Het Grote XPenology Topic

Pagina: 1 ... 12 ... 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 09:24
McGreenNL schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:31:
[...]

Ik had dezelfde foutmelding

Dit zijn de randvoorwaarde:
  • Create the DNS records for the domain names you want to use. This is an A record which points to your WAN IP address.
  • Create a port forward for port 80 from you router to the IP of your Synology NAS. I don’t know for sure but I think this is because of the automatic approval and is used for installing the certificate.
  • Make sure the Web Server is running. In the new DSM the webserver is moved to the Package Center. Install the package Web Station. You don’t have to enable the option personal website in the settings Screen of the Web Station.
Nadat ik de 3 punten had uitgevoerd werkte het gelijk
Bedankt, hij is geaccepteerd!

Ik zit nu met een ander probleem.

Wanneer ik mijn https://domeinnaam:5001 thuis bereik, dan krijg ik de volgende melding: Deze site is niet bereikbaar.

Wanneer ik het buiten benaderbaar, dan lukt het weer wel.

Komt het omdat ik de standaard certificaat van Synology verwijderd heb?

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ik zie dat meerderen met Jun loader een ESXi VM aan de praat hebben? Hier lukt het echt niet, of er valt niet te booten, of het installeren van de pat mislukt. Hoe hebben jullie het gedaan?

Ik heb DSM5 perfect aan het draaien (VT-d van Intel controller met 4x4TB en 2x480GB als read/write cache) en ook een oudere DSM6 OVA (met virtuele disk, alleen als test) werkt. Eigenlijk zou ik de DSM5 willen upgraden.

Hier staat hoe ik DSM5 op ESXi gedaan heb.

[ Voor 63% gewijzigd door |sWORDs| op 23-12-2016 15:22 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dirkbd94 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:11:
[...]

Bedankt, hij is geaccepteerd!

Ik zit nu met een ander probleem.

Wanneer ik mijn https://domeinnaam:5001 thuis bereik, dan krijg ik de volgende melding: Deze site is niet bereikbaar.

Wanneer ik het buiten benaderbaar, dan lukt het weer wel.

Komt het omdat ik de standaard certificaat van Synology verwijderd heb?

Mijn dank is groot!
Dat zou te maken kunnen heb met NAT loopback. Ik zou daar naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Ik wil een Hp gen8 G1610 kopen en hier Xpenology kopen. Ik begreep dat ik hier inmiddels zonder problemen Dsm 6 op kan draaien. Als DSM draait kan ik dan ook de updates uitvoeren zoals Synology ze dan aanbied via update center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Robbie T schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:20:
Ik wil een Hp gen8 G1610 kopen en hier Xpenology kopen. Ik begreep dat ik hier inmiddels zonder problemen Dsm 6 op kan draaien. Als DSM draait kan ik dan ook de updates uitvoeren zoals Synology ze dan aanbied via update center?
Meestal, maar niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:06
Voor de mensen die de 'Jun' bootloader gebruiken (6.0.2Update6).. Updaten naar 'Update 7' werkt prima bij mij op mijn ESXi installatie. Vereist wel een reboot (zoals ook in de release notes staat vermeld). Indien mogelijk: vergeet niet van te voren een snapshot te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardman01
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
De enige reden dat ik XPnologie met DSM wil proberen is het brtFS maar helaas pas in versie 6.0 dus nog even wachten. Bouw alleen eigen hardware dus er komt geen Synologie in. Ik haat vendor lockin., als i da tegenwoordig erg lastig. keuzes keuzes...

Er even mee gespeeld op een ASRock E350M1mini itx met onboard quad proc 1600 Mhz en 2 Gb mem 6 overjarige diskjes van 2 tb. Leuk maar dat is het dan ook. snelheid ook leuk en vooral een consumenten omgeving.

Jammer alleen het ext4 filesysteem en niet btrFS Ik had graag het verschil tussen ZFS (nas4free) en btrFS willen zien en of ze het idd beter, sneller en veiliger hebben gemaakt en oh ja ReFs van M$ maar dat heeft meteen al verloren ivm weinig opties
.
ff wachten op een XPnologie met en DSM versie met btrFS van Synologic. Iemand anders mat natuurlijk ook een bootloader maken. ik sta er voor open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bardman01 schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:35:
De enige reden dat ik XPnologie met DSM wil proberen is het brtFS maar helaas pas in versie 6.0 dus nog even wachten. Bouw alleen eigen hardware dus er komt geen Synologie in. Ik haat vendor lockin., als i da tegenwoordig erg lastig. keuzes keuzes...

Er even mee gespeeld op een ASRock E350M1mini itx met onboard quad proc 1600 Mhz en 2 Gb mem 6 overjarige diskjes van 2 tb. Leuk maar dat is het dan ook. snelheid ook leuk en vooral een consumenten omgeving.

Jammer alleen het ext4 filesysteem en niet btrFS Ik had graag het verschil tussen ZFS (nas4free) en btrFS willen zien en of ze het idd beter, sneller en veiliger hebben gemaakt en oh ja ReFs van M$ maar dat heeft meteen al verloren ivm weinig opties
.
ff wachten op een XPnologie met en DSM versie met btrFS van Synologic. Iemand anders mat natuurlijk ook een bootloader maken. ik sta er voor open
imho is het geen echte vendor lock-in bij Synology, er zijn 100'en package centers te vinden, en er wordt geen jacht gemaakt op ontwikkelaars die plugins maken, noch wordt er echt moeite gedaan om deze tegen te werken.
Bij een echte lock-in zouden apps als SAB/Homewizard of DNSupodaters al niet zomaar ( kosteloos) toegestaan worden, dan wel gebloacked zijn om te installeren

Als je zo'n hekel hebt aan vendor lockin, heb je niets te zoeken bij Synology, maar dan moet je ook niet 'schijnheilig' de "hack-versie" gaan gebruiken, alleen maar omdat het 'gratis' is ( of in jouw ogen moet zijn )
( My 2 cts )

DSM is nu eenmaal een door synology door-ontwikkeld dingetje, wat gebruiks gemak voorop zet, en daar hangt nu eenmaal een prijs aan.

DSM6 is prima te installeren, ik gebruik btrfs gewoon op een baremetal install, en tot aan update7 zonder problemen doorlopen.

[ Voor 35% gewijzigd door FreshMaker op 26-12-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardman01
  • Niet online
FreshMaker schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:02:
[...]

imho is het geen echte vendor lock-in bij Synology, er zijn 100'en package centers te vinden, en er wordt geen jacht gemaakt op ontwikkelaars die plugins maken, noch wordt er echt moeite gedaan om deze tegen te werken.
Bij een echte lock-in zouden apps als SAB/Homewizard of DNSupodaters al niet zomaar ( kosteloos) toegestaan worden, dan wel gebloacked zijn om te installeren

Als je zo'n hekel hebt aan vendor lockin, heb je niets te zoeken bij Synology, maar dan moet je ook niet 'schijnheilig' de "hack-versie" gaan gebruiken, alleen maar omdat het 'gratis' is ( of in jouw ogen moet zijn )
( My 2 cts )

DSM is nu eenmaal een door synology door-ontwikkeld dingetje, wat gebruiks gemak voorop zet, en daar hangt nu eenmaal een prijs aan.

DSM6 is prima te installeren, ik gebruik btrfs gewoon op een baremetal install, en tot aan update7 zonder problemen doorlopen.
Vertel maar eens waar ik DSM, in mijn geval een versie mer btrFS, kan kopen zonder hardware en het kan installeren op 'normale' pc's... Not verplicht hardware kopen. Is natuurlijk hun recht, en mijn recht om het anders te proberen.

En dan wil ik van jou wel eens weten hoe jij DSM 6.0 zonder bootloader (XPenology) hebt geinstalleerd? Blijkbaar weet jij meer dan die XPenology mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Je koopt een compleet systeem, net zoals je een complete BMW / Peugot of wasmachine koopt.

Net zoals Apple IOS, en Google Android onderhoud, onderhoud Synology DSM.
Dat is de keuze die je als consument hebt

En qua installeren... iets minder van de toren blazen, en onderzoek doen

FreshMaker in "Het Grote XPenology Topic"

Hier draait het probleemloos sinds de 20e november ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Ik draai hier een esxi en een baremetal installatie (DSM6 met Jun bootloader) en loop tegen een probleem aan wat ik maar niet kan oplossen.
Heb reverse proxy ingeschakeld en bij de baremetal krijg ik elke keer een error 52 bad gateway.
Bij de esxi installatie niet.
Heb alle instellingen zitten vergelijken maar alles is hetzelfde.
Iemand een idee? Zie ik misschien iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardman01
  • Niet online
[quote]FreshMaker schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:02:
[...]

( My 2 cts )

Vendor lock-in maakt een klant afhankelijk van een leverancier voor producten en diensten, omdat hij niet in staat is om van leverancier te veranderen zonder substantiële omschakelingskosten of ongemak

Ben blij dat het jou woorden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bardman01 schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:35:
[...]

Vertel maar eens waar ik DSM, in mijn geval een versie mer btrFS, kan kopen zonder hardware en het kan installeren op 'normale' pc's... Not verplicht hardware kopen. Is natuurlijk hun recht, en mijn recht om het anders te proberen.

