[VPN] Internetten via een VPN-provider Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 189.762 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 21:28
Ryack schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:05:
[...]

PureVPN stond bij mij op de shortlist maar is afgevallen omdat ze logging van de connecties en datagebruik bijhouden.
Volgens hun privacy policy wordt er niks bij gehouden...

https://www.purevpn.com/privacy-policy.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Sky2k schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:44:
[...]
Volgens hun privacy policy wordt er niks bij gehouden...

https://www.purevpn.com/privacy-policy.php
Volgend stukje komt uit de tekst van jouw link:
The time when a successful connection is made with our servers is counted as a “connection” and the total bandwidth used during this connection is called “bandwidth”. Connection and bandwidth are kept in record to maintain the quality of our service.
Ze houden wel een logging van de connecties en het datagebruik bij. Wat ze niet bijhouden is wat je down- en/of upload. In theorie zou, als er een logging van een server is waarmee je verbinding maakt (niet de PureVPN server maar jouw werkelijke bestemming) dan kan dit naast de logging van PureVPN worden gelegd en zo kan een persoon aan een actie, down/upload worden gelinkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Ryack op 07-04-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
alwaysleft schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:25:
Private Internet Access VPN 2 jaar lang toegang voor 60 dollar.

Dat is een prima VPN voor 2,30 euro per maand. Aanbieding geldt 3 dagen.

Erg goede prijs kwaliteit http://thenextweb.com/off...vate-internet-access-vpn/
Hartstikke bedankt voor de tip! Scheelt toch wel veel t.o.v. 10$ per maand voor IPVanish ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 18:30
De aanbieding van Private Internet Access VPN 2 jaar staat niet op hun eigen site.
Is het afsluiten van een betaalde VPN en proxy server beter dan bv gebruik te maken van een gratis VPN add-on voor een browser en een gratis anonieme proxy om content via torrent te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb nu ook die PIA VPN aangeschaft voor 2 jaar. Dit is toch ook gewoon met 5 verbindingen tegelijk?

Ik wil hier in dit huis een VPN opzetten, maar vraag me af wat ik het beste kan doen.
- Er hangt hier een Synology aan waarvan ik de torrents via VPN wil laten gaan
- een router (TL-WR1043ND v1.8) welke op dit moment nog OpenWRT draait maar ik zo ga updaten naar Gargoyle. Hiermee wil ik in het netwerk de Raspberry Pi met OSMC via VPN laten gaan. En alle downloads (torrents) van laptops/computers op het netwerk via VPN.

Wat is nu het slimste wat ik kan doen? Op de Synology zelf VPN instellen en hiermee de poort van Download Station laten lopen via VPN? Of alles laten lopen via de VPN op de TP-link?

(mij lijkt het laatste?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

alwaysleft schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:25:
Private Internet Access VPN 2 jaar lang toegang voor 60 dollar.

Dat is een prima VPN voor 2,30 euro per maand. Aanbieding geldt 3 dagen.

Erg goede prijs kwaliteit http://thenextweb.com/off...vate-internet-access-vpn/
_/-\o_
Bedankt, dit heeft toch de doorslag gegeven om er eentje te nemen. Heb al veel goede dingen gehoord over PIA en zelf ooit met een trial geprobeerd.
De weg naar GNU / Linux met free software en hogere privacy begint voor mij :+
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:17:
Ik heb nu ook die PIA VPN aangeschaft voor 2 jaar. Dit is toch ook gewoon met 5 verbindingen tegelijk?

Ik wil hier in dit huis een VPN opzetten, maar vraag me af wat ik het beste kan doen.
- Er hangt hier een Synology aan waarvan ik de torrents via VPN wil laten gaan
- een router (TL-WR1043ND v1.8) welke op dit moment nog OpenWRT draait maar ik zo ga updaten naar Gargoyle. Hiermee wil ik in het netwerk de Raspberry Pi met OSMC via VPN laten gaan. En alle downloads (torrents) van laptops/computers op het netwerk via VPN.

Wat is nu het slimste wat ik kan doen? Op de Synology zelf VPN instellen en hiermee de poort van Download Station laten lopen via VPN? Of alles laten lopen via de VPN op de TP-link?

(mij lijkt het laatste?)
Ja dit is met 5 verbindingen, staat ook op de actie site...

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Hoe zijn de ervaringen met PIA VPN? Ik denk er zelf ook over om dit aan te schaffen, ondanks mijn lage internetsnelheid.
Wat is de beste manier om te betalen: Paypal of credit-card? Ik wil eigenlijk niet te veel persoonlijke bankgegevens prijsgeven en ik heb gehoord dat het ook mogelijk is om een Paypal-account te openen zonder dat je die koppelt aan een bankrekening of credit-card. Klopt dat?

[ Voor 53% gewijzigd door CoolDude99 op 10-04-2016 22:48 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

CoolDude99 schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:42:
Hoe zijn de ervaringen met PIA VPN? Ik denk er zelf ook over om dit aan te schaffen, ondanks mijn lage internetsnelheid.
In heb goede ervaringen. Goede snelheid, zeggen niets te loggen. Heb je concrete vragen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
EWK schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:47:
[...]

In heb goede ervaringen. Goede snelheid, zeggen niets te loggen. Heb je concrete vragen?
Heb je bij alle servers een goede verbinding? Kun je alle pagina`s op het internet openen met welke server dan ook? Ik heb nu een vpn proxy add-on in mijn browser, maar daar kan ik niet toegang krijgen tot alle pagina`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Heeft iemand een handleiding voor VPN van PIA instellen voor Gargoyle (1.8.1)?
Ik heb er verschillende gevonden maar ik krijg het hiermee niet voor elkaar.

Ik heb sowieso problemen om via SSH in te loggen op Gargoyle. Ik heb SSH enabled en de poort op standaard 22 gelaten. Via Putty kan ik wel verbinden, maar ik heb geen idee hoe ik dan bestanden kan vervangen. Via FileZilla en WinSCP kan ik niet inloggen op de router (TL-WR1043ND v1.8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
CoolDude99 schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:50:
[...]

Heb je bij alle servers een goede verbinding? Kun je alle pagina`s op het internet openen met welke server dan ook? Ik heb nu een vpn proxy add-on in mijn browser, maar daar kan ik niet toegang krijgen tot alle pagina`s.
Niet alle servers zijn super snel, maar ik gebruik VPN met name voor downloaden en zet de VPN in de nacht aan zodat het downloaden klaar is als ik in de morgen opsta. Ideaal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

CoolDude99 schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:42:
Wat is de beste manier om te betalen: Paypal of credit-card? Ik wil eigenlijk niet te veel persoonlijke bankgegevens prijsgeven en ik heb gehoord dat het ook mogelijk is om een Paypal-account te openen zonder dat je die koppelt aan een bankrekening of credit-card. Klopt dat?
Ik heb per creditcard betaalt, dit kan me niet zo veel schelen, zolang ze niet loggen kan die koppeling toch niet gelegd worden. Loggen ze wel kan de koppeling wel tussen eigen IP + end-point gelegd worden en ben je toch nat.
En ja zoals je wellicht ook al op google gevonden hebt :? kun je een paypal account aanmaken zonder koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
@ alwaysleft: Gebruik je vooral de Nederlandse server of toch een andere?
@ True: als ze wel loggen, zullen ze dat toch van tevoren moeten melden vanwege een verandering van hun voorwaarden?

Geeft die add-on die ik nu gebruik ook enige bescherming of helemaal niet? Hetzelfde geldt voor het gebruik van een gratis proxy in utorrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
CoolDude99 schreef op maandag 11 april 2016 @ 03:01:
@ True: als ze wel loggen, zullen ze dat toch van tevoren moeten melden vanwege een verandering van hun voorwaarden?

Geeft die add-on die ik nu gebruik ook enige bescherming of helemaal niet? Hetzelfde geldt voor het gebruik van een gratis proxy in utorrent?
Wat ik heb gelezen over browser add-ons is dat ze mogelijk lekken. Als in jouw echte IP zou soms toch gelezen kunnen worden.

