Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:56:
@SuperkiwiDit is wel de echte waardige eindbaas. Niet degene die er voor komt.
spoiler:
Oooh, je bedoelt Mergo's "Nightmare Slain" Wet Nurse als eerste eindbaas?
Die vond ik inderdaad ook niet zo moeilijk.
Bij 'ze German' ben ik een paar keer dood gegaan, was wel heel tof inderdaad. Beetje zoals Lady Maria uit Dark Souls 3.
Toen Moon Presence verscheen (wat voor mij als een totale verrassing kwam) had ik geen blood vials meer over maar ik had haar/hem/het redelijk eenvoudig neer.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik had weinig moeite met die 2 idd.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Superkiwi schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:18:
[...]

Degene die je drie keer moet verslaan voor de drie verschillende eindes ;)
Die dus.
Krijgen we dat weer zeker 😏 Ga er nu al vanuit dat ik niet het gewenste einde krijg i.v.m. questes die ik om zeep heb geholpen.

En ja, ik weet het: meerdere playtrouhs doen 😅😅 Maar ik vermoed dat ik na 5 Soulborn titels in 8 mnd tot Elden Ring straks ff niks doe

(OK, ik lul uit me nek: Sekiro volgt asap na BB) 😅

@Superkiwi als het goed is, komt mijn 3e PS5 reservering er aan. Geef wel seintje als ik hem binnenheb, hoef er niks op te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:07:
[...]
Krijgen we dat weer zeker 😏 Ga er nu al vanuit dat ik niet het gewenste einde krijg i.v.m. questes die ik om zeep heb geholpen.
Tip: sla voordat je de eindbaas gaat bevechten, je savegame op een usb stick op.
Op die manier kun je alle drie de eindes in 1 playthrough halen.
Het enige waar je tijdens je playthrough op moet letten is dat je 3 (van de in totaal 4) umbillical cords in je bezit hebt.
Op de Wiki staat waar je ze kunt vinden ;)

offtopic: je bent een schatje! :>

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 26-11-2021 19:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:28
@ArnoldSmiley sowieso respect, 5 SB games in 8 maanden. Ik moet nog bijkomen van BB want die adrenaline rush kostte mij iedere keer teveel slaap :D. Heb nog DS trilogy, DeS en Sekiro klaarliggen en ik denk dat ik ook niet ontkom aan Elden ring. Het begint nu wel te kriebelen want de community van de games is sowieso echt fijn. Ieder snapt de reis die je doormaakt. Vind het ook grappig om af en toe van enkele mensen de reacties te lezen in het PS5 topic "Ze moeten echt easy mode inbouwen, want dit is echt te moeilijk" en dat terwijl ze de game nooit hebben opgepakt :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De keuze tussen 2 eindes ligt er nogal dik boven op, als in, het is letterlijk een vraag. Dus je ontwijkt makkelijk het minst goed einde. Maar eigenlijk vind ik alle 3 de eindes wel wat hebben en zit er imho niet een slecht einde tussen.

Ik heb DeS , DS3 en Bb uitgespeeld (ds3 en bb zonder dlc) . Sekiro wil maar niet klikken hier. 3 pogingen ds1 zijn gestrand bij O&S.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Creepy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:34:
De keuze tussen 2 eindes ligt er nogal dik boven op, als in, het is letterlijk een vraag. Dus je ontwijkt makkelijk het minst goed einde. Maar eigenlijk vind ik alle 3 de eindes wel wat hebben en zit er imho niet een slecht einde tussen.

Ik heb DeS , DS3 en Bb uitgespeeld (ds3 en bb zonder dlc) . Sekiro wil maar niet klikken hier. 3 pogingen ds1 zijn gestrand bij O&S.
Good to know.

Zdt hem op v.w.b. Ornstein & Smoug. Ik vond ze echt heel redelijk te doen, en de aanhouder wint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:15:
@ArnoldSmiley sowieso respect, 5 SB games in 8 maanden. Ik moet nog bijkomen van BB want die adrenaline rush kostte mij iedere keer teveel slaap :D. Heb nog DS trilogy, DeS en Sekiro klaarliggen en ik denk dat ik ook niet ontkom aan Elden ring. Het begint nu wel te kriebelen want de community van de games is sowieso echt fijn. Ieder snapt de reis die je doormaakt. Vind het ook grappig om af en toe van enkele mensen de reacties te lezen in het PS5 topic "Ze moeten echt easy mode inbouwen, want dit is echt te moeilijk" en dat terwijl ze de game nooit hebben opgepakt :D.
Ergens baal ik ook wel weer hoor, heb straks geen nieuwe FS titels meer. Heb de 5e overigens niet uit, maar mezelf kennende wordt dat December, wat dus neerkomt op 8 maanden sinds DeS in Mei

Paar posts terug gaf ik ook de credits aan de FS game topics. Vooral geen gezeik of gebitch. Leuk.

En nee: fok off met easy modes 😅 Voordat ik DeS speelde riep ik dat ook, maar easy modes haalt de charme weg. Ik was ook nooit een gamer die de optie difficult koos, en bij FS heb je simpelweg gewoon geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:13:
[...]

