Het Grote XPenology Topic

Pagina: 1 ... 27 ... 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1075425

Ik ben van Synology over gestapt op xpenology.. Had namelijk een probleem met mijn diskstation en na problemen met de garantie afhandeling ( wat nog steeds loopt ) ben ik begonnen aan xpenology installatie op een oude pc. De migratie van de disks was een fluitje van een cent. alles ging automatisch na herkenning van de disk-set. Moest alleen de shares opnieuw aan maken.

Ik heb nu 2 diskstations gehad en 2x vielen ze gewoon uit door een defecte stroomvoorziening.. Hoop nu met zelfbouw dit probleem zelf te kunnen oplossen in de toekomst.

Enige waar ik me zorgen over maak is de oude btrfs versie in dsm 6.1,
btrfs kernel versie 3.10 en btrfs tools 4.0

Iemand ervaring met het updaten van de kernel of werkt xpenology met fuse modules?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1075425 op 08-08-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJM
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07-2024

KJM

Modbreak:dit hoort hier niet thuis, spul verkopen doe je op V&A

[ Voor 91% gewijzigd door Intergalactic op 27-08-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-07 18:46
Ik wil mijn NAS (n54l HP) volledig opnieuw installeren. Dus geen upgrade.

Ik kan alleen geen guide vinden :( Alleen uit 2015 OF upgrade guides... Ik wil een kale install doen inc nieuwe HDD opzetten enzo.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.koppers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 18:51
@TweakerVincent Beste dan om eerst te bepalen of je op de N54L zelf gaat installeren (baremetal) of via een hypervisor als ESXi (of Proxmox etc). Beide zijn prima te starten via USB stick, bv op het interne USB-poortje van de HPE Microservers.

Gebruik ESXi -route vind ik zelf makkelijker.
Met XPEnology op baremetal in mijn ervaring meer gedoe/wat minder flexibel.
Draai zelf ESXi 5.5 met wat HP extensions op een N36L.
Daarop dan oa XPE.
Voor Win 10 is dat wat traag, maar Linux VM's en Dockers op XPE draaien voor wat ze moeten doen (backup etc) vlot zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
bart.koppers schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:58:
@TweakerVincent Beste dan om eerst te bepalen of je op de N54L zelf gaat installeren (baremetal) of via een hypervisor als ESXi (of Proxmox etc). Beide zijn prima te starten via USB stick, bv op het interne USB-poortje van de HPE Microservers.

Gebruik ESXi -route vind ik zelf makkelijker.
Met XPEnology op baremetal in mijn ervaring meer gedoe/wat minder flexibel.
Draai zelf ESXi 5.5 met wat HP extensions op een N36L.
Daarop dan oa XPE.
Voor Win 10 is dat wat traag, maar Linux VM's en Dockers op XPE draaien voor wat ze moeten doen (backup etc) vlot zat.
Ondertussen is het gelukt (paar dagen terug). ging erg simpel, bootloader en 6.1.7 erop gezet barem. Nas rebuilden ging ook zonder dataverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 18:14
Ik heb een moederbordje met 2 netwerkpoorten, ik wil hier nog een mellanox 10gbe bij in zetten. Hoe achterhaal ik nu het macadress zodat ik een poort kan toevoegen? Ik lees dat er max 2 lan poorten worden ondersteund in de nieuwe versies?

Draai nu nog op DSM 5.2, eigenlijk nog geen noodzaak om te updaten gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:26
ben eigenlijk opzoek naar een setup voor Xpenology, heb zelf al een setup waar ik VM in heb met proxmox alleen wil ik graag mijn nas gescheiden houden van mijn hobbyprojectjes.
Wat is nu een zuinge/goedkopen oplossing voor dit, of wie kan mij de goede richting wijzen

-voornamelijk is het

-streamen films(toekomst 4k)
-downloaden
-delen bestenden/fotoś
-apps in synology

[ Voor 17% gewijzigd door k_ers op 17-09-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-07 11:19
k_ers schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:29:
ben eigenlijk opzoek naar een setup voor Xpenology, heb zelf al een setup waar ik VM in heb met proxmox alleen wil ik graag mijn nas gescheiden houden van mijn hobbyprojectjes.
Wat is nu een zuinge/goedkopen oplossing voor dit, of wie kan mij de goede richting wijzen

-voornamelijk is het

-streamen films(toekomst 4k)
-downloaden
-delen bestenden/fotoś
-apps in synology
Niet om te spammen, maar ik heb deze zomer een server in elkaar gezet hiervoor. Ik gebruikte xpenology en een synology naast elkaar (werk/privé). Beide doe ik weg, dus mocht je interesse hebben, laat het maar weten.

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:54
Ik ben al de hele dag mijn hoofd aan het breken over het installeren van Xpenology op mijn ASRock Q1900M. Het wordt me niet echt duidelijk hoe ik een extra.lzma-bestand toevoeg aan een image. Zie ook het topic dat ik los heb gemaakt over deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 13:38
chronoz schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:52:
[...]

OVA v5 werkt niet DSM 6.2.1-23824 Update 4 en ook niet met DSM 6-latest.
OVA v6 werkt met DSM 6.2.1-23824 Update 4, maar niet met DSM 6-latest.
Met behulp van de OVA v6 template draai ik nu op DSM 6.2.2-24922 Update 3, voor zover ik kan zien nu de laatste.

Mijn NAS is weer up-to-date, heeft weer voor een hoop stress gezorgd.... (fresh install -> migration, reparing RAID)

[ Voor 5% gewijzigd door Praetorian op 03-10-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-07 19:15
Iemand hier die zijn docker versie geupdate krijgt?
Heb hier 2 verschillende 6.1.x Xpenology systemen en beiden willen niet updaten naar de nieuwe docker 18.09.0-0506

Om een of andere reden werkte de update nu ineens wel op beiden systemen

[ Voor 19% gewijzigd door timminater op 03-10-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:41
Ik heb DSM 6.1.7 met Xpenology op mijn promox 6 servertje draaiend.
Wat is de beste manier om een disk toe te voegen aan DSM?

Ahh zie het al, had eerst een howto gevolgd met virtio, maar dat werkt niet, moet met sata.

[ Voor 28% gewijzigd door raven22 op 14-10-2019 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Iemand toevallig xpenology aan de praat op Hyper-V?

Iemand anders een geïnstalleerde virtuele harddisk welke ik kan proberen te mounten onder een Hyper-V VM?

Zie door de bomen het bos niet meer en meeste Hyper-V tutorials zijn van hele oude versies.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokkumer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 16:40
Hallo,

Ik ben ook bezig met xpenology op een HP Microserver gen8, ik krijg het alleen niet gestart.
Volgens de Youtube filmpjes die ik heb gezien moet hij een kernel gaan starten, bij mij blijft hij hangen op
"... Screen will stop updating shortly, please open http://find.synology.com to continue."

Ik heb de 3 verschillende bootloaders geprobeerd, zowel op via de interne sd reader als een usb stick (vid en pid aangepast natuurlijk).
Soms krijg ik wel het installatiescherm van Synology maar vaak geeft hij aan dat er geen nas vindbaar is.

