Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:13

vhal

ಠ_ಠ

quote:
bram1984 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:25:
[...]
Daar is dus de bold hunters mark voor. :)
:/ ok...net als die homeward bones in DS3? :F

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:13

Thrace Grumble

PSN: ThraceG

Ahhhh, weer lekker bijgelezen in dit topic!
Gisteren na een lange afwezigheid BB ook weer opgepakt, geen idee waarom ik überhaupt was gestopt met deze topper!
Ik was pas ik de Forbidden Woods aangekomen, hier gisteren ff de boel een beetje verkend. Wel wennen weer hoor! Wel ff mooi de shortcut naar een zekere clinic behaald, snel maar eens verder naar de boss in deze area. I'M BACK! :D

Ik moet overigens veel vaker deze single player toppers gaan spelen, zo moet ik ook nog eens The Last of Us clearen.. die backlog moet weggewerkt worden! En daarna Dark Souls 1,2&3, Nioh, GTAV, etc, etc. Over 10 jaar ben ik vast wel bij :+

Thrace Grumble wijzigde deze reactie 16-08-2017 08:41 (25%)

PSN: ThraceG | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR)

• dvd-linden
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:17
Hier mijn battle tegen Blood-Starved Beast. Zitten behoorlijk wat mishits in en een aantal ongelofelijk dom gegooide molotov cocktails. Dat laatste is wel echt iets waar ik wat aan moet veranderen, want dat nekt me vaak bijna of zelfs helemaal. Ik had vooral moeite met zijn derde stage en de slow poisoning status. Maar goed, hij is neergegaan en daar gaat het om:

dvd-linden wijzigde deze reactie 16-08-2017 19:46 (9%)

PSN ID: dvd-linden / Youtube: dvd-linden

• Scrisissszzz
  • Laatst online: 16:35
Godverdomme wat is Ebrietas toch een klote baas. Krijg die gewoon niet onder de knie. En die in de Isz dungeon heeft me toch een bak hp.. pfff

Edit: een npc summon en beast blood pellets doen wonderen :)

Scrisissszzz wijzigde deze reactie 16-08-2017 20:29 (18%)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

-O- ach ja, Cleric Beast is niet meer moet je maar denken. Vrij gare kill, die eerste visceral kwam blijkbaar niet aan en verder 6 minuten aan een hoop gekloot en bloodvialspam :') :+

vhal wijzigde deze reactie 16-08-2017 21:53 (6%)

quote:
dvd-linden schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:39:
Hier mijn battle tegen Blood-Starved Beast. Zitten behoorlijk wat mishits in en een aantal ongelofelijk dom gegooide molotov cocktails. Dat laatste is wel echt iets waar ik wat aan moet veranderen, want dat nekt me vaak bijna of zelfs helemaal. Ik had vooral moeite met zijn derde stage en de slow poisoning status. Maar goed, hij is neergegaan en daar gaat het om:

[video]
Nice. Hoe vaak geprobeerd? Mijn favo boss, maar dan wel zonder parry's. Veel te groot risico want je kan 'm makkelijk dodgen. Dit was die van mij in NG++++. Ik baalde alleen van die ene hit. In NG heb ik er echt 20x over gedaan ofzo.

• Scrisissszzz
Als we dan toch vids van BSB delen, hier mijn gevecht tegen hem in ik meen de Loran dungeon. No damage :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

quote:
Scrisissszzz schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:18:
Als we dan toch vids van BSB delen, hier mijn gevecht tegen hem in ik meen de Loran dungeon. No damage :)

[video]
Heeft hij in Loran eigenlijk meer health of is hij op een andere manier moeilijker?

• Scrisissszzz
quote:
bram1984 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Heeft hij in Loran eigenlijk meer health of is hij op een andere manier moeilijker?
meer HP, verder niks voor zover ik weet. Dat is zo met alle bazen in dungeons. Ebrietas en Amy hebben ook geen andere attacks ofzo, alleen meer HP.

• dvd-linden
quote:
vhal schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:52:
-O- ach ja, Cleric Beast is niet meer moet je maar denken. Vrij gare kill, die eerste visceral kwam blijkbaar niet aan en verder 6 minuten aan een hoop gekloot en bloodvialspam :') :+

[video]
Deed me een beetje denken aan mijn gevecht met Cleric Beast. Af en toe veel te afwachtend, maar ik zag wel dat je ook een flink aantal keren heel goed achter hem kwam. Dat deed je dan weer een stuk beter dan ik.
quote:
bram1984 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:05:
[...]

Nice. Hoe vaak geprobeerd? Mijn favo boss, maar dan wel zonder parry's. Veel te groot risico want je kan 'm makkelijk dodgen. Dit was die van mij in NG++++. Ik baalde alleen van die ene hit. In NG heb ik er echt 20x over gedaan ofzo.

[video]
Uhm, volgens mij toch ook wel een stuk of 20 tot 25 keer. Heel vaak tot de derde stage gekomen, maar telkens nekte de slow poisoning status me. Daardoor gingen mij antidotes er dus ook super snel doorheen. Op een gegeven moment toch maar gaan kijken naar een andere outfit die beter beschermde tegen poison, want ik kwam er gewoon niet doorheen. Toen heb ik hem binnen een aantal keren gehaald.

Waarom is het eigenlijk je favo boss? (Goed gevecht btw, maar zonde van die hit inderdaad.)
quote:
Scrisissszzz schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:18:

[video]
Nice!

dvd-linden wijzigde deze reactie 17-08-2017 12:52 (34%)

@dvd-linden Ik vind het design van de boss wel tof. Een of andere binnenstebuiten gekeerde flamoes met tanden en klauwen. :+

Verder vind ik de soundtrack episch en hartslagverhogend.

En tot slot het belangrijkste: het gevecht is heel snel en heel goed te doen zonder parry, waarbij het vele dodgen net een gechoreografeerde dans lijkt en meteen het grote verschil met de Souls games duidelijk wordt. Je moet ook een goede balans vinden tussen afwachtend spelen en aanvallen. Het geheim is natuurlijk gewoon altijd rechts (voor jou links) van hem door zijn aanvallen dodgen, maar dat terzijde.

• Mrsrd13
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:10
Gisteren na een paar dagen niet gespeeld te hebben weer even gespeeld.
Blood Starved Beast in één keer kapot. Thx Alfred. Heb geen idee waar ik nu heen moet.
Ik liep naar de Healing Church? bleek de deur dicht en kon ik niet verder. Dit weekend maar even op speurtocht. Ik loop nog steeds met het beginwapen Saw Cleaver +3 en Pistol +3 en met de Old Hunter set denk ik. (Diegene die je kan kopen in de Hunters Dream)
Kom je ook op een punt dat je echt een nieuw wapen nodig hebt, of zou je het spel uit kunnen spelen met het beginwapen?

Weer genoeg vragen die voor de experts gesneden koek zijn om te beantwoorden :)
quote:
Mrsrd13 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:23:
Blood Starved Beast in één keer kapot. Thx Alfred. Heb geen idee waar ik nu heen moet.
Ik liep naar de Healing Church? bleek de deur dicht en kon ik niet verder. Dit weekend maar even op speurtocht. Ik loop nog steeds met het beginwapen Saw Cleaver +3 en Pistol +3 en met de Old Hunter set denk ik. (Diegene die je kan kopen in de Hunters Dream)
Kom je ook op een punt dat je echt een nieuw wapen nodig hebt, of zou je het spel uit kunnen spelen met het beginwapen?

Na BSB is de deur rechts vanaf de Cathedral Ward lamp open. Vanuit Cathedral Ward kun je sowieso naar Hemwick en als je de boss van CW verslagen hebt, kun je ook naar Forbidden Woods. Doe waar je zin in hebt. :)

Je kan de game met ieder wapen spelen dat je wilt. Ze levelen allemaal tot +10 als je voldoende bloodstones hebt.

• dvd-linden
quote:
bram1984 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:16:
@dvd-linden Ik vind het design van de boss wel tof. Een of andere binnenstebuiten gekeerde flamoes met tanden en klauwen. :+

Verder vind ik de soundtrack episch en hartslagverhogend.

En tot slot het belangrijkste: het gevecht is heel snel en heel goed te doen zonder parry, waarbij het vele dodgen net een gechoreografeerde dans lijkt en meteen het grote verschil met de Souls games duidelijk wordt. Je moet ook een goede balans vinden tussen afwachtend spelen en aanvallen. Het geheim is natuurlijk gewoon altijd rechts (voor jou links) van hem door zijn aanvallen dodgen, maar dat terzijde.
Het design is zeker wreed, alhoewel ik er tijdens het spelen niet echt een hele, hele duidelijke kijk op kreeg, omdat ik er meer bezig was om hem te ontwijken haha. Vandaar dat ik na het verslaan van een boss deze ook nog even goed bekijk op google, aangezien ik dan toch een iets duidelijker beeld krijg. Btw, ik denk dat het design van vrijwel alle vijanden en vooral bosses in deze games wel snor zit.

Het gevecht is inderdaad best snel, maar hij is heel erg goed te dodgen ja. Dat was iets dat me wel beviel aan deze boss. Zulk soort gevechten komen in de Souls games niet voor? (Omdat die een stuk trager zijn?)

@dvd-linden In de Souls games dodge je niet, maar rol je en afhankelijk hoe zwaar je equipment is, rol je sneller of langzamer. Het is gewoon een stuk minder snel en direct.

• Scrisissszzz
quote:
Mrsrd13 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:23:

na BSB heb je 2 opties, die beide in Cathedral Ward zijn. Op een gegeven moment kom je bij een grote trap naar de Cathedral. Net daarvoor kun je links. Ik zou eerst het gebied daar en de baas doen. Als reward krijg je daar iets wat erg nuttig is. De grote Cathedral kun je ook in, daar zit ook nog iets ;)

Je kunt met de cleaver zeker de game uitspelen. Blijft wat mij betreft een heel fijn wapen. Je kunt als je nieuwe wapens hebt gevonden die je wilt proberen altijd even terug gaan naar Central Yarnham en er eens mee spelen.

Je gun levelen heeft imo niet veel zin tenzij je veel met de stat Bloodtinge wilt gaan doen en echt guns wilt gebruiken om damage te gaan doen, naast het parry'en. Anders je shards lekker bewaren voor je melee wapens.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Aarrgggg!!! Ik haat Viper Pit vijanden, vooral als ze je killen vlakbij een lamp :(....

Edit: phew, ben ze voorbij voor nu ff. :)

Thrace Grumble wijzigde deze reactie 18-08-2017 00:03 (20%)

quote:
Thrace Grumble schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:28:
Aarrgggg!!! Ik haat Viper Pit vijanden, vooral als ze je killen vlakbij een lamp :(....

