PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Nee mijn hoofd staat er om een of andere reden niet naar, dus Orphan moet nog even wachten.dvd-linden schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:02:
Hoe staat het bij jou eigenlijk met Orphan of Kos en/of Laurence @Finraziel? Ben wel benieuwd of jij nog enige progressie geboekt hebt. Of heb je niet meer gespeeld?
Gamertag: FinrazielNL
Dan kan je ook zeker beter even niet spelen. Dan ga je je toch alleen maar lopen ergeren. Succes zodra je er wel weer mee verder gaat!Finraziel schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:04:
Nee mijn hoofd staat er om een of andere reden niet naar, dus Orphan moet nog even wachten.
Parry - visceral attack - hij begint op te laden - achter hem gaan staan - R2 - visceral attack..Predje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:36:
Ok, ik haat officieel kidnappers!
Klaar is de hunter
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
visceral attack moet ik ZO erg leren! Altijd als ik het probeer 1`shot de vijand mij..Scrisissszzz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:46:
[...]
Parry - visceral attack - hij begint op te laden - achter hem gaan staan - R2 - visceral attack..
Klaar is de hunter
Liep me gisteravond ook wel enigszins te ergeren. Ik wil graag aan Gehrman beginnen, maar wil eerst de eerste Ailing Loran Chalice afgerond hebben voordat ik daaraan begin. Dat hielp ook niet mee dus.
Mijn gevecht met Ludwig:
Ludwig is echt m'n favoriete From Software baas, heb deze bossfight letterlijk honderden keren gespeeld in co-op.dvd-linden schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:46:
Ik zat gisteravond weer even vast, deze keer bij Abhorrent Beast. Wat een agressief en vervelend beest is dat zeg. Het is me nog niet gelukt om hem neer te krijgen, maar ik ga vanavond weer wat pogingen wagen. Heb mijn poison knives alvast klaargezet in ieder geval, maar tot nu toe nog te eigenwijs geweest om ze te gebruiken. Ik weet dat hij te pakken is met enkel dodgen, maar tot nu toe nog niet gelukt helaas.
Liep me gisteravond ook wel enigszins te ergeren. Ik wil graag aan Gehrman beginnen, maar wil eerst de eerste Ailing Loran Chalice afgerond hebben voordat ik daaraan begin. Dat hielp ook niet mee dus.
Mijn gevecht met Ludwig:
[YouTube: Bloodborne - The Old Hunters (DLC) - Ludwig]
Ik vond nog een video van ongeveer een jaar geleden:
Mijn beckoner vond het nodig om zich in de 2e fase in en hoekje te gaan verstoppen...
Ik heb nou echt een beeld van iemand die al dagen aan het proberen was voorbij die rotbaas te komen... en dan eindelijk beckont hij iemand die lijkt te weten wat hij doet, misschien komt hij er nu wel voorbij! Om zeker te zijn dat hij nu eindelijk verder zou mogen met de DLC probeert hij zelf in ieder geval niet te sterven... Tot zijn reddende engel hem terug naar Ludwig stuurt en 2 seconden later... You diedSD5k schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:05:
[...]
Ludwig is echt m'n favoriete From Software baas, heb deze bossfight letterlijk honderden keren gespeeld in co-op.
Ik vond nog een video van ongeveer een jaar geleden:
[YouTube: Bloodborne - Co-Op ≠ Solo]
Mijn beckoner vond het nodig om zich in de 2e fase in en hoekje te gaan verstoppen...
You bastard!
Ludwig is inderdaad erg tof! De muziek in de tweede fase geeft het voor mij ook wel een extra dimensie. Wat ik tot nu toe de tofste vind durf ik echter nog niet te zeggen.SD5k schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:05:
Ludwig is echt m'n favoriete From Software baas, heb deze bossfight letterlijk honderden keren gespeeld in co-op.
Gisteravond Abhorrent Beast in mijn eerste poging verslagen

Nu dus nog één einde te gaan, waarbij ik dus drie Third Umbilical Cords (die ik gelukkig heb) zal moeten consumeren. Dan krijg ik ook het gevecht tegen Moon Presence nog, dus ben daar wel benieuwd naar.
Hoe zit het trouwens met de Third Umbilical Cord van Arianna? Ik heb op het internet al wat teruggekeken, maar als je haar niet naar Oedon Chapel stuurt kan je die niet krijgen? Ik ben nu nog langs de woning gegaan om op de deur te kloppen, maar daar komt geen reactie meer op. Ik neem dus aan dat ik die pas weer in NG+ zou kunnen behalen?
En hoe zit het trouwens met de hoeveelheid Chalice Dungeons die je tegelijk open kan hebben staan? Ik heb momenteel bij 6 grafstenen Chalice Dungeons geopend (de eerste 3 Pthumeru Chalices, de 2 Hintertomb Chalices en de eerste Ailing Loran Chalice). Nou heb ik die alle 6 doorlopen en wil ik eerst de 4e Pthumeru Chalice doen voordat ik de game definitief afrond in NG. Dit heeft twee redenen:
- Ik heb Blood Echoes nodig om de overige wapens die ik nog niet heb te kopen. Dan heb ik die trophy namelijk ook alvast binnen en hoef ik nog maar een paar trophies te behalen voor de platinum. Nou weet ik dat ik in de eerste Ailing Loran Chalice heel snel heel veel Blood Echoes kon verzamelen (en die is depth 4) dus ik neem aan dat ik dat in de 4e Pthumeru Chalice ook kan.
- Ik vond de Chalice Dungeons niet heel boeiend (op sommige boss fights na dan). Voor de platinum moet je die echter allemaal doorlopen hebben dus vind ik het fijn om deze ook alvast te doorlopen. Dan heb ik er 7 van de 10 gehad namelijk. Dan kan ik NG+ doorlopen en de overige 3 die ik nog te gaan heb en dan is de platinum binnen.
Maar om op m'n vraag terug te komen. Ik moet nu dus één van de eerder geopende Chalice Dungeons verwijderen om daar een nieuwe te kunnen openen als ik het goed begrijp?
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Thanks! En stel dat je er 1 gecleared hebt, je hem verwijderd en dan weer opnieuw aanmaakt. Dan is die weer in volledige nieuwstaat en kan je ook weer opnieuw tegen alle bazen vechten? (Want dan kan ik de makkelijkste het beste verwijderen lijkt me.)Voxalizer schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:08:
@dvd-linden Inderdaad zo werkt het, je kunt cq. moet chalices die je hebt gecleared gewoon verwijderen en op die plek een nieuwe maken.
Ja, deze is dan helemaal nieuw. Een chalice aanmaken die je al gecleared hebt kost bovendien geen materials.dvd-linden schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:36:
[...]
Thanks! En stel dat je er 1 gecleared hebt, je hem verwijderd en dan weer opnieuw aanmaakt. Dan is die weer in volledige nieuwstaat en kan je ook weer opnieuw tegen alle bazen vechten? (Want dan kan ik de makkelijkste het beste verwijderen lijkt me.)
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Daarna nog Laurence en dan het einde voor een NG+ run.
Oh wacht en nog een put met 2......haai.....dingen...grrrrrrr
Nou vanavond Gehrman nogmaals verslaan en vervolgens
Edit: de game uitgespeeld.
Gisteren zowel Gehrman als Moon Presence verslagen en denk dat ik er in totaal zo'n 20 minuten mee bezig ben geweest. Voor beiden had ik twee pogingen nodig. Nou had ik Gehrman natuurlijk al eerder verslagen (volgens mij had ik toen 3 pogingen nodig), dus ik kan nou niet echt zeggen dat deze twee moeilijk zijn. Ze horen wat mij betreft wel bij de makkelijkere bosses in de game (vooral Moon Presence, wat een grap is dat).
Ik heb uiteraard eerst de dlc (en de Cursed Pthumerian Defilement Chalice) doorlopen, dus wellicht dat dat er ook mee te maken heeft gehad dat ik deze twee eindbazen zo makkelijk vond. De dlc is wat mij betreft ook verreweg het moeilijkste van de game en de boss fights daarin zitten wat mij betreft op een ander level dan de boss fights in de main game (op wat uitzonderingen in de main game na). Als ik de main game qua moeilijkheid een 7,5/8 op een schaal tot 10 zou geven dan zou ik de dlc zeker rond de 9/9,5 geven. Overigens wel leuk dat die net wat extra uitdaging biedt.
