[VPN] Internetten via een VPN-provider Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 189.623 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik download zelf niet maar vanuit technisch oogpunt vind ik het oplossen van dit soort problemen wel interessant.

Voor Netflix kijken kun je een goedkope VPS ( $2 - $3) in de USA als privé VPN gebruiken maar voor bittorrents kom je dan in het vizier van de MPAA dus dat lijkt mij niet handig. Voor bittorrent zou je dus een VPS moeten hebben in een land waar BREIN en de MPAA niets te vertellen hebben. Dat zijn er niet zoveel vermoed ik, maar misschien dat anderen hier dat wel weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:20:
Nogmaals, jouw NAS blijft zijn eigen ip intern houden.
Jouw services zijn gewoon bereikbaar.

Dat jij ( of andere downloaders ) zo nodig hun bittorrentpoorten ook willen forwarded om de activiteiten anoniem te houden, gaat buiten de regels van tweakers.net om ( assisteren bij downloading )
VPN op server uit: ik kom prima op RDP (via dyndns).
VPN op server aan: ik kom niet meer op RDP (via dyndns).

Hoe regel ik dan dat dit wel werkt? Want ik kom er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
wil je rdp via vpn of daarbuiten?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
SRich schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:44:
wil je rdp via vpn of daarbuiten?
Op het ogenblik daait de server als vpn client, mijn router heeft portforwarding naar m'n server, draait geen vpn, wel dyndns.
Intern kan ik wel rdp-en, extern (dus via dyndns) krijg ik geen verbinding meer als de vpn client draait.

Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Ik bedoel probeer je je server die je via de rdp wil benaderen over vpn of rechtstreeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
SRich schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:15:
Ik bedoel probeer je je server die je via de rdp wil benaderen over vpn of rechtstreeks?
De server is dus een vpn client, en ik wil vanaf een bak die geen vpn draait rdp-en.

Of van mijn part met een bak die ook vpn client is maar dan wordt het verhaal nog moeilijker geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
dragon2 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:26:
[...]

De server is dus een vpn client, en ik wil vanaf een bak die geen vpn draait rdp-en.

Of van mijn part met een bak die ook vpn client is maar dan wordt het verhaal nog moeilijker geloof ik...
Ik heb je een pm/dm gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Voor degene die bij cyberghost een vpn willen afsluiten:

SNH-XM1-GAC

Korting coupon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:08
Ik heb een niet gebruikte router met ddwrt geflashed en die verbind met mijn VPN provider. Alle clients die met die router verbinden zitten dus in die VPN. De Chromecast ook en zo kan ik vanuit het buitenland NL Netflix zien. AirVPN is nog niet geblokkeerd door Netflix en heeft goede snelheden. Ook usenet doe ik via de VPN. Geen torrents meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:13

vr6-only

Blub Blub

Zojuist ook verlengd bij VPN.ht met een jaar. Ik zit veel in Duitsland en daar zijn ze maar al te happig met het uitdelen van boetes.

Via me PC een meting gedaan. Niet slecht.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5170865085.png

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 15-03-2016 23:25 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 14:56
FreshMaker schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:38:
Ik ben toch banger voor de FBI dan voor Brein hoor.
Maar onderschat de samenwerking niet tussen ( in de VS ) de MPAA ofwel licentiehouders en de overheden.
Het is niet zo dat er maar één persoon achter DE overheid schuilgaat, dat zijn even zo goed duizenden mensen, met duizenden taken.
Zodra er een scheet dwars zit, gaan ze actie ondernemen, colateral damage of niet, ik pas er voor om te vertrouwen op een externe partij om dan zonodig dat ene dvdtje op te halen.

Brein gaat voornamelijk achter de Nederlanders aan, die enge Amerikanen gaan achter alles aan ...
Ik snap je punt maar het moet wel realistisch blijven. Nogmaals een VPN biedt op dit moment echt wel voldoende waarborgen.
FreshMaker schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:20:
Nogmaals, jouw NAS blijft zijn eigen ip intern houden.
Jouw services zijn gewoon bereikbaar.

Dat jij ( of andere downloaders ) zo nodig hun bittorrentpoorten ook willen forwarded om de activiteiten anoniem te houden, gaat buiten de regels van tweakers.net om ( assisteren bij downloading )
Het is gewoon toegestaan om over technieken te praten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:26
synoniem schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:44:
Ik download zelf niet maar vanuit technisch oogpunt vind ik het oplossen van dit soort problemen wel interessant.

Voor Netflix kijken kun je een goedkope VPS ( $2 - $3) in de USA als privé VPN gebruiken maar voor bittorrents kom je dan in het vizier van de MPAA dus dat lijkt mij niet handig. Voor bittorrent zou je dus een VPS moeten hebben in een land waar BREIN en de MPAA niets te vertellen hebben. Dat zijn er niet zoveel vermoed ik, maar misschien dat anderen hier dat wel weten?
Voor torrents kan je toch gewoon nog een vpn gebruiken.
Neem een buitenlandse provider als vpn en Brein gaat je niks kunnen maken.
Precies dat zo'n provider onder de indruk zou zijn om logs door te sturen omwille van wat downloads.
Wat ze vooral willen creëren is paniek en dat lijkt te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKS
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-12-2021

iKS

SRich schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:02:
[...]

ipvanish deelt publieke zijn pre shared key, lijkt me niet echt wenselijk....

[...]

Hoe bevalt dat nordvpn
Heb het nu een paar dagen en bevalt redelijk. De client is nogal onhandig (geen latest servers / favourite server list), maar er is mij verteld dat in april een nieuwe client komt die dat wel heeft.

De snelheid is wel een heeeel stuk langzamer dan zonder VPN (had dat probleem bij IPVanish ook, daarom overgestapt). Begin nu toch te denken dat het misschien aan mijn pc ligt ipv aan de vpn. Iemand misschien tips om te checken dat mijn pc niet iets fout doet met de vpn aan?

