Ziet er een beetje hetzelfde uit
Let op het filesysteem wat er gebruikt word
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Dat zou wel super zijn als btrfs werkt. Of ik het helemaal zou vertrouwen voor mijn kritische data weet ik nog niet (het heeft nog niet het niveau van ZFS op FreeBSD) maar er is een beginrikadoo schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:56:
[...]
Let op het filesysteem wat er gebruikt wordWerkt nog niet helemaal perfect maar er is een begin.
Ik vertrouw het ook nog niet, het werkt ook nog niet helemaal via de GUI van DSM, en elke keer als je reboot moet je het volume handmatig mounten via ssh/telnet. Ben ook benieuwd of Synology het standaard gaat ondersteunen op de verschillende producten, want stel dat btrfs nieuw word geintroduceerd dan zou het fijn zijn als je je bestaande volume kunt converten van ext4 naar btrfs. (weet niet of dit uberhaupt mogelijk zou zijn) Maar in mijn geval zou ik zo 10tb aan data ergens moeten stallen wil ik overstappen naar btrfs als het converten ervan niet mogelijk is.B2 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:51:
[...]
Dat zou wel super zijn als btrfs werkt. Of ik het helemaal zou vertrouwen voor mijn kritische data weet ik nog niet (het heeft nog niet het niveau van ZFS op FreeBSD) maar er is een begin
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
heeft iemand ervaring met het gebruik van de odd en de esata aansluiting op een N36l microserver?
Ik heb de bios aangepast en zie alle schijven in de bios maar niet in DSM.
Hiervoor heb ik al meerdere opties in synoinfo.conf geprobeerd maar ik zie de schijven gewoon niet.
ik gebruik versie 5.2-5592 Update3
Hiervoor heb ik al meerdere opties in synoinfo.conf geprobeerd maar ik zie de schijven gewoon niet.
http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?
Anoniem: 149075
Wat sluit je erop aan ?Mezz0 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:29:
heeft iemand ervaring met het gebruik van de odd en de esata aansluiting op een N36l microserver?
In odd heb ik een ssd zitten en op eSATA heb ik een wdstudio disk aangesloten. Voorheen was het me gelukt om de ssd te zien en te gebruiken als een cachedisk. Maar toen ik de esatadisk aansloot en met de config files bezig was zie ik de schijven niet meer. Gelukkig nog wel m'n 4 interne disks
Wat is een ODD connector ?
Ik las wel dat je eSATA controller drivers issues kan hebben, check die even.
Ik las wel dat je eSATA controller drivers issues kan hebben, check die even.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 02-09-2015 01:00 ]
esataportcfg=0x30Mezz0 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:49:
In odd heb ik een ssd zitten en op eSATA heb ik een wdstudio disk aangesloten. Voorheen was het me gelukt om de ssd te zien en te gebruiken als een cachedisk. Maar toen ik de esatadisk aansloot en met de config files bezig was zie ik de schijven niet meer. Gelukkig nog wel m'n 4 interne disks
internalportcfg=0xf
usbportcfg=0x1FC0
Heb je die toegevoegd/aangepast in het /etc/synoinfo.conf file?
ik heb daarmee lopen te testen maar elke setting zie ik wel de interne schijven maar niet de odd en de esata disk. Wel had ik met een test 1 van mn raid set weten uit te schakelen (oeps) maar met terugdraaien werkte het meteen weer.
Vraagje voor de wat meer ervaren gebruikers:
Heb nu ongeveer een jaar naar volle tevredenheid een XPenology servertje draaien, echter is vorige week het volume beschadigd geraakt:
https://drive.google.com/...Fk/view?usp=sharing[/img]
https://drive.google.com/...tWThuNzQ/view?usp=sharing
Nu ziet hij de beschadigde schijf nog als ongebruikt, na wat google werk geprobeerd het volume te herstellen maar dit wilde helaas niet werken. Nu is mijn vraag of ik deze schijf gewoon kan vervangen (evt door een grotere), ik kan nu namelijk geen schijven bij plaatsen aangezien alle sata slots vol zitten op dit moment.
Specs:
Heb nu ongeveer een jaar naar volle tevredenheid een XPenology servertje draaien, echter is vorige week het volume beschadigd geraakt:
https://drive.google.com/...Fk/view?usp=sharing[/img]
https://drive.google.com/...tWThuNzQ/view?usp=sharing
Nu ziet hij de beschadigde schijf nog als ongebruikt, na wat google werk geprobeerd het volume te herstellen maar dit wilde helaas niet werken. Nu is mijn vraag of ik deze schijf gewoon kan vervangen (evt door een grotere), ik kan nu namelijk geen schijven bij plaatsen aangezien alle sata slots vol zitten op dit moment.
Specs:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | ASRock AMD A50M E350M1 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 94,50 | € 94,50 |
1 | WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Green WD15EADS, 1,5TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 72,95 | € 72,95 |
1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 31,25 | € 31,25 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 198,70 |
Wat is het voordeel van een originele synology te hebben. Kan ik dan met xpenology ook gebruik maken van remote access via synology zelf?Want dat is me nog niet helemaal duidelijk aan xpenology.
Prima te doen en daar zijn legio aan handleidingen voor. Is mij ook gelukt en draait al een tijdje erg stabiel op een i5 {die gezien wordt als een i3 maar goed} en 4gb geheugen. Daarnaast een 120gb ssd als cache geheugen. Het gaat als een trein.Timoh schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:06:
Wat is het voordeel van een originele synology te hebben. Kan ik dan met xpenology ook gebruik maken van remote access via synology zelf?Want dat is me nog niet helemaal duidelijk aan xpenology.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ik denk dat een voordeel van een echte Synology kopen is dat je eventueel nog wat support kan krijgen indien nodig, maar als thuisgebruiker zal dat wat minder van belang zijn. Verder weet je bij een echte ook dat updates gewoon meestal direct en snel geinstalleerd zijn. Bij een XPEnology ben je daar erg afhankelijk van de bootloader die eigenlijk bij elke versie wel aangepast moet worden om de nieuwste patches werkend te krijgen.
