Het lijkt haast wel dat je of een beta-firmware erop had draaien of dat ie gewoon stuk is. Ik herken er niets van met mijn RT-AC87U. Ik heb een RT-AC66U als AP draaien, die voorheen de router mocht spelen en de 87U is echt een vooruitgang.
Enige wat ik blijf houden in ons huis is dat er plekken zijn waar wifi moeilijk is, maar dat heb ik met andere merken en instellingen ook gehad.
Ik heb OpenVPN draaien op m'n 87U en heb daar 's wat speedtests op gedraaid en dat valt niet tegen. De Wan verbinding is een 500/600Mbit glasverbinding, dus daar gebruik ik weinig van. CPU 1 is 100% tijdens het draaien van de benchmark.
Zeer prettig om op andere locaties gewoon via Open VPN te kunnen werken.
Gratis tip: configureer je VPN server op poort 443, dan gebruik je voor de meeste firewalls gewoon HTTPS en wordt het niet geblokkeerd. Voordeel voor als je in een hotel zit en ze je VPN normaliter blokkeren bijvoorbeeld.
Nog een gratis tip:
Via de Asus AI protection -> Parental controls -> Time Scheduling instelling kun je devices internet toegang ontzeggen. (je hoeft allen time scheduling aan te zetten, de rest niet)
Kun je devices, zoals de tablet of telefoon van je kids, internet toegang geven van/tot een bepaalde tijd.
Maar ook: je webcams of andere smarthome IOT achtige devices. Het fungeert namelijk prima als een soort outbound filter zodat deze devices op je LAN (via VPN bijvoorbeeld) prima bereikbaar zijn, maar ze kunnen niet zelf het internet op. Las recent een security bulletin waarin ze omschreven hoe de meeste IP-cams continu met de fabrikant verbonden zijn en daar allerlei data heen sturen. Vond ik geen fijn idee, want op die manier kun je aan de buitenzijde wel een firewall hebben maar kunnen ze via zo'n constructie probleemloos bij je thuis meekijken.. worst case.
[
Voor 31% gewijzigd door
NiGeLaToR op 11-01-2017 15:53
]