Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 14:15
dvdkiwi schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:03:
Welkom bij de club en veel plezier!
Een paar tips die ik je zeker wil meegeven:
Goeie tips! Ik ga er mee aan de slag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Succes! Het is een episch goede game!

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinus_Budel
Wat ik heel erg merk, en ik denk dat het zo ook bedoeld is, dat doordat je (zeker in het begin) constant dood gaat leer je de omgeving waar je zit goed kennen. Op een gegeven moment weet je precies hoe je moet lopen en je weet wie er waar loopt en welke vijanden dit zijn. Dat vind ik een mooi aspect van de game.

Ik was op een gegeven moment (in het begin nog) op die brug waar die 2 grote weerwolven lopen en durfde niet meer verder bang dat ik dood zou gaan en opnieuw moest beginnen, toch doorgegaan en warempel je vind daar een stukje verder een shortcut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44
Tinus_Budel schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:33:
... toch doorgegaan en warempel je vind daar een stukje verder een shortcut.
En precies om die shortcuts draait die game _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Door alle aandacht rond Sekiro toch bloodborne maar weer opgepakt (die moet ik van mezelf eerst uitspelen, en heb nioh ook nog). Derde keer dat ik het spel een kans geef. Nu EINDELIJK wel langs father Gascoine gekomen. Jezus, wat is dat een t*ringleijer zeg.... hele buurt hoorde het toen ik m eindelijk neer had (en jammer genoeg werd dochterlief er ook wakker van)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

TTHEEBO1 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:55:
Door alle aandacht rond Sekiro toch bloodborne maar weer opgepakt (die moet ik van mezelf eerst uitspelen, en heb nioh ook nog). Derde keer dat ik het spel een kans geef. Nu EINDELIJK wel langs father Gascoine gekomen. Jezus, wat is dat een t*ringleijer zeg.... hele buurt hoorde het toen ik m eindelijk neer had (en jammer genoeg werd dochterlief er ook wakker van)
Gefeliciteerd :D Door Sekiro verlang ik terug naar Gascoine, die kan ik tenminste verslaan ;)

Bij mij was eerste keer Gascoine verslaan wel echt de trigger om door te gaan met Bloodborne, toen 'begreep' ik het ineens, sinsdien staat Bloodborne ruim op nummer 1 van meest gespeelde spellen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TTHEEBO1 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:55:
En over 3 runs doe je Gascoigne binnen één minuut. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

bram1984 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:51:
[...]

En over 3 runs doe je Gascoigne binnen één minuut. :Y)
Geblinddoekt 8) >:)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Dank heren, dat klinkt bemoedigend. Nu net na 2 uur zwoegen bij de BSB aangekomen. 1 keer geprobeerd samen met Alfred. Tot op de helft neer gekregen, maar ik staak de pogingen even voor vanavond. Bloeddruk enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TTHEEBO1 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:10:
Dank heren, dat klinkt bemoedigend. Nu net na 2 uur zwoegen bij de BSB aangekomen. 1 keer geprobeerd samen met Alfred. Tot op de helft neer gekregen, maar ik staak de pogingen even voor vanavond. Bloeddruk enzo.
Komt goed. Zowel Gascoigne als BSB kostten me 20+ pogingen de eerste keer.

Dit was even later:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Precies zoals @TTHEEBO1 zegt heb ik door alle aandacht rondom Sekiro ook Bloodborne weer opgepakt. Heb eigenlijk super veel zin om Sekiro te spelen, maar wil en moet van mezelf eerst Bloodborne afronden voordat ik aan die game begin. Nou is dat er nooit van gekomen, dus nu ben ik voornemens om de game zeker af te gaan ronden. En ik moet zeggen dat ik er super veel zin in heb! Ik heb hem afgelopen donderdag voor het eerst weer aangeslingerd en het begin was echt weer ff inkomen. Ik ben ook een hoop dingen vergeten en vraag me nog niks over builds of iets dergelijks... ik zie bij het afronden van deze eerste run wel ff hoe het verder gaat.

Zo'n 1,5 jaar geleden, toen ik aan de game begonnen ben, ben ik tot aan Rom, the Vacuous Spider gekomen. Dit wordt dus waarschijnlijk mijn eerstvolgende boss die ik ga verslaan. (En ja @dvdkiwi, ik zal eraan denken om de Tonitrus te gaan gebruiken :D.) De laatste boss die ik destijds heb verslagen was Darkbeast Paarl:

Ik ben afgelopen donderdag dus weer begonnen en heb eerst de eerste Chalice Dungeon, Pthumerian Labyrinth doorlopen. Daar heb ik achtereenvolgens the Undead Giant, the Merciless Watchers and the Chieftain en the Watchdog of the Old Lords verslagen:

Nou was ik level 50 in deze eerste Chalice Dungeon, dus wellicht een beetje overpowered. Ik moet zeggen dat ik ze alle 3 ook redelijk snel neer had (alleen over the Merciless Watchers and the Chieftain heb ik wat langer gedaan, omdat ik het behoorlijk vervelend vond dat ze zo op elkaar gekluit rondliepen). En het gevecht tegen the Watchdog was behoorlijk lame, omdat ik daar met een old hunter rondliep. Mijn eigen keuze natuurlijk, maar daardoor was het allesbehalve moeilijk. Overigens moet ik er qua skills wel echt weer even inkomen.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan. Weet ook niet meer precies waar ik in de wereld verder moet gaan (Byrgenwerth volgens mij?) en hoe de interconnectie tussen de levels/werelden ook alweer allemaal is. We gaan het zien :D.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lekkere progressie gemaakt hoor!
Slim om nu de dungeons mee te pakken tot waar je ze kunt doen, daar vind je vaak betere gems tov die in de normale wereld en ze zorgen toch weer voor een beetje extra power.
Als je bij Rom bent ben je al een goed eind op weg :)
Mocht je ergens hulp nodig hebben dan geef je maar een gil, ik heb de game nog geinstalleerd staan.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Weer 2 uur lopen ploeteren op de BSB. Op zich gaat het wel steeds ietsje beter, al kan ik nou niet zeggen dat ik echt patronen leer lezen, vind het lastig met al die chaotische moves. Wel gaat het qua positionering steeds iets beter, waardoor ik minder snel dood ga. Net nog ff flink blood vials gefarmed en molotovs gekocht om er morgen met frisse moed weer in te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gooi eens een Blood Pungeant Cocktail tegen de muur, vind ze lekker ;)
Dan vuurpapier op je wapen smeren en hakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
dvdkiwi schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:29:
Gooi eens een Blood Pungeant Cocktail tegen de muur, vind ze lekker ;)
Dan vuurpapier op je wapen smeren en hakken!
Vanavond idd proberen. Heb het al een keer geprobeerd, maar volgens mij werkt dat niet met Alfred erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Ik vond BSB ook een b*tch. Op de een of andere manier kon ik Alfred niet summonen. Die cocktail erbij werkte bij mij ook niet plezierig. Plus dat ze op een gegeven moment bij mij op waren.
Uiteindelijk heb ik daar geleerd de 'parry' te gebruiken. Toen ik dat eenmaal doorhad bij BSB, ging 't erg snel.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
dvdkiwi schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:31:
Lekkere progressie gemaakt hoor!
Slim om nu de dungeons mee te pakken tot waar je ze kunt doen, daar vind je vaak betere gems tov die in de normale wereld en ze zorgen toch weer voor een beetje extra power.
Als je bij Rom bent ben je al een goed eind op weg :)
Mocht je ergens hulp nodig hebben dan geef je maar een gil, ik heb de game nog geinstalleerd staan.
Dat was ik in eerste instantie ook van plan, maar toch besloten om de wereld in te stappen om weer een goed beeld te krijgen van de interconnectiviteit tussen de levels/omgevingen. Zo wist ik dat er bijvoorbeeld nog een aantal deuren is dat dicht zit (bijvoorbeeld in Hypogean Gaol, maar die kreeg ik nog steeds niet open) en ben ik uit nieuwsgierigheid toch even in de wereld gaan rondlopen om deze plekken te bezoeken (waarmee ik gelijk lekker blood echoes kan farmen). Zo kwam ik gisteren op de plek uit dat ik ineens door (volgens mij) Amygdala werd meegenomen. Daar was als ik het goed heb ook nog een deur die dicht zit, maar ik werd ineens opgepakt en eindigde in de lecture building (waarmee ik tevens de Nightmare Lecture Building trophy behaalde). Genoeg om weer te ontdekken in ieder geval :D.

Dit heeft wel als gevolg dat ik bij Rom nog steeds niet ben teruggekeerd, dus wanneer die eraan moet geloven durf ik nog niet te zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door dvd-linden op 01-04-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo te horen heb je nog genoeg te ontdekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Ik ga ook maar weer eens beginnen met BB, ik ben na Gascoine gestopt met spelen omdat er andere games uitkwamen die ik wilde spelen. Volgens mij zit ik in de area met die BSB en die gast die mij bestookt vanaf een toren :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
vhal schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:29:
Ik ga ook maar weer eens beginnen met BB, ik ben na Gascoine gestopt met spelen omdat er andere games uitkwamen die ik wilde spelen. Volgens mij zit ik in de area met die BSB en die gast die mij bestookt vanaf een toren :/
Die hunter op die toren heb ik vooralsnog genegeerd, keihard voorbij sprinten 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je kunt, probeer die hunter op die toren te vriend te houden; hij heeft imo de tofste gesture uit de hele game voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTHEEBO1 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:12:
Weer 2 uur lopen ploeteren op de BSB. Op zich gaat het wel steeds ietsje beter, al kan ik nou niet zeggen dat ik echt patronen leer lezen, vind het lastig met al die chaotische moves. Wel gaat het qua positionering steeds iets beter, waardoor ik minder snel dood ga. Net nog ff flink blood vials gefarmed en molotovs gekocht om er morgen met frisse moed weer in te stappen...
Altijd naar links dodgen als hij uithaalt. Verder fire paper en molotovs gebruiken (beasts houden niet van vuur). En cocktails leiden inderdaad af. Maakt volgens mij niet uit of Alfred meedoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
bram1984 schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:22:
[...]

Altijd naar links dodgen als hij uithaalt. Verder fire paper en molotovs gebruiken (beasts houden niet van vuur). En cocktails leiden inderdaad af. Maakt volgens mij niet uit of Alfred meedoet.
Cheers mate, thanks. Later update 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Poging 341: down... 😊

En dan ook maar 1 keer geraakt worden. Geloof dat ik het enigzins door begin te krijgen.

[ Voor 65% gewijzigd door TTHEEBO1 op 01-04-2019 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Zo, gisteren weer ff kunnen spelen hoor. Begonnen aan Nightmare Frontier, maar daar haakte ik snel af omdat er continu twee NPC hunters op me afkwamen waar ik behoorlijk wat problemen mee had. Toen toch maar teruggegaan naar Byrgenwerth om het tegen Rom op te nemen, maar dat ging ook niet van harte, dus na een poging of 10 toch maar mee gestopt. En toen... toen zat ik ff vast en dacht ik dat het misschien slim zou zijn om een stukje door the Forbidden Woods te lopen, te farmen en op die manier de tweede Chalice Dungeon te kunnen openen. Teruggegaan naar the Hunter's Dream, klaar om de tweede Chalice Dungeon te openen... en ik open vervolgens met mijn snuggere kop nog een keer Pthumerian Labyrinth 8)7. Kennelijk had ik voor de volgende Chalice Dungeon Ritual Blood (2) nodig en daar had ik er niet genoeg van en die kon ik niet kopen. Dus de volgende Chalice Dungeon ging het ook niet worden. (Overigens vind ik dat scherm niet heel duidelijk, want met de eerst twee opties die ik kan kiezen open ik kennelijk allebei Pthumerian Labyrinth??)