Een XPEnology moet je doen als je het leuk vindt om zelf iets in elkaar te zetten en het leuk vindt om er wat mee te knutselen. Daarnaast kan het ook gewoon een heel zak geld schelen, vooral als je 4+ disken in je setup kwijt wil. Daarbij zul je wel altijd moeten bedenken dat het potentieel wat minder stabiel zou kunnen zijn dan een originele Synology NAS, maar daar zijn we Tweakers voor toch
Een XPEnology moet je doen als je het leuk vindt om zelf iets in elkaar te zetten en het leuk vindt om er wat mee te knutselen. Daarnaast kan het ook gewoon een heel zak geld schelen, vooral als je 4+ disken in je setup kwijt wil. Daarbij zul je wel altijd moeten bedenken dat het potentieel wat minder stabiel zou kunnen zijn dan een originele Synology NAS, maar daar zijn we Tweakers voor toch
Ben ik niet met je eens, updates gaan geweldig, nooit problemen gehad.EdwinB schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:18:
Ik denk dat een voordeel van een echte Synology kopen is dat je eventueel nog wat support kan krijgen indien nodig, maar als thuisgebruiker zal dat wat minder van belang zijn. Verder weet je bij een echte ook dat updates gewoon meestal direct en snel geinstalleerd zijn. Bij een XPEnology ben je daar erg afhankelijk van de bootloader die eigenlijk bij elke versie wel aangepast moet worden om de nieuwste patches werkend te krijgen.
En zeker, ik draai nu EX490 nassen (heb er eventueel een over
De stabiliteit is hetzelfde als synology zelf, de updates zijn er snel genoeg en het is gewoon een ripoff.
Is op zich positief
ben zeker bereid het eens te testen. Ik heb een logi'n om mijn huidige synology van buiten te bereiken. Stel dat ik die huidige synology niet meer gebruik kan ik die login dan gebruiken om in te loggen op het xpenology toestel van buitenaf via de Synology dns servers ? Ik neem aan dat dit wel moet lukken ?
Je mag het natuurlijk niet met mij eens zijn, maar maak geen feiten van je eigen ervaringen. Dat het bij jou, mij en bij vele anderen goed gaat betekent nog niet dat de stabiliteit altijd gelijk is aan Synology. Op het XPenology forum staan genoeg verhalen over hoe hard het ook wel mis kan gaan met een zelfbouw opstelling.Anoniem: 149075 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:53:
Ben ik niet met je eens, updates gaan geweldig, nooit problemen gehad.
En zeker, ik draai nu EX490 nassen (heb er eventueel een over) en dat met een e8500 gaat als de brandweer. Zelfs WHS2011 draait als een zonnetje, dat zou ik op een Synology als hij het kon niet willen proberen, zou traag zijn en geeft toch echt wat weer van de hardware.
De stabiliteit is hetzelfde als synology zelf, de updates zijn er snel genoeg en het is gewoon een ripoff.
Dit is mogelijk, maar je moet dan wel de Serienummer en het MAC adres gebruiken van je Officiele Synology apparaat. Dan kan je gebruik maken van alle functies die je nu gebruik mbt Quickconnect en Cloud etc.Timoh schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:06:
Is op zich positiefben zeker bereid het eens te testen. Ik heb een logi'n om mijn huidige synology van buiten te bereiken. Stel dat ik die huidige synology niet meer gebruik kan ik die login dan gebruiken om in te loggen op het xpenology toestel van buitenaf via de Synology dns servers ? Ik neem aan dat dit wel moet lukken ?
EdwinB ben benieuwd waar je heb de office365 abbonement heb genomen. voor die prijs kon ik het niet vinden. Dan kan ik ook wat familie blij maken.
Het was een paar weken geleden een actie bij Paradigit (of een prijsfout?). Ik zie dat hetzelfde product daar nu weer € 89 kost.
Ik zou zeggen zet een prijswekker op deze pagina: pricewatch: Microsoft Office 365 voor Thuisgebruik Premium NL en dan hopen dat hij weer een keer in de aanbieding komt
Ik zou zeggen zet een prijswekker op deze pagina: pricewatch: Microsoft Office 365 voor Thuisgebruik Premium NL en dan hopen dat hij weer een keer in de aanbieding komt
Ik doe niet anders dan "zelfbouw installaties" voor grote omgevingen dus ik kan voor mezelf en anderen echt wel inschatten wat stabiel is. Support ligt ten alle tijden bij mij.EdwinB schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:54:
[...]
Je mag het natuurlijk niet met mij eens zijn, maar maak geen feiten van je eigen ervaringen. Dat het bij jou, mij en bij vele anderen goed gaat betekent nog niet dat de stabiliteit altijd gelijk is aan Synology. Op het XPenology forum staan genoeg verhalen over hoe hard het ook wel mis kan gaan met een zelfbouw opstelling.
En ja, als je je Synology als backup ziet ben je ook niet echt handig bezig, altijd een externe(HD) backup maken!
Ik ben er vroeg bij maar Google staat ook nog niet zoveel iemand al update 4 geïnstalleerd? Gezien deze vandaag is gereleased?
Verder wilde ik nog even bluray bedanken voor zijn super hulp! Bij het opzetten van mijn xpenology zonder hem had ik het nooit zo strak in elkaar kunnen krijgen als met hem!
Nu nog verder de power consumption omlaag te krijgen!
Verder wilde ik nog even bluray bedanken voor zijn super hulp! Bij het opzetten van mijn xpenology zonder hem had ik het nooit zo strak in elkaar kunnen krijgen als met hem!
Nu nog verder de power consumption omlaag te krijgen!
AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4
Ik heb update 4 geïnstalleerd via de DSM interface en ben geen enkel probleem tegen gekomen.
Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.
Ik heb update 3 er nog niet eens opstaan. Zolang alles prima werkt ga ik niet telkens die tussenupdates installeren, want het resulteert bij mij altijd weer in dat ik een monitor en toetsenbord moet gaan aansluiten om het werkend te krijgen of te zien waarom het niet meer werkt na een reboot.
Ook update 4 ziet er niet zodanig uit dat ik deze direct nodig ga hebben. Enige irritante is dat in DSM te zien is dat er een update is ondanks dat ik heb aangegeven dat hij niet zelf mag updaten. Check dan ook niet automatisch denk ik dan....
Ook update 4 ziet er niet zodanig uit dat ik deze direct nodig ga hebben. Enige irritante is dat in DSM te zien is dat er een update is ondanks dat ik heb aangegeven dat hij niet zelf mag updaten. Check dan ook niet automatisch denk ik dan....