Tip: sla voordat je de eindbaas gaat bevechten, je savegame op een usb stick op.
Op die manier kun je alle drie de eindes in 1 playthrough halen.
Het enige waar je tijdens je playthrough op moet letten is dat je 3 (van de in totaal 4) umbillical cords in je bezit hebt.
Op de Wiki staat waar je ze kunt vinden ;)

offtopic: je bent een schatje! :>
Al ff op de wiki gekeken. 3 zijn er goed te halen, wellicht die 4e wat lastig. Heb overigens al eentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Dat Forbidden Woods is groot zeg. 2 shortcuts open, voor die 3e moet ik nog een flink stuk lopen zeg maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

ArnoldSmiley schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:52:
Dat Forbidden Woods is groot zeg. 2 shortcuts open, voor die 3e moet ik nog een flink stuk lopen zeg maar
Ja al zijn er technisch gezien meerdere shortcuts te vinden. Alleen het nut van de shortcut nabij de baas ontgaat mij even

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Pff. Helemaal de weg kwijt in dat laatste deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
En die Shadows of Yharnam zijn een bitch 🙈

En mooi klote dat ik weer een queste om zeep help, de Madaras Twins zijn dood

[ Voor 47% gewijzigd door ArnoldSmiley op 27-11-2021 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:14:
En die Shadows of Yharnam zijn een bitch 🙈
Loos alarm 😅 Heb ze woop-ass gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Wow, Cainhurst 😍

En shittttt. Ik verkoop net per abuis 20 van die Madman Stones waarmee je Insights kan verkrijgen 😑

[ Voor 73% gewijzigd door ArnoldSmiley op 27-11-2021 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-09 07:25
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:16:
Ergens baal ik ook wel weer hoor, heb straks geen nieuwe FS titels meer.
Heb zelf pas net mijn eerste FS game uitgespeeld (DS1, zie het betreffende topic), maar ik kreeg wel de indruk dat deze games heel goed herspeelbaar zijn als je nog met andere builds wil experimenteren, zeker als je de DLC’s nog niet hebt gespeeld. Ook lijkt Elden Ring heel groot te worden, zou me dus niet teveel zorgen maken :)
Voor nu succes met het uitspelen van BB!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Denoiser schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:49:
[...]

Heb zelf pas net mijn eerste FS game uitgespeeld (DS1, zie het betreffende topic), maar ik kreeg wel de indruk dat deze games heel goed herspeelbaar zijn als je nog met andere builds wil experimenteren, zeker als je de DLC’s nog niet hebt gespeeld. Ook lijkt Elden Ring heel groot te worden, zou me dus niet teveel zorgen maken :)
Voor nu succes met het uitspelen van BB!
Mee eens hoor, maar niks leukers als iets nieuws. 2e runs voelen voor mij toch altijd beetje been there, done that. Zeker als ik dat kort op elkaar doe.

En dank voor het succes wensen, komt goed 👍

[ Voor 3% gewijzigd door ArnoldSmiley op 27-11-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Wat ik wel enigszins jammer vind is dat ik geen touw aan het verhaal kan vastknopen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ik dacht er hetzelfde over, toen begon ik even aan een NG+ run om de eerste paar bosses te tackelen. Uiteindelijk meteen weer uitgespeeld, alleen wel de DLC geskipped.
Nu heb ik wel een beetje gecheat, tenminste volgens de die hard fans. Heb de filmpjes van fighting cowboy gevolgd om zo niks te missen. Hierdoor ook meteen platinum gehaald in de eerste playthrough. Dit maakte het voor mij als casual gamer dat ik het wel volhield. Want vond de gameplay wel super verslavend, maar had toch wel even nodig dat iemand mijn handje vasthield ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@ArnoldSmiley Kijk vooral de filmpjes van Vaativydia. Hij legt het echt mooi uit. Ook prima kost voor het slapengaan vanwege zijn rustige stem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:46:
Ik dacht er hetzelfde over, toen begon ik even aan een NG+ run om de eerste paar bosses te tackelen. Uiteindelijk meteen weer uitgespeeld, alleen wel de DLC geskipped.
Nu heb ik wel een beetje gecheat, tenminste volgens de die hard fans. Heb de filmpjes van fighting cowboy gevolgd om zo niks te missen. Hierdoor ook meteen platinum gehaald in de eerste playthrough. Dit maakte het voor mij als casual gamer dat ik het wel volhield. Want vond de gameplay wel super verslavend, maar had toch wel even nodig dat iemand mijn handje vasthield ;)
Het is toch bijna niet te doen ook denk ik dan. Ik vind het bijvoorbeeld echt heel knap dat iemand uitgevogeld heeft hoe je naar Cainhurt Castle komt.
Terug naar een level wat je al gecleared hebt om een item uit een ander level iets te laten bij een object waar ik eigenlijk zelf een paar keer al voorbij gelopen ben.

Ene kant jammer dat ik af en toe een wiki raadpleeg. Anderzijds; he-le-maal blanco BB ingaan is mij iets te hardcore. Groot respect voor de Bloodborn spelers op day zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
https://goombastomp.com/a...-bloodborne-an-interview/

😲

Nou weet ik niet of ik BB een game voor 5 jarigen vind, maar toch wel impressive

[ Voor 34% gewijzigd door ArnoldSmiley op 28-11-2021 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

ArnoldSmiley schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:05:
[...]

Ene kant jammer dat ik af en toe een wiki raadpleeg. Anderzijds; he-le-maal blanco BB ingaan is mij iets te hardcore. Groot respect voor de Bloodborn spelers op day zero
Je bent niet de enige, mijn speeltijd is ook beperkt en eerlijk gezegd gebruik ik na verloop van tijd toch een map voor de items en ter oriëntatie :)

Maar wat je zegt voor de day zero spelers....dan kan het zomaar gebeuren dat je veel optionele content mist

[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 28-11-2021 09:15 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Vanavond kijken of ik Martyn Lugerius kan vinden en pakken 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
OK, het werd vanmiddag Rom the Spider.

Bye bye na een tof gevecht. Goed te doen als je die kleine spideys eerst killed. 😃😃

[ Voor 48% gewijzigd door ArnoldSmiley op 28-11-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Yhargul Village sucks zeg met die Chime Maidens 🤔🤔

Nightmare Frontier en Cainhurst Castle liepen ook al ff niet zo lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Heb nog steeds nachtmerries van de nightmare frontier, wat en ongelofelijk k*t level is dat haha. Alles in dat level lijkt erop ingesteld om je te irriteren. Die kleine stenen waar je continu achter blijft hangen, de slow poison, die reuzen die stenen gooien en dan heb ik het nog niet gehad over de winter lanterns. Tip is om sedatives te farmen in de lecture building. Overigens goede farm locatie voor bloodechoes. Met de juiste runes kan je 40k bloodechoes farmen in een minuut.

