Ik heb nu ook nog eens een factory reset gedaan.
Hierna stond de 5GHz band op kanaal 100 ingesteld en heb deze handmatig op kanaal 44 gezet.
Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.
Het apparaat maakt verbinding en wordt tijdens de authenticatie eruit gegooid en switcht naar het 2.4GHz netwerk.
Vraagje, ik gebruik de router gewoon als access point ( staat 1 server en 1 pc op aangesloten via de kabel en voor de rest wifi voor gsms). Draai de laatste versie, zou het aan te raden zijn naar een andere firmware te gaan voor een nog beter bereik? Bereik beneden valt tegen.
Jeetje zeg, hoe lang zijn die dingen wel niet.
Volgens mij kan je hier met gemak de saté op prikken voor de BBQ
Even een update van mijn situatie.
Ik heb contact opgenomen met ASUS waaruit is gekomen dat mijn toestel waarschijnlijk vanuit uit de doos defect is.
Ga deze morgen omruilen voor een ander exemplaar.
Zelfs op een gastnetwerk zonder beveiliging kon ik met geen enkel apparaat verbinding krijgen.
Doorgaans wordt deze router geleverd met 5Dbi antenna's echter hebben wij hierover geen nadere informatie of ervaringen mee deze antenna's zijn namelijk geen orginele onderdelen van Asus en hebben wij niet getest met ons systeem. De werking hiervan kunnen wij ook niet garanderen.
Hopende u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Nick van der Kaap
Asus Holland Bv.
Registreer product
Chat
Tel:0031591570290
Dus ik ga de bbq spies (antennes)bestellen en uit proberen.
Doorgaans wordt deze router geleverd met 5Dbi antenna's echter hebben wij hierover geen nadere informatie of ervaringen mee deze antenna's zijn namelijk geen orginele onderdelen van Asus en hebben wij niet getest met ons systeem. De werking hiervan kunnen wij ook niet garanderen.
Hopende u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Nick van der Kaap
Asus Holland Bv.
Registreer product
Chat
Tel:0031591570290
Niet dat ik er op dit moment behoefte aan heb, het bereik wat ik met de originele antennes heb is werkelijk ruim voldoende (door de in gebruik zijnde firmware), maar ook ik ben wel nieuwsgierig wat de verschillen gaan zijn. Dus zou je beiden eens goed willen vergelijken, mogelijk door gebruik te maken van een tooltje zoals Wifi Analyser?
Gohan040 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:52: Heeft iemand misschien de laatste hgg firmware voor de RT-AC87U beschikbaar? En zou hij of zij deze met mij willen delen? Zeer benieuwd naar de prestaties en mogelijkheden hiervan. Ik kan alleen zo 123 niet een manier vinden om hem te downloaden. Wat ik op snb lees moet je hggomes een pb sturen met verzoek tot toegang?
Tja, hele topic gelezen en enthousiast geworden voor de RT-AC87U_380.58.1_HGG-FINAL versie van deze router om mijn wifi bereik een beetje te kunnen opvijzelen....
Kom je dan toch tot de conclusie dat het niet zo gemakkelijk is om deze versie uit te halen......
Iemand bruikbare tips?
Pink Panther schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 02:01:
Tja, hele topic gelezen en enthousiast geworden voor de RT-AC87U_380.58.1_HGG-FINAL versie van deze router om mijn wifi bereik een beetje te kunnen opvijzelen....
Kom je dan toch tot de conclusie dat het niet zo gemakkelijk is om deze versie uit te halen......
Iemand bruikbare tips?
Uit te halen? Je bedoelt?
Overigens is de versie die ik recentelijk nog ben tegengekomen: 380.59.1 FINAL
Ik ben dus op zoek naar een firmware versie voor de ASUS RT-AC87U waarbij het mogelijk is om het zendvermogen aan te passen zodat ik mijn wifi bereik kan vergroten.
Ik draai op dit moment de originele ASUS firmware 3.0.0.4.380_3459-gfbf1f06
Nou heb ik begrepen dat het met de firmware versie van hggomes wel nog mogelijk moet zijn om het zendvermogen op te schroeven dus ben ik op zoek naar een link waar ik deze firmware versie kan downloaden.
Fijn, aantal dagen gezocht naar de juiste firmware en nu krijg je de boel niet geflashed..
Op dit moment heb ik de laatste firmware versie van asus op de router staan en ik weet dat deze niet zomaar een lager versie nummer laat flashen en je dus gebruik moet maken van de resque mode.
Helaas wil dit niet echt vlotten.
Ik haal power van de router af, houdt mijn reset knopje aantal seconden in (en blijf vasthouden) en start router weer op door stroom weer aan te sluiten. Mijn power led gaat ook langzaam knipperen. Vervolgens laat ik de reset knop los en power led blijft langzaam knipperen. Dit zou dus de resque mode moeten zijn.
Als ik dan met de firmware restoration tool van asus de gewenste firmware probeer te flashen krijg ik telekens de melding dat router niet in resque mode staat......
Hmmmm, iemand hier die me verder op weg kan helpen?
Ik neem aan dat je bovenstaande procedure gevolgd hebt en dat je een juiste firmware hebt gevonden voor de AC87U?
