Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:31
Heb nog 3 bazen te gaan voor platinum, Kos, moon presence en de Pthumeru Queen. Ik vond research hall maar een vervelende locatie, iets te vaak dood gegaan omdat ik weer eens naar beneden viel. De living failures waren toch iets moeilijker dan de lijstjes op internet doen geloven. Prima te doen maar niet eentje waar je rustig aan kan doen. Vrij krachtige aanvallen en risico op vastgezet te worden door meerdere failures. Het gevecht met Maria was echt lekker, echt van genoten. Heb zin in kos

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Kos ook gedood, kostte me 3-4 x ofzo (misschien wel 5). Eigenlijk totdat ik herinnerde over een stukje gelezen had over Kos en sekiro, waarbij agressiviteit wordt beloond. Dus volle bak in de aanval en hoppa. Leuk gevecht, wel eentje met adrenaline op 180😁. Maar wel eentje waar je bij tijds op adem kan komen.
Ook maar mijn laatste chalice dungeon ingedoken voor de platinum. Was een false depth, nou eerste boss was de Pthumeru Descendent. Wat een f****** e***** was dat zeg. Zeker in fase 2 zit hij op je nek en heb je wat ruimte om even op adem te komen, heb je zijn sikkels in je nek hangen.
Uiteindelijk met de holy moonlight sword ook neer gekregen. Kostte me 10-20 levens, waaronder 10 levensjaren van mezelf 😬.
De volgende baas wordt de bloodletting beast en dan de Pthumeru Queen. Die schijnen iets vergevensgezinder. We gaan het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Zo mijn bloodborne avontuur zit er voorlopig op. Moon presence was een pushover tov de bazen in de dungeons. Pthumeru queen gevecht was niet helemaal mijn ding, maar gelukkig was daar wel de ruimte om fatsoenlijk te vechten in tegenstelling tot de eerdere 2 bosses.
Was wel een van de beste spellen qua gameplay, heerlijk uitdagend maar ook zo uitnodigend. Waar bij sommige spellen sterven echt een last is, is het hier om een of andere reden minder een ding, tenzij je 20x sterft aan dezelfde baas (talking about you Ptumeru descendant). Weet nog niet of het hele principe mijn ding is met Lore ontdekken, maar de gameplay + youtube hulp en lore maken het top. Nu tijd voor iets anders, heb nog 4x From SW in de backlog naast een stuk of 10-15 andere spellen. Genoeg om keuze stress te krijgen😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Kon het niet laten om toch even NG+ te proberen. Cleric beast, father gascoine en blood starved beast al gehad 😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ng+ ronde bijna alweer over. Alleen nog nightmare mensis en gherman. Nu doe ik het op een relax speedrun tempo. Denk dat ik nu op een uurtje of 5 zit ofzo en heb alle bosses weer gedaan op de laatste 3 en amygdala. Die laatste zit gewoon in k*tlevel ;).
Dingen die me tot nu toe opvallen, bosses waar ik echt moeite mee had zijn nu bijna een lachertje. Bv Vicar amelia beweegt eigenlijk helemaal niet zo idioot snel net als Paarl overigens. Waar ik voor mijn gevoel maar heel klein gat had om een blood vile te nemen was er nu heel veel tijd heb voor mijn gevoel. Verder zijn de snellere hunter types wel mijn favoriet. Longerius bv blijft nog steeds een adrenaline gevecht, maar heerlijk als het lukt. Nog even de ronde afmaken en dan even From SW niet meer aankijken, die adrenaline rushes in de avond zijn niet goed voor mijn nachtrust 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Conclusie: als je het eenmaal doorhebt en de hel hebt doorstaan is het best een simpele game toch? ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Superkiwi schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:52:
Conclusie: als je het eenmaal doorhebt en de hel hebt doorstaan is het best een simpele game toch? ;)
haha ja dat is het ook wel zo'n beetje. Bloodborne slaagt erin om overweldigend te zijn voor beginnende spelers. Lekker in your face mechanics zonder mensen de tijd te geven erin te groeien. En ja natuurlijk zijn er ook echt wel moeilijke bosses in de game, maar de meeste zijn goed te doen als je de basis mechanics onder de knie hebt (endurence in de gaten houden, op tijd healen, dodge left en opletten dat je jezelf niet vast zet). En zelfs al heb je niet alles onder controle, of je hebt er geen zin in dan kan je vaak terugvallen op een summon of gewoon even blood ehoes farmen.
Misschien moet ik de eerste 2 bosses maar eens op BL4 proberen om te zien of ze nog steeds zo makkelijk zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:26
Ben bijna klaar om platinum te gaan halen (lees: moet alleen nog een paar chalice dungeons). Weten jullie of er een groep is o.i.d. die je kan helpen samen door die chalices heen te gaan (voornamelijk bij de bosses)?
Ik rinkel me wezenloos, maar bij sommige chalice-bosses sta ik echt 10 minuten te wachten om daarna alsnog eenzaam alleen voor de zoveelste keer binnen te treden en afgestraft te worden... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Vads schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:08:
Ben bijna klaar om platinum te gaan halen (lees: moet alleen nog een paar chalice dungeons). Weten jullie of er een groep is o.i.d. die je kan helpen samen door die chalices heen te gaan (voornamelijk bij de bosses)?
Ik rinkel me wezenloos, maar bij sommige chalice-bosses sta ik echt 10 minuten te wachten om daarna alsnog voor de zoveelste keer binnen te treden en afgestraft te worden... :)
Mocht het je alleen om de platinum te doen zijn dan zou je een false depth chalice kunnen doen waardoor je in ieder geval een deel van de dungeons kan overslaan.
De glyph code is 3aqbyx95. Deze bevat alle bosses uit de laatste chalice dungeon met dezelfde moeilijkheidsgraad. Ik vond vooral the Pthumerian descendent de moeilijkste van allemaal, ook moeilijker dan Kos. Vooral veel agressiever en eigenlijk geen mogelijkheid om even een bloodvial te nemen want dan heb je alweer een sikkel in je nek hangen. Achteraf blijkt deze ook gewoon te cheesen te zijn door op de juiste afstand te blijven waardoor het gevecht in ieder geval makkelijk lijkt. Bloodletting beast heeft me ook veel kruin gekost, maar die was in minder dan 10x neer ipv 25+ in geval van the Pthumerian descendent. Pthumeru queen is daarentegen een stuk makkelijker. Er is daar ook nog een Summon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:26
cold_as_ijs schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:41:
[...]

