Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote XPenology Topic

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:

• -RELOAD-
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 27-12-2019
Ik ben van Synology over gestapt op xpenology.. Had namelijk een probleem met mijn diskstation en na problemen met de garantie afhandeling ( wat nog steeds loopt ) ben ik begonnen aan xpenology installatie op een oude pc. De migratie van de disks was een fluitje van een cent. alles ging automatisch na herkenning van de disk-set. Moest alleen de shares opnieuw aan maken.

Ik heb nu 2 diskstations gehad en 2x vielen ze gewoon uit door een defecte stroomvoorziening.. Hoop nu met zelfbouw dit probleem zelf te kunnen oplossen in de toekomst.

Enige waar ik me zorgen over maak is de oude btrfs versie in dsm 6.1,
btrfs kernel versie 3.10 en btrfs tools 4.0

Iemand ervaring met het updaten van de kernel of werkt xpenology met fuse modules?

-RELOAD- wijzigde deze reactie 08-08-2019 14:16 (15%)

• KJM
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10-12-2019
Modbreak:dit hoort hier niet thuis, spul verkopen doe je op V&A

Intergalactic wijzigde deze reactie 27-08-2019 16:07 (91%)

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22:37
Ik wil mijn NAS (n54l HP) volledig opnieuw installeren. Dus geen upgrade.

Ik kan alleen geen guide vinden :( Alleen uit 2015 OF upgrade guides... Ik wil een kale install doen inc nieuwe HDD opzetten enzo.

Iemand een tip?

• bart.koppers
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18:50
@TweakerVincent Beste dan om eerst te bepalen of je op de N54L zelf gaat installeren (baremetal) of via een hypervisor als ESXi (of Proxmox etc). Beide zijn prima te starten via USB stick, bv op het interne USB-poortje van de HPE Microservers.

Gebruik ESXi -route vind ik zelf makkelijker.
Met XPEnology op baremetal in mijn ervaring meer gedoe/wat minder flexibel.
Draai zelf ESXi 5.5 met wat HP extensions op een N36L.
Daarop dan oa XPE.
Voor Win 10 is dat wat traag, maar Linux VM's en Dockers op XPE draaien voor wat ze moeten doen (backup etc) vlot zat.

• TweakerVincent
bart.koppers schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:58:
@TweakerVincent Beste dan om eerst te bepalen of je op de N54L zelf gaat installeren (baremetal) of via een hypervisor als ESXi (of Proxmox etc). Beide zijn prima te starten via USB stick, bv op het interne USB-poortje van de HPE Microservers.

Gebruik ESXi -route vind ik zelf makkelijker.
Met XPEnology op baremetal in mijn ervaring meer gedoe/wat minder flexibel.
Draai zelf ESXi 5.5 met wat HP extensions op een N36L.
Daarop dan oa XPE.
Voor Win 10 is dat wat traag, maar Linux VM's en Dockers op XPE draaien voor wat ze moeten doen (backup etc) vlot zat.
Ondertussen is het gelukt (paar dagen terug). ging erg simpel, bootloader en 6.1.7 erop gezet barem. Nas rebuilden ging ook zonder dataverlies.

• jantje112
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:32
Ik heb een moederbordje met 2 netwerkpoorten, ik wil hier nog een mellanox 10gbe bij in zetten. Hoe achterhaal ik nu het macadress zodat ik een poort kan toevoegen? Ik lees dat er max 2 lan poorten worden ondersteund in de nieuwe versies?

Draai nu nog op DSM 5.2, eigenlijk nog geen noodzaak om te updaten gehad?

