Het Grote XPenology Topic

Pagina: 1 ... 26 ... 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 10:11

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Romius schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:53:
[...]

Hmm, dat zou dan wel weer uit de toon vallen, zijn Intel machines met de ingebouwde sata controller, dat moet toch werken of denk ik dan te simpel? :X
Staan die wel op AHCI? Soms is even wipen met gparted ook nodig.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:52
|sWORDs| schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:17:
[...]

Staan die wel op AHCI? Soms is even wipen met gparted ook nodig.
Ja dat ook, het is zelfs een ongebruikte ssd, nouja ik ga nog wel even rommelen. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Romius schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:20:
[...]

Ja dat ook, het is zelfs een ongebruikte ssd, nouja ik ga nog wel even rommelen. Bedankt voor het meedenken.
Firmware van SSD en machine bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
|sWORDs| schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:12:
[...]

Firmware van SSD en machine bijgewerkt?
Machine wel, SSD is net een nieuw type, de Crucial BX500, maar daar kan ik nog even naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Crucial heeft heel veel firmware problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
|sWORDs| schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:41:
Crucial heeft heel veel firmware problemen.
Of je usb stick is gewoon verrot en je probeert nog diverse usb imagers of het daar toevallig aan ligt :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
ESXi werkt op zich wel goed, en idd direct out of the box met de OVA van |sWORDs| Mooie image :)

Wat nog wel een eis voor mij, is het eenvoudig om die ESXi host (6.5 free edition) een scheduled shutdown te geven? Dat ding hoeft niet de hele nacht/overdag aan te staan. De opties die er zijn, zijn volgens mij erg omslachtig, via een docker powercli iets proberen, of vanaf een windows machine via vsphere CLI.

[ Voor 4% gewijzigd door Romius op 06-02-2019 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
Robbie T schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:28:
[...]

Je kan bij het installeren van het docker package aangeven op welk volume deze geïnstalleerd moet worden (tenzij je een keer hebt aangeven dat altijd volume X gebruikt moet worden). In jou geval kies je dus voor je SSD.

Binnen je docker container map je vervolgens de juiste map. Stel je hebt de map /volume2/Films dan map je deze als /Films (zie screenshot). Binnen de container kan je deze dan simpelweg aanspreken als /Films

https://ibb.co/6vjfbJS

Waarbij ik dus door de optie "map kiezen" simpelweg de map Films op mijn volume heb geselecteerd.
Aanrader zijn overigens de containers van linuxserver.io
Hoi nogmaals een vraag hierover,ik heb docker draaien en sonarr en sabnzbd als ik nu op t icoon op t buro blad klik voor de container krijg ik deze pagina:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2hp1rtl.jpg
Hoe moet/kan ik nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-07 10:04
Iemand dsm 6.2.x met de nieuwste loaders (1.03 of 1.04) al aan de gang met proxmox?
Ik krijg maar niets gestart, of hij vind geen disks uiteindelijk zover dat ik dsm kon installeren maar die start niet op is onvindbare met Synology assistant.

edit: ondertussen overgegaan op bare metal was proxmox toch al een beetje zat deed niet wat ik wilde.

Draait perfect met Jun's Loader v1.04b DS918+ op een msi h110m met intel pentium G4400 en 16 mb RAM met 4 seagate ironwolf schijven.

Nu zie ik de mogelijkheid om een cache ssd toe te voegen en ik heb nog een samsung SM961 NVMe liggen alleen deze wordt niet herkend.
Heb hem wel in deze adapter maar dat moet toch niet uitmaken.
Hoe krijg ik hem werkend?

[ Voor 53% gewijzigd door ComTech op 15-02-2019 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-07 14:45
Het lukt mij niet om via Let's Encrypt een SSL certificaat aan te vragen. Ik heb de volgende guide gevolgd: https://xpenology.club/ho...certificate-on-xpenology/

- Ik heb een A record aangemaakt wat wijst naar mijn WAN adres.
- Ik heb de poorten 80 en 443 laten forwarden naar het IP van mijn NAS.
- Ik heb Web Station samen met Apache HTTP Server 2.4 geïnstalleerd.

Ik blijf de volgende error krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://xpenology.club/wp-content/uploads/2018/09/Synology_DSM6_Certificates_6.png

Volgens de guide: When you get the this error make sure you didn’t made any typo’s, you created the correct DNS records, and your NAS is accessible via port 80.

- Ik heb geen typo's gemaakt
- De correcte DNS records zijn aangemaakt
- De poorten 80 en 443 verwijst naar mijn NAS

Wat doe ik hier verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
ndthien schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:03:
Het lukt mij niet om via Let's Encrypt een SSL certificaat aan te vragen. Ik heb de volgende guide gevolgd: https://xpenology.club/ho...certificate-on-xpenology/

Wat doe ik hier verkeerd?
Daar heb ik ook een hele poos mee zitten tobben.
Het is uiteindelijk gelukt .
Ik wilde een certificaat voor home.mijndomein.nl en dat is uiteindelijk gelukt door het zo in te vullen

Domeinnaam : home.mijndomein.nl
Email : mail@mijndomein.nl
Onderwerp alternatieve naam: leeg laten

Als ik die laatste nog andere namen invulde zoals mail.mijndomein.nl of iets anders kreeg ik dezelfde foutmelding.

[ Voor 29% gewijzigd door ComTech op 19-02-2019 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
ComTech schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:17:
[...]

Daar heb ik ook een hele poos mee zitten tobben.
Het is uiteindelijk gelukt .
Ik wilde een certificaat voor home.mijndomein.nl en dat is uiteindelijk gelukt door het zo in te vullen

Domeinnaam : home.mijndomein.nl
Email : mail@mijndomein.nl
Onderwerp alternatieve naam: leeg laten

Als ik die laatste nog andere namen invulde zoals mail.mijndomein.nl of iets anders kreeg ik dezelfde foutmelding.
Held!

Ik had mijndomein.nl i.p.v. subdomein.mijndomein.nl

Nu werkt het inderdaad wel, bedankt!

edit: ik gebruik een aantal subdomeinen i.c.m. reverse proxy. Wat is de beste manier om al deze subdomeinen te voorzien van een SSL certificaat?