Naar wat ik begrepen heb zal Asus de handel nog verder dicht gaan spijkeren waardoor een firmware downgrade helemaal niet meer mogelijk gaat zijn in de toekomst.
Naar wat ik begrepen heb zal Asus de handel nog verder dicht gaan spijkeren waardoor een firmware downgrade helemaal niet meer mogelijk gaat zijn in de toekomst.
Uiteraard heb ik bovenstaande gevolgd. uiteindelijk is het gelukt door e.e.a. gewoon uit te voeren vanuit een SSH terminal en flashen vanuit daar uit te voeren.... (met dank aan hggomes)
Ik heb een RP-AC56 AP/Repeater gekocht. Deze heb ik via een lan kabeltje aan mijn netwerk gehangen om hem als acces point te gebruiken. Probleem is dat ik hem wel zie in mijn netwerk, maar dat hij geen internet doorgeeft. Ik ben een noob wat netwerken/ap betreft. In de zeer beknopte handleiding wordt alleen maar uitgelegd hoe je een wifi verbinding met het bestaande wifi netwerk maakt.
[Voor 19% gewijzigd door drernie op 14-09-2016 21:22]
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Pink Panther schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 02:01:
Iemand bruikbare tips?
Thanks voor de link. Ik had inmiddels de nieuwste versie (RT-AC87U_380.59.1_HGG-FINAL) bij de maker vandaan gehaald....... Hij heeft mij ook enige hulp geboden toen e.e.a. niet echt wilde lukken.
Pink Panther schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:13:
[...]
Thanks voor de link. Ik had inmiddels de nieuwste versie (RT-AC87U_380.59.1_HGG-FINAL) bij de maker vandaan gehaald....... Hij heeft mij ook enige hulp geboden toen e.e.a. niet echt wilde lukken.
En dat is tevens de juiste weg, rechtstreeks contact opnemen met de ontwikkelaar zelf. En respecteren wat hij je vraagt en niets openbaar maken wat hij vervolgens met je wil delen. De link hierboven gaat indirect naar een locatie die niet meer wordt onderhouden, behalve dan de enkele tekst-bestanden waarmee je wel verder kunt komen. De afzonderlijke router-modellen folders zijn leeg.
Mede Tweakers! Ik heb een vraag. Ik gebruik momenteel een AC88U in de woonkamer als "hoofdrouter" achter het ziggo modem welke in bridge straat en waar alle wireless uit staat. Het signaal is prima in 3/4 van het huis. Nu wil het dat mijn "schuur/tuin/mancave" net geen bereik hebben en daar alle mancave spullen niet werken.
Ik heb dus een half jaar geleden een AC51u gehaald via powerline voor die lichte taken (internetten, spotify, etc), maar het bereik is net niet genoeg. Nu heb ik vorige week een repeater aangeschaft, de RP-AC68U en het repeaten ging ook maar erg matig en uiteindelijk heb ik de repeater op het powerline setje aangesloten. Ik haalde daar via de AC68u ongeveer 100Mbit meer over het 5Gghz en 80mbit over de 2,4ghz op de pekken waar het nodig is. Prima dus. Helaas regelmatig connection drops en wederom geen uitgebreide opties in de repeater en dus retour Coolblue.
Nu heb ik via een mede tweaker een 8 maanden oude AC87U overgenomen welke ik op de powerline ga aansluiten als AP.
Nu lees ik overal de Merlin en de hggomes firmwares. De merlin reeks wordt vaak bijgewerkt en de hggomes minder lees ik, klopt dit? Welke raden jullie aan? Ik wil het maximale zendvermogen behalen van de router om zo de hoogst mogelijke dekking te verkrijgen.
Heeft er iemand nog verder advies? Ik heb zelf al kanalen ingesteld om niet met de router van de overburen in het vaarwater te zitten.
- channel bandwith: staat nu op 20/40
- MU-MIMO staat aan
- pre-amble type: short
[Voor 10% gewijzigd door tzeunis op 20-09-2016 13:01]
Als ik het goed begijp heb je een AC88u voor in je huis en een AC87U via powerline voor je mancave, right?
Ik zou in dat geval gewoon op Merlin blijven, HGG is eigenlijk alleen voor extra zendvermogen en heb je niet veel aan nu.
Misschien moet je het zendvermogen zelfs wat verminderen in je huis zodat je geen/echt slecht bereik in je mancave hebt. Hierdoor gaat je telefoon/tablet vanzelf over naar de AC87U als je daar bent. Als het signaal te sterk is dan blijf je verbinding houden (misschien moet je ook kijken naar Roaming assistant).
Just my 2cts.
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
De verbinding met de 88u is weg in de tuin. De 87u komt in de keuken te hangen tegen de buitenmuur. Dus van daar uit moeten de tuin, garage en mancave van wifi voorzien worden. De afstand is te groot om de router in de garage of mancave te zetten via de powerline. Dan is de verbinding te slecht. De keuken de maximale afstand via powerline om een goede snelheid te behalen. UTP kabel trekken is (nu) geen optie.
tzeunis schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:59:
Mede Tweakers! Ik heb een vraag. Ik gebruik momenteel een AC88U in de woonkamer als "hoofdrouter" achter het ziggo modem welke in bridge straat en waar alle wireless uit staat. Het signaal is prima in 3/4 van het huis. Nu wil het dat mijn "schuur/tuin/mancave" net geen bereik hebben en daar alle mancave spullen niet werken.