Cainhurst naar mijn ervaring is alleen lastig vanwege de bloodlickers en de gargoyles. Martyr longerius is wel lastig te vinden.

Yahar ‘gul heeft best veel shortcuts, probeer die zo snel mogelijk open te gooien dan ben je na sterven weer snel terug. Verder is rennen ook een prima alternatief voor vechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:48:
Heb nog steeds nachtmerries van de nightmare frontier, wat en ongelofelijk k*t level is dat haha. Alles in dat level lijkt erop ingesteld om je te irriteren. Die kleine stenen waar je continu achter blijft hangen, de slow poison, die reuzen die stenen gooien en dan heb ik het nog niet gehad over de winter lanterns. Tip is om sedatives te farmen in de lecture building. Overigens goede farm locatie voor bloodechoes. Met de juiste runes kan je 40k bloodechoes farmen in een minuut.

Cainhurst naar mijn ervaring is alleen lastig vanwege de bloodlickers en de gargoyles. Martyr longerius is wel lastig te vinden.

Yahar ‘gul heeft best veel shortcuts, probeer die zo snel mogelijk open te gooien dan ben je na sterven weer snel terug. Verder is rennen ook een prima alternatief voor vechten ;)
Nightmare Frontier sucks ja. Komt andere keer wel. Yahar 'gul village gaat ff heeeel lastig. Ben terug naar Cainhurst, waar ik nu grote moeite heb met vriend Martyr. Doet veel dmg, ik kan hem amper hitten en heb er voor vandaag eigenlijk schijtgenoeg van 😅

Zat ff in mijn inventory te kijken; die Madaras Whistle waarbij je een Serpent summoned....is dat iets serieus waarmee je uit de voeten kunt? Kan maar eenmalig namelijk.

Edit: Heb ik niets aan; Bloodtinge is 9, terwijl 18 required is. Moet ik 400 a 500K aan Bloodtinge levellen, beetje zonde. Idem dito voor Executioner Gloves, maar dan voor Arcane.
Denk dat ik beide incash voor Blood Echoes

Enne...Insights.....leveren geen extra healthbar op a la DS. Wat moet ik met Insights als ik toch niemand summon? 🤔

[ Voor 18% gewijzigd door ArnoldSmiley op 28-11-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Nightmare frontier is in mijn ogen bewust ontworpen om aan alle kanten vervelend te zijn haha. Ik vond het eigenlijk ook wel knap gedaan. In een game waar alles lijkt te kloppen voor lekkere gameplay, krijg je een level waar niks lijkt te kloppen die alleen maar vervelend is.

Martyr is een bitch, maar hij gaf mij de beste rush na het verslaan. Enorm adrenaline gevecht vanwege zijn snelheid. Hij is goed te parry-en, mij nooit echt gelukt om eerlijk te zijn. Wordt een kwestie van of beter worden in de parry, of gewoon opnieuw proberen. De afstand tot de lamp is hier irritant.

Insight kan je gebruiken om dingen te kopen bij de bath messengers, degene die bij de 2e deur staat. Je zou die voor blood rocks kunnen gebruiken. Verder maakt het de wereld ietsje moeilijker, hoewel ik dacht dat het wel wat frenzy resistance geeft.

[ Voor 6% gewijzigd door cold_as_ijs op 28-11-2021 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:30:
Nightmare frontier is in mijn ogen bewust ontworpen om aan alle kanten vervelend te zijn haha. Ik vond het eigenlijk ook wel knap gedaan. In een game waar alles lijkt te kloppen voor lekkere gameplay, krijg je een level waar niks lijkt te kloppen die alleen maar vervelend is.

Martyr is een bitch, maar hij gaf mij de beste rush na het verslaan. Enorm adrenaline gevecht vanwege zijn snelheid. Hij is goed te parry-en, mij nooit echt gelukt om eerlijk te zijn. Wordt een kwestie van of beter worden in de parry, of gewoon opnieuw proberen. De afstand tot de lamp is hier irritant.

Insight kan je gebruiken om dingen te kopen bij de bath messengers, degene die bij de 2e deur staat. Je zou die voor blood rocks kunnen gebruiken. Verder maakt het de wereld ietsje moeilijker, hoewel ik dacht dat het wel wat frenzy resistance geeft.
Nightmare maar eerst doen. Dan naar Martyr, en het is idd telkens een pokke eind.

V.w.b. Insights: er is ook iets met Beasthood.

Qua mechanics is het een hele lastige game dit. Zit zoveel in 😲

En val in herhaling, maar blijft jammer dat de lore niet geheel duidelijk is. Waar het op neerkomt is dat ik nu bosses aan het verslaan ben zonder dat ik eigenlijk snap waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Check de filmpjes van vaativydia https://m.youtube.com/pla...kS50dNGe1JIVgADO8N0w39yLr

Veel van de lore is redelijk verstopt zoals je aal aangeefy. Het zijn de briefjes die je her en der vind, maar ook de item omschrijving. En alles is redelijk cryptisch omschreven.
Je hebt meerdere playthroughs nodig om überhaupt alles te vinden, laat staan dat je het dan snapt ;). Denk dat de mysterie van het verhaal wel bij de game hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:42:
[...]

Unseen village tijdens de rode maan is een pain inderdaad :P
Het beste wat je kan doen is
spoiler:
langs alle vijanden rennen; ze lekker laten voor wat het is.
Ik neem aan dat je gespawned bent bij de lamp vlakbij de trap naar beneden waar een hoop vijanden op staan en waar het teleport beest boven hangt? Die trap kan je afrennen, en dan een stukje verder, op het plein met heksen en de bliksem-ktulu, ren je ook langs alle heksen de trap af naar beneden. Daar beneden aan de trap vind je de volgende lamp. In dezelfde zaal waar je oude Unseen Village lamp was.

Op het pleintje met de heksen en waar de ktulu bliksem schiet zit een klein gat in het hek, ergens aan de zijkant van dat plein. Als je daar in gaat kan je de Upper Cathedral key vinden
Dat heb ik dus gedaan. Lamp bereikt, maar waar staat die Chime Maid daar op dat stuk? Zie die echt niet en enemies blijven dus spawnen zodat ik niet echt op mijn gemak die key kan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, ik zou het niet meer weten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:21:
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, ik zou het niet meer weten ;)
Maakt niet uit, ga dat gat wel zoeken met een zooi enemies in me nek 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Yhargul Hunters 🤔 Raak echt zwaar gefrustreerd van die little fucks. Bosses zijn prima, maar 3 van die pokke NPC's....

[ Voor 71% gewijzigd door ArnoldSmiley op 29-11-2021 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:28:
[...]

Maakt niet uit, ga dat gat wel zoeken met een zooi enemies in me nek 😆
Ze staat gewoon op het pleintje, op het lagere gedeelte. Kan me niet meer exact herinneren waar, maar als ik me niet vergis heb je daar 4-5 vrouwen staan waarvan 1tje met een bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:36:
Yhargul Hunters 🤔 Raak echt zwaar gefrustreerd van die little fucks. Bosses zijn prima, maar 3 van die pokke NPC's....
je moet ze proberen te splitsen, met zijn 3en zijn ze niet te doen.

Je moet ook even de grand cathedral even checken of Eileen hier te vinden is. Als je haar questline doet kan je een van de moeilijkste hunter gevechten triggeren, maar je had haar questline gemist dus kun je tegen haar vechten, tenminste als ze niet al dood is.

[ Voor 3% gewijzigd door cold_as_ijs op 29-11-2021 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:26:
[...]

je moet ze proberen te splitsen, met zijn 3en zijn ze niet te doen.

Je moet ook even de grand cathedral even checken of Eileen hier te vinden is. Als je haar questline doet kan je een van de moeilijkste hunter gevechten triggeren, maar je had haar questline gemist dus kun je tegen haar vechten, tenminste als ze niet al dood is.
Got the 3 little cunts 😉

Eileen = K.I.A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ArnoldSmiley in het buitengedeelte van Yahar'gul is een van de tofste outfits in de game te vinden, even goed zoeken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
One Reborn beated 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:07:
@ArnoldSmiley in het buitengedeelte van Yahar'gul is een van de tofste outfits in de game te vinden, even goed zoeken dus ;)
Die Yarhar set bedoel je? Tof als in estetisch of als in eugenschappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tof als in estetisch.
Als je eenmaal wat gelevelled bent doen de eigenschappen van de sets er naar mijn mening toch niet heel veel meer toe dus lekker aantrekken wat je leuk vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:52:
Check de filmpjes van vaativydia https://m.youtube.com/pla...kS50dNGe1JIVgADO8N0w39yLr

Veel van de lore is redelijk verstopt zoals je aal aangeefy. Het zijn de briefjes die je her en der vind, maar ook de item omschrijving. En alles is redelijk cryptisch omschreven.
Je hebt meerdere playthroughs nodig om überhaupt alles te vinden, laat staan dat je het dan snapt ;). Denk dat de mysterie van het verhaal wel bij de game hoort.
Ok, ga filmpjes kijken voordat ik verder ga klagen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Superkiwi niet helemaal met je eens, de poison resistance en frenzy resistance is toch wel handig. Maar dat is natuurlijk maar in heel specifieke locaties handig. Verder ben ik het wel met je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Welke set geeft beetje Brainsucker resistance? Kost me echt teveel insights daar in High Cathedral 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had niet gedacht dit ooit als advies te geven, maar don't get sucked :+

Volgens mij helpt je outfit vrij weinig tegen die krengen. Voorzichtig zijn en zo snel mogelijk kapotslopen.

[ Voor 43% gewijzigd door Superkiwi op 29-11-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:33:
Ik had niet gedacht dit ooit als advies te geven, maar don't get sucked :+

Volgens mij helpt je outfit vrij weinig tegen die krengen. Voorzichtig zijn en zo snel mogelijk kapotslopen.
😅😅😅😅😅😅

Heb alleen weinig om ze snel te slopen. Heb die LHB van +8 of de SC +6.

Beiden doen niet zoveel. Bolt Paper zou handig zijn, maar waar die eerst 2100 echoes kosten, zitten ze nu op 9600 😲😲😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb je de Tiny Tonitrus in Yahar'Gul gevonden?
Misschien dat die helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
LHB +8 moet in principe voldoende zijn, het zijn alleen gewoon klote beesten. Heel erg opletten is het devies. Verder mis je verder niet zo verschrikkelijk veel aan de insight.

Overigens ben je nog bij Josefka’s clinic geweest? Blood moon is al geweest, dus daar zou je nog een umbilical cord moeten kunnen scoren. Moet wel via de juiste weg naar binnen.

Verder niet de chalice dungeons vergeten te doen van tijd tot tijd. Als je het spel uit hebt dan kunnen die nogal aanvoelen als een vervelende taak. Ik heb de Pthumeru Queen uiteindelijk via een false depth dungeon gedood, had geen zin meer om 20 uur door steeds door dezelfde dungeons te moeten vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@cold_as_ijs kan ik hieruit opmaken dat je de defiled dungeon niet hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:04:
LHB +8 moet in principe voldoende zijn, het zijn alleen gewoon klote beesten. Heel erg opletten is het devies. Verder mis je verder niet zo verschrikkelijk veel aan de insight.

Overigens ben je nog bij Josefka’s clinic geweest? Blood moon is al geweest, dus daar zou je nog een umbilical cord moeten kunnen scoren. Moet wel via de juiste weg naar binnen.

Verder niet de chalice dungeons vergeten te doen van tijd tot tijd. Als je het spel uit hebt dan kunnen die nogal aanvoelen als een vervelende taak. Ik heb de Pthumeru Queen uiteindelijk via een false depth dungeon gedood, had geen zin meer om 20 uur door steeds door dezelfde dungeons te moeten vechten.
Heb het 2e cord gehaald ja, thanks voor de tip.

Ga ff kijken hoe en wat met die Brainsuckers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Superkiwi schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:53:
@cold_as_ijs kan ik hieruit opmaken dat je de defiled dungeon niet hebt gedaan?
klopt die heb ik overgeslagen.
Mooie bossfight overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Hoop Insight (16 st) kwijt, maar heb die ellendige key, deur open, Celestial down en nu naar Ebrietas 😎 Bosses gaan er in een rap tempo doorheen zo.

[ Voor 39% gewijzigd door ArnoldSmiley op 29-11-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Rom is hier ook neer, vond het gevecht een beetje suf eigenlijk. Zijn aanvallen zijn voorspelbaar en prima te ontwijken. Die 1001 spinnen daarentegen waren vervelender maar met een charged Tonitrus wel te managen.

Unseen Village vind ik nu al irritant met die tingelende bel :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:47
vhal schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:34:
Rom is hier ook neer, vond het gevecht een beetje suf eigenlijk. Zijn aanvallen zijn voorspelbaar en prima te ontwijken. Die 1001 spinnen daarentegen waren vervelender maar met een charged Tonitrus wel te managen.

ah, de bel... heerlijke herinneringen aan... die vergeet je nooit meer dankzij dit spel... heb er zelfs mijn ringtone van gemaakt... la la laaa la la la laaaa la

Edit: besef me nu 2 minuten na posten dat ik twee dingen door elkaar haal, maar blijven allebei leuk. Check link voor vroeg Sinterklaas kado: https://we.tl/t-FrpVokrzqv

[ Voor 14% gewijzigd door Vads op 29-11-2021 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
vhal schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:34:

Ben daar heeeeeel snel doorheen gegaan. Die key gezocht en door naar Upper C.W. Vond die bellen ook niks, kon ze soms ook lastig vinden.

1 poging gedaan na Celestial bij Ebrietas, morgen weer een dag aagezien ik tot 3 januari vrij ben 😎

Volgens mij ga ik dan ook redelijk richting end game 😲

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 29-11-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Hoppakee, 7.30h en Ebrietas is eraan 😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De kinderen hebben thuis zo'n spel, Speed Cups. Daar zit ook zo'n bel in het spel die precies hetzelfde geluid maakt als die Bell Maidens. Je kan je wel voorstellen dat ik er iets triggered van raakt :+ :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:22:
[...]

Volgens mij ga ik dan ook redelijk richting end game 😲
Je moet nog nightmare frontier en de nightmare mensis

Heb je de DLC en ben je van plan deze platinum te halen?
Want in het laatste geval heb je nog wat te doen. DLC is 10 uur, de chalice dungeons zijn nog wel een uur of 20.
Dan moet je ook nog een NG+ om alle wapens en alle questlines te doen etc…😉

En als de chalice dungeons wel je ding zijn kan je er nog makkelijk een paar honderd uur verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:35:
[...]

Je moet nog nightmare frontier en de nightmare mensis

Heb je de DLC en ben je van plan deze platinum te halen?
Want in het laatste geval heb je nog wat te doen. DLC is 10 uur, de chalice dungeons zijn nog wel een uur of 20.
Dan moet je ook nog een NG+ om alle wapens en alle questlines te doen etc…😉

En als de chalice dungeons wel je ding zijn kan je er nog makkelijk een paar honderd uur verbranden.
Nu Frontier aan het doen. Dan Mensis.

Die Chalice Dungeons vind ik echt geen fluit aan, heb er een paar gedaan maar nee 😏

NG+ staat voor 2022 op de agenda. Na Bloodborne va ik een FS pauze inlassen, Sekiro leg ik ook opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:44:
[...]

Nu Frontier aan het doen. Dan Mensis.

Die Chalice Dungeons vind ik echt geen fluit aan, heb er een paar gedaan maar nee 😏

NG+ staat voor 2022 op de agenda. Na Bloodborne va ik een FS pauze inlassen, Sekiro leg ik ook opzij.
Dan zou je de false depth dungeon kunnen proberen. Daarvoor moet je de eerste dungeon hebben afgerond, . Dan heb je 3 vrij pittige bosses waaronder de Pthumerian Queen.

De locaties zijn deels de oorzaak van de pittige gevechten hoor, gewoon te krap/teveel obstakels om goed vrij te kunnen vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Frontier cleared. Nu in Mensis als een achterlijke al 20 min achter dat bossje aanlopen 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:44:
Frontier cleared. Nu in Mensis als een achterlijke al 20 min achter dat bossje aanlopen 😏
Micolash kan echt een pain in the ass zijn. Hij is redelijk makkelijk in fase 1, zo lang je hem in de juiste ruimte dwingt. Iedere keer als hij zijn augur gebruikt kan je hem staggeren (of je moet zelf de augur gebruiken). Fase 2 kan hij je vrij snel neerkrijgen, maar is inderdaad ook veel rondrennen en hem dwingen de juiste kant op te gaan.
Eerste keer vond ik hem heel makkelijk, in NG+ had ik er best veel moeite mee omdat hij me iedere keer net kon pakken in fase 2. Beetje irritant dat je dan het hele dansje overnieuw moet doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:59:
[...]

Micolash kan echt een pain in the ass zijn. Hij is redelijk makkelijk in fase 1, zo lang je hem in de juiste ruimte dwingt. Iedere keer als hij zijn augur gebruikt kan je hem staggeren (of je moet zelf de augur gebruiken). Fase 2 kan hij je vrij snel neerkrijgen, maar is inderdaad ook veel rondrennen en hem dwingen de juiste kant op te gaan.
Eerste keer vond ik hem heel makkelijk, in NG+ had ik er best veel moeite mee omdat hij me iedere keer net kon pakken in fase 2. Beetje irritant dat je dan het hele dansje overnieuw moet doen,
Micolash down 😎😎 Wel met heeeeeel veel geluk: hij stond in een kamer met een hek ervoor waardoor ik hem door het hek kon bashen met mijn LBH.

Soms heb je een beetje mazzel verdiend. Wat ik alleen niet snap: ik had een cutscene maar geen lamp. Ik ben nu terug met de lift naar waar de fog gate was, maar die brug is daar weg?

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 30-11-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:39:
[...]

Micolash down 😎😎 Wel met heeeeeel veel geluk: hij stond in een kamer met een hek ervoor waardoor ik hem door het hek kon bashen met mijn LBH.

Soms heb je een beetje mazzel verdiend. Wat ik alleen niet snap: ik had een cutscene maar geen lamp. Ik ben nu terug met de lift naar waar de fog gate was, maar die brug is daar weg?
Als je achter hem aanrent in fase 2 gaat hij een poort door die sluit. Dan moet je teruglopen, helemaal de trap op, aan het einde rechts, in de volgende kamer heb je aan de rechterkant een smal pad aan de rechterkant naar de volgende kamer. Daar kan je naar beneden vallen naar de ruimte waar je eigenlijk tegen micolash moet vechten. Ik denk dat je daar de poort moet openen voordat je weer verder kan vermoed ik.

Ja dit krijg je als je bosses gaat lopen cheesen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:42:
[...]

Als je achter hem aanrent in fase 2 gaat hij een poort door die sluit. Dan moet je teruglopen, helemaal de trap op, aan het einde rechts, in de volgende kamer heb je aan de rechterkant een smal pad aan de rechterkant naar de volgende kamer. Daar kan je naar beneden vallen naar de ruimte waar je eigenlijk tegen micolash moet vechten. Ik denk dat je daar de poort moet openen voordat je weer verder kan vermoed ik.

Ja dit krijg je als je bosses gaat lopen cheesen :P
Euh, cheese? Hij ging zelf achter een hek staan 🤷

Maarre....ik denk dat ik het al weet. Ergens in dat doolhof van Micolash zit een deur naar buiten, naar een brug vol met loot richting die oranje bol. Ik overleef alleen die arrows niet 🙄🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Idee is dat je naar boven rent om hem in die ruimte te bevechten. Met zijn aoe is het dan een relatief pittig gevecht.
De brug met loot is een shortcut die je open kan maken na het gevecht. Uiteindelijk moet je een brug krijgen waarmee je naar het 2e deel van van de nightmare of mensis kan. Als het goed is zit die brug helemaal bovenaan de trap bij het micolash gevecht 2e fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Arrgh. Ik krijg echt moordneigingen van die Frenzy shit op die brug met loot 🤔🤔

[ Voor 10% gewijzigd door ArnoldSmiley op 30-11-2021 22:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Neem een sedative, word je rustig van _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
😅😅

Die Frenzy shit gestopt, Bloodrock in the pocket 💪

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 30-11-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:14:
Idee is dat je naar boven rent om hem in die ruimte te bevechten. Met zijn aoe is het dan een relatief pittig gevecht.
De brug met loot is een shortcut die je open kan maken na het gevecht. Uiteindelijk moet je een brug krijgen waarmee je naar het 2e deel van van de nightmare of mensis kan. Als het goed is zit die brug helemaal bovenaan de trap bij het micolash gevecht 2e fase.
Wat is er dan gebeurd dat ie bij mij achter dat hek kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:51:
[...]

Wat is er dan gebeurd dat ie bij mij achter dat hek kwam?
Misschien hebben we het over een ander hek, maar idee van de bossfight is dat een doodlopende gang in loopt, als je er dan achteraan rent valt er een hek dicht. Je moet hem dan in dezelfde ruimte verslaan. Als je hem verslagen hebt komt er een brug omhoog waardoor je dus in deel 2 van de nightmare mensis kan. Die loopbrug komt op de plek helemaal boven aan de trap en dan rechts. Langs de brug kan je de ruimte in waar je omlaag kan vallen naar de ruimte waar je met micolash moet vechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:59:
[...]

Misschien hebben we het over een ander hek, maar idee van de bossfight is dat een doodlopende gang in loopt, als je er dan achteraan rent valt er een hek dicht. Je moet hem dan in dezelfde ruimte verslaan. Als je hem verslagen hebt komt er een brug omhoog waardoor je dus in deel 2 van de nightmare mensis kan. Die loopbrug komt op de plek helemaal boven aan de trap en dan rechts. Langs de brug kan je de ruimte in waar je omlaag kan vallen naar de ruimte waar je met micolash moet vechten
🤔🤔🤔

Er viel idd een hek dicht, maar voordat ik in de ruimte was. Daardoor was ie echt easy peasy door het hek heen te hitten.

Die brug is er idd. Ik ga nu naar deel II van Mensis.

Met een +10 LBH 😎😈

[ Voor 5% gewijzigd door ArnoldSmiley op 01-12-2021 08:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@ArnoldSmiley dat is ook de bedoeling dat het hek dicht valt voordat je in dezelfde ruimte bent. Daardoor moet je dus naar boven rennen, rechts van de loopbrug dat kamertje in waardoor je dus door een kapot hek naar beneden moet vallen om hem te verslaan.

