Het Grote XPenology Topic

Pagina: 1 ... 9 ... 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
CollisionNL schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:58:
[...]

Wat is hier het voordeel van? Is dit net zo betrouwbaar?
Voor ESXi kun je gewoon een .ova file downloaden, waar alle goede virtuele XPenology hardware al inzit (inclusief de e100e netwerk kaart). Je verschuift dan in zekere zin het probleem naar ESXi, want die moet natuurlijk dan ook op supported hardware draaien, maar je kunt er dan daarnaast ook nog andere leuke VM's mee draaien.

En het voordeel van XPenology in een VM is, uiteraard, ook dat, wanneer je het eenmaal hebt draaien, je die VM tot in lengte van dagen zult kunnen blijven gebruiken, ook al draait ESXi inmiddels op volledig nieuwe hardware.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:51
albatross schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:24:
[...]

Voor ESXi kun je gewoon een .ova file downloaden, waar alle goede virtuele XPenology hardware al inzit (inclusief de e100e netwerk kaart). Je verschuift dan in zekere zin het probleem naar ESXi, want die moet natuurlijk dan ook op supported hardware draaien, maar je kunt er dan daarnaast ook nog andere leuke VM's mee draaien.

En het voordeel van XPenology in een VM is, uiteraard, ook dat, wanneer je het eenmaal hebt draaien, je die VM tot in lengte van dagen zult kunnen blijven gebruiken, ook al draait ESXi inmiddels op volledig nieuwe hardware.
Dus als ik het goed begrijp kan ik over zeg voor de gein 5 jaar een uber power xeon home server bouwen en deze "simpele" XPenology nas daar naar over zetten zonder dat er maar iets veranderd?

Hoe weet ik welke hardware ik nu dan nodig heb om ESXi met XPenology te draaien met extra ruimte voor andere VM's?

Ik kan dus een extra VM dan aanmaken met bijv. Ubuntu server en hierop een Teamspeak server draaien? (heb ik nu draaien op een oude 100watt idle dell poweredge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
DFKT schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

Heb het draaien in Hyper-V (best vergelijkbaar denk). Voordelen zijn het kunnen draaien van andere VM's naast de VM met XPenology (als je daar behoefte aan hebt), maar bijvoorbeeld ook dat je geen fysieke USB nodig hebt om XPenology te booten.

Edit: oh en het kunnen backuppen van een volledige image van je XPenology VM (alhoewel ik dat zelf nog niet heb gedaan, misschien maar eens doen! :+ )

Hardware blijft wel een aandachtspuntje hoor. Heb zelf een ASRock Q1900-ITX moederbordje, waarvan de netwerk chipset problemen gaf (er tijdelijk uit klappen als er veel data doorheen getrokken werd, als ik me niet vergis). Heb er om die reden toen een los Intel Gigabit netwerk kaartje bij geprikt.
kwam dit door hyper-v of is dit gewoon een probleem van jou mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
CollisionNL schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:45:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan ik over zeg voor de gein 5 jaar een uber power xeon home server bouwen en deze "simpele" XPenology nas daar naar over zetten zonder dat er maar iets veranderd?
In principe wel ja. ESXi loops altijd iets achter op Workstation, qua import. He huidige ESXi 6.0 u2 ondersteunt version 10 machines (en Workstation tot 12, geloof ik). Dus de huidige XPenology machines zijn gebaseerd op version 10 machines. Maar als ESXi groeit, is er geen reden om aan te nemen dat ie zijn oude machines niet kan upgraden. Wellicht over 20 jaar niet meer, maar 5 jaar is niks. :)
Hoe weet ik welke hardware ik nu dan nodig heb om ESXi met XPenology te draaien met extra ruimte voor andere VM's?

Ik kan dus een extra VM dan aanmaken met bijv. Ubuntu server en hierop een Teamspeak server draaien? (heb ik nu draaien op een oude 100watt idle dell poweredge)
Als je ESXi kan draaien, dan kun je in principe ook andere VM's draaien. Makkelijker zelfs, want alleen XPenology (omdat het feitelijk een gehackte DSM is) vereist bepaalde hardware, zoals type netwerk kaart die kan voorkomen in hun eigen Synoloy bakken, waar daarentegen een Ubuntu gewoon prima installeert (net als Windows 10 en zo).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
DFKT schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

Edit: oh en het kunnen backuppen van een volledige image van je XPenology VM (alhoewel ik dat zelf nog niet heb gedaan, misschien maar eens doen! :+ )
Dat laaste gaat alleen onder bepaalde omstandigheden goed. Dat wik zeggen, je kunt best je XPenology VM kopieren, of een snapshot maken, maat doorgaans definieer je een passthru HBA (via VT-D), waar je dan vervolgens schijven aanhangt die dus alleen door DSM zelf (direkt) aangesproken worden. En aangezien Synology zichzelf op al (!) je schijven installeert, kon je nog wel eens bedrogen uitkomen wanneer je alleen je VM gekopieerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
albatross schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:12:
Als je ESXi kan draaien, dan kun je in principe ook andere VM's draaien. Makkelijker zelfs, want alleen XPenology (omdat het feitelijk een gehackte DSM is) vereist bepaalde hardware, zoals type netwerk kaart die kan voorkomen in hun eigen Synoloy bakken, waar daarentegen een Ubuntu gewoon prima installeert (net als Windows 10 en zo).
Maar kom ik weg met een Pentium G4400 met 8gb ram. Of moet ik meer uitgeven? Ik ben totaal niet bekend met VM's maar jullie hebben mij wel nieuwsgierig gekregen!

Of is een ASRock N3700-ITX beter omdat dit een quadcore is? Namelijk op een paar euro na net zo duur.
Minder hoge clock wel.

Even voor de duidelijkheid:
XPenology als nas
Ubuntu server als Teamspeak server
Extra ruimte voor testen en uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
CollisionNL schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

kwam dit door hyper-v of is dit gewoon een probleem van jou mobo?
Volgens mij had het met de netwerk chipset op het mobo te maken... Sinds het plaatsen van de netwerkkaart draait alles in ieder geval als een zonnetje :)

N.B. Ik wilde destijds ook met ESXi aan de slag, maar kwam niet door de installatie heen. Heb het probleem nooit exact kunnen achterhalen, alhoewel het in de hoek van de video output (dus mobo gerelateerd) leek te zitten. Hyper-V was daarentegen geen enkel probleem qua installatie. Vandaar dat ik daar op ben blijven hangen.

