel is 3,8 versus 4,8 van Ben (mijn huidige provider).

Volgens sommige mensen hier (met motieven die ik duister vind) moest ik die berichten en statistieken niet geloven want zij hebben het allemaal goed.

Ik heb het dus voor een week geprobeerd en mijn conclusie is dat die klachten over Simpel gewoon kloppen.
-klantenservice is slecht en onprofessioneel
-je wordt door meerdere mensen geholpen tijdens een sessie en moet dingen meerdere malen uitleggen over Twitter DM bijvoorbeeld
-er komen ook onverwachte kosten bij als je in het buitenland bent.

Daar wil ik niet achter aan. Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet maar dit is mijn ervaring en daar moet je gewoon respect voor hebben. Het zijn telkens die kleine groepje die de meerderheid probeert te sussen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik vraag me af of het een en ander ook niet te maken heeft met het bel me niet register. Omdat voor mij het ook onduidelijk is heb ik een mail gestuurd naar Simpel met de vraag hoe ik verzet kan aantekenen om NIET opgenomen te worden in telefoongidsen met mijn mobiele nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Winkiller schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:51:
[...]

Ik vraag me af of het een en ander ook niet te maken heeft met het bel me niet register. Omdat voor mij het ook onduidelijk is heb ik een mail gestuurd naar Simpel met de vraag hoe ik verzet kan aantekenen om NIET opgenomen te worden in telefoongidsen met mijn mobiele nummer.
Laat de uitkomst hier even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

xabre16v schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:52:
[...]

Laat de uitkomst hier even weten :)
Vanzelfsprekend, kan tot 5 werkdagen duren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:42

NSG

Je weet niks!

Winkiller schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:51:
[...]

Ik zie onder het kopje "Verwerking van Persoonsgegevens" ook het volgende staan:

g. marktonderzoek, tenzij je verzet hebt aangetekend;
h. (tele-)marketing, direct marketing, zoals door middel van e-mailberichten en sms berichten en direct mail en verkoopactiviteiten met het oog op het uitbreiden van omzet en klantenbestand door het actief benaderen van de eigen klanten (ook na contract beëindiging) met aanbiedingen van eigen gelijksoortige producten en diensten, tenzij je verzet hebt aangetekend;

Ook van de privacyverklaring wordt ik niet bepaald blij: https://www.simpel.nl/privacyverklaring
--

Nou was het abonnement niet eens voor mijzelf bedoeld, maar dit gezamenlijk met het feit dat hun verdienmodel blijkbaar is gebaseerd op dat plafond van minimaal €10, waar je ook nog eens €0,50 p/m voor dient te betalen, vind ik het genoeg reden om deze toko te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

NSG schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:06:
[...]

Ik zie onder het kopje "Verwerking van Persoonsgegevens" ook het volgende staan:

g. marktonderzoek, tenzij je verzet hebt aangetekend;
h. (tele-)marketing, direct marketing, zoals door middel van e-mailberichten en sms berichten en direct mail en verkoopactiviteiten met het oog op het uitbreiden van omzet en klantenbestand door het actief benaderen van de eigen klanten (ook na contract beëindiging) met aanbiedingen van eigen gelijksoortige producten en diensten, tenzij je verzet hebt aangetekend;

Ook van de privacyverklaring wordt ik niet bepaald blij: https://www.simpel.nl/privacyverklaring
--

Nou was het abonnement niet eens voor mijzelf bedoeld, maar dit gezamenlijk met het feit dat hun verdienmodel blijkbaar is gebaseerd op dat plafond van minimaal €10, waar je ook nog eens €0,50 p/m voor dient te betalen, vind ik het genoeg reden om deze toko te mijden.
Als ik dit zo zie kan ik alleen maar reageren met dat ik NIET gebeld ben op mijn mobiel. Het lijkt er sterk op dat het met het Bel Me Niet Register te maken heeft en dat je ook aangeeft bij de provider dat je in hun Recht Van Verzet register wil staan. Alleen op die manier mogen ze je niet benaderen voor verkoop ect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:38
We hebben hebben hier twee abonnementen van Simpel. Ik heb nog nooit gehoord dat ze gebeld zijn voor reclame oid. Dekking is prima en bundels voldoen voor ons. Kortom vrouw en zoon zijn tevreden. Ik ben volgend jaar klaar met mijn BEN abonnement. Als simpel dan nog steeds van dit soort aanbiedingen heeft stap ik over naar Simpel. Alle aanbieders hebben voor en nadelen. Je moet gewoon kijken wat het beste bij je past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Winkiller schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:59:
[...]

Vanzelfsprekend, kan tot 5 werkdagen duren. :/
Antwoord van Simpel:

Simpel meldt de klant niet aan bij de telefoongids. Simpel ondersteunt dit niet en daarom hoeft u verder ook geen actie te ondernemen als u zich er zelf niet voor hebt aangemeld.

Vervolg vraag zou dan zijn, waarom word er dan over gesproken in de algemene voorwaarden...
Heb ik daarom ook maar gesteld, weer even afwachten...

[ Voor 5% gewijzigd door Winkiller op 29-11-2017 14:55 . Reden: vraag daarom ook maar gesteld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 10:23
Ik haal binnen in huis (nieuwbouw) zo'n 12 Mbit down en 3 up, buiten is dat ongeveer 30 down en 10 up. De ping 18ms, dat is 3 keer beter dan op 3G.

• rens-br

rens-br

Ik heb wat berichten verplaatst naar de prullenbak. Praten over Ben hoort thuis in het Ben topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:49
Ben ( :-) ) tevreden met Simpel, nu 10 dagen. Haal snelheid 70/10 Mbps, tegoed en verbruik bijna real time te volgen op Mijn Simpel.

[ Voor 4% gewijzigd door stroom op 01-12-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
uiteraard zijn de verdubbeldagen nu verlengd t/m 3 januari 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
xabre16v schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:56:
[...]

Slechte ervaring. Na bestelling, welke met datum en tijd ook is geregistreerd bij Cashbackxl geen cashback. Cashbackclaim ingediend. Al een keer achteraan gemaild maar bij Cachbackxl zeggen ze dat Simpel niet reageert. :(
Cashback na claim alsnog goedgekeurd. :) Al met al goed opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

sambalbaj schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:52:
uiteraard zijn de verdubbeldagen nu verlengd t/m 3 januari 2018
Had niet anders verwacht. De meeste acties van Simpel duren vele maanden.

Ik vind het alleen maar fijn. Ik mag mijn abonnement verlengen en zit te twijfelen tussen 2,5 euro minder betalen voor hetzelfde of hetzelfde betalen en 2x zoveel GB's krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 04-12-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 20:33

TheZoo

Animals Behind Bars

Ik heb vorige week een abbo afgesloten bij Simpel, 2 januari zou ik worden overgezet, ik ben benieuwd.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Dat ken ik. Omdat je nu ook een extra bundeltje kan bijkopen is het probleem van een "krappe bundel" niet heel groot.
Aan de andere kant, 2,50 per maand is ook niet veel.
rens-br schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:43:
[...]
Ik mag mijn abonnement verlengen en zit te twijfelen tussen 2,5 euro minder betalen voor hetzelfde of hetzelfde betalen en 2x zoveel GB's krijgen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van Prepaid hoort in: [Simpel Prepaid] Ervaringen & Discussie