Toon posts:

[Ervaringen] Asus RT-AC87U Dual-band Wireless-AC2400 Gigabit

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:39
Wow ik krijg even een spoedcursus aangeboden. Hiervoor zit ik op tweakers. Zo leer ik elke dag weer bij _/-\o_ Ik kan je vertellen dat ik niet de domste ben wat computers betreft en over routers heb ik ook al het een en ander geleerd (ook met tegenzin) maar er valt zo te lezen nog veel meer over te leren. Dan neem ik mijn opmerking over 4x4 MiMo weer terug. Ook al heb ik er nu even niks meer aan gezien mijn overstap en heb ik niet het gevoel dat ik het (op de korte termijn) mis, zal ik er bij de volgende aankoop van een router rekening mee houden. Moet ook wel nu de snelheden toenemen in het drukke spectrum. Het viel mij al op dat de nieuwste generatie routers zoveel antenne's hebben. Asus AC5300 :X
dion_b schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:55:
Kan. Ik had het voor ik op m'n huidig adres woonde nooit iets van gemerkt, maar nu zit ik pal onder aanvliegroute Schiphol en merk ik dat ik op 100-116 af en toe een radar tegenkom. Bij Alkmaar lijkt het me minder waarschijnlijk. Sowieso zou ik niet 52-64 nemen, maar 100-116 of (als je veel geduld hebt) 128-140, want je mag veel harder zenden in de kanalen >100, 1W ipv 200mW, wat erg prettig is en IRL ongeveer 20% performance verbetert.
Zeer bruikbare tip! Ik had >100 nog niet geprobeerd omdat ik nu eigenlijk geen klachten meer heb en ook gelezen had over de weerradar die daar ook in het spectrum zit en omdat ik in de veronderstelling was dat de clients het ook moeten ondersteunen? Er zijn toch ook niet veel routers op de markt die sowieso die hoge kanalen ondersteunen toch? Ik ga mij er morgenochtend in de trein nog wel even in verdiepen hoe dat ook alweer zit.

Ik ga voor de laatste keer in de instellingen duiken en dan laat ik weten of ik er op het andere kanaal op vooruit ga. Dit lijkt mij ook wel nuttige info voor de tevreden AC87U eigenaren. Daarna verlaat ik echt dit topic en laat ik mijn netwerk voorlopig voor wat het is :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sww89 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:58:
Wow ik krijg even een spoedcursus aangeboden. Hiervoor zit ik op tweakers. Zo leer ik elke dag weer bij _/-\o_ Ik kan je vertellen dat ik niet de domste ben wat computers betreft en over routers heb ik ook al het een en ander geleerd (ook met tegenzin) maar er valt zo te lezen nog veel meer over te leren. Dan neem ik mijn opmerking over 4x4 MiMo weer terug. Ook al heb ik er nu even niks meer aan gezien mijn overstap en heb ik niet het gevoel dat ik het (op de korte termijn) mis, zal ik er bij de volgende aankoop van een router rekening mee houden. Moet ook wel nu de snelheden toenemen in het drukke spectrum. Het viel mij al op dat de nieuwste generatie routers zoveel antenne's hebben. Asus AC5300 :X
Breek me de bek niet open over dat "tri-band" onzin van Broadcom. Het zijn apparaten om met een lompe moker een voor de gemiddelde thuisgebruiker niet bestaand probleem op te lossen. Zo'n AC5300 bestaat twee WiFi-ac 4x4 5GHz chips naast elkaar (de oudere "AC3200" doen twee 3x3 gevallen), met als logica dat je zo als je 5GHz apparaten kunt verdelen over twee netwerken, waarbij alle trage apparaten in de ene gedumpt worden en de andere overblijft voor de snelle.

Ja, al die 5GHz apparaten die je a ) in huis hebt en b ) gelijktijdig maximaal gebruikt 8)7

Mogelijk nuttig in kleinzakelijke setting, maar dan kies je ws niet voor deze vormgeving en ga je voor andere oplossingen (managed WiFi enzo), of voor studentenhuizen, maar die hebben budget hier niet voor. Als je zoals de rest van ons misschien wel tien WiFi-apparaten in huis hebt, maar 90% van de tijd weinig tot niets doet met alle apparaten dat ook maar enigszins bandbreedte vreet, en als je wel fors bandbreedte gebruikt doe je dat op max een apparaat tegelijk, dan heeft het nul meerwaarde tov een 'simpel' geval met maar een 4x4 array. Behalve voor Broadcom (die een hoge premium voor die zooi vangt) en je energieleverancier (die twee a drie keer zoveel stroom mag leveren per tijdseenheid).
[...]

Zeer bruikbare tip! Ik had >100 nog niet geprobeerd omdat ik nu eigenlijk geen klachten meer heb en ook gelezen had over de weerradar die daar ook in het spectrum zit en omdat ik in de veronderstelling was dat de clients het ook moeten ondersteunen? Er zijn toch ook niet veel routers op de markt die sowieso die hoge kanalen ondersteunen toch? Ik ga mij er morgenochtend in de trein nog wel even in verdiepen hoe dat ook alweer zit.
Als een apparaat DFS ondersteunt en dus iets vanaf 52 kan doen, dan kan het meestal alles tem 140 aan. Enige wat je vaak ziet is dat 120-128 weggelaten zijn omwille van de 10 minuten wachttijd, wat lastig aan ongeduldige gebruikers uit te leggen is. Dat gezegd, naarmate meer mensen 80MHz-kanalen gebruiken en wave 2 WiFi-ac apparaten met 160MHz opkomen kun je er straks niet meer omheen.

Maar goed, ik heb nog nooit een apparaat gezien wat wel 52-64 kan maar niet 100-116 :z
Wel genoeg die TPC niet goed implementeren en dus exact even hard/zacht blijven zenden op die hogere kanalen... garantie op betere performance heb je niet. En sowieso is vaak (maar niet bij jouw MBP ;) ) de client de bottleneck en maakt harder zenden vanaf AP weinig uti.
Ik ga voor de laatste keer in de instellingen duiken en dan laat ik weten of ik er op het andere kanaal op vooruit ga. Dit lijkt mij ook wel nuttige info voor de tevreden AC87U eigenaren. Daarna verlaat ik echt dit topic en laat ik mijn netwerk voorlopig voor wat het is :+
:)

Soittakaa Paranoid!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
dion_b schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:55:

[...]

Sowieso zou ik niet 52-64 nemen, maar 100-116 of (als je veel geduld hebt) 128-140, want je mag veel harder zenden in de kanalen >100, 1W ipv 200mW, wat erg prettig is en IRL ongeveer 20% performance verbetert.

[...]
Suggereer je dat elke router op die frequentie direct harder gaat zenden?

Denk jij dat een ASUS AC87U harder kan zenden dan 100-200mW?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

stormfly schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:03:
[...]

Suggereer je dat elke router op die frequentie direct harder gaat zenden?
Elke router mag harder zenden op de high-power kanalen, zie:
http://www.digitalairwire...de-to-5ghz-uk-part-2.html

In EU zijn de UNII-B kanalen de toegestane high-powerkanalen. In de VS hebben ze ook UNII-C, hier zijn die helaas vergunnningsplichtig.
Denk jij dat een ASUS AC87U harder kan zenden dan 100-200mW?
Ja.

Soittakaa Paranoid!

• stormfly
Dat denk ik zelf namelijk van niet, voor 1 Watt (of hoger dan 200mw zoals ik vroeg) heb je wel echt een wens tot verbeterde koeling dan hoe de router nu ontworpen is.

Overigens: There is no way to increase TX power all Asus routers are capped at 80mw unless you use older firmware such as John's fork. Since the 87U is a newer router and John don't support it your stuck with a max of 80mw.

http://www.snbforums.com/threads/tx-power-rt-ac87u.23539/

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:17
Zijn er mensen die ervaring hebben met de roaming assistent?

Ik heb beneden een RT-AC87U staan, en had gehoopt met deze router boven een fatsoenlijk bereik te krijgen, maar dit is en blijft niet te doen in een nieuwbouw woning. Nou heb ik gisteren de oude RT-N16 bekabeld boven ingesteld als access point. Echter wil ik niet beneden nog steeds connected zijn de met RT-N16.

Wat is een goeie RSSI waarde om voor de roaming assistent de verbinding te verbreken.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
dion_b schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:10:
[...]

Elke router mag harder zenden op de high-power kanalen, zie:
http://www.digitalairwire...de-to-5ghz-uk-part-2.html

In EU zijn de UNII-B kanalen de toegestane high-powerkanalen. In de VS hebben ze ook UNII-C, hier zijn die helaas vergunnningsplichtig.

[...]

Ja.
stormfly schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:10:
[...]

Dat denk ik zelf namelijk van niet, voor 1 Watt (of hoger dan 200mw zoals ik vroeg) heb je wel echt een wens tot verbeterde koeling dan hoe de router nu ontworpen is.