Mocht het je alleen om de platinum te doen zijn dan zou je een false depth chalice kunnen doen waardoor je in ieder geval een deel van de dungeons kan overslaan.
De glyph code is 3aqbyx95. Deze bevat alle bosses uit de laatste chalice dungeon met dezelfde moeilijkheidsgraad. Ik vond vooral the Pthumerian descendent de moeilijkste van allemaal, ook moeilijker dan Kos. Vooral veel agressiever en eigenlijk geen mogelijkheid om even een bloodvial te nemen want dan heb je alweer een sikkel in je nek hangen. Achteraf blijkt deze ook gewoon te cheesen te zijn door op de juiste afstand te blijven waardoor het gevecht in ieder geval makkelijk lijkt. Bloodletting beast heeft me ook veel kruin gekost, maar die was in minder dan 10x neer ipv 25+ in geval van the Pthumerian descendent. Pthumeru queen is daarentegen een stuk makkelijker. Er is daar ook nog een Summon beschikbaar.
Dit wist ik niet en ga ik proberen! Thanks! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:37

snmght

imho dan he

Ik ben een paar weken geleden begonnen aan mijn tweede playthrough. Ik heb honderden uren Dark Souls gespeeld (alle delen) maar Bloodborne trok me minder. Ik weet niet meer waar ik de eerste keer gekomen ben (tussentijds een nieuwe HD in de PS4 dus geen oude savegame), best een eind volgens mij maar het werkte voor mij niet.

Nu dus op een verloren moment maar eens opnieuw begonnen en ik ben er inmiddels achter dat mijn speelstijl destijds compleet verkeerd was (teveel DS?) wat het onnodig moeilijk maakte. Ik ontdek nu pas dat je health terugkrijgt als je snel weer aanvalt en dat staggeren met het pistool was me ook nog niet gelukt de vorige keer. :')

Zonder health terug te krijgen speelde ik automatisch wat defensiever en dat maakte het alleen maar lastiger uiteindelijk. Nu gaat het wat soepeler, nog steeds geen makkelijke game natuurlijk en ik heb weinig beschikbare uurtjes maar het speelt zo veel fijner waardoor ik er ook veel meer van geniet dan de vorige keer.

Ik heb gisteren dat ellendige Bloodstarved Beast doodgekregen. Had gehoopt daarna vrolijk verder te banjeren maar dat ging niet. Heb daarna wel de Healing Workshop gevonden maar daar stuitte ik weer op een afgesloten deur dus ik ben even puzzled waar ik nu verder moet. Hints zijn welkom en anders ga ik gewoon wat rondbanjeren als ik hem weer aan slinger. Ergens is het leuk dat ik nu een amper gespeelde FromSoftware game herondek, love it. :)

@ArnoldSmiley ik wil je alvast wijzen op de 2e alinea hiero voor als het moment komt dat je BB aanslingert. Don't be a fool like me! :D

[ Voor 6% gewijzigd door snmght op 02-11-2021 11:16 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Oh wat ik me nog afvroeg; ik speel nu met een geupgrade Saw Cleaver. Is Ludwig's Holy Blade de moeite (en de 20k echoes waard)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snmght schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:18:
Is Ludwig's Holy Blade de moeite (en de 20k echoes waard)?
Zo'n beetje het meest OP wapen in de game, dus ja! 8)
Ik gebruikte die Blade ontzettend veel maar haalde 'm zelden uit de schede.

Al blijft de Saw Cleaver ook een hele fijne om de game mee door te spelen hoor.
Mijn eerste playthrough heb ik met de Axe gedaan, ook leuk.

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 02-11-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Superkiwi schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:45:
[...]

Zo'n beetje het meest OP wapen in de game, dus ja! 8)
Ik gebruikte die Blade ontzettend veel maar haalde 'm zelden uit de schede.
Top! Misschien ga ik al zoekende naar een uitweg wel even farmen. Die hele grote gasten (niet met die steen maar met een soort bijl meen ik) in de Cathedral Ward zijn erg gemakkelijk te doden en gaven wel veel souls Blood Echoes. Ik had weer eens bijna geen Vials en Bullets en had even ingeslagen om daarna te ontdekken dat ik ineens dat zwaard kan kopen. :P

Edit de Chapel Giants dus https://bloodborne.wiki.fextralife.com/Chapel+Giant

[ Voor 6% gewijzigd door snmght op 02-11-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Waar ik me wel mateloos aan stoorde maar misschien zie ik iets over het hoofd; ik kan niet resten bij een Lamp? Ik moet om mijn HP te recoveren / enemies te resetten dus eerst terug naar Hunter's Dream. Met de laadtijden van de PS4 wel killing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@snmght Ik maakte de fout ook in het begin door veel defensiever te spelen en het wordt echt 10x makkelijker als je lekker erin duikt.

Healing workshop key krijg je na het gevecht met Rom. Dus die kom je vanzelf wel tegen als je het verhaal vervolgt. Er zit daar ook nog een abandoned workshop in de buurt, die is wat moeilijker te vinden maar daar kan je wat spullen verzamelen die wel heel handig zijn (zoals de Doll costume, lekker verkopen voor blood echoes).

Ik heb verder zo'n beetje de hele game met ludwigs holy blade gespeeld afgewisseld met Holy moonlight sword.

ooh ja je kan niet rusten bij de lamp. Je moet of bloodvials nemen of naar de hunters dream en resetten. Succes met je hunt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Na Demon's Souls remake uitgespeeld te hebben als eerste soulsborne game eergister maar eens begonnen aan Bloodborne na alle goede verhalen.

Kon me niet voorstellen dat een game uit 2015 nog zo tof kon zijn maar damn!

Persoonlijk vind ik het 100 x zo tof als Demon's Souls en ook lekker uitdagend

Gister Vicar Amelia platgelegd en vanavond maar eens op jacht naar the witch of hemwick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Ik ben de crow misgelopen, Kan ik die na de progressie die ik heb gemaakt nog steeds vinden bij the sewers? zou graag de badge hebben en de questline doen.

De dochter van Father G ook gemist, Wel de brooch gevonden van moeder, en het Varken doodgemaakt niets vermoedend.

En de music box gemist in voor mij het meest frustrerende gevecht in het spel tot nu toe, Voelde me erg geintimideerd door de size van Amelia maar uiteindelijk ging zij heel smooth neer in 2 trys, Father G was echt een pain in the ass.

Kan dat nog?

[ Voor 29% gewijzigd door robzzzzzzzz op 03-11-2021 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Die Witches gaan nog een hele uitdaging worden na Vicar Amelia :D
Ik moet zelf nog aan Demon Souls beginnen (en DS trilogy en Sekiro). Hoop dat het defensieve me bevalt, want het agressieve spelen van Bloodborne was echt wel lekker.

De Eileen the Crow is volgens mij nadat je in Cathedral ward komt niet meer mogelijk. Maar je komt haar nog wel een keer tegen :)

De music box zelf was niet perse super nodig. Het gaf je wel 3 kansen om hem goed te pakken. Ik had Father G de 2e of 3e keer neer, terwijl Amelia mij 10-20x kostte.