[ Voor 10% gewijzigd door pl0xs op 19-02-2019 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
ndthien schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:28:
[...]

Held!

Ik had mijndomein.nl i.p.v. subdomein.mijndomein.nl

Nu werkt het inderdaad wel, bedankt!

edit: ik gebruik een aantal subdomeinen i.c.m. reverse proxy. Wat is de beste manier om al deze subdomeinen te voorzien van een SSL certificaat?
Wildcard certificaat is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:25
Ik heb idd een debian vm met certbot draaien die twee wildcard certificaten aanmaakt en renewed bij letencrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Zover ik dacht, kon je met XPenology geen Synology QuickConnect gebruiken voor je NAS. Echter, op een virtuele Synology op mijn Bare Metal XPenology, lukte dat wel. Wellicht ten overvloede, maar het viel me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Iemand ervaring met de migratie van xpenology naar echte synology?
Ik heb toch een 918+ besteld wil graag de zekerheid dat alles blijft werken na updates.
En dan kan ik mijn huidige server weer lekker inzetten als pruts esxi machine :)
Ik heb juns loader 1.04b 918+ draaien als xpenology dus mij lijkt het schijven erin en alles blijft hetzelfde na migratie.
(uiteraard heb ik backups).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:22
Dat was toch even een spannende vrijdag. Geupgrade naar 6.2.1 op 1.03 bootloader. Na update de hele nas weg van het netwerk en niet meer te bereiken. Na wat gepriegel de bootloader 1.04 bootloader op usb gezet (kon niet de juiste programma's vinden om de pid en vid en sn aan te passen. Zat op hete kolen want ging ook nog naar voetbal, 1,5 uur rijden). Uiteindelijk met de 1.04 bootloader de nas weer gevonden en na de migratie naar 918+ werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
ComTech schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:44:
Iemand ervaring met de migratie van xpenology naar echte synology?
Nu heb ik wel ervaring met het migreren van xpenology naar een echte ds918+
Dat lijkt dus goed te gaan maar er komen hele rare problemen naar boven.
Zoals de harddiskleds die branden niet, er is in het hardware en power menu ook geen led brightnesscontrol aanwezig.
Een simpele herstart gaat ook al niet hij komt gewoon niet meer up. (blauwe powerled blijft knipperen).
En wat er verder nog niet werkt weet ik niet ben maar opnieuw begonnen, backup terugzetten en klaar.
gelukkig had ik ook een configuration back-up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heeft iemand hier DSM 6.2 weten te draaien op ESXI 6U3? Ik kan niet naar ESXI 6.7 i.v.m. een verouderde raidkaart die dan zijn ondersteuning verliest :(.

Intel / HP hardware overigens allemaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Kecin op 26-02-2019 02:50 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H00GiE
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 16:32
Kecin schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 02:50:
Heeft iemand hier DSM 6.2 weten te draaien op ESXI 6U3? Ik kan niet naar ESXI 6.7 i.v.m. een verouderde raidkaart die dan zijn ondersteuning verliest :(.

HP ML10 v2 - e3 1270 v3 - LSI 9271CV - ESXi 6.0u2 - DSM 6.2 hier.. werkt als een trein.
Raid modes en AHCI op b120i, RAID 0 en 1 op de LSI.
VMDK en RDM op beide interfaces werken prima.

[ Voor 10% gewijzigd door H00GiE op 26-02-2019 05:32 ]

"Wat gebeurt er als ik ook dit knopje dr...."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter

Wat voor RAID kaart en wat voor CPU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:57

Hier heeft ie al bijna 3 maand uptime op esxi 6.0u3. Ik gebruik wel de jun 1.03 bootloader voor de 3615xs in combinatie met dsm 6.2. Daarnaast heb ik de on board sata controller in pass through modus staan en voor esxi heb ik een raid controller. Dit draait op een hpe ml310 gen 8 v2 met de xeon e3 1220v3 en 32gb ram.
Het draait bij mij zo stabiel dat ik vanaf de esxi datastore die op de xpenology staat vm's draai

[ Voor 12% gewijzigd door jwvdst op 26-02-2019 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino

6.2-23739 op een Gen8 met 6.0U3, VMDK's voor xpen.
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

|sWORDs| schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:06:
[...]

Wat voor RAID kaart en wat voor CPU?
HP 212 met 256mb ram en een c i7 4770.

Thanks allemaal voor de antwoorden. Ben benieuwd of een i7 477x(?) werkt?

[ Voor 4% gewijzigd door Kecin op 26-02-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Kecin schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:29:
[...]

HP 212 met 256mb ram en een c i7 4770.

Thanks allemaal voor de antwoorden. Ben benieuwd of een i7 477x(?) werkt?
Waarom pak je dan niet gewoon de 6.2.1 ova?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

|sWORDs| schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:45:
[...]

Waarom pak je dan niet gewoon de 6.2.1 ova?
Dat ga ik vanavond gelijk proberen. Was op de mobiel en zag later de members-only post. Grijp hem gelijk even mee. Veel dank allen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 15:34
Yarisken schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:07:
Ben me aan het inlezen om xpenology te gaan gebruiken. Heb het standaard niet nodig want wil gewoon een seedbox opzetten en dit kan ik ook gewoon met normaal os.
Enige wat beetje sucked is dat je het moet draaien op een usb stick. Ik heb hier nog een M2 120gb liggen die ik hiervoor wilde gebruiken.
Zo heel erg zuigt dat niet hoor, In Een echte Synology is dat niet anders. Daar zit de flash aan de binnenzijde ook aan een USB poort. Vandaar dat je PID/VID moet herdefiniëren in de bootloader zodat deze matcht met jouw USB stick. Als het je stoort er zijn ook USB sticks die direct op de USB header van je moederbord kan gebruiken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
InsanelyHack schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 01:10:
[...]