Overigens: There is no way to increase TX power all Asus routers are capped at 80mw unless you use older firmware such as John's fork. Since the 87U is a newer router and John don't support it your stuck with a max of 80mw.

http://www.snbforums.com/threads/tx-power-rt-ac87u.23539/
Ik heb zelf nooit een significant verschil waargenomen door de AC87U op een highpower kanaal in te stellen. Bij de R7000 merk ik ook geen merkbaar verschil. Dat zou ik immers nog laten weten ;) Dat het hoger kan betekent blijkbaar niet per se dat dan het maximaal toegestane ook wordt benut. En wat wopper al zegt, is koeling nog wel een issue op de AC87U. Dat ding kan nu al amper z'n warmte kwijt.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Over de temperaturen van dit apparaat. Ik ben ergens een artikel tegengekomen, net na mijn aankoop van deze router, over het niet juist geplaatst zijn van het koelblok. Deze zou niet overal contact maken en mede daardoor zijn de temps dan onnodig hoog. Nu weet ik niet of dat exemplarisch is of een ontwerpfout. Hoewel er inderdaad hoge temperaturen worden weergegeven in het configuratiescherm, heb ik er niet echt (merkbare) problemen door gehad, zelfs al hangt de router bij ons in een tamelijk afgesloten meterkast.

In het artikel werd het koelblok juist geplaatst met positieve resultaten tot gevolg. Ik ga eens zoeken of ik het nog kan vinden of mogelijk weet iemand anders nog waar het te vinden is?

Testing, one, two ...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sww89 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:46:
[...]

[...]

Ik heb zelf nooit een significant verschil waargenomen door de AC87U op een highpower kanaal in te stellen. Bij de R7000 merk ik ook geen merkbaar verschil. Dat zou ik immers nog laten weten ;) Dat het hoger kan betekent blijkbaar niet per se dat dan het maximaal toegestane ook wordt benut. En wat wopper al zegt, is koeling nog wel een issue op de AC87U. Dat ding kan nu al amper z'n warmte kwijt.
Lijkt me van ondergeschikt belang. De koelingsproblemen slaan op de monster van een Broadcom BCM4709 CPU, niet op de Quantenna QSR1000 WiFi controller. Ik ken andere ontwerpen met dezelfde QSR1000 die helemaal zonder heatsink werken.

Dat zie je ook als je de AC87U vergelijkt met de R7500. Beide gebruiken zelfde QSR1000, maar de R7500 heeft een QCA IPQ8064 CPU. Dat ding verbruikt ruim 4W minder, zowel idle als onder load. Het verschil tussen idle en load op de WiFi is bij de AC87U hooguit 0.5W - dus CPU maakt veel meer uit dan WiFi-module.

Soittakaa Paranoid!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Nieuwe stock firmware update:
ASUS RT-AC87U Firmware version 3.0.0.4.378.9313
Security improvement
- Fixed User-Agent buffer overflow. Special thanks for Hubert's contribution.
- Fixed null ptr dereference in https issue. Special thanks for Anthony's contribution
- Fixed buffer overflow issues.
- Modified brute-force protection mechanism in router login page.
- Fixed malicious site block related issues.

New Feature
Support ASUS router app which make it very easy to monitor and manage route status and client devices and more.
Search ASUS Router in google play or go the following URL
Google Play: ASUS Router
iOS app coming soon.

Bug Fixes
- Fixed httpd crash issue. Special thanks for Merlin's contribution.
- Fixed blank web page when clients number over 100.
- Fixed Network map client list related issues.
- Fixed firmware login issue when connect to router by OpenVPN.
- Add reboot scheduler in Administration --> System
- Fixed warning page showing issue when only enable the HTTPS authentication.
- Fixed the slow UI issue when enabled Bandwidth limiter.
- Fixed repeated mDNSNetMonitor message in system log when there is a Apple TV in LAN.
- Fixed IPv6 firewall UI issue.
- Avoided Traffic analyser using too many flash size.
- Fixed UI issue when enable monopoly mode in printer setting.
Linkje of directe link

Gelijk zelf maar even geïnstalleerd.
De app die nu ook beschikbaar is, heeft niet direct veel meerwaarde vind ik zelf...

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 16:23
Kan iemand mij vertellen hoe de downloadsnelheden zijn indien de router ingesteld staat als VPN-Client (open) ? Bij mijn huidige RT-N66U blijft hij steken op 10Mbit/s (processor draait dan op 100%!)

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:09
Ik heb het net even getest, ik kom op 3-6 Mbit/s. Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat dit door Ziggo komt en niet zozeer de router, dus pin je hier niet op vast :)

De CPU draait dan op 70-80% idle, dat is dus absoluut geen belemmering.
Ik ga vanavond mijn Ziggo connectie eens troubleshooten en dan morgen nogmaals testen.

Update Dec-1:
Ik haal 8-12Mbit/s op mijn VPN verbinding. Ik zie dat dan 1 CPU core op 90% utilisation draait.

[Voor 14% gewijzigd door daxy op 01-12-2015 14:07]

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Borghees
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-05-2017
2 vragen:

1. ASUS claimt dat deze router DD-WRT firmware support (http://www.asus.com/us/site/routers/DD-WRT/). Ik heb echter geen speciefieke dd-wrt firmware kunnen vinden voor deze router. Weet iemand hoe dit zit? Dit was de reden dat ik hem kocht, dus vindt dat nogal misleidend (als reactie hierop van ASUS kreeg ik te horen: we apologize for the inconvinience...)

2. Ik gebruikte Express VPN met de windows applicatie. Download snelheid was met VPN verbinding 50mbit. Als ik de vpn instel in de router dan kom ik niet boven de 20mbit. Iemand dezelfde ervaring (en wellicht een oplossing?). Ik heb stock-, merlin en a-specifieke dd-wrt firmware gebruikt. VPN instellingen in de router zijn gedubbelcheckt.

EDIT:

1. beta firmware gevonden op: ftp://ftp.dd-wrt.com/betas/2015/

2. Na installatie van meest recente dd-wrt firmware voor de 87U werd de verbinding rond de 20Mbit. Heb LZOS compressie op No gezet en download nu op gemiddeld 3,5 MB/s. Nog niet om over naar huis te schrijven maar redelijk acceptabel me dunkt.

[Voor 18% gewijzigd door Borghees op 04-12-2015 08:55]

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49
Hier een vreemd probleem van de AC87-U en lumia 950 op 5ghz band. Verbinden lukt prima na een reboot van de telefoon. Als ik dan de telefoon bijvoorbeeld 15min niet gebruik en dan weer aanzet is het netwerk verdwenen en vindt de lumia 950 ook geen ander netwerk meer totdat ik de telefoon reboot. Hier had ik met de ziggo ubee geen last van. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, heb al zitten testen met verschillende instellingen maar helaas nog niets gevonden.

• plukkie3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-01-2022
Beste mensen, ik wilde jullie graag bij deze op de hoogte brengen van het feit dat het mij gelukt is met de Merlin 380.57_HGG-FINAL fork van hggomes (zie http://www.snbforums.com/...gg-final-mod.26524/page-8) de maximale TX van de RT-AC87U te verhogen.

Resultaat is een perfect bereik, stabiliteit en snelheid op alle devices.
(maxed-out 120/20 ISP-snelheid via WiFi zichtbaar op alle devices. N.B. LAN to WLAN, USB2/USB3 etc heb ik nog niet getest).

Overigens, eerst heb ik de instructies van o.a. id1ot uit het RT-AC68U Ervaringen topic gebruikt, maar daar kreeg ik het niet mee voor elkaar met Merlin 380.57 (Eind dec 2015), wat ik ook probeerde. Ook uitvoerig contact gehad met forumlid wildfire (bedankt !) die dit wel voor elkaar kreeg, maar dit leidde voor mij niet tot een oplossing.
Ogenschijnlijk zit de regio-beperking in de (nieuwere ?) Asus of Merlin FW, ook al tweak je de CFE zodat de region vrijgegeven wordt.
Ook de source code uitgebreid onderzocht, maar dit niet verder opgevolgd (mogelijk wordt ergens de variabele 'territory_code' die in mijn CFE stond ingesteld op 'WE/01' nog gebruikt en moet deze aanvullend nog worden aangepast, maar ben niet zover gegaan, mede gezien het risico om het device te bricken), want tijdens dat analyse-proces bleek gisteren dat hggomes een Fork van Merlin 380.57 waarin zijn uitbreidingen zijn meegenomen heeft uitgebracht, en waar je keurig - afhankelijk van je behoeftes - met een slider het maximale zendvermogen van 2,4 GHz en 5 GHz kunt instellen.
Default staan beide sliders op een "conservatieve" 70%, wat in dit geval dan gelijk staat aan 25 dBm / 316 mW (belangrijk: Factory defaults terugzetten en geen oude configuraties terugladen na de firmware-update, zie release notes hggomes), maar die sliders kun je dus nog wat verder terugschroeven al naar je behoefte en locatie (bijv. om te voorkomen dat je de hele straat van WiFi voorziet of andere netwerken in de buurt verstoort, zie ook andere commentaren in met name het RT-AC68U topic over het maximale zendvermogen...)