Maar ja het is en blijft lastig in bloodborne om in je eerst playthrough alle quests te doen, je mist zo makkelijk iets. Ik was bijvoorbeeld in mijn NG+ run van plan om de hele questline van Eileen uit te voeren zodat ik nog een keer het gevecht aan zou kunnen gaan met de bloody crow of Cainhurst, een van de moeilijkste gevechten. Helaas was ik in mijn run een sidequest vergeten. Ik was verbaasd hoe makkelijk het gevecht was dat kwam, totdat ik realiseerde dat dit niet de bloody crow was :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
overigens is de DLC een echte aanrader. Dit is wel endgame moeilijkheid met volgens het internet de moeilijkste Soulsborne boss. Man ooh man wat een adrenaline rush was dat gevecht, maar zo heerlijk toen hij neer ging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
cold_as_ijs schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:56:
Die Witches gaan nog een hele uitdaging worden na Vicar Amelia :D
Ik moet zelf nog aan Demon Souls beginnen (en DS trilogy en Sekiro). Hoop dat het defensieve me bevalt, want het agressieve spelen van Bloodborne was echt wel lekker.

De Eileen the Crow is volgens mij nadat je in Cathedral ward komt niet meer mogelijk. Maar je komt haar nog wel een keer tegen :)

De music box zelf was niet perse super nodig. Het gaf je wel 3 kansen om hem goed te pakken. Ik had Father G de 2e of 3e keer neer, terwijl Amelia mij 10-20x kostte.

Maar ja het is en blijft lastig in bloodborne om in je eerst playthrough alle quests te doen, je mist zo makkelijk iets. Ik was bijvoorbeeld in mijn NG+ run van plan om de hele questline van Eileen uit te voeren zodat ik nog een keer het gevecht aan zou kunnen gaan met de bloody crow of Cainhurst, een van de moeilijkste gevechten. Helaas was ik in mijn run een sidequest vergeten. Ik was verbaasd hoe makkelijk het gevecht was dat kwam, totdat ik realiseerde dat dit niet de bloody crow was :)
Harstikke bedankt voor alle informatie!

Ik had de witches gister bijna neer en vond ze redelijk gemakkelijk in soulsborne termen, ik ging alleen iets te dapper in met maar 4 blood vials.

Met father G had ik dus juist de grootste moeite, en vond Amelia en Cleric beast dan juist weer erg makkelijk, Maar ik denk dat het maar ligt aan je speelstijl en waar je goed in bent, Ben zelf niet heel goed in agressieve zeer onberekenbare en vooral snelle tegenstanders zoals Father G, Amelia was heel makkelijk leesbaar voor mij persoonlijk, Hetzelfde had ik in Demon's souls met de reuzen tegenstanders zoals Amelia en Cleric omdat je die gewoon met een goed ritme constant achter de voeten kan lopen en hitten, maar ik voel me nogal snel geintimideerd en raak nerveus als iets agressief en snel is hehe.

En inderdaad je mist zo snel iets! omdat je alles zelf maar moet uitzoeken, Dat had ik dus ook bij Demon's souls maar op die manier blijft het wel het leukst, Voel er niks voor om voor alles wat ik doe eerst research te gaan doen dat killed de fun een beetje en de voldoening, Dus de volgende keer mischien toch beter zoeken! maarja bijvoorbeeld zo een raam mis je zo snel want het valt gewoon niet echt op dat je er wat mee kan.

Al met al echt een geweldige game.

En wat je zegt over Bloodborne klopt totaal, die snelle agressieve speelstijl is echt heerlijk!, Demons souls is toch echt wat langzaam en een beetje anders, maar ook heel tof! alleen viel de challenge gewoon heeeeel zwaar tegen, Ik frustreer me al een hele tijd aan makkelijke games en sinds Returnal ben ik helemaal op mn wenken bediend met challenges en had er heel veel van verwacht Demon souls, maar kwa dat was het echt heel erg Mehhhhh, Bloodborne daarintegen is echt perfectie!.

Maar neemt niet weg dat ik intens heb genoten van Demon's Souls , Na Bloodborne plus dlc staat Dark Souls 3 op het progamma.

[ Voor 11% gewijzigd door robzzzzzzzz op 03-11-2021 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ja de witches zijn meer een gagboss, over het algemeen een van de makkelijkste. Als je er echt moeite mee hebt kan je ook al je insight weg doen dan komen die grote beesten niet achter je aan. Hoewel je die enorm makkelijk kan ontwijken.
Als agressieve bosses niet je ding zijn dan staat je nog wat te wachten :D. Ik vond die meestal ook wel moeilijk, maar zo heerlijk als je ze neer had.

Succes met je hunt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
cold_as_ijs schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:09:
Ja de witches zijn meer een gagboss, over het algemeen een van de makkelijkste. Als je er echt moeite mee hebt kan je ook al je insight weg doen dan komen die grote beesten niet achter je aan. Hoewel je die enorm makkelijk kan ontwijken.
Als agressieve bosses niet je ding zijn dan staat je nog wat te wachten :D. Ik vond die meestal ook wel moeilijk, maar zo heerlijk als je ze neer had.

Succes met je hunt
Ja idd net als Cleric optional, Daarom iets gemakkelijker!

Ik vond het al opvallen dat die weerwolven veeeeel langzamer in hun response waren dan degene die op de weg naar The witch spawnen, Het zijn bijna zombies, Dus ga het nog eens proberen met 20 blood vials hehe.

Mocht ik toch tegen iets aanlopen, Hoe verwijder ik mn insight en is dat permanent? ik had gelezen ergens dat hoe hoger mn insight, Hoe moeilijker de game word klopt dat?

En sorry nog een NOOB vraag, Ik kan de flamesprayer niet gebruiken op een of andere manier wat moet ik daar voor upgraden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Met insight kan je dingen kopen, je hebt een 2e pool waar je ook spullen kan kopen. Andere optie is een brainsucker tegenkomen :D. Die zuigt zo al je insight weg, en meteen permanent (wat een K*T beesten zijn dat). Maar in wezen is het niet nodig. Die grote beesten (mad ones) bij de witches zijn super makkelijk te vermijden. Verder wordt het niet heel veel moeilijker met hogere insight. Er zijn een paar dingen die veranderen, de hunters in Cathedral ward bv hebben iets waarmee ze bollen licht schieten. Maar die zijn vrij makkelijk te ontwijken omdat ze zo traag gaan.

Voor de flamesprayer moet je waarschijnlijk minimaal level hebben van ik vermoed Arcane, maar dat weet ik niet zeker. Als je de wapen selecteert dan kan je het zien bij alle wapen stats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
cold_as_ijs schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:14:
Met insight kan je dingen kopen, je hebt een 2e pool waar je ook spullen kan kopen. Andere optie is een brainsucker tegenkomen :D. Die zuigt zo al je insight weg, en meteen permanent (wat een K*T beesten zijn dat). Maar in wezen is het niet nodig. Die grote beesten (mad ones) bij de witches zijn super makkelijk te vermijden. Verder wordt het niet heel veel moeilijker met hogere insight. Er zijn een paar dingen die veranderen, de hunters in Cathedral ward bv hebben iets waarmee ze bollen licht schieten. Maar die zijn vrij makkelijk te ontwijken omdat ze zo traag gaan.