• k_ers
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:21
ben eigenlijk opzoek naar een setup voor Xpenology, heb zelf al een setup waar ik VM in heb met proxmox alleen wil ik graag mijn nas gescheiden houden van mijn hobbyprojectjes.
Wat is nu een zuinge/goedkopen oplossing voor dit, of wie kan mij de goede richting wijzen

-voornamelijk is het

-streamen films(toekomst 4k)
-downloaden
-delen bestenden/fotoś
-apps in synology

k_ers wijzigde deze reactie 17-09-2019 16:20 (17%)

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:53
k_ers schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:29:
ben eigenlijk opzoek naar een setup voor Xpenology, heb zelf al een setup waar ik VM in heb met proxmox alleen wil ik graag mijn nas gescheiden houden van mijn hobbyprojectjes.
Wat is nu een zuinge/goedkopen oplossing voor dit, of wie kan mij de goede richting wijzen

-voornamelijk is het

-streamen films(toekomst 4k)
-downloaden
-delen bestenden/fotoś
-apps in synology
Niet om te spammen, maar ik heb deze zomer een server in elkaar gezet hiervoor. Ik gebruikte xpenology en een synology naast elkaar (werk/privé). Beide doe ik weg, dus mocht je interesse hebben, laat het maar weten.

droperator.nl

• faraga
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21-01 15:42
Ik ben al de hele dag mijn hoofd aan het breken over het installeren van Xpenology op mijn ASRock Q1900M. Het wordt me niet echt duidelijk hoe ik een extra.lzma-bestand toevoeg aan een image. Zie ook het topic dat ik los heb gemaakt over deze vraag.

• Praetorian
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07-01 16:08
chronoz schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:52:
[...]

OVA v5 werkt niet DSM 6.2.1-23824 Update 4 en ook niet met DSM 6-latest.
OVA v6 werkt met DSM 6.2.1-23824 Update 4, maar niet met DSM 6-latest.
Met behulp van de OVA v6 template draai ik nu op DSM 6.2.2-24922 Update 3, voor zover ik kan zien nu de laatste.

Mijn NAS is weer up-to-date, heeft weer voor een hoop stress gezorgd.... (fresh install -> migration, reparing RAID)

Praetorian wijzigde deze reactie 03-10-2019 14:15 (5%)

• timminater
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-01 11:46
Iemand hier die zijn docker versie geupdate krijgt?
Heb hier 2 verschillende 6.1.x Xpenology systemen en beiden willen niet updaten naar de nieuwe docker 18.09.0-0506

Om een of andere reden werkte de update nu ineens wel op beiden systemen

timminater wijzigde deze reactie 03-10-2019 18:39 (19%)

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-01 11:16
Ik heb DSM 6.1.7 met Xpenology op mijn promox 6 servertje draaiend.
Wat is de beste manier om een disk toe te voegen aan DSM?

Ahh zie het al, had eerst een howto gevolgd met virtio, maar dat werkt niet, moet met sata.

raven22 wijzigde deze reactie 14-10-2019 21:35 (28%)

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:18
Iemand toevallig xpenology aan de praat op Hyper-V?

Iemand anders een geïnstalleerde virtuele harddisk welke ik kan proberen te mounten onder een Hyper-V VM?

Zie door de bomen het bos niet meer en meeste Hyper-V tutorials zijn van hele oude versies.

Inventaris

• Dokkumer
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 06-01 17:20
Hallo,

Ik ben ook bezig met xpenology op een HP Microserver gen8, ik krijg het alleen niet gestart.
Volgens de Youtube filmpjes die ik heb gezien moet hij een kernel gaan starten, bij mij blijft hij hangen op
"... Screen will stop updating shortly, please open http://find.synology.com to continue."

Ik heb de 3 verschillende bootloaders geprobeerd, zowel op via de interne sd reader als een usb stick (vid en pid aangepast natuurlijk).
Soms krijg ik wel het installatiescherm van Synology maar vaak geeft hij aan dat er geen nas vindbaar is.

Als hij wel zichtbaar is begin ik met de installatie (handmatig, uploaden van het bestand) maar dan doet hij na een reboot ook niets meer (niet meer zichtbaar).

Iemand tips?

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-01 11:16
Dit is juist goed, nu moet je de Synology kunnen vinden met de link, of anders de Synology assistant app. De laatste werkt vaak beter.

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:48

Geckoo

Good news everyone

hier
chaoscontrol schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:07:
Iemand toevallig xpenology aan de praat op Hyper-V?