Ik zou dan toch eerst eens even met de HGG firmware aan de slag gaan, gewoon eens om te kijken wat dat je gaat brengen, het is tenslotte een gratis mogelijkheid om te proberen. Het kan zijn dat de HGG firmware updates wat minder frequent verschijnen, maar ze komen er wel, zeer recent zelfs nog.
Ik heb thuis de asus RT-AC66U, maar hier is de powerknop van stuk gegaan (heb hem nu tijdelijk vastgezet met een sateprikker). Hij werkt nu nog wel, maar weet niet voor hoe lang.
Nu wil ik de router gaan vervangen. Nu is mijn oog gevallen op deze router (AC87U) of ik vervang de router weer door een AC66U (AC68U valt af, omdat deze niet opgehangen kan worden).
Denken jullie dat ik er met de 87U op zal gaan t.o.v. een 66U?
Ter info:
Wifi wordt door mij op een galaxy S6 gebruikt op 5Ghz en op de slaapkamer heb ik momenteel, door waarschijnlijk de vloer, op deze band geen tot nauwelijks bereik (verplaatsen van de router zou verbetering kunnen geven, maar vrouwlief wilt router niet in het zicht en zij heeft op 2,4 Ghz wel bereik).
Ik zit met een probleem, heb deze router al een tijdje geleden gekocht maar merkte dat plots streamen van mijn server naar mijn tv via plex niet meer lukte in de hoogste bitrates maar pas vanaf 4 mb/s zonder haperingen. VIa de logs ook geen problemen te zien op de server dus zonder de router geprobeerd en ja hoor werkt perfect.
Hoe ik hem ingesteld heb:
AP Mode
De router is aangesloten op men homeserver, vaste pc en een kabel die naar de modem/router beneden gaat.
daarnaast gebruik ik ook wifi voor een beter bereik.
Eerder als domme switch met wifi functie dus.
Bij settings: Get LAN IP Automatically? yes
In Access Point (AP) mode, RT-AC87U connects to a wireless router through an Ethernet cable to extend the wireless signal coverage to other network clients. In this mode, the firewall, IP sharing, and NAT functions are disabled by default.
In Access Point (AP) mode, the DHCP-assigned IP address changes. Install and use the Device Discovery Utility in order to detect the wireless router's IP address.
Nu wil ik graag de router wel nog gebruiken, hij koste toch wat geld. Iemand een idee wat ik kan doen/aanpassen/instellen om gewoon plex tegen 20 mb/s door te krijgen zoals werkt rechtstreeks?
Ik wou asus support mailen maar vond de router niet bij hun verplichte lijst van software waarvoor je ze kan mailen.
Voordat ik weer een miskoop doe met een access point die problemen geeft met deze router (asus rp-ac56) wil ik graag weten of de fritz! 1750E repeater die kennelijk ook als access point te gebruiken is, een goede keus is.,
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
drernie schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:27:
Voordat ik weer een miskoop doe met een access point die problemen geeft met deze router (asus rp-ac56) wil ik graag weten of de fritz! 1750E repeater die kennelijk ook als access point te gebruiken is, een goede keus is.,
Heb een soortgelijke Fritz! maar dan de uitvoering die ook voorzien is van DVB-C, gebruik deze echter niet als access-point (gebruik hem eigenlijk helemaal niet meer op dit moment, maar dit terzijde). Er zijn al redelijk wat reviews geschreven over de uitvoering die jij nu vermeld dus mogelijk kan je daar wat wijzer worden over de werking van dit apparaat? pricewatch: AVM FRITZ! WLAN Repeater 1750E Edition International
Wat ik over de Fritz gelezen heb zijn voornamelijk bezwaren over de grootte waardoor andere stopcontacten mogelijk niet te gebruiken te zijn. Heb jij een andere suggestie ?
drernie schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:13:
Wat ik over de Fritz gelezen heb zijn voornamelijk bezwaren over de grootte waardoor andere stopcontacten mogelijk niet te gebruiken te zijn. Heb jij een andere suggestie ?
Helaas kan ik je niet helpen. Ik heb met deze router en gebruikte firmware geen enkele reden voor het plaatsen van een repeater, en derhalve ook geen advies daarvoor. Een dubbel stopcontact wordt idd afgedekt door deze Fritz!, dat had beter gekund maar misschien niet mogelijk v.w.b. ontwerp.
Helaas kan ik je niet helpen. Ik heb met deze router en gebruikte firmware geen enkele reden voor het plaatsen van een repeater, en derhalve ook geen advies daarvoor. Een dubbel stopcontact wordt idd afgedekt door deze Fritz!, dat had beter gekund maar misschien niet mogelijk v.w.b. ontwerp.
Ik heb nu een paar dagen de fritz ingebruik zonder problemen. Installatie was zeer eenvoudig en het ontvangst is goed op de plaatsen waar ik het nodig.
Ik ben erg benieuwd of mensen hier nog last hebben van stabiliteit problemen met deze router, 2.4 / 5 en wired.