Wat betreft gratis proxy/VPN ed., voor niks gaat de zon op. Wat ik heb gelezen, is dat ze bijna allemaal volledige logging bijhouden en dat de snelheid erg laag is. Ik heb zelf nooit een gratis variant gebruikt, dus heb dit alleen van het internet. Het kan zijn dat er wel degelijk goede gratis versies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Lees inderdaad dat de browser add-on wel aan logging doet.
De proxy zegt dat zij zorgt voor hoge anonimiteit (met https protocol), maar dat zegt waarschijnlijk niets over logging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
CoolDude99 schreef op maandag 11 april 2016 @ 03:01:

Ook de Duitse server. Maar is gewoon afhankelijk van tijdstip en drukte op de server. Maar voor mij meer dan genoeg snelheid hoor.

Gewoon het desktop programma van PIA installeren, uitstekende software en ben je helemaal beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

CoolDude99 schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:50:
[...]

De verbinding is prima, snelheid dik in orde. Wel merk je soms (doordat je je ipadres met honderden of duizenden gebruikt) je ipadres ergens gebanned is, als iemand ergens op een forum eens heeft lopen spammen bijvoorbeeld.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
iDeal blijkt nu ook een betalingsmogelijkheid te zijn bij PIA.
Hoe bevalt PIA op een smartphone? Heb je dezelfde resultaten qua verbinding (stabiel) en snelheid als op een gewone pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:08
CoolDude99 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:21:
Hoe bevalt PIA op een smartphone? Heb je dezelfde resultaten qua verbinding (stabiel) en snelheid als op een gewone pc?
Werkt op zich prima, ik heb wel de indruk dat het en-/decrypten behoorlijk wat extra batterij kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Gebruik je bij de VPN de Nederlandse server of toch een buitenlandse server? Het maakt toch niets uit als je de Nederlandse server gebruikt qua anonimiteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

CoolDude99 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:29:
Gebruik je bij de VPN de Nederlandse server of toch een buitenlandse server? Het maakt toch niets uit als je de Nederlandse server gebruikt qua anonimiteit?
tl;dr beneden

Is de Nederlandse server net zo anoniem als gebruik maken van de server in Nieuw Zeeland?
Nee niet net zo. De kans dat je dingen doet die in Nederland niet mogen is groter dan dat je wat doet wat in Nieuw Zeeland niet mag, immers anders had je geen VPN nodig gehad voor iets wat in Nieuw Zeeland niet mag toch? Laten we zeggen je upload copyright protected videobeeld, een bepaalde stichting wil je hiervoor voor de rechter slepen we noemen deze stichting even Brein, ze hebben alleen je IP. Ze weten niet dat jij dat bent want ze gaan geen Nieuw Zeelands IP achtervolgen ze hebben immers geen rechten in Nieuw Zeeland, mochten ze dit wel hebben volgt het volgende scenario, mochten ze dit niet hebben zullen ze je niet eens kunnen achtervolgen.

Laten we zeggen dat er een Nieuw Zeelandse stichting is die voor bedrijven mensen achtervolgt voor dezelfde soort belangen we noemen deze even Brain-of-a-Kiwi(BoaK). BoaK ziet een Nieuw Zeelands IP welke ze willen achterhalen, ze gaan naar de rechter want de provider van dit IP geeft niets af. De rechter geeft toestemming, de provider moet de eigenaar afgeven. De eigenaar is een VPN-hoster. Deze heeft geen logs en BoaK komt niet verder.

Stel ze hebben wel logs BoaK komt verder ziet dat jij Nederlands bent en zal dan nog internationaal moeten gaan vervolgen om bij jou te kunnen komen. Minder waarschijnlijk dus. Stel het was Brein die in Nieuw Zeeland je IP tracet ze krijgen van de rechter toestemming, de provider geeft de eigenaar af, dit is de VPN-hoster, deze heeft geen logs. Ze kunnen je niet traceren. Stel ze hebben wel logs, ze kunnen je traceren naar Nederland en hebben je echte IP. Nu moeten ze bij de Nederlandse rechter toestemming vragen voor het IP want de Nederlandse provider geeft ook geen namen bij een IP. Als ze dit ook nog eens krijgen zullen ze je pas kunnen achtervolgen.

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat als jij in Nederland vervolgt moet wordt moeten er nog net wat extra stapjes gemaakt worden als jij gebruik maakt van een buitenlandse VPN server.
Hoewel je vraag was of het net zo anoniem was, ja je bent net zo anoniem het verschil zit hem niet in de anonimiteit maar in de moeilijkheid om jouw eigen IP te achterhalen. Dit zal bij gebruiken van een buitenlandse server of via buitenlandse servers(NL > NZ vpn server > NL vpn server) moeilijker gaan door de drempel van de buitenlandse host en de het buitenlandse gerechtshof.

Mijn verhaal zal niet 100% correct zijn maar zal in grote lijnen wel kloppen, zo niet hoor ik het graag.

Achtervolgen als in, schikking voor beeldmateriaal, zo niet de rechter laten beslissen.
tl;dr: Via een Nederlandse VPN server ben je net zo anoniem als met een buitenlandse, maar het is makkelijker te achterhalen wie jij werkelijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Het verhaal is duidelijk: ga voor een buitenlandse server met de VPN, want je bent dan moeilijker te traceren. Maar het feit dat PIA geen logs bijhoudt scheelt natuurlijk ook heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoolDude99 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:29:
Maakt niets uit, tenzij je, zoals True suggereert, iets doet wat illegaal is in Nederland en iemand je daarvoor vervolgt. Gelukkig zijn er een heleboel legale redenen om anoniem te willen blijven, ik ga er vanuit dat je daar op doelt, en daar is een NL server prima geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Hoe zit het met de gratis versie van Cyberghost? Is die ook goed en kun je kiezen tussen verschillende servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 11-09 18:20
Hoe veilig ben ik nu de andere kant op, met een vpn provider? Dus hoe makkelijk kan de vpn provider nu op mijn pc als ik een vpn verbinding heb aanstaan? Dan wordt volgens mij ook de firewall van de router niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:25
pacificocean schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:21:
Hoe veilig ben ik nu de andere kant op een vpn provider? Dus hoe makkelijk kan de vpn provider nu op mijn pc als ik een vpn verbinding heb aanstaan? Dan wordt volgens mij ook de firewall van de router niet meer gebruikt.
In principe leg je heel je "lot" in handen van de vpn providor. In principe kunnen ze , vanaf hun server, je computer zelf hacken :-). Je hebt geen eigen nat/firewall meer die draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:06
Geldt dat ook als de vpn vanaf de router draait?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Yarisken schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:06:
[...]

In principe leg je heel je "lot" in handen van de vpn providor. In principe kunnen ze , vanaf hun server, je computer zelf hacken :-). Je hebt geen eigen nat/firewall meer die draait.
Dan heb je twee dingen héél fout gedaan ....
Ten eerste kun je je eigen firewall gewoon verbindingen op de VPN laten blokkeren, omdat het een 'eigen' adapter betreft.
Als je als windowsgebruiker direct toegeeft aan de popup "thuisverbinding" dan heb je het al niet begrepen.
Waarom zou je OOIT een verbinding buiten je eigen lan als vertrouwd toestaan, wat is daar het nut van ?

Je connecties blijven gescheiden, het is niet zo dat je ineens jouw hele netwerkverkeer over de provider laat lopen ( intern blijft gewoon intern )

Als tweede, als jouw vpnprovider 'toegang' zou geven aan jouw systeem, heb je echt niet gekeken met welke je in zee gegaan bent, want ondanks dat je een verbinding opzet naar hem, moet jouw "buurman" totaal niet zichtbaar zijn ( portscan op de externe verbinding )
Dan ben je OF naar een amateur aan het verbinden, OF je zit in een gigantische honeypot te roeren, waar je zelf ook het slachtoffer gaat worden.

Als ik een vpn opzet naar huis, dan kom ik in het interne netwerk terecht ( mijn device krijgt een intern IPadres en ik kan mijn thuis-servers rechtstreeks benaderen )
Dat is de opzet, van daaruit ga ik het internet weer op, met mijn 'thuis-ip'

Als ik de verbinding opzet naar mijn VPNprovider, krijg ik een extern IPadres, waarvan alle poorten geblocked zijn, behalve degene die ik open zet in de config online.
Er zijn geen servers op dat adres te vinden, geen andere gebruikers, het blijft leeg. ( zoals het hoort )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Je 1ste klopt. Ik heb geen eigen firewall draaien op mijn laptop. Dat maakt mijn laptop al redelijk kwetsbaar. Er loopt wel een tcp connectie , vpn of niet, maakt niet uit, van je computer naar hun server. Om toegang te krijgen tot je interne netwerk is het voldoende om toegang te hebben tot de computer die connectie maakt over vpn.