Iemand anders een geïnstalleerde virtuele harddisk welke ik kan proberen te mounten onder een Hyper-V VM?

Zie door de bomen het bos niet meer en meeste Hyper-V tutorials zijn van hele oude versies.
hier nog reactie opgehad?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:18
Geckoo schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:33:
hier
[...]

hier nog reactie opgehad?
Helaas (nog) niet.

Inventaris

• MAdD
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:38
Qualixo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:27:
Das mijn blog✌️Je kan het ook in een cronjob stoppen, direct je synology cert overschrijven en dan de webserver herstarten. Echter is je dns challenge dan ook al verlopen en zul je dat ook moeten automatiseren. Hier doe ik dat met api call naar transip.
Ik doe het liever deels geautomatiseerd nu want moet het cert toch weer exporteren en in andere VMware services stoppen.

[...]
Bijna einde van het jaar... en ik heb het werkend gekregen via een Docker Container. (oa thanks @Qualixo )

Hieronder mijn releas hoe ik het gedaan heb:

To create wildcard certificates for your Synology system for provider TRANS-IP, you can use the following code
SSH into Synology
create a folder called
code:
1
/var/docker-data/Certificates

create a file in
code:
1
/etc/letsencrypt/

called
code:
1
domains.conf

per line fill in an owned domain like

code:
1
Example.com *.example.com

for 1 certificate

code:
1
2
3
example.com *.example.com
smtp.example.com
imap.example.com pop.example.com

for 3 certificate
create a file in
code:
1
 /etc/letsencrypt/

called
code:
1
api.key

create an API in your TRANS-IP controle panel
save this API key and now we need to modify it to an RSA key
download openssl
execute
code:
1
openssl rsa -in transip_original.key -out api.key

(and save to
code:
1
/etc/letsencrypt/

)
install docker on your Synology
Install docker packages adferrand/letsencrypt-dns

to create your own settings using the above docker image you can start the docker in SSH with the following line:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
docker run \
--name YOUR OWN NAME \
--volume /etc/letsencrypt/domains.conf:/etc/letsencrypt/domains.conf \
--volume /etc/letsencrypt/api.key:/etc/letsencrypt/api.key \
--volume /var/docker-data/Certificates:/etc/letsencrypt \
--env 'LETSENCRYPT_USER_MAIL=YOUR@Email.address' \
--env 'LEXICON_PROVIDER=transip' \
--env 'LEXICON_TRANSIP_USERNAME=YOUR_TRANSIP_USERNAME' \
--env 'LEXICON_TRANSIP_AUTH_API_KEY=/etc/letsencrypt/api.key' \
--env 'LEXICON_TRANSIP_TTL=1' \
--env 'LEXICON_SLEEP_TIME=3720' \
--env 'LETSENCRYPT_STAGING=false' \
adferrand/letsencrypt-dns

When the certificates are created you can manually install them into the Synology interface (first time).
If you let the docker run, it will 30 days before the certificate will expire create new certificates.
With the following code you can copy these to the correct location

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/bin/bash
echo "Starting script at : $(date)"
echo "Checking if certificates needs to be changed"
file1="/var/docker-data/Certificates/live/YOURDOMAIN/cert.pem"
file2="/usr/syno/etc/certificate/ReverseProxy/LOCATION_OF_YOUR_CERTIFICATE/cert.pem"
dirdate=$(date +"%Y-%m-%d")
if diff "$file1" "$file2" >/dev/null ; then
echo "Nothing has changed!!..."
else
cp /var/docker-data/Certificates/live/YOURDOMAIN/* /usr/syno/etc/certificate/ReverseProxy/LOCATION_OF_YOUR_CERTIFICATE/
cp /var/docker-data/Certificates/live/YOURDOMAIN/* /usr/syno/etc/certificate/_archive/LOCATION_OF_YOUR_CERTIFICATE/
/usr/syno/sbin/synoservicectl --restart nginx
echo "Certificates has been copied and activated!"
echo "Now make backup to /volume1/YOUR_LOCATION/History/$dirdate"
mkdir /volume1/YOUR_LOCATION/History/$dirdate
cp -R /var/docker-data/Certificates/* /volume1/YOUR_LOCATION/History/$dirdate
echo "Done on the certificate part...."
fi
echo "Stopping script at : $(date)"
echo "Now returning to normal operations!!!!"