Voor de flamesprayer moet je waarschijnlijk minimaal level hebben van ik vermoed Arcane, maar dat weet ik niet zeker. Als je de wapen selecteert dan kan je het zien bij alle wapen stats.
Thanks bro! Appreciate it!

Zegt veel over de game en de kwaliteit ervan dat de Community Anno Nu nog ze Alive is! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Father G is een vrij lastige boss inderdaad, zeker zo vroeg in de game (in theorie is het de eerste boss die je tegenkomt daar Cleric Beast optioneel is). Vooral voor nieuwkomers is het misschien wel één van de moeilijkste bazen uit de game.
Zijn beestfase is dan wel weer vrij simpel te maken door
spoiler:
de music box te gebruiken en hem daarna te bestoken met molotovs. Easy kill op die manier.
Pas wel op dat je in zijn eerste 2 fases de music box niet te vaak gebruikt want dan transformeert hij sneller

Vicar en Blood Starved Beast zijn makkelijker, zeker als je de juiste items gebruikt bij die laatste
spoiler:
blood pungeant cocktails leiden haar gigantisch af, het geeft je enkele seconden om gratis op haar in te hakken. Doe wat fire paper op je wapen en je hakt haar binnen no-time in de pan
.

Wat bij Bloodborne sowieso een handige tip is:
Gebruik tegen beestachtige bossen serrated weapons (=gekartelde wapens zoals bijvoorbeel de Saw Spear of Saw Cleaver; die doen extra damage tegen beasts) in combinatie met vuur.

Tot zover mijn spuit 11 tips :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Super leuk om te zien dat er na zoveel tussentijd weer mensen de hele souls series en BB gaan spelen, ik moet zeggen dat ik ze ook nog regelmatig aanslinger om een character te starten of verder te gaan met een bestaande. Vooral DS 3, DeS en BB zijn heerlijke games :)

Ik vind het grappig om te zien dat @robzzzzzzzz ongeveer de tegenovergestelde route bewandelt als @ArnoldSmiley haha.

Die komt straks hier voor BB nadat hij de Souls serie klaar heeft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Tarz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:22:
Super leuk om te zien dat er na zoveel tussentijd weer mensen de hele souls series en BB gaan spelen, ik moet zeggen dat ik ze ook nog regelmatig aanslinger om een character te starten of verder te gaan met een bestaande. Vooral DS 3, DeS en BB zijn heerlijke games :)

Ik vind het grappig om te zien dat @robzzzzzzzz ongeveer de tegenovergestelde route bewandelt als @ArnoldSmiley haha.

Die komt straks hier voor BB nadat hij de Souls serie klaar heeft...
Fuck it :D Ik wilde na 6 maanden Demon's Souls & DS 1 / 2 / 3 echt een From Software break inlassen.

Maar ga vanavond BB opstarten O-) O-) O-) O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Dank voor het aankondigen alvast @Tarz & @snmght

@Superkiwi speciaal voor jou:
Superkiwi schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:57:
Father G is een vrij lastige boss inderdaad, zeker zo vroeg in de game (in theorie is het de eerste boss die je tegenkomt daar Cleric Beast optioneel is). Vooral voor nieuwkomers is het misschien wel één van de moeilijkste bazen uit de game.
Hoe moeilijk kan het nou helemaal zijn? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ArnoldSmiley schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:43:

[...]

Brace yourselves. :D

Ik vond Father G echt een pain in the ass. Hij geeft je niet heel veel ademruimte zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tarz

[...]

We zien je

frustraties

bevindingen graag tegemoet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]
Jij bent geen nieuwkomer meer, ergo easy peasy :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
Belangrijk verschil tussen Souls series en BB: There is no shield, only parry & dodge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
snmght schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:45:
[...]

Brace yourselves. :D

Ik vond Father G echt een pain in the ass. Hij geeft je niet heel veel ademruimte zeg maar.
Dan ben je de Orphan of Kos nog niet tegengekomen :D

Vervelende aan Father G is de combinatie van zijn agressiviteit en zijn geweer. Ook het feit dat je tussen de grafzerken speelt maakt het allemaal net wat lastiger omdat je dan niet altijd makkelijk kan wegduiken. Ik vond hem in mijn eerste run lastig maar wel te doen met de music box. Op een NG+ was het heel makkelijk maar was vet overleveled. Op BL4 run daarna ben ik gewoon gestopt bij father G. Was niet geskilled genoeg en was toen eigenlijk ook wel even klaar met BB. Begint stiekem wel weer te kriebelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

cold_as_ijs schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:01:
[...]

Dan ben je de Orphan of Kos nog niet tegengekomen :D

Vervelende aan Father G is de combinatie van zijn agressiviteit en zijn geweer. Ook het feit dat je tussen de grafzerken speelt maakt het allemaal net wat lastiger omdat je dan niet altijd makkelijk kan wegduiken. Ik vond hem in mijn eerste run lastig maar wel te doen met de music box. Op een NG+ was het heel makkelijk maar was vet overleveled. Op BL4 run daarna ben ik gewoon gestopt bij father G. Was niet geskilled genoeg en was toen eigenlijk ook wel even klaar met BB. Begint stiekem wel weer te kriebelen
Ik had en heb geen music box, volgende keer eens proberen! En nee ik weet dat ik voorbij Rom gekomen was destijds maar geen idee hoe ver precies.. Die Orphan zegt me niets.

Grafzerken waren mijn grootste probleem inderdaad bij G. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
snmght schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:45:
[...]

Ik had en heb geen music box, volgende keer eens proberen! En nee ik weet dat ik voorbij Rom gekomen was destijds maar geen idee hoe ver precies.. Die Orphan zegt me niets.

Grafzerken waren mijn grootste probleem inderdaad bij G. :(
Orpan of Kos is de eindbaas in de DLC. Die staat bij veel lijstjes bovenaan als pittigste boss van alle soulsborne games. Hij is super agressief, super snel en ook nog onvoorspelbaar. Maar wel een heerlijk gevecht. Longerius was voor mij de moeilijkste in de main game, maar dat komt omdat ik moeite had met parry timing. Als je goed kan parry-en is deze schijnbaar niet zo moeilijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Tarz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:00:
Belangrijk verschil tussen Souls series en BB: There is no shield, only parry & dodge
Mm das slecht nieuws

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:56:
[...]