Zo heel erg zuigt dat niet hoor, In Een echte Synology is dat niet anders. Daar zit de flash aan de binnenzijde ook aan een USB poort. Vandaar dat je PID/VID moet herdefiniëren in de bootloader zodat deze matcht met jouw USB stick. Als het je stoort er zijn ook USB sticks die direct op de USB header van je moederbord kan gebruiken/
En het is alleen de bootloader. De OS draait gewoon op de schijven die je erin hebt zitten.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InsanelyHack
Inmiddels kan ik melden dat het redelijk recente bordje van ASRock de H370M-ITX/ac icm een i3 8100 als 918+ prima werkt. Transcoden werkt als een tierelier. Dit kreeg ik maar niet aan de praat op mijn ASRock J3455 en het schijnt op de J4205 ook niet te werken. Mooie bijkomstigheid zijn de 6 SATA poorten die allemaal vanuit de eigen intel Chipset aangeboden worden. Als laatste, ook niet te missen, zijn de 2 intel NICs waarvan 1 zo OOTB werkt. Als je het mij vraagt het meest kostenefficiente setje wat je kan aanschaffen. Compleet met 8GB en een kasje ongeveer te koop voor 360 euro. Ook een kandidaat om middels van ESXi een XPenology te draaien maar dan werkt transcoding niet meer. Icm een Fractal Design Node 304 heb je dan een 6Bay NAS die qua performance het meeste outperformt. Natuurlijk ook een echt PCI 16 slot om er evt een 10Gb kaart in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
InsanelyHack schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:51:
Inmiddels kan ik melden dat het redelijk recente bordje van ASRock de H370M-ITX/ac icm een i3 8100 als 918+ prima werkt. Transcoden werkt als een tierelier. Dit kreeg ik maar niet aan de praat op mijn ASRock J3455 en het schijnt op de J4205 ook niet te werken. Mooie bijkomstigheid zijn de 6 SATA poorten die allemaal vanuit de eigen intel Chipset aangeboden worden. Als laatste, ook niet te missen, zijn de 2 intel NICs waarvan 1 zo OOTB werkt. Als je het mij vraagt het meest kostenefficiente setje wat je kan aanschaffen. Compleet met 8GB en een kasje ongeveer te koop voor 360 euro. Ook een kandidaat om middels van ESXi een XPenology te draaien maar dan werkt transcoding niet meer. Icm een Fractal Design Node 304 heb je dan een 6Bay NAS die qua performance het meeste outperformt. Natuurlijk ook een echt PCI 16 slot om er evt een 10Gb kaart in te zetten.
Met een andere combi kun je transcoding wel onder ESXi laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben nieuw met Xpenology (niet met Synology, daar heb ik er twee van staan).

In Virtualbox heb ik een nieuwe machine gemaakt, daar heb ik de Xpenology-vmdk aan gekoppeld, daarna start het op en kan ik uiteindeijk via de Synology Assistent de Xpenology vinden. So far so good. Daarna moet ik DSM installeren, dat is een tijdje bezig, daarna krijg ik de melding dat er herstart gaat worden ... en dat was het dan. 8)7. Hierna wordt de Xpenology niet meer gevonden door de Assistent, ook niet na een herstart en ook niet na heel lang wachten.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? (Ik ben niets kwijt, het is nu puur om te spelen, maar het zou fijn zijn als het wel werkt. :) )

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Installeer je de .pat met de hand? Of via een download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Domino schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:46:
Installeer je de .pat met de hand? Of via een download?
Via de download. Maar nu ik erover nadenk heeft manual denk de voorkeur?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Jazeker. Even kijken tot welke versie je kan updaten zonder problemen en die handmatig installeren.

Je kan de .pat files gewoon via synology.com downloaden.

• InsanelyHack
|sWORDs| schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:00:
[...]

Met een andere combi kun je transcoding wel onder ESXi laten werken.
Ok maar wat is er aan mijn setup dan niet goed om dit dan evt te laten werken? Mijn CPU is van de goede generatie en ondersteund gewoon VT-d. Ik dacht dat het niet kon omdat je via ESXi niet een VM toegang kan geven tot de iGPU of de rendere. I915 of /dev/dri

Ik ben benieuwd hoe jij erbij komt dat dit wel kan want dan ga ik namelijk mijn setup ook van BareMetal naar een virtuele DSM omzetten. Ik ben dus benieuwd naar jouw "combi".

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
InsanelyHack schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 00:14:
[...]

Ok maar wat is er aan mijn setup dan niet goed om dit dan evt te laten werken? Mijn CPU is van de goede generatie en ondersteund gewoon VT-d. Ik dacht dat het niet kon omdat je via ESXi niet een VM toegang kan geven tot de iGPU of de rendere. I915 of /dev/dri

Ik ben benieuwd hoe jij erbij komt dat dit wel kan want dan ga ik namelijk mijn setup ook van BareMetal naar een virtuele DSM omzetten. Ik ben dus benieuwd naar jouw "combi".
|sWORDs| in "Zuinige ESXi Server"
Intel GPU in Het grote ESXi/vSphere Topic

• InsanelyHack
Dat is een Skylake gebaseerde Xeon. Waarom zou deze Xeon dan, als de iGPU in ESXi is door te zetten naar de VM, een betere setup zijn dan die van mij die een i3 8100 = CoffeeLake. De J3455 die in de 918+ zit is ApolloLake. De i3 8100 ondesteunt gewoon vt-d en heeft een Intel UHD graphics 630

P.S. ik had vroeger het probleem dat ik mijn schijven boven de 2TB niet via RDM aan de praat kreeg. Dat was de reden om voor een baremetal te gaan. Overigens draai ik nu een paar VMs in de Synology wat ook best goed werkt.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Het hoeft waarschijnlijk geen Xeon te zijn, een tweede GPU als primary (voor console) is in principe voldoende als Intel geen truukjes in de firmware heeft. In theorie hoeft zelfs de tweede videokaart niet als je de console kunt vrijgeven, maar dat is me sinds 6.5 niet meer gelukt.

Ben geen voorstander van RDM, gewoon NVMe als boot/datastore en dan de SATA controller in passthrough.