P.S. Ik ben nogal een noob op het gebied van VPN's dus alle hulp is welkom :)

Edit: Ik heb nu met NordVPN aan volgens speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5172406446.png

Zonder NordVPN aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5172421698.png

Het verschil zou niet zo groot moeten zijn toch?

[ Voor 23% gewijzigd door iKS op 16-03-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
iKS schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:26:
[...]

Heb het nu een paar dagen en bevalt redelijk. De client is nogal onhandig (geen latest servers / favourite server list), maar er is mij verteld dat in april een nieuwe client komt die dat wel heeft.

De snelheid is wel een heeeel stuk langzamer dan zonder VPN (had dat probleem bij IPVanish ook, daarom overgestapt). Begin nu toch te denken dat het misschien aan mijn pc ligt ipv aan de vpn. Iemand misschien tips om te checken dat mijn pc niet iets fout doet met de vpn aan?

P.S. Ik ben nogal een noob op het gebied van VPN's dus alle hulp is welkom :)

Edit: Ik heb nu met NordVPN aan volgens speedtest:
[afbeelding]

Zonder NordVPN aan:
[afbeelding]

Het verschil zou niet zo groot moeten zijn toch?
Probeer eens andere servers. Ik haal normaal gewoon mijn volle snelheid op bepaalde servers van Nordvpn. Bijvoorbeeld op de Duitse servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKS

iKS

Lennyz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:42:
[...]

Probeer eens andere servers. Ik haal normaal gewoon mijn volle snelheid op bepaalde servers van Nordvpn. Bijvoorbeeld op de Duitse servers.
Ah ik dacht dat je het beste servers in nederland kan kiezen omdat dat sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
iKS schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:44:
[...]

Ah ik dacht dat je het beste servers in nederland kan kiezen omdat dat sneller is?
Nee snelheid heeft niet zoveel te maken met waar een server staat. Wel heb je een lagere ping op servers die dichterbij staan. De Nederlandse servers zijn vaak te druk om je maximale snelheid te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKS

iKS

Lennyz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:49:
[...]

Nee snelheid heeft niet zoveel te maken met waar een server staat. Wel heb je een lagere ping op servers die dichterbij staan. De Nederlandse servers zijn vaak te druk om je maximale snelheid te benutten.
Zal straks wat duitse servers proberen dan, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:42
Iemand ervaring met astrill? Ik heb namelijk een coupon gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-07 11:44
Je kunt Astrill 7 dagen gratis proberen zag ik op de site... handig om ervaring mee op te doen. Ik heb zelf geen ervaring met Astrill.
Ben benieuwd wat voor coupon je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
iKS schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:50:
[...]

Zal straks wat duitse servers proberen dan, dankje!
De Nederlandse server 9 werkt behoorlijk snel. Helaas wel een ip-ban voor reageren op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Nou het werkt. Heb Nordvpn genomen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKS

iKS

Lennyz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:49:
[...]

Geweldige tip man dankje, zit nu op een duitse server en dit is mijn snelheid :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5175186733.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Als ik het goed begrijp is AirVPN de beste keus wanneer je een nas hebt en deze via een VPN wilt laten werken, maar ook extern nog wilt kunnen benaderen omdat je bij AirVPN poorten kunt 'forwarden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:16
Maakt het eigenlijk uit met welk je verbind?
Dan bedoel ik niet voor de snelheid maar voor je veiligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Binnetie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:12:
Als ik het goed begrijp is AirVPN de beste keus wanneer je een nas hebt en deze via een VPN wilt laten werken, maar ook extern nog wilt kunnen benaderen omdat je bij AirVPN poorten kunt 'forwarden'?
Hou er bij AIRVPN alleen even rekening mee dat ze TOCH wel iets loggen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/airvpn_zpsolpilaop.jpg

Gebruik iig GEEN herleidbare gebruikersnaam, als je het account aanmaakt, aangezien gebruiker "velorum" uit Duitsland al aan de 19TB zit ;)

Dit gezegd hebbende, lijken ze me een goede partij, zelf ingeschreven voor een maandje proberen
( Netflix werkt kennelijk )

https://www.reddit.com/r/...ant_question_on_possible/

[ Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 18-03-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nu ik er zo naar kijk was dat ook mijn eerste gedachte: een username die niet te herleiden is.
Is er iemand die AirVPN gebruikt en het 'dashboard' kan laten zien hoe je kunt instellen dat je je nas extern kunt benaderen d.m.v. portforwarding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:00:
Nu ik er zo naar kijk was dat ook mijn eerste gedachte: een username die niet te herleiden is.
Is er iemand die AirVPN gebruikt en het 'dashboard' kan laten zien hoe je kunt instellen dat je je nas extern kunt benaderen d.m.v. portforwarding?
Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/air2_zpsnfmeespl.jpg

Nog niet veel uitgezocht, maar zo ziet het er uit

edit :
Veel roepen over anoniem zijn, en dan je eigen screenshots zo openbaren :|
* FreshMaker gaat zich schamen

edit2 :

Netflix met een Canadees IP werkt, maar HOE kan ik nu zien of ik ook werkelijk de Canadese / US Netflix gebruik :| ?

[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 18-03-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja je moet wel het nodig afschermen natuurlijk.
Het ziet er goed uit, er is wel een 'read this' bij het gebruik van portforwarding bij p2p software. Voor Synology nassen zijn handleidingen beschikbaar om in te stellen. Klinkt goed allemaal.

Ben je bij een private tracker nu beter beschermd of niet? Heel veel private trackers blokkeren VPN verbindingen namelijk. De reden hiervoor snap ik niet, maar als argument wordt beweerd dat je veilig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:41
FreshMaker schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:46:
[...]