Aangezien ik de Rakuyo, het Holy Moonlight Sword en de Bloodletter nog niet kan gebruiken ga ik denk ik NG+ doorlopen met de Blades of Mercy en de Whirligig Saw. Vind de Burial Blade ook erg vet, maar misschien dat ik die dan nog bewaar voor een eventuele NG++ (i.c.m. het Holy Moonlight Sword of de Bloodletter). De Whirligig Saw is wel echt een beest zeg, wat een damage kan je daarmee doen. Had de eerste straat even snel doorlopen en je veegt die echt letterlijk en figuurlijk zo schoon met dat wapen. Maar goed, heb voor nu even genoeg Bloodborne gehad, dus dat bewaar ik voor later. Nu even verder met heel iets anders: Ratchet and Clank
P.S. Misschien dat ik ooit nog zin krijg om een Bloodtinge of Arcane build te maken. Heeft iemand misschien tips wat een goede guide is daarvoor of wat een goede site is met duidelijke informatie over zo'n build. Er is online zoveel over te vinden wat het niet altijd even overzichtelijk maakt. En waarom wordt een Bloodtinge build bijna altijd gecombineerd met een Chikage?
[ Voor 56% gewijzigd door dvd-linden op 28-05-2019 11:19 ]
Gisteren zelf weer de DLC verder gedaan en Kos en Laurence verslagen. Nu rest me alleen de chalices nog (waarvan ik er 3 of 4 al gedaan heb vorige playthrough) en Gehrman verslaan (Moon presence ending heb ik al gedaan, dus andere 2 moeten nog).
Dan op zoek naar alles wat ik gemist heb in een NG+ denk ik. Heb nu de Whirligig Saw op +10, is inderdaad een heerlijk wapen.
C scaling standaard op dit wapen icm skill scaling. Dus je Bloodtinge helpt je rifles en je melee weapondvd-linden schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:42:
P.S. Misschien dat ik ooit nog zin krijg om een Bloodtinge of Arcane build te maken. Heeft iemand misschien tips wat een goede guide is daarvoor of wat een goede site is met duidelijke informatie over zo'n build. Er is online zoveel over te vinden wat het niet altijd even overzichtelijk maakt. En waarom wordt een Bloodtinge build bijna altijd gecombineerd met een Chikage?
Levelen kost inmiddels 10K echo's per punt.. dus het gaat een LANGE grind worden voordat ik weer in balans ben.
Ik zit nu voor Vicor Amila.. ik kan nog links (forrest?) en rechts iets.. de rest tot hier heb ik al gehad.
Kan ik forrest in om zo wat te grinden? Of waar kan ik anders beter grinden?
Je bedoelt dat je te weinig stamina hebt gepakt tijdens het levelen? Dit kun je natuurlijk oplossen met een grindsessie. Op zich is 10K souls per level niet heel veel (ik weet dat het wel zo lijkt), dus met wat runs die je redelijk veilig kan doen heb je wel een paar levels erbij. Verder kun je ook naar Hemwick, om de witch te verslaan. Dat is een makkelijke bossfight waar je weer wat souls kan sparen.Predje schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:44:
Ik zit vast! Heb teveel in strength en skill gedaan... gevolg; ik kan amper combo's doen en dodgen en ben in 1 hit dood. Bosses zijn niet-te-doen.. ik raak ze wel lekker hard.. maar 1 hit en YOU DIED!
Levelen kost inmiddels 10K echo's per punt.. dus het gaat een LANGE grind worden voordat ik weer in balans ben.
Ik zit nu voor Vicor Amila.. ik kan nog links (forrest?) en rechts iets.. de rest tot hier heb ik al gehad.
Kan ik forrest in om zo wat te grinden? Of waar kan ik anders beter grinden?
Ga als je met je gezicht naar de kathedraal staat van Amelia naar links en doorloop dat gebied.
Hier nog een tip voor als je de witch hebt verslagen:
Dat moet ik hebben!! Had een lange grindsessie en wat idd daar links gegaan.. in het boss ging ik dood door die honden met 30K BE op zak.. geen probleem.. het stuk daarvoor al 100x doorlopen..Tarz schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:10:
[...]
Je bedoelt dat je te weinig stamina hebt gepakt tijdens het levelen? Dit kun je natuurlijk oplossen met een grindsessie. Op zich is 10K souls per level niet heel veel (ik weet dat het wel zo lijkt), dus met wat runs die je redelijk veilig kan doen heb je wel een paar levels erbij. Verder kun je ook naar Hemwick, om de witch te verslaan. Dat is een makkelijke bossfight waar je weer wat souls kan sparen.
Ga als je met je gezicht naar de kathedraal staat van Amelia naar links en doorloop dat gebied.
Hier nog een tip voor als je de witch hebt verslagen:
spoiler: Witch of HemwickLoop na de bossroom door de trap af naar beneden en pak het workshop tool item van het lijk, hierdoor kun je runes gaan gebruiken die het je weer iets makkelijker maken
Maar oweee als je ff makkelijk gaat denken.. 2x timing verkeerd bij die "frenzy gasten" op de trap.. daag uur grinden voor BE. Welcome to BB..
Plan is nu eerst Hemwick te doen zodat ik runes kan hebben.. daarna gaan we wel kijken hoe lang ik nog moet grinden zodat ik wat health ga krijgen om te werken bij bosses..
sidenote: met nieuwe TV kan ik GoW niet wegleggen.. dat is toch ff grafisch ongekend!
Merkt dat ik dankzij BB ook beter newgame+ aankan!
GoW is ook vet inderdaad, maar de sfeer van Bloodborne is onovertroffen naar mijn mening.Predje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:17:
[...]
Dat moet ik hebben!! Had een lange grindsessie en wat idd daar links gegaan.. in het boss ging ik dood door die honden met 30K BE op zak.. geen probleem.. het stuk daarvoor al 100x doorlopen..
Maar oweee als je ff makkelijk gaat denken.. 2x timing verkeerd bij die "frenzy gasten" op de trap.. daag uur grinden voor BE. Welcome to BB..
Plan is nu eerst Hemwick te doen zodat ik runes kan hebben.. daarna gaan we wel kijken hoe lang ik nog moet grinden zodat ik wat health ga krijgen om te werken bij bosses..
sidenote: met nieuwe TV kan ik GoW niet wegleggen.. dat is toch ff grafisch ongekend!
Merkt dat ik dankzij BB ook beter newgame+ aankan!
Ja de creepy/weird sfeer is heel vet idd!Tarz schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:42:
[...]
GoW is ook vet inderdaad, maar de sfeer van Bloodborne is onovertroffen naar mijn mening.
Ook BB ziet er op de oled (lekker donkere game ook!) echt geweldig uit!
Zit toch ook wel echt gigantisch veel detail in BB hoor!
Nu nog Mensis en de Wet nurse en dan het laatste einde. Dan kan Bloodborne weer even in de kast.
Als het een grap was had je er geen twee keer over gedaan scrub.dvd-linden schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:42:
Voor beiden had ik twee pogingen nodig. Nou had ik Gehrman natuurlijk al eerder verslagen (volgens mij had ik toen 3 pogingen nodig), dus ik kan nou niet echt zeggen dat deze twee moeilijk zijn. Ze horen wat mij betreft wel bij de makkelijkere bosses in de game (vooral Moon Presence, wat een grap is dat).
Enige kutte is die AoE attack waarna je maar 1% health over hebt. Als je dat niet weet en niet oplet, dan kan het snel over zijn.
Haha, true! Alleen ze hadden wat mij betreft wel een eindbaas van het niveau Laurence, Orphan of Ludwig erin mogen doen en dat had ik eerlijk gezegd ook wel verwacht bij een From game. Ik dacht die zullen wel afsluiten met een knaller.bram1984 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:12:
[...]
Als het een grap was had je er geen twee keer over gedaan scrub.