Als hij wel zichtbaar is begin ik met de installatie (handmatig, uploaden van het bestand) maar dan doet hij na een reboot ook niets meer (niet meer zichtbaar).

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:41
Dit is juist goed, nu moet je de Synology kunnen vinden met de link, of anders de Synology assistant app. De laatste werkt vaak beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:40

Geckoo

Good news, everyone!

hier
chaoscontrol schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:07:
Iemand toevallig xpenology aan de praat op Hyper-V?

Iemand anders een geïnstalleerde virtuele harddisk welke ik kan proberen te mounten onder een Hyper-V VM?

Zie door de bomen het bos niet meer en meeste Hyper-V tutorials zijn van hele oude versies.
hier nog reactie opgehad?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Geckoo schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:33:
hier
[...]

hier nog reactie opgehad?
Helaas (nog) niet.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:19
Qualixo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:27:
Das mijn blog✌️Je kan het ook in een cronjob stoppen, direct je synology cert overschrijven en dan de webserver herstarten. Echter is je dns challenge dan ook al verlopen en zul je dat ook moeten automatiseren. Hier doe ik dat met api call naar transip.
Ik doe het liever deels geautomatiseerd nu want moet het cert toch weer exporteren en in andere VMware services stoppen.

[...]
Bijna einde van het jaar... en ik heb het werkend gekregen via een Docker Container. (oa thanks @Qualixo )

Hieronder mijn releas hoe ik het gedaan heb:

To create wildcard certificates for your Synology system for provider TRANS-IP, you can use the following code
SSH into Synology
create a folder called
code:
1
/var/docker-data/Certificates

create a file in
code:
1
/etc/letsencrypt/
called
code:
1
domains.conf

per line fill in an owned domain like
code:
1
Example.com *.example.com
for 1 certificate
code:
1
2
3
example.com *.example.com
smtp.example.com
imap.example.com pop.example.com
for 3 certificate
create a file in
code:
1
 /etc/letsencrypt/
called
code:
1
api.key

create an API in your TRANS-IP controle panel
save this API key and now we need to modify it to an RSA key
download openssl
execute
code:
1
openssl rsa -in transip_original.key -out api.key
(and save to
code:
1
/etc/letsencrypt/
)
install docker on your Synology
Install docker packages adferrand/letsencrypt-dns

to create your own settings using the above docker image you can start the docker in SSH with the following line:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
docker run \
--name YOUR OWN NAME \
--volume /etc/letsencrypt/domains.conf:/etc/letsencrypt/domains.conf \
--volume /etc/letsencrypt/api.key:/etc/letsencrypt/api.key \
--volume /var/docker-data/Certificates:/etc/letsencrypt \
--env 'LETSENCRYPT_USER_MAIL=YOUR@Email.address' \
--env 'LEXICON_PROVIDER=transip' \
--env 'LEXICON_TRANSIP_USERNAME=YOUR_TRANSIP_USERNAME' \
--env 'LEXICON_TRANSIP_AUTH_API_KEY=/etc/letsencrypt/api.key' \
--env 'LEXICON_TRANSIP_TTL=1' \
--env 'LEXICON_SLEEP_TIME=3720' \
--env 'LETSENCRYPT_STAGING=false' \
adferrand/letsencrypt-dns

When the certificates are created you can manually install them into the Synology interface (first time).
If you let the docker run, it will 30 days before the certificate will expire create new certificates.
With the following code you can copy these to the correct location
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/bin/bash
echo "Starting script at : $(date)"
echo "Checking if certificates needs to be changed"
file1="/var/docker-data/Certificates/live/YOURDOMAIN/cert.pem"
file2="/usr/syno/etc/certificate/ReverseProxy/LOCATION_OF_YOUR_CERTIFICATE/cert.pem"
dirdate=$(date +"%Y-%m-%d")
if diff "$file1" "$file2" >/dev/null ; then
echo "Nothing has changed!!..."
else
cp /var/docker-data/Certificates/live/YOURDOMAIN/* /usr/syno/etc/certificate/ReverseProxy/LOCATION_OF_YOUR_CERTIFICATE/
cp /var/docker-data/Certificates/live/YOURDOMAIN/* /usr/syno/etc/certificate/_archive/LOCATION_OF_YOUR_CERTIFICATE/
/usr/syno/sbin/synoservicectl --restart nginx
echo "Certificates has been copied and activated!"
echo "Now make backup to /volume1/YOUR_LOCATION/History/$dirdate"
mkdir /volume1/YOUR_LOCATION/History/$dirdate
cp -R /var/docker-data/Certificates/* /volume1/YOUR_LOCATION/History/$dirdate
echo "Done on the certificate part...."
fi
echo "Stopping script at : $(date)"
echo "Now returning to normal operations!!!!"

to figure out
code:
1
/usr/syno/etc/certificate/_archive/LOCATION_OF_YOUR_CERTIFICATE/
check
code:
1
/usr/syno/etc/certificate/_archive/INFO

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:41
Ook ik ben erg geïnteresseerd in het draaien van Xpenology in Hyper-V. Kom alleen (incomplete) tutorials tegen van DSM5.2, helaas niet van DSM6.X.

Edit: Ik heb inmiddels DSM5.2 werkend binnen Hyper-V - als in; geïnstalleerd - morgen even rustig de tijd nemen de boel in te stellen. Was wel een aardig gedoe, maar ik heb de juiste image en .pat weten te vinden. DSM6.X is mij nog niet gelukt, morgen maar in een losse VM verder klooien. An sich is DSM5.2 voor mij voor nu prima.

Mochten er mensen geinteresseerd zijn in hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, let me know, dan zal ik even alle linkjes bij elkaar zoeken die ik heb gebruikt.

[ Voor 45% gewijzigd door Hammetje op 23-12-2019 22:26 . Reden: Update ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:39
Ik heb hier een nog een oud moederbordje liggen waar ik xpenology op probeer te installeren.
Met zowel de bootloader 1.03b van de 3615xs en de 3617xs wil dat niet werken.
Hij start van de usb en find hem via synology assistent.
Installeren gaat ook prima maar na een reboot is hij niet meer te vinden.
Geprobeerd met een intelnetwerk kaart nog steeds geen succes.
Vreemde is wel dat ik hem wel kan pingen met de intel netwerkkaart maar DSM lijkt niet te draaien op de één of andere manier.
Het is wel een oud moederbord met een i5 van de sandy bridge generatie.
Ligt dit gewoon aan de hardware of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:41
ComTech schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:35:
Ik heb hier een nog een oud moederbordje liggen waar ik xpenology op probeer te installeren.
Met zowel de bootloader 1.03b van de 3615xs en de 3617xs wil dat niet werken.
Hij start van de usb en find hem via synology assistent.
Installeren gaat ook prima maar na een reboot is hij niet meer te vinden.
Geprobeerd met een intelnetwerk kaart nog steeds geen succes.
Vreemde is wel dat ik hem wel kan pingen met de intel netwerkkaart maar DSM lijkt niet te draaien op de één of andere manier.
Het is wel een oud moederbord met een i5 van de sandy bridge generatie.
Ligt dit gewoon aan de hardware of doe ik iets fout?
Na de reboot moet je in het bootmenu aangeven dat je alsnog een nieuwe versie van DSM moet installeren. Dat kwam ik iig tegen in meerdere tutorials, dat werkte bij mij wel. Kortom; herhaal je stappen en selecteer direct na het rebooten opnieuw de onderste optie (wees snel, ik had maar 3 seconden).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Hammetje schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:58:
[...]