Gebruik iig GEEN herleidbare gebruikersnaam, als je het account aanmaakt, aangezien gebruiker "velorum" uit Duitsland al aan de 19TB zit
Wel ontzettend toevallig dat al die top 10 users sterrennamen als userID's gekozen hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ASW1 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:38:
[...]

Wel ontzettend toevallig dat al die top 10 users sterrennamen als userID's gekozen hebben. ;)
Ik denk dat ik er achter ben wat ze bedoelen :)

Het is het totaal op de betreffende server ... de naam van die server is Velorum, dus niet de gebruiker an sich

edit:

Mooi is de configurator die ze bieden om een ovpn-file te maken.
binnen 2 minuten de files om US en NL servers op mijn telefoon te gebruiken ( port 443 is de enige die niet blocked is op ons bedrijfs-wifi-netwerk )

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 18-03-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Ik ben zelf heel tevreden van airvpn. Alleen de snelheid naar de VS valt wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-07 13:44
Ik heb nu twee VPN aanbieder's gebruikt en vind ze allebei tergend langzaam als ik een torrent download. Ik lees het hier meer, maar een echte oplossing lijkt er niet te zijn... ik gebruik een synology vanwaar ik een VPN verbinding opzet, ik heb glasvezel van KPN. Ik heb nu PIA en Open AIR geprobeerd. Meer dan 800KB/s krijg ik er niet uit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
inbedrijf schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:13:
Ik heb nu twee VPN aanbieder's gebruikt en vind ze allebei tergend langzaam als ik een torrent download. Ik lees het hier meer, maar een echte oplossing lijkt er niet te zijn... ik gebruik een synology vanwaar ik een VPN verbinding opzet, ik heb glasvezel van KPN. Ik heb nu PIA en Open AIR geprobeerd. Meer dan 800KB/s krijg ik er niet uit. Iemand een idee?
Test eens op een gewone pc. Heb je ook al verschillende servers geprobeerd? Het kan ook zijn dat je cpu te traag is van je Synology om hogere snelheden te behalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Lennyz op 19-03-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKS

iKS

Lennyz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:45:
[...]

Test eens op een gewone pc. Heb je ook al verschillende servers geprobeerd? Het kan ook zijn dat je cpu te traag is van je Synology om hogere snelheden te behalen.
Kan een CPU je downloadsnelheid beinvloeden?? HDD kan ik me nog wel voorstellen (schrijfsnelheid die bottlenecked), maar cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-07 13:44
Zonder VPN haal ik prima snelheden. en ik heb niet direct andere servers geprobeerd maar wel twee aparte VPN aanbieders. Het lijkt mij toch vreemd dat als ik zonder VPN prima snelheden behaal dat mijn NAS er met een VPN toch geen moeite mee moet hebben?
Lennyz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:45:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKS

iKS

inbedrijf schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:03:
Zonder VPN haal ik prima snelheden. en ik heb niet direct andere servers geprobeerd maar wel twee aparte VPN aanbieders. Het lijkt mij toch vreemd dat als ik zonder VPN prima snelheden behaal dat mijn NAS er met een VPN toch geen moeite mee moet hebben?

[...]
Ik zou toch maar wat verschillende servers proberen. Ik dacht eerst ook dat het niet werkte (maximaal 300kb/s ong.), toen dus wat duitse servers geprobeerd en nu haal ik er 3mb/s mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Het lijkt mij toch vreemd dat als ik zonder VPN prima snelheden behaal dat mijn NAS er met een VPN toch geen moeite mee moet hebben?
Met aannames doen kom je niet zo ver. Meten is weten. Dus controleer de load, of probeer, zoals eerder gesuggereerd, een andere pc.
iKS schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:46:
Kan een CPU je downloadsnelheid beinvloeden??
Ja, dat kan. Ver- en ontsleutelen kost rekenkracht.
iKS schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:53:
Ik zou toch maar wat verschillende servers proberen.
Daar schiet je niets mee op als je CPU (of een andere lokale factor) de bottleneck is.

[ Voor 62% gewijzigd door 8088 op 19-03-2016 15:26 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24

[...]
Dat is zeer zeker niet vreemd....hangt ook af hoe krachtig je NAS is want dat vertel je er niet bij.

Als ik naar mijn situatie kijk en mijn 1812+ NAS dan heeft ook hij het redelijk moeilijk met VPN verbindingen.....en het scheelt zeker welke server en welke provider.

AirVPN kwam ik niet verder dan 5MB per seconde terwijl mijn pc een speedtest haalde van 200/200
PIA haal ik met VPN het dubbele op mijn NAS.

mijn verbinding zelf is 500/500 dus ja je NAS kan zeker wel de bottleneck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34
Heb nu een account bij vpnarea. En heb gekozen voor een nl server, maar haal nooit 500mbit. Het hoogste wat ik tot nu toe gehaald heb is rond 150Mbit. Is daar nog wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 09:51
Ik zit gruwelijk te dubben of ik een VPN moet aanschaffen. Ik denk dan zelf aan NordVPN omdat jullie er tevreden over zijn.

Maar ik ben echt een leek op dit gebied. Als ik zo'n abonnement aanschaf, wat moet ik dan aanpassen in mijn router settings of iets dergelijk? Of is het gewoon downloaden, connecten met een server en ready to go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Vitwiz schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:17:
Ik zit gruwelijk te dubben of ik een VPN moet aanschaffen. Ik denk dan zelf aan NordVPN omdat jullie er tevreden over zijn.