Zie dit draadje op het forum van vmware voor een omschrijving van het probleem waar ik dus tegenaan liep. Niet op kunnen lossen, in tegenstelling tot sommige mensen in dat draadje...

[ Voor 61% gewijzigd door DFKT op 26-08-2016 16:35 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
DFKT schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:28:
Volgens mij had het met de netwerk chipset op het mobo te maken... Sinds het plaatsen van de netwerkkaart draait alles in ieder geval als een zonnetje :)

N.B. Ik wilde destijds ook met ESXi aan de slag, maar kwam niet door de installatie heen. Heb het probleem nooit exact kunnen achterhalen, alhoewel het in de hoek van de video output (dus mobo gerelateerd) leek te zitten. Hyper-V was daarentegen geen enkel probleem qua installatie. Vandaar dat ik daar op ben blijven hangen.
Aaah oke vandaar. Maar Hyper-V is gewoon een alternatief toch? Net als Citrix Xenserver?

Of zijn er wel echt verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Laatst online: 08-09 22:35
Daarvoor heb ik er te weinig kaas van gegeten, maar volgens mij werkt het inderdaad wel redelijk hetzelfde verders... Ik mis niets aan Hyper-V waardoor ik baal dat ik geen ESXi heb draaien...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
DFKT schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:41:
Daarvoor heb ik er te weinig kaas van gegeten, maar volgens mij werkt het inderdaad wel redelijk hetzelfde verders... Ik mis niets aan Hyper-V waardoor ik baal dat ik geen ESXi heb draaien...
Duidelijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
CollisionNL schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:27:
[...]

Maar kom ik weg met een Pentium G4400 met 8gb ram. Of moet ik meer uitgeven? Ik ben totaal niet bekend met VM's maar jullie hebben mij wel nieuwsgierig gekregen!
Even ter vergelijk met mijn eigen, oude, i7 980X bak die ik nu als server gebruik:

http://www.game-debate.co...re-i7-980x-6-core-3-33ghz

En dit is wat google zegt over ESXi en de Pentium G4400:

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=%22Pentium+G4400%22+esxi

Moet prima kunnen, dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
albatross schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:46:
[...]

En dit is wat google zegt over ESXi en de Pentium G4400:

Moet prima kunnen, dus. :)
Aah.. google.. Ja die had ik nog voor het onderwerp ESXi niet gebruikt! Ik ga mij maar eens inlezen. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
CollisionNL schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:22:
[...]

Aah.. google.. Ja die had ik nog voor het onderwerp ESXi niet gebruikt! Ik ga mij maar eens inlezen. Bedankt! :)
De G4400 is velen malen beter dan de N3700 en kan met een relatief goedkope mobo makkelijk Xpenology draaien en 3 a 4 andere VM's. ESXi licentie kan je "vinden" op sommige sites maar je kunt ook een free licentie krijgen van VMWare.

Neem eens een kijkje in het Zuinige ESXi Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
renedis schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:37:
[...]

De G4400 is velen malen beter dan de N3700 en kan met een relatief goedkope mobo makkelijk Xpenology draaien en 3 a 4 andere VM's. ESXi licentie kan je "vinden" op sommige sites maar je kunt ook een free licentie krijgen van VMWare.

Neem eens een kijkje in het Zuinige ESXi Server
Aaa top.. dan ga ik goed lezen en zal dat waarschijnlijk hem worden. Klein vraagje nog: 1 plak ram van 8
GBb of 2 plakjes van 4GB in dual channel. Waarom; bij 1x8 kan ik naar max 32GB en bij 2x4 naar max 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:42
Zijn er hier mensen die een caching-ssd in hun XPenology machine hebben hangen? Wat is hier concreet het voordeel van en wat ga je er echt van merken? Van een defecte laptop heb ik een 128 GB m.2 SSD die in principe nog in goede staat is. In mijn iMac en MacBook heb ik er geen plek/bestemming voor.

Ik kwam op Aliexpress deze tegen: http://nl.aliexpress.com/...05-4362-a910-664ca1737bf1

Gaat dit werken en voegt dit iets toe aan mijn NAS of kan ik me het geld (die paar euro), maar vooral de moeite beter besparen?

[ Voor 4% gewijzigd door gastje01 op 05-09-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezz0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 20:49

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

Ik heb het werkend gehad maar je hebt er wel 2 nodig.
Verschil merkte ik niet echt maar het werkte wel.

http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?

• gastje01
Mezz0 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:50:
Ik heb het werkend gehad maar je hebt er wel 2 nodig.
Verschil merkte ik niet echt maar het werkte wel.
Een tweede heb ik helaas niet, maar als het verschil niet/nauwelijks merkbaar is dan heeft het ook niet echt zin om het in te bouwen, wellicht kan ik er beter een los volume van maken. Voor de snelheid heb ik dit echter ook niet nodig, ik trek Gbit ook al dicht met de normale schijven die ik nu heb.

Verzin er wel een andere bestemming voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-08 19:01
ik heb deze server gekocht

nu wil ik esxi erop zetten voor de virtuele machine's

nou wil ik graag een Windows server draaien
en dsm van synology erop zetten

gaat die werken
omdat esxi erop zet
en moet ik dan altijd het stickje blijven gebruiken voor het booten

iemand handige tips en trucs voor mij

had op deze site als wat dingen er over gelezen
http://xpenology.com/forum/viewtopic.php?t=17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezz0

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

Als je server pass-through ondersteund dan kan je dsm als een vm draaien en kan je de disken koppelen aan je DSM. deze storage geef je weer terug aan esxi en dan kan je elke vm ook draaien.
Het nadeel is dat wanneer je DSM vm down is dat dan ook je storage down is. Maar ik heb daar nog nooit hinder aan ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
nu heb ik dit gevolgd stap voor stap
http://xpenology.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=5255

als ik nu met synology assistant gebruik zit die ook keurig een server (ds3615xs)
ik doe dan installeren via de webbrowser dat doe die vervolgens ook netje's

dan gaat die herstarten en dan kan ik alleen nog herstellen doen
omdat die denk dat ik een andere hardeschijf erin heb zitten

en ik kom er niet echt meer uit

• red-devil84
ik heb nu alles draaien gekregen

nu wou ik alleen weten of ik gewoon de update's kan doen van dsm

of kan dat niet ivm je een XPEnoboot werkt

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Tot een bepaalde hoogte kun je updates draaien. Zorg wel dat je XPEnoboot een bijpassende versie is ten opzichte van je gekozen dsm versie.