Tot slot: Ook nog even getwijfeld over het omruilen van de RT-AC87U voor een RT-AC68U, maar dat lijkt vooralsnog niet nodig. Het rechtopstaande AC68U model is in mijn geval bovendien niet handig (AC87U is een klassiek plat model met aansluitingen achterop), en heb ook veel verhalen gelezen over de trage USB3 aansluiting op de 68U als je een harde schijf aansluit. Nog niet getest zoals aangegeven, maar hoop/verwacht dat dit issue inmiddels is verholpen in de RT-AC87U.
Anyway, voorlopig draait de RT-AC87U als een zonnetje !

[Voor 15% gewijzigd door plukkie3 op 06-01-2016 16:21]

• vanWalsum
Haha!! Ik heb de Merlin firmware net ook geïnstalleerd. De resultaten zijn bijna niet te geloven. Op circa 25 meter van de locatie van de router, echterin de tuin waar we vaak zitten. Zat de maximale snelheid volgens speedtest op een iPhone op 0,2 tot 0,3mb. Nu met de nieuwe firmware en de sliders op 100% zit ik achterin de tuin op maarliefst 3 to 3,6mb!!
plukkie3 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:07:
Beste mensen, ik wilde jullie graag bij deze op de hoogte brengen van het feit dat het mij gelukt is met de Merlin 380.57_HGG-FINAL fork van hggomes (zie http://www.snbforums.com/...gg-final-mod.26524/page-8) de maximale TX van de RT-AC87U te verhogen.

Resultaat is een perfect bereik, stabiliteit en snelheid op alle devices.
(maxed-out 120/20 ISP-snelheid via WiFi zichtbaar op alle devices. N.B. LAN to WLAN, USB2/USB3 etc heb ik nog niet getest).

Overigens, eerst heb ik de instructies van o.a. id1ot uit het RT-AC68U Ervaringen topic gebruikt, maar daar kreeg ik het niet mee voor elkaar met Merlin 380.57 (Eind dec 2015), wat ik ook probeerde. Ook uitvoerig contact gehad met forumlid wildfire (bedankt !) die dit wel voor elkaar kreeg, maar dit leidde voor mij niet tot een oplossing.
Ogenschijnlijk zit de regio-beperking in de (nieuwere ?) Asus of Merlin FW, ook al tweak je de CFE zodat de region vrijgegeven wordt.
Ook de source code uitgebreid onderzocht, maar dit niet verder opgevolgd (mogelijk wordt ergens de variabele 'territory_code' die in mijn CFE stond ingesteld op 'WE/01' nog gebruikt en moet deze aanvullend nog worden aangepast, maar ben niet zover gegaan, mede gezien het risico om het device te bricken), want tijdens dat analyse-proces bleek gisteren dat hggomes een Fork van Merlin 380.57 waarin zijn uitbreidingen zijn meegenomen heeft uitgebracht, en waar je keurig - afhankelijk van je behoeftes - met een slider het maximale zendvermogen van 2,4 GHz en 5 GHz kunt instellen.
Default staan beide sliders op een "conservatieve" 70%, wat in dit geval dan gelijk staat aan 25 dBm / 316 mW (belangrijk: Factory defaults terugzetten en geen oude configuraties terugladen na de firmware-update, zie release notes hggomes), maar die sliders kun je dus nog wat verder terugschroeven al naar je behoefte en locatie (bijv. om te voorkomen dat je de hele straat van WiFi voorziet of andere netwerken in de buurt verstoort, zie ook andere commentaren in met name het RT-AC68U topic over het maximale zendvermogen...)

Tot slot: Ook nog even getwijfeld over het omruilen van de RT-AC87U voor een RT-AC68U, maar dat lijkt vooralsnog niet nodig. Het rechtopstaande AC68U model is in mijn geval bovendien niet handig (AC87U is een klassiek plat model met aansluitingen achterop), en heb ook veel verhalen gelezen over de trage USB3 aansluiting op de 68U als je een harde schijf aansluit. Nog niet getest zoals aangegeven, maar hoop/verwacht dat dit issue inmiddels is verholpen in de RT-AC87U.
Anyway, voorlopig draait de RT-AC87U als een zonnetje !

• Dreken
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11-2021
Bij mij dropt de wireless verbinding (2,4 en 5GHz) meerdere keren per dag bij verschillende apparaten (iPad, iPhone, Macbook...), we moeten steeds de wireless mode op en afzetten om opnieuw een werkende internetverbinding te krijgen en zit momenteel op de laatste Asus FW 3.0.0.4.378.9460.
Zou de Merlin FW deze issues oplossen?

Thx!

• stormfly
Ik zou eens alleen een 2.4ghz ssid maken en 5ghz eens een week niet gebruiken. Ben benieuwd naar je ervaringen, bij mij een stuk beter!

• Dreken
Ja ik zal dat ook eens proberen, maar je zegt "bij mij een stuk beter"...wilt dit zeggen dat het probleem nog af en toe opduikt?

• daxy
Wat bedoel je precies met "dropt de wireless verbinding". Merk je dat je dan helemaal niet meer op wireless zit, of heb je geen internet verbinding meer? Het kan nl ook wel eens helpen om de Google DNS servers te gebruiken ;)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• stormfly
Dreken schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:54:
Ja ik zal dat ook eens proberen, maar je zegt "bij mij een stuk beter"...wilt dit zeggen dat het probleem nog af en toe opduikt?
Op 5ghz wel maar op 2,4ghz helemaal stabiel.

• Dreken
Ok ben is benieuwd :) thx

• pietertie
  • Laatst online: 02-06 12:06
Ik heb deze router nu een aantal weken draaiend. Op 1 windows laptop en een NAS na allemaal apple apparatuur en het werkt als een zonnetje. Nu mijn wifi apparaten een keer vernieuwen, want mijn lijn (1000mbit) is sneller dan de chips in mijn laptops :).
Bedraad trekt ie bijna de volle 1000mbit leeg. Qua instellingen heb ik nu niet veel meer dan de standaard dingen. Het wifi gaat 's nachts uit (van 00:00 tot 06:00). Dat vond de vrouw wel zo fijn :). Verder vindt ik de parental control een erg fijne feature. Heb het nu nog niet direct nodig, maar ga dit in de toekomst zeker gebruiken!
Al met al een tevreden gebruiker hier!

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

• Frank1973
  • Laatst online: 21:10

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

cvs79 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:40:
Hier een vreemd probleem van de AC87-U en lumia 950 op 5ghz band. Verbinden lukt prima na een reboot van de telefoon. Als ik dan de telefoon bijvoorbeeld 15min niet gebruik en dan weer aanzet is het netwerk verdwenen en vindt de lumia 950 ook geen ander netwerk meer totdat ik de telefoon reboot. Hier had ik met de ziggo ubee geen last van. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, heb al zitten testen met verschillende instellingen maar helaas nog niets gevonden.
Hier ook hetzelfde probleem, schijnt toch het probleem te zijn van de Lumia. Meerdere fora's rapporteren dat. Het enige wat bij mij helpt is het 2.4 GHz... :( :(

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49
Frank1973 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:04:
[...]

Hier ook hetzelfde probleem, schijnt toch het probleem te zijn van de Lumia. Meerdere fora's rapporteren dat. Het enige wat bij mij helpt is het 2.4 GHz... :( :(
Inderdaad. Kom meerdere meldingen tegen van problemen met 5g. De 2.4ghz verbinding in combinatie met se lumia is wel super stabiel

• daxy
Frank1973 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:04:
[...]

Geen idee of het werkt, maar probeer beide Beamforwarding instellingen eens uit te zetten en Regulation mode (iEEE 802.11h support) aan (mocht die er nog tussen staan). Dan pak je net even wat andere instellingen en misschien werkt het dan wel beter.

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
Net klaar met installeren en goed bereik! Zeker in vergelijk met de ziggo modemrouter (die nu in bridge) staat. Mocht iemand deze router dit weekend nog willen kopen.. bij paradigit extra 15% korting (code = asus15), dan is deze router nog 'maar' €184,--

• Pielie_
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-05 20:49
Ik heb sinds een week de Asus RT-AC87U.

Out of de box had mijn Asus firmware 3.0.0.4.378.5134,
deze gaf na het uitlezen via SSH aan dat er een 15DB signaal uit kwam.
Na het uitvoeren van de genoemde tweak kon ik deze zonder problemen opvoeren naar 25DB.
Dit werkte prima en gaf hier in huis waar de router centraal hangt een beter resultaat.

Na de Asus te hebben geupgrade met de nieuwste Asus firmware versie 3.0.0.4.378.9460
staat het signaal op 12DB en kan ik dit met deze firmware in ieder geval op geen enkele manier
hoger krijgen. De tweak ccode=#a werkt in dit geval niet. Ook niet na een reboot.
Wellicht dat het met Merlin of open dd-wrt wel lukt maar dat heb ik niet getest.
Ik heb de router een downgrade gegeven naar de oorspronkelijke versie
en heb gelukkig weer een sterk (25DB) signaal kunnen krijgen.

