Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen] Asus RT-AC87U Dual-band Wireless-AC2400 Gigabit

Pagina: 1
Acties:

• flipkipse
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-02 20:51

« · ^

Naar de AC-68U is er sinds 4 september 2014 een andere koploper in de asus reeks gekomen. De AC87U is nu de snelste router die asus in het consumenten assortiment heeft. ASUS is duidelijk afgestapt van het design van de voorgangers van deze router . Het design lijkt erg op de Lamborghini-laptops van Asus zelf.

Work in progress.
« · ^

Momenteel staat er een zeer uitgebreide review op smallnetbuilder. Binnenkort zal ik (TS) dit topic met mijn eigen benchmark aanvullen

Work in progress.
« · ^

Bijna alles specificaties zijn op de Asus site of op WikiDevi te vinden:Hier een kort overzicht:
  • Network Standard: IEEE 802.11a, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n, IEEE 802.11ac, IPv4, IPv6
  • Data Rate: 802.11a : 6,9,12,18,24,36,48,54Mbps 802.11b : 1, 2, 5.5, 11Mbps 802.11g : 6,9,12,18,24,36,48,54Mbps 802.11n : up to 450Mbps 802.11n TurboQAM:up to600Mbps 802.11ac: up to 1734Mbps
  • CPU: CPU1: Broadcom 1 GHz Dualcore ARM
  • RAM: 256 MB (ESMT M15F2G16128A-ADB)
  • Wireless chip: Broadcom Broadcom BCM4709
  • MIMO configuratie: 4x4 MU-MIMO
  • Encryption: 64-bit WEP, 128-bit WEP, WPA2-PSK, WPA-PSK, WPA-Enterprise , WPA2-Enterprise , WPS support
  • VPN Support: IPSec Pass-Through PPTP Pass-Through L2TP Pass-Through PPTP server OpenVPN server PPTP client L2TP client OpenVPN client
  • Ports:4 x RJ45 Gigabit ethernet LAN 1 x RJ45 Gigabit ethernet WAN USB 2.0 x 1 USB 3.0 x 1
  • Dimensions: 289.5 x 167.6 x 47.5 mm (WxDxH)
  • Weight: 747 g
« · ^

Pictures's coming soon

« · ^

Vanaf 4 september 2014 wordt er officieel geleverd. Momenteel is die bij de meeste webwinkels niet direct leverbaar. De media markt heeft de ac87u doorgaans ruim op voorraad.

PricewatchWebshopsFysieke winkelsWork in progress.
« · ^

ReviewsBronnenFora

flipkipse wijzigde deze reactie 08-04-2015 11:16 (56%)

Certified Google Teacher.

• hb96
  • Registratie: januari 2013
  • Niet online
quote:
Edgarz schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:18:
[...]

Misschien iets meer uitleg over je probleem?
Wat wil je in bridge zetten en hoe ziet je configuratie er nu uit / hoe zit wat nu aangesloten....bijvoorbeeld
De Experibox V8 van KPN kan in bridgemodus.
Zodra ik dit activeer op deze manier:

Kan je op de inlogpagina van de Experiabox V8 zien dat de bridgemodus is ingeschakeld.
Hierop ga ik dus naar http://192.168.x.1 oftewel mijn Asus RT-AC87U.
Hier stel ik dus het volgende in bij de WAN:

Gebruikersnaam: macadresexperiaboxv8@internet
Wachtwoord: kpn

Zodra ik deze configuratie opsla wordt er een verbinding opgebouwd met KPN.
Dit gaat goed voor z'n 3-4 uren, waarna ineens de verbinding verbroken wordt.
Opnieuw verbinding gaat met geen enkele mogelijkheid. 8)7

Dan ben ik verplicht op de Experiabox V8 weer terug te zetten:

Hierna zet de Asus RT-AC87U weer op een statisch IP en dan is er weer internet op deze Router.

Dus als iemand ziet wat ik fout doe? Laat van je horen _/-\o_
Want zou graag het internetverkeer door mijn Asus RT-AC87U laten afhandelen... 8)

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:33
Vorige week heb ik de Asus RT-AC87U binnengekregen. Dit weekend wil ik 'm aansluiten maar ik ben benieuwd of wat ik van plan ben ook mogelijk is. Er staat veel informatie op o.a. netwerkje.com maar nergens wordt specifiek ingegaan op het bridgen van de Xperiabox V8 en het doorsturen van het IPTV en Internet VLAN over dezelfde kabels via verschillende domme switches.

