Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 22:38
dvd-linden schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:55:
Ludwig's Holy Blade bedoel je neem ik aan? Ik vind dat tegen bepaalde vijanden echt een ideaal wapen. De vuur damage die die bij mij ook doet en de snelheid van het wapen vind ik af en toe echt super.
Die ja. En hij is soms inderdaad handig, het is meer dat ik volgens mij online zag dat mensen dat zo'n enorm uber wapen vonden en veel beter dan de axe, maar dat vind ik dus niet.
Ik snapte je edit in eerste instantie al niet zo goed. Maar jij bent dus kennelijk na het gevecht met Micolash dat pad opgegaan, waar ik nog speciaal terug heb moeten gaan naar Nightmare of Mensis om dat pad te bewandelen. Nu snap ik je edit wel en ja, die frenzy damage is zwaar irritant daar met die Winter Lanterns. En je moet er ook zeker voor zorgen dat ze je niet te pakken krijgen, zoals ik een paar keer heb ervaren 8)7. Heb je wel het hele belangrijke item daar gevonden? En ook de hendel overgehaald?
Hendel, check... Item... Je bedoelt de
spoiler:
blood rock?
heb even walkthrough van die area bekeken omdat het me niet duidelijk was wat je bedoelde, de choir bell leek me namelijk niet zo spannend... Ik geloof dat ik dat andere ding gemist heb inderdaad, thuis straks maar even controleren (gelukkig heb ik wel de deur open gemaakt en hoef ik als het goed is dus niet weer langs die zingende madames)
Mergo is niet zo heel moeilijk hoor. Gewoon goed opletten als het donker wordt. Verder kan je haar attacks allemaal redelijk makkelijk ontwijken en op de juiste momenten toeslaan. Toevallig is dat een gevecht wat ik wel met de lange versie van mijn Axe heb aangepakt.
Gaat zo ook vast lukken, het werd gisteravond gewoon ook wat laat dus straks lekker nog eens proberen :)
edit: Nightmare slain :+
Ik heb nog nooit een Xbox elite controller in mijn handen gehad, dus daar kan ik niet goed over oordelen (nou heb ik relatief kleine handen, dus heb altijd het idee dat een Xbox controller bij mij juist niet zo goed in mijn handen ligt). Echter, zoals jij speelt met je wijsvinger op rondje lijkt me echt zwaar irritant haha. Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik switch liever snel met mijn duim waardoor ik betere controle blijven houden over de analoge sticks dan dat ik mijn hand in zo'n onnatuurlijke houding moet gaan houden. Je laatste optie zou natuurlijk de beste zijn!
Oh ik doe het ook echt niet constant hoor :P maar af en toe is het handig om te kunnen sturen en rennen tegelijk. Wat betreft de controller, de ps2 controllers vond ik verschrikkelijk, ps3 overgeslagen, maar deze zijn eigenlijk best goed. Dus ook al ben ik nog steeds meer van de Xbox controller gaat het me daar niet direct om. Het is meer dat als ik op de Xbox zou spelen dan had ik gisteren even wat knoppen geremapped.
Voxalizer schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:40:
[...]

Maar zoveel hoef je toch niet te bewegen met de camera, of gebruik je niet vaak lock-on? Ik heb eigenlijk altijd mijn duim op cirkel liggen en switch juist af en toe naar de rechter stick.
In een heel klein aantal gevallen is het handig om zonder lock-on te vechten maar ook daar blijft mijn duim op cirkel en draai ik de camera met kleine tikjes.

Overigens kun je tegen die Winter Lanterns ook goed die Ashen Hunter set gebruiken die je bij de insight vendor kan kopen na het killen van Djura (hunter bovenop de toren met die minigun in Old Yarnham). Scheelt een stuk frenzy buildup. in Forbidden Woods kun je ook nog een head item en een rune vinden voor nog ietsje meer Frenzy res.
Vooral tegen bosses vind ik het fijn om snel tussen wel en niet locked on te schakelen omdat naar achter rollen een stuk sneller lijkt te zijn dan dat hopje wat je doet als je wel locked on bent. Maar het is meestal niet echt een probleem nee, ik ben gewoon verwend met de elite :+
Als ik echt zou willen kun je geloof ik ook zoiets doen op de PS4 met een strike pack of zo geloof ik dat het heet maar ik wil er dan ook weer geen extra geld aan uitgeven.

Ashen hunter set had ik even naar gekeken maar leek maar een paar extra puntjes frenzy res te geven. En aangezien ik na het uitgeven van mijn insight, beste frenzy res equip wat ik al had aantrekken en een frenzy res rune gebruiken al rond de 450 resist zat geloof ik leek me niet dat dat nog heel veel ging doen. Het was in ieder geval genoeg om die beesten dood te maken en net niet de balk vol te laten lopen (alleen vervelend dat je dan een minuut of zo moet wachten voor je de volgende aan kunt vallen, ging op een gegeven moment maar gewoon blood vials gebruiken na frenzy te slikken)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
bram1984 schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:32:
Rom is niet zo ingewikkeld toch? Ze steekt vlak voor die aanvallen haar kop in de lucht of ze gaat op haar rug liggen. Daaraan kun je dus afleiden of ze die AoE attack of die arcane regen doet. Verder gewoon tussendoor meppen met een bolt wapen.
Net zoals met elke From game, sommige bosses zijn voor de een makkelijkers/moeilijker dan de ander.

Moon Presence vond ik 100x makkelijker dan Rom. Zelfde met de boss ervoor

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:48:
[...]

Net zoals met elke From game, sommige bosses zijn voor de een makkelijkers/moeilijker dan de ander.

Moon Presence vond ik 100x makkelijker dan Rom. Zelfde met de boss ervoor
Moon Presence is amper een boss te noemen. Die had ik de eerste keer in één keer met de tonitrus.

Maar ik had ook moeite met Rom op het begin, maar zodra je die "voorbeweging" linkt aan de attack erna, is ze heel simpel. De attacks zijn dan vrij makkelijk te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:14:
[...]

Moon Presence is amper een boss te noemen. Die had ik de eerste keer in één keer met de tonitrus.

Maar ik had ook moeite met Rom op het begin, maar zodra je die "voorbeweging" linkt aan de attack erna, is ze heel simpel. De attacks zijn dan vrij makkelijk te ontwijken.
Dus bewijs je mijn punt :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
dvd-linden schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:55:
@TTHEEBO1 Is het al gelukt met Rom? Ik had beloofd mijn video van mijn gevecht met hem nog te uploaden, dus bij deze. Misschien heb je er iets aan:
!
Thanks! Door drukte en Ajax ff geen tijd gehad om te spelen. Misschien vanavond een poging, en anders wordt het na Pasen. Merk dat een korte break sowieso wel ff lekker is. Toch best een intense game!

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Finraziel schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:06:
Hendel, check... Item... Je bedoelt de
spoiler:
blood rock?
heb even walkthrough van die area bekeken omdat het me niet duidelijk was wat je bedoelde, de choir bell leek me namelijk niet zo spannend... Ik geloof dat ik dat andere ding gemist heb inderdaad, thuis straks maar even controleren (gelukkig heb ik wel de deur open gemaakt en hoef ik als het goed is dus niet weer langs die zingende madames)
Dat item bedoelde ik ja. Is misschien niet extreem belangrijk, maar die zijn redelijk zeldzaam en nogal duur zag ik. Vandaar dat ik het zo benoemde. En inderdaad heel fijn als die deur daar open is :D.
Gaat zo ook vast lukken, het werd gisteravond gewoon ook wat laat dus straks lekker nog eens proberen :)
edit: Nightmare slain :+
Viel het uiteindelijk nog mee?
Oh ik doe het ook echt niet constant hoor :P maar af en toe is het handig om te kunnen sturen en rennen tegelijk. Wat betreft de controller, de ps2 controllers vond ik verschrikkelijk, ps3 overgeslagen, maar deze zijn eigenlijk best goed. Dus ook al ben ik nog steeds meer van de Xbox controller gaat het me daar niet direct om. Het is meer dat als ik op de Xbox zou spelen dan had ik gisteren even wat knoppen geremapped.
Nou ja, iedereen heeft zijn eigen manier van spelen natuurlijk. Tot nu toe boek je ook steeds flink progressie, dus wie ben ik er om wat van te zeggen haha. Ik vond het alleen opmerkelijk, that's all.
TTHEEBO1 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:49:
Thanks! Door drukte en Ajax ff geen tijd gehad om te spelen. Misschien vanavond een poging, en anders wordt het na Pasen. Merk dat een korte break sowieso wel ff lekker is. Toch best een intense game!
Groot gelijk heb je. Ik heb ook al twee avonden niet gespeeld (maandag Game of Thrones en gisteren voetbal inderdaad, wat zwaar genieten was :D). Af en toe niks mis mee om even een pauze in te lasten en er dan weer vol tegenaan te gaan.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Ja, had hem, eh... haar nu bij de eerste poging neer.
Zat vervolgens echter gelijk bij die oude rotzak. Paar keer geprobeerd maar merkte dat ik weer in een verkeerde mindset geraakte dus die nu weer even laten zitten.
heb ook het idee dat dit de eindbaas is? nee geef maar geen antwoord :+ ik zoek het met opzet niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Finraziel schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:17:
[...]

Ja, had hem, eh... haar nu bij de eerste poging neer.
Zat vervolgens echter gelijk bij die oude rotzak. Paar keer geprobeerd maar merkte dat ik weer in een verkeerde mindset geraakte dus die nu weer even laten zitten.
heb ook het idee dat dit de eindbaas is? nee geef maar geen antwoord :+ ik zoek het met opzet niet op...
Daar kan ik je geen antwoord op geven. Ik ben namelijk eerst andere gebieden gaan verkennen, dus wat dat betreft loop je nu op mij voor dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:23:
[...]

Daar kan ik je geen antwoord op geven. Ik ben namelijk eerst andere gebieden gaan verkennen, dus wat dat betreft loop je nu op mij voor dan.
Oh mooi dan dat ik toch wat cryptisch probeerde te zijn over wie mij in de pan aan het hakken was :+

Die andere gebieden, dat betreft de DLC? Ik zie dat die nu ook in de sale is voor €8... dat is niet gek... Ik heb de PS hits versie namelijk, niet de goty, omdat ik ergens een keer nog een game extra moest bestellen om geen verzendkosten te betalen en deze was €15 :+

Misschien toch even spieken of dit de laatste is en dan eerst de DLC gaan doen (aangezien ik al gezien had dat je nadat je de game uitspeelt direct doorgaat naar NG+ en het advies dus is om eerst de DLC te gaan doen als je dat wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Finraziel schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:45:
[...]

Oh mooi dan dat ik toch wat cryptisch probeerde te zijn over wie mij in de pan aan het hakken was :+

Die andere gebieden, dat betreft de DLC? Ik zie dat die nu ook in de sale is voor €8... dat is niet gek... Ik heb de PS hits versie namelijk, niet de goty, omdat ik ergens een keer nog een game extra moest bestellen om geen verzendkosten te betalen en deze was €15 :+

Misschien toch even spieken of dit de laatste is en dan eerst de DLC gaan doen (aangezien ik al gezien had dat je nadat je de game uitspeelt direct doorgaat naar NG+ en het advies dus is om eerst de DLC te gaan doen als je dat wil).
Maar ik denk wel te weten wie je bedoelt hoor. Desondanks bedankt voor het cryptisch zijn (kan zijn dat ik verkeerd denk en je toch iemand anders bedoelt uiteraard).

Nee, ik heb eerst Upper Cathedral Ward doorlopen na Mergo verslagen te hebben. Daarna ben ik teruggegaan naar Nightmare of Mensis, want het gebied waar jij meteen inging na het verslaan van Micolash was ik misgelopen (en wilde toch wel graag dat item hebben). En het laatste wat heb ik gedaan is Iosefka's Clinic (opnieuw) bezoeken waar ik een item ben tegengekomen waarmee je weer in een ander gebied moet kunnen komen. Maar ik weet nog niet precies hoe haha. En daarna wil ik ook nog de DLC gaan doen. En als ik dat heb gedaan ga ik eens bij de, denk ik, eindbaas een kijkje nemen.

Hoop dat dit ook cryptisch genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:55:
[...]

Maar ik denk wel te weten wie je bedoelt hoor. Desondanks bedankt voor het cryptisch zijn (kan zijn dat ik verkeerd denk en je toch iemand anders bedoelt uiteraard).

