Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Kijken of we Father Gascoigne neerkrijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Dubbele post

[ Voor 93% gewijzigd door ArnoldSmiley op 19-11-2021 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:57:
Father G is een vrij lastige boss inderdaad, zeker zo vroeg in de game (in theorie is het de eerste boss die je tegenkomt daar Cleric Beast optioneel is). Vooral voor nieuwkomers is het misschien wel één van de moeilijkste bazen uit de game.
😒😒

Acties:
  • +2 Henk 'm!
vhal schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:14:
Die Tonitrus is wel een grappig wapen maar ik hou het nog wel even bij mijn Axe :)
De Tonitrus is erg handig bij
spoiler:
Rom the Viscous Spider

Al kun je natuurlijk ook gewoon bolt paper op je wapen gebruiken.

Tegen beasts gebruikte ik bijna altijd fire paper (icm een gekarteld (serrated) wapen), tegen de rest bolt paper vanwege het stun effect.

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 20-11-2021 03:31 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kan ik hieruit opmaken dat Father Gascoigne je aars heeft geschopt? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 03:30:
[...]

Kan ik hieruit opmaken dat Father Gascoigne je aars heeft geschopt? :+
Mijn aars is bont en blauw. Serieus, wat een bitch van een 1ste boss fight man.

[ Voor 10% gewijzigd door ArnoldSmiley op 20-11-2021 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Fase II is ie echt super super agressief man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Pff. Weer 5 pogingen verder.

0.0 mm krijg je in fase 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Cleric Beast down! Jeeeh, het begin is er.

Nu terug naar Father G. Werd net echt helemaal gek man

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Netjes gedaan d:)b
Cleric Beast heeft één van de tofste ambiances in de hele game imho, voornamelijk vanwege de muziek en het schelle geschreeuw van dat beest.
Kippenvel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:10:
Netjes gedaan d:)b
Cleric Beast heeft één van de tofste ambiances in de hele game imho, voornamelijk vanwege de muziek en het schelle geschreeuw van dat beest.
Kippenvel!
Ja, tof gevecht inderdaad.

Maar dat is Father G ook wel. Ik denk dat ik die muziekdoos eens ga tryen. Hij zit niet voor niks in de game denk ik dan maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:15
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:09:
[...]

Ja, tof gevecht inderdaad.

Maar dat is Father G ook wel. Ik denk dat ik die muziekdoos eens ga tryen. Hij zit niet voor niks in de game denk ik dan maar
Het geeft je drie kansen op een viceral, als je hem kan parryen is hij denk ik makkelijker. Mij lukte het i. Ieder geval niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gascoigne is inderdaad te parry'en. Het is alleen vrij lastig bij hem omdat ie zo verrekte snel is, als de dan je schot mist krijg je behoorlijk harde klappen op je kop.
Op een gegeven moment had ik de timing wel door en ging de eerste fase vrij snel.
De tweede fase (in beastform) is ie met molotovs vrij snel om te leggen, omdat beasts nu eenmaal zwak zijn tegen vuur. Combineer dat met de music box en het valt allemaal wel mee*.

Kijk wel uit met die music box
spoiler:
als je die in zijn 'menselijke' fase te vaak gebruikt transformeert ie eerder

*zeg ik nadat ik initieel ook tientallen keren het loodje heb gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op zondag 21 november 2021 @ 01:45:
Gascoigne is inderdaad te parry'en. Het is alleen vrij lastig bij hem omdat ie zo verrekte snel is, als de dan je schot mist krijg je behoorlijk harde klappen op je kop.
Op een gegeven moment had ik de timing wel door en ging de eerste fase vrij snel.
De tweede fase (in beastform) is ie met molotovs vrij snel om te leggen, omdat beasts nu eenmaal zwak zijn tegen vuur. Combineer dat met de music box en het valt allemaal wel mee*.

Kijk wel uit met die music box
spoiler:
als je die in zijn 'menselijke' fase te vaak gebruikt transformeert ie eerder

*zeg ik nadat ik initieel ook tientallen keren het loodje heb gelegd.
Die 1ste fase is easy. Ik ga aan de ene kant van een paar grafzerken staan, G staat dan aan de andere kant. Dan is het rondjes achter elkaar aan lopen en beetje hits traden.

Die muziekdoos geprobeerd in fase II. Reageert ie laat op, en om dan ook nog een molotov raak te gooien, laat staan meerdere 😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op zondag 21 november 2021 @ 01:06:
[...]

Het geeft je drie kansen op een viceral, als je hem kan parryen is hij denk ik makkelijker. Mij lukte het i. Ieder geval niet ;)
Parry krijg ik niet voor elkaar. En een viceral ook niet.

Maar aangezien fase I wel te doen is, bewaar ik 3x music box wel voor fase II.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ik zoek me trouwens scheel naar het volgende:

Je hebt dat stuk in de sewers. Die gaat op een gegeven moment rechtsaf: Als je dan bij die hele hoge ladder aan je rechterhand staat, zie je op de richel tegenover je iets liggen op die rand.

Hoe kom ik op die rand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Er zijn wat plekken waar er een hoop rommel ligt waar je toch doorheen kan. Als je vanaf de plek komt waar ze dat eerste grote monster aan het verbranden zijn (de eerste plek waar een grote groep enemies staan) dan loop je daar omhoog linksom om de gesloten poort heen (waar weer een grote enemie achter staat). Als je omhoog bent gegaan, rechtsaf de poort door dan heb je rechts een pleintje (waar weer rechts die grote staat te rammen op de gesloten poort). Je moet dan niet rechts dat pleintje op, maar aan het einde links kan je door de rommel links heen rollen/slaan.

Althans, ik denk dat je die plek bedoelt. Je komt dan uit op de plek waar de Hunters set ligt. Die helpt ook wel weer bij father G.

Toen ik voor het eerste speelde was Father G. voor mij de op 1 na moeilijkste boss (afgezien van de DLC).

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 21-11-2021 14:44 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Father Ggggggggg gone 😃😃😃

Start hem net op, 1ste poging 3 Molotovs raak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ik lees her en der dat de Saw Cleaver mee tot en met endgame.

Ik ben bezig met een quality build, waarbij ik eerst STR naar 25 breng, dan Skill naar 25 en vervolgens beiden naar 50 probeer te krijgen.

Iemand tips voor een fijn, snel wapen met high dmg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:31:
Ik lees her en der dat de Saw Cleaver mee tot en met endgame.

Ik ben bezig met een quality build, waarbij ik eerst STR naar 25 breng, dan Skill naar 25 en vervolgens beiden naar 50 probeer te krijgen.

Iemand tips voor een fijn, snel wapen met high dmg?
Quality heeft maar 1 wapen:Ludwig’s holy blade. Deze kan je kopen voor 20000 echoes nadat je de radiant hunter’s badge hebt gevonden. Zowel de echoes als de hunter badge zijn bij elkaar in de buurt te vinden, de echoes zitten wel goed verstopt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:44:
[...]

Quality heeft maar 1 wapen:Ludwig’s holy blade. Deze kan je kopen voor 20000 echoes nadat je de radiant hunter’s badge hebt gevonden. Zowel de echoes als de hunter badge zijn bij elkaar in de buurt te vinden, de echoes zitten wel goed verstopt ;)
Is een quality build dan wel een goed idee vraag ik me af. Souls games als DEX builds, dus wilde eens wat anders proberen.

Ga ff kijken wat en hoe met die Ludwig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Quality is een hele goede build. Je hebt ruimd keuze aan wapens om maar wat te noemen want meeste wapens scalen goed op skill of strength. Maar Ludwig’s holy blade is gewoon het beste wapen voor een quality build. Deze heeft volgens mij de hoogste scaling voor een quality.
Je moet je saw cleaver niet weggooien, want dat is op zich een goed wapen voor beasts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Met goede build bedoel ik met name beginner build. Omdat je er veel kanten mee op kan. Kan je ontdekken wat voor je werkt, maar vermoed dat als je eenmaal het zwaard hebt je waarschijnlijk daar bij blijft. Heeft mooie combi van aanvallen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Je kunt in feite gewoon je startwapen tot het einde gebruiken en upgraden. Mijn eerste playthrough heb ik compleet met een startwapen gedaan. Het is maar wat je fijn vindt spelen ook, dat is ook erg belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:32

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley nice father G toch vrij snel down!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Jup 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Tarz schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:36:
Je kunt in feite gewoon je startwapen tot het einde gebruiken en upgraden. Mijn eerste playthrough heb ik compleet met een startwapen gedaan. Het is maar wat je fijn vindt spelen ook, dat is ook erg belangrijk.
Good to know. Waarom ik dit vroeg: Als ik dalijk die Saw Cleaver nasr +5 o.i.d. uograde, kost dat een hoop Blood Shards, die ik wellicht voir een ander wapen beter had kunnen usen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Old Yharnam nu. Die gast met die machine gun 🤔

Het verhaal is nog wat vaag ook. Heb die gast buiten bij die ingang tombe naar Old Yharnam gesproken.

Onder Yharnam ligt een verborgen en nu verbosen stad. Die hebben wat gevonden, waardoor de Healing Church is ontstaan met als gevolg bloedtranfusies.

Maar waar zijn die bloedtransfusies voor en hoe komt het dat iedereen monster is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:26
ArnoldSmiley schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:36:
[...]
Maar waar zijn die bloedtransfusies voor en hoe komt het dat iedereen monster is?
COVID-20 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:39:
[...]

Good to know. Waarom ik dit vroeg: Als ik dalijk die Saw Cleaver nasr +5 o.i.d. uograde, kost dat een hoop Blood Shards, die ik wellicht voir een ander wapen beter had kunnen usen
Je kan nog bijkopen met insight bij de bath messengers, is ook niet goedkoop. Shards en twin shards zijn redelijk voorhanden. Blood rocks is een ander verhaal. Oftewel kan je je base wapen wel wat upgraden, zolang je maar de chunks en rocks zoveel mogelijk overhoudt voor je favo wapen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Tof level dat Old Yharnam. Hoop enemies.

Ik parry overigens bar weinig. Kan het niet zo heeeel goed en vind het ook niet echt vaak nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Creepy schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:39:
Er zijn wat plekken waar er een hoop rommel ligt waar je toch doorheen kan. Als je vanaf de plek komt waar ze dat eerste grote monster aan het verbranden zijn (de eerste plek waar een grote groep enemies staan) dan loop je daar omhoog linksom om de gesloten poort heen (waar weer een grote enemie achter staat). Als je omhoog bent gegaan, rechtsaf de poort door dan heb je rechts een pleintje (waar weer rechts die grote staat te rammen op de gesloten poort). Je moet dan niet rechts dat pleintje op, maar aan het einde links kan je door de rommel links heen rollen/slaan.

Die hunter set heb ik al, maar wij bedoelen ergens anders denk ik. Als je door die rommel heen slaat kom je bij de dog kennel uit.

Wat ik bedoel: Aan het begin vsn dat lange rechte stuk naar die grote boar heb je die monsters in het riool. Vlakbij die hoge trap omhoog richting dochter van Gascoigne.

Als ik daar omhoog kijk, ligt er wat op een hele hoge richel.

Althans, ik denk dat je die plek bedoelt. Je komt dan uit op de plek waar de Hunters set ligt. Die helpt ook wel weer bij father G.

Toen ik voor het eerste speelde was Father G. voor mij de op 1 na moeilijkste boss (afgezien van de DLC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Tarz schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:36:
Houd het ff bij die Saw Cleaver.

Wil hem gaan infusen met Blood Gems, maar das ook ff partij vaag.

Zit te denken aan een Tempering Blood Gemstone 'type 2'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:10:
Tof level dat Old Yharnam. Hoop enemies.

Ik parry overigens bar weinig. Kan het niet zo heeeel goed en vind het ook niet echt vaak nodig?
Parry werkt ook alleen maar goed tegen bepaalde vijanden. Dus het is niet zo dat je dit perse vaak nodig hebt.

De trol, executioner, de meeste hunters bijvoorbeeld. Andere type vijanden kan het net zo makkelijk zijn om er gewoon op los te hakken met je wapen en sommige hebben gewoon geen parry window of die is zo beperkt dat het te risicovol is.
Omdat je in Old Yharnam bent, naar wat ik kan herinneren zijn er maar weinig vijanden daar waar ik de parry zinvol vond. Vuur is hier veel zinvoller. Je hebt er wel een hunter waar een parry wel zinvol is denk ik. Weet niet of het mij lukte om hem te parry-en, maar dat is zover ik kan herinneren de enige zo'n beetje denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Er zijn meerdere plekken waar wat rommel ligt waar je langs kan. Misschien vergis ik me en heb ik de verkeerde genoemd. Je kan een hunter set ook kopen namelijk. Maar als je voor father g al een hunter set hebt gevonden, en niet gekocht, dan ben je al op de plek geweest die ik bedoel, maar dat is precies wat je beschrijft.

En qua parries, dat kon ik ook nauwelijks toen ik hem uitspeelde. Ondertussen wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 23-11-2021 15:03 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:18:
[...]

Houd het ff bij die Saw Cleaver.

Wil hem gaan infusen met Blood Gems, maar das ook ff partij vaag.

Zit te denken aan een Tempering Blood Gemstone 'type 2'
Je moet het zo zien, die gemstones kunnen je wapens sterker maken, sommige hebben daarnaast nog negatieve gevolgen. Je moet de gemstones matchen aan je build. Dus als je voor quality gaat dan moet je geen gems toevoegen die extra arcane geven bv. Je kan ook nog bepaalde buffs geven, zoals vuur.
Je moet ook rekening houden met hoe de gemstones impact hebben op je build en hoe effectief ze zijn voor bepaalde vijanden. Dus net als alles binnen soulsborne is het allemaal niet heel simpel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:27:
[...]

Je moet het zo zien, die gemstones kunnen je wapens sterker maken, sommige hebben daarnaast nog negatieve gevolgen. Je moet de gemstones matchen aan je build. Dus als je voor quality gaat dan moet je geen gems toevoegen die extra arcane geven bv. Je kan ook nog bepaalde buffs geven, zoals vuur.
Je moet ook rekening houden met hoe de gemstones impact hebben op je build en hoe effectief ze zijn voor bepaalde vijanden. Dus net als alles binnen soulsborne is het allemaal niet heel simpel
I know. Heb nu 2 Temepring Bloodstone Gems, verder ff in verdiepen. Lastig zat ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Creepy schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:01:
Er zijn meerdere plekken waar wat rommel ligt waar je langs kan. Misschien vergis ik me en heb ik de verkeerde genoemd. Je kan een hunter set ook kopen namelijk. Maar als je voor father g al een hunter set hebt gevonden, en niet gekocht, dan ben je al op de plek geweest die ik bedoel, maar dat is precies wat je beschrijft.

En qua parries, dat kon ik ook nauwelijks toen ik hem uitspeelde. Ondertussen wel.
Je hebt gelijk. Het is die hunter set. Heb hem al gekocht heel vroeg. Snap nog ateeds hoe ik daar kom, maar who cares 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:04:
[...]

Je hebt gelijk. Het is die hunter set. Heb hem al gekocht heel vroeg. Snap nog ateeds hoe ik daar kom, maar who cares 😅
Ken je de shortcut vanaf de 2e lamp (central Yharnham), ga je links door de poort, het huis binnen met die man in een rolstoel en geweer. Daar ga je de trap op en linksaf naar buiten. Dan kom je op de brug/muur waar links de cleric beast zit. ipv links ga je nu naar rechts, daar kom je die 2 honden tegen. Als je die voorbij bent krijg je rechts een trap naar beneden. Daar sta je op een verhoging met uitzicht op het kampvuur waar je de eerste grote groep hunters tegenkomt bij de trol die tegen de deur bonkt. Nou als je nu achter je kijkt zie je een hoop rotzooi liggen (tonnen en ander hout volgens mij). Dit maak je kapot en voila dan heb je de shortcut naar het riool, hier kom je verschillende vijanden tegen. Op het lagere gedeelte zitten ratten. Als je nu helemaal naar het einde loopt vlak voordat je naar beneden kan voor de lijken die je willen grijpen, ligt aan de linkerkant de hunter set. Die set wordt wel beschermd door een vijand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:04:
[...]

Ken je de shortcut vanaf de 2e lamp (central Yharnham), ga je links door de poort, het huis binnen met die man in een rolstoel en geweer. Daar ga je de trap op en linksaf naar buiten. Dan kom je op de brug/muur waar links de cleric beast zit. ipv links ga je nu naar rechts, daar kom je die 2 honden tegen. Als je die voorbij bent krijg je rechts een trap naar beneden. Daar sta je op een verhoging met uitzicht op het kampvuur waar je de eerste grote groep hunters tegenkomt bij de trol die tegen de deur bonkt. Nou als je nu achter je kijkt zie je een hoop rotzooi liggen (tonnen en ander hout volgens mij). Dit maak je kapot en voila dan heb je de shortcut naar het riool, hier kom je verschillende vijanden tegen. Op het lagere gedeelte zitten ratten. Als je nu helemaal naar het einde loopt vlak voordat je naar beneden kan voor de lijken die je willen grijpen, ligt aan de linkerkant de hunter set. Die set wordt wel beschermd door een vijand.
Wow. Jij bent echt heel goed in beschrijven, veel gespeeld neem ik aan? Ik heb hem 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
1x uitgespeeld inclusief DLC met guide en meteen platinum
1x ng+ alle bosses, dus meer een speedrun hoewel niet echt snel
En 1x begonnen aan een BL4 om te kijken of ik er iets van bakte, maar bij father g kwam ik erachter dat ik wel even klaar was met BB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Overigens heb ik central Yharnam paar keer als rondje gedaan voor het farmen van echoes en blood vials. Niet de meest effectieve, maar wel lekker makkelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Blood Starved Beast. Shortcut open, 1 poging gedaan. Morgen weer een dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Blijft een bijzondere game, als je uit de Grand Cathedral direct naar links loopt kom je op een gegeven moment 2 hunters tegen. Een stukje verderop kom je in een grote hal terecht waar er
spoiler:
op een gegeven moment een soort van beam me up geluid hoorbaar is als je bij de deur staat. Schijnbaar zit daar zo’n onzichtbare, spinachtig beest die je oppakt en je vervolgens achterlaat in een bibliotheek :?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

ArnoldSmiley schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:08:
[...]

Wow. Jij bent echt heel goed in beschrijven, veel gespeeld neem ik aan? Ik heb hem 😉
Ha, dan beschreef ik inderdaad de verkeerde bak met rommel waar je doorheen kan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Farmen is wel belabberd. Ik durf niet met 20K echoes rond te hupsen nog. 10K is echt wel max, telkens naar die Hunters Dream wer 🤨

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Leuk topic trouwens overigens weer. Alle FS topics lopen eigenlijk fijn. Geen gebitch, veel hulp, veel te lachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:31:
Blood Starved Beast. Shortcut open, 1 poging gedaan. Morgen weer een dag
2e poging was raak. Was niet zo lastig 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Als je weet hoe je hem kan afleiden is hij echt easy peasy
spoiler:
pungent blood cocktail

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:47:
Als je weet hoe je hem kan afleiden is hij echt easy peasy
spoiler:
pungent blood cocktail
Blood Starved Beast? Die heb ik niet afgeleid. Zijn moves zijn echt heel eenvoudig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
En bij Vicar Amilia 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Doe haar de groeten! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Done en gone. Die was wel heeeel makkelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Die had mij zoveelste moeite gekost. Misschien omdat ik moeite had om rustig te blijven, plan te volgen en vooral niet te gretig willen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jij bent gewoon te goed Arnold.
Je gaat er wederom op een aardig tempo doorheen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 24-11-2021 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:51:
Jij bent gewoon te goed Arnold.
Je gaat er wederom op een aardig tempo doorheen :D
Mwaa, te goed 🙈🙈 Blijft gewoon heel raar dat sommige bazen mij absoluut niet liggen die anderen juist wel weer eenvoudig vinden 🤷

Don't worry....komt heus nog wel een rage quite ergens 😆

Tempo zit er lekker in ja tot dusver, dijk van een game. Vetter als Dark Souls vind ik tot dusver.

[ Voor 6% gewijzigd door ArnoldSmiley op 24-11-2021 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:50:
Die had mij zoveelste moeite gekost. Misschien omdat ik moeite had om rustig te blijven, plan te volgen en vooral niet te gretig willen zijn.
Dat had ik dus geen van allen. Vol derin gevlogen, R2 rammen en toen ging het wel vlot zeg maar 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Chalice Dungeons, moet ik maar eens ff uitvogelen wat dat is 🤔

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Oh ja, je hebt nu na het verslaan van BSB je eerste chalice gekregen.
In the hunter's dream heb je langs te trap een aantal tombstones staan, daar kun je (custom) dungeons aanmaken. Nu je de eerste chalice hebt zou ik gelijk kijken of je de materialen hebt om de eerste dungeon te maken. In dungeons vind je materialen om straks je tweede dungeon te maken, upgradematerialen en in dungeons vind je de beste gemstones om je wapens te upgraden.
Daarnaast, als je nu al aan de dungeons begint scheelt het je een hele hoop werk op het eind, mocht je voor platinum gaan. Hoe langer je wacht, hoe saaier de eerste paar dungeons worden omdat ze uiteindelijk te makkelijk worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op maandag 22 november 2021 @ 00:15:
Quality is een hele goede build. Je hebt ruimd keuze aan wapens om maar wat te noemen want meeste wapens scalen goed op skill of strength. Maar Ludwig’s holy blade is gewoon het beste wapen voor een quality build. Deze heeft volgens mij de hoogste scaling voor een quality.
Je moet je saw cleaver niet weggooien, want dat is op zich een goed wapen voor beasts.
Ga die Ludwigs ff scoren 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:44:
[...]

20K van Vicar Amalia? Anders zou ik niet weten wat je bedoeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Woei 😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Brainsuckers 😒😒😒 Gewoon 2 x 2 Insights weg.

Ben op Twin Bloodshard Hunt, maar er dropt niks in Cathedral Ward

[ Voor 39% gewijzigd door ArnoldSmiley op 25-11-2021 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Fuck. Ik kom net in Temple of Oedon aan. Omdat die hoer Arianna daarheen had gestuurd als zijnde save place.

Die was daar aan het vechten met een andere NPC. Beiden zijn nu dood. Wie is die andere NPC en is de dood van Arianna een gemis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Bedoel je misschien niet cathedral ward?
Temple of Odeon is waar Father G was.

Heb je toevallig de non uit Yahar'Gul ook al naar de catherdral gestuurd?
Want die 2 dames gaan vechten als je teveel bloed afneemt van Arianna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
correctie had Odeon chapel moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

ArnoldSmiley schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:49:
Fuck. Ik kom net in Temple of Oedon aan. Omdat die hoer Arianna daarheen had gestuurd als zijnde save place.

Die was daar aan het vechten met een andere NPC. Beiden zijn nu dood. Wie is die andere NPC en is de dood van Arianna een gemis?
Het kan wel een gemis zijn, maar ik zou me in je eerste playthrough niet te druk maken of je dingen fout doet, dat gaat ten kosten van de beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:07:

Is ook waar Father G was. Vechten ieder geval 2 dames, en bloed afnemen??? Niks gedaan dacht ik.

• ArnoldSmiley
SD5k schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:11:
[...]

Het kan wel een gemis zijn, maar ik zou me in je eerste playthrough niet te druk maken of je dingen fout doet, dat gaat ten kosten van de beleving.
Mwa, ja en nee. Ben bang dat ik dan stukken lore mis.

Is al zo vage pokkebende qua story telling 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Op naar Hemwich Chanel Lane 👍👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:07:

Vaaaag. Nu zit die Arianna wel in Chapel Ward. Wie heb ik dan afgemaakt en dood zien gaan in Oedon Chaple 🤷

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:23:
[...]

Is ook waar Father G was. Vechten ieder geval 2 dames, en bloed afnemen??? Niks gedaan dacht ik.
Waren het geen hunters?
Eileen the crow gaat daar wel vechten namelijk. Maar volgens mij moet je wel haar questline starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:50:
[...]

Waren het geen hunters?
Eileen the crow gaat daar wel vechten namelijk. Maar volgens mij moet je wel haar questline starten.
Ja, het was Eileen. Je hebt gelijk! Op de Bloodborn wiki: Eileen vs. Henryk.

Mis ik niks aan als die dood zijn.

• ArnoldSmiley
ff snel die NPC's afmaken d8 ik, Yhargul Hunters ofzo. Die zijn weer rete lastig zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ligt eraan wat je doel is. Eileen heeft een hele questline met een serieus moeilijke boss battle (voor mij dan). Zeker de moeite waard, maar dat kan iets zijn voor je 2e playthrough voor platinum :D

• ArnoldSmiley
Op de PS5: als je pijltje omhoog drukt, komt er een rood getalletje onder mijn bullets en vials te staan. (Bijv. +5). Ik heb zitten zoeken wat dat is. Suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
dit is om bloodbullets te genereren. Je levert health in voor bullets. Kan handig zijn in gevechten waar je probeert een parry te scoren maar genoeg tijd en blood vials hebt. Volgens mij kost het 1 of 2 bloodvials voor 5 bullets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Man man man, wat een gedoe hier… :+

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVmKo3T8QAYcoYjSW3WzFuegN0M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wDLe09LPNc7RXiIPE4Z6nYtJ.jpg?f=user_large

long Hunter Axe R2 spin to win!

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 25-11-2021 18:09 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:39:
dit is om bloodbullets te genereren. Je levert health in voor bullets. Kan handig zijn in gevechten waar je probeert een parry te scoren maar genoeg tijd en blood vials hebt. Volgens mij kost het 1 of 2 bloodvials voor 5 bullets.
Na, niks voor mij 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:24:
Ja hoor ik ben weer meegenomen door de man met de zak naar een area waar er meer van die zitten. Zijn serieus lastige gasten met veel HP en ditto damage.
Same here, wtf. Yarguls nog wat, geen idee hoe ik eruit kom nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Darkbeast Paarl, bye bye.

Ook die ging makkelijk, 1 poging, met die Ludwigs Hoky Blade met vuur en bam, foetsie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

En Shadows neer :) Nu maar eens kijken wat we verder gaan doen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
@snmght zie net 21 duimpjes verschijnen 😃 Weet je dat ik tot vorige week serieus die 1 voor 1 wegdrukte totdat ik de knop 'alle notificaties' pas zag? Af en toe had ik zoiets met 16 duimpjes heel leuk maar moet dat 😅😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Maarre....Bloodborne 😍😍😍😍 Wat een verschrikkelijk vette vette game.

Past mij beter als Dark Souls. Pace ligt veel hoger, en veeeeel agressiever erin kleunen. Love it.

Speel nu dus met die Ludwigs Holy Blade. Ik heb nog geen Souls game met een groot zwaard rondgehupst, maar dit is wel een bazenwapen zeg. Slaat langzaam, maar wel verschrikkelijk hard zeg 😃

Wilde eigenlijk Chapwl Lane completen nog, maar ff mooi geweest.

Na Darkbeast Paarl die 2 Yarghul duded gemold in Cathedral Ward. Zooitje Twin Shards verzameld.

Zit alleen ff te dubben in hoeverre ik VIT en END wil doorlevellen. Beiden nu 25. Lijkt voldoende voorlopig, als gebruikt die LHB wel veeeeel stamina

[ Voor 50% gewijzigd door ArnoldSmiley op 25-11-2021 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

ArnoldSmiley schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:34:
Maarre....Bloodborne 😍😍😍😍 Wat een verschrikkelijk vette vette game.

Past mij beter als Dark Souls. Pace ligt veel hoger, en veeeeel agressiever erin kleunen. Love it.

Speel nu dus met die Ludwigs Holy Blade. Ik heb nog geen Souls game met een groot zwaard rondgehupst, maar dit is wel een bazenwapen zeg. Slaat langzaam, maar wel verschrikkelijk hard zeg 😃

Wilde eigenlijk Chapwl Lane completen nog, maar ff mooi geweest.

Na Darkbeast Paarl die 2 Yarghul duded gemold in Cathedral Ward. Zooitje Twin Shards verzameld.

Zit alleen ff te dubben in hoeverre ik VIT en END wil doorlevellen. Beiden nu 25. Lijkt voldoende voorlopig, als gebruikt die LHB wel veeeeel stamina
END zou ik daar stoppen, ik kom normaal gezien nooit boven de 20 met m'n builds, VIT kun je gerust door levellen tot 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
SD5k schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:27:
[...]

END zou ik daar stoppen, ik kom normaal gezien nooit boven de 20 met m'n builds, VIT kun je gerust door levellen tot 40.
Ok, noted 👍 Levellen gaat overigens als een malle de laatste paaar uren. Heb met gemak snel 20K te pakken. Ik wil skill nu naar 25 gaan brengen ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:32

snmght

imho dan he

ArnoldSmiley schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:08:
@snmght zie net 21 duimpjes verschijnen 😃 Weet je dat ik tot vorige week serieus die 1 voor 1 wegdrukte totdat ik de knop 'alle notificaties' pas zag? Af en toe had ik zoiets met 16 duimpjes heel leuk maar moet dat 😅😅
Sorry, ik geniet gewoon mee van iedere epische queste in de FS games. Maar ik zal proberen me in te houden. :D

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:59:
[...]

Sorry, ik geniet gewoon mee van iedere epische queste in de FS games. Maar ik zal proberen me in te houden. :D
Nee man, niet inhouden 😉 Ben alleen blij dat ik de 'alle gelezen' button gevonden heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:57:
[...]

Ok, noted 👍 Levellen gaat overigens als een malle de laatste paaar uren. Heb met gemak snel 20K te pakken. Ik wil skill nu naar 25 gaan brengen ook
Een mooi rondje is in Yahar 'gul. Daar heb je 3 (of was het 2?) varkens die redelijk wat echoes droppen. Pak de honden even mee en dan heb je redelijk wat echoes bij elkaar per rondje van 1 minuut ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
En ook de heks van Hemlick Chanel Lane is gone, first try.

De opmerking die ik nu ga maken, zal me wel duur komen te staan nog maar op Father G na vind ik de bosses wel erg simpel momenteel.

Op naar de Forbidden Woods nu.

[ Voor 8% gewijzigd door ArnoldSmiley op 26-11-2021 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:26
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:18:
En ook de heks van Hemlick Chanel Lane is gone, first try.

De opmerking die ik nu ga maken, zal me wel duur komen te staan nog maar op Father G na vind ik de bosses wel erg simpel momenteel.

Op naar de Forbidden Woods nu.
Heerlijk die bossen (en het stuk erna); daar heb ik veel geleerd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@ArnoldSmiley nu zijn de witches of Hemwick charnel lane toch echt wel de allermakkelijkste in de hele game. Sla Cainhurst Castle in ieder geval niet over. Zeker als je moeite hebt met de parry, gaat het een uitdagende boss worden. The shadow of Yharnam vond ik nog lastig om alleen te doen, maar verder was het best wel te doen.

DLC is een ander verhaal, maar ondanks dat ze uitdagend zijn zijn het wel heerlijke gevechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Shadows of Y zijn prima te toen als je die grote grafsteen een beetje gebruikt als schild. Die snellere katanadude is wel erg makkelijk om te parry'en.

Overigens is het goed souls farmen in FW

Qua moeilijkheid vond ik Father G wel het lastigste gevolgd door Cleric Beast. Maar wellicht komt dit ook omdat je toen echt geen idee had hoe alles werkte :D De Executioners blijf ik wel irritant vinden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
vhal schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:11:
Shadows of Y zijn prima te toen als je die grote grafsteen een beetje gebruikt als schild. Die snellere katanadude is wel erg makkelijk om te parry'en.

Overigens is het goed souls farmen in FW

Qua moeilijkheid vond ik Father G wel het lastigste gevolgd door Cleric Beast. Maar wellicht komt dit ook omdat je toen echt geen idee had hoe alles werkte :D De Executioners blijf ik wel irritant vinden.
Plus dat Father G en Cleric erg early game zijn; ik was amper geleveld toen ik beiden tegenkwam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Na Father G had ik veel moeite met Vicar Amelia. Verder vielen bij de bosses mij ook wel mee. Ivm de trophies 1 van de bosses drie keer achter elkaar gedaan toen.

Toevallig ben ik vorige week met een nieuwe playthrough begonnen. 1 keer dood gegaan tot BSB. Daar 3 keer totdat ik de Yarnham Hunter set had gekocht voor de slow poison resist. Nu onderweg naar Amelia, en daar heb ik geen zin in :P Deze keer wil ik ook de chalice dungeons volledig gaan doen en de DLC door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Father G vond ik bij uitstek de moeilijkste, vooral omdat ie zo vroeg in de game kwam.
De moeilijkste bazen voor mij op een rijtje:

spoiler:
-Father G
-Eindbaas
-Martyr
-Ebrietas
-Shadows
-Amygdala
-Rom
-Vicar Amalia

Gaan we het over Chalice Dungeon bosses hebben dan zijn er vanaf depth 4 dungeons wel een aantal die dit rijtje gaan verpesten ;)
DLC bosses laat ik even buiten beschouwing.

offtopic: Kiwi heeft vandaag Demon's Souls gekocht (€30 Black friday deal) maar heeft nog geen PS5 :+
Tot die tijd vermaak ik me wel met jullie verhalen en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Superkiwi
spoiler:
welke eindbaas bedoel je? De eindbaas, de optionele eindbaas of de allerlaatste eindbaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:13:
@Superkiwi
spoiler:
welke eindbaas bedoel je? De eindbaas, de optionele eindbaas of de allerlaatste eindbaas?
Degene die je drie keer moet verslaan voor de drie verschillende eindes ;)
Die dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 26-11-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

spoiler:
Welke van de drie is de optionele eindbaas? Die andere 2, Gherman en moon presence, snap ik :P Of bedoel je Ebrietias?

[ Voor 33% gewijzigd door Creepy op 26-11-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Superkiwi Die vond ik eigenlijk best goed te doen. 1x dood gegaan en toch 4x verslagen. Vond dit wel echt een heerlijk gevecht. Dit is wel de echte waardige eindbaas. Niet degene die er voor komt.

@Creepy
spoiler:
ze german, die andere allerlaatste baas daar kan je toch niet echt moeite mee hebben. Enige wat die heeft is een killer aoe, die je met weinig moeite bijna helemaal kan recoveren
Pagina: 1 ... 64 ... 66 Laatste