Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Afvalzak schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:21:
@bassGunner Hoe zit het met de laadtijden? Merk je daar veel verschil in?
Merk niet veel verschil, maar ik vond het altijd best snel laden eigenlijk. Heb wel alleen op de Pro gespeeld, nooit op de originele PS4.
Afvalzak schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:21:
@bassGunner Hoe zit het met de laadtijden? Merk je daar veel verschil in?
Laadtijden zijn volgens mij niet verbeterd in boost mode. Frame pacing en drops zijn wel minder hoor.
Maar wat me wel opvalt met boost mode is dat als je coop doet er mega vertraging in zit. Soms sla ik een vijand of baas en dan dikke 1,5 tot 2 seconden later gaat het pas van de HP balk af. Zonder boost mode is dat niet.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• bassGunner
Scrisissszzz schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:33:
[...]

Laadtijden zijn volgens mij niet verbeterd in boost mode. Frame pacing en drops zijn wel minder hoor.
Maar wat me wel opvalt met boost mode is dat als je coop doet er mega vertraging in zit. Soms sla ik een vijand of baas en dan dikke 1,5 tot 2 seconden later gaat het pas van de HP balk af. Zonder boost mode is dat niet.
Ik had dat gister ook tijdens PvP! Kreeg een invader op bezoek in Nightmare Frontier (sinister bell). Inderdaad een rare lag in de aanvallen. Het hielp me wel om mijn eerste PvP win te halen, hehe. Maar had zoiets nog niet eerder gezien, ook niet tijdens co-op in de chalice dungeons.

Ben nu trouwens met de Holy Moonlight Sword bezig, maar weet nog niet goed wat ik er van moet vinden. De timing van de aanvallen lijkt wat vreemd, maar is misschien gewoon even wennen. De transformed L2 is wel lekker, daarmee blaas je zelfs de grootste dikzak van zn sokken >:) en was ook handig tijdens PvP

• redmaner
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-08-2020
Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels ook hooked aan dit fantastische spel.
Ik had Bloodborne vorig jaar tijdens een online sale gekocht. Toen ik tijdens mijn eerste playtrough werd gemold door Djura in Old Yharnam - met zijn gantling gun - had ik er geen zin meer in.

Paar weken gelden toch weer de urge om het weer op te pakken en eens proberen een stuk verder te komen.
Ik heb inmiddels de wet nurse verslagen en ben aan de DLC begonnen, zodat ik daarna het gevecht met Gerhnam aan kan gaan.

Ik heb denk ik toch altijd wel de wat simpelere hack & slash RPG's gespeeld, maar moet toch zeggen dat de uitdaging in BB mij wel aanstaat.
Ik moet echt van het begin tot het einde oplettend en tactisch te werk gaan, anders werkt het niet. En dat is juist zo gaaf aan dit spel.

Als ik dood ga komt dat vaak door stomme fouten en greedyness. Dat denk ik van "hier ga ik wel even snel doorheen, of ach nog een paar HP die maak ik wel even af", en BB maakt dan meteen duidelijk dat het zo niet werkt haha.

Ik heb tot op heden nog elke baas kunnen verslaan. Alhoewel de ene baas misschien wat langer duurde dan de ander, is het uiteindelijk wel te doen.
Ik heb momenteel de grootste moeite met Laurence, damm dat eerste stuk is wel te doen maar wanneer hij in een lavaspuwende nachtmerrie veranderd schieten mijn skills nog net iets te kort.

Ondanks dat de gameplay wel duidelijk is, is het verhaal dat een stuk minder. Ik heb vooral bits and pieces van het verhaal, maar nog niet echt een geheel. Hoop dat tijdens een NG+ het een en ander wat meer op zijn plek valt.

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 23:26
redmaner schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:59:
Ondanks dat de gameplay wel duidelijk is, is het verhaal dat een stuk minder. Ik heb vooral bits and pieces van het verhaal, maar nog niet echt een geheel. Hoop dat tijdens een NG+ het een en ander wat meer op zijn plek valt.
Het is denk ik ook niet de bedoeling dat het verhaal echt duidelijk is. Er zijn een hoop dingen aan de hand in die wereld en je kunt zelf je interpretatie maken van hoe en wat er nou precies is gebeurd. Tenminste, zo benader ik deze games. Er zijn hele essays en YouTube series over de lore van de game. Die ook nog eens botsen met elkaar vaak. Lees "The Paleblood Hunt" of check Vaatividya op Youtube.

Ik ben zelf wat meer van de gameplay dan de lore maar ik vind het wel boeiend wat sommige mensen eruit weten te halen. :)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• redmaner
Voxalizer schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:46:
[...]

Het is denk ik ook niet de bedoeling dat het verhaal echt duidelijk is. Er zijn een hoop dingen aan de hand in die wereld en je kunt zelf je interpretatie maken van hoe en wat er nou precies is gebeurd. Tenminste, zo benader ik deze games.
Daar maak je een terecht punt. BB heeft ook geen 100% duidelijk verhaal nodig, ik denk dat de mysterie rondom het verhaal ook een onderdeel van zijn charme is.

Ik ga eens naar je links kijken, ik ben toch wel benieuwd :-)
redmaner schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:53:
[...]

Daar maak je een terecht punt. BB heeft ook geen 100% duidelijk verhaal nodig, ik denk dat de mysterie rondom het verhaal ook een onderdeel van zijn charme is.

Ik ga eens naar je links kijken, ik ben toch wel benieuwd :-)
Vooral The Paleblood Hunt is erg vermakelijk om te lezen. Veel mensen op internet vinden dat de meest accurate uitleg van de lore van Bloodborne, voor zover dat kan natuurlijk.

FROM zelf houdt zich nog altijd stil betreffende dit soort uitgebreide fan theorieën. Best jammer ergens :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• redmaner
Scrisissszzz schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:30:
[...]

Vooral The Paleblood Hunt is erg vermakelijk om te lezen. Veel mensen op internet vinden dat de meest accurate uitleg van de lore van Bloodborne, voor zover dat kan natuurlijk.

FROM zelf houdt zich nog altijd stil betreffende dit soort uitgebreide fan theorieën. Best jammer ergens :)
Zeker een interessant verhaal! Heb al een stuk gelezen, alleen nog niet alle 90 bladzijdes :-)

Ik ben trouwens een nieuw character begonnen. Ik ga een keer een bloodtinge build proberen.
Ik moet zeggen dat het de derde keer het allemaal een stuk sneller gaat.
redmaner schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:20:
[...]

Zeker een interessant verhaal! Heb al een stuk gelezen, alleen nog niet alle 90 bladzijdes :-)

Ik ben trouwens een nieuw character begonnen. Ik ga een keer een bloodtinge build proberen.
Ik moet zeggen dat het de derde keer het allemaal een stuk sneller gaat.
Ik ben ook met een BT build bezig, icm met Strength, voor de Bloodletter onder andere. Moet ik weer eens oppakken, paar maanden al niks meer mee gedaan :+

• bassGunner
Holy shit, eindelijk cursed and defiled Amygdala verslagen... wat een terror zeg, by far mijn moeilijkste bossfight tot nu toe. Heb tijdens alle pogingen samen waarschijnlijk even veel blood vials gebruikt als mijn hele ng en ng+ tot nu toe.. :) tussendoor ook even de Bloody Crow gedaan (in NG gemist), dat was opeens een pushover, in 1x neer. Wel leuke battle, lekker snel, beetje als Lady Maria.
Goed, nu even verder met Lower Loran, Great Isz en Ihyll.
Lekker hoor! Dan heb je nu in ieder geval de lastigste dungeon en bossfight gehad ;)
Niet dat de rest een eitje is, maar ze zijn wel makkelijker dan Amygdala en Watchdog vond ik.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Jump uitlokken en dan headbashen. Dan is Amygdala de makkelijkste baas van de hele game. :+

• bassGunner
bram1984 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 07:34:
Jump uitlokken en dan headbashen. Dan is Amygdala de makkelijkste baas van de hele game. :+
Ja ik weet het man, zo heb ik het utieindelijk ook wel gedaan. Maar hij bleef me maar raken met die irritant lange armen van hem, en ik had ook steeds ruzie met de camera. Heb ook een aantal keer de tactiek geprobeerd dat je alleen op zijn hand slaat, werkt ook wel, maar je heb dan weinig overzicht en kan dan ook snel een klap of stamp krijgen... Het was een goed lesje git gud in elk geval ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bassGunner op 02-05-2017 09:34 ]

Heb je die Bloody Crow niet opgenomen dan? Is altijd wel mooi om te zien.

• bassGunner
bram1984 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:40:
Heb je die Bloody Crow niet opgenomen dan? Is altijd wel mooi om te zien.
Oh, nee. Heb nog nooit iets opgenomen...
Maar was een perfecte battle voor de Rakuyo in elk geval :*)
Yep, zo had ik 'm ook relatief makkelijk. :)

• bassGunner
bram1984 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:09:
Yep, zo had ik 'm ook relatief makkelijk. :)

[video]
Nice! Ziet er ook episch uit zo met fire paper :) ik zie dat jij ook wat meer moves doet dan ik, ik gebruik bijna alleen (transformed) L2 en R1 spam.
Ik heb trouwens nu die Hunter caryll rune ook maar gelijk geactiveerd, lijkt me ook wel de meest bruikbare van allemaal (stamina regen), niet?
bassGunner schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:48:
[...]

Nice! Ziet er ook episch uit zo met fire paper :) ik zie dat jij ook wat meer moves doet dan ik, ik gebruik bijna alleen (transformed) L2 en R1 spam.
Ik heb trouwens nu die Hunter caryll rune ook maar gelijk geactiveerd, lijkt me ook wel de meest bruikbare van allemaal (stamina regen), niet?
Ik gebruik bijna altijd de Hunter rune inderdaad. Ik vind de anderen niets nuttigs toevoegen.
Ik vond persoonlijk Defiled Amy helemaal niet zo lastig. Eerste keer dat ik haar deed heb ik ook 12 min over het gevecht gedaan haha... Kende toen maar een paar openingen om toe te slaan. Ik vind Amy sowieso geen lastige baas, daar is die 50% hp gewoon irritant.

• Voxalizer
Ik vind Amy wel een goede boss qua design. Niet al te moeilijk en lekker veel dingen op uit te proberen. Zijn ook wel een paar aardig goed werkende tactiekjes voor, vooral die jump uitlokken. Maar ook gewoon de geduldige strategie om op afstand te blijven en af te wachten tot haar kop te raken is kan best snel gaan.

Ik vond dit dan wel weer geinig:

Later op dezelfde manier ook nog met de Gattling Gun, maar dat was te messy voor een video. :)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• bassGunner
Haha nice, dat gaat wel lekker inderdaad.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 23:52

rajackar

Blood Minister

Nice! Leuke outfit erbij ook ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11 17:08
Gisteravond na lange tijd weer eens wat gespeeld. Ik heb de DLC eigenlijk nog nooit echt serieus gespeeld, dus voelde weer redelijk vernieuwend. De Hunters lijken in eerste instantie sterk, maar is ook weer een kwestie van wennen ten opzichte van de hersenloze beesten die je elders tegen komt.

Nu heb ik de Eye pendant gevonden bovenin de kerk en ben ik daarna doorgelopen tot in het donkere huis dat een kopie is vanuit het originele spel (het begin met die rolstoelrakker). Daar heb ik een Boom Hammer gevonden, nu is mijn vraag is dat wapen en de andere wapens uit de DLC überhaupt beter dan de wapens uit het originele spel? Scalen ze beter, hogere max dmg etc?

Ik heb een build die focust op STR (Hunter axe), is dat dan een aardig wapen (zag dat er een scaling C op zat).

• bassGunner
Tarz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:15:
Gisteravond na lange tijd weer eens wat gespeeld. Ik heb de DLC eigenlijk nog nooit echt serieus gespeeld, dus voelde weer redelijk vernieuwend. De Hunters lijken in eerste instantie sterk, maar is ook weer een kwestie van wennen ten opzichte van de hersenloze beesten die je elders tegen komt.

Nu heb ik de Eye pendant gevonden bovenin de kerk en ben ik daarna doorgelopen tot in het donkere huis dat een kopie is vanuit het originele spel (het begin met die rolstoelrakker). Daar heb ik een Boom Hammer gevonden, nu is mijn vraag is dat wapen en de andere wapens uit de DLC überhaupt beter dan de wapens uit het originele spel? Scalen ze beter, hogere max dmg etc?

Ik heb een build die focust op STR (Hunter axe), is dat dan een aardig wapen (zag dat er een scaling C op zat).
Er zijn vele goede wapens in de DLC. Met een STR build kan je je vooral gaan vermaken met de Whirligig Saw a.k.a. pizzacutter (S rating). Maar alle andere wapens zijn ook goed hoor. De Rakuyo vooral voor een snelle SKL build. Ik zou even wachten met de wapens upgraden totdat je ze allemaal hebt, anders spendeer je je precious chunks etc aan de verkeerde wapens (had ik zelf een handje van...).

Die hunters zijn trouwens allemaal heel goed te parry'en, vond ze niet zo lastig. De bosses aan de andere kant... :X

Enjoy en succes!
Tarz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:15:

Rakuyo en Whirligig zijn sowieso mijn favoriete 2 wapens van de gehele game.

• Tarz
Nou, gisteren dan de route naar Ludwig compleet gemaakt, shortcut geopend en mijn eerste pogingen gedaan op meneer zelf. Beste try was op 20% gok ik. 2e fase is nog even wennen, eerste fase is eigenlijk wel prima te doen. Nog wat finetunen en dan zou het met wat pogingen nog wel moeten lukken denk ik zo

Toch grappig dat je een spel een tijdje weg legt uit verveling/frustratie en er dan weer een paar avonden zoet mee kan zijn :)
Tarz schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:35:
Nou, gisteren dan de route naar Ludwig compleet gemaakt, shortcut geopend en mijn eerste pogingen gedaan op meneer zelf. Beste try was op 20% gok ik. 2e fase is nog even wennen, eerste fase is eigenlijk wel prima te doen. Nog wat finetunen en dan zou het met wat pogingen nog wel moeten lukken denk ik zo

Toch grappig dat je een spel een tijdje weg legt uit verveling/frustratie en er dan weer een paar avonden zoet mee kan zijn :)
Bereid je maar voor, niet alleen Ludwig maar wat mij betreft alle bazen behalve eentje bieden een goede uitdaging in de DLC. Twee van mijn favoriete bazen zitten in de DLC, een ervan is Ludwig :)

• bassGunner
Zo, NG+ ook klaar. Ook alle chalice dungeons gecleared. Nu even tijd voor Horizon ZD, daarna maar eens de platinum trofee binnen harken :) (alleen nog 1 ending dus)
Ook voor het eerst even een root CD geprobeerd, een FRC Isz, lekker spacy. Alleen even de eerste layer gecleared, maar voorlopig nog geen betere gems gevonden. Geloof niet dat ik zin ga hebben om eindeloos CDs te gaan farmen.
bassGunner schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:47:
Zo, NG+ ook klaar. Ook alle chalice dungeons gecleared. Nu even tijd voor Horizon ZD, daarna maar eens de platinum trofee binnen harken :) (alleen nog 1 ending dus)
Ook voor het eerst even een root CD geprobeerd, een FRC Isz, lekker spacy. Alleen even de eerste layer gecleared, maar voorlopig nog geen betere gems gevonden. Geloof niet dat ik zin ga hebben om eindeloos CDs te gaan farmen.
Eindeloos farmen is inderdaad niet zo leuk, tenzij je een paar leuke coop partners hebt. Er zwerven sheets op internet met glyphs en hun rewards. Makkelijk om bepaalde uncanny of lost wapens snel te vinden, of een layer 1 baas die je dan wel even kan farmen voor de gems die je nodig hebt.

• Tarz
Scrisissszzz schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Bereid je maar voor, niet alleen Ludwig maar wat mij betreft alle bazen behalve eentje bieden een goede uitdaging in de DLC. Twee van mijn favoriete bazen zitten in de DLC, een ervan is Ludwig :)
Ludwig is niet meer :) Viel me achteraf nog mee, moest het even doorkrijgen. Nu op weg naar de volgende bossfight (met een hoop deaths, irritaties etc ertussen in uiteraard as usual haha
Tarz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:32:
[...]

Ludwig is niet meer :) Viel me achteraf nog mee, moest het even doorkrijgen. Nu op weg naar de volgende bossfight (met een hoop deaths, irritaties etc ertussen in uiteraard as usual haha
Doe Laurence en Kos de groeten van me.

• bassGunner
bram1984 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:10:
[...]

Doe Laurence en Kos de groeten van me.
En die gezellige Shark Giants niet te vergeten

• Tarz
* Tarz is getting scared to turn on the PS4 tonight....

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bassGunner schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:45:
[...]

Ik vind die Shark Giants een stuk irritanter dan Kos eigenlijk. Ik snap niet waarom iedereen Kos zo moeilijk vindt.
Laurence daarentegen ...... Nog nooit solo gehaald :(

Vooral die twee shark giants in de put. Echt bizar. Maar de payoff is wel heerlijk.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

bassGunner schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:45:
[...]

Ik heb nog steeds nachtmerries van die 2 die in die put zitten.
rajackar schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:13:
[...]

Ik vind die Shark Giants een stuk irritanter dan Kos eigenlijk. Ik snap niet waarom iedereen Kos zo moeilijk vindt.

Vooral die twee shark giants in de put. Echt bizar. Maar de payoff is wel heerlijk.
Mwah ik vond Kos echt wel een pittig gevecht, vooral zijn tweede fase is echt irritant. Laurence moest ik de eerste keer (NG+) wel solo doen, want ik had Valtr eerder al doodgemept in Forbidden Woods. Kostte me wel een poging of 50 geloof ik. :+

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:34:
[...]

Ik heb nog steeds nachtmerries van die 2 die in die put zitten.

[...]

Mwah ik vond Kos echt wel een pittig gevecht, vooral zijn tweede fase is echt irritant. Laurence moest ik de eerste keer (NG+) wel solo doen, want ik had Valtr eerder al doodgemept in Forbidden Woods. Kostte me wel een poging of 50 geloof ik. :+
Tja, op de één of andere manier lag Kos mij wel of zo. Ik heb met anderen weer heel veel moeite.

Kan me voorstellen dat Laurence solo wel even geduurd heeft ja. Nooit in de verleiding gekomen om de bel te gebruiken? Zo heb ik hem uiteindelijk weten te verslaan.

• bassGunner
Vond zelf Kos toch wel een bastard... Pas na me een lange tijd op defiled Amygdala te richten, was Kos opeens een eitje :) Soms moet je gewoon even op een moeilijk punt doorzetten en wordt je vanzelf beter.
Bij Laurence was ik een beetje lui en had gelijk Valtr erbij geroepen, was toen ook gelijk in 1 poging klaar... Kan me voorstellen dat het anders een aardig k*tgevecht is inderdaad..
rajackar schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:39:
[...]

Tja, op de één of andere manier lag Kos mij wel of zo. Ik heb met anderen weer heel veel moeite.

Kan me voorstellen dat Laurence solo wel even geduurd heeft ja. Nooit in de verleiding gekomen om de bel te gebruiken? Zo heb ik hem uiteindelijk weten te verslaan.
Nee eigenlijk niet. Geen zin om me erin te verdiepen hoe dat allemaal precies werkt en ik wilde 'm gewoon zelf kapotslopen. :)
rajackar schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:13:
[...]

Ik vond Kos echt een hele kluif hoor. Veel op gevloekt. Kos ook maar 1 keer solo gehaald. Laurence wel vaker eerlijk gezegd. Dit vond ik een van de betere overwinningen:

Ik heb ook nooit echt moeite met defiled Amy gehad.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Scrisissszzz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:18:
[...]

Ik vond Kos echt een hele kluif hoor. Veel op gevloekt. Kos ook maar 1 keer solo gehaald. Laurence wel vaker eerlijk gezegd. Dit vond ik een van de betere overwinningen:

[video]

Ik heb ook nooit echt moeite met defiled Amy gehad.
Hallo zeg. Dat is wel bijzonder netjes. Zo ziet het er bijna makkelijk uit hehe.

rajackar schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:28:
[...]

Hallo zeg. Dat is wel bijzonder netjes. Zo ziet het er bijna makkelijk uit hehe.
Haha, ja had een goeie dag denk ik. Soms heb je van die mooie gevechten, net als een keer tegen BSB toen ik niet 1 keer geraakt ben :P

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Scrisissszzz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:17:
[...]

Haha, ja had een goeie dag denk ik. Soms heb je van die mooie gevechten, net als een keer tegen BSB toen ik niet 1 keer geraakt ben :P
Netjes hoor! Zo kan ik nog steeds niet geloven dat ik kos de eerste keer ooit meteen neer had. Op ng+ maar misschien een tikje overleveled.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
Mijn guide is binnen :D Amazon exclusive reprint van de officiele guide. Hardcover met updates tot 1.09 (helaas geen DLC).

Boss strategies van LobosJR erbij, en frame by frame attack animations <3

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Spud82
  • Laatst online: 25-11 22:44
Eergisteren Bloodborne weer eens opgepakt (2 jaar geleden); man wat blijft dit toch een heerlijk spel. Nog altijd veruit het beste wat ik op de PS4 heb gespeeld en eigenlijk toch ook sterker dan DS3. Die gefocuste, sfeervolle setting, snelle en goedwerkende gameplay, het sounddesign, de coherente wereld. Echt alles klopt aan BB.

Anyway, heeft iemand nog tips voor leuke en minder voor de hand liggende builds? Toentertijd speelde ik een beetje standaard met Ludwig's Holy Blade: een beetje skill, beetje strength.. Tijd voor wat anders!

• corset
Spud82 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:29:
Eergisteren Bloodborne weer eens opgepakt (2 jaar geleden); man wat blijft dit toch een heerlijk spel. Nog altijd veruit het beste wat ik op de PS4 heb gespeeld en eigenlijk toch ook sterker dan DS3. Die gefocuste, sfeervolle setting, snelle en goedwerkende gameplay, het sounddesign, de coherente wereld. Echt alles klopt aan BB.

Anyway, heeft iemand nog tips voor leuke en minder voor de hand liggende builds? Toentertijd speelde ik een beetje standaard met Ludwig's Holy Blade: een beetje skill, beetje strength.. Tijd voor wat anders!
Beast build <3 blijft leuk
Kirkhammer build
whip build

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pak eens een dikke SKL build met de Rakuyo.

• Spud82
Thanks heren! Met whip build bedoel je dan de threaded cane neem ik aan @corset ? Daar zat ik ook al aan te denken. Beast build ook een optie, lekker pittig denk ik. Die kirkhammer is me te lomp.

En de rakuyo zegt me ook niet meteen wat, daar ga ik ook naar kijken.

Inmiddels liggen Cleric, Casgoine en BsB alweer, dus ik kan nog alle kanten op! Makkelijk spel eigenlijk :), ze gingen alle drie in de eerste try. Daar had ik twee jaar terug 50 beurten voor nodig..

• bassGunner
Spud82 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:41:
Thanks heren! Met whip build bedoel je dan de threaded cane neem ik aan @corset ? Daar zat ik ook al aan te denken. Beast build ook een optie, lekker pittig denk ik. Die kirkhammer is me te lomp.

En de rakuyo zegt me ook niet meteen wat, daar ga ik ook naar kijken.

Inmiddels liggen Cleric, Casgoine en BsB alweer, dus ik kan nog alle kanten op! Makkelijk spel eigenlijk :), ze gingen alle drie in de eerste try. Daar had ik twee jaar terug 50 beurten voor nodig..
Nice, you got gud 8)

De Rakuyo moet je lief om vragen aan een paar visjes in The Old Hunters DLC...

Ik heb zelf ook heel NG doorlopen met de Saw Cleaver en LHB, en af en toe de Tonitrus. Daarna NG+ en mijn huidige NG++ playthrough met de Rakuyo, Holy Moonlight Sword, Whirligig Saw (allen DLC) en een Saw Cleaver getransformeerd naar Fire Cleaver.

De Bloodletter in transformed mode!! Holy sh*t dat ding klapt erop, zeker met een paar lekkere gems. Nadelig is alleen dat je hem pas laat in de DLC kan krijgen.. Maar heb er wel een partij fun mee gehad!

Beasthunter Saif trouwens ook, zeker met die L1 move dat je meteen naar voren doet dodgen..

Man pffff krijg weer zin in die game. _/-\o_

• Spud82
Ook jullie bedankt voor de tips @Scrisissszzz en @bassGunner , ik speel langzaam dus neem het allemaal mee. Voorlopig hak ik er nog even op los met de Hunter Axe. Ik heb de DLC niet gedaan destijds, wil nu eerst helemaal opnieuw beginnen om er weer in te komen. En dan ditmaal ook de DLC meenemen.

Waarom is er eigenlijk nooit een 60fps update gekomen voor op de PS4 Pro, zou toch heerliijk zijn bij zo'n classic als Bloodborne. Niet dat het nu niet lekker speelt overigens.
Spud82 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:35:
Ook jullie bedankt voor de tips @Scrisissszzz en @bassGunner , ik speel langzaam dus neem het allemaal mee. Voorlopig hak ik er nog even op los met de Hunter Axe. Ik heb de DLC niet gedaan destijds, wil nu eerst helemaal opnieuw beginnen om er weer in te komen. En dan ditmaal ook de DLC meenemen.

Waarom is er eigenlijk nooit een 60fps update gekomen voor op de PS4 Pro, zou toch heerliijk zijn bij zo'n classic als Bloodborne. Niet dat het nu niet lekker speelt overigens.
Omdat je dan een oneerlijk voordeel hebt in PvP. Hij draait wel stabieler als je de boost mode aanzet.

• bassGunner
bram1984 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Omdat je dan een oneerlijk voordeel hebt in PvP. Hij draait wel stabieler als je de boost mode aanzet.
Speaking of PvP en boost mode... Zoals iemand anders hier ook al eens meldde, viel het mij ook op dat er altijd een rare lag is in PvP combat met boost mode... daardoor won ik wel steeds, maar leuk/spannend was anders... Een beetje co-oppen gaat dan wel weer probleemloos.
bram1984 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Boost mode is alleen super vervelend als je coop aan het doen bent. Mega lag heb je dan. Ik sloeg een vijand en een dikke seconde later zag ik pas HP eraf gaan. Soms stonden ze ook ineens achter me.

Dus zou boost mode echt uitzetten als je coop gaat doen. Solo werkt het wel prima inderdaad.

• bassGunner
Scrisissszzz schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:17:
[...]

Boost mode is alleen super vervelend als je coop aan het doen bent. Mega lag heb je dan. Ik sloeg een vijand en een dikke seconde later zag ik pas HP eraf gaan. Soms stonden ze ook ineens achter me.

Dus zou boost mode echt uitzetten als je coop gaat doen. Solo werkt het wel prima inderdaad.
Hm, wat ik hierboven ook al zei, in co-op merk ik juist geen problemen, maar in PvP wel. Kan ook komen dat PvP gewoon veel sneller is waardoor de lag meer opvalt. Wel vreemd dat ik bijna nergens iets over dit fenomeen lees, zoals op reddit enzo.
bassGunner schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Hm, wat ik hierboven ook al zei, in co-op merk ik juist geen problemen, maar in PvP wel. Kan ook komen dat PvP gewoon veel sneller is waardoor de lag meer opvalt. Wel vreemd dat ik bijna nergens iets over dit fenomeen lees, zoals op reddit enzo.
Ok.. mij viel het wel op. Nu is de coop wel beetje dood volgens mij. Laatst in een dungeon een keer de Beckoning bell gerinkeld, uur later nog niks..

Afgelopen zondag Bloodborne opnieuw aangeschaft, om ook beneden op de secundaire PS4 (ik heb de US versie) te kunnen spelen.

Nieuwe run begonnen met de nadruk op SKL. Net de Saw Spear uit de sewers gehaald en die speelt toch net iets lekkerder dan de Threaded Cane.

Central Yharnam is klaar, Cleric meteen de eerste keer down en voor Gascoigne had ik 2 pogingen nodig. Moest even de parry weer onder de knie krijgen.

Zit er weer helemaal in. Als de PS5 niet BC wordt, dan behoud ik sowieso 1 van mijn PS4's puur voor Bloodborne. >:)

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:50
bram1984 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:14:
Afgelopen zondag Bloodborne opnieuw aangeschaft, om ook beneden op de secundaire PS4 (ik heb de US versie) te kunnen spelen.

Nieuwe run begonnen met de nadruk op SKL. Net de Saw Spear uit de sewers gehaald en die speelt toch net iets lekkerder dan de Threaded Cane.

Central Yharnam is klaar, Cleric meteen de eerste keer down en voor Gascoigne had ik 2 pogingen nodig. Moest even de parry weer onder de knie krijgen.

Zit er weer helemaal in. Als de PS5 niet BC wordt, dan behoud ik sowieso 1 van mijn PS4's puur voor Bloodborne. >:)
Haha, nice.
Ik hoop echt zo erg op een bloodborne 2. Maar zal wel niet. :X

• corset
bram1984 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:14:

Daarom heb ik dus nog de PS3 staan voor Demon Souls <3

Ik ga hetzelfde gewoon doen

corset schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:52:
[...]

Tja ik heb DS2 en DS3 geprobeerd, maar die vielen me allebei tegen na Bloodborne. Ik vind die setting ook veel minder tof.

• corset
bram1984 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Tja ik heb DS2 en DS3 geprobeerd, maar die vielen me allebei tegen na Bloodborne. Ik vind die setting ook veel minder tof.
Setting van Bloodborne werkt ook omdat de lore er 100% bij past, het is gewoon een geheel. DS serie voelt wat meer.. disjointed omdat het ook allemaal los staat van elkaar, het loopt niet goed.

In BB ga je van de stad naar een bos gebied, en opeens zit je bij een gebouw met een Crazy wheelchair dude. Waarom? Omdat het verhaal en de omgeving er langzaam naartoe aan het groeien is.

In DS ga je van een stad naar een bos gebied, waarom? Omdat dat het beste bij de boss past.

corset schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:52:
[...]

Same here :) Heb zelfs nog een keer een 2e hands ps3 voor €75 op de kop getikt omdat mijne kapot was. Moet wel Demon Souls kunnen spelen he!

corset schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:54:
[...]

Setting van Bloodborne werkt ook omdat de lore er 100% bij past, het is gewoon een geheel. DS serie voelt wat meer.. disjointed omdat het ook allemaal los staat van elkaar, het loopt niet goed.

In BB ga je van de stad naar een bos gebied, en opeens zit je bij een gebouw met een Crazy wheelchair dude. Waarom? Omdat het verhaal en de omgeving er langzaam naartoe aan het groeien is.

In DS ga je van een stad naar een bos gebied, waarom? Omdat dat het beste bij de boss past.
Is dat bij Demon's Souls beter? Anders even kijken of die via PS Now te spelen is. Of ooit weer eens een PS3 op de kop tikken.

• corset
bram1984 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:32:
[...]

Is dat bij Demon's Souls beter? Anders even kijken of die via PS Now te spelen is. Of ooit weer eens een PS3 op de kop tikken.
Demon Souls gebruikt een totaal ander systeem, je hebt 1 hub area (Denk Firelink Shrine/Hunter's Dream) en daarin heb je losse plekken om naartoe te teleporten.

Prison
Castle
Cliffside manor

dat soort stijl omgevingen, en elke heeft meerdere bosses en areas erin. Maar wel allemaal self contained.

@corset Oké. De boel is niet interconnected dus? Dat vind ik juist zo vet aan Bloodborne. Dat je vanaf de beginplek bijna overal naartoe kan rennen.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 16:43

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:49:
@corset Oké. De boel is niet interconnected dus? Dat vind ik juist zo vet aan Bloodborne. Dat je vanaf de beginplek bijna overal naartoe kan rennen.
Als je dat vet vindt ga je Dark Souls 1 helemaal geweldig vinden, alleen de combat is wat minder vloeiend dan BB.
SD5k schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:39:
[...]

Als je dat vet vindt ga je Dark Souls 1 helemaal geweldig vinden, alleen de combat is wat minder vloeiend dan BB.
Dat lees ik vaker. Daarom snap ik ook niet waarom ze een remaster van 2 gemaakt hebben, terwijl dat volgens velen de minste uit de serie is.

• Voxalizer
Ik hoop altijd nog op een DS1 remaster. De game is gewoon brak op de PS3 en X360, en op de PC heb je een 3rd party tool nodig om hem een beetje fatsoenlijk te laten draaien. En dan nog val je af en toe gewoon random door de vloer bij ladders en dergelijke. Verder heeft PC te kampen met een hoop gecheat. Volgens mij zijn er meer cheaters dan normale invaders.

DS2 SOTFS vind ik echt een pareltje. Samen met BB de beste FromSoft game in mijn ogen. Hoewel DS1 ook wel echt een meesterwerkje is vind ik DS2 SOTFS gewoon net even wat beter. Ik snap de kritieken op DS2 wel maar mensen vergeten maar al te graag hoe tergend slecht sommige delen van DS1 zijn, ik noem een Izalith en dat hele Bed of Chaos fiasco bijvoorbeeld. Dat er dan in DS2 vooral kritiek is op zaken als liften die kanten op gaan die niet kloppen ( :+ ). Het zal wel.

Als ik ze in volgorde zou zetten zou ik BB > DS2 SOTFS > DS1 > DS3 > Demon's Souls zeggen. Maar het zijn allemaal fantastische games.

Weet iemand waarom ik Gascoignes set niet heb, terwijl ik hem wel al verslagen heb? Gisteren heb ik BSB gesloopt en daarna bedacht ik me ineens dat die set wel handig was geweest vanwege de hoge poison resist, maar desalniettemin toch gelukt (blijf ik toch de vetste boss fight vinden vanwege de hoge snelheid). Toen ik ging kijken zat deze niet in mijn inventory. Ook de messengers verkopen hem niet. Zou straks wel handig zijn in Nightmare Frontier (hoewel dat gebied natuurlijk optioneel is).

Wel weer leuk om de game met een geheel nieuwe build vanaf het begin te doorlopen. Stuk anders dan NG+ waarbij je toch een stuk sterker bent en alles veel makkelijker gaat. Heb alleen soort van per ongeluk die eerste snatcher in Cathedral Ward gesloopt (was even vergeten dat hij je kidnapt naar Yahar'Gul als hij je doodmaakt). Eens kijken of ik me alsnog door hem dood kan laten maken.

• Voxalizer
Gascoigne set zou voor insight te koop moeten zijn bij de messengers, zoniet dan is het een bug.

Voxalizer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:37:
Gascoigne set zou voor insight te koop moeten zijn bij de messengers, zoniet dan is het een bug.
Oh die zitten boven bij de workshop. Zal eens kijken, thanks.

• bassGunner
bram1984 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:43:
[...]
Heb alleen soort van per ongeluk die eerste snatcher in Cathedral Ward gesloopt (was even vergeten dat hij je kidnapt naar Yahar'Gul als hij je doodmaakt). Eens kijken of ik me alsnog door hem dood kan laten maken.
Zeker even doen. Hypogean Gaol is een gave area. Lekker even matten met de piggies. Er zijn in Cathedral Ward 2 snatchers, die zouden je gewoon alsnog moeten meenemen. Niet vergeten om Adella te bezoeken met een church outfit.

Oh, en in de Forbidden Woods kan je ook de Graveguard set vinden, die heeft een van de beste anti-poison stats.

Ben zelf (in NG++) ook in de Forbidden Woods trouwens. De Shadows zijn de eerstvolgende halte. Maar ik speel maar heel af en toe eventjes, als ik zin heb. Wil later ook de DLC weer eens proberen, alleen tijdens NG gedaan, dat zal wel even pittig worden :/

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 09:03

Scrummie

Think different

Na 15 keer op de eerste boss gefaald te zijn had ik het opgegeven, maar nu in mijn vakantie ga ik het nog een poging geven. Iemand nog tips voor iemand die hier ontzettend slecht in is?

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

bassGunner schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

Zeker even doen. Hypogean Gaol is een gave area. Lekker even matten met de piggies. Er zijn in Cathedral Ward 2 snatchers, die zouden je gewoon alsnog moeten meenemen. Niet vergeten om Adella te bezoeken met een church outfit.

Oh, en in de Forbidden Woods kan je ook de Graveguard set vinden, die heeft een van de beste anti-poison stats.

Ben zelf (in NG++) ook in de Forbidden Woods trouwens. De Shadows zijn de eerstvolgende halte. Maar ik speel maar heel af en toe eventjes, als ik zin heb. Wil later ook de DLC weer eens proberen, alleen tijdens NG gedaan, dat zal wel even pittig worden :/
Ik weet het. Heb de game al een keer of 4 uitgespeeld. :P
Scrummie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:59:
Na 15 keer op de eerste boss gefaald te zijn had ik het opgegeven, maar nu in mijn vakantie ga ik het nog een poging geven. Iemand nog tips voor iemand die hier ontzettend slecht in is?
Waar heb je precies moeite mee en welke boss bedoel je? Cleric Beast is optioneel, dus kan ook zijn dat je Gascoigne bedoelt.
Iemand nog tips voor iemand die hier ontzettend slecht in is?
Tip 1: het is geen hack&slash. Als je er al hakkend en slashend in gaat win je niet.
Probeer je tegenstander te lezen, dan zie je op een gegeven moment waar de openingen liggen.
Gewoon een beetje geduldig spelen en wachten op de juiste momenten om twee, misschien drie klappen uit te delen. Ondertussen je stamina bar in de gaten houden want je hebt nog een beetje stamina nodig om weg te rollen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Welk wapen had je? De axe en cain zijn best wel specifieke wapens richting een bepaalde build. Str en skl.. als ik jou was zou ik de cleaver als start wapen pakken. Snel wapen, degelijke damage en bonus damage op beasts omdat ie serrated is. Kun je later als je het onder de knie hebt andere wapens proberen. En leer om te parrien. Dat helpt niet bij bv cleric beast maar wel bij 90% van de vijanden. :)

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 10:07
Ik ben vanmiddag begonnen met Bloodborne. In het begin komt er best veel op je af qua statistieken enz. Heb ook nog geen idee hoe ik mijn character nou uit wil bouwen of waar ik op moet letten, maar ben erg nieuwsgierig dus ga zo weer verder.

Ik moet wel zeggen dat die eerste tegenstanders erg simpel zijn, maar dat is normaal denk ik hè?

Wel grappig, ben van Trackmania nu overgegaan op Bloodborne. Van de ene moeilijke game naar de ander. Alleen totaal niet te vergelijken met elkaar.

Twee vragen btw:

- Ik heb voor online spelen gekozen. Nou heeft dit alleen te maken met het feit dat andere spelers je game binnen kunnen dringen en jijzelf dat ook kan bij anderen toch? En wat raden jullie aan voor een eerste speelsessie? Of is het verschil niet significant?

- Ik kom overal in de wereld 'geest weergeven' tegen. Heeft dit nog een functie? Of moet ik dat zelf maar uit gaan vinden?

[ Voor 29% gewijzigd door dvd-linden op 06-08-2017 20:33 ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

@dvd-linden Makkelijkst de eerste keer is focussen op STR en een wapen pakken (Axe bijvoorbeeld) dat daar goed mee scaled.

Dat is het voetvolk op het begin, maar genoeg mensen die daarmee al moeite hebben. Ben je al voorbij het kampvuur?

Klopt, maar je ziet ook notes liggen en witte geesten van andere spelers. Ik zou online altijd aan zetten. Later in het spel kom je in gebieden waar mensen dus bij je kunnen binnen dringen. Lekker spannend.

• dvd-linden
bram1984 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:01:
@dvd-linden Makkelijkst de eerste keer is focussen op STR en een wapen pakken (Axe bijvoorbeeld) dat daar goed mee scaled.

Dat is het voetvolk op het begin, maar genoeg mensen die daarmee al moeite hebben. Ben je al voorbij het kampvuur?

Klopt, maar je ziet ook notes liggen en witte geesten van andere spelers. Ik zou online altijd aan zetten. Later in het spel kom je in gebieden waar mensen dus bij je kunnen binnen dringen. Lekker spannend.
Ik speel tot nu toe ook met de Axe. Moet wel zeggen dat ik vrijwel alleen van de lange vorm gebruik maak en nog bijna geen gebruik maak van de korte Axe rechts en het geweer links.

Dat voetvolk is niet zo lastig om te verslaan, dat lukt me tot nu toe steeds prima. Ik zit alleen wel al vrij vroeg in het begin vast. Je komt namelijk op een brug twee hond/wolf achtige beesten tegen. Aangezien ik al door mijn molotov cocktails heen zit (kwam er pas later achter dat ze daar heel kwetsbaar voor zijn) vind ik het erg lastig om die twee te verslaan. Het zijn deze twee (vanaf 33:30):

Nog geen flauw idee hoe ik voorbij deze twee moet komen. Ik merk sowieso met alle tegenstanders dat een mishit al snel fataal kan zijn. Opzich een heel goed vechtsysteem zo in combinatie met de stamina, maar wat moet je geconcentreerd zijn in het vechten zeg. De meest stomme mishit kan je echt heel duur komen te staan.

Over die geesten, ik zie inderdaad witte en rode geesten als ik op x klik bij zo'n ding. De notes heb ik ook gezien en ik heb gemerkt dat die tips geven en ik heb het idee dat die ook bij het verhaal horen. Maar goed, verder geen flauw idee wat ik er precies mee aanmoet of wat ik aan die geesten heb.

De korte versie is vooral effectief tegen kleinere vijanden omdat je daar snel mee kan hakken. Ik zou wel snel de parry met de gun onder de knie krijgen. Bepaalde vijanden zijn daarmee echt makkelijker.

Die wolven daar kun je ook gewoon langs rennen. En anders kun je op de brug ergens links een huis in waar ze niet in kunnen. Je kunt ze dan vanuit de deur opening kapot slaan.

Notes zijn berichten van andere spelers. Als jij een note maakt en iemand beoordeelt die positief (kan met de touch bar), dan wordt je HP bar weer aangevuld.

Met die geesten hoef je niks. Die zijn er gewoon om je het gevoel te geven dat je niet alleen bent.

• dvd-linden
Thanks voor de tips tot nu toe. Weet niet of ik vandaag nog tijd heb, maar anders ga ik er morgenavond weer mee verder. Loop die twee wolven de volgende keer wel even voorbij dan. Ik heb dat eerste stuk nu al zo'n 10 tot 15 keer gedaan volgens mij, maar vrijwel steeds breken die twee me op (af en toe als ik even niet geconcentreerd ben ga ik al eerder dood haha). Doordat ik dat begin zo vaak opnieuw heb moeten doen heb ik al mijn molotov cocktails er dus ook al doorheen gejaagd. Heb al meerdere tactieken geprobeerd tegen die twee wolven, ook met de gun, maar tot nu toe is het nog niet gelukt. Heb overigens al wel een betere outfit gevonden, dat scheelde al best wat merkte ik.

Die parry met de gun heb ik nog helemaal niet geoefend. Ik vind die gun tot nu toe best zwak overkomen namelijk. Als ik een vijand niet selecteer schiet ik er heel snel in het luchtledige mee en een ander nadeel vind ik dat ik met de gun die ik tot nu toe heb op een te grote afstand amper schade doe. Van dichtbij is die wel een stuk krachtiger. Het nadeel van een vijand selecteren vind ik dat die cam wat lastig kan doen als je moet of probeert te vluchten. Maar goed, misschien moet ik wat sneller schakelen dan. Ik ben ook nog maar net begonnen, dus moet alles nog beter onder controle zien te krijgen.

dvd-linden schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:36:
Thanks voor de tips tot nu toe. Weet niet of ik vandaag nog tijd heb, maar anders ga ik er morgenavond weer mee verder. Loop die twee wolven de volgende keer wel even voorbij dan. Ik heb dat eerste stuk nu al zo'n 10 tot 15 keer gedaan volgens mij, maar vrijwel steeds breken die twee me op (af en toe als ik even niet geconcentreerd ben ga ik al eerder dood haha). Doordat ik dat begin zo vaak opnieuw heb moeten doen heb ik al mijn molotov cocktails er dus ook al doorheen gejaagd. Heb al meerdere tactieken geprobeerd tegen die twee wolven, ook met de gun, maar tot nu toe is het nog niet gelukt. Heb overigens al wel een betere outfit gevonden, dat scheelde al best wat merkte ik.

Die parry met de gun heb ik nog helemaal niet geoefend. Ik vind die gun tot nu toe best zwak overkomen namelijk. Als ik een vijand niet selecteer schiet ik er heel snel in het luchtledige mee en een ander nadeel vind ik dat ik met de gun die ik tot nu toe heb op een te grote afstand amper schade doe. Van dichtbij is die wel een stuk krachtiger. Het nadeel van een vijand selecteren vind ik dat die cam wat lastig kan doen als je moet of probeert te vluchten. Maar goed, misschien moet ik wat sneller schakelen dan. Ik ben ook nog maar net begonnen, dus moet alles nog beter onder controle zien te krijgen.
Het is niet verplicht met die wolven te vechten hè. Je bent niet verplicht om überhaupt met bepaalde vijanden te vechten. Als je wil kun je in één keer naar de eerste boss rennen zonder onderweg ook maar een vijand te doden. Ik dood vijanden ook alleen als er in de buurt items liggen die ik nog op moet pakken, of omdat ik zeker weet dat ze me geen moeite kosten en ze bijvoorbeeld blood vials droppen (brick trolls bijvoorbeeld).

De vuurwapens zijn ook zwak (tenzij je een gruwelijke bloodtinge build maakt en hele goede blood gems in je wapen stopt, in combinatie met bijvoorbeeld de canon) en in eerste instantie niet bedoeld om schade mee aan te richten. Ze vervangen het schild uit Dark Souls. De brick trolls (die grote dikke gasten met een baksteen in hun hand) zijn prima om op te oefenen. Als ze je willen slaan, schiet je tijdens hun aanvalsanimatie (wel inderdaad als je een lock hebt, anders schiet je mis) waardoor ze gestunned worden en op hun knieën zakken (er klinkt ook een kenmerkend geluid dan). Als je daarna tegen ze aan gaat staan en R1 doet, doe je een zogenaamde visceral attack met maximale schade. Zie ook filmpje hieronder. Ook die grote rode gasten (large huntsman) zijn perfect om een parry op te doen.

Sowieso moet je vijanden locken, op een enkele baas na. Dat is gewoon het meest effectief tijdens het vechten. Ik raad je aan om in te instellingen aan te geven dat de lock automatisch naar een andere vijand overschakelt, op het moment dat je de voorgaande vijand gedood hebt. En als je wilt wegrennen: gewoon weer R3 indrukken om de lock weg te halen.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11 16:23

Clay

cookie erbij?

Die parry met de gun heb ik nog helemaal niet geoefend. Ik vind die gun tot nu toe best zwak overkomen namelijk.
Guns zijn "zwak" omdat het meer een tool dan een wapen is, daar deal je niet je meeste damage mee. Een gun parry is een setup voor een counter/visceral attack met je main wapen mits de parry lukt (dit moet je goed timen in de attack van een enemy) en dat doet echt - enorme - damage. Je kan zonder parry's spelen als je wil, maar 't is wel een key mechanic van BB ;)

[edit]
wat bram1984 zegt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Clay op 07-08-2017 13:09 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Clay schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:09:
[...]

Guns zijn "zwak" omdat het meer een tool dan een wapen is, daar deal je niet je meeste damage mee. Een gun parry is een setup voor een counter/visceral attack met je main wapen mits de parry lukt (dit moet je goed timen in de attack van een enemy) en dat doet echt - enorme - damage. Je kan zonder parry's spelen als je wil, maar 't is wel een key mechanic van BB ;)

[edit]
wat bram1984 zegt ;)
Ja en sommige boss fights heb je parry's echt wel nodig, tenzij je het jezelf zo moeilijk mogelijk wilt maken. Sterker nog: als je SKL hoog genoeg is, heb je in sommige gevallen aan 2 parry's genoeg om de HP van een baas bijna helemaal weg te krijgen.

• dvd-linden
bram1984 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:07:
Het is niet verplicht met die wolven te vechten hè. Je bent niet verplicht om überhaupt met bepaalde vijanden te vechten. Als je wil kun je in één keer naar de eerste boss rennen zonder onderweg ook maar een vijand te doden. Ik dood vijanden ook alleen als er in de buurt items liggen die ik nog op moet pakken, of omdat ik zeker weet dat ze me geen moeite kosten en ze bijvoorbeeld blood vials droppen (brick trolls bijvoorbeeld).
Daar ben ik nu ook achter. Nou zit het wel een beetje in mijn karakter om iedereen en alles te verslaan en een level of gebied als het ware "schoon te vegen", maar goed ik ga jullie tips uiteraard opvolgen. Anders ga ik het mezelf waarschijnlijk onnodig lastig maken.
De vuurwapens zijn ook zwak (tenzij je een gruwelijke bloodtinge build maakt en hele goede blood gems in je wapen stopt, in combinatie met bijvoorbeeld de canon) en in eerste instantie niet bedoeld om schade mee aan te richten. Ze vervangen het schild uit Dark Souls. De brick trolls (die grote dikke gasten met een baksteen in hun hand) zijn prima om op te oefenen. Als ze je willen slaan, schiet je tijdens hun aanvalsanimatie (wel inderdaad als je een lock hebt, anders schiet je mis) waardoor ze gestunned worden en op hun knieën zakken (er klinkt ook een kenmerkend geluid dan). Als je daarna tegen ze aan gaat staan en R1 doet, doe je een zogenaamde visceral attack met maximale schade. Zie ook filmpje hieronder. Ook die grote rode gasten (large huntsman) zijn perfect om een parry op te doen.
Clay schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:09:
Dit wist ik dus totaal niet. Ik heb nog nooit een Souls game gespeeld en mijn gedachte was dan ook dat een gun een wapen is waar je schade mee doet. Niet dat het meer als een schild of counter gezien moet worden. Dat filmpje is overigens heel duidelijk, dus dat ga ik eens oefenen de eerstvolgende keer dat ik het ga spelen. Die brick troll ben ik namelijk al tegengekomen en ondanks dat ik die redelijk makkelijker neer kreeg deed ik dat op een hele andere manier. Visceral attacks had ik ook al voorbij zien komen in notes, maar had dus geen flauw idee hoe dat moest. Dat weet ik nu ook en dat ga ik ook zeker ook. Is meteen een hele andere manier om vijanden aan te pakken dan ik tot nu toe gedaan heb. Dus beiden bedankt voor deze tip!
Sowieso moet je vijanden locken, op een enkele baas na. Dat is gewoon het meest effectief tijdens het vechten. Ik raad je aan om in te instellingen aan te geven dat de lock automatisch naar een andere vijand overschakelt, op het moment dat je de voorgaande vijand gedood hebt. En als je wilt wegrennen: gewoon weer R3 indrukken om de lock weg te halen.
Ik ga die instellingen ff nakijken. Volgens mij had ik dat juist uitgeschakeld. En het klopt, zodra ik wegren moet ik meteen die lock uitschakelen, want dan is die uitermate irritant. Zal in ieder geval ook gaan oefenen met die lock aan, want ook dat gebruikte ik tot nu toe dus nog amper.

• Mrsrd13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11 11:25
Ik ben ook net begonnen met BB en toen ik zonder dood te gaan de Cleric Beast had neergehaald, dacht ik onoverwinnelijk te zijn. 15 pogingen later bij Father Gascoigne en ik zit huilend in een hoekje. Meerdere malen tot de laatste 10-15% gekomen, maar te vroeg gejuicht.
Mrsrd13 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:49:
Ik ben ook net begonnen met BB en toen ik zonder dood te gaan de Cleric Beast had neergehaald, dacht ik onoverwinnelijk te zijn. 15 pogingen later bij Father Gascoigne en ik zit huilend in een hoekje. Meerdere malen tot de laatste 10-15% gekomen, maar te vroeg gejuicht.
Hij is niet zo moeilijk als het lijkt. Tot aan z'n laatste fase kun je 'm met enige oefening relatief eenvoudig parry'en. En daarna de music box gebruiken (als je die nog niet hebt, moet je maar even Googlen).

@dvd-linden Dat heb ik ook, maar in Bloodborne heeft dat geen enkele zin, tenzij je echoes/blood vials wilt farmen. Alle vijanden resetten namelijk weer als je een lamp gebruikt.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Je kan ook parry even oefenen in DS3...dan weet je wel zeker dat je je controller na 10x in de hoek gooit :+

* vhal moet toch maar eens dit spel kopen....:X

Strava

vhal schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:08:
Je kan ook parry even oefenen in DS3...dan weet je wel zeker dat je je controller na 10x in de hoek gooit :+

* vhal moet toch maar eens dit spel kopen....:X
In DS3 heb ik dit al snel opgegeven. Die hele timing klopt niet/is te laat. DS3 besturing vond ik sowieso volkomen kut na Bloodborne.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

bram1984 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:10:
[...]
In DS3 heb ik dit al snel opgegeven. Die hele timing klopt niet/is te laat. DS3 besturing vond ik sowieso volkomen kut na Bloodborne.
Traag en lomp ja...het spel is best ok maar de mechanics laat wel te wensen over. Laatst heb ik nog even DS3 gespeeld na zo'n ~70u in HZD te hebben gespeeld maar dan merk je ook goed dat DS3 wat trager speelt.

Strava

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik heb eigenlijk alleen in Demon's Souls veel geparried, in de Dark Souls games niet echt meer. Wbt DS3 is het iig ook wel zo dat verschillende shields verschillende parry frames hebben, waarbij een drietal (meen ik) van de kleinste schilden het grootste parry window hebben.

Zo'n parry missen is ook gegarandeerd damage, terwijl je in BB op afstand kan parryen :P

• Mrsrd13
bram1984 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:02:
[...]

Hij is niet zo moeilijk als het lijkt. Tot aan z'n laatste fase kun je 'm met enige oefening relatief eenvoudig parry'en. En daarna de music box gebruiken (als je die nog niet hebt, moet je maar even Googlen).
Die heb ik al. Ik ga binnenkort weer een paar pogingen doen. Gaat vast wel een keer lukken.
Clay schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:15:
Ik heb eigenlijk alleen in Demon's Souls veel geparried, in de Dark Souls games niet echt meer. Wbt DS3 is het iig ook wel zo dat verschillende shields verschillende parry frames hebben, waarbij een drietal (meen ik) van de kleinste schilden het grootste parry window hebben.

Zo'n parry missen is ook gegarandeerd damage, terwijl je in BB op afstand kan parryen :P
Ja, maar dan ben je vaak te ver om nog op tijd je visceral te doen. Als je een brick troll parry mist, loop je ook gewoon schade op en dat geldt voor meer vijanden.

@Mrsrd13 Onder de minuut moet lukken. :P

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 07-08-2017 14:21 ]

• Mrsrd13
Hold my beer.

• Clay

Clay

cookie erbij?

• dvd-linden
@bram1984:

Je hebt trouwens wel door dat je enthousiasme over deze game nogal aanstekelijk werkt? Je werkt toch niet toevallig voor Sony of From Software hè? :P

dvd-linden schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:52:
@bram1984:

Je hebt trouwens wel door dat je enthousiasme over deze game nogal aanstekelijk werkt? Je werkt toch niet toevallig voor Sony of From Software hè? :P
Nope, ik ben volledig onafhankelijk. 8)
bram1984 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:20:
[...]

Ja, maar dan ben je vaak te ver om nog op tijd je visceral te doen. Als je een brick troll parry mist, loop je ook gewoon schade op en dat geldt voor meer vijanden.

@Mrsrd13 Onder de minuut moet lukken. :P

[video]
Geen eerlijke vergelijking he, met je hoge stats en waarschijnlijk 3 clawmark runes ;)

Scrisissszzz schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:58:
[...]

Geen eerlijke vergelijking he, met je hoge stats en waarschijnlijk 3 clawmark runes ;)
Hence de smiley. ;)

• bassGunner
bram1984 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 07:02:

Met die geesten hoef je niks. Die zijn er gewoon om je het gevoel te geven dat je niet alleen bent.
En de geesten hebben ook als doel om je te leren over waarom er allemaal mensen dood gaan ergens. Dus door een bepaalde enemy, of door een booby trap ofzo. Maar het kan ook gebruikt worden om te trollen ;)

@dvd-linden : je zou er trouwens voor kunnen kiezen om de eerste playthrough niet in online-mode te spelen, zodat je dan alles zelf moet uitvinden, en ook niet wordt afgeleid door al die notes en geesten. Aan de andere kant hoort de online-modus wel bij de volledige Bloodborne experience... En leuk inderdaad als je zelf wat notes neerlegt en daar uiteindelijk ook voor beloond/geheald wordt. :)

• dvd-linden
bassGunner schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:21:
[...]

En de geesten hebben ook als doel om je te leren over waarom er allemaal mensen dood gaan ergens. Dus door een bepaalde enemy, of door een booby trap ofzo. Maar het kan ook gebruikt worden om te trollen ;)

@dvd-linden : je zou er trouwens voor kunnen kiezen om de eerste playthrough niet in online-mode te spelen, zodat je dan alles zelf moet uitvinden, en ook niet wordt afgeleid door al die notes en geesten. Aan de andere kant hoort de online-modus wel bij de volledige Bloodborne experience... En leuk inderdaad als je zelf wat notes neerlegt en daar uiteindelijk ook voor beloond/geheald wordt. :)
Wat raad je me nou aan :9 haha. Nee, ik kijk het wel even aan. Merkte nu al dat ik geen zin meer had om al die geesten te bekijken. Notes daarentegen wel, dus ik denk dat ik het aan laat staan. Ergens lijkt het me ook wel tof als mensen mijn game binnen kunnen dringen, hetzij om te helpen of me tegen te werken.

Wel relaxed dat dit nog zo'n actief topic is trouwens.

Gebeurt overigens weinig hoor. Ik heb het hooguit 3x meegemaakt dat ik een invader hd. Als je de bell maiden snel genoeg sloopt, komt er sowieso niemand in je wereld meer.
Pagina: 1 ... 54 ... 66 Laatste