En versie 6 zou ik voorlopig nog even vanaf blijven.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• red-devil84
Ik heb dsm 5.2 versie 5967

En hij wil updaten naar 6

Dus dat moet ik niet gaan doen

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ja niet doen. Ik zou ook aanzetten dat ie niet automatisch moet updaten of controleren. Er zijn mensen bij wie de update gedraaid was en er is met versie 6 op barebone een probleem met het mounten van de harde schijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Jivebunny op 15-09-2016 13:12 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:50
renedis schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:15:
[...]

Met één van de VMDK's/VMX files in die thread. Er is ook nog een OVF template te vinden, die werkte bij mij iig niet.

VDMK/VMX file staat al goed ingesteld op RUN mode.
Wat zijn de inloggegevens van die files? Ik heb het draaien maar geen inloggegevens?

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 13:21
red-devil84 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:50:
Ik heb dsm 5.2 versie 5967

En hij wil updaten naar 6

Dus dat moet ik niet gaan doen
Niet doen inderdaad. Het beste is je update instellingen aan te passen zodat deze alleen kijkt naar kleine updates, geen hele releases.

AdGuard Home

• BluRay
  • Laatst online: 14:06
MatthijsE schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:43:
[...]

Wat zijn de inloggegevens van die files? Ik heb het draaien maar geen inloggegevens?
Gebruik de OVF template die ook op het eerder genoemde forum staat. Die werkt bij mij perfect. Als je hem de eerste keer opstart hoef je alleen een hostname, username en password in te stellen en daarna is hij klaar voor gebruik.

• BrandALARM
Gebruik de OVF template die ook op het eerder genoemde forum staat. Die werkt bij mij perfect. Als je hem de eerste keer opstart hoef je alleen een hostname, username en password in te stellen en daarna is hij klaar voor gebruik.
Probleem dat ik met de OVF heb is dat mijn LSI 2008 kaart niet met PCI passthrough wordt doorgegeven. XPenology ziet niet de schijven die aan de LSI zijn verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
MatthijsE schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:43:
[...]

Heb je het wel goed gedaan dan? Ik heb gewoon mijn eigen username en password.
En FYI, ik gebruik ook gewoon PCI-passthrough.

al eens admin geprobeerd zonder password?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
Heb je het wel goed gedaan dan? Ik heb gewoon mijn eigen username en password.
En FYI, ik gebruik ook gewoon PCI-passthrough.

al eens admin geprobeerd zonder password?
Ik ben terug gegaan naar 5.2-5967 en dat draait lekker nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazedFrogster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-08 12:14
Ik heb vandaag mijn xpenology machine in gebruik genomen, dit werk perfect. Het enige wat ik niet aan de praat krijg is startup via het ingebouwde power schedule menu. Shutdown gaat prima.

Zijn er mensen bij wie dit wel werkt, en vereist dit een bepaalde bios instelling of iets dergelijks?

Ik heb het geprobeerd met:
5.2-5967
5.2-5967.1 (update 1)
5.2-5967.2 (update 2)

Onderliggend gebruik ik een asrock J3160-ITX moederbord.

[ Voor 7% gewijzigd door CrazedFrogster op 19-09-2016 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
Gebruik zelf ook een asrock mobo werkte bij mij out of the box. Geen bios setting oid nodig.
Zit zelf op 5644 update 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazedFrogster
@barrie1985,

Heb net even 5644 update 5 geinstalleerd en dit werkt pefect. Lijkt dus een issue te zijn met 5967. Bedankt voor de tip.

Opzich werkt rtc wakeup in de bios settings voor mij ook prima, maar het in de software kunnen doen is nog net wat handiger.

Is er een specifieke reden waarom je nog werkt op 5644 update 5 ipv 5967?

edit: net ook even 5466 update 8 geprobeerd met xpenoboot 5466-5. Ook na deze update werkt power schedule.

[ Voor 14% gewijzigd door CrazedFrogster op 19-09-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
Geen reden.

Nog geen tijd gehad om me erin te verdiepen, wacht altijd even af of er geen bugs oid in zitten voordat ik de update doe.

Zolang die power schedule niet werkt op 5967 blijf ik lekker zitten op 5466 zal ook update 8 er op knallen.👍

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
Draait er iemand Steamcache in Docker op een XPenology machine?
Zie https://steamcache.github.io/

Uitdaging lijkt me de DNS aanpassing (via aparte docker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:16
ik draai nu al een aantal weken xpenology met DSM 5.2-5967 Update 2
dit draait stabiel op mijn Asrock Q1900.
nu wil ik graag NZBget in Docker draaien maar als ik zoek onder register naar NZBget en deze wil downloaden dan zegt hij "Bewerking Mislukt"
het volgende heb ik al geprobeerd:
1. Docker opnieuw installeren
2. de gedeelde map Docker tijdelijk ingesteld dat de gebruiker everyone volledig beheer heeft en mag lezen en schrijven
3. andere registers proberen te downloaden maar krijg de zelfde foutmelding

deze pogingen hebben niks veranderd en blijf dezelfde foutmelding houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazedFrogster
@alexswart

Ik gebruik zelf een Asrock J3160. Ik ondervond wat problemen met 5.2-5967 dus ik ben zoals je hierboven kunt lezen terug gegaan naar 5644.8 Dit werkt perfect. Ik had zelf ook problemen met powermanagement, docker, wake-on-lan, 5644.8 verhelpt voor mij alle problemen. Draait rock solid.

edit: als je 5644 gaat installeren, installeer dan alle files handmatig en zorg dat de nas niet automatisch gaat update. (instelling in update menu)

Eerste de base 5644 en daarna update 1, 2, 3, 5 en 8.

Ik heb de post hieronder een link geplaatst waar ik de files ik heb gestopt.

[ Voor 33% gewijzigd door CrazedFrogster op 25-09-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazedFrogster
Ik heb nu een klein weekje mijn Xpenology aan het draaien. Dit werkt perfect. Nog een aantal kleine aanpassingen gedaan:

cpu throttle script toegevoegd.
wake on lan geactiveerd.
boot usb niet meer zichtbaar in webinterface
mac+serial toevoegd aan de syslinux.cfg

ik heb de files die ik hiervoor heb gebruikt even gebundeld en er een txt bij gedaan met wat links naar het xpenology forum waar je kunt vinden hoe je de extra's moet activeren.

https://drive.google.com/...qBDyQHpP_tbWxCQWV2RGFoUkU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
@crime

Bedankt ik ga het direct proberen.

p.s. wat doet de cpu throttle script precies?

