"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Als ik zie hoe relatief simpel jij door dit soort games huppelt denk ik dat Kos ook niet een héél groot probleem is.ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:52:
[...]
Jij wil me gewoon zien ragen op Kos he? 😈
PS5 collectie versie ga ik bestellen.Superkiwi schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:16:
[...]
Nioh![]()
Zeker doen!
Die games vind ik onder de streep misschien wel beter dan de Souls games, zeg ik hier heel voorzichtig.
Ja, maar dat verrast mij zelf ook enorm....ik heb niet echt het idee dat ik heel goed kan gamen maar als ik zie hoe achterlijk vlot ik door Bloodborne ging 😲 Heus wel eens wat dingen op Wiki gechecked, maar dan met name progression routes en mechanics.Superkiwi schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:17:
[...]
Als ik zie hoe relatief simpel jij door dit soort games huppelt denk ik dat Kos ook niet een héél groot probleem is.
Goede aanrader idd, Returnal bracht mij naar het soulsborne genre omdat ik daarna niks meer moeilijk genoeg of leuk genoeg vond om te spelen, Hopelijk snel Dlc voor ReturnalreaL_G schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:34:
[...]
Ik zou zeggen:
Probeer returnal even,
dat is een mooi uitstapje van het souls genre.
Welke je als souls fan wel gaat waarderen.

[ Voor 4% gewijzigd door robzzzzzzzz op 02-12-2021 22:55 ]
Ik vond Nioh en Sekiro mindere games dan BB en de Souls games.ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:05:
Als ik eerlijk ben, neig ik ook wel naar Nioh 1 en 2
Congrats met voltooien van de main story in BB. Now get your ass into the DLC... Serieus!

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 10-12-2021 09:05 ]
De bell maiden staat boven op het bordes en vanaf daar kan je naar beneden vallen de cel in. Je moet buiten op het hogere gedeelte boven de ruimte naar beneden vallen op een richel, vanaf daar is een deuropening waardoor je op het bordes komt.vhal schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:05:
Ik had even geen tijd om BB te spelen maar gisteren heb ik even rondgelopen in Unseen Village. Op de 1 of andere manier kan ik 1 Bell Maiden niet vinden in de ruimte waar je o.a. de Tiny Tonitrus kan vinden waardoor er elke keer van die mobs spawnen. Er zit in dezelfde ruimte ook een cel + item waarvan de deur niet te openen is. Geen idee hoe je daar kan komen maar er zal vast wel 1 of andere rare shortcut zijn
2 sessies gedaan
Cleric beast Done.
GasCoine Done. m.b.v. molotov en oils urns
Blood starved beast done m.b.v. pungent cocktails + fire paper
Vicar Amelia done m.b.v. ingame summon. + wat fire paper.
Gekidnappend naar unseen lands, ben maar snel naar lamp gaan zoeken want werd door alles bijna gekilled.
Bitches of Hemwick done.
The Crow ook maar afgeslacht.
Alleen Gascoine was echt lastig vooral de 3de fase. heb daar wel tig keer over gedaan.
Levels zijn tot nu toe moeilijker dan de bosses. vooral die debielen met machineguns.
Blood vails consumen vond ik wel irritant driehoekje ipv vierkantje
ga maar eerst ff wat levelen, en me inventory spekken
die Dungeons is dat ENDgame materiaal of ook tussendoor te doen?
GiTS
reaL_G schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:33:
The Crow ook maar afgeslacht.
Eileen, ze wilde niet moven, of heel lastigcold_as_ijs schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:22:
@reaL_G Eileen the crow hunter of the bloody crow of cainhurst?
eerst bleef ze maar op de eerste plaats hangen (boven de sewers).
tig keer heel die dialoog uitgemolken.
alleen die kerel in odeon spawnde heel moeilijk dus kon die
gevecht nooit starten waarbij zij zou helpen, en dus zou verplaatsen.
toen wou ze niet komen naar cathedral ward. Ik dacht fuck it.
GiTS
ergens wel jammer, want als je de questline van Eileen afrond kan je tegen de bloody crow of cainhurst vechten. Serieus moeilijk gevecht.reaL_G schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:32:
[...]
Eileen, ze wilde niet moven, of heel lastig
eerst bleef ze maar op de eerste plaats hangen (boven de sewers).
tig keer heel die dialoog uitgemolken.
alleen die kerel in odeon spawnde heel moeilijk dus kon die
gevecht nooit starten waarbij zij zou helpen, en dus zou verplaatsen.
toen wou ze niet komen naar cathedral ward. Ik dacht fuck it.
zit hij niet in de dungeons? en zit er een trophy aan vast?cold_as_ijs schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:36:
[...]
ergens wel jammer, want als je de questline van Eileen afrond kan je tegen de bloody crow of cainhurst vechten. Serieus moeilijk gevecht.
hmm, misschien dan maar ff kijken of ik nog een ouwe save heb.
das wel jammer.
denk het niet, denk dat me enigste save van voor gascoine is. moet ff chekken
GiTS
Gewoon tussendoor doen. Zodra je een chalice krijgt zou ik de desbetreffende dungeon gelijk maken en helemaal uitkammen. De beste gems zijn er te vinden evenals enkele hele leuke bosses.reaL_G schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:33:
die Dungeons is dat ENDgame materiaal of ook tussendoor te doen?