Jij bent geen nieuwkomer meer, ergo easy peasy :P
>:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ja hoor ik ben weer meegenomen door de man met de zak naar een area waar er meer van die zitten. Zijn serieus lastige gasten met veel HP en ditto damage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Moet nog gaan beginnen. Maar eind deze week heb ik vakantie tot aan 3 janauri 2022.

Zoals sommigen wellicht in het DS3 topic hebben gelezen, had ik wat issuetjes met mijn manager op de zaak.

Nieuwe job gevonden, en hoef niet 2 maanden uit te werken.

Tijd zat voor BB :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:27

vhal

ΰ² _ΰ² 

Was Ludwig, The Accursed ook niet zo'n pittige boss?

Nu ik dit zo allemaal lees, ik moet deze game maar weer eens aanslingeren...volgens mij was ik ergens geΓ«indigd bij Witch of Hemwick of zo en dan praat ik over 2019 :X :+

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 10-11-2021 14:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
vhal schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:22:
Was Ludwig, The Accursed ook niet zo'n pittige boss?

Nu ik dit zo allemaal lees, ik moet deze game maar weer eens aanslingeren...volgens mij was ik ergens geΓ«indigd bij Witch of Hemwick of zo en dan praat ik over 2019 :X :+
Ja dat is een pittige, zoals zo'n beetje iedere boss in de DLC, uitgezonderd the living failures :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Here we f*cking go 😈

Origin bepalen koste me al eventjes moet ik zeggen πŸ˜†
Wat heb je gekozen?
He/him, she/her, they/them, we/us, apache helicopter?

Succes met je playthrough!
De snelheid tov Dark Souls, het ontbreken van een schild en de aanvallende speelstijl zullen wel even wennen zijn na 3 Dark Souls games ;)

Als je de mogelijkheid hebt om een stream te starten (via Youtube of Twitch), ga je gang! Altijd leuk om even mee te kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 11-11-2021 20:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:59:
Wat heb je gekozen?
He/him, she/her, they/them, we/us, apache helicopter?
Say what? Milquetoast Origin, male.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:59:

Succes met je playthrough!
De snelheid tov Dark Souls, het ontbreken van een schild en de aanvallende speelstijl zullen wel even wennen zijn na 3 Dark Souls games ;)
Thanks! Dat schild wordt wel wat ja.

De aanvallende speelstijl ligt me denk ik wel. In Dark Souls ben ik altijd zeer agressief.

We gaan het meemaken.

Het is sowieoso ff heeeeeel erg wennen. Andere terminologie etc dan DS. Hele andere setting. Maar goed ook, ik was er echt wel klaar mee om in een Elite Knight Set met me katana's rond te hupsen.

Helaas geen stream mogelijkheid, ga ik ff achteraan nog

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
De wow factor is groot. Dit is echt heel erg wennen.

Ene kant is de luxe van een wiki page reuzehandig. Maar ik stel me ook wel eens de vraag: degene die de game als eersten speelden en er echt blanco ingingen hebben toch soms ook echt niet geweten wat nou de bedoeling was.

Ik snap er ff geen zak van, ga lekker ontdekken en uitzoeken met mijn Saw Cleaver op zak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Wtf.....Blood Echoes terughalen gaat niet altijd? Moet je het poppetje met de blue eyes zoeken πŸ™„

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ΰ² _ΰ² 

Vandaag heb ik dit spel ook weer opgepakt maar het is wel weer erg wennen en inkomen. Maar goed, ik heb zo'n vermoeden dat lv32 wat aan de lage kant is voor Forbidden Woods :/ :+

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Eerste indruk van Bloodborne is bij mij echt een dikke dikke prima.

Lekker om eens een totaal andere setting weer te hebben na 4 Souls avonturen.

Moet wel echt aan de bak om de mechanics te gaan begrijpen.

Ik snap ook nog niet hoe je character levelling in elkaar zit en wat wat is, maar dat komt wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:16:
Ik snap ook nog niet hoe je character levelling in elkaar zit en wat wat is, maar dat komt wel
Je weet dat je in je stats scherm gewoon een info knop hebt he ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:16:
Eerste indruk van Bloodborne is bij mij echt een dikke dikke prima.

Lekker om eens een totaal andere setting weer te hebben na 4 Souls avonturen.

Moet wel echt aan de bak om de mechanics te gaan begrijpen.

Met mechanics doel je denk ik vooral op de parry neem ik aan? Die trol die op de deur bonkt is een goede om je parry op te oefenen. Die heeft een heel duidelijke parry window. Maar ook zonder goed te kunnen parryen kan je de game uitspelen, lukt mij nog steeds niet zo goed. Daarom was Martyr Longerius voor mij ook de grootste uitdaging in de main game.

Character levelling is afhankelijk van het type build dat je wil maken. Zelfde eigenlijk met je wapens, maar dat zal je al uit eerdere souls games geleerd hebben. Focus eerst op vitality vooral. Standaard beginner build is strength/skill. Arcane en bloodtinge zijn heel erg build specifiek met eigen wapens. Dus tenzij je een specifiek wapen wil gaan gebruiken (flamesprayer bv), kun je deze negeren.
Dan heb je ook nog het effect van een level, daar is de regel dat de eerste softcap op 30 lag als ik me niet vergis, 2e op 50 en daarboven heeft het geen zin meer. Arcane is daarin wel een uitzondering met hunter tools die wel doorschalen tot 99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:08:
[...]

Je weet dat je in je stats scherm gewoon een info knop hebt he ;)
Eeeuuuh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:13:
[...]

Met mechanics doel je denk ik vooral op de parry neem ik aan? Die trol die op de deur bonkt is een goede om je parry op te oefenen. Die heeft een heel duidelijke parry window. Maar ook zonder goed te kunnen parryen kan je de game uitspelen, lukt mij nog steeds niet zo goed. Daarom was Martyr Longerius voor mij ook de grootste uitdaging in de main game.

Character levelling is afhankelijk van het type build dat je wil maken. Zelfde eigenlijk met je wapens, maar dat zal je al uit eerdere souls games geleerd hebben. Focus eerst op vitality vooral. Standaard beginner build is strength/skill. Arcane en bloodtinge zijn heel erg build specifiek met eigen wapens. Dus tenzij je een specifiek wapen wil gaan gebruiken (flamesprayer bv), kun je deze negeren.
Dan heb je ook nog het effect van een level, daar is de regel dat de eerste softcap op 30 lag als ik me niet vergis, 2e op 50 en daarboven heeft het geen zin meer. Arcane is daarin wel een uitzondering met hunter tools die wel doorschalen tot 99.
Nuttige info v.w.b. stats.

Parry moet ik oefenen. Was er al geen held in met een schild, parry met wapen helemaal nooit gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 12-11-2021 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:25:
[...]

Nuttige info v.w.b. stats.