Ik heb het ook niet over de buurman maar over de vpn provider zelf :-). Met een partij als bv PIA zou ik nooit in zee gaan.

Ik zeg dat een providor het "kan". Ik ga er ook vanuit dat mijn vpn provider dit niet gaat doen .... maar als iets kan dan zal het ooit ook wel gebeuren.

We leggen dus ons "lot" in handen van onze vpn provider :-).

Edit: Ik krijg toch netjes een "intern" ip van mijn vpn provider. Via een gezamelijk "extern" adres gaan we naar buiten met een hele bende.

[ Voor 9% gewijzigd door Yarisken op 18-04-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Yarisken schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:36:
Met een partij als bv PIA zou ik nooit in zee gaan.
Normaal gesproken als je een dergelijk statement maakt dan onderbouw je het ook. Zijn dit alleen de onderbuikgevoelens die je hier laat spreken of heb je bewijs dat PIA iets doet wat niet hoort? Ik denk dat ze hun hele bedrijf heel snel kunnen opdoeken als ze misbruik proberen te maken maar goed. Met welk bedrijf zou jij wel in zee gaan en waarom wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb via deze handleiding: https://nld.privateintern...nt-support/dd-wrt-openvpn
VPN van PIA ingesteld op mijn DD-WRT router. Alleen nu stuurt hij alles via deze VPN verbinding. Kan ik ook alleen bepaalde poorten en bepaalde computers (of mac-adressen) laten lopen via deze VPN verbinding? Zo ja, hoe? :)

Ik wil namelijk alleen mijn Raspberry Pi en de poorten van torrents via VPN laten lopen. De rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Ryack schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:59:
[...]

Normaal gesproken als je een dergelijk statement maakt dan onderbouw je het ook. Zijn dit alleen de onderbuikgevoelens die je hier laat spreken of heb je bewijs dat PIA iets doet wat niet hoort? Ik denk dat ze hun hele bedrijf heel snel kunnen opdoeken als ze misbruik proberen te maken maar goed. Met welk bedrijf zou jij wel in zee gaan en waarom wel?
Ik heb maanden achter een vpn provider gezocht en de enigste 2 die ik min of meer vertrouw zijn airvpn en mullvad. Veel providers houden wel data bij van hun klanten. De meeste doen dit niet om misbruik te maken van hun klanten maar om ervoor te zorgen dat hun bedrijf niet wordt opgedoekt.
Airvpn en mullvad zijn gestart door geeks die echte privacy nastreefden. PIA is gewoon een bedrijf dat een vpn aanbiedt om winst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Yarisken schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:24:
[...]
Ik heb maanden achter een vpn provider gezocht en de enigste 2 die ik min of meer vertrouw zijn airvpn en mullvad. Veel providers houden wel data bij van hun klanten. De meeste doen dit niet om misbruik te maken van hun klanten maar om ervoor te zorgen dat hun bedrijf niet wordt opgedoekt.
Airvpn en mullvad zijn gestart door geeks die echte privacy nastreefden. PIA is gewoon een bedrijf dat een vpn aanbiedt om winst te maken.
Je hebt helemaal gelijk, het zijn allemaal bedrijven die proberen winst te maken. Winst maken is op meerdere manier mogelijk.

Zo heb ik over PIA gelezen dat ze niet hebben voldaan aan een FBI verzoek om informatie.Uiteindelijk heeft de FBI geaccepteerd dat de opgevraagde informatie eenvoudig weg niet bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Ryack schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:32:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, het zijn allemaal bedrijven die proberen winst te maken. Winst maken is op meerdere manier mogelijk.

Zo heb ik over PIA gelezen dat ze niet hebben voldaan aan een FBI verzoek om informatie.Uiteindelijk heeft de FBI geaccepteerd dat de opgevraagde informatie eenvoudig weg niet bestond.
Idd en volkswagen had toch ook zo'n propere auto's :-). Dat bleek toch uit heel veel tests .... tot een onafhankelijke partij is "deftig" ging testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Yarisken schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:41:
[...]
Idd en volkswagen had toch ook zo'n propere auto's :-). Dat bleek toch uit heel veel tests .... tot een onafhankelijke partij is "deftig" ging testen.
We weten dat volkswagen niet de enige is die dit doet/heeft gedaan. Er zijn sporadisch meer meldingen over andere leveranciers gekomen. Maar het blijft verder angstvallig stil. Het is net alsof er niet meer wordt gekeken.

Om weer terug te komen op PIA. Je hebt geen voorbeelden waar ze in de fout zijn gegaan? Dus toch onderbuikgevoel. Persoonlijk zou ik dan geen enkel bedrijf meer vertrouwen. Ook niet de bedrijven die zijn opgezet door zogenaamde privacy voorvechters. Al deze bedrijven moeten winst maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:24:
Ik heb via deze handleiding: https://nld.privateintern...nt-support/dd-wrt-openvpn
VPN van PIA ingesteld op mijn DD-WRT router. Alleen nu stuurt hij alles via deze VPN verbinding. Kan ik ook alleen bepaalde poorten en bepaalde computers (of mac-adressen) laten lopen via deze VPN verbinding? Zo ja, hoe? :)

Ik wil namelijk alleen mijn Raspberry Pi en de poorten van torrents via VPN laten lopen. De rest niet.
Nope je hebt nu ingesteld dat al je verkeer door de tunnel gaat. Je kunt niet instellen dat slechts een deel door de tunnel gaat.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Yarisken schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:36:
Je 1ste klopt. Ik heb geen eigen firewall draaien op mijn laptop. Dat maakt mijn laptop al redelijk kwetsbaar. Er loopt wel een tcp connectie , vpn of niet, maakt niet uit, van je computer naar hun server. Om toegang te krijgen tot je interne netwerk is het voldoende om toegang te hebben tot de computer die connectie maakt over vpn.

Ik heb het ook niet over de buurman maar over de vpn provider zelf :-). Met een partij als bv PIA zou ik nooit in zee gaan.

Ik zeg dat een providor het "kan". Ik ga er ook vanuit dat mijn vpn provider dit niet gaat doen .... maar als iets kan dan zal het ooit ook wel gebeuren.

We leggen dus ons "lot" in handen van onze vpn provider :-).

Edit: Ik krijg toch netjes een "intern" ip van mijn vpn provider. Via een gezamelijk "extern" adres gaan we naar buiten met een hele bende.
Elke windows installatie heeft een interne firewall, of je moet met windows ME werken :+
Deze kun je makkelijk genoeg instellen om verbindingen te beheren, OOK de vpnverbinding.

Verder is er niets mis met winst maken, ik heb een jaar lang PIA gebruikt, tot volle tevredenheid, en ik zou gewoon teruggaan, niets mis mee, niet veel meer dan anderen.
Wat ik wel jammer vind is dat ze één van de slachtoffers van paypal en netflix zijn, en vanwege die reden heb ik nu voor airvpn gekozen.
- Airvpn bevalt me zelfs beter nu, nu blijkt dat je met openvpn de totale vrijheid hebt om in te stellen.
een configurator online, aanklikken welke server / groep / land je wilt, en er rolt een file uit naar jouw wens.

Je legt elke dag jouw lot in handen van een ander, dat zal je blijven overkomen, zolang je zelf niet in staat bent om technieken te ontwikkelen / op te zetten.
Zo ben je afhankelijk van de wegenbouwer, verzekeraar, tandarts en zelfs de groenteboer voor je groenten.
Soms kan je niet anders dan toegeven aan dat "lot", zo erg is dat ook weer niet.