Enige kutte is die AoE attack waarna je maar 1% health over hebt. Als je dat niet weet en niet oplet, dan kan het snel over zijn.
Alhoewel, ook de moeilijkheidsgraad van bovenstaande 3 valt in perspectief te plaatsen. Ik zat gisteren een stream op Twitch te kijken waarin iemand zowel Laurence als Orphan binnen een minuut neerhaalde zonder zelf geraakt te worden. Wat me daarbij opvalt is dat zulke spelers vrijwel altijd zonder lock spelen en zich heel goed continu achter de vijand weten te plaatsen.
Ik ben nog steeds niet verder aan het spelen (beetje bang dat wanneer ik het weer probeer ik nog veel harder afgemaakt wordt omdat ik er uit bendvd-linden schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:23:
[...]
Haha, true! Alleen ze hadden wat mij betreft wel een eindbaas van het niveau Laurence, Orphan of Ludwig erin mogen doen en dat had ik eerlijk gezegd ook wel verwacht bij een From game. Ik dacht die zullen wel afsluiten met een knaller.
Alhoewel, ook de moeilijkheidsgraad van bovenstaande 3 valt in perspectief te plaatsen. Ik zat gisteren een stream op Twitch te kijken waarin iemand zowel Laurence als Orphan binnen een minuut neerhaalde zonder zelf geraakt te worden. Wat me daarbij opvalt is dat zulke spelers vrijwel altijd zonder lock spelen en zich heel goed continu achter de vijand weten te plaatsen.
Maanbeestje geen idee van...
Gehrman is wel lastiger dan het maanbeestje, maar vond ik ook niet bepaald moeilijk (mits je de juiste tactiek tegen hem gebruikt). Maar wat je zegt: hij past denk ik wel in het niveau dat de base game heeft. Waarschijnlijk heeft de DLC er bij mij voor gezorgd dat ik anders naar de moeilijkheidsgraad van de gevechten ben gaan kijken. Daarom ben ik ook heel benieuwd naar Vicar Amelia in NG+, omdat dat de enige boss fight is geweest waarbij ik de hulp van een npc heb gebruikt. Ik verwacht dat ik die nu wel makkelijker in mijn eentje neer zal krijgen. Enerzijds omdat ik meer ervaring heb en anderzijds omdat in mijn optiek Ludwig, Orphan en Laurence (en Ebrietas hoort daar voor mij ook nog wel bij) de moeilijkste gevechten zijn in de game en ik die wel allemaal in mijn eentje heb gesloopt.Finraziel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:49:
[...]
Ik ben nog steeds niet verder aan het spelen (beetje bang dat wanneer ik het weer probeer ik nog veel harder afgemaakt wordt omdat ik er uit ben), maar toen ik Gehrman probeerde aan het eind van de game maar voor de DLC vond ik hem toch echt wel erg lastig... Ben nog steeds niet verder aan het spelen dus het zou goed kunnen dat hij na de DLC heel erg meevalt, maar ten opzichte van de rest van de basegame vond ik hem bepaald geen grap. Je wil een eindbaas ook weer niet ineens heel erg veel moeilijker maken dan de rest van de game. Dat vind ik in ieder geval erg slecht game design wanneer dat wel zo is en riskeert dat je mensen echt te erg frustreert en ze het gewoon opgeven. Maar ja zoals zo vaak gezegd, dezelfde baas kan voor de een heel moeilijk en voor de ander supereasy zijn. Dat zal ook wel voor Gehrman gelden.
Maanbeestje geen idee van...
Ik raad je trouwens echt aan om verder te gaan. Orphan is echt wel vet en het geeft sowieso een lekker gevoel om de game uitgespeeld te hebben. En heel ver hoef je niet meer.
Heb afgelopen week ook nog naar een BL4 stream zitten kijken op Twitch en dan merk je pas echt hoe erg het kan zijn haha. Die gast ging ruim 400 keer dood tegen Ludwig

Zul je zien dat ik vanavond de 1e poging gelijk haal...
Geen tijd meer voor gehad gezien werk/voetbal op tv, vanavond meer geluk hoop ik
Voetbal heb je in ieder geval niet voor niks gekeken, dus dat scheelt. Maar succes ermee zodra je weer een poging gaat wagen in ieder geval!Tarz schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:23:
[...]
Geen tijd meer voor gehad gezien werk/voetbal op tv, vanavond meer geluk hoop ik
Was (vanaf de 2e helft) een leuke pot inderdaad. Thanks, het gaat me lukkendvd-linden schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:28:
[...]
Voetbal heb je in ieder geval niet voor niks gekeken, dus dat scheelt. Maar succes ermee zodra je weer een poging gaat wagen in ieder geval!
En inderdaad, eerste poging van de volgende sessie was hij neer met 2 vials gebruikt ofzo haha.dvd-linden schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:28:
[...]
Voetbal heb je in ieder geval niet voor niks gekeken, dus dat scheelt. Maar succes ermee zodra je weer een poging gaat wagen in ieder geval!
Echt zo apart dat het soms helemaal niet wil en daarna ineens makkelijk is. Wet Nurse was ook 1 shot (sowieso al een makkelijke bossfight). Voor het laatste einde moest ik me alleen nog overgeven aan Ghermann, dus dat was het dan. NG+ complete (ga niet meer voor de DLC nu).
Momenteel bezig met Spiderman en daarna ligt Days Gone alweer klaar.... dus eerst wat webslinging
Netjes! Nu helemaal klaar dus met Bloodborne? Heb je de DLC overigens wel in NG gespeeld?Tarz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:22:
[...]
En inderdaad, eerste poging van de volgende sessie was hij neer met 2 vials gebruikt ofzo haha.
Echt zo apart dat het soms helemaal niet wil en daarna ineens makkelijk is. Wet Nurse was ook 1 shot (sowieso al een makkelijke bossfight). Voor het laatste einde moest ik me alleen nog overgeven aan Ghermann, dus dat was het dan. NG+ complete (ga niet meer voor de DLC nu).
Momenteel bezig met Spiderman en daarna ligt Days Gone alweer klaar.... dus eerst wat webslinging
Ik herken wel wat je zegt, maar dat is wel vaker zo met gamen. Soms gaat iets totaal niet en dan probeer je het op een later moment en dan lukt het (redelijk) snel. Daarom wil ik sowieso nog wel een NG+ playthrough doen, want ik ben heel nieuwsgierig hoe al die bossfights me dan afgaan.
Veel plezier trouwens met Spider-man en Days Gone. De eerste is echt top in ieder geval!
Ja DLC heb helemaal doorgespeeld in NG, niet in NG+. Wel alle eindes nu gehad van het normale spel. Mis nog 1 of 2 wapens, maar ik kan me er niet toe zetten om daar weer een volle playthrough voor te doen (misschien ooit).dvd-linden schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:02:
[...]
Netjes! Nu helemaal klaar dus met Bloodborne? Heb je de DLC overigens wel in NG gespeeld?
Ik herken wel wat je zegt, maar dat is wel vaker zo met gamen. Soms gaat iets totaal niet en dan probeer je het op een later moment en dan lukt het (redelijk) snel. Daarom wil ik sowieso nog wel een NG+ playthrough doen, want ik ben heel nieuwsgierig hoe al die bossfights me dan afgaan.
Veel plezier trouwens met Spider-man en Days Gone. De eerste is echt top in ieder geval!
Nu idd met Spiderman op de helft ongeveer. Erg leuke game, waarbij zelfs de side missions (de Oscorp stations, duiven vangen, black cat collectibles etc leuk zijn om te blijven doen. Zo grappig dat ik me er telkens op betrap dat ik op een bepaald punt "alleen nog maar" verder kan met het hoofdverhaal haha.
Zit leuk in elkaar.
Ik merkte dat de NG+ run echt veel makkelijker ging. Je hebt dan betere gear en je bent veel sterker. En veel belangrijker, je hebt de game in je vingers.dvd-linden schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:02:
[...]
