Zo, uitgespeeld. Wat een spel. Miyazaki-san, arigatou!
Mijn thoughts in 1 alinea, ik zal proberen het spoiler vrij te houden.
De game begon voor mij als een echte uitdaging, de area's de enemy placements, de snelle combat, bosses waarvan je de controller in de grond wil smashen. Gaande weg ging het over in, ik denk dat er daar wat zit, daar staat vast een enemy, dit is vast een trap waar ze me in lokken. Ik kreeg het level design door, daardoor zat ik veel minder tense te spelen en walste eigenlijk een beetje door de game heen. Heeft ook te maken met het wapen wat ik toen opgepakt heb, dat ligt me gewoon zo goed dat het de game "simpeler" maakte voor mij. Mijn enige gripe met de game is dat de bosses gaande weg makkelijker werden voor mijn gevoel. Ze waren langzamer, hadden bijna allemaal dezelfde weakness(niet elemental, maar positional) en zodra je de parry timers van humanoid bosses door heb zijn zelfs die een cakewalk. Want dat is het, humanoid bosses zijn de moeilijkste vijanden in dit spel. Ook andere hunters(echte hunters, niet die mobs in central yharnam) is waar de challenge ligt. Al met al heb ik me prima vermaakt. Ik heb de 3 eindes gezien (ja dat kan in 1 playthrough). Het is wel echt een goede game. Imho een must own voor iedere Action/RPG lover met een PS4. Ik denk zelfs dat een PS4 kopen hiervoor justified is.
Vanavond maar op zoek naar die laatste trophies, Ik heb nog niet alle wapens, vast omdat er iets in een chalice dungeon zit en er zal vast een chalice dungeon boss zijn die ik moet verslaan. Ook heb ik in de main game geen 15 gem of hoger gevonden. Vast ook in chalice dungeons. Dus, vanavond ga ik chalice dungeons doen. Zal hier onder in spoilers even mijn lijstje moeilijke bosses, makkelijke bosses en piss easy bosses plaatsen, waarbij ik de extreme spoiler bosses nog even markeer met een extra SPOILER aangeef.
Moeilijke bosses:
spoiler:FatherG, Logarius, BSB. Tot je de parry timers door hebt.
EXTRA SPOILER
The First Hunter. Ook hier, tot je de parry timers door hebt.
Makkelijke bosses:
spoiler:Cleric, Amelia, Wraiths, Amygdala, Daughter of the Cosmos, Paarl, Wet Nurse.
EXTRA SPOILER
Moon Presence
Piss easy should not be in the game bosses:
spoiler:Witch of Hemwick, Rom, Celestial, One Reborn, Micolas Cage
Volgens mij heb ik ze zo allemaal. Mocht ik er een vergeten zijn, dan hoort die vast bij piss easy ^^