Nee, ik heb eerst Upper Cathedral Ward doorlopen na Mergo verslagen te hebben. Daarna ben ik teruggegaan naar Nightmare of Mensis, want het gebied waar jij meteen inging na het verslaan van Micolash was ik misgelopen (en wilde toch wel graag dat item hebben). En het laatste wat heb ik gedaan is Iosefka's Clinic (opnieuw) bezoeken waar ik een item ben tegengekomen waarmee je weer in een ander gebied moet kunnen komen. Maar ik weet nog niet precies hoe haha. En daarna wil ik ook nog de DLC gaan doen. En als ik dat heb gedaan ga ik eens bij de, denk ik, eindbaas een kijkje nemen.

Hoop dat dit ook cryptisch genoeg is.
ooo... bedankt voor de tip, die begin area heb ik helemaal niet meer aan gedacht... Straks ook nog maar eens kijken. En de DLC maar kopen, heb eigenlijk de smaak behoorlijk te pakken en meer Bloodborne klinkt als een strak plan :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:09
Toch maar de DLC gekocht.
De eerste boss daar was heel pittig. Ik had een keer of 12 nodig om hem te killen
Ben nu al bij Lady Maria aanbeland. De eerste keer had ik haar net niet dood.
(ze had nog 5hp ofzo, ik kon al geen rood meer zien in haar health balk :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:10:
Toch maar de DLC gekocht.
De eerste boss daar was heel pittig. Ik had een keer of 12 nodig om hem te killen
Ben nu al bij Lady Maria aanbeland. De eerste keer had ik haar net niet dood.
(ze had nog 5hp ofzo, ik kon al geen rood meer zien in haar health balk :') )
Eerste boss is Ludwig toch? Dat is wel een van de wreedste meteen.

Succes. Na Maria wordt het pas echt leuk. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Gisteren nog even kunnen spelen en Cainhurst wat verkend. Is toch nog iets groter dan ik verwacht had.
spoiler:
Aan het einde Martyr Logarius tegengekomen. Pas een paar pogingen ondernomen en toen ben ik gestopt, wilde namelijk naar bed toe. In mijn tweede poging had die nog maar zo'n 35 à 40 procent over en toen flikkerde ik naar beneden. De eerste poging flikkerde ik ook al naar beneden. 8)7 |:( De eerste keer was pure onhandigheid van mezelf en kwam ook doordat ik er geen rekening mee had gehouden. De tweede keer had ik hem gelocked en toen wilde ik kennelijk iets te ruim dodgen en toen ging ik ineens haha. Dit weekend maar eens opnieuw proberen. Merk wel dat ik hem redelijk wat damage doe, dus moet goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat vond ik een vrij lastige baas, heeft me ook wel wat pogingen gekost.
Gelukkig zijn vrij veel van zijn moves te parry'en.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ludwig lastig? Die heeft zulke voorspelbare tells.. ik had echt alleen moeite met Orphan in de DLC, rest viel wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:26:
Ludwig lastig? Die heeft zulke voorspelbare tells.. ik had echt alleen moeite met Orphan in de DLC, rest viel wel mee.
Ik vind Lawrence de moeilijkste uit de DLC, gevolgd door die gasten in de waterput en dat zijn niet eens bazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Laatst online: 20:09
Gisterenavond heb ik de DLC alweer afgerond.
Ik had vaak gehoord dat Orphan of Kos de moeilijkste boss is in BB, maar dat viel wel mee. Ik had h'm de 2de keer neer.
Ludwig was voor mij de moeilijkste DLC boss, gevolgd door Laurence.
Die 2 beesten in die put waren idd ook best pittig.

Misschien ga ik ooit voor platinum gaan. Ik mis nog 2 trophies: Yharnam Queen verslaan en de hunter weapons in de main game. Kortom: ik moet de chalice dungeons nog doen.

Dark Souls 3 ligt al klaar, dus die ga ik binnenkort eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Nieuwe Kickstarter campagne voor een Bloodborne Board Game.

YouTube: Bloodborne: The Board Game Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:26:
Ludwig lastig? Die heeft zulke voorspelbare tells..
corset schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:48:
[...]
;)

Gefeliciteerd trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dvdkiwi schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:16:
[...]

[...]

;)

Gefeliciteerd trouwens :)
thanks, maar goed, mijn punt ging meer om de standaard "lol die is niet lastig alles is makkelijk want ik yolo faceroll met een level 1 depraved build door alles heen zonder wapens yo!"die je soms ook wel ziet langskomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:13:
Gisteren nog even kunnen spelen en Cainhurst wat verkend. Is toch nog iets groter dan ik verwacht had.
spoiler:
Aan het einde Martyr Logarius tegengekomen. Pas een paar pogingen ondernomen en toen ben ik gestopt, wilde namelijk naar bed toe. In mijn tweede poging had die nog maar zo'n 35 à 40 procent over en toen flikkerde ik naar beneden. De eerste poging flikkerde ik ook al naar beneden. 8)7 |:( De eerste keer was pure onhandigheid van mezelf en kwam ook doordat ik er geen rekening mee had gehouden. De tweede keer had ik hem gelocked en toen wilde ik kennelijk iets te ruim dodgen en toen ging ik ineens haha. Dit weekend maar eens opnieuw proberen. Merk wel dat ik hem redelijk wat damage doe, dus moet goed komen.
Ik ben nou op hetzelfde punt aangekomen... maar... holy mother of...
Dit is geloof ik dan een baas die mij weer veel slechter af gaat. Heb hem nou een stuk of 5 keer geprobeerd, en vooralsnog geen flauw idee hoe ik deze waanzin ooit moet verslaan...
spoiler:
1e fase gaat wel, maar zodra hij zijn automatisch messende gooiende bal in de lucht gooit en zelf supersnel en met enorme swipes die ik vooralsnog niet tot nauwelijks ontweken krijg op je afkomt... eh, enige idee wat ik tot nu toe heb is rond blijven rennen tot die bal op is en dan terwijl hij hem vernieuwt snel een klap gaan geven? Maar dat kan niet de manier zijn, zo gaat het gevecht waarschijnlijk 3 uur duren (los van dat ik het gewoon niet zo lang overleef)...
Ik zag een note om aan je gun te denken, maar parryen is tot nu toe geen succes. Stomme is, dat is me bij andere vijanden ook al opgevallen, het lijkt dan net alsof de parry lukt maar op het moment dat je denkt dat je je visceral strike kunt gaan doen dan schudden ze het ineens af en slaan ze jou voor je bakkes :S
Mijn enige voordeel is dan wel dat ik nog niet van het dak gedonderd ben :+ (ik ga gewoon dood met 20 messen en een zeis in mijn lijf...)

edit: Nu ik dit getypt heb bedenk ik me dat ik waarschijnlijk zoals zo vaak weer aggresiever moet spelen, die messen wellicht gewoon negeren en genoeg schade doen om mezelf zo grotendeels te healen... Morgen nog maar eens proberen.

Zondag edit: Gelukt *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 21-04-2019 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
dvdkiwi schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:21:
Dat vond ik een vrij lastige baas, heeft me ook wel wat pogingen gekost.
Gelukkig zijn vrij veel van zijn moves te parry'en.
Heel het weekend niet gespeeld, maar gisteravond laat dacht ik "ik ga 3 pogingen wagen op Martyr Logarius voordat ik ga slapen". Poging 1 was zwaar kansloos, hij had nog zo'n 75% health over en ik ging dood. Poging 2 ging al een stuk beter, alhoewel het in de tweede fase wel behoorlijk chaotisch was. Toch had hij nog maar zo'n 10% health over. Dus met een paar goede klappen had ik hem gehad. De derde poging ging eigenlijk nog een stuk beter, het was nog steeds enigszins chaotisch maar een stuk minder dan de tweede poging en ik wist op de een of andere manier de meeste van zijn aanvallen redelijk de dodgen. Op het einde zag ik dat ik hem bijna had, dus toen even extra geconcentreerd en toen zag ik de prachtige woorden: Prey Slaughtered :*).

Al met al viel het me dus best mee. Was eigenlijk best een leuk en snel gevecht. En heb het volledig gedaan zonder te parry'en. Maar goed, misschien maakt goed parry'en het wel een stuk makkelijker. Kan ik wellicht in een NG+ of iets dergelijks nog een keer proberen.
Finraziel schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 21:46:
[...]

Ik ben nou op hetzelfde punt aangekomen... maar... holy mother of...
Dit is geloof ik dan een baas die mij weer veel slechter af gaat. Heb hem nou een stuk of 5 keer geprobeerd, en vooralsnog geen flauw idee hoe ik deze waanzin ooit moet verslaan...
spoiler:
1e fase gaat wel, maar zodra hij zijn automatisch messende gooiende bal in de lucht gooit en zelf supersnel en met enorme swipes die ik vooralsnog niet tot nauwelijks ontweken krijg op je afkomt... eh, enige idee wat ik tot nu toe heb is rond blijven rennen tot die bal op is en dan terwijl hij hem vernieuwt snel een klap gaan geven? Maar dat kan niet de manier zijn, zo gaat het gevecht waarschijnlijk 3 uur duren (los van dat ik het gewoon niet zo lang overleef)...
Ik zag een note om aan je gun te denken, maar parryen is tot nu toe geen succes. Stomme is, dat is me bij andere vijanden ook al opgevallen, het lijkt dan net alsof de parry lukt maar op het moment dat je denkt dat je je visceral strike kunt gaan doen dan schudden ze het ineens af en slaan ze jou voor je bakkes :S
Mijn enige voordeel is dan wel dat ik nog niet van het dak gedonderd ben :+ (ik ga gewoon dood met 20 messen en een zeis in mijn lijf...)

edit: Nu ik dit getypt heb bedenk ik me dat ik waarschijnlijk zoals zo vaak weer aggresiever moet spelen, die messen wellicht gewoon negeren en genoeg schade doen om mezelf zo grotendeels te healen... Morgen nog maar eens proberen.

Zondag edit: Gelukt *O*
Goed bezig! _/-\o_ Je hebt Cainhurst ook gevonden dus :D. Kwam het door mijn enigszins cryptische aanwijzing?
spoiler:
Ik weet namelijk niet of ik die achteringang van Iosefka's Clinic gevonden had zonder internet. Weet nog wel dat ik bijna 2 jaar geleden toen ik het spel voor het eerst speelde bij die grot in the Forbidden Woods ben geweest, maar daar toen weer ben weggegaan omdat ik zag dat er poisoned water lag en er van die giants rondliepen. Vond me daar destijds niet krachtig genoeg voor. Het nadeel is dan dat als je de game pas weer na zo'n lange tijd oppakt je zo'n locatie vergeten bent. Ik had er dus nooit meer aan gedacht om daar naartoe te gaan als ik daar niet iets over op internet had gelezen.

Hoe heb jij hem uiteindelijk gepakt? Heeft het je nog veel moeite gekost? Ik heb deze boss best agressief gespeeld. Bijna continu in de aanval en veel dodgen. Op de een of andere manier ging dat me bij Martyr Logarius goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Zijn er hier ook mensen die de Bloodborne comics hebben gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:09:
[...]

Goed bezig! _/-\o_ Je hebt Cainhurst ook gevonden dus :D. Kwam het door mijn enigszins cryptische aanwijzing?
spoiler:
Ik weet namelijk niet of ik die achteringang van Iosefka's Clinic gevonden had zonder internet. Weet nog wel dat ik bijna 2 jaar geleden toen ik het spel voor het eerst speelde bij die grot in the Forbidden Woods ben geweest, maar daar toen weer ben weggegaan omdat ik zag dat er poisoned water lag en er van die giants rondliepen. Vond me daar destijds niet krachtig genoeg voor. Het nadeel is dan dat als je de game pas weer na zo'n lange tijd oppakt je zo'n locatie vergeten bent. Ik had er dus nooit meer aan gedacht om daar naartoe te gaan als ik daar niet iets over op internet had gelezen.

