Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dvd-linden
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 21:50
Nou, ik ben bij Cleric Beast aangekomen. Nog geen flauw idee hoe ik die aan moet gaan pakken, maar dat gaan we morgen eens bekijken. Mocht het echt niet lukken dan kom ik hier terug voor wat tips.

Parryen gaat best aardig, maar heb wel gemerkt dat je timing erg goed moet zijn en je dicht op je tegenstander moet staan. Die visceral attacks zijn echt vet btw.

PSN ID: dvd-linden / Youtube: dvd-linden

• Scrisissszzz
  • Laatst online: 12:14
quote:
dvd-linden schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:34:
Nou, ik ben bij Cleric Beast aangekomen. Nog geen flauw idee hoe ik die aan moet gaan pakken, maar dat gaan we morgen eens bekijken. Mocht het echt niet lukken dan kom ik hier terug voor wat tips.

Parryen gaat best aardig, maar heb wel gemerkt dat je timing erg goed moet zijn en je dicht op je tegenstander moet staan. Die visceral attacks zijn echt vet btw.
Je hoeft niet perse dichtbij te staan om te parryen. Sommige vijanden heb best een groot parry window. maar beetje dichtbij is wel nodig om je visceral te halen, anders is hun stagger weer voorbij.

Cleric beast kun je parryen.. alleen niet met 1 kogel ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

quote:
Scrisissszzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:36:
[...]

Je hoeft niet perse dichtbij te staan om te parryen. Sommige vijanden heb best een groot parry window. maar beetje dichtbij is wel nodig om je visceral te halen, anders is hun stagger weer voorbij.

Cleric kan je niet echt parry'en in traditionele zin (tijdens zijn attack animatie). Je kan wel zijn hoofd locken en er dan op schieten en af en toe krijg je dan een stagger. Maar verder is hij prima te doen zonder. Gewoon een beetje om hem heen dodgen en af en toe 1 2 hits uitdelen. Je grootste vijand tijdens dit gevecht is het gebrek aan ruimte en de camera.

@dvd-linden Hij is een beast en alle beasts hebben vuur en serrated blades (kartels) als weakness. Dus je kan het beste even een zooi molotovs inslaan en de saw spear/cleaver pakken. Verder is het gewoon een kwestie van dodgen.

• Scrisissszzz
quote:
bram1984 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:15:
[...]

Cleric kan je niet echt parry'en in traditionele zin (tijdens zijn attack animatie). Je kan wel zijn hoofd locken en er dan op schieten en af en toe krijg je dan een stagger. Maar verder is hij prima te doen zonder. Gewoon een beetje om hem heen dodgen en af en toe 1 2 hits uitdelen. Je grootste vijand tijdens dit gevecht is het gebrek aan ruimte en de camera.

@dvd-linden Hij is een beast en alle beasts hebben vuur en serrated blades (kartels) als weakness. Dus je kan het beste even een zooi molotovs inslaan en de saw spear/cleaver pakken. Verder is het gewoon een kwestie van dodgen.
I know, het was een hint omdat ik eigenlijk niks wilde verklappen voor zijn gevecht. Zelf ontdekken is beter.

Hij is ook te staggeren door oil urns en molotovs te gooien als je gelockt bent op zn hoofd. gaat over het algemeen sneller dan schieten, zeker als je in NG zit en je gun amper iets uitvoert.

Gewoon om hem heen dansen. Cleric beast heeft extreem duidelijk gescripte aanvallen, die je na een paar pogingen makkelijk zou moeten herkennen.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• dvd-linden
quote:
Scrisissszzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:36:

Ik bedoelde het inderdaad ook voor die visceral attacks. Waarschijnlijk had ik niet duidelijk genoeg opgeschreven, maar voor die attacks moet je behoorlijk dichtbij staan.
quote:
bram1984 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:15:

Ik heb twee keer tegen hem gevochten en daar ben ik de tweede keer al achter gekomen. Ik liep af en toe echt met die camera te vechten waardoor ik totaal het overzicht en mijn eigen personage kwijt was. Je hebt inderdaad ook niet erg veel ruimte op die brug. Mijn doel voor vanavond is om hem te verslaan in ieder geval. Bedankt voor de tips, maar denk dat ik vanavond toch eerst zelf nog even gaan aanklooien. Dat vind ik juist wel leuk.
quote:
Scrisissszzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:44:
I know, het was een hint omdat ik eigenlijk niks wilde verklappen voor zijn gevecht. Zelf ontdekken is beter.

Hij is ook te staggeren door oil urns en molotovs te gooien als je gelockt bent op zn hoofd. gaat over het algemeen sneller dan schieten, zeker als je in NG zit en je gun amper iets uitvoert.

Gewoon om hem heen dansen. Cleric beast heeft extreem duidelijk gescripte aanvallen, die je na een paar pogingen makkelijk zou moeten herkennen.
Ik ben benieuwd of ik ze snel herken. Had het idee dat ik de tweede keer al wel wat aanvallen herkende, maar vooral het gebruik aan ruimte icm de camera maakte het behoorlijk lastig.

Heb jij wel bij alle baasgevechten eerst alles zelf uitgezocht en ze de eerste keer verslagen zonder hulp op te zoeken?

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Ik bedoelde het inderdaad ook voor die visceral attacks. Waarschijnlijk had ik niet duidelijk genoeg opgeschreven, maar voor die attacks moet je behoorlijk dichtbij staan.

[...]

Ik heb twee keer tegen hem gevochten en daar ben ik de tweede keer al achter gekomen. Ik liep af en toe echt met die camera te vechten waardoor ik totaal het overzicht en mijn eigen personage kwijt was. Je hebt inderdaad ook niet erg veel ruimte op die brug. Mijn doel voor vanavond is om hem te verslaan in ieder geval. Bedankt voor de tips, maar denk dat ik vanavond toch eerst zelf nog even gaan aanklooien. Dat vind ik juist wel leuk.

[...]

Ik ben benieuwd of ik ze snel herken. Had het idee dat ik de tweede keer al wel wat aanvallen herkende, maar vooral het gebruik aan ruimte icm de camera maakte het behoorlijk lastig.

Heb jij wel bij alle baasgevechten eerst alles zelf uitgezocht en ze de eerste keer verslagen zonder hulp op te zoeken?
Buiten een paar vragen hier volgens mij heb ik alles blind aangepakt ja. Het is soms afzien, maar uiteindelijk ervaar je de game maar 1 keer voor het eerst, en dat kun je het beste doen, zonder al teveel tips en video's vooraf, trust me :)

Ok, als je echt ergens niet voorbij komt, kun je altijd om tactieken vragen. Of kijken of je nog coop hulp kunt krijgen, maar zou echt eerst zelf proberen.

Het is echt lang geleden dat een game me zo in zijn greep hield dan de eerste keer Bloodborne, toen ik eenmaal de combat doorhad enz.

• dvd-linden
quote:
Scrisissszzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Buiten een paar vragen hier volgens mij heb ik alles blind aangepakt ja. Het is soms afzien, maar uiteindelijk ervaar je de game maar 1 keer voor het eerst, en dat kun je het beste doen, zonder al teveel tips en video's vooraf, trust me :)

Ok, als je echt ergens niet voorbij komt, kun je altijd om tactieken vragen. Of kijken of je nog coop hulp kunt krijgen, maar zou echt eerst zelf proberen.

Het is echt lang geleden dat een game me zo in zijn greep hield dan de eerste keer Bloodborne, toen ik eenmaal de combat doorhad enz.
Dan zal ik dit topic misschien toch maar wat mijden af en toe. Ik vind het ook wel leuk om alles zelf te ontdekken, maar vind bijvoorbeeld de tips die bram1984 gaf over Cleric Beast ook weer niet heel erg om te lezen, ondanks dat ik hem zelf nog niet verslagen heb. Maar ik snap je punt hoor!

Ik heb de combat en alle opties ook nog lang niet goed door, dus wat dat betreft lees ik hier nog genoeg waarvan ik denk: oke... 8)7. Maar goed, komt wel naarmate ik het langer speel.

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:57:
[...]

Dan zal ik dit topic misschien toch maar wat mijden af en toe. Ik vind het ook wel leuk om alles zelf te ontdekken, maar vind bijvoorbeeld de tips die bram1984 gaf over Cleric Beast ook weer niet heel erg om te lezen, ondanks dat ik hem zelf nog niet verslagen heb. Maar ik snap je punt hoor!

Ik heb de combat en alle opties ook nog lang niet goed door, dus wat dat betreft lees ik hier nog genoeg waarvan ik denk: oke... 8)7. Maar goed, komt wel naarmate ik het langer speel.
Tenzij je echt terug gaat zoeken zul je niet veel spoilers tegenkomen hier op de laatste pagina's denk ik. Dus vermijden hoeft niet hoor :)
Als je vragen hebt zou ik ze ook stellen. Wil alleen maar zeggen probeer het eerst een paar keer, anders wordt alles zo voorgekauwd en is de ervaring toch minder vind ik, maar dat is persoonlijk.

Ik zou heeeel graag BB nog een keer "voor het eerst" doen _/-\o_

quote:
Scrisissszzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:38:
[...]
Dit.

Om die reden hoop ik binnenkort Alzheimer te krijgen :+

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• dvd-linden
quote:
Scrisissszzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:38:
[...]

Tenzij je echt terug gaat zoeken zul je niet veel spoilers tegenkomen hier op de laatste pagina's denk ik. Dus vermijden hoeft niet hoor :)
Als je vragen hebt zou ik ze ook stellen. Wil alleen maar zeggen probeer het eerst een paar keer, anders wordt alles zo voorgekauwd en is de ervaring toch minder vind ik, maar dat is persoonlijk.

Je hebt helemaal gelijk hoor, als alles voorgekauwd wordt is het ook niks inderdaad.

Heb net weer een paar uurtjes gespeeld en nu voornamelijk de wereld wat verder ontdekt. Heb nieuwe stukken ontdekt, een deur geopend waardoor ik ineens weer bij een oud gedeelte terechtkwam en ben ook een aantal nieuwe vijanden tegenkomen. Verder nog de saw spear gevonden en ik heb the Hunter's Dream eens goed doorlopen. Heb nu dus ook de storage en de workshop ontdekt en voor het eerst met die doll gesproken. Mijn axe was wel toe aan reparatie en heb meteen de axe en de spear verbeterd/versterkt. Ook mijn eigen character wat verder versterkt, waardoor ik nu geen level 10, maar level 14 ben. Vind nog steeds een hoop items waarvan ik niet echt een idee heb wat ik ermee aan moet, maar hopelijk wordt dat later duidelijk.

Heb Cleric Beast nog een paar keer geprobeerd en heb hem al wel onder de 50% gekregen, maar helaas nog niet verslagen. Soms denk ik zijn aanvalspatroon door te hebben, maar dan word ik af en toe toch nog verrast. Conclusie: ik heb zijn aanvalspatroon dus nog niet volledig door |:( .

quote:
dvd-linden schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:00:
[...]

Je hebt helemaal gelijk hoor, als alles voorgekauwd wordt is het ook niks inderdaad.

Heb net weer een paar uurtjes gespeeld en nu voornamelijk de wereld wat verder ontdekt. Heb nieuwe stukken ontdekt, een deur geopend waardoor ik ineens weer bij een oud gedeelte terechtkwam en ben ook een aantal nieuwe vijanden tegenkomen. Verder nog de saw spear gevonden en ik heb the Hunter's Dream eens goed doorlopen. Heb nu dus ook de storage en de workshop ontdekt en voor het eerst met die doll gesproken. Mijn axe was wel toe aan reparatie en heb meteen de axe en de spear verbeterd/versterkt. Ook mijn eigen character wat verder versterkt, waardoor ik nu geen level 10, maar level 14 ben. Vind nog steeds een hoop items waarvan ik niet echt een idee heb wat ik ermee aan moet, maar hopelijk wordt dat later duidelijk.

Heb Cleric Beast nog een paar keer geprobeerd en heb hem al wel onder de 50% gekregen, maar helaas nog niet verslagen. Soms denk ik zijn aanvalspatroon door te hebben, maar dan word ik af en toe toch nog verrast. Conclusie: ik heb zijn aanvalspatroon dus nog niet volledig door |:( .
Je kan het beste de item descriptions even lezen (vierkantje als je erop staat in het inventory menu). Sommige dingen zijn nogal cryptisch, maar andere zijn weer vrij duidelijk. Bij dit soort games is het ook prima om een tablet naast je te leggen met de wiki open. Sommige dingen moet je haast wel opzoeken, omdat er gewoon nauwelijks uitleg aan te past komt. Madmen's Knowledge bijvoorbeeld. Weet jij wat dat doet?

En als het niet lukt, ga je gewoon nog wat verder verkennen. Je kan bepaalde stukken gewoon zo vaak doen als je wilt zodat je blood echoes kan farmen (en vials/molotovs/bullets natuurlijk). Daarmee kun je dan weer levelen bij de pop. Ik weet niet wat voor wapen je voornamelijk gebruikt, maar stop vooral punten in STR of SKL (afhankelijk waar je wapen het beste mee schaalt) en VIT (je HP) en END (je stamina). Als je enkele levels hoger bent, gaat alles meteen een stuk makkelijker.

Edit: Oh en handige tip waar ik pas in NG++ ofzo achter kwam: hoe hoger je SKL, hoe hoger je visceral damage.

• dvd-linden
quote:
bram1984 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:34:
[...]

Je kan het beste de item descriptions even lezen (vierkantje als je erop staat in het inventory menu). Sommige dingen zijn nogal cryptisch, maar andere zijn weer vrij duidelijk. Bij dit soort games is het ook prima om een tablet naast je te leggen met de wiki open. Sommige dingen moet je haast wel opzoeken, omdat er gewoon nauwelijks uitleg aan te past komt. Madmen's Knowledge bijvoorbeeld. Weet jij wat dat doet?

En als het niet lukt, ga je gewoon nog wat verder verkennen. Je kan bepaalde stukken gewoon zo vaak doen als je wilt zodat je blood echoes kan farmen (en vials/molotovs/bullets natuurlijk). Daarmee kun je dan weer levelen bij de pop. Ik weet niet wat voor wapen je voornamelijk gebruikt, maar stop vooral punten in STR of SKL (afhankelijk waar je wapen het beste mee schaalt) en VIT (je HP) en END (je stamina). Als je enkele levels hoger bent, gaat alles meteen een stuk makkelijker.

Edit: Oh en handige tip waar ik pas in NG++ ofzo achter kwam: hoe hoger je SKL, hoe hoger je visceral damage.
Dat van die item description was ik gisteren ook achter gekomen. Dat geeft inderdaad meer duidelijkheid en ik vond het ook handig dat je dan vaak kan zien waar het voor gebruikt kan worden, maar ik ben het met je eens dat sommige dingen nog behoorlijk cryptisch blijven. Had mijn mobiel gisteren ook al bij de hand om een aantal dingen op te zoeken; zo kwam ik dus ook achter de workshop en storage bijvoorbeeld. En nee, ik heb geen flauw idee wat Madman's Knowledge doet. Sowieso weet ik nog niet goed wat ik met Insight aan moet.

Gisteren ben ik ook voornamelijk aan het verkennen geslagen, heb ik veel tegenstanders verslagen om op die manier bullets, blood vials en echoes te sparen. Doordat ik dus best een aantal blood vials had gespaard kon ik een aantal keer opnieuw vechten tegen Cleric Beast waarbij ik na iedere dead weer met 20 blood vials kon beginnen. Na een aantal keer dood te zijn gegaan waren die grotendeels op en ben ik weer wat verder gaan verkennen. Doordat ik ook redelijk wat echoes had gespaard ben ik me ook daar wat in gaan verdiepen en heb ik dus voor het eerst mijn character gelevelled, met mijn wapens zitten kloten en items gekocht. Nou heb ik nog wel 2 vragen over die echoes:

- Als je doodgaat en je komt op de plek waar je doodging ligt er vaak een plasje bloed om op die manier je verloren echoes te retrieven. Is dat altijd mogelijk of is dat random?

- Hoe kan ik het beste met die echoes omgaan? Ik heb namelijk al een aantal keer gehad dat ik meer dan 10.000 echoes had, doodging en vervolgens die echoes niet heb geretrieved en dus kwijt was. Nou moet ik zeggen dat als ik rondloop en aan het verkennen ben ik niet heel snel meer doodga, omdat ik de meeste tegenstanders die ik tot nu toe tegenkom wel aan kan. Nou is dit wel handig, want hierdoor kan ik dus items en echoes sparen als ik wat aan het verkennen ben, maar soms kan het voorkomen dat ik door een domme fout van mezelf alsnog doodga. Dan ben ik dus mijn echoes kwijt en dat is echt zonde. Gisteren ben ik dus met het volgende begonnen: zodra ik een aantal 1.000 echoes heb ga ik terug naar the Hunter's Dream en dan gebruik ik ze tot ik er nog heel weinig over heb. Nou vraag ik me dus af of dit de meest handige manier is, of dat ik dit misschien beter anders aan kan pakken? Ik zag ook dat ik een item had waarbij je opnieuw ontwaakt en waarbij al je echoes behouden blijven. Wanneer is het handig om die in te zetten?

Tot nu toe heb ik voornamelijk met de Axe gespeeld. Heb die Saw Spear dus ook sinds gisteren, maar die heb ik alleen nog tegen Cleric Beast gebruikt.

Als je dood gaat zijn je verloren echoes altijd weer terug te vinden op de plek waar je ze verloor.
Meestal liggen ze op de grond (herkenbaar aan een rood plasje bloed), maar soms zijn ze "opgepakt" door een vijand, die je kunt herkennen aan paarse ogen. Maak die vijand af en je krijgt je verloren echoes terug.

Als je echoes verliest en je sterft op weg naar je echoes wr dan ben je die verloren echoes permanent kwijt. Het beste is om na het verliezen van echoes overal voorbij te rennen richting de plek waar je ze verloren hebt, snel je echoes op te pakken en daarna jezelf en je echoes veilig stellen.

Hoe je het beste met je echoes om kunt gaan hangt volledig van jezelf af; soms zit je in een lastig gebied en ga je met weinig echoes terug naar de Dream om slechts n level omhoog te gaan, soms ben je vol van vertrouwen en blijf je met 20,000 echoes vrolijk rondlopen. Als je ze dan kwijtraakt is het misschien even zweten om ze weer op te pakken maar dat is het risico dat je loopt.
Soms wil je enkel wat items bijvullen en ga je met bv een 1,000 echoes terug naar de Dream.
Je zal de eerste niet zijn die 10000, 50000 of 150000 echoes verliest en ze nooit meer terug ziet ;)

Dat item waar je het over hebt, de Bold Hunters Mark, gebruikte ik eigenlijk alleen als ik echoes ging farmen.
En heel soms als ik een boss tegenkwam maar helemaal nog niet tegen hem/haar wilde vechten. Dan gebruik je die Hunters Mark en word je, met behoud van al je echoes, getransporteerd naar je laatste lamp.
Hij kan ook handig zijn als je veel echoes op zak hebt en je zit in een lastig gebied, bang om dood te gaan en alles kwijt te raken.
quote:
dvd-linden schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:07:
[...]
Tot nu toe heb ik voornamelijk met de Axe gespeeld. Heb die Saw Spear dus ook sinds gisteren, maar die heb ik alleen nog tegen Cleric Beast gebruikt.
Prima wapens. Ik heb mijn eerste playthrough compleet met de Axe gedaan, erg fijn wapen.
De Saw Spear is ook erg prima, vooral tegen beasts zoals Scrissszzz al zei (omdat ie gekarteld is).
Probeer vooral ook de verschillende varianten uit: one handed (voor de snelle attacks) en two handed (voor de trage, heavy damage attacks).

dvdkiwi wijzigde deze reactie 09-08-2017 11:31 (15%)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

@dvd-linden Madman's Knowledge is een of ander zweverig iets waarmee de perceptie van de wereld verandert. Later in de game komen wezens voor die je vanaf een bepaald aantal pas kunt zien. Maar belangrijker: je kunt ze als currency gebruiken bij de bath messengers boven bij het huis. Daar kun je ook items kopen. Ook zorgt een hoge insight dat je meer gevoelig bent voor frenzy. Dus als je later in gebieden komt waar frenzy een risico is, moet je je insight zo laag mogelijk houden. Ook het oproepen van NPC of menselijke hulp (co-op) kost 1 insight.