Als je elke dungeon goed doorzoekt zou je genoeg materialen moeten hebben om de volgende dungeon te maken op het moment dat je de chalice krijgt.
Als je alle 10 de reguliere dungeons tot het einde bewaart ben je a) te overpowered voor de depth 1, 2 en 3 dungeons en b) gaat het heel erg als een grind voelen.
Die kan je naar mijn weten niet in de chalice dungeons vinden. Wat ik lees op de wiki hangt er verder niets aan vast qua trophies.reaL_G schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:56:
[...]
zit hij niet in de dungeons? en zit er een trophy aan vast?
hmm, misschien dan maar ff kijken of ik nog een ouwe save heb.
das wel jammer.
denk het niet, denk dat me enigste save van voor gascoine is. moet ff chekken
Fout! Juist het verslaan van een zekere boss aan het einde van een rits dungeons levert je een trophy op en kan je je platinum opleveren.cold_as_ijs schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:20:
[...]
Die kan je naar mijn weten niet in de chalice dungeons vinden. Wat ik lees op de wiki hangt er verder niets aan vast qua trophies.
Er zijn er veel, maar werk ze in deze volgorde af en je hebt het:
EERSTE BEKER KOLOM:
pthumeru chalice
central pthumeru chalice
lower pthumeru chalice
DERDE BEKER KOLOM (HOOFD):
ailing loran chalice
lower loran chalice
VIERDE BEKER:
great isz chalice
isz root chalice
TERUG NAAR EERSTE:
defiled chalice
Great pthumeru ihyll chalice
pthumeru ihyll root chalice
Hier de tien standaard dungeons op volgorde, inclusief aangeraden player level en
wapen level (volgens de officiele strategy guide):
Pthumerian Labyrinth / depth 1 / level 30+ / wapen +3
Central Pthumerian Labyrinth / depth 2 / level 40+ / wapen +6
Hintertomb / depth 2 / level 40+ / wapen +6
Lower Hintertomb / depth 3 / level 70+ / wapen +8
Lower Pthumerian Labyrinth / depth 3 / level 80+ / wapen +8
Ailing Loran / depth 4 / level 100+ / wapen +9
Cursed Pthumerian Defilement / depth 4 / level 100+ / wapen +9
Lower Loran / depth 5 / level 140+ / wapen +10
Isz Gravestone / depth 5 / level 140+ / wapen +10
Pthumeru Ihyll / depth 5 / level 140+ / wapen +10
[ Voor 85% gewijzigd door Superkiwi op 12-12-2021 08:44 ]
Ze hebben het over een andere baasVads schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:11:
[...]
Fout! Juist het verslaan van een zekere boss aan het einde van een rits dungeons levert je een trophy op en kan je je platinum opleveren.
Ik beantwoordde de vraag of de bloody crow of cainhurst in de chalice dungeons te vinden is en dat is niet het geval, je hoeft hem ook niet te verslaan voor platinum.Vads schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:11:
[...]
Fout! Juist het verslaan van een zekere boss aan het einde van een rits dungeons levert je een trophy op en kan je je platinum opleveren.
Er zijn er veel, maar werk ze in deze volgorde af en je hebt het:
EERSTE BEKER KOLOM:
pthumeru chalice
central pthumeru chalice
lower pthumeru chalice
DERDE BEKER KOLOM (HOOFD):
ailing loran chalice
lower loran chalice
VIERDE BEKER:
great isz chalice
isz root chalice
TERUG NAAR EERSTE:
defiled chalice
Great pthumeru ihyll chalice
pthumeru ihyll root chalice
Verder heb je gelijk, je moet de pthumerian queen verslaan voor platinum. Ik heb daarvoor een shortcut gebruikt middels een false depth.
En een van de wapens die je nodig hebt voor een andere trophy is ook alleen in de chalice dungeons te vinden.cold_as_ijs schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:21:
[...]
Ik beantwoordde de vraag of de bloody crow of cainhurst in de chalice dungeons te vinden is en dat is niet het geval, je hoeft hem ook niet te verslaan voor platinum.
Verder heb je gelijk, je moet de pthumerian queen verslaan voor platinum. Ik heb daarvoor een shortcut gebruikt middels een false depth.
Ik vond er eerst ook niks aan, maar heb er later toch vele uren doorgebracht, vooral om gems te farmen.
Vond die dungeons echt niks, zo goed als iedere keer dezelfde layout met een nieuw behangetje. Ook een deel van de bossfights waren vervelend door de locatie, talking about you Pthumerian descendent.

Overigens heb ik nog een bezoek gebracht in Cainhurst Castle maar die !@$@# bloedzuigers die je in het begin ziet zijn wel irritant

Onthou: zij zijn banger voor jou dan jij voor henvhal schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:30:
Overigens heb ik nog een bezoek gebracht in Cainhurst Castle maar die !@$@# bloedzuigers die je in het begin ziet zijn wel irritant
Pak ze!
Ja, daarom springen ze als een blije puppy naar mij toe en combo'en ze mij helemaal naar de kloteSuperkiwi schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:31:
[...]
Onthou: zij zijn banger voor jou dan jij voor hen![]()
Pak ze!
Dan heb ik liever zo'n brainsucker
Maar ik ben nu wel op zo'n punt gekomen dat ik twijfel wat ik ga doen. Of de logische verhaallijn volgen (Nightmare of Mensis) of toch nog die side-areas doen. Eigenlijk mis ik wel wat materialen om mijn wapen verder te upgraden naar +9
[ Voor 26% gewijzigd door vhal op 17-12-2021 09:38 ]
Als ik merkte dat ik te zwak werd, dan ging ik chalices doen. Zo werd ik beter en kreeg ik ook betere materialen. Daarna ging ik weer als een mes door de boter door die beastsvhal schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:35:
Maar ik ben nu wel op zo'n punt gekomen dat ik twijfel wat ik ga doen. Of de logische verhaallijn volgen (Nightmare of Mensis) of toch nog die side-areas doen. Eigenlijk mis ik wel wat materialen om mijn wapen verder te upgraden naar +9
Dit kostte wel enige moeite en pogingen maar dit bleek wel één van de bazen te zijn die een stuk lastiger was. Ik moet zeggen dat parry + visceral in phase 2 wat makkelijker af ging dan de eerste phase met die #%€ arcane spells die hij continue aan het spammen is

Ja, ik had al zo'n vermoeden toen ik een note zag die er iets over zeicold_as_ijs schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:03:
@vhal Heb je de kroon opgezet direct na het gevecht?
Momenteel heb ik onderstaande bosses al gedaan, ik heb ze even op volgorde van makkelijk naar lastig/moeilijk gezet
The Witch of Hemwick,
The One Reborn,
Vicar Amelia,
Darkbeast Paarl,
Rom, The Vacuous Spider,
Blood-starved beast,
Shadow of Yharnam,
Cleric Beast,
Martyr Logarius,
Father Gascoigne,
Als ik de DLC en chalicedungeons even buiten beschouwing laat moet ik nog onderstaande bosses doen. Ik denk dat ik eerst maar even wat chalicedungeons ga doen want ik kom chronisch tekort aan chunks om mijn wapen(s) te upgraden naar +9.
Amygdala
Celestial Emissary
Ebrietas
Gerhman, The First Hunter
Moon Presence
Micolash, Host of the Nightmare
Mergo's Wet Nurse
Eigenlijk gebruik ik 2 wapens, de Hunters Axe en Ludwig Holy Blade. Die zitten nu beide op +7 en ik heb nog 5 chunks over om er 1 naar +8 te krijgen. Maar zo te zien zijn er nog wel genoeg in de main game te vinden waaronder Nightmare of Mensis. Zo te zien heb ik ook nog wel het e.e.a. gemist in Unseen Village en van de 'Wandering Madness ' dingencold_as_ijs schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:47:
In principe vind je genoeg chunks in de main game om je wapen naar +9 te brengen. Maar de bosses in de main game die je nog moet zijn niet meer de moeilijkste, naar mijn mening.
Ik gebruikte ook maar 2 wapens. Echt genoeg chunks te vinden. Heb ze op een gegeven moment verkocht in de Hunters Dream voor een zwik Echoes nadat ik mijn wapens op +9 had.vhal schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:52:
[...]
Eigenlijk gebruik ik 2 wapens, de Hunters Axe en Ludwig Holy Blade. Die zitten nu beide op +7 en ik heb nog 5 chunks over om er 1 naar +8 te krijgen. Maar zo te zien zijn er nog wel genoeg in de main game te vinden waaronder Nightmare of Mensis. Zo te zien heb ik ook nog wel het e.e.a. gemist in Unseen Village en van de 'Wandering Madness ' dingen
Ik verkas naar het Sekiro topic 😁😁 Ik was meer benieuwd naar Sekiro dan naar DLC's als ik eerlijk ben 🙄

flink geleveld ben nu @100+ merk wel dat echoes niet moeilijk te vinden zijn in chalices
holy blade @max. hunter axe @+9
parry word eigenlijk niet gebruikt.
in principe alles gedaan van story voor zover mogelijk.
ben nu bezig met de dlc, met afwisselend nog de 2 laatste chalices. dus cursed & defiled en dan de ihyll voor de queen. ( hintertomb overgeslagen en loran alleen maar gedeeltelijk voor materials en beast claw)
daarna dan nog ff gerhman en moon presence voor de plat.
gerhman wel al geprobeerd (@ lvl75) kwam tot 80% health down, daarna gaat het snel bergwaarts door zijn aoe.
GiTS
half health en increased damage betekend altijd dat je ge-oneshot word, word een beetje teveel luck based onzin verhaal.
denk dat ik deze ga skippen, ga op zoek naar glyph voor de laatste chalice.
gerhman al wel gedaan, was echt wel vrij simpel met parry.