Zoals al aangegeven, gebruik ik vpn voor mijn privacy, en niet om eventuele wetten / regeltjes te ontlopen, ik wil zo nu en dan Netflix US kijken, maar ook daar is het beperkt aanbod, dus zo spannend is dat niet.
Ik draai een eigen ovpnserver thuis, mijn devices verbinden daarmee, en bij afwezigheid pak ik AIRvpn als backup.
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:24:

Zoals EWK al aangeeft, nu is het ALLES.
Als je het verdeeld wilt hebben, zul je met VLANS moeten werken, of de router moet macadress tunneling ondersteunen ( Mikrotik kan dit, mij is het niet gelukt )

Voor de Raspberri Pi ( ik neem aan dat je met openelec werkt daarop )
Ik gebruik op mijn Pi's de vpnmanager.
Deze connect naar een vpnserver, en evt kan je per add-on instellen welk land je gebruikt, indien je provider dat ondersteund

Voor torrents heb ik geen idee, behalve de betreffende pc een eigen vpn-verbinding te geven.

[ Voor 49% gewijzigd door FreshMaker op 18-04-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:12
Gratis Steganos Online Shield VPN licentie van 12 maanden. Verder geen ervaring met deze aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

FreshMaker schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:40:
[...]

Zoals EWK al aangeeft, nu is het ALLES.
Als je het verdeeld wilt hebben, zul je met VLANS moeten werken, of de router moet macadress tunneling ondersteunen ( Mikrotik kan dit, mij is het niet gelukt )

Voor de Raspberri Pi ( ik neem aan dat je met openelec werkt daarop )
Ik gebruik op mijn Pi's de vpnmanager.
Deze connect naar een vpnserver, en evt kan je per add-on instellen welk land je gebruikt, indien je provider dat ondersteund

Voor torrents heb ik geen idee, behalve de betreffende pc een eigen vpn-verbinding te geven.
Ik gebruik OMSC, ik heb al een manier gevonden om OpenVPN op OSMC te installeren. Maar ik hoopte alles centraal via een router te kunnen regelen. Dit omdat je bij PIA "maar" 5x tegelijk een VPN verbinding kunt hebben en ik er meer nodig heb dan 5 (3 lokaties met in totaal 3-a-4x Raspberry Pi en het liefst ook torrent tunneling via VPN per netwerklocatie)

Ik zal eens gaan zoeken wat VLANS inhoudt.
Ik heb overigens deze routers:
TP-Link WR1043ND (V1.8 )
Netgear WNDR3700 (V2 )
en TP-Link WR1043ND (V2) op de 3e locatie maar die heeft geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Wel aangevraagd, niets mee gedaan nog

{quote]
Sie erhalten in dieser E-Mail Ihre Seriennummer für Steganos Online Shield VPN.

Mit dieser Seriennummer erhalten Sie 5 GB Traffic-Volumen pro Monat für 12 Monate, mit dem Sie geschützt dank Verschlüsselung durchs Netz surfen können. Die Seriennummer lässt sich auf bis zu drei Geräten einlösen.[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Voor de HideMyass gebruikers .....

http://www.hacker10.com/i...s-ex-girlfriend-arrested/

Recent overgenomen door AVG, maar dit bericht, en het onderzoek is al van vóór die tijd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
FreshMaker schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:14:
Voor de HideMyass gebruikers .....

Recent overgenomen door AVG, maar dit bericht, en het onderzoek is al van vóór die tijd ...
Elk "bedrijf" dat een vpn aanbiedt gaat door de knieën als de wet / fbi /nsa langskomt.
Vermijdt gewoon de grote aanbieders zoals pia, nord, hidemyass etc... en ga bij airvpn, mullvad of andere die echt opgericht zijn door geeks voor online privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Yarisken schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:02:
[...]

Elk "bedrijf" dat een vpn aanbiedt gaat door de knieën als de wet / fbi /nsa langskomt.
Vermijdt gewoon de grote aanbieders zoals pia, nord, hidemyass etc... en ga bij airvpn, mullvad of andere die echt opgericht zijn door geeks voor online privacy.
Weer zo'n niet onderbouwde post van je. Waneer kom je eens met argumenten?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
EWK schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:32:
[...]

Weer zo'n niet onderbouwde post van je. Waneer kom je eens met argumenten?
Gewoon gezond verstand gebruiken. Daar kom je al ver mee. Ik ben nog van een oudere generatie die nog zelf heeft leren denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48
Juist van PIA is een bron dat ze daar niet in mee gingen. Waar blijven die van het door jou geroemde mullvad/airvpn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik denk dat elke aanbieder logging tot op zekere hoogte bijhoudt.
Hoe kunnen ze anders misbruik tegengaan ?
En juist misbruik is het grootste probleem, als gebruikers de dienst misbruiken voor illegaliteit, zal de dienst op zich doelwit worden.

Het PIA artikel geeft aan dat ze wel degelijk meewerken aan onderzoeken, alleen konden ze niet meer leveren dan wat bekend was.
Er was ingelogd met een account, op een plek en dat was het wel zo'n beetje.
De gebruiker heeft daar geen misbruik gemaakt van de dienst, dus is er vanuit PIA geen actie ondernomen.

Bij HMA ging het kennelijk nog een stukje verder ( of was de gebruiker niet ze heel slim )

Dat er bij AIRvpn en Mullvad niet zulke verhalen bekend zijn, wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.

* FreshMaker is tevreden bij AIRvpn, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Yarisken schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:34:
[...]

Gewoon gezond verstand gebruiken. Daar kom je al ver mee. Ik ben nog van een oudere generatie die nog zelf heeft leren denken.
)
Ik ben van de jonge generatie die geen loze aannames doet maar eerst onderzoekt ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
EWK schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:37:
[...]
)
Ik ben van de jonge generatie die geen loze aannames doet maar eerst onderzoekt ;)
Lol ok we hebben beide wel ergens gelijk :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 09:45
Ik heb zojuist ook de PIA deal genomen, zat al een tijdje in te lezen over VPN.

Ik heb de VPN niet zo zeer genomen omdat ik veel te verbergen heb voor overheden,NSA etc.
maar eerder voor openbare wifi hotspots. En ik had de laatste tijd wat problemen met het bekijken van streams van voetbalwedstrijden. Probleem ligt bij ziggo, mensen met andere providers schijnen geen problemen te hebben.

met een VPN is het probleem opgelost.. en zodoende heb ik een tijdje tunnelbear gebruikt.
Echt werd ik vrij flauw van de 500 of 1000 mb(indien tweetje met reclame versturen) die je kan gebruiken.

Nu onbeperkte data/bandbreedte voor €1,95 per maand ofzo :). Geen geld!

Wat ik me nu afvraag is, werken jullie altijd via de VPN? Bedoel qua gaming etc?
Of zetten jullie hem alleen aan zodra je iets gaat doen dat je bijv te verbergen hebt :P?

Speedtest van NL server haal ik 101 Mbit (ziggo 120 Mbit hier), Prima snelheid dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Klinkt goed:

nieuws: Opera integreert gratis vpn in ontwikkelaarsversie browser
Normaal gesproken moeten gebruikers voor een vpn-dienst betalen, bijvoorbeeld om zonder beperkingen te downloaden. In het geval van Opera is het gebruik gratis, maar moeten gebruikers zich realiseren dat het internetverkeer via de servers van SurfEasy verloopt. Het bedrijf claimt geen logbestanden bij te houden, waardoor niet achteraf te achterhalen zou zijn welke websites een gebruiker heeft bezocht terwijl hij gebruikmaakte van de vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Werkt goed tot nu toe, helaas geen Torrent tools voor Opera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
SurfEasy een no-log network:
https://www.surfeasy.com/...-vpn-is-a-no-log-network/

Heb zelf ook de Opera Developer geïnstalleerd en ik kan inderdaad kiezen tussen servers in Duitsland, Candada en de VS. Maar zijn wij nu ook veilig voor Brein als we torrents gaan downloaden?

[ Voor 50% gewijzigd door CoolDude99 op 22-04-2016 07:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Nee, want torrents gaan niet via Opera.
Het is alleen je browseverkeer in Opera, niet je hele intenetverkeer dat ineens via die VPN verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Ik ga binnenkort ook maar een VPN installeren.
PIA om te beginnen voor 1 maand afsluiten. Even kijken of dat wat is. Als ik de verhalen hier lees dan zit dat wel goed met de snelheid etc.. En het werkt voor de gehele PC en niet alleen voor de browser. Dan kan ik dus ook downloaden met een VPN.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
dutchgio schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:50:
Nee, want torrents gaan niet via Opera.
Het is alleen je browseverkeer in Opera, niet je hele intenetverkeer dat ineens via die VPN verloopt.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Downstar2 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:37:
Wat ik me nu afvraag is, werken jullie altijd via de VPN? Bedoel qua gaming etc?
Of zetten jullie hem alleen aan zodra je iets gaat doen dat je bijv te verbergen hebt :P?
Ik heb mijn PIA VPN bewust genomen(ook die deal btw) voor torrents zonder problemen. Verder heb ik nog niet echt 'nut gehad' van mijn VPN maar wellicht dat ik nog meer redenen vind de komende twee jaar.

