Yarisken schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:36:
Je 1ste klopt. Ik heb geen eigen firewall draaien op mijn laptop. Dat maakt mijn laptop al redelijk kwetsbaar. Er loopt wel een tcp connectie , vpn of niet, maakt niet uit, van je computer naar hun server. Om toegang te krijgen tot je interne netwerk is het voldoende om toegang te hebben tot de computer die connectie maakt over vpn.
Ik heb het ook niet over de buurman maar over de vpn provider zelf :-). Met een partij als bv PIA zou ik nooit in zee gaan.
Ik zeg dat een providor het "kan". Ik ga er ook vanuit dat mijn vpn provider dit niet gaat doen .... maar als iets kan dan zal het ooit ook wel gebeuren.
We leggen dus ons "lot" in handen van onze vpn provider :-).
Edit: Ik krijg toch netjes een "intern" ip van mijn vpn provider. Via een gezamelijk "extern" adres gaan we naar buiten met een hele bende.
Elke windows installatie heeft een interne firewall, of je moet met windows ME werken

Deze kun je makkelijk genoeg instellen om verbindingen te beheren, OOK de vpnverbinding.
Verder is er niets mis met winst maken, ik heb een jaar lang PIA gebruikt, tot volle tevredenheid, en ik zou gewoon teruggaan, niets mis mee, niet veel meer dan anderen.
Wat ik wel jammer vind is dat ze één van de slachtoffers van paypal en netflix zijn, en vanwege die reden heb ik nu voor airvpn gekozen.
- Airvpn bevalt me zelfs beter nu, nu blijkt dat je met openvpn de totale vrijheid hebt om in te stellen.
een configurator online, aanklikken welke server / groep / land je wilt, en er rolt een file uit naar jouw wens.
Je legt elke dag jouw lot in handen van een ander, dat zal je blijven overkomen, zolang je zelf niet in staat bent om technieken te ontwikkelen / op te zetten.
Zo ben je afhankelijk van de wegenbouwer, verzekeraar, tandarts en zelfs de groenteboer voor je groenten.
Soms kan je niet anders dan toegeven aan dat "lot", zo erg is dat ook weer niet.
Zoals al aangegeven, gebruik ik vpn voor mijn privacy, en niet om eventuele wetten / regeltjes te ontlopen, ik wil zo nu en dan Netflix US kijken, maar ook daar is het beperkt aanbod, dus zo spannend is dat niet.
Ik draai een eigen ovpnserver thuis, mijn devices verbinden daarmee, en bij afwezigheid pak ik AIRvpn als backup.
Zoals EWK al aangeeft, nu is het ALLES.
Als je het verdeeld wilt hebben, zul je met VLANS moeten werken, of de router moet macadress tunneling ondersteunen ( Mikrotik kan dit, mij is het niet gelukt )
Voor de Raspberri Pi ( ik neem aan dat je met openelec werkt daarop )
Ik gebruik op mijn Pi's de
vpnmanager.
Deze connect naar een vpnserver, en evt kan je per add-on instellen welk land je gebruikt, indien je provider dat ondersteund
Voor torrents heb ik geen idee, behalve de betreffende pc een eigen vpn-verbinding te geven.
[
Voor 49% gewijzigd door
FreshMaker op 18-04-2016 17:49
]