Heeft iemand hier dezelfde ervaring?
Zou de RT-AC87U_380.57_HGG-FINAL van de hggomes fork op deze nieuwe router wel meer dan
12DB (kunnen) zenden?

[Voor 7% gewijzigd door Pielie_ op 03-02-2016 00:40]

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26

Masselink

Voor de dorst

Als ik op de 'check' button drukte, dan gaf hij aan dat er geen nieuwere firmware beschikbaar is, terwijl deze er wel was. Nu met de hand de firmware geïnstalleerd. Ik ga in de gaten houden of het probleem zich nog blijft voor doen.

Een collega had ook de 5Ghz performance problemen. Ook daar werd aangegeven dat de geïnstalleerde firmware de laatste was. Na de handmatige download was hij ook van de performance problemen met 5Ghz af.

Koffie en meer...

• Pielie_
Masselink schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:29:
Als ik op de 'check' button drukte, dan gaf hij aan dat er geen nieuwere firmware beschikbaar is, terwijl deze er wel was. Nu met de hand de firmware geïnstalleerd. Ik ga in de gaten houden of het probleem zich nog blijft voor doen.

Een collega had ook de 5Ghz performance problemen. Ook daar werd aangegeven dat de geïnstalleerde firmware de laatste was. Na de handmatige download was hij ook van de performance problemen met 5Ghz af.
Zo heb ik het ook gedaan. Handmatig dus.
Wel ging mijn signaal van 15DB (en 25DB na tweak) naar 12DB.
Voor mij een reden om deze fw niet te draaien.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26

Masselink

Voor de dorst

Pielie_ schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:10:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan. Handmatig dus.
Wel ging mijn signaal van 15DB (en 25DB na tweak) naar 12DB.
Voor mij een reden om deze fw niet te draaien.
Ik heb die hack nu voor het eerst gedaan (laatste firmware) en hij geeft nu 25DB aan.

Koffie en meer...

• Pielie_
Waarschijnlijk is er dan iets aangepast in het nieuwe model gezien mijn Asus een weekje oud is.
Ik twijfel nog of ik de RT-AC87U_380.57.2_HGG-FINAL Firmware erop ga zetten
aangezien de huidige firmware hier perfect draait.
Daar kan ik wellicht wel de 25DB mee halen (meer zelfs volgens de changelog)

[Voor 167% gewijzigd door Pielie_ op 03-02-2016 22:32]

• vanWalsum
Ik draag de Merlin firmware, en als ik in de terminal wl txpwr_target_max typ, dan geeft hij 28,5 aan.

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
Pielie_ schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:24:
Waarschijnlijk is er dan iets aangepast in het nieuwe model gezien mijn Asus een weekje oud is.
Ik twijfel nog of ik de RT-AC87U_380.57.2_HGG-FINAL Firmware erop ga zetten
aangezien de huidige firmware hier perfect draait.
Daar kan ik wellicht wel de 25DB mee halen (meer zelfs volgens de changelog)
Had hetzelfde als wat jij beschrijft: 1 week oude router en handmatig geüpdatet. Daarna gaf de router 12 db aan met weinig bereik. Ik draai nu HGG firmware en gaat prima. ;)

• Pielie_
PAL86 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:39:
[...]

Had hetzelfde als wat jij beschrijft: 1 week oude router en handmatig geüpdatet. Daarna gaf de router 12 db aan met weinig bereik. Ik draai nu HGG firmware en gaat prima. ;)
Goed om te lezen, ik ga van de week ook eens de HGG FW draaien.

• Pielie_
Ik heb nu ook de Firmware:380.57.2_HGG-FINAL draaien.
Ook op het nieuwe model RT-AC87U weer de mogelijkheid tot een sterker WIFI signaal.

Na FW-upgrade en herstel fabrieksinstellingen:
TX power op 70%=25DB
TX power op 100%=28.5DB

Even wat anders dan wat ik met de Asus firmware haal namelijk 12DB max!
Verder heeft de HGG firmware ook veel meer mogelijkheden dan de
RT-AC87U_3.0.0.4_378_5134 welke ik moest draaien om max 25DB te halen.

Ik blijf bij deze firmware..Na 3 dagen gebruik met 16 clients ben ik nog geen
problemen tegengekomen.

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 14:49

maffe

maffe

Wat is de laatste status m.b.t. de 5 GHz band. Ik heb hem een paar weken in huis en de 5 GHz is drama. Telkens klapt ie eruit en moet ie gereset worden, dan doet ie het weer even goed.
Op 2.4 GHz draait ie redelijk stabiel.
Laatste firmware: 3.0.0.4.378_9383 zit erin.
Tips?

• Pielie_
@maffe: Hier met Firmware:380.57.2_HGG-FINAL
Op een iPhone 6 en iPad Air 1 is 5G stabiel.
Geen enkele reboot nodig gehad na 5 dagen gebruik.
Verder geen devices met 5GHZ om te testen hier.

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 14:49

maffe

maffe

@Pielie, dat klinkt niet als een originele Asus Rom? Klopt dat?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

maffe schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:42:
@Pielie, dat klinkt niet als een originele Asus Rom? Klopt dat?
Ik zou eens even een Google actie starten op 380.57.2_HGG-FINAL dan wordt het snel duidelijk verwacht ik ;)

Testing, one, two ...

• Dreken
Wat is nu de beste firmware voor de RT-AC87U router? De originele Asus FW of de Merlin? :) thx!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:31

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, vage shit. Sinds gisteren kan ik bijna niet meer inloggen op mijn RT-AC87U. Ik krijg meestal niet eens het inlog-scherm in beeld, maar ook al krijg ik dat wel, het resultaat is zo goed als altijd de melding dat de verbinding werd geherinitialiseerd. :?

Een reboot heeft niet geholpen. Heb ook nog geüpdate van Merlin's firmware naar de meest recente (380.57) toen ik wel weer even in kon.

Het rare is, de verbinding via de router blijft verder gewoon prima werken. Kan dus alleen vaak niet inloggen omdat dan die geherinitialiseerd-melding komt...

-- Edit: probleem treedt op in zowel IE als Firefox. De laatste dagen is er softwarematig niets aan mijn PC veranderd voor zover ik me kan herinneren...

-- Edit #2: hmmm... raar, vanaf een andere PC kan ik probleemloos inloggen op de router. Eens kijken wat er dan toch softwarematig veranderd zou zijn op mijn PC. Ergens een update van een virusscanner ofzo? Ook al heb ik al getest met virusscanner uitgeschakeld.

Maf.

[Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 17-02-2016 21:14]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• daxy
Wildfire schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:54:
Hmmm, vage shit. Sinds gisteren kan ik bijna niet meer inloggen op mijn RT-AC87U. Ik krijg meestal niet eens het inlog-scherm in beeld, maar ook al krijg ik dat wel, het resultaat is zo goed als altijd de melding dat de verbinding werd geherinitialiseerd. :?

Een reboot heeft niet geholpen. Heb ook nog geüpdate van Merlin's firmware naar de meest recente (380.57) toen ik wel weer even in kon.

Het rare is, de verbinding via de router blijft verder gewoon prima werken. Kan dus alleen vaak niet inloggen omdat dan die geherinitialiseerd-melding komt...

-- Edit: probleem treedt op in zowel IE als Firefox. De laatste dagen is er softwarematig niets aan mijn PC veranderd voor zover ik me kan herinneren...
Gebruik je het IP adres of een hostname om verbinding te maken?
Ik heb begrepen dat een hostname niet werkt namelijk.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

daxy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:13:
[...]

Gebruik je het IP adres of een hostname om verbinding te maken?
Ik heb begrepen dat een hostname niet werkt namelijk.
Ik verbind altijd op IP, maar zoals ik zojuist in m'n edit tikte (die jij nog niet had kunnen zien) kan ik blijkbaar vanaf een andere PC er wel probleemloos in komen. Er moet dus toch iets gewijzigd zijn ofzo aan deze PC waardoor het fout gaat.

Erg vreemd.

-- Edit: het wordt nog vreemder. Na ingelogd te hebben op de router via een andere PC, kan ik nu opeens op deze PC ook weer inloggen. :? :?

[Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 17-02-2016 21:16]

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb een AC87 met merlin 380.58_0 draaien en probeer het signaal wat hoger te krijgen.

ik heb de CFS hack geprobeerd
gmj2 in "[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit"

en deze
Anoniem: 676661 in "[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit"

maar hij blijft maar dit aangeven
Maximum Tx Power Target (chanspec:0x1006): 12.00 12.00 12.00

weet iemand hoe ik het kan verhogen ?

[Voor 14% gewijzigd door Slux op 22-03-2016 11:16]

• daxy
Voor zover ik weet is dit niet meer mogelijk met Merlin firmware (veroorzaakt door Asus, niet Rmerlin).
Een andere optie is 380.57.2_HGG-FINAL te draaien. Daarmee kan het wel. Lees wel de pro's en con's even door op http://www.snbforums.com/threads/fork-380-57-hgg-final.29548

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 10:26
daxy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:48:
Voor zover ik weet is dit niet meer mogelijk met Merlin firmware (veroorzaakt door Asus, niet Rmerlin).
Een andere optie is 380.57.2_HGG-FINAL te draaien. Daarmee kan het wel. Lees wel de pro's en con's even door op http://www.snbforums.com/threads/fork-380-57-hgg-final.29548
Dat klopt het werkt inderdaad niet meer is al een tijdje niet meer volgens mij.