Hoe heb jij hem uiteindelijk gepakt? Heeft het je nog veel moeite gekost? Ik heb deze boss best agressief gespeeld. Bijna continu in de aanval en veel dodgen. Op de een of andere manier ging dat me bij Martyr Logarius goed af.
Je aanwijzing was in ieder geval genoeg om me te laten weten dat er iets was wat ik gemist had daar. Ik ben in eerste instantie gewoon teruggegaan naar waar je de game start en Yharnam doorgegaan om puur op geografie te kijken hoe je in dat kerkhofje kon komen (want leek wel duidelijk dat dat de key was). Door van een afstandje te kijken viel het gat me wel op, alleen waar je uiteindelijk werkelijk vandaan moet komen dat is zo gekronkeld dat ik het echt niet meer kon zien dat dát aan elkaar zou zitten. Dus ik ben uiteindelijk ook maar online gaan kijken, ook omdat ik niet iemand ben die eindeloos door blijft zoeken maar op een gegeven moment gewoon doorgaat naar een andere game. Ik had nog wel overwogen om de game gewoon vanaf het begin helemaal door te lopen en beter uit te pluizen, maar... had ik eigenlijk ook weer geen zin in. Ik probeer dus een beetje de balans te houden tussen wel zelf zoeken maar naar internet grijpen voordat ik gewoon helemaal opgeef (maar dat ook weer niet te snel doen). Die gang waar je in moet had ik de eerste keer volledig gemist (vond die area ook een van de meest verwarrende en was eigenlijk gewoon blij toen ik er voorbij was dus heb hem ook niet heel uitputtend verkend toen).
Overigens wel geinig om met je hoge level en +10 wapen door Yharnam heen te wandelen, dat is opeens zo easy dan... gewoon overal op afrennen en met één swipe zijn ze dood })

Martyr Logarius...
spoiler:
Met een beetje oefenen lukte het bij nader inzien toch meestal wel om voorbij hem te springen en zijn aanvallen zo te ontwijken. Mijn favoriete move van hem was als hij de lucht in ging om dan zijn slash naar je te doen, supersimpel, gewoon naar hem toe dodgen en dan gelijk terug hem in zijn rug aanvallen. Die bal messen, ik rende gewoon naar de andere kant van het dak en liet Logarius naar mij komen en dan raakten die messen me niet heel veel (ook een beetje achter zo'n spire verstoppen tov de messen).
Ik vind hem nog steeds lastig te dodgen dus moest nog een aantal keer snel wegrennen om snel 1 of 2 blood vials te gebruiken, maar na een aantal pogingen spatte hij gelukkig uit elkaar :P
Parryen lukte me bij hem totaal niet overigens...

Ben nu upper cathedral ward begonnen te verkennen... Ook met wat tips van internet gevonden. Naar gaan kijken omdat ik jou het over een bepaalde baas had zien hebben, en die blijkt daar te zitten zag ik... Waar upper cathedral ward was vond ik niet heel lastig te beredeneren }:O maar de sleutel had ik gemist.
spoiler:
Dat stuk was ik steeds hard door aan het rennen omdat er zó veel vijanden staan, de bell lady voor dat stuk dus net verstopt is bij de sleutel dus de vijanden blijven ook terugkomen, en dan ook nog dat grote beest op de muur met zijn ontploffende laser blast!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Finraziel schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:20:
Je aanwijzing was in ieder geval genoeg om me te laten weten dat er iets was wat ik gemist had daar. Ik ben in eerste instantie gewoon teruggegaan naar waar je de game start en Yharnam doorgegaan om puur op geografie te kijken hoe je in dat kerkhofje kon komen (want leek wel duidelijk dat dat de key was). Door van een afstandje te kijken viel het gat me wel op, alleen waar je uiteindelijk werkelijk vandaan moet komen dat is zo gekronkeld dat ik het echt niet meer kon zien dat dát aan elkaar zou zitten. Dus ik ben uiteindelijk ook maar online gaan kijken, ook omdat ik niet iemand ben die eindeloos door blijft zoeken maar op een gegeven moment gewoon doorgaat naar een andere game. Ik had nog wel overwogen om de game gewoon vanaf het begin helemaal door te lopen en beter uit te pluizen, maar... had ik eigenlijk ook weer geen zin in. Ik probeer dus een beetje de balans te houden tussen wel zelf zoeken maar naar internet grijpen voordat ik gewoon helemaal opgeef (maar dat ook weer niet te snel doen). Die gang waar je in moet had ik de eerste keer volledig gemist (vond die area ook een van de meest verwarrende en was eigenlijk gewoon blij toen ik er voorbij was dus heb hem ook niet heel uitputtend verkend toen).
Overigens wel geinig om met je hoge level en +10 wapen door Yharnam heen te wandelen, dat is opeens zo easy dan... gewoon overal op afrennen en met één swipe zijn ze dood })
Die dikgedrukte zin omschrijft precies hoe ik erin sta. Ik wil graag mijn best doen om alles zelf uit te zoeken, maar het moet wel leuk blijven. Nou moet ik zeggen dat ik The Forbidden Woods destijds wel helemaal uitgeplozen heb (en daarom dus ook in die area terecht ben gekomen), maar dat dat zolang geleden is dat ik die area niet meer zo goed ken als destijds en die area dus ook vergeten was. Dan biedt internet toch mooi uitkomst.

En eens met wat je zegt over het beginstuk. Leuk om daar nu doorheen te lopen met je +10 wapen hè :D haha.
Martyr Logarius...
spoiler:
Met een beetje oefenen lukte het bij nader inzien toch meestal wel om voorbij hem te springen en zijn aanvallen zo te ontwijken. Mijn favoriete move van hem was als hij de lucht in ging om dan zijn slash naar je te doen, supersimpel, gewoon naar hem toe dodgen en dan gelijk terug hem in zijn rug aanvallen. Die bal messen, ik rende gewoon naar de andere kant van het dak en liet Logarius naar mij komen en dan raakten die messen me niet heel veel (ook een beetje achter zo'n spire verstoppen tov de messen).
Ik vind hem nog steeds lastig te dodgen dus moest nog een aantal keer snel wegrennen om snel 1 of 2 blood vials te gebruiken, maar na een aantal pogingen spatte hij gelukkig uit elkaar :P
Parryen lukte me bij hem totaal niet overigens...
Denk dat het inderdaad een slimme tactiek is om weg te rennen van die bal met messen. Ik deed dat eigenlijk niet eens moedwillig in het gevecht dat ik van hem won, maar stond toen hij die aanval deed dus ook aan de andere kant van de omgeving en had er dus ook vrij weinig last van. Verder doet hij inderdaad een aanval die en makkelijk te ontwijken is en waarbij je flink de tijd krijgt om dichtbij hem te komen en hem damage te doen. Dat is ook de aanval waar ik verreweg het meeste van geprofiteerd heb.

Parry'en heb ik niet geprobeerd, maar daar had jij wel moeite mee dus. Ben er stiekem toch best nieuwsgierig naar, dus wil sowieso nog een keer tegen hem vechten.
Ben nu upper cathedral ward begonnen te verkennen... Ook met wat tips van internet gevonden. Naar gaan kijken omdat ik jou het over een bepaalde baas had zien hebben, en die blijkt daar te zitten zag ik... Waar upper cathedral ward was vond ik niet heel lastig te beredeneren }:O maar de sleutel had ik gemist.
spoiler:
Dat stuk was ik steeds hard door aan het rennen omdat er zó veel vijanden staan, de bell lady voor dat stuk dus net verstopt is bij de sleutel dus de vijanden blijven ook terugkomen, en dan ook nog dat grote beest op de muur met zijn ontploffende laser blast!!
Upper Cathedral Ward is inderdaad niet heel moeilijk te vinden. Die locatie heb ik uiteindelijk ook zelf gevonden (ik had de sleutel wel gevonden namelijk). Ben heel benieuwd wat je van de locatie en gevechten daar gaat vinden.

Ik heb Yahar'gul Unseen Village wel helemaal verkend. Het is in het begin inderdaad behoorlijk lastig, maar zodra je weet waar die maidens zitten dan is het eerste wat je moet doen naar hun toe rennen en ze afmaken. Dan is die omgeving tamelijk makkelijk om doorheen te komen. (Alhoewel ik wel snap dat je die specifieke maiden kan missen. Ik kwam er ook pas heel laat achter dat die daar zat, terwijl ik wel dat belletje steeds hoorde haha.) En dat grote beest is inderdaad ook behoorlijk irritant!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Zo, ik had weer wat tijd gevonden om na BSB een beetje aan te kloten in BB, uiteindelijk heb ik wat shortcuts geopend in Cathedral Ward en kwam ik zowaar terecht met mijn lv23 toon bij een ene Vicar Amelia. Geen idee wat ik aan het doen was maar uiteindelijk was de vierde poging een lucky kill terwijl het niet eens mijn intentie was om serieus een poging te ondernemen :X Ik begon net haar moves een beetje te kennen. Dus aldaar een zeer sloppy kill waar er wel heul veul Bloodvials doorheen zijn gegaan :+ :X 8)7

Blijkbaar kan ze ook healen, nou ja zeg... :P

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 23-04-2019 21:26 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Gisteren weer een paar pogingen gedaan op Rom. Ik denk dat ik maar even een wat langere BB break neem, want merk dat het nu meer als werk dan als plezier voelt. Heb nog genoeg ander moois liggen op verschillende consoles (Horizon, Dead Cells, Hollow Knight, Octopatch traveler), maar ik kom zeker later terug voor die bastard. Gaat neer. Hoe dan ook.

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Na Vicar kwam ik terecht in een ander gebied die ik had gevonden namelijk Hemwick Charnel Lane. Nou ja, zo moeilijk was het niet want dat is gewoon rechtsaf als je uit de kathedraal komt :P De andere kant (links) kwam ik op een klein pleintje met een andere hunter die mij niet zo aardig vond, ik heb hem maar even gelaten voor wat het is.

Hemwick Charnel Lane vond ik qua moeilijkheid wel meevallen al kunnen die dames wel behoorlijk hard rennen :X Die twee bolle gasten met die grote axe op het eind zijn ook behoorlijk vlot en die met molotov gooiende dames zijn ronduit irritant. Ik heb wel zo'n vermoeden dat er nog wel ergens een baas te vinden is maar die bewaar ik wel even tot een ander moment.

Het blijft wel een intrigerende game, toch wel één van de betere die ik heb gespeeld al snap ik weinig van de lore (maar dat had ik ook met DS3 :/ )

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 25-04-2019 08:02 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!
vhal schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:02:
(...) al snap ik weinig van de lore
Wees gerust, er zijn er maar weinigen die iets snappen van de lore ;)
Gelukkig zijn daar mensen als VaatiVidya die de lore tot in het diepste uitpluizen en daar mooie video's van maken. Hij heeft over zo veel aspecten van de game lorevideo's gemaakt (gebieden, chars etc) dat je wel even zoet bent als je echt álles wil weten.
Dit is in elk geval een goed begin:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Zo, gisteren Lower Pthumeru Chalice afgerond. Nog twee Pthumeru Chalices te gaan. Ik ga nu echter eerst eens kijken of ik de entrance van de DLC kan vinden en die eens doorlopen. Dan kan ik daarna de game ein-de-lijk uitspelen.

spoiler:
Leuk is dat, loop je die Lower Pthumeru Chalice door wat opzich helemaal prima gaat en dan kom je in layer 3 Rom, the Vacuous Spider weer tegen. Echt heel leuk... NOT! Vooral in een kleinere ruimte met obstakels. Ik ga ook echt 9 van de 10 keer dood door die kleine rotspinnen. Wat kunnen die een damage doen zeg. Maar goed, de bitch is down :D.

Edit: Oke, ik zie nu net dat ik Lower Pthumeru Chalice nog niet heb afgerond 8)7.

Edit 2: Gisteren dan echt Lower Pthumeru Chalice afgerond en begonnen aan de DLC. Ben heel benieuwd wat dat nog allemaal gaat bieden.

[ Voor 15% gewijzigd door dvd-linden op 27-04-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Laatst online: 18-09 21:13
Nou, gisteren dan met de eerste poging van de avond Father Gascoigne neergelegd met teveel gemak. Hoeveel scheelt het als je even oplet wat je doet :) Daarna gelijk verder gegaan tot de volgende lamp.

Heb een paar avonden aan F.G. besteed (ondanks dat het mijn 3e playthrough is met een nieuw character) met als voordeel dat parry nu een eitje is geworden. Eerste 2 x rondspelen nooit aandacht aan besteed en alles met dodgen opgelost. Hoe simpel worden veel mobs nu haha.

Toch weer de smaak te pakken, dus komende tijd duik ik weer in BB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Na 1,5 week BB weer opgepakt, had even een pauze nodig geloof ik. Nu verder gegaan in upper cathedral ward. Mooie area, hemelse afgezantje was bij de 2e poging met groot gemak neer
spoiler:
de 1e poging mislukte alleen omdat ik te voorzichtig was en hem alle tijd gaf om te transformeren en vervolgens verraste hij me met die spells die hij op je afvuurt... 2e keer gewoon op hem afgerend en toen was hij in een paar tellen dood.

Maar die electronische franse kaas verpakking... (e-brie-tas :+)... grrrrrrrrrrr.... Ik haat instakill moves (al dan niet één move of twee met een stunlock op de eerste). Denk dat ik die morgen maar weer eens probeer, genoeg gefrust voor nu. Ging in eerste instantie ook niet zo slecht (1e poging gelijk 2/3 health er vanaf gekregen) maar nu alleen maar slechter, is meestal een aardig teken dat ik gefrustreerd raak. Goed kans dat het morgen gelijk weer beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Zo, gisteren eindelijk weer een paar uurtjes gespeeld. The Hunter's Nightmare grotendeels doorgelopen en bij Ludwig aangekomen. Daar ben ik wel zo'n 1,5 uur zoet mee geweest. Hele, hele toffe bossfight met geweldige muziek, maar ook een behoorlijk lastig gevecht. De eerste fase kwam ik op een gegeven moment meestal wel door, maar in de tweede fase is het soms erg lastig om naar lucht te happen; je krijgt amper tijd om te healen.

Ben blij dat ik hem gehaald heb en nu door kan. Heel nieuwsgierig naar hoe Orphan, Laurence, Lady Maria en de rest van de DLC gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvd-linden schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:16:
Zo, gisteren eindelijk weer een paar uurtjes gespeeld. The Hunter's Nightmare grotendeels doorgelopen en bij Ludwig aangekomen. Daar ben ik wel zo'n 1,5 uur zoet mee geweest. Hele, hele toffe bossfight met geweldige muziek, maar ook een behoorlijk lastig gevecht. De eerste fase kwam ik op een gegeven moment meestal wel door, maar in de tweede fase is het soms erg lastig om naar lucht te happen; je krijgt amper tijd om te healen.

Ben blij dat ik hem gehaald heb en nu door kan. Heel nieuwsgierig naar hoe Orphan, Laurence, Lady Maria en de rest van de DLC gaat zijn.
Ludwig is een mooie intro voor de andere DLC bazen ;) Nee dat valt wel mee. Meeste mensen zien Laurence als de pittigste, maar ikzelf heb dat met Orphan... Ik wil hem altijd nog eens aan de tand voelen omdat dat de enige baas in de hele game is die ik nog maar 1 keer heb gehaald, en heb toch dik 500 uur in die game zitten :+

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Scrisissszzz schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:15:
[...]

Ludwig is een mooie intro voor de andere DLC bazen ;) Nee dat valt wel mee. Meeste mensen zien Laurence als de pittigste, maar ikzelf heb dat met Orphan... Ik wil hem altijd nog eens aan de tand voelen omdat dat de enige baas in de hele game is die ik nog maar 1 keer heb gehaald, en heb toch dik 500 uur in die game zitten :+
Mooie uitdaging dan toch :D.

Ben wel echt benieuwd naar die andere 3 bazen, aangezien je bijna nergens leest dat mensen Ludwig de moeilijkste vinden. Vraag me dan af hoe lastig die andere gaan zijn, maar dat gaan we vast binnenkort zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Zo, Ebrietas is ook neer :)
Ik was blijkbaar nog niet helemaal klaar met de pauze, nu pas weer geprobeerd (Alienation vroeg even veel aandacht maar die is nu geplatinumd... en alleen volgende week nog één weekly doen voor 100% op de DLC ook)
Uiteindelijk, zoals zo vaak, bleek hier ook weer dat ik het verkeerd aanpakte.
spoiler:
Dodgen van de aanvallen van Ebrietas blijkt echt waanzinnig moeilijk, maar als je zo dichtbij gaat staan om dr een knuffel te geven dan missen veel van dr attacks! Heb haar nu dus neergekregen door rustig op dr af te lopen, gaan rennen als ze een swipe voorbereid en dan 3 of 4 keer meppen en snel weg voor ze met dr hoofd naar beneden bovenop je knalt. Verder alleen beetje luisteren of ze dr magic oplaadt en dan even in een cirkel om dr heen rennen... En opeens is ze best easy.

Hmmm, eens kijken welke Great Ones er nog leven... :+

Edit: Bye bye Amygdala :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Kan iemand me uitleggen wat leuk is aan dit spel??

De combat is zo lomp als de pest.. elke enemy killed me in 2 slagen..
Wat is het verhaal? Waarom doe ik dit?

De sfeer, muziek en omgeving zijn wel mooi en goth.

Maar dit zou een geweldig spel moeten zijn... ik zie het echter nog niet.. volgens sommige moet het nog gaan "klikken".. maar na GoW voelt dit niet als iets waar ik me toe kan zetten..

Ik ben al dagen bezig in de eerste paar straten.. en zit zo'n groot monster met gigantische bijl.. onmogelijk.

Wie kan me helpen? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Sorry maar ik kreeg toch even een flinke lach op mijn gezicht toen ik jouw post las _O-
Eerste FROM Software game zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Predje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:03:
Kan iemand me uitleggen wat leuk is aan dit spel??

De combat is zo lomp als de pest.. elke enemy killed me in 2 slagen..
Wat is het verhaal? Waarom doe ik dit?

De sfeer, muziek en omgeving zijn wel mooi en goth.

Maar dit zou een geweldig spel moeten zijn... ik zie het echter nog niet.. volgens sommige moet het nog gaan "klikken".. maar na GoW voelt dit niet als iets waar ik me toe kan zetten..

Ik ben al dagen bezig in de eerste paar straten.. en zit zo'n groot monster met gigantische bijl.. onmogelijk.

Wie kan me helpen? :)

En als toetje Lobos vs. 3x Gascoigne. :+

[YouTube: Lobos Jr. Vs 3 Father Gascoignes (Bloodborne New Mod)]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
dvdkiwi schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:11:
Sorry maar ik kreeg toch even een flinke lach op mijn gezicht toen ik jouw post las _O-
Eerste FROM Software game zeker?
Yup!

Maar als het puur een wazig masochistisch spel moet zijn waarbij je dagen moet grinden/oefenen voor een boss dan heb ik spijt van mijn aankoop..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Predje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:21:
[...]
Maar als het puur een wazig masochistisch spel moet zijn waarbij je dagen moet grinden/oefenen voor een boss dan heb ik spijt van mijn aankoop..
In de basis is het een git gud game waarin elke death aan jezelf ligt doordat je bijvoorbeeld te laat opzij sprong of je te gretig werd. Je moet vijanden en hun aanvallen leren herkennen en daarop anticiperen en dat kost tijd,
vooral in het begin. Als je de combat eenmaal door hebt zul je zien dat het wel een hele eerlijke game is; je zult nooit 'zomaar' dood gaan, er is altijd een verklaarbare reden voor waar je van leert zodat je de tweede keer die fout niet nog een keer maakt.
Maar dat betekent niet dat als je de game eenmaal door hebt je er zonder kleerscheuren doorheen loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Yup!

Het was/is ook mijn eerste FROM game. En ja, je zal toch echt moeten oefenen om beter te worden. En op papier is de game uit te spelen zonder armor en wapens en zonder geraakt te worden, zo eerlijk is het. En qua gameplay veruit de beste titel deze generatie.

Inmiddels is het mijn favoriete game aller tijden (althans top 3 materiaal) en ben ik er al een keer of 5/6 doorheen gegaan. En ja, ook ik had de nodige moeite op het begin (zie de eerste pagina's, waar ook genoeg tips staan, evenals in de TS).

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 08-05-2019 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:54
De eerste keer dat ik dit spel speelde was ik er redelijk snel klaar mee.
Daarna toch nog een keer opgepakt en toen kwam mijn rage-quit pas bij die dude met de machine gun ergens op een toren ofzo. Ik had toen al wel de KirkHammer gekocht.

Ik wil het nu toch nog een keer gaan proberen (toch betaald voor het spel dus wil hem eigenlijk minimaal uitspelen) ik vraag me alleen af of het handig is verder te gaan waar ik was gebleven of om overnieuw te beginnen. Voor mijn gevoel was ik twee weken bezig om daar te komen maar ik denk dat het niet eens zo heel ver was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
[...]

Yup!

Dat hangt vooral van jezelf af... Toen ik begon aan het spel had ik weinig moeite met de straat zeg maar, gewoon proberen de vijanden een voor een te lokken en uit te schakelen. Bij de eerste twee bosses heb ik echter flink moeite gehad en duurde het echt even voor ik door had wat ik moest doen.
Maar ik heb wel dark souls 1 al gespeeld wat me buiten de boss battles echt wel geholpen heeft (en ik had dat "holy crap wtf is this?!?" moment daar dus al gehad). Voor de bosses moest ik juist wat dark souls tactieken los laten.

Maar uiteindelijk heb ik volgens mij bij geen enkele boss echt veel problemen gehad. Je moet even doorkrijgen wat de tactiek is, maar veel bosses heb ik in 1 tot 3 pogingen verslagen, een handjevol hebben me 10-15 pogingen gekost. Die laatste categorie is vaak dan meer een kwestie van gefrustreerd opgeven en dan de volgende dag in 1-2 pogingen lukt het, puur omdat ik niet in de juiste mindset zat en er even afstand van moest nemen.

Maar ja, er zijn ook genoeg verhalen van mensen die er wel veel meer moeite mee hadden en uiteindelijk ben jij de enige die kan beslissen of jij dit een leuk spel vindt. Wat wellicht wél een goede motivator kan zijn is dat er volgens mij behoorlijk wat mensen zijn die, na in dezelfde situatie gezeten te hebben als jij nu, uiteindelijk wel de klik hadden en voor wie het vervolgens bij de beste games ooit is gaan horen. De payoff kan het dus zeker waard zijn :)

Edit: misschien nog als toevoeging... GoW heb ik niet gespeeld dus kan ik niet vergelijken, maar in veel games kun je vrij makkelijk gewoon hakken, bijna button mashen, en win je wel. Dat is hier niet zo. Je moet je vijand observeren en leren wat ze doen. Leer je ze eenmaal kennen dan kun je veel van de gewone vijanden wel op af rennen en zo neer maaien, maar je moet weten hoe, en sommige vijanden kan dat ook gewoon niet, die straffen je genadeloos af. Soms moet je juist de aanval afwachten en dan pas reageren. Know your enemy :)

[ Voor 13% gewijzigd door Finraziel op 08-05-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Laatst online: 11-09 15:07
bram1984 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:20:
[...]

En als toetje Lobos vs. 3x Gascoigne. :+

[...]
Hoe krijg je dat nou voor elkaar? 3x Gascoigne. Is dat een of andere tweak/hack/whatever?
Pfft, ik heb me de eerste keer (en ook tweede keer) flink stuk gebeten op Gascoigne. Moet er niet aan denken om met 3 van die bosses tegelijk bezig te houden.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
MisterMichel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:06:
[...]

Hoe krijg je dat nou voor elkaar? 3x Gascoigne. Is dat een of andere tweak/hack/whatever?
Pfft, ik heb me de eerste keer (en ook tweede keer) flink stuk gebeten op Gascoigne. Moet er niet aan denken om met 3 van die bosses tegelijk bezig te houden.
Een mod, waar je dus wel een gehackte PS4 voor nodig hebt.
Heb je de video ook gekeken? Het is nog steeds knap hoor, maar hij cheeset hem wel door steeds op het dak een tegelijk te pakken. (edit: wat overigens niet wil zeggen dat ik er niet ook met ingehouden adem naar heb zitten kijken hoor! spectaculair is het wel! :))

[ Voor 10% gewijzigd door Finraziel op 08-05-2019 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Ondertussen met de DLC begonnen... Ziet er erg cool uit, leuk om die kleine fragmenten tegen te komen uit de base game :)
Ben nog niet heel ver, as in, ik ben nog geen baas tegen gekomen. Wel net na een aantal pogingen de chaingun hunter neergekregen
spoiler:
die in de bloedrivier die de BSB daar lijkt te bewaken

Die gast is wel serieus lastig... en dan healt hij zich ook nog. Heb hem uiteindelijk weten te cheesen O-)
spoiler:
Hij is een waanzinnig goede vechter, maar zijn blood-addled brein heeft geen lange termijn geheugen meer. Kwam er achter dat als je rond de rots bleef lopen om hem te ontwijken hij je vrij snel domweg vergeet! Op dat punt gaat hij weer op zijn vaste stek staan wachten op zijn volgende slachtoffer en kun je rustig naar hem toelopen om hem in zijn rug te meppen en visceral striken. Dat trucje moest ik alsnog 3 keer doen zo taai is ie, maar toen was ie neer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barriie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:23:
De eerste keer dat ik dit spel speelde was ik er redelijk snel klaar mee.
Daarna toch nog een keer opgepakt en toen kwam mijn rage-quit pas bij die dude met de machine gun ergens op een toren ofzo. Ik had toen al wel de KirkHammer gekocht.

Ik wil het nu toch nog een keer gaan proberen (toch betaald voor het spel dus wil hem eigenlijk minimaal uitspelen) ik vraag me alleen af of het handig is verder te gaan waar ik was gebleven of om overnieuw te beginnen. Voor mijn gevoel was ik twee weken bezig om daar te komen maar ik denk dat het niet eens zo heel ver was.
Je kunt prima verder gaan met je save van toen. Je zult nog niet superveel levels gestegen zijn. Chronologisch ben je daar ook pas op weg naar baas nr 3. Misschien wel een idee om het begin van Yarnham, de straat, nog een paar keer te doen om weer wat feeling te krijgen. Als je wat levels gestegen bent kun je daar de controls lekker een beetje onder de knie krijgen. De Kirkhammer is trouwens een erg relaxed strength wapen. Heb er veel lol mee gehad.