Netjes! Nu helemaal klaar dus met Bloodborne? Heb je de DLC overigens wel in NG gespeeld?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Daar was ik ff nieuwsgierig naar. Anders zou het wel zonde zijn, want als je van deze game genoten hebt hoort de DLC er wat mij betreft wel echt bij.Tarz schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:20:
Ja DLC heb helemaal doorgespeeld in NG, niet in NG+. Wel alle eindes nu gehad van het normale spel. Mis nog 1 of 2 wapens, maar ik kan me er niet toe zetten om daar weer een volle playthrough voor te doen (misschien ooit).
Nu idd met Spiderman op de helft ongeveer. Erg leuke game, waarbij zelfs de side missions (de Oscorp stations, duiven vangen, black cat collectibles etc leuk zijn om te blijven doen. Zo grappig dat ik me er telkens op betrap dat ik op een bepaald punt "alleen nog maar" verder kan met het hoofdverhaal haha.
Zit leuk in elkaar.
Spider-man is zeker erg leuk. Ik heb afgelopen week de DLC aangeschaft, dus die zal ik binnenkort ook eens doorlopen. Wel zin om weer eens ff lekker door die stad te slingeren.
Dat idee had ik al. Voordat ik de game een aantal weken geleden weglegde heb ik snel het begin even doorlopen met de Whirligig Saw en ik hakte echt alles kapot. Was wel leuk om te doen, maar inderdaad heel anders dan de eerste playthrough. Maar toch ben ik benieuwd hoe het zal gaan bij de de bossfights waar ik veel moeite mee heb gehad. Ook omdat ik nu niet meteen doorgegaan ben met NG+.rajackar schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:31:
Ik merkte dat de NG+ run echt veel makkelijker ging. Je hebt dan betere gear en je bent veel sterker. En veel belangrijker, je hebt de game in je vingers.
Spiderman bevalt erg goed inderdaad. Ben nu halverwege (48% completion) maar heb het idee dat ik nog een heel hoofdverhaal mis haha. Too much optional missions/bases!
Dan heb je wel zo goed als alles gezien ja haha. Ik wil alleen nog een NG+ run en de laatste 3 Chalice Dungeons doen (die ik aan het einde van mijn NG+ run ga doen). Dan heb ik de game daarna ook meteen platinum. Wellicht dat ik ooit daarna nog terugkeer voor een NG++ of een andere build. Maar zou gezien hetgeen ik verder allemaal nog wil spelen ook zomaar niet kunnen gebeuren. Vond het wel echt een goede game in ieder geval!Tarz schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:38:
@dvd-linden Klopt, ik heb alle bosses gehad in het spel, zowel normale game als Old hunters DLC. Alle gebieden doorlopen en alle eindes gezien/gedaan. Ook de optional bosses/areas. Enige dat ik niet heb gedaan (tot nu toe, komt nog vast ooit) is de laatste 2 chalice dungeons.
Zeker een topper, zo niet mijn beste game op de PS4 (en andere consoles) in lange lange tijd. Super frustrerend als je faalt/rusht, maar super rewarding als het wel lukt. Doorzetten en focus loont!dvd-linden schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:32:
[...]
Dan heb je wel zo goed als alles gezien ja haha. Ik wil alleen nog een NG+ run en de laatste 3 Chalice Dungeons doen (die ik aan het einde van mijn NG+ run ga doen). Dan heb ik de game daarna ook meteen platinum. Wellicht dat ik ooit daarna nog terugkeer voor een NG++ of een andere build. Maar zou gezien hetgeen ik verder allemaal nog wil spelen ook zomaar niet kunnen gebeuren. Vond het wel echt een goede game in ieder geval!
Ik mis nog 2 trophies:
-Chalice Queen killen (ben nu in de 3de chalice dungeon)
-Alle wapens (ik mis er nog 2: eentje in een chalice dungeon en die blade uit NG+)
Succes!Anton.net schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:02:
Ben nog eens terug gekomen naar deze game voor de platinum.
Ik mis nog 2 trophies:
-Chalice Queen killen (ben nu in de 3de chalice dungeon)
Als je alle dungeons achter elkaar doet kan het wat langdradig worden maar gelukkig heb je altijd je belletje bij de hand en zijn er altijd wel mensen die bereid om te helpen.
Tot aan de depth 4 dungeons zou je nog niet echt in de problemen moeten komen.
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 21-06-2019 12:04 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik ben nu lvl100 met Hunter's Axe lvl10.
Ik las ergens dat lvl140 wordt aangeraden?
Ik heb alle dungeons pas aan het eind van ng+ gedaan dus was wel iets hoger dan dat, wat overigens niet wil zeggen dat de laatste dungeons dan per definitie makkelijker worden
Hier de aangeraden levels per dungeon volgens de guide:
Pthumerian Labyrinth / depth 1 / level 30+ / wapen +3
Central Pthumerian Labyrinth / depth 2 / level 40+ / wapen +6
Hintertomb / depth 2 / level 40+ / wapen +6
Lower Hintertomb / depth 3 / level 70+ / wapen +8
Lower Pthumerian Labyrinth / depth 3 / level 80+ / wapen +8
Ailing Loran / depth 4 / level 100+ / wapen +9
Cursed Pthumerian Defilement / depth 4 / level 100+ / wapen +9
Lower Loran / depth 5 / level 140+ / wapen +10
Isz Gravestone / depth 5 / level 140+ / wapen +10
Pthumeru Ihyll / depth 5 / level 140+ / wapen +10
Er zijn er die met lvl4 door de dungeons rennenAnton.net schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:20:
@dvdkiwi Welke lvl gaan ik ongeveer nodig hebben om tot bij de queen te geraken?
Ik ben nu lvl100 met Hunter's Axe lvl10.
Ik las ergens dat lvl140 wordt aangeraden?
Maar de laatste dungeons zijn zeker pittiger dan de main game zelf. De damage die je incasseert is erg hoog. Het is zeker geen luxe om bijvoorbeeld 120/125 te zijn. Dan kun je wel je stats op orde hebben. Verder helpen goede gems in je wapen denk ik meer. En laat de hogere gems nou net daar te vinden zijn. De beste vind je pas in de FRC dungeons met bepaalde glyphs. Google er maar eens op.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
De Defiled Chalice was by far de moeilijkste.
Ik ben minstens 3u bezig geweest met die Defiled Amygdala. Waarschijnlijk de boss waar ik het meeste moeite mee had. De gewone Amygdala had ik nochtans 1st try...
Ook die Keeper of the old Lords in de Defiled Chalice was best pittig.
Ik zou idd de andere dungeons nog kunnen doorzoeken voor betere gems, maar de incentive is een beetje weg nu ik platinum heb
Waar in ng+ was je ondertussen?
Weet je zeker dat je Keeper of the Old Lords bedoelt en niet Watchdog of the Old Lords? Met die Keeper of the Old Lords had ik niet zoveel moeite in die dungeon, maar met die Watchdog of the Old Lords ben ik wel even bezig geweest. Als je daar een fout maakte was je echt snel gezien.Anton.net schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:10:
Ik heb gisteren platinum gehaald.
De Defiled Chalice was by far de moeilijkste.
Ik ben minstens 3u bezig geweest met die Defiled Amygdala. Waarschijnlijk de boss waar ik het meeste moeite mee had. De gewone Amygdala had ik nochtans 1st try...
Ook die Keeper of the old Lords in de Defiled Chalice was best pittig.
Amygdala was ook wel lastig inderdaad, maar ik vond die (gelukkig) niet veel lastiger dan de gewone. Denk dat ik er iets langer mee bezig ben geweest. Moet wel zeggen dat ik dat gevecht heel rustig benaderd heb en het daardoor ook mijn langste boss fight tot nu toe is geworden.
Welk level was je toen je die dungeon deed?
Ik gebruik 90% van de tijd de Hunters Axe, maar die was veel te traag. Na lang proberen heb ik de Tonitrus gebruikt, dat ging beter. Het duurde ook even voordat ik het parryen weer onder de knie kreeg, was al een tijdje geleden dat ik gespeeld heb.
Over die Watchdog hoor ik vaak dat ie heel moeilijk is, maar ik had hem de 2e keer neer.