Na de reboot moet je in het bootmenu aangeven dat je alsnog een nieuwe versie van DSM moet installeren. Dat kwam ik iig tegen in meerdere tutorials, dat werkte bij mij wel. Kortom; herhaal je stappen en selecteer direct na het rebooten opnieuw de onderste optie (wees snel, ik had maar 3 seconden).
Dat had ik al geprobeerd en dan kom ik gewoon weer in het installatie scherm en heb ik de optie om te migreren van een vorige installatie van een DS3617xs.
Als ik daarna gewoon reboot met optie 1 in het grub menu is hij niet meer vindbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ComTech schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:38:
[...]

Dat had ik al geprobeerd en dan kom ik gewoon weer in het installatie scherm en heb ik de optie om te migreren van een vorige installatie van een DS3617xs.
Als ik daarna gewoon reboot met optie 1 in het grub menu is hij niet meer vindbaar.
Je moet wss wat in je bios ff aanpassen. Weet even niet meer wat. Check internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marigo
  • Laatst online: 19-05 16:07
Volgens mij zijn de 2e generatie te oud om DSM te installeren.

Vanaf Intel 4e gen wordt xpenology ondersteund. Ik zag het zelfde issue ook laatst bij iemand. Loader ging goed, maar na installatie van DSM was het over.

https://xpenology.org/recommended-hardware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-05 15:35
Hoi allemaal,

Ik heb een Server staan waar ESXI 6.5 op draait met expenology 6.2 vm
voor de schijven heb ik een SATA controller gerbruikt en die controller in passtrought geplaatst
nu dit werkt maar hij ziet maar 2 van de 4 schijven en geeft ze ook een hoog nummer ?

Afbeeldingslocatie: https://s.nimbusweb.me/attachment/3686715/rqpt94kh7c4q1o7vlol2/tpq3oDpaZm227e2W/screenshot-192.168.0.114_5000-2019.12.27-13_51_01.png

ook als ik probeer een schijf aan te maken in de vm komt deze er niet bij ( of soms wel maar dan is er 1 van de 2 schijven weg )

enig idee hoe ik dit oplos ?

alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door TomGear op 27-12-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 13:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
TomGear schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:54:
Hoi allemaal,

Ik heb een Server staan waar ESXI 6.5 op draait met expenology 6.2 vm
voor de schijven heb ik een SATA controller gerbruikt en die controller in passtrought geplaatst
nu dit werkt maar hij ziet maar 2 van de 4 schijven en geeft ze ook een hoog nummer ?

[Afbeelding]

ook als ik probeer een schijf aan te maken in de vm komt deze er niet bij ( of soms wel maar dan is er 1 van de 2 schijven weg )

enig idee hoe ik dit oplos ?

alvast bedankt!
Mijn OVA gebruiken, dan zou je alle 4 schijven moeten zien.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
|sWORDs| schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:44:
[...]

Mijn OVA gebruiken, dan zou je alle 4 schijven moeten zien.
UPDATE : OVA gebruikt, Alles werkt
ziet nu ook de 4 schijven,

https://prnt.sc/qh6e2u

Bedankt @|sWORDs|

[ Voor 98% gewijzigd door TomGear op 29-12-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Laatst online: 19-05 16:07
Allen,

Ik gebruik Xpenology in een KVM op Proxmox. Dit werkt allemaal prima.
In de DSM heb ik Surveillance Station geinstalleerd en hier komen streams van 6 camera's binnen wat tevens prima werkt. De KVM met Xpenology gebruikt gemiddeld zo rond de 10% aan CPU belasting.
De host machine heeft een i5 9400 met 6 cores waarvan ik er 4 (virtueel) in gebruik heb voor Xpenology.

Echter na ongeveer een dag of 12 (soms eerder, soms later) schiet het CPU verbruik naar de 18% en blijft hier dan op hangen. Alles blijft gewoon functioneren.

Als ik op de command line kijk en vraag een "dmesg" op vlak nadat dit gebeurd dan zie ik het volgende verschijnen.
code:
1
2
3
4
[ 6011.054983] clocksource: timekeeping watchdog: Marking clocksource 'tsc' as unstable because the skew is too large:
[ 6011.054983] clocksource:                       'hpet' wd_now: f761685f wd_last: f25e380d mask: ffffffff
[ 6011.054983] clocksource:                       'tsc' cs_now: 141f0c7a428e7 cs_last: 141f071183d45 mask: ffffffffffffffff
[ 6011.393995] clocksource: Switched to clocksource hpet

Ergens laat de 'clock' het afweten en wordt er overgeschakeld naar een andere (meer vretende cpu) clock overgeschakeld.

Nu lees ik dat je bv wel de boot parameter aan kan passen door "tsc=reliable" toe te passen, maar dat voelt ook niet helemaal lekker.

Misschien dat iemand dit herkend en de gouden tip heeft?
Ik wilde de community iig deelgenoot maken van dit issue. :)
Als ik het zelf vind, dan zal ik het hier natuurlijk vermelden.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: Ik heb per 10-1-2020 toch maar "tsc=reliable" toegepast in de GRUB bootloader (V1.04)
Tot en met vandaag (14-1-2020) loopt het nog stabiel. Fingers crossed :)

source : https://forum.manjaro.org/t/grub-cmdline-parameters/105379/3

UPDATE2: Vandaag (20-1-2020) nog steeds stabiel.
UPDATE3: 27-1-2020 -> stabiel (17 dagen)
UPDATE4: 4-2-2020 -> stabiel (24 dagen)

Ik zeg: Opgelost :)

[ Voor 11% gewijzigd door marigo op 04-02-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-06 18:27
Draai momenteel Xpenology op een i3 7100T maar merk toch tegen wat limitaties aan te lopen.
De 2 cores zijn eigenlijk net iets te weinig gezien ik er steeds meer van verwacht.

Draait nu:
Plex
Mailserver
Surveillance (1x1080p motion detect)
En nog wat kleinere apps.

Nu kan ik heel makkelijk upgraden naar een i5 6400T echter is de single thread score een stuk lager t.o.v de 7100T.
Gaat dit nog genoeg power zijn om een stream te bekijken met Plex? Enkele stream op 1080p.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:17
skdevil schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:59:
Draai momenteel Xpenology op een i3 7100T maar merk toch tegen wat limitaties aan te lopen.
De 2 cores zijn eigenlijk net iets te weinig gezien ik er steeds meer van verwacht.