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• Slux
  • Niet online
Dank, ik zag die HGG maar ik twijfel of die wel ''veilig'' is, iemand ervaring mee is de maker wel betrouwbaar?

ik lees verder weinig con's op dat het niet ''legaal'' is. snap ik, maar die standaard waarde slaan echt nergens qua bereik.

edit: ik heb hem even als test geïnstalleerd, ik heb nu echt top bereik, precies wat ik van een router van deze klasse zou verwachten,. wat een verschil met de standaard firmware niet normaal had ik voorheen boven nooit bereik nu vol bereik. dag en nacht verschil

maar twijfel nog of ie wel echt veilig is, en niet 1 of andere sniffer oid in zit

[Voor 44% gewijzigd door Slux op 22-03-2016 15:34]

• -Andy-
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 23:11
Heb de HGG 380.57.7 draaien op 2 x RT-N66U (1e als router en 2e boven als AP) en echt een verademing qua bereik en de temperaturen zijn ook nog dik in orde. Vind 't bereik met deze op 100% en Max speed op beide frequenties beter dan op de Merlin fork op 200Mw

Ook ik twijfel over de veiligheid. Ik heb sinds een paar weken in m'n system log een DHCPOffer en DHCPDiscover regel die om de 3 minuten een ip en mac adres laat zien die ik niet ken, vreemd...

Hij houdt wel netjes z'n changelog bij op onderstaande mediafire link. Ik vermoed dat er op zeer korte termijn een update komt.

https://www.mediafire.com/folder/05psguze7t8gs#7do9o6q0u9bst

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 14:46
Heb nu 2 dagen 'RT-AC87U' en draait prima.

Zit toch wel in overweging te nemen om de HGG versie erop te zetten.

Alleen nog wat vraagjes hierover (die ik niet zo snel kon vinden in de verschillende fora die hier genoemd zijn):

- Als ik deze versie flash, moet ik dan nog deze stappen uitvoeren of werkt het direct na install (en kan je dan de sterke veranderen via de GUI op tabblad profesional (als ik het goed heb)?

- Wordt de router minder stabiel of valt dat wel mee?

- Lees soms ook iets over warmte, maar waar kan ik de temp checken en wordt hij echt (te) warm?

[Voor 7% gewijzigd door stimpyrulez op 24-03-2016 08:07]

• vanWalsum
Het is voldoende om alleen de firmware te flashes, dan even een harde reset en het werkt. De schuiven op 100% of 80% zetten en het draait als een lier. Hier is hij super stabiel, heb er een NAS server achter hangen met mailserver voor een aantal mensen (zakelijk), en het draait heel erg stabiel.

Temp kan je checken in de interface.
stimpyrulez schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:02:
Heb nu 2 dagen 'RT-AC87U' en draait prima.

Zit toch wel in overweging te nemen om de HGG versie erop te zetten.

Alleen nog wat vraagjes hierover (die ik niet zo snel kon vinden in de verschillende fora die hier genoemd zijn):

- Als ik deze versie flash, moet ik dan nog deze stappen uitvoeren of werkt het direct na install (en kan je dan de sterke veranderen via de GUI op tabblad profesional (als ik het goed heb)?

- Wordt de router minder stabiel of valt dat wel mee?

- Lees soms ook iets over warmte, maar waar kan ik de temp checken en wordt hij echt (te) warm?

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:39
Goedenavond,

Mijn neef heeft hier naast mij een dringende vraag over de AC87U. Kan je gemakkelijk websites blokkeren met de Asus firmware? Ik heb het zelf niet geprobeerd en kan het niet proberen want ik kan mijn router bijna nooit rebooten omdat het internet hier elke dag word gebruikt :)

Heeft iemand hier ervaringen mee? Waarom me neef dit graag wil is voor z'n opgroeiende kids. ;)

Hij wil graag een Synology aanschaffen als Asus die functie niet heeft. Mijn voorkeur ligt toch bij Asus vanwege de prestaties en Firmware, ( al moet ik zeggen dat die Synology ook wel erg goed is.. )

Hoor 't graag.

[Voor 19% gewijzigd door michaell958 op 29-03-2016 17:57]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

michaell958 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:56:
Goedenavond,

Mijn neef heeft hier naast mij een dringende vraag over de AC87U. Kan je gemakkelijk websites blokkeren met de Asus firmware? Ik heb het zelf niet geprobeerd en kan het niet proberen want ik kan mijn router bijna nooit rebooten omdat het internet hier elke dag word gebruikt :)

Heeft iemand hier ervaringen mee? Waarom me neef dit graag wil is voor z'n opgroeiende kids. ;)

Hij wil graag een Synology aanschaffen als Asus die functie niet heeft. Mijn voorkeur ligt toch bij Asus vanwege de prestaties en Firmware, ( al moet ik zeggen dat die Synology ook wel erg goed is.. )

Hoor 't graag.
D'r zit gewoon een URL-filter in de firewall van de router. Geen probleem dus.

---

Iemand trouwens enig idee hoe je SNMP goed instelt op deze router? In de instellingen staan de volgende items maar kan zo 1-2-3 niet echt vinden wat ik daar moet invullen:

SNMP Get Community
SNMP Set Community

-- Edit: okay, voor zover ik het begrijp is SNMP Get het wachtwoord waarmee SNMP agents het apparaat kunnen uitlezen en SNMP Set het wachtwoord waarmee het ook mogelijk is door SNMP agents om instellingen aan te passen.

Ik heb het nu iig voor elkaar om in Spiceworks de router te kunnen monitoren. :)

[Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 29-03-2016 22:39]

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:39
Bedankt voor je antwoord! :)

[Voor 255% gewijzigd door michaell958 op 01-04-2016 16:17]

• Slux
  • Niet online
de HGG versie draait toch niet zo lekker op mijn AC87
wifi bereik is perfect maar laatste dagen loopt de boel vaak vast, geen connectie met op de LAN en wifi en moet ik de router aan en uit zetten.

Zijn er nog andere opties om het wifi signaal te versterken, standaard staat dat ding op 12.00

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mr. Noodle schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:58:
de HGG versie draait toch niet zo lekker op mijn AC87
wifi bereik is perfect maar laatste dagen loopt de boel vaak vast, geen connectie met op de LAN en wifi en moet ik de router aan en uit zetten.

Zijn er nog andere opties om het wifi signaal te versterken, standaard staat dat ding op 12.00
Ik draai alweer een tijdje met 380.57.7_HGG-FINAL en dit dan met een Uptime 33 days 21 hours 0 minute(s) 32 seconds. Die 33 dagen is sinds .7 geflashed is.

Ik heb hem ook op vol vermogen Wifi draaien (100%), niet dat dit noodzakelijk is maar enkel om te checken of ie stabiel is op max. wifi output. Bij mij is ie dat zoals je kunt zien aan de uptime. Bedrijfstemperatuur is wel wat opgelopen sinds de instelling naar 100% is gezet. Deze is nu zo'n 80 °C, mogelijk wordt dat wel een issue als het zomers warm gaat worden in huis. Vooralsnog lijkt dit niet het geval te zijn, voor de HGG firmware zat ie ook altijd al rond de 75 °C.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken deze router in bezit. Helaas heb ik de afgelopen dagen vaak last dat mijn 2.4 GHz WI-FI weg valt. 5 GHz werkt prima. De router draait de laatste firmware en is aangesloten achter de Cisco modem van Ziggo welke in bridge modus staat. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Terug zetten naar fabrieksinstellingen of een reboot verhelpt het probleem niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49

thaMini

Tool !!

init schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:56:
Ik heb sinds een paar weken deze router in bezit. Helaas heb ik de afgelopen dagen vaak last dat mijn 2.4 GHz WI-FI weg valt. 5 GHz werkt prima. De router draait de laatste firmware en is aangesloten achter de Cisco modem van Ziggo welke in bridge modus staat. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Terug zetten naar fabrieksinstellingen of een reboot verhelpt het probleem niet.
Heb je het wifi van de router in bridge modus ook uitgezet? Ik kwam er achter dat wifi vrolijk door bleef zenden ook al stond de boel in bridge modus.

be small, act BIG

Acties:
  • 0Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
thaMini schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:37:
[...]

Heb je het wifi van de router in bridge modus ook uitgezet? Ik kwam er achter dat wifi vrolijk door bleef zenden ook al stond de boel in bridge modus.
Ja, de wifi van de Ziggo modem staat uit.

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:47
Straks even mijn ziggo TC7210 op bridge laten zetten. dan de HGG erop (ik heb dan wel een ac68u).
Iemand advies om bij de laatste versie de "old"driver versie te pakken of gewoon de nieuwe? (zie changelog).

Hierna nog een hardreset op de ziggo + asus nodig?