Parry ftw trouwens! Ik raad iedereen aan om parry met je gun te oefenen, wanneer de windows zijn bij vijanden. Werkt ook bij veel bazen.

Bloodborne kan een heel frustrerende game zijn, en het ligt je of niet denk ik. Er is geen middenweg. Ik heb een waslijst nieuwe scheldwoorden bedacht tijdens mijn eerste keer, maar ik wilde wel steeds doorgaan. Dit komt vooral door het gevoel van euforie als je dan wel die baas haalt of wel voorbij dat ene stuk komt waar je vast zat :*)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Scrisissszzz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Je kunt prima verder gaan met je save van toen. Je zult nog niet superveel levels gestegen zijn. Chronologisch ben je daar ook pas op weg naar baas nr 3. Misschien wel een idee om het begin van Yarnham, de straat, nog een paar keer te doen om weer wat feeling te krijgen. Als je wat levels gestegen bent kun je daar de controls lekker een beetje onder de knie krijgen. De Kirkhammer is trouwens een erg relaxed strength wapen. Heb er veel lol mee gehad.

Parry ftw trouwens! Ik raad iedereen aan om parry met je gun te oefenen, wanneer de windows zijn bij vijanden. Werkt ook bij veel bazen.

Bloodborne kan een heel frustrerende game zijn, en het ligt je of niet denk ik. Er is geen middenweg. Ik heb een waslijst nieuwe scheldwoorden bedacht tijdens mijn eerste keer, maar ik wilde wel steeds doorgaan. Dit komt vooral door het gevoel van euforie als je dan wel die baas haalt of wel voorbij dat ene stuk komt waar je vast zat :*)
Bedankt voor je tips! Heb gisteren nog even wat gespeeld met mijn ouwe save, ik denk dat de sfeer en het de opzet me toch steeds terug blijft trekken. Plus die Kirkhammer ziet er echt vet uit.

Ook net als vroeger elke muur bekijken en alle kratjes kapot maken om te kijken of er iets is is zeer leuk. Ik ben gewoon wat minder goed in gamen dan ik dacht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Gisteren ook weer een stukje gespeeld. Vicar & Witch verslagen. Was even vergeten waar ik daarna naartoe kon, maar ik was gewoon vergeten het password te gebruiken.... dus nu eerst Darkbeast Paarl (ik was doorgegaan met het clearen van Hypogean Gaol) slachten en dan door richting Forbidden Woods :)

Kan weer even vooruit nu ik weet waar ik heen kan haha. Het blijft intrigerend dit spel. Net als Frustrerend en enerverend (heel veel end, net zo vaak als ik sterf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barriie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:11:
[...]

Bedankt voor je tips! Heb gisteren nog even wat gespeeld met mijn ouwe save, ik denk dat de sfeer en het de opzet me toch steeds terug blijft trekken. Plus die Kirkhammer ziet er echt vet uit.

Ook net als vroeger elke muur bekijken en alle kratjes kapot maken om te kijken of er iets is is zeer leuk. Ik ben gewoon wat minder goed in gamen dan ik dacht :9
Dat denken heel veel mensen als ze net aan een FROM game beginnen ;)

Tot je de mechanics kent en de vijanden/bazen kent. Heb er dan ook heel veel uren in zitten, maar laatst nog eens opnieuw begonnen, omdat het kon. Eerste keer dat ik doodging was bij een baas redelijk op het einde. Maar dat is dan ook mijn ultieme vijand in die game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Scrisissszzz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:09:
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk bijna nooit parry... De vijanden waar het goed op werkt kan ik eigenlijk net zo makkelijk gewoon ontwijken, en bosses die moeilijk te ontwijken zijn vond ik ook erg lastig te parryen.
Zal misschien ook meespelen dat ik het grootste deel van het spel met de getrickte axe rond liep en mijn shotgun dus achterop mijn rug niet nuttig hing te wezen :+ Ondertussen heb ik vaker de axe ook in korte vorm in gebruik maar ben nu het ontwijken al gewend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
barriie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:11:
[...]
alle kratjes kapot maken om te kijken of er iets is
Mis ik iets? Nog geen 1 krat gehad waar iets inzit.. begon er ook mee zoals bij GoW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Scrisissszzz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:42:
[...]

Dat denken heel veel mensen als ze net aan een FROM game beginnen ;)

Tot je de mechanics kent en de vijanden/bazen kent. Heb er dan ook heel veel uren in zitten, maar laatst nog eens opnieuw begonnen, omdat het kon. Eerste keer dat ik doodging was bij een baas redelijk op het einde. Maar dat is dan ook mijn ultieme vijand in die game ;)
Ik was al een paar uur zoet met Father Gascoigne, voelde wel echt goed toen ik hem eindelijk had. Mooi wat een spel met je kan doen.
Predje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:44:
[...]

Mis ik iets? Nog geen 1 krat gehad waar iets inzit.. begon er ook mee zoals bij GoW :)
Ik ook niet, maar ben er heilig van overtuigd dat er ergens in een krat iets zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Predje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:44:
[...]

In een krat niet, maar soms zit er wel een doorgang of een item achter kratjes verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barriie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:49:

Ik was al een paar uur zoet met Father Gascoigne, voelde wel echt goed toen ik hem eindelijk had. Mooi wat een spel met je kan doen.
Dat dus ;)

Eerste keer Father G was ook meer dan een uur mee bezig hoor. Super voorzichtig spelen omdat ik maar een paar openingen wist om aan te vallen, en verandert ie ineens ook nog in Father G on steroids. De hele tijd met de tricked axe cheesen om die grafstenen heen omdat ik niet wist hoe ik het anders moet halen.

En nu ren ik naar binnen, parry praktisch iedere aanval van hem en ben binnen 30 seconden klaar met geen of minimale damage ;)

Daarom... Git Gud game :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Scrisissszzz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:07:
[...]

Dat dus ;)

Eerste keer Father G was ook meer dan een uur mee bezig hoor. Super voorzichtig spelen omdat ik maar een paar openingen wist om aan te vallen, en verandert ie ineens ook nog in Father G on steroids. De hele tijd met de tricked axe cheesen om die grafstenen heen omdat ik niet wist hoe ik het anders moet halen.

En nu ren ik naar binnen, parry praktisch iedere aanval van hem en ben binnen 30 seconden klaar met geen of minimale damage ;)

Zo herkenbaar, leek meer op tikkertje dan een echt gevecht. Maar we hadden hem wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:07:
[...]

Dat dus ;)

Gascoigne en BSB zijn wat dat betreft perfecte voorbeelden allebei. Vette struggles de eerste keer. En 3 playthroughs later loop je rustig casual naar binnen met je gedachte al bij de volgende area en zijn ze niet meer dan een formaliteit die nog geen minuut van je tijd in beslag nemen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
bram1984 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:17:
[...]

Gascoigne en BSB zijn wat dat betreft perfecte voorbeelden allebei. Vette struggles de eerste keer. En 3 playthroughs later loop je rustig casual naar binnen met je gedachte al bij de volgende area en zijn ze niet meer dan een formaliteit die nog geen minuut van je tijd in beslag nemen. 8)
Laten we het hopen, kunnen we ook een keer aan DS beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barriie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:22:
[...]

Laten we het hopen, kunnen we ook een keer aan DS beginnen
Dat speelt echt totaal anders, kan ik je vertellen. Kan je beter Sekiro pakken. Ik kwam totaal niet door DS heen (Sekiro heb ik ook niet uitgespeeld overigens). Bloodborne blijft wat mij betreft toch de magnum opus van From Software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
bram1984 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:33:
[...]

Dat speelt echt totaal anders, kan ik je vertellen. Kan je beter Sekiro pakken. Ik kwam totaal niet door DS heen (Sekiro heb ik ook niet uitgespeeld overigens). Bloodborne blijft wat mij betreft toch de magnum opus van From Software.
Ja ik ben een "patientGamer" dus die zal er pas gaan komen als ie onder de 20,- komt. Dark Souls III heb ik nog in mijn steam library staan, maar ook nooit ingekomen.

Bloodborne's vibe past ook goed in mijn straatje, de lore begint ook wat meer binnen te komen, alhoewel dood gaan nog steeds al verlies voelt ipv een leer moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
bram1984 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:33:
[...]

Is het echt zo anders? Ja je wordt niet beloond voor agressief spelen (je healt niet), maar volgens mij speelde ik dat grotendeels hetzelfde. Gewoon aanvallen leren lezen, ontwijken en dan hakken. Maar ik speelde dan ook altijd met lichte armor, ik haat die fat roll, en gebruikte ook bijna nooit shields maar vooral grote twohanded wapens. Je kunt inderdaad hele zware armor dragen en een enorm schild, maar dat hoeft niet (en is wat mij betreft een saaie manier om die game te spelen).

Aan de andere kant is het al een tijd geleden, misschien probeer ik nog eens een nieuwe playthrough als ik even genoeg heb van Bloodborne. Kan natuurlijk dat ik me dan pas realiseer hoe anders het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:16:
[...]

Is het echt zo anders? Ja je wordt niet beloond voor agressief spelen (je healt niet), maar volgens mij speelde ik dat grotendeels hetzelfde. Gewoon aanvallen leren lezen, ontwijken en dan hakken. Maar ik speelde dan ook altijd met lichte armor, ik haat die fat roll, en gebruikte ook bijna nooit shields maar vooral grote twohanded wapens. Je kunt inderdaad hele zware armor dragen en een enorm schild, maar dat hoeft niet (en is wat mij betreft een saaie manier om die game te spelen).

Aan de andere kant is het al een tijd geleden, misschien probeer ik nog eens een nieuwe playthrough als ik even genoeg heb van Bloodborne. Kan natuurlijk dat ik me dan pas realiseer hoe anders het is...
Ja DS vind ik echt veel logger, lomper, onnauwkeuriger en vooral minder snel aanvoelen. Verder vind ik de setting en de lore helemaal niet interessant. Het heeft gewoon niet de atmosfeer die Bloodborne wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen Bloodborne boss, maar wel leuk.

Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/ckyo2.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
Ludwig is een fucking bitch....

...

(en ja ik realiseer me dat bovenstaand plaatje dus een prima antwoord op mij is :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

bram1984 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:45:
[...]

Ja DS vind ik echt veel logger, lomper, onnauwkeuriger en vooral minder snel aanvoelen. Verder vind ik de setting en de lore helemaal niet interessant. Het heeft gewoon niet de atmosfeer die Bloodborne wel heeft.
Het voordeel van DS vond ik dat je niet hoeft te farmen voor Bloodvials daar DS zo'n flask-systeem kent die bij iedere bonfire weer aangevuld wordt. Daarnaast vond ik die bonfire sowieso handig om de vijanden te laten respawnen zodat je lekker makkelijk souls naar binnen kon harken in 1 gebied zonder eerst te hoeven laden. In BB moet je eerst weer naar de Hunters Dream, laadscherm, vervolgens naar die grafsteen, het gebied aanklikken, weer een laadscherm en dan pas kan je weer verder.

De gebieden in DS3 vond ik wel wat afwisselender qua kleursetting. Maar wat je zegt, DS3 speelt nogal log itt BB maar is ook mede afhankelijk welk type armor je draagt. Beide games vond ik wel wat hebben in ieder geval, sommige bosses in DS3 waren wel vet van wat ik er van heb gezien. Misschien moet ik DS3 maar weer eens oppakken, ben gestopt na Oceiros. De 2 DLC's staan ook al klaar maar helaas ontbreekt de tijd even. De Ringed City schijnt wel een goede DLC te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 10-05-2019 08:22 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ja dat farmen voor vials stoort me ook wel ja... Ik koop geregeld van mijn 'spare' echo's vials, maar heb er geloof ik nog maar zo'n 40 in de bank. Was dus ook aan het proberen om Ludwig uit te vogelen zonder vials te gebruiken, maar is wel wat frustrerend. Helpt ook niet dat de DLC om een of andere reden maar erg weinig echo's geeft, ik zou eigenlijk echt naar een andere area terug moeten om echo's te farmen om vials te kopen (lijkt alsnog sneller te zijn dan bv terug naar begin area en daar rechtstreeks de vials te farmen).

Niet dat het nou echt zo'n probleem is, maar als je bezig bent om een boss uit te vogelen dan wil je dat niet moeten onderbreken om vials te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
@Finraziel Haal Ludwig even neer joh! Haha :D Leuke boss is het hè. Ik ben er ook wel even zoet mee geweest, maar wel een zeer fraai design, vette muziek en een vet gevecht. Geeft een heel lekker gevoel als je hem hebt hoor.