Maar ik ben echt een leek op dit gebied. Als ik zo'n abonnement aanschaf, wat moet ik dan aanpassen in mijn router settings of iets dergelijk? Of is het gewoon downloaden, connecten met een server en ready to go?
Meestal zit er software bij en is het dat laatste.
Dat staat vaak wel op de website van de aanbieder. Ook kun je alternatieve software op je router installeren waardoor alle devices in je huis via (w)lan via vpn verbonden worden in plaats van 1 apparaat.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

jaaoie17 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:47:
Heb nu een account bij vpnarea. En heb gekozen voor een nl server, maar haal nooit 500mbit. Het hoogste wat ik tot nu toe gehaald heb is rond 150Mbit. Is daar nog wat aan te doen?
Ik vind 150Mbit al aardig snel. Ga er vanuit dat die server waar jij verbinding mee hebt een 1Gbit netwerkaansluiting heeft dan zou jij met 500Mbit een flink stuk bandbreedte innemen. Je zit natuurlijk niet alleen op die server en zover ik kan zien hebben ze momenteel (slechts) 7 servers in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 16:02
Vitwiz schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:17:

Ik zit exact in hetzelfde schuitje.

Heb wel deze link gelezen:
https://torrentfreak.com/vpn-anonymous-review-160220/

Ik kom er niet uit, en weet ook niet goed welke criteria ik moet aanhouden.

NordVPN heeft nu een 70% korting actie, waarbij je slechts 3$/maand betaald.

Liefst zou ik mijn Ziggo router aanpassen zodat alle verbindingen via VPN lopen en daarnaast nog op mijn eigen laptop en iphone extra instellingen doen, zodat dat ook via dezelfde VPN loopt.

Thuis kijk ik Netflix, dat moet wel blijven werken, maar lijkt me via NL server wel te doen.

Iemand suggesties, naast de genoemde NORD VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Rino schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:26:
[...]

Liefst zou ik mijn Ziggo router aanpassen zodat alle verbindingen via VPN lopen en daarnaast nog op mijn eigen laptop en iphone extra instellingen doen, zodat dat ook via dezelfde VPN loopt.

Thuis kijk ik Netflix, dat moet wel blijven werken, maar lijkt me via NL server wel te doen.

Ik zat in hetzelfde schuitje als jullie. Sinds vorige week heb ik een VPN abbo, eerst een maand om uit te proberen, misschien dat ik nog een andere voor een maand probeer of dat ik deze met een jaar verleng.

Mijn criteria waren; absoluut geen logging, redelijk aantal servers, redelijke snelheid, redelijke prijs, makkelijk installeren. In de toekomst wil ik nog eens kijken naar VPN installatie op mijn router.
De top twee waar ik bij uit ben gekomen waren NORD VPN en PIA, met daar direct achter nog een stuk of 4-5 andere die allemaal bijna hetzelfde leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
Ryack schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:58:
[...]

Ik zat in hetzelfde schuitje als jullie. Sinds vorige week heb ik een VPN abbo, eerst een maand om uit te proberen, misschien dat ik nog een andere voor een maand probeer of dat ik deze met een jaar verleng.

Mijn criteria waren; absoluut geen logging, redelijk aantal servers, redelijke snelheid, redelijke prijs, makkelijk installeren. In de toekomst wil ik nog eens kijken naar VPN installatie op mijn router.
De top twee waar ik bij uit ben gekomen waren NORD VPN en PIA, met daar direct achter nog een stuk of 4-5 andere die allemaal bijna hetzelfde leveren.
Mijn criteria zijn identiek aan die van jou.Ik heb ook PIA en NordVPN als top2 staan.

Heb jij nu dan op elk device een VPN ingericht? En kan je dan ook gelijktijdig het internet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

[...]

De kans dat je een ziggo router hebt lijkt me klein. Ik denk dat je het modem bedoelde?
In het modem kun je niets aanpassen mbt vpn. Dat zul je door middel van een router moeten doen met (meestal) custom firmware.

Edit:
Op je volgende opmerking, bij pia kun je met 5 devices tegelijk verbinding maken als ik me niet vergis. Een router telt als 1 device, dus alles wat daar achter zit 'telt' niet mee.

[ Voor 15% gewijzigd door EWK op 22-03-2016 11:53 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:26
Ziggo heeft ook een router/modem combinatie, daarin kun je ook een VPN toevoegen. Het kan dus wel.

Zelf heb ik overigens alleen een proxy dienst nodig, een VPN is weer te veel van het goede en daarbij wordt m'n NAS onbereikbaar intern. PIA heeft dat wel, maar vind ik nog vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

dutchgio schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:53:
Ziggo heeft ook een router/modem combinatie, daarin kun je ook een VPN toevoegen. Het kan dus wel.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat gelukt is. Edit:
Ik durf zelfs te stellen dat het onmogelijk is

[ Voor 9% gewijzigd door EWK op 22-03-2016 11:57 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:26
Dat kan, ik weet alleen dat de optie aanwezig is. Of het werkt is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

dutchgio schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:59:
Dat kan, ik weet alleen dat de optie aanwezig is. Of het werkt is een tweede.
Het kan niet en het werkt ook niet :9.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Rino schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:49:
[...]
Mijn criteria zijn identiek aan die van jou.Ik heb ook PIA en NordVPN als top2 staan.

Heb jij nu dan op elk device een VPN ingericht? En kan je dan ook gelijktijdig het internet op?
Nog niet op elke device, dat is wel de bedoeling. Bij PIA (en volgens mij ook bij NordVPN) mag je 5 verbindingen tegelijk maken. Gelijktijdig internetten zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
Ryack schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Nog niet op elke device, dat is wel de bedoeling. Bij PIA (en volgens mij ook bij NordVPN) mag je 5 verbindingen tegelijk maken. Gelijktijdig internetten zou geen probleem moeten zijn.
Bij NordVPN mag je inderdaad 6 verbindingen maken, maar dan moet je wel voor elke verbinding een ander protocol gebruiken (L2TP, PPTP, OpenVPN TCP en OpenVPN UDP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
dutchgio schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:53:

Zelf heb ik overigens alleen een proxy dienst nodig, een VPN is weer te veel van het goede en daarbij wordt m'n NAS onbereikbaar intern. PIA heeft dat wel, maar vind ik nog vrij duur.
Met AirVPN kan je portforwarding doen om je nas te kunnen benaderen. Ze hebben handleidingen hoe je dit op een nas insteld: https://airvpn.org/topic/...figure-a-synology-device/

Zie dit: FreshMaker in "[VPN] Internetten via een VPN-provider"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 07-07 16:24
Wat is eigenlijk aan te bevelen?