Edit: phew, ben ze voorbij voor nu ff. :)
Vlakbij welke lamp, als ik vragen mag? Bij de begin lamp in Forbidden Woods zitten ze niet, maar bij de eind lamp ook niet echt.

• Scrisissszzz
quote:
bram1984 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:43:
[...]

Vlakbij welke lamp, als ik vragen mag? Bij de begin lamp in Forbidden Woods zitten ze niet, maar bij de eind lamp ook niet echt.
Vraag ik me ook af idd.. Plus... Voor mij zijn het een van de sufste vijanden van de hele game ;)

quote:
Scrisissszzz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Vraag ik me ook af idd.. Plus... Voor mij zijn het een van de sufste vijanden van de hele game ;)
Ik vind ze ook best wel irritant eigenlijk. Jump attack met de Tonitrus is vrij efficiënt, maar ze hebben die ranged venom attack en van dichtbij komen ze ook best ver, waarbij ze ook snel kunnen draaien.

• Scrisissszzz
quote:
bram1984 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:33:
[...]

Ik vind ze ook best wel irritant eigenlijk. Jump attack met de Tonitrus is vrij efficiënt, maar ze hebben die ranged venom attack en van dichtbij komen ze ook best ver, waarbij ze ook snel kunnen draaien.
de kleintjes zijn altijd een one shot met een charged R2. Ranged wapen is wel makkelijk. De grote dodge ik altijd omheen en dodge dan. Ze zijn niet snel genoeg om op tijd om te draaien.

De enige 2 die irritant zijn, zijn die 2 bij elkaar in dat doodlopend stukje waar ook een rune ligt.

quote:
Scrisissszzz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

de kleintjes zijn altijd een one shot met een charged R2. Ranged wapen is wel makkelijk. De grote dodge ik altijd omheen en dodge dan. Ze zijn niet snel genoeg om op tijd om te draaien.

De enige 2 die irritant zijn, zijn die 2 bij elkaar in dat doodlopend stukje waar ook een rune ligt.
Molotovs smijten van boven.

• Scrisissszzz
quote:
bram1984 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Molotovs smijten van boven.
Ik spring meestal bovenop de ene en begin te raggen met een snel wapen :+

quote:
Scrisissszzz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:00:
[...]

Ik spring meestal bovenop de ene en begin te raggen met een snel wapen :+
Vorige week geprobeerd met mijn NG build, maar dat hield ik niet lang vol. :+

• Scrisissszzz
quote:
bram1984 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Vorige week geprobeerd met mijn NG build, maar dat hield ik niet lang vol. :+
Moet ook eerlijk zeggen dat ik die 2 vaak vergeet en dan later terug moet voor die Rune, en dan ben ik beetje te hoog level ;)

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

quote:
bram1984 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:43:
[...]

Woops, was geen lamp maar de shortcut naar t begin bij Forbidden Woods. Op de een of andere manier kreeg die mob op de brug na de ?molen? me telkens te pakken met z'n grab... ben er nu maar voorbij gerend en de shortcut/deur open gezet.

Tonitrus moet ik nog ff zien te vinden :P

Thrace Grumble wijzigde deze reactie 18-08-2017 12:39 (4%)

• dvd-linden
Oke, ik snap er even niks meer van haha. Ik heb in Cathedral Ward de deur rechts genomen en ben toen omhoog gegaan. Vervolgens in de Healing Church Workshop aangekomen, daar eerst naar boven gegaan waar ik niet zoveel kon doen. (Behalve dat ik er een aantal items vond en een deur die gesloten was.) Er toen maar voor gekozen om weer naar beneden te gaan waarbij ik me aan de buitenkant van de toren naar beneden kon laten vallen. Toen kwam ik dus een verdieping lager terecht, kon ik de toren weer in maar kwam ik in een gedeelte van de toren met een diepe afgrond met een aantal houten plateaus (hier waren ook erg veel spectres die aangaven dat ik moest rollen). Uiteindelijk beneden aangekomen waar ik een redelijk sterke vijand tegenkwam die me doodmaakte (we gingen tegelijkertijd dood, maar ik was helaas wel dood). Teruggegaan en vervolgens was deze vijand er niet meer, de deur geopend, een paar vijanden verslagen en toen gedood door een erg sterke vijand met een soort van zak over zijn schouder. 1 goede hit van deze vijand en ik ben of bijna dood of helemaal dood. Ik kreeg vervolgens een cutscene en ontwaakte in Yahar'gul, Unseen Village. Hier lopen dus hartstikke veel van diezelfde vijanden rond. Nu heb ik echt geen flauw idee waar ik naartoe moet, maar dat zie ik later dan wel weer als ik verder speel.

Edit: Ik ben er wel achter dat die vijand een Snatcher geweest moet zijn en dat het rare gedeelte waar ik nu in zit Hypogean Gaol heet.

dvd-linden wijzigde deze reactie 19-08-2017 00:30 (4%)

• redmaner
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-09 23:54
quote:
dvd-linden schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:06:
Oke, ik snap er even niks meer van haha. Ik heb in Cathedral Ward de deur rechts genomen en ben toen omhoog gegaan. Vervolgens in de Healing Church Workshop aangekomen, daar eerst naar boven gegaan waar ik niet zoveel kon doen. (Behalve dat ik er een aantal items vond en een deur die gesloten was.) Er toen maar voor gekozen om weer naar beneden te gaan waarbij ik me aan de buitenkant van de toren naar beneden kon laten vallen. Toen kwam ik dus een verdieping lager terecht, kon ik de toren weer in maar kwam ik in een gedeelte van de toren met een diepe afgrond met een aantal houten plateaus (hier waren ook erg veel spectres die aangaven dat ik moest rollen). Uiteindelijk beneden aangekomen waar ik een redelijk sterke vijand tegenkwam die me doodmaakte (we gingen tegelijkertijd dood, maar ik was helaas wel dood). Teruggegaan en vervolgens was deze vijand er niet meer, de deur geopend, een paar vijanden verslagen en toen gedood door een erg sterke vijand met een soort van zak over zijn schouder. 1 goede hit van deze vijand en ik ben of bijna dood of helemaal dood. Ik kreeg vervolgens een cutscene en ontwaakte in Yahar'gul, Unseen Village. Hier lopen dus hartstikke veel van diezelfde vijanden rond. Nu heb ik echt geen flauw idee waar ik naartoe moet, maar dat zie ik later dan wel weer als ik verder speel.

Edit: Ik ben er wel achter dat die vijand een Snatcher geweest moet zijn en dat het rare gedeelte waar ik nu in zit Hypogean Gaol heet.
De wel bekende snatchers. Je kunt Hypogean Gaol verkennen, maar het is aan te raden om dat te doen als je iets verder / sterker bent. Het eerste stuk waar je in de gevangenis spawnt is nog relatief veilig, maar rond de lamp zitten twee snatchers die vrij sterk zijn.

Hoe nu verder. Er zijn meerdere wegen naar rome.
spoiler:
Een van de wegen is helemaal onderaan cathedral ward waar je bent ontvoerd. Als je bent afgedaald naar beneden en door de deur meteen de eerste links neemt, en aan het einde weer links kom je bij een lift. Neem de lift en dan ben je op de goede weg.

redmaner wijzigde deze reactie 19-08-2017 00:51 (3%)

PSN: Cyredra

• dvd-linden
@redmaner: Thanks voor de tip! Ben nu weer op de goede weg. Heb heel het gebied rondom en tot Vicar Amelia schoongemaakt, dus mijn volgende taak wordt om deze te verslaan. Ik ben benieuwd!

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:37:
@redmaner: Thanks voor de tip! Ben nu weer op de goede weg. Heb heel het gebied rondom en tot Vicar Amelia schoongemaakt, dus mijn volgende taak wordt om deze te verslaan. Ik ben benieuwd!
Mocht je je interesseren voor het verhaal ban de game, dan moet je heel goed opletten tijdens de cutscene net na Amelia, als je daar iets opraapt ;)

• dvd-linden
Oke, ik heb serieus moeite met Vicar Amelia. Heeft iemand nog goede tips?

• redmaner
quote:
dvd-linden schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:30:
Oke, ik heb serieus moeite met Vicar Amelia. Heeft iemand nog goede tips?
Uiteraard, vicar amelia is zeer zwak tegen vuur. Een goed hulpmiddel is vuurpapier (fire paper). Mocht je dit item nog niet hebben, je kunt het krijgen door met Alfred te praten. Hij zit boven de ingang naar oud Yarnham. Combineer vuurpapier met een olieurn voor een nog beter effect.

Een ander item dat van pas kan komen is numbeling mist. Dit voorkomt dat Amelia gaat genezen. Dit item kun je vinden in Cathedral Ward. Spawn bij de lamp van cathedral ward en ga rechtdoor naar buiten. Bovenaan de lange trap net na het hek - die je als het goed is nu hebt geopend - zit een ladder aan de rechterkant. Bovenaan vind je 6 x numbeling mist.

Succes!

• dvd-linden
quote:
redmaner schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

Uiteraard, vicar amelia is zeer zwak tegen vuur. Een goed hulpmiddel is vuurpapier (fire paper). Mocht je dit item nog niet hebben, je kunt het krijgen door met Alfred te praten. Hij zit boven de ingang naar oud Yarnham. Combineer vuurpapier met een olieurn voor een nog beter effect.

Een ander item dat van pas kan komen is numbeling mist. Dit voorkomt dat Amelia gaat genezen. Dit item kun je vinden in Cathedral Ward. Spawn bij de lamp van cathedral ward en ga rechtdoor naar buiten. Bovenaan de lange trap net na het hek - die je als het goed is nu hebt geopend - zit een ladder aan de rechterkant. Bovenaan vind je 6 x numbeling mist.

Succes!
Die numbeling mist had ik gevonden, maar heb ik nog niet gebruikt. Klopt het dat zodra ze wit licht geeft zichzelf aan het healen is?

En wat die fire paper betreft, daar heb ik er nog maar 1 van. Ik zag dat je die met insight kan kopen, maar daar heb ik ook niet super veel van (8 nu nog). Is er nog een andere manier om daaraan te komen?

En misschien nog tactieken voor tijdens het gevecht? Achter haar komen lukt me niet goed, want telkens als ik dat probeer jumpt ze een stuk naar achteren waardoor ik meteen in de gevarenzone zit. Verder vind ik het moeilijk om een balans te vinden tussen afstand bewaren en dichtbij genoeg blijven om damage te doen. Ik speel met de extended versie van de axe.

• redmaner
quote:
dvd-linden schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:31:
[...]

Die numbeling mist had ik gevonden, maar heb ik nog niet gebruikt. Klopt het dat zodra ze wit licht geeft zichzelf aan het healen is?