Uiteindelijk toch maar besloten om verder te gaan met Nightmare Frontier en nu had ik zowaar de twee hunters redelijk snel neer (heb ze uiteen kunnen drijven en toen was het eigenlijk niet zo moeilijk). Had ik die twee eindelijk neer, kwam er ineens weer een hunter (dit keer één die rood opgelicht was, weet niet of dit dan een andere speler was) en die killde mij natuurlijk. Nou, m'n motivatielevel was toen ff niet al te hoog haha. Ik was dus bang dat ik opnieuw die twee NPC hunters af moest maken, maar dat was gelukkig niet zo. Dus ik snel een beetje door het gebied rondrennen om te kijken of ik nog wat kon ontdekken voordat er eventueel weer een andere hunter zou komen en toen kwam ik zowaar achter de reden dat de hunters steeds verschenen. Daar dus ff snel korte metten mee gemaakt :*). Vervolgens verder gegaan met een stuk exploreren en daar ga ik vanavond mee verder. Ben heel benieuwd wat ik er allemaal nog aan ga treffen.

spoiler:
Hebben jullie misschien nog een idee hoe je die swamps goed kan exploren in Nightmare Frontier. Is de beste optie om een Caryll Rune te kiezen waarbij je resistance voor slow poisoning flink omhoog gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvd-linden schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:40:
Zo, gisteren weer ff kunnen spelen hoor. Begonnen aan Nightmare Frontier, maar daar haakte ik snel af omdat er continu twee NPC hunters op me afkwamen waar ik behoorlijk wat problemen mee had. Toen toch maar teruggegaan naar Byrgenwerth om het tegen Rom op te nemen, maar dat ging ook niet van harte, dus na een poging of 10 toch maar mee gestopt. En toen... toen zat ik ff vast en dacht ik dat het misschien slim zou zijn om een stukje door the Forbidden Woods te lopen, te farmen en op die manier de tweede Chalice Dungeon te kunnen openen. Teruggegaan naar the Hunter's Dream, klaar om de tweede Chalice Dungeon te openen... en ik open vervolgens met mijn snuggere kop nog een keer Pthumerian Labyrinth 8)7. Kennelijk had ik voor de volgende Chalice Dungeon Ritual Blood (2) nodig en daar had ik er niet genoeg van en die kon ik niet kopen. Dus de volgende Chalice Dungeon ging het ook niet worden. (Overigens vind ik dat scherm niet heel duidelijk, want met de eerst twee opties die ik kan kiezen open ik kennelijk allebei Pthumerian Labyrinth??)

Uiteindelijk toch maar besloten om verder te gaan met Nightmare Frontier en nu had ik zowaar de twee hunters redelijk snel neer (heb ze uiteen kunnen drijven en toen was het eigenlijk niet zo moeilijk). Had ik die twee eindelijk neer, kwam er ineens weer een hunter (dit keer één die rood opgelicht was, weet niet of dit dan een andere speler was) en die killde mij natuurlijk. Nou, m'n motivatielevel was toen ff niet al te hoog haha. Ik was dus bang dat ik opnieuw die twee NPC hunters af moest maken, maar dat was gelukkig niet zo. Dus ik snel een beetje door het gebied rondrennen om te kijken of ik nog wat kon ontdekken voordat er eventueel weer een andere hunter zou komen en toen kwam ik zowaar achter de reden dat de hunters steeds verschenen. Daar dus ff snel korte metten mee gemaakt :*). Vervolgens verder gegaan met een stuk exploreren en daar ga ik vanavond mee verder. Ben heel benieuwd wat ik er allemaal nog aan ga treffen.

spoiler:
Hebben jullie misschien nog een idee hoe je die swamps goed kan exploren in Nightmare Frontier. Is de beste optie om een Caryll Rune te kiezen waarbij je resistance voor slow poisoning flink omhoog gaat?
Ja dat was waarschijnlijk een PvP speler inderdaad. Zodra je NPC hunters sloopt, zijn ze definitief dood.

Bel dames moet je inderdaad z.s.m. afmaken. Die houden je game open voor invasions. :P

spoiler:
Sowieso alles wat poison tegen gaat nemen inderdaad. Outfit, rune en antidote in de aanslag.

Geldt natuurlijk ook voor boss fights zoals BSB. Volgens mij is de Gascoigne outfit goed tegen poison.

Edit: En bij Frenzy vijanden:

spoiler:
Je Insight zo laag mogelijk houden. Gewoon fire paper ofzo mee kopen. Hoe hoger je Insight, hoe sneller je Frenzy meter oploopt.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 02-04-2019 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:12
Ben nu dus ook aan BB begonnen.
De game sprak me eigenlijk nooit aan, maar de lof voor deze game heeft me toch overgehaald om het nog eens te proberen. Ik heb ook interesse in Sekiro, maar wilde BB eerst nog een kans geven.
Nooit een Souls game gespeeld, maar heb wel al +- 10u gameplay van BB en DS3 gezien op stream.
Ik wist dus ongeveer wat het was.
Ik zit nu 7 uur in de game. De 2 eerste bosses heb ik verslagen. Heb nu de lantarns in Cathedral Ward en Old Yharnam geactiveerd.

Moeilijkheidsgraad vind ik eigenlijk nog meevallen. Ja, het is een moeilijke game, maar je kan grinden waardoor je sterker wordt. Voor mij is het eerder de donkere sfeer die er voor zorgt dat de game 'moeilijk' aanvoelt.

Nog een vraag over die insight: ik weet dat je vanaf 10 een nieuwe workshop opent. Ook wordt de game progressief moeilijker naarmate je insight stijgt. Wat doe ik best met insight? Proberen om het zo laag mogelijk (op 10) te houden? Wat is het nut van een hogere insight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
bram1984 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:57:
[...]

Ja dat was waarschijnlijk een PvP speler inderdaad. Zodra je NPC hunters sloopt, zijn ze definitief dood.

Bel dames moet je inderdaad z.s.m. afmaken. Die houden je game open voor invasions. :P

spoiler:
Sowieso alles wat poison tegen gaat nemen inderdaad. Outfit, rune en antidote in de aanslag.

Geldt natuurlijk ook voor boss fights zoals BSB. Volgens mij is de Gascoigne outfit goed tegen poison.
Thanks! Dan ga ik daar zeker even rekening mee houden als ik Nightmare Frontier verder ga verkennen.
bram1984 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:57:
[...]
Edit: En bij Frenzy vijanden:

spoiler:
Je Insight zo laag mogelijk houden. Gewoon fire paper ofzo mee kopen. Hoe hoger je Insight, hoe sneller je Frenzy meter oploopt.
Dat merkte ik toen ik rondliep in Byrgenwerth. Ik liep daar rond met een insight van 28 en werd een paar keer goed te pakken genomen door die vlieg-/spinachtige wezens die daar rondliepen. Het beste kan ik die insight dus verder naar beneden brengen voor bepaalde gebieden? En als ik het goed heb, heb je met bepaalde items je insight toch weer zo omhoog mocht je dat willen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvd-linden schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:32:
[...]

Thanks! Dan ga ik daar zeker even rekening mee houden als ik Nightmare Frontier verder ga verkennen.

[...]

Dat merkte ik toen ik rondliep in Byrgenwerth. Ik liep daar rond met een insight van 28 en werd een paar keer goed te pakken genomen door die vlieg-/spinachtige wezens die daar rondliepen. Het beste kan ik die insight dus verder naar beneden brengen voor bepaalde gebieden? En als ik het goed heb, heb je met bepaalde items je insight toch weer zo omhoog mocht je dat willen toch?
Ja die vliegen moet je parry'en of dodgen als ze je vast willen pakken. Die zijn niet eens zo gevaarlijk. Er zijn andere vijanden die bezorgen je Frenzy zonder in de buurt te komen. Evenals een bepaald gebied.

spoiler:
Winter Lantern/Mensis + Mother Brain

Zie https://bloodborne.wiki.fextralife.com/Insight voor alle info omtrent Insight. 99 is de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
bram1984 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:45:
[...]

Ja die vliegen moet je parry'en of dodgen als ze je vast willen pakken. Die zijn niet eens zo gevaarlijk. Er zijn andere vijanden die bezorgen je Frenzy zonder in de buurt te komen. Evenals een bepaald gebied.

spoiler:
Winter Lantern/Mensis + Mother Brain

Zie https://bloodborne.wiki.fextralife.com/Insight voor alle info omtrent Insight. 99 is de max.
Klopt dat die niet echt gevaarlijk zijn en makkelijk zijn te pakken. Alleen bij elke "nieuwe" vijand moet ik echt weer ff aan de aanvallen wennen. Merk wel dat ruim 1,5 jaar niet spelen dan net ff te lang is geweest. Dus vandaar dat ze mij een paar keer vast te pakken kregen en dan doen ze dus wel goed damage.

Maar goed om verder rekening mee te houden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:25
Anton.net schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:21:
Ook wordt de game progressief moeilijker naarmate je insight stijgt. Wat doe ik best met insight? Proberen om het zo laag mogelijk (op 10) te houden? Wat is het nut van een hogere insight?
Dit is een fabeltje dat al sinds release rondgaat. Het is onzin. Wel is het zo dat een klein aantal mobs een extra / andere ability krijgen. Maar dat de moeilijkheidsgraad van de game echt omhoog gaat door insight is onzin. Bossfights en dergelijke worden er niet moeilijker door. Je kan wel meer weirde dingen zien in de wereld met meer insight. Meer insight zorgt ook voor een wat snellere Frenzy buildup maar dit is prima tegen te gaan met de juiste kleding.

Verder ligt het een beetje aan of je meerdere wapens naar +10 wil brengen. Je kunt op een gegeven moment Blood Rocks (laatste material voor +10 upgrade) kopen met insight, maar meestal geef ik het gewoon uit aan armor sets en wat consumables.

[ Voor 8% gewijzigd door Voxalizer op 02-04-2019 15:22 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinus_Budel
Ik heb Father G bijna te pakken, kom steeds tot de laatste fase maar dan wordt t meteen chaos (en ik blijf niet rustig ;-) ). Dus nog even oefenen.

Wel tof om te zien dat meer mensen toch Bloodborne weer oppakken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Bij mij schiet het ook al goed op.
7 bosses zijn dood: Cleric, Father G, BSB, Witch of Hemwick, Vicar, Darkbeast Paarl en Shadow of Yharnam.
Vicar vond ik de moeilijkste, tot ik de flamethrower ging gebruiken :*)

Ben nu bezig met Rom, heel irritante boss.
Ik heb m'n Tonitrus verbeterd tot lvl 3, maar dat schiet niet echt op. Twijfel of ik nog zou investeren in dat wapen. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen met m'n hunters axe lvl6 + bolt paper.

Moet toegeven dat ik er soms wel een guide of tips bijneem. Als nieuwkomer is de game redelijk overweldigend en uitgebreid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:01

CoeliJoeli

Gamer

Anton.net schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:05:
Bij mij schiet het ook al goed op.
7 bosses zijn dood: Cleric, Father G, BSB, Witch of Hemwick, Vicar, Darkbeast Paarl en Shadow of Yharnam.
Vicar vond ik de moeilijkste, tot ik de flamethrower ging gebruiken :*)

Ben nu bezig met Rom, heel irritante boss.
Ik heb m'n Tonitrus verbeterd tot lvl 3, maar dat schiet niet echt op. Twijfel of ik nog zou investeren in dat wapen. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen met m'n hunters axe lvl6 + bolt paper.

Moet toegeven dat ik er soms wel een guide of tips bijneem. Als nieuwkomer is de game redelijk overweldigend en uitgebreid
Als je inderdaad niet uren bij één baas wil blijven hangen is het inderdaad verstandig om een guide te gebruiken. Toch vind ik het persoonlijk leuker om dit niet te doen. Het is juist leuk om te ontdekken hoe je een baas aanpakt.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Eerste 5 keer dat ik Vicar tegenkwam werd ik zo genadeloos hard afgemaakt dat ik verder ben gaan verkennen. Veel ploeteren, levelen, betet worden. Kom ik net de witch of hemwick tegen. Met samen geknepen billetjes en iets van 20.000 echoes per ongeluk het gevecht in. In één poging neer.

Ik voel me helemaal het mannetje, dus terug naar Vicar. Nu moet het wel beter gaan toch? NOT. Bij poging 6 ongeveer tot de helft dood, gaat dat kreng ineens healen. Ik natuurlijk tilten en binnen 10 sec dus dood.... weg ego 😂

Nu lees ik hier iets over een vlammenwerper. Dat maar eens proberen dan 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Gisteren Amygdala neergehaald en moet zeggen dat ze me al met al reuze meeviel. Had vrijdag even gespeeld, toen kwam ik haar voor het eerst tegen en heb het toen iets van een half uurtje geprobeerd (maar helaas niet gelukt, al kwam ik 1 keer al best ver). Gisteren na een middagje BF V toch nog ff Bloodborne opgestart en bij de 3e poging had ik haar 😁. Altijd lekker zoiets!

Nu even kijken waar verder te gaan, want die vervelende Rom heb ik nog niet neer.

Update: Rom is ook neer. Een vervelende baas is dat vooral. Hij doet een aantal zware aanvallen en die kleine spinnen kunnen ook best veel damage doen. Aan de andere kant zijn z’n aanvallen wel goed te lezen, dus bij m’n laatste poging had ik hem uiteindelijk redelijk makkelijk te pakken.

Eens zien hoe het nu verder gaat 😁.

[ Voor 27% gewijzigd door dvd-linden op 07-04-2019 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 22:38
Hey, er is een Bloodborne topic :) (natuurlijk is er een Bloodborne topic...)

Net de Shadows neer, en eigenlijk nog maar één gedachte nu... I've had it with these motherfucking snakes in this motherfucking swamp! (maar stiekem was het toch best cool :+)

Moeilijkste gevecht tot nu toe voor mij, sinds Gascoigne en Cleric, maar die eerste twee was vooral omdat de combat van BB nog niet goed geklikt had. Zodra ik doorhad dat het (vooral bij Gascoigne in het laatste stuk) niet altijd zo goed werkt om te proberen afstand te creëren maar je beter naar de zijkant/schuin naar voren kunt dodgen en dan meteen aanvallen, ging het gelijk stukken beter. BSB was nog wat lastig maar besloten gewoon mijn health wat omhoog te grinden zodat ik zijn grab kon overleven, toen ging hij ook vrij makkelijk neer. Vicar, Witch en Paarl aan één poging genoeg gehad. :) Vooral Paarl was leuk want had online al wat gelezen bij iemand die aan het ragen was over BSB van wacht maar tot Paarl dan... Erg lekker om die dan snel neer te krijgen :+

Ik speel niet helemaal blind, maar ik probeer alleen wat algemene zaken zoals mechanics op te zoeken en niet specifieke tactieken voor een boss. Tot nu toe ook niet echt nodig, om een of andere reden gaat het een stuk lekkerder dan gedacht. Ik vind de game tot nu toe eigenlijk makkelijker dan Dark Souls (1 en 2, 3 niet gespeeld, 2 mes in het varken laten steken omdat ik hem niet meer leuk vond).

Ik had de link ook al eens in het PS4 topic achtergelaten... maar het volgende stukje klikte ook erg bij mij:
https://www.reddit.com/r/...ence_with_bloodborne_and/
Ik kwam deze tegen omdat ik aan het ragen was en op Google naar medestand zocht dat BB helemaal niet 'fair' is. :+ Ben er mede daardoor anders tegenaan gaan kijken, alles bekijken zoals het is, niet zoals je denkt dat het zou moeten zijn, en strategieën zoeken om om te gaan met die oneerlijke wereld waar je je in bevindt. En daarmee is de game echt heel erg veel vermakelijker geworden. Ik denk dat ik na Bloodborne ook maar Dark Souls weer eens opnieuw moet proberen. Deel 1 heb ik toen wel 'uitgespeeld' (één playthrough dus), maar na de laatste baas had ik er zo enorm de pest over in (en ik had ook veel strategieën opgezocht in plaats van het zelf te bedenken) dat ik blij was de game af te kunnen vinken en door te gaan naar iets anders. Ik ben benieuwd of ik met mijn hernieuwde mindset anders in die game zou staan. En 2 ben ik ergens halverwege gestopt omdat ik het zo oneerlijk vond dat ik keer op keer dood ging ergens waar je over smalle randjes moest lopen terwijl iemand je aanviel en ik steeds weer viel...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Mwah, ik heb dat hele fair/unfair nooit zo begrepen. Ik ga er gewoon altijd vanuit dat deaths puur aan mezelf liggen. Natuurlijk gebeuren er weleens bedenkelijke dingen die vrij cheap kunnen zijn (unlucky runs richting de archers in DS1 bijvoorbeeld), maar ergens is dat ook wel weer geinig.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTHEEBO1 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:56:
Eerste 5 keer dat ik Vicar tegenkwam werd ik zo genadeloos hard afgemaakt dat ik verder ben gaan verkennen. Veel ploeteren, levelen, betet worden. Kom ik net de witch of hemwick tegen. Met samen geknepen billetjes en iets van 20.000 echoes per ongeluk het gevecht in. In één poging neer.

Ik voel me helemaal het mannetje, dus terug naar Vicar. Nu moet het wel beter gaan toch? NOT. Bij poging 6 ongeveer tot de helft dood, gaat dat kreng ineens healen. Ik natuurlijk tilten en binnen 10 sec dus dood.... weg ego 😂

Tja bij Witch is het eigenlijk knapper om dood te gaan dan het te overleven. Sommige mobs zijn nog makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
TTHEEBO1 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:56:

haha, dat klinkt bekend ja :+ Maar Witches is ook vrij simpel. Wat ik wel leuk blijf vinden, sommige bosses zijn voor de een lastig, en voor anderen dood simpel.

Ik had heel veel issues met Rom, geen idee waarom. Daarentegen, Blood Starved, Darkbeast waren weer simpel.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinus_Budel
Father G is neer! Het nieuwe gebied is tot nu toe er tof, ben benieuwd wat ik allemaal tegen ga komen (een gast in een toren die op je schiet is er 1 van haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tof om al jullie ervaringen te lezen!
Blijf ze vooral delen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tinus_Budel schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:01:
Father G is neer! Het nieuwe gebied is tot nu toe er tof, ben benieuwd wat ik allemaal tegen ga komen (een gast in een toren die op je schiet is er 1 van haha)
Dat gebied – Old Yharnam - ben ik ook aan het verkennen met de nodige pijn en moeite (irritante gast met die gun ). Toch blijft het wel een bijzondere game, uiteindelijk heb ik diverse shotcuts unlocked binnen Old Yharnam en is die baas (BSB) aldaar goed binnen bereik.
Ik had helaas maar de tijd om 1 poging te ondernemen en dit ging eigenlijk best wel goed. Zonder al te veel moeite kwam ik in de 3e phase terecht maar toen maakte ik een foutje en werd ik geraakt > poisoned > YOU DIED!! :+ Eigenlijk is deze baas best simpel als je maar naar links blijft dodgen en jezelf niet verkeerd positioneert. Father G was in dat opzicht meer een p.i.t.a., daar had ik wel flink wat pogingen voor nodig helaas (om vervolgens de game 1,5 jaar te laten verstoffen). Hetzelfde had ik min of meer ook voor CameraClericBeast ;)

Zal wel een video uploaden als ik BSB neer heb, gewoon voor de fun :P

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 08-04-2019 14:25 ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dvd-linden
Dat blijven we zeker doen @dvdkiwi!

Gisteren Yahar'gul, Unseen Village verkend. Leuk, al die bell-ringing women daar. Gelukkig weet ik nu de meeste te staan, dus dan wordt het een stuk makkelijker. Ben nu bij een area aangekomen waar volgens mij een boss zit.

spoiler:
(De deur die in Hypogean Gaol niet openging is nu wel open en als ik daar een stuk doorloop kom ik volgens mij bij een area waar die boss zit; er zit vlakbij ook een mogelijkheid om een andere hunter te summonen.)

Sowieso leuk om het gedeelte van Hypogean Gaol nu weer te zien, maar dan toch net ff anders. Echter, wat het voor het verhaal betekent mag Joost weten, maar dat ga ik wel eens lezen zodra ik de game voor de eerste keer uitgespeeld heb.

Ik heb maar besloten om die area nog maar niet in te gaan aangezien ik met zo'n 50.000 echoes rondliep. Nu ben ik eerst van plan om de 3 hunters te killen en vervolgens die baas te gaan proberen.

Ook heb ik een nieuwe key gevonden in dit gebied, de Upper Cathedral Key. Geen idee voor welke deur die nou precies is, maar dat ga ik nog wel ff uitzoeken.

Overigens heb ik Rom met de Tonitrus verslagen hoor ;) haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Zo, ik heb BB uitgespeeld! (Ik had de '3de' optie gekozen aan het einde)
Ik denk dat ik bijna alle bosses heb verslagen. Ik heb die Chalice Dungeons niet gedaan, dus die bosses heb ik niet verslagen
Martyr Logarius, Vicar en Rom vond ik het moeilijkst. Voor Ebrietas had ik ook een keer of 6 nodig. De rest ging eigenlijk redelijk snel neer.
The Old Hunters heb ik (nog) niet gekocht. Ik heb wel heel goede dingen gehoord over de DLC, misschien speel ik die later eens...

Van deze game onthoud ik vooral de unieke sfeer en level design. Ook het grote aantal verschillende enemies vond ik indrukwekkend. Sommige vijanden kan je echt maar in 1 locatie of kamer vinden.
Als je dit vergelijkt met bv GoW, dan heeft BB toch een veel grotere diversiteit aan enemies.

Sekiro (en misschien DS3) ga ik zeker ook proberen (ooit) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Ligt het aan mij of is the One Reborn niet bepaald moeilijk? Heb die in m’n eerste poging meteen neergekregen.

spoiler:
En dan te bedenken dat ik de tactiek waarbij je de chime maidens eerst uitschakelt niet eens wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee klopt, die is niet zo heel lastig :)
Hij heeft een paar dingetjes die je wel pijn kunnen doen maar over het algemeen valt ie wel mee ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Wel grappig, want in deze game geeft elke boss me toch een bepaalde spanning voordat het begint en ga ik er echt ff voor zitten. Wat nu weer te verwachten... Dan is het een hele verrassing als blijkt dat je hem/haar makkelijk neerkrijgt.

Nu de tweede Chalice Dungeon ingedoken. Eerst vnvd die ff doen voordat ik weer verder ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
dvd-linden schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:34:
Ik heb maar besloten om die area nog maar niet in te gaan aangezien ik met zo'n 50.000 echoes rondliep. Nu ben ik eerst van plan om de 3 hunters te killen en vervolgens die baas te gaan proberen.
Dat heb ik al als ik met 4.000 echoes gewoon rond loop _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:34:
Overigens heb ik Rom met de Tonitrus verslagen hoor ;) haha.
Ik ook zojuist... Ik wou al zeggen bedankt voor de tip maar ik zie nou hierboven dat er juist gezegd werd dat het met de Tonitrus niet te doen was :P
Ik was Rom een paar keer met mijn Axe (waar ik bijna constant mee speel, continu extended) aan het doen maar merkte juist dat ik echt te weinig schade op hem deed. Werd echt een heel vervelend gevecht zo...
spoiler:
Al zijn minions afslachten, dan een paar keer op hem hakken en hij verdwijnt waarna je het weer opnieuw mag doen. En als ik een keer een foutje maakte met het ontwijken van die ballen die uit de lucht komen vallen dan vaak stunlocked en dood. Ging wat beter nadat ik eenmaal door had dat je die beesten in de flank moet raken, maar bleef erg tedious. De tonitrus ook naar +6 gebracht (waar mijn axe al was) en daarmee sloeg ik bijna de helft van Rom zijn healthbar weg voordat hij verdween... 2 respawns van het rotbeest verder en ik mocht een mooie maan bekijken :+
Toegegeven, ik heb niet geprobeerd bolt paper op mijn axe te smeren... Is me ook niet helemaal duidelijk hoe je geacht wordt te weten welk element goed is tegen wat, gewoon trial and error? Buiten via internet uiteraard...

Blij dat hij dood is, echt het gevecht waar ik met afstand het minst van onder de indruk ben tot nu toe (al moet ik toegeven dat het daarmee nog steeds een betere boss fight is dan in heel veel andere games :9)
(al was dat wicht er vlak voor ook wel cheap met dr instant kill lvl 20 magic missile)

Vind het wel ook geweldig hoe goed From met audio queues werkt. :) Ik had bij bovenstaand gevecht in eerste instantie het idee van hoe kan ik dit nou doen en continu dat beest in beeld houden om te zien wanneer hij me aanvalt??? Hoeft dus niet, gewoon luisteren.

edit: En dan ook nog maar een stukje unseen village verkend... Man man man deze game blijft maar intenser worden! Wat een ongelooflijk gave area... Die hunters paar keer geprobeerd maar die schoppen mijn kont nogal vooralsnog, rest van de area erg leuk hoe ze het kleed onder je voeten wegtrekken door te zorgen dat de standaard tactiek van stukje bij beetje de area clearen compleet waardeloos wordt :+
spoiler:
En het moment dat ik me realiseerde dat ik in dezelfde area was als eerder... maar dan anders... whoa...

[ Voor 12% gewijzigd door Finraziel op 08-04-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 23:46
Tinus_Budel schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:01:
Hier ben ik ook. Maar ik kom niet bij hem/voorbij hem omdat er ook een Hunter rondloopt. Ik krijg net niet dood. Klein balkje health nog over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Begin dit jaar Bloodborne 'geplatinumed' op de PS4pro. Beste spel aller tijden in mijn boekje. Er is geen enkel spel dat zo vreselijk goed de sfeer en spanning neer weet te zetten als Bloodborne.

"Farewell, good hunter. May you find your worth in the waking world.""

Vanavond maar eens opnieuw beginnen. Kijken of ik een speedrun o.i.d. kan gaan doen. Mooi om te lezen dat spelers hier Bloodborne ook ontdekken en kunnen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Tinus_Budel schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:38:
Dat heb ik al als ik met 4.000 echoes gewoon rond loop _O-
Ow ja, dat had ik in het begin ook hoor. Dus dat is niet zo heel raar. Maar ik ben volgens mij nu al best ver in de game en ben nu geloof ik level 63. Dan heb je op een gegeven moment ook iets meer echoes nodig om te levellen :P.
Finraziel schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:08:
Ik ook zojuist... Ik wou al zeggen bedankt voor de tip maar ik zie nou hierboven dat er juist gezegd werd dat het met de Tonitrus niet te doen was :P
Ik was Rom een paar keer met mijn Axe (waar ik bijna constant mee speel, continu extended) aan het doen maar merkte juist dat ik echt te weinig schade op hem deed. Werd echt een heel vervelend gevecht zo...
spoiler:
Al zijn minions afslachten, dan een paar keer op hem hakken en hij verdwijnt waarna je het weer opnieuw mag doen. En als ik een keer een foutje maakte met het ontwijken van die ballen die uit de lucht komen vallen dan vaak stunlocked en dood. Ging wat beter nadat ik eenmaal door had dat je die beesten in de flank moet raken, maar bleef erg tedious. De tonitrus ook naar +6 gebracht (waar mijn axe al was) en daarmee sloeg ik bijna de helft van Rom zijn healthbar weg voordat hij verdween... 2 respawns van het rotbeest verder en ik mocht een mooie maan bekijken :+
Toegegeven, ik heb niet geprobeerd bolt paper op mijn axe te smeren... Is me ook niet helemaal duidelijk hoe je geacht wordt te weten welk element goed is tegen wat, gewoon trial and error? Buiten via internet uiteraard...
De eer voor deze tip gaat naar @dvdkiwi. Die attendeerde iemand hier eerder al op en zulk soort dingen probeer ik dan wel te onthouden. Heb de Tonitrus verder ook nog amper gebruikt, maar in dat gevecht kwam die inderdaad erg goed van pas.

Over het gevecht tegen Rom:
spoiler:
Overigens gebruikte ik geen dodge bij die aanvallen met de ballen uit de lucht die hij in de tweede fase doet. Ik kon de aanval goed herkennen door op te letten wanneer hij zijn hoofd omhoog/naar achteren doet en dan weer terug naar de grond brengt. Vanaf dat moment ging ik dan rennen en werd dan eigenlijk nooit geraakt door de ballen uit de lucht. Wel interessant wat je zegt over de audio, daar heb ik helemaal niet opgelet. Heb gewoon geprobeerd hem altijd zo goed mogelijk in beeld te houden.

Ik heb trouwens ook geen idee hoe je weet welk element goed is tegen welke vijand of boss. Of trial and error of het internet inderdaad.
Finraziel schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:08:
edit: En dan ook nog maar een stukje unseen village verkend... Man man man deze game blijft maar intenser worden! Wat een ongelooflijk gave area... Die hunters paar keer geprobeerd maar die schoppen mijn kont nogal vooralsnog, rest van de area erg leuk hoe ze het kleed onder je voeten wegtrekken door te zorgen dat de standaard tactiek van stukje bij beetje de area clearen compleet waardeloos wordt :+
spoiler:
En het moment dat ik me realiseerde dat ik in dezelfde area was als eerder... maar dan anders... whoa...
Over de hunters in Yarah'gul, Unseen Village:
spoiler:
Al die hunters kun je veel damage doen door een stealth attack en dan een visceral attack er achteraan. Eentje staat er namelijk in het midden met zijn rug naar je toe. Dat is dan ook de eerste die ik gekilled heb. De andere hunter met zijn gun kan je ook pakken met een stealth attack en visceral attack door buitenom het gebouw uit te lopen en vervolgens rustig via de voordeur naar binnen te komen en hem te besluipen. En de derde hunter kan je ook met een stealth attack en visceral attack pakken door naar beneden te lopen en dan rechtsom te gaan (hij staat op de linkertrap). Je kan hem dan ook van achter besluipen.

Op die manier heb ik de eerste hunter heel veel damage gedaan, hem weten te isoleren en hem te verslaan. De tweede idem dito en de derde ook. Als je het tegen alle 3 tegelijk op moet nemen is het bijna niet te doen lijkt me.

En inderdaad een hoop spoilerblokken, maar ik weet niet zo goed wat hier nog wel en niet tussen spoilers moet (ondanks dat het al een oudere game is). Er zitten hier nog best wel wat spelers die de game voor het eerst spelen volgens mij, dus vandaar dat ik het voor de zekerheid nog maar even doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvd-linden schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:00:
[...]
Ik heb trouwens ook geen idee hoe je weet welk element goed is tegen welke vijand of boss. Of trial and error of het internet inderdaad.[/spoiler]
De meeste beast type enemies werkt vuur wel tegen, daarnaast doen serrated (gekartelde) wapens ook nog eens extra damage tegen beasts. Voor de rest gebruikte ik veelal bolt.
Kijk ik naar de speedrun-streamers dan gebruiken zij ook erg vaak bolt, veelal icm de Saw Spear in zijn korte vorm.
Gems doen natuurlijk ook een hele hoop, daarom is het aan te raden om de dungeons te doen zodra je kunt; de beste gems zijn daar te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
dvdkiwi schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:15:
[...]

De meeste beast type enemies werkt vuur wel tegen, daarnaast doen serrated (gekartelde) wapens ook nog eens extra damage tegen beasts. Voor de rest gebruikte ik veelal bolt.
Kijk ik naar de speedrun-streamers dan gebruiken zij ook erg vaak bolt, veelal icm de Saw Spear in zijn korte vorm.
Gems doen natuurlijk ook een hele hoop, daarom is het aan te raden om de dungeons te doen zodra je kunt; de beste gems zijn daar te vinden.
Dat van vuur tegen beasts wist ik wel, maar die Saw Spear gebruik ik dan weer nooit eigenlijk. Heb momenteel Ludwig Holy's Blade met fire damage erop. Dus zodra ik beasts tegenkom dan pak ik die meestal, kan ik lekker snel doorhakken op ze en doe ik nog veel damage ook.

Maar ik bedoel ook meer tegen zo'n Rom of the One Reborn bijvoorbeeld. Dan heb ik echt geen flauw idee welk element goed is tegen ze (behalve dan dat ik nu dus weet dat Rom het niet zo op bolt heeft :D).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:00:
spoiler:
Overigens gebruikte ik geen dodge bij die aanvallen met de ballen uit de lucht die hij in de tweede fase doet. Ik kon de aanval goed herkennen door op te letten wanneer hij zijn hoofd omhoog/naar achteren doet en dan weer terug naar de grond brengt. Vanaf dat moment ging ik dan rennen en werd dan eigenlijk nooit geraakt door de ballen uit de lucht. Wel interessant wat je zegt over de audio, daar heb ik helemaal niet opgelet. Heb gewoon geprobeerd hem altijd zo goed mogelijk in beeld te houden.
spoiler:
Ja klopt, maar in het begin was ik nog erg voorzichtig en aftastend naar de minion spiders waardoor ik vaak net wat te laat was om te beginnen met rennen, dan moest ik dodgen. Op een gegeven moment had ik door dat de beste manier om de minions af te maken juist was er omheen rennen en ze van achter/zijkant aan te vallen, waardoor ik buiten korte pauzes om op adem te komen (wat gelukkig heel snel gaat in deze game) of wanneer ik even een spin plat sloeg sowieso continu aan het rennen was. Dat samen met dat ik op een gegeven moment hoorde wanneer die ballen kwamen was genoeg dat ik inderdaad ook gewoon rende en nooit geraakt werd. Dodge rollen gaat meestal ook goed, maar een enkele keer raakte zo'n bal me net aan het einde van een rol en dan kon je niet snel genoeg opnieuw rollen om de volgende te ontwijken.