Vooralsnog zet ik 'm inderdaad aan als ik iets wil downloaden, soms vergeet ik 'm uit te zetten maar dat maakt voor andere bezigheden eigenlijk niet uit. Sommige sites geven een captcha via CloudFlare maar dat is ook niet zo'n groot punt. Ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Enige nadeel is dat Netflix mijn VPN in NL ook niet leuk vind als ik een Nederlander ben in Nederland met en Nederlands factuuradres. Ik snap dat ze dat voor USA bijvoorbeeld blokkeren maar waarom dan mijn Nederlandse content... 8)7
Daarvoor moet ik mijn VPN dus weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik probeer nu ook PIA, maar met welk land buiten Nederland heb je een snelle download?
Ik kan welk elk land apart proberen, maar misschien heeft iemand een goede/slechte ervaring met een bepaald land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 11-09 18:20
Arjantje72 schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:15:
Ik probeer nu ook PIA, maar met welk land buiten Nederland heb je een snelle download?
Ik kan welk elk land apart proberen, maar misschien heeft iemand een goede/slechte ervaring met een bepaald land?
Waarom denk je dat daar verschil inzit? Hangt er meer vanaf waarvandaan je download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
pacificocean schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:25:
[...]

Waarom denk je dat daar verschil inzit? Hangt er meer vanaf waarvandaan je download.
ik las hierboven ergens dat het wel uitmaakt als je af en toe een download aanzet.
Automatisch connect hij nu met Nederland, maar kan ik als ik iets download beter naar land X connecten?

[ Voor 15% gewijzigd door Arjantje72 op 24-04-2016 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Arjantje72 schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:40:
[...]

ik las hierboven ergens dat het wel uitmaakt als je af en toe een download aanzet.
Automatisch connect hij nu met Nederland, maar kan ik als ik iets download beter naar land X connecten?
Nederland heeft logischerwijs de laagste latency, wat overigens niet heel erg boeiend is voor downloaden. Nederland haalt bij mij ook zo goed als mijn volledige bandbreedte. Nederland is wat dat betreft prima voor downloaden waar had je anders aan gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
True schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:15:
[...]

Nederland heeft logischerwijs de laagste latency, wat overigens niet heel erg boeiend is voor downloaden. Nederland haalt bij mij ook zo goed als mijn volledige bandbreedte. Nederland is wat dat betreft prima voor downloaden waar had je anders aan gedacht?
Omdat (volgens je eigen verhaal paar bladzijden geleden) je niet zo anoniem bent als je met een Nederlandse server bent verbonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Arjantje72 schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:35:
[...]

Omdat (volgens je eigen verhaal paar bladzijden geleden) je niet zo anoniem bent als je met een Nederlandse server bent verbonden :)
Wij kunnen toch niet telepatisch snappen dat jij met beter uit:
Arjantje72 schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:40:
bedoelt dat je in Nederland auteursrechtelijk beschermde content download.

Zoals ik inderdaad aangaf is het veiliger om te connecten via een ander land. Maar als je via je VPN provider als nog gepakt wordt heb of jij het verkeerd ingesteld of is je VPN provider niet te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Toch een behoorlijke DNS leak met de Opera VPN. Niet echt best lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 18:50
Yarisken schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:02:
[...]

Of net niet, de grote bedrijven hebben de middelen om juridisch weerstand te bieden. De kleine hebben dit waarschijnlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

springfield89 schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:11:
[...]

Of net niet, de grote bedrijven hebben de middelen om juridisch weerstand te bieden. De kleine hebben dit waarschijnlijk niet...
Lastig te voorspellen. Je weet nooit hoe personen of bedrijven reageren.

Het meewerken met bepaalde diensten zal bij sommige gebruikers misschien slecht vallen, maar er zijn ook altijd gebruikers die het juist waarderen. Er zijn immers talloze redenen, ook privacy gerelateerde redenen, om een VPN te gebruiken die niks met wantrouwen jegens overheden te maken hebben.

Met een beetje alu-hoedje kan je zelfs redeneren dat een VPN dat medewerking met de diensten publiekelijk toegeeft tenminste transparant is terwijl andere VPN's het zeer waarschijnlijk verbergen. En wat verbergen ze dan nog meer?

Wat we in elk geval wel weten is dat overheden je het leven behoorlijk zuur kunnen maken, ook als je nergens voor veroordeeld bent. Als je opeens onderworpen wordt aan een financiele audit, PayPal en VISA je accounts bevriezen en de politie je meeneemt voor verhoor is dat best intimiderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik denk dat de meeste gebruikers hier een verkeerd beeld van de vpn hebben.
Iedereen is zo vol van de logging, en het niet opslaan hiervan, maar ik denk dat ze niet eens doorhebben wat ze napraten.

De vpnprovider die aangeeft geen logging te gebruiken, zegt alleen maar "wij houden niet bij waar de gebruiker naartoe gaat"
Het entry ipadres ( jouw provider, dus jouw gegevens ) zijn wel degelijk bekend, en worden gewoon opgeslagen bij de meeste aanbieders ( minimale periode )

Zoals in het PIA verhaal bekend werd, was duidelijk wie op welk moment ingelogd was, en waarvandaan.
Dus als je vrolijk torrents gaat downloaden, 'ziet' de provider dat niet, de torrentsite 'ziet' alleen jouw vpn-adres natuurlijk.
Maar als de server/tracker het ipadres opslaat, en het wordt onderzocht, dan komt jouw IPadres gewoon bij het tabelletje gebruikers op dat moment.
Je bent dan misschien 1 van de 100 / 1000 maar als het belangrijk genoeg is, zal er op jouw deur geklopt worden voor een vervolgonderzoek.

VPNgebruik is GEEN diploma voor totaal anoniem gebruik, als je daar rekening mee kan houden ( dus wat illegaal is blijft illegaal ) dan is er geen probleem.
Maar zolang de structuur van de door jou gebruikte provider niet transparant is ( wat slaan ze op, en hoelang ) kun je er gewoonweg niet van uitgaan dat je 100% veilig bent.

Je bent alleen veilig als je een eigen vpnserver opzet, die niet gelinkt is aan jouw gegevens, iets wat gewoonweg bijna onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het is dus de vraag of een onderzoek zo ver gaat. Gaan ze de VPN aanbieder bij langs om alle toen verbonden IP's op te vragen? En geeft de VPN aanbieder die dan ook af? En van al die IP's weer onderzoeken welke het torrent verkeer veroorzaakte?

Het is niet onmogelijk, maar wel een stuk moeilijker om te achterhalen. En dat gaat al gauw 'teveel' werk kosten waardoor je wel anonimiteit hebt, al is dat natuurlijk geen garantie. Maar nog altijd meer als zonder VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
FreshMaker schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:05:...
De vpnprovider die aangeeft geen logging te gebruiken, zegt alleen maar "wij houden niet bij waar de gebruiker naartoe gaat"
Het entry ipadres ( jouw provider, dus jouw gegevens ) zijn wel degelijk bekend, en worden gewoon opgeslagen bij de meeste aanbieders ( minimale periode )

Zoals in het PIA verhaal bekend werd, was duidelijk wie op welk moment ingelogd was, en waarvandaan.
Dus als je vrolijk torrents gaat downloaden, 'ziet' de provider dat niet, de torrentsite 'ziet' alleen jouw vpn-adres natuurlijk.
Dit staat er op de PIA website (https://www.privateinternetaccess.com/pages/privacy-policy/).
PrivateInternetAccess.com does not collect or log any traffic or use of its Virtual Private Network ("VPN") or Proxy.
Hier staat toch heel expliciet dat ze geen logging van dataverkeer en toegang bijhouden.

Bij het enige PIA verhaal dat ik ken was niet duidelijk wie op welk moment was ingelogd. Ik ben heel benieuwd welk verhaal jij kent. Heb je een misschien linkje?