En wat die fire paper betreft, daar heb ik er nog maar 1 van. Ik zag dat je die met insight kan kopen, maar daar heb ik ook niet super veel van (8 nu nog). Is er nog een andere manier om daaraan te komen?

En misschien nog tactieken voor tijdens het gevecht? Achter haar komen lukt me niet goed, want telkens als ik dat probeer jumpt ze een stuk naar achteren waardoor ik meteen in de gevarenzone zit. Verder vind ik het moeilijk om een balans te vinden tussen afstand bewaren en dichtbij genoeg blijven om damage te doen. Ik speel met de extended versie van de axe.
Ze gaat genezen als ze rechtop gaat zitten en inderdaad een soort van geel licht geeft. Als je numbeling mist gooit kan ze een bepaalde tijd niet genezen. Dus je hoeft het niet pas te gebruiken als ze gaat genezen, je kunt het ook preventief gebruiken.

Fire paper kun je kopen met blood echo's als je de radiant sword hunter badge hebt. Deze kun je vinden boven cathedral ward. Dit is de deur die is geopend na BSB. In plaats van naar beneden afdalen moet je dan naar boven.

Het gevecht zelf is inderdaad best lastig als je het voor de eerste keer doet. Ik raad aan een paar keer te proberen zonder items. Leer haar aanvallen een beetje.

Wat ik zelf doe is vaak wachten op een bepaalde aanval en daarna aanvallen. Ik probeer zelf altijd aan de zijkant aan te vallen. Haar arm die op de grond staat is een prima spot om aan te vallen.

Ik zag dat je ook een saw cleaver hebt? Wellicht is dit een betere keus dan de axe. Voordeel van de cleaver is dat hij untransformed serrated is (transformed weet ik niet zeker). Dit geeft een damage buff tegen beesten (amelia). De cleaver is ook iets sneller, wat ik zelf altijd wel voordeliger vind bij Amelia. Uiteraard kan een axe ook gewoon, maar wellicht nog iets om te overwegen.

• dvd-linden
Zo, Vicar Amelia en de Witch of Hemwick zijn neer.

Ik heb eerst maar Hemwick Charnel Lane doorlopen, waarna ik de Witch of Hemwick heb verslagen (de makkelijkste boss tot nu toe in mijn ogen). Vervolgens voor de ingang van de kerk van Vicar Amelia ook nog naar rechts gegaan, maar daar stuitte ik op een gesloten deur. Deze twee uitstapjes tezamen zorgde er echter wel voor dat ik dusdanig veel echoes had dat ik goed kon levellen en een hoop fire paper in kon slaan. Vervolgens Henriette gesummoned, naar Vicar Amelia gegaan en doordat zij zich voornamelijk concentreerde op Henriette kon ik met mijn brandende axe maar door blijven slaan. Binnen 1,5 à 2 minuten was ze neer geloof ik.

Vanmiddag liep ik me ontzettend te irriteren, omdat het me maar niet lukte, vanavond heb ik weer twee boss fights geklaard; het kan verkeren. Nu ben ik in the forbidden woods aangekomen...
quote:
Scrisissszzz schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:56:
[...]

Mocht je je interesseren voor het verhaal ban de game, dan moet je heel goed opletten tijdens de cutscene net na Amelia, als je daar iets opraapt ;)
Ik heb goed opgelet, maar kan er nog niet veel van maken. Zal het filmpje op YouTube nog eens een keer kijken.

dvd-linden wijzigde deze reactie 20-08-2017 23:16 (18%)

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:11:

Ik heb eerst maar Hemwick Charnel Lane doorlopen, waarna ik de Witch of Hemwick heb verslagen (de makkelijkste boss tot nu toe in mijn ogen). Vervolgens voor de ingang van de kerk van Vicar Amelia ook nog naar rechts gegaan, maar daar stuitte ik op een gesloten deur. Deze twee uitstapjes tezamen zorgde er echter wel voor dat ik dusdanig veel echoes had dat ik goed kon levellen en een hoop fire paper in kon slaan. Vervolgens Henriette gesummoned, naar Vicar Amelia gegaan en doordat zij zich voornamelijk concentreerde op Henriette kon ik met mijn brandende axe maar door blijven slaan. Binnen 1,5 à 2 minuten was ze neer geloof ik.

Vanmiddag liep ik me ontzettend te irriteren, omdat het me maar niet lukte, vanavond heb ik weer twee boss fights geklaard; het kan verkeren. Nu ben ik in the forbidden woods aangekomen...

[...]

Ik heb goed opgelet, maar kan er nog niet veel van maken. Zal het filmpje op YouTube nog eens een keer kijken.
Het filmpje is ook maar een fractie van het hele verhaal. Snap dat je t niet snapt ;)

Het verhaal is sowieso een beetje gissen omdat From nooit het hele verhaal uit de doeken heeft gedaan. Dat is ook wel tof vind ik.

https://www.google.nl/amp...nalized_and_revised_with/

Lees het docu in deze link maar eens. The Paleblood Hunt. Geschreven door een fan/speler. Erg gaaf om te weten dat From zelf heeft gezegd dat dit allemaal heel veel in de buurt komt.

Het is wel een lang verhaal haha dus je moet er zin in hebben...

• dvd-linden
quote:
Scrisissszzz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:37:
[...]

Het filmpje is ook maar een fractie van het hele verhaal. Snap dat je t niet snapt ;)

Het verhaal is sowieso een beetje gissen omdat From nooit het hele verhaal uit de doeken heeft gedaan. Dat is ook wel tof vind ik.

https://www.google.nl/amp...nalized_and_revised_with/

Lees het docu in deze link maar eens. The Paleblood Hunt. Geschreven door een fan/speler. Erg gaaf om te weten dat From zelf heeft gezegd dat dit allemaal heel veel in de buurt komt.

Het is wel een lang verhaal haha dus je moet er zin in hebben...
Thanks, ik zal het zeker eens bekijken. Ben stiekem toch wel benieuwd hoe het verhaal in elkaar steekt.

quote:
dvd-linden schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:11:

Vervolgens voor de ingang van de kerk van Vicar Amelia ook nog naar rechts gegaan, maar daar stuitte ik op een gesloten deur.
Congrats met je boss kills d:)b

Bij dat rechterpad, hoe ervaarde je het gevecht met de twee hunters die daar staan? (waaronder die ene met z'n unlimited ammo in z'n gun)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• dvd-linden
quote:
dvdkiwi schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:16:
[...]

Congrats met je boss kills d:)b

Bij dat rechterpad, hoe ervaarde je het gevecht met de twee hunters die daar staan? (waaronder die ene met z'n unlimited ammo in z'n gun)
Thanks!

Dat ervaarde ik als lastig, en dan vooral die hunter met zijn unlimited ammo. In eerste instantie kwam ik daar ook niet doorheen (voordat ik Hemwick Charnel Lane ging doen). Nadat ik HCL had afgerond lukte het me wel, maar ik zal niet gaan beweren dat het heel easy was.

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Thanks!

Dat ervaarde ik als lastig, en dan vooral die hunter met zijn unlimited ammo. In eerste instantie kwam ik daar ook niet doorheen (voordat ik Hemwick Charnel Lane ging doen). Nadat ik HCL had afgerond lukte het me wel, maar ik zal niet gaan beweren dat het heel easy was.
Eerste paar keer me enorm aan geirriteerd aan die gasten. Tip: Als je ze weer moet doen niet rechts die trap afrennen maar links helemaal in de hoek van de gebouwen afspringen. Dan kun je achter die knakker met zn Saw Spear sneaken en in ieder geval een visceral op zn dag gooien. De bomen zijn ook handig om zijn schoten te ontwijken. Als je niet te ver naar de andere hunter gaat, kun je als de ene ligt ook sneaky achter de andere komen en een visceral doen :)

• dvd-linden
quote:
Scrisissszzz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Eerste paar keer me enorm aan geirriteerd aan die gasten. Tip: Als je ze weer moet doen niet rechts die trap afrennen maar links helemaal in de hoek van de gebouwen afspringen. Dan kun je achter die knakker met zn Saw Spear sneaken en in ieder geval een visceral op zn dag gooien. De bomen zijn ook handig om zijn schoten te ontwijken. Als je niet te ver naar de andere hunter gaat, kun je als de ene ligt ook sneaky achter de andere komen en een visceral doen :)
Bedankt voor de tip! Zijn dit eigenlijk nog speciale figuren of zo? Of moet ik daar zelf maar achter zien te komen?

quote:
Scrisissszzz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Appeltje eitje!

Edit: @dvd-linden Dat zijn in ieder geval Yahar'gul hunters, gezien de set die ze dragen. Over hen zelf is volgens mij niet veel bekend, maar dit wordt gezegd over de attire die ze dus dragen.
quote:
"Iron helmet worn by hunters of the Unseen Village.
Removing the hood reveals something reminiscent of a warrior of a previous age.
This headwear is made of metal, a rarity for hunter garb, and has high defense, but only against physical attacks."

"Thick black pullover/gloves/trousers worn by hunters of the Unseen Village.
The hunters of Yahar'gul answer to the village's founders, the School of Mensis. Hunters in name only, these kidnappers blend into the night wearing this attire.
Designed primarily to defend from physical attacks, the binding of thick rope serves both to protect its wearer, and restrain his foes."
Als je die 2 hunters lastig vond, kun je je borst maken voor de laatste hunter in de quest van Eileen, mocht je zover komen (ik heb de quest de eerste paar keer gemist). Die is volgens velen zelfs lastiger dan de gemiddelde boss fight.

Zie http://bloodborne.wiki.fe.../Bloody+Crow+of+Cainhurst voor meer info (bevat wellicht spoilers).

bram1984 wijzigde deze reactie 21-08-2017 15:11 (47%)

• Scrisissszzz
quote:
bram1984 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Appeltje eitje!

[video]

Edit: @dvd-linden Dat zijn in ieder geval Yahar'gul hunters, gezien de set die ze dragen. Over hen zelf is volgens mij niet veel bekend, maar dit wordt gezegd over de attire die ze dus dragen.

[...]

Als je die 2 hunters lastig vond, kun je je borst maken voor de laatste hunter in de quest van Eileen, mocht je zover komen (ik heb de quest de eerste paar keer gemist). Die is volgens velen zelfs lastiger dan de gemiddelde boss fight.