En dan wil ik van jou wel eens weten hoe jij DSM 6.0 zonder bootloader (XPenology) hebt geinstalleerd? Blijkbaar weet jij meer dan die XPenology mannen.
Uhm. Ik draai ook al weken DSM 6.0 met btrFS met een 2de groep aan disks zonder enige vorm van problemen wel met bootloader, maar ik snap nu niet wat het probleem is die jij ondervindt.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bardman01 schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:30:
Vendor lock-in maakt een klant afhankelijk van een leverancier voor producten en diensten, omdat hij niet in staat is om van leverancier te veranderen zonder substantiële omschakelingskosten of ongemak

Ben blij dat het jou woorden zijn...
Niemand verplicht je om Synology te gebruiken, er zijn x andere initiatieven, Je hebt het zelf al over freenas gehad, en daarnaast nog andere suppliers.

Ik ben het eens over vendor-lockin als je werkelijk tegengewerkt wordt in het gebruik, printers die geen andere inkt kunnen gebruiken, accessoires ( zoals Apple ) die niet uitwisselbaar zijn.

Maar in het geval van Synology is dat echter gewoon niet waar, ze leveren een aantal apps via hun eigen appstore, waar je diverse uitbreidingen kan kiezen, maar ook daarnaast staat het je vrij om zelf te ontwikkelen, of van anderen te gebruiken.

Nergens bepalen ze welke HDD's je kan gebruiken, er zijn geen uitzonderingen omdat er geen fee betaald word, iedereen is gelijk
IPcamera's werken allemaal, tenzij de camera-fabrikant geen juiste ondersteuning ( open source ) heeft, maar is dat dan de schuld van Synology ?

Als je een NAS kiest, kies je een apparaat wat meerdere jaren mee moet gaan, en zelfs de budgetversies worden prima ondersteund ( mijn 211j heeft ook gewoon DSM6u7 ) die is al 5 jaar oud
Na de aanschaf is er geen nieuwe uitgave nodig om het werkend te houden.

Welke substantiële kosten zie jij bij Synology dan komen ?

Jouw hele rant blijft mij overkomen als 'ik wil wel gebruiken, maar niet betalen' ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hier een HP microserver n40l staan. Deze wil ik voorzien van dsm. Dat kan wat mij betreft het beste bare metal. Moet ik nu gaan voor dsm 5 of werkt versie 6 hier ook prima op? Heeft iemand hier een guide voor gevonden? De guides die ik kan vinden, gaan nog altijd over dsm 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33
DSM 6 doet het hier al een maand of twee prima in een VM. Met de informatie uit dit topic moet je het wel werkend kunnen krijgen verwacht ik: http://xpenology.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20216

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
koelkast schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:52:
Ik heb hier een HP microserver n40l staan. Deze wil ik voorzien van dsm. Dat kan wat mij betreft het beste bare metal. Moet ik nu gaan voor dsm 5 of werkt versie 6 hier ook prima op? Heeft iemand hier een guide voor gevonden? De guides die ik kan vinden, gaan nog altijd over dsm 5.
Ik heb de afgelopen week 2 reacties met links gegeven ... gewoon wat teruglezen ... kan makkelijk
( zie mijn reactie van 14:44 maar )

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 27-12-2016 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
ThinkPadd schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:55:
DSM 6 doet het hier al een maand of twee prima in een VM. Met de informatie uit dit topic moet je het wel werkend kunnen krijgen verwacht ik: http://xpenology.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20216
Ik krijg het daarmee niet aan de praat op ESXi, kun je alle stappen beschrijven, ik doe ergens iets fout. Sowieso is het al erg naar dat de ova het eigenlijk alleen in Fusion/Workstation doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Wat ik mij nu afvraag. Kan ik al updaten vanaf dsm5 naar 6?

Dacht het niet hé?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
|sWORDs| schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:11:
[...]

Ik krijg het daarmee niet aan de praat op ESXi, kun je alle stappen beschrijven, ik doe ergens iets fout. Sowieso is het al erg naar dat de ova het eigenlijk alleen in Fusion/Workstation doet.
Ik heb hier e.e.a. beschreven: https://www.reddit.com/r/...ting_xpenology_on_esxi_6/
Maar dat bleek niet alles, vanaf deze post staan ook nog wat punten waar je op moet letten: ThinkPadd in "Het Grote XPenology Topic"

Ik ben inmiddels bezig om OpenMediaVault te testen. XPEnology is baremetal volgens mij dikke prima, maar in een VM vind ik het toch wat krakkemikkig. Je moet ook verdomd goed opletten dat DSM netjes afsluit, ik heb al twee keer gehad dat ik m'n ESXi afsloot, de VM ook ging afsluiten door open-vm-tools in DSM, maar ESXi blijkbaar toch nog te snel down ging. Daarna bootte ik DSM weer en was m'n RAID1-array ineens degraded en kon hij weer 5h lang rebuilden :O De SMB-performance kan volgens mij ook beter, ben niet echt onder de indruk van de kopieersnelheden van/naar NAS. OpenMediaVault is gewoon Debian met daar overheen een handige interface.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 27-12-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:35:
[...]

Ik heb hier e.e.a. beschreven: https://www.reddit.com/r/...ting_xpenology_on_esxi_6/
Maar dat bleek niet alles, vanaf deze post staan ook nog wat punten waar je op moet letten: ThinkPadd in "Het Grote XPenology Topic"

Ik ben inmiddels bezig om OpenMediaVault te testen. XPEnology is baremetal volgens mij dikke prima, maar in een VM vind ik het toch wat krakkemikkig. Je moet ook verdomd goed opletten dat DSM netjes afsluit, ik heb al twee keer gehad dat ik m'n ESXi afsloot, de VM ook ging afsluiten door open-vm-tools in DSM, maar ESXi blijkbaar toch nog te snel down ging. Daarna bootte ik DSM weer en was m'n RAID1-array ineens degraded en kon hij weer 5h lang rebuilden :O De SMB-performance kan volgens mij ook beter, ben niet echt onder de indruk van de kopieersnelheden van/naar NAS. OpenMediaVault is gewoon Debian met daar overheen een handige interface.
Stap 2 gaat al mis hier: uploaded the .ovf to my ESXi server. Met de C client klaagt ie over de file, met de webclient klaag ie een stukje later. Wat wel werkt is de vmx/img/vmdk met de hand uploaden en dan starten (met 6.5, met 6.0 kan het niet omdat een HW level 12 VMX is), echter kan dan zowel find.synology.com als de assistant niets vinden en zie ik geen lease in mijn DHCP server. Een tijdje terug was ik één stap verder (toen had ik volgens mij zelf een nieuwe OVF gemaakt met Fusion), maar toen kreeg ik continu foutmeldingen bij het installeren van de PAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij heb ik toen die .vmdk en .img los geupload via de Datastore Browser. Die .vmdk is een 'leeg' bestand en verwijst volgens mij alleen naar die .img.

Je hebt die 'Jun bootloader' van het XPEnology forum gehaald? Dat zou moeten werken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

[...]

Om die zelfde reden heb ik iets meer dan een jaar geleden mijn disken niet meer aan XPenology gehangen in esx maar aan Openmediavault.

Enige waar ik tegenaan liep was dat een standaard backupjob naar de synology van mijn vader niet out-of-the box werkte.

Nu doe ik dit met vanaf omv met een cronjob die rsync't naar de syno met ssh key authentication.

Het is vloeken in de kerk natuurlijk om het hier over OMV te hebben maar heb voor de spielerij nog steeds een DSM 5 op mn esx-doos draaien.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ik ben er ook niet helemaal uit wat ik nou wil. DSM5 doet het voor mijn doeleinden (eigenlijk alleen media) virtueel prima met 400MB/s, vandaar dat DSM6 de logische keuze voor nu lijkt. Maar die krijg ik gewoon echt niet aan de praat op ESXi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
|sWORDs| schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:26:
Ik ben er ook niet helemaal uit wat ik nou wil. DSM5 doet het voor mijn doeleinden (eigenlijk alleen media) virtueel prima met 400MB/s, vandaar dat DSM6 de logische keuze voor nu lijkt. Maar die krijg ik gewoon echt niet aan de praat op ESXi.
Welke bootloader gebruik je en waar loop je vast? Op het XPenology forum staat veel informatie m.b.t. ESXi installaties. Er is volgens mij zelfs iemand die een image heeft gemaakt waarmee je je eigen bootloader kan koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
BluRay schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:28:
[...]

Welke bootloader gebruik je en waar loop je vast? Op het XPenology forum staat veel informatie m.b.t. ESXi installaties. Er is volgens mij zelfs iemand die een image heeft gemaakt waarmee je je eigen bootloader kan koken.
Ik gebruik 1.0.1 jun en loop op meerdere punten vast:
1) OVF deployen, lukt niet vanuit C client en niet vanuit webclient. Doe ik handmatig vmx en img/vmdk dan:
2) VMX file is versie 12, dat werkt niet met ESXi 6. Gebruik ik 6.5 dan:
3) Bootloader start, maar ik zie geen DHCP request. Deploy ik de OVF in Fusion en zet ik met de hand de boel op HW10 dan:
4) Hij krijgt een IP, echter mislukt steeds het deployen van de PAT file.

Verder baal ik van het XPenology forum, ik heb zo een ban gekregen zonder in maanden iets te posten en alle posts er voor zijn gewoon informatief en niets zou een ban kunnen verklaren. Admins reageren niet op de vraag waarom er een ban gegeven is.

DSM5 draait hier als een zonnetje met een 'correct' SN en MAC.

Voor de grap eens even naar OpenMediaVault gekeken, maar dat haalt het niet bij XPenology. Weinig plugins beschikbaar en een niet echt overzichtelijke interface. Mocht iemand nog een quick start voor ESXi willen, ik heb een OVA gemaakt met 2.2.13 met alle patches en open-vmtools.

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 27-12-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
|sWORDs| schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:31:
[...]

Ik gebruik 1.0.1 jun en loop op meerdere punten vast:
1) OVF deployen, lukt niet vanuit C client en niet vanuit webclient. Doe ik handmatig vmx en img/vmdk dan:
2) VMX file is versie 12, dat werkt niet met ESXi 6. Gebruik ik 6.5 dan:
3) Bootloader start, maar ik zie geen DHCP request. Deploy ik de OVF in Fusion en zet ik met de hand de boel op HW10 dan:
4) Hij krijgt een IP, echter mislukt steeds het deployen van de PAT file.

Verder baal ik van het XPenology forum, ik heb zo een ban gekregen zonder in maanden iets te posten en alle posts er voor zijn gewoon informatief en niets zou een ban kunnen verklaren. Admins reageren niet op de vraag waarom er een ban gegeven is.

DSM5 draait hier als een zonnetje met een 'correct' SN en MAC.

Voor de grap eens even naar OpenMediaVault gekeken, maar dat haalt het niet bij XPenology. Weinig plugins beschikbaar en een niet echt overzichtelijke interface. Mocht iemand nog een quick start voor ESXi willen, ik heb een OVA gemaakt met 2.2.13 met alle patches en open-vmtools.
Download anders eens mijn eerder geposte download link naar mijn VM van DSM6.
Deze werkt hier ook prima op ESXi 6.0..

hopelijk heb je er iets aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
FlorisVN schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:11:
[...]

Download anders eens mijn eerder geposte download link naar mijn VM van DSM6.
Deze werkt hier ook prima op ESXi 6.0..

hopelijk heb je er iets aan..
Bedankt! Echter heb ik exact dezelfde problemen.

Deploy OVF:
Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/yeoz4bc01/Schermafbeelding_2016_12_27_om_13_43_23.png

Starten na handmatig uploaden:
Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/4td364tox/Schermafbeelding_2016_12_27_om_13_47_51.png

Pat file installeren na opnieuw aanmaken tweede harddisk:
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/xeetfqlet/Schermafbeelding_2016_12_27_om_13_52_15.png

Wat ik ook zie in de VMX is HW Level 12, E1000 en Bus Logic. Ideaal zou zijn HW Level 10, VMXNET3 en PVSCSI.

Edit: PAT file via internet werkt wel, daarna geupdate naar update 7. Nou nog eens kijken of PVSCSI en VMXNET3 werkt en of ik een OVA met HW Level 10 kan maken.

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 27-12-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 07:05
Hallo...wie kan mij helpen om t adim ww terug te krijgen of te resetten?
Ik heb al tijdens t booten geprobeerd resetuser=admin maar dat heeft niet geholpen.
Ik kan nu netgens meer bij...niet bij het control panel en via ssh kom ik er ook niet in.......helluuup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ik heb een nieuwe OVA gemaakt. HW Level 10, VMXNET3 en PVSCSI. Deze kan ik wel overal installeren zonder iets met de hand te hoeven doen en met de paravirtuele network en disk controller zou het een stuk sneller en lichter moeten zijn.

OVA deployen, disk toevoegen (of controller), starten en wordt direct gevonden in de Assistant. PAT kun je met de hand of vanaf internet installeren en daarna de open-vm-tools die er bij zit (open-vm-tools_bromolow-6.0_10.0.7.spk) installeren. Daarna bijwerken naar update 7 werkt ook prima.

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/bbm1fdj7l/Schermafbeelding_2016_12_27_om_15_09_32.png

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/xdpyq3wvx/Schermafbeelding_2016_12_27_om_15_10_57.png

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/ks7t9o3nr/Schermafbeelding_2016_12_27_om_15_12_49.png

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/wrwtca43b/Schermafbeelding_2016_12_27_om_15_13_25.png

Zal ik die ergens neerzetten?

[ Voor 48% gewijzigd door |sWORDs| op 27-12-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Graag. Als het mag van de mods.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Er zit niets van Synology in. Een custom bootloader en open-vm-tools.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 25% gewijzigd door |sWORDs| op 27-12-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
[...]

Welke versie van open-vm-tools heb jij geinstalleerd staan? Als ik mijn XPenology installatie herstart dan krijg ik altijd een melding na de herstart dat het systeem niet correct is afgesloten. Ik heb op dit moment 9.10.0-x geinstalleerd staan welke volgens mij een oude versie is. In @|sWORDs| zijn screenshot zie ik 10.0.7-1 staan, maar die kan ik nergens op het net vinden.

EDIT: zie post hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardman01
  • Niet online
FreshMaker schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:43:
[...]

Niemand verplicht je om Synology te gebruiken, er zijn x andere initiatieven, Je hebt het zelf al over freenas gehad, en daarnaast nog andere suppliers.

Ik ben het eens over vendor-lockin als je werkelijk tegengewerkt wordt in het gebruik, printers die geen andere inkt kunnen gebruiken, accessoires ( zoals Apple ) die niet uitwisselbaar zijn.

Maar in het geval van Synology is dat echter gewoon niet waar, ze leveren een aantal apps via hun eigen appstore, waar je diverse uitbreidingen kan kiezen, maar ook daarnaast staat het je vrij om zelf te ontwikkelen, of van anderen te gebruiken.

Nergens bepalen ze welke HDD's je kan gebruiken, er zijn geen uitzonderingen omdat er geen fee betaald word, iedereen is gelijk
IPcamera's werken allemaal, tenzij de camera-fabrikant geen juiste ondersteuning ( open source ) heeft, maar is dat dan de schuld van Synology ?

Als je een NAS kiest, kies je een apparaat wat meerdere jaren mee moet gaan, en zelfs de budgetversies worden prima ondersteund ( mijn 211j heeft ook gewoon DSM6u7 ) die is al 5 jaar oud

Jouw hele rant blijft mij overkomen als 'ik wil wel gebruiken, maar niet betalen' ..
Leuk dat je zo antwoord met 'rant' maar in geen van beide antwoorden geef je antwoord op mijn vraag hoe jij DSM hebt geïnstalleerd dus blijft mij'. 'rant' jouw woorden, staan. Eerst DSM installeren en dan pas de 'leuke' apps!

Of moet je toch gewoon eerst de Synology hardware kopen waar DSM op staat en is het niet te installeren op een gewone pc. Behalve met een bootloader.

En dat ik niet wil betalen zijn ook jouw woorden. Vertel maar waar ik DSM 6.0 kan kopen zonder de hardware.

Je lijkt wel een Synology groupie

Modbreak:Dergelijke uitlatingen zijn ongewenst op Tweakers.net. Discussieer op de inhoud, niet op de man.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardman01
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:31:
[...]

Uhm. Ik draai ook al weken DSM 6.0 met btrFS met een 2de groep aan disks zonder enige vorm van problemen wel met bootloader, maar ik snap nu niet wat het probleem is die jij ondervindt.. ?
En waar kan ik dan een DSM 6.0 kopen die ik om mijn hardware, dus geen Synology!, kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
BluRay schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:56:
[...]

Welke versie van open-vm-tools heb jij geinstalleerd staan? Als ik mijn XPenology installatie herstart dan krijg ik altijd een melding na de herstart dat het systeem niet correct is afgesloten. Ik heb op dit moment 9.10.0-x geinstalleerd staan welke volgens mij een oude versie is. In @|sWORDs| zijn screenshot zie ik 10.0.7-1 staan, maar die kan ik nergens op het net vinden.

EDIT: zie post hierboven
Ook die oude versie: ThinkPadd in "Het Grote XPenology Topic"
Zal die nieuwere tools eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Snelheid is ook erg goed, uploaden gaat met 400-450MB/s, downloaden met 970MB/s. (SMB3)
DSM5 320-400MB/s zowel up als down.

Edit: En besef me net dat ik van de ene ESXi host naar de andere ga (waar de storage ook nog eens minder snel is, naast fysieke netwerk 'beperking' van 10Gbit). Met een lokale VM op een andere NVMe drive misschien wel hoger, ga ik nu nog even proberen.

Edit 2:
XPenology Host1, nVME1, PVSCSI, VMXNET3, BTRFS
2012R2Server Host1, nVME2, PVSCSI, VMXNET3, NTFS

SMB3 naar XPenology (upload): 600-700 MB/s (Dit lijkt hier wel ongeveer de max upload van 2012R2 te zijn.)
SMB3 van XPenology (download): 1.27 GB/s (Dit is ook ongeveer de max seq write van de NVMe disk.)

Edit 3:
Ook nog even Gbit tussen hosts getest: 112MB/s up en down.

[ Voor 87% gewijzigd door |sWORDs| op 27-12-2016 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:37:
[...]

Ook die oude versie: ThinkPadd in "Het Grote XPenology Topic"
Zal die nieuwere tools eens proberen.
Met die laatste tools, dus van hierboven, kan ik via VCenter / PowerCLI / ESX zelf een herstart geven zonder melding dat het systeem onverwachts is afgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bardman01 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:35:
[...]

En waar kan ik dan een DSM 6.0 kopen die ik om mijn hardware, dus geen Synology!, kan installeren?
Waarom kopen? Het is open source...

https://sourceforge.net/p...logy%20NAS%20GPL%20Source

Voor developers kun je alles krijgen om zelf te compilen, wat zit je nu moeilijk te doen?

Wilt niet zeggen dat je Synology niet hoeft te supporten. Heb al meerdere NASsen van ze gekocht in de afgelopen jaren vanwege de hoge kwaliteit en support.

En alleen al in dit topic zijn genoeg links te vinden met stappen, hoe, wat, waar, etc...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardman01
  • Niet online
FreshMaker schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:43:
[...]

Ik kan je gelijk geven (want ongelijk is een bochel) want volgens de licentie voorwaarden van Syology mag ik DSM niet op andere hardware draaien als die van Synlogy. Dus werderom vendor lockin

Nog wat uit hun eigen forum
---
DSM 6 and licenses (self.synology)

Seems that DSM 6 is just a cash cow for Synology as many improvements requires a license, for the hardware you already thought you own.

Virtual DSM Manager

One Virtual DSM instance will be free for each Synology NAS, and additional licenses will be required upon official release.

Docker DSM

One free Docker DSM instance will be free for each Synology NAS, and additional licenses will be required in the official release.

MailPlus Server

MailPlus Server will include 5 free mail accounts by default, and licenses will be required for additional mail accounts.

Surveillance Station

Please note that Surveillance Station running on Virtual DSM or Docker DSM does not include any default surveillance device licenses.

https://www.synology.com/en-us/dsm/6.0beta/ReleaseNote
---

BTW lezen is ook lastig, ik heb het nergens over freenas gehad alleen over nas4free een wezenlijk verschil!

De laatste zijn ongeveer dezelfde weg gegaan als LibreOffice wat nu dus ook een beter product is als OpenOffice. Terwijl de eersten beweren een enterprise leverancier te zijn, zal misschien wel. Maar op Freenas durf ik mijn kostbare data niet te zetten.( ervaring) Dan maar een linux variant (CentOs bijvoorbeeld) met ingebouwd ZFS of btrFS of ReFs de laatste is trouwens Windows. Maar als we praten over een paar filmpjes ..boeie welk FS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Bardman01 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:33:
[...]

Leuk dat je zo antwoord met 'rant' maar in geen van beide antwoorden geef je antwoord op mijn vraag hoe jij DSM hebt geïnstalleerd dus blijft mij'. 'rant' jouw woorden, staan. Eerst DSM installeren en dan pas de 'leuke' apps!

Of moet je toch gewoon eerst de Synology hardware kopen waar DSM op staat en is het niet te installeren op een gewone pc. Behalve met een bootloader.

En dat ik niet wil betalen zijn ook jouw woorden. Vertel maar waar ik DSM 6.0 kan kopen zonder de hardware.

Je lijkt wel een Synology groupie
Ga je nou echt serieus klagen dat Synology software alleen op Synology draait? What's next, klagen dat het OS van Pebble niet op een iWatch kan? Of het motormanagement van BMW niet in een Volkswagen MMU?

Alleen het maken van een UI zoals op een Synology of QNAP kost al zo veel schrikkelijk veel tijd (en dus geld). Waarom denk je dat de UI's van Freenas of OpenMediaVault (gebruikt zelfs hetzelfde UI framework) niet in de buurt komen? Ik snap prima dat ze dat niet zo maar op andere systemen bruikbaar willen maken en dan hebben we het nog niet eens over alles wat er onder de UI zit.

Ik vind het een prima argument om alleen open systemen te willen gebruiken. Maar om het Synology kwalijk te nemen dat het systeem gesloten is gaat me te ver.

[ Voor 24% gewijzigd door |sWORDs| op 27-12-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardman01
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:18:
[...]

Waarom kopen? Het is open source...

https://sourceforge.net/p...logy%20NAS%20GPL%20Source

Voor developers kun je alles krijgen om zelf te compilen, wat zit je nu moeilijk te doen?

Wilt niet zeggen dat je Synology niet hoeft te supporten. Heb al meerdere NASsen van ze gekocht in de afgelopen jaren vanwege de hoge kwaliteit en support.

En alleen al in dit topic zijn genoeg links te vinden met stappen, hoe, wat, waar, etc...
Dat is geen DSM en volgens de licentie voorwaarden mag ik die niet op andere hardware gebruiken. Dus ben ik er wel klaar mee. misschien als Xpenology (ontopic) nog met een nieuwe bootloader komt dat ik het nog een ga proberen.
Komt bij dat ik geen programmeer ambities heb en ook niet ga krijgen. beetje reverse engineeren, scriptjes, ps, gebruiken .exe aanpassen enz.

En een Nas / San bouw ik zelf heb ik Synology niet voor nodig. mochtik geld hebben dan ja dan koop ik er wel één.

http://www.45drives.com/p...rXL60_Turbo_TechSpecs.pdf

Leuk Nasje voor 'thuis' hoef je 'maar' 80 schijfjes in te doen na aanschaf en build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardman01
  • Niet online
|sWORDs| schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:24:
[...]

Ga je nou echt serieus klagen dat Synology software alleen op Synology draait? What's next, klagen dat het OS van Pebble niet op een iWatch kan? Of het motormanagement van BMW niet in een Volkswagen MMU?

Alleen het maken van een UI zoals op een Synology of QNAP kost al zo veel schrikkelijk veel tijd (en dus geld). Waarom denk je dat de UI's van Freenas of OpenMediaVault (gebruikt zelfs hetzelfde UI framework) niet in de buurt komen? Ik snap prima dat ze dat niet zo maar op andere systemen bruikbaar willen maken en dan hebben we het nog niet eens over alles wat er onder de UI zit.

Ik vind het een prima argument om alleen open systemen te willen gebruiken. Maar om het Synology kwalijk te nemen dat het systeem gesloten is gaat me te ver.
Ja dat deed ik. En vanwege dit topic XPenologie om DSM te installeren, op het verkeerde been gezet.

Dat is dus nu ook meteen ook de reden dat ik het nu gedumpt heb. Ben er inmiddels achter dat het ook niet volgens hun licenties mag. Maar dit is wel een topic wat daar over gaat, vreemd gefaciliteerd...

BTW de UI van Nas4free komt dan weer wel in de buurt. Maar dat zijn dan ook de originele programmeurs van Freenas (IXSystems) Je kan ook geen gratis freenas versie meer downloaden zonder IX system reclame erin.

Maar hoe lastig is het om met .php een UI te maken. Dat kan ik zelf nog wel al ben ik zeker geen programmeur. Ik ben trouwens een groot voorstander van webbased interfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
DSM zelf is een Synology eigen dingetje, ze verkopen ( nogmaals ) de software niet los, het is een compleet pakket.
Jij ziet dat als vendor lockin, maar dan verschilt jouw idee daarvan toch dermate tegenover mijn idee.

Als ik mijn data op een Synology heb staan, is er geen obstakel om over te stappen, behalve nieuwe hardware, al dan niet met passende ( afgestemde ) software.
Er is ( buiten de aanschaf ) geen meerprijs om je data te behouden, over te zetten of anderszins te gebruiken.

De links die ik je gegeven heb beschrijven wel degelijk hoe te installeren, en om in jouw bijdehante manier te blijven, het is op MIJN gekozen hardware geinstalleerd, heeft niets met Synology te maken, en heeft een baremetal bootloader.
Ja, het is tegen de voorwaarden zoals Synology ze graag ziet, maar dat is ook een keuze.

Wat jij wilt is een hapklaar lijstje om één op één te volgen en het in een paar stappen op jouw ( eigen woorden ) oude hardware te zetten EN nog eens als nieuw in te zetten.
Dan moet je bij DSM4 of DSM5 blijven, die is minder zwaar, maar dan heb je dus geen btrFS.

Wil je een licentie hebben op bijna dezelfde software, mag je gaan shoppen bij Amahi, die hebben hun best iig gedaan en is beschikbaar op elk door jou gewenste combinatie.

Succes verder met de bouw van je auto, fiets ( over vendor lockin gesproken ) of de verlichting thuis ....
Allemaal net zo 'locked' dat de fabrikant je aan zich bindt met vervolgaankopen, of upgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Mmmm ik lees net dat je met DSM 6 extra moet betalen als je meer dan 1 docker instance wil draaien?
Beetje jammer, draai nu al 2 docker instances en wilde misschien nog wel meer draaien. Denk dat ik nog maar even @ DSM 5 blijf steken, zoveel voordelen zie ik verder niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Red devil schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:54:
Mmmm ik lees net dat je met DSM 6 extra moet betalen als je meer dan 1 docker instance wil draaien?
Beetje jammer, draai nu al 2 docker instances en wilde misschien nog wel meer draaien. Denk dat ik nog maar even @ DSM 5 blijf steken, zoveel voordelen zie ik verder niet..
Wat is een docker instance ?
Je kan toch binnen de huidige docker meerdere containers draaien ?

Hier draait Sickbeard, SAB, couch en een drietal owncloud sync-clients
Ik zie persoonlijk niet in waarom die los van elkaar moeten draaien, in eigen virtuele 'machines'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
FreshMaker schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:13:
[...]

Wat is een docker instance ?
Je kan toch binnen de huidige docker meerdere containers draaien ?

Hier draait Sickbeard, SAB, couch en een drietal owncloud sync-clients
Ik zie persoonlijk niet in waarom die los van elkaar moeten draaien, in eigen virtuele 'machines'
Ik draai nu een aparte ubuntu docker met twee minecraft servers. Daarnaast een ubuntu docker met mijn videobewakingsscripts. Mooie van docker is dat het bijna geen extra overhead hebt. Dus ik zie niet in waarom ik alles in 1 docker zou willen proppen, druist juist regelrecht tegen de principes van docker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
duidelijk, ik zie docker als virtualbox, één machine die losse 'installs' faciliteert.
Alleen maar licht server werk ( als genoemd ) geen noodzaak voor losse server-trees op één device

Ik heb met de genoemde services inderdaad ook minder overhead op mijn N40, dan als ik de programma's "direct" installeerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
FreshMaker schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:19:
duidelijk, ik zie docker als virtualbox, één machine die losse 'installs' faciliteert.
Alleen maar licht server werk ( als genoemd ) geen noodzaak voor losse server-trees op één device

Ik heb met de genoemde services inderdaad ook minder overhead op mijn N40, dan als ik de programma's "direct" installeerde
Idd, prima oplossing zo. Maar ik wil bijv nog eens stoeien met laravel. Daarvoor kun je met docker-compose de boel starten met losse NGINX/MySQL en workspace docker. Daarvoor zou ik dan al 3 extra licenses moeten aanschaffen. De meeste docker oplossingen zijn er op gericht dat je meerdere toepassingen in verschillende docker instances kunt draaien. En daar wil Synology nu mee cashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bardman01 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:41:
[...]...misschien als Xpenology (ontopic) nog met een nieuwe bootloader komt dat ik het nog een ga proberen.
Komt bij dat ik geen programmeer ambities heb en ook niet ga krijgen. beetje reverse engineeren, scriptjes, ps, gebruiken .exe aanpassen enz.
Maar het is juist net zo simpel. Ik snap die drempel niet die je ziet... Er staat zelfs een volledig stappenplan op de xpenology site, van A tot Z, hoe te doen. Niks compilen, niks hacken. DSM 6.0. Gewoon een simpele manier... Ik begrijp de moeilijkheid niet die hier vertoond wordt door jou. Als je er niks mee te maken wilt hebben, er zijn ook genoeg andere topics te vinden over DIY NASsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardman01
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:25:
DSM zelf is een Synology eigen dingetje, ze verkopen ( nogmaals ) de software niet los, het is een compleet pakket.
Jij ziet dat als vendor lockin, maar dan verschilt jouw idee daarvan toch dermate tegenover mijn idee.

Als ik mijn data op een Synology heb staan, is er geen obstakel om over te stappen, behalve nieuwe hardware, al dan niet met passende ( afgestemde ) software.
Er is ( buiten de aanschaf ) geen meerprijs om je data te behouden, over te zetten of anderszins te gebruiken.

>>Je zegt het zelf al. De ultimate vendor lockin

>>https://nl.wikipedia.org/wiki/Vendor_lock-in Zelfs M$ Windows is niet zo erg. Met de komende Intel procs word dat >>wel anders. Vandaar dat ik langzaamaan naar andere dingen aan het kijken ben.

De links die ik je gegeven heb beschrijven wel degelijk hoe te installeren, en om in jouw bijdehante manier te blijven, het is op MIJN gekozen hardware geinstalleerd, heeft niets met Synology te maken, en heeft een baremetal bootloader.
Ja, het is tegen de voorwaarden zoals Synology ze graag ziet, maar dat is ook een keuze.
>>En voor mij meteen de reden dat ik het meteen gedumpt heb.

Wat jij wilt is een hapklaar lijstje om één op één te volgen en het in een paar stappen op jouw ( eigen woorden ) oude hardware te zetten EN nog eens als nieuw in te zetten.
Dan moet je bij DSM4 of DSM5 blijven, die is minder zwaar, maar dan heb je dus geen btrFS.

>>Er zijn meer keuzes om btrFS te gebruiken. mag namelijk in de kernel ingebouwd worden en ze hebben de belofte >>gedaan dat het beter zal zijn als ZFS. DSM kwam ik toevallig tegen.

Wil je een licentie hebben op bijna dezelfde software, mag je gaan shoppen bij Amahi, die hebben hun best iig gedaan en is beschikbaar op elk door jou gewenste combinatie.

>> Wat ik hierboven al schreef meer distries met btrFS ingebouwd. Het ik DSM niet voor nodig. Voorbeeldjes Rockstor >> Centos en Freenas gebruikt door http://www.45drives.com / https://www.backblaze.com/pod.html
>> Dus ploink

Succes verder met de bouw van je auto, fiets ( over vendor lockin gesproken ) of de verlichting thuis ....
Allemaal net zo 'locked' dat de fabrikant je aan zich bindt met vervolgaankopen, of upgrades
>>>??? geen idee waar je het nu over hebt, of maak je nu een vergelijking tussen een auto en nas-software???

Bug in Tweaker's forum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
vraagje aan de tweakers hier,

Is er ergens een ESXI image van een kale DSM te downloaden? Dus een soort plug en Play? Draai nu Freenas, maar vooral met jails vind ik het een hel kwa rechten etc Zit zelfs te denken om server 2016 maar te gaan draaien... 8)7

lees de draad voordat je blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
Theelepel88 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:46:

Is er ergens een ESXI image van een kale DSM te downloaden? Dus een soort plug en Play? Draai nu Freenas, maar vooral met jails vind ik het een hel kwa rechten etc Zit zelfs te denken om server 2016 maar te gaan draaien... 8)7
Kijk eens een paar posts hierboven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Theelepel88 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:46:

Hoe wil je de storage gaan doen? VT-d, RDM of een virtuele controller? Dan kan ik zo een stappenplan met screenshots maken.

[ Voor 18% gewijzigd door |sWORDs| op 28-12-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Goedemiddag...iemand die mij verder mee kan en wil helpen?
Zit met mn handen in het haar om het op te lossen maar niks werkt tot nu toe.
ikkeenjij36 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:11:
Hallo...wie kan mij helpen om t adim ww terug te krijgen of te resetten?
Ik heb al tijdens t booten geprobeerd resetuser=admin maar dat heeft niet geholpen.
Ik kan nu netgens meer bij...niet bij het control panel en via ssh kom ik er ook niet in.......helluuup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

ikkeenjij36 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:37:
Goedemiddag...iemand die mij verder mee kan en wil helpen?
Zit met mn handen in het haar om het op te lossen maar niks werkt tot nu toe.
[...]
Is het admin account disabled? en heb je mogelijk een ip ban voor je eigen pc gehad?

Is er een ander account die admin rechten heeft waar je mee kan inloggen? Als je daar het ww niet meer van weet wordt het namelijk: resetuser=yourusername

http://www.xpenology.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=9244

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
stuffer schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:53:
[...]

Is het admin account disabled? en heb je mogelijk een ip ban voor je eigen pc gehad?

Is er een ander account die admin rechten heeft waar je mee kan inloggen? Als je daar het ww niet meer van weet wordt het namelijk: resetuser=yourusername

http://www.xpenology.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=9244
Er is idd nog een ander account met admin rechten.....ik zal je oplossing eens proberen en terug koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
|sWORDs| schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:15:
[...]

Hoe wil je de storage gaan doen? VT-d, RDM of een virtuele controller? Dan kan ik zo een stappenplan met screenshots maken.
Virtual Controller lijkt mij het makkelijkste, ik dacht zelf aan ESXI en dan de disken gewoon direct door de synology aan te laten spreken, en dan esxi op een Sd card of eventueel een 120GB SSD. Weet niet of dat uberhaupt mogelijk is? Dat ESXI de disken gewoon met rust laat en alleen door "mapt"

Hardware is een Microserver gen 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Theelepel88 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:40:
[...]

Virtual Controller lijkt mij het makkelijkste, ik dacht zelf aan ESXI en dan de disken gewoon direct door de synology aan te laten spreken, en dan esxi op een Sd card of eventueel een 120GB SSD. Weet niet of dat uberhaupt mogelijk is? Dat ESXI de disken gewoon met rust laat en alleen door "mapt"

Hardware is een Microserver gen 8.
Direct en virtueel is niet hetzelfde.

Optie 1) Passthrough van controller (VT-d). Dit is zo direct mogelijk.
Optie 2) Virtueel. Hier zit ESXi er tussen en kan met een paravirtuele controller zo min mogelijk 'vertalen'.
Optie 3) RDM. Hier is er een mapping op disk niveau. De mate van 'met rust laten' is afhankelijk van de RDM modus, fysiek of virtueel. RDM werkt niet met alle disks en controllers even goed.

Ik denk dat wat je zou willen eigenlijk optie 1 is. Echter heb je dan nog meer nodig:
1) Controller voor boot (kan eventueel ook 2 doen indien het geen SD/USB is, maar een tweede SATA/SAS controller of een NVMe drive).
2) Controller voor VM opslag (datastore).
3) Controller voor VT-d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Optie 1 kan alleen als je systeem VT-d ondersteund. Bij zo'n Microserver G8 is dat alleen als er een Xeon nogwat processor in zit.

Is wel de mooiste oplossing, dan zit ESXi er niet tussen.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 28-12-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:48
Topper! _/-\o_

Ik heb met je .ovf een nieuwe VM aangemaakt en vervolgens de data vmdk gekopieerd van mijn bestaande DSM5 XPEnoboot en eraan gehangen.
Opgestart, statte op alsof het een nieuwe was met bestaande disk en de installatie gestart met DSM6 pem file. Werkte als een zonnetje en kon erna ook updaten, wat bij XPEnoboot niet kon.

Thanx, ik heb nu dus een DSM6 XPenology!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
MrTre schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:23:
[...]

Topper! _/-\o_

Ik heb met je .ovf een nieuwe VM aangemaakt en vervolgens de data vmdk gekopieerd van mijn bestaande DSM5 XPEnoboot en eraan gehangen.
Opgestart, statte op alsof het een nieuwe was met bestaande disk en de installatie gestart met DSM6 pem file. Werkte als een zonnetje en kon erna ook updaten, wat bij XPEnoboot niet kon.

Ik snap alleen nog steeds niet waarom mijn ovf zo makkelijk gaat en alle anderen zoveel moeite kosten. Het lijkt met de eerste disk te maken te hebben, ik heb die omgezet. Daarnaast is HW Level 10 natuurlijk een stuk gemakkelijker en zit het al meteen op PVSCSI en VMXNET3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
|sWORDs| schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:30:
[...]

Ik snap alleen nog steeds niet waarom mijn ovf zo makkelijk gaat en alle anderen zoveel moeite kosten. Het lijkt met de eerste disk te maken te hebben, ik heb die omgezet. Daarnaast is HW Level 10 natuurlijk een stuk gemakkelijker en zit het al meteen op PVSCSI en VMXNET3.
Mijn oude XPnoboot staat met de bootloader-disk op IDE (0:0) en op independent -> non-persistant.
Met deze bootloader was het altijd drama met storage vmotion en Veeam free wilde de disk ook nooit backuppen dus restoren ging ook nooit.
Updaten dus ook niet. (Hij boot daarna niet meer) dat kan natuurlijk zijn vanwege de instelling, na reboot zijn de wijzigingen in die disk weg en bij een update zal ie daar vast iets aanpassen.

Het zal m inderdaad zitten in de disk met de bootloader, die immers truukt dat het een synology DS3615xs is.

Waar heb je dat diskje vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
MrTre schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:54:
[...]

Mijn oude XPnoboot staat met de bootloader-disk op IDE (0:0) en op independent -> non-persistant.
Met deze bootloader was het altijd drama met storage vmotion en Veeam free wilde de disk ook nooit backuppen dus restoren ging ook nooit.
Updaten dus ook niet. (Hij boot daarna niet meer) dat kan natuurlijk zijn vanwege de instelling, na reboot zijn de wijzigingen in die disk weg en bij een update zal ie daar vast iets aanpassen.

Het zal m inderdaad zitten in de disk met de bootloader, die immers truukt dat het een synology DS3615xs is.

Waar heb je dat diskje vandaan?
Met DSM5 heb ik nooit problemen gehad, zie ik ook mijn guide voor DSM5.
De DSM6 OVF's waren het probleem, deze disk komt uit de bootloader zip van Jun. Alleen heb ik hem 'platgeslagen' dus geen pointer naar .img meer.

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 28-12-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
ThinkPadd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:14:
Optie 1 kan alleen als je systeem VT-d ondersteund. Bij zo'n Microserver G8 is dat alleen als er een Xeon nogwat processor in zit.

Is wel de mooiste oplossing, dan zit ESXi er niet tussen.
Ik heb (inderdaad) de g1610 ofzo, de allergoedkoopste :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:57
Bij de G1610 werkt dat iid niet, heb er zelf een E3-1220V2 ingezet en dan werkt t wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
|sWORDs| schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:52:
[...]

Direct en virtueel is niet hetzelfde.

Optie 1) Passthrough van controller (VT-d). Dit is zo direct mogelijk.
Optie 2) Virtueel. Hier zit ESXi er tussen en kan met een paravirtuele controller zo min mogelijk 'vertalen'.
Optie 3) RDM. Hier is er een mapping op disk niveau. De mate van 'met rust laten' is afhankelijk van de RDM modus, fysiek of virtueel. RDM werkt niet met alle disks en controllers even goed.

Ik denk dat wat je zou willen eigenlijk optie 1 is. Echter heb je dan nog meer nodig:
1) Controller voor boot (kan eventueel ook 2 doen indien het geen SD/USB is, maar een tweede SATA/SAS controller of een NVMe drive).
2) Controller voor VM opslag (datastore).
3) Controller voor VT-d.
sorry voor mijn domme vragen, maar optie 1 valt volgens mij zoiezo af, want heb de goedkoopste processor.
Optie 2 is ook geen go met mijn huidige hardware als ik het zo lees?
Dan blijft optie 3 over, en dan maar hopen dat het met mijn disken goed werkt, andere optie is bare metal en dat moet te doen zijn van wat ik lees. Maarja dan moet ik dus allemaal VID/PID en mac/serial truukjes uit gaan halen (toch??) ipv een VM converten naar ESXi...

De data moet wel veilig staan, zijn 3 disken van 3 TB, komt ooit een 4e disk bij, voor nu draait het in een Raid 5.

Voor de jails van freenas heb ik een extra 5e (eigenlijk dus 4e maar heb de 4e bay nog beschikbaar) disk geplaatst (120GB SSD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Theelepel88 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:44:
[...]

sorry voor mijn domme vragen, maar optie 1 valt volgens mij zoiezo af, want heb de goedkoopste processor.
Dan blijft optie 3 over, en dan maar hopen dat het met mijn disken goed werkt, andere optie is bare metal en dat moet te doen zijn van wat ik lees. Maarja dan moet ik dus allemaal VID/PID en mac/serial truukjes uit gaan halen (toch??) ipv een VM converten naar ESXi...

De data moet wel veilig staan, zijn 3 disken van 3 TB, komt ooit een 4e disk bij, voor nu draait het in een Raid 5.

Voor de jails van freenas heb ik een extra 5e (eigenlijk dus 4e maar heb de 4e bay nog beschikbaar) disk geplaatst (120GB SSD).
Optie 1 kan met een CPU swap (1265L v2? :9~ ) en een extra controller.
Optie 2 kan, maar dan heb je wel de extra overhead en geen directe disk toegang (extra filesystem)
Optie 3 kan waarschijnijk, en dan heb je geen truukjes nodig, hooguit voor het aanmaken van de RDM's.

Maar wat ga je er op draaien behalve XPenology? Is optie 4 niet beter en gewoon een USB stick aanmaken en fysiek XPenology draaien?

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 28-12-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
|sWORDs| schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:14:
[...]

Optie 1 kan met een CPU swap (1265L v2? :9~ ) en een extra controller.
Optie 2 kan, maar dan heb je wel de extra overhead en geen directe disk toegang (extra filesystem)
Optie 3 kan waarschijnijk, en dan heb je geen truukjes nodig, hooguit voor het aanmaken van de RDM's.

Maar wat ga je er op draaien behalve XPenology? Is optie 4 niet beter en gewoon een USB stick aanmaken en fysiek XPenology draaien?
Optie 4? Dat is toch optie 3? Want optie 4 is eigenlijk precies wat ik wil, gewoon xpenology die rechtstreeks alles aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Optie 4 is geen ESXi VM.

• FreshMaker
  • Niet online
Theelepel88 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:44:
[...]

Sorry, maar mijn insteek ....
Je gebruikt met XPenology een 'hack' van een systeem wat je eigenlijk niet zou moeten draaien.
Ondanks de vorderingen en het goede werk wat ze bij xpenology doen, moet je er niet vanuit gaan dat het zo blijft.
op elk moment kan Synology 'besluiten' om het tegen te werken, en apparaten die niet voldoen aan hun eisen "onklaar" maken.
Het zal niet gelijk, of binnen 2 weken zijn, maar om vertrouwen te hebben in zo'n ( toch technisch illegaal ) systeem, kun je niet spreken van "veilige opslag"

Ik gebruik het ook, en ben er tevreden mee, maar zorg er iig wel voor dat data die echt 'veilig' moet zijn, op een 'echte' Synology staat ( met een extra backup erachter )

Hou in het achterhoofd dat het nog steeds een hobbyproject is ... voor je het doorhebt is het te laat.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Ik kan er eigenlijk niet goed een antwoord op vinden, maar ik wil een server bouwen en hier vervolgens Xpenology op gaan draaien, wat ik echter niet duidelijk kan krijgen is of het zin heeft om Xpenology op een SSD te zetten van 120GB of dat dit problemen gaat opleveren.

DSM zal dan op de SSD terecht komen vermoed ik, maar wat gebeurt er met data van packages e.d en levert het mij een snelheidswinst op?

• MrTre
Dat zal waarschijnlijk per package verschillen.
Als je bijvoorbeeld surveillance station gebruikt kan je zelf kiezen waar ie de data (= camerabeelden) opslaat. Dat zal met download/file/note station vast ook zo zijn.

Je kan DSM natuurlijk op de SSD installeren, hij zal er vast profijt van hebben.
Je kan ook een SSD-Cache gebruiken, zie:
https://www.synology.com/...geManager/genericssdcache

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 21:16
Robbie T schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:08:
Ik kan er eigenlijk niet goed een antwoord op vinden, maar ik wil een server bouwen en hier vervolgens Xpenology op gaan draaien, wat ik echter niet duidelijk kan krijgen is of het zin heeft om Xpenology op een SSD te zetten van 120GB of dat dit problemen gaat opleveren.

DSM zal dan op de SSD terecht komen vermoed ik, maar wat gebeurt er met data van packages e.d en levert het mij een snelheidswinst op?ik
Dsm wordt op alle schijven geïnstalleerd je kan er wel voor kiezen om je package data op je ssd weg te schrijven

Verwijderd

Robbie T schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:08:

DSM zal dan op de SSD terecht komen vermoed ik, maar wat gebeurt er met data van packages e.d en levert het mij een snelheidswinst op?
Ik heb zelf een x-aantal disks + 2 SSD's aangesloten. De SSD's zijn puur voor caching ingezet, dat zou ik eerder doen dan de SSD als schijf toevoegen. Mocht dat niet interessant zijn, dan kun je 'm wel als een losse groep toevoegen (/volume1+x) en dan alles wat je installeert op de SSD terecht laten komen
edit:
De data daarvan dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
MrTre schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:23:
[...]

Topper! _/-\o_

Ik heb een paar dagen met een VMDK getest en nu twee dagen mijn DSM5 disks (VT-d van Intel SATA controller) geüpgrade. Draait vooralsnog perfect op een SuperMicro 5028D-TN4T (met 128GB, 400GB Intel 750, 512GB Samsung 950 Pro, 4x 4TB Toshiba en 2x 480GB Samsung 843T) met ESXi 6.5.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
cat /proc/cpuinfo|grep 'model name'
model name  : Intel(R) Xeon(R) CPU D-1541 @ 2.10GHz

cat /proc/meminfo|grep -i memtotal
MemTotal:        4054424 kB

cat /etc.defaults/VERSION
majorversion="6"
minorversion="0"
productversion="6.0.2"
buildphase="hotfix"
buildnumber="8451"
smallfixnumber="7"
builddate="2016/12/20"
buildtime="05:10:40"

lspci -q|egrep -i -v 'bridge|system|unclassified'
0000:00:07.1 IDE interface: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 IDE (rev 01)
0000:00:0f.0 VGA compatible controller: VMware SVGA II Adapter
0000:02:05.0 SATA controller: VMware SATA AHCI controller
0000:03:00.0 Serial Attached SCSI controller: VMware PVSCSI SCSI Controller (rev 02)
0000:0b:00.0 Ethernet controller: VMware VMXNET3 Ethernet Controller (rev 01)
0000:13:00.0 SATA controller: Intel Corporation 8 Series/C220 Series Chipset Family 6-port SATA Controller 1 [AHCI mode] (rev 05)

/volume1/@appstore/open-vm-tools/bin/vmware-toolbox-cmd -v
10.0.7.52125 (build-3227872)

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/yhgabmrl7/Schermafbeelding_2016_12_30_om_11_52_23.png

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/8rolx7fpz/Schermafbeelding_2016_12_30_om_12_25_28.png

Wat niet uit de cache komt gaat met zo'n 400MB/s, wel uit de cache gaat met 1.1GB/s. Een extra PVSCSI volume op NVMe haalt zo'n 1.3GB/s. Verkeer buiten de host met 970MB/s (cache/NVMe).

[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 30-12-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:18
Ik ben mij sinds enige tijd aan het verdiepen in Xpenology.

Heb momenteel versie 6 geïnstalleerd met June's loader en vraag me (als beginner) af wat nu wijsheid is.

Installeren met 5.2 en wachten op "öfficiële"/ betere versie van de huidige loaders alvorend versie 6 te installeren.
Verder gaan met versie 6 en de huidige loaders (en de loader later vernieuwen).

[ Voor 13% gewijzigd door Dickster op 30-12-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:47:
[...]

Ik heb een paar dagen met een VMDK getest en nu twee dagen mijn DSM5 disks (VT-d van Intel SATA controller) geüpgrade. Draait vooralsnog perfect op een SuperMicro 5028D-TN4T (met 128GB, 400GB Intel 750, 512GB Samsung 950 Pro, 4x 4TB Toshiba en 2x 480GB Samsung 843T) met ESXi 6.5.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
cat /proc/cpuinfo|grep 'model name'

cat /proc/meminfo|grep -i memtotal
MemTotal:        4054424 kB

cat /etc.defaults/VERSION
majorversion="6"
minorversion="0"
productversion="6.0.2"
buildphase="hotfix"
buildnumber="8451"
smallfixnumber="7"
builddate="2016/12/20"
buildtime="05:10:40"

lspci -q|egrep -i -v 'bridge|system|unclassified'
0000:00:07.1 IDE interface: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 IDE (rev 01)
0000:00:0f.0 VGA compatible controller: VMware SVGA II Adapter
0000:02:05.0 SATA controller: VMware SATA AHCI controller
0000:03:00.0 Serial Attached SCSI controller: VMware PVSCSI SCSI Controller (rev 02)
0000:0b:00.0 Ethernet controller: VMware VMXNET3 Ethernet Controller (rev 01)
0000:13:00.0 SATA controller: Intel Corporation 8 Series/C220 Series Chipset Family 6-port SATA Controller 1 [AHCI mode] (rev 05)

/volume1/@appstore/open-vm-tools/bin/vmware-toolbox-cmd -v
10.0.7.52125 (build-3227872)

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat niet uit de cache komt gaat met zo'n 400MB/s, wel uit de cache gaat met 1.1GB/s. Een extra PVSCSI volume op NVMe haalt zo'n 1.3GB/s. Verkeer buiten de host met 970MB/s (cache/NVMe).
Ik heb hier maar 1 reactie op:

_/-\o_

sorry.. 2 reacties:
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik krijg de laatste tijd wat geks middels download station. Ik dacht dat het lag aan mijn 'oude' versie van 5644-8. Dus eerste geupdate naar 5967-2, echter de foutmelding blijft.

Als ik een downloadtaak toevoeg (of het nou middels link is of via de zoekfunctie) krijg ik na een paar seconden: verbinding time-out. Ik heb gezocht in instellingen of ik deze tijd kon verlengen maar dit is niet te vinden. Tevens heeft mijn broertje ook een server, als ik hier een taak toevoeg krijg ik dezelfde melding. Wonderbaarlijk genoeg lukt het mijn broertje zelf wel om een taak toe te voegen en te downloaden op zijn server. Ik weet dus niet zo goed wat ik verder nog kan proberen om weer gewoon wat te kunnen downloaden.,

We dachten dat het aan de site lag waarvan het bestand/bestanden komen, maar middels de browser is deze wel te benaderen. Als ik dan een link handmatig invoer gebeurt hetzelfde, verbinding time-out

Iemand ideeën?

[ Voor 12% gewijzigd door Mu.siQ op 02-01-2017 13:29 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 15:13
Na een vraag in het microserver topic toch ook hier maar even in de hoop op meer antwoord.

Ik merk dat mijn microserver met bare-metal Xpenology de fan niet aanstuurt als mijn CPU warmer wordt. Mijn CPU komt zo wel eens op momenten van rond de 90 graden tijdens 5 a 10 min continu 100% CPU belasting (PLEX transcodes). Meer mensen die hier last van hebben, of beter nog, iemand hier die er een oplossing voor heeft?

Ik heb in mijn gen8 een Xeon E3-1240 v2 zitten met een Akasa K25 koeler erop met de PWM pin gekoppeld op het moederbord (bij de pwm pin van de backside-fan). Deze fan moet de CPU best koel kunnen houden dus 90 graden vind ik wel wat aan de warme kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
timminater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:51:
Na een vraag in het microserver topic toch ook hier maar even in de hoop op meer antwoord.

Ik merk dat mijn microserver met bare-metal Xpenology de fan niet aanstuurt als mijn CPU warmer wordt. Mijn CPU komt zo wel eens op momenten van rond de 90 graden tijdens 5 a 10 min continu 100% CPU belasting (PLEX transcodes). Meer mensen die hier last van hebben, of beter nog, iemand hier die er een oplossing voor heeft?

Ik heb in mijn gen8 een Xeon E3-1240 v2 zitten met een Akasa K25 koeler erop met de PWM pin gekoppeld op het moederbord (bij de pwm pin van de backside-fan). Deze fan moet de CPU best koel kunnen houden dus 90 graden vind ik wel wat aan de warme kant.
Ik heb destijds een NetGear ReadyNAS Pro 6 omgetoverd tot een Xpnology.

Ik moest iets met lmsensors doen:

ipkg install mktemp
ipkg install lm-sensors

Info hier toen gevonden:
http://xpenology.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=2565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Mu.siQ schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:28:

Als ik een downloadtaak toevoeg (of het nou middels link is of via de zoekfunctie) krijg ik na een paar seconden: verbinding time-out. Ik heb gezocht in instellingen of ik deze tijd kon verlengen maar dit is niet te vinden. Tevens heeft mijn broertje ook een server, als ik hier een taak toevoeg krijg ik dezelfde melding. Wonderbaarlijk genoeg lukt het mijn broertje zelf wel om een taak toe te voegen en te downloaden op zijn server. Ik weet dus niet zo goed wat ik verder nog kan proberen om weer gewoon wat te kunnen downloaden.,

We dachten dat het aan de site lag waarvan het bestand/bestanden komen, maar middels de browser is deze wel te benaderen. Als ik dan een link handmatig invoer gebeurt hetzelfde, verbinding time-out

Iemand ideeën?
Zelfde probleem hier op 6.0.2-8451 update 7

\edit: Net weer geprobeerd, lijkt een probleem met extratorrent search provider te zijn. Werkt nu weer...

[ Voor 5% gewijzigd door S1W op 03-01-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Ik heb xpenology dsm 6 barebone draaien op er asrock 3160 itx dc moederbord en heb daarin een in en uitschakel tijdschema ingesteld.
Nu gaat hij vaak op de verkeerde dagen aan wel op het goede tijdstip (10.00uur) maar een hele andere dag dan ik ingesteld heb.
Tijd en datum in xpenology staan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 07:50
Goedemiddag allen,

Ik heb Xpenology draaien op mijn Hyper-V omgeving. Via de Synology Assistant probeer ik de DMZ te installeren, deze draait elke keer, moet ik 10 minuten wachten, en vervolgens krijg ik dat de configuratie verloren is....moet ik nog het een en ander aanpassen ergens of..? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
DieBrave schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:24:
Goedemiddag allen,

Ik heb Xpenology draaien op mijn Hyper-V omgeving. Via de Synology Assistant probeer ik de DMZ te installeren, deze draait elke keer, moet ik 10 minuten wachten, en vervolgens krijg ik dat de configuratie verloren is....moet ik nog het een en ander aanpassen ergens of..? Iemand ervaring mee?
Volgens mij is Hyper-V nog totaal niet ondersteund !
Enkel Vmware, ESXI of op Baremetal, met de huidige custom bootloader welke uit is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

FlorisVN schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:35:
[...]

Enkel Vmware, ESXI of op Baremetal, met de huidige custom bootloader welke uit is..
KVM draait hier als een zonnetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:46
[...]

Hyper-V wordt ondersteund met de vorige bootloader, tot DSM 5.2. Nog niet met DSM 6 inderdaad.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
[...]

ESXi = VMware

VMware hypervisors:
  • ESXi
  • Fusion
  • Workstation/Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 08:24

nexhil

BAM!

ComTech schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:10:
Ik heb xpenology dsm 6 barebone draaien op er asrock 3160 itx dc moederbord en heb daarin een in en uitschakel tijdschema ingesteld.
Nu gaat hij vaak op de verkeerde dagen aan wel op het goede tijdstip (10.00uur) maar een hele andere dag dan ik ingesteld heb.
Tijd en datum in xpenology staan goed.
Vraagje, ik heb nu een Asrock q1900 draaien. PLEX begint op 1 van de 2 clients te haperen zodra hij 2 streams moet leveren (omdat ondertiteling gebruikt wordt) kan die van jou wel 2 streams tegelijk aan op 1080P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
nexhil schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:44:
[...]

Vraagje, ik heb nu een Asrock q1900 draaien. PLEX begint op 1 van de 2 clients te haperen zodra hij 2 streams moet leveren (omdat ondertiteling gebruikt wordt) kan die van jou wel 2 streams tegelijk aan op 1080P?
Ik gebruik geen Plex dus ik zou het echt niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

ComTech schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:40:
[...]

Ik gebruik geen Plex dus ik zou het echt niet weten.
Aait thanks anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb zelf wel een plex draaien erop, maar dit is een omgebouwde game pc tot NAS. Zit een i7 4770 in met 32GB geheugen en genoeg SSD's. Meeste streams tot nu toe is 8 streams tegelijk en geen issues gehad hiermee.

Kan me bedenken dat de q1900 niet krachtig genoeg is daarvoor, maar hapering kan ook zitten in de IO van 't apperaat, dus heb je een SSD of een HDD erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
[...]

Eigenlijk is het al knap dat ie 1 stream kan leveren gezien passmark.
Very roughly speaking, for a single full-transcode of a video, the following PassMark scores are a good guideline for a requirement:
1080p/10Mbps: 2000 PassMark
720p/4Mbps: 1500 PassMark
The CPU Benchmark website is a good resource to see what sort of PassMark score a particular processor received.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

z1rconium schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:16:
[...]

Eigenlijk is het al knap dat ie 1 stream kan leveren gezien passmark.

[...]
Ja bij 1080P transcoding gaat ie naar 96% CPU en dat gaat altijd soepel. Een stream extra (die transcoding vereist) en het is einde oefening. x265 is wel een probleem, maar dat is logisch.

Ik moet even bedenken of ik het volgende kan doen:

Ik heb nog een HP OMNI 27 inch AIO pc
pricewatch: HP Omni 27-1000ed
Met een Intel Core i5-2390T (denk ik zo even te zien via de PW)

Ik denk dat ik een probleem heb als ik XPenelogy hier baremetal hier op wil hebben draaien omdat ik waarschijnlijk niet alleen de monitor uit kan zetten dan 8)7 :P

Iemand een idee wat ik als beste kan doen, het is de bedoeling dat zowel de PMS als de XPe altijd beschikbaar zijn, maar stroom verbruik is ook een issue. daarom heb ik in eerste instantie ook voor de Asrock Q1900 gekozen.

Mijn idee:
WIN10 -> Xpenology in een VM (welke?, virtualbox vind ik vaak traag) -> Plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Tja je hebt simpelweg meer power nodig, het blijft een dingetje als je wilt transcoden.
Een raspberry pi bijv. als client haalt al een hoop weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
5 januari een ASM1061 kaartje besteld hier https://www.amazon.de/gp/...tailpages00?ie=UTF8&psc=1 (toen was het nog actie met gratis leveren overal, maar als ik nu kijk naar NL ook gratis)

Gisteren deze binnen gekregen, geplaatst in de ESX machine, passthrough ingeschakeld, de oude VMDK's los gekoppeld van de vNAS, zodat alleen de 50MB disk overbleef, PCI Device (de controller) toegevoegd.

Als test eerst 1 HDD van de fysieke 213+ gekoppeld, naar de webpagina gegaan van de Xpenology NAS en die kwam netjes met de vraag of ik wil migreren vanaf de 213+. Dus alles uitgezet, 2de HDD gekoppeld en de stappen doorlopen om DSM weer te installeren.

Alle instellingen zijn behouden en de 213+ gaat op zoek naar een nieuw huisje.

To DO: Omzetten van SHR RAID1 / EXT4 naar nieuwe bestandssysteem.

Ik heb geen intentie om verder uit te breiden qua storage, dus voor mij is dit voldoende.

Verder worden de belangrijke bestanden naar de cloud gesynchroniseerd.

En de reden dat ik virtueel verkies boven de fysieke heeft te maken met het aantal devices wat aan blijft staan (het standby gebruik). De ESX server is namelijk ook via Sophos UTM mijn router, DHCP, DNS, de unify controller voor het WiFi netwerk en een virtuele Windows 10 + MacOS. Deze staat dus altijd aan.

XPenlogy_DISKSInfo

XPenlogy_VM

[ Voor 33% gewijzigd door Vorkie op 14-01-2017 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
DSM 6.0.2-8451 Update 8 werkt prima met mijn OVA.

|sWORDs| in "Het Grote XPenology Topic"
|sWORDs| in "Het Grote XPenology Topic"

[ Voor 58% gewijzigd door |sWORDs| op 14-01-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
  • Laatst online: 22-08 13:04
Heeft iemand wellicht een idee hoe je de BETA versie van Surveillance Station kan installeren?
Er zou een versie 8 BETA zijn maar ik kan deze nergens vinden (optie beta in package manager staat aan)

Wil graag de client gaan gebruiken echter is 8.x vereist hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
https://www.synology.com/...rveillanceStation_80_beta

Je moet het programma joinen zo te zien.

Oh als je daar dan op klikt moet ie zichtbaar worden als je BETA aan hebt staan. Suf zeg.

Als ik hem opzoek in package center heb ik versie: 8.0.0.0-5070 BETA beschikbaar?

[ Voor 46% gewijzigd door Vorkie op 16-01-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
  • Laatst online: 22-08 13:04
Vorkie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:17:
https://www.synology.com/...rveillanceStation_80_beta

Je moet het programma joinen zo te zien.

Oh als je daar dan op klikt moet ie zichtbaar worden als je BETA aan hebt staan. Suf zeg.

Als ik hem opzoek in package center heb ik versie: 8.0.0.0-5070 BETA beschikbaar?
Dat dacht ik inderdaad ook echter de Join button brengt je naar de pagina waar de uitleg staat hoe je het moet installeren (door beta packages aan te zetten wat niet werkt)

Nevermind, zie het nu pas.
Surveillance Station 8.0.0 is only compatible with Synology products running DSM 6.0-7321 and above.

Helaas :) Ik durf de upgrade naar DSM6 nog niet helemaal aan.

[ Voor 14% gewijzigd door skdevil op 16-01-2017 12:28 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 33 Laatste