Edit: hmm ik lees een hoop over HGG, de maker en zijn firmware op het andere forum. Wat vinden jullie daarvan? Er is nog steeds geen source begrijp ik? Draaaien jullie wel de HGG fw?

Edit: een merlin fork lopen en via telnet de mW geoptimaliseerd. Tevreden... Verder Ziggo modem op bridge en in de Horizon box alle wifi uitgezet. Denk dat ik het wel ok heb nu :>

[Voor 42% gewijzigd door PCJR op 08-04-2016 10:17]

|| Phono Solar 18x415wp + Deye 12K-SG04LP3-EU + 16x120Ah LiFePo4 + DalyBMS ||

• .bart
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 12:54
Ik zit er aan te denken om deze router aan te schaffen. Het meeste in mijn netwerk is bedraad aangesloten op een 8 poorts gbit switch. Ik wil het ziggo router in bridge modus zetten en de WiFi daarvan uitschakelen. Dit is wat ik meer mensen zie doen hier op het forum.

Echter wat ik niet bedraad aansluit is vooral Apple hardware en daar lees ik toch heel wisselende ervaringen over in dit forum. Hoe gaat dit nu met de laatste versies van de firmware (en welke firmware)? Ook nog een praktische vraag: wat is de hoogte van de router als de antennes omhoog staan?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Een waarschuwing voor iedereen die z'n wachtwoord wil aanpassen:

ik probeerde zojuist een nieuw wachtwoord aan te maken, geen probleem, ik genereerde met Lastpass een willekeurig wachtwoord van 20 tekens met hoofd- en kleine letters, cijfers en bijzondere tekens zoals het procentteken.

Werd prima geaccepteerd en opgeslagen. Maar daarna kon ik dus niet meer inloggen, blijkbaar was het dus toch een ongeldig wachtwoord.

Ik ga zometeen maar een factory reset uitvoeren. Gelukkig heb ik ongeveer een week geleden de settings opgeslagen dus die kan ik dan terug inlezen, *phew*. :P

Dit was trouwens met de Merlin firmware maar aangezien die zo nauw verwoven is met de originele ASUS firmware neem ik aan dat het een probleem van beide firmwares is.

[Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 05-05-2016 21:39]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:39
Sommige delen van de interface limiteren het wachtwoord tot zestien tekens, maar blijkbaar wordt dat niet overal afgedwongen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

hcQd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:09:
Sommige delen van de interface limiteren het wachtwoord tot zestien tekens, maar blijkbaar wordt dat niet overal afgedwongen.
Ik zie nu dat het wel bij de tooltip staat, maar het wordt dus idd niet afgedwongen. Niet zo handig dus, je bent geforceerd tot een factory reset en dan maar hopen dat je recentelijk je settings nog hebt opgeslagen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-06 13:40
Wat zijn de ervaringen met download snelheden van internet in combinatie met een Intel wifi ac 7260 mini PCIe kaart ?

Ik heb nu een Netgear R6300v1 en die haalt draadloos niet de 300Mbit van Ziggo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:48

Edgarz

Tweako-active since1986

Mr. Noodle schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:00:
Dank, ik zag die HGG maar ik twijfel of die wel ''veilig'' is, iemand ervaring mee is de maker wel betrouwbaar?

ik lees verder weinig con's op dat het niet ''legaal'' is. snap ik, maar die standaard waarde slaan echt nergens qua bereik.

edit: ik heb hem even als test geïnstalleerd, ik heb nu echt top bereik, precies wat ik van een router van deze klasse zou verwachten,. wat een verschil met de standaard firmware niet normaal had ik voorheen boven nooit bereik nu vol bereik. dag en nacht verschil

maar twijfel nog of ie wel echt veilig is, en niet 1 of andere sniffer oid in zit
Hij is veilig. Heb 'm laten checken door een dev in een van mijn teams (Indiër met wat tijd over in het weekend ;) ) excl. de closed source onderdelen uiteraard. Geen vreemde zaken gevonden.

• Slux
  • Niet online
Edgarz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:30:
[...]

Hij is veilig. Heb 'm laten checken door een dev in een van mijn teams (Indiër met wat tijd over in het weekend ;) ) excl. de closed source onderdelen uiteraard. Geen vreemde zaken gevonden.
Sorry maar een dev uit Indië geeft mij niet echt vertrouwen :9 heb hem zelf een tijdje gemonitord met wireshark en kon naast mijn porntube en andere nerdsites :P ook geen vreemde dingen zien die verzonden werden.

Moet zeggen dat het nu met versie 380.58.1_HGG-FINAL goed draait de laatste tijd, jammer dat ie ''underground'' is gegaan maar met een beetje zoek werk kan je ze nog downloaden _/-\o_

wifi bereik blijf echt top met HGG, dat ze dure routers op de markt brengen om vervolgens terug te schroeven naar EU afspraken zal ik nooit snappen, voor bereik kan je dan net zo goed een ''goedkoop'' routertje kopen

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Gisteren de laatste firmware 3.0.0.4.380_3264 geïnstalleerd. Na installatie was de web-interface verschrikkelijk traag en duurt iedere selectie meer dan een minuut (ofwel onbruikbaar). Nog wel gewoon internet access.
Na een reset van de settings was de interface weer werkbaar, totdat IPv6 (Tunnel 6Rd) wordt ingeschakeld, waarna de webinterface weer onbruikbaar is. IPv6 is dus niet meer bruikbaar met deze firmware of de webinterface is onbruikbaar 8)7
Flashen van de oude firmware (of laatste Merlin) lijkt niet meer mogelijk, mogelijk in verband met die 'fijne' nieuwe regels.
Eerste keer dat Asus bagger-firmware uitrolt. Jammer dat ik niet wat langer gewacht heb met flashen. :F

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik hou het voorlopig bij wat er bij mij al maanden op staat, dat draait tot nu toe werkelijk probleemloos en stabiel. HGG doet wat het beloofd ;)

Testing, one, two ...

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-06 13:40
Is met deze router draadloos de 300mbit te halen voor nieuwsgroepen ?
gaat om een laptop met een intel 7260Ac 2x2 kaart

• Flitzer
  • Niet online
De nieuwe firmware had nog een verrassing. Onder wireless settings zat alleen nog maar een corrupte general tab. Alle andere tabs, waaronder professional, waren verdwenen. Getest met Edge en Firefox op 3 machines, maar allemaal hetzelfde resultaat.
Een volledige reset leek ook niet te helpen. Was al bang dat ik zou moeten wachten op werkende firmware, of garantie moest aanvragen. Gelukkig heeft ASUS vergeten de rescue mode te verwijderen. Via rescue mode is het nog wel mogelijk om andere firmware te installeren. Gauw Merlin erop gegooid en alles werkt weer normaal. _/-\o_
Na herstellen van de firmware kwam ik deze thread tegen. Lijkt erop dat ASUS bewust downgrade heeft uitgeschakeld. Ik hoop alleen dat ze de CIFS mini webserver niet alsnog gaan verwijderen. Ben in ieder geval niet de enige waarbij deze firmware een drama is.

En 300 Mb/s is wel mogelijk met een 7260AC, tenminste op 5GHz. Een stabiele/constante 300 Mb/s voor usenet is een ander verhaal. Ik zou zelf altijd een kabel inpluggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:48

Edgarz

Tweako-active since1986

Mr. Noodle schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:48:
[...]

Sorry maar een dev uit Indië geeft mij niet echt vertrouwen :9 heb hem zelf een tijdje gemonitord met wireshark en kon naast mijn porntube en andere nerdsites :P ook geen vreemde dingen zien die verzonden werden.

Moet zeggen dat het nu met versie 380.58.1_HGG-FINAL goed draait de laatste tijd, jammer dat ie ''underground'' is gegaan maar met een beetje zoek werk kan je ze nog downloaden _/-\o_

wifi bereik blijf echt top met HGG, dat ze dure routers op de markt brengen om vervolgens terug te schroeven naar EU afspraken zal ik nooit snappen, voor bereik kan je dan net zo goed een ''goedkoop'' routertje kopen
Dan moet je misschien toch een betere vendor zoeken. Ze zijn er echt wel en de kans is redelijk groot dat jouw dagelijkse financiën door applicaties van deze devs 'beheerd' worden. Dus ach... ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
ASUS heeft zojuist nieuwe firmware uitgerold:
ASUS RT-AC87U Firmware version 3.0.0.4_380.3459 "Fixed GUI issue in IPv6 environment".
Inderdaad werkte IPv6 dus niet correct, zoals ik hier gepost had. Geen idee of de problemen met de wireless settings in de GUI zijn opgelost. Voorlopig laat ik anderen maar proefkonijn spelen, want ik verwacht niet dat ASUS deze versie wel fatsoenlijk getest heeft.
Ben benieuwd wat Merlin gaat doen, maar ik vrees dat hij ook zijn firmware aan zal moeten passen aan de eisen van ASUS/FCC.
Het zou wel fijn zijn als ASUS duidelijk zou maken wat precies de aanpassingen zijn. Zijn er bijvoorbeeld voor stock firmware in Nederland ook aanpassingen gedaan, ofwel is de ontvangst slechter geworden of net zo slecht/goed als voorheen met stock :?

