Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:04:
[...]

Vindt wel cheap om zo iemand te killen. Je wacht toch eerst ff voordat die gast klaar is met enemies killen. Zo kan ik ook wel elke boss killen die is afgeleid door een andere speler. Sommige mensen hebben geen respect.
je haalt dingen door elkaar.

ik was degene die invaded werd en heb de invader dus gekilled na een gevecht van 5 minuten. het gevecht begon na een groet dus geen lame play involved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:53:
spoiler:
Heb gisteren Rom verslagen :). Nu ben ik ergens waar alle vijanden nog agressiever zijn. De maan is nu ook rood en dat onzichtbare monster is er ook steeds.
spoiler:
Ik ging na Rom direct naar Unseen Village, direct na de cutscene. Die Belmaidens kunnen idd erg irritant zijn, en die hunters zijn ook erg leuk!

Ik moet maar eens verder gaan... :)

De laatste keer dat ik speelde heb ik vier bazen verslagen... 8)
spoiler:
Shadows of Yarnham
Barkbeast Paarl
Three Witches
Rom, de dikke spin

De meeste moeite had ik eigenlijk met de eerste, maar na een stuk of 4 keer You Died lukte die ook wel. Irritante gankende mannetjes!
Ook de laatste viel me alles mee: 3e keer ging die neer. Misschien ben ik ook met lvl 60 iets te ver door gelevelled.

Maar gaaf en vooral intens spel! Ik moet altijd na spelen even tot rust komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SqueakyClean schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:12:
[...]

spoiler:
Ik ging na Rom direct naar Unseen Village, direct na de cutscene. Die Belmaidens kunnen idd erg irritant zijn, en die hunters zijn ook erg leuk!

Ik moet maar eens verder gaan... :)

De laatste keer dat ik speelde heb ik vier bazen verslagen... 8)
spoiler:
Shadows of Yarnham
Barkbeast Paarl
Three Witches
Rom, de dikke spin

De meeste moeite had ik eigenlijk met de eerste, maar na een stuk of 4 keer You Died lukte die ook wel. Irritante gankende mannetjes!
Ook de laatste viel me alles mee: 3e keer ging die neer. Misschien ben ik ook met lvl 60 iets te ver door gelevelled.

Maar gaaf en vooral intens spel! Ik moet altijd na spelen even tot rust komen! :)
Zelf vind ik het ook een gaaf spel. Was echt blij dat ik die dikke S na 4 keer had neergehaald. Was wel overleveled, meeste mensen denken dan dat je geen goede speler bent. Maar ik denk daar anders over, heb heel wat enemies moeten verslaan om te levelen dus je krijgt wel degelijk skill. Trouwens, waarom zit er anders een skill tree in deze game, om m niet te gebruiken? Lol. Wil wel het uiterste uit de game halen. Kost me nu 25000 BE om te levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Zo denk ik er ook over. Ik level gewoon door. Misschien las ik bij Lvl 100 uitkom dat ik eens ga kijken of ik stop, maar wat moet je dan met je bloed echoes...? Wapens kopen of consumables? Niet erg boeiend.

Leuk dood gaan trouwens als je lvl 100 bent en stop met levellen. Ben je ineens 200K BE kwijt... :|

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 09-04-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

SqueakyClean schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:25:
Zo denk ik er ook over. Ik level gewoon door. Misschien las ik bij Lvl 100 uitkom dat ik eens ga kijken of ik stop, maar wat moet je dan met je bloed echoes...? Wapens kopen of consumables? Niet erg boeiend.
Het is zeker wel boeiend, als je coop interessant vindt. Ik merkte dat heel erg met mijn eerste play-through van Dark Souls 2. Ik vond het leuk om te invaden of mensen uit te nodigen om samen een boss te grazen te nemen. Toen ik op een gegeven moment over-leveled was, was het enorm eenzaam... Levelen is namelijk helemaal niet moeilijk (als je echt snel wilt incasseren ga je gewoon andere spelers helpen met bossfights, daar hoef je echt niet veel moeite voor te doen).

Dus toch wel verstandig om niet als een dolle te levelen... Tenzij multiplay je geen hol interesseert. Dan kun je ongelimiteerd doorlevelen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri.77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-07 14:10
Ok, gisteren na een tijdje weer verder kunnen spelen en de BSB te grazen genomen met behulp van een NPC. Nadat deze NPC in m'n game kwam werd er ook nog een andere speler gesummoned (slechts 1 keer de bel gebruikt) waarna er een melding in beeld verscheen dat er ergens een bel ringing woman was verschenen of zo? Da Fuck? Moet ik me al zorgen gaan maken? :P

Met 3 man wordt die boss fight trouwens wel heeeeel gemakkelijk. Ik dacht het even met z'n 2en te gaan oplossen en de NPC lekker als bliksemafleider te gebruiken maar met 3 personen is BSB echt compleet kansloos.

Gisteren trouwens ook Henryk's Hunter set gekocht. Die ziet er best wel nice uit 8) Je moet toch wat met je insight!

PSN ID: Henry77 Xbox Gamertag: Corporal Bishop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 15:14
Na 5 pogingen zit ik nog vast bij BSB. Verleidelijk om hulp erbij te halen, maar ik ga het nog wel even proberen het weekend. Scheelt steeds maar een beetje health. Eerste fase gaat prima, maar heb wat moeite met slow poison. Antidote gebruiken gaat wat traag en krijg ik alweer klappen :P

[ Voor 27% gewijzigd door ChuckyDevil op 09-04-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09-2023
Fire paper gebruiken en de parry timen, je kan visceral attack doen mits je het goed timed. Zo is het mij gelukt, en zorgen dat je genoeg antidote hebt :P

edit; mocht je zonder antidote komen te zitten, achter het altar liggen er nog 3 extra als je ze nog niet gepakt hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door kidicoke op 09-04-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChuckyDevil schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:01:
Na 5 pogingen zit ik nog vast bij BSB. Verleidelijk om hulp erbij te halen, maar ik ga het nog wel even proberen het weekend. Scheelt steeds maar een beetje health. Eerste fase gaat prima, maar heb wat moeite met slow poison. Antidote gebruiken gaat wat traag en krijg ik alweer klappen :P
Als het steeds om maar een klein beetje health gaat moet het binnenkort lukken! Keep going!
Die poison was mij de eerste keer dat ik tegen BSB vocht niet eens opgevallen. Kan zijn doordat ik aan het begin vrij veel punten in endurance heb gestopt. Maar misschien had ik wel gewoon mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

spaceboy schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:40:
[...]