Edit:
hebinmiddels gedowngrade naar 5644 update 8 maar blijf dezelfde foutmelding houden in Docker

[ Voor 35% gewijzigd door H143 op 25-09-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazedFrogster
@ alexswart

Ik gebruik zelf docker niet dus kan je daar niet bij helpen. Ik gebruik zelf de packages van synocommunity.

de pakketten die ik draai afkomstig van synocommunity:

- nzbget
- sonarr
- couchpotato

Dit werkt perfect. In couchpotato zit een bug in de installatie waardoor de hidden user niet aan een group gekoppeld is waardoor de rechten naar de shares niet werken. Maar dit heb ik gemakkelijk verholpen.

Als ik je van wat informatie moet voorzien stuur me gerust even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:09
alexswart schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:26:

nu wil ik graag NZBget in Docker draaien maar als ik zoek onder register naar NZBget en deze wil downloaden dan zegt hij "Bewerking Mislukt"
Waarom wil je eigenlijk NZBget onder Docker draaien? Ik draai zelf ook meerdere apps onder Docker en tevens NZBget , maar deze draait gewoon als app onder Synology. Het is vrij light-weight, neemt bijna geen resources..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net update van 5466 update 5 naar 5466 update 8 gedaan.
Wazige was alleen dat ik mijn XPenology handmatig uit en weer aan moest doen.

Hoe dan ook, ik draai nu 5466 update 8.

• H143
Red devil schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:49:
[...]

Waarom wil je eigenlijk NZBget onder Docker draaien? Ik draai zelf ook meerdere apps onder Docker en tevens NZBget , maar deze draait gewoon als app onder Synology. Het is vrij light-weight, neemt bijna geen resources..
Hij draait inderdaad als app in dsm.
Alleen ben je dan afhankelijk van wanneer iemand een nieuwe package smaakt om te updaten. In docker heb je die vrijheid zelf

• red-devil84
ik weet dat het hier niet helemaal thuis hoort kan ook zo geen beter topic vinden er over

ik wil mijn dell r410 uitbreiden waar dms opdraait nu

maar nu weet ik niet wat het beste is
wil er 2x2 tb in zetten

en had deze op het oog
https://www.alternate.nl/.../product/1203664?lk=16781

https://www.alternate.nl/.../product/1203660?lk=16781

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:05
Vraagje,

Ik zit nu op DSM 5.2-5967-1. Kan ik deze zo updaten naar DSM 5.2-5967-2 zonder update bootloader?

Groet
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
ik heb hem wel geupdate naar 2

volgens mij maakt dat niet uit

zolang je maar geen update doet naar 6.0 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Mark de Vaal schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:35:
Vraagje,

Ik zit nu op DSM 5.2-5967-1. Kan ik deze zo updaten naar DSM 5.2-5967-2 zonder update bootloader?

Groet
Mark
update heeft bij mij geen probleem opgeleverd en draait stabiel.
heb je wel de nieuwste bootloader voor 5.2 5967?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDashGuy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-09 10:26
Ik zit met een probleempje,

Ik heb een maand of twee geleden een XPenology systeem gemaakt om te testen of DSM mij zou bevallen, hier heb ik toen ook een aantal (achteraf gebleken) belangrijke bestanden op gezet.

Zover niks aan de hand...
Nu ben ik echter het wachtwoord van het systeem vergeten en daarnaast ben ik zo slim geweest om het standaard admin account te deactiveren waardoor resetuser=admin mij niet verder helpt.

Hoe kan ik de admin weer activeren zonder dat ik in DSM kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:05
alexswart schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:26:
[...]

update heeft bij mij geen probleem opgeleverd en draait stabiel.
heb je wel de nieuwste bootloader voor 5.2 5967?
Ik draai de "Xpenoboot 5.2-5967 Update 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
red-devil84 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:17:
ik weet dat het hier niet helemaal thuis hoort kan ook zo geen beter topic vinden er over

ik wil mijn dell r410 uitbreiden waar dms opdraait nu

maar nu weet ik niet wat het beste is
wil er 2x2 tb in zetten

en had deze op het oog
https://www.alternate.nl/.../product/1203664?lk=16781

https://www.alternate.nl/.../product/1203660?lk=16781
Niemand die me hiermee kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDashGuy
  • Laatst online: 02-09 10:26
RedDashGuy schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:42:
Ik zit met een probleempje,

Ik heb een maand of twee geleden een XPenology systeem gemaakt om te testen of DSM mij zou bevallen, hier heb ik toen ook een aantal (achteraf gebleken) belangrijke bestanden op gezet.

Zover niks aan de hand...
Nu ben ik echter het wachtwoord van het systeem vergeten en daarnaast ben ik zo slim geweest om het standaard admin account te deactiveren waardoor resetuser=admin mij niet verder helpt.

Hoe kan ik de admin weer activeren zonder dat ik in DSM kan komen?
Mocht iemand nog tegen dit probleem aanlopen, ik heb het verholpen door mijn schijven in een synology te steken en de software opnieuw te instaleren, even wachten tot de installatie voltooid is en je data is er weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 14:18
red-devil84 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:08:
[...]

Niemand die me hiermee kan helpen ?
Ik zou de 2x RED nemen. Prima voor een NAS. Ik heb zelf een combo van 2x WD green en 2x Seagate. Wellicht niet de beste setup maar draait inmiddels al 4 jaar zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:56
Voor mensen die geïnteresseerd zijn. Het is inmiddels mogelijk DSM 6 baremetal te draaien. Ik draai het op mijn microserver gen8 met de laatste versie van DSM 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
sweebee schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:58:
Voor mensen die geïnteresseerd zijn. Het is inmiddels mogelijk DSM 6 baremetal te draaien. Ik draai het op mijn microserver gen8 met de laatste versie van DSM 6.
Kun je uitleggen hoe je dit hebt gedaan en draait het stabiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
Tot nu toe wel stabiel, online updates werken, mijn ups werkt, packages, btrfs.

Heb wel een werkende bootloader, maar volgens mij mag ik die hier niet delen?