Sinds update 2 heb ik het probleem (draai nu update 3) dat als ik de VM een reboot geef de apps binnen DSM niet automatisch correct starten. Als voorbeeld; Mail Server, ik moet inloggen op DSM de app uitschakelen en weer inschakelen anders werkt hij niet. VPN Server, geeft aan dat hij niet kan activeren na de app uit te schakelen en in te schakelen werkt het weer normaal.
Dit is met iedere app zo. Iemand hier ook last van?
Daat last ik wel wat over in een van de laatste updates dat dat een bekent probleem was en is opgelost kan zijn dat ik het net hier op tweakers heb gelezen in de laatste patch notesbardi-1 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:05:
Sinds update 2 heb ik het probleem (draai nu update 3) dat als ik de VM een reboot geef de apps binnen DSM niet automatisch correct starten. Als voorbeeld; Mail Server, ik moet inloggen op DSM de app uitschakelen en weer inschakelen anders werkt hij niet. VPN Server, geeft aan dat hij niet kan activeren na de app uit te schakelen en in te schakelen werkt het weer normaal.
P.s. Ik heb net ook van update 3 naar update 4 gedaan en werkt naar behoren al gaf hij na login wel aan dat er nog een update beschikbaar was maar onder update Windows stond netjes update 4
Net update 4 ook geïnstalleerd, nog steeds zelfde probleem, helaas.copywizard schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:19:
[...]
Daat last ik wel wat over in een van de laatste updates dat dat een bekent probleem was en is opgelost kan zijn dat ik het net hier op tweakers heb gelezen in de laatste patch notes
P.s. Ik heb net ook van update 3 naar update 4 gedaan en werkt naar behoren al gaf hij na login wel aan dat er nog een update beschikbaar was maar onder update Windows stond netjes update 4
Hmm heb het net nog gelezen echt vervelend dat ik even niet meer weet waar
Mocht je het nog vinden dan hoor ik het graagcopywizard schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:20:
Hmm heb het net nog gelezen echt vervelend dat ik even niet meer weet waar
Heb je hem gewoon geupdrage en het draaide?bardi-1 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:19:
[...]
Net update 4 ook geïnstalleerd, nog steeds zelfde probleem, helaas.
Update 4 (5592) is gewoon te installeren zonder problemen.
[ Voor 6% gewijzigd door panomi op 09-09-2015 20:21 ]
heb ik ook gehad en is op te lossen door een nieuwe bootdisk te gebruiken. Daar zat de fout in.bardi-1 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:05:
http://xpenology.com/forum/viewtopic.php?t=5026
Thanks, ga het proberen!Mezz0 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:36:
[...]
heb ik ook gehad en is op te lossen door een nieuwe bootdisk te gebruiken. Daar zat de fout in.
Heb jij nog een oplossing voor de leds gevonden ?limboconnect schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:27:
Draai nu ruim 1 week XPEnology op een HP EX490 die voorheen nog draaide op WHS v1.
Ben behoorlijk onder de indruk doordat de installatie binnen 15 min. gebruiksklaar was.
Voor mensen die dit willen gebruiken plaats de USB met de image op de onderste achterste poort.
Doordat op deze NAS geen VGA uitgang zit had ik eerst mijn twijfels of hij wel zou opstarten
zonder dat ik in de BIOS iets moest aanpassen.
Echter werkt dit zonder problemen.
Vervolgens via de Synology assistant installeer je handmatig de DSM 5 pat file.
De EX490 is een 4 bay NAS en alle schijven werken zonder problemen in SHR mode.
Enige "nadeel" wat ik tot nu toe kan zien is dat de leds aan de voorkant van de HP niet werken.
Performance is wat ik ondervind perfect.
Niet dat het me stoort maar het lijkt me dat we die aan de praat moeten krijgen. Het is geweldig op een EX490 met E8500
Hm, ik zie opeens deze melding over malware op mijn xpenology machine..

Nou ja.. vreemd. Na een reboot is het probleem weg..

Nou ja.. vreemd. Na een reboot is het probleem weg..
[ Voor 34% gewijzigd door B2 op 16-09-2015 20:16 ]
Opgelost! Thanks.Mezz0 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:36:
[...]
heb ik ook gehad en is op te lossen door een nieuwe bootdisk te gebruiken. Daar zat de fout in.
Nee maar dat mag de pret niet drukkenAnoniem: 149075 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:12:
[...]
Heb jij nog een oplossing voor de leds gevonden ?
Niet dat het me stoort maar het lijkt me dat we die aan de praat moeten krijgen. Het is geweldig op een EX490 met E8500, super snel!
Nee zeker niet, mijn ouders gister blij gemaakt met hun nieuwe 4TB naslimboconnect schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:05:
[...]
Nee maar dat mag de pret niet drukken
Wat een fijne machines!
Heb jij een CPU upgrade gedaan ?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 17-09-2015 14:31 ]
Nee draai alles nog origineel, kun je me dit dan eventueel aanbevelen ?Anoniem: 149075 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:30:
[...]
Nee zeker niet, mijn ouders gister blij gemaakt met hun nieuwe 4TB nas1TB externe disk er bovenop en de backup van een laptop installatie teruggezet (stond Xpenology op).
Wat een fijne machines!
Heb jij een CPU upgrade gedaan ?
Zeker! E8500 erin en gaan. Ik heb eventueel nog E5300's over, deze performen nagenoeg hetzelfde.limboconnect schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:35:
[...]
Nee draai alles nog origineel, kun je me dit dan eventueel aanbevelen ?
NetjesAnoniem: 149075 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:45:
[...]
Zeker! E8500 erin en gaan. Ik heb eventueel nog E5300's over, deze performen nagenoeg hetzelfde.
Ja het is leuk! En ik kon mijn ouders er blij mee maken, heerlijk kunnen ze eindelijk eens hun smartTV goed gebruiken, etc.renedis schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:04:
[...]
NetjesIk had eerst een pricewatch: Netgear ReadyNAS Pro 6 met een Q6600 cpu en Xpenology. Liep ook perfect! Jouw pricewatch: HP MediaSmart Server EX490 presteert ongeveer hetzelfde, alleen wat energie zuiniger
En niet zo groot
Klein vraagje waar ik niet echt een antwoord op kan vinden:
Ik heb 6 schijven van 3TB (3x 3TB los en 1x raid 5 set van 3 disks) in me NAS zitten, allemaal op de onboard chipset. Nu wil ik de kabels even netjes indelen en dan weer alles netjes aansluiten, maakt het nog uit hoe de kabels straks terug komen op de disken. En dan bedoel ik voornamelijk de raid 5 set. De losse disken maakt niet zoveel uit op welke poort ze terugkomen.
Ik heb 6 schijven van 3TB (3x 3TB los en 1x raid 5 set van 3 disks) in me NAS zitten, allemaal op de onboard chipset. Nu wil ik de kabels even netjes indelen en dan weer alles netjes aansluiten, maakt het nog uit hoe de kabels straks terug komen op de disken. En dan bedoel ik voornamelijk de raid 5 set. De losse disken maakt niet zoveel uit op welke poort ze terugkomen.
Opzich niet maar ik houdt altijd aan: SATA0... DISK1, SATA1... DISK2 etc... houdt het gewoon simpelerrikadoo schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:31:
Ik heb zelf geen ervaring met willekeurig een raid-5 set opnieuw aansluiten op een aantal SATA poorten, maar je kunt dit toch gemakkelijk voorkomen door even op elke disk in de set een stickertje te plakken en erop te noteren op welke SATA poort hij nu aangesloten zit?rikadoo schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:31:
Jazeker, heb ik uiteindelijk ook gedaan.Maar ik vroeg het me af. Ik weet dat als je een hardware controller hebt van Areca oid dat je dan de poorten moet aanhouden, maar vroeg me hoe dit zat met onboard en xpenology.EdwinB schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:52:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met willekeurig een raid-5 set opnieuw aansluiten op een aantal SATA poorten, maar je kunt dit toch gemakkelijk voorkomen door even op elke disk in de set een stickertje te plakken en erop te noteren op welke SATA poort hij nu aangesloten zit?
Softraid heeft dit niet nodig, kunt je gewoon random aansluiten.rikadoo schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:03:
[...]
Jazeker, heb ik uiteindelijk ook gedaan.Maar ik vroeg het me af. Ik weet dat als je een hardware controller hebt van Areca oid dat je dan de poorten moet aanhouden, maar vroeg me hoe dit zat met onboard en xpenology.
ik heb drngend jullie hulp nodig!
gisteren 4 2 tb schijven gekocht en in mijn xpenology nas bij de al bestaande 4 schijven gehangen en daarna netjes expand gestart na een half uurtje verdwenen de twee nieuw geplaatste schijven met de error dat ze degraded zouden zijn.
hierna liep de nas gewoon door met expanding ondanks dat de twee nieuw toegevoegde disks nergens meer waren te vinden.
vanochtend merk ik ineens dat hij aangeeft dat volume 1 gecrashed is en dat ik hem moet repairen.
ik heb dus snel op repair gedrukt maar er gebeurd niks nu is me nas zo goed als leeg.
ik had er niet heel veel opstan maar voornamelijk de virtualhost file had ik nog graag willen redden als ook de ssl certs die ik op de nas had staan.
ik zit nu op me werk dus kan omdat hij dus gecrashed is niet bij mijn nas van buiten nu vroeg ik me af hebben jullie een idee hoe ik een repair kan forceren ofzo? want de optie is niet meer zichtbaar in het storage menu al staan alle disks wel gewoon op goed en niet degraded?
p.s. onder het volume tab in de storage manager staat aleen de knop remove beschikbaar dus niet manage of repair etc...
gisteren 4 2 tb schijven gekocht en in mijn xpenology nas bij de al bestaande 4 schijven gehangen en daarna netjes expand gestart na een half uurtje verdwenen de twee nieuw geplaatste schijven met de error dat ze degraded zouden zijn.
hierna liep de nas gewoon door met expanding ondanks dat de twee nieuw toegevoegde disks nergens meer waren te vinden.
vanochtend merk ik ineens dat hij aangeeft dat volume 1 gecrashed is en dat ik hem moet repairen.
ik heb dus snel op repair gedrukt maar er gebeurd niks nu is me nas zo goed als leeg.
ik had er niet heel veel opstan maar voornamelijk de virtualhost file had ik nog graag willen redden als ook de ssl certs die ik op de nas had staan.
ik zit nu op me werk dus kan omdat hij dus gecrashed is niet bij mijn nas van buiten nu vroeg ik me af hebben jullie een idee hoe ik een repair kan forceren ofzo? want de optie is niet meer zichtbaar in het storage menu al staan alle disks wel gewoon op goed en niet degraded?
p.s. onder het volume tab in de storage manager staat aleen de knop remove beschikbaar dus niet manage of repair etc...
[ Voor 5% gewijzigd door copywizard op 23-09-2015 08:54 ]
De disken die verdwenen zijn waren dat je nieuwe disken of 1 van de 4 wat oudere?
dat waren de twee nieuwe disks de oude waren er gewoon nog hij is nu gereboot vanacht vermoed ik tijdens de expanding en nu zijn alle 6 de disks weer zichtbaar en in goede staat maar ik kan geen repair gebruiken ofzo heb wel een linkje gevonden van synology dat ik de disks kan aansluiten via een linux live cd/usb en dan me data eraf kan halen dus dat is al een opluchting en dan denk ik maar overnieuw beginnen?rikadoo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:21:
De disken die verdwenen zijn waren dat je nieuwe disken of 1 van de 4 wat oudere?
ik heb niet heel veel verstand van raid herstellen, denk dat Anoniem: 15758 je er meer over kan vertellen / wellicht helpen?, zou je misschien de SMART waardes eens kunnen plaatsen van de disken?copywizard schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:24:
[...]
dat waren de twee nieuwe disks de oude waren er gewoon nog hij is nu gereboot vanacht vermoed ik tijdens de expanding en nu zijn alle 6 de disks weer zichtbaar en in goede staat maar ik kan geen repair gebruiken ofzo heb wel een linkje gevonden van synology dat ik de disks kan aansluiten via een linux live cd/usb en dan me data eraf kan halen dus dat is al een opluchting en dan denk ik maar overnieuw beginnen?
als ik thuis kom zal ik eens kijkenrikadoo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:26:
[...]
ik heb niet heel veel verstand van raid herstellen, denk dat Anoniem: 15758 je er meer over kan vertellen / wellicht helpen?, zou je misschien de SMART waardes eens kunnen plaatsen van de disken?
maar via google vond ik dit
https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/faq/579
en dat red me al enig zinz ik had de nas nog niet zo lang draien en heb dan ook op enkele dingen na niet veel speciaals op de nas staan maar baal ervan dat al me apps niet meer goed geconfiureerd staan al had ik wel een backup gemaakt enekel dagane geleden van de config misschien dat dit nog helpt?
Ik heb ook wat vreemde dingen gehad toen ik schijven toevoegde en mijn redding was om gewoon weer terug te gaan naar de oude diskconfig. Dus de nieuwe ontkoppelen en dan kijken wat dsm dan zegt.
heb ik nog niet geprobeerd maar ga ik straks even snel proberenMezz0 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:03:
Ik heb ook wat vreemde dingen gehad toen ik schijven toevoegde en mijn redding was om gewoon weer terug te gaan naar de oude diskconfig. Dus de nieuwe ontkoppelen en dan kijken wat dsm dan zegt.
ik heb de plons in het diepe genomen en alles maar overnieuw gedaan dit is wel balen en geeft me een beste klap als het gaat om vertrouwen in de nas oplossig om er mijn gevoelige data op te gaan zetten ik heb nu wel een externe schijf naast gezet van 1tb waar ik alle backups van de nas zelf naartoe laat schrijven
De nederlandse xpenology website is al ruim een week offline, evenals de franse versie (downloadlinks)
Klopt, deze kan je nog wel gebruiken http://xpenology.me/red_arrow schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:06:
De nederlandse xpenology website is al ruim een week offline, evenals de franse versie (downloadlinks)
heren en dames ik heb weer een leuke en hoop dat jullie me kunnen helpen
ik heb laatst een crash gehad geheel van scratch opnieuw begonnen (zoals hierboven al een beetje beschreven) en het werkt weer dacht ik.
totdat ik eergisteren ben begonnen met het maken van een windows backup naar de nas via een netwerk share dit betrof een 256 gb ssd dus niet zo enorm groot zou je zeggen.
maar nadat hij een gig of 40 had overgegooid hield die er mee op en hing mijn nas compleet ik kon met veel pijn en moeite extern/intern mijn nas bereiken maar die luisterde naar geen enkel commando dus eenmaal thuis een hard reset gedaan.
en daarna nog een keer geprobeerd gisteren weer het zelfde verhaal.
dus ik dacht ik probeer vandaag wat anders ik kopieer een map met 300+gb aan random data van me Windows desktop naar die share en hopa na een gig of 80 stopt windows ermee met de error dat de share niet meer werkt en nu zit de nas weer vast ik word er gek van. dus nu maar weer een hard reset maar dit moet niet vaker gebeuren want zo is hij 0 % betrouwbaar hebben jullie enig idee?
hier wat meer info over de nas zelf en wat ik erop draai.
intel G3220
asrock h81i mobo
8gb ram
4 x 2tb 2 x 1,5tb (allemaal goede smart waardes) (een 2tb disk heeft 88 bad sectors)
verder draai ik SS, owncloud, mariadb, antivirus, ddnsupdater 2, dns server, domoticz (doe ik nog niks mee), perl en phpmyadmin verder niks speciaals.
iedere hint naar een oplossing zou erg welkom zijn!
alvast erg bedankt!
ik heb laatst een crash gehad geheel van scratch opnieuw begonnen (zoals hierboven al een beetje beschreven) en het werkt weer dacht ik.
totdat ik eergisteren ben begonnen met het maken van een windows backup naar de nas via een netwerk share dit betrof een 256 gb ssd dus niet zo enorm groot zou je zeggen.
maar nadat hij een gig of 40 had overgegooid hield die er mee op en hing mijn nas compleet ik kon met veel pijn en moeite extern/intern mijn nas bereiken maar die luisterde naar geen enkel commando dus eenmaal thuis een hard reset gedaan.
en daarna nog een keer geprobeerd gisteren weer het zelfde verhaal.
dus ik dacht ik probeer vandaag wat anders ik kopieer een map met 300+gb aan random data van me Windows desktop naar die share en hopa na een gig of 80 stopt windows ermee met de error dat de share niet meer werkt en nu zit de nas weer vast ik word er gek van. dus nu maar weer een hard reset maar dit moet niet vaker gebeuren want zo is hij 0 % betrouwbaar hebben jullie enig idee?
hier wat meer info over de nas zelf en wat ik erop draai.
intel G3220
asrock h81i mobo
8gb ram
4 x 2tb 2 x 1,5tb (allemaal goede smart waardes) (een 2tb disk heeft 88 bad sectors)
verder draai ik SS, owncloud, mariadb, antivirus, ddnsupdater 2, dns server, domoticz (doe ik nog niks mee), perl en phpmyadmin verder niks speciaals.
iedere hint naar een oplossing zou erg welkom zijn!
alvast erg bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door copywizard op 02-10-2015 00:29 ]
Is het niet gewoon een hardware probleem? Doe eens een Memtest, kijk de SMART-waardes van je HDD's eens na e.d.
memtest heb ik nog niet gedaan dat is een goed idee dat zal ik vanavond even doen.ThinkPadd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:30:
Is het niet gewoon een hardware probleem? Doe eens een Memtest, kijk de SMART-waardes van je HDD's eens na e.d.
wat betreft de smart tests dat laat ik weekelijks doen en ik heb ook de smart info bekeken en daar was voor alle disks alles op ok
Tsja, het kan vanalles zijn. Zelfs een brakke voeding zou dit soort problemen al kunnen veroorzaken. Als je data gaat overpompen krijgt de PC het ineens heel druk --> meer stroom nodig --> voeding gaat door z'n knieen.
Vandaar mijn advies om de hardware eerst uit te sluiten.
hmmm oke dat klinkt niet geheel gek gezien de voeding zelf al wat jaartjes oud is maar wel een redelijk merk en genoeg watt maar ik zet het op me lijstje dat ik hem moet vervangen (was ik al van plan)ThinkPadd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:48:
Tsja, het kan vanalles zijn. Zelfs een brakke voeding zou dit soort problemen al kunnen veroorzaken. Als je data gaat overpompen krijgt de PC het ineens heel druk --> meer stroom nodig --> voeding gaat door z'n knieen.
al moet ik er wel bij zeggen dat voor de crash die mij verplichte vanaf scratch te beginnen dat het wel allemal werkte dus dat is ook vreemd?