Het is zeker wel boeiend, als je coop interessant vindt. Ik merkte dat heel erg met mijn eerste play-through van Dark Souls 2. Ik vond het leuk om te invaden of mensen uit te nodigen om samen een boss te grazen te nemen. Toen ik op een gegeven moment over-leveled was, was het enorm eenzaam... Levelen is namelijk helemaal niet moeilijk (als je echt snel wilt incasseren ga je gewoon andere spelers helpen met bossfights, daar hoef je echt niet veel moeite voor te doen).

Dus toch wel verstandig om niet als een dolle te levelen... Tenzij multiplay je geen hol interesseert. Dan kun je ongelimiteerd doorlevelen.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik m'n souls niet wil gebruiken voor het kopen van comsumables en wapens/armor.

Dat je level belangrijk is ben ik het zeker met je eens. Ik wou alleen dat je iets kon doen met je souls als je op lvl 100 wilt blijven hangen, al heb ik geen idee wat... misschien toch maar armor oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

SqueakyClean schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:19:
[...]
Dat je level belangrijk is ben ik het zeker met je eens. Ik wou alleen dat je iets kon doen met je souls als je op lvl 100 wilt blijven hangen, al heb ik geen idee wat... misschien toch maar armor oid.
Tja, op 'n gegeven moment heb je alles wel gekocht ja en zit je kistje vol met bommen en vials. :P Ach, is 't ook niet meer zo'n ramp om dood te gaan met 100k souls.... ik bedoel echoes. (na een weekje DS2 zit ik weer in de souls)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
henri.77 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:57:
Ok, gisteren na een tijdje weer verder kunnen spelen en de BSB te grazen genomen met behulp van een NPC. Nadat deze NPC in m'n game kwam werd er ook nog een andere speler gesummoned (slechts 1 keer de bel gebruikt) waarna er een melding in beeld verscheen dat er ergens een bel ringing woman was verschenen of zo? Da Fuck? Moet ik me al zorgen gaan maken? :P

Met 3 man wordt die boss fight trouwens wel heeeeel gemakkelijk. Ik dacht het even met z'n 2en te gaan oplossen en de NPC lekker als bliksemafleider te gebruiken maar met 3 personen is BSB echt compleet kansloos.

Gisteren trouwens ook Henryk's Hunter set gekocht. Die ziet er best wel nice uit 8) Je moet toch wat met je insight!
Insight? je koopt dat toch met blood echoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildcardxl schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:38:
[...]

Insight? je koopt dat toch met blood echoes?
Er is ook wat armour dat je met insight kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri.77
Sommige armor sets kan je vanaf 10 insight kopen bij die messenger bij het huisje. Als je de workshop inloopt meteen links weer naar buiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Ahh top, is dat vanaf een bepaalde level/boss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri.77
Als je 10 insight hebt verzameld (bosses of madman's knowledge) dat komt dat fonteintje tot leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zooo :) NG+ laat ik even voor wat het is :) vind uitdaging wel leuk maar keer gewoon er door heen rennen heeft ook wel wat dus ben nieuwe char begonnen. Scheelt dat je weet wat je moet doen had Father dood in denk nog geen 30 minuten dat was eerste keer wel anders haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
edit: nee.

[ Voor 97% gewijzigd door Wussie op 10-04-2015 00:17 . Reden: verkeerde boss naam... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
ye-roon schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:45:

Makkelijke bosses:
spoiler:
Cleric, Amelia, Wraiths, Amygdala, Daughter of the Cosmos, Paarl, Wet Nurse.

EXTRA SPOILER

Moon Presence
Blegh; heb 'm net uitgespeeld maar die 5e in je lijstje heb ik uiteindelijk maar overgeslagen voorlopig; komt bij de volgende playthrough wel weer, wat een irritant ding was dat. Nu heb ik ook maar een stuk of ~8 pogingen gewaagd (alle andere bosses in de laatste helft kwam ik met 1 of 2 pogingen wel doorheen) maar deze bevalt me om de een of andere reden niet echt :P.

edit: forums > mij. Ik kan na middernacht niet meer fatsoenlijk posten blijkbaar... Sorry!

[ Voor 6% gewijzigd door Wussie op 10-04-2015 00:19 . Reden: derp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

WeAreLegion schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:09:
Zooo :) NG+ laat ik even voor wat het is :) vind uitdaging wel leuk maar keer gewoon er door heen rennen heeft ook wel wat dus ben nieuwe char begonnen. Scheelt dat je weet wat je moet doen had Father dood in denk nog geen 30 minuten dat was eerste keer wel anders haha.
Is NG+ zo lastig ja? Welk level was je toen je NG+ begon? Ik ga straks (na DS2) ook NG+ in (was level 83 geloof ik), maar ik begrijp dat het een nieuwe dimensie van lastig wordt? ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

ChuckyDevil schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:01:
Als het echt niet lukt, is de kaas manier:

spoiler:
Blood Pungent Cocktails

Ook handig om te weten dat je de visceral attack op z'n hoofd moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
spaceboy schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 07:10:
[...]

Is NG+ zo lastig ja? Welk level was je toen je NG+ begon? Ik ga straks (na DS2) ook NG+ in (was level 83 geloof ik), maar ik begrijp dat het een nieuwe dimensie van lastig wordt? ☺
Er zit wel behoorlijk verschil in de mobs gaan nog wel maar bosses hebben dubbele hp en dat merk je :) ik was level 89 maar had wat verkeerde dingen geleveld daardoen me wapens iets minder damage word dus even farmen, Maaar vermaak me nu nog wel met het er door heen rennen met een nieuwe char :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Wussie schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 00:18:
[...]