Verwacht dat je nu snel genoeg bij de final boss bent. Mergo is best makkelijk, maar daarna komt een iets pittiger gevecht.
Als je de save opslaat voor het gevecht kan je de 3 eindes in 1x doen. Dus na ieder gevecht backup restoren. Voor de laatste moet je de 3 umbilical cords opeten.
Mocht je de DLC willen spelen zou ik ending 3 even laten voor wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:47
Blijft tof om na jaren nog steeds dit topic te volgen. Zelf heb ik sinds kort een PS5 en ben daarop met Demons Souls bezig. Ik vind het gruwelijk hoor, maar het blijft voor mij de minste Soulsborne game. Wat het wel enorm goed doet is mijn verlangen aanwakkeren naar een zelfde soort remake voor Bloodborne. Best game ever!

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:22:
@ArnoldSmiley dat is ook de bedoeling dat het hek dicht valt voordat je in dezelfde ruimte bent. Daardoor moet je dus naar boven rennen, rechts van de loopbrug dat kamertje in waardoor je dus door een kapot hek naar beneden moet vallen om hem te verslaan.

Verwacht dat je nu snel genoeg bij de final boss bent. Mergo is best makkelijk, maar daarna komt een iets pittiger gevecht.
Als je de save opslaat voor het gevecht kan je de 3 eindes in 1x doen. Dus na ieder gevecht backup restoren. Voor de laatste moet je de 3 umbilical cords opeten.
Mocht je de DLC willen spelen zou ik ending 3 even laten voor wat het is.
Inmiddels bij Mero the Nun aanbeland

En idd, best makkelijk. Ook redelijk OP inmiddels met +10 LBH en 40 STR/25SKL 😆

[ Voor 5% gewijzigd door ArnoldSmiley op 01-12-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Snap er echt geen zak meer van nu...waarom de boss na the Nun een boss is? Ga vqnavond maar eens lore filmpjes kijken 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Pff aargh. Hele game niet ge-parried, en dit is wel een 100% parry boss. Al mijn vials op, kan ik die gaan farmen 😲 Edit: 50K aan Vials gekocht.

[ Voor 10% gewijzigd door ArnoldSmiley op 01-12-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Mergo is geen nun maar een wet nurse :)

spoiler:
Je laat je vermoorden door Gherman, je ontwaakt uit de droom
Je vecht en verslaat Gherman, dan neem je zijn taak over om toe te zien over de hunters dream en om hunters te begleiden met de hunt
Je verslaat de Moon presence, je wordt zelf een great one

Ga je de DLC ook nog spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:17:
Mergo is geen nun maar een wet nurse :)

spoiler:
Je laat je vermoorden door Gherman, je ontwaakt uit de droom
Je vecht en verslaat Gherman, dan neem je zijn taak over om toe te zien over de hunters dream en om hunters te begleiden met de hunt
Je verslaat de Moon presence, je wordt zelf een great one

Zoals ik al zei moet ik lore filmpjes gaan kijken. De hunt is de jacht op infected, maar waarom dan degene die jij noemt daar de begeleider van is alsmede een boss ontgaat me echt 😲

Ga je de DLC ook nog spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Pfff......😖😖😖😖😖😖😖😖

Dit is de meest lastige boss man voor mij na Martyr Lugerius.

Hij krijgt me echt goed over de zeik ieder geval.

[ Voor 58% gewijzigd door ArnoldSmiley op 01-12-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Got him!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Moon Presence 😃 bye bye

[ Voor 68% gewijzigd door ArnoldSmiley op 01-12-2021 23:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Wow. Dat was dus Bloodborne. Wat een dijk van een game zeg.

Zoals jullie weten uit de andere topics is dit mijn 5e FS game sinds Mei, toen ik DeS kocht voor de PS5.

Bloodborne was wel veel korter dan DS 1/3 heb ik het idee, ben er in 3 weken doorheen gevlogen al heb ik niet alle Chalice Dungeons gedaan.

Wat mij enorm beviel aan BB was de pace van de game, en de veel agresievere manier van gamen. Toch zit hier ook een zeker gevaar in; sommige momenten neigen enigzins naar button bashen en dan had ik bij de Soul games minder.

Daarnaast sprak mij de setting zeer aan; na de 4 Soul games was BB toch echt anders. De levels sloten ook grandioos op elkaar aan met hoge mate van interconnection onderling.

Boss fights waren wel makkelijker voor mij dan in de Soul games, hetgeen me verbaasd daar ik vooraf juist vernam dat dit de BB bossfights pittiger zouden zijn als in de voorgaande Soul titels. Eigenlijk heb ik het alleen met Father G en Martyr Lugerius echt echt lastig gehad. Ook het doorkruisen van de levels ging me deze game beter af, anderzijds ook doordat ik een veel betere speler ben geworden.

Ik denk dat BB na DeS en DS1 als mijn favo FS game komt. Demon's Souls staat onbetwist op 1; mijn eerste FS game ever en die ervaring doe je nooit over. Ook aan DS1 heb ik meer plezier gehad, dat was echt een hele taaie game.

Iedereen wederom dank voor alle tips & tricks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 december 2021 @ 00:17:
Wow. Dat was dus Bloodborne. Wat een dijk van een game zeg.

Zoals jullie weten uit de andere topics is dit mijn 5e FS game sinds Mei, toen ik DeS kocht voor de PS5.

Bloodborne was wel veel korter dan DS 1/3 heb ik het idee, ben er in 3 weken doorheen gevlogen al heb ik niet alle Chalice Dungeons gedaan.

Wat mij enorm beviel aan BB was de pace van de game, en de veel agresievere manier van gamen. Toch zit hier ook een zeker gevaar in; sommige momenten neigen enigzins naar button bashen en dan had ik bij de Soul games minder.

Daarnaast sprak mij de setting zeer aan; na de 4 Soul games was BB toch echt anders. De levels sloten ook grandioos op elkaar aan met hoge mate van interconnection onderling.