Met de recentere firmwares van Asus en Merlin?
Ik heb deze router onlangs aangeschaft ( nog niet ontvangen ) maar ik ben benieuwd hoe het zit omdat ik veel mixed reviews lees over stabiliteit problemen.
Hopelijk allemaal verleden tijd met recente updates?
Ik heb de mijne voorzien van de laatste build Merlin (effe geen versie nummer voorhanden).
Voornamelijk als doel om Ab-Solution en Pixelserv erop te zetten.
OpenVPN is een mooie bijkomstigheid.
Ik merk geen stabiliteits issues. Na installatie (2 wkn geleden) ding weer aangezet en draai nog steeds prima
Ab-solution is trouwens best een mooie oplossing voor adblocking.
Een hoop sites beginnen te mekkeren als ze adblockPlus, of ublock headers tegenkomen, maar op deze manier wordt het nauwelijks gedetecteerd
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
is de merlin software nu beter dan de standaard asus software? ik hoef niet zoveel gekke dingen uit te halen met die router. Hij moet gewoon goed en stabliel zijn. Ik zie net dat er een nieuwe merlin update uit is namelijk
Is het normaal dat het "zo lang" duurt voordat je aan de HGG Firmware kan geraken ?
Ik heb namelijk donderdag een PB gestuurd naar hggomes via het bekende forum, maar heb nog steeds niet gekregen.
dhondtjes schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:44:
Is het normaal dat het "zo lang" duurt voordat je aan de HGG Firmware kan geraken ?
Ik heb namelijk donderdag een PB gestuurd naar hggomes via het bekende forum, maar heb nog steeds niet gekregen.
Ik zou hem een mail sturen, geen PB. Ik weet niet of ie altijd zo snel is maar via mail kwamen er vrij snel reacties.
JAMF schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:00:
Ik heb de mijne voorzien van de laatste build Merlin (effe geen versie nummer voorhanden).
Voornamelijk als doel om Ab-Solution en Pixelserv erop te zetten.
OpenVPN is een mooie bijkomstigheid.
Ik merk geen stabiliteits issues. Na installatie (2 wkn geleden) ding weer aangezet en draai nog steeds prima
Ab-solution is trouwens best een mooie oplossing voor adblocking.
Een hoop sites beginnen te mekkeren als ze adblockPlus, of ublock headers tegenkomen, maar op deze manier wordt het nauwelijks gedetecteerd
Is het jou gelukt om ads te blokkeren in de youtube app voor telefoons ??
Ik weet dat ik in offcieel deze vraag in het CAA moet plaatsen echter daar tot heden nog geen reactie gekregenop mijn vraag. Ik heb nu een Sitecom X6 N900 WLR-6100 staan waarvan ik de WiFi snelheden best wel vind tegenvallen en ben daarom op zoek naar een andere. Nu kom ik veel tegen op internet vwb de asus routers. AC68, AC87 etc. Zijn deze routers daadwerkelijk een flinke verbetering ten opzichte van mijn huidige Sitecom?
Is het jou gelukt om ads te blokkeren in de youtube app voor telefoons ??
Nee, dat nog niet, maar dat schijnt ook lastig te zijn- Youtube heeft dat in de app goed voor elkaar
Op het moment dat je het adserving domain blocked zit je 30 sec naar een zwart scherm te kijken.
Sowieso slippen er algemeen nog wel eens ads doorheen, vooral als ze via het webdomain geserveerd worden. En ik heb ook niet de héule strenge blocklist ingeladen (dan kom je nl. nergens meer)
Bij de meeste ad-supported apps werkt het wel aardig. - Dat je niet na 1level eerst het forge of empires filmpje (met audio) moet bekijken.
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Nee, dat nog niet, maar dat schijnt ook lastig te zijn- Youtube heeft dat in de app goed voor elkaar
Op het moment dat je het adserving domain blocked zit je 30 sec naar een zwart scherm te kijken.
Sowieso slippen er algemeen nog wel eens ads doorheen, vooral als ze via het webdomain geserveerd worden. En ik heb ook niet de héule strenge blocklist ingeladen (dan kom je nl. nergens meer)
Bij de meeste ad-supported apps werkt het wel aardig. - Dat je niet na 1level eerst het forge of empires filmpje (met audio) moet bekijken.
Dat dacht ik al! Bedankt voor je reactie ik weet dat ik mijn zoekactie kan staken voor nu
Ik heb er 3 dagen een gehad ter vervanging van mijn RT-AC68U. Helaas niets dan problemen, zie https://gathering.tweaker...message/49754875#49754875. Ik heb hem weer omgeruild voor een AC68U. Toch wel benieuwd of iemand anders ook deze ervaringen had.
Het lijkt haast wel dat je of een beta-firmware erop had draaien of dat ie gewoon stuk is. Ik herken er niets van met mijn RT-AC87U. Ik heb een RT-AC66U als AP draaien, die voorheen de router mocht spelen en de 87U is echt een vooruitgang.
Enige wat ik blijf houden in ons huis is dat er plekken zijn waar wifi moeilijk is, maar dat heb ik met andere merken en instellingen ook gehad.