Draait nu:
Plex
Mailserver

Nu kan ik heel makkelijk upgraden naar een i5 6400T echter is de single thread score een stuk lager t.o.v de 7100T.
Gaat dit nog genoeg power zijn om een stream te bekijken met Plex? Enkele stream op 1080p.

Bedankt!
Ehm, dat zou makkelijk moeten kunnen?! Ik draai op een Pentium G5400(vergelijking van onze CPUs), een Dual Coretje.
Ik draai Plex, Mailserver, HomeAssistant, een MQTT server, een Unifi Controller. In totaal rond de 10 docker containers.

Ik heb niet een stress test maar vaak worden er 2 streams vanuit Plex gespeeld zonder problemen...

[ Voor 4% gewijzigd door Kodess op 20-01-2020 20:21 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
Kodess schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:18:
[...]

Ehm, dat zou makkelijk moeten kunnen?! Ik draai op een Pentium G5400(vergelijking van onze CPUs), een Dual Coretje.
Ik draai Plex, Mailserver, HomeAssistant, een MQTT server, een Unifi Controller. In totaal rond de 10 docker containers.

Ik heb niet een stress test maar vaak worden er 2 streams vanuit Plex gespeeld zonder problemen...
Ik dacht dat bij Plex voornamelijk de single thread passmark belangrijk is. Die is van de G5400 een stuk hoger (vooral tegen de 6400T)
Maar als 2 streams daarop goed gaan zal dat wel goed zitten met 1 stream :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 12:39
skdevil schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:59:

Draait nu:
Plex
Mailserver

Bedankt!
Ik weet niet of je Plex pass gebruikt? Maar dan gaat het coderen via de gpu en kan je makkelijk meerdere streams tegelijk kijken.

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
BlaBla1973 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:24:
[...]

Ik weet niet of je Plex pass gebruikt? Maar dan gaat het coderen via de gpu en kan je makkelijk meerdere streams tegelijk kijken.
Heb ik inderdaad wel een tijdje gedaan. Daarna gehoopt op een leuke actie voor lifetime na het opzeggen maar nog niet helaas >:) Terug naar pass is wel een optie op zich.
De 6400T kan ik gratis krijgen dus vandaar dat het voor mij een logische upgrade leek (2 fysieke cores extra) echter zijn de single thread prestaties wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
Ik kan met mijn g4560 net een stream op 1080p hebben, maar dan draait de cpu op max, vandaar dat ik naar Plex pass ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
Is dit normaal dat mijn 6700K geen één 4k stream kan decoden ?
ESXI met xpenology op ds918 dankzij swords zijn ova
gpu in passthrough

als ik in plex HW transcode aanzet dan gaat het barslecht ?

[ Voor 82% gewijzigd door TomGear op 03-02-2020 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:44
|sWORDs| schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:26:
***members only***

En hier is een VIB file om Intel AHCI controllers in passthrough te kunnen zetten als deze niet voor voor boot/datastore gebruikt wordt. Het zet "8086 ffff d3d0 false" (ffff = wildcard) in /etc/vmware/passthru.map.

Zet de VIB op een datastore en ga naar de shell:
code:
1
esxcli software vib install -v /vmfs/volumes/myDatastore/intel-passthrough-1.0.0-01.x86_64.vib --no-sig-check -f

Of als je de laatste ESXi ISO er mee wil combineren met ESXi-Customizer-PS, zet hem in een folder en voeg het volgende toe aan de commandline:
code:
1
-pkgDir C:\myFolder -nsc -force
Ik probeer versie 5 van Xpenology te installeren op ESXi met een i5-3550 (Ivy Bridge, ouder dan Haswell/Braswell).
Wanneer de VM opgestart is, vraagt die om te installeren, wanneer ik dit doe en de VM restart automatisch, heeft ie geen netwerk meer (aldus ifconfig -> alleen 1 lo interface).

Gebruik ik het command:
code:
1
2
sudo cp /lib/modules/update/* /lib/modules
sudo reboot

Dan doet ie het nog steeds niet (vNIC veranderen naar ander type, bijv. E1000E, biedt ook geen oplossing).

Weet iemand of dit "normaal" is?
Tevens gaat de VM ook niet uit of resetten wanneer je dit via de CLI doet, hij doet het software matig wel, maar het daadwerkelijk signaal van uit richting de hypervisor is er niet, zelfde geld bij reboot, dit moet echt geforceerd via ESXi bijvoorbeeld, iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
Hoi,

kan iemand mijn idee bevestigen ?

ik wil namelijk mijn setup aanpassen,
ik draai nu Xpenology 6.2 met 4 schijven ( deze staan in passtrough )
nu is mijn DSM en alles wat daarbij komt van dockers enz op deze 4 schijven geinstalleerd waardoor deze nooit in idle gaan en altijd blijven draaien,

ik heb nu een 2TB nvme gekocht en zou dus de setup opnieuw willen doen en DSM op deze 2TB nvme ( passtrough ) plaatsen zodat de dockers die altijd aanstaan daarop draaien en de data schijven enkel gebruikt worden als er een film ofzo afspeelt,

klopt dit ? of zal dit echt niet uitmaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:17
TomGear schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:58:
Hoi,

kan iemand mijn idee bevestigen ?

ik wil namelijk mijn setup aanpassen,
ik draai nu Xpenology 6.2 met 4 schijven ( deze staan in passtrough )
nu is mijn DSM en alles wat daarbij komt van dockers enz op deze 4 schijven geinstalleerd waardoor deze nooit in idle gaan en altijd blijven draaien,

ik heb nu een 2TB nvme gekocht en zou dus de setup opnieuw willen doen en DSM op deze 2TB nvme ( passtrough ) plaatsen zodat de dockers die altijd aanstaan daarop draaien en de data schijven enkel gebruikt worden als er een film ofzo afspeelt,

klopt dit ? of zal dit echt niet uitmaken ?
Laatste keer dat ik hiermee bezig was werkte spindown sowieso niet op xpenology....

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
Kodess schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:17:
[...]

Laatste keer dat ik hiermee bezig was werkte spindown sowieso niet op xpenology....
Bedankt voor de info! Hoef ik de moeite niet te gaan doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
TomGear schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:58:

DSM staat altijd op elke schijf van je nas. Spindown van hds is erg lastig om dat goed te krijgen,omdat er altijd wel iets is wat op een harddisk leest/schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Iemand die antwoord op het volgende weet misschien (vooral over het stukje dat de VM niet uit wilt) ?
Chrisiesmit93 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:05:
[...]

Ik probeer versie 5 van Xpenology te installeren op ESXi met een i5-3550 (Ivy Bridge, ouder dan Haswell/Braswell).
Wanneer de VM opgestart is, vraagt die om te installeren, wanneer ik dit doe en de VM restart automatisch, heeft ie geen netwerk meer (aldus ifconfig -> alleen 1 lo interface).

