Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Gisteren ook weer wat progressie gemaakt. Ben gisteren maar eens naar Paarl gelopen om te zien of die te doen was. Had ik 1st try down dus was wel happy. Ook leuk wapen gevonden in die kerkers.

Daarna hele forbidden woods doorlopen waarbij ik alles gehad heb behalve de bossfight denk ik.
Man lekker zweten daar. Dat gebied is echt een doolhof en ik liep op gegeven moment met 68k aan echoes rond. Elke keer twijfelen of ik boel zou resetten. Maargoed.. gotta exploooreee. Las dat de boss daar die shadows zijn. Iemand nog goede tips? Vanavond via de shortcuts sta ik er snel weer bij en gaan we poging wagen :)

[ Voor 19% gewijzigd door FlyLight3r op 02-02-2017 11:14 ]

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Lipst3r schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:00:
Gisteren ook weer wat progressie gemaakt. Ben gisteren maar eens naar Paarl gelopen om te zien of die te doen was. Had ik 1st try down dus was wel happy. Ook leuk wapen gevonden in die kerkers.

Daarna hele forbidden woods doorlopen waarbij ik alles gehad heb behalve de bossfight denk ik.
Man lekker zweten daar. Dat gebied is echt een doolhof en ik liep op gegeven moment met 68k aan echoes rond. Elke keer twijfelen of ik boel zou resetten. Maargoed.. gotta exploooreee. Las dat het de shadows zijn. Iemand nog goede tips? Vanavond via de shortcuts sta ik er snel weer bij en gaan we poging wagen :)
Ik ben bang dat ik teveel spoil als ik tips ga geven. ;)
Maar ik vond het zelf wel fijn om eerst de snelste dood te maken, anderen gaan liever voor de shadow die fireballs afschiet.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lipst3r schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:00:

Man lekker zweten daar. Dat gebied is echt een doolhof en ik liep op gegeven moment met 68k aan echoes rond. Elke keer twijfelen of ik boel zou resetten. Maargoed.. gotta exploooreee. Las dat de boss daar die shadows zijn. Iemand nog goede tips? Vanavond via de shortcuts sta ik er snel weer bij en gaan we poging wagen :)
Eigenlijk mag je pas om tips vragen als je minstens 5 pogingen blind hebt gedaan :P

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Mijn tip voor shadow:

Zorg voor anti depressie medicatie :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tof om te zien dat na de sale eind vorig jaar weer meer mensen Bloodborne hebben aangeschaft :)

Ben zelf aan een build begonnen voor de Bloodletter. Altijd al eens willen doen maar nooit gedaan. En ben een heel eind met een arcane build... zegt heel wat dat ik een game al bijna 2 jaar speel haha!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Scrisissszzz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:19:
[...]

Eigenlijk mag je pas om tips vragen als je minstens 5 pogingen blind hebt gedaan :P
True we gaan het meemaken.

Heb wel ff dat wapen Tonitrus even goed geupgrade. Die werkte wel lekker in dat gebied met al die snakes. Range is wat aan korte kant dat wel maar man wat kun je daar lekker mee doormeppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

rajackar

Blood Minister

Scrisissszzz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:25:
Tof om te zien dat na de sale eind vorig jaar weer meer mensen Bloodborne hebben aangeschaft :)

Ben zelf aan een build begonnen voor de Bloodletter. Altijd al eens willen doen maar nooit gedaan. En ben een heel eind met een arcane build... zegt heel wat dat ik een game al bijna 2 jaar speel haha!
Arcane build is ook gaaf. Die ben ik nu aan het doen.
Nadeel is dat je voor de echt brute gems die dungeons in moet en daar heb ik weinig mee.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Heb zelf eigenlijk nog geen dungeon gemaakt o.i.d. ben met verhaal bezig. Snap die dungeons ook nog niet helemaal. Maar is dat meer iets voor als je story klaar hebt? Beetje oneindige grind? Of heeft het ook zin om zo af en toe paar dungeons te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Lipst3r schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:39:
[...]

True we gaan het meemaken.

Heb wel ff dat wapen Tonitrus even goed geupgrade. Die werkte wel lekker in dat gebied met al die snakes. Range is wat aan korte kant dat wel maar man wat kun je daar lekker mee doormeppen :P
Ander nadeel van de Tronitrus is dat hij vrij snel kapot gaat, op zich niet heel erg, maar moet je wel rekening mee houden.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 18:35
Ik wou ook aan een nieuw character beginnen, maar kreeg doodleuk de melding dat ik het maximum aantal heb bereikt. :D

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Net maar gestart en even poging gewaagd met de shadows. Nou dat was wel mooi spannend. Heel wat vials door gejaagd maar het is wel ff pittig. Paar keer in een hoek gedreven waar ik nog wlmaar net weg kon. Maaaar had het wel 1st try down. Die Fonitrus deed buffed echt mooi veel damage wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:30:
Ik wou ook aan een nieuw character beginnen, maar kreeg doodleuk de melding dat ik het maximum aantal heb bereikt. :D
Lol dat had ik laatst ook. Maar niet al mn characters waren goed uitgewerkt dus maar een paar verwijderd ;)

Game blijft me verrassen. Hemwick waar ik normaal zo doorheen ren, gewoon 2 keer doodgegaan haha. Een keer door 4 honden en een keer heel dom door een Brick Troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Scrisissszzz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:32:
[...]

Lol dat had ik laatst ook. Maar niet al mn characters waren goed uitgewerkt dus maar een paar verwijderd ;)

Game blijft me verrassen. Hemwick waar ik normaal zo doorheen ren, gewoon 2 keer doodgegaan haha. Een keer door 4 honden en een keer heel dom door een Brick Troll.
Blijft toch mooie van dit spel (en souls games) 1 foutje of verkeerde dodge en je wordt ge-stunlocked en het is over ;w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 18:55
Zo, gisteravond de witch voor de 2e keer geprobeerd (na een first look een paar avonden eerder). Nu veel makkelijker omdat je weet wat je kan verwachten qua adds en freezen. Makkelijk 1st try kill :)

Daarna naar de forbidden Woods gegaan om verder te gaan. Viel me qua vijanden wel mee (die slangen etc) maar wel een doolhof zeg. Uiteindelijk wel bij de shadow of yarnam gekomen en 1 poging gedaan. 1 shadow neer, de andere 2 op 40% gekregen ofzo.

Even kijken wat het handigst is, alle shadows op low hp krijgen en dan fase 2, of de mage zsm neerkrijgen, of toch voor melee gaan...

Heb trouwens wel een summon mogelijkheid gekregen voor de boss, maar niet gebruikt. Zou dat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tarz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:49:
Zo, gisteravond de witch voor de 2e keer geprobeerd (na een first look een paar avonden eerder). Nu veel makkelijker omdat je weet wat je kan verwachten qua adds en freezen. Makkelijk 1st try kill :)

Daarna naar de forbidden Woods gegaan om verder te gaan. Viel me qua vijanden wel mee (die slangen etc) maar wel een doolhof zeg. Uiteindelijk wel bij de shadow of yarnam gekomen en 1 poging gedaan. 1 shadow neer, de andere 2 op 40% gekregen ofzo.

Even kijken wat het handigst is, alle shadows op low hp krijgen en dan fase 2, of de mage zsm neerkrijgen, of toch voor melee gaan...

Heb trouwens wel een summon mogelijkheid gekregen voor de boss, maar niet gebruikt. Zou dat helpen?
Ik had geen summon maar kan me voorstellen dat het een beetje helpt.