Parry moet ik oefenen. Was er al geen held in met een schild, parry met wapen helemaal nooit gedaan
In theorie is het niet moeilijk :D
Een groot deel van de vijanden is parry-baar door op het juiste moment met je pistool te schieten. Dit kan alleen bij specifieke aanvallen. Dit is meestal op het moment dat ze je net willen slaan, dus het opstarten van de aanval, wanneer de arm/wapen jou kant op begint te bewegen. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen, zelf uitzoeken kan maar lijkt me enorm lastig aangezien meestal maar 1 specifieke aanval te parryen is. Ik heb hiervoor op de wiki en yt vertrouwd om in ieder geval de juiste aanval te vinden. Had zelf al moeite genoeg om het dan nog steeds goed uit te voeren _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Van alle data in je stat scherm kun je zien wat het precies inhoudt. Erg handig!
Bijvoorbeeld bij Vitality:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oooM1Z57RXwxVKtzbt_rrAlEBH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVazQ8XU0Gh1szdZw7MkEsJN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarz
Kriebel kriebel.... moet em weer gaan opstarten haha. Ik moet er nou al niet aan denken dat ik weer naar Orphan of Kos moet werken... The horror.... the pain....

Maar die voldoening....!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
cold_as_ijs schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:50:
[...]

In theorie is het niet moeilijk :D
Een groot deel van de vijanden is parry-baar door op het juiste moment met je pistool te schieten. Dit kan alleen bij specifieke aanvallen. Dit is meestal op het moment dat ze je net willen slaan, dus het opstarten van de aanval, wanneer de arm/wapen jou kant op begint te bewegen. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen, zelf uitzoeken kan maar lijkt me enorm lastig aangezien meestal maar 1 specifieke aanval te parryen is. Ik heb hiervoor op de wiki en yt vertrouwd om in ieder geval de juiste aanval te vinden. Had zelf al moeite genoeg om het dan nog steeds goed uit te voeren _O-
In theorie πŸ˜…πŸ˜… Er is zo beetje niks wat niet moeilijk is aan Soulborne games

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:23:
[...]
In theorie πŸ˜…πŸ˜… Er is zo beetje niks wat niet moeilijk is aan Soulborne games
Drie dingen die wΓ©l makkelijk zijn:
-beginnen
-dood gaan
-opgeven

:+

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 12-11-2021 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:23:
[...]

Alles is natuurlijk relatief...
Want wat bepaald nu of iets moeilijk is. Persoonlijk vind ik lego marvel avengers een stuk moeilijker dan bloodborne. Want ik ben daar werkelijk veel vaker doodgegaan dan bloodborne, snap nog steeds niks van het verhaal en het kostte me enorm veel moeite om het af te ronden ondanks dat ik dit samen met mijn zoontje speelde. In dat opzicht was bloodborne easy peasy :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ΰ² _ΰ² 

Eigenlijk mis ik wel de bonfires uit DS om de mobs opnieuw te laten spawnen of om te fast travelen zonder eerst naar de Hunter's Dream te gaan

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Afgelopen dagen niet gespeeld, Formule 1 is telkens s'avonds. Volgende week maar verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
ArnoldSmiley schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:21:
Afgelopen dagen niet gespeeld, Formule 1 is telkens s'avonds. Volgende week maar verder
De vraag is, waar hang je nu uit in het spel en hoe bevalt het?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Tarz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:44:
[...]

De vraag is, waar hang je nu uit in het spel en hoe bevalt het?
Yharham City nog steeds. Mijn 1 en 2 jarige zoontjes weer ziek. Schiet niet op als je om de haverklqp bedjes moet verschonen.

1ste indruk meer dan prima. Wel een pittige game

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarz
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:47:
[...]

Yharham City nog steeds. Mijn 1 en 2 jarige zoontjes weer ziek. Schiet niet op als je om de haverklqp bedjes moet verschonen.

1ste indruk meer dan prima. Wel een pittige game
Beterschap, dat is vervelend! Hopelijk snel weer meer tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Tarz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:01:
[...]

Beterschap, dat is vervelend! Hopelijk snel weer meer tijd
Thanks kerel

Komt wel in orde. Vakantie tot 3 januari πŸ˜‰

[ Voor 3% gewijzigd door ArnoldSmiley op 16-11-2021 17:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Vanavond serieuze sessie gedaan.

Vind het vet, maar wel verdomd lastig. Kom ook niet echt heel ver nog.

De DS tactiek om early game snel te levellen werkt nig niet, geen Insight nog.

Daarnaast ben ik echt een schild gewend, wordt nu om de haverklap geraakt.

Die huppeldepup cleaver wel tevreden mee. Schieten moet ik nog leren cq proberen.

Driekhoekje on te reviven is ook onwennig.

Al bij al: tof begin.

Maar damn....wat een gek*t weer allemaal zo in het begin πŸ˜…πŸ˜

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jij bent ondertussen al wel gewend aan de FromSoftware games. Voor mij was Bloodborne de eerste dus ik begrijp heel goed dat alles nog een beetje hocus pocus aanvoelt :P
Ik heb trouwens over het eerste stuk zo'n 8 uur gedaan, daarna ging het pas langzaam beter.
Op het eind was ik een total war machine waar zelfs de Twin Princess bang van zou zijn geworden ;)

Je komt er wel, het schakelen naar de nieuwe knopjes en machanics went naar verloop van tijd wel.
Go Arnold!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@ArnoldSmiley agressief spelen. Als je geraakt wordt kun je nog wat recoveren door de vijand te raken. Dus je moet niet bang zijn om geraakt te worden, zo lang je daarna maar een aanval spamt.

Eerste insight kan je krijgen als je de cleric beast hebt gevonden, arena binnenlopen is voldoende. Er ligt ook nog een madman’s knowledge verstopt in central yharnam. Verder ook nog een Hunter’s set, die bied wat extra armor.

• snmght

snmght

imho dan he

cold_as_ijs schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:17:
[...]

Alles is natuurlijk relatief...
Want wat bepaald nu of iets moeilijk is. Persoonlijk vind ik lego marvel avengers een stuk moeilijker dan bloodborne. Want ik ben daar werkelijk veel vaker doodgegaan dan bloodborne, snap nog steeds niks van het verhaal en het kostte me enorm veel moeite om het af te ronden ondanks dat ik dit samen met mijn zoontje speelde. In dat opzicht was bloodborne easy peasy :D
F*ck ja ik heb veel van die Lego games gespeeld met de jongste maar het is soms compleet unclear wat je moet doen om verder te kunnen. Echt brakke games maar daardoor van Soulsachtige moeilijkheid. :D

Ik ben helaas gestopt met BB gezien ik de PS4 in geruild heb voor een Series X. Wel zonde zat er net weer lekker in maar kon een goede deal maken en heb het niet gelaten. Nu dus wachten op Elden Ring om weer lekker te kunnen knallen.