Blegh; heb 'm net uitgespeeld maar die 5e in je lijstje heb ik uiteindelijk maar overgeslagen voorlopig; komt bij de volgende playthrough wel weer, wat een irritant ding was dat. Nu heb ik ook maar een stuk of ~8 pogingen gewaagd (alle andere bosses in de laatste helft kwam ik met 1 of 2 pogingen wel doorheen) maar deze bevalt me om de een of andere reden niet echt :P.

edit: forums > mij. Ik kan na middernacht niet meer fatsoenlijk posten blijkbaar... Sorry!
Even een tip voor de monster fights:
spoiler:
Gebruik geen lock on. Je roll is dan een dodge met veel minder iFrames. Also zorg dat ze moeite moeten doen om je te zien ^^

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40
Dat hoeft toch niet in spoilertags!

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

En je rolt juist wel als je unlocked bent, toch?
Als ik gelockt ben, spring ik opzij. Deze methode doet wonderen bij Rom...

[ Voor 5% gewijzigd door SqueakyClean op 10-04-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 15:14
Bedankt voor de tips allen 😄 vanavond weer proberen, komt vast goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Voxalizer schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:55:
Dat hoeft toch niet in spoilertags!
Jawel, er zijn mensen die liever zelf achter de tactieken komen om een boss te verslaan. Dus als iemand een major tip geeft hoe dat te doen dan verdient dat spoiler tags. Het mooie van dit spel is namelijk zelf achterkomen hoe iets werkt vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
ye-roon schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:48:
[...]

Jawel, er zijn mensen die liever zelf achter de tactieken komen om een boss te verslaan. Dus als iemand een major tip geeft hoe dat te doen dan verdient dat spoiler tags. Het mooie van dit spel is namelijk zelf achterkomen hoe iets werkt vind ik.
Mwah, niet mee eens. Dit is in feite een mechanic die je na het allereerste straatje al doorhebt als het goed is.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voxalizer schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:28:
[...]

Mwah, niet mee eens. Dit is in feite een mechanic die je na het allereerste straatje al doorhebt als het goed is.
Je hebt wel degelijk wat aan tips. Had laatst een video bekeken hoe je zo'n dungeon monster moest verslaan. Die gozer had een hele goede tactiek voor. Na dat filmpje ging ik t nog eens proberen en had m in 1 keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:36:
[...]

Je hebt wel degelijk wat aan tips. Had laatst een video bekeken hoe je zo'n dungeon monster moest verslaan. Die gozer had een hele goede tactiek voor. Na dat filmpje ging ik t nog eens proberen en had m in 1 keer :)
Ik heb het ook niet over dat je niks aan tips hebt, integendeel. Ik zeg alleen dat het echt onzin is om een tip over locked/unlocked vechten in spoilertags te zetten. Dit is zo iets algemeens dat het echt niet specifiek over een bepaalde boss of iets dergelijks gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Voxalizer op 10-04-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:33
Gister een PvP filmpje in elkaar getimmerd:

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:23
SCARfaceE schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:10:

[video]
Heb je elke keer je gameplay opgeslagen met Share en daar later 1 film via de PS4 van gemaakt? Of via de pc gemonteerd? Ik vond het mooi om te zien in ieder geval alleen ik moet nog ff doorgrinden voordat ik zulke gear heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
SCARfaceE schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:10:

[video]
Wel tof dat je ook filmpjes dat je verslagen bent hebt opgenomen in de compilatie :)

Heb die gast wel ff goed te grazen genomen haha. Was niet eens van plan om het zo te doen, maar toen ik langs mn items ging dacht ik heyyyy.

[ Voor 24% gewijzigd door ASNNetworks op 10-04-2015 18:34 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
GF187um schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:54:
[...]

Heb je elke keer je gameplay opgeslagen met Share en daar later 1 film via de PS4 van gemaakt? Of via de pc gemonteerd? Ik vond het mooi om te zien in ieder geval alleen ik moet nog ff doorgrinden voordat ik zulke gear heb.
Gewoon via de PS4 inderdaad, met Sharefactory.
ASNNetworks schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:44:
[...]

Wel tof dat je ook filmpjes dat je verslagen bent hebt opgenomen in de compilatie :)
Haha ja, hoort er natuurlijk ook bij :P. Vooral die laatste 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 02:46
Ben bij de laatste boss die me flinke koppijn bezorgt , daarna maar eens beginnen aan de chalice dungeons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09-2022
[Nag]

Heb net NG+ uitgespeeld maar ben wel teleurgesteld in de replay value tov de Souls games. Pvp is niet zo m'n ding en de chalice dungeons heb ik ondertussen ook wel gezien.

Ik blijf het een schitterende game vinden (qua ranking ergens tussen DS1 en DS2) maar er zijn net iets te weinig wapens of builds om het voor mij boeiend te houden.

[/Nag]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik ben maar eens aan het farmen geslagen in NG+ mijn dmg is nog niet echt optimaal ondanks dat ik level 91 ben en light blade op +10 heb (vind dat fijn spelen), maar merk dat als ik punten in skills doe dat dat sneller stijgt (dmg) dan in strenght dus dan maar ff zelfde rondje lopen steeds :D

Andere savegame ben ik nu bij witches al weer maar die houd ik voorlopig lekker op normaal :) beetje rondrennen en alles killen heeft ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Op basis van de reviews en gameplaybeelden ook Bloodborne gehaald. Nooit een Souls game gespeeld dus ik wist wel dat het erg pittig zou worden. Voorlopig kom ik nog niet voorbij die 2 wolven op de brug maar las hier in het forum al iets over een shortcut.

Merk dat ik soms iets te ongeduldig speel en daardoor veel dood ga. Dat is iets dat ik nog moet gaan leren. Evenals wanneer je welk wapen in welke situatie inzet.

In ieder geval genoeg te leren dit weekend :+

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke, vanavond dus vol goede moed begonnen met Bloodborne :)
Tot aan de wolven op de brug tot nu toe 14 keer doodgegaan.
Nu geen blood vials meer en een sawcleaver durability van 100/200.
Is het raadzaam om die eerste straat, waar een mannetje of 15 lopen nu keer op keer te blijven doen om de voorraad blood vials en molotovs weer aan te vullen en om het wapen beter te maken?
Ik hoop iedere keer een nieuwe lamp tegen te komen maar iets zegt me dat dat nog wel even duurt ;)

Blijven shortcuts trouwens open nadat je dood bent gegaan?

@hierboven betreffende de wolven:
spoiler:
2 molotovs op een wolf en hij is dood

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 11-04-2015 02:54 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shortcuts blijven open ja. Zorg dat je eerst alles geopend hebt voordat je weer naar die brug gaat. Dus vanaf de lamp het hek links en vervolgens de 2 deuren van het huis. Als je die wolven daar naartoe lokt: ze kunnen niet in het huis. Dus van daaruit kun je ze zonder problemen en molotovs killen. Molotovs droppen niet vaak en zijn best duur.

Dat hele gebied is inderdaad goed farmen qua vials en bullets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
dvdkiwi schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 01:50:
Oke, vanavond dus vol goede moed begonnen met Bloodborne :)
Tot aan de wolven op de brug tot nu toe 14 keer doodgegaan.
Nu geen blood vials meer en een sawcleaver durability van 100/200.
Is het raadzaam om die eerste straat, waar een mannetje of 15 lopen nu keer op keer te blijven doen om de voorraad blood vials en molotovs weer aan te vullen en om het wapen beter te maken?
Ik hoop iedere keer een nieuwe lamp tegen te komen maar iets zegt me dat dat nog wel even duurt ;)

Blijven shortcuts trouwens open nadat je dood bent gegaan?

@hierboven betreffende de wolven:
spoiler:
2 molotovs op een wolf en hij is dood
Welkom kiwi *O*. Prepare to die }).

Shortcuts blijven inderdaad open en ook liftposities blijven staan, that's the point, minder lampen nodig. Lampen zul je niet vaak tegenkomen, maar met shortcuts is het ook helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool, thanks Bram & Beest d:)b
Ik was al in dat huis geweest maar heb de hele shortcut gemist daar. Gaan we dus maar even open zetten
en daarna een aantal keer op en neer naar de droomwereld om de supplies aan te vullen.

Ik heb deze video even bekeken, die maakt wel een hoop duidelijk.
Ik moet alleen nog even uitzoeken wat de gemstones nu precies doen.

Ik was er al met een instelling ingegaan dat ik vaak, heel vaak dood zou gaan :P
Dan speelt het toch een stuk rustiger. Heb voor de grap wel een turflijst hier naast me liggen >:)
We gaan het vanmiddag weer proberen!! d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 11-04-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Iemand tips voor Bloodletting Beast in Ihyll Chalice layer 2? Wat een cheap ding zeg!
Of iemand rond lvl 135 om het coop te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Father Gasgoine hakte me even in de pan net zeg :D
Ben eerst maar wat gaan farmen om up te levelen en de inventory aan te vullen.
Ook ga ik een meisje helpen
spoiler:
haar moeder te zoeken
.
Daarna wordt het toch echt tijd voor baas nummer 1 :P (level 13 nu)

[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 11-04-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
dvdkiwi schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:14:

Hoe zet ik molotovs over van de storage naar "held"?
Heb 2 molotovs "held" en 7 in storage, maar weet niet hoe ik erbij kan komen...
In het huis in Hunters Dream staat een kist in de hoek. Daar zitten ze in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er inmiddels achter. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

RoM verslagen, was prima te doen voor de verandering. Moet zeggen dat ik me met moeite tot de bosses kan zetten, terwijl ik de rest vd game geweldig vind. Stukje mindset en sommige bosses zijn ook wel erg hardcore ... Gewoon geen geduld/zin om een boss 20x keer te doen. Gelukkig heb ik af en toe een summon kunnen gebruiken.

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Voxalizer schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:55:
Iemand tips voor Bloodletting Beast in Ihyll Chalice layer 2? Wat een cheap ding zeg!
Of iemand rond lvl 135 om het coop te proberen?
Nou, het is me inmiddels gelukt. Nare fight, camera werkt niet mee en die hitbox klopt voor geen meter... Maar het is gelukt!

Edit: En de platinum trophy is binnen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Voxalizer op 11-04-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met mijn level 13 character het Cleric Beast verslagen.
Eerst flink gefarmed zodat ik meer dan genoeg blood vials en molotovs had.
Ik ging er angstig heen, maar hij was niet zo'n probleem als ik dacht :)
Wel een beetje in de knoei met de cameraposities zo nu en dan (eigenlijk het enige wat me een beetje irriteert deze game).
Na hem verslagen te hebben gelijk gelevelled naar lvl 17, met de nadruk op (op volgorde van prio) health/physical defense/strength/stamina.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mC7loW-i4Y0]

Nu mezelf opmaken voor baas nummer 2 :P

Topgame dit! :)

*nu zie ik bij de man in het bad (in the hunter's dream), dat hij 4 soorten rechtshandige wapens te koop heeft, inclusief een Saw Cleaver.
Nu speel ik vanaf het begin al met de Saw Cleaver, en als ik me niet vergis is degene die te koop is gewoon dezelfde toch, maar dan de standaard versie zonder upgrades?

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 11-04-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik heb zojuist in NG+ de eerste boss weer verslagen. Ook meteen maar eens de eerste chalice dungeon geprobeerd, al begrijp ik nog niet echt hoe die precies werken.

spoiler:
Ik ben momenteel level 91 en die eerste chalice dungeon schaalt blijkbaar niet mee met je level. Ik sla alle monsters in 1 klap neer, bosses in 3/4 klappen. Zijn de chalice dungeons oneindig, of komt er ook een einde aan op een gegeven moment? Ik ben inmiddels op level 3 en heb dus al 2 bosses neergehaald, verder nog niet echt boeiende loot gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
SparksNL schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 18:46:
Ik heb zojuist in NG+ de eerste boss weer verslagen. Ook meteen maar eens de eerste chalice dungeon geprobeerd, al begrijp ik nog niet echt hoe die precies werken.

spoiler:
Ik ben momenteel level 91 en die eerste chalice dungeon schaalt blijkbaar niet mee met je level. Ik sla alle monsters in 1 klap neer, bosses in 3/4 klappen. Zijn de chalice dungeons oneindig, of komt er ook een einde aan op een gegeven moment? Ik ben inmiddels op level 3 en heb dus al 2 bosses neergehaald, verder nog niet echt boeiende loot gekregen.
Hoeft niet echt in een spoiler. Chalice dungeons schalen inderdaad niet mee met NG+. Je moet hogere (of lagere, het is maar hoe je het bekijkt) depths bereiken, wordt het al snel lastiger. Dus niet de layers, maar depths die je moet openen met een nieuwe chalice die je krijgt als je de laatste boss verslaat van een depth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Heb ook eindelijk de eerste twee bosses verslagen en ben nu in old yarnham. Wordt meteen een stuk pittiger. Vooral die kerel op de toren. Dat wil nog niet lukken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
dvdkiwi schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 18:42:
*nu zie ik bij de man in het bad (in the hunter's dream), dat hij 4 soorten rechtshandige wapens te koop heeft, inclusief een Saw Cleaver.
Nu speel ik vanaf het begin al met de Saw Cleaver, en als ik me niet vergis is degene die te koop is gewoon dezelfde toch, maar dan de standaard versie zonder upgrades?
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

rajackar schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:16:
Heb ook eindelijk de eerste twee bosses verslagen en ben nu in old yarnham. Wordt meteen een stuk pittiger. Vooral die kerel op de toren. Dat wil nog niet lukken.
Die hunter op die toren is inderdaad erg lastig, helemaal vanwege de kleine ruimte waarin je hem moet bevechten. Je kunt hem gewoon negeren en achter hem het level doorgaan. Later open je shortcuts en hoef je dat stuk niet meer langs.

Relaxter is het om hem te killen en dat kan heel cheesy. Mij overkwam het toevallig, maar het schijnt altijd zo te werken (@ 7:18)

>:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, Vicar Amelia hangt ook aan de zegekar. Dit was tot nu toe veruit de makkelijkste baas wat mij betreft. Tweede keer zonder enige moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
-SaveMe- schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:02:
[...]

Die hunter op die toren is inderdaad erg lastig, helemaal vanwege de kleine ruimte waarin je hem moet bevechten. Je kunt hem gewoon negeren en achter hem het level doorgaan. Later open je shortcuts en hoef je dat stuk niet meer langs.

Relaxter is het om hem te killen en dat kan heel cheesy. Mij overkwam het toevallig, maar het schijnt altijd zo te werken (@ 7:18)

[video]

Das inderdaad cheesy :-) Ik heb hem van de toren gemept :-) dat kan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

bram1984 schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:10:
Zo, Vicar Amelia hangt ook aan de zegekar. Dit was tot nu toe veruit de makkelijkste baas wat mij betreft. Tweede keer zonder enige moeite.
Ik had de eerste keer echt super moeite mer VA. Deed gewoon veel te weinig damage. Ben toen eerst flink gaan levellen en toen was het zo gepiept.

Ben benieuwd wat je van RoM gaat vinden. Die vinden vele moeilijk en daar had ik totaal geen moeite mee ...

Kom al verder dan ik had gedaan. Ben benieuwd of het me lukt de game uit te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Rom vond ik tijdens mijn eerste playthrough zelfs de moeilijkste boss. Weet niet waarom, ding stelt eigenlijk niks voor. Die hunter bij Rom voor de deur, das een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Voxalizer schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:19:
Rom vond ik tijdens mijn eerste playthrough zelfs de moeilijkste boss. Weet niet waarom, ding stelt eigenlijk niks voor. Die hunter bij Rom voor de deur, das een ander verhaal...
Die hunter voor ROM had ik dan weer geen moeite haha :) ik ben bezig met 2e ronde op een neiuw char (buiten me NG+ char om) maar doe meeste bosses nu lekker coop ook wel eens leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:13:
[...]

Ik had de eerste keer echt super moeite mer VA. Deed gewoon veel te weinig damage. Ben toen eerst flink gaan levellen en toen was het zo gepiept.

Ben benieuwd wat je van RoM gaat vinden. Die vinden vele moeilijk en daar had ik totaal geen moeite mee ...

Kom al verder dan ik had gedaan. Ben benieuwd of het me lukt de game uit te spelen :)
Het is echt puur je level en de attacks doorhebben. Twee weken geleden zat ik te janken om de lastige tegenstanders in Central Yharnam, en nu loop ik er fluitend doorheen. Ook die hufters in die gewaden heb ik nu zo neer. Briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik rol eigenlijk moeiteloos door de game heen. Net Cainhurst helemaal gecleared zonder death. Alleen die bosses kan ik me gewoon niet voor opladen. Kwam op de helft bij die
spoiler:
Longerius
.

Hopelijk vind ik morgen een coop maatje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:38:
[...]

Het is echt puur je level en de attacks doorhebben. Twee weken geleden zat ik te janken om de lastige tegenstanders in Central Yharnam, en nu loop ik er fluitend doorheen. Ook die hufters in die gewaden heb ik nu zo neer. Briljant.
In Cathedral Ward bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
Hoe zit het precies met het verliezen van bloos echo's? Ik heb nu al een paar gehad dat ik na het killen van een Mob waar ik doodging niet de echo's terug kreeg van die mob en ook niet op de grond lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Darkbeast Paarl ben ik echt binnen 5 seconden dood.

Edit: Nu tot de helft. :)

[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 13-04-2015 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

bram1984 schreef op maandag 13 april 2015 @ 07:10:
Bij Darkbeast Paarl ben ik echt binnen 5 seconden dood.

Edit: Nu tot de helft. :)
Welk level ben je? Eerste keer dat ik hem tegenkwam was ik net geen level 40 weet ik nog. Dat duurde bij mij 4 seconden. Ik besloot later terug te komen (level 60 ofzo) en had een toevallige vriend mee. Toen waren de rollen omgedraaid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kraanwater schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:49:
Hoe zit het precies met het verliezen van bloos echo's? Ik heb nu al een paar gehad dat ik na het killen van een Mob waar ik doodging niet de echo's terug kreeg van die mob en ook niet op de grond lagen.
Als je gekilled wordt verlies je al je blood echoes.
Je kan ze terug krijgen door naar de plek te gaan waar je ze verloren hebt.
Als je geluk hebt liggen ze op de grond (rode plas bloed), als je een beetje pech hebt heeft het monster ze wat jou heeft afgemaakt en moet je deze afmaken om de echoes terug te krijgen.
Als je op weg naar deze plek afgemaakt wordt is het jammer; je bent ze definitief kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

dvdkiwi schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:26:
[...]

Als je geluk hebt liggen ze op de grond (rode plas bloed), als je een beetje pech hebt heeft het monster ze wat jou heeft afgemaakt en moet je deze afmaken om de echoes terug te krijgen.
Als je op weg naar deze plek afgemaakt wordt is het jammer; je bent ze definitief kwijt.
Aanvullend: een monster die je blood echoes heeft opgepakt herken je aan zijn witgloeiende ogen. Je bloed kan worden opgepakt door mobs die bij respawn in de omgeving patrouilleren.

Let trouwens op: je bloed verdwijnt als je na respawn uitlogt zonder je bloed op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Laatst online: 13-09 13:42
Heb zelf ook wel is gehad dat ik gekilled werd er nergens mijn echoes kon vinden en ook niet in de buurt, ook niet uitgelogd trouwens. Was toevallig 2x in hemlich

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Wanneer je uitlogt voordat je je blood echoes hebt opgepakt en ze dus kwijt bent kun je ze alsnog na het inloggen weer oppakken in het Lecture Building. Dit is een bug waarschijnlijk, maar werkt wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 13 april 2015 @ 07:52:
[...]

Welk level ben je? Eerste keer dat ik hem tegenkwam was ik net geen level 40 weet ik nog. Dat duurde bij mij 4 seconden. Ik besloot later terug te komen (level 60 ofzo) en had een toevallige vriend mee. Toen waren de rollen omgedraaid. :P
Ook iets van 40 denk ik.

spoiler:
Je kan trouwens onder hem door rollen, zag ik op YT. Op zijn poot kun je hem stunnen. Vanavond even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Laatst online: 13-09 13:42
Voxalizer schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:27:
Wanneer je uitlogt voordat je je blood echoes hebt opgepakt en ze dus kwijt bent kun je ze alsnog na het inloggen weer oppakken in het Lecture Building. Dit is een bug waarschijnlijk, maar werkt wel altijd.
Lecture building ben ik nog niet dus dan ben je ze sowieso kwijt lijkt me

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Th@_M@ster schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:29:
[...]

Lecture building ben ik nog niet dus dan ben je ze sowieso kwijt lijkt me
Dan ben je ze inderdaaad kwijt als je die nog niet unlocked heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Forbidden Woods is wel een lekkere farmplek zeg. Na 1 rondje 30.000 echoes en mijn hele vials storage vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

En waar kan je je echo's in de lecture building vinden?
bram1984 schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:32:
Forbidden Woods is wel een lekkere farmplek zeg. Na 1 rondje 30.000 echoes en mijn hele vials storage vol.
1 rondje en 119 vials? dang, da's best veel! :p

Ik ben nu wat verder en ben maar vials gaan kopen. Eigenlijk de enige consumable die ik regelmatig heb moeten kopen. Zeker wat verder in het spel, is de drop rate erg laag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Poehee, niet veel gegamed dit weekend maar wel twee chalice dungeons afgemaakt. De difficulty curve is echt insane :S Ben nu klaar met Lower Pthurnia Chalice. De laatste boss had ik best horror verhalen over gehoord, maar dat viel eigenlijk best wel mee. Zoals met de meeste giant bosses vond ik deze best wel makkelijk. Hij ging ook in 1 keer neer. Alleen voor de chalice die ik nu heb gekregen moet ik denk eerst een andere doen. Een van de ingredienten is: Bastard of Loran. Die heb ik nog niet ergens anders gezien, maar ik heb wel een chalice genaamd: Ailing Loran Chalice. Lezen is goed! :) Maar die chalice dungeons zijn echt goed pittig.

Daarna nog ff NG+ Cleric gedaan. Maar wat is die boss langzaam. Toen ik hem voor het eerst vocht had ik echt van die momenten van damn, dit is snel holy shit holy shit. Maar nu, het was of hij in slow motion was of zo. Ik had net m'n ps4 aangezet dus het zal niet de glitch zijn geweest. Misschien dat het mijn gewenning aan de game is en aan veel snellere vijanden. All in all, ye-roon 2, cleric beast 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:18:
Poehee, niet veel gegamed dit weekend maar wel twee chalice dungeons afgemaakt. De difficulty curve is echt insane :S Ben nu klaar met Lower Pthurnia Chalice. De laatste boss had ik best horror verhalen over gehoord, maar dat viel eigenlijk best wel mee. Zoals met de meeste giant bosses vond ik deze best wel makkelijk. Hij ging ook in 1 keer neer. Alleen voor de chalice die ik nu heb gekregen moet ik denk eerst een andere doen. Een van de ingredienten is: Bastard of Loran. Die heb ik nog niet ergens anders gezien, maar ik heb wel een chalice genaamd: Ailing Loran Chalice. Lezen is goed! :) Maar die chalice dungeons zijn echt goed pittig.

Daarna nog ff NG+ Cleric gedaan. Maar wat is die boss langzaam. Toen ik hem voor het eerst vocht had ik echt van die momenten van damn, dit is snel holy shit holy shit. Maar nu, het was of hij in slow motion was of zo. Ik had net m'n ps4 aangezet dus het zal niet de glitch zijn geweest. Misschien dat het mijn gewenning aan de game is en aan veel snellere vijanden. All in all, ye-roon 2, cleric beast 0.
Haha yeah. NG+ is een eitje vergeleken met de diepere chalice dungeons. Eerste boss waar ik echt moeite mee heb (Lees: na meer dan 10 pogingen nog steeds niet neer) kom ik daar nu tegen:
spoiler:
Abhorent Beast
is naar naar naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:38:
[...]

Haha yeah. NG+ is een eitje vergeleken met de diepere chalice dungeons. Eerste boss waar ik echt moeite mee heb (Lees: na meer dan 10 pogingen nog steeds niet neer) kom ik daar nu tegen:
spoiler:
Abhorent Beast
is naar naar naar.
spoiler:
poison knife

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SqueakyClean schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:00:
En waar kan je je echo's in de lecture building vinden?