Meer dan een nieuwe bootloader is het niet. De gewone bootloader die voor dsm6 werkt niet met microserver gen 8 (geen uefi). Maar heb op het xpenology forum een kant en klare geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

sweebee schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:55:

Meer dan een nieuwe bootloader is het niet. De gewone bootloader die voor dsm6 werkt niet met microserver gen 8 (geen uefi). Maar heb op het xpenology forum een kant en klare geüpload.
Er is werkelijk niets illegaal aan XPenology. De bootloader is gewoon zelf bedachte software. DSM van Synology is een Linux derivaat dus open source en moet dus gewoon openbaar zijn. Synology denkt daar sinds DSM6 helaas anders over en stelt dat ze de source wel gaan openbaren maar niet wanneer. Erg irritant. Ze maken volledig gebruik van alle inzet en innovaties van Linux om vervolgens hun middelvinger op te steken naar de community.

Dus gewoon lekker je info en je sources delen hier. Niks aan de hand!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sweebee
Dit is de boot image die met servers werken zonder uefi zoals de gen8.

http://178.21.116.172/biosboot.zip

Mocht je de synology web assist niet vinden, dan kan het zijn dat je nic drivers er niet in zitten. Maar voor de meeste werkt het wel.

Edit: je MOET de PID en VID aanpassen op de bootdisk (grub/grub.cfg) naar de waarden van je gebruikte boot disk, anders krijg je een foutmelding bij het installeren.

[ Voor 25% gewijzigd door sweebee op 10-10-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
sweebee schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:55:

en kon je gewoon updaten van 5.2 zonder data verlies???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
boosterbosch schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:21:
[...]

en kon je gewoon updaten van 5.2 zonder data verlies???
Ja ging prima. Wel even belangrijk. pas de PID en VID aan van de boot usb (grub/grub.cfg). Anders krijg je een fout melding bij het installeren van het pat bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
sweebee schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:30:
[...]

Ja ging prima. Wel even belangrijk. pas de PID en VID aan van de boot usb (grub/grub.cfg). Anders krijg je een fout melding bij het installeren van het pat bestand.
ik doe dat sowieso om mijn USB niet te laten zien als share en om mijn custom SN en Mac te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
De usb zie je sowieso niet zoals bij de oude bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joseph pottema
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-03 22:45
Is het iemand al gelukt 6.0 op de HP n54l te installeren (bare metal)?
ben benieuwd of de onboard nic ondersteund wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Lijkt erop dat de NIC drivers voor de N54L niet inbegrepen zitten.

http://xpenology.com/foru...s=n54l&t=20216&sf=msgonly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
sweebee schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:45:
Dit is de boot image die met servers werken zonder uefi zoals de gen8.

http://178.21.116.172/biosboot.zip

Mocht je de synology web assist niet vinden, dan kan het zijn dat je nic drivers er niet in zitten. Maar voor de meeste werkt het wel.

Edit: je MOET de PID en VID aanpassen op de bootdisk (grub/grub.cfg) naar de waarden van je gebruikte boot disk, anders krijg je een foutmelding bij het installeren.
heb PID en VID aangepast en mijn SN en MAC toegevoegd maar krijg bij het installeren:

Failed to install the file. The file is probably corrupted (13)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
Weet je zeker dat de PID en VID goed zijn? Had namelijk de zelfde fout melding, maar met juiste PID en VID werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
sweebee schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:20:
Weet je zeker dat de PID en VID goed zijn? Had namelijk de zelfde fout melding, maar met juiste PID en VID werkte het wel.
ohhhh k*t ... zo dom ... blind de verkeerde pid en vid gekopieerd van de oude stick

meh ... met correct PID en VID hetzelfde probleem.

dit is mij grub.cfg:

serial --port=0x3F8 --speed=115200
terminal_input serial console
terminal_output serial console
set default='0'
set timeout='1'
set fallback='0'
menuentry 'Synology DS3615xs' --class os {
insmod fat
linux /image/DS3615xs/zImage root=/dev/md0 syno_hdd_powerup_seq=0 netif_num=1 HddHotplug=0 syno_hw_version=DS3615xs vender_format_version=2 sn=B3LWN07635 mac1=001132a6f1d3 mac2=001132a6f1d4 mac3=001132a6f1d5 mac4=001132a6f1d6 mac5=001132a6f1d7 mac6=001132a6f1d8 vid=0x13fe7 pid=0x1d00 console=uart,io,0x3f8,115200n8 sn=C7LWN09761 mac1=0011322CA785 withefi elevator=your_magic_elevator quiet
initrd /image/DS3615xs/ramdisk.lzma
}
en ik gebruik DSM_DS3615xs_8451.pat

[ Voor 54% gewijzigd door boosterbosch op 10-10-2016 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
Je hebt 2 keer serial number, 2 keer mac1?

Overigens werkt alleen mac1. Heb zelf ook mac2 erin gezet maar hij pakt dan gewoon bij die het hardware mac adres.

En weet niet of het uitmaakt bij installatie, maar het wordt ook aangeraden console=uart8250,io,0x3f8,115200n8 te vervangen met console=ttyS0,115200n8

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
set default='0'
set timeout='1'
set fallback='0'

insmod  fat
    linux   /image/DS3615xs/zImage root=/dev/md0 syno_hdd_powerup_seq=0 netif_num=1 HddHotplug=0 syno_hw_version=DS3615xs vender_format_version=2 vid=XXX pid=XXX console=ttyS0,115200n8 sn=XXX mac1=XXX withefi elevator=your_magic_elevator quiet
    initrd  /image/DS3615xs/ramdisk.lzma
}

[ Voor 76% gewijzigd door sweebee op 10-10-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik zit te denken om xpenology te installeren, maar zie dat de laatste versie alweer een paar maanden oud is.

Hoe zit het in het algemeen met de ondersteuning, updates in dezelfde frequentie als origineel?

lees de draad voordat je blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
vanmiddag ook maar dsm 6 geinstalleerd op mijn Asrock Q1900.
ik heb het als volgt gedaan:
1. eerst mijn bios nagekeken en ingesteld dat hij opstart vanaf Uefi USB
2. img bestand gedownload vanaf het forum van xpenology http://xpenology.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20216 in de openingspost staat een link naar rrn image bastand voor UEFI baremetal, deze met win32diskimager op het usbstickje gezet
3. vervolgens op het usb stickje in het mapje grub het bestand grub.csg aangepast.
ik heb de volgende code gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
set default='0'
set timeout='2'
set fallback='0'

insmod   fat
   linux   /image/DS3615xs/zImage root=/dev/md0 syno_hdd_powerup_seq=0 netif_num=1 HddHotplug=0 SataPortMap=x syno_hw_version=DS3615xs vender_format_version=2 vid=xxxxx pid=xxxxxx console=ttyS0,115200n8 sn=xxxxxxxxxxxx mac1=xxxxxxxxxxxxxxx  withefi elevator=your_magic_elevator quiet
   initrd   /image/DS3615xs/ramdisk.lzma
}

de volgende gegevens moet je aanpassen:
SataPortMap= (het aantal schijven in je setup)
vid= (vid van je usbdevice waar de bootloader op staat)
pid= (pid van je usbdevice waar je bootloader op staat)
sn= (het serienummer)
mac1 = (het macadres)
4. zoek dmv de synology assistant naar je xpenelogy client als hij deze gevonden heeft staat er als het goed is migreerbaar, druk nu met de rechter muis hierop en kies voor installeer, vervolgens vraagt hij om een Pat bestand deze kun je hier vinden: https://global.download.s...451/DSM_DS3615xs_8451.pat
nu rustig de assistant zijn werk laten doen en na een aantal minuten start hij opnieuw op.