Good luck @ArnoldSmiley! Dat pistool moet je gewoon lekker veel mee oefenen! Als je een bepaalde shortcut hebt gehaald in het Yharnham waar je nu ongeveer zit, dan zit er een guy vlakbij de eerste lamp in een rolstoel in een gebouw waar je elke keer kogels van krijgt. Dan kun je gezien zijn nabijheid bij de lamp en nog andere vijanden in de omgeving redelijk risicovrij gaan oefenen. Ga je dood vind je alles zo weer terug en je kogelvoorraad kun je dan ook aanvullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
snmght schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:46:
[...]

F*ck ja ik heb veel van die Lego games gespeeld met de jongste maar het is soms compleet unclear wat je moet doen om verder te kunnen. Echt brakke games maar daardoor van Soulsachtige moeilijkheid. :D

Ik ben helaas gestopt met BB gezien ik de PS4 in geruild heb voor een Series X. Wel zonde zat er net weer lekker in maar kon een goede deal maken en heb het niet gelaten. Nu dus wachten op Elden Ring om weer lekker te kunnen knallen.
De meeste lego games zijn wel redelijk te doen, maar avengers is echt een groot drama aan alle kanten. Vechten is gewoon ruk, knoppen rammen is super ineffectief en de finishing move duurt super lang met een te lange animatie. Alle tegenstanders hebben geweren, gevolg dat je continu belaagd wordt en om de haverklap dood bent voordat je uberhaupt een vijand hebt gezien en dan is het verhaal gewoon niet te volgen omdat ze 2 (of 3?) avengers films erin verwerkt hebben. Dan zijn de boss fights gewoon te onduidelijk.

Speel nu super heroes 2, die is al velen malen beter. Vechten voelt al stukken minder vervelend en het verhaal is veel beter te volgen. De grote plus is de lekker muziek die van tijd tot tijd terugkomt. De puzzels zijn hier ook gewoon beter (lees moeilijker). Super heroes 1, jurassic world en ninjago zijn qua gameplay redelijk gelijk. Om weer on topic te brengen, ze zouden een lego bloodborne uit moeten brengen. Kan iedereen die zeurt dat bloodborne te moeilijk (zonder werkelijk gespeeld te hebben) hem ook gewoon kunnen uitspelen >:)

XBOX? EVIL burn burn }) }) }) })
:D
Maar mooi apparaat. Weet niet of je een PC of een tablet hebt, maar bloodborne zit ook in PSnow. Dus dit zou nog een optie kunnen zijn, alleen verwacht dat de delay het spel moeilijker maken. Ik speelde bloodborne geregeld via remote play op de PS5. Ik merkte dat bossfights door de input delay lastiger waren, zeker degene waar snel reactie vermogen belangrijk waren (Orphan of Kos, longerius etc..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-09 17:55
Ik vind de setting van souls games geweldig. Sekiro tot the Guardian Ape gedaan en daarna demon souls, ik kom echter niet door demon souls vanwege de sadistische spawn points.

Is bloodborne iets vergelijker in de zin van bonfires?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Frez schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:44:
Ik vind de setting van souls games geweldig. Sekiro tot the Guardian Ape gedaan en daarna demon souls, ik kom echter niet door demon souls vanwege de sadistische spawn points.

Is bloodborne iets vergelijker in de zin van bonfires?
Bloodborne heeft geen bonfires maar lamps+hunter's dream. Dus healen kan je niet door even bij het vuur te gaan zitten, je moet op en neer naar de hunter's dream waar je spullen kan kopen en levellen. Verder zal er niet zoveel verschil in zitten vermoed ik. Heb echt weinig problemen gehad met de locaties van de lamps. Soms wat ver van bepaalde bosses, maar als je overal langs rent ben je meestal redelijk rap weer in de bossfight, zeker als je de juiste shortcuts open gooit en overal voorbij rent.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik blijf maar stilletjes hopen dat er een PS5 patch komt om naar 60 fps te gaan.
Bloodborne is denk ik mijn favoriete game aller tijden maar het blijft een schok om weer naar 30 fps te gaan als ik hem start.
Wellicht dat de remaster geruchten waar zijn, laten we het hopen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Laat Bluepoint deze maar onder handen nemen zoals ze met Demon Souls hebben gedaan.

Ik zou trouwens nooit gedacht hebben in het Bloodborne topic over Lego games te lezen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ΰ² _ΰ² 

En zo zit je opeens in Hypogean Gaol :/ De manier waarop vond ik al weer bijzonder :+

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Past wel mooi in de Sinterklaastijd
spoiler:
Zwarte Piet die je meeneemt in de zak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
vhal schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:07:
En zo zit je opeens in Hypogean Gaol :/ De manier waarop vond ik al weer bijzonder :+
Dan heb je het wel heel bont gemaakt

spoiler:
ik kreeg meestal de roe :D

Het is wel even een wtf momentje als je er wakker wordt haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:29:
Jij bent ondertussen al wel gewend aan de FromSoftware games. Voor mij was Bloodborne de eerste dus ik begrijp heel goed dat alles nog een beetje hocus pocus aanvoelt :P
Ik heb trouwens over het eerste stuk zo'n 8 uur gedaan, daarna ging het pas langzaam beter.
Op het eind was ik een total war machine waar zelfs de Twin Princess bang van zou zijn geworden ;)

Je komt er wel, het schakelen naar de nieuwe knopjes en machanics went naar verloop van tijd wel.
Go Arnold!
Good to know, die 8 uur. Thanks for the cheer up

• ArnoldSmiley
snmght schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:46:
[...]

Good luck @ArnoldSmiley! Dat pistool moet je gewoon lekker veel mee oefenen! Als je een bepaalde shortcut hebt gehaald in het Yharnham waar je nu ongeveer zit, dan zit er een guy vlakbij de eerste lamp in een rolstoel in een gebouw waar je elke keer kogels van krijgt. Dan kun je gezien zijn nabijheid bij de lamp en nog andere vijanden in de omgeving redelijk risicovrij gaan oefenen. Ga je dood vind je alles zo weer terug en je kogelvoorraad kun je dan ook aanvullen.
Die shortcut vlak voor die trol aan de poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ok, ieder geval dat hek open vanaf die 1ste lamp

• ArnoldSmiley
Cleric Beast gevonden. Kansloos πŸ˜… Doe heel weinig dmg.

Stats bekeken. Die zijn wel easy peasy, zijn er maar 6 dus veel te kiezen is er niet echt.

Nu Blood Echoes vinden. Heb wel die Hunter Set qua kleding te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Moet je echt telkens terug naar Huntera Dream om een lvl opnieuw te beginnen?? Werkt dus anders als farmen e dan terug te gaan naar je bonfire πŸ€”

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:57:
[...]