Gebruik ik het command:
code:
1
2
sudo cp /lib/modules/update/* /lib/modules
sudo reboot

Dan doet ie het nog steeds niet (vNIC veranderen naar ander type, bijv. E1000E, biedt ook geen oplossing).

Weet iemand of dit "normaal" is?
Tevens gaat de VM ook niet uit of resetten wanneer je dit via de CLI doet, hij doet het software matig wel, maar het daadwerkelijk signaal van uit richting de hypervisor is er niet, zelfde geld bij reboot, dit moet echt geforceerd via ESXi bijvoorbeeld, iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:04
Iemand die meer dan 2 camera's op surveillance station heeft draaien icm Xpenology ? Ik zou er graag meer dan 2 willen hebben en ben er best bereid voor om de licenties aan te schaffen. Echter lees ik veel verhalen dat dit niet mogelijk is omdat de serienummers / mac adressen niet kloppen. Is het iemand hier wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canster
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-03-2022
Hallo, ik wil ook graag Xpenology gaan gebruiken en heb hier nog een kleine micro systeem liggen i5- 2520m met 1TB harddisk en 8GB ram. Heb nu van alles geprobeerd echter als ik bootloader v1.3 gebruik met DSM 6.2 dan krijg ik tijdens installatie de melding dat de image beschadigd is en stopt het. Dit gebeurt als de installatie rond de 60% is. Heb verschillende versies geprobeerd echter krijg dezelfde melding steeds! Wat doe ik verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
arjan445 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:35:
Iemand die meer dan 2 camera's op surveillance station heeft draaien icm Xpenology ? Ik zou er graag meer dan 2 willen hebben en ben er best bereid voor om de licenties aan te schaffen. Echter lees ik veel verhalen dat dit niet mogelijk is omdat de serienummers / mac adressen niet kloppen. Is het iemand hier wel gelukt?
https://www.nas2x.com/thr...illance-patcher.18/page-6

weet niet of ik dit mag posten 8)7

gebruik translate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Weet iemand of het mogelijk is om 2 virtual disks (waarvan de .vmdk file op een fysieke SSD staat) vanuit ESXi in Xpenology als SSD weer te geven en zo te gebruiken (/misbruiken) voor bijvoorbeeld SSD cache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
Chrisiesmit93 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:32:
Weet iemand of het mogelijk is om 2 virtual disks (waarvan de .vmdk file op een fysieke SSD staat) vanuit ESXi in Xpenology als SSD weer te geven en zo te gebruiken (/misbruiken) voor bijvoorbeeld SSD cache?
Dit wil ik dus ook gaan doen met een nvme!
maar tot op heden is het nog niet gelukt, omdat synology maar enkele ssd/nvme ondersteunt dus dan zou je al hardware moeten nabootsen :/ (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 10:34
Ik heb een tijdje DSM versie 6.1 draaien en wil upgraden naar versie 6.2.
Wie heeft dit hier al voor elkaar? Ik heb dit vorig jaar ergens geprobeerd, maar verliep niet vlekkeloos.
Heb mijn nas toen twee of drie keer opnieuw moeten installeren....wellicht kan hier iemand mij helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-07 05:11
Je zal wellicht je bootloader moeten updaten naar 1.03b.
Of gewoon data backuppen en clean install en dan terug zetten.

Zie de tabel op onderstaande link:
https://xpenology.com/for...6x-loaders-and-platforms/

[ Voor 95% gewijzigd door GoBieN-Be op 31-03-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daansan378
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:01
FRGert schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:28:
Ik heb een tijdje DSM versie 6.1 draaien en wil upgraden naar versie 6.2.
Wie heeft dit hier al voor elkaar? Ik heb dit vorig jaar ergens geprobeerd, maar verliep niet vlekkeloos.
Heb mijn nas toen twee of drie keer opnieuw moeten installeren....wellicht kan hier iemand mij helpen.
Je zou kunnen overwegen Xpenology te draaien als VM binnen Esxi dan wel proxmox.
Deze kunnen de hardware simuleren om DSM 6.2.2 te draaien zonder problemen.

Ik heb dit jaren op Esxi gedaan en sinds kort op Proxmon..werkt prima! :-)

kijk ook een hier naar, je zal dan de bootloader moeten aanpassen, maar je krijgt dan meer drivers om je hardware mee aan de praat te krijgen:
https://xpenology.com/for...22-for-3615xs-3617xs-918/

[ Voor 16% gewijzigd door Daansan378 op 03-04-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
Ter info.
Zelfs al run je op ESXi. De bootloader voor de DS918+ vereist een bepaalde processor generatie (Haswell).
Ik heb een oudere CPU generatie zitten in mijn ESXi homelab en werk met de DS3617XS+ bootloader en DSM 6.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Ik heb xpenology draaien op een ESXi server met 2x 3Tb seagate ironwolf disks.
Nu doet de server vaak niet veel maar toch hoor ik de disk bijna continue lezen/schrijven.

Er draait 1 docker container (unify controller) en verder een paar samba shares en cloudsync / hyperbackup.
Wat kan die diskactiviteit veroorzaken?
In de log kan ik weinig zien, of is er ergens nog een uitgebreide log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:13
Wat is eigenlijk de meeste recente Synology die je zou kunnen draaien baremetal op een N54L of N40L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Al een beetje rond gezocht, maar kan het antwoord niet echt vinden.
Op dit moment heb ik een Ubuntu machine op Proxmox een disk die ik via SMB beschikbaar stel aan een Plex server.
Is het een idee om deze disk om te hangen naar een VM waar XPenology op draait? En zo ja, kan dit dan me behoud van de data die er op staat? Of gaat XPenology de disken formatteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomGear
Fonta schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:53:
Al een beetje rond gezocht, maar kan het antwoord niet echt vinden.
Op dit moment heb ik een Ubuntu machine op Proxmox een disk die ik via SMB beschikbaar stel aan een Plex server.
Is het een idee om deze disk om te hangen naar een VM waar XPenology op draait? En zo ja, kan dit dan me behoud van de data die er op staat? Of gaat XPenology de disken formatteren?
als je deze disk aan je xpe hangt zal deze geformateerd moeten worden, tenzij je die als USB kan toevoegen ??? ( of is het je toch gelukt ? )
ComTech schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:45:
Ik heb xpenology draaien op een ESXi server met 2x 3Tb seagate ironwolf disks.
Nu doet de server vaak niet veel maar toch hoor ik de disk bijna continue lezen/schrijven.

Er draait 1 docker container (unify controller) en verder een paar samba shares en cloudsync / hyperbackup.
Wat kan die diskactiviteit veroorzaken?
In de log kan ik weinig zien, of is er ergens nog een uitgebreide log?
Ik heb hier ook mee gepruts en tot resultaat gekomen dat het heel moeilijk is om deze stil te krijgen aangezien je dsm ook op deze schijven staat.
pagina terug heeft ook iemand gereageerd dat spinoff niet zou werken,
Red devil schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:54:
Wat is eigenlijk de meeste recente Synology die je zou kunnen draaien baremetal op een N54L of N40L?
Heb zelf geen maar ik zie ze op 6.2.2 op het xpe forum,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Laatst online: 20:19
Red devil schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:54:
Ik heb 6.2.2 update 4 op mijn n54l geïnstalleerd staan. Wel met een Intel NIC, en de onboard disabled

En versie 1.03b op de USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Slowmotion schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:08:
[...]