Boss fights waren wel makkelijker voor mij dan in de Soul games, hetgeen me verbaasd daar ik vooraf juist vernam dat dit de BB bossfights pittiger zouden zijn als in de voorgaande Soul titels. Eigenlijk heb ik het alleen met Father G en Martyr Lugerius echt echt lastig gehad. Ook het doorkruisen van de levels ging me deze game beter af, anderzijds ook doordat ik een veel betere speler ben geworden.

Ik denk dat BB na DeS en DS1 als mijn favo FS game komt. Demon's Souls staat onbetwist op 1; mijn eerste FS game ever en die ervaring doe je nooit over. Ook aan DS1 heb ik meer plezier gehad, dat was echt een hele taaie game.

Same! alleen father G was dus echt mad pain! ongelofelijk gewoon,..... heb hem moeten cheesen

Bv bloodstarved beast en Amelia hitless take downs maar father G uffffff :'(

Vond Demon's Souls erg gemakkelijk, Na Halo Infinite maar eens beginnen aan Dark Souls 3 derde souls game op de lijst voor Elden Ring dropt.

[ Voor 6% gewijzigd door robzzzzzzzz op 02-12-2021 01:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@ArnoldSmiley voordat je BB aan de kant legt moet ik je echt de DLC nog aanraden. Die brengt heel veel extra context in het verhaal, is echt een step up kwam moeilijkheidsgraad, heeft de beste bossfights en is gewoon 10 uur extra BB. Hoe kan je daar nou nee tegen zeggen 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

reaL_G

G

ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 december 2021 @ 00:17:
Wow. Dat was dus Bloodborne. Wat een dijk van een game zeg..

Ik zou zeggen:

Probeer returnal even,
dat is een mooi uitstapje van het souls genre.
Welke je als souls fan wel gaat waarderen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:25:
@ArnoldSmiley voordat je BB aan de kant legt moet ik je echt de DLC nog aanraden. Die brengt heel veel extra context in het verhaal, is echt een step up kwam moeilijkheidsgraad, heeft de beste bossfights en is gewoon 10 uur extra BB. Hoe kan je daar nou nee tegen zeggen 😁
Ja, goeie optie. Ik wil eigenlijk Sekiro voor 2022 bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:34:
[...]

Ik zou zeggen:

Probeer returnal even,
dat is een mooi uitstapje van het souls genre.
Welke je als souls fan wel gaat waarderen.
Ken hem, twijfel enigzins. Lange runs zonder pauze optie 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:56
Pauze optie is kortgeleden in Returnal toegevoegd, dus dat hoeft je niet tegen te houden!

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

psych schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:05:
Pauze optie is kortgeleden in Returnal toegevoegd, dus dat hoeft je niet tegen te houden!
Het is gewoon een savescumming optie die is toegevoegd.

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:45:
[...]

Ken hem, twijfel enigzins. Lange runs zonder pauze optie 🤔
Hoe bedoel je lange runs? Ik zeg bullshit. Ik kan beter zeggen " i smell PUSSY "
Wat je ook lees op het internet.
Probeer het eerst voordat je oordeelt.

Ja het is rougelike. Ja je begint op 0 als je doodgaat, maar dat geeft de charme aan het spel.
Zijn maar 6 lvls dus eigenlijk maar 6 bosses.
Als je beetje focussed op hoe de game werkt, en snapt watbje nodig hebt.
Zijn levels makkelijk los te completeren, je hoeft niet in 1 ruk door te spelen. Doodgaan hooet bij het systeem

Volgens mij was het voordat je soulslike probeerde ook niet veel anders, je bent ook met een beetje zweet door de eerste lvl van DS gegaan? Hoe is dat verlopen?

[ Voor 4% gewijzigd door reaL_G op 02-12-2021 09:28 ]

GiTS

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Laat Arnold nou eerst maar even de DLC van Bloodborne spelen voordat ie deze game aan de kant legt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:26:
[...]

Hoe bedoel je lange runs? Ik zeg bullshit. Ik kan beter zeggen " i smell PUSSY "
Wat je ook lees op het internet.
Probeer het eerst voordat je oordeelt.

Ja het is rougelike. Ja je begint op 0 als je doodgaat, maar dat geeft de charme aan het spel.
Zijn maar 6 lvls dus eigenlijk maar 6 bosses.
Als je beetje focussed op hoe de game werkt, en snapt watbje nodig hebt.
Zijn levels makkelijk los te completeren, je hoeft niet in 1 ruk door te spelen. Doodgaan hooet bij het systeem

Volgens mij was het voordat je soulslike probeerde ook niet veel anders, je bent ook met een beetje zweet door de eerste lvl van DS gegaan? Hoe is dat verlopen?
Altijd lekker recht voor zijn raap jij 😅😅 Nee, ben niet zozeer bang om dood te gaan - dat is iets wat tegenwoordig inherent aan gamen is sinds ik FS meuk ben gaan spelen 😅

Waar ik op doelde: Als een run 3 uur is, en die kleine boys van 1 en 2 jaar oud gaan boven weer eens af dan kun je bij wijze van een run waar je al 2 uur mee bezig was opnieuw doen.

En ja, 1ste level van Demon's Souls was inderdaad met een watervalletje in me bilnaad 😅😅😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:37:
Laat Arnold nou eerst maar even de DLC van Bloodborne spelen voordat ie deze game aan de kant legt :P
Jij wil me gewoon zien ragen op Kos he? 😈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Als ik eerlijk ben, neig ik ook wel naar Nioh 1 en 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:52:
[...]

Hij is niet de enige >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Zorg jij voor wat Sedatives dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:05:
Als ik eerlijk ben, neig ik ook wel naar Nioh 1 en 2
Nioh :*)
Zeker doen!
Die games vind ik onder de streep misschien wel beter dan de Souls games, zeg ik hier heel voorzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:52:
[...]
Als ik zie hoe relatief simpel jij door dit soort games huppelt denk ik dat Kos ook niet een héél groot probleem is.

Pagina: 1 ... 65 66 Laatste