Ik heb OpenVPN draaien op m'n 87U en heb daar 's wat speedtests op gedraaid en dat valt niet tegen. De Wan verbinding is een 500/600Mbit glasverbinding, dus daar gebruik ik weinig van. CPU 1 is 100% tijdens het draaien van de benchmark.
Zeer prettig om op andere locaties gewoon via Open VPN te kunnen werken.
Gratis tip: configureer je VPN server op poort 443, dan gebruik je voor de meeste firewalls gewoon HTTPS en wordt het niet geblokkeerd. Voordeel voor als je in een hotel zit en ze je VPN normaliter blokkeren bijvoorbeeld.
Nog een gratis tip:
Via de Asus AI protection -> Parental controls -> Time Scheduling instelling kun je devices internet toegang ontzeggen. (je hoeft allen time scheduling aan te zetten, de rest niet)
Kun je devices, zoals de tablet of telefoon van je kids, internet toegang geven van/tot een bepaalde tijd.
Maar ook: je webcams of andere smarthome IOT achtige devices. Het fungeert namelijk prima als een soort outbound filter zodat deze devices op je LAN (via VPN bijvoorbeeld) prima bereikbaar zijn, maar ze kunnen niet zelf het internet op. Las recent een security bulletin waarin ze omschreven hoe de meeste IP-cams continu met de fabrikant verbonden zijn en daar allerlei data heen sturen. Vond ik geen fijn idee, want op die manier kun je aan de buitenzijde wel een firewall hebben maar kunnen ze via zo'n constructie probleemloos bij je thuis meekijken.. worst case.
[Voor 31% gewijzigd door NiGeLaToR op 11-01-2017 15:53]
NiGeLaToR schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:58:
[...]
Het lijkt haast wel dat je of een beta-firmware erop had draaien of dat ie gewoon stuk is. Ik herken er niets van met mijn RT-AC87U. Ik heb een RT-AC66U als AP draaien, die voorheen de router mocht spelen en de 87U is echt een vooruitgang.
Enige wat ik blijf houden in ons huis is dat er plekken zijn waar wifi moeilijk is, maar dat heb ik met andere merken en instellingen ook gehad.
[...]
Ik snap het zelf ook niet goed, ik had ten opzichte van de AC68U ook wel een stapje vooruit verwacht. Zeker na het zien van die 4 dikke antennes! Beta-firmware stond er zeker niet op (heb geüpdate naar de laatste offciele firmware, gedrag werd niet beter). De winkel stuurt hem ook terug als defect, misschien was de hardware ook gewoon echt niet goed. De AC68U die ik nu weer heb doet het weer zoals verwacht, en met veel beter bereik dan de AC87U.
Ik snap het zelf ook niet goed, ik had ten opzichte van de AC68U ook wel een stapje vooruit verwacht. Zeker na het zien van die 4 dikke antennes! Beta-firmware stond er zeker niet op (heb geüpdate naar de laatste offciele firmware, gedrag werd niet beter). De winkel stuurt hem ook terug als defect, misschien was de hardware ook gewoon echt niet goed. De AC68U die ik nu weer heb doet het weer zoals verwacht, en met veel beter bereik dan de AC87U.
Qua bereik zeggen de antennes niet zoveel - het enige wat meer en dikkere antennes doen is zaken als beamforming en kanaal bundeling. Het kan zelfs zo zijn dat je oude AP meer zendvermogen heeft als je nieuwe AP, omdat ze langzaam strenger worden (FCC bijvoorbeeld) op dat zendvermogen. Dus kon je voorheen in de firmware soms van 'normaal' naar 'extra' aanzetten is het nu niet meer mogelijk. Vind het bereik van mijn 87U dan ook niet spectaculair beter ofzo dan van m'n oudere AP.
Blijft op zich wel mooi spul: enige wat me wel stoort zijn de prijzen. 150-200,- voor een AP oké, maar inmiddels liggen er AP's van 400-500,- in het schap.
NiGeLaToR schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:59:
[...]
Qua bereik zeggen de antennes niet zoveel - het enige wat meer en dikkere antennes doen is zaken als beamforming en kanaal bundeling. Het kan zelfs zo zijn dat je oude AP meer zendvermogen heeft als je nieuwe AP, omdat ze langzaam strenger worden (FCC bijvoorbeeld) op dat zendvermogen. Dus kon je voorheen in de firmware soms van 'normaal' naar 'extra' aanzetten is het nu niet meer mogelijk. Vind het bereik van mijn 87U dan ook niet spectaculair beter ofzo dan van m'n oudere AP.
Blijft op zich wel mooi spul: enige wat me wel stoort zijn de prijzen. 150-200,- voor een AP oké, maar inmiddels liggen er AP's van 400-500,- in het schap.
Tot wat deze router v.w.b. wifi bereik in staat is komt eigenlijk pas tot zijn recht met een alternatieve firmware. Daarmee is ie dan uiterst stabiel, ook op warme zomerdagen. Behoudens die exemplaren waarbij er wat mis lijkt te zijn met de hardware, is het in mijn ervaring een erg degelijke router met een meer dan uitstekend bereik, en dit al zolang als ik deze in gebruik heb met die alternatieve firmware. Hiermee wil ik niet zeggen dat iedereen maar voor een alternatieve firmware moet gaan, ik wil enkel duidelijk maken dat er onder de motorkap toch goede hardware aanwezig schijnt te zijn.