Ik kan op mijn router een VPN instellen, Asus RT-AC66U met merlin Firmware, alleen dan loopt al het verkeer achter mijn router via de VPN verbinding en voor gamen wil ik geen vertaging etc.

Het gaat eigenlijk alleen om mijn synology NAS, kan ik ook alleen dit apparaat binnen mijn netwerk via een VPN laten lopen?

[ Voor 17% gewijzigd door Equazor_ op 22-03-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat kan, zie mijn vorige bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Ik vind het bericht nergens terug maar ik heb hier is gelezen dat veel vpn-aanbieders ook "hidden tracking" gebruiken. Zo hebben ze je activiteit wel in logs. Geen idee of nord vpn of pia zich hier aan bezondigt maar het is een uitdaging om een deftige vpn-aabieder te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Rino schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:56:
[...]

Bij NordVPN mag je inderdaad 6 verbindingen maken, maar dan moet je wel voor elke verbinding een ander protocol gebruiken (L2TP, PPTP, OpenVPN TCP en OpenVPN UDP)
Dit heb je verkeerd begrepen. Je kunt gerust 6 verbindingen via Openvpn maken. Je kunt alleen niet 2x bijvoorbeeld OpenVPN UDP op dezelfde server. Wel op een andere server. Dus OpenVPN UDP en TCP kan prima op dezelfde server.

Je kunt wel gewoon 2x OpenVPN UDP op 2 verschillende servers.
Equazor_ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:40:

Ik kan op mijn router een VPN instellen, Asus RT-AC66U met merlin Firmware, alleen dan loopt al het verkeer achter mijn router via de VPN verbinding en voor gamen wil ik geen vertaging etc.

Het gaat eigenlijk alleen om mijn synology NAS, kan ik ook alleen dit apparaat binnen mijn netwerk via een VPN laten lopen?
Het makkelijkste is dan een aparte router neer te zetten waar je alleen de NAS aanhangt. Of je kunt gewoon de NAS instellen dat hij verbindt met de VPN.

[ Voor 35% gewijzigd door Lennyz op 23-03-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 12:18
Engadget heeft vandaag een klein overzicht geplaatst (weliswaar onder de noemer "buyer's guide" maar het is gewoon een opsomming) van VPN-providers die vandaag een speciale actie hebben om voor een habbekrats de lifetime-subscriptions aan te schaffen (via StackSocial).

Lifetime-subscriptions:
  • PureVPN voor $69 (normaal $600)
  • VPN Unlimited voor $39 (normaal $500)
  • Zenmate Premium voor $49 (normaal $850)
  • VPNSecure voor $59 (normaal $450)
  • ProXPN Premium voor $39 (normaal $375)
Ik zie dat Zenmate inmiddels uitverkocht is. Verder is het met dit lijstje best lastig om een goede keuze te maken. Zit er een uitschieter bij die stukken beter is dan de rest of maakt het niet zoveel uit?

[ Voor 0% gewijzigd door Sky Lynx op 30-03-2016 00:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik blijf het een vreemd buisiness model vinden, en vertrouw het gewoon niet.
Hoe lang kan zoiets bestaan voordat de kosten hoger dan de baten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:03
Equazor_ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:40:

Je kan met die firmware een VPN instellen en dan één of enkele devices uit je netwerk via de VPN laten lopen.
De rest gaat dan via de gewone verbinding, fijn is dan dat je bijvoorbeeld ook de verbinding kan laten verbreken indien de VPN down gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Bongoarnhem op 23-03-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
Ahh dat zou super zijn, dat kan ik mijn smart TV met netflix ook via een Amerikaanse vpn laten lopen (als netflix niet inmiddels alle VPN's geblokkeerd heeft) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 06:20
dag tweakers,
momenteel heb ik naar volle tevredenheid een account bij Nordvpn.
echter wat ik niet kan vinden bij een search op het internet:
hoe veilig is de dataverbinding (3g) van een mobieltje? Is het verstandig om hier ook de vpn te gebruiken?
Ik weet dat het met openbare wifi niet handig is zonder vpn, hoe zit dat eigenlijk met de 3g?

wie weet hier het antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champain
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 14:41
Sky Lynx schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:57:
Engadget heeft vandaag een klein overzicht geplaatst (weliswaar onder de noemer "buyer's guide" maar het is gewoon een opsomming) van VPN-providers die vandaag een speciale actie hebben om voor een habbekrats de lifetime-subscriptions aan te schaffen (via StackSocial).

Lifetime-subscriptions:
  • PureVPN voor $69 (normaal $600)
  • VPN Unlimited voor $39 (normaal $500)
  • Zenmate Premium voor $49 (normaal $850)
  • VPNSecure voor $59 (normaal $450)
  • ProXPN Premium voor $39 (normaal $375)
Ik zie dat Zenmate inmiddels uitverkocht is. Verder is het met dit lijstje best lastig om een goede keuze te maken. Zit er een uitschieter bij die stukken beter is dan de rest of maakt het niet zoveel uit?
Ik had dezelfde vraag en heb even her-en-der wat reviews gelezezen. Het gevaar van 'lifetime-subscriptions' van kleine bedrijfjes is dat deze wel eens na een jaar of twee ophouden te bestaan en verder gaan onder een nieuwe noemer. Vaarwel subscription.