En over die vials. Ik heb er nu een kleine 400 als het goed is, dus daar hoef ik niet echt naar om te kijken. Ben de laatste tijd ook bijna alleen maar bezig geweest met mijn echoes uit te geven aan blood vials zodat ik daar niet meer naar om hoef te kijken. Geeft tijdens een bossfight toch iets meer rust. Gevolg daarvan is wel dat ik level 83 ben en momenteel vrij weinig level. Maar goed, die urgentie voel ik sowieso niet zo, want met level 83 moet ik het resterende wat ik moet doen ook nog wel kunnen halen. En zo nu en dan ga ik vast nog wel een level omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:02:
@Finraziel Haal Ludwig even neer joh! Haha :D Leuke boss is het hè. Ik ben er ook wel even zoet mee geweest, maar wel een zeer fraai design, vette muziek en een vet gevecht. Geeft een heel lekker gevoel als je hem hebt hoor.

En over die vials. Ik heb er nu een kleine 400 als het goed is, dus daar hoef ik niet echt naar om te kijken. Ben de laatste tijd ook bijna alleen maar bezig geweest met mijn echoes uit te geven aan blood vials zodat ik daar niet meer naar om hoef te kijken. Geeft tijdens een bossfight toch iets meer rust. Gevolg daarvan is wel dat ik level 83 ben en momenteel vrij weinig level. Maar goed, die urgentie voel ik sowieso niet zo, want met level 83 moet ik het resterende wat ik moet doen ook nog wel kunnen halen. En zo nu en dan ga ik vast nog wel een level omhoog.
Ik zit geloof ik ergens in de 90, maar inderdaad... Na strength skill health en stamina naar hun soft caps gebracht te hebben zijn de gains ook niet zo groot meer en heb ik ook weinig behoefte gevoeld om echt op level te focussen.

Ludwig gaan we straks wel weer proberen. Heb wel een beetje 'gecheat' en op aanraden van iemand waar ik via Google terecht kwam de fists only video van Lobos een stukje bekeken om te zien hoe hij de aanvallen ontwijkt. Dat voelde namelijk bijna onmogelijk en na een stuk of 10 keer terug rennen en in 5-10 seconden sterven kon ik wel wat hulp gebruiken. Had hem daarna al wel wat beter door, maar moet nog een beetje oefenen. Ik vind hem wel met afstand moeilijker dan welke baas in de base game dan ook (misschien met uitzondering van de laatsten want heb hem nog niet uitgespeeld omdat ik de DLC wil doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Jij bent precies even ver als ik. Ik moet de laatste boss ook nog pakken, maar ben nu ook eerst de DLC ingedoken. Ik vond overigens Ebrietas en Vicar Amelia lastiger (maar bij die laatste was ik nog niet zo ervaren, dus dat kan ook daarmee te maken hebben gehad).

Bij Ludwig ontweek ik continu naar links. Ik probeerde zeg maar naast hem te komen ter hoogte van zijn achterpoten (wat ook wel eens fout ging waardoor ik helemaal achter hem terecht kwam en een typische paardentrap met de achterpoten kreeg :F). Met de juiste timing waren eigenlijk al zijn aanvallen wel goed te doggen, maar ook bij mij ging het af en toe wel goed mis hoor. En op het moment dat hij dat witte slijm spuugt liep ik er eigenlijk gewoon zo snel mogelijk doorheen en naar hem toe. Dat doet niet zoveel damage en omdat die aanval lang duurt kan je hem tijdens die aanval een paar goede klappen geven waardoor je weer healt. Op een gegeven moment kwam ik van de 5 keer wel zo'n 3 keer voorbij zijn eerste fase. Alleen ik had heel veel moeite in de tweede fase (ook omdat je die minder vaak kan oefenen). Was ook echt blij toen ik die gehaald had. Overigens zijn in die tweede fase zijn aanvallen ook wel prima te ontwijken, maar als hij je goed raakt doet hij ongelofelijk veel damage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:25:
Jij bent precies even ver als ik. Ik moet de laatste boss ook nog pakken, maar ben nu ook eerst de DLC ingedoken. Ik vond overigens Ebrietas en Vicar Amelia lastiger (maar bij die laatste was ik nog niet zo ervaren, dus dat kan ook daarmee te maken hebben gehad).

Bij Ludwig ontweek ik continu naar links. Ik probeerde zeg maar naast hem te komen ter hoogte van zijn achterpoten (wat ook wel eens fout ging waardoor ik helemaal achter hem terecht kwam en een typische paardentrap met de achterpoten kreeg :F). Met de juiste timing waren eigenlijk al zijn aanvallen wel goed te doggen, maar ook bij mij ging het af en toe wel goed mis hoor. En op het moment dat hij dat witte slijm spuugt liep ik er eigenlijk gewoon zo snel mogelijk doorheen en naar hem toe. Dat doet niet zoveel damage en omdat die aanval lang duurt kan je hem tijdens die aanval een paar goede klappen geven waardoor je weer healt. Op een gegeven moment kwam ik van de 5 keer wel zo'n 3 keer voorbij zijn eerste fase. Alleen ik had heel veel moeite in de tweede fase (ook omdat je die minder vaak kan oefenen). Was ook echt blij toen ik die gehaald had. Overigens zijn in die tweede fase zijn aanvallen ook wel prima te ontwijken, maar als hij je goed raakt doet hij ongelofelijk veel damage.
Ik word vooral een beetje gestoord van dat hij je zo makkelijk op de grond mept en dan sta je zo langzaam op dat je eigenlijk gewoon al dood bent... En dat hij geen beperking lijkt te hebben in bepaalde moves gewoon botweg twee keer achter mekaar te doen. Springt hij de lucht in, ok ren rond, phew nét weten te ontwijken als hij weer land *BAM!* springt onmiddelijk naar voren en ik lig weer... Zolang ik in midrange kan blijven waardoor hij vooral zijn reguliere slashes naar voren doet kan ik hem enigszins voorspellen en dan de attacks afwachten waarbij ik weet dat ik onder zijn swipe door kan duiken om hem in zijn flank te gaan hakken, maar blijft toch wel lastig om die afstand in te schatten en niet na in paniek weg te duiken ineens te ver weg te zijn waardoor hij weer een charge doet (die ik misschien 1 op de 5 keer weet te ontwijken, anders is het you died...)
Maar ik blijf het proberen, ik ben nog niet zover om mijn 'nooit een npc of andere speler summonen' regel op te geven. Ik wil hem zélf alleen verslaan...

Ebrietas vond ik ook waanzinnig lastig, maar toen ik het trucje eenmaal doorhad als het ware had ik dr ook in een keer neer. Misschien gebeurt dat hier ook nog maar tot nu toe ben ik nog nergens zoveel dood gegaan als bij Ludwig. Vicar Amelia ben ik best wel benieuwd hoe dat gaat mocht ik ooit nog een nieuwe playthrough doen (of NG+)... Ik had haar bij mijn eerste poging neer, maar ik vraag me af of dat misschien net geluk was en ik een volgende keer net zoveel moeite met dr ga hebben als veel anderen.

edit: Ok... mijn vials waren op, dus even gekeken waar het het beste farmen was, maar dat gaat op een paar plekken eigenlijk zo waanzinnig hard dat het probleem daarmee eigenlijk gewoon compleet non-existant is (van vials moeten farmen). Heb geloof ik een uurtje gefarmd, dwz inclusief een paar verschillende locaties uitproberen (wel voor wat suggesties online gekeken O-)) en zit nu ook op een kleine 400 vials en nog een stuk of 7 levels er bij (want ik had nu echt wel weer even genoeg vials :+)

[ Voor 7% gewijzigd door Finraziel op 10-05-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Finraziel Dan ben ik wel benieuwd welke plekken dat zijn :P

Gisteren had ik weer wat tijd gevonden om te spelen, die gekke Witch of Hemwick stond nog op het menu maar deze boss mag niet eens de naam boss dragen :/ Volgens mij zijn ze daar iets vergeten om haar iets te laten doen want afgezien dat ze soms van die orbs op je af schiet doet ze verder niks. Twee a drie pogingen had ik er voor nodig waarbij dit voornamelijk "wat is dit nu weer" pogingen waren :P

Al heb ik nu geen flauw idee waar ik heen moet :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
vhal schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 07:47:
@Finraziel Dan ben ik wel benieuwd welke plekken dat zijn :P

Gisteren had ik weer wat tijd gevonden om te spelen, die gekke Witch of Hemwick stond nog op het menu maar deze boss mag niet eens de naam boss dragen :/ Volgens mij zijn ze daar iets vergeten om haar iets te laten doen want afgezien dat ze soms van die orbs op je af schiet doet ze verder niks. Twee a drie pogingen had ik er voor nodig waarbij dit voornamelijk "wat is dit nu weer" pogingen waren :P

Al heb ik nu geen flauw idee waar ik heen moet :+
Dat is toevallig, heb net een video van eentje gemaakt :P
Alleen is dit wel redelijk late game farming, ik denk dat jij nog geen toegang hebt tot deze area.

https://bloodborne.wiki.fextralife.com/Farming geeft een goed overzicht van verschillende farming methodes. Ik heb ook af en toe de Mergo's loft middle lantern route van die pagina gedaan als ik iets actiever wou spelen. De methode in mijn video heb ik gewoon gedaan terwijl ik een Youtube video keek op mijn 2e monitor. Mijn methode is wel sneller dan de methodes die Fextralife noemt (ruim 20k per minuut), maar nogal geestdodend als je niet zit te multitasken. Merkte wel dat mijn wapen daar op een gegeven moment echt kapot ging door al die stoelen, maar ik kwam toch met ruim een half miljoen echo's terug als ik mijn wapen wou repareren.

Ik had even een beetje genoeg van Ludwig (kan ondertussen wel wat vaker bij zijn 2e stage komen, maar heb nog niet goed door hoe ik hem dan moet bevechten, het is gewoon een compleet andere boss!) en had zin om te farmen. Ik geloof dat ik lvl 92 was toen ik voor het eerst bij Ludwig aankwam eergisteren. Ondertussen ben ik level 134 :+
Heb hem nog niet bevochten sinds ik zo omhoog ben gegaan, ik verwacht eigenlijk niet dat het veel uitmaakt... Defense is iets hoger, ik doe ietsje meer damage met mijn axe, ik doe een hoop meer damage met mijn fire Ludwig's zwaardje omdat ik Arcane heb zitten levelen. Eigenlijk maakt het mijn karakter denk ik voornamelijk wat veelzijdiger, kan ik wat andere dingen proberen. Dat vind ik wel leuk aan de game, dat je gewoon door kunt levelen om veelzijdiger te worden, meer dan stompzinnig overpowered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Ik ben weer een stukje verder gegaan met mijn playthrough, en heb de Woods doorlopen en zowel shadows of Yarnham als Rom verslagen. Na Rom kun je meerdere kanten op, ik vraag me alleen af wat het beste pad is qua leveling mogelijkheden. Ik kan nu naar de lecture building gaan (volgens mij) en dan naar de Nightmare Frontier, maar ook naar Yahar'gul en daarna naar de Nightmare of mensis.

Het is alweer even geleden dus ik twijfel wat te doen. (ik kan ook naar Cainhurst maar dat bewaar ik liever nog even).

Tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Predje
Begin er nu toch wel lekker in te komen! Het sfeertje is geweldig en ik kom steeds makkelijk door de eerste straten heen. Ben nu zo'n kleine 300 keer dood gegaan en heb inmiddels die grote troll achter de deur ook omgelegd. (dit op de deur staat te bonken).
Op het moment gebruik ik de Hunters Axe vrijwel alleen 2-handed.. dat doet het meeste schade en kan ik op afstand blijven. Verwacht binnen 600 keer doodgaan wel bij de 1e baas te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
Predje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:03:
Begin er nu toch wel lekker in te komen! Het sfeertje is geweldig en ik kom steeds makkelijk door de eerste straten heen. Ben nu zo'n kleine 300 keer dood gegaan en heb inmiddels die grote troll achter de deur ook omgelegd. (dit op de deur staat te bonken).
Op het moment gebruik ik de Hunters Axe vrijwel alleen 2-handed.. dat doet het meeste schade en kan ik op afstand blijven. Verwacht binnen 600 keer doodgaan wel bij de 1e baas te komen.
Ik blijf de getrickte hunter axe ook veelal het fijnst vinden hoor... ook al heb ik ook een +9 Ludwig's Holy Blade en +9 Holy Moonlight Sword (ja Ludwig is gister ein-de-lijk neergegaan! :D). Andere wapens hebben betere DPS als je door kunt blijven hakken, maar de hunter axe maakt het zo makkelijk om van redelijk veilige afstand vijanden onschadelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ik heb in het begin voor de axe gekozen en deze is al +2..
Kan ik die andere wapens nog ergens kopen?

Gister eindelijk een insight dus meteen levelen (ik had toevallig ook 6000BE) en veel van die consumable BE dingen.. dus ff flink wat health erbij en stamina.