Tot wat deze router v.w.b. wifi bereik in staat is komt eigenlijk pas tot zijn recht met een alternatieve firmware. Daarmee is ie dan uiterst stabiel, ook op warme zomerdagen. Behoudens die exemplaren waarbij er wat mis lijkt te zijn met de hardware, is het in mijn ervaring een erg degelijke router met een meer dan uitstekend bereik, en dit al zolang als ik deze in gebruik heb met die alternatieve firmware. Hiermee wil ik niet zeggen dat iedereen maar voor een alternatieve firmware moet gaan, ik wil enkel duidelijk maken dat er onder de motorkap toch goede hardware aanwezig schijnt te zijn.
Uit dit topic maak ik op dat jij al geruime tijd ervaring hebt met de firmware van HGG. Ik heb zojuist contact gehad met de ontwikkelaar, en wil zijn firmware gaan flashen op mijn 87U. Heb jij nog algemene tips? Ik wil namelijk niet de hele boel slopen. En zijn er nog bepaalde instellingen die na het flashen aan te raden zijn? Of is de router direct perfect ingesteld na het flashen?
Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik de eerste versie erin heb gezet. Ik zou willen adviseren om na het flashen beslist de router (zoals ook wordt geadviseerd), terug te zetten naar zijn fabrieks-instellingen, en eventuele instellingen handmatig te doen, en niet vanuit een backup. Daarna de power-setting eerst eens op zo'n 70% te zetten en je ervaringen opdoen v.w.b. wifi bereik en algeheel gebruik. Moest ik bij de oudere builds soms 90-100% wifi power gebruiken, bij de laatsten die ik heb geflashed (en dat is nu niet de meest recente), staat ie nu op 70%.
Is er iemand die ook problemen heeft met de Dumpert iOS APP? Video's blokkeren soms. Via 4G direct geen probleem meer. Heb het alleen bij deze APP op mijn eigen netwerk. (Merlin 380.65)
[Voor 1% gewijzigd door Masselink op 06-03-2017 20:43. Reden: iOS torgevoegd]
Ik heb voor het eerst de asuswrt firmware geïnstalleerd om uit te proberen. Nu vroeg ik mij af of ik ook ergens kan bijhouden welke websites er bezocht zijn. Weet iemand of dit mogelijk is?
Sinds gisteren is stock Asus firmware update 3.0.0.4.380_7378-g7a25649 beschikbaar. Wat mij verbaasd is dat hij niet als beta gepubliceerd geweest lijkt te zijn maar bij mij direct als stable aangeboden wordt.
Sinds gisteren een voor mij onverklaarbaar probleem.
Het internet (en dan met name video's kijken , YouTube) gaat super traag op m'n IPad pro en iPhone 7.
Op m'n RT-AC87U staat de laatste nieuwe orginele firmware.
Als ik kijk in de instellingen van m'n router en kijk wat voor clients er zijn verbonden met m'n wifi valt het mij op dat de ene keer m'n iPad pro en iPhone 7 er bijstaat en het volgende moment weer niet.
De rest van de devices die verbonden zijn met wifi werken perfect.
Laptop asus rog
Apple tv
Logitech harmony
Samsung galaxy s7 edge
Soundtouch 30
samsung tv
iemand enig idee wat dit probleem kan zijn , ben niet zo heel erg goed met deze materie.
Zalman Fatality / p5k de luxe / q6600 / 8800gts 640 mb / 4gig kingston hyperX / dvd speler / dvd brander / 2x 320 gig seaagate HD / samsung 226BW tft
Aantal dagen geleden stopte mijn AC87U ineens met WiFi (2.4Ghz en 5Ghz) (router was januari gekocht). Ik heb van alles geprobeerd, van factory resets tot downgrades van firmwares (merlin) en zelfs de originele firmware geflashed. Niks wilde werken. Vervolgens de router naar de mediamarkt terug gebracht waar mij werdt verteld dat dit een veelvoorkomend probleem is met een bepaalde batch, hierop natuurlijk wel direct mijn geld terug gekregen.
Dus als iemand hier dit probleem krijgt dan weet je waar 't aan ligt..
Ik heb overigens als vervangende router een Netgear R7800 gehaald, welke ongeveer hetzelfde kost. Moet wel zeggen dat ik de opties en het interface van de Asus wel "mis".
Het internet (en dan met name video's kijken , YouTube) gaat super traag op m'n IPad pro en iPhone 7.
Op m'n RT-AC87U staat de laatste nieuwe orginele firmware.
Beste interceptor,
Welke firmware is in jouw geval "de laatste", de 3.0.0.4.380_7266 of 3.0.0.4.380_7378; en mocht je die laatste hebben, zijn de problemen dan sinds die recente update?
Op welke band zitten deze 2 en de andere appraten, 2,5 of 5 Ghz?
De firmware die er nu op staat is de 3.0.0.4.380.7378 die heb ik er deze ochtend opgezet.
De problemen zijn er dus al vanaf de versie hier voor.
Was juist blij dat er een nieuwe firmware was , maar helaas.
