Scrisissszzz schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:08:
[...]
De meeste bazen in Bloodborne kun je best agressief tegen zijn. Zo ook bij Amelia inderdaad. Dicht op haar blijven en opzij dodgen midden in de aanval, dat geeft je een opening om beetje te raggen en weer te dodgen. Vooral de wat grotere bazen kun je redelijk makkelijk ontwijken als je er dicht op staat. Dit geldt niet voor allemaal
Ik ben wel vanaf de eerste keer dat ik de game speelde meteen begonnen met verschillende tactieken als ik een baas niet gehaald kreeg. Zijn er genoeg waar ik toch wel aantal pogingen bij nodig had hoor. Amelia gek genoeg nooit. Als je steeds zekerder van je zaak bent, kun je ook Beast blood pellets gaan gebruiken, dat deed ik in die video ook. Dan bouw je een meter op en hoe hoger die is hoe meer damage je doet. Nadeel ervan is dat je defense omlaag gaat dus hits doen wel meer pijn. Maar die extra damage kan je zeker net die edge geven
Ik ben benieuwd wat je van de volgende baas gaat vinden, niet om je te ontmoedigen maar die vond ik de eerste keer echt lastig. Maar wel erg tof gevecht vind ik altijd.
Het klopt dat ik die agressie regelmatig mis. Toch een tikje te terughoudend denk ik. Maar goed, het is sowieso goed om te weten voor een NG+ sessie, dus dan zal ik Cleric Beast en Vicar Amelia sowieso anders aan gaan pakken. Wil die laatste natuurlijk ook wel een keer verslaan zonder hulp.
Ik heb ook wel een aantal verschillende tactieken geprobeerd, dus afgewisseld tussen dicht erop en ver er vandaan, maar bij beide kwam ik er niet doorheen. Misschien hielp het ook niet mee dat ik me op een gegeven moment ging ergeren. En het kan ook zo zijn dat ik gewoon een off-day had (of eigenlijk middag, want 's avonds speelde ik voor mijn gevoel weer een stuk beter; 's middags lukte echter niks voor mijn gevoel). Dat van die Beast Blood Pellets had ik gelezen, maar eigenlijk heb ik nog nooit overwogen om ze in te zetten. Hecht toch wel een hoop waarde aan mijn defense haha. Maar mooi om te zien hoe jij ze op een juiste manier gebruikt in dat gevecht.
Ow ja, ik ben ook erg benieuwd naar wat voor bosses ik nog tegen ga komen. Nou laat ik mezelf niet heel snel ontmoedigen, heb Trackmania ook uitgespeeld namelijk. Alleen soms is het beter om even te stoppen of een ander pad te kiezen als je echt gefrustreerd raakt of je gaat ergeren aan een gevecht. Voor dat laatste heb ik dus gekozen toen ik merkte dat ik Vicar Amelia niet neer kreeg. Nou was het wel een beetje een lousy manier om zo te winnen, maar ach.
dvdkiwi schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:21:
[...]
Lekker agressief!
En wat een schattig levensbalkje
Met de hulp van een (npc) hunter worden de meeste bossfights inderdaad al snel té simpel, puur vanwege het feit dat de vijand zich veelal op de ander lijkt te focussen waardoor jij vrij spel hebt om te slaan. En dan maakt die extra health van de boss ook niet echt uit.
*Kiwi moet toegeven dat ie in Dark Souls III ook regelmatig summons heeft ingeroepen hoor.
Loop je altijd met de verlengde versie van je Axe rond? Probeer ook eens de korte variant; daar kun je lekker snelle R1 combo's mee maken en je kunt erg dicht bij vijanden blijven. Ook kosten die slagen minder stamina dan de slagen van de lange variant. Beetje variëren is leuk

Het grappige is dat ik Alfred in het gevecht met Blood-starved Beast juist in de weg vond lopen. Maar misschien had dat ermee te maken dat dat gevecht een soort van gechoreografeerde dans is zoals bram1984 het mooi omschreef. En dan moet ik me volledig op de boss kunnen focussen en niet last hebben van iemand anders die er rondloopt. In dit gevecht daarentegen kon ik lekker achter Amelia blijven en inhakken. Maar goed, de ene keer pakt het misschien beter uit dan de andere keer. Ik moet wel zeggen dat ik iets trotser op mezelf ben als ik het alleen heb gedaan hoor

.
Uhm, nee niet altijd. Tijdens normale gevechten loop ik best vaak met de korte variant rond juist, omdat je daar snel mee kan hakken. Maar zodra er meerdere vijanden tegelijk komen (zoals in dat gevecht met de Witch) vind ik het wel handig om die R2 attack te doen van de extended version. En in gevechten waar ik wat afstand wil houden vind ik die langere versie ook wel handig. Maar goed, misschien heeft dat ook te maken met mijn niet al te agressieve manier van spelen.
Edit: Heel de avond in the Forbidden Woods gebivakkeerd. Ik moet zeggen dat het behoorlijk groot is en dat het de eerste keer best een beetje een doolhof is, maar ik denk het nu aardig onder de knie te hebben en ik denk dat ik er nu mijn weg wel weet te vinden. Ben iig bij the Shadow of Yharnam aangekomen, hierna ben ik ermee gestopt voor vandaag. Is dit de boss die je bedoelde Scrisissszzz? Heb er in ieder geval nog niet tegen gevochten, dus dat ga ik de volgende keer doen.
[
Voor 5% gewijzigd door
dvd-linden op 23-08-2017 22:50
]