[ Voor 10% gewijzigd door copywizard op 02-10-2015 09:58 ]
Ik zelf heb bij mijn NAS dat zodra ik een file wil koppieren naar de NAS gaat alles goed en trek ik 1Gbit vol, maar zodra ik 2 verschillende series tegelijk koppieer dan loopt de snelheid terug naar 10Mb/s en uiteindelijk stopt die ermee en knalt de NAS eruit, niet meer te benaderen. Verder is er helemaal niets aan de hand, na een hard reset werkt het prima. Toevallig hetzelfde of koppieer je alles in 1 batch? (2 batches tegelijk werkt niet bij mij)copywizard schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:57:
[...]
hmmm oke dat klinkt niet geheel gek gezien de voeding zelf al wat jaartjes oud is maar wel een redelijk merk en genoeg watt maar ik zet het op me lijstje dat ik hem moet vervangen (was ik al van plan)
al moet ik er wel bij zeggen dat voor de crash die mij verplichte vanaf scratch te beginnen dat het wel allemal werkte dus dat is ook vreemd?
het is ongeveer wat ik ook heb maar ik heb het met windows backup voornamelijk dus dat is een batch en die gebruikt inderdaad de volle 1gbit en om het te testen heb ik ook een gewone kopieer sessie gedaan van 1 map met daaron 300+gb aan random data en die hield er ook mee op na 40 a 50 gb en toen was inderdaad me nas nog wel enigzins benaderbaar maar ik kon geen intelingen wijzigen en bijvoorbeeld owncloud is geheel offline?rikadoo schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:26:
[...]
Ik zelf heb bij mijn NAS dat zodra ik een file wil koppieren naar de NAS gaat alles goed en trek ik 1Gbit vol, maar zodra ik 2 verschillende series tegelijk koppieer dan loopt de snelheid terug naar 10Mb/s en uiteindelijk stopt die ermee en knalt de NAS eruit, niet meer te benaderen. Verder is er helemaal niets aan de hand, na een hard reset werkt het prima. Toevallig hetzelfde of koppieer je alles in 1 batch? (2 batches tegelijk werkt niet bij mij)
Zodra ik 1 losse batches koppieer van windows naar de nas snelkoppeling op bureaublad, dan krijg ik volle snelheid, maar zodra ik er nog 1 uit een andere map tegelijk koppieer dan gaat de nas offline en moet ik hem herstarten. (kan dus echt maar 1 voor 1 de files koppieren, of ik moet ze gewoon in 1 keer selecteren dan gebeurt het achter elkaar en werkt het prima. (Ik denk zelf dat mijn netwerkkaart wellicht niet helemaal goed geoptimaliseerd is met XPenology, maar kan er wel mee leven)
ja bij mij ligt het iets lastiger gezien mijn nas zelfs hangt bij een windows backup die ik weekelijks wil draaien. daarnaast gebruik ik een netwerk share dus onder deze computer een netwerk station toegevoegd en heb ook een netwerk map geprobeerd maar daar kon ik vreemd genoeg uberhaupt niks naar kopieren odat het te groot was? 300gb naar een 8tb nas?rikadoo schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:43:
Zodra ik 1 losse batches koppieer van windows naar de nas snelkoppeling op bureaublad, dan krijg ik volle snelheid, maar zodra ik er nog 1 uit een andere map tegelijk koppieer dan gaat de nas offline en moet ik hem herstarten. (kan dus echt maar 1 voor 1 de files koppieren, of ik moet ze gewoon in 1 keer selecteren dan gebeurt het achter elkaar en werkt het prima. (Ik denk zelf dat mijn netwerkkaart wellicht niet helemaal goed geoptimaliseerd is met XPenology, maar kan er wel mee leven)
maar vanavond op advies dan de memtest doen begreep dat dit via de synology assistant kan en anders memtest ff vanaf usb draaien op me xpenology en ik ben bezig een nieuwe/tweedehandse betere voeding te regelen.
net de memory test gedaan en daar kwam na 1 minuut al dit uit
"1/1303 Stuck Address ERROR=2"
kon allen niet vinden via google wat dit inhoud maar vermoed niet veel goeds want er stond verder niks in het memtest bestand behalve dit iemand enig idee ? of is dit een 100%tje mem defect?
[ Voor 21% gewijzigd door copywizard op 02-10-2015 18:47 ]
Memtest hoort 0 fouten te geven en zoeken naar een reden voor de error kan natuurlijk wel maar de kans is erg groot dat er echt iets defect is aan geheugen of geheugenbank. Mocht je 2x 4GB hebben dan is het nog een idee om de modules los te testen en eventueel ook de geheugenbanken los testen. Kost even wat tijd maar kun je wel een idee krijgen wat er defect is aan je setup.copywizard schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:55:
[...]
ja bij mij ligt het iets lastiger gezien mijn nas zelfs hangt bij een windows backup die ik weekelijks wil draaien. daarnaast gebruik ik een netwerk share dus onder deze computer een netwerk station toegevoegd en heb ook een netwerk map geprobeerd maar daar kon ik vreemd genoeg uberhaupt niks naar kopieren odat het te groot was? 300gb naar een 8tb nas?
maar vanavond op advies dan de memtest doen begreep dat dit via de synology assistant kan en anders memtest ff vanaf usb draaien op me xpenology en ik ben bezig een nieuwe/tweedehandse betere voeding te regelen.
net de memory test gedaan en daar kwam na 1 minuut al dit uit
"1/1303 Stuck Address ERROR=2"
kon allen niet vinden via google wat dit inhoud maar vermoed niet veel goeds want er stond verder niks in het memtest bestand behalve dit iemand enig idee ? of is dit een 100%tje mem defect?
Mocht je een nieuwe module nodig hebben dan is 4 of zelfs 2GB waarschijnlijk al voldoende. Ik heb er een 4GB reepje inzitten welke nu voor 26% in gebruik is.
dankjewel ik heb een nieuw reepje van 4 besteld er zat een reepje van 8 in dus hoop dat dat het probleem oplostEdwinB schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:15:
[...]