Ook had ik al een gear al die gear gekocht.. tot ik gister onder in het riool nog een betere set vond (en ook mooier).

Ben nu al een keer bij dat grote beest op de brug geweest.. geen succes.. en 4 keer bij die father nog wat..
Man man wat een agressieveling! Kan komen tot hij weerwolf wordt..

Voelt bijna net als WoW-raids.. na elke "wipe" eerst weer een hoop trash clearen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
Living Failures en Lady Maria zijn allebei neer. Met Living Failures had ik opvallend veel moeite. Niet zoveel als met Ludwig gelukkig, maar ik ben er toch nog even mee bezig geweest. Misschien kwam het omdat het al laat was, misschien kwam het omdat mijn zwaktepunt overduidelijk bazen zijn waarbij meerdere vijanden rondlopen en ik het moeilijk vind omdat ik me niet op één tegenstander kan focussen of misschien kwam het omdat je kennelijk die arcane ballen makkelijk kan ontwijken, maar ik niet wist hoe. Hoe dan ook, ik heb er langer over gedaan dan nodig was.

Goed, daarna kwam dus mevrouw Maria. Jezus, wat is die snel zeg. Normaal ben ik niet zo van de parry en hou ik er meer van om te dodgen, maar toen ik er achter kwam dat parry het gevecht een stuk makkelijker maakt heb ik toch maar alles op die tactiek gezet. Uiteindelijk nog lang mee bezig geweest, want in fase twee en vooral in fase drie ging ik er soms keihard vanaf. Ze kan dan zoveel damage doen en met de grootte van mijn levensbalk was het dan regelmatig in één keer voorbij.

Ze is in ieder geval neer, dus we gaan vanavond maar weer eens verder de DLC in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:55:
Living Failures en Lady Maria zijn allebei neer. Met Living Failures had ik opvallend veel moeite. Niet zoveel als met Ludwig gelukkig, maar ik ben er toch nog even mee bezig geweest. Misschien kwam het omdat het al laat was, misschien kwam het omdat mijn zwaktepunt overduidelijk bazen zijn waarbij meerdere vijanden rondlopen en ik het moeilijk vind omdat ik me niet op één tegenstander kan focussen of misschien kwam het omdat je kennelijk die arcane ballen makkelijk kan ontwijken, maar ik niet wist hoe. Hoe dan ook, ik heb er langer over gedaan dan nodig was.

Goed, daarna kwam dus mevrouw Maria. Jezus, wat is die snel zeg. Normaal ben ik niet zo van de parry en hou ik er meer van om te dodgen, maar toen ik er achter kwam dat parry het gevecht een stuk makkelijker maakt heb ik toch maar alles op die tactiek gezet. Uiteindelijk nog lang mee bezig geweest, want in fase twee en vooral in fase drie ging ik er soms keihard vanaf. Ze kan dan zoveel damage doen en met de grootte van mijn levensbalk was het dan regelmatig in één keer voorbij.

Ze is in ieder geval neer, dus we gaan vanavond maar weer eens verder de DLC in.
Ik heb zojuist hetzelfde gedaan... vanavond dat torentje boven Ludwig verder verkend. Het was vrij snel duidelijk wat je er moest doen maar met al die gangetjes en trappen wou ik wel even zorgvuldig zijn in dat ik alles gevonden had :)
De failures... beetje een failure van een boss ook vond ik, maar misschien dat dat komt omdat ik dan net niet zo'n moeite had met de verschillende ventjes tracken. Koste 3 pogingen, eerste keer werd ik verrast door die grote meteoren, tweede keer was ik overmoedig en wou ik te snel, derde keer gingen ze neer...
spoiler:
Ik had vrij snel besloten dat het het veiligste was om vooral op de casters te focussen. Op af rennen en een paar klappen geven en weer door rennen terwijl ik de melee gastjes gewoon op afstand hield. Die meteoren kwestie van naar dat ding in het midden rennen, snel kijken waar die ballen vandaan komen en aan de andere kant van dat ding schuilen. Kon ook nog een paar keer dik damage doen dan omdat alle beesten dan staan te channelen en ik mooi mijn spin to win attack kon chargen terwijl die meteoren naar beneden kwamen :9

Daarna Maria... een human boss... Ik denk daar komt het want ik meen dat dat vaak het moment is dat je echt bang moet worden, als een From boss níet fysiek groot en sterk uit ziet!
Maar uiteindelijk ook 2e poging neer. Inderdaad zoals jij zegt, parry is the way. In eerste instantie probeerde ik ook mijn gebruikelijke dodge en mep tactiek maar was eigenlijk bijna gelijk duidelijk dat dat niet goed werkte. Ik probeerde eens te parryen en dat was gelijk zo succesvol dat ik daarmee door ging. Wel eerste keer dat ik door mijn bullets heen ging en eh, pijltje omhoog moest doen (geen idee hoe dat heet).
Maar bedtijd, ben nog wel even een stukje voorbij de klok gaan kijken en de lamp daarbeneden aangestoken, maar verder kijken we morgen wel weer.

Edit: Vond het bij het verkennen van die toren voor de failures overigens wel weer flauw dat er een put ergens in zit die er uit ziet alsof je het moet kunnen overleven... zelfs nog in gesprongen en kwam halverwege de val op een randje terecht zonder damage, laatste stukje was misschien een meter of 2 a 3 maar ik kreeg al het idee dat het geen goed idee was want zag er niet uit alsof je daar er uit kon... Spring dat laatste kleine stukje naar beneden en 'You died'... Tja, flauw, vind het echt een zwaktebod als een game gewoon instelt dat 'als je hier komt ben je gewoon instant dood' zonder dat daar een goede reden voor is buiten 'because we say so'. Maak de put dan óf zo diep dat je hem niet kunt overleven, of dood me niet maar maak gewoon de enige optie om een... eh... homeward bone... zo heet ie niet, hero blabla iets :+ dat ding waarmee je terugkeert naar de lamp moet gebruiken. Of als je die niet hebt dat item waarmee je je echo's achterlaat. Niet dat het nou zo heel erg is, maar net omdat bijna alles klopt en in ieder geval volgens de gestelde regels van het spel 'eerlijk' is valt zoiets negatief op dan...

[ Voor 15% gewijzigd door Finraziel op 14-05-2019 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Finraziel schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:58:
[...]

Ik heb zojuist hetzelfde gedaan... vanavond dat torentje boven Ludwig verder verkend. Het was vrij snel duidelijk wat je er moest doen maar met al die gangetjes en trappen wou ik wel even zorgvuldig zijn in dat ik alles gevonden had :)
De failures... beetje een failure van een boss ook vond ik, maar misschien dat dat komt omdat ik dan net niet zo'n moeite had met de verschillende ventjes tracken. Koste 3 pogingen, eerste keer werd ik verrast door die grote meteoren, tweede keer was ik overmoedig en wou ik te snel, derde keer gingen ze neer...
spoiler:
Ik had vrij snel besloten dat het het veiligste was om vooral op de casters te focussen. Op af rennen en een paar klappen geven en weer door rennen terwijl ik de melee gastjes gewoon op afstand hield. Die meteoren kwestie van naar dat ding in het midden rennen, snel kijken waar die ballen vandaan komen en aan de andere kant van dat ding schuilen. Kon ook nog een paar keer dik damage doen dan omdat alle beesten dan staan te channelen en ik mooi mijn spin to win attack kon chargen terwijl die meteoren naar beneden kwamen :9

Daarna Maria... een human boss... Ik denk daar komt het want ik meen dat dat vaak het moment is dat je echt bang moet worden, als een From boss níet fysiek groot en sterk uit ziet!
Maar uiteindelijk ook 2e poging neer. Inderdaad zoals jij zegt, parry is the way. In eerste instantie probeerde ik ook mijn gebruikelijke dodge en mep tactiek maar was eigenlijk bijna gelijk duidelijk dat dat niet goed werkte. Ik probeerde eens te parryen en dat was gelijk zo succesvol dat ik daarmee door ging. Wel eerste keer dat ik door mijn bullets heen ging en eh, pijltje omhoog moest doen (geen idee hoe dat heet).
Maar bedtijd, ben nog wel even een stukje voorbij de klok gaan kijken en de lamp daarbeneden aangestoken, maar verder kijken we morgen wel weer.
Goed bezig! Ook fijn dat jij kennelijk minder moeite had met Living Failures en Maria. Ik vind Living Failures ook niet echt een boeiende boss verder of zo. Voelt ook niet echt als een baasgevecht, maar meer als een wat uitgebreider tussendoortje. En bij Maria was ik ook continu door mijn kogels heen. Daar heb ik voor het eerst in de game doelbewust de optie van het pijltje naar boven gebruikt. Overigens heb ik nog wat filmpjes teruggekeken van gevechten tegen Maria en daar zie ik toch vaak dat spelers zo'n 2000 of meer damage per visceral attack doen. Ik deed zo'n 1050 damage per visceral attack, dus denk dat dat het gevecht ook wel iets moeilijker voor mij gemaakt heeft.

Ik ben benieuwd wat je van de Fishing Hamlet gaat vinden. Ik heb die gisteravond grotendeels doorlopen volgens mij, dus ga daar vanavond mee verder en dan hoop ik ook de boss in dat gebied aan te treffen. Eens kijken hoe die me af gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 10:29
Het is leuk deze 'eerste keer' verhalen te lezen! Thanks voor het delen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:34:
Ik ben benieuwd wat je van de Fishing Hamlet gaat vinden. Ik heb die gisteravond grotendeels doorlopen volgens mij, dus ga daar vanavond mee verder en dan hoop ik ook de boss in dat gebied aan te treffen. Eens kijken hoe die me af gaat.
Pfff.... Ik weet niet of jij de boss ook al bereikt had, of hoe ver je eigenlijk bent in die area... maar aan het begin van de area had ik echt zoiets van wat is hier bijzonder aan? Ok, visbeesten zijn een beetje creepy maar vrij makkelijk... Toen ging het naar, ok, die lightning bolt gasten zijn irritant en die terugkerende hunter best lastig (of nou ja, ik was vervolgens erg blij met mijn moonlight sword :+)... en toen naar omfg meest creepy area ooit!
En dan die boss... Ik zeg nog niet te veel voor het geval je er nog niet bent, maar *shudder*

Ik haat slakken... :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Predje
Mijn god was is dit een vet spel!!!

Het sfeertje is zo heerlijk weird en creepy! Yarnam is geweldig!

De combat begint me nu echt te liggen en moet zeggen dat ik (ook vergeleken met GoW) hier ontzettend van geniet! Heerlijk al die verschillende wapens en modes van die wapens.

Heb inmiddels de eerste 2 bosses down (beast 3 keer, father 5 keer).

Zo mooi hoe die levels in elkaar zitten! Zoveel details (ookal is het alweer 5 jaar oud!) en mooi hoe je in het begin elke stap op je hoede bent.. en na de 6e keer een vaste route hebt (en bepaalde afslagen al niet meer hoeft te nemen). Dit samen met de gevonden shortcuts naar recente stukken. Heerlijk gevoel van opluchting ook als je weer een shortcut terug hebt gevonden om eens een sloot bloodecho;s in te kunnen leveren. Dit systeem maakt ook dat je vol spanning door nieuwe delen wandelt.. je wilt zo voorzichtig zijn om niet alles kwijt te raken.

Inmiddels heb ik ook de Kirkhammer.. in het begin heel erg wennen ivm m'n axe..
Maar man man.. als je de timing vort een beetje hebt geeft dat betonblok een gigagevoel!

Wat moet ik trouwens doen met insight? Je hebt er 1 nodig voor de doll.. maar wat met de rest? Ik kan er dingen van kopen (zit nog niks bij wat ik echt nodig heb)..

Anyway.. GoW is 1 van de beste games die ik ooit heb gespeeld, puur gekeken naar het echte plezier wat ik beleefde.. langzaamaan begint Bloodborne ook die richting uit te gaan.. maar hoe hoog de game uiteindelijk op mijn lijstje eindigt moeten we nog afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Finraziel schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:36:
[...]

Pfff.... Ik weet niet of jij de boss ook al bereikt had, of hoe ver je eigenlijk bent in die area... maar aan het begin van de area had ik echt zoiets van wat is hier bijzonder aan? Ok, visbeesten zijn een beetje creepy maar vrij makkelijk... Toen ging het naar, ok, die lightning bolt gasten zijn irritant en die terugkerende hunter best lastig (of nou ja, ik was vervolgens erg blij met mijn moonlight sword :+)... en toen naar omfg meest creepy area ooit!
En dan die boss... Ik zeg nog niet te veel voor het geval je er nog niet bent, maar *shudder*

Ik haat slakken... :X
Ik neem aan dat je Orphan of Kos bedoelt? Ik ben daar gisteravond laat aangekomen, heb een paar pogingen ondernomen en ben toen maar gaan slapen. Hoop dat ik vanavond tijd heb zodat ik eens even goed voor dat gevecht kan gaan zitten. Ben er ook nog niet helemaal achter of ik hem nou wil gaan dodgen of gaan parry'en.