En de problemen heb ik bij bijde banden de 2,5 en 5ghz
Zalman Fatality / p5k de luxe / q6600 / 8800gts 640 mb / 4gig kingston hyperX / dvd speler / dvd brander / 2x 320 gig seaagate HD / samsung 226BW tft
Ik heb het probleem ook, maar heb de recentste 3 firmwares getest. Heb met ziggo gesproken en volgens hun analyse en traceroute gebeurt het buiten hun netwerk (alles komt gelijk aan bij AMX knooppunt) en DNS is het ook niet. Ze onderzoeken het verder.
vmachiel schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:06:
Ik heb het probleem ook, maar heb de recentste 3 firmwares getest. Heb met ziggo gesproken en volgens hun analyse en traceroute gebeurt het buiten hun netwerk (alles komt gelijk aan bij AMX knooppunt) en DNS is het ook niet. Ze onderzoeken het verder.
Okee ben dus niet de enigste hoop dat het snel gefixed is.
Als jij wat meer weet laat het dan aub even weten.
Het is niet de router btw, zoals ik al zei het was op verschillende firmwares en mensen met andere routers hebben er ook last van. Ziggo is de verbindende factor.
vmachiel schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:02:
Het is niet de router btw, zoals ik al zei het was op verschillende firmwares en mensen met andere routers hebben er ook last van. Ziggo is de verbindende factor.
Dus als ik het goed begrijpt is het een dingetje van ziggo en heeft niet alleen saus hier last van ?
Maar hopen dan dat het snel opgelost is.
Sinds enige tijd ondervind ik problemen met het wegvallen van de 5Ghz band op mij Asus RT-AC87U. Dit gebeurd plotseling. Wanneer je terug gaat naar 2,4Ghz werkt alles weer wel. Ik heb de router al zeker 1,5 jaar en heeft altijd probleemloos gewerkt. Altijd zo veel mogelijk de laatste firmwares geïnstalleerd. Ik gebruik momenteel de stock firmware version 3.0.0.4.380_7378. Ondervinden anderen hier ook problemen meer en zo ja, zijn er misschien al oplossingen aan te dragen?
RealR1974 schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:02:
Sinds enige tijd ondervind ik problemen met het wegvallen van de 5Ghz band op mij Asus RT-AC87U. Dit gebeurd plotseling. Wanneer je terug gaat naar 2,4Ghz werkt alles weer wel. Ik heb de router al zeker 1,5 jaar en heeft altijd probleemloos gewerkt. Altijd zo veel mogelijk de laatste firmwares geïnstalleerd. Ik gebruik momenteel de stock firmware version 3.0.0.4.380_7378. Ondervinden anderen hier ook problemen meer en zo ja, zijn er misschien al oplossingen aan te dragen?
Een collega van me heeft dat ook. Tot nu toe geen oplossing. Zal eens vragen welke firmware hij heeft.
RealR1974 schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:02:
Dit is volgens mij een bekend probleem bij meerdere AC-87U routers. Naast dat 'ie wel eens wegvalt is het bereik van de 5GHz ook niet extreem denderend hoewel ze wel een dekking meegeven van 465m2.
Wat je zou kunnen proberen is eventueel de Merlin firmware, bevat namelijk wat hotfixes voor het bereik van zowel de 2.4 als 5GHz.
Maak je overigens ook gebruik van een aparte SSID?
Ik merkte na een kanaalwijziging van 36 naar 48 zelf wel een groot verschil. Eventueel kun je een bandwith van 80MHz kiezen?
Dit is volgens mij een bekend probleem bij meerdere AC-87U routers. Naast dat 'ie wel eens wegvalt is het bereik van de 5GHz ook niet extreem denderend hoewel ze wel een dekking meegeven van 465m2.
Wat je zou kunnen proberen is eventueel de Merlin firmware, bevat namelijk wat hotfixes voor het bereik van zowel de 2.4 als 5GHz.
Maak je overigens ook gebruik van een aparte SSID?
Ik merkte na een kanaalwijziging van 36 naar 48 zelf wel een groot verschil. Eventueel kun je een bandwith van 80MHz kiezen?
Dank voor de tips! Zojuist Merlin geïnstalleerd en wacht even af wat dit oplevert. Gister gesproken met Asus Support over het probleem en zij gaven aan dat ik een gehele factory reset moest geven, en dat heb ik dus gisteren al uitgevoerd. Nu de Merlin firmware... Afwachten dus even, hoe het nu gaat.
Dank voor de tips! Zojuist Merlin geïnstalleerd en wacht even af wat dit oplevert. Gister gesproken met Asus Support over het probleem en zij gaven aan dat ik een gehele factory reset moest geven, en dat heb ik dus gisteren al uitgevoerd. Nu de Merlin firmware... Afwachten dus even, hoe het nu gaat.
Na de Merlin firmware ook weer een factory reset gegeven hoop ik?
Zelf deze router ook aangeschaft. Één al problemen met de WiFi, aan uit enzo.
Alles geprobeerd en niets leek te werken. er was iemand die vertelde dat dit type asus router veel problemen had.
Uiteindelijk de Router ingepakt en terug gegaan naar bcc, daar bleek "dat ze goede afspraken hadden gemaakt met Asus" en ik mocht of mijn geld terug krijgen of een andere mee krijgen of geld bij leggen en hem omruilen voor een duurder toestel.