Ik was toen lvl 115-220
Oke, knap dat je die Watchdog in twee pogingen neer had. Daar had ik dan weer veel moeite mee.Anton.net schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:47:
@dvd-linden Nee hoor, ik bedoel de Keeper.
Ik gebruik 90% van de tijd de Hunters Axe, maar die was veel te traag. Na lang proberen heb ik de Tonitrus gebruikt, dat ging beter. Het duurde ook even voordat ik het parryen weer onder de knie kreeg, was al een tijdje geleden dat ik gespeeld heb.
Over die Watchdog hoor ik vaak dat ie heel moeilijk is, maar ik had hem de 2e keer neer.
Ik was toen lvl 115-220
Ik speel zelf overigens ook vrijwel alleen maar met de Hunters Axe, maar die Keeper heb je met een paar keer goed parry'en neer. Nou snap ik dat als je er even uit bent geweest je daar misschien weer in moet komen, maar die Keeper kan je echt heerlijk parry'en.
Overigens speelde ik die dungeon wel rond level 85 of zo denk ik, dus volgens het overzichtje in de post van @dvdkiwi was dat zo te zien wel een stukkie onder het aan te raden level. Nou is het natuurlijk ook weer zo dat je, zoals @Scrisissszzz zegt, zo'n dungeon eigenlijk zelfs op level 4 moet kunnen doorlopen
https://www.reddit.com/r/...urn_to_yharnam_halloween/
Ik ga dan zelf eindelijk maar eens aan de 99ARC build beginnen.
Nou.. inmiddels 2 nieuwe characters aangemaakt, een BL30 waarmee ik iedereen op laag level kan helpen met bazen in de eerste helft van de game. Ik heb alleen VIT en SKL wat geleveld en m'n wapens op +3 en met matige gems gehouden om niet totaal overpowered elke boss alleen te klaren.SD5k schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:32:
5okt-5nov is er weer een Return To Yarnham, een community event wat ervoor zorgt dat co-op en pvp tijdelijk weer wat actiever wordt:
https://www.reddit.com/r/...urn_to_yharnam_halloween/
Ik ga dan zelf eindelijk maar eens aan de 99ARC build beginnen.
Daarnaast al een aardig eind onderweg met m'n Arcane character, VIT heb ik nu op 30 en ARC op 70, andere zaken niet geleveld, ik ga heel misschien nog 2 punten in STR steken om m'n keuze aan wapens wat uit te breiden, maar voorlopig ga ik alleen ARC naar 99 levelen en eventueel VIT nog naar 35-40.
Ik heb gebruik gemaakt van False Depth dungeons om het grinden wat te beperken, al ben ik alsnog een aantal uren bezig om fatsoenlijke gems te krijgen. Maar ik hoef sowieso geen perfecte gems, die paar procenten aan damage output maken het verschil niet zo.
Vandaag het nieuws gelezen dat modder Lance McDonald BB heeft gemod voor 60FPS, met frame-pacing fix. Toch wel heel interessant. Zou FROM software de moeite nemen hier een officiële patch van te maken?
https://twitter.com/manfi...tatus/1255416477508931584
Speel deze run met de Blades of Mercy en de Whirligig Saw, maar merk dat ik 95% van de tijd eigenlijk met de korte variant van de Whirligig Saw aan het spelen ben, ondanks dat ik de lange variant van dat wapen (met de zaag) heel erg tof vind. En de Blades of Mercy vind ik ook heel vet, maar ook heel vaak niet erg handig (tegen bepaalde vijanden dan wel weer heel erg handig).
Heb tot nu toe Cleric Beast, Father Gascoigne, The Witch of Hemwick, Blood-starved Beast en Darkbeast Paarl neer. De eerste 3 gingen heel simpel (ging enkel bij de witch 1 keer dood, omdat ik net op het moment dat het gevecht begon mijn insight van 0 naar 1 ging en ik daar nou net ff geen zin in had). Blood-starved Beast en Darkbeast Paarl gingen wat moeizamer, maar uiteindelijk ook allebei nog in een paar pogingen neer gekregen. Ben heel benieuwd hoe de andere boss fights mij zullen vergaan.
Leuke video van digital foundry met als special guest de maker van de mod:FMS schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:26:
Bump.
Vandaag het nieuws gelezen dat modder Lance McDonald BB heeft gemod voor 60FPS, met frame-pacing fix. Toch wel heel interessant. Zou FROM software de moeite nemen hier een officiële patch van te maken?
https://twitter.com/manfi...tatus/1255416477508931584
YouTube: Bloodborne 60fps Hack Tested! 1080p, 900p, 720p - Can We Lock to 60fps?
Helaas alleen 60 FPS op 720p
Maar goed zonder pro patch kan niet alle gpu power gebruikt worden.
Volgens DF en Lance zou ook de pro geen 60 fps op 1080p aan kunnen en is er daarom ook nooit een echte pro patch gekomen.
[ Voor 5% gewijzigd door rajackar op 09-05-2020 21:24 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik vind het overigens wel opvallend hoe relatief makkelijk het me allemaal afgaat. Heb buiten Blood-starved Beast en Darkbeast Paarl elke baas tot nu toe in 1 of 2 pogingen neer. Zelfs Ebrietas, waar ik in mijn eerste run wellicht de meeste moeite mee had, heb ik gisteren in een kleine twee minuutjes echt helemaal gesloopt. Ben alleen nog wel heel benieuwd hoe de DLC bosses zullen zijn, want die zijn in mijn optiek allemaal een stuk pittiger.
Update: de afgelopen weken niet heel veel meer gespeeld, maar heb gisteravond wel de DLC afgerond. Die was toch een stukje pittiger. En niet per se de bazen, maar vooral de gebieden. Heb qua boss fights alleen moeite gehad met Laurence, die blijf ik echt lastig vinden. Had daar wel een poging of 10 voor nodig. De rest had ik allemaal in 1 of 2 pogingen neer. En daar was ik bij Orphan of Kos toch wel redelijk verbaasd over.
Nu de laatste 3 chalice dungeons doorlopen, Gehrman neerhalen en dan ben ik er wel klaar mee.
Laatste update: zojuist de Queen verslagen. Had met zowel Loran Darkbeast, als Ebrietas als met de Pthumerian Queen niet echt moeite. Denk dat ik nu ook wel klaar ben met deze game. Wellicht dat ik hem nog een keer speel op de PS5 (of wellicht de remake, mocht die voor de PS5 aangekondigd worden). Ben namelijk ergens nog wel benieuwd hoe een Bloodtinge build me af zou gaan, of nog erger... een BL4 run.
[ Voor 37% gewijzigd door dvd-linden op 10-06-2020 22:07 ]
Het is wel duidelijk dat ik geen natuurtalent ben haha. Ben eigenlijk nog steeds in het eerste stuk, de mannen bij kampvuur heb ik allemaal wel afgeslacht. Maar die trol bij de deur is me nog niet gelukt. Gevoelens van frustratie en trots volgen elkaar snel op. Al iets van 20-25x gestorven. We gaan kijken hoe ver we komen.
Lijkt me overigens geen game om te spelen onder het genot van enkele biertjes, vermoed dat mijn timing daar teveel door wordft beinvloed 😁
Herken je verhaal. De game forceert je eigenlijk los te laten wat je al die jaren hebt geleerd door andere games. Ook ik kon mij ontiegelijk vastbinden op die grote trol met hamer aan het begin, die achter die koets staat. Keer op keer ging ik dood, tot frustratie toe. De vraag is dan: waarom vind je dat hij nu dood moet? Wellicht ben je er nog niet klaar voor...cold_as_ijs schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:17:
Ben van de week hieraan begonnen, eerste souls game ooit.
Het is wel duidelijk dat ik geen natuurtalent ben haha. Ben eigenlijk nog steeds in het eerste stuk, de mannen bij kampvuur heb ik allemaal wel afgeslacht. Maar die trol bij de deur is me nog niet gelukt. Gevoelens van frustratie en trots volgen elkaar snel op. Al iets van 20-25x gestorven. We gaan kijken hoe ver we komen.