Van alle data in je stat scherm kun je zien wat het precies inhoudt. Erg handig!
Bijvoorbeeld bij Vitality:
[Afbeelding]
Hoe roep je die data op? 🀷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
nee je kan ook een bold hunter's mark gebruiken, dan kom je weer bij de laatste lamp uit. Een gewone hunter's mark brengt je naar de hunter's dream zonder blood echeos

• ArnoldSmiley
snmght schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:14:
Ik ben een paar weken geleden begonnen aan mijn tweede playthrough. Ik heb honderden uren Dark Souls gespeeld (alle delen) maar Bloodborne trok me minder. Ik weet niet meer waar ik de eerste keer gekomen ben (tussentijds een nieuwe HD in de PS4 dus geen oude savegame), best een eind volgens mij maar het werkte voor mij niet.

Nu dus op een verloren moment maar eens opnieuw begonnen en ik ben er inmiddels achter dat mijn speelstijl destijds compleet verkeerd was (teveel DS?) wat het onnodig moeilijk maakte. Ik ontdek nu pas dat je health terugkrijgt als je snel weer aanvalt en dat staggeren met het pistool was me ook nog niet gelukt de vorige keer. :')

Zonder health terug te krijgen speelde ik automatisch wat defensiever en dat maakte het alleen maar lastiger uiteindelijk. Nu gaat het wat soepeler, nog steeds geen makkelijke game natuurlijk en ik heb weinig beschikbare uurtjes maar het speelt zo veel fijner waardoor ik er ook veel meer van geniet dan de vorige keer.

Ik heb gisteren dat ellendige Bloodstarved Beast doodgekregen. Had gehoopt daarna vrolijk verder te banjeren maar dat ging niet. Heb daarna wel de Healing Workshop gevonden maar daar stuitte ik weer op een afgesloten deur dus ik ben even puzzled waar ik nu verder moet. Hints zijn welkom en anders ga ik gewoon wat rondbanjeren als ik hem weer aan slinger. Ergens is het leuk dat ik nu een amper gespeelde FromSoftware game herondek, love it. :)

@ArnoldSmiley ik wil je alvast wijzen op de 2e alinea hiero voor als het moment komt dat je BB aanslingert. Don't be a fool like me! :D
Die Healthbar is erg onduidelijk nog hoe die nou precies werkt man.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:32:
[...]

Hoe roep je die data op? 🀷
Ik dacht met R3.
Staat ook ergens onderin je scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:50:
[...]

Ik dacht met R3.
Staat ook ergens onderin je scherm ;)
Ja, klopt dat er onderin R3 staat maar werkte niet. Vandaar de vraag. Vanavond nog eens kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ArnoldSmiley schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:17:
Ok, ieder geval dat hek open vanaf die 1ste lamp
Volgens mij zit dan als je weer door die poort gaat vanaf de lamp, trap omlaag, gebouw in die guy in die stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:33:
[...]

Volgens mij zit dan als je weer door die poort gaat vanaf de lamp, trap omlaag, gebouw in die guy in die stoel.
Klopt. Heb zat Silverbullets, maar heb geen zak aan die buks. Schieten is bijna zero dmg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je schiet ook niet om damage te doen, je schiet om te parry'en ;)
Daarom heeft het (voor nu) ook weinig zin om punten in bloodtinge te stoppen.
Die grijze trollen zijn een ideaal doelwit om op te oefenen.

[ Voor 55% gewijzigd door Superkiwi op 19-11-2021 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:45:
Je schiet ook niet om damage te doen, je schiet om te parry'en ;)
Daarom heeft het (voor nu) ook weinig zin om punten in bloodtinge te stoppen.
Die grijze trollen zijn een ideaal doelwit om op te oefenen.
Say what???? Heb parry nog niet geoefend, maar nam aan dat ik ging parry'en met mijn cleaver πŸ€”

Interesting dit. Bloodtinge moet ik nog uitzoeken.

Op dit moment nog aan het bepalen of ik voor een skill of str build ga. Gezien mijn grote voorkeur voor dex builds neig ik naar een skill build.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Check dit korte filmpje (slechts 2 minuten) maar eens, die legt het simpel uit:

Het is zo'n beetje de belangrijkste skill die je jezelf aan moet leren. Werkt niet tegen Γ‘lle vijanden maar wel tegen een hoop. Zelfs tegen bepaalde moves van sommige bosses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:09:
Check dit korte filmpje (slechts 2 minuten) maar eens, die legt het simpel uit:
[YouTube: Bloodborne Parrying Tutorial]

Het is zo'n beetje de belangrijkste skill die je jezelf aan moet leren game. Werkt niet tegen Γ‘lle vijanden maar wel tegen een hoop. Zelfs tegen bepaalde moves van sommige bosses.
😲😲

Ik heb die blunderbus toevallig gekozen, drukte te snel. Badeel t.o.v. pistol om dut te leren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Edit: holy shit, die trol in 1x down 😲

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Donderbus schijnt beter te zijn, je hebt namelijk spread van de kogel waardoor kans groter is dat je raakt en een parry krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Blunderbus is beter. Als je puur naar damage output kijkt ligt het omslagpunt zo uit mijn hoofd bij 17 bloodtinge, daarna wordt het pistool beter.

*het is alweer even geleden dus bovenstaande uitspraak kan ook zomaar niet waar zijn. Mijn geheugen laat me een beetje in de steek ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Dank u allen.

Als ik eerlijk ben, had ik verwacht gemakkelijker door te komen. Ik bedoel, met 4 Souls games in the pocket ben ik geen prutser meer.

Maar boh....Het is duidelijk een FromSoftware game maar tegelijk toch ook weer heel anders.

Terminologie is anders, de wapens zijn vager (Souls is een zwaard een zwaard, ik loop nu met een vage Cleaver rond), parry mechanisme is zeer onwennig, health retrieven is ook een dingetje.

Daarnaast vind ik het Yharham level design echt wel vet, maar wel vaaaaag hoe en wat betreft de unlocks en routes.

Kom geen steek verder lijkt het, behoudens beetje ronddwalen en Blood Echoes verzamelen.

Lastig heren, lastig.

Ow ja. Ik ga voor een quality based build heb ik besloten - wellicht slimmer als puur skill.
Zeker de 2 softcaps in acht genomen.

[ Voor 9% gewijzigd door ArnoldSmiley op 19-11-2021 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
F*ck. Cleric Beast....al mijn blood vials opgemaakt en niet down.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal

vhal

ΰ² _ΰ² 

Jeuh Darkbeast Paarlrlrl neer :7 Al heb ik wel het idee dat ik iets wat te hoog level (hoog in de 40) ben om hem uitdagend te houden. Maar aan de andere kant, die grote zwijnen in hetzelfde gebied oneshotten mij dan weer :X :+

Die Tonitrus is wel een grappig wapen maar ik hou het nog wel even bij mijn Axe :)

Strava

Pagina: 1 ... 63 ... 66 Laatste