Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

SqueakyClean schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:10:
[...]

Mocht je gefrustreerd raken (over hulp):
spoiler:
Je kan een NPC oproepen. Bij de lamp waarvandaan je spawnt, ga je links door de poort waar direct een Hakbijl-ventje staat. Daar vindt je een bericht waar je de NPC kan summonenenenen... :)
Tja, behalve als je FatherG eerst doet ^^

Over summonen, dit is de eerste "souls" game waar ik geen hulp heb gehaald. In alle andere games heb ik altijd mensen of npc's gesummoned, niet voor elke boss, maar wel voor een hoop. Veelal alleen de NPC summon om hun "quest" te doen. Maar in Bloodborne, alles solo gedaan, behalve wat chalice dungeons.

Ik heb wel wat youtube gezien inmiddels waar mensen hulp sommonen, maar dat maakt elke boss praktisch een push over. Volgens mij is alle uitdaging weg als je dat doet.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
Ik ben nu bij het stuk waar die hunter met de mini gun staat, weet inmiddels hoe ik bij hem moet komen, moet je hem perse killen? krijg je er iets leuks voor? en zo ja nog tips want hij is best moeilijk.. of kan ik ook gewoon doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ye-roon schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:32:
[...]

Tja, behalve als je FatherG eerst doet ^^

Over summonen, dit is de eerste "souls" game waar ik geen hulp heb gehaald. In alle andere games heb ik altijd mensen of npc's gesummoned, niet voor elke boss, maar wel voor een hoop. Veelal alleen de NPC summon om hun "quest" te doen. Maar in Bloodborne, alles solo gedaan, behalve wat chalice dungeons.

Ik heb wel wat youtube gezien inmiddels waar mensen hulp sommonen, maar dat maakt elke boss praktisch een push over. Volgens mij is alle uitdaging weg als je dat doet.
Heb eerste play alles zelf gedaan, en heb bij 2e wel gewoon summons gedaan om dat het kan :) maar bosses worden wel heel stuk makkelijker :) maar misschien dat daar nog wel een patch/update voor komt dat ze dat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

vegetto1983 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:16:
Ik ben nu bij het stuk waar die hunter met de mini gun staat, weet inmiddels hoe ik bij hem moet komen, moet je hem perse killen? krijg je er iets leuks voor? en zo ja nog tips want hij is best moeilijk.. of kan ik ook gewoon doorgaan?
spoiler:
Hij is best makkelijk, ik heb hem met mijn Blunderbuss van de toren af geschoten. Gewoon op hem locken voordat je bovenop de toren staat en daarna zorgen dat je jezelf zo positioneert dat hij de toren af valt wanneer je je gun spamt.
Verder kun je hem blijkbaar ook de toren af lokken terwijl je zelf nog op de ladder staat, maar dat heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SD5k schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:31:
[...]

spoiler:
Hij is best makkelijk, ik heb hem met mijn Blunderbuss van de toren af geschoten. Gewoon op hem locken voordat je bovenop de toren staat en daarna zorgen dat je jezelf zo positioneert dat hij de toren af valt wanneer je je gun spamt.
Verder kun je hem blijkbaar ook de toren af lokken terwijl je zelf nog op de ladder staat, maar dat heb ik niet getest.
Terug op de ladder gaan helpt niet, hij loopt dan gewoon terug naar z'n oude plek waar die in het begin stond. Als je de axe hebt en special doet flikkert die zo van de toren af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Blijkbaar had ik mazzel met die hunter. Hij liep zo uit zichzelf de toren af :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Of hebben ze het gepatcht! :o

Bij mij rolde hij er tijdens het gevecht zelf vanaf... :X

[ Voor 56% gewijzigd door SqueakyClean op 14-04-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het schieten werkt nog steeds 2 dagen geleden ofzo nog gedaan en ging prima :) locken 4x schieten en hij viel er af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

spaceboy

Op grote hoogte

vegetto1983 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:16:
spoiler:
Als opdracht voor m'n NG+ heb ik op het lijstje staan dat ik 'm moet laten leven. Want (staat wel ergens in dit topic geloof ik en anders Google) er is ook een mogelijkheid dat je via een alternatieve manier bij die kerel terechtkomt. Dan wordt het opeens je vriend ofzo. Dat wil ik meemaken. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
miss een hele domme vraag maar wat is NG+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

vegetto1983 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:55:
miss een hele domme vraag maar wat is NG+?
Google. :) In 't kort New Game Plus. Als je 'm hebt uitgespeeld kun je doorspelen met hetzelfde karakter. De enemies zijn dan wel sterker natuurlijk. Na NG+ komt NG++ etc.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
o cool dus je speelt hem niet zomaar uit? ik ben nu bij die gast dus, ben ik dan op de helft of nog niet eens? het is wel echt heel vet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegetto1983 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:16:
o cool dus je speelt hem niet zomaar uit? ik ben nu bij die gast dus, ben ik dan op de helft of nog niet eens? het is wel echt heel vet :-)
Je was bij die gast met het machinegeweer toch?
spoiler:
Dan zit je ongeveer op een kwart van de game

EDIT:
spoiler:
En dan heb je ook nog chalice dungeons... Als je die mee rekent zit je nog niet eens op 1/5!

Disclaimer: Getallen zijn uit mijn duim gezogen op basis van mijn eigen ervaringen. Misschien dat anderen het anders zien.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
apart, het is wel een uitgebreide game, dat met die wapens en gems is me ook nog niet helemaal duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegetto1983 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:40:
apart, het is wel een uitgebreide game, dat met die wapens en gems is me ook nog niet helemaal duidelijk
Dat is iets teveel info om even kort neer te pennen. Ik stel voor: lees eens een guide door. (bijvoorbeeld: http://www.vg247.com/2015...pons-customise-character/ )

Als je daarna nog vragen hebt dan beantwoord ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:12

rajackar

Blood Minister

SqueakyClean schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:43:
Of hebben ze het gepatcht! :o

Bij mij rolde hij er tijdens het gevecht zelf vanaf... :X
Dat idee heb ik wel. Heb het een aantal keer geprobeerd maar ik krijg hem echt niet zo ver dat hij er zelf af wandelt. Uiteindelijk maar verder gespeeld want daarna heb je eigenlijk geen last meer van hem.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

rajackar schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:53:
[...]

Dat idee heb ik wel. Heb het een aantal keer geprobeerd maar ik krijg hem echt niet zo ver dat hij er zelf af wandelt. Uiteindelijk maar verder gespeeld want daarna heb je eigenlijk geen last meer van hem.
Toch de moeite om er een keer terug naartoe te gaan dan,
spoiler:
hij dropt namelijk de Powder Keg hunter badge waar je een aantal wapens en nog wat andere dingen in de store vrijspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraag. Als je de game uitspeelt behoud je dan wel je dungeons? Of ben je die kwijt en kan je dan weer opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

SD5k schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:39:
[...]

Toch de moeite om er een keer terug naartoe te gaan dan,
spoiler:
hij dropt namelijk de Powder Keg hunter badge waar je een aantal wapens en nog wat andere dingen in de store vrijspeelt.
Thanks! Toch even terug gaan binnenkort dan.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBob078
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 23:28
Platinum is binnen! Het spel is echt goed te doen tot je bij de diepere chalice dungeons komt. Uiteindelijk zijn de chalice dungeons toch solo gelukt.

Jammer dat From Software de netwerkfunctionaliteiten heeft uitbesteed aan Nintendo. Coop had zoveel beter uitgewerkt moeten worden.

Kan niet wachten op de DLC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBob078
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:16:
Heb een vraag. Als je de game uitspeelt behoud je dan wel je dungeons? Of ben je die kwijt en kan je dan weer opnieuw beginnen?
Die gaan mee met ng+, vijanden scalen niet mee met ng+

Veel succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

DrBob078 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:06:
Platinum is binnen! Het spel is echt goed te doen tot je bij de diepere chalice dungeons komt. Uiteindelijk zijn de chalice dungeons toch solo gelukt.

Jammer dat From Software de netwerkfunctionaliteiten heeft uitbesteed aan Nintendo. Coop had zoveel beter uitgewerkt moeten worden.

Welk level was je voor de latere chalice dungeons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 17:30
Mannen waar kan ik die hunter op de toren vinden, volgens mij heb ik em gemist. Ik ben nu al bij nachtmerrie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SC4RF4C3 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:38:
Mannen waar kan ik die hunter op de toren vinden, volgens mij heb ik em gemist. Ik ben nu al bij nachtmerrie..
Old Yharnam. Lijkt me zeer sterk dat je die mist, aangezien hij je direct voor je sodemieter schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

SC4RF4C3 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:38:
Bijzonder. Als er wel 1 enemy niet te missen is... Die kerel schiet je een level lang continu voor je ballen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
bram1984 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:48:
[...]

Old Yharnam. Lijkt me zeer sterk dat je die mist, aangezien hij je direct voor je sodemieter schiet.
Thx bram. Met gemist bedoel ik meer dat ik toen heel snel een zijweg heb genomen, en daarna ben ik em niet meer tegengekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47
ye-roon schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:30:
[...]

Welk level was je voor de latere chalice dungeons?
Ik heb de laatste chalice boss verslagen op level 130.

[ Voor 4% gewijzigd door Voxalizer op 14-04-2015 20:33 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
spaceboy schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:51:
[...]

Bijzonder. Als er wel 1 enemy niet te missen is... Die kerel schiet je een level lang continu voor je ballen...
Ik herinner me dat stukje wel, alleen ben ik em vergeten om later weer op te zoeken, maar nu weet ik dat ik dus terug moet naar old yharnam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SC4RF4C3 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:36:
[...]

Ik herinner me dat stukje wel, alleen ben ik em vergeten om later weer op te zoeken, maar nu weet ik dat ik dus terug moet naar old yharnam :)
Die discipline heb ik niet. Zo iemand gaat er bij mij gewoon aan. Al is het 't laatste dat ik doe. Daarna ga ik pas weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
bram1984 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:06:
[...]

Die discipline heb ik niet. Zo iemand gaat er bij mij gewoon aan. Al is het 't laatste dat ik doe. Daarna ga ik pas weer verder.
:) normaliter bij mij dus ook ben em gewoon vergeten vast te duk geweest met alle andere vijanden eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SC4RF4C3 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:13:
[...]

:) normaliter bij mij dus ook ben em gewoon vergeten vast te duk geweest met alle andere vijanden eromheen
Vraag me af hoe je dat gedaan hebt dan. Op de grond loopt daar namelijk ook een hunter en die kun je alleen pakken als die gast op die toren kapot is. De enige route die je dan dus kan nemen is langs al die gifkikkers in die kerk, maar dan zou ik het idee krijgen een en ander te missen.

Heb je die hunters in Cathedral Ward al gehad dan? Rechtsaf bij Vicar Amelia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
bram1984 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:19:
[...]

Vraag me af hoe je dat gedaan hebt dan. Op de grond loopt daar namelijk ook een hunter en die kun je alleen pakken als die gast op die toren kapot is. De enige route die je dan dus kan nemen is langs al die gifkikkers in die kerk, maar dan zou ik het idee krijgen een en ander te missen.

Herinner me geen hunter in old yharnam, alleen wat vervelende aapjes :) , klopt die 2 hunters op dat pleintje heb ik wel gehad, de ene had een vervelende shotgun herinner ik me goed. Maar ik ben die ventje op de toren dus gewoon vergeten om te killen, zal morgen opnieuw bezoeken voor die badge die je krijgt als jem killed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, er staan er 1 op die toren met die machinegun en beneden op dat plein loopt er ook eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik heb net een paar aanvaringen met de vicar gehad. Had haar onder de driekwart leven maar helaas nog niet verslagen.
Sowieso een pittig gebied daar.

[ Voor 21% gewijzigd door rajackar op 14-04-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmm, gelevelled naar lvl20 en op weg naar Father Gascoine...
Tijdens zijn eerste fase kan ik 'm 2 tot 3 keer stunnen en een visceral attack uitvoeren.
Tijdens zijn tweede fase kan ik het juiste moment van schieten niet vinden.
Iedere keer heeft hij me, ook als ik dodge; zijn bereik is heel groot.
Ook heb ik iedere keer te weinig tijd om te healen.
De music box bewaar ik voor fase 3.
Nu 6x op rij dood bij hem. Morgen nieuwe poging ;)

Die dikke dude met z'n bijl bij de poort dropte enkel blood vials, tot 3 keer toe nu.
Raadzaam om die te blijven doen tot ie wat interessants dropt?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
DrBob078 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:06:

*O*

Werd wel tijd he :p.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:26:
Mmm, gelevelled naar lvl20 en op weg naar Father Gascoine...
Tijdens zijn eerste fase kan ik 'm 2 tot 3 keer stunnen en een visceral attack uitvoeren.
Tijdens zijn tweede fase kan ik het juiste moment van schieten niet vinden.
Iedere keer heeft hij me, ook als ik dodge; zijn bereik is heel groot.
Ook heb ik iedere keer te weinig tijd om te healen.
Nu 6x op rij dood bij hem. Morgen nieuwe poging ;)

Die dikke dude met z'n bijl bij de poort dropte enkel blood vials, tot 3 keer toe nu.
Raadzaam om die te blijven doen tot ie wat interessants dropt?
Tip:
spoiler:
Als je dat gevecht binnenstapt, zie je voor je gelijk een groepje grafstenen staan. Als je daar gewoon omheen blijft dansen en tussen zijn aanvallen door met je enhanced wapen (bij voorkeur de bijl, die doet meer damage) klappen uitdeelt, kom je praktisch tot fase 3 zonder damage op te lopen. Als hij muteert moet je molotovs gaan spammen. Dan is hij zo neer. Stunnen is helemaal niet nodig.

Die dikke dude dropt niets boeiends voor zover ik weet. Geloof dat ze hem er puur in hebben gestopt zodat je je kan voorbereiden op wat er staat te wachten. Het duurt namelijk een hele tijd voordat je deze vijand weer tegenkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 15-04-2015 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
bram1984 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:19:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Je kan die hunter beneden ook lokken en vervolgens op het pleintje aan de ladder afmaken, dan heb je geen last van de hunter boven.
bram1984 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:16:
[...]
Die dikke dude dropt niets boeiends voor zover ik weet. Geloof dat ze hem er puur in hebben gestopt zodat je je kan voorbereiden op wat er staat te wachten. Het duurt namelijk een hele tijd voordat je deze vijand weer tegenkomt.
Af en toe, vooral later dropt hij wat runes en wat shards. Ik gebruik het gebied nu voornamelijk om vials te farmen. Op een kleine 3 minuten heb je zo 20 vials. Je start in central, dan naar beneden naar de 'dikke' (dropt er meestal 4), terug naar boven links af de 2 dikke beneden, dan het huisje in naar boven bij de 2 weerwolven rechts en de dikke links. In 1 rondje +- 20 vials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

dvdkiwi schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:26:
Je kan de musicbox 2 x gebruiken in zijn eerste vorm (zonder dat ie veranderd) en 1 x in zijn tweede vorm...
Handige truuk, echter moet je wel dichtbij staan, want de vsceral attack tijd is kort!

Verder vechten met de grafstenen tussen jullie in. Zijn bereik is groot maar die van jou ook, waardoor je met een up+R2 m goed kan raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
gister geprobeerd met een maatje, maar de tijd die het kost als je die bel luid... we hebben wel een kwartier zitten wachten?? helaas ging er daarna iemand dood dus moesten we weer heel dat traject in... kan dat niet sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

vegetto1983 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:03:
gister geprobeerd met een maatje, maar de tijd die het kost als je die bel luid... we hebben wel een kwartier zitten wachten?? helaas ging er daarna iemand dood dus moesten we weer heel dat traject in... kan dat niet sneller?
Helaas niet. De co-op is in BB idd een stuk minder intuitief en duidelijk, omdat je geen summonsigns ziet staan waarmee je mensen zelf kan uitnodigen. Nu worden spelers die in jouw level range vallen en in de buurt zijn willekeurig toegevoegd aan jouw sessie.

En de lvl ranges zijn natuurlijk belangrijk: + en - 10 levels + 10%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Voxalizer schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:31:
[...]

Ik heb de laatste chalice boss verslagen op level 130.
Damn, als ik door zou levelen tot dat level, dan kom ik op 50/50 str/skill uit. Ik wil niet weten wat voor monster ludwig's dan zou zijn ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ekfad: weet niet hoe ver je bent, maar in de Forbidden Woods kun je nog beter farmen en krijg je meer echoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
ye-roon schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:32:
[...]

Damn, als ik door zou levelen tot dat level, dan kom ik op 50/50 str/skill uit. Ik wil niet weten wat voor monster ludwig's dan zou zijn ^^
Je kan levellen wat je wil, de game wordt nooit een powerfantasy. Ik zie op reddit zelfs mensen die level 300 zijn en nog hulp nodig hebben in die late chalices. :D Geen schande overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Voxalizer op 15-04-2015 10:49 . Reden: typo ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
50/50 is overigens nutteloos, aangezien je met softcap/hardcap zit waardoor het hoger stats geven minder en minder oplevert :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
lanerios schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:50:
50/50 is overigens nutteloos, aangezien je met softcap/hardcap zit waardoor het hoger stats geven minder en minder oplevert :)
Je zegt het zelf al "minder oplevert" dat is dus niet nutteloos. Softcaps moet je niet al te zwaar aan tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Na lvl 50, de zogenaamde hard cap, stijgen de waarden ook nog. Ofwel, 50 is een tweede soft cap. 99 is de echte hard cap, want je kan gewoon niet hoger... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

50 is de hardcap voor str en skill. Ik ben nu mijn skill aan het pompen, ik zit nu op 40. Van 39-40 kreeg ik er 5 attack rating bij. Van 38-39 kreeg ik 4 attack rating. Zet dit even door naar 40-50, dan is tussen de 40 en 50 attack rating. Dan ook nog m'n str van 30-50 en dan heb je 80-100 attack rating. Totaal kan ik dus nog 120-150 attack rating krijgen van str/skill. Dit is momenteel zo'n 25% increase van wat het nu is. Zodra ik daarna hogere attack up% runes krijg word dat aleen maar hoger. Dus de opmerking dat dit nutteloos is word daarmee compleet ontkracht. Meer dan 50 zal ik niet snel doen gezien daarna de scaling echt minimaal word.

0-50% = 1-25 str/skill/blood/arcane
50-85% = 26-50 str/skill/blood/arcane
86-100% = 51-99 str/skill/blood/arcane

Die 15% is het niet waard om 50 punten in te stoppen.

Let wel dit is met ludwig's blade. die B scaling met str en skill heeft op +10. Zowel str als skill op 50 zorgt voor insane scaling voor dit wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

ye-roon schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:01:
Let wel dit is met ludwig's blade. die B scaling met str en skill heeft op +10. Zowel str als skill op 50 zorgt voor insane scaling voor dit wapen.
Volgens mij is dat het beste wapen in de game. Ik zie eigenlijk iedereen met dat ding rondlopen...
Heel soms één of ander gerafeld zwaard of de Battle Axe, maar verder zie ik geen variatie. Het is dan ook wel het beste (quality) wapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
bram1984 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:40:
@Ekfad: weet niet hoe ver je bent, maar in de Forbidden Woods kun je nog beter farmen en krijg je meer echoes.
Ik zit net voor het einde, ben nu alle niet afgeronde zaken aan het doen.

En ik lees inderdaad dat de woods een beter gebied is, alleen krijg ikzelf daar een stuk minder vials in vergelijking met het eerste gebied (op korte tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

SqueakyClean schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:06:
[...]

Volgens mij is dat het beste wapen in de game. Ik zie eigenlijk iedereen met dat ding rondlopen...
Heel soms één of ander gerafeld zwaard of de Battle Axe, maar verder zie ik geen variatie. Het is dan ook wel het beste (quality) wapen...
Tja, het is een combinatie van een long sword en een greatsword. Heeft een geweldige moveset en goede scaling. Ik vind het tot nu toe het fijnste wapen in het spel. Goede tweede is Blade of Mercy, vandaar dat ik nu eerst mijn Skill aan het pompen ben. Ik had gehoopt dat spoilerwapen(alleen verkrijgbaar endgame, ga naam niet noemen) ook goed zou zijn, maar die heeft diagonale swings ipv horizontale swings. Daarmee moet je meer moeite doen goed te raken, plus dat het vooral single target is wat niet zo fijn is als er veel enemies zijn.

Dus ja, ludwigs. Honorable mention: Rifle Spear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik ging in het begin voor skill en de cane, en kwam maar geen beter skill wapen tegen. Toen voor Ludwigs gegaan en ook STR gaan levellen en wat een verschil. Voor de normal enemies gebruik ik heel veel de 2h charged attack en dat is praktisch altijd 1 hit kill. Loop bijna alleen maar 2h rond met dat ding, behalve bij bepaalde enemies als ik de gun wil gebruiken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
ye-roon schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:25:
[...]

Ik had gehoopt dat spoilerwapen(alleen verkrijgbaar endgame, ga naam niet noemen) ook goed zou zijn, maar die heeft diagonale swings ipv horizontale swings.
Niet mee eens. Dit wapen is echt ontzettend goed. Ietsje minder damage dan Ludwigs, maar zo erg snel en je raakt echt alles dat voor je staat. Om nog maar te zwijgen over de charge attack die gewoon alles in je pad wegslaat. Juist tegen groepjes is dit wapen echt de bom imo. Ik heb sinds ik dit wapen heb mijn +10 Ludwigs gewoon in de storage gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:23:
[...]

Ik zit net voor het einde, ben nu alle niet afgeronde zaken aan het doen.

En ik lees inderdaad dat de woods een beter gebied is, alleen krijg ikzelf daar een stuk minder vials in vergelijking met het eerste gebied (op korte tijd).
Ik zou me niet teveel richten op vial drops en meer op echos. Daarmee kun je vials en bullets kopen en gaat het veel sneller. Je hoeft je echos niet altijd voor extra levels te gebruiken: Een bank vol potions gaat je op termijn meer helpen dan een extra leveltje of 2.

As for Ludwigs Great Sword. Ik heb hem nog niet geprobeerd en ben het ook niet van plan (Voornamelijk omdat chunks zo schaars zijn).
Voor PvP valt er nog wel iets voor te zeggen om het 'beste' wapen te willen hebben, maar voor PvE is naar mijn mening alles viable en vind ik het leuker om met andere wapens te experimenteren. Ik wil graag nog de Reiterpallasch/Chikage/Wheel proberen, maar daar heb ik dus de chunks niet voor :(
Beast claws zijn trouwens beest tegen de meeste mobs. (En tegen sommige bosses)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBob078
Het wilde maar niet lukken met die defiled chalice dungeon. :s

spoiler:
watchdog aka onehitkill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrBob078 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:21:
[...]

spoiler:
watchdog aka onehitkill
Yeah. Die is frustrerend. Een van de weinige dingen die nog tussen mij en de platinum trophy in zit.
spoiler:
Naast de chalice dungeons moet ik nog de 'true' ending zien en moet ik Eileen nog vriendelijk vragen om haar wapentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
http://www.reddit.com/r/b...ern_reduces_your_stamina/

Lol. Kom je dan na drie playthroughs achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, yeah - Ik las het ook al. Heb een wel een paar keer het gevoel gehad dat mijn stamina langzamer terugkwam... Maar nooit de link gelegd met die lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik heb zelfs de lamp niet. Moet me er steeds aan herinneren om 'm te kopen, maar gebruik eigenlijk altijd een fakkel. Tot nog toe heb ik de lamp niet echt nodig gehad... en nu al helemaal niet meer... :)
Voxalizer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:37:
[...]

Niet mee eens. Dit wapen is echt ontzettend goed. Ietsje minder damage dan Ludwigs, maar zo erg snel en je raakt echt alles dat voor je staat. Om nog maar te zwijgen over de charge attack die gewoon alles in je pad wegslaat. Juist tegen groepjes is dit wapen echt de bom imo. Ik heb sinds ik dit wapen heb mijn +10 Ludwigs gewoon in de storage gegooid.
Hebben jullie t nou over de Chikage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Seriously? Ik heb dat ding ALTIJD aanstaan! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
SqueakyClean schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:43:
Hebben jullie t nou over de Chikage?
Nee.
spoiler:
Burial Blade

[ Voor 36% gewijzigd door Voxalizer op 15-04-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
DrBob078 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:21:
[...]

spoiler:
watchdog aka onehitkill
Die is inderdaad niet de makkelijkste, maar uiteindelijk wel te doen :D.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

K, thanks. Idd pas bruikbaar in de end-game. Daar ben ik nog even niet, al weet ik niet precies hoever ik ben, ik merk het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks voor de tips betreffende Father Gascoigne. Vanavond nieuwe poging :)
Ik zal proberen de juiste of een goede set grafstenen te zoeken. Tot nu toe zijn het juist de grafstenen die me absoluut niet helpen. Blijkt er tijdens het dodgen weer een in weg te staan waardoor ik niet weg kan rollen, dat soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

dvdkiwi schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:15:
Thanks voor de tips betreffende Father Gascoigne. Vanavond nieuwe poging :)
Ik zal proberen de juiste of een goede set grafstenen te zoeken. Tot nu toe zijn het juist de grafstenen die me absoluut niet helpen. Blijkt er tijdens het dodgen weer een in weg te staan waardoor ik niet weg kan rollen, dat soort dingen...
Mja je kan de eerste paar fases cheesen door hem vast te zetten achter een graf steen. Imho de fijnste strategy voor FatherG is zijn parry windows leren en dan afmaken met visceral attacks. Dan een zeker item gebruiken nadat hij fase 3 is ingegaan, charged back attack, visc. Dan wat molotovs of nog paar hits en klaar.

Ik vecht hem zelf altijd boven. In de open ruimte, is makkelijker imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste fase kom ik zonder problemem doorheen. 2 of 3 x parry'en en dan visceral.
Het is fase 2 die de problemen geeft, maar waarschijnlijk omdat ik te weinig afstand hou.
Het "zekere item" heb ik ook, ik zal eens proberen deze in fase 2 te gebruiken.
Ik heb meer dan genoeg molotovs om hem in fase 3 mee te bestoken ;)

*boven? waar boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBob078
Voor tweakers die bloodborne al hebben uitgespeeld en nog een eerlijke trailer van het spel willen zien :p

(Rated S 4 spoilers)

[ Voor 4% gewijzigd door DrBob078 op 15-04-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

dvdkiwi schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:24:
De eerste fase kom ik zonder problemem doorheen. 2 of 3 x parry'en en dan visceral.
Het is fase 2 die de problemen geeft, maar waarschijnlijk omdat ik te weinig afstand hou.
Het "zekere item" heb ik ook, ik zal eens proberen deze in fase 2 te gebruiken.
Ik heb meer dan genoeg molotovs om hem in fase 3 mee te bestoken ;)

*boven? waar boven?
Als je de arena binnen komt en dan de rechter muur volgt, gaat er een trap naar boven. Het is daar wel smal, maar ook open. Daardoor kan je makkelijk er in springen als je parry lukt. Dat speciale item werkt trouwens maar 1 keer per fase, en zorgt er voor dat hij sneller naar de volgende fase gaat. Gewoon pas gebruiken in fase 3, is het veiligst. In 2de fase, houd afstand dan doet hij sneller die charge attack, die is goed te interupten met een pistol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:48:
[...]

Seriously? Ik heb dat ding ALTIJD aanstaan! :X
Sjezus ik ook. Dat de game je niet bij de hand neemt is prima, maar sommige zaken hadden best uitgelegd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

bram1984 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:42:
[...]

Sjezus ik ook. Dat de game je niet bij de hand neemt is prima, maar sommige zaken hadden best uitgelegd mogen worden.
Man man. Lantaarns zijn voor mietjes. :P Hmmkay, ik had dat ding ook standaard aan al vroeg ik me wel af waar het addertje zat. Hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:42:
[...]

Eens. Over het algemeen kan ik de 'gooi de speler maar in het diepe' stijl begrijpen en waarderen. Vooral met betrekking tot de lore, maar ook wel bij bepaalde items. (Bijvoorbeeld die
spoiler:
kroon van illusies
of de pendant uit dark souls.). Dit geeft een gevoel van mysterie en houdt de discussie gaande in de community van het spel.

Maar dit is gewoon flauw. Ze hadden ofwel een hint kunnen geven in de item description, of een icoontje weergeven bij je buffs/debuffs (zoals ook bij blood gems gebeurt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

spaceboy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:13:
[...]

Man man. Lantaarns zijn voor mietjes. :P Hmmkay, ik had dat ding ook standaard aan al vroeg ik me wel af waar het addertje zat. Hier dus.
Natuurlijk wel schitterend dat From dit erin doet.... Zo van "Ben je bang in het donker? Hier heb ik een lantaarn voor je, dan hoef je niet meer bang te zijn... gniffelgniffel..."

Prachtig dit spel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Of het is een bug. From heeft wel vaker dit soort geintjes uitgehaald, echter stond het dan duidelijk (of onduidelijk) in de item description.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

De stamina penalty heeft misschien wel betrekking op meerdere items:
https://www.reddit.com/r/...isnt_alone_all_equipment/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net na een rondje Forbidden Woods even Ludwig's Holy Blade aangeschaft na wat positieve berichten hier. Heb er even in Central Yharnam mee rondgelopen, maar ik kan nu niet zeggen dat ik 'm lekkerder vind spelen dan de Axe. Enhanced R2 is ook een steekbeweging in plaats van een botte horizontale zwaai, dus bij mobs geeft 'ie sowieso geen voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

bram1984 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:31:
Net na een rondje Forbidden Woods even Ludwig's Holy Blade aangeschaft na wat positieve berichten hier. Heb er even in Central Yharnam mee rondgelopen, maar ik kan nu niet zeggen dat ik 'm lekkerder vind spelen dan de Axe. Enhanced R2 is ook een steekbeweging in plaats van een botte horizontale zwaai, dus bij mobs geeft 'ie sowieso geen voordeel.
Ik heb dan weer (nog) geen ervaring met de axe maar de enhanced R2 van Ludwig's blade us dat je single tegenstanders die in komen lopen heel mooi kunt timen en zeer massieve damage (plus vaak stun) kunt verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doet de Axe in principe ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Ludwig's Holy Blade heeft zeer hoge Bonus Attributes, bij strength, skill én arcane (nog hoger). Dus dat wapen kan uiteindelijk sterker worden gemaakt dan de Axe.

Ik speelde in het begin volop met de axe. Op termijn gebruikte ik steeds vaker de Holy Blade en de Axe. Maar uiteindelijk gebruikte ik de Axe helemaal niet meer. De Holy Blade was vele malen sterker geworden en wanneer hij niet vergroot is, een stuk sneller.

Uitindelijk ging ik van Axe, naar Axe + Holy Blade naar Holy Blade + Tonitrus.

Maar ieder zn ding natuurlijk, geen enkel wapen is 'slecht'. Ze zijn erg gevarieerd waardoor elk wapen past bij een eigen play style.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ludwigs holy blade heb ik nu ook maar hij doet als +4 minder damage dan mijn saw op +3. Dat begrijp ik nog niet helemaal.
Net wel de vicar omgelegd.
Daarna wat voorzichtig rond gekeken maar overal waar ik nu heen wandel is het weer bruut moeilijk.
Morgen weer een poging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
rajackar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:23:
Ludwigs holy blade heb ik nu ook maar hij doet als +4 minder damage dan mijn saw op +3. Dat begrijp ik nog niet helemaal.
Net wel de vicar omgelegd.
Daarna wat voorzichtig rond gekeken maar overal waar ik nu heen wandel is het weer bruut moeilijk.
Morgen weer een poging :)
Goed kijken naar de bonus attributes ;) Wellicht dat jij (net als veel mensen) veel inzet op Strength. Terwijl de Holy Blade nog meer bonus doet met Arcane. Op lange termijn is de Holy Blade simpelweg sterker omdat de Bonus Attributes hoger zullen uitvallen.

Wanneer beide wapens +10 zijn (maxed) krijg je de volgende bonus attributes:

Axe:
Strength - B
Skill - D
Arcane C

Holy Blade
Strength - B
Skill - B
Arcane - A

Wanneer je dus ook veel hebt ingezet op Skill en Arcane, dan ga je zien hoeveel sterker de Holy Blade wordt. Wanneer je al je punten in Strength pompt, dan wordt de Holy Blade uiteraard niet sterker dan de Axe. Maar op lange termijn ga je ook Skill en Arcane levelen. Dan krijg je met bonus attributes van B en zelfs A veel hogere damage ;)

Ik heb vanaf het begin al veel op arcane ingezet (sinds ik de Holy Blade kreeg). Dus bij mij werd hij heel snel veel sterker dan de Axe. Ik heb Skill helemaal niet geleveled in het begin, maar nadat Arcane en Strength hoog waren, begon ik met Skill levelen. En de Holy Blade heeft ook B bonus op Skill, dus de damage begon gelijk sterk toe te nemen. Uiteraard zal het gebruik van gems de wapens nóg sterker maken.

Mijn Holy Blade is nu iets van 670 uit mn hoofd met gebruik van 3 blood droplets met 18-19% attack bonus.

[ Voor 6% gewijzigd door ASNNetworks op 15-04-2015 23:49 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt het dat bij sommige attributes ook getallen staan? Snapte er al geen reet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ASNNetworks schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:47:
[...]

Goed kijken naar de bonus attributes ;) Wellicht dat jij (net als veel mensen) veel inzet op Strength. Terwijl de Holy Blade nog meer bonus doet met Arcane. Op lange termijn is de Holy Blade simpelweg sterker omdat de Bonus Attributes hoger zullen uitvallen.

Wanneer beide wapens +10 zijn (maxed) krijg je de volgende bonus attributes:

Axe:
Strength - B
Skill - D
Arcane C

Holy Blade
Strength - B
Skill - B
Arcane - A

Wanneer je dus ook veel hebt ingezet op Skill en Arcane, dan ga je zien hoeveel sterker de Holy Blade wordt. Wanneer je al je punten in Strength pompt, dan wordt de Holy Blade uiteraard niet sterker dan de Axe. Maar op lange termijn ga je ook Skill en Arcane levelen. Dan krijg je met bonus attributes van B en zelfs A veel hogere damage ;)

Ik heb vanaf het begin al veel op arcane ingezet (sinds ik de Holy Blade kreeg). Dus bij mij werd hij heel snel veel sterker dan de Axe. Ik heb Skill helemaal niet geleveled in het begin, maar nadat Arcane en Strength hoog waren, begon ik met Skill levelen. En de Holy Blade heeft ook B bonus op Skill, dus de damage begon gelijk sterk toe te nemen. Uiteraard zal het gebruik van gems de wapens nóg sterker maken.

Mijn Holy Blade is nu iets van 670 uit mn hoofd met gebruik van 3 blood droplets met 18-19% attack bonus.
Super! Bedankt!
Dat gaan we vanavond even proberen. Even wat blood echo's farmen en dan wat arcane opkrikken.
In eerste instantie was het mij ook niet helemaal dudielijk hoe dat ABCD systeem werkt maar als het eenmaal duidelijk is werkt het wel leuk.
Ook het status scherm is voor mij nog wat fuzzy maar ik kom er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
rajackar schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:48:
[...]

Super! Bedankt!
Dat gaan we vanavond even proberen. Even wat blood echo's farmen en dan wat arcane opkrikken.
In eerste instantie was het mij ook niet helemaal dudielijk hoe dat ABCD systeem werkt maar als het eenmaal duidelijk is werkt het wel leuk.
Let alleen wel op met je gemstones. Sommige geven op het eerste zicht een verhoging maar net onder de scaling graden heb je ook een indicatie van wat de schade doet tov van de verschillende 'wezens' in het spel.

Zo zijn bepaalde wapens sterker tegen beasts enz... met de gems kan je dit uitvlakken of versterken het kan dus zomaar gebeuren dat je door het gebruik van een verkeerde gem een erg goed wapen hebt tegen bijv beasts maar een minder goed wapen tegen de andere wezens.

Vandaar dat ik momenteel (moet de game nog uitspelen) 3 wapens heb die geupgrade zijn. Holy blade op +10, de claw of zoe iets op +9 en de tonitrus (het lightning wapen) ook op +9 maar wel met Gems die ervoor zorgen dat wapens elk sterk zijn tegen een bepaald wezen.

Onderschat ook de Hunter Torch niet, als je die upgrade en je hebt een hoge Arcane affiniteit dan kan je daar ook best goed mee boeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Thanks voor de tips :)
Genoeg te doen vanavond. Kan niet wachten tot de werkdag er op zit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

rajackar schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:48:
[...]

Super! Bedankt!
Let wel! Arcane scaling werkt alleen als je een fire/arcane/bolt gem in je wapen heb zitten. Zonder zo'n gem heb je niets aan arcane als je ludwigs gebruikt. De enige uitzondering hierop zijn Blade of Mercy en een wapen die hier wels is spoiled is maar ik de naam niet van noem. Die 2 hebben namelijk een arcane damage component.