Ik heb 6.2.2 update 4 op mijn n54l geïnstalleerd staan. Wel met een Intel NIC, en de onboard disabled

En versie 1.03b op de USB stick.
Zou onboard niet werken? Of heb je aan andere reden.

Ik heb nu een N54L draaien met oude XPenology maar heb ook nog een N40L over. Ik zou dan een N40L met nieuwste 6.2.2 kunnen draaien, en dan langzamerhand de schijven overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
TomGear schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:18:
Ik heb hier ook mee gepruts en tot resultaat gekomen dat het heel moeilijk is om deze stil te krijgen aangezien je dsm ook op deze schijven staat.
pagina terug heeft ook iemand gereageerd dat spinoff niet zou werken,
Het gekke is ik heb wat packages verwijderd die ik niet veel gebruikte en m'n docker containers heb ik naar een andere VM verplaatst en hij was een stuk rustiger.
Toen kreeg ik een paar dagen later ineens een mail dat m'n volume degraded was.
1 harder schijf was gecrashed.
Schijf in windows gezet gecontroleerd 1 udma crc error.
Weer teruggezet in xpenology en het volume gerepareerd en hij werk alweer dagen goed.
En de schijf activiteiten is zo laag geworden dat zelfs de schijven in spin down gaan. (Dat heb ik maar uitgezet aangezien ze al 100 keer aan en uit gegaan waren in een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
TomGear schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:18:
[...]
als je deze disk aan je xpe hangt zal deze geformateerd moeten worden, tenzij je die als USB kan toevoegen ??? ( of is het je toch gelukt ? )
Ik heb een Synology gekocht en daar, om mee te beginnen, 3x 8TB in gestopt. Heb alle data simpelweg in een dag overgezet en ben nu klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slowmotion
Red devil schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:41:
[...]

Zou onboard niet werken? Of heb je aan andere reden.

Ik heb nu een N54L draaien met oude XPenology maar heb ook nog een N40L over. Ik zou dan een N40L met nieuwste 6.2.2 kunnen draaien, en dan langzamerhand de schijven overzetten?
Standaard werkt deze niet, ivm ontbrekende drivers, er is op het forum wel een topic over een extra driver pack, dan zou het ook met onboard moeten werken. Ik had nog een extra NIC liggen, dus voor de makkelijke
Manier gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Iemand zijn bearmetal of ESXi installatie al geupdate naar versie 6.2.3-25423 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Slowmotion schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:25:
[...]

Standaard werkt deze niet, ivm ontbrekende drivers, er is op het forum wel een topic over een extra driver pack, dan zou het ook met onboard moeten werken. Ik had nog een extra NIC liggen, dus voor de makkelijke
Manier gegaan.
Als ik wat tijd heb ga ik het proberen op een N40L, weet alleen niet of ik dan de schijven uit een 5.x installatie zomaar kan overzetten (met behoud van data)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
ComTech schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:36:
Iemand zijn bearmetal of ESXi installatie al geupdate naar versie 6.2.3-25423 ?
Ik zit op DSM 6.2.2-24922 Update 5 met DS918+, maar ik krijg your DSM version is up-to-date.
Zie hem wel staan op https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/DS918+

Vraag me af of ie half terug getrokken is?

Blijkbaar hebben mensen met een originele Synology het ook:
RicoK
18 april 2020 12:28
Zijn er Tweakers waarvan de Syno aangeeft dat hun DSM met 6.2.2-24922 Update 4 up-to-date is?
Ik heb een DS114 en kan (nog) niet updaten?
Reageer
0Harper
@RicoK • 18 april 2020 14:22
Hier een DS214 met 6.2.2-24922 Update 4 en die geeft ook gewoon aan: up-to-date
Ik wacht nog een paar weekjes en dan probeer ik het zonodig handmatig.
Reageer
0Siewert308SW
@RicoK • 19 april 2020 17:13
Je bent niet de enige, mijn DS218J zit ook nog op 6.2.2-24922 Update 4 en zegt dat hij up to date.
Handmatig updaten heb ik afgeleerd en blijft vreemd dat na 4weken 6.2.2-24922 Update 6 nog niet is doorgedrukt en 6.2.3 inmiddels is verschenen.
Wacht nog wel ff...

Zie dat ik 6.2.2-24922-6 ook mis.

[ Voor 49% gewijzigd door |sWORDs| op 01-05-2020 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slowmotion
Red devil schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:48:
[...]

Als ik wat tijd heb ga ik het proberen op een N40L, weet alleen niet of ik dan de schijven uit een 5.x installatie zomaar kan overzetten (met behoud van data)...
Je zou het in stappen kunnen doen, dus eerst naar een 6.1 versie en dan door naar 6.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Handmatige update naar DSM 6.2.3-25423 met 6.2.3 gedaan, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
Zo ben ik ook naar DSM 6.2.2-24922 Update 6 gegaan, hij blijft dan op de eea manier aangeven dat je up to date bent, maar dat ben je dan zeker niet.

binnenkort maar even naar 6.2.3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-07 01:40
|sWORDs| schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:38:
Hier ook handmatig op een proxmox server als VM. Zonder problemen.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
DJvL schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:45:
[...]

Hier ook handmatig op een proxmox server als VM. Zonder problemen.
WARNING
DSM 6.2.3 is an INTERMEDIATE update of DSM.
BE CAUTIOUS WHEN UPDATING TO DSM 6.2.3 with Jun's loader. Several issues have been reported already.
Check the DSM Update reporting section before anything
Try installing it first on a VM test machine.

⚠️ Warning regarding the NVMe patch⚠️
It is STRONGLY RECOMMENDED to anyone using the NVMe patch to remove the cache prior to applying this update, else you risk losing your volume.
https://xpenology.com/for...indComment&comment=141659

⚠️ Warning regarding extra.lzma from @IG-88 ⚠️
This update breaks all custom modules (network and storage) and you will revert to native modules.

⚠️ Warning regarding ESXi installs⚠️
When running DSM 6.2.3 under ESXi, Jun's 1.03b and 1.04b bootloaders fail to build /dev/synoboot
(this can be fixed by installing an extracted script from the loader to re-run after the boot has completed)
DSM 6.2.3 displays SATA devices (i.e. bootloader on 1.04b) that are mapped beyond the MaxDisks limit when previous versions did not
DSM 6.2.3 updates the synoinfo.cfg disk port bitmasks which may break some high-disk count arrays, and cause odd behavior with the bootloader device
Op ESXi met mijn ova werkt het hier prima, ook VMXNET3 werkt nog gewoon en de bootloader is niet te zien.
PVSCSI niet getest, kan ik ook nog wel even doen.