ik heb eerst geprobeerd om hem te installeren vid find.synology.com alleen dan geeft hij aan dat disk 3 en 4 defect zijn, via de assistant heb ik hier geen problemen mee gehad.

ik draai hem nu een aantal uren en ben nog geen problemen tegen gekomen, WOL en Energieschema's werken goed inmiddels heb ik via dsm de laatste update gedownload en hier ook geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
sweebee schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:51:
Je hebt 2 keer serial number, 2 keer mac1?

Overigens werkt alleen mac1. Heb zelf ook mac2 erin gezet maar hij pakt dan gewoon bij die het hardware mac adres.

En weet niet of het uitmaakt bij installatie, maar het wordt ook aangeraden console=uart8250,io,0x3f8,115200n8 te vervangen met console=ttyS0,115200n8

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
set default='0'
set timeout='1'
set fallback='0'

insmod  fat
    linux   /image/DS3615xs/zImage root=/dev/md0 syno_hdd_powerup_seq=0 netif_num=1 HddHotplug=0 syno_hw_version=DS3615xs vender_format_version=2 vid=XXX pid=XXX console=ttyS0,115200n8 sn=XXX mac1=XXX withefi elevator=your_magic_elevator quiet
    initrd  /image/DS3615xs/ramdisk.lzma
}
ben terug van scratch begonnen en heb nu deze cfg maar nog steeds dezelfde foutmelding :(
set default='0'
set timeout='1'
set fallback='0'

insmod fat
linux /image/DS3615xs/zImage root=/dev/md0 syno_hdd_powerup_seq=0 netif_num=1 HddHotplug=0 syno_hw_version=DS3615xs vender_format_version=2 vid=0x13fe7 pid=0x1d00 console=uart,io,0x3f8,115200n8 sn=B3LWN07635 mac1=001132a6f1d3 withefi elevator=your_magic_elevator quiet
initrd /image/DS3615xs/ramdisk.lzma
}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
boosterbosch schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:03:
[...]

ben terug van scratch begonnen en heb nu deze cfg maar nog steeds dezelfde foutmelding :(

[...]
aw das wel vreemd. Ook al andere Usb stick geprobeerd? Wat ook nog kan, wellicht wat omslachtig. Is ESXI installeren op een usb stick, dan de bootloader voor ESXI gebruiken, DSM installeren op de disks. Dan ESXI stick verwijderen en vervangen door je vorige bootloader. Dan zou hij gewoon op moeten starten zonder dat je DSM weer moet installeren.

Zo heb ik het met mijn 1e server gedaan, omdat toen die bootloader er nog niet was voor bare metal. Mijn 2e server (backup server) wel direct gedaan en het werkte meteen na het aanpassen van de PID / VID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
sweebee schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:10:
[...]

aw das wel vreemd. Ook al andere Usb stick geprobeerd? Wat ook nog kan, wellicht wat omslachtig. Is ESXI installeren op een usb stick, dan de bootloader voor ESXI gebruiken, DSM installeren op de disks. Dan ESXI stick verwijderen en vervangen door je vorige bootloader. Dan zou hij gewoon op moeten starten zonder dat je DSM weer moet installeren.

Zo heb ik het met mijn 1e server gedaan, omdat toen die bootloader er nog niet was voor bare metal. Mijn 2e server (backup server) wel direct gedaan en het werkte meteen na het aanpassen van de PID / VID.
wat een ochtend!!!

Na veel proberen met jouw bootloader en niet lukken de nieuwe hybrid bootloader van setsunakawa en 6.0.2 installeerde perfect ... maar na reboot ... slechts 1 van mijn 5 drives te zien en een crashed raid array ... zware paniek ... Gen 8 afgesloten en de USB met jouw bootloader er terug in ... opgestart en werkend op 6.0.2 update 2 met all mijn drives en mijn SHR array

zucht van opluchting hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Laatst online: 12-09 07:05
Hallo...ook ff een vraagje..
Draai nu 5.2 5644 laatste uodate bare metal op zelfbouw....
Kan ik ook al risico loos upgraden?
Dat met vud en pid in de usb veranderen snap ik niet helemaal
Heb met veel pijn en moeite toendertijd sn en mac veranderd dus hoop dat t wat makkelijker kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
ikkeenjij36 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:27:
Hallo...ook ff een vraagje..
Draai nu 5.2 5644 laatste uodate bare metal op zelfbouw....
Kan ik ook al risico loos upgraden?
Dat met vud en pid in de usb veranderen snap ik niet helemaal
Heb met veel pijn en moeite toendertijd sn en mac veranderd dus hoop dat t wat makkelijker kan?
hangt er vanaf of je nic ondersteund is.

Het is niet moeilijker dan SN en MAC aanpassen.

gewoon grub.cfg openen met een text editor, jouw SN en MAC erin zetten en de PID en VID waarden aanpassen aan jouw usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Het risico is niet heel hoog, zoals boosterbosch aangaf dat zijn array gecrasht was is niet echt een crash, DSM had alleen problemen met het lezen van de disks. Mocht het baremetal niet lukken en je wilt toch weer de HDD's kunnen lezen, dan kun je altijd nog even ESXI installeren en daarmee de schijven uitlezen.

Beste optie om het te testen is denk ik de hoofdschijven eruit halen, 1 niet belangrijke schijf erin en met de nieuwe bootloader en kijken of je het aan de praat krijgt. Lukt het niet dan kun je gewoon weer de oude bootloader erop zetten en de originele schijven terug drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Als ik XPenology onder ESXi wil draaien (wil ook nog andere VM's op dezelfde server draaien) én ik wil RAID1 draaien (wil misschien m'n DS715 vervangen door XPenology), moet ik dan een hardware RAID controller hebben zodat ik in ESXi een array kan maken? En XPenology dan gewoon een VMDK van xxx GB toewijzen?