Zie http://bloodborne.wiki.fe.../Bloody+Crow+of+Cainhurst voor meer info (bevat wellicht spoilers).
Komt ie weer aan met z'n NG++++ OP character :P

Scrisissszzz wijzigde deze reactie 21-08-2017 16:03 (4%)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Even weer wat tijd gevonden om BB te spelen, na wat flink oefenen ging die Father Gascoigne toch neer. De 3e phase is mij een partij vervelend maar uiteindelijk kreeg ik hem toch door (min of meer). Die tiny music box heb ik tijdens p3 1x gebruikt maar vervolgens heb ik het ding maar links laten liggen gezien die gast nogal snel is. Ook mijn molotov cocktails waren op... :/

Omdat een video meer zegt dan een paar woorden, hieronder de gare kill :+

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Yeah! Heel wat pogingen gekost, maar uiteindelijk Darkbeast Paarl neer gekregen! Zo super blij, de tactiek is direct als je op hem afstormt ( zn eerste charge dus) op zn hoofd inhakken, en dan de poten. Als je hem zo een keer neerkrijgt, hem blijven 'stunlocken'. Op een of andere manier was hij de hele tijd superagressief bij mij en kreeg ik geen enkele kans, totdat ik dus in het begin een paar klappen op zn kop uitdeelde...
Helaas geen filmpje, ik drukte per ongeluk op record NA hem neergekregen te hebben. :(

Thrace Grumble wijzigde deze reactie 21-08-2017 23:02 (9%)

quote:
Thrace Grumble schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:01:
Yeah! Heel wat pogingen gekost, maar uiteindelijk Darkbeast Paarl neer gekregen! Zo super blij, de tactiek is direct als je op hem afstormt ( zn eerste charge dus) op zn hoofd inhakken, en dan de poten. Als je hem zo een keer neerkrijgt, hem blijven 'stunlocken'. Op een of andere manier was hij de hele tijd superagressief bij mij en kreeg ik geen enkele kans, totdat ik dus in het begin een paar klappen op zn kop uitdeelde...
Helaas geen filmpje, ik drukte per ongeluk op record NA hem neergekregen te hebben. :(
Je weet dat de PS4 sowieso de laatste 15 minuten opneemt en je dus nooit handmatig op record moet drukken?

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

quote:
bram1984 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:09:
[...]

Je weet dat de PS4 sowieso de laatste 15 minuten opneemt en je dus nooit handmatig op record moet drukken?
Yep, maar dan moet je de clip saven via de share knop/menu. Drukte toen per ongeluk twee keer op de knop, wat bij mij ingesteld staat als start recording :F

• TheProf82
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:42
Gister Amelia en Hemwick neer. Productieve sessie. Heb ook meteen Ludwigs holy blade gekocht, krachtig wapen. Ik merk wel dat ik nooit insight uitgeef; komt er een moment dat dit echt benodigd is? Heb veel insight en ook nog 14 madmans, samen 30+ denk ik.

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16:36
quote:
TheProf82 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:36:
Gister Amelia en Hemwick neer. Productieve sessie. Heb ook meteen Ludwigs holy blade gekocht, krachtig wapen. Ik merk wel dat ik nooit insight uitgeef; komt er een moment dat dit echt benodigd is? Heb veel insight en ook nog 14 madmans, samen 30+ denk ik.
Ik heb mijn Insights eigenlijk alleen gebruikt voor summons bij bosses en een keer iets kopen bij de Messengers, verder niet.

• TheProf82
Ok beetje nutteloos dan :P

• Scrisissszzz
quote:
Insight is op zich relaxed om fire paper, bolt paper enz te kopen. Ik heb er ook vaker shards voor gekocht omdat ik wapens wilde upgraden. En je hebt het nodig om te summonen. Niet compleet nutteloos dus :)

• TheProf82
quote:
Scrisissszzz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:20:
[...]

Insight is op zich relaxed om fire paper, bolt paper enz te kopen. Ik heb er ook vaker shards voor gekocht omdat ik wapens wilde upgraden. En je hebt het nodig om te summonen. Niet compleet nutteloos dus :)
Oh, wist niet dat ik er shards van kon kopen. Is het 'slim' om dan twin blood shards te kopen om mijn ludwig blade van 4 naar 6 up te graden?

• Scrisissszzz
quote:
TheProf82 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:36:
[...]

Oh, wist niet dat ik er shards van kon kopen. Is het 'slim' om dan twin blood shards te kopen om mijn ludwig blade van 4 naar 6 up te graden?
Waarom niet, als je genoeg insight hebt en er verder niks mee doet. maar twin shards komen wel pas op een bepaald punt in de shop. Je moet een bepaalde baas halen volgens mij. maar je komt in de game zelf ook wel genoeg shards tegen hoor.

quote:
Gister Amelia en Hemwick neer. Productieve sessie. Heb ook meteen Ludwigs holy blade gekocht, krachtig wapen.
Netjes! Hoe vaak deed je over Amelia?
Ludwigs Holy Blade kun je niet fout mee gaan; erg fijn en sterk wapen! 8)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

quote:
TheProf82 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:36:
[...]

Hoe sneller je je wapen kunt upgraden, hoe beter. Sowieso kun je insight goed gebruiken om bolt en fire paper te kopen.

Ook is het in latere gebieden aan te raden om helemaal geen insight te hebben, vanwege frenzy.

• TheProf82
quote:
dvdkiwi schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:08:
[...]

Netjes! Hoe vaak deed je over Amelia?
Ludwigs Holy Blade kun je niet fout mee gaan; erg fijn en sterk wapen! 8)
Ik deed haar in 3 pogingen, net als helmick. Tot op dit moment nog geen idee wat dat voor fight is, lol. Ik rende gewoon rondjes en viel een hulpeloos beest aan die dan weer verdween. Het was close, maar ik had dan ook geen tactiek.

Amelia was best gemakkelijk; als ze een grote aanval doet dodge je langs haar en sta je (schuin) achter haar. Dan deed ik een charged R2 (Ludwigs holy blade) en was regelmatig een ledemaat stuk. Dan naar voren lopen en visceral, dit samen was al 25% van haar health ofzo. Ik merkte vrij weinig van haar final form zeg maar, erg straight-forward gevecht.

Maar...ik ben dan ook al level 40. Heb erg veel verkend en rustig gespeeld; maar dan blijf ik denk ik de hele run doen. Wel fijn om eindelijk cathedral ward te verlaten, ik heb dat gebied zoveel gespeeld nu.

• Scrisissszzz
quote:
TheProf82 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Ik deed haar in 3 pogingen, net als helmick. Tot op dit moment nog geen idee wat dat voor fight is, lol. Ik rende gewoon rondjes en viel een hulpeloos beest aan die dan weer verdween. Het was close, maar ik had dan ook geen tactiek.

Amelia was best gemakkelijk; als ze een grote aanval doet dodge je langs haar en sta je (schuin) achter haar. Dan deed ik een charged R2 (Ludwigs holy blade) en was regelmatig een ledemaat stuk. Dan naar voren lopen en visceral, dit samen was al 25% van haar health ofzo. Ik merkte vrij weinig van haar final form zeg maar, erg straight-forward gevecht.

Maar...ik ben dan ook al level 40. Heb erg veel verkend en rustig gespeeld; maar dan blijf ik denk ik de hele run doen. Wel fijn om eindelijk cathedral ward te verlaten, ik heb dat gebied zoveel gespeeld nu.
0 insight is bij de Witch wel handig ;)

spoiler:
Als je bij de fight aankomt, gebruik dan een bold hunters mark. Ga naar de dream en maak je insight op. Als je terugkomt bij de fight met 0 insight, spawnen die nightmare vijanden niet. Dan kun je op je gemak losgaan op de witches :)

• dvd-linden
quote:
vhal schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:09:
Even weer wat tijd gevonden om BB te spelen, na wat flink oefenen ging die Father Gascoigne toch neer. De 3e phase is mij een partij vervelend maar uiteindelijk kreeg ik hem toch door (min of meer). Die tiny music box heb ik tijdens p3 1x gebruikt maar vervolgens heb ik het ding maar links laten liggen gezien die gast nogal snel is. Ook mijn molotov cocktails waren op... :/

Omdat een video meer zegt dan een paar woorden, hieronder de gare kill :+

[video]
Ik vind hem niet zo gaar hoor. Is toch netjes gespeeld. Misschien niet super snel, maar ik zie niet heel veel gare dingen. Tuurlijk, het kan altijd beter, maar dat geldt voor mijn boss fights ook. Uiteindelijk gaat het erom dat ze verslagen worden. En als ik de video zo zie lijkt het bij dit gevecht toch dat je het aardig onder controle had.
quote:
Scrisissszzz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

0 insight is bij de Witch wel handig ;)

spoiler:
Als je bij de fight aankomt, gebruik dan een bold hunters mark. Ga naar de dream en maak je insight op. Als je terugkomt bij de fight met 0 insight, spwanen die nightmare vijanden niet. Dan kun je op je gemak losgaan op de witches :)
Serieus? Dit zijn echt van die trucjes dat als je die weet ze de game een stuk makkelijker maken. Nou vind ik het juist wel leuk om de game de eerste keer niet op die manier door te spelen, maar erg tof dat zulk soort dingen erin zitten!

dvd-linden wijzigde deze reactie 22-08-2017 12:17 (42%)

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:15:
[...]

Ik vind hem niet zo gaar hoor. Is toch netjes gespeeld. Misschien niet super snel, maar ik zie niet heel veel gare dingen. Tuurlijk, het kan altijd beter, maar dat geldt voor mijn boss fights ook. Uiteindelijk gaat het erom dat ze verslagen worden. En als ik de video zo zie lijkt het bij dit gevecht toch dat je het aardig onder controle had.

[...]

Serieus? Dit zijn echt van die trucjes dat als je die weet ze de game een stuk makkelijker maken. Nou vind ik het juist wel leuk om de game de eerste keer niet op die manier door te spelen, maar erg tof dat zulk soort dingen erin zitten!
Die dingen wist ik in het begin echt niet hoor. Daarom zeggen we hier ook, speel de eerste keer zo blind mogelijk :)

Dit las ik ooit op reddit. Best handig als je lui die baas wilt halen in NG. Daarna kom je er toch niet meer. In NG+ en later hoef je er niet meer te komen in principe.

Dit soort trucjes zijn wel komisch vind ik :)

quote:
Scrisissszzz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:22:
[...]

Die dingen wist ik in het begin echt niet hoor. Daarom zeggen we hier ook, speel de eerste keer zo blind mogelijk :)

Dit las ik ooit op reddit. Best handig als je lui die baas wilt halen in NG. Daarna kom je er toch niet meer. In NG+ en later hoef je er niet meer te komen in principe.

Dit soort trucjes zijn wel komisch vind ik :)
Mwah als je naar Cainhurst wilt, moet je sowieso naar Hemwick. En als je daar toch bent, kun je net zo goed de makkelijkste baas van de hele game even binnen 2 minuten slopen voor de echoes en de insight. In plaats van de rune tool ligt er volgens mij ook altijd wat coldblood, ook altijd wel lekker.

• Scrisissszzz
quote:
bram1984 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:32:
[...]