Edit: synoboot ontbreekt, maar daar kan ik dus het fix script voor draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 02-05-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Laatst online: 02-07 18:14
Ik heb een 10gbit nic en draai baremetal. Klopt het dat ik dan veroordeeld ben tot 6.1.xxx ipv 6.2, want die werkt volgens mij alleen met de 918, welke geen 10gbit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Slowmotion schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:03:
[...]

Je zou het in stappen kunnen doen, dus eerst naar een 6.1 versie en dan door naar 6.2
Zou de kans dan groter zijn dat de discs gelijk herkend worden? Ik heb trouwens nog een vrij slot in de huidige N54L machine. Daar zou ik dan een spare HD in kunnen stoppen, even wat films erop en dan in mijn N40L stoppen die 6.1 of 6.2 draait. En dan kijken of e.e.a. herkent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
Dat ligt eraan, wil je de andere schijven eruit halen? DMS wordt altijd op alle schijven geinstalleerd, dus dit werkt alleen als de rest eruit is. Het is wel een goed test als de data op de schijven te belangrijk is.

eventueel een backup maken naar de spare HD geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Slowmotion schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:50:
Dat ligt eraan, wil je de andere schijven eruit halen? DMS wordt altijd op alle schijven geinstalleerd, dus dit werkt alleen als de rest eruit is. Het is wel een goed test als de data op de schijven te belangrijk is.

eventueel een backup maken naar de spare HD geen optie?
Ik heb nu een
N54L met 2 maal 3TB, 1x500GB SSD en 1x14TB disc - draait DS3615xs - DSM 5.2-5644 Update 5
en heb tevens een
N40L met op dit moment niks

Heb nog wat 2TB schijven over denk ik. Dus overzetten naar spare disc wordt wel lastig ja :-)

Dus je denkt niet dat ik eerst 6.1/6.2 op die N40L kan installeren op 2TB disc en dan oude disken van de N54L erin zetten? Leek me namelijk het makkelijkste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slowmotion
Hahaha, dat wordt lastig, had zelf maar iets van 3 TB aan data, waarvan ik zelf misschien 500Gb belangrijk vond. (Foto`s en documenten) dus daarvan een BU was voldoende.

Jouw optie, durf ik niet te voorspellen wat de nieuwe DSM van de oude data vind, en/of hij dat wilt formatteren of iets dergelijks. Het zou wel makkelijk zijn, dan update hij de andere disken ook en kan je hem terug plaatsen in de N54L. (met geupdate USB).

Zelf had ik zo iets van we zien wel, en direct geupdate, naar 6.2 vond ik wel spannender door dat niet alle drivers er meer inzitten, maar uiteindelijk ook die gewoon geprobeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Slowmotion op 11-05-2020 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
Slowmotion schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:24:
Hahaha, dat wordt lastig, had zelf maar iets van 3 TB aan data, waarvan ik zelf misschien 500Gb belangrijk vond. (Foto`s en documenten) dus daarvan een BU was voldoende.

Jouw optie, durf ik niet te voorspellen wat de nieuwe DSM van de oude data vind, en/of hij dat wilt formatteren of iets dergelijks. Het zou wel makkelijk zijn, dan update hij de andere disken ook en kan je hem terug plaatsen in de N54L. (met geupdate USB).

Zelf had ik zo iets van we zien wel, en direct geupdate, naar 6.2 vond ik wel spannender door dat niet alle drivers er meer inzitten, maar uiteindelijk ook die gewoon geprobeerd.
Ik hoor het al, zit niks anders op dan een nieuwe 14TB erbij te plaatsen ;-)
Het is wel makkelijk om eerst alles te testen op andere machine met 6.2, dan weet je iig dat alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
Dat klopt, en je hebt wel het voordeel die ik niet had, een tweede MS. Maar ff 14TB erbij is toch een mooie optie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-07 10:33
Als ik nvme ssd heb ziet xpenology die dan als een volume? Of is dit net als bij de DSM variant alleen een disk die als cache kan functioneren?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
jantje112 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:02:
Ik heb een 10gbit nic en draai baremetal. Klopt het dat ik dan veroordeeld ben tot 6.1.xxx ipv 6.2, want die werkt volgens mij alleen met de 918, welke geen 10gbit heeft?
Volgens mij zitten de 10gbit drivers wel in de 918 build.
Punkbuster schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:35:
Als ik nvme ssd heb ziet xpenology die dan als een volume? Of is dit net als bij de DSM variant alleen een disk die als cache kan functioneren?
Alleen als cache en volgens mij ook alleen met een patch.

[ Voor 35% gewijzigd door |sWORDs| op 11-05-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Slowmotion schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:33:
Dat klopt, en je hebt wel het voordeel die ik niet had, een tweede MS. Maar ff 14TB erbij is toch een mooie optie :+
Hier, V&A aangeboden: HP Proliant Microserver N40L (664447-425)
voor 5 tientjes kun je ook spelen.
Had hem bijna gekocht, maar ik heb ook al een Gen8 staan.... en 4 van die dingen is beetje van den zotte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
jantje112 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:02:
Ik draai DSM 6.2 op bootloader voor DS3617XS (Jun 1.03b), wel op ESXi, maar dat maakt niet uit.

[ Voor 7% gewijzigd door GoBieN-Be op 11-05-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 21:35
Ik probeer hier een N40 aan de gang te krijgen, synology ass ziet hem wel, maar krijg de melding geen schijf aanwezig, al naar ide en terug gegaan, schijven zijn zicht baar in bios. ook de onboard sata aansluiting voor de cd speler geprobeerd. ik blijf die melding houden.
Het ligt volgens mij niet aan de NIC omdat de communicatie er wel is.
Is er iets wat ik specifiek moet instellen bij een N40 ?

[ Voor 0% gewijzigd door fazertje op 17-05-2020 09:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
Welke bootloader gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 21:35
DS3615_62 van june

Om de een of andere reden pakt hij hem nu wel.... :)

[ Voor 60% gewijzigd door fazertje op 17-05-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 11:51
Heeft iemand al Xpenology op een HP Microserver Gen10 Plus geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
|sWORDs| schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:38:
heb je de 6.2.2-25426 ook gedaan ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
Oke,

na een reboot wil mijn server niet meer opstarten als ik meer dan 2cpu's toevoeg in esxi
dan vind hij mijn schijven niet meer...
als ik maar 2cpu's gebruik dan werkt het wel 8)7 8)7

heb nu wel gezien dat ik op versie 6.2.3 zit en heb dan ook de fix gedaan voor esxi maar deze helpt niet,

iemand een idee ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
Voeg je sockets toe of voeg je cores toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
GoBieN-Be schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:42:
Voeg je sockets toe of voeg je cores toe?
cores, 12 cores 1 socket,
maar heb nu gehoord dat dit niet goed is om mijn HT cores ook toe te voegen dus zit ik nu op 6 cores 1 socket en het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
Wat bedoel je met de fix voor esxi?
Ik zit nog op 6.2.2
Mijn VM heeft 4 cores 1 socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
GoBieN-Be schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:17:
Wat bedoel je met de fix voor esxi?
Ik zit nog op 6.2.2
Mijn VM heeft 4 cores 1 socket.
een fix voor als je update naar 6.2.3,

https://xpenology.com/for...-is-broken-fix-available/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Laatst online: 14:19
Allen,

ook even hier

Ik heb de optie VLAN (802.1Q) aangezet. En nu kan ik de XPenology niet meer benaderen.
Is er een manier om de netwerk settings van XPenology te resetten? De XPenology leeft op ESXi en ik heb toegang tot grub

EDIT

Probleem is opgelost.
Bleek dat de NIC in ESXi de VLAN waarde niet meer had.
Machine in ESX uitgezet, NIC verwijderd opgeslagen en daarna nieuwe NIC toegevoegd.
Hiermee was het issue opgelost!