Let erop dat, als je terugkeert in de dream, alleen je vials en bullets automatisch worden aangevuld. Zaken als throwing knives en molotovs moet je handmatig uit de voorraad kist halen (kist openen, R2 en dan retrieven).

Als je doodgaat krijg je altijd n kans je verloren echoes terug te halen. Dit kan een plasje op de grond zijn, maar soms kan ook een vijand ze hebben. Deze herken je meteen aan zijn lichtgevende ogen. Als je hem verslaat, krijg je je echoes ook terug. Als je doodgaat zonder je echoes terug te krijgen, ben je ze voorgoed kwijt. Houd er dus rekening mee dat er een keer gaat komen dat je echt een enorme hoeveelheid echoes gaat kwijt raken. Dat maakt de game ook zo spannend. :P

Dat is dus aan jou: ga je nog dieper het gebied in met het risico om alles kwijt te raken, of keer je terug naar de lamp om alles uit te geven aan levels en items, met als nadeel dat alle vijanden weer terug zijn. Daar zijn ook die shortcuts voor. Als je Cleric hebt verslagen, krijg je in ieder geval een nieuwe lamp. Het gebied na Central Yharnam is ook een stuk moeilijker, dus het wordt alleen nog maar spannender. Op een gegeven moment word je daar wel handig in.

Ja je bedoelt de bold hunters mark. Die kun je bijvoorbeeld gebruiken als je onverwachts in een boss fight terechtkomt en je denkt dat je er nog niet klaar voor bent. Of als je gewoon niet het hele eind terug wilt lopen. Die kun je gewoon gerust gebruiken. Later in de game barst je van die dingen en zoveel kosten ze niet.

Verder is het gewoon vooral de game leren kennen, net als een chick. Daar weet je ook niet meteen alles van. :+

• Clay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 10:07

Clay

cookie erbij?

Ik zou je echoes vooral aan levels uitgeven. Zeker in het begin zijn consumables relatief duur tov levels, en als je beter wordt zul je vanzelf zien dat de supply harder gaat dan het gebruik ervan (tenzij je echt enorm van schieten houdt ;)) Later zijn levels zo duur en echoes zo voorradig dat je bv de rest-echoes na het kopen van een level aan bullets of [buff] paper kan besteden.

Het grootste aantal echoes wat ik met een death verloren heb is geloof ik 160.000 :P haha. Dat was in een nare chalice dungeon ergens.

Peterned | Flickr | Man who say it cannot be done should not interrupt man doing it.

• dvd-linden
@dvdkiwi en @bram1984:

Super bedankt voor de tips! Het een en het ander is me een stuk duidelijker geworden en je blood echoes management is dus behoorlijk belangrijk.

Hoeveel playthroughs hebben jullie eigenlijk gedaan? Deze vraag is ook voor @Scrisissszzz trouwens. Ben daar wel nieuwsgierig naar.

Edit: Laatste vraag is voor iedereen hier trouwens 8). Altijd leuk om de ervaringen van anderen te lezen.

dvd-linden wijzigde deze reactie 09-08-2017 11:37 (14%)

@dvd-linden Met mijn originele karakter zit in ik in NG++++. Dat is dus 5 playthroughs. Maar daar heb ik al een tijdje niet meer mee gespeeld. Level daarvan weet ik even niet. DLC heb ik 2x helemaal uitgespeeld.

Ben nu een uurtje of 10 bezig met een hele nieuwe char en heb daarmee iets van 4 bazen down en ben iets van level 20-30 (ergens daartussen).

• dvd-linden
quote:
bram1984 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:43:
@dvd-linden Met mijn originele karakter zit in ik in NG++++. Dat is dus 5 playthroughs. Maar daar heb ik al een tijdje niet meer mee gespeeld. Level daarvan weet ik even niet. DLC heb ik 2x helemaal uitgespeeld.

Ben nu een uurtje of 10 bezig met een hele nieuwe char en heb daarmee iets van 4 bazen down en ben iets van level 20-30 (ergens daartussen).
Lekker bezig hoor! Is die DLC ook goed?

Waarom ben je eigenlijk opnieuw begonnen? (Waarschijnlijk omdat je dit een geweldige game vindt en weer een iets andere ervaring wilt.)

Doen jullie eigenlijk ook nog aan het customizen van het uiterlijk van het character? Ik heb dit redelijk snel doorlopen, aangezien dit iets is dat ik niet super belangrijk of leuk vind.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Mijn hart ligt toch meer bij de Dark Souls games, maar BB heb ik wel geplatinumed, en qua verhaal is het imo ook wel de betere game. M'n main is level 175 en zat in NG+2 of +3 oid.

Ben nu met Nioh bezig :) Waar BB wat mij betreft wat tekort schiet qua builds craften tov Dark Souls zijn ze in Nioh misschien een beetje doorgeschoten in het aantal stats en abilities. De combinatie van een souls-like game met RNG loot en weapon based combat perks/moves is wel heel vet, daar mag From Software wel een voorbeeld aan nemen voor hun volgende IP :)
quote:
Lekker bezig hoor! Is die DLC ook goed?
Persoonlijk vind ik de DLC levels nog beter dan de vanilla game, en zitten de beste bosses erin :)
quote:
bram1984 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:43:
@dvd-linden Met mijn originele karakter zit in ik in NG++++. Dat is dus 5 playthroughs.
Nice, damn _/-\o_

Clay wijzigde deze reactie 09-08-2017 11:56 (26%)

Peterned | Flickr | Man who say it cannot be done should not interrupt man doing it.

@dvd-linden Omdat je vanaf NG+ toch al snel overleveled bent. En je wapens kan je weer opnieuw levelen. Alles is wat frisser dan.

Uiterlijk doe ik weing mee.

DLC is erg pittig, maar wel de vetste wapens en bazen. Zeker gaan spelen.

bram1984 wijzigde deze reactie 09-08-2017 11:55 (19%)

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:36:
@dvdkiwi en @bram1984:

Super bedankt voor de tips! Het een en het ander is me een stuk duidelijker geworden en je blood echoes management is dus behoorlijk belangrijk.

Hoeveel playthroughs hebben jullie eigenlijk gedaan? Deze vraag is ook voor @Scrisissszzz trouwens. Ben daar wel nieuwsgierig naar.

Edit: Laatste vraag is voor iedereen hier trouwens 8). Altijd leuk om de ervaringen van anderen te lezen.
Hoe vaak? Mijn met eerste character heb ik tot NG+7 gespeeld. Vanaf dan worden de vijanden niet meer sterker.

Maar in totaal heb ik 6 characters :P

1 Strength build
1 Skill Build
1 Arcane build
1 Bloodtinge build
1 BL4 character
En mijn eerste character die level 300 ofzo is.

De andere heb ik maar tot 125 of 150 omdat dat genoeg is voor een specifieke build. Plus met dat level kon je toen het meest pvp en ook coop doen in de dungeons. Later is door From een patch gekomen waardoor je level wordt terug gescaled naar de host. Wapens scalen met verschillende stats en ik heb die characters toen gemaakt om te focussen op steeds andere wapens. En omdat ik met alles een keer wilde spelen.

Ik heb dus aardig wat keren door de game heen gerend, incl de DLC. in de DLC zitten een paar erg toffe wapens namelijk.

Soms start ik de game nog steeds op en begin gewoon een character haha. Maar echt uitbouwen is veel werk. Je kunt later gems in je wapens stoppen. De echt goede kun je pas krijgen in de laatste dungeons en die zijn flink pittig. Dus het kost wel goed tijd om je character iedere keer helemaal uit te bouwen. In de characters na mijn eerste, de specifieke builds, ben ik door de dungeons gerend met constant de beckoning bell aan, zodat ik lekker coop die dungeons kon doen. Dat maakt de saaie dungeons een stuk leuker.

• dvd-linden
quote:
Clay schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:52:
Ben nu met Nioh bezig :) Waar BB wat mij betreft wat tekort schiet qua builds craften tov Dark Souls zijn ze in Nioh misschien een beetje doorgeschoten in het aantal stats en abilities. De combinatie van een souls-like game met RNG loot en weapon based combat perks/moves is wel heel vet, daar mag From Software wel een voorbeeld aan nemen voor hun volgende IP :)
Ik weet niet of je al ver genoeg met Nioh bent om een oordeel te kunnen vellen, maar als je de Souls games, Bloodborne en Nioh in een top 3 zou moeten zetten hoe zou die er dan uitzien?
quote:
Scrisissszzz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:59:
[...]

Hoe vaak? Mijn met eerste character heb ik tot NG+7 gespeeld. Vanaf dan worden de vijanden niet meer sterker.

Maar in totaal heb ik 6 characters :P

1 Strength build
1 Skill Build
1 Arcane build
1 Bloodtinge build
1 BL4 character
En mijn eerste character die level 300 ofzo is.

De andere heb ik maar tot 125 of 150 omdat dat genoeg is voor een specifieke build. Plus met dat level kon je toen het meest pvp en ook coop doen in de dungeons. Later is door From een patch gekomen waardoor je level wordt terug gescaled naar de host. Wapens scalen met verschillende stats en ik heb die characters toen gemaakt om te focussen op steeds andere wapens. En omdat ik met alles een keer wilde spelen.

Ik heb dus aardig wat keren door de game heen gerend, incl de DLC. in de DLC zitten een paar erg toffe wapens namelijk.

Soms start ik de game nog steeds op en begin gewoon een character haha. Maar echt uitbouwen is veel werk. Je kunt later gems in je wapens stoppen. De echt goede kun je pas krijgen in de laatste dungeons en die zijn flink pittig. Dus het kost wel goed tijd om je character iedere keer helemaal uit te bouwen. In de characters na mijn eerste, de specifieke builds, ben ik door de dungeons gerend met constant de beckoning bell aan, zodat ik lekker coop die dungeons kon doen. Dat maakt de saaie dungeons een stuk leuker.
Ik dacht dat bram1984 hooked was, maar jij kan er ook aardig wat van zo te zien :D.

Maar als ik het zo lees is het goed dat ik de GOTY edition gekocht heb.

quote:
dvd-linden schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:36:
Hoeveel playthroughs hebben jullie eigenlijk gedaan?
Ik denk dat ik de game onderhand zo'n 25x heb uitgespeeld. Sowieso ben ik met 1 character naar NG+7 (de max qua verhogende difficulty) gegaan. BB is veruit mijn meest gespeelde PS4 game, volgens mij heb ik met uitzondering van vakanties tot ongeveer anderhalf jaar na release de game elke week wel een keer opgestart.

Op een gegeven moment kun je vrij hard speedrunnen ook, de story mode is vrij snel uit te spelen iig.

PSN / Steam: Voxalizer // Diablo 3 BattleTag: Plaguehead#2325 // Fanatec CSR Elite / Logitech G29 // Common sense isn't very common.

quote:
dvd-linden schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Ik weet niet of je al ver genoeg met Nioh bent om een oordeel te kunnen vellen, maar als je de Souls games, Bloodborne en Nioh in een top 3 zou moeten zetten hoe zou die er dan uitzien?

[...]

Ik dacht dat bram1984 hooked was, maar jij kan er ook aardig wat van zo te zien :D.

Volgens mij zijn zij allemaal Souls adepts. Bloodborne was mijn eerste Souls game. :)
quote:
[...]
[...]
Nioh is echt een tantastische game, imo de beste game van 2017 tot nu toe... Maar zoveel als het lijkt op een Soulsgame, zoveel anders dan een Soulsgame is het tegelijkertijd ook. Nioh draait veel meer om loot en uitbouwen van een character dmv random dropped gear en combineren van set-items (zoals Diablo) waar BB meer een skillbased game is en de stats wat minder invloed hebben.
In Nioh streef je vooral naar het zo min mogelijk vechten met bosses door ze door goede gear zo snel mogelijk te killen, liefst one- of two shotten. In BB en de Soulsgames leer je echt vechten met die bosses.

Waar je een Soulsborne (vreselijk woord) uitspeelt en er dan wel aardig klaar mee kan zijn begint Nioh eigenlijk pas wanneer je hem voor de eerste keer hebt uitgespeeld, wederom net als in Diablo. NG+ is meer optioneel in Soulsborne, NG+ is zo ongeveer waar de game voor ontworpen is in Nioh.

PSN / Steam: Voxalizer // Diablo 3 BattleTag: Plaguehead#2325 // Fanatec CSR Elite / Logitech G29 // Common sense isn't very common.

• Clay

Clay

cookie erbij?

quote:
Sowieso is dat natuurlijk heel persoonlijk.

Ik begon in 2009 met een chinees-engelse import versie van Demon's Souls via Ebay, toen die nog niet anders te krijgen was. Die game blijft alleen al daarom altijd een speciaal plekje in m'n hart houden. Daarna DS1, DS2, BB en DS3 gespeeld, met in DS2 en DS3 ook casual SL1- en speedruns.

Voor mij heeft DeS dus mijn hart, DS2 de beste combat, bosses en meeste replayability, DS1 de mooiste stijl, BB het beste verhaal en blijft DS3 dus angstvallig afwezig in uitblinken in iets specifieks, al maakte de 2e DLC heel veel goed.

Nioh is verfrissend anders en voelt toch heel vertrouwd. Waar je in andere soulsborne games nog wel trash enemies hebt is eigenlijk alles in Nioh uitdagend en dodelijk, en nog meer dan de souls games ben je met een uitgebreidere moveset (die je zelf kiest en assigned) aan het vechten, al is de wapenselectie zelf weer kleiner. Nadeeltje is dat je William bent, en niet je eigen char, en ik weet echt helemaal niks van japanse folklore ;) Maar ik ben idd nog niet zo ver dat ik hem zou kunnen ranken.
quote:
NG+ is zo ongeveer waar de game voor ontworpen is in Nioh.
Hier ben ik aan de ene kant heel benieuwd naar maar aan de andere kant ook een beetje angstig voor. Gemiddeld ga ik in elke soulslike game wel naar NG+3, maar Nioh voegt nog een laag RNG toe waar ik wat farmen/grinden betreft geen zin en tijd meer in heb, mede dankzij Diablo 3 ook. BB's chalice dungeons bijvoorbeeld vond ik ook al een tergend repetetieve bak ellende :P

• Scrisissszzz
quote:
[...]

[...]

Bloodborne was mijn eerste From game. En ik was compleet verslaafd. Voor mij ook mijn meest gespeelde PS4 game. Daarna heb ik Scholar of the first Sin gekocht en Dark Souls Prepare to Die editie via steam. Dark Souls uitgespeeld, Scholar moet ik nog steeds een keer afmaken. Heb zelfs een PS3 op de kop getikt voor Demon Souls ;)
Als laatste vorig jaar Dark Souls 3. Deze 4 keer doorgespeeld. 3 keer voor de platinum en toen nog een keer voor beide DLC pakketten. Toen was ik daar wel klaar mee. De snelle combat van Bloodborne vind ik een stuk toffer dan DS games.

Nioh heb ik ook uitgespeeld maar moet NG+ nog eens goed aan de tand gaan voelen. Wat ik een beetje jammer vond aan Nioh was constant dezelfde vijanden en dergelijke.

Bloodborne vind ik van al deze games veruit de vetste setting en sfeer hebben. Daarom was/ben ik zo addicted :)

@Clay DS2 de beste combat, echt? Ik heb die game na Bloodborne gedaan en ik was er binnen een paar uur helemaal klaar mee. Traag, log, niet responsive, onduidelijk, vaag en ga zo maar door.

• Clay

Clay

cookie erbij?

@bram1984 ja serieus, 't is absoluut trager dan BB, maar imo verre van vaag of unresponsive. Power stance vond ik ook een geweldige feature, eigenlijk beter dan DS3's paired weapons en stance/special attacks. Ik heb in DS2 ook m'n meeste PVP uren zitten zitten, waar dat in DS3 eigenlijk maar 1 groot roll-roll-roll-fest is door de minimale stamina cost en insane invincibility frames van dodgen.

• dvd-linden
Cleric Beast is neer, maar je moet niet vragen hoe. Onder de 50% heb ik het voor het grootste gedeelte met molotov cocktails gedaan, dus het verdient absoluut de schoonheidsprijs niet.

Nu net Father Gascoigne voor het eerst gedaan. Bij mijn eerste de beste poging meteen tot minder dan 25% gekomen, maar helaas toch doodgegaan. Vanaf het moment dat hij transformeerde kreeg ik er pas echt moeite mee. Helaas...

Edit: Eerwaarde Gascoigne is neer. Uiteindelijk wel zo'n 6 7 keer overgedaan. Waar ik eerst continu liep te pielen met het lange wapen probeerde ik het de laatste poging met de gun en visceral attacks en toen was het best easy eigenlijk. Ik vond hem een stuk makkelijker dan Cleric Beast iig.

dvd-linden wijzigde deze reactie 09-08-2017 23:02 (26%)

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:16:
Cleric Beast is neer, maar je moet niet vragen hoe. Onder de 50% heb ik het voor het grootste gedeelte met molotov cocktails gedaan, dus het verdient absoluut de schoonheidsprijs niet.

Nu net Father Gascoigne voor het eerst gedaan. Bij mijn eerste de beste poging meteen tot minder dan 25% gekomen, maar helaas toch doodgegaan. Vanaf het moment dat hij transformeerde kreeg ik er pas echt moeite mee. Helaas...

Edit: Eerwaarde Gascoigne is neer. Uiteindelijk wel zo'n 6 7 keer overgedaan. Waar ik eerst continu liep te pielen met het lange wapen probeerde ik het de laatste poging met de gun en visceral attacks en toen was het best easy eigenlijk. Ik vond hem een stuk makkelijker dan Cleric Beast iig.
Blijft toch mooi hoe iedereen t allemaal anders ervaart. Ik heb nooit moeite met Cleric beast gehad. Nooit meer dan 3 pogingen over gedaan. Father G daarentegen.. pfff eerste keer echt moeite mee gehad. Maar ik ontdekte parry en viscerals pas na de vierde baas ofzo haha! Goed bezig in ieder geval!

• dvd-linden
quote:
Scrisissszzz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:19:
[...]

Blijft toch mooi hoe iedereen t allemaal anders ervaart. Ik heb nooit moeite met Cleric beast gehad. Nooit meer dan 3 pogingen over gedaan. Father G daarentegen.. pfff eerste keer echt moeite mee gehad. Maar ik ontdekte parry en viscerals pas na de vierde baas ofzo haha! Goed bezig in ieder geval!
Ja, grappig is dat h. Uiteindelijk toch allemaal een verschillende speelstijl. Het voordeel bij Father G (haha) vond ik dat je hem makkelijker kon locken en vervolgens zijn aanvallen ontwijken zonder dat de camera gekke dingen ging doen. Dat vond ik het grootste nadeel van Cleric B, dus daar heb ik gewisseld tussen locken en niet locken. Gascoigne is natuurlijk ook een stuk kleiner en er is meer ruimte.

quote:
dvd-linden schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:24:
[...]

Ja, grappig is dat h. Uiteindelijk toch allemaal een verschillende speelstijl. Het voordeel bij Father G (haha) vond ik dat je hem makkelijker kon locken en vervolgens zijn aanvallen ontwijken zonder dat de camera gekke dingen ging doen. Dat vond ik het grootste nadeel van Cleric B, dus daar heb ik gewisseld tussen locken en niet locken. Gascoigne is natuurlijk ook een stuk kleiner en er is meer ruimte.
Mwah er staan wel overal grafstenen waar je heel makkelijk achter kan blijven hangen. Uiteindelijk, als je een beetje de zwakheden, het dodgen, de music box en de parry kent, zijn beide bazen niet echt moeilijk, vergeleken met sommigen later in de game.

Je hebt nu als het goed is wel de blood gem workshop tool, waarmee je blood gems in je wapens kunt doen voor extra damage output.

En succes in Cathedral Ward. ;)

• dvd-linden
quote:
bram1984 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

Mwah er staan wel overal grafstenen waar je heel makkelijk achter kan blijven hangen. Uiteindelijk, als je een beetje de zwakheden, het dodgen, de music box en de parry kent, zijn beide bazen niet echt moeilijk, vergeleken met sommigen later in de game.

Je hebt nu als het goed is wel de blood gem workshop tool, waarmee je blood gems in je wapens kunt doen voor extra damage output.

En succes in Cathedral Ward. ;)
Dat is zeker waar, maar toch had ik daar vrij weinig last van. Maar goed, het voornaamste verschil voor mij was dat ik tegen Cleric Beast meer tegen de camera aan het vechten was dan tegen dat beest. En bij Father Gascoigne had ik daar geen last van. Wellicht dat ik ze in latere playthroughs allebei makkelijker neer krijg.

Is dat het item dat op een dakje te vinden is bij het kerkhof van Father Gascoigne? Dat item heb ik namelijk gisteren opgepakt, de grote deur heb ik geopend en toen ben ik gestopt. Ik durf alleen uit mijn hoofd even niet meer te zeggen welk item dat was. Dacht wel iets over blood gems te lezen bij de description van het item, maar pin me er niet op vast.

Thanks!

Dat item dat je op hebt gepakt is waarschijnlijk een rode broche of strik ;)
Van wie zou die zijn?? :D
quote:
[...]
Krijg je die niet ergens bij de Witches?
quote:
dvd-linden schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:34:
[...]
Dat item heb ik namelijk gisteren opgepakt, de grote deur heb ik geopend en toen ben ik gestopt.
Toen ik die deur voor het eerst opende schrok ik me een hoedje, dacht dat er gelijk weer een boosfight aan kwam -O-

dvdkiwi wijzigde deze reactie 10-08-2017 12:41 (29%)

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 10:34

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik ben jaloers op mensen die dit spel nu voor het eerst spelen. Eerste keer was echt genieten, ondanks het 100 keer doodgaan per minuut :D

Last.fm | Code Talks

• dvd-linden
quote:
Ik dacht al: wat bedoelt hij daar nou mee. Maar heb het even opgezocht en het blijkt dat ik dat item niet heb gevonden. Dat heb ik dus ook niet kunnen gebruiken in het gevecht. Nou heb ik op youtube een video opgezocht waarin dat gebruikt wordt in het gevecht tegen Gascoigne, maar zo groot is het voordeel daarmee ook niet toch?
quote:
dvdkiwi schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:39:
Dat item dat je op hebt gepakt is waarschijnlijk een rode broche of strik ;)
Van wie zou die zijn?? :D
Volgens mij was het een rode broche ja. En vraag me nog niks over het verhaal hoor, dat gaat echt nog langs me heen. Zal wel met zijn familie te maken hebben gehad of zo.

Ik zal dit weekend trouwens de filmpjes uploaden van mijn twee baasgevechten. Altijd leuk om te zien lijkt me.

dvd-linden wijzigde deze reactie 10-08-2017 13:24 (5%)

quote:
dvd-linden schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:17:
[...]
maar zo groot is het voordeel daarmee ook niet toch?
Bij goed gebruik wel.
Gebruik je de box te vaak in zijn eerste fase dan transformeert ie al snel naar zijn beastform, dat is de fout die veel mensen die nog onbekend zijn met de music box maken.
Gebruik je de music box pas in zijn beast fase dan herkent ie het liedje (de music box was van zijn dochter) en zakt ie al jammerend met zijn handen over zijn oren ineen, wat jou een redelijke time window geeft om veel damage te doen.

Betreffende de broche:
spoiler:
Die kun je geven aan dezelfde persoon van wie je de music box krijgt.
Als die persoon er niet meer is (omdat je er vr het gevecht met Gascoigne niet geweest bent) kun je de broche "consumen" en er zo een blood gem van maken.

• Mrsrd13
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:36
Ik heb gisteren dan eindelijk Father Gascoigne neergekregen. Net niet binnen een minuut @bram1984 :+ . Tot zijn transformatie vrij makkelijk m.b.v. parry en visceral attacks. Laatste fase n keer de music box gebruikt en die werkte. Daarna wou ik nog een keer de music box gebruiken, maar werkt die niet meer. Klopt dit? Ik stond wel dichtbij. Ben toen maar heel veel gaan dodgen en telkens n hit proberen te maken.
Is het mogelijk om Father Gascoigne te parryen in zijn laatste fase?

Toen een heel stuk door de Chapel en old yharnam gelopen.(Het spijt me als de spelling verkeerd is, ik zit op het werk dus kan de namen niet zo checken). Alle monsters waren vrij eenvoudig, tot dat ik in old yharnam een andere hunter tegenkwam, terwijl ik al bezig was om de kogels van n of andere machine geweer te ontwijken. Daar liggen nu mijn Blood Echoes. Vanavond een poging doen om ze terug te halen.

Als ik de verkeerde kant oploop, dan hoor ik het ook graag.
Ah, good Old Yharnam..... veel plezier daar!
quote:
Mrsrd13 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:34:
Als ik de verkeerde kant oploop, dan hoor ik het ook graag.
Elke weg is een goede weg. Misschien niet de juiste op dat moment, maar daar kom je dan vanzelf wel achter ;)

dvdkiwi wijzigde deze reactie 10-08-2017 13:37 (76%)

• dvd-linden
quote:
Mrsrd13 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:34:
Ik heb gisteren dan eindelijk Father Gascoigne neergekregen. Net niet binnen een minuut @bram1984 :+ . Tot zijn transformatie vrij makkelijk m.b.v. parry en visceral attacks. Laatste fase n keer de music box gebruikt en die werkte. Daarna wou ik nog een keer de music box gebruiken, maar werkt die niet meer. Klopt dit? Ik stond wel dichtbij. Ben toen maar heel veel gaan dodgen en telkens n hit proberen te maken.
Is het mogelijk om Father Gascoigne te parryen in zijn laatste fase?
Ik heb het gisteren nog gedaan, dus het antwoord is ja. Zal dit weekend (morgenavond probeer ik het) het filmpje uploaden, dan kan je zien hoe ik Father G te grazen heb genomen :D.

@dvdkiwi Bij de witch krijg je de rune workshop tool.

@dvd-linden Wat kiwi zegt: music box tijdens zijn tweede fase gebruiken. Kan iets van 2/3x volgens mij en dat is juist zijn dodelijkste fase. Die eerste kun je wel met parry's doen.

@Mrsrd13 Nice. :)

Volgens moet het toch minstens toch wel 2x kunnen met die music box.

Old Yharnam is een optioneel gebied. De eindbaas die daar zit, dropt een chalice waarmee je een dungeon aan kunt maken. Dat gezegd hebbende: ik vind het wel een van de tofste bosses in de game. Daarmee ga je pas echt dansen.

Die hunters zijn vrij lastig ja. Gratis tips voor de machine gunner:

spoiler:
Je kan overal voorbij rennen en dan de ladder nemen. Daarboven is nog een ladder waarmee je op de toren komt waar hij op staat. Als je dan meteen op hem begint te schieten en blijft schieten, dan valt hij vanzelf van de toren af. Anders is het een vrij lastig gevecht. Daarna de area opnieuw laden en de toren opnieuw beklimmen zodat je de powder keg badge kan oppakken (daarmee unlock je wat items en wapens bij de bath messengers). Je kan hem ook friendly maken, maar dan moet je een van de bazen in Yahar'Gul slopen en dan de deur naar Old Yharnam openen en Djura "achterlangs" benaderen. Dan is hij vriendelijk en dan krijg je er volgens mij nog een gesture bij.
O ja, dat is de Rune tool.
De Gem tool vind je inderdaad na Gascoigne, in de kleine bibliotheekachtige ruimte tussen hem en Cathedral Ward.
quote:
bram1984 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:46:
spoiler:
Dan is hij vriendelijk en dan krijg je er volgens mij nog een gesture bij.
spoiler:
Tofste gesture in de game imo 8)

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

quote:
bram1984 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:46:

@dvd-linden Wat kiwi zegt: music box tijdens zijn tweede fase gebruiken. Kan iets van 2/3x volgens mij en dat is juist zijn dodelijkste fase. Die eerste kun je wel met parry's doen.
Ik dacht dat je de box maar 1 keer kan gebruiken als hij eenmaal beast is, maar nu twijfel ik. :o

Last.fm | Code Talks

quote:
Afvalzak schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Ik dacht dat je de box maar 1 keer kan gebruiken als hij eenmaal beast is, maar nu twijfel ik. :o
Hmm ik heb Casgoigne vorige week gedaan en ik weet toch wel vrij zeker dat ik 'm 2x gebruikt heb.

• Lipst3r
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:45

Lipst3r

THAT guy

quote:
Afvalzak schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Ja je kan hem meerdere keren gebruiken :)

PSN: FlyLighter IngressAgent: FlyLighter Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r

Doet me trouwens denken aan mijn NG+ gevecht met Gascoigne. Toen wist ik dus niet dat de music box een limiet had en dat hij daardoor sneller transformeert. Dat maakt me extra trots. Volgens mij was ik helemaal bek af na dit gevecht. Wel even lekker met de axe cheesen met de grafstenen ertussen. :+

• dvd-linden
Nou, bij deze mijn twee baasgevechten tot nu toe.

• Cleric Beast:

Mijn gevecht met Cleric Beast is ronduit slecht toen ik het terugzag. Veel te veel mishits en een hele hoop kansen om achter hem te komen onbenut gelaten. Uiteindelijk duurt het gevecht ook best lang, dus erg leuk om het te kijken is het niet. Maar goed, het was mijn eerste baas en hij is wel neergekomen, maar de schoonheidsprijs verdient het absoluut niet.

• Father Gascoigne:

Deze ging een stuk makkelijker zoals gezegd. Ik heb er geloof ik zo'n 1,5 minuut over gedaan, dus dat is redelijk snel volgens mij. Dit gevecht is dan ook een stuk leuker om te zien.

Edit: Het item dat ik bedoelde heet Red Jewelled Brooch.

dvd-linden wijzigde deze reactie 10-08-2017 21:15 (3%)

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:44:
Nou, bij deze mijn twee baasgevechten tot nu toe.

• Cleric Beast:

Mijn gevecht met Cleric Beast is ronduit slecht toen ik het terugzag. Veel te veel mishits en een hele hoop kansen om achter hem te komen onbenut gelaten. Uiteindelijk duurt het gevecht ook best lang, dus erg leuk om het te kijken is het niet. Maar goed, het was mijn eerste baas en hij is wel neergekomen, maar de schoonheidsprijs verdient het absoluut niet.

[video]

• Father Gascoigne:

Deze ging een stuk makkelijker zoals gezegd. Ik heb er geloof ik zo'n 1,5 minuut over gedaan, dus dat is redelijk snel volgens mij. Dit gevecht is dan ook een stuk leuker om te zien.

[video]
Je grootste fout bij Cleric Beast was constant voor m blijven;) Father G wel een erg goed gevecht!

Krijg zin om een nieuw character te beginnen zo haha..

• dvd-linden
quote:
Scrisissszzz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:05:
Krijg zin om een nieuw character te beginnen zo haha..
Wat let je? :P

@dvd-linden Cleric moet je inderdaad veel meer door zijn aanvallen heen parry'en zodat je achter hem komt. Dit is veel te voorzichtig.

Gascoigne mis je helaas een hele berg viscerals. Anders had die nog korter geweest. Ik zie je op een gegeven moment ook geen lock gebruiken? Verder keurig gedaan wel.

• dvd-linden
quote:
bram1984 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 01:21:
@dvd-linden Cleric moet je inderdaad veel meer door zijn aanvallen heen parry'en zodat je achter hem komt. Dit is veel te voorzichtig.

Gascoigne mis je helaas een hele berg viscerals. Anders had die nog korter geweest. Ik zie je op een gegeven moment ook geen lock gebruiken? Verder keurig gedaan wel.
Cleric was niet al te best en veel te voorzichtig inderdaad. De reden dat ik voorzichtiger ging doen is omdat ik hem per se neer wilde krijgen. Heb na het gevecht voor het eerst filmpjes van anderen tegen Cleric teruggekeken, die van mezelf teruggekeken en weet nu pas goed wat ik fout deed. Ik wilde hem eerst zelf neerhalen voordat ik filmpjes van anderen zou kijken. Dat leverde dus dit resultaat op haha. Zou ik nu nog een keer tegen hem vechten dan zou ik het wel anders aanpakken.

Tegen Father mis ik wel een aantal viscerals ja, echt zonde. Dat over die lock weet ik even niet hoor. Zou kunnen dat ik hem na een visceral attack vergeet te locken.

Gisteren met Cathedral Ward begonnen en weet nu al niet meer waar ik naartoeeric moet. Het enige pad wat ik kan volgen leidt naar Old Yharnam en daar zit die vervelende gunman. Verder zit alles dicht in Cathedral Ward, dus vanavond nog maar eens goed zoeken.

*Nog even een andere opmerking btw: ik vind die muziek van de boss fight met Cleric Beast, in combinatie met het geschreeuw van het beest echt geweldig. Heb de OST van dat gevecht nu ook al een aantal keer los geluisterd, maar dat geschreeuw maakt het wel af.

dvd-linden wijzigde deze reactie 11-08-2017 09:09 (9%)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:50

vhal

ಠ_ಠ

quote:
vhal schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:08:
* vhal moet toch maar eens dit spel kopen....:X
:')
H, wat staat er nu weer in mijn downloadrij :+

Overigens wel de GOTY editie

vhal wijzigde deze reactie 11-08-2017 09:45 (13%)

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

quote:
dvd-linden schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:50:
[...]

Cleric was niet al te best en veel te voorzichtig inderdaad. De reden dat ik voorzichtiger ging doen is omdat ik hem per se neer wilde krijgen. Heb na het gevecht voor het eerst filmpjes van anderen tegen Cleric teruggekeken, die van mezelf teruggekeken en weet nu pas goed wat ik fout deed. Ik wilde hem eerst zelf neerhalen voordat ik filmpjes van anderen zou kijken. Dat leverde dus dit resultaat op haha. Zou ik nu nog een keer tegen hem vechten dan zou ik het wel anders aanpakken.

Tegen Father mis ik wel een aantal viscerals ja, echt zonde. Dat over die lock weet ik even niet hoor. Zou kunnen dat ik hem na een visceral attack vergeet te locken.

Gisteren met Cathedral Ward begonnen en weet nu al niet meer waar ik naartoeeric moet. Het enige pad wat ik kan volgen leidt naar Old Yharnam en daar zit die vervelende gunman. Verder zit alles dicht in Cathedral Ward, dus vanavond nog maar eens goed zoeken.

*Nog even een andere opmerking btw: ik vind die muziek van de boss fight met Cleric Beast, in combinatie met het geschreeuw van het beest echt geweldig. Heb de OST van dat gevecht nu ook al een aantal keer los geluisterd, maar dat geschreeuw maakt het wel af.
Over Cathedral Ward: als je de baas in Old Yharnam hebt verslagen, is als het goed is de deur rechts van de Cathedral Ward lamp open. Via die route kun je achter de grote gate komen in Cathedral Ward.

Of je koopt bij de bath messengers gewoon de hunter chief emblem voor 10.000 (?) echoes. Daarmee kun je de gate ook openen.
quote:
[...]
Dat ja :D Door merg en been...

• Scrisissszzz
quote:
[...]

Cleric beast heeft een van de vetste soundtracks. Hier leuke video hoe het tot stand is gekomen :)

Btw geen nieuw character begonnen, maar had nog eentje waar ik redelijk ver mee was. Ik gebruik de Beasthunter Saif daarmee. Wat is dat in trick mode een heerlijk wapen. Vooral de dash die je doet met de eerste R1 aanval. En de hits erna zijn supersnel, je staggert veel daarmee.

Scrisissszzz wijzigde deze reactie 11-08-2017 10:06 (8%)

• dvd-linden
quote:
bram1984 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:44:
Over Cathedral Ward: als je de baas in Old Yharnam hebt verslagen, is als het goed is de deur rechts van de Cathedral Ward lamp open. Via die route kun je achter de grote gate komen in Cathedral Ward.

Of je koopt bij de bath messengers gewoon de hunter chief emblem voor 10.000 (?) echoes. Daarmee kun je de gate ook openen.
Thanks! Zal vanavond eens kijken welke route me het meeste trekt 8).
quote:
Geweldig toch. Het gaat inderdaad door merg en been, maar in combinatie met de muziek is dat wel ff een heel tof stukje gameplay hoor.
quote:
Scrisissszzz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:05:
Cleric beast heeft een van de vetste soundtracks. Hier leuke video hoe het tot stand is gekomen :)

[video]
Oke, dit had ik even niet zien aankomen haha. Wel een hele toffe video om te zien, maar nou vraag ik me dus af of er mensen tussen staan die de game ook daadwerkelijk gespeeld hebben. Zal haast wel...

• Scrisissszzz
quote:
dvd-linden schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:49:

Oke, dit had ik even niet zien aankomen haha. Wel een hele toffe video om te zien, maar nou vraag ik me dus af of er mensen tussen staan die de game ook daadwerkelijk gespeeld hebben. Zal haast wel...
Geen idee. Dit is gewoon een orkest die de nummers heeft opgenomen. Een aantal van de nummers van Bloodborne komen ook voor in een 2 uur durend concert van een Zweeds symfonie orkest waar ze allemaal muziek uit games doen.

• dvd-linden
quote:
Scrisissszzz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

Geen idee. Dit is gewoon een orkest die de nummers heeft opgenomen. Een aantal van de nummers van Bloodborne komen ook voor in een 2 uur durend concert van een Zweeds symfonie orkest waar ze allemaal muziek uit games doen.
Ja, maar dan zou ik zeggen dat je toch nieuwsgierig bent waar de nummers die jij opneemt voor gebruikt worden. In ieder geval, dat zou ik wel hebben. Kan me voorstellen dat als je helemaal geen gamer bent het niet gaat spelen, maar dan zou ik het alsnog wel even willen zien. Zou zonde zijn als je het geschreeuw dat erbij hoort mist...

dvd-linden wijzigde deze reactie 11-08-2017 12:58 (5%)

quote:
Scrisissszzz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:56:
[...]
Een aantal van de nummers van Bloodborne komen ook voor in een 2 uur durend concert van een Zweeds symfonie orkest waar ze allemaal muziek uit games doen.

Kippenvel.

• Scrisissszzz
quote:
Bloodborne heeft gewoon een fantastische soundtrack :)

Toch jammer dat de muziek van de DLC niet op Spotify staat. Blij dat ik de mp3tjes wel heb.

De muziek tijdens Blood-starved Beast vind ik ook zo vet.

• Scrisissszzz
Cleric Beast
Blood starved beast
Lady Maria
En ja hoor, The Living Failures

Vind ik allemaal erg goede soundtracks hebben. En de muziek in Hypogean Gaol :)

• Conscience NL
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
quote:
Scrisissszzz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:05:
[...]

[video]
Vet om dat zo te zien. De muziek draagt echt enorm bij aan de ervaring.

PSN: ConscienceNL | Nintendo ID: SW-2430-4132-5838

• dvd-linden
Op dit gebied pas ik nog even qua inbreng, aangezien dat allemaal muziek is die ik nog moet gaan ervaren. Wat mij betreft heeft Cleric Beast de toon gezet. Ben dus erg benieuwd naar wat voor muziek ik nog meer te horen ga krijgen :D.

quote:
Scrisissszzz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:57:
Cleric Beast
Blood starved beast
Lady Maria
En ja hoor, The Living Failures

Vind ik allemaal erg goede soundtracks hebben. En de muziek in Hypogean Gaol :)
Haha ik weet nog dat ik voor het eerst door die snatcher gepakt werd en daar ineens wakker werd. Ik had echt geen idee waar ik beland was en had echt een veel te laag level voor dat gebied. Ik dacht echt van WTF waar ik nu in godsnaam beland.

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

rajackar

Blood minister

Leuk dat het hier weer wat drukker is :)

Ik had ooit nog wat ring en notification tones gemaakt. Voor de liefhebber:
https://drive.google.com/...IfYiSPsgS5WmtlM3dqMlM4Mm8

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind.

• Lipst3r
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:45

Lipst3r

THAT guy

Pff makes me wanna install again! Wat was het toch een top spel dit. Ik baalde zo hard dat er geen BB2 werd aangekondigd :(

PSN: FlyLighter IngressAgent: FlyLighter Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r

• Scrisissszzz
quote:
bram1984 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:27:
[...]

Haha ik weet nog dat ik voor het eerst door die snatcher gepakt werd en daar ineens wakker werd. Ik had echt geen idee waar ik beland was en had echt een veel te laag level voor dat gebied. Ik dacht echt van WTF waar ik nu in godsnaam beland.
Het is ook de bedoeling dat je daar met een te laag level terecht komt op die manier ;) Ik ben daar zeker 10 keer dood gegaan voordat ik de lamp voor het eerst vond ;)

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ja bij NG+ was ik zwaar overpowered dus versloeg ik constant die snatcher, volgens mij was dat niet de bedoeling. ;)

Last.fm | Code Talks

• TheProf82
  • Nu online
Ik heb deze game voor 16 euro nogwat gekocht. De eerste 2 uur alleen maar gestorven, kwam niet eens voorbij de troll die op de deur bonkt.

Inmiddels vandaag (2e poging) de eerste twee bosses verslagen en elk hoekje van het eerste gebied verkend. Wat geweldige game, de sfeer is echt 10/10. Het is mijn eerste game van FROM en ik kan niet wachten om verder te gaan, ik heb in jaren die drang niet gevoeld. Tuurlijk ben ik 20x dood gegaan, maar toen ik eenmaal een shortcut in Yarnham had gevonden was het allemaal relatief makkelijk. Inmiddels heb ik 99 vials in de storage...is het zo dat in latere gebieden ik deze moet gaan farmen, of blijf je ze zo vaak krijgen?
quote:
TheProf82 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:25:
Ik heb deze game voor 16 euro nogwat gekocht. De eerste 2 uur alleen maar gestorven, kwam niet eens voorbij de troll die op de deur bonkt.

Inmiddels vandaag (2e poging) de eerste twee bosses verslagen en elk hoekje van het eerste gebied verkend. Wat geweldige game, de sfeer is echt 10/10. Het is mijn eerste game van FROM en ik kan niet wachten om verder te gaan, ik heb in jaren die drang niet gevoeld. Tuurlijk ben ik 20x dood gegaan, maar toen ik eenmaal een shortcut in Yarnham had gevonden was het allemaal relatief makkelijk. Inmiddels heb ik 99 vials in de storage...is het zo dat in latere gebieden ik deze moet gaan farmen, of blijf je ze zo vaak krijgen?
Ligt er helemaal aan hoe vaak je doodgaat. Ik heb alleen in NG wel wat moeten farmen, maar daarna continue 500 vials in de storage gehad. Je kan ze ook kopen.

• dvd-linden
Pfff, Blood-Starved Beast had nog een procentje of twee over... en toen ging ik dood. |:(

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20-11 22:19
Bloodborne een half jaar geleden tot de helft gespeeld, toen een maand if wat geen tijd meer en daarna was ik m'n skills kwijt en continu dood, dus even weggelegd (en skyrim, hzd etc gaan spelen). Maar door dit te lezen weer zo 'n zin in de game en sfeer. Binnenkort weer beginnen!

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:25

Creepy

Moderator Devschuur

Tactical Espionage Splatterer

Gewoon beginnen en spelen. Zo ontzettend de moeite waard. Tussendoor niet stoppen inderdaad (been there, done that), want dan moet je daarna weer vanaf 0 beginnen om je skill's weer een beetje terug te krijgen ;)

There are only two hard things in computer science: Naming things and vertically centering things - @DavidKPiano
We're building self-driving cars, but we haven't even figured out how to make sure vacuum cleaners don't join botnets.

Speciaal voor @dvd-linden vandaag:

Gefeliciteerd, older hunter!! >:)

• Scrisissszzz
Gisteravond dacht ik met mn half klare character, laat ik met de dungeons verder gaan. De Defiled was aan de beurt. Baas 1 lag first try, Baas 2 lag first try. Derde baas, die ik best goed ken vind ik, nekt me steeds haha!

Dus ik dacht weet je wat ik ga Gehrman een keer proberen, daar was ik met de main game. En die haal ik ook first try.

Alle bazen waar ik niks van dacht haal ik in 1 keer, en de baas waarvan ik denk die pak ik effe, heb ik niet gehaald...

Heerlijke game dit..

• dvd-linden
quote:
dvdkiwi schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 03:21:
Speciaal voor @dvd-linden vandaag:

[afbeelding]

Gefeliciteerd, older hunter!! >:)
Thanks! 😁

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Wat een gaaf spel, gisteren heb ik voor het eerst een klein uurtje gespeeld in Central Yharnam. Al diverse shortcuts open gespeeld en ik kan eigenlijk wel eens een bezoekje brengen aan de Cleric Beast. De moeilijkheidsgraad vind ik overigens erg meevallen tot dus ver, ik heb het idee dat het startwapen best wel sterk is (ik gebruik die Hunters Axe). Het transformen van zo'n wapen met L1 is wel erg vet, in DS3 die ik hiervoor heb gespeeld waren de wapens nogal tegenvallend. Met name die charged R2 als 2H'er is hilarisch.

De NPC's tot dus ver zijn wel makkelijk, ik had in DS3 meer moeite dan met dit gepeupel. Die troll met die baksteen was ook niet lastig. Zoals eerder gezegd, parry is wel erg makkelijk in dit spel itt DS3, hier ben ik wel blij mee :P Al ben ik natuurlijk wel een paar keer dood gegaan door domme fouten en door te veel NPC's in 1 keer te pullen op het pleintje waar die troll achter de deur staat te beuken _O-

Wat mij iets tegenvalt is de performance van het spel, ik zie regelmatig framedrops en haperingen in het spel. De game die ik hiervoor had gespeeld was Horizon Zero Dawn en dat was m.i. een spel die gewoon 'af' was zonder performanceverlies. Misschien is mijn referentiekader daarom wat scheef :P Ik zal nog even kijken of boostmodus aanstaat van mijn PS4pro, wellicht scheelt het iets. Daarnaast doet de camera soms wat vage dingen en lijkt soms te verspringen als je van een NPC weg rent terwijl deze gelocked is met R3.

vhal wijzigde deze reactie 13-08-2017 08:01 (6%)

• TheProf82
  • Nu online
Blood starved beast neer in de 1e poging. Wat een eitje :p

• dvd-linden
quote:
TheProf82 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:49:
Blood starved beast neer in de 1e poging. Wat een eitje :p
Netjes hoor! Het grappige is dat ik hem in n van mijn eerste pogingen ook al bijna neer had, maar daarna heb ik echt tig pogingen moeten ondernemen om hem te verslaan; hetgeen me zojuist gelukt is gelukkig :D. Ik had echt teveel moeite met zijn derde fase. Maar goed, hij is neer en we gaan weer verder 8).

• TheProf82
  • Nu online
quote:
dvd-linden schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:26:
[...]

Netjes hoor! Het grappige is dat ik hem in n van mijn eerste pogingen ook al bijna neer had, maar daarna heb ik echt tig pogingen moeten ondernemen om hem te verslaan; hetgeen me zojuist gelukt is gelukkig :D. Ik had echt teveel moeite met zijn derde fase. Maar goed, hij is neer en we gaan weer verder 8).
Ik speelde ook nog eens heel slecht... Ik had wel fire paper maar ben echt talloze keren geraakt. Ook geen riposte geraakt...

Ik vond dat je gemakkelijk achter een pilaar blood vials kan spammen voordat ie bij je is.
quote:
vhal schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 07:51:
Wat een gaaf spel, gisteren heb ik voor het eerst een klein uurtje gespeeld in Central Yharnam. Al diverse shortcuts open gespeeld en ik kan eigenlijk wel eens een bezoekje brengen aan de Cleric Beast. De moeilijkheidsgraad vind ik overigens erg meevallen tot dus ver, ik heb het idee dat het startwapen best wel sterk is (ik gebruik die Hunters Axe). Het transformen van zo'n wapen met L1 is wel erg vet, in DS3 die ik hiervoor heb gespeeld waren de wapens nogal tegenvallend. Met name die charged R2 als 2H'er is hilarisch.

De NPC's tot dus ver zijn wel makkelijk, ik had in DS3 meer moeite dan met dit gepeupel. Die troll met die baksteen was ook niet lastig. Zoals eerder gezegd, parry is wel erg makkelijk in dit spel itt DS3, hier ben ik wel blij mee :P Al ben ik natuurlijk wel een paar keer dood gegaan door domme fouten en door te veel NPC's in 1 keer te pullen op het pleintje waar die troll achter de deur staat te beuken _O-

Wat mij iets tegenvalt is de performance van het spel, ik zie regelmatig framedrops en haperingen in het spel. De game die ik hiervoor had gespeeld was Horizon Zero Dawn en dat was m.i. een spel die gewoon 'af' was zonder performanceverlies. Misschien is mijn referentiekader daarom wat scheef :P Ik zal nog even kijken of boostmodus aanstaat van mijn PS4pro, wellicht scheelt het iets. Daarnaast doet de camera soms wat vage dingen en lijkt soms te verspringen als je van een NPC weg rent terwijl deze gelocked is met R3.
De vijanden zijn inderdaad veel makkelijker op het begin dan in DS3. Dat komt anderzijds ook omdat de combat veel vloeiender en directer is. Dat gezegd hebbende: later in de game komen wel wat pittigere jongens langs.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

quote:
bram1984 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:38:
[...]
De vijanden zijn inderdaad veel makkelijker op het begin dan in DS3. Dat komt anderzijds ook omdat de combat veel vloeiender en directer is. Dat gezegd hebbende: later in de game komen wel wat pittigere jongens langs.
Dat geloof ik best, al is het gevecht met de camera bij Cleric Beast lastiger dan de baas zelf... :/ Dan zit je weer eens klem tussen de baas en die koets op de brug :F Die schreeuw van CB komt wel mijn neus uit....RIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEE !!! :+

• TheProf82
  • Nu online
quote:
vhal schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 07:51:

Het lastige is ook dat, zelfs nu de game vaak best stabiel 30fps behoudt, de game toch niet vloeiend aanvoelt. De frametimes zijn erg variabel, dus de frames worden niet elke 1/30e van een seconde strak afgeleverd. Ik heb er ook best last van soms, maar toch vind ik de game zeker goed speelbaar. Nog geen grote drops tegengekomen met boost-mode aan, maar de frametime-problemen die zijn onoplosbaar op een PS4.

Zie ook digital foundry's video hierover (PS4 Boost mode met Bloodbourne).

• dvd-linden
quote:
vhal schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Dat geloof ik best, al is het gevecht met de camera bij Cleric Beast lastiger dan de baas zelf... :/ Dan zit je weer eens klem tussen de baas en die koets op de brug :F Die schreeuw van CB komt wel mijn neus uit....RIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEE !!! :+
Die schreeuw vond ik juist geniaal. Past perfect bij dat beest, de muziek en het gevecht. De camera was in dat gevecht wel zwaar irritant inderdaad.
quote:
TheProf82 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:26:
[...]

Het lastige is ook dat, zelfs nu de game vaak best stabiel 30fps behoudt, de game toch niet vloeiend aanvoelt. De frametimes zijn erg variabel, dus de frames worden niet elke 1/30e van een seconde strak afgeleverd. Ik heb er ook best last van soms, maar toch vind ik de game zeker goed speelbaar. Nog geen grote drops tegengekomen met boost-mode aan, maar de frametime-problemen die zijn onoplosbaar op een PS4.

Zie ook digital foundry's video hierover (PS4 Boost mode met Bloodbourne).
Grappig, ik snap wat je bedoelt, maar toch loopt de game in mijn ogen best vloeiend. Zo heel af en toe merk ik wel dat die niet heel stabiel is, maar het stoort me absoluut niet. Ik speel de game ook nog eens op een originele PS4 ook.

dvd-linden wijzigde deze reactie 15-08-2017 11:43 (49%)

• TheProf82
  • Nu online
quote:
dvd-linden schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:41:
[...]

Die schreeuw vond ik juist geniaal. Past perfect bij dat beest, de muziek en het gevecht. De camera was in dat gevecht wel zwaar irritant inderdaad.

[...]

Grappig, ik snap wat je bedoelt, maar toch loopt de game in mijn ogen best vloeiend. Zo heel af en toe merk ik wel dat die niet heel stabiel is, maar het stoort me absoluut niet. Ik speel de game ook nog eens op een originele PS4 ook.
Volgens mij is het verschil tussen PS4PRO (boost) en PS4 verwaarloosbaar. De game speelt op mijn pro ook verder prima; en de artwork en sfeer is natuurlijk 10/10.

Gisteren trouwens nog even een uurtje rondgedwaald in Cathedral Ward; ik merkte gewoon dat ik soms een bepaalde route niet verder durf te nemen. Ik draai dan om (terwijl er soms net 10meter verderop een lantern is, lol) en ga ergens anders heen, even afkoelen. Als ik het gebied eenmaal ken sprint ik er doorheen, maar een gebied voor het eerst verkennen kan zo spannend zijn.

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-11 16:48
quote:
TheProf82 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Gisteren trouwens nog even een uurtje rondgedwaald in Cathedral Ward; ik merkte gewoon dat ik soms een bepaalde route niet verder durf te nemen. Ik draai dan om (terwijl er soms net 10meter verderop een lantern is, lol) en ga ergens anders heen, even afkoelen. Als ik het gebied eenmaal ken sprint ik er doorheen, maar een gebied voor het eerst verkennen kan zo spannend zijn.
En die laatste zin, dat is nou juist het geniale van BB haha. Het voorzichtige en het verkennen stapje voor stapje omdat je op elk moment aangevallen kunt worden.... meesterlijk gedaan

• TheProf82
  • Nu online
Zeker; Ik verken ook als een soort olievlek. Ik ga niet een pad in en stop als het clear is, maar merk dat ik steeds grotere cirkels maak in een gebied. Totaal niet effectief, maar zo kom ik ten minste nog vaak bekende ('rustgevende') gebieden tegen.

Ik heb dan ook al heel veel enemies omgebracht; ik ben inmiddels al level 35 of 36 denk ik, en moet Vicar Amelia nog bevechten (heb dus pas 3 bosses gehad). Ik ga misschien eerst Hemwick Lane in, alhoewel ik ook niet echt vrolijk werd van dat gebied. Ook echt een paar keer gisteren flink geschrokken met jumpscares, burrrr

TheProf82 wijzigde deze reactie 15-08-2017 12:17 (39%)

quote:
TheProf82 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:16:
Zeker; Ik verken ook als een soort olievlek. Ik ga niet een pad in en stop als het clear is, maar merk dat ik steeds grotere cirkels maak in een gebied. Totaal niet effectief, maar zo kom ik ten minste nog vaak bekende ('rustgevende') gebieden tegen.

Ik heb dan ook al heel veel enemies omgebracht; ik ben inmiddels al level 35 of 36 denk ik, en moet Vicar Amelia nog bevechten (heb dus pas 3 bosses gehad). Ik ga misschien eerst Hemwick Lane in, alhoewel ik ook niet echt vrolijk werd van dat gebied. Ook echt een paar keer gisteren flink geschrokken met jumpscares, burrrr
In boost mode heb je een stabielere fps, is dus wel verschil.

Hemwick is een van de makkelijkste gebieden uit de hele game. Die doorloop ik eigenlijk altijd in n run zonder dood te gaan. Die zou ik zeker even doen. Na de bossfight krijg je daar een heel nuttig item.

En na een bepaalde shortcut in Forbidden Woods en het oppakken van een bepaald item, kun je teruggaan naar Hemwick om zo een verborgen gebied te bezoeken (als je dit niet weet, kom je er nooit achter).

Google voor meer info.

• Clay

Clay

cookie erbij?

quote:
Gisteren trouwens nog even een uurtje rondgedwaald in Cathedral Ward; ik merkte gewoon dat ik soms een bepaalde route niet verder durf te nemen. Ik draai dan om (terwijl er soms net 10meter verderop een lantern is, lol) en ga ergens anders heen, even afkoelen.
Zo herkenbaar :D Dit is ook wel een van de redenen dat je eerste run de mooiste is; je weet gewoon nog niet wat er komen gaat, en moet maar de gok nemen: "spring ik van deze ledge af vanwaarbeneden ik de terugweg nog ff niet weet, of niet?"

In latere runs ren je zo van lantern naar lantern - soms zelfs enemies voorbij - simpelweg omdat je weet wat je verwachten kan.
quote:
(als je dit niet weet, kom je er nooit achter)
spoiler:
Niet nooit; je vindt achterlangs in de clinic de Cainhurst Summons waarop de vrij letterlijke hint "Do not hesitate; the stagecoach leaves from Hemwick crossing" staat. M'n vrouw en ik hebben BB blind gespeeld en dit zelf gevonden ... en toen helemaal wtfbbqleip gegaan ;) Volgens mij hebben we samen echt alle secrets gevonden zelfs.

Clay wijzigde deze reactie 15-08-2017 13:40 (3%)

• TheProf82
  • Nu online
quote:
bram1984 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

In boost mode heb je een stabielere fps, is dus wel verschil.

Hemwick is een van de makkelijkste gebieden uit de hele game. Die doorloop ik eigenlijk altijd in n run zonder dood te gaan. Die zou ik zeker even doen. Na de bossfight krijg je daar een heel nuttig item.

En na een bepaalde shortcut in Forbidden Woods en het oppakken van een bepaald item, kun je teruggaan naar Hemwick om zo een verborgen gebied te bezoeken (als je dit niet weet, kom je er nooit achter).

Google voor meer info.
Ga ik doen. Ik moet ook nog de black church set halen (heb een standaard hunter set nu) en de holy blade. Die kan ik al voor wat blood echoes kopen en is denk ik al snel beter (of een leuk alternatief) dan mijn +4 saw cleaver.
quote:
Clay schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:39:
[...]
spoiler:
Niet nooit; je vindt achterlangs in de clinic de Cainhurst Summons waarop de vrij letterlijke hint "Do not hesitate; the stagecoach leaves from Hemwick crossing" staat. M'n vrouw en ik hebben BB blind gespeeld en dit zelf gevonden ... en toen helemaal wtfbbqleip gegaan ;) Volgens mij hebben we samen echt alle secrets gevonden zelfs.
Restecp! _/-\o_

• Clay

Clay

cookie erbij?

Wij zijn heel grondig :P In Dark Souls 3 ook alles zelf gevonden, maar 2 zien natuurlijk meer dan 1 :)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Clay schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:39:
[...]
Zo herkenbaar :D Dit is ook wel een van de redenen dat je eerste run de mooiste is; je weet gewoon nog niet wat er komen gaat, en moet maar de gok nemen: "spring ik van deze ledge af vanwaarbeneden ik de terugweg nog ff niet weet, of niet?"
Dit had ik gisteren toen ik even aan het dwalen/exploren was in CY....opeens een cutscene van een vent met een bijl en zo stond ik opeens bij Father Gascoigne terwijl ik amper voorbereid was :') :X

Vanzelfsprekend kwam "YOU DIED" weer eens in het scherm :+

vhal wijzigde deze reactie 15-08-2017 14:16 (5%)

quote:
vhal schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

Dit had ik gisteren toen ik even aan het dwalen/exploren was in CY....opeens een cutscene van een vent met een bijl en zo stond ik opeens bij Father Gascoigne terwijl ik amper voorbereid was :') :X

Vanzelfsprekend kwam "YOU DIED" weer eens in het scherm :+
Daar is dus de bold hunters mark voor. :)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

quote:
bram1984 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:25:
[...]
Daar is dus de bold hunters mark voor. :)
:/ ok...net als die homeward bones in DS3? :F

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:05

Thrace Grumble

PSN: ThraceG

Ahhhh, weer lekker bijgelezen in dit topic!
Gisteren na een lange afwezigheid BB ook weer opgepakt, geen idee waarom ik berhaupt was gestopt met deze topper!
Ik was pas ik de Forbidden Woods aangekomen, hier gisteren ff de boel een beetje verkend. Wel wennen weer hoor! Wel ff mooi de shortcut naar een zekere clinic behaald, snel maar eens verder naar de boss in deze area. I'M BACK! :D

Ik moet overigens veel vaker deze single player toppers gaan spelen, zo moet ik ook nog eens The Last of Us clearen.. die backlog moet weggewerkt worden! En daarna Dark Souls 1,2&3, Nioh, GTAV, etc, etc. Over 10 jaar ben ik vast wel bij :+

Thrace Grumble wijzigde deze reactie 16-08-2017 08:41 (25%)

PSN: ThraceG | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR)

Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*