Verder heb je gelijk, als er een toegang logging wordt bijgehouden dan kan dit worden gematched met de logging van de tracker. Maar ze moeten wel nog een stap verder gaan. Ze moeten ook een verbruik logging hebben om aan te kunnen tonen wat je hebt gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_4B
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-01-2023
Onderstaande link geeft veel technische informatie over diverse VPN providers.
http://www.thatoneprivacysite.net
De sheet is ook te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ryack schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:07:
[...]

Dit staat er op de PIA website (https://www.privateinternetaccess.com/pages/privacy-policy/).

[...]

Hier staat toch heel expliciet dat ze geen logging van dataverkeer en toegang bijhouden.

Bij het enige PIA verhaal dat ik ken was niet duidelijk wie op welk moment was ingelogd. Ik ben heel benieuwd welk verhaal jij kent. Heb je een misschien linkje?

Verder heb je gelijk, als er een toegang logging wordt bijgehouden dan kan dit worden gematched met de logging van de tracker. Maar ze moeten wel nog een stap verder gaan. Ze moeten ook een verbruik logging hebben om aan te kunnen tonen wat je hebt gedownload.
En dit is dus wat ik bedoel.
Ze houden geen gebruikslog bij.
Maar denk je dat je wegkomt met misbruik ?

Nee want het bedrijf gaat zichzelf niet opofferen voor een of andere gek die de boel gaat bedreigen, of erger.
Het linkje is hier in het draadje prima te vinden, daarin staat duidelijk dat ze de bepaalde user konden koppelen aan accesmomenten, alleen het 'voordeel' was dat er op dat moment meerdere gebruikers online waren.

Keywoord ... "waren"
Zouden ze niets bijhouden, hoe weten ze dan dat er op enig moment gebruikers online zijn, en waar die ingelogd zijn geweest ?

Natuurlijk kun je je vertrouwen in de partij blijven houden, helemaal niets mis mee, ik vertrouw voor mijn acties ook op mijn aanbieder, maar waarom zou je dat blindelings blijven doen ?
Omdat er geen bewijs tegen die partij is, wil niet zeggen dat het niet gebeurt.
Een torrent-actie ( om die erbij te houden, omdat dat dat op het moment wel dé reden is voor een vpn ) is niet gebaseerd op één download, maar op een reeks en hoeveelheid.
Nee, de rechten-beschermers gaan niet ( snel ) achter jan klaassen de downloader aan, maar als jan klaassen een notoire verspreider blijkt te zijn, worden er meer registers opengetrokken dan 'alleen' de accesslogs van de vpn-aanbieder.
De zwakste schakel wordt onderzocht, en uitgebuit, en voor elke zaak kan dat anders liggen.

All i'm saying ( TL;DR )
Vol van privacy en anonimiteit, maar je legt je gebruik en data op een plek waar je géén controle meer hebt over die gegevens.
Anoniem online is prima, maar het gebruik van een VPN voor illegale activiteiten blijft een risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
FreshMaker schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:11:
[...]
En dit is dus wat ik bedoel.
Ze houden geen gebruikslog bij.
Maar denk je dat je wegkomt met misbruik ?
....
Het linkje is niet zo makkelijk te vinden anders had ik er niet om gevraagd. Verder is het ook compleet niet duidelijk over welk linkje het precies hebt. Dus heb ik de moeite genomen om de laatste 10 pagina's door te lezen op zoek naar linkjes en ben er twee tegenkomen.

Gaat over een man die hidemyass gebruikt heeft. Deze is dus gepakt omdat ze logging bijhouden. Maar hidemyass is niet PIA en we hebben het over PIA.

https://torrentfreak.com/...ested-in-fbi-case-160312/

Deze gaat over PIA. Grappig genoeg door jou gepost. Deze man heeft dus inderdaad bedreigingen geuit en iemand gestalked, dat is toch redelijk ernstig.
Maar er is ook duidelijk in te lezen dat PIA geen logging heeft over gedragen aan de FBI omdat ze deze niet bijhouden. Ze hebben wel meegewerkt met de FBI, maar eerlijk gezegd zou ik ook niet anders verwachten in dit geval.

Het zou wel fijn zijn als je bepaalde beschuldigingen aan het adres van een bedrijf maakt dat je deze dan ook hard maakt met feiten. Er zijn een hele boel mensen, waar onder ik, die deze thread gebruiken om conclusies te trekken over VPN providers en dan is het prettig dat duidelijk is waarom je een provider wel of niet zou moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ryack schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:52:
[...]

Het zou wel fijn zijn als je bepaalde beschuldigingen aan het adres van een bedrijf maakt dat je deze dan ook hard maakt met feiten. Er zijn een hele boel mensen, waar onder ik, die deze thread gebruiken om conclusies te trekken over VPN providers en dan is het prettig dat duidelijk is waarom je een provider wel of niet zou moeten kiezen.
Ik beschuldig ze niet DAT ze het doen, ik geef alleen aan dat je jezelf niet moet rijk-rekenen, omdat het er niet staat.
“After scrutinizing the validity of the subpoena and confirming it, we restated as we always do the content of our privacy policy and then we notified the agent that we do not log any user activity. The agent confirmed his understanding of our company’s policy and position and then pursued alternative leads.
Dit is 'advocatentaal'
Hier staat puur en alleen dat ze geen useractivity monitoren.
Wat ik er uit opmaak is dat de advocaat ze heeft gezegd "er staat gebruikersactiviteit"
Die houden we niet bij, maar omdat er niet duidelijk omschreven staat WELKE activiteit, is er niets overgeleverd.
Dan komt mijn vraag, WAT is gebruikersactiviteit ?
Is het inloggen, welke tijd / datum, want er meot een record zijn wanneer dat gebeurt ( ivm misbruik )

Dat ze jouw browser / torrentgeschiedenis niet bijhouden is duidelijk, dat doet mijn thuis VPN ook niet.
Maar ik kan wel zien wie er ingelogd heeft, en hoelang ( en hoeveel data er doorgestookt is )

Verder is dit topic een aanfluiting ( no offence aan de starter ) omdat het al lang niet meer gaat over privacy, maar het grootste deel van de bezoekers zoekt naar een manier om hun downloads te verbergen.
Dat is imo geen privacy, dat is gewoon illegaliteit opzoeken.

Fermion in "[VPN] Internetten via een VPN-provider"

Iemand die er ook voor waarschuwt:
Verwijderd in "[VPN] Internetten via een VPN-provider"

Deze, die wel heel rechtdoorzee is :
markdm in "[VPN] Internetten via een VPN-provider"

Maargoed, het is niet populair om je te bemoeien met de rechtenkwestie, of commentaar te hebben op mensen die het kennelijk normaal vinden om de wet te overtreden.
( Nee, ik ben niet heilig, ik download net zo goed, maar ik heb geen forum als Tweakers nodig om mijn weg te vinden )

FreshMaker in "[VPN] Internetten via een VPN-provider"

Verder is het aantal pagina's irrelevant, aangezien het een in te stellen gegeven is, bij mij is het maar 4 pagina's lang.

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 26-04-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
FreshMaker schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:17:
[...]
Ik beschuldig ze niet DAT ze het doen, ik geef alleen aan dat je jezelf niet moet rijk-rekenen, omdat het er niet staat.
Dat is niet hoe ik jouw posts lees. Je claimt dat de VPN providers meer logging bijhouden dan dat ze aangeven op hun website en je focust daarbij regelmatig op PIA. Hier onder een voorbeeld.
Dit is dus niet waar. Nergens in de link over de PIA zaak staat dit. Ik denk dat je de hidemyass verwart met PIA.
[...]
Dit is 'advocatentaal'
Hier staat puur en alleen dat ze geen useractivity monitoren.
Wat ik er uit opmaak is dat de advocaat ze heeft gezegd "er staat gebruikersactiviteit"
Die houden we niet bij, maar omdat er niet duidelijk omschreven staat WELKE activiteit, is er niets overgeleverd.
Dan komt mijn vraag, WAT is gebruikersactiviteit ?
Is het inloggen, welke tijd / datum, want er meot een record zijn wanneer dat gebeurt ( ivm misbruik )
Dit is jouw eigen interpretatie die niet ondersteund wordt door de tekst in de link. Er staat duidelijk in de link wat ze wel en wat ze niet aan informatie hebben kunnen aanleveren.
Dat ze jouw browser / torrentgeschiedenis niet bijhouden is duidelijk, dat doet mijn thuis VPN ook niet.
Maar ik kan wel zien wie er ingelogd heeft, en hoelang ( en hoeveel data er doorgestookt is )
Wat jij thuis met jouw VPN doet is niet van belang. We hebben het over de VPN van PIA.
Verder is dit topic een aanfluiting ( no offence aan de starter ) omdat het al lang niet meer gaat over privacy, maar het grootste deel van de bezoekers zoekt naar een manier om hun downloads te verbergen.
Dat is imo geen privacy, dat is gewoon illegaliteit opzoeken.