to figure out
code:
1
/usr/syno/etc/certificate/_archive/LOCATION_OF_YOUR_CERTIFICATE/

check
code:
1
/usr/syno/etc/certificate/_archive/INFO

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:48
Ook ik ben erg geïnteresseerd in het draaien van Xpenology in Hyper-V. Kom alleen (incomplete) tutorials tegen van DSM5.2, helaas niet van DSM6.X.

Edit: Ik heb inmiddels DSM5.2 werkend binnen Hyper-V - als in; geïnstalleerd - morgen even rustig de tijd nemen de boel in te stellen. Was wel een aardig gedoe, maar ik heb de juiste image en .pat weten te vinden. DSM6.X is mij nog niet gelukt, morgen maar in een losse VM verder klooien. An sich is DSM5.2 voor mij voor nu prima.

Mochten er mensen geinteresseerd zijn in hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, let me know, dan zal ik even alle linkjes bij elkaar zoeken die ik heb gebruikt.

Hammetje wijzigde deze reactie 23-12-2019 22:26 (45%)
Reden: Update

Picobello B.V.

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:31
Ik heb hier een nog een oud moederbordje liggen waar ik xpenology op probeer te installeren.
Met zowel de bootloader 1.03b van de 3615xs en de 3617xs wil dat niet werken.
Hij start van de usb en find hem via synology assistent.
Installeren gaat ook prima maar na een reboot is hij niet meer te vinden.
Geprobeerd met een intelnetwerk kaart nog steeds geen succes.
Vreemde is wel dat ik hem wel kan pingen met de intel netwerkkaart maar DSM lijkt niet te draaien op de één of andere manier.
Het is wel een oud moederbord met een i5 van de sandy bridge generatie.
Ligt dit gewoon aan de hardware of doe ik iets fout?

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey|

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:48
ComTech schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:35:
Ik heb hier een nog een oud moederbordje liggen waar ik xpenology op probeer te installeren.
Met zowel de bootloader 1.03b van de 3615xs en de 3617xs wil dat niet werken.
Hij start van de usb en find hem via synology assistent.
Installeren gaat ook prima maar na een reboot is hij niet meer te vinden.
Geprobeerd met een intelnetwerk kaart nog steeds geen succes.
Vreemde is wel dat ik hem wel kan pingen met de intel netwerkkaart maar DSM lijkt niet te draaien op de één of andere manier.
Het is wel een oud moederbord met een i5 van de sandy bridge generatie.
Ligt dit gewoon aan de hardware of doe ik iets fout?
Na de reboot moet je in het bootmenu aangeven dat je alsnog een nieuwe versie van DSM moet installeren. Dat kwam ik iig tegen in meerdere tutorials, dat werkte bij mij wel. Kortom; herhaal je stappen en selecteer direct na het rebooten opnieuw de onderste optie (wees snel, ik had maar 3 seconden).

Picobello B.V.

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:31
Hammetje schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:58:
[...]

Na de reboot moet je in het bootmenu aangeven dat je alsnog een nieuwe versie van DSM moet installeren. Dat kwam ik iig tegen in meerdere tutorials, dat werkte bij mij wel. Kortom; herhaal je stappen en selecteer direct na het rebooten opnieuw de onderste optie (wees snel, ik had maar 3 seconden).
Dat had ik al geprobeerd en dan kom ik gewoon weer in het installatie scherm en heb ik de optie om te migreren van een vorige installatie van een DS3617xs.
Als ik daarna gewoon reboot met optie 1 in het grub menu is hij niet meer vindbaar.

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey|

• TweakerVincent
ComTech schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:38:
[...]