Mwah als je naar Cainhurst wilt, moet je sowieso naar Hemwick. En als je daar toch bent, kun je net zo goed de makkelijkste baas van de hele game even binnen 2 minuten slopen voor de echoes en de insight. In plaats van de rune tool ligt er volgens mij ook altijd wat coldblood, ook altijd wel lekker.
Ik maak me in NG+ en verder nooit druk om echoes. Ik ga niet verder dan level 150 met mijn characters dus op een gegeven moment boeit t ook niet als ik mijn echoes kwijtraak. Heb maar 1 character, mijn eerste, destijds door geleveled hoger dan 150. Dus dan jaag ik gewoon door de main game heen om zsm bij
spoiler:
Gehrman
op de stoep te staan ;)

quote:
Scrisissszzz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Ik maak me in NG+ en verder nooit druk om echoes. Ik ga niet verder dan level 150 met mijn characters dus op een gegeven moment boeit t ook niet als ik mijn echoes kwijtraak. Heb maar 1 character, mijn eerste, destijds door geleveled hoger dan 150. Dus dan jaag ik gewoon door de main game heen om zsm bij Gehrman op de stoep te staan ;)
Mwah ik vind het wel lachen om alles gewoon te doen. Sla je dan ook Cainhurst en Nightmare Frontier over? En Paarl en BSB?

• Scrisissszzz
quote:
bram1984 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:44:
[...]

Mwah ik vind het wel lachen om alles gewoon te doen. Sla je dan ook Cainhurst en Nightmare Frontier over? En Paarl en BSB?
Heb ik met 1 character wel een paar keer gedaan ja, om zo bij NG+7 te komen. Toen gedaan om te kijken hoe sterk de vijanden dan waren. Dus toen wel alles gedaan, incl Cainhurst, Nightmare Frontier, Hypogean Gaol en Hemwick :)

• dvd-linden
Mijn gevechten met respectievelijk The Witch of Hemwick en Vicar Amelia.

• The Witch: Een heel erg lang gevecht, maar dat komt voornamelijk omdat ik me aan het concentreren was op de minions. Ik wilde namelijk niet dat er teveel kwamen dus schakelde ik deze steeds uit. Mocht ik de witch tegenkomen dan probeerde ik haar ook mee te nemen. Ik wist bijvoorbeeld niet dat er twee witches waren en had geen flauw idee waar ik me op moest focussen om haar zo snel mogelijk tegen te komen. Dus heb ik telkens maar gewacht tot ik haar weer eens zag verschijnen. Een erg lang en saai gevecht dus op deze manier, maar verslagen is verslagen.

• Vicar Amelia: Met de hulp van Henriett en het feit dat ik al level 35 of 36 was, was dit super easy. Twee keer fire paper gebruikt en zelf bijna niet geraakt. Alleen in het begin maak ik even een super knullige fout. Maar goed, was wel blij dat ze neer was.

• redmaner
Ik ben zelf maar weer eens helemaal opnieuw begonnen. Uiteindelijke doel is een Chikage build, een van mijn persoonlijke favoriete wapens. Dus gaat een flinke rush worden naar Cainhurst Castle.

Hierbij gevecht met onze grote vriend Gascoigne. Helaas tweede poging, eerste keer was dikke faal. Gouden tip: don't get cornered :-)

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:08:

• The Witch: Een heel erg lang gevecht, maar dat komt voornamelijk omdat ik me aan het concentreren was op de minions. Ik wilde namelijk niet dat er teveel kwamen dus schakelde ik deze steeds uit. Mocht ik de witch tegenkomen dan probeerde ik haar ook mee te nemen. Ik wist bijvoorbeeld niet dat er twee witches waren en had geen flauw idee waar ik me op moest focussen om haar zo snel mogelijk tegen te komen. Dus heb ik telkens maar gewacht tot ik haar weer eens zag verschijnen. Een erg lang en saai gevecht dus op deze manier, maar verslagen is verslagen.

[video]

• Vicar Amelia: Met de hulp van Henriett en het feit dat ik al level 35 of 36 was, was dit super easy. Twee keer fire paper gebruikt en zelf bijna niet geraakt. Alleen in het begin maak ik even een super knullige fout. Maar goed, was wel blij dat ze neer was.

[video]
Vond je Amelia moeilijk? Persoonlijk nooit veel moeite gehad met haar. Heb een level 4 run gedaan en toen had ik wel 2 pogingen nodig. Maar ben op zich wel blij met hoe dat gevecht ging:

• dvd-linden
quote:
Scrisissszzz schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Vond je Amelia moeilijk? Persoonlijk nooit veel moeite gehad met haar. Heb een level 4 run gedaan en toen had ik wel 2 pogingen nodig. Maar ben op zich wel blij met hoe dat gevecht ging:

[video]
Ja, heel moeilijk. Behalve op de manier waarop ik haar nu verslagen heb dan, dat was weer veel te simpel. Ik heb het gevecht waarschijnlijk niet goed aangepakt en zag later in video's dat je ook best makkelijk onder haar armen door kan dodgen waardoor je naast of achter haar terecht komt en op haar poten in kan hakken. Op die manier kan je haar stunnen geloof ik en zodra ze dan met haar kop naar beneden gaat moet je naar voren lopen en kan je een visceral doen. Maar daar kwam ik dus pas later achter. Ik bleef telkens veel te ver voor haar waardoor ik geen damage kon doen en zodra ik te dichtbij kwam liep ik telkens wel weer een keer tegen een hit aan. Daar kwam dan nog bij dat ze zich op een gegeven moment ging healen (en ik had maar 6 numbing mist, dus daar wilde ik er ook niet teveel van gebruiken) en dus kreeg ik heel moeilijk damage gedaan bij haar.

Ik heb jouw gevecht even bekeken en ik zie dus ook dat jij veel dichter op haar staat. Iedere keer als jij een aanval van haar ontwijkt kan je ook meteen veel damage uitdelen. Ik was eigenlijk continu aanvallen van haar aan het ontwijken, maar kon dan niks doen. Als een gevecht dan erg lang duurt ga je op een gegeven moment wel een keer de fout in. Knap gevecht btw!

dvd-linden wijzigde deze reactie 23-08-2017 11:37 (12%)

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Ja, heel moeilijk. Behalve op de manier waarop ik haar nu verslagen heb dan, dat was weer veel te simpel. Ik heb het gevecht waarschijnlijk niet goed aangepakt en zag later in video's dat je ook best makkelijk onder haar armen door kan dodgen waardoor je naast of achter haar terecht komt en op haar poten in kan hakken. Op die manier kan je haar stunnen geloof ik en zodra ze dan met haar kop naar beneden gaat moet je naar voren lopen en kan je een visceral doen. Maar daar kwam ik dus pas later achter. Ik bleef telkens veel te ver voor haar waardoor ik geen damage kon doen en zodra ik te dichtbij kwam liep ik telkens wel weer een keer tegen een hit aan. Daar kwam dan nog bij dat ze zich op een gegeven moment ging healen (en ik had maar 6 numbing mist, dus daar wilde ik er ook niet teveel van gebruiken) en dus kreeg ik heel moeilijk damage gedaan bij haar.

Ik heb jouw gevecht even bekeken en ik zie dus ook dat jij veel dichter op haar staat. Iedere keer als jij een aanval van haar ontwijkt kan je ook meteen veel damage uitdelen. Ik was eigenlijk continu aanvallen van haar aan het ontwijken, maar kon dan niks doen. Als een gevecht dan erg lang duurt ga je op een gegeven moment wel een keer de fout in. Knap gevecht btw!
De meeste bazen in Bloodborne kun je best agressief tegen zijn. Zo ook bij Amelia inderdaad. Dicht op haar blijven en opzij dodgen midden in de aanval, dat geeft je een opening om beetje te raggen en weer te dodgen. Vooral de wat grotere bazen kun je redelijk makkelijk ontwijken als je er dicht op staat. Dit geldt niet voor allemaal :)

Ik ben wel vanaf de eerste keer dat ik de game speelde meteen begonnen met verschillende tactieken als ik een baas niet gehaald kreeg. Zijn er genoeg waar ik toch wel aantal pogingen bij nodig had hoor. Amelia gek genoeg nooit. Als je steeds zekerder van je zaak bent, kun je ook Beast blood pellets gaan gebruiken, dat deed ik in die video ook. Dan bouw je een meter op en hoe hoger die is hoe meer damage je doet. Nadeel ervan is dat je defense omlaag gaat dus hits doen wel meer pijn. Maar die extra damage kan je zeker net die edge geven :)

Ik ben benieuwd wat je van de volgende baas gaat vinden, niet om je te ontmoedigen maar die vond ik de eerste keer echt lastig. Maar wel erg tof gevecht vind ik altijd.

quote:
dvd-linden schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:08:

[video]
Lekker agressief! >:)
En wat een schattig levensbalkje :>

Met de hulp van een (npc) hunter worden de meeste bossfights inderdaad al snel té simpel, puur vanwege het feit dat de vijand zich veelal op de ander lijkt te focussen waardoor jij vrij spel hebt om te slaan. En dan maakt die extra health van de boss ook niet echt uit.
*Kiwi moet toegeven dat ie in Dark Souls III ook regelmatig summons heeft ingeroepen hoor.

Loop je altijd met de verlengde versie van je Axe rond? Probeer ook eens de korte variant; daar kun je lekker snelle R1 combo's mee maken en je kunt erg dicht bij vijanden blijven. Ook kosten die slagen minder stamina dan de slagen van de lange variant. Beetje variëren is leuk ;)

• dvd-linden
quote:
Scrisissszzz schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:08:
[...]

De meeste bazen in Bloodborne kun je best agressief tegen zijn. Zo ook bij Amelia inderdaad. Dicht op haar blijven en opzij dodgen midden in de aanval, dat geeft je een opening om beetje te raggen en weer te dodgen. Vooral de wat grotere bazen kun je redelijk makkelijk ontwijken als je er dicht op staat. Dit geldt niet voor allemaal :)

Ik ben wel vanaf de eerste keer dat ik de game speelde meteen begonnen met verschillende tactieken als ik een baas niet gehaald kreeg. Zijn er genoeg waar ik toch wel aantal pogingen bij nodig had hoor. Amelia gek genoeg nooit. Als je steeds zekerder van je zaak bent, kun je ook Beast blood pellets gaan gebruiken, dat deed ik in die video ook. Dan bouw je een meter op en hoe hoger die is hoe meer damage je doet. Nadeel ervan is dat je defense omlaag gaat dus hits doen wel meer pijn. Maar die extra damage kan je zeker net die edge geven :)

Ik ben benieuwd wat je van de volgende baas gaat vinden, niet om je te ontmoedigen maar die vond ik de eerste keer echt lastig. Maar wel erg tof gevecht vind ik altijd.
Het klopt dat ik die agressie regelmatig mis. Toch een tikje te terughoudend denk ik. Maar goed, het is sowieso goed om te weten voor een NG+ sessie, dus dan zal ik Cleric Beast en Vicar Amelia sowieso anders aan gaan pakken. Wil die laatste natuurlijk ook wel een keer verslaan zonder hulp.

Ik heb ook wel een aantal verschillende tactieken geprobeerd, dus afgewisseld tussen dicht erop en ver er vandaan, maar bij beide kwam ik er niet doorheen. Misschien hielp het ook niet mee dat ik me op een gegeven moment ging ergeren. En het kan ook zo zijn dat ik gewoon een off-day had (of eigenlijk middag, want 's avonds speelde ik voor mijn gevoel weer een stuk beter; 's middags lukte echter niks voor mijn gevoel). Dat van die Beast Blood Pellets had ik gelezen, maar eigenlijk heb ik nog nooit overwogen om ze in te zetten. Hecht toch wel een hoop waarde aan mijn defense haha. Maar mooi om te zien hoe jij ze op een juiste manier gebruikt in dat gevecht.

Ow ja, ik ben ook erg benieuwd naar wat voor bosses ik nog tegen ga komen. Nou laat ik mezelf niet heel snel ontmoedigen, heb Trackmania ook uitgespeeld namelijk. Alleen soms is het beter om even te stoppen of een ander pad te kiezen als je echt gefrustreerd raakt of je gaat ergeren aan een gevecht. Voor dat laatste heb ik dus gekozen toen ik merkte dat ik Vicar Amelia niet neer kreeg. Nou was het wel een beetje een lousy manier om zo te winnen, maar ach.
quote:
dvdkiwi schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:21:
[...]

Lekker agressief! >:)
En wat een schattig levensbalkje :>

Met de hulp van een (npc) hunter worden de meeste bossfights inderdaad al snel té simpel, puur vanwege het feit dat de vijand zich veelal op de ander lijkt te focussen waardoor jij vrij spel hebt om te slaan. En dan maakt die extra health van de boss ook niet echt uit.
*Kiwi moet toegeven dat ie in Dark Souls III ook regelmatig summons heeft ingeroepen hoor.

Loop je altijd met de verlengde versie van je Axe rond? Probeer ook eens de korte variant; daar kun je lekker snelle R1 combo's mee maken en je kunt erg dicht bij vijanden blijven. Ook kosten die slagen minder stamina dan de slagen van de lange variant. Beetje variëren is leuk ;)
Het grappige is dat ik Alfred in het gevecht met Blood-starved Beast juist in de weg vond lopen. Maar misschien had dat ermee te maken dat dat gevecht een soort van gechoreografeerde dans is zoals bram1984 het mooi omschreef. En dan moet ik me volledig op de boss kunnen focussen en niet last hebben van iemand anders die er rondloopt. In dit gevecht daarentegen kon ik lekker achter Amelia blijven en inhakken. Maar goed, de ene keer pakt het misschien beter uit dan de andere keer. Ik moet wel zeggen dat ik iets trotser op mezelf ben als ik het alleen heb gedaan hoor :D.

Uhm, nee niet altijd. Tijdens normale gevechten loop ik best vaak met de korte variant rond juist, omdat je daar snel mee kan hakken. Maar zodra er meerdere vijanden tegelijk komen (zoals in dat gevecht met de Witch) vind ik het wel handig om die R2 attack te doen van de extended version. En in gevechten waar ik wat afstand wil houden vind ik die langere versie ook wel handig. Maar goed, misschien heeft dat ook te maken met mijn niet al te agressieve manier van spelen.

Edit: Heel de avond in the Forbidden Woods gebivakkeerd. Ik moet zeggen dat het behoorlijk groot is en dat het de eerste keer best een beetje een doolhof is, maar ik denk het nu aardig onder de knie te hebben en ik denk dat ik er nu mijn weg wel weet te vinden. Ben iig bij the Shadow of Yharnam aangekomen, hierna ben ik ermee gestopt voor vandaag. Is dit de boss die je bedoelde Scrisissszzz? Heb er in ieder geval nog niet tegen gevochten, dus dat ga ik de volgende keer doen.

dvd-linden wijzigde deze reactie 23-08-2017 22:50 (5%)

• redmaner
quote:
dvd-linden schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:37:
Edit: Heel de avond in the Forbidden Woods gebivakkeerd. Ik moet zeggen dat het behoorlijk groot is en dat het de eerste keer best een beetje een doolhof is, maar ik denk het nu aardig onder de knie te hebben en ik denk dat ik er nu mijn weg wel weet te vinden. Ben iig bij the Shadow of Yharnam aangekomen, hierna ben ik ermee gestopt voor vandaag. Is dit de boss die je bedoelde Scrisissszzz? Heb er in ieder geval nog niet tegen gevochten, dus dat ga ik de volgende keer doen.
The forbidden woods is een van de grootste gebieden in het spel, en naar mijn mening een van de minste gebieden. Vooral dat laatste stuk. De Shadow of Yarnham is een echte uitdaging. Niet zozeer omdat ze enorm moeilijk zijn, maar omdat het 3 tegen 1 is en dus vraagt om een andere aanpak. Veel succes!

Na de shadow is het trouwens een goed moment om terug te keren naar Hypogean Gaol en daar de boel te verkennen. Daar zit nog interessante loot, een NPC en een bossfight.

Ik ben zelf weer verder gegaan met mijn chikage avontuur. Eerst Blood starved beast gemold in old Yarnham. Moet zeggen dat dit toch een van mijn favoriete boss fights is. Toen ik hem (of haar?) voor het eerst tegen kwam heb ik er wel 10 keer over gedaan, tegenwoordig heb ik de dans aardig onder de knie haha.

Daarna uiteraard Vicar Amelia aangepakt. Ging zoals gewoonlijk de eerste keer meteen mis. Te greedy en meteen afgeslacht. Tweede keer gelukt, fire paper met olie doet wonderen. Moet toegeven dat ik op het einde van het gevecht weer te greedy was en daardoor bijna voor een derde keer het gevecht moest aangaan. Dus nog een gouden tip; don't be too greedy :-)

Ik heb daarna naar Hemwick gegaan en daarna meteen naar Cainhurst. Martyr Logarius verslagen met een co-operator aangezien ik zwaar underleveled ben voor solo. Het had wellicht solo gekund maar dat duurde te lang.

Nu staat mij een fijne grind van 50.000 blood echoes te wachten om de Chikage te kopen woohoo.

redmaner wijzigde deze reactie 24-08-2017 01:26 (4%)

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Het klopt dat ik die agressie regelmatig mis. Toch een tikje te terughoudend denk ik. Maar goed, het is sowieso goed om te weten voor een NG+ sessie, dus dan zal ik Cleric Beast en Vicar Amelia sowieso anders aan gaan pakken. Wil die laatste natuurlijk ook wel een keer verslaan zonder hulp.

Ik heb ook wel een aantal verschillende tactieken geprobeerd, dus afgewisseld tussen dicht erop en ver er vandaan, maar bij beide kwam ik er niet doorheen. Misschien hielp het ook niet mee dat ik me op een gegeven moment ging ergeren. En het kan ook zo zijn dat ik gewoon een off-day had (of eigenlijk middag, want 's avonds speelde ik voor mijn gevoel weer een stuk beter; 's middags lukte echter niks voor mijn gevoel). Dat van die Beast Blood Pellets had ik gelezen, maar eigenlijk heb ik nog nooit overwogen om ze in te zetten. Hecht toch wel een hoop waarde aan mijn defense haha. Maar mooi om te zien hoe jij ze op een juiste manier gebruikt in dat gevecht.

Ow ja, ik ben ook erg benieuwd naar wat voor bosses ik nog tegen ga komen. Nou laat ik mezelf niet heel snel ontmoedigen, heb Trackmania ook uitgespeeld namelijk. Alleen soms is het beter om even te stoppen of een ander pad te kiezen als je echt gefrustreerd raakt of je gaat ergeren aan een gevecht. Voor dat laatste heb ik dus gekozen toen ik merkte dat ik Vicar Amelia niet neer kreeg. Nou was het wel een beetje een lousy manier om zo te winnen, maar ach.

[...]

Het grappige is dat ik Alfred in het gevecht met Blood-starved Beast juist in de weg vond lopen. Maar misschien had dat ermee te maken dat dat gevecht een soort van gechoreografeerde dans is zoals bram1984 het mooi omschreef. En dan moet ik me volledig op de boss kunnen focussen en niet last hebben van iemand anders die er rondloopt. In dit gevecht daarentegen kon ik lekker achter Amelia blijven en inhakken. Maar goed, de ene keer pakt het misschien beter uit dan de andere keer. Ik moet wel zeggen dat ik iets trotser op mezelf ben als ik het alleen heb gedaan hoor :D.

Uhm, nee niet altijd. Tijdens normale gevechten loop ik best vaak met de korte variant rond juist, omdat je daar snel mee kan hakken. Maar zodra er meerdere vijanden tegelijk komen (zoals in dat gevecht met de Witch) vind ik het wel handig om die R2 attack te doen van de extended version. En in gevechten waar ik wat afstand wil houden vind ik die langere versie ook wel handig. Maar goed, misschien heeft dat ook te maken met mijn niet al te agressieve manier van spelen.

Ja die baas bedoelde ik. Daar had ik de eerste keer dat ik Bloodborne meer moeite mee dan de bazen die ervoor komen.

• dvd-linden
quote:
redmaner schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 00:28:
[...]

The forbidden woods is een van de grootste gebieden in het spel, en naar mijn mening een van de minste gebieden. Vooral dat laatste stuk. De Shadow of Yarnham is een echte uitdaging. Niet zozeer omdat ze enorm moeilijk zijn, maar omdat het 3 tegen 1 is en dus vraagt om een andere aanpak. Veel succes!

Na de shadow is het trouwens een goed moment om terug te keren naar Hypogean Gaol en daar de boel te verkennen. Daar zit nog interessante loot, een NPC en een bossfight.
Het is inderdaad een groot gebied en niet super enerverend, maar vind het wel een leuke afwisseling met al die kerken en dat stedelijke. Ik werd alleen op een gegeven moment al die slang vijanden wel beu. Ik heb nog geen idee hoe die boss wordt, ik liep er rond en ineens verschenen ze met z'n 3en. Ik had behoorlijk wat echoes, dus ben hem maar gesmeerd mbv een Bold Hunter's Mark. Thanks in ieder geval!

Dat was ook mijn plan. Eerst deze boss maar eens neer zien te krijgen en daarna verder in Hypogean Gaol. Ik verwacht dat het nu een stuk beter zal gaan aangezien ik een behoorlijk stuk sterker ben.