Fermion in "[VPN] Internetten via een VPN-provider"

Iemand die er ook voor waarschuwt:
Verwijderd in "[VPN] Internetten via een VPN-provider"

Deze, die wel heel rechtdoorzee is :
markdm in "[VPN] Internetten via een VPN-provider"

Maargoed, het is niet populair om je te bemoeien met de rechtenkwestie, of commentaar te hebben op mensen die het kennelijk normaal vinden om de wet te overtreden.
( Nee, ik ben niet heilig, ik download net zo goed, maar ik heb geen forum als Tweakers nodig om mijn weg te vinden )
Nergens in mijn reacties op jouw posts heb ik het gehad over wat er met een VPN wordt gedaan. Maar blijkbaar ben ik een illegale downloader en niet recht doorzee enkel en alleen omdat ik jou vraag om jouw claims te onderbouwen.

Wat niet populair is, is het maken van beschuldigingen zonder bewijs.
FreshMaker in "[VPN] Internetten via een VPN-provider"

Verder is het aantal pagina's irrelevant, aangezien het een in te stellen gegeven is, bij mij is het maar 4 pagina's lang.
De hoeveelheid informatie die ik door heb moeten lezen, omdat jij weigert een link aan te leveren waar je zelf naar verwijst, verandert er niet door.

Het is inmiddels voor mij wel duidelijk hoe het zit en ik ben er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ryack schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:54:
[...]
De hoeveelheid informatie die ik door heb moeten lezen, omdat jij weigert een link aan te leveren waar je zelf naar verwijst, verandert er niet door.

Het is inmiddels voor mij wel duidelijk hoe het zit en ik ben er klaar mee.
De hoeveelheid informatie die je wel of niet wilt doorlezen is wederom irrelevant, net als mijn vpn gebruik.
Als jij geen eigen onderzoek wilt doen, so be it.

Mijn mening zal er niet door veranderen.
Men heeft de mond vol over privacy en het niet vertrouwen van overheid, google / facebook, maar legt dan zijn vertrouwen in handen van een partij die ZEGT te vertrouwen is ?

Dat vind ik knap, nee beter gesteld, dat vind ik kortzichtig.

Ik heb ook niet gezegd dat jij illegaal bezig bent, ik zeg dat de focus in het topic is veranderd naar ontduiking van de legaliteit, ipv privacy maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
Ervaring met proXPN.

Haalt mijn maximale snelheid (140mbit) met de juiste server en instellingen (openVPN, UDC). Met PPTP zakt de snelheid in als een plumpudding. Andere servers lijken een stuk minder snel. Dat is volgens mij de achilleshiel van alle VPN aanbieders, je bent afhankelijk van de beschikbaarheid van een handvol goede servers. Ik heb hiervoor ook PIA geprobeerd maar dat werkte om de een of andere reden niet lekker. Ik begrijp dat ik daar een uitzondering in ben en dat anderen wel tevreden zijn over PIA.

Qua stabiliteit ook niks te klagen, de software van proXPN is ook prima. Weinig poespas. Alleen mis ik een instelling voor de encryptie. Iemand een idee hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn jullie bekend met de 'That One Privacy Guy's VPN Comparison Chart' sheet? Dat is een zeer uitgebreide Excel sheet welke zowat elke VPN aanbieder die er bestaat met elkaar vergelijkt op een tiental punten, volledig unbiased zonder affiliate links.
TorrentFreak heeft er nogal een handje aan biased te zijn richting PIA (AFAIK is PIA hun sponsor). Zo zul je zien dat PIA mogelijk niet zo'n goede keuze is, gebaseerd op een aantal factoren. Voor meer info zie de sheet:
https://docs.google.com/s...ebxTOw/htmlview?sle=true#
Mij lijkt Trust.zone een interessante aanbieder als ik dat zo zie.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Ik heb nu dus een PIA abo, maar waarschijnlijk ga ik die wel inruilen voor wat anders... vooral door de nieuwe afluisterwet.

Niet dat ik wat te verbergen heb, maar de de overheid heeft geen business in mijn prive business :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Freekers schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:55:
Zijn jullie bekend met de 'That One Privacy Guy's VPN Comparison Chart' sheet? Dat is een zeer uitgebreide Excel sheet welke zowat elke VPN aanbieder die er bestaat met elkaar vergelijkt op een tiental punten, volledig unbiased zonder affiliate links.
TorrentFreak heeft er nogal een handje aan biased te zijn richting PIA (AFAIK is PIA hun sponsor). Zo zul je zien dat PIA mogelijk niet zo'n goede keuze is, gebaseerd op een aantal factoren. Voor meer info zie de sheet:
https://docs.google.com/s...ebxTOw/htmlview?sle=true#
Mij lijkt Trust.zone een interessante aanbieder als ik dat zo zie.
Interessant, deze kende ik nog niet! Gebruik nu Freedome, maar misschien is het toch tijd geworden voor een andere;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Is PIA nu opeens niet meer zo goed? Ik dacht dat PIA één van de betere VPN`s was qua snelheid, privacy en gebruiksvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
CoolDude99 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:58:
Is PIA nu opeens niet meer zo goed? Ik dacht dat PIA één van de betere VPN`s was qua snelheid, privacy en gebruiksvriendelijkheid.
Ik heb juist PIA niet gekozen vanwege privacy/logging issues. Ik kan me herinneren dat toen ik naar een goede VPN zocht, PIA regelmatig niet tot de beste hoorde vanwege oa privacy/logging issues. Weet niet of ze dat hebben verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Ik dacht ook dat volkswagen propere auto's had :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Geen idee, prima tevreden met PIA's snelheden. Zo'n 85% van m'n reguliere verbinding vind ik erg acceptabel. Grootste voordeel vind ik dat je het voor een relatief klein bedrag wel op 5 apparaten kan inzetten.

Mis alleen op de mobiele app een functie om standaard de vpn aan te zetten als je de thuiswifi verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Dat vindt de grote meerderheid volgens mij nog steeds.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0dka
  • Laatst online: 16-07-2021
Ervaringen verschillen, zoals ik al zei PIA was hier niet goed qua snelheid. proXPN haalt 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vanwege de positieve geluiden heb ik ook NordVPN. Via link hieronderaan maar $3, wilde eens proberen en betaald via Bitcoin:

http://www.myce.com/news/...d-the-best-service-79149/

Nu ga ik dit weekend naar Duitsland in een hotel. Mogelijk filmpje downloaded, maar begreep dat in Duitsland hotels soms een rekening doorsturen, is het via VPN veilig om te downloaden of kunnen ze via WiFi o.i.d monitoren dat ik films download?

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit topic (evenals TorrentFreak) laat PIA op overkomen alsof het een soort van heilige graal der VPN providers is, maar dat is het (imho) niet. 'Waarom niet?' hoor ik je zeggen, nou allereerst omdat PIA gevestigd zit in de USA en dus behoort tot een van de 'fourteen eyes countries' (zie: https://www.privacytools.io/#ukusa) en dus niet voldoet aan de PrivacyToolsIO Criteria.
sambalbaj schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:09:
Geen idee, prima tevreden met PIA's snelheden. Zo'n 85% van m'n reguliere verbinding vind ik erg acceptabel. Grootste voordeel vind ik dat je het voor een relatief klein bedrag wel op 5 apparaten kan inzetten.