En ja ik vind die spoiler blokken zelf wel fijn... Vind het wel leuk om het topic te volgen, maar ook om zelf uit te vissen hoe ik de gevechten kan winnen. Als ik dus specifieke tactieken bespreek zoals hierboven dan spoilertag ik ze ook maar voor anderen. Moest me ook al inhouden om niet ongevraagd advies te gaan geven (zoals hierboven bij die gunner in de toren :P)

De dungeons heb ik totaal nog niet naar gekeken eigenlijk... dat zijn die chalice dingen op andere pad van waar de doll meestal zit toch? Zo maar eens checken anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Finraziel schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:35:
spoiler:
Ja klopt, maar in het begin was ik nog erg voorzichtig en aftastend naar de minion spiders waardoor ik vaak net wat te laat was om te beginnen met rennen, dan moest ik dodgen. Op een gegeven moment had ik door dat de beste manier om de minions af te maken juist was er omheen rennen en ze van achter/zijkant aan te vallen, waardoor ik buiten korte pauzes om op adem te komen (wat gelukkig heel snel gaat in deze game) of wanneer ik even een spin plat sloeg sowieso continu aan het rennen was. Dat samen met dat ik op een gegeven moment hoorde wanneer die ballen kwamen was genoeg dat ik inderdaad ook gewoon rende en nooit geraakt werd. Dodge rollen gaat meestal ook goed, maar een enkele keer raakte zo'n bal me net aan het einde van een rol en dan kon je niet snel genoeg opnieuw rollen om de volgende te ontwijken.
Zo zie je maar, er zijn meerdere tactieken om een boss te verslaan. Ik heb die minions bijvoorbeeld bijna volledig links laten liggen. Als die uiteindelijk maar neergaat toch!
En ja ik vind die spoiler blokken zelf wel fijn... Vind het wel leuk om het topic te volgen, maar ook om zelf uit te vissen hoe ik de gevechten kan winnen. Als ik dus specifieke tactieken bespreek zoals hierboven dan spoilertag ik ze ook maar voor anderen. Moest me ook al inhouden om niet ongevraagd advies te gaan geven (zoals hierboven bij die gunner in de toren :P)
Dat snap ik hoor. Ik zou het ook niet leuk vinden om van tevoren teveel over tactieken tegen bepaalde vijanden en hele analyses daarover te lezen. Dan houden we het wat mij betreft zo.
De dungeons heb ik totaal nog niet naar gekeken eigenlijk... dat zijn die chalice dingen op andere pad van waar de doll meestal zit toch? Zo maar eens checken anders...
Dat zijn inderdaad die grafstenen die langs het andere pad staan en ik moet zeggen dat ze best interessant zijn hoor. Er zijn leuke dingen te vinden en je kan je er opmaken voor een aantal mooie gevechten. Ik heb gisteravond de tweede doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:43:
[...]

Zo zie je maar, er zijn meerdere tactieken om een boss te verslaan. Ik heb die minions bijvoorbeeld bijna volledig links laten liggen. Als die uiteindelijk maar neergaat toch!
Had ik ook een keer geprobeerd, maar aangezien hij als hij respawnt weer een nieuwe groep summont en de oude blijven staan was ik bang dat het er te veel zouden worden en ze me zouden omsingelen. Uiteindelijk achteraf met de Tronitus ging hij zo hard neer dat ik als ik hem nog eens zou doen denk ik inderdaad recht op hem af zou rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Net weer een poging of 10 op Amelia gedaan. Ik denk dat ik maar voor een coop ga.Ik vind het ploeteren op de tussenstukken erg gaaf, maar na 10 uur ploeteren op een baas ben ik er wel een beetje klaar mee.

Werd net - voordat ik het een laatste keer wilde proberen - nog ineens gedood door Een onbekend wezen. Er volgde een cutscene, en toen werd ik ineens wakker op een nieuwe plek! Morgen daar eerst maar eens rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Zo, Micolash is ook neer. Wat een *** bossfight zeg.

spoiler:
Als je hem eenmaal in één van de gevechtsruimtes hebt dan is het helemaal niet zo moeilijk, maar ik had in die stukken daarvoor het gevoel alsof ik tikkertje aan het spelen was 🤣, wat irritant zeg! Een boss die voor je wegrent, hoe verzin je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik geloof dat ik die 3e phase van BSB wel vervelend begin te vinden :P Die slowpoison bouwt snel op en als hij mij raakt, dan heb ik niet eens de tijd om een antidote in te nemen want dan ben ik al morsdood.

Nu zijn mijn blood vials op en kan ik weer gaan farmen om die dingen weer op peil te krijgen. :/ In principe moet level 23 wel genoeg zijn om BSB neer te krijgen maar die 3e phase is zogezegd vervelend. Ik kan Alfred wel summonen maar dat gaat een beetje tegen mijn principe in.

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 10-04-2019 07:59 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
TTHEEBO1 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:20:
Net weer een poging of 10 op Amelia gedaan. Ik denk dat ik maar voor een coop ga.Ik vind het ploeteren op de tussenstukken erg gaaf, maar na 10 uur ploeteren op een baas ben ik er wel een beetje klaar mee.

Werd net - voordat ik het een laatste keer wilde proberen - nog ineens gedood door Een onbekend wezen. Er volgde een cutscene, en toen werd ik ineens wakker op een nieuwe plek! Morgen daar eerst maar eens rondkijken.
Ik had met Vicar Amelia ook heel veel moeite. Die kreeg ik in mijn eentje gewoon niet neer. Toen heb ik besloten om een Old Hunter op te roepen en toen was het echt een eitje.

Check een oude post van mij waarin het filmpje staat waarin ik Vicar Amelia versla. Niet dat het een goed gevecht is en het een beetje cheesy op deze manier, maar mocht je er echt klaar mee zijn dat je daar vastzit dan zou je het wel op deze manier kunnen proberen:

https://gathering.tweaker...message/52325805#52325805

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
vhal schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:58:
Ik geloof dat ik die 3e phase van BSB wel vervelend begin te vinden :P Die slowpoison bouwt snel op en als hij mij raakt, dan heb ik niet eens de tijd om een antidote in te nemen want dan ben ik al morsdood.

Nu zijn mijn blood vials op en kan ik weer gaan farmen om die dingen weer op peil te krijgen. :/ In principe moet level 23 wel genoeg zijn om BSB neer te krijgen maar die 3e phase is zogezegd vervelend. Ik kan Alfred wel summonen maar dat gaat een beetje tegen mijn principe in.
Op welk level zit je wapen momenteel? Vooral in het begin van de game heeft het upgraden van je wapen een veel (veel!) groter effect dan je stats. Met een +3 of zelfs +4 wapen moet het vrij goed te doen zijn, met een +1 of +2 wapen duurt de fight gewoon erg lang en wordt de poison dus ook gevaarlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Voxalizer schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:41:
[...]
Op welk level zit je wapen momenteel? Vooral in het begin van de game heeft het upgraden van je wapen een veel (veel!) groter effect dan je stats. Met een +3 of zelfs +4 wapen moet het vrij goed te doen zijn, met een +1 of +2 wapen duurt de fight gewoon erg lang en wordt de poison dus ook gevaarlijker.
Uhm...dat is een goede vraag 8)7 Het zou zomaar eens kunnen zijn dat ik mij daar nog niet in heb verdiept :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
dvd-linden schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:17:
[...]

Ik had met Vicar Amelia ook heel veel moeite. Die kreeg ik in mijn eentje gewoon niet neer. Toen heb ik besloten om een Old Hunter op te roepen en toen was het echt een eitje.

Check een oude post van mij waarin het filmpje staat waarin ik Vicar Amelia versla. Niet dat het een goed gevecht is en het een beetje cheesy op deze manier, maar mocht je er echt klaar mee zijn dat je daar vastzit dan zou je het wel op deze manier kunnen proberen:

https://gathering.tweaker...message/52325805#52325805
Thanks! Ik ga het dan eerst maar eens met Henriette proberen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Ff een vraagje:

Nu ik Micolash heb verslagen ga ik eerst Nightmare of Mensis nog even verder verkennen, maar ik vroeg me of of het daarna slim is om richting de DLC te gaan. Ik las namelijk dat de DLC in NG+ een stuk moeilijker is en het sowieso niet verstandig is om er na Vicar Amelia meteen in te duiken.

Dus aan de doorgewinterde spelers, raden jullie het aan om eerst de DLC in te duiken of zal ik de game eerst afronden?

spoiler:
Hoe zit het trouwens met de verschillende eindes? Kan je dit vanuit een savegame doen of moet je dan echt NG+, NG++ en NG+++ spelen? En als je de game hebt uitgespeeld, ga je dan meteen naar NG+?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
dvd-linden schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:38:
Ff een vraagje:

Nu ik Micolash heb verslagen ga ik eerst Nightmare of Mensis nog even verder verkennen, maar ik vroeg me of of het daarna slim is om richting de DLC te gaan. Ik las namelijk dat de DLC in NG+ een stuk moeilijker is en het sowieso niet verstandig is om er na Vicar Amelia meteen in te duiken.

Dus aan de doorgewinterde spelers, raden jullie het aan om eerst de DLC in te duiken of zal ik de game eerst afronden?

spoiler:
Hoe zit het trouwens met de verschillende eindes? Kan je dit vanuit een savegame doen of moet je dan echt NG+, NG++ en NG+++ spelen? En als je de game hebt uitgespeeld, ga je dan meteen naar NG+?
Je gaat meteen na de aftiteling door naar NG+, dus het is zeker aan te raden om de DLC te doen voordat je met de laatste boss begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
  • Laatst online: 18-09 21:13
Ok, best ernstig dit. Na het lezen van veel actieve posts hier het spel weer eens aangeslingerd en een rondje Yarnham gelopen tot cleric beast. Routers etc wist ik nog uit mijn hoofd uiteraard, maar ik heb nu al 4 pogingen gedaan en krijg em gewoon niet neer....haha omg fail van mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou lekker een kijkje nemen in de DLC, daar ben je ver genoeg voor :)
In ng+ wordt ie inderdaad een heel stuk pittiger.
dvd-linden schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:38:
spoiler:
Na het verslaan van
spoiler:
Mergo's Wet Nurse

je save up usb opslaan en je kunt alle 3 de eindes halen.
Mits je
spoiler:
3 van de 4 umbilical cords in je bezit hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Nou, eerste twee chalice dungeons gedaan (Pthumerian en central Pthumerian?) maar pfff... het lijkt wel een andere game. Wat een ongelooflijk saaie bedoeling. Zo goed als geen uitdaging, maar het duurt wel pokke lang in continu dezelfde gangetjes en kamers En nauwelijks iets interessants gevonden volgens mij (voornamelijk materials om meer chalice dungeons te doen). Zelfs de bosses waren snoozefests. Heb iets betere bloodgems gevonden, maar niks om echt over naar huis te schrijven.
Is het echt de moeite waard om hier doorheen te worstelen? Wordt het beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Haha, Vicar nu in 1 poging neer met Henriette. Twijfel of ik nu voor Mn eerste Charlice dungeon moet gaan, of dat ik lekker doorga exploren.

Kan wel zeggen dat ik eindelijk de lof en liefde voor Bloodborne snap. Wat een game!

Denk wel dat ik moet concluderen dat Sekiro wellicht net een stapje te ver is voor mij, zonder coop mogelijkheden.

Dark Souls 3 gaat er echter zeker wel komen 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:50:
De opzet van alle dungeons is vrijwel hetzelfde, wat dat betreft verandert er niet veel.
Wel is het zo dat de écht goede gems in de latere (custom) dungeons te vinden zijn.
Ook qua baasjes wordt het in de latere dungeons nog wel wat uitdagender ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

BSB eindelijk neer *O*

Kan uiteraard sneller, efficienter, mooier maar man man man, wat was het even met dichtgeknepen billen zitten in phase 3 toen hij mij even goed te pakken had :X

Vraag is echter...wat nu ? :+

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 10-04-2019 21:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
vhal schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:53:
BSB eindelijk neer *O*

[YouTube: Bloodborne™_Blood Starved Beast]

Kan uiteraard sneller, efficienter, mooier maar man man man, wat was het even met dichtgeknepen billen zitten in phase 3 toen hij mij even goed te pakken had :X

Vraag is echter...wat nu ? :+
Nice, gefeliciteerd :)

Maar voor de zekerheid, je weet dat je linker trigger en shoulderbutton ook wat doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:19
Ik kan me nog herinneren dat ik enorme moeite had met de chalice boss
spoiler:
Watchdog of the Old Lords
. Maar dat kwam volgens mij omdat de levensbalk was gehalveerd in die dungeon en zijn aanvallen heel moeilijk te timen waren. Volgens mij had ik daar hulp bij nodig om hem te verslaan. Voor de rest had ik in de chalice dungeons eerder last van valstrikken en nonnen met hun kerkbellen en spinnen dan dat ik moeite had met bosses.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Finraziel schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:02:
[...]

Nice, gefeliciteerd :)

Maar voor de zekerheid, je weet dat je linker trigger en shoulderbutton ook wat doen? :+
Denk het wel.....geloof ik....ben niet zo'n held :+
Nou ja, die gunparry kreeg ik niet echt onder de knie bij BSB, dan maar dodge + R1 spam :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
@Voxalizer & @dvdkiwi Thanks voor het advies. Ik ga nog even wat verder rondlopen in Nightmare of Mensis (gisteren maar heel even kunnen spelen door het voetbal in de avond) en dan probeer ik die DLC wel in te duiken. (Als ik er zelf achter ga komen hoe ik daaraan moet beginnen haha.) Ben ik trouwens niet overpowered voor de eindbaas als ik heel de DLC heb doorlopen?

Ik zal trouwens voor dat laatste gevecht mijn save inderdaad opslaan op een usb.
spoiler:
Heb alleen geen idee of ik die umbilical cords heb. Zal dat wel eens even checken.
Finraziel schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:50:
Nou, eerste twee chalice dungeons gedaan (Pthumerian en central Pthumerian?) maar pfff... het lijkt wel een andere game. Wat een ongelooflijk saaie bedoeling. Zo goed als geen uitdaging, maar het duurt wel pokke lang in continu dezelfde gangetjes en kamers En nauwelijks iets interessants gevonden volgens mij (voornamelijk materials om meer chalice dungeons te doen). Zelfs de bosses waren snoozefests. Heb iets betere bloodgems gevonden, maar niks om echt over naar huis te schrijven.
Ik herken me wel enigszins in wat je zegt, maar misschien is twee van die Chalice Dungeons achter elkaar spelen ook wat veel van het goede? Ik heb eerst de eerste gedaan, toen weer een tijdje de storyline, toen de tweede en aan de derde moet ik nog beginnen. De bossfights (niet allemaal) vond ik wel vet trouwens. Had je geen moeite met die Pthumerian Descendant? Vond dat qua design en fighting skills wel echt een toffe boss.

Overigens denk ik ook dat die Chalice Dungeons interessanter kunnen zijn als je de random gegenereerde versie ervan speelt en dan ook nog eens in co-op. Dan zullen ze vast interessanter en leuker zijn.
TTHEEBO1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:08:
Haha, Vicar nu in 1 poging neer met Henriette. Twijfel of ik nu voor Mn eerste Charlice dungeon moet gaan, of dat ik lekker doorga exploren.

Kan wel zeggen dat ik eindelijk de lof en liefde voor Bloodborne snap. Wat een game!

Denk wel dat ik moet concluderen dat Sekiro wellicht net een stapje te ver is voor mij, zonder coop mogelijkheden.

Dark Souls 3 gaat er echter zeker wel komen 😊
Lekker bezig! Soms zie je dat route A misschien niet de weg is, maar dat het dan via route B wel makkelijk gaat. Dat is ook wel het leuke en interessante aan deze game. Mijn doel is nu dus om Vicar Amelia in een NG+ nog een keer alleen te verslaan. Dat is namelijk de enige boss die ik tot nu toe samen met een old hunter heb verslagen.

Ik ben er trouwens ook vrij zeker van dat ik Dark Souls 3: GOTY en Sekiro nog wel ga spelen hier. In welke volgorde weet ik nog niet. En denk dat ik na Bloodborne ook wel ff een ander genre ga spelen. Maar dat ze er komen is wel vrij zeker. Leuk juist, die uitdaging!
vhal schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:29:
[...]

Nou ja, die gunparry kreeg ik niet echt onder de knie bij BSB, dan maar dodge + R1 spam :P
Netjes hoe je vrijwel alles naar links dodged en dan op de juiste momenten de aanval zoekt. Maar via parry (vooral in het begin) kan je flink damage doen waardoor het gevecht ook een stuk sneller gaat. Nou heb ik hem ook pas één keer verslagen en had daar ook meer dan genoeg tijd voor nodig, daar niet van hoor 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:37:
Ik herken me wel enigszins in wat je zegt, maar misschien is twee van die Chalice Dungeons achter elkaar spelen ook wat veel van het goede? Ik heb eerst de eerste gedaan, toen weer een tijdje de storyline, toen de tweede en aan de derde moet ik nog beginnen. De bossfights (niet allemaal) vond ik wel vet trouwens. Had je geen moeite met die Pthumerian Descendant? Vond dat qua design en fighting skills wel echt een toffe boss.

Overigens denk ik ook dat die Chalice Dungeons interessanter kunnen zijn als je de random gegenereerde versie ervan speelt en dan ook nog eens in co-op. Dan zullen ze vast interessanter en leuker zijn.
Ja misschien inderdaad gewoon af en toe tussendoor eentje doen, het zal inderdaad ook wel deels komen door ze achter mekaar te doen, en het feit dat ik al wat verder in het spel zit ipv meteen na bsb er in gedoken te zijn (realiseerde me toen nog niet dat dat vanaf toen al kon).

Die descendant was wel ok, maar vond hem nog vrij makkelijk te ontwijken en dan een paar klappen te geven. Heb alle zes de bosses van de eerste twee chalice runs in één keer gehaald en waar de eerste paar bosses die ik in één keer haalde me als een echte badass deden voelen heb ik nu het idee dat ze gewoon te makkelijk zijn, of te weinig afwisseling... Het trucje eenmaal door en ineens zijn alle bosses te verslaan zeg maar. Maar ongetwijfeld wordt ik straks nog wel keihard op mijn plaats gezet door een komende boss :+
vhal schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:29:
[...]

Ik doelde naast parry ook op de transform van je wapen, ik speel zelf bijna de hele tijd met de axe in halberd vorm, heerlijk die range! En spin to win met de charge attack O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Mergo's Wet Nurse is ook geschiedenis. Niet een al te moeilijk gevecht, had twee pogingen nodig. Het deed me nogal denken aan dat gevecht op de brug in Sekiro dat je voor de release van de game steeds in de gameplayvideo's zag. Alleen dan de donkere versie ervan zeg maar. Wel opvallend dat de latere bazen tot nu toe een stuk makkelijker zijn dan de bazen in het begin, althans dat is mijn ervaring.

Maar goed, in principe nu bijna klaar met de game dus. Ga eerst nog opzoek naar de ingang voor de DLC. Ben heel benieuwd of ik die zelf gevonden krijg en hoe die DLC gaat zijn. Zal wel mijn savegame even opslaan op usb voor het geval dat.

spoiler:
Ik heb trouwens even gekeken en heb twee van die umbilical cords. De tweede kreeg ik na het gevecht tegen Mergo, waar ik die eerste vandaan heb mag Joost weten :D
Finraziel schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:42:
Die descendant was wel ok, maar vond hem nog vrij makkelijk te ontwijken en dan een paar klappen te geven.
Vond je die boemerangaanval die hij/zij steeds deed niet zwaar irritant? Die deed ook echt veel damage bij me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvd-linden schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:26:
spoiler:
Ik heb trouwens even gekeken en heb twee van die umbilical cords. De tweede kreeg ik na het gevecht tegen Mergo, waar ik die eerste vandaan heb mag Joost weten :D
Hier haal je ze vandaan:
spoiler:
1. Mergo's Wet Nurse (onmisbaar)
2. The Abandoned Workshop (onmisbaar, wel even de workshop zoeken)
3. Arianna (onder Cathedral Ward; missable)
4. Iosefka (Haar doodmaken op de tafel in Iosefka's Clinic; missable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
dvdkiwi schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:35:
[...]

Hier haal je ze vandaan:
spoiler:
1. Mergo's Wet Nurse (onmisbaar)
2. The Abandoned Workshop (onmisbaar, wel even de workshop zoeken)
3. Arianna (onder Cathedral Ward; missable)
4. Iosefka (Haar doodmaken op de tafel in Iosefka's Clinic; missable)
Thanks! Dan denk ik dat ik de eerste twee wel zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:26:
Vond je die boemerangaanval die hij/zij steeds deed niet zwaar irritant? Die deed ook echt veel damage bij me.
Die raakte me wel een paar keer, maar die deed ie niet heel veel. Misschien een kwestie van niet in zijn optimum range voor die attack zitten. Of ver genoeg weg als je even op adem staat te komen, of meteen in melee range duiken.

Ik moet zeggen wat me ook heel erg aan het helpen geweest is denk ik is leren om snel tussen target lock aan en uit te schakelen. Afstand creëren is een stuk makkelijker zonder target lock.

Maar goed, aangezien ik hem dus maar een keer bevochten heb weet ik het ook niet zo precies... maybe I just got lucky :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Finraziel schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:36:
[...]

Die raakte me wel een paar keer, maar die deed ie niet heel veel. Misschien een kwestie van niet in zijn optimum range voor die attack zitten. Of ver genoeg weg als je even op adem staat te komen, of meteen in melee range duiken.

Ik moet zeggen wat me ook heel erg aan het helpen geweest is denk ik is leren om snel tussen target lock aan en uit te schakelen. Afstand creëren is een stuk makkelijker zonder target lock.

Maar goed, aangezien ik hem dus maar een keer bevochten heb weet ik het ook niet zo precies... maybe I just got lucky :P
Die deed hij bij mij in de tweede fase wel echt vaak. Nou had ik het geluk dat ik met een Old Hunter op pad was, dus daardoor was het niet heel moeilijk. Maar de keren dat hij die aanval bij mij deed, deed het ook meteen een hele hoop damage. Nou kan het zijn wat jij zegt: dat ik misschien in steeds in zijn optimale range voor die attack stond.

Gisteravond nog een stukje gespeeld en ben in Upper Cathedral Ward aanbeland. Daarvoor nog wel even de kerk van Vicar Amelia ingegaan en daar trof ik het volgende aan:

spoiler:
Eileen the Crow stond me daar ineens op te wachten. Ik heb haar verslagen, maar heb geen flauw idee waarom ze daar ineens stond. Is er iemand die me hier iets meer over kan vertellen? Hoe zit het precies met haar verhaallijn en heb ik nu dingen gemist nu ik haar verslagen heb?

Helemaal in het begin van de game kom je haar al tegen in Yharnam toch? Kan je haar dan ook te vriend houden? Ik denk dat ik haar destijds aangevallen heb, vervolgens links heb laten liggen omdat ze veel te sterk was en dat dat de reden is dat ze me nu meteen vijandig begroette. Zou hier wel graag meer over willen weten en vooral of ik nu dingen gemist heb. Er zitten voor mijn gevoel ook zoveel secrets in de game. Na het uitspelen van de game ga ik maar eens wat filmpjes van VaatiVidya checken.

Nu eerst even verder met Upper Cathedral Ward.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waar je haar nu tegengekomen bent is wel op het einde van haar questline.
Heb je aan het eind de
spoiler:
Crow Hunter badge
gekregen?
Zo nee, dan had je het andere einde van haar quest moeten hebben waar
spoiler:
er een hunter in de kerk staat en Eileen bij de deur halfdood op de grond ligt. Als je daar met haar praat en de hunter dood maakt krijg je daarna van haar de Crow Hunter badge. Dan had je haar in het begin van de game inderdaad te vriend moeten houden

Voor het complete verhaal zou ik inderdaad een VaatiVidya video bekijken; niemand die het zo mooi en uitgebreid kan uitleggen als hij.

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 12-04-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
dvdkiwi schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:22:
Waar je haar nu tegengekomen bent is wel op het einde van haar questline.
Heb je aan het eind de
spoiler:
Crow Hunter badge
gekregen?
Zo nee, dan had je het andere einde van haar quest moeten hebben waar
spoiler:
er een hunter in de kerk staat en Eileen bij de deur halfdood op de grond ligt. Als je daar met haar praat en de hunter dood maakt krijg je daarna van haar de Crow Hunter badge. Dan had je haar in het begin van de game inderdaad te vriend moeten houden

Voor het complete verhaal zou ik inderdaad een VaatiVidya video bekijken; niemand die het zo mooi en uitgebreid kan uitleggen als hij.
Die heb ik inderdaad gekregen. Kan je daar ook nog iets mee of is dat enkel en alleen een collectible?

Thanks in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pingewin
  • Laatst online: 18-09 10:29
Het unlocked bepaalde items in de shop, zodat je haar gear kunt kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
Finraziel schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:42:
Maar ongetwijfeld wordt ik straks nog wel keihard op mijn plaats gezet door een komende boss :+
Yup, there it is... One Reborn... OMFG :X :? 7(8)7
En grappige is dat ik dan online lees dat mensen dat een makkelijke boss vinden maar weer heel veel moeite met Amelia hadden. Toch wel bijzonder hoe verschillende bosses zo verschillend in moeilijkheidsgraad kunnen zijn voor verschillende mensen.
Anyway, morgen maar verder proberen... gaat vast lukken, ik had volgens mij al een beetje door hoe en wat, maar begon me te frusten dus dat is een goed moment om even te kappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Ik ben ook weer een stuk verder. Eerste chalice dungeon afgerond zonder al teveel moeite en toen de forbidden woods ingetrokken. Na 45 min hakken en zagen liep ik nietsvermoedend met 25k echoes de boss area in. Paniek natuurlijk, en zoals het hoort wordt dat keihard afgestraft. Morgen daar maar eens in vastbijten.

Ik ben bang dat ik me wel een beetje laat verpesten door deze game. De uitdaging is verslavend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Gisteravond Celestial Emissary neergehaald. In één poging klaar, dus dan weet je eigenlijk genoeg. Misschien wel de makkelijkste boss tot nu toe samen met the Witch.

Toen een stukje doorgelopen en wie trof ik daar aan: Ebrietas, Daughter of the Cosmos. Eindelijk weer een boss die een flinke portie uitdaging biedt. Gisteravond best een aantal keer geprobeerd, maar nog niet neer kunnen halen. Al had ik op een gegeven moment wel door hoe ik (vrijwel) al haar attacks kon dodgen. Dus ik verwacht dat ik wel weet hoe ik het aan moet pakken. Nu nog even goed uitvoeren. Tof gevecht in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Net bij Rom aangekomen. 1e keer had ik m bijna neer. Keren daarna kwam ik ongeveer tot de helft, maar die arcane regen hit me vrij hard elke keer (en af en toe word ik door zo’n gare minion gehit). Verwacht ik morgen wel neer te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
TTHEEBO1 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 21:58:
Net bij Rom aangekomen. 1e keer had ik m bijna neer. Keren daarna kwam ik ongeveer tot de helft, maar die arcane regen hit me vrij hard elke keer (en af en toe word ik door zo’n gare minion gehit). Verwacht ik morgen wel neer te krijgen.
Hoe ging Shadow of Yharnam? En heb je Rom ondertussen al neer?

Ik heb gisteren Ebrietas verslagen *O*. Voor mij absoluut de moeilijkste bossfight tot nu toe. Ik denk dat ik zo’n 40-50 pogingen heb moeten ondernemen totdat ik eindelijk de verlossende genadeklap kon geven. Heb ook geen flauw idee hoeveel blood vials ik nog over heb (had er zo’n 250, maar het zou me niks verbazen als er nog maar zo’n 100 van over zijn).

Ik moest en zou hem op een gegeven moment van mezelf verslaan met deze wapens, m’n huidige level en zonder hulp van een npc hunter. (Ben level 74 en heb een level 9 Axe.) Misschien stomme koppigheid, want ik denk te weten waar ik een Blood Rock kan vinden en met een level 10 Axe en een leveltje of 10 erbij had ik hem waarschijnlijk wel eerder neergekregen. En ja, ik heb wel een paar keer op het punt gestaan om dat toch eerst even te gaan doen. Het ding is echter, dat zijn aanvallen vrij goed te lezen zijn en ik op een gegeven moment eigenlijk wel wist wat ik moest doen bij welke aanval. En daarom vond ik dat ik hem van mezelf zo moest verslaan. Uiteindelijk dus gelukt en toen ging er wel ff een vuistje de lucht in 😁. Echt een heerlijk gevoel!

Nu toch eens achter die Blood Rock aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
dvd-linden schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:08:
[...]

Hoe ging Shadow of Yharnam? En heb je Rom ondertussen al neer?

Ik heb gisteren Ebrietas verslagen *O*. Voor mij absoluut de moeilijkste bossfight tot nu toe. Ik denk dat ik zo’n 40-50 pogingen heb moeten ondernemen totdat ik eindelijk de verlossende genadeklap kon geven. Heb ook geen flauw idee hoeveel blood vials ik nog over heb (had er zo’n 250, maar het zou me niks verbazen als er nog maar zo’n 100 van over zijn).

Ik moest en zou hem op een gegeven moment van mezelf verslaan met deze wapens, m’n huidige level en zonder hulp van een npc hunter. (Ben level 74 en heb een level 9 Axe.) Misschien stomme koppigheid, want ik denk te weten waar ik een Blood Rock kan vinden en met een level 10 Axe en een leveltje of 10 erbij had ik hem waarschijnlijk wel eerder neergekregen. En ja, ik heb wel een paar keer op het punt gestaan om dat toch eerst even te gaan doen. Het ding is echter, dat zijn aanvallen vrij goed te lezen zijn en ik op een gegeven moment eigenlijk wel wist wat ik moest doen bij welke aanval. En daarom vond ik dat ik hem van mezelf zo moest verslaan. Uiteindelijk dus gelukt en toen ging er wel ff een vuistje de lucht in 😁. Echt een heerlijk gevoel!

Nu toch eens achter die Blood Rock aan.
Chapeau! Goed werk. Je hebt meer geduld dan ik.

Shadow ging vrij soepel, 1 voor 1 kiten en veel geduld. Rom ga ik vanavond nogmaals proberen. Gaat hoe dan ook neer. Met of zonder hulp (heb me voorgenomen om later iig alles nog een keer solo te doen)

Heb trouwens al heel lang geen nieuw wapen meer gevonden (ook niks te koop). Doe dus nu vrijwel alles met Ludwigs blade. Kan ik die axe nog ergens krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Pfffff. Dit zou wel eens het punt kunnen zijn waarop ik hulp van hier ga inschakelen. Wat een f*cking kreng is die Rom. Controller door het beeldscherm momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ugh... Wat een ongelofeloos irritante area is Nightmare of Mensis zeg... En de boss er bij al net zo. Heb ik eindelijk door hoe ik hem kan corneren, gaat hij instantkill spells casten die niet eens stoppen als ik een halberd door hem heen steek en die ook niet betrouwbaar te ontwijken lijken (die eerdere hunter die die spell gebruikte, vlak voor Rom, had tenminste het fatsoen om dr concentratie te verliezen als ik dr sloeg terwijl ze aan het channelen was).
Morgen nog maar eens proberen, momenteel krijg ik nogal een pesthekel aan het spel door deze area en boss.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
TTHEEBO1 schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:51:
Pfffff. Dit zou wel eens het punt kunnen zijn waarop ik hulp van hier ga inschakelen. Wat een f*cking kreng is die Rom. Controller door het beeldscherm momentje.
Ik heb over Rom ook best lang gedaan. Ben er ook meerdere keren weggegaan om eerst even ergens anders door te spelen voordat ik weer terugging. Achteraf gezien was dat niet nodig nu ik weet hoe ik hem verslagen heb. Het belangrijkste is dat je vanaf fase 2 zijn aanvallen heel goed in de gaten houdt. Ik zal later vandaag even mijn gevecht met hem uploaden, misschien dat je daar wat aan hebt. Houdt in ieder geval vol!

Heb je het trouwens al geprobeerd met de hulp van een npc hunter?

Die Axe die ik gebruik kan je volgens mij gewoon bij de Bath Messengers in de dream kopen. Heb dat altijd wel een fijn wapen gevonden. Redelijk snel in de korte stand en doet behoorlijk wat damage. Toen ik de game ruim 1,5 jaar geleden speelde gebruikte ik hem vaker in de lange stand, maar tegenwoordig gebruik ik veel vaker de korte stand en probeer ik wat dichterbij mijn vijanden te komen.
Finraziel schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:26:
Ugh... Wat een ongelofeloos irritante area is Nightmare of Mensis zeg... En de boss er bij al net zo. Heb ik eindelijk door hoe ik hem kan corneren, gaat hij instantkill spells casten die niet eens stoppen als ik een halberd door hem heen steek en die ook niet betrouwbaar te ontwijken lijken (die eerdere hunter die die spell gebruikte, vlak voor Rom, had tenminste het fatsoen om dr concentratie te verliezen als ik dr sloeg terwijl ze aan het channelen was).
Morgen nog maar eens proberen, momenteel krijg ik nogal een pesthekel aan het spel door deze area en boss.
In het begin met al die frenzy attacks vond ik het ook een vervelende area. Achteraf gezien vond ik het eigenlijk best een toffe area. Een stuk toffer dan Nightmare Frontier, wat ik de minst boeiende area van de hele game vind. Die boss vond ik overigens easy peasy. Mijn tip: agressief spelen.

Ben nu zelf in Iosefka's Clinic geweest.
spoiler:
Heb daar mijn derde Third Umbilical Cord gevonden. Heb daar overigens ook Cainhurst Summons gevonden, dus nu alleen nog even de plek zien te vinden waar ik die moet gebruiken. Dan ga ik eerst even Cainhurst doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rom is niet zo ingewikkeld toch? Ze steekt vlak voor die aanvallen haar kop in de lucht of ze gaat op haar rug liggen. Daaraan kun je dus afleiden of ze die AoE attack of die arcane regen doet. Verder gewoon tussendoor meppen met een bolt wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
dvd-linden schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:48:
Die Axe die ik gebruik kan je volgens mij gewoon bij de Bath Messengers in de dream kopen. Heb dat altijd wel een fijn wapen gevonden. Redelijk snel in de korte stand en doet behoorlijk wat damage. Toen ik de game ruim 1,5 jaar geleden speelde gebruikte ik hem vaker in de lange stand, maar tegenwoordig gebruik ik veel vaker de korte stand en probeer ik wat dichterbij mijn vijanden te komen.

[...]

In het begin met al die frenzy attacks vond ik het ook een vervelende area. Achteraf gezien vond ik het eigenlijk best een toffe area. Een stuk toffer dan Nightmare Frontier, wat ik de minst boeiende area van de hele game vind. Die boss vond ik overigens easy peasy. Mijn tip: agressief spelen.
Soms ben je gewoon ook niet in de juiste frame of mind. Nu nog een keer geprobeerd en inderdaad heel makkelijk verslagen nu. Grootste wijziging in mijn tactiek daarbij is de axe in korte (niet getrickte) vorm gebruiken want ik was die ook bijna constant tricked (lang/halberd) aan het gebruiken. Dat vind ik nog steeds de fijnste stand om standaard mee rond te lopen want het geef je imho hele goede opties om te reageren op verrassingen en van veilige afstand te meppen bij vijanden waar je nog niet zo goed van weet wat ze doen, maar hij was te langzaam tegen... Mikolash? Ik vergeet de naam steeds, twijfel of dat nou correct is. Met de korte axe was het inderdaad een kwestie van hak, duik opzij om zijn slangen te ontwijken, hak hak, spring terug, 1 seconde stamina regeneraten en repeat... Hij probeerde die spell die me gisteren steeds de das om deed nu niet eens te gebruiken.

Ik heb Ludwig's nu in mijn weapon switch, maar vind die niet heel geweldig... Heb er een fire gem in geduwd en dan is hij handig tegen sommige beesjes die niet van vuur houden, maar mijn favoriete general purpose wapen blijft vooralsnog de axe <3

edit: Ugh, helaas vlak na die baas wordt de area alleen maar erger met frenzy onzin... waar het eerst gewoon irritant was wordt het nu absurd...

edit2: Ok, ondertussen wel geleerd hoe met die winter lanterns om te gaan (al blijven ze irritant en hoop ik er niet al te veel meer tegen te komen)... Was ook een optioneel pad (dacht ik al), maar ik krijg het niet voor elkaar om er dan voorbij te gaan omdat het te lastig is, dat weiger ik :P
spoiler:
waar je de lift naar beneden kunt nemen en halverwege er uit springen en dan dus al die winter lanterns tegenkomt... uiteindelijk waar je naar beneden kunt springen en dan 2 spiders en aan de overkant van een heel dun balkje een winter lantern een aantal keer dood gegaan voor ik maar dat stealth item gebruikte om heel rustig naar die winter lantern over te steken... eenmaal in range gaat die met een R2/R1/R2 combo van de tricked axe snel genoeg neer om net de frenzy bar niet te vullen

Ondertussen bij de top van de toren aangekomen (denk ik?) en kennis gemaakt met het lieve zustertje daar (even opgezocht wat een wet nurse eigenlijk is... denk terug aan dat gedrocht... *shudder*). Best wel weer een wat lastigere baas, maar ik begon wel enigszins door te krijgen hoe en wat, had dr nou op 40% health of zo vermoed ik... Alleen als je een foutje maakt instakillt ze je gewoon als het even tegen zit. In eerste instantie leek het praktisch onmogelijk om in de buurt te komen zonder gelijk neer gemaaid te worden...
spoiler:
maar de truc lijkt te zitten in net dicht genoeg bij te komen om een attack te baiten, wegspringen en dan direct terug rennen om in dr rug te gaan hakken

Maar man man man wat wens ik af en toe dat ik dit spel met mijn Xbox elite controller kon spelen :+
Ik begin ondertussen zowaar enige handigheid te krijgen in het indrukken van cirkel met mijn wijsvinger terwijl mijn duim de camera blijft besturen. Als ik de camera kon blijven besturen en met triggers achterop zou kunnen werken dan zou het spel op diverse plekken zoveel makkelijker worden...

[ Voor 34% gewijzigd door Finraziel op 15-04-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
@TTHEEBO1 Is het al gelukt met Rom? Ik had beloofd mijn video van mijn gevecht met hem nog te uploaden, dus bij deze. Misschien heb je er iets aan:

Finraziel schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:54:
Soms ben je gewoon ook niet in de juiste frame of mind. Nu nog een keer geprobeerd en inderdaad heel makkelijk verslagen nu. Grootste wijziging in mijn tactiek daarbij is de axe in korte (niet getrickte) vorm gebruiken want ik was die ook bijna constant tricked (lang/halberd) aan het gebruiken. Dat vind ik nog steeds de fijnste stand om standaard mee rond te lopen want het geef je imho hele goede opties om te reageren op verrassingen en van veilige afstand te meppen bij vijanden waar je nog niet zo goed van weet wat ze doen, maar hij was te langzaam tegen... Mikolash? Ik vergeet de naam steeds, twijfel of dat nou correct is. Met de korte axe was het inderdaad een kwestie van hak, duik opzij om zijn slangen te ontwijken, hak hak, spring terug, 1 seconde stamina regeneraten en repeat... Hij probeerde die spell die me gisteren steeds de das om deed nu niet eens te gebruiken.
Dat is inderdaad het ding bij Micolash. Het achter hem aan rennen vind ik zwaar irritant, de eerste fase is verder hartstikke simpel. De tweede fase kan een stuk lastiger zijn. Echter, als je hem agressief benadert dan is ook die fase niet moeilijk. Hij heeft bij mij wel één keer die spell geprobeerd te doen, maar gelukkig kon ik die toen ontwijken.
Ik heb Ludwig's nu in mijn weapon switch, maar vind die niet heel geweldig... Heb er een fire gem in geduwd en dan is hij handig tegen sommige beesjes die niet van vuur houden, maar mijn favoriete general purpose wapen blijft vooralsnog de axe <3
Ludwig's Holy Blade bedoel je neem ik aan? Ik vind dat tegen bepaalde vijanden echt een ideaal wapen. De vuur damage die die bij mij ook doet en de snelheid van het wapen vind ik af en toe echt super.
edit: Ugh, helaas vlak na die baas wordt de area alleen maar erger met frenzy onzin... waar het eerst gewoon irritant was wordt het nu absurd...

edit2: Ok, ondertussen wel geleerd hoe met die winter lanterns om te gaan (al blijven ze irritant en hoop ik er niet al te veel meer tegen te komen)... Was ook een optioneel pad (dacht ik al), maar ik krijg het niet voor elkaar om er dan voorbij te gaan omdat het te lastig is, dat weiger ik :P
spoiler:
waar je de lift naar beneden kunt nemen en halverwege er uit springen en dan dus al die winter lanterns tegenkomt... uiteindelijk waar je naar beneden kunt springen en dan 2 spiders en aan de overkant van een heel dun balkje een winter lantern een aantal keer dood gegaan voor ik maar dat stealth item gebruikte om heel rustig naar die winter lantern over te steken... eenmaal in range gaat die met een R2/R1/R2 combo van de tricked axe snel genoeg neer om net de frenzy bar niet te vullen

Ondertussen bij de top van de toren aangekomen (denk ik?) en kennis gemaakt met het lieve zustertje daar (even opgezocht wat een wet nurse eigenlijk is... denk terug aan dat gedrocht... *shudder*). Best wel weer een wat lastigere baas, maar ik begon wel enigszins door te krijgen hoe en wat, had dr nou op 40% health of zo vermoed ik... Alleen als je een foutje maakt instakillt ze je gewoon als het even tegen zit. In eerste instantie leek het praktisch onmogelijk om in de buurt te komen zonder gelijk neer gemaaid te worden...
spoiler:
maar de truc lijkt te zitten in net dicht genoeg bij te komen om een attack te baiten, wegspringen en dan direct terug rennen om in dr rug te gaan hakken
Ik snapte je edit in eerste instantie al niet zo goed. Maar jij bent dus kennelijk na het gevecht met Micolash dat pad opgegaan, waar ik nog speciaal terug heb moeten gaan naar Nightmare of Mensis om dat pad te bewandelen. Nu snap ik je edit wel en ja, die frenzy damage is zwaar irritant daar met die Winter Lanterns. En je moet er ook zeker voor zorgen dat ze je niet te pakken krijgen, zoals ik een paar keer heb ervaren 8)7. Heb je wel het hele belangrijke item daar gevonden? En ook de hendel overgehaald?

Mergo is niet zo heel moeilijk hoor. Gewoon goed opletten als het donker wordt. Verder kan je haar attacks allemaal redelijk makkelijk ontwijken en op de juiste momenten toeslaan. Toevallig is dat een gevecht wat ik wel met de lange versie van mijn Axe heb aangepakt.
Maar man man man wat wens ik af en toe dat ik dit spel met mijn Xbox elite controller kon spelen :+
Ik begin ondertussen zowaar enige handigheid te krijgen in het indrukken van cirkel met mijn wijsvinger terwijl mijn duim de camera blijft besturen. Als ik de camera kon blijven besturen en met triggers achterop zou kunnen werken dan zou het spel op diverse plekken zoveel makkelijker worden...
Ik heb nog nooit een Xbox elite controller in mijn handen gehad, dus daar kan ik niet goed over oordelen (nou heb ik relatief kleine handen, dus heb altijd het idee dat een Xbox controller bij mij juist niet zo goed in mijn handen ligt). Echter, zoals jij speelt met je wijsvinger op rondje lijkt me echt zwaar irritant haha. Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik switch liever snel met mijn duim waardoor ik betere controle blijven houden over de analoge sticks dan dat ik mijn hand in zo'n onnatuurlijke houding moet gaan houden. Je laatste optie zou natuurlijk de beste zijn!

Overigens zal ik mijn gevecht met Ebrietas ook nog posten. Niet omdat het nou zo'n geweldig gevecht is, maar meer omdat ik echt blij was toen ik die neer had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
[...]
Maar zoveel hoef je toch niet te bewegen met de camera, of gebruik je niet vaak lock-on? Ik heb eigenlijk altijd mijn duim op cirkel liggen en switch juist af en toe naar de rechter stick.
In een heel klein aantal gevallen is het handig om zonder lock-on te vechten maar ook daar blijft mijn duim op cirkel en draai ik de camera met kleine tikjes.

Overigens kun je tegen die Winter Lanterns ook goed die Ashen Hunter set gebruiken die je bij de insight vendor kan kopen na het killen van Djura (hunter bovenop de toren met die minigun in Old Yarnham). Scheelt een stuk frenzy buildup. in Forbidden Woods kun je ook nog een head item en een rune vinden voor nog ietsje meer Frenzy res.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Van de week kwam ik mijn eerste Brainsucker tegen...ik geloof dat ik een nieuwe 'meest irritante mob' heb gevonden :/

Strava

Pagina: 1 ... 60 ... 66 Laatste