Als je dus puur meer dmg wil doen met Ludwig's, stop alles in str/skill. Wil je puur arcane dmg doen met ludwig, neem min str en skill requirement en pomp alles in arcane. Het wapen verliest namelijk de str/skill scaling zodra je een fire/arcane/bolt gem in het wapen plaatst. Althans, het verliest de scaling niet, maar gezien het geen physical damage meer doet, scaled het niet meer van str/skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Weer bedankt! Goed om te weten dat physical damage stopt als je een gem met arcane damage plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 10:28
Heb eindelijk the one reborn verslagen. Wat een lastige baas vond ik dat. Ben nu in de nightmare area maar wtf... dat is voor mij echt een nachtmerrie!
spoiler:
Die creatures waar 2 slangen/wormen uitkomen zodra je hem doodmaakt zijn echt lastig. Die wormen zijn gewoon bijna niet te raken en dan springen ze van alle kanten tegen je aan.
Iemand tips over hoe je makkelijk de wormen doodt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Die heb ik maar gelaten voor wat ze waren, gewoon langs rennen

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GF187um schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:41:
Heb eindelijk the one reborn verslagen. Wat een lastige baas vond ik dat. Ben nu in de nightmare area maar wtf... dat is voor mij echt een nachtmerrie! Die creatures waar 2 slangen/wormen uitkomen zodra je hem doodmaakt zijn echt lastig. Die wormen zijn gewoon bijna niet te raken en dan springen ze van alle kanten tegen je aan. Iemand tips over hoe je makkelijk de wormen doodt?
Wat ik doe (als ik er niet gewoon voorbij ren):
Die mobs zijn heel makkelijk te parry-en. Als je daarna de juist kant op een riposte doet, schop je hun lijk zo ver weg dat die slangetjes niet meer naar je toe komen. Meestal droppen ze niks, dus mis je er ook niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GF187um: doe ff spoilers svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 20:19
Ik speel vrij langzaam dus echt opschieten doet het sowieso al niet. Maarrr... Ik zit voor het eerst echt compleet vast bij die
spoiler:
Hunter in Byrgenwerth.
Ik zit me zo op 'm stuk te bijten, ben al zo vaak doodgegaan. Maar verslaan doe ik hem (bij lange na) niet.

Wat een ergernis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Gehrman 😡😡 , morgen verder proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 10:28
Spud82 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:29:
Ik speel vrij langzaam dus echt opschieten doet het sowieso al niet. Maarrr... Ik zit voor het eerst echt compleet vast bij die
spoiler:
Hunter in Byrgenwerth.
Ik zit me zo op 'm stuk te bijten, ben al zo vaak doodgegaan. Maar verslaan doe ik hem (bij lange na) niet.

Wat een ergernis :(
Wacht maar tot je in de nightmare area komt... Ik ben daar al voorbij maar damn, ik sta op het punt om op te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10 uur erop zitten en ik ben eindelijk voorbij Father Gascoigne :)
Heeft me 6 pogingen gekost.
Ik heb alleen
spoiler:
de red brooch terug gegeven aan het meisje

Is dat verkeerd geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 20:19
Jezus dat
spoiler:
Byrgenwerth ligt me echt totaal niet, eerst die fucking hunter en nu Rom. Kan er helemaal niks mee, vind er ook geen reet aan dit gebied :)
Morgen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou dat belooft wat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 11:57
Toch maar begonnen met Bloodborne. Moest even wennen want het speelt iets anders dan Dark Souls maar we maken progressie! Cleric Beast down, easy peasy.
Net even Father Gascoigne geprobeerd maar die is wel iets pittiger. :+
Rond de 50% rolde ik ergens tussen de grafstenen waar ik niet meer uitkwam en dan is het gauw voorbij. :'( Morgen ronde 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Spud82 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 23:27:
Jezus dat
spoiler:
Byrgenwerth ligt me echt totaal niet, eerst die fucking hunter en nu Rom. Kan er helemaal niks mee, vind er ook geen reet aan dit gebied :)
Morgen nog eens proberen.
spoiler:
Je kan die hunter backstabben (of hoe noem je dat?) als je even wacht aan de hoofdingang (onderkant trapzijde), na een tijdje gaat ze dan kijken naar de chest en blijft ze daar ook tot ze getriggered wordt. Daarna loop je terug naar buit langs het hekwerk door en blijf je links van het hekwerk. Daar blijft ze dan clippen en kan je haar rustig afmaken.

Wat Rom betreft:
spoiler:
over lees je dat je je moet concentreren op hem maar ik prefereer om de eerste wave spiders een voor een aan te pakken en vervolgens hem, bij de 2de wave idem maar dan dichter bij rom zodat hij meestal slecht 1 attack doet (ijspegels uit de grond) en de 3 de fase volle bak op hem de spiders negerend. Is weak voor lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier mijn gevecht met Father Gascoigne.
De eerste 5 keer dat ik hem probeerde te verslaan kwam ik nooit verder dan fase 2, omdat ik iedere keer in de knoei zat met de grafstenen.
Nu geprobeerd een groep stenen tussen hem en mij te houden; dat helpt.
In zijn laatste fase werd ik wat te gretig, maar het kwam goed ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cO85G44853E]

Vanavond verder in de Catherdral Ward; het laatste wat ik gisteren deed was daar mijn lampje aansteken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem op net dezelfde manier aangepakt. dodgen rond een groepje grafzerken en dan met de extended axe het juiste moment afwachten. fase 3 was net dat beetje hectischer :)
daarna nog wat gaan exploren en domweg 26500 BE kwijt gespeeld. curiosity killed the cat.
echt een briljante game!
Pagina: 1 ... 10 ... 66 Laatste