Ben zelf uitgekomen op ProXPN Premium. ProXPN bestaat al wat jaartjes en heeft behoorlijke reviews. Werkt allemaal naar behoren, alleen ben ik niet echt heel blij met mn snelheidsafname. Ik log in op de server in Amsterdam en zit hier ruim 20 km vandaan. Zit normaal op ziggo met een snelheid van 120Mbps / 12 Mbps naar nu met ProXPN VPN 22 / 22 Mbps. Geen idee eigenlijk wat ik zou mogen verwachten, ik las een afname van rond de 20%. Verder wel een goede interface en bruikbaar op mn mobile iOS-devices en keuze uit voldoende servers. Nog niet echt gespeeld met netflix/streaming.. Ik kijk het nog een paar daagjes aan.

/edit: Als ik Stockholm als server gebruik zit ik op 322/12 Mbps op 53ms ping. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
[...]

Werkt goed ook het streamen en downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Mochten mensen hier tegenaan lopen, en volgens mij doen een hoop mensen dat, heb ik de oplossing om je NAS te kunnen bereiken van buitenaf als je ook een DDNS hebt ingesteld en je op de Synology NAS ook je VPN hebt ingesteld :

zet je DDNS op je eigen externe IP adres
ga naar network en onder General op tabblad general open je de advanced settings.
Zet hier een vinkje bij multiple gateways/

et voila.
de NAS is weer bereikbaar vanaf extern net als bijvoorbeeld spotweb en alle andere programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Klinkt heel interessant. Op een andere forum last ook over multiple gateways, maar verder niks.
Moet je niet voor DDNS ook je router instellen via de Synology? Want deze wordt niet herkend door mijn Synology. Heb je hier misschien een handleiding van? Want ik twijfel nog steeds aan AirVPN ivm de portforwarding die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Weet iemand hoe ik onder Android 6, met de ingebouwde VPN-client al het verkeer over de VPN kan laten lopen?

Ik heb een VPN-connectie opgebouwd met m'n Fritz!box 7360 wat werkt, maar ik zie bijv. op http://ipinfo.io/ dat hij niet het IP-adres van m'n thuisverbinding pakt, maar van de aansluiting waar ik op dat moment mee verbonden ben.

Ik heb al geprobeerd om als route 0.0.0.0/0 mee te geven, maar dan werkt het helemaal niet meer. Met route 192.168.4.0/24 heb ik wel internet maar loopt het dus gedeeltelijk buiten de VPN om.

Edit: Nu ik op vakantie ben nog eens geprobeerd om 0.0.0.0/0 als route in te geven (als enige route) en nu werkt het wel. Vreemd, maar mooi dat het werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Ik gebruik nu ongeveer 4 maanden PIA en het bevalt me goed. Als het draait merk ik er weinig van, dus dat is positief. Alleen krijg nu soms de vraag of ik geen robot ben:-)

Het enige probleem dat ik heb is het volgende:
Als mijn iMac (El Capitan, laatste versie PIA) uit de slaapstand komt dan duurt het lang voor dat hij weer verbinding heeft met een server en moet ik hem bijna altijd eerst disconnecten en daarna weer connecten. En dan vind hij wel weer verbinding. Dit werkt toch minder prettig.

Herkennen mensen dit? Zo ja is hier iets aan te doen of kan ik beter een adere VPN nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien niet specifiek benoemd hier, maar Netflix heeft dus ipv6 adressen en was aan het testen met HEnet (https://ipv6.he.net/)

Nu de pc's ook een IPv6 adres krijgen, kom ik dus door die tunnel op de Amerikaanse Netflix,

De android TV hier en via de Android App is het gewoon de NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Binnetie schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:54:
Klinkt heel interessant. Op een andere forum last ook over multiple gateways, maar verder niks.
Moet je niet voor DDNS ook je router instellen via de Synology? Want deze wordt niet herkend door mijn Synology. Heb je hier misschien een handleiding van? Want ik twijfel nog steeds aan AirVPN ivm de portforwarding die ze hebben.
Nee ik heb niets in mijn router gezet. Alleen de ddns van no-ip met men externe ip adres en die multiple gateway aan.
En natuurlijk de vpn van PIA in dit geval

Daarna was alles extern bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Yarisken schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:27:
[...]

In Duitsland zijn er advocatenkantoren die rijk aan het worden zijn in het vatten van overtreders. Dus wees maar zeker dat ze dit ook gaan proberen in Nederland. Met een buitenlandse vpn dienst ben je voorlopig nog wel "veilig".
En als je een buitenlandse dienst gebruikt en daarvan een Nederlandse server gebruikt is dat dan ook nog veilig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarisken
jaaoie17 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:00:
[...]

En als je een buitenlandse dienst gebruikt en daarvan een Nederlandse server gebruikt is dat dan ook nog veilig?
Ja, dan komen ze uit op het ip van nederland en dan kunnen ze je niks maken. Ze kunnen niet zien welk verkeer over je vpn gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
Wie heeft hier ervaring met NordVPN? ik heb een abonnement voor een maand afgesloten om het te proberen, maar bijna alle servers die ik probeer blijven rond de 5~7Mbit hangen, en dat is erg laag i.c.m. met een 150Mbit ziggo abonnement.

Het maakt niet uit of ik een vpn in nederland pak of 1 in de US.

Het maakt niet uit of ik de VPN in mijn router aan zet RT-AC66U van asus of de windows app gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Equazor_ schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:09:
Wie heeft hier ervaring met NordVPN? ik heb een abonnement voor een maand afgesloten om het te proberen, maar bijna alle servers die ik probeer blijven rond de 5~7Mbit hangen, en dat is erg laag i.c.m. met een 150Mbit ziggo abonnement.