ESXi kan niet overweg met een soft RAID toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:28:
Als ik XPenology onder ESXi wil draaien (wil ook nog andere VM's op dezelfde server draaien) én ik wil RAID1 draaien (wil misschien m'n DS715 vervangen door XPenology), moet ik dan een hardware RAID controller hebben zodat ik in ESXi een array kan maken? En XPenology dan gewoon een VMDK van xxx GB toewijzen?

ESXi kan niet overweg met een soft RAID toch?
Dat kan, ik zou eerder kijken om via passthrough je schijven aan je guest te geven en dan gewoon een RAID set in DSM te maken

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is opzich ook wat voor te zeggen, dan kunnen de schijven ook in spindown als de XPenology idle is (als ESXi dat niet tegenhoud iig). De VM's kan ik dan van een SSD draaien. Zo heb ik het nu ook (ESXi server met SSD als datastore voor VM's, en DS715 met RAID1-array voor opslag ernaast).

Maar hoe betrouwbaar is zo'n (via passthrough/RDM) doorgegeven RAID-array?

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 11-10-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:32:
Is opzich ook wat voor te zeggen, dan kunnen de schijven ook in spindown als de XPenology idle is.
De VM's kan ik dan van een SSD draaien.

Maar hoe betrouwbaar is zo'n (via passthrough/RDM) doorgegeven RAID-array?
Denk ook dat dat van je controller afhangt. Volgens mij werkt het prima voor zover ik altijd lees!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
passthrough was bij mij wel betrouwbaar. RDM absoluut niet. zo ineens 's nachts was mijn volume gecrasht en kreeg ik het niet meer aan de praat. Via passthrough werkte het weer prima, ook minder gepruts met instellen. Al moet je wel een geschikte processor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
sweebee schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:38:
passthrough was bij mij wel betrouwbaar. RDM absoluut niet. zo ineens 's nachts was mijn volume gecrasht en kreeg ik het niet meer aan de praat. Via passthrough werkte het weer prima, ook minder gepruts met instellen. Al moet je wel een geschikte processor hebben.
Wat heb je nodig voor passthrough? Kan zo'n Microserver Gen8 dat bijv. ? Of moet er dan een losse RAID-kaart in? (welke?, M1015?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
ThinkPadd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

Wat heb je nodig voor passthrough? Kan zo'n Microserver Gen8 dat bijv. ? Of moet er dan een losse RAID-kaart in? (welke?)
De Gen8 kan dat mits je een Xeon processor hebt. Had toen de pci sata controller gepasstrought. Esxi kon dus alleen niet bij de HDD's die in de bay zitten. Je kan ESXI dus gewoon booten via USB. Weet overigens niet of de 5e sata connector (normaal voor CD drive) ook aan die zelfde pci sata controller zit. Anders zou je hier een HD/SSD op aan kunnen sluiten voor ESXI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lyncyst
  • Laatst online: 17:08
Is harddisc hibernation in DSM per volume of voor alle volumes? Oftewel heeft het zin een zuinige 2.5” hardeschijf in te richten als download volume om de power consumption naar beneden te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
sweebee schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:44:
[...]

De Gen8 kan dat mits je een Xeon processor hebt. Had toen de pci sata controller gepasstrought. Esxi kon dus alleen niet bij de HDD's die in de bay zitten. Je kan ESXI dus gewoon booten via USB. Weet overigens niet of de 5e sata connector (normaal voor CD drive) ook aan die zelfde pci sata controller zit. Anders zou je hier een HD/SSD op aan kunnen sluiten voor ESXI.
En als je geen Xeon processor erin hebt? Ik zou dan de pricewatch: HP Proliant MicroServer Gen8 G1610T willen kopen. De G1610T is voor mij snel zat verwacht ik.
Moet er dan zo'n M1015 (of wellicht een goedkopere optie?) in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
ThinkPadd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:46:
[...]

En als je geen Xeon processor erin hebt? Ik zou dan de pricewatch: HP Proliant MicroServer Gen8 G1610T willen kopen. De G1610T is voor mij snel zat verwacht ik.
Moet er dan zo'n M1015 (of wellicht een goedkopere optie?) in?
Gaat niet werken, je moet een processor hebben die vt-d ondersteunt voor passthrough. De G1610 ondersteunt dit niet. Alle pci adapters zijn dan greyed out (unavailable) voor passthrough.

Je zou een E3-1220v2 kunnen scoren van eBay, rond de 100-150 euro. Nog altijd goedkoper dan je syno nas :* heb je voor 300-350 euro een beest van een server

[ Voor 11% gewijzigd door sweebee op 11-10-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dan kan ik gelijk wel een streep door m'n plan zetten, want een S1155 Xeon is peperduur zie ik :/ :'(

Edit: Oh, eBay. Daar heb ik nog niet gekeken.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 11-10-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezz0

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

zonder vt-d kan je natuurlijk nog RDM's aanmaken. Zelf ga ik een zelfbouw samenstellen. De nieuwe cpu's ondersteunen allemaal vt-d

zelf wil ik dit bestellen voor mn all in one
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4500 Tray€ 82,29€ 82,29
1ASRock B150M Pro4V€ 78,18€ 78,18
1Kingston ValueRAM KVR21N15D8/16€ 71,52€ 71,52
1be quiet! System Power 7 300W€ 49,90€ 49,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 281,89

Alles dus virtueel. Ik begin eerst met 16 GB en kan naar 64 GB. De kast ga ik zelf maken (is het plan)

[ Voor 87% gewijzigd door Mezz0 op 11-10-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zelf wat bouwen op basis van Skylake is idd beter, die Microserver Gen8 is ook al weer wat verouderd inmiddels. Ik ga eens neuzen in Zuinige ESXi Server naar wat leuke Skylake hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Laatst online: 12-09 07:05
boosterbosch schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:31:
[...]

hangt er vanaf of je nic ondersteund is.

Het is niet moeilijker dan SN en MAC aanpassen.

gewoon grub.cfg openen met een text editor, jouw SN en MAC erin zetten en de PID en VID waarden aanpassen aan jouw usb stick
Nic is ondersteund daar voorzie ik geen problemen....
Nu eerst mijn sn en mac weer opzoeken
Daarna moet ik nwe bootloader downloaden toch en daar alles pasten van mn oude usb?
En waar vindt ik de goeie bootloader want op xpenology.me zie ik hem nergens staan
Via pb kleine uitleg is ook welkom als ik hier wat plaats wat niet mag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
ik kan momenteel geen lets encrypt certificaat aanmaken of een taak aanmaken via hyper backup, krijg telkens:

The operation failed. Please login to DSM again and retry.