Dat had ik al geprobeerd en dan kom ik gewoon weer in het installatie scherm en heb ik de optie om te migreren van een vorige installatie van een DS3617xs.
Als ik daarna gewoon reboot met optie 1 in het grub menu is hij niet meer vindbaar.
Je moet wss wat in je bios ff aanpassen. Weet even niet meer wat. Check internet

• marigo
  • Laatst online: 20:05
Volgens mij zijn de 2e generatie te oud om DSM te installeren.

Vanaf Intel 4e gen wordt xpenology ondersteund. Ik zag het zelfde issue ook laatst bij iemand. Loader ging goed, maar na installatie van DSM was het over.

https://xpenology.org/recommended-hardware/

• TomGear
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21-01 14:34
Hoi allemaal,

Ik heb een Server staan waar ESXI 6.5 op draait met expenology 6.2 vm
voor de schijven heb ik een SATA controller gerbruikt en die controller in passtrought geplaatst
nu dit werkt maar hij ziet maar 2 van de 4 schijven en geeft ze ook een hoog nummer ?

ook als ik probeer een schijf aan te maken in de vm komt deze er niet bij ( of soms wel maar dan is er 1 van de 2 schijven weg )

enig idee hoe ik dit oplos ?

alvast bedankt!

TomGear wijzigde deze reactie 27-12-2019 14:55 (3%)

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:56
TomGear schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:54:
Hoi allemaal,

Ik heb een Server staan waar ESXI 6.5 op draait met expenology 6.2 vm
voor de schijven heb ik een SATA controller gerbruikt en die controller in passtrought geplaatst
nu dit werkt maar hij ziet maar 2 van de 4 schijven en geeft ze ook een hoog nummer ?

[Afbeelding]

ook als ik probeer een schijf aan te maken in de vm komt deze er niet bij ( of soms wel maar dan is er 1 van de 2 schijven weg )

enig idee hoe ik dit oplos ?

alvast bedankt!
Mijn OVA gebruiken, dan zou je alle 4 schijven moeten zien.

V&A:24 Core Xeon E5 v4, 256GB ECC met dual 10Gbit upgradeset

• TomGear
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21-01 14:34
|sWORDs| schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:44:
[...]

Mijn OVA gebruiken, dan zou je alle 4 schijven moeten zien.
UPDATE : OVA gebruikt, Alles werkt
ziet nu ook de 4 schijven,

https://prnt.sc/qh6e2u

Bedankt @|sWORDs|

TomGear wijzigde deze reactie 29-12-2019 17:27 (98%)

• marigo
  • Laatst online: 20:05
Allen,

Ik gebruik Xpenology in een KVM op Proxmox. Dit werkt allemaal prima.
In de DSM heb ik Surveillance Station geinstalleerd en hier komen streams van 6 camera's binnen wat tevens prima werkt. De KVM met Xpenology gebruikt gemiddeld zo rond de 10% aan CPU belasting.
De host machine heeft een i5 9400 met 6 cores waarvan ik er 4 (virtueel) in gebruik heb voor Xpenology.

Echter na ongeveer een dag of 12 (soms eerder, soms later) schiet het CPU verbruik naar de 18% en blijft hier dan op hangen. Alles blijft gewoon functioneren.

Als ik op de command line kijk en vraag een "dmesg" op vlak nadat dit gebeurd dan zie ik het volgende verschijnen.
code:
1
2
3
4
[ 6011.054983] clocksource: timekeeping watchdog: Marking clocksource 'tsc' as unstable because the skew is too large:
[ 6011.054983] clocksource:                       'hpet' wd_now: f761685f wd_last: f25e380d mask: ffffffff
[ 6011.054983] clocksource:                       'tsc' cs_now: 141f0c7a428e7 cs_last: 141f071183d45 mask: ffffffffffffffff
[ 6011.393995] clocksource: Switched to clocksource hpet

Ergens laat de 'clock' het afweten en wordt er overgeschakeld naar een andere (meer vretende cpu) clock overgeschakeld.

Nu lees ik dat je bv wel de boot parameter aan kan passen door "tsc=reliable" toe te passen, maar dat voelt ook niet helemaal lekker.

Misschien dat iemand dit herkend en de gouden tip heeft?
Ik wilde de community iig deelgenoot maken van dit issue. :)
Als ik het zelf vind, dan zal ik het hier natuurlijk vermelden.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: Ik heb per 10-1-2020 toch maar "tsc=reliable" toegepast in de GRUB bootloader (V1.04)
Tot en met vandaag (14-1-2020) loopt het nog stabiel. Fingers crossed :)

source : https://forum.manjaro.org/t/grub-cmdline-parameters/105379/3

UPDATE2: Vandaag (20-1-2020) nog steeds stabiel.

marigo wijzigde deze reactie 20-01-2020 19:21 (9%)

• skdevil
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:37
Draai momenteel Xpenology op een i3 7100T maar merk toch tegen wat limitaties aan te lopen.
De 2 cores zijn eigenlijk net iets te weinig gezien ik er steeds meer van verwacht.

Draait nu:
Plex
Mailserver
Surveillance (1x1080p motion detect)
En nog wat kleinere apps.

Nu kan ik heel makkelijk upgraden naar een i5 6400T echter is de single thread score een stuk lager t.o.v de 7100T.
Gaat dit nog genoeg power zijn om een stream te bekijken met Plex? Enkele stream op 1080p.

Bedankt!

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-01 16:28
skdevil schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:59:
Draai momenteel Xpenology op een i3 7100T maar merk toch tegen wat limitaties aan te lopen.
De 2 cores zijn eigenlijk net iets te weinig gezien ik er steeds meer van verwacht.

Draait nu:
Plex
Mailserver

Nu kan ik heel makkelijk upgraden naar een i5 6400T echter is de single thread score een stuk lager t.o.v de 7100T.
Gaat dit nog genoeg power zijn om een stream te bekijken met Plex? Enkele stream op 1080p.

Bedankt!
Ehm, dat zou makkelijk moeten kunnen?! Ik draai op een Pentium G5400(vergelijking van onze CPUs), een Dual Coretje.
Ik draai Plex, Mailserver, HomeAssistant, een MQTT server, een Unifi Controller. In totaal rond de 10 docker containers.

Ik heb niet een stress test maar vaak worden er 2 streams vanuit Plex gespeeld zonder problemen...

Kodess wijzigde deze reactie 20-01-2020 20:21 (4%)

• skdevil
Kodess schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:18:
[...]

Ehm, dat zou makkelijk moeten kunnen?! Ik draai op een Pentium G5400(vergelijking van onze CPUs), een Dual Coretje.
Ik draai Plex, Mailserver, HomeAssistant, een MQTT server, een Unifi Controller. In totaal rond de 10 docker containers.

Ik heb niet een stress test maar vaak worden er 2 streams vanuit Plex gespeeld zonder problemen...
Ik dacht dat bij Plex voornamelijk de single thread passmark belangrijk is. Die is van de G5400 een stuk hoger (vooral tegen de 6400T)
Maar als 2 streams daarop goed gaan zal dat wel goed zitten met 1 stream :)

• BlaBla1973
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:30
skdevil schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:59:

Draait nu:
Plex
Mailserver

Bedankt!
Ik weet niet of je Plex pass gebruikt? Maar dan gaat het coderen via de gpu en kan je makkelijk meerdere streams tegelijk kijken.

Computer

• skdevil
BlaBla1973 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:24:
[...]

Ik weet niet of je Plex pass gebruikt? Maar dan gaat het coderen via de gpu en kan je makkelijk meerdere streams tegelijk kijken.
Heb ik inderdaad wel een tijdje gedaan. Daarna gehoopt op een leuke actie voor lifetime na het opzeggen maar nog niet helaas >:) Terug naar pass is wel een optie op zich.
De 6400T kan ik gratis krijgen dus vandaar dat het voor mij een logische upgrade leek (2 fysieke cores extra) echter zijn de single thread prestaties wel minder.

• BlaBla1973
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik kan met mijn g4560 net een stream op 1080p hebben, maar dan draait de cpu op max, vandaar dat ik naar Plex pass ben gegaan.

Computer

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True