Memtest hoort 0 fouten te geven en zoeken naar een reden voor de error kan natuurlijk wel maar de kans is erg groot dat er echt iets defect is aan geheugen of geheugenbank. Mocht je 2x 4GB hebben dan is het nog een idee om de modules los te testen en eventueel ook de geheugenbanken los testen. Kost even wat tijd maar kun je wel een idee krijgen wat er defect is aan je setup.
Mocht je een nieuwe module nodig hebben dan is 4 of zelfs 2GB waarschijnlijk al voldoende. Ik heb er een 4GB reepje inzitten welke nu voor 26% in gebruik is.
Ik zit nog op versie DSM 5.1-5022 Update 4. Het heeft een tijd geduurd voordat 5.2 werkend was en toen ik eenmaal de tijd had om te gaan updaten lag de website van xpenology.nl eruit.
Nu dus xpenology.me gevonden. Kan ik gewoon zonder problemen direct updaten naar DSM 5.2-5565? Aangezien ik nog wat versies achter loop xD
Nu dus xpenology.me gevonden. Kan ik gewoon zonder problemen direct updaten naar DSM 5.2-5565? Aangezien ik nog wat versies achter loop xD
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Je kunt direct naar DSM 5.2-5592.hupske schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:50:
Ik zit nog op versie DSM 5.1-5022 Update 4. Het heeft een tijd geduurd voordat 5.2 werkend was en toen ik eenmaal de tijd had om te gaan updaten lag de website van xpenology.nl eruit.
Bedankt!
Ik probeer eigenlijk altijd pas de update te doen als er een how to over geschreven is. Zo is met versie .65 dat je je eigen instellingen moet backuppen en later moet terug zetten. Maar wellicht hoeft dat weer niet met .92. (nu het forum daar afstruin, zie ik dat het wel nodig is)
Dus ga .92 dan maar proberen tegen mijn natuur in xD Hopelijk gaat het goed met de instellingen in Teamspeak en Plex. Weinig zin om dat weer opnieuw in te moeten stellen.
Nee, maar het domein staat in quarantaine. Quarantaine komt meestal neer op een opgezegd domein dat na een bepaalde datum, in dit geval 2015-11-12, vrij zal worden gegeven voor registratie.Anoniem: 149075 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:10:
Iemand een idee waarom de .nl er mee gestopt is ?
Bron: http://whois.domaintools.com/xpenology.nl
Ja ok, maar enige tijd geleden deed zijn site al lastig, net alsof hij er geen zin meer in had ofzo ?bardi-1 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:12:
[...]
Nee, maar het domein staat in quarantaine. Quarantaine komt meestal neer op een opgezegd domein dat na een bepaalde datum, in dit geval 2015-11-12, vrij zal worden gegeven voor registratie.
Bron: http://whois.domaintools.com/xpenology.nl
Denk inderdaad dat hij er 'geen zin meer in heeft'. (Aanname) Dit gezien het vaak offline zijn van de pagina en aanpassingen van de voorwaarden etc binnen Synology DSM.Anoniem: 149075 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:11:
[...]
Ja ok, maar enige tijd geleden deed zijn site al lastig, net alsof hij er geen zin meer in had ofzo ?
Dat denk ik inderdaad ook
.
[ Voor 219% gewijzigd door panomi op 05-10-2015 14:45 ]
Wat zijn de globale voorwaarde wijzigen ? Deze lijk jij enigzins te kennenbardi-1 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:16:
[...]
Denk inderdaad dat hij er 'geen zin meer in heeft'. (Aanname) Dit gezien het vaak offline zijn van de pagina en aanpassingen van de voorwaarden etc binnen Synology DSM.
Nah, ik weet dat er binnen (volgens mij) dit topic een discussie was over de aanpassingen van de voorwaarden die ook invloed zouden kunnen hebben op de XPEnology community. Ben er zelf niet ingedoken dus geen preciese kennis hierAnoniem: 149075 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:33:
[...]
Wat zijn de globale voorwaarde wijzigen ? Deze lijk jij enigzins te kennen
Edit: Dit werd destijds ook gemeld op de www.xpenology.nl website. Deze was "in maintenance" ivm. uitzoeken van de voorwaarden etc.
[ Voor 13% gewijzigd door crypt0rr op 05-10-2015 17:36 ]
Mhh volgens mij moeten ze gewoon releasen... lang leve de linux kernelbardi-1 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:36:
[...]
Nah, ik weet dat er binnen (volgens mij) dit topic een discussie was over de aanpassingen van de voorwaarden die ook invloed zouden kunnen hebben op de XPEnology community. Ben er zelf niet ingedoken dus geen preciese kennis hier
Edit: Dit werd destijds ook gemeld op de www.xpenology.nl website. Deze was "in maintenance" ivm. uitzoeken van de voorwaarden etc.
Synology is inderdaad verplicht om te releasen. Een groot deel is open source maar er is ook een deel closed source. En daar zit hem nou net het probleem wat betreft de legaliteit van het project.Anoniem: 149075 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:50:
[...]
Mhh volgens mij moeten ze gewoon releasen... lang leve de linux kernel
Ze kunnen volgens mij lastig die DS software eruit rippen. Als ze dat namelijk zouden doen wordt iedereen gecontroleerd en dat wil de klant niet.panomi schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:21:
[...]
Synology is inderdaad verplicht om te releasen. Een groot deel is open source maar er is ook een deel closed source. En daar zit hem nou net het probleem wat betreft de legaliteit van het project.
Ik denk dat ze er wijs aan doen om er soepel mee om te gaan, verschillende mensen zweren bij hun hardware en krijgen ook veel informatie van non-synology HW users.
Precies, maar ja de echte reden waarom de .nl site is gestopt zullen we misschien nooit te weten komen.panomi schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:21:
[...]
Synology is inderdaad verplicht om te releasen. Een groot deel is open source maar er is ook een deel closed source. En daar zit hem nou net het probleem wat betreft de legaliteit van het project.
heeft iemand enig idee hoe/of een virtualbox shared folder gemount kan worden in dsm ?