Mijn ervaring met shadows, spoiler is voor kleine uitleg van de baas. Mocht je niet willen weten..niet klikken :)
spoiler:
Wat ik zo begreep is dat de shadows een eigen balk hebben maar bij welk percentrage dan ook van hun health gecombineerd verschillende fases in gaan. Ik heb zelf 1 gekilled (katana dude) en dan veranderen ze iets. Vervolgens de andere twee eigenlijk beetje gelijk gehouden. Maar het is eigenlijk voor mijn gevoel een kwestie van zorgen dat ze uit elkaar zijn. Heb zelf de caster bewaard voor het laatste.

Viel me ook op dat van boven naar beneden de shadows minder health hebben. Of het leek zo ik weet niet maar had gevoel dat ik de caster stuk sneller neer kon krijgen dan katana dude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Lipst3r schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:06:
[...]

Ik had geen summon maar kan me voorstellen dat het een beetje helpt.

Mijn ervaring met shadows, spoiler is voor kleine uitleg van de baas. Mocht je niet willen weten..niet klikken :)
spoiler:
Wat ik zo begreep is dat de shadows een eigen balk hebben maar bij welk percentrage dan ook van hun health gecombineerd verschillende fases in gaan. Ik heb zelf 1 gekilled (katana dude) en dan veranderen ze iets. Vervolgens de andere twee eigenlijk beetje gelijk gehouden. Maar het is eigenlijk voor mijn gevoel een kwestie van zorgen dat ze uit elkaar zijn. Heb zelf de caster bewaard voor het laatste.

Viel me ook op dat van boven naar beneden de shadows minder health hebben. Of het leek zo ik weet niet maar had gevoel dat ik de caster stuk sneller neer kon krijgen dan katana dude.
Ik ben benieuwd. Vanavond kijken of ik nog tijd heb voor een paar pogingen.

spoiler:
Ik had gelezen dat de caster als eerste neer moest, maar misschien dat dat qua speelstijd anders is. Na de eerste fase is de ranged attack van de brandende zeis (of wat is het) het meest irritant met de grote range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

rajackar

Blood Minister

Tarz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:46:
[...]

spoiler:
Ik had gelezen dat de caster als eerste neer moest, maar misschien dat dat qua speelstijd anders is. Na de eerste fase is de ranged attack van de brandende zeis (of wat is het) het meest irritant met de grote range
Iedereen speelt anders dus ik zou zeggen haal degene neer waar je het meeste last van hebt.Veel bewegen om ze uit elkaar te houden en niet te gretig zijn. Val alleen aan als je dat veilig kunt doen. En dan niet teveel rammen maar snel weer veilig proberen te staan. Dit is echt zo'n gevecht waar de strategie erg belangrijk is.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:46:
[...]

spoiler:
Je moet niks idd. Kies zelf hoe je t wilt doen. Ik maak Katana dude altijd als eerste af omdat hij het agressiefste is. De andere 2 zijn dan makkelijker. Die grafsteen en rondrennen werken prima om ze elkaar te drijven. Verder zijn ze best makkelijk te parry'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Scrisissszzz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:55:
[...]

Je moet niks idd. Kies zelf hoe je t wilt doen. Ik maak Katana dude altijd als eerste af omdat hij het agressiefste is. De andere 2 zijn dan makkelijker. Die grafsteen en rondrennen werken prima om ze elkaar te drijven. Verder zijn ze best makkelijk te parry'en.
Precies. Katana dude is makkelijk te parryén omdat die hele tijd zo agressief is. En is enige die echt snel bij kan komen. De andere twee zijn stuk minder snel en kun je zelfs van je afhouden met simpele rol naar achteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Lipst3r schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:25:
[...]

Precies. Katana dude is makkelijk te parryén omdat die hele tijd zo agressief is. En is enige die echt snel bij kan komen. De andere twee zijn stuk minder snel en kun je zelfs van je afhouden met simpele rol naar achteren :)
Is de Katana dude (leuke bijnaam) ook degene die zo'n grote ranged attack doet in fase 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tarz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:13:
[...]

Is de Katana dude (leuke bijnaam) ook degene die zo'n grote ranged attack doet in fase 2?
Volgens mij is dat diegene met dat andere met die flamesprayer? Ik kan me idd herinneren dat ik keer dikke klap heb gehad die me sky high bracht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let ook dat de twee dudes met zwaarden een zwak hebben voor Bolt damage ;)
Lipst3r schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:26:
Heb zelf eigenlijk nog geen dungeon gemaakt o.i.d. ben met verhaal bezig. Snap die dungeons ook nog niet helemaal. Maar is dat meer iets voor als je story klaar hebt? Beetje oneindige grind? Of heeft het ook zin om zo af en toe paar dungeons te doen?
Het is aan te raden om een dungeon te maken zodra je een chalice krijgt.
De eerste chalice (de Pthumeru chalice) krijg je na het verslaan van BSB en als het goed is heb je alle materialen om die dungeon te maken. Als je dat doet zijn de vijanden in de dungeon on par met je level, net als de rewards die je in de dungeon vindt/wint.
Als je alle dungeons bewaart tot na de story mode zijn de eerste 3 depths veel te makkelijk en stellen de rewards ook niks meer voor omdat je waarschijnlijk toch al betere gems hebt tegen die tijd.

De dungeons even heel simpel uitgelegd:
Je heb 5 verschillende depths, waarbij depth 1 het makkelijkst is en depth 5 het moeilijkst.
De eerste chalice die je krijgt is een depth 1 dungeon. De materialen om deze dungeon te maken heb je als het goed is allemaal gevonden in de storymode.
In deze eerste dungeon vindt je materialen om de volgende dungeon te maken, door het verslaan van vijanden en het vinden van treasure rooms.
Hoe je aan de volgende chalice komt kan verschillen: soms geeft de eindbaas in een dungeon de volgende chalice, soms krijg je de volgende chalice van een (side)boss in de storymode.

Voor elke nieuwe chalice heb je steeds meer en steeds zeldzamere materialen nodig om de desbetreffende dungeon te bouwen, maar als je een dungeon (én de echte wereld) écht goed uitpluist zul je nauwelijks voor materialen hoeven te farmen voor de volgende dungeon, dus mijn tip is om sowieso alles goed uit te kammen.
Zodra je de eindbaas in een dungeon hebt verslagen en je hebt de dungeon van voor tot achter uitgepluist kun je de chalice van het altaar afhalen. (ga dan niet opnieuw materialen spenderen aan het maken van dezelfde dungeon, want misschien heb je die materialen wel nodig voor je volgende chalice)

De reden dat het aan te raden is om de dungeons tussen de story door te doen is omdat elke dungeon in principe op hetzelfde neerkomt: 3 layers met aan het eind van elke layers een boss. Heb je de boss in layer 3 verslagen dan zul je zien dat je niet verder kunt: de dungeon is klaar.
Bewaar je dus alle 10 de dungeons tot na de story dan kan het al snel saai aanvoelen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
dvdkiwi schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:21:
Let ook dat de twee dudes met zwaarden een zwak hebben voor Bolt damage ;)

[...]

Het is aan te raden om een dungeon te maken zodra je een chalice krijgt.
De eerste chalice (de Pthumeru chalice) krijg je na het verslaan van BSB en als het goed is heb je alle materialen om die dungeon te maken. Als je dat doet zijn de vijanden in de dungeon on par met je level, net als de rewards die je in de dungeon vindt/wint.
Als je alle dungeons bewaart tot na de story mode zijn de eerste 3 depths veel te makkelijk en stellen de rewards ook niks meer voor omdat je waarschijnlijk toch al betere gems hebt tegen die tijd.

De dungeons even heel simpel uitgelegd:
Je heb 5 verschillende depths, waarbij depth 1 het makkelijkst is en depth 5 het moeilijkst.
De eerste chalice die je krijgt is een depth 1 dungeon. De materialen om deze dungeon te maken heb je als het goed is allemaal gevonden in de storymode.
In deze eerste dungeon vindt je materialen om de volgende dungeon te maken, door het verslaan van vijanden en het vinden van treasure rooms.
Hoe je aan de volgende chalice komt kan verschillen: soms geeft de eindbaas in een dungeon de volgende chalice, soms krijg je de volgende chalice van een (side)boss in de storymode.

Voor elke nieuwe chalice heb je steeds meer en steeds zeldzamere materialen nodig om de desbetreffende dungeon te bouwen, maar als je een dungeon écht goed uitpluist zul je nauwelijks voor materialen hoeven te farmen voor de volgende dungeon, dus mijn tip is om sowieso alles goed uit te kammen.
Zodra je de eindbaas in een dungeon hebt verslagen en je hebt de dungeon van voor tot achter uitgepluist kun je de chalice van het altaar afhalen. (ga dan niet opnieuw materialen spenderen aan het maken van dezelfde dungeon, want misschien heb je die materialen wel nodig voor je volgende chalice)

De reden dat het aan te raden is om de dungeons tussen de story door te doen is omdat elke dungeon in principe op hetzelfde neerkomt: 3 layers met aan het eind van elke layers een boss. Heb je de boss in layer 3 verslagen dan zul je zien dat je niet verder kunt: de dungeon is klaar.
Bewaar je dus alle 10 de dungeons tot na de story dan kan het al snel saai aanvoelen ;)
Ah super uitleg! _/-\o_ Thanks :). Nja ben mss idd wel al wel wat hoog maar mss toch maar eens aan beginnen dan. Al is het alleen om iig op te werken naar waar ik ongeveer qua level hoor te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Ik begrijp nu ik de 2e keer begonnen ben met BB niet dat ik het de eerste keer zo'n slecht spel vond. Ik realiseer me nu dat ik toen gewoon erg slecht was en geen geduld had. Ik had BB toen een keer 2e hands gekocht bij Gamemania ofzo, maar ook weer ingeruild. Nu in de PS Sale weer gekocht voor 20 euro en nu al meer geld eruit dan andere AAA titels :)

Telkens als ik hier lees hoe anderen ook weer aan het spelen zijn en bosses neer krijgen jeukt het bij mij ook om gelijk te gaan spelen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tarz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:59:
Ik begrijp nu ik de 2e keer begonnen ben met BB niet dat ik het de eerste keer zo'n slecht spel vond. Ik realiseer me nu dat ik toen gewoon erg slecht was en geen geduld had. Ik had BB toen een keer 2e hands gekocht bij Gamemania ofzo, maar ook weer ingeruild. Nu in de PS Sale weer gekocht voor 20 euro en nu al meer geld eruit dan andere AAA titels :)

Telkens als ik hier lees hoe anderen ook weer aan het spelen zijn en bosses neer krijgen jeukt het bij mij ook om gelijk te gaan spelen haha
Haha ja herken ik erg goed. Al ben ik wel benieuwd of ik meerdere playtroughs ga doen. Dacht ik blij dark souls 3 ook maargoed NG+ niet echt ver gekomen omdat ik toch elke keer bij mn oude vertrouwde build wou blijven. en dan is het gewoon hetzelfde en in mijn ogen minder leuk. Maar bloodborne heeft so far wel een toffere setting en game speed dan dark souls 3. Dit weekend hopelijk weer wat stappen vooruit maken.

Even vraagje:
spoiler:
Ik ben nu bij Rom. Die spider baas. Maar ik keek gisteren een stream van iemand en die had het over dat je met je tonsil stone naar Lucture Building kan en dat daar een Nightmare area zit. Wat is beste route? Rom of met die tonsil stone dat stuk eerst doen?

Bloodborne is soms zo heerlijk onduidelijk waar je allemaal heen kan :p

[ Voor 15% gewijzigd door FlyLight3r op 03-02-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:20:
[...]

Haha ja herken ik erg goed. Al ben ik wel benieuwd of ik meerdere playtroughs ga doen. Dacht ik blij dark souls 3 ook maargoed NG+ niet echt ver gekomen omdat ik toch elke keer bij mn oude vertrouwde build wou blijven. en dan is het gewoon hetzelfde en in mijn ogen minder leuk. Maar bloodborne heeft so far wel een toffere setting en game speed dan dark souls 3. Dit weekend hopelijk weer wat stappen vooruit maken.

Even vraagje:
spoiler:
Ik ben nu bij Rom. Die spider baas. Maar ik keek gisteren een stream van iemand en die had het over dat je met je tonsil stone naar Lucture Building kan en dat daar een Nightmare area zit. Wat is beste route? Rom of met die tonsil stone dat stuk eerst doen?

Bloodborne is soms zo heerlijk onduidelijk waar je allemaal heen kan :p
Rom moet je sowieso doen voor de main story. Nightmare frontier is optioneel, maar wel.aan te raden om te doen. Ik zou die lekker voor Rom doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Haha, bizar dit, ik ben 2 uur bezig geweest met Micolash, echt een van de simpelste bazen in het spel. Ik wist zelfs nog precies hoe ik hem snel naar de goede plekken toe krijg.
Constant one/two shotted door A Call Beyond. Toen had ik hem eindelijk dood. (
spoiler:
dichtbij blijven Afvalzak, en dan is hij heel makkelijk, net als bij de vorige playthrough :D
).

Toen ging ik met knikkende knieën naar Mergo's Wet Nurse. Ik herinner me dat ik daar best lang mee bezig ben geweest op NG. Ze kreeg niet eens de kans om haar fog/clone attack te doen. Ik had haar sneller down dan de pigs op weg naar haar toe ;)

Jeeh, ik kan weer Echoes farmen door snel langs die pigs te rennen waardoor ze alles onderweg kapot rennen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 20:52
Het spel eindelijk uitgespeeld. Wat was gehrman moeilijk zeg. Ik heb er sowieso 20 keer overgedaan om hem te verslaan. Ik wil binnenkort de dlc gaan spelen, maar lees dat je die beter in ng kunt spelen ipv ng+ ivm moeilijkheidsgraad. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Zo, productief weekendje Bloodborne gehad. Tijd genoeg aangezien de kleine ziek thuis moest blijven. Bosses neer: Shadow of Yarnham, Rom, Amygdala, Darkbeat Paarl, Celestial Emissary en in de Upper Cathedral Ward tot aan Martyr Logarius gekomen (nog niet neer).

Ik zit nu op een punt dat ik Ebrietas kan doen (gelijk na Emissary), Martyr Logarius (shortcut heb ik, dus snel te komen) en in de main story MOET ik The One Reborn. Ik loopt echt tegen het probleem van de respawn enemies aan in Yahar'Gul Chapel, en nu ik de lamp daar heb loop ik tegen 3 hunters aan.... chaos toestand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tarz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:38:
Zo, productief weekendje Bloodborne gehad. Tijd genoeg aangezien de kleine ziek thuis moest blijven. Bosses neer: Shadow of Yarnham, Rom, Amygdala, Darkbeat Paarl, Celestial Emissary en in de Upper Cathedral Ward tot aan Martyr Logarius gekomen (nog niet neer).

Ik zit nu op een punt dat ik Ebrietas kan doen (gelijk na Emissary), Martyr Logarius (shortcut heb ik, dus snel te komen) en in de main story MOET ik The One Reborn. Ik loopt echt tegen het probleem van de respawn enemies aan in Yahar'Gul Chapel, en nu ik de lamp daar heb loop ik tegen 3 hunters aan.... chaos toestand...
Haha wauw mooi progressie. Ik heb juist One Reborn wel neer. Zit nu twijfelen tussen Nightmare Frontier en Mensis. Ik denk dat ik met Frontier begin vanavond. Daarna Mensis en dan nog even optional bosses wat ik begreep in die upper catherdral. Moet ook nog iets met die cainhurst letter doen maar die doe ik na alle nightmares wel :).

Ondertussen speel ik met die greatsword. Paar goede gems erin. Dat ding is echt beest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Lipst3r schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:56:
[...]

Haha wauw mooi progressie. Ik heb juist One Reborn wel neer. Zit nu twijfelen tussen Nightmare Frontier en Mensis. Ik denk dat ik met Frontier begin vanavond. Daarna Mensis en dan nog even optional bosses wat ik begreep in die upper catherdral. Moet ook nog iets met die cainhurst letter doen maar die doe ik na alle nightmares wel :).

Ondertussen speel ik met die greatsword. Paar goede gems erin. Dat ding is echt beest >:)
Ja ik heb de Kirkhammer en Ludwigs holy blade ook. Maar de Hunter Axe +9 speelt toch wel het lekkerst weg vind ik nog altijd. Hoe ben je in godsnaam voorbij de 3 hunters in de Chapel gekomen |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tarz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:03:
[...]

Ja ik heb de Kirkhammer en Ludwigs holy blade ook. Maar de Hunter Axe +9 speelt toch wel het lekkerst weg vind ik nog altijd. Hoe ben je in godsnaam voorbij de 3 hunters in de Chapel gekomen |:( |:(
Zolang je die respawns voorkomt stuk ervoor wordt het stuk makkelijker.

spoiler:
Die bell maided staat als je trapje af gaat na die 2 honden en die sniper dude meteen links in de hoek. Naast die 3 die op dat plein spawnen. Daarna kill je die in de kleine opening links.

De hunters staan verdeeld in de hall je kan iig de 1ste hunter sneaken en visceral backstab doen en dan ren ik weg en kyte ik ze eigenlijk. Had ze 1st try. could be luck :+ . Maargoed eenmaal dood is dood dus je kan ook je echoes spenderen en dan gewoon yolo run voor elke hunter doen. Elke keer is er 1 minder :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:03:
[...]

Hoeveel moeite heb je met die 3 hunters? Je kunt altijd proberen om maar van 1 de agro te pakken en die mee terug naar buiten te lokken. Dan kun je ze een voor een doen.

Er is ook een cheese methode, als last resort ;)

spoiler:
je kunt ze helemaal teruglokken naar de lamp die je stukje ervoor hebt. Ga binnen staan links tegen de muur. Ze komen niet binnen dan maar je kunt ze wel door de muur raken. Easy cheese

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Nou, ik kan de eerste al niet sneaken, zodra ik em 1 keer raak of in de buurt kom draait hij om en komen de andere 2 ook mee. Heel apart, maar ik heb ze nog geen een keer apart kunnen pakken zeg maar. En 3 tegelijk is me teveel van het goede. Ik zal dat pleintje inderdaad eens goed leegmaken, daar ren ik normaal voorbij, want maar 1 van de ventjes buiten volgt je naar binnen.

Dan kom ik bovenaan bij de (oude) lamp en zodra ik de trap af loop dat wordt ik gerushed door 3 hunters tegelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agshlee
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-02 09:47
Tarz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:12:
Nou, ik kan de eerste al niet sneaken, zodra ik em 1 keer raak of in de buurt kom draait hij om en komen de andere 2 ook mee. Heel apart, maar ik heb ze nog geen een keer apart kunnen pakken zeg maar. En 3 tegelijk is me teveel van het goede. Ik zal dat pleintje inderdaad eens goed leegmaken, daar ren ik normaal voorbij, want maar 1 van de ventjes buiten volgt je naar binnen.

Dan kom ik bovenaan bij de (oude) lamp en zodra ik de trap af loop dat wordt ik gerushed door 3 hunters tegelijk...
De hunter die op de trap onder de lamp staat kan je besluipen door de linker trap naar beneden te nemen en achter hem te sneaken. Charged R2, backstab en dan wegrennen (via de deur naast de lamp, tegenover waar je binnenkomt). Ze volgen je buiten niet, dus kan je daar wachten tot ze weer terug zijn gegaan naar hun plek. Wederom naar beneden steaken, etc.

Let wel dat je niet te greedy word, zogauw je het ventje op de trap aanvalt komt de rest er ook aan.

Als alternatief kan je ook bij de lamp rechtdoor (aangenomen dat je die deur hebt geopend via Hypogean Gaol), dan heb je geen last van ze. Iets verderop is ook een teleport (in de vorm van een soort verhoogd altaar/platform achtig ding); daar kan je later ook heen teleporteren om verder te gaan naar ToR, zodat je de church helemaal ontwijkt.

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Agshlee op 06-02-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

maghribier schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:53:
Het spel eindelijk uitgespeeld. Wat was gehrman moeilijk zeg. Ik heb er sowieso 20 keer overgedaan om hem te verslaan. Ik wil binnenkort de dlc gaan spelen, maar lees dat je die beter in ng kunt spelen ipv ng+ ivm moeilijkheidsgraad. Iemand ervaring mee?
Moeilijkheidsgraad zal wel meeschalen met ng+ maar je kan de dlc alleen inkomen voordat je gherman hebt verslagen (na rom dacht ik) dus je zult sowieso opnieuw moeten beginnen of met je huidige char op ng+ of met een nieuwe.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afvalzak schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:22:
[...]

Moeilijkheidsgraad zal wel meeschalen met ng+ maar je kan de dlc alleen inkomen voordat je gherman hebt verslagen (na rom dacht ik) dus je zult sowieso opnieuw moeten beginnen of met je huidige char op ng+ of met een nieuwe.
Tenzij hij ook nog Moon Prescence moet doen ;)

Maar anders wordt je inderdaad automatisch NG+ in gegooid. De DLC kun je in na het verslaan van Amelia. Eerste keer de DLC meteen in NG+.... leuke challenge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maghribier
[...]

Oke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maghribier
Scrisissszzz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:30:
[...]

Tenzij hij ook nog Moon Prescence moet doen ;)

Maar anders wordt je inderdaad automatisch NG+ in gegooid. De DLC kun je in na het verslaan van Amelia. Eerste keer de DLC meteen in NG+.... leuke challenge :P
Er is best wel een niveau verschil tussen gehrman en moon presence. Die laatste had ik na 3 keer ofzo wel neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maghribier schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:08:
[...]

Er is best wel een niveau verschil tussen gehrman en moon presence. Die laatste had ik na 3 keer ofzo wel neer.
Eerste keer dat ik Gehrman en meteen daarna MP deed, begon ik met slechts 6 of 7 vials aan MP, en had hem meteen liggen. Ik vind hem/haar een van de makkelijkste bazen uit de game.

edit: het waren 5 vials ;) als ik dit terugkijk was het echt een lucky fight haha

[ Voor 16% gewijzigd door Scrisissszzz op 06-02-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Moeilijkheidsgraad zal wel meeschalen met ng+
Tot op zekere hoogte wel. De DLC lijkt wel iets meer op te schalen dan de normale game in ng+,
waardoor de DLC in ng+ in verhouding lastiger is in ng+ dan in ng.
Ik heb de DLC pas in ng++ gedaan maar was toen ook al level 280 of zo, dus "redelijk" sterk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:38:

Upper Cathedral vind je alleen Celestial Emissary en Ebrietas. Logarius zit in Cainhurst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Heb weer wat progressie gemaakt. Upper cathedral bosses down en de nightmare frontier. Alleen heb ik nu dat ik na amygdala 2 thophies kreeg. 1 voor chalice en andere voor haar kill. Maar heb screenahots op de ps4 staan maar ze staan niet bij mn throphies :s. Komt dit vaker voor? Wordt dat automatisch gefixed?

Na cainhurst te hebben unlocked (kreeg ik weer throphy) opnieuw gekeken en nu staan ze er wel :)

[ Voor 13% gewijzigd door FlyLight3r op 06-02-2017 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Lipst3r schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:20:
Heb weer wat progressie gemaakt. Upper cathedral bosses down en de nightmare frontier. Alleen heb ik nu dat ik na amygdala 2 thophies kreeg. 1 voor chalice en andere voor haar kill. Maar heb screenahots op de ps4 staan maar ze staan niet bij mn throphies :s. Komt dit vaker voor? Wordt dat automatisch gefixed?

Na cainhurst te hebben unlocked (kreeg ik weer throphy) opnieuw gekeken en nu staan ze er wel :)
Trophies syncen niet constant, dat hoort zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie gaan op een aardig tempo door de game heen :D
Kost het jullie daadwerkelijk zo weinig moeite om een Ebrietas, Amygdala en dergelijke om te leggen?
Ik weet nog wel dat het omleggen van bazen tijdens mijn eerste playthrough behoorlijk moeizaam ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:20:
Kost het jullie daadwerkelijk zo weinig moeite om een Ebrietas, Amygdala en dergelijke om te leggen?
Ik weet nog wel dat het omleggen van bazen tijdens mijn eerste playthrough behoorlijk moeizaam ging.
Dat geldt voor mij ook, eerste keer Bloodborne was een dikke uitdaging. Eerste FROM game, man man, wat een zweet.... Maar ik heb wel alles helemaal blind gedaan.

Heb het idee dat de meeste die nu de game voor het eerst doen aardig wat research hebben gedaan voor ze begonnen. Ik wist de eerste keer niet eens dat Cainhurst bestond, en er dus ook niet geweest. Om maar een voorbeeld te geven. Is allemaal niet erg hoor, je moet nog steeds de game zelf halen. Maar helemaal blind is toch lastiger :)

De game is 2 jaar oud bijna dus alles is nu ook wel bekend, toen wij die game deden niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyLight3r
dvdkiwi schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:20:
Haha. Gebruik zelf een +9 Greatsword met die arcane buff die je kan doen en of bolt paper. 2H-ed op Ebrietas had ik haar 3e try. eerste 2x niet opgelet op een of andere laser aanval.. DOEI! 1 shot :| .

Maar ik kon haar bijna stunlocken hele tijd. Dus die viel me wel mee.

Amygdala was goed te doen als je weet waar je haar moet raken. Eveneens gewoon boltpaper erop een rammen maar. ook 3e of 4e try :)
Scrisissszzz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:52:
[...]

De game is 2 jaar oud bijna dus alles is nu ook wel bekend, toen wij die game deden niet.
Ik lees vooral over logische progression routes zodat ik geen onderdelen mis van het spel wat ik zonde zou vinden. Maar dan alleen hoofdlijnen. De gebieden in detail kom ik vanzelf wel achter. Anders is het spel ook snel saai. Zoals upper cathedral moet je echt wel ''weten'' anders kom je daar nooit. Wat ik wel zonde zou hebben gevonden ivm met hele toffe bazen.

Cainhurst heb ik wel zelf weten te ontdekken door wat je loot beetje door te lezen. Ik lees bijna bij alles wat ik oppak wat het is. Zo weet je nog beetje waar het over gaat 8)

[ Voor 33% gewijzigd door FlyLight3r op 07-02-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-10 13:27
Gisteravond eindelijk na twee jaar en heel wat halve pogingen Bloodborne uitgespeeld. Gehrman en de moon presence in een poging, blijkbaar toch wel handig geworden na alle bazen uit de DLC.

Maar wat een game, wat een spectakel. Echt genoten van deze wereld en direct gestart met new game+, voor mij de eerste keer. Build is niet optimaal en ik ga vast nog wel eens een skill + bloodtinge build maken...

Kan niet wachten op de volgende from software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Pingewin schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:36:
Gisteravond eindelijk na twee jaar en heel wat halve pogingen Bloodborne uitgespeeld. Gehrman en de moon presence in een poging, blijkbaar toch wel handig geworden na alle bazen uit de DLC.

Maar wat een game, wat een spectakel. Echt genoten van deze wereld en direct gestart met new game+, voor mij de eerste keer. Build is niet optimaal en ik ga vast nog wel eens een skill + bloodtinge build maken...

Kan niet wachten op de volgende from software!
Raden jullie aan om de DLC te halen en te spelen voor het uitspelen van de game? Want anders moet ik die maar eens op de kop tikken :). En hoe gaat het dan met hunter tools en weapons trophy. Raakt die niet in de war met nieuwe items van de dlc? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:44:
[...]

Raden jullie aan om de DLC te halen en te spelen voor het uitspelen van de game? Want anders moet ik die maar eens op de kop tikken :). En hoe gaat het dan met hunter tools en weapons trophy. Raakt die niet in de war met nieuwe items van de dlc? :)
Ja vlak na Micolash kun je de DLC het beste in gaan.

Die raak je niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Haha. Gebruik zelf een +9 Greatsword met die arcane buff die je kan doen en of bolt paper. 2H-ed op Ebrietas had ik haar 3e try. eerste 2x niet opgelet op een of andere laser aanval.. DOEI! 1 shot :| .

Maar ik kon haar bijna stunlocken hele tijd. Dus die viel me wel mee.

Amygdala was goed te doen als je weet waar je haar moet raken. Eveneens gewoon boltpaper erop een rammen maar. ook 3e of 4e try :)

[...]

Ik lees vooral over logische progression routes zodat ik geen onderdelen mis van het spel wat ik zonde zou vinden. Maar dan alleen hoofdlijnen. De gebieden in detail kom ik vanzelf wel achter. Anders is het spel ook snel saai. Zoals upper cathedral moet je echt wel ''weten'' anders kom je daar nooit. Wat ik wel zonde zou hebben gevonden ivm met hele toffe bazen.

Cainhurst heb ik wel zelf weten te ontdekken door wat je loot beetje door te lezen. Ik lees bijna bij alles wat ik oppak wat het is. Zo weet je nog beetje waar het over gaat 8)
Dat is al goed. :)

Ik heb er toen voor gekozen niks te lezen, omdat iedereen me dat aanraadde. Ik vond het iig erg tof dat ik meerdere keren de story speelde en iedere keer achter iets nieuws kwam. Zo heb ik later Dark Souls ook gespeeld. Daarna heb ik een walkthrough bekeken en kwam ik nog achter een paar NPC quests die ik nooit ontdekt had :)

Dat je Upper Cathedral Ward moet weten is niet helemaal waar. Ook dat is uit omschrijvingen te halen, net als je Cainhurst hebt ontdekt. Als je in YaharGul die sleutel vindt en je bent al bij de betreffende deur geweest is dat ook goed te ontdekken. Maar goed ik kwam daar ook pas in NG+.

Meest duidelijk is Nightmare Frontier, als je die steen krijgt wordt precies verteld wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
bram1984 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:37:
[...]

Ja vlak na Micolash kun je de DLC het beste in gaan.

Die raak je niet kwijt.
Maar begint dan niet direct al NG+? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Lipst3r schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:15:
[...]

Nee, dan heb je nog wel een baas (of zelfs een paar) te gaan. ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lipst3r schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:15:
[...]

Nee, Micolash is niet de eindbaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
bram1984 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:30:
[...]

Nee, Micolash is niet de eindbaas.
Sorry was even in de war met Gehrman.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:31:
[...]

Sorry was even in de war met Gehrman.. :9
spoiler:
Das ook niet de eindbaas.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
bram1984 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:33:
[...]

spoiler:
Das ook niet de eindbaas.

:P
spoiler:
Nee ok maar dat ligt aan of je die chords hebt heb ik begrepen :P

Maar vanavond denk ik Cainhurst boss proberen en daarna Nightmare Nemsis. Daarna DLC dan maar? Ik ga vanavond eens zien of ik hem op de kop kan tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensis* ;)

Klopt ja, maar je moet ze ook daadwerkelijk consumeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:41:
[...]

Maar vanavond denk ik Cainhurst boss proberen
Doe daar maar een filmpje van; vinden we leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
dvdkiwi schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:58:
[...]

Waarom ga ik me hierdoor zorgen maken? :9

(en hoe doe ik dit btw? Ps4 slaat sowieso laatste aantal minuten op toch?)

[ Voor 15% gewijzigd door FlyLight3r op 07-02-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:04:
[...]

Waarom ga ik me hierdoor zorgen maken? :9

(en hoe doe ik dit btw? Ps4 slaat sowieso laatste aantal minuten op toch?)
Normale PS4 slaat de laatste 15 min op, de Pro een uur volgens mij.
Als je hebt gewonnen op de share button van je controller drukken. Dan kun je m opslaan en vanuit daar ook uploaden naar YT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De slechte PS4 (:P) kan sinds een tijdje ook een uur opnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
dvdkiwi schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:58:
[...]

Nou geniet ervan. 2 tries kon die eerste try niet achter wegen laten. Perfecte voorbeeld van hoe het dus niet moet :P

Maar damn... wat een klere beest was dat. Video is van mn 5e en 6e try :)

Helaas geen tijd gehad voor verdere progressie dus morgen maar verder. Heb wel dlc aangeschaft en een item gekregen in hunters dream waarvan ik uit ga dat met dlc te maken heeft :)

Ben benieuwd :)

[ Voor 19% gewijzigd door FlyLight3r op 07-02-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Haha toen ik tegen hem vocht wist ik niet eens wat een Visceral was (behalve als je achter een vijand stond).

Goed gedaan! :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! d:)b

Die outfit is trouwens ontzettend tof, zeker als je straks in ng+ het endgame weapon erbij hebt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

vhal

ಠ_ಠ

Ik denk dat ik dit spel maar eens een kans ga geven zodra ik DS3 plus zijn DLC's heb uitgespeeld, de games van Fromsoftware bevallen mij eigenlijk wel :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vhal schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:37:
Ik denk dat ik dit spel maar eens een kans ga geven zodra ik DS3 plus zijn DLC's heb uitgespeeld, de games van Fromsoftware bevallen mij eigenlijk wel :)
Gewoon nu beginnen dan, de 2e DS3 DLC komt pas eind maart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

vhal

ಠ_ಠ

Scrisissszzz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:40:
[...]

Hehe, ik moet het spel nog normaal uitspelen en beginnen aan die 1e DLC :+
* vhal is wat traag...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
bram1984 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:57:
[...]

Upper Cathedral vind je alleen Celestial Emissary en Ebrietas. Logarius zit in Cainhurst. ;)
Je hebt gelijk, te snel willen typen :s Ik bedoelde Cainhurst uiteraard. Gisteren The One Reborn verslagen en nu bijna bij Nightmare of Mensis bij Micolash (shortcut unlocked maar boss nog niet gedaan). Dus we zijn bijna door de game heen. Ik heb Logarius en Ebrietas nog open staan van de optional content, dus misschien eerst die maar doen. Begrijp dat je na Micolash en de Wet nurse zo'n beetje aan het eind van het spel bent gekomen?

Ik heb opgezocht wat ik moest opzoeken (onder meer de volgorde van de gebieden en de optional gebieden. Qua bosses en tactics en shortcuts heb ik alles zelf uitgevonden. (the hard way). Soms valt ineens het kwartje en dan is het eigenlijk niet zo moeilijk (geduld geduld geduld |:( :P )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agshlee
Scrisissszzz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:40:
[...]

Zeker doen, Bloodborne is awesome! :D

spoiler:
Zelf onderweg naar Queen Yharnam voor de laatste achievement. Nu op level 2 van de Great Pthumeru Ihyll dus ben er bijna.

Wat een werk om bij haar te komen zeg!

Vooral de Cursed en Defiled dungeon was anoying. Wat mij betreft was dit een dungeon waar ze de balans van moeilijk maar fair een beetje kwijt zijn geraakt. Tien minuten bezig met een bossfight, klein foutje, bam, one-hit. *Zucht* :P

[ Voor 16% gewijzigd door Agshlee op 08-02-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:01:
[...]

Je hebt gelijk, te snel willen typen :s Ik bedoelde Cainhurst uiteraard. Gisteren The One Reborn verslagen en nu bijna bij Nightmare of Mensis bij Micolash (shortcut unlocked maar boss nog niet gedaan). Dus we zijn bijna door de game heen. Ik heb Logarius en Ebrietas nog open staan van de optional content, dus misschien eerst die maar doen. Begrijp dat je na Micolash en de Wet nurse zo'n beetje aan het eind van het spel bent gekomen?

Ik heb opgezocht wat ik moest opzoeken (onder meer de volgorde van de gebieden en de optional gebieden. Qua bosses en tactics en shortcuts heb ik alles zelf uitgevonden. (the hard way). Soms valt ineens het kwartje en dan is het eigenlijk niet zo moeilijk (geduld geduld geduld |:( :P )...
spoiler:
Na Wet Nurse is er nog 1 eindbaas die verplicht is en daarna nog een optionele "true" eindboss waarvoor je bepaalde handelingen moet uitvoeren om die te triggeren. Moet je zelf maar even zoeken als je daarin geïnteresseerd bent. Na Micolash is het beste moment om de DLC in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Agshlee schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:02:
[...]

Zeker doen, Bloodborne is awesome! :D

spoiler:
Zelf onderweg naar Queen Yharnam voor de laatste achievement. Nu op level 2 van de Great Pthumeru Ihyll dus ben er bijna.

Wat een werk om bij haar te komen zeg!

Vooral de Cursed en Defiled dungeon was anoying. Wat mij betreft was dit een dungeon waar ze de balans van moeilijk maar fair een beetje kwijt zijn geraakt. Tien minuten bezig met een bossfight, klein foutje, bam, one-hit. *Zucht* :P
Fijn, ik ga vanavond aan de Cursed en Defiled beginnen, nu ben ik bang :'(

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
bram1984 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:27:
[...]

spoiler:
Na Wet Nurse is er nog 1 eindbaas die verplicht is en daarna nog een optionele "true" eindboss waarvoor je bepaalde handelingen moet uitvoeren om die te triggeren. Moet je zelf maar even zoeken als je daarin geïnteresseerd bent. Na Micolash is het beste moment om de DLC in te gaan.
Die handelingen heb ik al verricht
spoiler:
(op 1/3 na ;))
Is de DLC echt de moeite waard? Ik geloof dat deze ook 20 euro kost, net als waar ik het spel zelf voor heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tarz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:35:
[...]

Die handelingen heb ik al verricht
spoiler:
(op 1/3 na ;))
Is de DLC echt de moeite waard? Ik geloof dat deze ook 20 euro kost, net als waar ik het spel zelf voor heb aangeschaft.
Heb hem gisteren aangeschaft en ben ongeveer net zover als dat jij nu bent :). Ik ga vanavond maar eens Mensis Nightmare in duiken en dan zoals men voorstelde na Micolash maar eens de DLC in duiken.

Het spel is zo vet en ik begreep dat je DLC in NG+ ook wel kan doen maar dat het dan echt nog veel moeilijker is. Ik ben nu volgens mij bijna level 80. Mss dat ik nog eens moet zoeken naar leuke farm plek en dat ik me voor de DLC nog paar leveltjes omhoog krik.

Wellicht duik ik voor DLC nog wel paar dungeons in. Schijnt ook wel goed te zijn voor Gems.

Heb me wel beetje ingelezen over die dungeons maar ik snap er nog niet veel van met al die materials en extra's die je dan moet activeren voor betere drops e.d. Over algemeen kun je toch best zonder die top tier gems het spel moeten kunnen uitspelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja de DLC is echt fucking wreed. Ben er op NG+ en NG++ doorheen gegaan. Wel een stuk moeilijker dan de maingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Lipst3r schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:39:
[...]

Het spel is zo vet en ik begreep dat je DLC in NG+ ook wel kan doen maar dat het dan echt nog veel moeilijker is. Ik ben nu volgens mij bijna level 80. Mss dat ik nog eens moet zoeken naar leuke farm plek en dat ik me voor de DLC nog paar leveltjes omhoog krik.
lvl 80 joh? Ik sta nu voor Micolash (laatste shortcut) en ik ben volgens mij lvl 50 ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agshlee
Tarz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:48:
[...]

lvl 80 joh? Ik sta nu voor Micolash (laatste shortcut) en ik ben volgens mij lvl 50 ofzo....
Ik meen me te herinneren dat het recommended level voor de DLC rond de 80 lag. Ik zou er niet voor gaan grinden though, zoveel verschil zullen een of twee levels niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
[...]

Wauw.. waar besteed jij je echoes aan joh :P
Ik heb echt van dark souls 3 overgenomen meteen als ik het kon te levellen. Dus zit nu dacht ik rond 77 ofzo.

33 Vit
30 End
25 Strenght
20 Skill
15 arcane

Dit weet ik zo uit mn hoofd wat ik heb qua stats :)
Agshlee schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Ik meen me te herinneren dat het recommended level voor de DLC rond de 80 lag. Ik zou er niet voor gaan grinden though, zoveel verschil zullen een of twee levels niet maken.
Ow dan maak ik me daar geen zorgen om idd. Ga ik gewoon proberen. Merk het snel genoeg wss :9

[ Voor 29% gewijzigd door FlyLight3r op 08-02-2017 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agshlee
Lipst3r schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:53:
[...]
Ow dan maak ik me daar geen zorgen om idd. Ga ik gewoon proberen. Merk het snel genoeg wss :9
Wat kan er misgaan? :*) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Lipst3r schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:53:
[...]

Wauw.. waar besteed jij je echoes aan joh :P
Ik heb echt van dark souls 3 overgenomen meteen als ik het kon te levellen. Dus zit nu dacht ik rond 77 ofzo.

33 Vit
30 End
25 Strenght
20 Skill
15 arcane

Dit weet ik zo uit mn hoofd wat ik heb qua stats :)

[...]
Vooral aan doodgaan en nog eens doodgaan waardoor mijn echoes verdwijnen haha. Daarnaast heb ik wapens gekocht en een shitload aan blood vials en molotov cocktails zodat ik me daar geen zorgen over hoef te maken voorlopig. Daarnaast farm ik niet/nauwelijks om te levelen.

Ik heb ook 3 wapens geupgrade, waarvan 1 naar +9 en 3 naar +7 of +8 (weet niet exact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
''YOU DIED'' :+
Tarz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:04:
[...]

Ik heb ook 3 wapens geupgrade, waarvan 1 naar +9 en 3 naar +7 of +8 (weet niet exact).
Same. Zit met Ludwig's Holy Blade op +9 en dan nog een Hunter Axe op +7 en Kirkhammer op +7/8

Gebruik eigenlijk alleen de Holy Blade. Nog paar puntjes in Skill tot 25 en dan heb ik aardig toffe damage denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
[...]

Hehe damn, ik ben dan weer het andere uiterste... Als laatste boss de BSB gedaan, daarna alleen wat lopen aankloten.. Nu level 52 ofzo, LHB +6. Nu is het wel eens tijd om de Witches en Vicar Amelia te killen (beide alleen even kort ontmoet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
bassGunner schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:17:
[...]

Hehe damn, ik ben dan weer het andere uiterste... Als laatste boss de BSB gedaan, daarna alleen wat lopen aankloten.. Nu level 52 ofzo, LHB +6. Nu is het wel eens tijd om de Witches en Vicar Amelia te killen (beide alleen even kort ontmoet).
Ghehe ja ieder zo zijn eigen spel he ;) . Er zijn mensen die low level runs doen die kennen die timings zo goed die worden uberhaupt niet geraakt dusja :D. Eindigde Darksouls 3 met level 110 NG. En die speedrunners die halen zo eerste paar bazen neer op level 10/15 in 15 minuten waar ik dagen over gedaan heb om er uberhaupt te komen :9 Je hebt nog zo veel toffe bazen te gaan! Succes _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door FlyLight3r op 08-02-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Ik heb altijd het idee, ach wel heeft een paar levels voor zin, vooral bij HP. Dan zie ik er 30hp bij komen en denk ik altijd "still gonna get oneshot by a mob" maar uiteindelijk telt het wel op natuurlijk. Ik zal eens een paar rondjes farmen gaan doen voor wat levels. Wie heeft er goeie tips om een makkelijk farmrondje te doen dat wat oplevert qua souls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agshlee
Tarz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:33:
Ik heb altijd het idee, ach wel heeft een paar levels voor zin, vooral bij HP. Dan zie ik er 30hp bij komen en denk ik altijd "still gonna get oneshot by a mob" maar uiteindelijk telt het wel op natuurlijk. Ik zal eens een paar rondjes farmen gaan doen voor wat levels. Wie heeft er goeie tips om een makkelijk farmrondje te doen dat wat oplevert qua souls?
Drie giants vlak bij Mergo's Loft: Base? Twee van de drie kan je backstabben en van de rand afgooien en ze geven ~3k per, dacht ik. Voor wat 'quick souls' prima. De Chalice Dungeons algemeen (en depth 4 en 5 specifiek) geeft je ook heel veel souls. Relatief simpele enemies die dan ~5k per kunnen droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Agshlee schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:40:
[...]

Drie giants vlak bij Mergo's Loft: Base? Twee van de drie kan je backstabben en van de rand afgooien en ze geven ~3k per, dacht ik. Voor wat 'quick souls' prima. De Chalice Dungeons algemeen (en depth 4 en 5 specifiek) geeft je ook heel veel souls. Relatief simpele enemies die dan ~5k per kunnen droppen.
I see what you did there... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Tarz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:33:
Bij Mergo's Loft Middle heb je zo'n gebied met 3 varkens, je visceralt de eerste met een sneak attack.
Dan ren je voorbij de andere 2 (die gaan je volgen) en voorbij de 4 shadow hunters (weet niet zeker of ze zo heten) de trap op.
Vervolgens gaan de pigs het gevecht aan met de Shadow's. Killen wat er eventueel overblijft.
Free blood echoes :D

Die kamer met "students" in de library is ook wel aardig overigens :)

[ Voor 19% gewijzigd door Afvalzak op 08-02-2017 13:05 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Agshlee schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:40:
[...]

Ja en ondertussen word je gesloopt door frenzy. Ik heb over het algemeen nog nooit iemand Base als farmplek horen noemen.

Als je nog niet heel ver bent, levert een boswandeling (met de shortcut bij de eerste lamp geopend) veel op. En als je wel zover bent, kun je inderdaad Mergo's Loft Middle het beste pakken. Eerst de 3 Shadows slopen, die vrij simpel zijn. Dan kun je een varken backstabben en met een visceral (tip: equip de rune die je meer Echoes geeft voor een visceral attack). Dan langs de overige 2 varkens rennen die je vervolgens achterna komen en de rest van de Shadows uitdunt, waarna je de restjes kan slopen. Voor de varkens krijg je echt een shitload.

Edit: Die kamer met Slime Students is ook briljant ja. TinyTonitrus erop en gaan:

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 08-02-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
bram1984 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:10:
[...]

Ja en ondertussen word je gesloopt door frenzy. Ik heb over het algemeen nog nooit iemand Base als farmplek horen noemen.

Als je nog niet heel ver bent, levert een boswandeling (met de shortcut bij de eerste lamp geopend) veel op. En als je wel zover bent, kun je inderdaad Mergo's Loft Middle het beste pakken. Eerst de 3 Shadows slopen, die vrij simpel zijn. Dan kun je een varken backstabben en met een visceral (tip: equip de rune die je meer Echoes geeft voor een visceral attack). Dan langs de overige 2 varkens rennen die je vervolgens achterna komen en de rest van de Shadows uitdunt, waarna je de restjes kan slopen. Voor de varkens krijg je echt een shitload.
Moet je ook zeker veel runes aanzetten voor meer echoes? Die zullen dan wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:12:
[...]

Moet je ook zeker veel runes aanzetten voor meer echoes? Die zullen dan wel helpen :)
Sowieso. Ik loop eigenlijk standaard met runes die me meer Echoes geven.

Alleen in bepaalde gebieden met bijvoorbeeld veel frenzy of poison pak ik runes die daartegen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Dank voor de tips allemaal :) Ik loop eigenlijk altijd met de extra items en extra echoes en daarnaast stamina (+15% en HP (+10%). Zal binnenkort als ik weer wat speeltijd heb wel eens de plekjes testen die jullie noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:39:
[...]
Heb me wel beetje ingelezen over die dungeons maar ik snap er nog niet veel van met al die materials en extra's die je dan moet activeren voor betere drops e.d. Over algemeen kun je toch best zonder die top tier gems het spel moeten kunnen uitspelen?
Zeker wel.
Maar je zult zien dat de depth 5 dungeons écht lekkere gems gaan opleveren waar je wapen een stuk sterker van wordt. Alleen al daarom zou ik de dungeons doen voordat je aan de DLC begint.
Ook kun je er wapens vinden met andere gem slots, wat ook weer een voordeel kan zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 08-02-2017 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Edit: Die kamer met Slime Students is ook briljant ja. TinyTonitrus erop en gaan:

[video]
Als je de Mergo's Loft Middle farming route doet zoals jij m noemt, kun je beter de 3 Moon runes equippen. Die leveren altijd meer echoes. De Heir rune alleen met viscerals..

Met de 3 moon runes heb je daar zeker 800k echoes per run die nog geen 5 min duurt.

Maar als je al alle dungeons open hebt gehad, moet je gewoon via die eerste grafsteen mensen gaan helpen, met die Moon runes aan. Als je in latere dungeons komt tikken de echoes ook lekker aan. Grote voordeel, als je doodgaat raak je je echoes niet kwijt omdat je cooperater bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agshlee
[...]

Ik nam aan (aannames en moeders, I know :P) dat de Brain of Mensis al naar beneden was gegooid, dan heb je geen last meer van frenzy daar. Hij was (is) bij Micolash dus dan heb je dat al kunnen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Agshlee op 08-02-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
dvdkiwi schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:49:
[...]

Zeker wel.
Maar je zult zien dat de depth 5 dungeons écht lekkere gems gaan opleveren waar je wapen een stuk sterker van wordt. Alleen al daarom zou ik de dungeons doen voordat je aan de DLC begint.
Ook kun je er wapens vinden met andere gem slots, wat ook weer een voordeel kan zijn.
Depth 1 heb ik al wel gedaan. Moet ik dan gewoon nu elke keer met bijhorende chalice de volgende depth openen en zo steeds dieper? Omdat ik ook gelezen heb over glyphs enzo? Of gewoon lekker random generaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-10 13:27
Ik heb ook wel positieve ervaringen met chalice dungeons voor snelle echoes. Na het verslaan van Alygdama (ofzo) kreeg ik een nieuwe chalice en die dungeon heeft trash mobs rond 4-5 k het stuk en die vallen gewoon in drie klappen neer.Er zitten wel bizar moeilijke plekken in (2 summoners die als een malle spinnen blijven spugen, kan ik er niet tussen komen) maar na een tijdje weet je wel waar je snel kunt grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Agshlee schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Ik nam aan (aannames en moeders, I know :P) dat de Brain of Mensis al naar beneden was gegooid, dan heb je geen last meer van frenzy daar. Hij was (is) bij Micolash dus dan heb je dat al kunnen doen.
In dat geval kun je beter de varkensroute nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:26:
[...]

Depth 1 heb ik al wel gedaan. Moet ik dan gewoon nu elke keer met bijhorende chalice de volgende depth openen en zo steeds dieper? Omdat ik ook gelezen heb over glyphs enzo? Of gewoon lekker random generaten?
http://www.escapistmagazi...inal-Chalice-Dungeon-Boss

Hier de route die je moet volgen om uiteindelijk ook de laatste te overwinnen. Na de fixed dungeons kun je nog de root dungeons openen. Deze worden random gegenereerd en krijgen een unieke glyph. Als je er bv leuke loot vindt kun je die glyph delen met anderen. Zolang jij de dungeon open houdt kunnen anderen in hun game ook die dungeon doen en achter de loot gaan. Er zijn hele spreadsheets online met glyphs en hun loot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Scrisissszzz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:32:
[...]

http://www.escapistmagazi...inal-Chalice-Dungeon-Boss

Hier de route die je moet volgen om uiteindelijk ook de laatste te overwinnen. Na de fixed dungeons kun je nog de root dungeons openen. Deze worden random gegenereerd en krijgen een unieke glyph. Als je er bv leuke loot vindt kun je die glyph delen met anderen. Zolang jij de dungeon open houdt kunnen anderen in hun game ook die dungeon doen en achter de loot gaan. Er zijn hele spreadsheets online met glyphs en hun loot :)
Ah ok thanks :).
Er is ineens wel lekker veel bijgekomen haha. Ik dacht bijna klaar te zijn. Nu DLC en dungeons wat te doen! Gelukkig geen haast ofzo met uitspelen :). Schalen die dungeons mee met NG+? Of ben je met NG+ je chalices weer kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chalices schalen niet mee met ng+ en de chalices behoudt je.
Lipst3r schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:26:
[...]
Zie mijn post ergens onderaan pagina 201 van dit topic, daar staat een uitleg vwb dungeons.
Besteed in ieder geval geen kostbare items aan het generaten van random (root)dungeons maar doe eerst alle 10 de preset dungeons op volgorde:
Pthumeru (depth 1)
Central Pthumeru (depth 2)
Hintertomb (depth 2)
Lower Pthumeru (depth 3)
Lower Hintertomb (depth 3)
Ailing Loran (depth 4)
Defiled (depth 4)
Great Isz (depth 5)
Lower Loran (depth 5)
Great Pthumeru Ihyll (depth 5)

Glyphs komt wel als je deze 10 allemaal hebt doorlopen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 08-02-2017 14:39 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 66 Laatste