Sandisk X400:
code:
1
2
3
4
5
6
type    read IOPS   write IOPS
BOT     5200        6700
RDM     6500        21400
UASP    16300       34400
PVSCSI  54800       46900
VT-d    49400       66400

[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 28-02-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Een tijdje terug heb ik mijn XPenology moeten migreren naar een 918+ omdat ik de 6.2 update geïnstalleerd had (en niet gezien dat de 3617 niet meer supported was). Allemaal prima behalve 1 vervelend dingetje. De NAS denkt dat er een SSD niet goed meer is:

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/31421-capture.png

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/13690-capture.png

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/16415-capture.png

Nou is deze SSD gewoon prima, hang ik hem aan mijn PC -> geen errors. Hij heeft ook pas een dag of 120 power-on time. Dit is meteen de enige disk die aan een losse sata controller zit. Weet het type niet uit mijn hoofd maar de controller stond op de supported list van XPenology.

Op mijn vorige 6.1 install had ik ook dit probleem (al vanaf dag 1) maar op de een of andere manier heb ik dat toen "genegeerd". Ik krijg dit nu echter niet meer voor elkaar. Heb alle disk-notifications al uit gezet maar ik kan nergens dit "negeren". Wie o wie weet of/hoe dit op te lossen is?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robgardien
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-07 13:01
Ik heb geprobeerd XPenology te installeren in proxmox 5.2 en ik loop tegen het probleem aan dat na een reboot de loader word gestart en de Web assistent van Synology de melding geeft dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Heeft iemand nog tips?

Het lijkt erop dat ik in een recovery loop zit. Na het installeren en de 10 minuten aftellen kom ik weer terug in het scherm wat vraagt of ik wil herstellen

EDIT: Ondertussen is het gelukt via deze tutorial: https://xpenology.com/for...2-with-juns-loader-v103b/

[ Voor 39% gewijzigd door robgardien op 22-03-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markstatic
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-08-2022
Ik heb een NAS gemaakt en VMM geinstalleerd. Ik draai op 6.1 en wil mijn audio op de VM werkend krijgen, maar dit lukt tot op heden niet.

Ik heb de guest tool gebruikt en ook de gewone drivers geprobeerd, maar krijg het niet werkend.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Thanks, Swords,
Je 918+ .OVA werkt fabeltastisch hier op een DeLL R220 met DeLL customized ESXi 6.7U1

Bedankt voor je moeite !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
alexcj schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:50:
Thanks, Swords,
Je 918+ .OVA werkt fabeltastisch hier op een DeLL R220 met DeLL customized ESXi 6.7U1

Bedankt voor je moeite !
No problemo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
DSM zit ook op de dataschijven begreep ik. Maar hoe zit het met alle instellingen in Synology?

Ik draai nu op 6.1. Ik heb nu een nieuwe VM klaar staan met daarin DSM 6.2.
Als ik nu mijn data schijven ga verschuiven naar de nieuwe VM dan worden die dacht ik gemigreerd.
Krijg ik dan ook mijn instellingen die ik had op 6.1 weer terug ?

Of moet ik alles weer opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vraagje, ik draai Xpenology op een baremetal machine. Ik draai nu een DS3615xs met DSM 6.1.7-15284 update 1. Ik wil graag de overstap maken naar DSM 6.2.1-23824. Daarom moet ik dus over naar DS918. Hoe kan ik dit het beste doen? DS918 flashen naar een andere USB, dan mijn Synology met die USB booten? Of gaat dat niet werken omdat ik dan nog op DSM 6.1.7 draai?

Of moet ik nu met de DS3615xs de update starten, en dan bij de reboot bijvoorbeeld de USB verwisselen met de USB van een DS918?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobr schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:17:
DSM zit ook op de dataschijven begreep ik. Maar hoe zit het met alle instellingen in Synology?

Ik draai nu op 6.1. Ik heb nu een nieuwe VM klaar staan met daarin DSM 6.2.
Als ik nu mijn data schijven ga verschuiven naar de nieuwe VM dan worden die dacht ik gemigreerd.
Krijg ik dan ook mijn instellingen die ik had op 6.1 weer terug ?

Of moet ik alles weer opnieuw instellen?
Bij een migratie heb ik tot op heden altijd mijn data en instellingen kunnen behouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
miicker schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:28:
Vraagje, ik draai Xpenology op een baremetal machine. Ik draai nu een DS3615xs met DSM 6.1.7-15284 update 1. Ik wil graag de overstap maken naar DSM 6.2.1-23824. Daarom moet ik dus over naar DS918. Hoe kan ik dit het beste doen? DS918 flashen naar een andere USB, dan mijn Synology met die USB booten? Of gaat dat niet werken omdat ik dan nog op DSM 6.1.7 draai?

Of moet ik nu met de DS3615xs de update starten, en dan bij de reboot bijvoorbeeld de USB verwisselen met de USB van een DS918?
Het is me gelukt, vrij eenvoudig. Gewoon een nieuwe USB gebruikt en daar loader 1.4b op gezet, vanaf daar geboot en het .pat bestand gebruikt om te updaten. Alleen mijn IP instellingen waren van statisch naar dynamisch gesprongen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-07 11:37
Dacht eens slim tezijn en me oude j4205 boordje tegebruiken voor 918+, alles prima jun loader 1.04b met bijhorende updates en dat ging soepel.

Maar op 1 of ander vage rede is dit dus heel wat trager dan me ds216j als het gaat om file transfer, waarbij dit op ds216j voor zowel lees als schrijf altijd 113MB/s is gaat het nu alle kanten en totaal niet stabiel of sneller tekrijgen.

Al gedaan: andere ssd, hdd, bios settings c1e gespeeld en andere zoals andere c1 opties, zelfs maar een intel netwerk kaart gekocht wat altijd beter dan een onboard realtek geval, maar niets helpt.

Nu mijn vraag iemand een idee wat dit kan zijn? of is gewoon pech en moet ik toch andere hardware hebben(wil ook docker gebruiken namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-07 01:06
Hoi,

ik heb enkele jaren geleden een Zyxel 320s gekocht en ik merk dat ik geen support meer van Zyxel krijg. Ik heb op Google gekeken wat ik met de 320s nog kan doen, en op sommige plekken kon ik lezen dat ik Debian erop kan installeren of XPenology.

Maar hoe en ik wat weet ik niet.
Kan iemand me helpen?
Ik hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
westlym schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:46:
Hoi,

ik heb enkele jaren geleden een Zyxel 320s gekocht en ik merk dat ik geen support meer van Zyxel krijg. Ik heb op Google gekeken wat ik met de 320s nog kan doen, en op sommige plekken kon ik lezen dat ik Debian erop kan installeren of XPenology.

Maar hoe en ik wat weet ik niet.
Kan iemand me helpen?
Ik hoor het graag.
1GHz ARM met 256MB geheugen? Daar kun je niets meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desert spider
  • Registratie: December 2007
xAn52 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:00:
Goed, kleine aanvulling in het Hyper-V verhaal. Je kan ook met Etcher een .vhd flashen met de .img.
Hiervan wil Hyper-V ook booten.
Hoe doe je dit:
Maak in Hyper-V een .vhd(x) aan van de minimale afmetingen
Attach deze met Windows Disk management
Flash de disk met Etcher in Dangerous mode
Detach de disk
Hang hem aan je VM op de eerste IDE port
en booten maar.

Nu ben ik aan het kijken of ik de NICdrivers op de bootdisk kan krijgen. Hier is een enorme handleiding voor. Helaas is mijn NIC zelf niet in de lijst met compatible drivers dus ga ik uitwijken naar de "Legacy Network Adapter" welke een DEC 100mbit schijnt te zijn.
Ben je hier ooit verder mee gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

desert spider schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:24:
[...]
Ben je hier ooit verder mee gekomen?
Nee. Ik heb het omgedraaid. Ik draai binnen m'n XPenology een aantal VM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 09:05
Momenteel draai ik xpenology (6.1) op een Dell T110 (Xeon E3 1220 v1) en wil wat kleiner gaan ivm stroomkosten en plek die de server inneemt.

Qua case heb ik een Chenbro ES34069 op te kop kunnen tikken, hier gaat een seasonic voeding in komen i.p.v de standaard voeding.
CPU die ik nog heb liggen is een i3 6100T welke ik hiervoor ga gebruiken.

Ga ik hier genoeg performance uithalen voor 1-2 1080p transcodes en een camera die op 1080p 24/7 schrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
|sWORDs| schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:26:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En hier is een VIB file om Intel AHCI controllers in passthrough te kunnen zetten als deze niet voor voor boot/datastore gebruikt wordt. Het zet "8086 ffff d3d0 false" (ffff = wildcard) in /etc/vmware/passthru.map.

Zet de VIB op een datastore en ga naar de shell:
code:
1
esxcli software vib install -v /vmfs/volumes/myDatastore/intel-passthrough-1.0.0-01.x86_64.vib --no-sig-check -f

Of als je de laatste ESXi ISO er mee wil combineren met ESXi-Customizer-PS, zet hem in een folder en voeg het volgende toe aan de commandline:
code:
1
-pkgDir C:\myFolder -nsc -force
OVA v5 werkt niet DSM 6.2.1-23824 Update 4 en ook niet met DSM 6-latest.
OVA v6 werkt met DSM 6.2.1-23824 Update 4, maar niet met DSM 6-latest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.koppers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
|sWORDs| schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:26:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En hier is een VIB file om Intel AHCI controllers in passthrough te kunnen zetten als deze niet voor voor boot/datastore gebruikt wordt. Het zet "8086 ffff d3d0 false" (ffff = wildcard) in /etc/vmware/passthru.map.

Zet de VIB op een datastore en ga naar de shell:
code:
1
esxcli software vib install -v /vmfs/volumes/myDatastore/intel-passthrough-1.0.0-01.x86_64.vib --no-sig-check -f

Of als je de laatste ESXi ISO er mee wil combineren met ESXi-Customizer-PS, zet hem in een folder en voeg het volgende toe aan de commandline:
code:
1
-pkgDir C:\myFolder -nsc -force
Mooi werk
Alleen: bevatten deze nog steeds de serial port?

Hierdoor lukte mij in eerdere versies de install/import vd OVA niet op free version ESXi.
Dat laat de licentie niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bart.koppers schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:46:
[...]

Mooi werk
Alleen: bevatten deze nog steeds de serial port?

Hierdoor lukte mij in eerdere versies de install/import vd OVA niet op free version ESXi.
Dat laat de licentie niet toe.
Kwestie van even resetten naar evaluation, dan heb je weer even alle opties.
https://aaronredding.com/...-esxi-evaluation-license/

daarna weer je free laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bart.koppers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Slim, die had ik niet bedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:30
Heeft iemand op z'n xpenonlogy een werkende automagisch vernieuwend wildcard certificaat van Let's Encrypt?

Zo ja, hoe heb je dat gedaan?

Ik heb deze link https://github.com/roy-bo...t-transip-dns-01-validato wel gevonden, maar omschrijving is erg karig.

Alvast bedankt voorhet duwtje in de goede weg ;) :) O-)

MAdD

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44
Vorkie schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:25:
[...]

Kwestie van even resetten naar evaluation, dan heb je weer even alle opties.
https://aaronredding.com/...-esxi-evaluation-license/

daarna weer je free laden.
Kun je mbv een crontabje en deze methode niet altijd een evaluatie versie draaien van ESXI (met de daarbij behorende voordelen)?

[edit] ja dus ==> https://calvin.me/reset-esxi-evaluation-license/

[ Voor 7% gewijzigd door Red devil op 08-05-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Nu online
MAdD schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:41:
Heeft iemand op z'n xpenonlogy een werkende automagisch vernieuwend wildcard certificaat van Let's Encrypt?

Zo ja, hoe heb je dat gedaan?

Ik heb deze link https://github.com/roy-bo...t-transip-dns-01-validato wel gevonden, maar omschrijving is erg karig.