MAdD

[ Voor 25% gewijzigd door MAdD op 28-07-2020 10:47 . Reden: oplossing ]

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
Je kan ook steeds een extra NIC toevoegen, die krijgt standaard via DHCP een adres en zal zo dus weer benaderbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
Iemand hier een idee hoe ik van raid 1 naar raid 10 ga ?
ik kan nu enkel van 1 naar 5 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2021
Na 10jr m'n ds410 gebruikt te hebben merk ik m'n ongeduld een beetje. Ik gebruik deze enkel om een filmpje te plukken met nzbget. Kijk deze een keer via dnla op tv en verwijder em weer. Nu heb ik nog een ssd liggen en bedacht mij een thin client hpt610 waar je een sata schijf in kan prikken neer te zetten. En xpenology op te draaien. Het zal dezelfde taal hebben. Zou dit werken?
AMD Dual-Core T56N APU with Radeon HD 6320 Graphics (1.65 GHz, 1MB L2 cache) 2 of 4 GB ram, 16gb opslag1(zit er standaard in) voor xpenology en 250gb ssd van mijzelf voor downpluk uitpak en share.
Zou dit werken? Als ik lees over minimale systeemeisen voor xpenology schrik ik wel wat de eerste hits zeggen op google. Ga ik af op de hardware wat er in de ds410 zit die ik nu heb,. Dan is deze HP toch wel een stuk sneller, stil en zuinig.
Deze vraag omdat ik de t610 nog niet in bezit heb en wil voorkomen een miskoop te doen natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door French83 op 08-08-2020 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
French83 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:26:
AMD Dual-Core T56N APU with Radeon HD 6320 Graphics (1.65 GHz, 1MB L2 cache) 2 of 4 GB ram, 16gb opslag1(zit er standaard in) voor xpenology en 250gb ssd van mijzelf voor downpluk uitpak en share.
Zou dit werken? Als ik lees over minimale systeemeisen voor xpenology schrik ik wel wat de eerste hits zeggen op google. Ga ik af op de hardware wat er in de ds410 zit die ik nu heb,. Dan is deze HP toch wel een stuk sneller, stil en zuinig.
Deze vraag omdat ik de t610 nog niet in bezit heb en wil voorkomen een miskoop te doen natuurlijk.
De N36L-N40L-N54L hebben ook maar een slome AMD turion CPU en dat gaat als een trein, die trekt makkelijk je gigabit vol. Ik begrijp je sentiment, zelf gebruik ik XPenology ook hoofdzakelijk voor file sharing. Al die andere opties boeien me niet echt.

• bobsterro
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-07 12:04
Beste Tweakers,

Laatst knalde mijn asus maximus vii hero er tussen uit. Dus ik een nieuwe nas aanschaffen:
i3 9100, fujitsu d3644-b (met intel i219-lm nic) en kingston KSM26ED8/16ME.
Nu heb ik alle stappen doorlopen als vorige keer echter krijg ik de nas niet op mijn lan te zien. (vid pid, goede sn en de mac van mijn nieuwe mobo, via osf aanpassen in notepad en dan via rufus op de usb)
Nu vermoed ik dat dit aan de compatibiliteit van de nic ligt maar dat weet ik niet zeker.
Ik draaide DS918+ 6.2.1/6.2 baremetal jun mod v1.04b.
Ik las nog iets over driver pakketen extra.lzma maar ik snap niet hoe dat in zijn werk zou gaan.

Iemand tips of suggesties wat ik fout doe of beter kan doen?

Danku,
Jules

[ Voor 7% gewijzigd door bobsterro op 13-08-2020 18:48 ]

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoBieN-Be
Zal wel aan de NIC liggen.
Op het XPenology forum kun je extra.lzma files downloaden voor in de image met extra drivers.
Opgepast: Voor 6.2 zijn het andere drivers dan voor 6.2.3 (nieuwste versie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobsterro
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-07 12:04
GoBieN-Be schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:49:
Zal wel aan de NIC liggen.
Op het XPenology forum kun je extra.lzma files downloaden voor in de image met extra drivers.
Opgepast: Voor 6.2 zijn het andere drivers dan voor 6.2.3 (nieuwste versie).
Lag het inderdaad aan, ik heb deze link gebruikt in combinatie met bootloader 1.04b
https://xpenology.com/for...22-for-3615xs-3617xs-918/

Voornamelijk dit was verhelderend, waar ik voorheen niets snapte van die driver uitbreiding
"all 4 files extra.lzma, extra2.lzma (both extracted from the zip downloaded), zImage and rd.gz go to the 2nd partition of the usb (or image when using osfmount), replacing the 4 files there"

En die 4 files haal je uit de PAT file van deze link, komt ook uit bovengenoemde link.
https://archive.synology....4922/DSM_DS918+_24922.pat

Bedankt voor de snelle reactie. Ik schreef mijn stappen maar nog even uit voor toekomstige gevallen.

Fijne avond

-

• GoBieN-Be
Ook een waarschuwing aan diegene die updaten van 6.2 naar 6.2.3.
Na de update moest ik die 4 files (eigenlijk 3 bij mij, ik had de extra2.lzma niet) vervangen om terug online te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:56
ik probeer xpenology ds918 te installeren op een asrock asrock e3c246d4u.
Voordien had ik de 3617xs loader gebruikt voor oudere hardware maar ik zou graag quicksync gebruiken voor mijn plex docker.

Ik kan perfect de usb aanmaken.
Ik heb een intel Pro/1000PT Dual port toegevoegd maar toch krijg ik nooit de nas te voorschijn via de synology assitant. Ook met een netwerk scanner is hij niet terug te vinden.

Ook de oude 3617xs loader heeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
Als je de mogelijkheid hebt om een seriële poort aan te sluiten, via IMPI of via USB, dan kun je daar output zien die wellicht verklaart wat er mis is.

Voor de DS918+ loader (1.04b) zijn er ook speciale extra.lzma archieven met extra drivers.
Opgepast: De extra.lzma van 6.2.x is niet compatibel met die van de laatste versie (6.2.3).
Er zijn nieuwe versies op het XPenology forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wellicht even met uefi/legacy spelen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Pagina: 1 ... 27 ... 33 Laatste