[...]

1 rondje en 119 vials? dang, da's best veel! :p

Ik ben nu wat verder en ben maar vials gaan kopen. Eigenlijk de enige consumable die ik regelmatig heb moeten kopen. Zeker wat verder in het spel, is de drop rate erg laag!
Hehe bovenop de vials die ik al had. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Chalice dungeons hebben inderdaad een paar bosses die echt insane zijn.

Moeilijkste boss in de game zit imo dus ook in de chalice dungeon:
spoiler:
Watchdog of the Old Gods in de Defiled Pt. Chalice. In deze chalice heb je slechts beschikking over de helft van je healthbar en bijna elke move die de boss doet kan je in principe oneshotten. Zelfs met 40 vit en maximale fire res. Dit ding moet flawless kapot, geraakt worden = dead. Dit ding is de ultieme test. Wel geeft hij aardig goed aan welke move hij gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had al opgezocht hoe ik hem zou kunnen cheesen... Maar dat werkte niet! :(
Heb er minimaal 10 naar zijn hoofd gesmeten, maar nog steeds geen effect.
Mogelijk komt het doordat ik in NG+ zit. (Alhoewel dat niet uit zou moeten maken)
Het kan ook zijn dat hij resistent is in de Lower Loran dungeon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Beetje simpele vraag, maar alvast voor m'n NG+ (die er over een maand aankomt ofzo). Kun je mensen uitnodigen in je chalice dungeon? Of is chalice per definitie niet coop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:29:
[...]

Had al opgezocht hoe ik hem zou kunnen cheesen... Maar dat werkte niet! :(
Heb er minimaal 10 naar zijn hoofd gesmeten, maar nog steeds geen effect.
Mogelijk komt het doordat ik in NG+ zit. (Alhoewel dat niet uit zou moeten maken)
Het kan ook zijn dat hij resistent is in de Lower Loran dungeon?
Nee, die tactiek werkt prima in elke encounter met deze boss.
Het gaat echter gewoon heel erg langzaam. Poison knives werken direct, je hoeft er maar eentje te gooien en de poison begint te lopen. Stopt de poison, volgende knife. En dat tot ie dood is. Ik geloof dat ik aan 17 genoeg had.

Ik ben hem inmiddels vaker tegengekomen in andere chalices, ken de fight nu aardig maar toch blijf ik die poison knives gebruiken voor de laatste phase.
spaceboy schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:33:
Beetje simpele vraag, maar alvast voor m'n NG+ (die er over een maand aankomt ofzo). Kun je mensen uitnodigen in je chalice dungeon? Of is chalice per definitie niet coop?
Het kan wel, maar verwacht geen randoms die joinen. Je moet de chalice glyph (code) uitwisselen en dan zelf de Beckoning bell en de ander de Resonating bell laten rinkelen. De persoon waarmee je wil spelen moet minimaal even ver zijn in de chalice dungeons. Oftewel: hij moet de chalice die jullie samen willen doen al eens zelf hebben gemaakt met zijn eigen materialen voordat hij je kan joinen. Wanneer iemand je joined kost het de cooperator geen materialen meer overigens.

NG of NG+ heeft geen invloed op chalice dungeons trouwens.

[ Voor 29% gewijzigd door Voxalizer op 13-04-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voxalizer schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:38:
[...]

Nee, die tactiek werkt prima in elke encounter met deze boss.
Het gaat echter gewoon heel erg langzaam. Poison knives werken direct, je hoeft er maar eentje te gooien en de poison begint te lopen. Stopt de poison, volgende knife. En dat tot ie dood is. Ik geloof dat ik aan 17 genoeg had.

Ik ben hem inmiddels vaker tegengekomen in andere chalices, ken de fight nu aardig maar toch blijf ik die poison knives gebruiken voor de laatste phase.

NG of NG+ heeft geen invloed op chalice dungeons trouwens.
Nou ja. Ik zal het nog eens proberen vanavond en het op film zetten. Maar ik weet zeker dat ik poison knives gebruikte, dat ze hem raakten en dat hij niet gepoisoned raakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voxalizer schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:29:
Chalice dungeons hebben inderdaad een paar bosses die echt insane zijn.

Moeilijkste boss in de game zit imo dus ook in de chalice dungeon:
spoiler:
Watchdog of the Old Gods in de Defiled Pt. Chalice. In deze chalice heb je slechts beschikking over de helft van je healthbar en bijna elke move die de boss doet kan je in principe oneshotten. Zelfs met 40 vit en maximale fire res. Dit ding moet flawless kapot, geraakt worden = dead. Dit ding is de ultieme test. Wel geeft hij aardig goed aan welke move hij gaat doen.
Deze boss kan je gemakkelijk verslaan in 1 keer maar je moet wel ff de goed tactiek weten.

spoiler:
Voor deze battle kan je het beste je axe gebruiken. Dit is een lang wapen dus je kan meer afstand houden. Je moet zorgen dat je bij deze boss voor hem blijft staan en dodgen. Als die hond twee keer uithaald gebruik je R2 met de axe maar houd m niet ingedrukt voor een special. Als je het goed timed, raak je de boss op z'n hoofd. herhaal dit meerdere malen, pas op want soms haalt die drie keer uit. Had deze boos in 1 keer toen ik een instructie filmpje hierover zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had nog een vraag aan jullie mensen. Wat vinden jullie de moeilijkste boss fight van deze game? Zet ff in spoiler tags ivm mensen die net beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBob078
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 00:28
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:55:
[...]

Deze boss kan je gemakkelijk verslaan in 1 keer maar je moet wel ff de goed tactiek weten.

spoiler:
Voor deze battle kan je het beste je axe gebruiken. Dit is een lang wapen dus je kan meer afstand houden. Je moet zorgen dat je bij deze boss voor hem blijft staan en dodgen. Als die hond twee keer uithaald gebruik je R2 met de axe maar houd m niet ingedrukt voor een special. Als je het goed timed, raak je de boss op z'n hoofd. herhaal dit meerdere malen, pas op want soms haalt die drie keer uit. Had deze boos in 1 keer toen ik een instructie filmpje hierover zag.
spoiler:
Heb deze manier ook geprobeerd, te vaak zelfs. Zonder succes btw.
Na 20 ragequits uiteindelijk andere strategie gekozen door eerst met de axe een r2 klap te geven voordat de watchdog met ze kop gaat zwaaien. 1st try gelijk gehaald, 3 vials maar hoeven gebruiken

Zijn er meer die niet online kunnen met bloodborne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:55:
[...]

spoiler:
Ik heb hem zelf verslagen. Echter deze tactiek is volgens mij gewoon onzin. Of je maakt onbewust gebruik van een glitch waarbij de game in de war raakt na 12 uur aanstaan of suspend mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voxalizer schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:34:
[...]

Ik heb hem zelf verslagen. Echter deze tactiek is volgens mij gewoon onzin. Of je maakt onbewust gebruik van een glitch waarbij de game in de war raakt na 12 uur aanstaan of suspend mode.
Op YT staat een filmpje hoe je m moet verslaan met de axe. Het werkt echt had m in 1 keer. Je moet anders maar ff zoeken op YT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ik ken het filmpje en heb het zelf zo geprobeerd, werkte bij mij gewoon niet. Blijf erbij, volgens mij een glitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
dvdkiwi schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:26:
[...]

Dankje! Wat een moeilijk spel maar ik kan er niet vanaf blijven. Heb nu de eerste baas dood maar blijf maar doodgaan als ik verder wil. Als iemand me tips kan geven voeg me maar toe op Kraanwater psn, kunnen we misschien ook coop spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij helpt is een beetje farmen in het eerste deel.
Dan kan je wat levelen en een vooraadje blood vials en molotovs inslaan.
Morgen ga ik voor die dikke dude met z'n bijl bij de poort en Father Gascoine :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:45:
Wat mij helpt is een beetje farmen in het eerste deel.
Dan kan je wat levelen en een vooraadje blood vials en molotovs inslaan.
Morgen ga ik voor die dikke dude met z'n bijl bij de poort en Father Gascoine :D
Haha daar heb ik me toch een partij op zitten vloeken op het begin, die dikzak. Achter elkaar ging ik dood. Ik ging 'm gisteren op level 40 weer eens opzoeken. Drie flinke klappen met mijn bijl kostte het, en bovendien geen enkele damage eraf bij mij.

Das ook het mooie aan deze game. Soms denk je: hoe ga ik hier in godsnaam normaal langs komen? En dan even later ren je er zonder enige moeite doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben pas level 17, dus ik denk dat het mij wat meer moeite gaat kosten :P
Misschien eens een goede om de stun tactiek met de gun onder de knie te krijgen;
tot nu toe heb ik nog geen enkele kogel afgevuurd...

*iemand die mij het verschil kan uitleggen tussen Vitality en HP?

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 14-04-2015 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon, stamina en health/defense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

dvdkiwi schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 05:21:
Ik ben pas level 17, dus ik denk dat het mij wat meer moeite gaat kosten :P
Misschien eens een goede om de stun tactiek met de gun onder de knie te krijgen;
tot nu toe heb ik nog geen enkele kogel afgevuurd...

*iemand die mij het verschil kan uitleggen tussen Vitality en HP?
VIT en HP zijn gelijk.... :) VIT is de levelaanduiding voor hoeveel HP je hebt...

Wat die dikke gast betreft: parry > visceral attack is the way to go. Op jouw level mept hij je in één klap neer.

Oh, en veel plezier met Father Gascoigne. Voor mij een van de zwaarste bazen in het spel... :D

[ Voor 7% gewijzigd door SqueakyClean op 14-04-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gisteren vooral veel series gekeken, maar toch nog even FatherG geprobeerd. Ook hier, in mijn eerste beleving was hij zo snel en sterk. Maar nu, ik zag z'n moves en kon hem parry-en tot ik een ons woog. Ik heb geprobeerd hem te glitchen(zoals in speed runs), ik had hem toch al een keer de legit way verslagen ^^. Dat lukt niet. Maar het goede moment het goede item gebruiken en hij was neer. Nu op naar BSB denk ik. Of chalice dungeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

-SaveMe- schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:02:
[...]

[video]

Thanks! helaas werkt dit bij mij dus echt niet.
Een paar keer gewoon geprobeerd maar ik krijg mijn kont op een zilveren blaadje van hem 8)7
Toen maar verder gegaan en wel in twee pogingen het (de?) blood starved beast omgelegd. Dat was tot nu toe de makkelijkste boss eigenlijk.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SqueakyClean schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:27:
[...]
VIT en HP zijn gelijk.... :) VIT is de levelaanduiding voor hoeveel HP je hebt...
Wat die dikke gast betreft: parry > visceral attack is the way to go. Op jouw level mept hij je in één klap neer.
Oh, en veel plezier met Father Gascoigne. Voor mij een van de zwaarste bazen in het spel... :D
Thanks, duidelijk :)
Ik verwacht ook niet dat die dikke en Gascoinge makkelijk gaan zijn; we zien wel hoe ver we komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

dvdkiwi schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:06:
[...]

Thanks, duidelijk :)
Ik verwacht ook niet dat die dikke en Gascoinge makkelijk gaan zijn; we zien wel hoe ver we komen :P
Mocht je gefrustreerd raken (over hulp):
spoiler:
Je kan een NPC oproepen. Bij de lamp waarvandaan je spawnt, ga je links door de poort waar direct een Hakbijl-ventje staat. Daar vindt je een bericht waar je de NPC kan summonenenenen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:45:
[...]

Nou ja. Ik zal het nog eens proberen vanavond en het op film zetten. Maar ik weet zeker dat ik poison knives gebruikte, dat ze hem raakten en dat hij niet gepoisoned raakte.
Ik had het mis. Poison werkte wel. Bij normale mobs zie je het ticken, maar bij bossfight blijkbaar niet (je ziet alleen de health bar langzaam omlaag gaan).

Ik heb hem trouwens zonder cheesen neergekregen.
spoiler:
Als je al zijn attacks naar rechts dodged dan is hij prima te doen

Next brick wall:
spoiler:
Watchdog of the old Gods
Pagina: 1 ... 9 ... 66 Laatste