Wow ik krijg even een spoedcursus aangeboden. Hiervoor zit ik op tweakers. Zo leer ik elke dag weer bij
Ik kan je vertellen dat ik niet de domste ben wat computers betreft en over routers heb ik ook al het een en ander geleerd (ook met tegenzin) maar er valt zo te lezen nog veel meer over te leren. Dan neem ik mijn opmerking over 4x4 MiMo weer terug. Ook al heb ik er nu even niks meer aan gezien mijn overstap en heb ik niet het gevoel dat ik het (op de korte termijn) mis, zal ik er bij de volgende aankoop van een router rekening mee houden. Moet ook wel nu de snelheden toenemen in het drukke spectrum. Het viel mij al op dat de nieuwste generatie routers zoveel antenne's hebben. Asus AC5300 
Ik ga voor de laatste keer in de instellingen duiken en dan laat ik weten of ik er op het andere kanaal op vooruit ga. Dit lijkt mij ook wel nuttige info voor de tevreden AC87U eigenaren. Daarna verlaat ik echt dit topic en laat ik mijn netwerk voorlopig voor wat het is

Zeer bruikbare tip! Ik had >100 nog niet geprobeerd omdat ik nu eigenlijk geen klachten meer heb en ook gelezen had over de weerradar die daar ook in het spectrum zit en omdat ik in de veronderstelling was dat de clients het ook moeten ondersteunen? Er zijn toch ook niet veel routers op de markt die sowieso die hoge kanalen ondersteunen toch? Ik ga mij er morgenochtend in de trein nog wel even in verdiepen hoe dat ook alweer zit.dion_b schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:55:
Kan. Ik had het voor ik op m'n huidig adres woonde nooit iets van gemerkt, maar nu zit ik pal onder aanvliegroute Schiphol en merk ik dat ik op 100-116 af en toe een radar tegenkom. Bij Alkmaar lijkt het me minder waarschijnlijk. Sowieso zou ik niet 52-64 nemen, maar 100-116 of (als je veel geduld hebt) 128-140, want je mag veel harder zenden in de kanalen >100, 1W ipv 200mW, wat erg prettig is en IRL ongeveer 20% performance verbetert.
Ik ga voor de laatste keer in de instellingen duiken en dan laat ik weten of ik er op het andere kanaal op vooruit ga. Dit lijkt mij ook wel nuttige info voor de tevreden AC87U eigenaren. Daarna verlaat ik echt dit topic en laat ik mijn netwerk voorlopig voor wat het is