Mis alleen op de mobiele app een functie om standaard de vpn aan te zetten als je de thuiswifi verlaat.
Als je puur en alleen een VPN service zoekt om torrents mee te downloaden, voldoet PIA vast. Zoek je echter een VPN die je privacy écht serieus neemt en waarborgt, zou ik persoonlijk verder zoeken (zie de sheet waar ik eerder naar linkte).
Snikker schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:16:
Vanwege de positieve geluiden heb ik ook NordVPN. Via link hieronderaan maar $3, wilde eens proberen en betaald via Bitcoin:

Nu ga ik dit weekend naar Duitsland in een hotel. Mogelijk filmpje downloaded, maar begreep dat in Duitsland hotels soms een rekening doorsturen, is het via VPN veilig om te downloaden of kunnen ze via WiFi o.i.d monitoren dat ik films download?
Je beantwoord je eigen vraag al. Dat is juist het idee achter een VPN service.

[ Voor 20% gewijzigd door Freekers op 29-04-2016 23:07 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
[quote]Freekers schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:04:

Als je puur en alleen een VPN service zoekt om torrents mee te downloaden, voldoet PIA vast. Zoek je echter een VPN die je privacy écht serieus neemt en waarborgt, zou ik persoonlijk verder zoeken (zie de sheet waar ik eerder naar linkte).

Het mooiste zou zijn een VPN waarmee je torrents kunt downloaden en ook niet aan logging doen. Wat zou jouw keuze dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

CoolDude99 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:19:
Het mooiste zou zijn een VPN waarmee je torrents kunt downloaden en ook niet aan logging doen. Wat zou jouw keuze dan zijn?
In principe voldoet PIA dan, maar ik hou er gewoon niet van dat ze US based zijn. Zodoende, gebaseerd op de sheet, zou mijn keuze uitgaan naar Trust.zone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Freekers schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:39:
[...]

In principe voldoet PIA dan, maar ik hou er gewoon niet van dat ze US based zijn. Zodoende, gebaseerd op de sheet, zou mijn keuze uitgaan naar Trust.zone
Trust.zone heeft geen SOCKS5 om te gebruiken voor utorrent, terwijl PIA dat wel heeft naast de gewone VPN (dubbele tunnel).
Welke VPN gebruik jij?

[ Voor 17% gewijzigd door CoolDude99 op 01-05-2016 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

CoolDude99 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 03:35:
Trust.zone heeft geen SOCKS5 om te gebruiken voor utorrent, terwijl PIA dat wel heeft naast de gewone VPN (dubbele tunnel).
Welke VPN gebruik jij?
Ikzelf gebruik momenteel de trail van Trust.zone. Ik ben van plan om de VPN connectie al in te stellen op mijn router, zodat alle verkeer van alle apparaten die met de router verbonden zijn, automatisch door de tunnel heengaan. Daarnaast kan ik, net zoals jij aangeeft, een tweede tunnel opbouwen door op mijn werkstation nóg een VPN connectie opbouwen.

Mocht je graag een VPN provider met SOCKS ondersteuning willen/zoeken, kijk dan eens naar NordVPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Biedt een enkele tunnel zoals Trust.zone genoeg bescherming en privacy mbt torrents?
Hoe bevalt de trial van Trust.zone? Veel verlies in snelheid of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

CoolDude99 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:54:
Biedt een enkele tunnel zoals Trust.zone genoeg bescherming en privacy mbt torrents?
Hoe bevalt de trial van Trust.zone? Veel verlies in snelheid of valt dat wel mee?
Tja, daar staat dit topic vol mee. Lees o.a.
http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/46638189/7
En scroll eens wat pagina's terug.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

CoolDude99 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:54:
Dat eerste durf ik je geen antwoord op te geven.
Het tweede kan ik je wel vertellen, die bevalt tot nu toe zeer goed. Nagenoeg geen snelheidsverlies met hun eigen client, voor de rest nog geen andere connectiemethoden (PPTP, OpenVPN etc) geprobeerd.

Ik zit er momenteel over na te denken om een eigen VPN op te zetten. Een VPN, de naam zegt het eigenlijk al (Virtual Private Network), is eigenlijk een (groot) netwerk met computers, alleen ken je de andere computers in dit netwerk nu niet. Stel je voor dat iemand een packet sniffer (bijv. Wireshark) heeft draaien en ik login op mijn FTP, welke dus onversleuteld z'n gegevens over het net blaast... dan zou hij potentieel mijn gegevens kunnen opvangen, als ik mijn firewall verkeerd heb ingesteld.
Tevens blijft het probleem dat het entry ipadres (van jouw provider, dus jouw gegevens) altijd bekend is bij je VPN provider. Hoe kun je immers anders een verbinding opbouwen?

Een mogelijke oplossing zou zijn om zowel een eigen VPN te gebruiken als een VPN provider. Je stelt dan je eigen VPN in op je router en de VPN van een provider in je op je PC. Het is maar net hoever je wilt gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Ik begrijp dat de VPN provider bijhoudt wanneer jij bij hun inlogt. Er wordt ook gezegd dat de VPN niet bijhoudt welke sites je bezoekt en hoeveel data je aan wat verbruikt.
Wat betreft het downloaden van torrents en de controle door BREIN: BREIN kan dus wel zien welk ip adres welke torrentbestanden download en kan ook zien wie de provider is. Maar BREIN zegt zelf alleen te controleren op Nederlandse ip adressen. Kun je dan gewoon via de VPN een buitenlands ip adres kiezen, pas de volgende dag beginnen met downloaden zodat je niet de eerste bent in de rij en onder de controle van BREIN vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De eerste in de rij? Dat speelt sowieso niet volgens mij als je een buitenlands IP hebt zoals jij stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Snikker schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:16:

CoolDude99 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 03:15:
Ik begrijp dat de VPN provider bijhoudt wanneer jij bij hun inlogt. Er wordt ook gezegd dat de VPN niet bijhoudt welke sites je bezoekt en hoeveel data je aan wat verbruikt.
Wat betreft het downloaden van torrents en de controle door BREIN: BREIN kan dus wel zien welk ip adres welke torrentbestanden download en kan ook zien wie de provider is. Maar BREIN zegt zelf alleen te controleren op Nederlandse ip adressen. Kun je dan gewoon via de VPN een buitenlands ip adres kiezen, pas de volgende dag beginnen met downloaden zodat je niet de eerste bent in de rij en onder de controle van BREIN vandaan komen?
Misschien is het voor jullie verstandig om eerst eens het topic door te lezen en te leren wat een VPN nu precies is en wat het doet. Deze vragen zijn zo basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 21:43
Ik zoek een (betaalde/premium) VPN provider voor incidenteel gebruik op een publieke WiFi. Goedkoop abbo of prepaid dus. Kan ik hiervoor het beste een goedkope VPN provider nemen, een Raspberry aan mijn router hangen of een goedkope VPS voor 15 euro per jaar nemen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
snaggyheadshot schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:30:
Ik zoek een (betaalde/premium) VPN provider voor incidenteel gebruik op een publieke WiFi. Goedkoop abbo of prepaid dus. Kan ik hiervoor het beste een goedkope VPN provider nemen, een Raspberry aan mijn router hangen of een goedkope VPS voor 15 euro per jaar nemen oid?
Tja voor alles is wel iets te zeggen.

Goedkope vpn is de makkelijkste oplossing. Heb je wel een kostprijs per maand. Wil je bv netflix, of voor andere reden connectie maken met het buitenland dan is dit een goeie optie.

Stel dat het handig is dat je af en toe , beveiligd via vpn , naar je eigen netwerk wil dan is het natuurlijk handig als je via een vpn kan verbinding maken.

Is het enkel om veilig te zijn op publieke wifi dan is een goedkope vps meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 21:43
Het is enkel om veilig te zijn. Aangezien ik toch maar een 4mbit upload verbinding heb ga ik maar voor de VPS oplossing :) Via Lowendbox hier een VPS op de kop getikt voor 12$ per jaar in London:

https://lowendbox.com/blo...12year-in-us-eu-and-asia/

Specs lijken me behoorlijk goed voor die prijs. Eigenlijk te goed. Hopelijk is het wat.

Edit:

Werkt prima!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5297742048.png

Met mijn 40/4 Ziggo abbo. Server staat in London.

[ Voor 67% gewijzigd door snaggyheadshot op 03-05-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
@lennyz: als het niet klopt wat ik zeg, kun je dat toch gewoon zeggen? Ik wil gewoon zeker weten of ik het allemaal wel snap.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.