Nice fights btw! Je kwam alleen bij Amelia aan het einde wel goed weg ja :D. Wat dacht je? Ik vlieg er gewoon vol in haha.
quote:
Scrisissszzz schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:59:
[...]

Ja die baas bedoelde ik. Daar had ik de eerste keer dat ik Bloodborne meer moeite mee dan de bazen die ervoor komen.
Oke, ik ben heel benieuwd. 3 tegelijk is natuurlijk wel iets anders, dus we gaan het zien.

@dvd-linden Na de boss in het bos (pun intended) kun je net zo goed nog een stukje doorlopen. :)
Je fietst er aardig snel doorheen @dvd-linden :D
d:)b

• Scrisissszzz
quote:
Met al het support van ons snap ik dat wel ;)

• dvd-linden
quote:
bram1984 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:21:
@dvd-linden Na de boss in het bos (pun intended) kun je net zo goed nog een stukje doorlopen. :)
Ik zal het onthouden. Eerst maar eens zien of ik die 3 een kopje kleiner kan maken.
quote:
Volgende week ga ik op vakantie, dus dan komt het even op pauze te staan. Maar het bevalt erg goed tot nu toe, dus vandaar dat ik steeds de neiging heb om verder te spelen. Ben vooral erg benieuwd naar de boss fights die ik nog voor de kiezen ga krijgen.
quote:
Scrisissszzz schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:45:
[...]

Met al het support van ons snap ik dat wel ;)
:Y oOo _/-\o_

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:27:
[...]

Ik zal het onthouden. Eerst maar eens zien of ik die 3 een kopje kleiner kan maken.

[...]

Volgende week ga ik op vakantie, dus dan komt het even op pauze te staan. Maar het bevalt erg goed tot nu toe, dus vandaar dat ik steeds de neiging heb om verder te spelen. Ben vooral erg benieuwd naar de boss fights die ik nog voor de kiezen ga krijgen.

[...]

:Y oOo _/-\o_
Ik zou wel vóór de baas na de Shadow Hypogean Gaol doen! Later kom je er vanzelf achter waarom :)

En fijne vakantie alvast :)

• Scrisissszzz
quote:
nope...:

spoiler:
Als hij na Shadow of Yarnham doorgaat en Rom verslaat, kan hij niet meer naar Hypgean Gaol zoals het nu is. Dan kom je er als t Yahar'gul is.

@Scrisissszzz Oké ik wist niet eens dat er een verschil was?

• redmaner
quote:
bram1984 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:49:
@Scrisissszzz Oké ik wist niet eens dat er een verschil was?
spoiler:
Het gebied is hetzelfde, alleen de enemies en bepaalde static loot is anders. De tonitrus kun je op beide momenten vinden op dezelfde plek, alhoewel het natuurlijk wel meer moeite kost om hem na Rom te bemachtigen.

Als ik het me goed herinner kun je na Rom niet meer Adella vinden in de kelder, mocht je iedereen veilig willen stellen.

Ook zitten er 3 hunter NPC's die je volledig kan ontwijken (als je wil) als je de shortcut eerder hebt geopend. Uiteraard zitten er ook andere enemies, alle snatchers zijn dood en zijn vervangen door belvrouwtjes en wandelende lijkenkisten.

En laten we Darkbeast paarl niet vergeten, alhoewel je hem ook na Rom kan verslaan vind ik hem zelf altijd een beetje saai omdat je dan vaak toch al wat sterker bent.

Al met al zeker de moeite waard om voor Rom Hypogean Gaol te verkennen.

• Scrisissszzz
quote:
redmaner schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:01:
[...]

spoiler:
Het gebied is hetzelfde, alleen de enemies en bepaalde static loot is anders. De tonitrus kun je op beide momenten vinden op dezelfde plek, alhoewel het natuurlijk wel meer moeite kost om hem na Rom te bemachtigen.

Als ik het me goed herinner kun je na Rom niet meer Adella vinden in de kelder, mocht je iedereen veilig willen stellen.

Ook zitten er 3 hunter NPC's die je volledig kan ontwijken (als je wil) als je de shortcut eerder hebt geopend. Uiteraard zitten er ook andere enemies, alle snatchers zijn dood en zijn vervangen door belvrouwtjes en wandelende lijkenkisten.

En laten we Darkbeast paarl niet vergeten, alhoewel je hem ook na Rom kan verslaan vind ik hem zelf altijd een beetje saai omdat je dan vaak toch al wat sterker bent.

Al met al zeker de moeite waard om voor Rom Hypogean Gaol te verkennen.
Een stuk uitgebreider dan mijn uitleg, maar inderdaad, om deze redenen :)

En om de achtergrond muziek!

• dvd-linden
Zo, the Shadow of Yharnam ging in mijn vijfde poging neer. Best lastig, omdat je niet echt kan locken en 3 verschillende vijanden in de gaten moet houden, maar al met al best goed te doen. Zal de video later nog even uploaden. En voor @dvdkiwi: ik heb het gevecht grotendeels met de korte versie van mijn axe gedaan, dus ik hoop dat je tevreden bent 8).

Vervolgens doorgelopen en ik verbaasde me erover hoe snel ik weer een lamp tegenkwam. Bleek ik dus in Byrgenwerth aangekomen te zijn. Hier even rondgelopen, een paar vijanden verslagen waarna ik het huis inging en al gewaarschuwd werd voor een vrouw. Dit was best een lastig gevecht, maar ook deze ging neer. Uiteindelijk heel het huis verkend en de Lunarium Key gebruikt om de deur te openen. Hier kwam ik een erg oud persoon in een rolstoel (als ik het goed heb) tegen en deze heb ik doodgemaakt waarna ik een Caryll Rune (Eye) ontving. Ik kreeg via een note het advies om een stap voorwaarts te doen en me te laten vallen in de zee/het meer. Dit heb ik niet gedaan en hierna ben ik the mansion uitgegaan en heb ik het grote schorpioenachtige beest nog verslagen. Wat een vervelende tegenstander is dat btw. Hierna heb ik Byrgenwerth verlaten, omdat ik eerst verder wil gaan in Hypogean Gaol. Net een stukje van gespeeld en vervolgens gestopt.

Ik heb overigens nog wel twee vragen:

- Ik heb een Old Hunter Bone, Beast Roar en een Empty Phantasm Shell. Deze zijn echter allemaal donker gekleurd in mijn itemlijst waardoor ik ze niet kan kiezen of er iets mee kan doen. Wat zijn dit voor items en waarom kan ik daar nog niks mee?

- En ik heb Blue Elixers en Lead Elixers. Zijn die handig om te gebruiken? Ik heb sowieso het idee dat ik een hoop items heb die ik nooit aanraak.

• redmaner
quote:
dvd-linden schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:24:
Zo, the Shadow of Yharnam ging in mijn vijfde poging neer. Best lastig, omdat je niet echt kan locken en 3 verschillende vijanden in de gaten moet houden, maar al met al best goed te doen. Zal de video later nog even uploaden. En voor @dvdkiwi: ik heb het gevecht grotendeels met de korte versie van mijn axe gedaan, dus ik hoop dat je tevreden bent 8).

Vervolgens doorgelopen en ik verbaasde me erover hoe snel ik weer een lamp tegenkwam. Bleek ik dus in Byrgenwerth aangekomen te zijn. Hier even rondgelopen, een paar vijanden verslagen waarna ik het huis inging en al gewaarschuwd werd voor een vrouw. Dit was best een lastig gevecht, maar ook deze ging neer. Uiteindelijk heel het huis verkend en de Lunarium Key gebruikt om de deur te openen. Hier kwam ik een erg oud persoon in een rolstoel (als ik het goed heb) tegen en deze heb ik doodgemaakt waarna ik een Caryll Rune (Eye) ontving. Ik kreeg via een note het advies om een stap voorwaarts te doen en me te laten vallen in de zee/het meer. Dit heb ik niet gedaan en hierna ben ik the mansion uitgegaan en heb ik het grote schorpioenachtige beest nog verslagen. Wat een vervelende tegenstander is dat btw. Hierna heb ik Byrgenwerth verlaten, omdat ik eerst verder wil gaan in Hypogean Gaol. Net een stukje van gespeeld en vervolgens gestopt.

Ik heb overigens nog wel twee vragen:

- Ik heb een Old Hunter Bone, Beast Roar en een Empty Phantasm Shell. Deze zijn echter allemaal donker gekleurd in mijn itemlijst waardoor ik ze niet kan kiezen of er iets mee kan doen. Wat zijn dit voor items en waarom kan ik daar nog niks mee?

- En ik heb Blue Elixers en Lead Elixers. Zijn die handig om te gebruiken? Ik heb sowieso het idee dat ik een hoop items heb die ik nooit aanraak.
Goede keus om eerst Hypogean Gaol te verkennen. Daar zit ook nog een leuke bossfight ergens beneden. Daarna kun je de sprong in het diepe maken, letterlijk en figuurlijk.

De old hunter bone, beast roar en empty phantasm shell zijn hunter tools. Er zijn meerdere tools die je op verschillende plekken kunt vinden. Deze tools, met uitzondering van 1tje, vereisen een minimum level in arcane. De beast roar, empty phantasm shell en old hunter bone vereisen allemaal lvl 15 arcane. Dit kunnen best handige tools zijn, maar is (naar mijn mening) nu niet een prioriteit. Andere hunter tools vereisen hogere arcane. Het gebruik van hunter tools verbruikt Quick Silver bullets, wat betekent dat je ze altijd kunt gebruiken zolang je het vereiste aantal kogels hebt (verschilt per tool).

Blue elixer zorgt ervoor dat je een soort van onzichtbaar wordt. Niet helemaal, maar bijna. Dit kan een handig hulpmiddel zijn om te sluipen om een verassingsaanval uit te voeren of juist om een vijand of vijanden te ontwijken.

Lead elixer zorgt ervoor dat je beter aanvallen kan incasseren. Aanvallen kaatsen dan een soort van van je af, en doen dan minder damage. Nadeel is dat je moeilijker kan ontwijken (dacht ik).

Het leukste en duidelijkste is om gewoon eens wat items te gebruiken. Bepaalde items werken beter voor een bepaalde build dan voor andere.

• dvd-linden
quote:
redmaner schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 01:23:
[...]

Goede keus om eerst Hypogean Gaol te verkennen. Daar zit ook nog een leuke bossfight ergens beneden. Daarna kun je de sprong in het diepe maken, letterlijk en figuurlijk.