Alvast bedankt voorhet duwtje in de goede weg ;) :) O-)

MAdD
Dat gebeurt automatisch als je lets encrypt instelt in synology?
Ik heb het 1x gezet tenminste en daarna niks meer hoeven doen.

https://stefandingemanse.nl/how-to-use-lets-encrypt-ssl-certificate-on-synology-dsm/

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
Kodess schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:09:
[...]
Dat gebeurt automatisch als je lets encrypt instelt in synology?
Ik heb het 1x gezet tenminste en daarna niks meer hoeven doen.
dat zijn wildcard certificaten! (bijv *.tweakers.net), maar host certificaten (bijv. tweakers.net)

MAdD

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Nu online
MAdD schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:13:
[...]

dat zijn wildcard certificaten! (bijv *.tweakers.net), maar host certificaten (bijv. tweakers.net)

MAdD
8)7 8)7
Niet goed gelezen.
Ik heb een Lets Encrypt docker image draaien die alle lets encrypt dingen regelt, dus als je docker op je xpenology hebt is dat wel een goede oplossing. (Lets Encrypt docker image is van LinuxServer.io)

Heb ook nog deze gevonden, dan draai je het acme script gewoon op je xpenology:
https://vdr.one/how-to-cr...ficate-on-a-synology-nas/

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
Kodess schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:18:
[...]
Probleem met deze link is, dat je de certificaten nog handmatig moet inlezen in xpenology. Juist dit onderdeel wil ik geautomagiseerd hebben... want dan zal je net zien dat je het een keer vergeet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Nu online
MAdD schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Probleem met deze link is, dat je de certificaten nog handmatig moet inlezen in xpenology. Juist dit onderdeel wil ik geautomagiseerd hebben... want dan zal je net zien dat je het een keer vergeet......
Volgens mij hoef je ze maar 1x in te lezen. En gaat het bij de renew gewoon goed.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:33
Das mijn blog✌️Je kan het ook in een cronjob stoppen, direct je synology cert overschrijven en dan de webserver herstarten. Echter is je dns challenge dan ook al verlopen en zul je dat ook moeten automatiseren. Hier doe ik dat met api call naar transip.
Ik doe het liever deels geautomatiseerd nu want moet het cert toch weer exporteren en in andere VMware services stoppen.
Kodess schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:18:
[...]

8)7 8)7
Niet goed gelezen.
Ik heb een Lets Encrypt docker image draaien die alle lets encrypt dingen regelt, dus als je docker op je xpenology hebt is dat wel een goede oplossing. (Lets Encrypt docker image is van LinuxServer.io)

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

Ik heb een vraag, ik heb een oudere OMV nas kast, met een gigabyte moederbord. Onboard raid controller.
Ik wil deze met wat grotere schijven opnieuw gaan bouwen, xpenology gaan installeren. Heb er al wat ervaring mee opgedaan en bevalt me prima.
Maar nu, ik heb 4x 2b disks. Ik dacht zelf aan een raid 5 door het moederbord aangestuurd. Of is een software raid in dit geval beter aan te raden, shr?

Ik weet overigens nu nog niet of xpenlogy het moederbord / raid controller verder goed aan kan sturen, dat is nog even afwachten :P

XboX live : DaWauZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
Qualixo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:27:
Das mijn blog✌️Je kan het ook in een cronjob stoppen, direct je synology cert overschrijven en dan de webserver herstarten. Echter is je dns challenge dan ook al verlopen en zul je dat ook moeten automatiseren. Hier doe ik dat met api call naar transip.
Ik doe het liever deels geautomatiseerd nu want moet het cert toch weer exporteren en in andere VMware services stoppen.
[...]
Top om te lezen Qualixo.
Ik heb ook transIP. Kan je jouw setup/code delen, zodat ik deze kan hergebruiken?
Ik wil het liefst alles geautomatiseerd doen (dus cert aanvragen, DNS key aanmaken bij TransIP, Cert ophalen, Cert in "synology" overschrijven, herstarten van de service(s)

Alvast bedankt

MAdD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
dawauz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:49:
Maar nu, ik heb 4x 2b disks. Ik dacht zelf aan een raid 5 door het moederbord aangestuurd. Of is een software raid in dit geval beter aan te raden, shr?
Als je de disken rechtstreeks vanuit Synology wilt aansturen, zou ik SHR gebruiken.

MAdD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
@Qualixo kan jij/wil je antwoord geven op onderstaande vraag?
Ik heb ook transIP. Kan je jouw setup/code delen, zodat ik deze kan hergebruiken?
Ik wil het liefst alles geautomatiseerd doen (dus cert aanvragen, DNS key aanmaken bij TransIP, Cert ophalen, Cert in "synology" overschrijven, herstarten van de service(s)
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Nu online
MAdD schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:30:
@Qualixo kan jij/wil je antwoord geven op onderstaande vraag?

[...]

alvast bedankt
Totaal niet wat je zoekt, maar:
Ik heb de laatste paar dagen mijn systeem omgegooid. Had eerst ook Lets Encrypt en dan rechtstreeks naar mijn eigen IP. Alleen nog niet het wildcard stuk.
Ben het nu om aan het zetten naar CloudFlare en dat werkt toch wel soepel hoor. Zij regelen alle certificaat dingen en reverse proxyen dan door naar mijn eigen IP. Ik whitelist alleen de cloudflare IP's en het domein wat ik gekoppeld wil hebben. Voordeel is dus: certificaten gaan automatisch. je prive IP is verborgen achter hun reverse proxy.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
Kodess schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 01:22:
[...]

Totaal niet wat je zoekt, maar:
Hoe kan jij weten wat ik zoek?

Met de informatie van Qualixo kan ik misschien daarna de beslissing nemen of het inderdaad niets voor mij is. Maar voor nu zeg ik.. met de informatie van Qualixo kan ik verder tweaken

MAdD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is het mogelijk dit "Update available"-icoontje te verwijderen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CqfHV7j.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Wellicht als je de update URL kan herleiden en rerouten via je interne DNS.
Maar dat is meer een work-around als je het echt wil.

Voor zover ik weet is het niet gewoon een instelling in DSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
chronoz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:54:
Is het mogelijk dit "Update available"-icoontje te verwijderen?

[Afbeelding]
Heb je het al gegoogled? https://xpenology.com/for...e-dsm-updates-completely/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:05
Hari-Bo schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:18:
Komt er geen nieuwe 1.04b bootloader voor de DS3615 meer uit? Dan zou ik mijn N40L niet meer bij kunnen werken in de toekomst aangezien de DS918 variant een recentere CPU vereist.
Even een schopje, volgens mij is deze nog steeds niet uitgebracht. Betekend dat de support van oudere hardware klaar is? Dan moet ik toch gaan kijken voor een opvolger van de N40L.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Hari-Bo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:45:
[...]