Heb uiteraard al uitgelogd en terug ingelogd en ook dsm herstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
boosterbosch schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:21:
ik kan momenteel geen lets encrypt certificaat aanmaken of een taak aanmaken via hyper backup, krijg telkens:

The operation failed. Please login to DSM again and retry.

Heb uiteraard al uitgelogd en terug ingelogd en ook dsm herstart.
Heb je je datum goed staan? Was een probleem bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
sweebee schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:23:
[...]

Heb je je datum goed staan? Was een probleem bij mij iig.
in control panel staat de tijd en datum in ieder geval correct. Is er nog ergens anders dat ik dat moet checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
boosterbosch schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:17:
[...]

in control panel staat de tijd en datum in ieder geval correct. Is er nog ergens anders dat ik dat moet checken?
Voor letsencrypt moet je poort 80 en 433 open hebben naar de server. Anders geeft hij die error (normaal gesproken zegt ie dat poort 80 niet open staat, maar ik kreeg ook steeds dat ik opnieuw moet verbinden). Ook krijg je die error als je een certificaat aanvraagt op een domein die je via reverse proxy hebt ingesteld naar een ander apparaat.

Hyper backup draait hier prima naar een andere xpenology server (ook dsm6). Kun je eens checken naar updates bij systeemconfiguraties of daar alles ok is. Dat hij niet een foutmelding aangeeft met rode letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
sweebee schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:23:
[...]

Voor letsencrypt moet je poort 80 en 433 open hebben naar de server. Anders geeft hij die error (normaal gesproken zegt ie dat poort 80 niet open staat, maar ik kreeg ook steeds dat ik opnieuw moet verbinden). Ook krijg je die error als je een certificaat aanvraagt op een domein die je via reverse proxy hebt ingesteld naar een ander apparaat.

Hyper backup draait hier prima naar een andere xpenology server (ook dsm6). Kun je eens checken naar updates bij systeemconfiguraties of daar alles ok is. Dat hij niet een foutmelding aangeeft met rode letters.
ah ... mijn domein forward naar mijn external IP van mijn NAS ... zou dat het problem kunnen zijn?

Ik probeer een hyperbackup naar Stack op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
boosterbosch schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:31:
[...]

ah ... mijn domein forward naar mijn external IP van mijn NAS ... zou dat het problem kunnen zijn?

Ik probeer een hyperbackup naar Stack op te zetten
Je domein moet ook naar je externe IP. Je hebt neem ik aan wel poort 80 en 433 geopend naar je interne IP van je NAS?

Hyper backup met Stack werkt helaas nog niet omdat Stack bepaalde bestanden van synology niet accepteert (zie synology backup topic hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
sweebee schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:36:
[...]

Je domein moet ook naar je externe IP. Je hebt neem ik aan wel poort 80 en 433 geopend naar je interne IP van je NAS?

Hyper backup met Stack werkt helaas nog niet omdat Stack bepaalde bestanden van synology niet accepteert (zie synology backup topic hier).
ah ok, stack is dan een zorg voor later. Hubic eens proberen.

poorten staan open zoals het hoort:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25722879/unspecified.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Zelf nooit die manier gebruikt van forwarden (direct in de router vind ik wat betrouwbaarder). Gebruik je een eigen domein of een gratis dynamisch domein van syno bijv? Mocht je er een van synology zelf gebruiken dan kan zijn dat het limiet misschien bereikt is? Ik gebruik zelf alleen een eigen domein. Er mogen maximaal 20 domeins aangevraagd worden per week. Dus gebruik je een gratis subdomein van synology, dan zit je daar al snel aan.

[ Voor 18% gewijzigd door sweebee op 12-10-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
sweebee schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:08:
Zelf nooit die manier gebruikt van forwarden (direct in de router vind ik wat betrouwbaarder). Gebruik je een eigen domein of een gratis dynamisch domein van syno bijv? Mocht je er een van synology zelf gebruiken dan kan zijn dat het limiet misschien bereikt is? Ik gebruik zelf alleen een eigen domein. Er mogen maximaal 20 domeins aangevraagd worden per week. Dus gebruik je een gratis subdomein van synology, dan zit je daar al snel aan.
zal vanavond eens de poorten direct op de router checken, maar ik dacht dat ik die daar ook open had staan. En is mijn Eigen domein www.travellingbelgian.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
boosterbosch schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:26:
[...]

zal vanavond eens de poorten direct op de router checken, maar ik dacht dat ik die daar ook open had staan. En is mijn Eigen domein www.travellingbelgian.com
Heb je nu 433 open staan? Want de website is niet bereikbaar op https. Dit zou wel moeten (al geeft die dan een foute certificaat melding).

https://travellingbelgian.com

Edit: portscan zegt van wel, maar een of andere manier is je website niet bereikbaar. Misschien iets in de firewall ingesteld?

[ Voor 12% gewijzigd door sweebee op 12-10-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Ik heb gisteren een schijf en de voeding in mijn XPenology bak vervangen, DSM is nu keurig het volume aan het herstellen en behalve dat het (erg) lang duurt gaat alles prima. Nu loop ik tegen de volgende "problemen" aan:

Wanneer ik mij aanmeld bij DSM krijg ik automatisch het updatescherm voorgeschoteld met de melding dat er een nieuwe versie beschikbaar is. Ik zit op versie 5.2-5644 en dit loopt eigenlijk al lange tijd probleemloos. Bij status staat "het Volume is bezet", ik neem aan dat dit met het herstellen van mijn volume te maken heeft? De hamvraag is nu, hoe kom ik van deze pop-up af?
Ik ben voorlopig niet van plan om een update te doen. Uiteindelijk wil ik naar 6.xx maar heb geen zin om met een stabiel systeem te gaan klooien in een bare-metal setup waarbij ik niet weet of alles zal werken zoals het nu doet.

Volgende vraag is wanneer ik een nieuwe image probeer te downloaden en een container wil aanmaken in Docker (Domoticz), krijg ik de melding de bewerking is mislukt. Heeft dit ook met het herstellen van mijn volume te maken?
Pagina: 1 ... 9 ... 33 Laatste