Lijkt me overigens geen game om te spelen onder het genot van enkele biertjes, vermoed dat mijn timing daar teveel door wordft beinvloed 😁
Toen ik zo begon te denken, accepteerde ik het meer. Ik liet hem staan, maar hield hem in het achterhoofd om later terug te keren wanneer ik sterker zou zijn om het dan af te slachten en te kijken wat hij dropt (en soms is dat een teleurstelling).
Ook dat stuk vanaf die trol met koets, dat je langs die gasten rondom dat kampvuur moet zodat je achter dat gebouw komt waar die trol met steen op de deur staat te bonken. Ik ging dat gebied methodisch af, door al die kereltjes een voor een af te maken. Om vervolgens op het laatste punt dood te gaan en opnieuw te moeten beginnen... Totdat een vriend van mij, die mij de game had aangeraden, vroeg:"Maar waarom vind jij dat ze allemaal dood moeten?" en ik na enige stilte te horen kreeg van hem "je kunt namelijk ook langs ze heen rennen" en toen viel mijn mond helemaal open en sindsdien werd het een gemak.
Niet iedereen moet dood om er voorbij te komen. Niet iedereen achtervolgt je over de map totdat ze je te pakken hebben. Etc. Iedereen staat waar die staat en doet pas wat zodra ze getriggered worden door iets, jou.
Deze gedachtegang kom ik nu in de DLC nog steeds tegen en helpt mij
Kortom: de game draait eigenlijk meer om het vinden van de shortcuts; die zorgen ervoor dat de wereld steeds toegankelijker wordt en dus makkelijk voor jou.
Het is waarschijnlijk een troll van de developers om hem daar neer te zetten want zo vroeg in de game ben je daar nog helemaal niet klaar voor (al is ie niet onmogelijk).Vads schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:45:
[...]
Ook ik kon mij ontiegelijk vastbinden op die grote trol met hamer aan het begin, die achter die koets staat.
@cold_as_ijs laat je niet te veel frustreren, iedereen die de game blind ingaat heeft moeite met dat eerste stuk. Ondergetekende heeft er zelf ook 8 uur over gedaan voordat ie verder kwam.
Elke death is je eigen fout en dus een leermomentje. Frustratie heb je niks aan in deze game, al snap ik dat het constant op de loer ligt
Veel plezier en succes met je queeste!!
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 22-05-2021 11:45 ]
Haha, prachtig dit. Ik speel dergelijke games dus precies wel op de manier dat alles en iedereen die ik tegenkom dood moet, anders is een gebied niet afgerond voor mijn gevoel. Dus iedere enemy die ik in de game tegen ben gekomen is een keer verslagen door mij.Vads schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:45:
[...]
Niet iedereen moet dood om er voorbij te komen. Niet iedereen achtervolgt je over de map totdat ze je te pakken hebben. Etc. Iedereen staat waar die staat en doet pas wat zodra ze getriggered worden door iets, jou.
Maar... ik ga wel mee met je gedachtegang dat ergens voorbij rennen af en toe goed kan zijn. Het kan ervoor zorgen dat je sneller op een plek komt waar je wilt/moet zijn. En ik heb uiteraard wel bij boss fights die ik vaker heb moeten doen (zo goed als elke boss dus) ervoor gekozen om er steeds naartoe te rennen nadat ik dood was gegaan.
@cold_as_ijs: Tegen die trollen kan je geweer nogal handig zijn. En agressief spelen is denk ik een van de beste tips voor Bloodborne. Je moet de balans vinden tussen wanneer je echt een stap terug moet doen en wanneer je juist die stap naar voren moet doen om er nog een paar keer extra op in te hakken.
Begrijp me niet verkeerd. Ook ik moord alles uit wat op mijn pad komt. Maar als ik voor de 20ste keer dood ga, ga ik toch anders denkendvd-linden schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:47:
[...]
Haha, prachtig dit. Ik speel dergelijke games dus precies wel op de manier dat alles en iedereen die ik tegenkom dood moet, anders is een gebied niet afgerond voor mijn gevoel. Dus iedere enemy die ik in de game tegen ben gekomen is een keer verslagen door mij.
Maar... ik ga wel mee met je gedachtegang dat ergens voorbij rennen af en toe goed kan zijn. Het kan ervoor zorgen dat je sneller op een plek komt waar je wilt/moet zijn. En ik heb uiteraard wel bij boss fights die ik vaker heb moeten doen (zo goed als elke boss dus) ervoor gekozen om er steeds naartoe te rennen nadat ik dood was gegaan.
@cold_as_ijs: Tegen die trollen kan je geweer nogal handig zijn. En agressief spelen is denk ik een van de beste tips voor Bloodborne. Je moet de balans vinden tussen wanneer je echt een stap terug moet doen en wanneer je juist die stap naar voren moet doen om er nog een paar keer extra op in te hakken.
Gisteren de healing church workshop ingegaan, eerst was het een dingetje om levend beneden te komen toen was de uitdaging het gebied door te komen zonder in yahar’gul te eindigen en als laatste was de brain sucker. Nu vond ik de snatcher nog een prima beest om mee te vechten, best moeilijk maar prima te doen (kostte een paar levens) maar die brainsuckers, wat zijn dat irritante schijtbeesten zeg. Uiteindelijk kostte het me 8 insight en 3x opnieuw beginnen maar ik heb hem neergehaald.
Ondertussen gestart met hemwick charnel lane. Hier werd ik weer gerust gesteld dat ik het toch kan 😁
Ik volg trouwens de route van fightincomboy, als ik dit niet had was ik waarschijnlijk jaren bezig om er doorheen te komen. Hier is mijn volgende uitdaging voor vandaag
Verwijderd
Verwijderd
Stuur maar een DM als je er niet uit komt (Y)cold_as_ijs schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:17:
Ben van de week hieraan begonnen, eerste souls game ooit.
#bestgameever
Sekiro en DS3 hebben geen PS5 patch, ze draaien gewoon beter omdat de framerate op de PS4 wat varieerde, nu halen ze beiden wel constant 60fps.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:35:
Hopelijk gaan ze bij FromSoftware een keer wakker worden en brengen ze een PS5 patch uit, zoals ze dat voor Sekiro en Dark Souls 3 hebben gedaan. De Bloodborne community is volgens mij vrij groot en echt een fan-favorite, maar FromSoftware lijkt wel niet te bestaan af en toe. Zelden hoor of zie je iets vanuit hun kant.
Maar Bloodborne heeft inderdaad echt een patch nodig, framerate naar 60fps en wat anti-aliasing toevoegen.
[ Voor 9% gewijzigd door SD5k op 26-05-2021 15:48 ]
Ben nu bij Vicar Amelia aanbeland, weer lekker een uitdagende boss fight, blood starved beast en the witch of hemwick waren heel makkelijk met de truukjes. Gisteren 2x gekilled, vanavond opnieuw proberen.
Met deze uitdaging merkte ik wel hoeveel lol ik erin had om gewoon door de stad te vechten. Waar doodgaan in games altijd een baal momentje was is het nu een gegeven. Beetje zoals vroeger de games op de sega. Op een gegeven moment had ik alweer 150 blood vials bij elkaar, meer dan voldoende voor de volgende poging op Paarl. Het was ondertussen ook 02:00, iets wat niet super praktisch is als je ‘s ochtends gewekt wordt door je kinderen haha.
Central Yharnam is inderdaad een eitje als je later terugkeert, je begint je zelfs af te vragen waarom je er in het begin zoveel moeite mee had..... voor het farmen van blood vials is het een hele goede plak, vooral als je die 2 wolven op de brug en die dikke grijze dudes met die stenen neerhaalt.
Ik zag dat je de video's van FightingCowboy bekijkt als gids. Bekijk je die vóórdat je zelf het gebied ingaat en zo ja, vind je dat niet ontzettend jammer? Het hele zelf ontdekken, zoeken naar shortcuts, schrikken op onverwachte momenten en voor het eerst tegen nieuwe vijanden/bosses aanlopen is juist een belangrijk onderdeel van heel de ervaring.
Ik volg de filmpjes voor ik een gebied in ga. Dit is mijn eerste soulsborne ooit en kwam er in het begin vrij snel achter dat het vechten alleen al genoeg uitdaging is.