Extra kabels trekken valt ruim buiten de WAF-factor ;)

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:26
quote:
Stiggy schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:39:
Ik heb er 3 dagen een gehad ter vervanging van mijn RT-AC68U. Helaas niets dan problemen, zie https://gathering.tweaker...message/49754875#49754875. Ik heb hem weer omgeruild voor een AC68U. Toch wel benieuwd of iemand anders ook deze ervaringen had.
Het lijkt haast wel dat je of een beta-firmware erop had draaien of dat ie gewoon stuk is. Ik herken er niets van met mijn RT-AC87U. Ik heb een RT-AC66U als AP draaien, die voorheen de router mocht spelen en de 87U is echt een vooruitgang.

Enige wat ik blijf houden in ons huis is dat er plekken zijn waar wifi moeilijk is, maar dat heb ik met andere merken en instellingen ook gehad.

Ik heb OpenVPN draaien op m'n 87U en heb daar 's wat speedtests op gedraaid en dat valt niet tegen. De Wan verbinding is een 500/600Mbit glasverbinding, dus daar gebruik ik weinig van. CPU 1 is 100% tijdens het draaien van de benchmark.

Zeer prettig om op andere locaties gewoon via Open VPN te kunnen werken.

Gratis tip: configureer je VPN server op poort 443, dan gebruik je voor de meeste firewalls gewoon HTTPS en wordt het niet geblokkeerd. Voordeel voor als je in een hotel zit en ze je VPN normaliter blokkeren bijvoorbeeld.

Nog een gratis tip:

Via de Asus AI protection -> Parental controls -> Time Scheduling instelling kun je devices internet toegang ontzeggen. (je hoeft allen time scheduling aan te zetten, de rest niet)

Kun je devices, zoals de tablet of telefoon van je kids, internet toegang geven van/tot een bepaalde tijd.
Maar ook: je webcams of andere smarthome IOT achtige devices. Het fungeert namelijk prima als een soort outbound filter zodat deze devices op je LAN (via VPN bijvoorbeeld) prima bereikbaar zijn, maar ze kunnen niet zelf het internet op. Las recent een security bulletin waarin ze omschreven hoe de meeste IP-cams continu met de fabrikant verbonden zijn en daar allerlei data heen sturen. Vond ik geen fijn idee, want op die manier kun je aan de buitenzijde wel een firewall hebben maar kunnen ze via zo'n constructie probleemloos bij je thuis meekijken.. worst case.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 11-01-2017 15:53 (31%)

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• marcovk
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:58

marcovk

Bwoah...

Hallo Tweakers -

Sinds het nieuwe klantvoordeel programma van T-Mobile heb ik nu ook Gigabit Internet _/-\o_

Het 'probleem' (ja, I know, dit zijn natuurlijk al behoorlijke snelheden) is wel een beetje dat ik nog geen gigabitsnelheden aan heb getikt. In eerste instantie heb ik dit via 5Ghz geprobeerd en daarna bedraad, bij beide verbindingen kom ik zo om en nabij de volgende snelheid:

https://i.postimg.cc/4nzG34qJ/Schermafbeelding-2019-11-05-om-20-11-14.png

Ik heb alles al een keer opnieuw gestart en het op meerdere momenten van de dag geprobeerd, maar de Speedtest blijft een beetje steken op deze snelheid.

Geen idee of het uitmaakt maar m'n DNS is Cloudflare via een Pi-hole. Ik heb ook al op Google gezocht maar kon niet echt veel vinden over deze router icm gigabit internet met dezelfde situatie als ik.

Weet iemand of er een bepaalde instelling is/instellingen zijn die je moet veranderen om wat hogere snelheden te halen?

Alvast bedankt! :)

Edit: toch nog even wat uitgebreider gezocht en ik kwam iemand tegen die zei dat je eens kon proberen QoS uit te zetten. Dit heb ik gedaan en ik haal nu snelheden van 920/850. Dit is wat mij betreft voldoende, maar is het aan te raden QoS uit te laten? Ik lees op de ene website dat het zeker handig is om in te schakelen maar de andere website zegt weer dat het niet nodig is om dit bij zulke snelheden in te schakelen... :9 Wat is nu juist?

marcovk wijzigde deze reactie 05-11-2019 20:54 (17%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True