• coolriku
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 19:30
LET OP!

ASUS brengt binnenkort een update uit die vanalles locked in de firmware om te zorgen dat het vermogen niet meer aangepast kan worden en dat downgrades niet mogelijk zijn.

zie: http://www.snbforums.com/...-380_3000-or-newer.32962/

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 08:44
Vorige week de ASUS RT-AC87U binnen gekregen omdat mijn oude router - D-Link DIR 855 - de geest heeft gegeven. De RT-AC87U geconfigureerd en opgehangen in de hal naast de meterkast. Wat viel het wifi bereik erg tegen! Jaren 60 woning met houten vloer op de 1e etage en daar had ik net aan bereik op 2.4 ghz. 5 Ghz vond mijn laptop en telefoon niet eens. :/ Het valt reuze mee met het aantal andere wifi signalen wat hier rondzwerft. Met inssider gekeken en de router ingesteld op het kanaal met de minste routers,overlapping en signaal. (In mijn geval kanaal 11)

Dit topic verder doorgenomen en via via aan de firmware van HGGOMES gekomen (380.59_HGG-FINAL). Wat een verademing! Na het vermogen íets te hebben opgeschroefd en een paar instellingen gewijzigd, heb ik overal prima bereik en vooral stabiel. _/-\o_

Nu nog opzoek of dat er een adblocker functie op zit. :)

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 00:12
Ik heb een 68U, daar zit geen adblocker op. Ik gebruik hier naar volle tevredenheid een RPi voor met Pi-hole. Ik laat de router deze DNS server gebruiken zodat de adblock van toepassing Is op alle clients.
SparTi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:25:

• daxy
Nu je toch HGG draait, misschien is dit een optie voor je:
http://www.snbforums.com/...lution-1-07-is-out.31474/

• SparTi
GEi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 05:30:
Ik heb een 68U, daar zit geen adblocker op. Ik gebruik hier naar volle tevredenheid een RPi voor met Pi-hole. Ik laat de router deze DNS server gebruiken zodat de adblock van toepassing Is op alle clients.

[...]
Ik had hier van de week al even naar gekeken, wat is jouw ervaring hiermee? Wordt echt alles tegengehouden en is er ook een mogelijkheid tot whitelist/blacklist ?
daxy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:28:
[...]

Nu je toch HGG draait, misschien is dit een optie voor je:
http://www.snbforums.com/...lution-1-07-is-out.31474/
Thanks, hier heb ik wat aan. Dit is ook precies wat ik zoek. _/-\o_ Heb je dit ook draaien? Zo ja, wat is jouw ervaring hiermee? Zojuist geïnstalleerd, fluitje van een cent. Het zoeken naar een USB stick en om deze te formateren als een EXT4 duurde nog langer. ;)

Heb adblock nu draaien als type 'Medium'. Ben benieuwd of ik ook het verschil ergens merk.

Hieronder de vier opties waar je de adblock op kan instellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
 Select the type of amalgamated hosts file to use.

Note: The file type can be changed anytime later.

1. Standard: Combines these hosts files:
    winhelp2002.mvps.org, someonewhocares.org, pgl.yoyo.org.
    Restricted blocking of Ads. If unsure, start here.
    Filesize: ~680 KB, ~25'000 blocked hosts.

2. Medium: Standard files plus: malwaredomainlist.com.
    Blocks malware domains. A good choice.
    Filesize: ~720 KB, ~26'500 blocked hosts.

3. shooter40sw's choice: Medium files plus:
    hosts-file.net: emd, grm, mmt, ad_servers.
    And adaway.org/hosts.txt
    Filesize: ~5.8 MB, ~191'000 blocked hosts.

4. Large: Medium files plus: Two hpHosts files:
    hosts-file.net and hphosts-partial (always latest).
    Be careful, this blocks a lot! Use it only if you
    know how to use the whitelist. You have been warned!
    Filesize: ~11.9 MB, ~219'000 blocked hosts.

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:43

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ik heb 'm ook geïnstalleerd. Werkt perfect, nu.nl is een stuk leesbaarder..

Enig nadeel tot nu toe: Google shopping werkt niet meer naar behoren..

PVoutput

• SparTi
Nu je het zegt, dat leest wel prettiger op nu.nl. Het leest zo rustig, dat ik zelfs niet eens zou weten hoe het ervoor was.

Je kan URL's toevoegen aan de whitelist, dat al geprobeerd voor Google shopping?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 15:32
Heeft iemand misschien de laatste hgg firmware voor de RT-AC87U beschikbaar? En zou hij of zij deze met mij willen delen? Zeer benieuwd naar de prestaties en mogelijkheden hiervan. Ik kan alleen zo 123 niet een manier vinden om hem te downloaden. Wat ik op snb lees moet je hggomes een pb sturen met verzoek tot toegang?

never mind , heb de link van Gomes gekregen.

[Voor 7% gewijzigd door Gohan040 op 02-07-2016 11:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 15:00
ik heb net de laatste firmware geïnstalleerd (weet niet of dit verstandig was ;) ) maar ik kan helemaal niet meer inloggen met me username + password. Heb de standaard admin admin ook nog geprobeerd, maar mog niet baten, iemand anders dezelfde problemen? Anders maar een harde reset uitvoeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:53

Dr.Roelski

Walk on ....

woutertje6 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:48:
ik heb net de laatste firmware geïnstalleerd (weet niet of dit verstandig was ;) ) maar ik kan helemaal niet meer inloggen met me username + password. Heb de standaard admin admin ook nog geprobeerd, maar mog niet baten, iemand anders dezelfde problemen? Anders maar een harde reset uitvoeren.
Nee, geen problemen mee gehad. Ik kon inloggen met mijn ingestelde account.
Heb nu inmiddels wel de laatste beta van Merlin erop gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SparTi
woutertje6 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:48:
Laatste officiële firmware of een alternatieve? Bij de installatie van de laatste firmware van HGG had ik geen problemen.

Van welke firmware versie kwam je vandaan?
Is je firmware update verder succesvol verlopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 15:00
edit: net tig keer geprobeerd en eens de leestekens links en rechts van mijn wachtwoord gedaan. Wat denk je ;ik had het verkeerd opgeschreven 8)7 . Nu maar eens kijken of ik die versie van Merlin erop kan krijgen :)

edit 2: ben me wat in aan het lezen om firmware van Merlin erop te zetten om de bereikbaarheid te verhogen. Ik zit in een appartement van 50 m2 met gipswanden en houten vloer en heb ik mijn slaapkamer vaak geen bereik of zeer beperkt WiFi signaal (8 meter van router vandaan).

Ik ben net geüpdatet naar firmware versie: 3.0.0.4.380_3459, kan ik hier nog steeds de firmware opzetten van Merlin? Misschien dat dit helpt om mijn bereik te verhogen.

Als ik hier kijk, is het niet meer mogelijk? http://asuswrt.lostrealm.ca/changelog

Hoop van wel :) en hopelijk heeft iemand het antwoord hierop

[Voor 130% gewijzigd door woutertje6 op 05-07-2016 16:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
woutertje6 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:42:
Ik ben net geüpdatet naar firmware versie: 3.0.0.4.380_3459, kan ik hier nog steeds de firmware opzetten van Merlin? Misschien dat dit helpt om mijn bereik te verhogen.

Als ik hier kijk, is het niet meer mogelijk? http://asuswrt.lostrealm.ca/changelog

Hoop van wel :) en hopelijk heeft iemand het antwoord hierop
Je kunt gewoon upgraden naar Merlin.
Merlin is vanaf versie 380.60 (nu nog beta) compatibel met de nieuwe (restricted) ASUS FW, met helaas ook dezelfde beperkingen.

Wil je naar een oudere versie terug dan kan niet niet via de standaard GUI.
In de handleiding staat echter hoe je rescue mode kunt activeren en daarmee kun je iedere firmware versie flashen die je maar wilt.
Of ASUS deze rescue mode kan slopen met een standaard firmware upgrade is nog maar de vraag, want rescue mode is bedoeld om zelfs een bricked router te kunnen flashen. Om rescue mode aan te passen moet waarschijnlijk de boot loader worden aangepast, waarmee bricken juist voor kan komen en dus een risico is.