De old hunter bone, beast roar en empty phantasm shell zijn hunter tools. Er zijn meerdere tools die je op verschillende plekken kunt vinden. Deze tools, met uitzondering van 1tje, vereisen een minimum level in arcane. De beast roar, empty phantasm shell en old hunter bone vereisen allemaal lvl 15 arcane. Dit kunnen best handige tools zijn, maar is (naar mijn mening) nu niet een prioriteit. Andere hunter tools vereisen hogere arcane. Het gebruik van hunter tools verbruikt Quick Silver bullets, wat betekent dat je ze altijd kunt gebruiken zolang je het vereiste aantal kogels hebt (verschilt per tool).

Blue elixer zorgt ervoor dat je een soort van onzichtbaar wordt. Niet helemaal, maar bijna. Dit kan een handig hulpmiddel zijn om te sluipen om een verassingsaanval uit te voeren of juist om een vijand of vijanden te ontwijken.

Lead elixer zorgt ervoor dat je beter aanvallen kan incasseren. Aanvallen kaatsen dan een soort van van je af, en doen dan minder damage. Nadeel is dat je moeilijker kan ontwijken (dacht ik).

Het leukste en duidelijkste is om gewoon eens wat items te gebruiken. Bepaalde items werken beter voor een bepaalde build dan voor andere.
Ik stond al op het punt om het stapje te zetten, maar geen flauw idee of ik dan nog terug kan naar Hypogean Gaol dus toch maar niet gedaan. Het verstand won het nog van de nieuwsgierigheid :D.

Thanks voor de info! Ik doe met bloodtinge en arcane helemaal niks tot nu toe, dus vandaar dat ik ze niet kon kiezen. Maar voor bepaalde gevechten kunnen het wel handige tools zijn zeker?

Wat je schrijft over Lead elixer klopt wel, ik geloof dat je trager wordt. Alleen ik heb tot nu toe nog totaal niet de behoefte gevoeld om één van deze twee elixers te gebruiken, vandaar dat ik het me een beetje afvroeg.

• redmaner
quote:
dvd-linden schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

Ik stond al op het punt om het stapje te zetten, maar geen flauw idee of ik dan nog terug kan naar Hypogean Gaol dus toch maar niet gedaan. Het verstand won het nog van de nieuwsgierigheid :D.

Thanks voor de info! Ik doe met bloodtinge en arcane helemaal niks tot nu toe, dus vandaar dat ik ze niet kon kiezen. Maar voor bepaalde gevechten kunnen het wel handige tools zijn zeker?

Wat je schrijft over Lead elixer klopt wel, ik geloof dat je trager wordt. Alleen ik heb tot nu toe nog totaal niet de behoefte gevoeld om één van deze twee elixers te gebruiken, vandaar dat ik het me een beetje afvroeg.
Haha, je komt er vanzelf wel achter wat er daar beneden zit.

De hunter tools kunnen handig zijn, maar zijn niet onmisbaar. De beast roar en old hunter bone zijn meer tactische hulpmiddelen. De empty phantasm shell is vergelijkbaar met fire paper, alleen voegt dan arcane damage toe aan je wapen in plaats van vuur. De situaties waar je deze tools echt moet hebben zijn heel schaars. Je kunt prima zonder. Wellicht op het einde van je playtrough als je nog wat levels over hebt.

Ik gebruik de elixers zelf ook bijna nooit, alleen blue elixer soms. Lead elixer kan handig zijn als je veel tegen andere spelers speelt (pvp). Verder is de use case daarvoor ook beperkt.

• dvd-linden
quote:
redmaner schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:51:
[...]

Haha, je komt er vanzelf wel achter wat er daar beneden zit.

De hunter tools kunnen handig zijn, maar zijn niet onmisbaar. De beast roar en old hunter bone zijn meer tactische hulpmiddelen. De empty phantasm shell is vergelijkbaar met fire paper, alleen voegt dan arcane damage toe aan je wapen in plaats van vuur. De situaties waar je deze tools echt moet hebben zijn heel schaars. Je kunt prima zonder. Wellicht op het einde van je playtrough als je nog wat levels over hebt.

Ik gebruik de elixers zelf ook bijna nooit, alleen blue elixer soms. Lead elixer kan handig zijn als je veel tegen andere spelers speelt (pvp). Verder is de use case daarvoor ook beperkt.
Nogmaals bedankt voor de info. En nou ben ik wel extra nieuwsgierig geworden naar wat daar beneden zit, maar dat komt nog wel dan.

Bij deze mijn gevecht met the Shadow of Yharnam: Ik heb veel gebruik gemaakt van de steen in het midden, omdat die steen erg handig was om als een soort van bescherming te gebruiken tegen de shadow die de fire bolts afschiet. Verder heb ik niet heel veel over het gevecht te melden. Ik vond het niet super moeilijk, maar heb voor mijn gevoel wel een paar keer geluk gehad met die slangen op het einde. Ik had hem, zoals gezegd, in 5 keer gehaald en in die 4 keer daarvoor was ik niet zo ver gekomen dat ik die grote slangen al gezien had. Vandaar dat ik wel een beetje schrok toen ze ineens kwamen, maar uiteindelijk hebben ze mij niet heel veel damage gedaan.

@dvd-linden Denk dat je het jezelf sowieso een stuk makkelijker kan maken door lock te gebruiken. Gewoon de snelste pakken en parry'en terwijl je die vlammen duden in de gaten houdt.

• dvd-linden
quote:
bram1984 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:53:
@dvd-linden Denk dat je het jezelf sowieso een stuk makkelijker kan maken door lock te gebruiken. Gewoon de snelste pakken en parry'en terwijl je die vlammen duden in de gaten houdt.
Misschien wel. Ik weet het niet, heb nog niet heel veel andere gevechten met the Shadow of Yharnam gezien. Ik kan later in dit topic nog wel eens kijken naar gevechten van anderen met the Shadow en wellicht dat ik het dan in een NG+ nog eens op een andere manier ga proberen.

Vanavond met Darkbeast Paarl gevochten. Zoals gewoonlijk had ik weer meer moeite, aangezien ook dit een grote baas is. Uiteindelijk wel zonder hulp verslagen, maar heb er zeker een poging of 20 over gedaan. Gelukkig was de lamp niet ver van hem vandaan, dus heel veel tijd heeft het in totaal niet gekost. De video hiervan zal ik ook nog wel uploaden, maar dat gaat na mijn vakantie worden.

Daarna de diepte ingedoken en daar stuitte ik in the Moonside Lake op Rom, the Vacuous Spider. Twee keer tegen gevochten en ondanks dat ik hem al voor de helft neer had heb ik hem nog niet verslagen. Maar goed, dat is een mooi klusje dat ik kan doen zodra ik weer terug ben 8).

@dvd-linden Let bij Rom vooral op de moves die ze doet voor ze die arcane aanvallen of beuk aanvallen doet. Als je die kan matchen met de aanvallen, is dat gevecht een eitje.
Heb je de Tonitrus al gevonden? Die doet het, vooral in buffed versie, wel lekker tegen Rom :)
Sowieso doet bolt damage hem wat extra pijn.

Goed bezig; geniet van je vakantie!

• Scrisissszzz
Gister weer even mijn periodieke Bloodborne verslaving gehoor moeten geven ;)

Heb een character met de Beasthunter Saif en Beast Cutter. Leuke combi die twee wapens. Had net alle dungeons gehad, de root dungeons geopend, en toen coop mensen gaan helpen. Constant binnen 30 seconden iemand gevonden. Game wordt toch nog veel gespeeld! Ik kan zoveel lol hebben, met 2 anderen in die dungeons haha! Paar leuke gehad gister ook... Twee bazen bij elkaar als mob enz haha!

Volgende even in spoiler:
spoiler:
Was ook even de research hall in gegaan. Schoot van een afstandje op die hunter, die viel niet omlaag of niks. Ik val op een gegeven moment wel dood, kom daar terug, weg hunter... Nergens te vinden, ook zijn drop niet... Is ook niet meer teruggekomen. Bug had ik nog nooit meegemaakt..

• Spunkjah
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:34
Zo dan, het was af en toe een pain in the ass, maar ben trotse eigenaar van de platinum trophy sinds vandaag!

• bassGunner
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:34
quote:
Spunkjah schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:33:
Zo dan, het was af en toe een pain in the ass, maar ben trotse eigenaar van de platinum trophy sinds vandaag!
Nice, gefeliciteerd!

Ik moet Micolash en Mergo's Wet Nurse nog, en heb dan ook de platinum binnen. Maar ben nu eerst even voor de tweede keer de DLC aan het doen. Voorlopig allemaal een stuk makkelijker in NG++ dan in NG. Blijft wel mooi knokken met de uber-executioners. Die gasten hebben ook zoveel verschillende moves.
Next up: Ludwig... :X

• Scrisissszzz
quote:
bassGunner schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:38:
[...]

Nice, gefeliciteerd!

Ik moet Micolash en Mergo's Wet Nurse nog, en heb dan ook de platinum binnen. Maar ben nu eerst even voor de tweede keer de DLC aan het doen. Voorlopig allemaal een stuk makkelijker in NG++ dan in NG. Blijft wel mooi knokken met de uber-executioners. Die gasten hebben ook zoveel verschillende moves.
Next up: Ludwig... :X
Mis je nog een van de eindes ofzo dan? Normaal gesproken komt er nog iemand na Mergo ;)

• bassGunner
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:34
quote:
Scrisissszzz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:36:
[...]

Mis je nog een van de eindes ofzo dan? Normaal gesproken komt er nog iemand na Mergo ;)
Hehe ja inderdaad. Bij mijn eerste einde volgden er nog 2, daarna 1, nu als het goed is niemand meer ;)
En dan is de platinum dus binnen (mijn eerste ooit :o )

Hoe gaat jouw saif/cutter playthrough? Viel mij inderdaad ook op dat er nog veel online gespeeld wordt, leuk! De chalice dungeons zijn toch veel vermakelijker samen dan alleen.

bassGunner wijzigde deze reactie 19-09-2017 16:53 (18%)

• Scrisissszzz
quote:
bassGunner schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:51:
[...]

Hehe ja inderdaad. Bij mijn eerste einde volgden er nog 2, daarna 1, nu als het goed is niemand meer ;)
En dan is de platinum dus binnen (mijn eerste ooit :o )

Hoe gaat jouw saif/cutter playthrough? Viel mij inderdaad ook op dat er nog veel online gespeeld wordt, leuk! De chalice dungeons zijn toch veel vermakelijker samen dan alleen.
Eerste platinum en meteen een van de tofste om te hebben ;)

M'n Saif/cutter gaat lekker. Ik vind het wel een relaxte combi als ik eerlijk ben. Vooral die saif, lekker snel. Sta nu voor de deur bij de Living Failures en in de main bij Mergo's Wet Nurse. Ben bezig geweest met de dungeons, heb ze nu klaar, dus met wat root dungeons bezig geweest voor gems. Maar door de komst van Destiny 2 ligt het even op een laag pitje :)

Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*