Even een schopje, volgens mij is deze nog steeds niet uitgebracht. Betekend dat de support van oudere hardware klaar is? Dan moet ik toch gaan kijken voor een opvolger van de N40L.
Je kunt altijd nog overstappen op FreeNAS als optie.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
the-body schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:29:
[...]

Je kunt altijd nog overstappen op FreeNAS als optie.
Of OpenMediaVault etc het gaat me erom dat ik DSM kan gebruiken dat voldoet en zie geen reden om over te stappen.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Hari-Bo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:53:
[...]

Of OpenMediaVault etc het gaat me erom dat ik DSM kan gebruiken dat voldoet en zie geen reden om over te stappen.
Ja dat snap ik maar als je DSM niet meer kunt upgraden geef je zelf aan dat dat een reden is om over te kunnen stappen. Als je trouwens een bepaald Intel netwerkkaart koopt en die in je HP stopt kun je nog steeds nu updaten naar de nieuwste 6.2 DSM. Zonder die NIC moet je volgens mij op 6.0 blijven zitten.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
the-body schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:02:
[...]

Ja dat snap ik maar als je DSM niet meer kunt upgraden geef je zelf aan dat dat een reden is om over te kunnen stappen. Als je trouwens een bepaald Intel netwerkkaart koopt en die in je HP stopt kun je nog steeds nu updaten naar de nieuwste 6.2 DSM. Zonder die NIC moet je volgens mij op 6.0 blijven zitten.
Welke NIC zou ik daarvoor moeten gebruiken icm de N40L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
Hari-Bo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:06:
[...]
als ik het goed zeg een intel NIC.. kijk anders even op xpenology.com diepere link
daar heb ik het meerdere keren voorbij zien komen

MAdD

[ Voor 13% gewijzigd door MAdD op 29-05-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:10
Ik twijfel, wie geeft mij het laatste setje? Ik heb een Dell Poweredge hier staan, xeon v3 1225 met 24gb ecc. Doel is/was om hierop ESXI te draaien met wat VM machines etc. Eigenlijk is het "vereiste" nu teruggebracht naar opslag en misschien een windows VM voor wat dingetjes (zonnepanelen uitlezen bijvoorbeeld)

Zijn er nog voordelen om Xpenology al dan niet via ESXI te draaien? Of kan ik het beter kaal installeren? Het setje staat nu alweer 2 jaar stil.. dat is ook zonde (mijn andere Xpenology draait eigenlijk prima, ATOM maar Plex blijft achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:05
Hari-Bo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:06:
[...]

Zelf heb ik deze gekozen: Intel Gigabit CT Desktop Adapter (pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter) deze kaart is ook verkrijgbaar bij Azerty voor 29,90 euro https://azerty.nl/product...kadapter-pcie-low-profile

Die werkt bij mij top. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Microburst op 01-06-2019 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Microburst schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:25:
[...]

Zelf heb ik deze gekozen: Intel Gigabit CT Desktop Adapter (pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter) deze kaart is ook verkrijgbaar bij Azerty voor 29,90 euro https://azerty.nl/product...kadapter-pcie-low-profile

Bedankt voor de tip! Zojuist besteld kan ik de setup weer upgraden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Klopt mijn aanname dat de 918+ nu de meest ondersteunde loader is? Mijn processor is supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:05
jantje112 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:18:
Klopt mijn aanname dat de 918+ nu de meest ondersteunde loader is? Mijn processor is supported.
Ja, sinds 28-08-2018 staat dit bericht op xpenology:
DO NOT UPDATE TO DSM 6.2.1 with Jun's loader 1.03a2 or 1.03b or earlier.

Alleen de 918+ heeft een hogere loader, meest recente versie is v1.04b.

[ Voor 4% gewijzigd door Microburst op 05-06-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Microburst schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:51:
[...]
Ja, sinds 28-08-2018 staat dit bericht op xpenology:
DO NOT UPDATE TO DSM 6.2.1 with Jun's loader 1.03a2 or 1.03b or earlier.

Alleen de 918+ heeft een hogere loader, meest recente versie is v1.04b.
En met de 918+ kan ik ook hardwareenconding en 10gb installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 09:19
jantje112 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:36:
[...]

En met de 918+ kan ik ook hardwareenconding en 10gb installeren?
Als je een echt serie nr van een 918+ en een echt Mac adres hebt, dan kan je hardware matig codering gebruiken. Maar zelfs dan is het best nog wel een gedoe. 10gb netwerk kan alleen als je de ondersteunende hardware hebt dacht ik. Dus niet alle kaarten werken.

https://xpenology.com/for...-104b-loader-transcoding/

[ Voor 10% gewijzigd door BlaBla1973 op 06-06-2019 13:35 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Microburst schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:25:
[...]

Dit weekend eens proberen, de nieuwe ds918 loader zou dus moeten werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
BlaBla1973 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:30:
[...]

Als je een echt serie nr van een 918+ en een echt Mac adres hebt, dan kan je hardware matig codering gebruiken. Maar zelfs dan is het best nog wel een gedoe. 10gb netwerk kan alleen als je de ondersteunende hardware hebt dacht ik. Dus niet alle kaarten werken.

https://xpenology.com/for...-104b-loader-transcoding/
Ik heb wel een 115j staan, zou het daar ook van werken? Is het een groot gemis hardwareencoding? Of is dit echt het moment om op freenas over te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
Nee werkt alleen met serienummer vd 918+.
Ik gebruik geen hardware encoding, maar ik stream alleen met Plex op 1080p 1 stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:11
Sinds gisteravond heb ik last van een hardnekkige cryptominer op mijn Xpenology. Lijkt zichzelf opnieuw te activeren via de apache van mijn webstation. Ik ben nog steeds aan het uitzoeken hoe ik het volledig opgeschoond krijg.

Het betreft een variant van de sustes miner. Bij mij plaatst hij zichzelf in de cronjobs in /etc/cron.d/apache, /etc/cron.d/root en /etc/cron.hourly

Vanuit daar word er een .sh opgehaald en uitgevoerd van een server. Hierna is er een proces actief wat bij mij zon 30% CPU verbruik geeft.
Proces verwijst naar het bestand /var/tmp/sustse

het bijbehorende wc.conf bestand geeft aan dat het om een cryptonight miner gaat met weerdere pool adressen.