Om het bereik actief te vergroten (via zendvermogen?) zul je waarschijnlijk bij een andere 3rd party firmware moeten zijn, of een andere standaard versie en het land aanpassen. Dit is precies wat de nieuwe firmware moet voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 13:11
Vorige week de ASUS RT-AC87U binnen gekregen omdat mijn oude router - D-Link DIR 855 - de geest heeft gegeven. De RT-AC87U geconfigureerd en opgehangen in de hal naast de meterkast. Wat viel het wifi bereik erg tegen! Jaren 60 woning met houten vloer op de 1e etage en daar had ik net aan bereik op 2.4 ghz. 5 Ghz vond mijn laptop en telefoon niet eens. :/ Het valt reuze mee met het aantal andere wifi signalen wat hier rondzwerft. Met inssider gekeken en de router ingesteld op het kanaal met de minste routers,overlapping en signaal. (In mijn geval kanaal 11)

Dit topic verder doorgenomen en via via aan de firmware van HGGOMES gekomen (380.59_HGG-FINAL). Wat een verademing! Na het vermogen íets te hebben opgeschroefd en een paar instellingen gewijzigd, heb ik overal prima bereik en vooral stabiel. _/-\o_

mag ik vragen waar je die firmware vandaan haalt?
zoek me rot ernaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanWalsum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SparTi
virtua69 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:11:
[...]

mag ik vragen waar je die firmware vandaan haalt?
zoek me rot ernaar
Als je deze trend eens doorleest, dan wordt er regelmatig over een bepaalde forum gesproken. Maak daar een account aan en PM hggomes. :)
Dit is ook een leuke, maar wel die van Merlin. ;)

• vanWalsum
SparTi schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:46:
[...]

Als je deze trend eens doorleest, dan wordt er regelmatig over een bepaalde forum gesproken. Maak daar een account aan en PM hggomes. :)

[...]

Dit is ook een leuke, maar wel die van Merlin. ;)
Oh ja, zonder omhoogschroef schuif. Waarom staat die van hggomes eigenlijk niet meer online. Probeer er al een tijdje achter te komen maar vat de reden niet.

• SparTi
HGGOMES borduurt verder op de firmware versie van Merlin, die op zijn beurt verder borduurt op de officiële firmware van Asus.

Vroeger maakte men actief (mis/ge)bruik om de zendvermogen aan te passen. Aangezien Asus hier niet van gediend is en dit ook verboden is in Nederland om harder dan 100 miliwatt uit te zenden, heeft Merlin dit uit zijn aangepaste firmware gehaald. HGGOMES heeft het zendvermogen laten zitten(of dit juist gefixt?) in zijn aangepaste firmware, samen met nog een paar aanpassingen.

De firmware van Asus en Merlin zijn ondergebracht ik een GPL licentie waardoor de broncode is in te zien. Bij HGG is dit niet het geval. HGG geeft bovendien aan dat hij het niet meer publiekelijk toegankelijk wilt maken. Vermoedelijk komt dit omdat Asus bezig is om een aantal features te gaan locken waardoor het aanpassen van het zendvermogen niet meer lukt en je kan ook geen downgrade meer uitvoeren van je firmware.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I-Brahimius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 09:39
coolriku schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:24:
LET OP!

ASUS brengt binnenkort een update uit die vanalles locked in de firmware om te zorgen dat het vermogen niet meer aangepast kan worden en dat downgrades niet mogelijk zijn.

zie: http://www.snbforums.com/...-380_3000-or-newer.32962/
Is er een manier om hieromheen te werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanWalsum
SparTi schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:31:
HGGOMES borduurt verder op de firmware versie van Merlin, die op zijn beurt verder borduurt op de officiële firmware van Asus.

Vroeger maakte men actief (mis/ge)bruik om de zendvermogen aan te passen. Aangezien Asus hier niet van gediend is en dit ook verboden is in Nederland om harder dan 100 miliwatt uit te zenden, heeft Merlin dit uit zijn aangepaste firmware gehaald. HGGOMES heeft het zendvermogen laten zitten(of dit juist gefixt?) in zijn aangepaste firmware, samen met nog een paar aanpassingen.

De firmware van Asus en Merlin zijn ondergebracht ik een GPL licentie waardoor de broncode is in te zien. Bij HGG is dit niet het geval. HGG geeft bovendien aan dat hij het niet meer publiekelijk toegankelijk wilt maken. Vermoedelijk komt dit omdat Asus bezig is om een aantal features te gaan locken waardoor het aanpassen van het zendvermogen niet meer lukt en je kan ook geen downgrade meer uitvoeren van je firmware.
Ok vandaar, ik begreep uit eerdere verhalen van HGG de boel bewust en bewezen saboteerde. Waar kan ik zn laatste verder vinden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:08
Ik heb sinds afgelopen week 300 mbit van ziggo. Echter tot mijn grote verbazing haal ik die snelheid niet bij een speedtest,zowel bedraad als onbedraad.
Als ik me laptop rechtstreeks op de connect box druk haal ik hem wel. Als ik op smallnetbuilders kijk staat er bij wan_lan throughput over de 700 mbps voor 87U. De wan poort zelf is een gbit, ja dat zijn theoretische snelheden maar 300 mbit moet dat ding toch makkelijk aankunnen! Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

[Voor 14% gewijzigd door blavlaa op 17-07-2016 23:25]

PV 8x355 W45 & 8x355 O45

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

blavlaa schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:21:
Ik heb sinds afgelopen week 300 mbit van ziggo. Echter tot mijn grote verbazing haal ik die snelheid niet bij een speedtest,zowel bedraad als onbedraad.
Als ik me laptop rechtstreeks op de connect box druk haal ik hem wel. Als ik op smallnetbuilders kijk staat er bij wan_lan throughput over de 700 mbps voor 87U. De wan poort zelf is een gbit, ja dat zijn theoretische snelheden maar 300 mbit moet dat ding toch makkelijk aankunnen! Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Ik weet dat sommige van die "smart" functies de snelheid kunnen beperken. Zo heb ik QoS, AiProtection e.d niet aan staan op mijn AC87U. Weet niet of het daar aan ligt, maar je kunt het even testen.

Op mijn AC87U haal ik de 300mbit iig probleemloos.

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:08
Wildfire schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:27:
[...]

Ik weet dat sommige van die "smart" functies de snelheid kunnen beperken. Zo heb ik QoS, AiProtection e.d niet aan staan op mijn AC87U. Weet niet of het daar aan ligt, maar je kunt het even testen.

Op mijn AC87U haal ik de 300mbit iig probleemloos.
Je hebt gelijk!
Ik had adaptive QOS aan staan en dat is dus de boosdoener.
Ik heb AI protection een voor een weer aangezet en dat levert geen problemen zo snel gezien.
Dit had ik dus echt niet verwacht dat het aan QOS zou kunnen liggen hier was ik dus nooit opgekomen.
Dus bedankt voor de tip!!!
Lag er al in maar toch maar effe uitgegaan om te proberen :P kon het niet aan om te wachten tot morgen.
Nogmaals bedankt!

PV 8x355 W45 & 8x355 O45

• Junkyxl
  • Laatst online: 20-03 19:42
Hallo,

Sinds vandaag ook de eigenaar van een Asus RT AC87U oOo
Hoop hier meer stabiliteit en plezier van te hebben dan van de Sitecom X8 welke plaats heeft moeten maken ivm aanhoudende problemen 8)7

Nu hoop ik dat iemand me hier op weg kan helpen met een probleem wat ik heb.
Ik heb beide wifi netwerken ingeschakeld en heb nul problemen op de 2.4Ghz, maar (zoals wellicht bekend) wel op de 5Ghz band.
Het netwerk wordt door alle 5GHz ondersteunde apparaten gezien, maar bij de authenticatie gaat het fout.
Ondanks dat het wachtwoord juist is ingegeven en zelfs aangepast tov de 2.4Ghz band lukt het me niet om verbinding te krijgen.

Kan iemand me hier op weg helpen om dit probleem te tackelen?

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 23:41
Junkyxl schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:20:
Hallo,

Hoop hier meer stabiliteit en plezier van te hebben dan van de Sitecom X8 welke plaats heeft moeten maken ivm aanhoudende problemen 8)7

Ik heb beide wifi netwerken ingeschakeld en heb nul problemen op de 2.4Ghz, maar (zoals wellicht bekend) wel op de 5Ghz band.
Het netwerk wordt door alle 5GHz ondersteunde apparaten gezien, maar bij de authenticatie gaat het fout.
Ondanks dat het wachtwoord juist is ingegeven en zelfs aangepast tov de 2.4Ghz band lukt het me niet om verbinding te krijgen.

Welke firmware draai je? (Ik kan je Merlin van harte aanbevelen!) het geheel moet zeker je Sitecom voorbij knallen. Met welke client kan je niet verbinden? Zeker dat er geen wachtwoord typo is? Anders even tijdelijk testen zonder wachtwoord? Ik heb beide (2.4 en 5 GHz ) hier prima werken, snel en stabiel.

• Junkyxl
  • Laatst online: 20-03 19:42
Ik heb gelijk de router aan het ziggo modem en de pc gelinkt.
Kreeg de melding dat er een nieuwe firmware beschikbaar was een deze geïnstalleerd, dus de laatste versie.
Ik heb problemen met alle clients die de 5GHz ondersteunen, zoals telefoon, tablet en TV.
Het netwerk wordt wel gezien, echter een verbinding tot stand brengen lukt niet.
Er wordt geen IP adres aan de client gegeven en schakeld gelijk weer terug naar het 2.4GHz netwerk.

• vanWalsum
Junkyxl schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:20:
Hallo,

Staat je 5GHZ netwerk niet toevallig op een van de hogere kanalen 100+? Zet hem een sop 36 of 44.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee