dvdkiwi schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:16:
Hier mijn gevecht met Father Gascoigne.
De eerste 5 keer dat ik hem probeerde te verslaan kwam ik nooit verder dan fase 2, omdat ik iedere keer in de knoei zat met de grafstenen.
Nu geprobeerd een groep stenen tussen hem en mij te houden; dat helpt.
In zijn laatste fase werd ik wat te gretig, maar het kwam goed ;)

[video]

Vanavond verder in de Catherdral Ward; het laatste wat ik gisteren deed was daar mijn lampje aansteken ;)
Axe pakken: meer damage en meer range.
Toch wel?
Ik heb de Axe in mijn inventory, maar wist niet zeker of het een goede keus was om mijn toch al niet zo ruime voorraad aan shards daar in te pompen.
Met de shards die ik nu heb kan ik 'm 1 keer upgraden denk ik.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik heb 'm met de Saw Spear omgelegd. Heeft ook iets meer range dan de Cleaver en lekker veel damage!

Wel iets trager.
Heb je 'm opgepakt?
Saw spear heb ik van het kraaienvrouwtje in Central Yarnham gekregen dacht ik :)

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 11:38

Willybubba

Nut up or shut up.

Nou, gister na tig keer proberen toch maar via de Beckoning Bell hulp geregeld voor Father Gascoigne. Voelt een beetje als cheaten, maar goed, hij is om. Kan ik eindelijk meer zien en doen dan het eerste stuk Central Yharnam!

Nu bij de Old Yharnam lamp. Vanavond eens kijken wat me daar te wachten staat :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 18:41
dvdkiwi schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:16:
Hier mijn gevecht met Father Gascoigne.
De eerste 5 keer dat ik hem probeerde te verslaan kwam ik nooit verder dan fase 2, omdat ik iedere keer in de knoei zat met de grafstenen.
Nu geprobeerd een groep stenen tussen hem en mij te houden; dat helpt.
In zijn laatste fase werd ik wat te gretig, maar het kwam goed ;)

[video]

Vanavond verder in de Catherdral Ward; het laatste wat ik gisteren deed was daar mijn lampje aansteken ;)
Grafstenen ertussen houden, dat ga ik vanavond proberen!
Jammer dat 'ie met de Tiny Music Box tegen het hek stond anders had je hem ook nog kunnen backstabben.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

dvdkiwi schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:27:
Saw spear heb ik van het kraaienvrouwtje in Central Yarnham gekregen dacht ik :)
Zoiets ja. Hij hangt vlak bij haar op een lijk... Toen ik 'm had, ben ik vrijwel direct overgestapt! Ik zou zeggen: probeer 'm eens. Mept lekker weg! :9

Wat Eilleen betreft: ik heb haar na de eerste keer niet meer gezien. Ik ben wel verschillende keren wezen kijken rond de Cathedral Ward en bij Father G, maar ben nooit meer wat tegengekomen... Iemand enig idee? Ik ben op dit moment al voorbij The One R.

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
SqueakyClean schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:19:
[...]

Zoiets ja. Hij hangt vlak bij haar op een lijk... Toen ik 'm had, ben ik vrijwel direct overgestapt! Ik zou zeggen: probeer 'm eens. Mept lekker weg! :9

Wat Eilleen betreft: ik heb haar na de eerste keer niet meer gezien. Ik ben wel verschillende keren wezen kijken rond de Cathedral Ward en bij Father G, maar ben nooit meer wat tegengekomen... Iemand enig idee? Ik ben op dit moment al voorbij The One R.
Je bent haar dan kwijt. Ik kwam haar voor de 3e keer tegen na Rom. En toen was ik al net te laat, had dus voor Rom al erheen gemoeten voor de 3e (en volgens mij laatste encounter). Jij bent al een stuk verder en niet meer tegen gekomen, dus die sidequest ben je helaas kwijt. Iets voor NG+ dus ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Crap! :(

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 17:30
Dankzij bloodborne verheug ik me nu naar the witcher 3, voor bloodborne speelde ik dit soort spellen niet ✌

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:17
Weet iemand hoe je gear kan vergelijken? Ik zie in de store allemaal gear staan, maar heb geen idee of het beter is dan wat ik heb?
Volgens mij moet je de stats gewoon even opschrijven en naast elkaar leggen.
Als je gear in je inventory hebt kan je wel zien wat het met je stats doet, door de rode en/of blauwe getalletjes.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Erg onhandig dat de verschillen niet met cijfers aangegeven worden maar met kleurtjes... Dat was niet zo in de DS-games geloof ik.

Morgen maar weer eens verder spelen dit... welk level ben je al, Kiwi? En waar ben je nu?

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-11 12:14
SqueakyClean schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:19:
[...]
ASNNetworks schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:42:
[...]
Je bent haar dan kwijt. Ik kwam haar voor de 3e keer tegen na Rom. En toen was ik al net te laat, had dus voor Rom al erheen gemoeten voor de 3e (en volgens mij laatste encounter). Jij bent al een stuk verder en niet meer tegen gekomen, dus die sidequest ben je helaas kwijt. Iets voor NG+ dus ;)
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Kijk eens of de lamp van de grand cathedral nog werkt. Doet die het niet dan kan je haar daar terugvinden.

spoiler:
Let wel op, als je het 3de deel van haar quest niet deed dan is ze hostile. Of dat was ze tenminste bij mij. Ik was niet teruggekeerd naar de Tomb en heb haar daar dus niet geholpen.
SqueakyClean schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:18:
Morgen maar weer eens verder spelen dit... welk level ben je al, Kiwi? En waar ben je nu?
Ik heb gisteren de lamp in de Cathedral Ward aangestoken, na al 10 uur te hebben gespeeld :P
Uit mijn hoofd ben ik level 23.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

dvdkiwi schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:54:
[...]

Ik heb gisteren de lamp in de Cathedral Ward aangestoken, na al 10 uur te hebben gespeeld :P
Uit mijn hoofd ben ik level 23.
Man, er staan je nog mooie dingen te wachten! d:)b Ik zou wel doorspelen, want er wordt toch veel gespoiled als je hier rondhangt!

Ga bij de lamp trouwens maar eerst links... :+
Natuurlijk ga ik doorspelen! :P
Machtig mooie game dit :D

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Ik heb gister BSB verslagen op NG+. Die baas is wel echt mijn vice in deze game. Snel, irritant, kan je one-shotten. Alle andere bazen zijn niet echt lastig imho, maar BSB, oh man. Gelukkig was hij lief de tweede try gisteren (eergister 5 tries) en kon ik hem parry-en voor het leven.

Ook nog even Elajjaz zitten kijken die bijna het WR haalt met een goede run. Kwestie van tijd voordat het em lukt denk ik :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-11 00:20
SqueakyClean schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:13:
[...]

Man, er staan je nog mooie dingen te wachten! d:)b Ik zou wel doorspelen, want er wordt toch veel gespoiled als je hier rondhangt!

Ga bij de lamp trouwens maar eerst links... :+
Nee man, Recht door :D >:)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Lokz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-10-2022
Ik heb een vraagje voor degene die de chalice dungeons hebben gedaan. Ik ben level 146, heb de NG+ net afgerond, maar ik heb nog geen chalice dungeon gedaan. Is dat nu nog de moeite waard of is het vooral heel lang te makkelijk voordat je pas bij de uitdagende dungeons bent?
Mijn eerste playthrough ben ik na BSB geen enkele keer meer doodgegaan bij bossfights, maar moet zeggen dat de NG+ toch de moeite waard was voor de bosservaringen. :)

• DrBob078
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-10 16:22
Lokz schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:16:
Ik heb een vraagje voor degene die de chalice dungeons hebben gedaan. Ik ben level 146, heb de NG+ net afgerond, maar ik heb nog geen chalice dungeon gedaan. Is dat nu nog de moeite waard of is het vooral heel lang te makkelijk voordat je pas bij de uitdagende dungeons bent?
Mijn eerste playthrough ben ik na BSB geen enkele keer meer doodgegaan bij bossfights, maar moet zeggen dat de NG+ toch de moeite waard was voor de bosservaringen. :)
spoiler:
succes bij de watchdog, met jou skills moet dat ook in 1 keer kunnen :p

• Lokz
DrBob078 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:28:
[...]

spoiler:
Ik zeg niet dat ik er zo doorheen zal lopen want ik heb wel gelezen dat daar leuke bossfights zijn, ik vraag alleen of het lang duurt voordat je bij dat niveau bent. Want ik ben nu net een chalice gestart, en daar is alles met een klap dood. Zoals ik al zei, ik heb buiten wat ik nu net gedaan heb, me nog helemaal niet beziggehouden met de chalice.
Gloeiende godver 2x Paarl op 1 hit na dood en het dan verneuken.

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-10 13:17
Iemand ook last gehad van dat zijn savegame in eens weg is? Wou net beginnen om een potje te doen en me save game is gewoon weg :/
DOWN BITCH :D

Ging eigenlijk best kut. Tot nu toe de lastigste wat mij betreft.

[ Voor 81% gewijzigd door bram1984 op 17-04-2015 22:54 ]

Verwijderd

iemand nog wat tips voor vicar Amelia?
ben lvl 36 en gebruik voornamelijk de axe.
heb haar 2x tot ongeveer 20% kunnen downen, maar ben niet verder dan dat geraakt na 10 pogingen.

Verwijderd

LOL...you evil human being! :D

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:28:
heb haar 2x tot ongeveer 20% kunnen downen, maar ben niet verder dan dat geraakt na 10 pogingen.
Enige wat echt belangrijk is dat je hard genoeg slaat om die healing van haar tegen te gaan. Dus als het steeds niet lukt zou ik nog even wat farmen en in strength of skill doen (even kijken wat beter schaalt voor je wapen) en dan nog eens proberen.

Verwijderd

WeAreLegion schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:57:
[...]

Enige wat echt belangrijk is dat je hard genoeg slaat om die healing van haar tegen te gaan. Dus als het steeds niet lukt zou ik nog even wat farmen en in strength of skill doen (even kijken wat beter schaalt voor je wapen) en dan nog eens proberen.
heb mijn axe een uurtje geleden ge-upgrade naar +4 en dacht dat dit wel het verschil zou maken. 2 pogingen ondernomen en 2x op ongeveer 50% neer gegaan.
te zelfverzekerd! :D
nog even wat koffie en dan toch maar is links afslaan in de Cathedral Ward om wat BE's te farmen.
en nu je het zegt...ik heb even voor Amelia een item gevonden dat, ben de item naam even kwijt, "creates a fog that prevents healing"....hmmm...
in ieder geval bedankt voor de tip. en nog eens...wat een BRILJANT spel is dit toch....mijn eerste in de souls serie en ik heb dit gevoel (get good) niet meer gehad sinds mijn NES dagen!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:28:
spoiler:
Ze heeft 2 aanvallen waarvan de recovery time lang genoeg duurt om achter haar te komen. De eerste is die grote sprong die je moet dodgen, en die andere is dat ze met haar vuisten op de grond slaat. Volgens mij kan ze ook niet zo goed tegen molotovs. Ze is relatief makkelijk. Ik had haar na 3 of 4 pogingen.

Dit is trouwens ook bizar. Is dat kanon zo krachtig?

https://youtu.be/cxuiYwEehKY

edit: Embedden lukt niet, dan maar zo.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 18-04-2015 10:32 ]

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56
DrBob078 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:28:
[...]

spoiler:
Wordt al snel pittiger , ben level 125 en heb NG+ zo goed als klaar. Ben ook begonnen aan de chalice dungeons vanaf depth 3 wordt het leuk : >.

• Lokz
Rickpm1 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:10:
[...]

Wordt al snel pittiger , ben level 125 en heb NG+ zo goed als klaar. Ben ook begonnen aan de chalice dungeons vanaf depth 3 wordt het leuk : >.
Ah je moet naar depth kijken. Bedankt voor de hulp. :)

• ASNNetworks
bram1984 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:30:
[...]

Dit is trouwens ook bizar. Is dat kanon zo krachtig?

https://youtu.be/cxuiYwEehKY

edit: Embedden lukt niet, dan maar zo.
Als je hoge Bloodtinge level hebt wel ja ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Ah!

Net Whitches of Hemwick in 1 beurt gesloopt. Was eigenlijk vrij simpel. Niet verwacht.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-11 15:37

SD5k

>4&X

De Witches waren inderdaad wel erg makkelijk, je hebt ook zo door wat de bedoeling is.

spoiler:
Net bij de eerste poging Shadow of Yarnham verslagen, viel me ook behoorlijk mee eigenlijk. Het gebied waar deze bossfight plaats vond (Forbidden Woods) vond ik wel pittig, vooral omdat ik in het begin wel eens rondjes liep omdat ik de weg kwijt was. Heb hier wel geleerd om meer naar vijanden toe te dashen, werkt beter dan in paniek te backdashen. :p

Nu bij Rom, die is wel wat lastiger.
Shiii.. sta ik plots oog in oog met Vicor Ameida (of zo) :D
Dat was 3 klappen en ik was al dood :P
De gebieden links en rechts van de trap, vlak voor haar deur, die zijn ook vervelend zeg...

Klopt het trouwens dat je blood gems "leent" aan een wapen en je ze dus niet kwijt kan raken?
Wat gems op de Saw Cleaver en Axe gedaan; ze zijn nu een stuk sterker :)
De Saw Cleaver blijft wel mijn favo wapen, ondanks de grotere range en damage van de Axe.
Ik vind de snelheid van de Saw Cleaver een stuk fijner "werken".

[ Voor 145% gewijzigd door Superkiwi op 18-04-2015 22:56 ]

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Iemand rond de level 106 die met mij de dungeons wil doen? Alleen zijn ze nogal saai :P
Ik zit op dit moment in de 3e dungeon.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

• SC4RF4C3
Helaas geen platinum trophy in eerste ronde, maar wel uitgespeeld door alle bosses te verslaan. Geweldig spel!
Als jouw broer 'm platinum haalt kan jij niet achterblijven natuurlijk ;)

Vanmiddag wordt het wat bazen in mootjes hakken denk ik...
-Vicar Amelia moet ik een 2e keer proberen;
-Aan het einde van Hemwick Charnel Lane ben ik tot net voor een boss room gekomen lijkt het;
-In Old Yarnam ben ik ook tot net voor een boss room gekomen (lijkt het).

• WeAreLegion
  • Niet online
Ben zelf vooral bezig met coop NG+ te doen :) tis wel echt cookie dan in verhouding maar goed vermaak me er wel mee dat is het belangrijkste. Me andere char houd ik gewoon voormezelf. Ik ben nu op zoek naar beast claw en moet alle dungeons nog uitspelen voor de platinum trophy en dat is het wel

• APriem
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 22:56
Iemand zin om te helpen bij de Watchdog of the Old Lords in de defiled pthu dungeon layer 2 ? Is flink moeilijk met halve hp. Mijn Nick is Primus_Black.

• APriem
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 22:56
Laat maar, niet meer nodig. Heb hem zojuist toch in mijn eentje plat gekregen. Pittig beestje !
Voor Vicar Amelia maar hulp ingeroepen met het belletje.
Het kostte me te veel pogingen en vials ;)

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10 10:30

CR1691

Hero of Time

Na te weinig tijd gehad te hebben wegens werk en studie kon ik vandaag eindelijk weer Bloodborne oppakken. In 2 pogingen Cleric Beast verslagen al ging de tweede poging naar mijn gevoel moeizamer dan de eerste :p

Wat adviseren jullie over gascoigne? Ik zit nu 'pas' in level 14. Eerst een paar levels omhoog tot ik hem op ga zoeken?

PSN: Finally_Chris

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10 21:19
Godver de godver ik ben dichtbij stoppen met bloodborne. Poste hier een aantal dagen geleden dat Rom me niet lukte, en guess what... ik heb 'm nog steeds niet. :( Ook bij poging nummer 150 (?) ging het weer 's mis. Ik kan op Youtube kijken hoe anderen het doen, 't maakt allemaal niet uit. Ondanks dat ik precies weet hoe en wat er gebeurt, gaat het toch elke keer weer ergens op fout. Father C. in twee keer gedaan BSB, waar veel meer mensen moeite mee hebben, ging ook vrij eenvoudig.. Maar deze tyfusspin wil maar niet :(

O ja, met Co-op lukt ook steeds niet, er komt nooit iemand als ik bel. Blijkbaar ben ik al te overleveld met m'n 65. Ja wat wil je als je elke keer de Forbidden Woods weer in moet om Vials te farmen, voor weer een paar Rom-pogingen...
@spud82:
Is het de enige weg die je kan nemen, een verplichte baas dus (heb je geen ander gebied om even te verkennen cq te ontspannen)?
Ik ben nog niet zo ver dus vandaar de vraag ;)
Hou vol :)

Hier mijn gevecht met de Witch of Hemwick:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZfDjZsWPRYs]

Duurde lang :D
De 3 dikkies met hakbijl op weg er naartoe alle drie met 1 schot geparry'd en ge-one-shot-visceral'd :P

• ASNNetworks
CR1691 schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:37:
Na te weinig tijd gehad te hebben wegens werk en studie kon ik vandaag eindelijk weer Bloodborne oppakken. In 2 pogingen Cleric Beast verslagen al ging de tweede poging naar mijn gevoel moeizamer dan de eerste :p

Wat adviseren jullie over gascoigne? Ik zit nu 'pas' in level 14. Eerst een paar levels omhoog tot ik hem op ga zoeken?
Heb em ook verslagen op lvl 14 de eerste keer, is prima te doen :)

• Spud82
En ook met hulp van een Tweaker hier (Co op geprobeerd) zet ik m'n PS4 wederom uit zonder ROM verslagen te hebben... :(

Wat een drama. En dan hoor je van anderen hoe makkelijk ze 'm vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Spud82 op 19-04-2015 18:08 ]

• ASNNetworks
Spud82 schreef op zondag 19 april 2015 @ 18:07:
En ook met hulp van een Tweaker hier (Co op geprobeerd) zet ik m'n PS4 wederom uit zonder ROM verslagen te hebben... :(

Wat een drama. En dan hoor je van anderen hoe makkelijk ze 'm vinden...
Je hebt alleen wat geduld nodig, meer niet.

spoiler:
zorg dat je de kleine spinnen eerst dood maakt. Ga NIET direct op ROM af omdat je er wel bij kan, gewoon niet doen. Lekker slow and steady. Je kan de kleine spinnen één voor één dood maken, zonder ook maar damage te krijgen. Steeds ff slaan en dan naar achter stappen. Versla alle kleine spinnen en ga dan op ROM af. Na de eerste beurt teleporteert hij en komen er weer 8 kleine spinnen. Maak deze weer dood één voor één en wees geduldig. Ga niet gelijk op ROM af als je een opening ziet, want dan heb je kans opeens van achteren weer aangevallen te worden door de kleine spinnen. Maak de kleintjes een voor een af en blijf in beweging om de ijsblokken van ROM te ontwijken. Wanneer de kleine spinnen dood zijn: hou afstand van ROM, zodra hij ijsblokken op je af laat komen, ren naar ROM en doe paar heavy stoten. Dan gaat ie chargen: ga direct paar stappen naar achter, want er komt dan een explosie.

De rest is een herhaling van dit en hij is dood.

Ik merk dat ROM alleen moeilijk is, als je geen geduld hebt en er doorheen wil rushen. Met een portie geduld heb je amper blood vials nodig en laten we eerlijk zijn: 10x ROM niet verslaan duurt langer ;)

dvdkiwi schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:59:
@spud82:
Is het de enige weg die je kan nemen, een verplichte baas dus (heb je geen ander gebied om even te verkennen cq te ontspannen)?
Ik ben nog niet zo ver dus vandaar de vraag ;)
Hou vol :)

Hier mijn gevecht met de Witch of Hemwick:

[video]

Duurde lang :D
De 3 dikkies met hakbijl op weg er naartoe alle drie met 1 schot geparry'd en ge-one-shot-visceral'd :P
Serieus, doe die saw cleaver weg. Dat ding doet echt zo weinig damage. Het was lange tijd ook mijn favo, maar als je eenmaal wat geleveled bent, is de axe echt superieur.

Doe je trouwens verder nooit enemies locken dan?

Hier mijn Witch gevecht. Take 1.

Netjes :)
Mijn eerste poging had ik ze bijna... maar niet helemaal :P

Ik lock heel vaak enemies.
Maar bij dat witch gevecht heeft het niet echt nut toch?
Ze verschijnt soms wel, soms niet...
En die rondlopende mannetjes was ik niet echt van plan om te killen...

Net 3 keer op bezoek geweest bij Blood Starved Beast.
1e keer had ik 'm tot meer dan 90% dood, 2e keer niet eens 50...
Straks maar weer proberen ;)

O, die gunner op de toren..... die is niet meer.
Ik wachtte even op de trap om op google te kijken wat een goede tactiek tegen hem was.
Kom ik terug, is ie verdwenen. Lol :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Oy-tFMIH6XM]

[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 19-04-2015 18:39 ]

• Spud82
ASNNetworks schreef op zondag 19 april 2015 @ 18:18:
[...]

Je hebt alleen wat geduld nodig, meer niet.

spoiler:
zorg dat je de kleine spinnen eerst dood maakt. Ga NIET direct op ROM af omdat je er wel bij kan, gewoon niet doen. Lekker slow and steady. Je kan de kleine spinnen één voor één dood maken, zonder ook maar damage te krijgen. Steeds ff slaan en dan naar achter stappen. Versla alle kleine spinnen en ga dan op ROM af. Na de eerste beurt teleporteert hij en komen er weer 8 kleine spinnen. Maak deze weer dood één voor één en wees geduldig. Ga niet gelijk op ROM af als je een opening ziet, want dan heb je kans opeens van achteren weer aangevallen te worden door de kleine spinnen. Maak de kleintjes een voor een af en blijf in beweging om de ijsblokken van ROM te ontwijken. Wanneer de kleine spinnen dood zijn: hou afstand van ROM, zodra hij ijsblokken op je af laat komen, ren naar ROM en doe paar heavy stoten. Dan gaat ie chargen: ga direct paar stappen naar achter, want er komt dan een explosie.

De rest is een herhaling van dit en hij is dood.

Ik merk dat ROM alleen moeilijk is, als je geen geduld hebt en er doorheen wil rushen. Met een portie geduld heb je amper blood vials nodig en laten we eerlijk zijn: 10x ROM niet verslaan duurt langer ;)
Thanks voor de uitgebreide tutorial. Ik ga het nog eens proberen hiermee. :)

• ASNNetworks
Spud82 schreef op zondag 19 april 2015 @ 18:59:
[...]

Thanks voor de uitgebreide tutorial. Ik ga het nog eens proberen hiermee. :)
Kijk uit naar je update, oh en als je boltpaper hebt of een wapen met bolt damage: gebruiken. Alle Great Ones hebben bolt weakness.

• Spud82
Ja zag al notes liggen over bolt, helaas heb ik dat niet meer.

Ben ook benieuwd naar m'n volgende update haha.. Als 't met een negatief resultaat is plaats ik hier een advertentie en mag iemand 'm bij mij komen verslaan. Ik betaal de reiskosten :)

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:08
Spud82 schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:36:
Ja zag al notes liggen over bolt, helaas heb ik dat niet meer.

Ben ook benieuwd naar m'n volgende update haha.. Als 't met een negatief resultaat is plaats ik hier een advertentie en mag iemand 'm bij mij komen verslaan. Ik betaal de reiskosten :)
Summonen geen optie? Ik heb geloof ik nog wel een character rond de level 70. Of is de insight ook al op?

[ Voor 3% gewijzigd door Voxalizer op 19-04-2015 19:46 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• Spud82
Haha ja inmiddels is inderdaad m'n insight op :) en als ik willekeurig iemand oproep komt er nooit iemand. En dus vanmiddag geprobeerd met iemand van hier.. Maar helaas: fail!

• SC4RF4C3
Spud82 schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:53:
Haha ja inmiddels is inderdaad m'n insight op :) en als ik willekeurig iemand oproep komt er nooit iemand. En dus vanmiddag geprobeerd met iemand van hier.. Maar helaas: fail!
Waarom maak je geen gebruik van de shareplay optie? Hier genoeg tweakers die even de controller van je kunnen overnemen via shareplay.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-11 15:37

SD5k

>4&X

Over Rom:
spoiler:
Ik heb zelf de kleine spinnen met rust gelaten. Ik liep steeds links of rechts om ze heen terwijl ik de projectielen van Rom ontweek, als je dat even doet zul je zien dat de meeste spinnen aan zijn andere kant komen en heb je vrij baan om naar hem toe te gaan en in zijn flank aan te vallen. Ik deed hier nooit meer dan 2-3 hits omdat ik anders een spin op m'n hoofd kreeg of Rom zijn shockwave aanval deed.
Kortom: heel voorzichtig zijn en veel geduld hebben. Wees ook niet bang om tussen die spinnen door te rennen, zelfs op je nornale loopsnelheid zal het bijna nooit voor komen dat je wordt geraakt.
Bolt en fire paper versnellen dit proces wel maar ik heb het uiteindelijk zonder gedaan, bij m'n laatste poging ook maar een paar blood viles nodig gehad.

• Spud82
Ladies and gentlemen.. We've got him! (Rom)

Genoeg voor vandaag. Snel even een ontspannen spelletje opzetten nu, waar ik wél goed in ben... Mijn hemel wat een kutspel dit :)

Bedankt ASNNetworks heb precies gedaan wat je zei en toen was het (toch nog zeker weer pas na 4 pogingen) wel te doen inderdaad.
spoiler:
Al bleef ik als een malle geraakt worden door zijn ijspegels (ondanks dat ik uiteraard bewoog).

• Ekfad
Spud82 schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:27:
Ladies and gentlemen.. We've got him! (Rom)

Genoeg voor vandaag. Snel even een ontspannen spelletje opzetten nu, waar ik wél goed in ben... Mijn hemel wat een kutspel dit :)

Bedankt ASNNetworks heb precies gedaan wat je zei en toen was het (toch nog zeker weer pas na 4 pogingen) wel te doen inderdaad.
spoiler:
Al bleef ik als een malle geraakt worden door zijn ijspegels (ondanks dat ik uiteraard bewoog).
De taktiek staat hier al een tijdje hoor ;)

Wat de ijspegels betreft:

spoiler:
als je schuin links omhoog rent word je nooit geraakt door de ijspegels die van boven komen. Bij die uit de grond (als je dicht genoeg bent bij rom) gewoon afstand nemen.

Verwijderd

Spud82 schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:53:
Je kan toch dat wapen halen die tornitrus ofzo. Daar kan je steeds electric attacks mee doen. Wat ik deed al die spinnen negeren en erop los hakken. Als je rom raakt loopt hij naar achteren. Hiermee loop je van de spinnen weg en is het makkelijker hem te bevechten dan dat al die spinnen in de weg lopen. Zorg gewoon dat je veel damage doet met een bepaald wapen. Hopelijk heb je een beetje endurance opgebouwd.

edit: lees net pas dat je hem hebt verslagen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 12:50 ]

Verwijderd

Heb gisteren eindelijk een blood rock gevonden :) volgens mij is er maar 1 van in een hele playthrough.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:36:
Heb gisteren eindelijk een blood rock gevonden :) volgens mij is er maar 1 van in een hele playthrough.
Klopt. Maar je kan zo ook in chalice dungeons vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:38:
[...]

Klopt. Maar je kan zo ook in chalice dungeons vinden.
Oh echt? dat wist ik niet. Vind je ze dan in een kist, of kan je ze farmen?
Ik vind die chalice dungeons wel leuk om te doen, maar de gebieden zijn wel redelijk eentonig.

• henri.77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-07 14:10
Zo, dat was weer een aardig weekend Bloodborne. Vicar, Shadow of Yharnam en Rom zijn niet meer. Ik heb ook wel te veel moeite gehad met Rom. Puur door mijn eigen ongeduld denk ik. Na 6 pogingen het wat rustiger aan gedaan en eerst die kleine spinnen uit de weg geruimd want die kunnen je bijna in 1 klap omleggen. Zelfs met mn 30 vit. :( Wel Bolt paper gebruikt op m'n axe en dat doet behoorlijk wat damage.

spoiler:
Maar goed, nu wilde ik dus Darkbeast Paarl "even" om gaan leggen (om ook achter de Hunter in Old Yarnham te komen) maar de lamp in Hypogean Gaol werkt niet meer...? Kan ik daar nog wel komen via Yahar'gul?

Daarnaast ook Eileen's storyline afgerond maar die is nog behoorlijk pittig aan het eind zeg. Daar heb je een flinke dosis geduld voor nodig 8)7

Heeft iemand nog tips om aan Blood stone chunks te komen? Of moet ik daarvoor richting Cainhurst? (heb wel de summon maar ben er nog niet geweest)

PSN ID: Henry77 Xbox Gamertag: Corporal Bishop

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

Hier inmiddels de witch omgelegd en dat viel me erg mee. Twee pogingen en toen was het klaar.
Inmiddels ook door de forbidden woods heen. Gebied was goed te doen en erg leuk.
Die Hunter aan de rechter kant van de Cathedral was btw nog bijzonder lastig maar gelukkig is ook dat gelukt. Vanavond eens kijken waar we verder gaan.
Wel apart trouwens dat het me echt niet lukt om die hunter van de toren af te krijgen. Er zijn genoeg meldingen van dat ie zelf omlaag valt maar dat wil hij bij mij echt niet. En dat gevecht is behoorlijk pittig.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:45:
[...]

Oh echt? dat wist ik niet. Vind je ze dan in een kist, of kan je ze farmen?
Ik vind die chalice dungeons wel leuk om te doen, maar de gebieden zijn wel redelijk eentonig.
Wat ik heb begrepen is dat je kans hebt om ze te vinden in de tier5 root chalices in schatkisten. Per chalice type kan je er in totaal maar 1 vinden. Daarna worden het great one's wisdoms ipv blood rocks.
Althans, dat is wat ik erover gelezen heb. Volgende draadje heeft meteen wat codes:
http://www.reddit.com/r/b..._dungeons_my_experiences/
Heeft iemand nog tips om aan Blood stone chunks te komen? Of moet ik daarvoor richting Cainhurst? (heb wel de summon maar ben er nog niet geweest)
Mijn tip zou zijn om eerst gewoon de game verder te spelen. Je komt redelijk wat chunks tegen als je de gebiedjes een beetje goed uitkamt. (Ongeveer genoeg om 2(?) wapentjes naar +9 te brengen)

Als je daarna nog meer wilt kun je inderdaad in Cainhurst farmen, maar de dropkans voor die dingen is frustrerend laag...

Verwijderd

henri.77 schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:54:
Zo, dat was weer een aardig weekend Bloodborne. Vicar, Shadow of Yharnam en Rom zijn niet meer. Ik heb ook wel te veel moeite gehad met Rom. Puur door mijn eigen ongeduld denk ik. Na 6 pogingen het wat rustiger aan gedaan en eerst die kleine spinnen uit de weg geruimd want die kunnen je bijna in 1 klap omleggen. Zelfs met mn 30 vit. :( Wel Bolt paper gebruikt op m'n axe en dat doet behoorlijk wat damage.

spoiler:
Maar goed, nu wilde ik dus Darkbeast Paarl "even" om gaan leggen (om ook achter de Hunter in Old Yarnham te komen) maar de lamp in Hypogean Gaol werkt niet meer...? Kan ik daar nog wel komen via Yahar'gul?

Daarnaast ook Eileen's storyline afgerond maar die is nog behoorlijk pittig aan het eind zeg. Daar heb je een flinke dosis geduld voor nodig 8)7

Maakt het eigenlijk nog verschil als je veel VIT hebt? Of is damage gebasseerd op hoeveel physdef je hebt. Of word je eerder ge-oneshot met low VIT?

• henri.77
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:04:
[...]

Maakt het eigenlijk nog verschil als je veel VIT hebt? Of is damage gebasseerd op hoeveel physdef je hebt. Of word je eerder ge-oneshot met low VIT?
Zal wel een combinatie van factoren zijn. Ik heb nu iets van 30 Vit, 20 end, 28 str en 26 skill geloof ik. Voor ROM was mn skill wel iets lager. Daarna een beetje lopen farmen. Ben nu meer in skill aan het steken aangezien dat iets betere stats geeft dan strength en ik ondertussen ook iets meer met Ludwigs Holy Blade ben gaan spelen. Deze scaled goed met zowel str. als skill. Al vind ik m'n axe nog steeds fijner..

[ Voor 5% gewijzigd door henri.77 op 20-04-2015 14:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:04:
[...]

Meer VIT zorgt ervoor dat je meer klappen kan vangen omdat je simpelweg meer hitpoints hebt. Physical defense doet inderdaad iets vergelijkbaars: het vermindert de schade waardoor je meer klappen kan krijgen.
De vergelijking is alleen niet echt relevant. Ongeacht welke stat je verhoogd, je krijg altijd physical defense. Verder is het volledig afhankelijk van gear en runes.

Vitality is mijns inziens om een paar redenen beter:
- PhysDef doet niks tegen arcance/fire/bolt/poison damage, een hogere hitpoint pool wel.
- Healing pots healen een percentage, dus met elke punt die je aan vitality besteed worden je potions effectiever

Uiteindelijk is het natuurlijk ook een kwestie van skill. Als je goed bent in het vermijden van damage dan heb je geen hoge healthpool of defense nodig. Ben je zoals ik maar bij vlagen goed in damage vermijden... dan is werken naar VIT30 (eerste soft cap) toch wel aan te raden. (Eerste playthrough heb ik er eerst vooral gefocused op VIT en END op 30/25 te krijgen. De andere stats heb ik verhoogd waar het nodig was voor een nieuw wapentje)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wat schiet je met END precies op dan. Ik kom nooit in situaties waarin ik te weinig END lijk te hebben en heb die stat nog redelijk genegeerd.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:48

GekkeR

key = key

VIT no1 is zeker een aanrader.
END ben ik echter niet zo'n voorstander van.
Verder zou ik van tevoren kiezen voor een bepaalde build :
STR / SKL / BLT / ARC
1 of 2 kiezen (bij 1 = 50 bij 2 is 40/25~ een goed streven).
Uiteraard een wapen kiezen in combinatie met de gekozen stat.
Voor ARC kan je een fire/bolt/arcane rune stoppen in een phys wapen (Kirkhammer/Ludwig) om hem met ARC te laten scalen.
Voor BLT zit je vast aan Chikage (wapen).
STR en SKL zijn vanzelfsprekend.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

rajackar schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:57:
Wel apart trouwens dat het me echt niet lukt om die hunter van de toren af te krijgen. Er zijn genoeg meldingen van dat ie zelf omlaag valt maar dat wil hij bij mij echt niet. En dat gevecht is behoorlijk pittig.
Probeer eens hetzelfde als mij (filmpje bovenaan de pagina):
Ga de trap op en wacht bovenaan de trap, net over het randje kijkend.
Hij viel vanzelf naar beneden :P
(denk ik dan. ik ging googelen en toen ik weer verder ging lag zijn pick up item onderaan de trap).

Vanmiddag ga ik proberen Blood Starved Beast te pakken, daarna moet ik ook het forbidden forest in denk ik... geen andere opties meer ;)

Verwijderd

rajackar schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:49:
Wat schiet je met END precies op dan. Ik kom nooit in situaties waarin ik te weinig END lijk te hebben en heb die stat nog redelijk genegeerd.
Endurance (stamina) is redelijk afhankelijk van speelstijl en wapenkeuze heb ik het idee. Ik vind het zelf wel prettig om na een tricked axe R2/R1/R1 combo nog ruimte te hebben om 2x te dodgen. Niet echt nodig, maar ik wil nog wel eens de verkeerde kant op dodgen en dan is dat beetje speling wel fijn. Ook kun je meermaals de R2 charge attack spammen, wat met lage stamina niet echt te doen is. Een beetje compensatie voor slecht spel dus eigenlijk :P

Maar goed. Endurance is een stuk minder belangrijk in Bloodborne dan in de andere souls games omdat het je naast stamina slechts poison resist geeft, stamina sneller recharged en je geen stamina nodig hebt voor blocken.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

dvdkiwi schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:04:
[...]

Probeer eens hetzelfde als mij (filmpje bovenaan de pagina):
Ga de trap op en wacht bovenaan de trap, net over het randje kijkend.
Hij viel vanzelf naar beneden :P
(denk ik dan. ik ging googelen en toen ik weer verder ging lag zijn pick up item onderaan de trap).

Vanmiddag ga ik proberen Blood Starved Beast te pakken, daarna moet ik ook het forbidden forest in denk ik... geen andere opties meer ;)
Dat is het gekke, dat heb ik dus al een keer of 20 geprobeerd. Ook een aantal filmpjes gekeken en het precies zo uitgevoerd. Maar ja, eerlijk omleggen geeft natuurlijk meer voldoening ;)
Ik vond Blood starved beast btw best goed te doen. En de toegang naar de forbidden woods was lastig maar het gebied zelf viel me ook mee. Succes!
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:07:
[...]

Endurance (stamina) is redelijk afhankelijk van speelstijl en wapenkeuze heb ik het idee. Ik vind het zelf wel prettig om na een tricked axe R2/R1/R1 combo nog ruimte te hebben om 2x te dodgen. Niet echt nodig, maar ik wil nog wel eens de verkeerde kant op dodgen en dan is dat beetje speling wel fijn. Ook kun je meermaals de R2 charge attack spammen, wat met lage stamina niet echt te doen is. Een beetje compensatie voor slecht spel dus eigenlijk :P

Maar goed. Endurance is een stuk minder belangrijk in Bloodborne dan in de andere souls games omdat het je naast stamina slechts poison resist geeft, stamina sneller recharged en je geen stamina nodig hebt voor blocken.
Thanks! Dit sluit al een beetje aan op wat ik dacht. En met attacks en dodges kom ik nu nog goed uit. Wellicht dat ik er later nog wat in ga steken.

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 13:26
Ik zelf ben een "zwaard der genade/ merci blade" gebruiker, ik maak skill lvl 50, arcane lvl 25 en endurance en vitality ook 25.

Iemand op of aanmerkingen?

• Spud82
Ik merk zo langzamerhand toch dat de From- games niet helemaal voor me zijn weggelegd. Opzich gaan de levels zelf me aardig goed af en beleef ik er ook veel plezier aan. Maar... de bosses... lijken niet voor me weggelegd tot dusverre. Vind ze ook niet echt leuk meer. Gisteren dat gezeik met Rom, vanavond Martyr Logarius waar ik echt gewoon totaal geen vorderingen mee boek. Not even close, zelfs niet met co-op.

En ja hij is optioneel, maar als ik 'm eenmaal gezien heb moet ie dood ook! :)

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-10 13:17
Spud82 schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:49:
Godver de godver ik ben dichtbij stoppen met bloodborne. Poste hier een aantal dagen geleden dat Rom me niet lukte, en guess what... ik heb 'm nog steeds niet. :( Ook bij poging nummer 150 (?) ging het weer 's mis. Ik kan op Youtube kijken hoe anderen het doen, 't maakt allemaal niet uit. Ondanks dat ik precies weet hoe en wat er gebeurt, gaat het toch elke keer weer ergens op fout. Father C. in twee keer gedaan BSB, waar veel meer mensen moeite mee hebben, ging ook vrij eenvoudig.. Maar deze tyfusspin wil maar niet :(

O ja, met Co-op lukt ook steeds niet, er komt nooit iemand als ik bel. Blijkbaar ben ik al te overleveld met m'n 65. Ja wat wil je als je elke keer de Forbidden Woods weer in moet om Vials te farmen, voor weer een paar Rom-pogingen...
Coop moet je altijd wachten bij het begin waar je je bel kan rinkelen. Hier heb ik meestal het snelst iemand gevonden, je kan me altijd toevoegen misschien kan ik je helpen. Heb dezelfde nick op psn als hier.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat was weer een lekker avondje Bloodborne. Inmiddels ligt Rom op z'n kant na twee pogingen. Bedankt iedereen voor de rustig aan tips. Dat heeft gewerkt. Het volgende stuk in de unseen village is meteen weer lekker pittig. Morgen verder :)

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 18:41
Moet ik me schamen dat ik één keer dood ben gegaan bij de Witch of Hemwick? :$
Belooft wat als ik morgen richting Vicar Amelia ga. :P

• rajackar

rajackar

Blood Minister

superbassie schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 00:09:
Moet ik me schamen dat ik één keer dood ben gegaan bij de Witch of Hemwick? :$
Belooft wat als ik morgen richting Vicar Amelia ga. :P
Haha, nee hoor. Kostte mij ook 2 pogingen.

Tot nu toe vond ik Vicar Amelia en Father Gascoine absoluut het lastigste.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

*knip*

Ja het was vroeg... slaan mag.

[ Voor 91% gewijzigd door ye-roon op 21-04-2015 08:26 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Jammer, ik zie net dat de Bloodborne strategy guide van Future Press is uitgesteld.
Blijkt dat ze 'm hebben geupdate (van 400 naar 528 pagina's).
Nu maar hopen dat de levering niet te lang op zich laat wachten, het zou een beetje mosterd na de maaltijd zijn.

• WeAreLegion
  • Niet online
Verkeerde topic kerel :)

Ontopic, ik ben bijna klaar met NG+ ben nu level 155 ofzo en moet zeggen dat het nu wel makkelijk begint te worden maar tis nog steeds fun :D lang geleden dat ik zoveel uur in een spel gestoken heb.

[ Voor 35% gewijzigd door WeAreLegion op 21-04-2015 08:26 ]

De game zelf wordt dus makkelijker op NG+?
Hoe zit dat met de dungeons dan, worden die opgeschaald of worden die ook makkelijker naarmate je meer NG's start?
*Kiwi heeft nog geen dungeon gezien*

• Ekfad
Spud82 schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:21:
Ik merk zo langzamerhand toch dat de From- games niet helemaal voor me zijn weggelegd. Opzich gaan de levels zelf me aardig goed af en beleef ik er ook veel plezier aan. Maar... de bosses... lijken niet voor me weggelegd tot dusverre. Vind ze ook niet echt leuk meer. Gisteren dat gezeik met Rom, vanavond Martyr Logarius waar ik echt gewoon totaal geen vorderingen mee boek. Not even close, zelfs niet met co-op.

En ja hij is optioneel, maar als ik 'm eenmaal gezien heb moet ie dood ook! :)
Moeilijk was hij niet hoor ;)
Ik wisselde voornamelijk long met short range af, als je co-op zorg je er gewoon voor dat er iemand long range gaat zodra die wordt getriggered zodat de andere shortrange kan toeslaan.

Ik heb nu alle Souls (ik reken bloodborne er ook even bij) doorgelopen.
Moet wel nog de eindbaas doen bij bloodborne, ben net voor het einde maar nu de Chalice dungeons aan het doen (trouwens zijn de latere best pittig, in mijn overmoed gisteren voor de eerste maal gestorven in één van de hogere chalice dungeons). In ieder geval vind ik bloodborne voor Souls veteranen best wel wat tegenvallen. Veel bosses zijn gewoon herwerkingen van oude eindbazen in de vorige games.

Ik hoop in ieder geval dat men volgende keer echt met meer variatie komt op dat gebied want nu vond ik het bij momenten wel wat voorspelbaar (en makkelijk te lezen daardoor) waardoor de voldoening toch wat minder is dan bij vorige FS games.
dvdkiwi schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:29:
Hoe zit dat met de dungeons dan, worden die opgeschaald of worden die ook makkelijker naarmate je meer NG's start?
*Kiwi heeft nog geen dungeon gezien*
Nope, de Dungeons schalen niet mee. De lagere level Dungeons zijn voor hogere level characters dan ook best eentonig.

[ Voor 12% gewijzigd door Ekfad op 21-04-2015 08:36 ]

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:08
dvdkiwi schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:29:
Op zich wel. Grotendeels ligt het aan het level waarmee je NG+ in gaat. Ik heb bijvoorbeeld de chalice dungeons gedaan voordat ik op level 135 met een +10 wapen naar NG+ ging. Nou, dan is NG+ echt supereasy. Ga je echter rond de level 70 naar NG+, en mis je de laatste bloodrock bijvoorbeeld om je wapen naar +10 te brengen dan zal het natuurlijk een stuk moeizamer gaan in NG+. Echter ben je als speler wel weer beter in de game dan de eerste playthrough.

Chalices schalen niet mee met je level of de NG waar je in zit trouwens. Ze hebben een soort moeilijkheidsgraad die van depth 1 tot en met 5 loopt.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Een beetje vergelijkbaar met de challenges in God of War dus?
Ik ben benieuwd... eerst maar eens de game zelf uitspelen ;)
Heb er nu 18 uur opzitten en ben bij Blood Starved Beast. Hier gaan nog wel wat flinke uren inzitten :P

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11 12:28

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

als ik Vicar amelia heb gedood, ga ik dan best daarna links van haar door zo een grot tot ik een woud kom of ga ik rechts met die hunters daar beneden ?

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Rechts kan je beter eerst doen.
spoiler:
dat stuk is toch doodlopend voor nu

• henri.77
Dj.Restyle schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:17:
als ik Vicar amelia heb gedood, ga ik dan best daarna links van haar door zo een grot tot ik een woud kom of ga ik rechts met die hunters daar beneden ?
Ik ben zelf eerst naar links gegaan en de Witches afgeslacht voor ik naar Amelia ben gegaan. Vanwege:

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11 12:28

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

henri.77 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:27:
[...]

Ik ben zelf eerst naar links gegaan en de Witches afgeslacht voor ik naar Amelia ben gegaan. Vanwege:
thx!

ga ik daar eens kijken straks :*)

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

• WeAreLegion
  • Niet online
Voxalizer schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:12:
[...]

Op zich wel. Grotendeels ligt het aan het level waarmee je NG+ in gaat. Ik heb bijvoorbeeld de chalice dungeons gedaan voordat ik op level 135 met een +10 wapen naar NG+ ging. Nou, dan is NG+ echt supereasy. Ga je echter rond de level 70 naar NG+, en mis je de laatste bloodrock bijvoorbeeld om je wapen naar +10 te brengen dan zal het natuurlijk een stuk moeizamer gaan in NG+. Echter ben je als speler wel weer beter in de game dan de eerste playthrough.

Chalices schalen niet mee met je level of de NG waar je in zit trouwens. Ze hebben een soort moeilijkheidsgraad die van depth 1 tot en met 5 loopt.
Vooral dat met level 70 a 80 NG+ doen dan is het wel een behoorlijke uitdaging weer vooral als je die blood rock niet heb. Maar goed het spel schaalt tot en met NG+++++++ (7) als ik me niet vergis.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik ben nu rond level 60 en de meeste stukken zijn redelijk te doen. Je moet alleen heel erg uitkijken dat je niet te "cocky" wordt want dan ga je hárd neer ;)

• henri.77
rajackar schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:11:
Ik ben nu rond level 60 en de meeste stukken zijn redelijk te doen. Je moet alleen heel erg uitkijken dat je niet te "cocky" wordt want dan ga je hárd neer ;)
Dit inderdaad. Dat had ik gisteren op de courtyard voor Cainhurst... Ik dacht die rare beesten wel even af te slachten maar ze hebben zo'n bizar aanvalspatroon dat dus precies het tegenovergestelde gebeurde. Ik heb het daarna maar op een lopen gezet richting de deur om het kasteel binnen te gaan.

Gisteren trouwens eerst naar Nightmare Frontier geweest maar dat gebied vind ik gewoon echt niet tof. Ook voor de eerste keer ge-invade. Daar heb ik het ook niet zo op eigenlijk dus de volgende keer dat ik daar kom lekker offline spelen en de bell ringing woman maar even opzoeken.

Edit: Weet iemand trouwens hoe je op de 2de verdieping van de Lecture Building komt?

[ Voor 8% gewijzigd door henri.77 op 21-04-2015 12:27 ]

• ASNNetworks
henri.77 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:24:
[...]

Dit inderdaad. Dat had ik gisteren op de courtyard voor Cainhurst... Ik dacht die rare beesten wel even af te slachten maar ze hebben zo'n bizar aanvalspatroon dat dus precies het tegenovergestelde gebeurde. Ik heb het daarna maar op een lopen gezet richting de deur om het kasteel binnen te gaan.

Gisteren trouwens eerst naar Nightmare Frontier geweest maar dat gebied vind ik gewoon echt niet tof. Ook voor de eerste keer ge-invade. Daar heb ik het ook niet zo op eigenlijk dus de volgende keer dat ik daar kom lekker offline spelen en de bell ringing woman maar even opzoeken.

Edit: Weet iemand trouwens hoe je op de 2de verdieping van de Lecture Building komt?
2e verdieping kom je later, gewoon verhaal blijven volgen.

• henri.77
ASNNetworks schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:27:
[...]

2e verdieping kom je later, gewoon verhaal blijven volgen.
Ok dank je wel!

henri.77 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:27:
[...]

Dat is inderdaad een handige :)
Ik heb rechts eerst gedaan. Is maar een klein stukje level in vergelijking met links.
spoiler:
alleen die 2 hunters op dat ronde pleintje... man man. Vooral die ene met die gun :(

• rajackar

rajackar

Blood Minister

dvdkiwi schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:55:
[...]

Dat is inderdaad een handige :)
Ik heb rechts eerst gedaan. Is maar een klein stukje level in vergelijking met links.
spoiler:
alleen die 2 hunters op dat ronde pleintje... man man. Vooral die ene met die gun :(
Dat is idd pittig ja. Ik had vooral moeite met die andere. Dat heeft me wel wat pogingen gekost, Gelukkig begin je vlakbij :)

Verwijderd

Wat moet je doen met die drie imbilical cords? Moet je ze usen of bewaren?
Pagina: 1 ... 11 ... 66 Laatste