Ik doe liever een ng+ dan dagen vergallen omdat ik een bepaalde shortcut niet kon vinden of dat ik in het verkeerde gebied ingewandeld ben etc.. om in perspectief te brengen voor het filmpje stierf ik 25x in central yharnam, na het filmpje 1x en had ik de cleric beast eerste keer neer. Merk dat ik er dan meer lol uit haal.
Geloof me, 25 keer is nikscold_as_ijs schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:55:
om in perspectief te brengen voor het filmpje stierf ik 25x in central yharnam, na het filmpje 1x en had ik de cleric beast eerste keer neer. Merk dat ik er dan meer lol uit haal.
Op zich snap ik je wel, je wil gewoon door zonder zelf alles uit te hoeven zoeken.
Ik denk dat je op jouw beurt mij ook snapt als ik zeg dat je dan wel een deel van de essentie (en daarmee spanning) mist.
Bloodborne was ook mijn eerste From game; ik heb ongeveer 8 uur in dat eerste gebied gespendeerd voordat ik verder kwam
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 30-05-2021 14:00 ]
Was je nou van plan om nog meer Souls games te gaan spelen hierna?
Ik snap dat exploration een onderdeel is van het spel en dat daar lol aan te behalen is. Als dit de enige game was in mijn backlog, dan had ik me er ook aan gewaagd denk ik. Hoewel ik nog steeds de taktieken van de bosses zou opzoeken en iets van een route/build zou gaan volgen. Maar nu wil ik er voor mijn gevoel ook wat efficiënter er doorheen met +10 games in de backlog. Ik heb nog niet eens tijd om aan PS5 games te denken dit jaar. First world problems
@dvd-linden Demon Souls gaat er nu zeker komen, misschien ooit een Dark Souls maar de backlog laat het eerlijk gezegd niet toe
[ Voor 4% gewijzigd door cold_as_ijs op 01-06-2021 10:21 ]
Ik hoop het ook enorm. Eén van de problemen met Bloodborne is dat alle gameplay logica aan de framerate is gekoppeld. Dus als die omhoog gaat wordt het hele spel sneller. In DS3 hebben ze dat gefixt maar die fix moet dan ge-backport worden naar Bloodborne en wellicht heeft FROM geen zin om daar tijd en energie n te steken.SD5k schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:47:
[...]
Sekiro en DS3 hebben geen PS5 patch, ze draaien gewoon beter omdat de framerate op de PS4 wat varieerde, nu halen ze beiden wel constant 60fps.
Maar Bloodborne heeft inderdaad echt een patch nodig, framerate naar 60fps en wat anti-aliasing toevoegen.
Deze gast heeft zelfstandig een 60 fps gemaakt en die legt het goed uit:
Maar als de hele hardnekkige geruchten over een PC port waar zijn dan moeten ze dit probleem fixen en dan zou een PS5 patch ook logisch zijn.
En idd een beetje extra anti aliasing kan BB ook wel gebruiken. Ik zou ook heel graag HDR ondersteuning zien. De stijl van BB lijkt me daar echt perfect voor. Maar dat zal wel nooit gebeuren.
Digital Foundry heeft btw nog wat 60 fps 720p gameplay door een upscaler gehaald en dan zie je wat BB in 4K@60fps zou kunnen zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door rajackar op 01-06-2021 10:41 ]
Sekiro is zo'n heerlijke game. Ik heb daar gevechten had, echt geniaal gewoon. En moeilijk is betrekkelijk. @Superkiwi heeft dat al eens gezegd over Sekiro: in eerste instantie kan het moeilijker lijken, maar als je de flow eenmaal te pakken hebt is het bij tijd en wijle zelfs makkelijker (op sommige boss fights na, maar dan spreek ik wel voor mezelf).cold_as_ijs schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:21:
@dvd-linden Demon Souls gaat er nu zeker komen, misschien ooit een Dark Souls maar de backlog laat het eerlijk gezegd niet toe. Sekiro begreep ik is moeilijk om moeilijk te zijn. Denk dat ik die maar helemaal uit mijn gedachte zet. Ach wie weet, misschien dat ik in een opwelling de hele dark souls trilogy op de kop tik en nog meer games heb die ik MOET spelen
@dvd-linden grrr nou moet ik ook sekiro in mijn backlog plaatsen, als ik dan toch bezig ben kan de DS trilogy natuurlijk ook niet ontbreken. First world problems
Valt me trouwens wel op dat Sekiro nog redelijk aan de prijs is zowel nieuw als 2e hands.
Daar baalde ik ook continu van. Zat echt steeds te wachten op een aanbieding, maar die kwam maar niet echt. Uiteindelijk begin vorig jaar toch nog voor een schappelijke prijs op kunnen pakken, maar niet voor 20 euro of lager hoor. Zo laag heb ik hem helaas nooit gezien.cold_as_ijs schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:24:
Nou darkbeast Paarl was uiteindelijk een beetje een deceptie. Zaterdag heel veel moeite mee gehad, dinsdag begin ik er aan en krijg ik hem zonder veel moeite neer. Scheelde dat ik deze keer geen bier op had haha. Moet zeggen dat ik ook een beetje geluk had dat ik hem in een hoek had vastgezet, zodat hij niet zo makkelijk kon wegspringen. Nu trapte ik ook niet in alle fouten die ik eerder maakte, namelijk healen in de attack range van de darkbeast en wanneer ik eronder wilde rollen ipv rennen.
@dvd-linden grrr nou moet ik ook sekiro in mijn backlog plaatsen, als ik dan toch bezig ben kan de DS trilogy natuurlijk ook niet ontbreken. First world problems
Valt me trouwens wel op dat Sekiro nog redelijk aan de prijs is zowel nieuw als 2e hands.
Lekker bezig trouwens! Nuchter kan inderdaad wel wat schelen
Is de old hunter’s DLC de moeite waard? Begreep dat dit de moeilijkste bazen uit BB bevat. De prijs is nu 20 euro wat ik vrij veel vind. Kan ik net zo goed de GOTY aanschaffen voor 25 euro.
Ik ben trouwens nu in de nightmare frontier, wat een vervelend @&&@€^¥>%%%£ ^^¥###£¥ level is dat. Vanaf het eerste moment irriteer ik me aan deze wereld en de vijanden. Nu lees ik op het internet dat er een diepere betekenis in zit over het sparen van consumables etc… maar dat is de grootste bullshit. Het veld is gewoon ontworpen om je op het bot te irriteren 😠.
Zeker wel!cold_as_ijs schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:37:
Is de old hunter’s DLC de moeite waard? Begreep dat dit de moeilijkste bazen uit BB bevat.
Het begin voelt een beetje gerecycled aan
Daarnaast heb je een aantal hele toffe nieuwe wapens.
Zonder twijfel het meest vervelende level uit de game inderdaad.cold_as_ijs schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:37:
Ik ben trouwens nu in de nightmare frontier, wat een vervelend @&&@€^¥>%%%£ ^^¥###£¥ level is dat.
Ondertussen nightmare frontier helemaal gehad, amygdala ging in mijn eerste poging. Voelde geluk, maar misschien omdat het een chaotisch gevecht was. Je probeert namelijk het hoofd en armen te raken en slaat 100x mis. Hielp trouwens wel dat ik wat gefarmed had in de lecture building. Beetje gedreven doordat ik de nightmare frontier aan het ontwijken was haha.
De rechtse zaal onderin de lecture building is een hele fijne farmspot inderdaad, daar heb ik destijds ook de nodige echoes binnengeharkt
Verwijderd
Nightmare Frontier is wel een bitch inderdaad. Volgens mij is de hele area overigens wel volledig optioneel. De Amygdala aan het einde van de Frontier is trouwens maar een opwarmertje voor de Amygdala die je later diep in de Chalice Dungeons tegen gaat komen.cold_as_ijs schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:17:
Thanks @Superkiwi @dvd-linden, kwam de GOTY tegen op amazon voor 22 euro, op zich prima prijs omdat ik hem dan op disk heb ipv digitaal. Enige nadeel dat hij pas over 2 weken komt, ach ik heb geduld.