Wel een interessante area hè. Ik vind het niet per se heel creepy en het doet me ergens een beetje aan Sekiro denken (niet dat ik die heb gespeeld), ondanks dat het veel donkerder is dan die game. Komt door al die huisjes en het lopen over de daken denk ik. Maar vind het wel een mooie en leuke area eigenlijk. Ondanks dat er een paar vervelende vijanden rondlopen.

Heb jij Orphan al neer?

Overigens moet ik @bram1984 wel gelijk geven over die twee gasten in die put. Wat een ******lijers zijn dat zeg! Vooral als ze met z'n tweeën zijn. Maar goed, die twee zijn ook neer en dat leverde een mooie beloning op :D.
Predje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:42:
Wat moet ik trouwens doen met insight? Je hebt er 1 nodig voor de doll.. maar wat met de rest? Ik kan er dingen van kopen (zit nog niks bij wat ik echt nodig heb)..
Voor zover ik weet verandert Insight bepaalde aspecten in de game. Ik zal me er verder niet over uit laten, want dan verklap ik misschien teveel en daar moet je eigenlijk zelf maar achter zien te komen. Verder kan je er, vooral later in de game, hele goede/belangrijke items van kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door dvd-linden op 17-05-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
@dvd-linden Ok thx! Dan bewaar ik ze gewoon voorlopig zoveel mogelijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dvd-linden Yep, daar vind je mijn favoriete wapen uit de hele game. :)
Predje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:33:
@dvd-linden Ok thx! Dan bewaar ik ze gewoon voorlopig zoveel mogelijk! ;)
Met veel insight ga je overigens sneller dood met frenzy vijanden. Handig om te onthouden.

[ Voor 65% gewijzigd door bram1984 op 17-05-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
bram1984 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:37:
@dvd-linden Yep, daar vind je mijn favoriete wapen uit de hele game. :)
Beetje jammer dat ik hem alleen nog niet kan gebruiken dan ;(. Maar dat heb ik met meerdere wapens die ik in de dlc gevonden heb. Wellicht in een NG+ dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvd-linden schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:45:
[...]

Beetje jammer dat ik hem alleen nog niet kan gebruiken dan ;(. Maar dat heb ik met meerdere wapens die ik in de dlc gevonden heb. Wellicht in een NG+ dan maar.
Waarom niet? Skill lvl te laag ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
bram1984 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Waarom niet? Skill lvl te laag ofzo?
Yes, mijn Skill, Bloodtinge en Arcane level zijn nog behoorlijk laag waardoor ik een hele hoop wapens nog niet kan gebruiken. Maar moet ook zeggen dat ik momenteel naar die 3 niet omkijk. Dat komt eventueel in een NG+ wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvd-linden schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:55:
[...]

Yes, mijn Skill, Bloodtinge en Arcane level zijn nog behoorlijk laag waardoor ik een hele hoop wapens nog niet kan gebruiken. Maar moet ook zeggen dat ik momenteel naar die 3 niet omkijk. Dat komt eventueel in een NG+ wel.
Skill moet je juist lekker omhoog pompen. Daarmee doe je echt zieke visceral damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
bram1984 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:45:
[...]

Skill moet je juist lekker omhoog pompen. Daarmee doe je echt zieke visceral damage.
Ik gebruik zelf nu de Kirkhammer en soms nog de axe.. dan is strength toch beter?
Moet zeggen dat ik het zwaard van de Kirkhammer ook heel fijn vind!
Wellicht toch eens meer oefenen op vic-attacks..

Kan dat alleen met een blunderbuss?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Predje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:02:
[...]

Ik gebruik zelf nu de Kirkhammer en soms nog de axe.. dan is strength toch beter?

Ja, maar los daarvan kan je parry's uitdelen en viscerale damage doen en skill bepaalt de hoeveelheid damage.

Hier heb ik bijvoorbeeld flink wat skill geleveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Ik neem aan dat je Orphan of Kos bedoelt? Ik ben daar gisteravond laat aangekomen, heb een paar pogingen ondernomen en ben toen maar gaan slapen. Hoop dat ik vanavond tijd heb zodat ik eens even goed voor dat gevecht kan gaan zitten. Ben er ook nog niet helemaal achter of ik hem nou wil gaan dodgen of gaan parry'en.

Wel een interessante area hè. Ik vind het niet per se heel creepy en het doet me ergens een beetje aan Sekiro denken (niet dat ik die heb gespeeld), ondanks dat het veel donkerder is dan die game. Komt door al die huisjes en het lopen over de daken denk ik. Maar vind het wel een mooie en leuke area eigenlijk. Ondanks dat er een paar vervelende vijanden rondlopen.

Heb jij Orphan al neer?
Die bedoelde ik inderdaad ja...
spoiler:
Qua creepiness ging het ook vooral zo van, boven de grond sla ik een paar barrels kapot en neem in eerste instantie aan dat er vissen uit vallen... Kijk nog eens goed, eh... ziet niet echt uit als vissen... zijn dat slakken?!
Vervolgens kom je onder de grond bij dat water en daar weer... wtf ligt er in dat water... omfg... moet ik daar in?!
En dan bij Orphan de animatie hoe hij uit dat... slakkenkarkas? of zo? komt kruipen... yugh!

Bovenstaande toch maar even geblockt om het niet te spoilen voor wie wellicht net zo'n reactie als ik zou hebben op deze area :9

Orphan vind ik best wel weer een dikke bitch, hoewel het tot nu toe wat vlotter gaat dan Ludwig. Ik heb hem nu wel al een paar keer tot zijn 2e stadium gekregen.
spoiler:
Ik dodge vooralsnog vooral, kan wel een paar attacks aan zien komen, waarvan ik van een weet dat je beter even afstand kunt nemen (als hij even zijn wapen naar achteren houdt om een dikke attack op te laden zeg maar dan gaat hij zijn wapen om hem heen zwaaien en lijkt nergens veilig te zijn) en een paar anderen dat je er langs of doorheen kunt dodgen (vooral fijn als hij naar voren springt, dan kun je naar voren dodgen en dan gelijk als de camera omzwaait op hem afrennen en een heavy attack doen). Alleen als hij me dan toch raakt en ik probeer weg te rennen om te healen dan wil hij me nog wel eens net raken met zijn projectiel en/of net raken waardoor je in stunlock raakt en niet altijd meer op tijd wegkomt, hij is net als Ludwig af en toe retesnel.
Ik heb ook wel geprobeerd hem te parryen, maar ik vind de timing vrij lastig en de payoff niet zo geweldig. Mijn skill is geloof ik 27 of zo, met strength en arcane op 50. Een heavy attack gevolgd door een light attack doet daarom geloof ik al bijna evenveel damage als een visceral... ik wist dus ook niet dat dat van skill af hing.

Eenmaal getransformeerd heb ik nog niet helemaal door, maar bij de laatste poging leek het weer beter te werken door vooral op hem af te rennen en in close range te dodgen. Als je afstand neemt lijkt hij gewoon de halve arena in één jump af te leggen en vervolgens niet echt goed te voorspellen te zijn waar hij neerkomt (lijkt gewoon homing op mij te zijn).

Maar ik raak momenteel te gefrustreerd door hem. Merk bij deze game echt dat ik zelf helemaal goed in mijn vel moet zitten en niet ergens anders door gestresst moet zijn anders gaat het niet goed. Momenteel stoor ik me al aan het moeten wachten op de lift als ik weer dood ben :+
Overigens moet ik @bram1984 wel gelijk geven over die twee gasten in die put. Wat een ******lijers zijn dat zeg! Vooral als ze met z'n tweeën zijn. Maar goed, die twee zijn ook neer en dat leverde een mooie beloning op :D.
Joah, daar was ik nog niet geweest maar na jouw post toch al eens verder dat andere gangetje in gekeken. Ja, twee keer snel dood gegaan en besloten hem voor nu maar even te laten, ook omdat je iedere keer weer langs die stomme zingende madames moet (of ik geloof dat er misschien een andere route is van bovenaf maar, zien we later wel).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dvd-linden
Zo, Orphan of Kos is verleden tijd! Wat mij betreft wel op het niveau van Ludwig en Maria qua moeilijkheidsgraad. Heb denk ik ook niet echt een voorkeur voor één van de drie, want vond ze alle drie gewoon rete lastig. In ieder geval allemaal een stuk lastiger dan de gemiddelde bossfight in de base game.

Ik moet bij Orphan ook toegeven dat het de eerste keer is dat ik een bossfight heb gehaald waarbij ik achteraf wel durf te stellen dat het meer geluk dan wijsheid was. In de tweede stage gaat die echt gewoon nuts wat mij betreft. Dit was dan ook het eerste gevecht waarbij ik 0 vials over had en minder dan de helft van m’n health. Hoe ik het einde dan ook gehaald heb mag Joost weten.

@Finraziel Ik weet niet of je Orphan al verslagen hebt, maar ik heb nog wel een tip voor je waar ik enigszins wat aan had. Ik zal hem in spoilers zetten zodat je zelf kan beslissen of je het wilt lezen of niet:

spoiler:
Je kan het gevecht het beste naar de zee verplaatsen. Dat deed ik eerst niet, maar als je het water in gaat heb je zeeën (ja ja haha) van ruimte en dat maakt het wel iets makkelijker vond ik. Dan heb je een heel groot en fijn oppervlak om op te vechten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Predje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:02:
[...]

Bedoel je of je alleen kunt parrie'en met een blunderbuss? Nee joh, kan met alle guns. Pistol is imo fijner omdat die meer range heeft. blunderbuss wel makkelijker up close.

viscerals zijn zeker goed om onder de knie te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Scrisissszzz schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Bedoel je of je alleen kunt parrie'en met een blunderbuss? Nee joh, kan met alle guns. Pistol is imo fijner omdat die meer range heeft. blunderbuss wel makkelijker up close.

viscerals zijn zeker goed om onder de knie te hebben.
Het kan zelfs ook met de Augur of Ebrietas :9
Af en toe wel handig zodat je niet terug hoeft te schakelen naar je wapen in één hand vasthouden. Het is alleen wel trager dan gewoon guns gebruiken waardoor de timing wat lastiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:09:
[...]

Het kan zelfs ook met de Augur of Ebrietas :9
Af en toe wel handig zodat je niet terug hoeft te schakelen naar je wapen in één hand vasthouden. Het is alleen wel trager dan gewoon guns gebruiken waardoor de timing wat lastiger is.
Haha inderdaad maar dacht laat die achterwege omdat je daar ook weer iets van 15 ofzo Arcane voor moet hebben. Als je je eerste character aan het bouwen bent zou ik die punten lekker in een andere stat duwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dvd-linden
Laurence is niet meer! *O*

Wat een gevecht zeg! Voor mij toch wel het moeilijkste gevecht van de 4 echte bossfights in de dlc. Wel een heerlijk gevoel als die dan eindelijk neergaat.

Had afgelopen weekend al een uurtje aan Laurence besteed, maar merkte toen al dat het een flinke kluif zou gaan worden (geen enkele keer de tweede fase gehaald toen). Vervolgens besloten om eerst wat chalices te gaan doen om blood echoes op te sparen zodat ik flink wat blood vials in kon slaan en een aantal levels omhoog zou kunnen gaan. Ik heb de Hintertomb Chalices gedaan en de eerste layer van de eerste Ailing Loran Chalice. Ben van level 88 naar 95 gegaan en had 450 blood vials. Toen besloten om weer een poging te gaan wagen op Laurence en ben er uiteindelijk nog zo’n twee uur mee bezig geweest (zelfs tussendoor nog twee pogingen gewaagd met Valtr aan m’n zijde, maar ben blij dat ik ook in die pogingen dood ging zodat ik toch kan zeggen dat ik hem alleen heb verslagen).

Nu de eerste Ailing Loran Chalice nog afmaken en dan de game maar eens voor de eerste keer uitspelen. Ben heel benieuwd hoe de moeilijkheidsgraad van Gehrman zich verhoudt t.o.v. Laurence.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predje
Bloodstarved beast down!

Leek vrijwel onmogelijk.. uiteindelijk had ik hem door en nu issie weer kei makkelijk! :)

Allemaal ingewikkeld lopen doen met res-gear, firepaper, molitov, lokken, vis-attacks.. niks lukte..
Uiteindelijk gewoon elke attack door hem heen dodge en 2x meppen.. echt 0 keer geraakt :P
Pagina: 1 ... 61 ... 66 Laatste