Het maakt niet uit of ik de VPN in mijn router aan zet RT-AC66U van asus of de windows app gebruik.
Mijn ervaringen zijn dat de Duitse servers vaak goede snelheid bieden. Het protocol wil ook nog wel eens verschil maken. Ik gebruik LL2TP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Ik heb Nord ook gebruikt maar de snelheden waren om te janken. Ik had een jaar abo maar dat heb ik niet verlengd.
Oh, en even een privacy tip, doe geen betalingen met een credit card o.i.d. via VPN. Ik ben erachter gekomen dat creditcard maatschappijen, maar ook banken, bij iedere online betaling je ip loggen. Op zich niet zo gek maar als je dat via een VPN doet, omdat je enigszins anoniem wil blijven, dan staat jouw identiteit (naam op creditcard) wel aan het IP van de VPN gelinkt inclusief hetgeen waar je een betaling voor gedaan hebt. Op zich nog steeds geen groot probleem maar deze metadata is wel weer erg handig voor anderen die wellicht willen weten wat je uitspookt en waarmee. Ik gebruik nu alleen nog maar een anonieme debetcard om betalingen te doen voor online zaken, alleen wordt dit niet overal geaccepteerd dus soms is het pech en kan ik geen online diensten afnemen, maar dat is dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
regmaster schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 23:22:
[...]

Ik heb Nord ook gebruikt maar de snelheden waren om te janken. Ik had een jaar abo maar dat heb ik niet verlengd.
Oh, en even een privacy tip, doe geen betalingen met een credit card o.i.d. via VPN. Ik ben erachter gekomen dat creditcard maatschappijen, maar ook banken, bij iedere online betaling je ip loggen. Op zich niet zo gek maar als je dat via een VPN doet, omdat je enigszins anoniem wil blijven, dan staat jouw identiteit (naam op creditcard) wel aan het IP van de VPN gelinkt inclusief hetgeen waar je een betaling voor gedaan hebt. Op zich nog steeds geen groot probleem maar deze metadata is wel weer erg handig voor anderen die wellicht willen weten wat je uitspookt en waarmee. Ik gebruik nu alleen nog maar een anonieme debetcard om betalingen te doen voor online zaken, alleen wordt dit niet overal geaccepteerd dus soms is het pech en kan ik geen online diensten afnemen, maar dat is dan maar zo.
En via paypal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Paypal is sowieso een issue. Ik ben destijds gestopt met het gebruik van Paypal toen deze een betaling aan Mullvad blokkeerde. Volgens de uitleg van Paypal blokkeren ze betalingen als ze zaken vermoeden die om illegale handelingen gaan. Voor mij redenen genoeg om geen zaken meer te doen via Paypal want Mullvad is één van de betere VPN providers en daarvan is nergens bekend dat ze illegale handelingen verrichten. De Ku Klux Klan doet dat wel maar daar kun je gewoon geld naar overmaken via Paypal. Een bedrijf dat er een dergelijke dubbele moraal op na houdt is niet een bedrijf waar ik zaken mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
Ik heb bij nordvpn met bitcoins betaald ☺, ik kijk het nog even aan.
Kan iemand nog een andere vpn aanbevelen die wel snel genoeg is voor Netflix en ook p2p ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 15:42

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb net een ProXPN lifertime abbo afgesloten.... hiervoor had ik Proxy.sh....

Een nadeel, ProXPN heeft nagenoeg GEEN uitgebreide support /tips/tricks pagina's voor verschillende devices.... echt slecht.

Snelheid is in DE en Stockholm wel beter(86-90mbps).... Nederland gek genoeg absoluut niet(25-30mbps)

Ik heb een 100mbit verbinding (glas)

[ Voor 9% gewijzigd door spanx op 04-04-2016 07:36 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
spanx schreef op maandag 04 april 2016 @ 07:35:
Ik heb net een ProXPN lifertime abbo afgesloten.... hiervoor had ik Proxy.sh....

Een nadeel, ProXPN heeft nagenoeg GEEN uitgebreide support /tips/tricks pagina's voor verschillende devices.... echt slecht.
https://support.proxpn.com/

https://www.proxpn.com/mobile/index.php

Wat heb j emeer nodig dan buiten openvpn / pptp support ?
instellingen zijn overal hetzelffde, alleen de server en naam/ww combinatie is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz

Dat is echt veel te laag. Ik behaal gewoon vrijwel mijn maximale snelheid (100/100). De Nederlandse servers zijn wel iets drukker, maar Duitse servers gewoon maximaal.

Als je echt op alle servers zo'n lage snelheid behaalt dan ligt het probleem bij jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-06 10:14
ProXPN is toch helemaal geen veilige keuze aangezien het in Nederland gevestigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
springfield89 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:54:
ProXPN is toch helemaal geen veilige keuze aangezien het in Nederland gevestigd is?
Waarom zou dat niet veilig zijn?
Het doel is om je internet verkeer af te schermen. Zolang de VPN provider geen logs bijhoud, maakt het niet uit waar ze staan. Op het moment ze het wel gaan loggen is het een wijziging van voorwaarden en dienen ze je hierover te informeren.
Zodra een vpn provider logs gaat bijhouden kunnen die altijd opgevraagd worden door een derde, mits die een gerechtelijk bevel in de handen heeft.
Daarnaast, hoezo zit ProXPN in Nederland? Ze zitten namelijk in California (SAN Fransisco)?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 15:42

spanx

_Sp[A]nX_

Ganymedus schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 01:57:
[...]

Waarom zou dat niet veilig zijn?
Het doel is om je internet verkeer af te schermen. Zolang de VPN provider geen logs bijhoud, maakt het niet uit waar ze staan. Op het moment ze het wel gaan loggen is het een wijziging van voorwaarden en dienen ze je hierover te informeren.
Zodra een vpn provider logs gaat bijhouden kunnen die altijd opgevraagd worden door een derde, mits die een gerechtelijk bevel in de handen heeft.
Daarnaast, hoezo zit ProXPN in Nederland? Ze zitten namelijk in California (SAN Fransisco)?
dus potenieel onveiliger (NSA/Amerikaans gerechtssysteem)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
Lennyz schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:15:
[...]