Ik heb het bestand ondertussen tot een hold gekregen door de crons te verwijderen en mijn web station te stoppen. Verder zoek ik nog even, indien er mensen zijn die het kennen en weten hoe he opgeschoond moet worden hoor ik dat natuurlijk ook graag.

edit: Web station stoppen lijkt ook niet de oplossing dus
edit2: het bestand /usr/local/lib/libkk.so leek de boosdoener. Deze nu weggehaald en afwachten
edit3: er bleken nog enkele crons verborgen te zitten in /var/spool/cron. Deze nu weggehaald en afwachten

[ Voor 11% gewijzigd door timminater op 11-06-2019 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlaBla1973
Ik heb gisteren iets heel doms gedaan op mijn baremetal 918+ installatie... Ik was bezig met de firewall te configureren en was verbonden met mijn laptop... Tijdens de configuratie van de firewall heb ik waarschijnlijk op save gedrukt. Mijn laptop was bijna leeg en ben naar beneden gelopen voor de voeding te halen. Toen ik uiteindelijk terug op zolder kwam, was mijn laptop uit, geen ramp dacht ik. Alleen nu kan ik mijn nas niet meer in , omdat waarschijnlijk alle poorten dicht staan... Geen SSH niks... Als ik google vind ik alleen dat je je reset x seconden vast moet houden voor het resetten van wachtwoord en firewall.. alleen heb ik geen reset natuurlijk. Iemand een idee hoe ik dit weer aan de gang kan krijgen met behoud van data?

Edit:

Ik heb het opgelost door alle hds los te nemen, een donor HD aangesloten. Daarna DSM opnieuw geïnstalleerd zonder een nieuw volume te maken.
Afgesloten, alle hds weer aangesloten en opgestart.

Alles werkt daarna weer en je kan na wat fix en repair akties de donor HD verwijderen.

[ Voor 16% gewijzigd door BlaBla1973 op 29-06-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Mijn N40L is bezig met zijn laatste dagen, de server begint echt kuren te krijgen. Binnenkort ga ik deze vervangen met een Gen10.
Alleen nu even de vraag wat is verstandig, normaliter ga ik voor een baremetal setup omdat ik buiten DSM om alles in docks plaats. Heeft het toegevoegde waarde om ESXi laag toe te voegen? Omdat het een enkele host is gaat er uiteraard geen gebruik gemaakt worden van allerlei beschikbaarheids oplossingen. Of heeft het vanuit de bootloader wel toegevoegde waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
Ik denk dat je beter voor ESXi kan gaan, aangezien docker er uitgaat bij Synology.

zie voor meer info https://community.synology.com/enu/forum/15/post/126738

MAdD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Hari-Bo schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:01:
Mijn N40L is bezig met zijn laatste dagen, de server begint echt kuren te krijgen. Binnenkort ga ik deze vervangen met een Gen10.
Alleen nu even de vraag wat is verstandig, normaliter ga ik voor een baremetal setup omdat ik buiten DSM om alles in docks plaats. Heeft het toegevoegde waarde om ESXi laag toe te voegen? Omdat het een enkele host is gaat er uiteraard geen gebruik gemaakt worden van allerlei beschikbaarheids oplossingen. Of heeft het vanuit de bootloader wel toegevoegde waarde?
Ik zou niet voor AMD gaan voor zowel XPenology als ESXi.
MAdD schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:17:
Ik denk dat je beter voor ESXi kan gaan, aangezien docker er uitgaat bij Synology.

zie voor meer info https://community.synology.com/enu/forum/15/post/126738

MAdD
Dat is DSM in docker, niet docker op DSM.

[ Voor 20% gewijzigd door |sWORDs| op 25-07-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@|sWORDs| AMD is uiteraard wel een risico, maar 250 euro voor een nieuwe NAS durf ik het risico wel te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
Mijn xpenology nas lijkt overleden te zijn. Hij is super traag, kan niet eens connecten met web interface, geeft aan busy te zijn. Als ik lokaal inlog op de nas (met toetsenbord) dan kan ik erin. maar kan dan weinig fixen. als ik hem reset kan ik met een beetje geluk heel even data copieren. Maar na 2 minuten hangt hij of is extreem traag (<1 kb/s)... Ik denk dat een van de schijven kapot is maar ik kan dat dus niet meer zin. enig idee of ik nog iets kan doen?

update: na wat gekloot met een schijf eruit halen en proberen kom ik nergens meer in. Hij geeft aan dat "partition layer is not diskstation style". Ik kan geen oplossing vinden, iemand een tip?

[ Voor 17% gewijzigd door TweakerVincent op 04-08-2019 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@TweakerVincent Zelf heb ik dit anderhalf jaar geleden gehad met soortgelijke symptomen. Uiteindelijk een herinstallatie en mijn ext4 volume werd niet meer gedetecteerd. Opnieuw opgezet met BTFRS en de backup ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Al een paar dagen lopen stoeien om de Gen10 stabiel te krijgen met verschillende bootloaders van de DS3617 en DS918 maar met de laatste updates loopt het niet lekker.
Uiteindelijk de knoop maar doorgehakt en een 918+ besteld, ik gebruikte Xpenology jaren met plezier maar ben nu wel op een punt gekomen dat het een set and forget oplossing moet zijn waarmee ik niet elke release moet gaan kijken wat er wel/niet werkt.

De Gen10 staat op marktplaats en morgen de N40L ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
Hari-Bo schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:21:
@TweakerVincent Zelf heb ik dit anderhalf jaar geleden gehad met soortgelijke symptomen. Uiteindelijk een herinstallatie en mijn ext4 volume werd niet meer gedetecteerd. Opnieuw opgezet met BTFRS en de backup ingezet.
hm niet klinkt echt hoopgevend....

Ik ben de afgelopen jaren zowieso al bezig alles in de cloud te zetten dus ik mis vrijwel geen data. Hij stond altijd uit en alleen voor backup voor cloud.

Zonde dat het zo moet eindigen wbt nas.
Pagina: 1 ... 26 ... 33 Laatste