DLC is wel goed vind ik.
holy moonlight sword valt wat tegen, met wat arc gems komt hij op 905 attack (kan nog wel wat hoger denk ik), had hem wat hoger verwacht ivg tot ludwigs (870).
al met al hoop ik toch echt op een remake.
of deel 2
GiTS
Ik kreeg sterk de indruk dat de game nu op 60fps draaide, iemand hier meer die indruk?
nope. gewoon 30. alleen wel zeer weinig dropsLoei123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:55:
Van het weekend ook eens Bloodborne opgestart (PS5) en de DLC gekocht voor 8 euro.
Ik kreeg sterk de indruk dat de game nu op 60fps draaide, iemand hier meer die indruk?
laatste echte patch is van 6j geleden
GiTS
Een upgrade naar 60fps en misschien wat opgepoetste graphics zou me niet verbazen.
ik hoop van wel. maar denk dat het nog wel tijd stil zal zijn door release elden ring.ArnoldSmiley schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:51:
Gents, kloppen de geruchten denken jullie dat er een PS5 remaster gaat komen van BB?
miss eind 22.
logica is, remasters is om tijd te vullen tussen nwe releases.
liever remake dan remaster.
[ Voor 4% gewijzigd door reaL_G op 21-01-2022 23:39 ]
GiTS
Gamertag: FinrazielNL
Dat dus 😃Superkiwi schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:26:
Wat versta je onder remaster?
Een upgrade naar 60fps en misschien wat opgepoetste graphics zou me niet verbazen.
Ja, maar las ook reeds dat er aan een nieuwe Souls game gewerkt wordtreaL_G schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:38:
[...]
ik hoop van wel. maar denk dat het nog wel tijd stil zal zijn door release elden ring.
miss eind 22.
logica is, remasters is om tijd te vullen tussen nwe releases.
liever remake dan remaster.
Zul je zien dat ze een 60fps patch aankondingen als ik hem heb uitgespeeld....
[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 28-01-2022 00:06 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Anoniem: 1456976
Ondanks het feit dat Bloodborne een echte fan favourite is en een van de beste games van de vorige generatie negeert Sony/FromSoftware de game al sinds het uitkomen van de DLC in 20015/2016. Ik heb de hoop op een remaster/ps5 patch of remake volledig laten varen. Jammer, maar helaas.ArnoldSmiley schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:51:
Gents, kloppen de geruchten denken jullie dat er een PS5 remaster gaat komen van BB?
Ik heb net een filmpje gezien over een PS5 update versie die ook naar PC zou kunnen komen: Bloodborne Hunters Edition.
Ik kijk erg uit naar de DLC. Wat een goede game zeg!
Aan te raden op ps5 zodat je met minimale laadtijden zit
[ Voor 8% gewijzigd door Jinoh op 19-12-2022 13:30 ]
60fps locked en 4k resolutie zou wel erg fijn zijnFinraziel schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 07:06:
Deze game heeft toch geen remaster nodig, laat staan een remake. Een 60 fps patch is alles wat ze zouden moeten doen... Maar ja helaas zijn ze daar nogal cheap mee dus zal een 'remaster' wel het minste zijn waar ze dat bij zouden doen.
Bloodborne en Dark Souls 3 lijken me nog altijd de beste games.
Toch voor wie een lineaire progressie wenst.
In mijn herinnering iets beter dan Bloodborne, die toch wat teveel last had van framedrops.clannad schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 00:07:
[...]
Ik weet niet hoe Dark Souls 3 het doet op de ps4 (...)
DS3 draait zonder framecap dacht ik. Dus dat zou op een PS5 60 fps kunnen worden.Superkiwi schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:47:
[...]
In mijn herinnering iets beter dan Bloodborne, die toch wat teveel last had van framedrops.
Ik hoop ook nog steeds op een PS5 patch voor BB met 60 fps en 4K resolutie. Maar als die er zou komen dan was ie er inmiddels wel
Mijn volgende hoop is gevestigd op emulatie. Zal nog wel even duren maar dan kan het met community mods nog wel wat moois worden.
Het blijft me verbazen hoe ongeïnteresseerd Sony is in Bloodborne.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik had ook nog goede hoop op emulatie maar dat gaat inderdaad nog even duren helaas...rajackar schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:44:
[...]
DS3 draait zonder framecap dacht ik. Dus dat zou op een PS5 60 fps kunnen worden.
Ik hoop ook nog steeds op een PS5 patch voor BB met 60 fps en 4K resolutie. Maar als die er zou komen dan was ie er inmiddels wel
Mijn volgende hoop is gevestigd op emulatie. Zal nog wel even duren maar dan kan het met community mods nog wel wat moois worden.
https://www.youtube.com/w...ab_channel=MaximilianDood
Ja, dat gaat nog wat geduld vergen.T-RaX schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:34:
[...]
Ik had ook nog goede hoop op emulatie maar dat gaat inderdaad nog even duren helaas...![]()
https://www.youtube.com/w...ab_channel=MaximilianDood
Ik snap ook echt totaal niet waarom Sony niet eens een simpele 60 fps patch uit brengt. In de community bestaan die al maar alleen als je een gehackte ps5 hebt....
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Op de PS5 zal dat wel locked 30fps zijn, maar praktisch alle FromSoftware games worden geplaagd door slechte framepacing. Hierdoor voelen hun games op 60fps nog steeds choppy aan.clannad schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 00:07:
[...]
Bloodborne is naar mijn gevoel zelf geen 30fps.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Grappig, als je bij de State of Play's van de afgelopen jaren de chat had gevolgd dan had je op zijn minst 300x "BloodBorne 2 When?" of "BloodBorne PC when?" voorbij zien komen. Sony weet echt wel dat men het graag wil, maar ik vermoed dat er andere belangen in de weg zitten...rajackar schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:44:
[...]
Het is vooral vreemd als je weet dat Miyazaki zelf Bloodborne zijn beste spel vindt en als hij een sequel zou mogen maken dat graag zou willen. De rechten liggen bij Sony.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Bestaat er een dergelijke technische analyse zoals bijvoorbeeld Digital Foundry doet?Hulleman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:50:
[...]
Op de PS5 zal dat wel locked 30fps zijn, maar praktisch alle FromSoftware games worden geplaagd door slechte framepacing. Hierdoor voelen hun games op 60fps nog steeds choppy aan.
Ik ben best wel benieuwd hoe deze op de ps5 draait. Naar mijn gevoel: niet goed.
Alleszins niet beter dan de ps4 Pro.
Stop ik daardoor dit spel te spelen? Nee, want het is nu eenmaal 1 van de beste ooit gemaakt.
Het is gewoon ergens jammer, want met optimalisatie had From Soft zoveel meer kunnen doen.
oef bloodborne 2, ondanks dat Bloodborne bij mij in de top 3 best games ever staat (naja meer top 10 afhankelijk van de mood...CSB schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:04:
[...]
Grappig, als je bij de State of Play's van de afgelopen jaren de chat had gevolgd dan had je op zijn minst 300x "BloodBorne 2 When?" of "BloodBorne PC when?" voorbij zien komen. Sony weet echt wel dat men het graag wil, maar ik vermoed dat er andere belangen in de weg zitten...
Het is vooral vreemd als je weet dat Miyazaki zelf Bloodborne zijn beste spel vindt en als hij een sequel zou mogen maken dat graag zou willen. De rechten liggen bij Sony.
Tja, dat bedoelde ik ook een beetje.CSB schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:04:
[...]
Grappig, als je bij de State of Play's van de afgelopen jaren de chat had gevolgd dan had je op zijn minst 300x "BloodBorne 2 When?" of "BloodBorne PC when?" voorbij zien komen. Sony weet echt wel dat men het graag wil, maar ik vermoed dat er andere belangen in de weg zitten...
Iedereen wil het maar Sony lijkt totaal geen interesse te hebben om er iets mee te doen. En dat verbaast mij enorm.
En als ze geen tijd in een gratis ps5 patch willen steken mogen ze het van mij ook een remaster of zo noemen en er weer wat geld voor vragen.
Een beetje zoals dat bij Dark Souls 1 is gegaan. Vrij low effort maar het heeft denk ik best wat geld opgeleverd. Ik ben niet echt een voorstander van dit soort praktijken maar als ik daardoor Bloodborne op 60 fps en in 4K (minder belangrijk) kan spelen vind ik het prima.
En het liefst nog even een goede HDR upgrade. Die game schreeuwt daar bijna om.
DS3 en Elden Ring speel ik volledig co-op met mijn partner, Bloodborne zou ook erg vet zijn om te doen.
Zoals @cold_as_ijs al zegt, die game was fantastisch en behoeft eigenlijk geen vervolg.
Dan inderdaad liever inderdaad een upgrade van Bloodborne, om de game nogmaals te spelen maar dan in volle glorie
Snap nooit het probleem van 30 fpsThijs schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:25:
Heeft iemand deze overigens al geprobeerd op de PS5? Hoe speelbaar is het nog anno 2024 gezien de framerate? Dit is de enige soulsborne die ik nog niet gespeeld heb en staat hoog op m'n lijstje. Alleen zit ik stiekem te wachten op een PS5 upgrade of een remake, omdat ik denk dat ik 30 fps niet meer ga trekken. Alleen lijkt die er voorlopig niet te komen.

Speel soms liever met alle toeters en bellen aan met 30 fps dan 60 fps

En ja, het verschil tussen 30 fps en 60 fps is voor iedereen persoonlijk. Bij sommige games kan ik 30 fps ook prima hebben. Maar gezien dit een type game is waar timing belangrijk is i.v.m. parry, weegt 60 fps voor mij toch wel zwaar.
Bloodborne is inderdaad een game waarbij reflexen belangrijk zijn en dus hoge framerates. En die opmerking over HDR is inderdaad ook iets wat deze game nodig heeft, met name voor de sfeer. Misschien hopen op een FSR3.1 support voor de PS5 voor alle backwards compatible games? Dan zou met frame generation die 60 FPS wel mogelijk worden.Thijs schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:11:
Jammer dat ie niet soepel draait. Ik denk dat ik het toch maar ga proberen later dit jaar, gezien de positieve ervaringen van iedereen die hem gespeeld heeft.
En ja, het verschil tussen 30 fps en 60 fps is voor iedereen persoonlijk. Bij sommige games kan ik 30 fps ook prima hebben. Maar gezien dit een type game is waar timing belangrijk is i.v.m. parry, weegt 60 fps voor mij toch wel zwaar.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Het treurige is en blijft dat de game zonder enig probleem op een gemodde ps5 100% stabiel op 60fps loopt zonder ook maar 1 probleem. Digital Foundry heeft er al meermaals videos van gemaakt:
Als Sony en/of From Software dit zouden willen zou het echt in 10 minuten geregeld zijn. Waarschijnlijk zelfs in 10 seconden omdat er enkel gebruik gemaakt hoeft te worden van een unlocked frame cap en vervolgens vsync op 60 fps en klaar!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik heb Bloodborne nog nooit echt gespeeld. Ja, het eerste uurtje en toen weer afgehaakt. O.a. om die belabberde performance en de resolutie/aliasing is echt niet om aan te gluren op de hedendaagse grote tv's.MazeWing schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:16:
Een tijdje geleden nog eens een poging gedaan maar 30fps op een OLED is echt verschrikkelijk. Zeker door de instabiele frame pacing blijft het schokkerig en voelt het geen moment echt smooth. De resolutie helpt ook niet echt mee op een 77 inch....
Hopelijk komt er ooit nog een patch. Of een volledige remake op de PS6 zoals Demon's Souls. Die game heb ik ook pas op de PS5 gespeeld.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
in de laatste chalice is bij de Pthumerian Descendant is het e.e.a. aangepast. hij is wat agressiever na de laatste update.Lynox schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:24:
Na het Platinum halen van Elden Ring toch weer zin gekregen om Bloodborne te spelen. Daar hoefde ik alleen nog de Beast Claw te pakken en de Yarnham Queen te verslaan in de Chalice Dungeons om daar ook de platinum te halen. Daar was ik 3 jaar geleden op afgehaakt omdat ik op zag tegen alle moeite die dat kostte. Maar verdomd is het me nog gelukt ook! Ik vond het wel mooi hoe je eigenlijk qua gameplay naadloos over kan gaan tussen die twee, ook al scheelt het zo'n 8 jaar. Het zit zó strak in elkaar.
hij is moeilijker dan de queen.
GiTS
Die was inderdaad een stuk lastiger dan de Queen! Maar met op tijd parry'en en weten wanneer je moet dodgen kwam ik er wel doorheen. De layout van de kamer waarin je hem moest verslaan hielp alleen niet mee.reaL_G schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:08:
[...]
in de laatste chalice is bij de Pthumerian Descendant is het e.e.a. aangepast. hij is wat agressiever na de laatste update.
hij is moeilijker dan de queen.
Het is nog ver van perfect maar die 60 fps voelt wel echt heel goed zeg.
De emulator is inmiddels een stuk verder en Bloodborne is meer dan prima speelbaar. Hier en daar een crash of glitch (wat vaak met een restart al verholpen is), maar ik ben nu met de Chalice Dungeons bezig voordat ik Orphan of Koss en Gehrman nog even een bezoekje moet brengen. 60fps is inderdaad heel fijn, en ook in ultrawide kunnen spelen is fantastisch.rajackar schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:34:
De shadps4 emulator heeft enorme stappen gemaakt en Bloodborne is enigszins speelbaar.
[YouTube: Bloodborne emulated on PC - Shadps4 - RTX4090]
:strip_exif()/f/image/eIcpgyKice319T5yp052Mist.png?f=user_large)
Anoniem: 1456976
Ik zou niet al te veel hoop hebben op een Bloodborne update. De player base roept al tig jaren om iets van een upgrade, maar Sony weigert pertinent om er iets mee te doen. In de 30th trailer van afgelopen weekt eindigde het filmpje met een screen van Bloodborne (uit een trailer van 2015) en toen ging 'het internet' meteen wild omdat men dacht dat er een update aan zat te komen.Hulleman schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:06:
[...]
Ik heb Bloodborne nog nooit echt gespeeld. Ja, het eerste uurtje en toen weer afgehaakt. O.a. om die belabberde performance en de resolutie/aliasing is echt niet om aan te gluren op de hedendaagse grote tv's.
Hopelijk komt er ooit nog een patch. Of een volledige remake op de PS6 zoals Demon's Souls. Die game heb ik ook pas op de PS5 gespeeld.
Feit is dat Sony eigenlijk vooral bezig is met The Last of Us en Horizon met hun talloze upgrades, remakes en remasters. Ik krijg het gevoel dat Sony denkt dat Bloodborne hetzelfde is als Demon's Souls. Want waarom zou je die game remaken in plaats van Bloodborne?
Goed, ik blijf altijd een sprankje hoop houden, maar na bijna 10 jaar begin je als speler ook een beetje cynisch te worden. Werkelijk waar iedere game van de PS4 krijgt een 60fps upgrade of een remaster/remake, behalve 2 games waar de fans al jaren om roepen: Bloodborne en Red Dead Redemption 2. In plaats daarvan hebben we Demon's Souls en GTA Online updates gekregen.
Had Bloodborne niet te maken met een limiterende factor zoals engine/fps per... (te lang geleden, technisch verhaal) ?Anoniem: 1456976 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:47:
[...]
Ik zou niet al te veel hoop hebben op een Bloodborne update. De player base roept al tig jaren om iets van een upgrade, maar Sony weigert pertinent om er iets mee te doen. In de 30th trailer van afgelopen weekt eindigde het filmpje met een screen van Bloodborne (uit een trailer van 2015) en toen ging 'het internet' meteen wild omdat men dacht dat er een update aan zat te komen.
Feit is dat Sony eigenlijk vooral bezig is met The Last of Us en Horizon met hun talloze upgrades, remakes en remasters. Ik krijg het gevoel dat Sony denkt dat Bloodborne hetzelfde is als Demon's Souls. Want waarom zou je die game remaken in plaats van Bloodborne?
Goed, ik blijf altijd een sprankje hoop houden, maar na bijna 10 jaar begin je als speler ook een beetje cynisch te worden. Werkelijk waar iedere game van de PS4 krijgt een 60fps upgrade of een remaster/remake, behalve 2 games waar de fans al jaren om roepen: Bloodborne en Red Dead Redemption 2. In plaats daarvan hebben we Demon's Souls en GTA Online updates gekregen.
Dat terzijde, je weet dat AAA studio's tegenwoordig het tegenovergestelde van geld willen verdienen
Ik heb gisteravond dus Bloodborne uitgespeeld op de PC met deze emulator. Heb erg veel plezier gehad met deze game op mijn PS4 maar de SSD laadtijden en de 60fps patch waren echt een verademing. Heb maar een paar crashes gehad en voor de game crash after Rom is een patch beschikbaar: Rom Patchrajackar schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:34:
De shadps4 emulator heeft enorme stappen gemaakt en Bloodborne is enigszins speelbaar.
[YouTube: Bloodborne emulated on PC - Shadps4 - RTX4090]
Have fun!
Hoewel ik de gameplay en sfeer misschien wel het vetste vindt van de FromSoft titels ben ik in Bloodborne nooit ver gekomen doordat ik mijn PS4 destijds verkocht. Ik herinner me dat ik Gascoigne toen nog wel heb verslagen maar ik kan me geen noemenswaardige baas daarna herinneren.
Voor mij wel schitterend om nu nog een blinde eerste playthrough te kunnen doen. Ik ga alle guides en tips lekker links laten liggen en hier zo nu en dan mijn progressie delen. Die progressie zal overigens langzaam zijn want tijd om te gamen is er nog weinig met weer een mini-me (2024) in huis.
Tot dusverre de Hunter outfit en Saw Spear gevonden en Cleric Beast tegengekomen, die heeft mij tot drie keer toe aan stukken gescheurd en toen zat de sessie er weer op. Volgende keer maar mee door. Heb de route naar Gascoigne ook weer ontdekt en de shortcut open gegooid, ben nog niet bij hem geweest. In mijn herinnering is Cleric Beast moeilijker dan Gascoigne maar we gaan het meemaken.
NB/post-scriptum: ik heb Demon's Souls ook nooit gespeeld dus ook hier heb ik nog genoeg te beleven.
[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 01-04-2025 10:32 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Zal voor de volgende keer zijn, afgelopen nacht was een tandjesnacht en maar 4 uurtjes geslapen dus signing off.
Lekker bezig hoor!
Nu je 'm verslagen hebt kan ik je de tactiek wel vertellen:
Thanks! Ik heb hem uiteindelijk neergekregen door beter te parryen, dat vindt hij ook niet zo leuk.Superkiwi schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:18:
Toen je Bloodstarved Beast versloeg heb je een chalice (kelk) gehad, heb je daar al iets mee gedaan?
Lekker bezig hoor!
Nu je 'm verslagen hebt kan ik je de tactiek wel vertellen:
spoiler:als je een 'blood pungeant cocktail' tegen de muur gooit loopt ie daar heel rustig op af en sniffelt wat aan het bloed. In de tussentijd kun je rustig op hem inmeppen, hij zal niks doen. Met firepaper op een serrated (=gekarteld) wapen kun je maximale damage doen. En dan stelt ie opeens weinig voor.
Nog niets met die chalice gedaan, daarmee maak je die dungeons toch? Ik had altijd het idee dat dit meer voor endgame is?
Ik vraag me af of ik overlevelled ben of het gewoon beter in de smiezen krijg, maar inmiddels de opperheks verslagen bij poging 1, idem voor Shadows of Yharnam en Amygdala. Verschrikkelijke Rom had ik 2 pogingen voor nodig. Ik scharrel nu door Yahar Gul, ben level 55.
De high level versies kan je alleen openen met componenten uit de lagere dungeons, dus je moet ze sowieso een keer doen.
De Witches of Hemwick staan bekend als de makkelijkste baas, ze zijn alleen wat vervelend.snmght schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:33:
[...]
Ik vraag me af of ik overlevelled ben of het gewoon beter in de smiezen krijg, maar inmiddels de opperheks verslagen bij poging 1, idem voor Shadows of Yharnam en Amygdala. Verschrikkelijke Rom had ik 2 pogingen voor nodig.
Dat je de Shadows of Yharnam in één keer pakt vind ik dan wel weer indrukwekkend
Of je overlevelled bent?
Mijn dikke Bloodborne guide geeft de volgende aanbevolen levels voor de gebieden waar je net bent geweest:
Hemwick Charnel Lane (Witch of Hemwick): 30-40.
Forbidden Woods (Shadows of Yharnam): 40-50.
Nightmare Frontier (Amygdala): 50-60
Byrgenwerth (Rom the Vacuous Spider): 55-65
Als je nu level 55 bent zit je dus goed on par, misschien zelfs net eronder.
Conclusie: je bent gewoon beter dan je denkt
Het klikt inderdaad meer dan de vorige keer om agressief te spelen en veel te parryen! Vind wel de level designs soms onoverzichtelijk, zeker Forbidden Woods en Nightmare Frontier. Ik vrees dat ik beiden nog eens na moet lopen of ik geen items gemist heb.
En als ik zo een dungeon start, moet ik hem dan afmaken of kan ik als ik vastloop ook weer tussendoor naar de rest van de wereld reizen?Pingewin schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:04:
De eerste chalice dungeons kan je al prima doen, en zijn best leuk. Er zitten ook items in die je anders niet te pakken gaat krijgen, en ze zijn niet zo lang (maar soms wel dodelijk!).
De high level versies kan je alleen openen met componenten uit de lagere dungeons, dus je moet ze sowieso een keer doen.
Kan ik de benodigheden eindeloos farmen of zit hier ook een limiet aan?
Je kunt ze niet farmer, enkel voor drops van monsters en de boss is er volgens mij maar 1x. Je wilt steeds een nieuwe dungeon openen, die leeg halen en dan verder, naar een nieuwe van een vergelijkbaar niveau of een moeilijkere. De meeste loot zijn items in de dungeon en er is altijd een schatkist met de leukste dingen die je er kunt vinden en die resetten niet.
Het is verder totaal optioneel, je hoeft er niet een te doen om het spel uit te spelen.
De beste blood gems zijn in dungeons te vinden, alleen al daarom zijn ze de moeite waard.
Als ik jou was zou ik een dungeon openen en doorspelen zodra je een nieuwe kelk krijgt. Dat houdt het leuk en het zorgt ervoor dat je niet alle tien standaard dungeons op het eind hoeft te doorlopen, mocht je voor de platinum willen gaan.
Ik heb in mijn playthrough niet hoeven farmen voor materialen on de volgende dungeon te openen, je vindt er genoeg.
Dus ik raad het zeker aan om de dungeons tussendoor te doen.
Ook petje af dat je de shadows zo snel neer hebt. Ik heb uiteindelijk een summon gebruikt.
Jij had ze ook bewaard voor na het uitspelen van het verhaal?cold_as_ijs schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:29:
Ik vond de dungeons redelijk saai worden.
Ik was ~ level 120 toen ik begon aan de dungeons. T/m depth 3 was saai en veel te simpel, pas daarna werd het enigszins moeilijk.
ja in ieder geval de meeste. Misschien had ik er al 1 of 2 gedaan. Op basis van mijn achievements heb ik de Pthumerian Queen verslagen na de Orphan of Koss. Zit 2 dagen verschil in, waarbij ik volgens mij 2 dagen lang bezig ben geweest met het verslaan van de Pthumerion Descendant. Helpt niet dat ik niet goed ben in parrying en dat gevecht in een irritante ruimte plaatsvind. Ik vond Koss een pittig gevecht maar wel super leuk, maar die descendant gewoon irritant, tot het niveau dat ik maar geleveled heb met die cheat dungeon om zo snel te farmen.Superkiwi schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:23:
[...]
Jij had ze ook bewaard voor na het uitspelen van het verhaal?
Ik was ~ level 120 toen ik begon aan de dungeons. T/m depth 3 was saai en veel te simpel, pas daarna werd het enigszins moeilijk.
Over het algemeen lukt het kiten van een 'gank squad' altijd wel goed. In Yahar Gul zat ook een leuk trio in de kerk, damn! Maar ook die heb ik neer gekregen, net als de One Reborn.cold_as_ijs schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:29:
Ook petje af dat je de shadows zo snel neer hebt. Ik heb uiteindelijk een summon gebruikt.
Ik heb gisteren wel drie keer het loodje gelegd tegen een ander groepje, namelijk vier reuzen op een berg in Nightmare of Mensis. Geen leuk groepje! Moet daar volgende run weer heen want mijn echoes liggen daar opnieuw.
[ Voor 11% gewijzigd door snmght op 23-04-2025 10:33 ]