Dat is echt veel te laag. Ik behaal gewoon vrijwel mijn maximale snelheid (100/100). De Nederlandse servers zijn wel iets drukker, maar Duitse servers gewoon maximaal.

Als je echt op alle servers zo'n lage snelheid behaalt dan ligt het probleem bij jezelf.
Ik heb een stuk of 10 NL servers en een stuk of 5 US servers geprobeerd.
Moet ik in de router nog poorten open zetten voor de vpn vebinding?
Ik gebruik trouwens openVPN, of zijn de snelheden beter met PPTP?

[ Voor 13% gewijzigd door Equazor_ op 05-04-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zijn die clients van je niet gewoon veel te sloom om te encryptie bij te kunnen benen? Windows app heb je het dan over een mobiel toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
ASW1 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:31:
[...]

Zijn die clients van je niet gewoon veel te sloom om te encryptie bij te kunnen benen? Windows app heb je het dan over een mobiel toestel?
De router RT-AC66U zou misschien kunnen maar de windows app draai ik op een i7-2600k met 16GB ram dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Equazor_ schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:59:
[...]

Ik heb een stuk of 10 NL servers en een stuk of 5 US servers geprobeerd.
Moet ik in de router nog poorten open zetten voor de vpn vebinding?
Ik gebruik trouwens openVPN, of zijn de snelheden beter met PPTP?
Dit is een speedtest op een willekeurige Duitse server.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5225956453.png

En dit is bijvoorbeeld op NL8

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5225968318.png

Allemaal via OpenVPN.

Neem anders even contact op met de chat via de website. Daar kunnen ze vast wel helpen het probleem te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Lennyz op 05-04-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ganymedus schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 01:57:
[...]
proXPN Direct LLC
548 Market St. #27713
San Francisco
CA, 94104-5401

proXPN B.V.
POSTBUS 218
1970 AE
IJMUIDEN
HOLLAND

proXPN Ltd.
145-157 St John Street
London
EC1V 4PW
England

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Equazor_ schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:06:
[...]

De router RT-AC66U zou misschien kunnen maar de windows app draai ik op een i7-2600k met 16GB ram dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb al een keer eerder op je gereageerd, maar vooruit, nog maar een keertje. Ik heb de vpn ook in een rt-ac66u ingesteld via l2tp verbinding en een Duitse server (bijvoorbeeld de4). Werkt prima. Ik had slechte ervaringen met het pptp protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
spanx schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:10:
[...]

dus potenieel onveiliger (NSA/Amerikaans gerechtssysteem)
Dat is waar.
Veiligheid en gemak gaan helaas nooit samen....
dragon2 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:35:
[...]

proXPN Direct LLC
548 Market St. #27713
San Francisco
CA, 94104-5401

proXPN B.V.
POSTBUS 218
1970 AE
IJMUIDEN
HOLLAND

proXPN Ltd.
145-157 St John Street
London
EC1V 4PW
England
I stand corrected...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-06 10:14
Mja in hoe verre worden er daadwerkelijk geen logs bij gehouden? De medewerking krijgen van een Nederlands bedrijf zal ook vele gemakkelijker zijn. Better safe than sorry.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Private Internet Access VPN 2 jaar lang toegang voor 60 dollar.

Dat is een prima VPN voor 2,30 euro per maand. Aanbieding geldt 3 dagen.

Erg goede prijs kwaliteit http://thenextweb.com/off...vate-internet-access-vpn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
alwaysleft schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:25:
Private Internet Access VPN 2 jaar lang toegang voor 60 dollar.

Dat is een prima VPN voor 2,30 euro per maand. Aanbieding geldt 3 dagen.

Erg goede prijs kwaliteit http://thenextweb.com/off...vate-internet-access-vpn/
Goede tip, dankjewel!
Is deze beter dan de ProXPN die je levenslang kunt krijgen voor 35$? Ik neem aan van wel eigenlijk.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ganymedus schreef op donderdag 07 april 2016 @ 01:58:
[...]

Goede tip, dankjewel!
Is deze beter dan de ProXPN die je levenslang kunt krijgen voor 35$? Ik neem aan van wel eigenlijk.... :+
PIA is 1 ban de grotere spelers op de VPN markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ganymedus schreef op donderdag 07 april 2016 @ 01:58:
[...]

Goede tip, dankjewel!
Ik heb ook ProXPN, maar de snelheid op bijna al mijn devices is erg langzaam op al hun servers, en ze hebben geen officiële ondersteuning voor *nix-systemen.

Hun support komt vervolgens niet verder dan 'probeer eens een andere server die dichterbij is'. De Amsterdam-server staat op maximaal 10km van mijn huis, en geeft max 5 Mbs.

In de praktijk gebruik ik het dus niet, dus ik heb ook een PIA-abo afgesloten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.klaassen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-06 18:33
Op diverse website's kom ik PureVPN tegen met over het algemeen positieve reviews. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:53

shinchan03

Niels

Vorig jaar heb ik uiteindelijk gekozen voor PureVPN. Veel uitleg te vinden op hun website over het instellen van apparaten. Ze hebben voor elk platform eigenlijk wel een app/programma. Daarnaast hebben ze veel servers en stabiele lijnen. Ik heb er dan ook gewoon een goede ervaring mee.

Op dit moment heb ik een jaarabo, daarna ga ik wel weer even een vergelijk doen, maar kans is wel gewoon aanwezig dat ik blijf bij PureVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
mr.klaassen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:53:
Op diverse website's kom ik PureVPN tegen met over het algemeen positieve reviews. Heeft iemand hier ervaring mee?
PureVPN stond bij mij op de shortlist maar is afgevallen omdat ze logging van de connecties en datagebruik bijhouden.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.