Ik ben voor een ander type Router gegaan, omdat de vorige Asus router mij zeer goed beviel.
De nieuwe type Router aangesloten en wat een verademing, geen drops van wifi. Weer helemaal tevreden.
BlazeMuis schreef op zondag 9 april 2017 @ 08:54:
Aantal dagen geleden stopte mijn AC87U ineens met WiFi (2.4Ghz en 5Ghz) (router was januari gekocht). Ik heb van alles geprobeerd, van factory resets tot downgrades van firmwares (merlin) en zelfs de originele firmware geflashed. Niks wilde werken. Vervolgens de router naar de mediamarkt terug gebracht waar mij werdt verteld dat dit een veelvoorkomend probleem is met een bepaalde batch, hierop natuurlijk wel direct mijn geld terug gekregen.
Gedoe met wifi schijnt af en toe sowieso wel een dingetje te zijn met onze asussen. Mijn rt-ac68u (op Merlin) heeft sinds enkele maanden ook gedonder met wifi en wordt steeds erger.
Ik ga proberen om de hgg er op te zetten en kijken of dat nog helpt, en anders misschien toch maar wat anders. Heb de router nu 2 jaar, dus vind het wel wat kort voor de prijs. Zonde want qua firmware features en look-and-feel vind ik het 1 van de beste die ik ben tegengekomen van de fabriekssoftware op routers.
[Voor 40% gewijzigd door Tuckson809 op 02-06-2017 11:27]
De vraag ging over HGG, niet rMerlin's versie. Volgens mij is 380.65.6 de laatste HGG welke uit is. 380.65.7 is nog under development maar verwacht ik wel een dezer dagen eigenlijk.
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
daxy schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:14:
[...]
De vraag ging over HGG, niet rMerlin's versie. Volgens mij is 380.65.6 de laatste HGG welke uit is. 380.65.7 is nog under development maar verwacht ik wel een dezer dagen eigenlijk.
Dat is ook de laatste versie die ik online zie staan.
Edit: vandaag mijn destijds nieuw ontvangen AC87U van de hand gedaan, stond alleen maar als reserve op de plank wat gewoon zonde is.
[Voor 95% gewijzigd door hardware-lover op 28-03-2018 21:01]
Ik heb een OpenVPN server draaien vanaf m'n router. Hier kan ik toegang tot mijn LAN mee krijgen. Ik wil nu echter ook mensen toegang geven tot internet vanaf mijn router, zonder toegang tot mijn LAN. De reden is eenvoudig: mijn IP is gewhitelist voor toegang tot een externe machine en wil mijn router als hub gebruiken.
De instellingen van de OpenVPN server geven me nog niet veel zicht op wat hiermee kan, behalve de optie 'publish lan to client' uit te zetten. Hiermee kun je echter nog steeds toegang tot de lan apparaten krijgen.
Iemand een idee of en hoe dit te configureren is?
Edit: de IP-reeks van de VPN server die lokaal wordt uitgereikt blacklisten werkt niet helaas. Ik vraag me ook af of VPN verkeer wel langs de firewall gaat.
Heeft iemand ervaring met het benaderen van een USB disk aan deze router op een Mac?
Ik heb samba geactiveerd in de router, en na het nodige gestoei kan ik de schijf “deels” zien in Finder. Klik ik op een map, dan crasht Finder.
Ik heb de schijf toen benaderd via smb:// en ingelogd (credentials van de router)
Ik kan nu in sommige mappen, en daar ook bestanden uit kopiëren, ik kan er echter niet in schrijven ondanks alle rechten aan staan.
Ik heb sinds een paar dagen deze router. Het wifi gebruik is beter dan de TP Link Archer C7. Ik heb er de orginele firmware op draaien. Nu heb ik ook gelezen over de merlin firmware.
Als het goed is kan ik deze gewoon updaten via de router door het bestand te zoeken die ik gedownload heb op de computer.
Nu heb ik daar een paar vragen over:
- Worden de huidige instellingen gewist zodat ik achteraf geen factory reset hoef te doen?
- Worden er in merlin ook sneller bugs opgelost of maakt dat niet uit?
satshow schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:07:
Ik heb sinds een paar dagen deze router. Het wifi gebruik is beter dan de TP Link Archer C7. Ik heb er de orginele firmware op draaien. Nu heb ik ook gelezen over de merlin firmware.
Als het goed is kan ik deze gewoon updaten via de router door het bestand te zoeken die ik gedownload heb op de computer.
Nu heb ik daar een paar vragen over:
- Worden de huidige instellingen gewist zodat ik achteraf geen factory reset hoef te doen?
- Worden er in merlin ook sneller bugs opgelost of maakt dat niet uit?
Doorgaans worden je instellingen bewaard. Maar: maak voor de zekerheid even een backup. Kun je die altijd terugzetten.
Merlin firmware staat al een hele poos goed aangeschreven, zowel qua functies, stabiliteit als updates van onderdelen van je router. Dus ja: sneller updates.
Ik zie weinig risico, maar je hebt natuurlijk geen officiele support van Asus zolang je Merlin gebruikt. Gelukkig is er een grote Merlin gebruikende community
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details