Ondertussen nightmare frontier helemaal gehad, amygdala ging in mijn eerste poging. Voelde geluk, maar misschien omdat het een chaotisch gevecht was. Je probeert namelijk het hoofd en armen te raken en slaat 100x mis. Hielp trouwens wel dat ik wat gefarmed had in de lecture building. Beetje gedreven doordat ik de nightmare frontier aan het ontwijken was haha.
Mijn backlog is ook redelijk sinds ik Demon's Souls ben gaan spelen.cold_as_ijs schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:24:
Nou darkbeast Paarl was uiteindelijk een beetje een deceptie. Zaterdag heel veel moeite mee gehad, dinsdag begin ik er aan en krijg ik hem zonder veel moeite neer. Scheelde dat ik deze keer geen bier op had haha. Moet zeggen dat ik ook een beetje geluk had dat ik hem in een hoek had vastgezet, zodat hij niet zo makkelijk kon wegspringen. Nu trapte ik ook niet in alle fouten die ik eerder maakte, namelijk healen in de attack range van de darkbeast en wanneer ik eronder wilde rollen ipv rennen.
Nu bezig met de DS trilogy, dan Bloodborne, dan Sekiro en hopelijk komt dan Elden Ring uit
Ja de area is optioneel, tenminste als je niet voor platinum gaat. Eigenlijk vond ik Amygdala nog het leukste van deze area, het zijn de kleine dingen die gewoon ruk zijn hier: De kleine stenen waar je achter blijft hangen, sommige vijanden, de poison waar je heel de tijd doorheen moet, die reuzen die je met 1 steen doden, de winter lanterns waar de frenzy je ineens dood, gebrek aan resources zoals blood vials & antidote. Ergens ook wel knap in een spel waar de gameplay overal wel lekker is, behalve in 1 veld. Dit kan geen toeval zijn maar een bewuste keuze, wat ik eigenlijk ook wel kan waarderen, vooral omdat ik er niet meer hoef te zijn haha.Verwijderd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:42:
[...]
Nightmare Frontier is wel een bitch inderdaad. Volgens mij is de hele area overigens wel volledig optioneel. De Amygdala aan het einde van de Frontier is trouwens maar een opwarmertje voor de Amygdala die je later diep in de Chalice Dungeons tegen gaat komen.
@ArnoldSmiley mijn backlog was al groot, maar lijkt nog steeds last gen spellen tegen te komen die ik nog graag wil spelen, dat terwijl er steeds meer current gen games uitkomen. Maar ik zie het maar als een luxe probleem. Hoe bevalt DS trilogy na Demon Soul's? Kan me voorstellen dat de laadtijden wat tegenvallen na demon souls?
Ik had zonodig een PS5 nodig. Maar daar was dus echt he-le-maal niks voor te gamen. Achteraf gezien had ik net zo goed mijn PS4 ff kunnen houden, anderzijds die 5 moest er toch komen.cold_as_ijs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:26:
[...]
Ja de area is optioneel, tenminste als je niet voor platinum gaat. Eigenlijk vond ik Amygdala nog het leukste van deze area, het zijn de kleine dingen die gewoon ruk zijn hier: De kleine stenen waar je achter blijft hangen, sommige vijanden, de poison waar je heel de tijd doorheen moet, die reuzen die je met 1 steen doden, de winter lanterns waar de frenzy je ineens dood, gebrek aan resources zoals blood vials & antidote. Ergens ook wel knap in een spel waar de gameplay overal wel lekker is, behalve in 1 veld. Dit kan geen toeval zijn maar een bewuste keuze, wat ik eigenlijk ook wel kan waarderen, vooral omdat ik er niet meer hoef te zijn haha.
@ArnoldSmiley mijn backlog was al groot, maar lijkt nog steeds last gen spellen tegen te komen die ik nog graag wil spelen, dat terwijl er steeds meer current gen games uitkomen. Maar ik zie het maar als een luxe probleem. Hoe bevalt DS trilogy na Demon Soul's? Kan me voorstellen dat de laadtijden wat tegenvallen na demon souls?
Enfin, de enige titel voor de PS5 die ik nog niet had gespeeld was dus Demon's Souls. Lang wikken en wegen want duur want ik ben echt echt echt een hele slechte gamer die eigenlijk allen tripple A casual.shit speelt (of speelde) en dan ook nog eens op standy easy.
Dus. Toch Demons Souls gehaald en duadanig verkocht dat ik Bloodborne en DS1/3 (losse delen, want leukere hoesjes als die trilogie) in 1 buy gehaald heb. Expres met DS1 begonnen, hoewel Bloodborne me meer trekt. Maar net wat jij zegt...t.o.v. van DeS valt het wat tegen vandaar dat ik nu met de oudste game, dus DS1, begonnen ben en zo chronogisch dus 5 From games ga doorploeteren
Laadtijden merk je niks van. Graphisch is het gewoon wat minder.
Nou was DeS echt schitterend op de 5, maar laten we eerlijk zijn: FromSoftware meuk speel je niet voor de graphics 😃
Daarvoor Micolash, Martyr Longarius liet me daarentegen wel zweten, dat is een uitdagende baas als je niet goed bent in parry zoals ik.
Volgende sessie ga ik de platinum aftikken. Wel met wat truukjes en zonder alle chalice dungeons gedaan te hebben. Misschien dat ik die na de DLC nog ga spelen, maar eigenlijk denk ik dat die laat voor wat het is. Krijg drang naar een goed verhalende games, die iets minder een doolhof is 😁
DLC is echt top! Chalice dungeons zijn niet het sterkste onderdeel van de game vind ik. Wellicht als je ze samen met iemand doorloopt dat het dan toffer is, maar dat vond ik wel echt het meest eentonige gedeelte van de game.cold_as_ijs schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:37:
@Ambition88 De DLC heb ik al en ga ik sowieso doen, was in mijn vorige bericht misschien niet echt duidelijk. Ik skip alleen de chalice dungeons. Uurtje of 10 voor de DLC wat nog prima is.
Maar bepaalde chalice dungeons zijn tegelijkertijd ook het meest uitdagende gedeelte van de game, ze zijn naar mijn mening wel de moeite om minstens één keer te doorlopen (dit moet ook voor de platinum trophy mocht je daar interesse in hebben).dvd-linden schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:35:
[...]
DLC is echt top! Chalice dungeons zijn niet het sterkste onderdeel van de game vind ik. Wellicht als je ze samen met iemand doorloopt dat het dan toffer is, maar dat vond ik wel echt het meest eentonige gedeelte van de game.
En anders kun je ze inderdaad altijd nog met meerdere personen tegelijk doorlopen, maakt het gelijk een stuk gezelliger en leuker.
Voor platinum is het niet nodig als je false depth dungeons gebruikt.SD5k schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Maar bepaalde chalice dungeons zijn tegelijkertijd ook het meest uitdagende gedeelte van de game, ze zijn naar mijn mening wel de moeite om minstens één keer te doorlopen (dit moet ook voor de platinum trophy mocht je daar interesse in hebben).
Maar misschien dat ik ze nog ga overwegen toch nog even af te tikken. Is blijkbaar in 6 uur te doen, valt nog wel mee.
Meteen eerste stappen in de DLC gedaan, dit is dan weer lekker uitdagend.
Heb gisteren wat videos gekeken over de lore en moet zeggen dat dit het spel weer een stuk interessanter maakt. Ben niet zo van het zelf moeten uitzoeken wat het verhaal nou is, maar goed dat andere mensen het wel hebben uitgezocht
Top tip van de week: de videos van VaatiVidyacold_as_ijs schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:35:
Heb gisteren wat videos gekeken over de lore en moet zeggen dat dit het spel weer een stuk interessanter maakt. Ben niet zo van het zelf moeten uitzoeken wat het verhaal nou is, maar goed dat andere mensen het wel hebben uitgezocht.
De volgende From sw games beginnen ook binnen te druppelen. Vandaag is sekiro binnengekomen, morgen Dark souls trilogy ophalen. Nu slleen nog demon souls
Toen had ik gelukkig genoeg insight om mijn wapen te upgraden. Ludwig en Laurence zijn nu neer. Laurence was nog uitdagend, goede opwarmer voor Kos.