Ben er al even naar aan het zoeken, maar geen oplossing gevonden.
dus: host (win8.1), virtualbox, (xpenoloy vm)
Ben er al even naar aan het zoeken, maar geen oplossing gevonden.
dus: host (win8.1), virtualbox, (xpenoloy vm)
Er is druk gezet vanuit Synology op Xpenology sites, dat is in iedergeval bekend.bardi-1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:10:
[...]
Precies, maar ja de echte reden waarom de .nl site is gestopt zullen we misschien nooit te weten komen.
ik wilde hier nog even melden dat na het vervangen van mijn memory in mijn xpenology nas dat hij het weer goed lijkt te doen dus een tip voor iedereen die dit zelfde probleem had hierbij de oplossing en bedankt voor de input!
MMMM wie kan helpen?
Upgraden naar 5592 update 3 wil niet lukken.
Heb mijn usb helemaal schoon gemaakt,xpenoboot 5592 erop gezet(.img) maar met windisk is die heel snel op mijn usb gezet,3 seconden max.
Daarna geboot en instal/upgrade gegeven met booten.
Nu is de syno te vinden en migreerbaar maar zodra ik een pat file ga uploaden geeft ie na 10% aan dat het bestand misschien beschadigd is.
Wie heeft er de oplossing?
Upgraden naar 5592 update 3 wil niet lukken.
Heb mijn usb helemaal schoon gemaakt,xpenoboot 5592 erop gezet(.img) maar met windisk is die heel snel op mijn usb gezet,3 seconden max.
Daarna geboot en instal/upgrade gegeven met booten.
Nu is de syno te vinden en migreerbaar maar zodra ik een pat file ga uploaden geeft ie na 10% aan dat het bestand misschien beschadigd is.
Wie heeft er de oplossing?
Ik moest van 1 naar 2 naar 3 anders ging het niet.
If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
Je kan gewoon via DSM update, gewoon normaal booten met de laatste XPenoboot en dan via de DSM laten updaten.
Ik twijfel al een tijd om gebruik te gaan maken van XPenology, i.p.v. een echte synology aan te schaffen, echter vroeg ik mij af of het mogelijk is om een schijf die je nu via XPenology gebruikt uiteindelijk over te zetten naar een echte synology ?
Het moet mogelijk zijn, alleen wordt het wel aangeraden om een herinstallatie te doen van DSM (met behoud van data).NoReseth schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:23:
Ik twijfel al een tijd om gebruik te gaan maken van XPenology, i.p.v. een echte synology aan te schaffen, echter vroeg ik mij af of het mogelijk is om een schijf die je nu via XPenology gebruikt uiteindelijk over te zetten naar een echte synology ?
http://xpenology.com/forum/viewtopic.php?t=7406
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Hangt er natuurlijk wel vanaf of het als direct device (block device) wordt ingezet of dat je er nog een virtualisatie laag tussen hebt zitten.NoReseth schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:23:
... vroeg ik mij af of het mogelijk is om een schijf die je nu via XPenology gebruikt uiteindelijk over te zetten naar een echte synology ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
En je hebt het admin password van beide apparaten nodig
Heeft iemand nu al een replicatie setup tussen twee Xpenology's gemaakt ? Realtime, dus geen backup ?
Weet iemand of het mogelijk is om zonder videokaart de computer op te starten.
Ik heb nog een computer staan alleen zit een videokaart die apart 2x nog gevoed wordt
Ik heb nog een computer staan alleen zit een videokaart die apart 2x nog gevoed wordt
Hey mede-Tweakers,
Gisteren heb ik xpenology op mijn oude laptop gezet (Intel Celeron 2, 4GB Ram).
Ik probeer nu films te streamen naar mijn LG Smart TV. Ik gebruik hiervoor Media server/Plex.
Via smart share op mijn tv zie ik de nas staan en filmpjes afspelen gaat heel goed. Grote probleem is nu dat ik niet kan voor/achter spoelen.
Heeft een jullie hiermee wel eens mee te maken gehad of willen jullie wat het probleem is?
bedankt!
Gisteren heb ik xpenology op mijn oude laptop gezet (Intel Celeron 2, 4GB Ram).
Ik probeer nu films te streamen naar mijn LG Smart TV. Ik gebruik hiervoor Media server/Plex.
Via smart share op mijn tv zie ik de nas staan en filmpjes afspelen gaat heel goed. Grote probleem is nu dat ik niet kan voor/achter spoelen.
Heeft een jullie hiermee wel eens mee te maken gehad of willen jullie wat het probleem is?
bedankt!
Op je server laptop heb je plex server draaien als het goed is. Je download je films of zet je eigen films op je server.
Via je browser kan je in plex aangeven welke mappen hij moet synchroniseren.
Dan is het toch alleen op je TV de Plex app openen en vervolgen kan je je films uitkiezen?
Heb je toch geen smart share of iets voor nodig?
Volgens mij is dat niet mogelijk. Wat je wel zal kunnen doen is hier bij V&A een kaartje van 20 euro ofzo kopen. Zijn vaak fanless en hebben nauwelijks wat aan stroom nodig.
[ Voor 38% gewijzigd door Hupske op 12-10-2015 17:51 ]
Bedankt voor jouw reactie!hupske schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:41:
[...]
Op je server laptop heb je plex server draaien als het goed is. Je download je films of zet je eigen films op je server.
Via je browser kan je in plex aangeven welke mappen hij moet synchroniseren.
Dan is het toch alleen op je TV de Plex app openen en vervolgen kan je je films uitkiezen?
Heb je toch geen smart share of iets voor nodig?
[...]
Volgens mij is dat niet mogelijk. Wat je wel zal kunnen doen is hier bij V&A een kaartje van 20 euro ofzo kopen. Zijn vaak fanless en hebben nauwelijks wat aan stroom nodig.
Om gebruik te maken van de app op mijn lg tv moet ik beschikken over een plex pass waar ik €5 p/maand betalen.
Heb daar niet zo zin in.
App is zeker ideaal, maar er moet toch een andere alternatief zijn.
Dan kan je nog een RaspberryPi overwegen met Rasplex.Dirkbd94 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:20:
[...]
Bedankt voor jouw reactie!
Om gebruik te maken van de app op mijn lg tv moet ik beschikken over een plex pass waar ik €5 p/maand betalen.
Heb daar niet zo zin in.
App is zeker ideaal, maar er moet toch een andere alternatief zijn.
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten