"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
The Witcher is ook een totaal andere game dus waarom zou je ze gaan vergelijken?
*ik wacht eigenlijk op een post van Bram over hoe ondraaglijk de besturing van The Witcher is
Ik moet even door het stof voor jullie, heb namelijk even de dude opgezocht die ik bedoelde en jullie
hadden gelijk, het zijn wel +34% gems maar inderdaad, zoals Vox al aangaf, bij full hp.
Excuses.
Link naar zijn reddit post.
Het was behoorlijk ziek om die dude te volgen, maar het was een hele gezellige stream
[ Voor 48% gewijzigd door Superkiwi op 13-01-2017 13:28 ]
dvdkiwi schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:21:
*ik wacht eigenlijk op een post van Bram over hoe ondraaglijk de besturing van The Witcher is

Ik verwachtte natuurlijk niet de gameplay van Bloodborne, maar goed. Dan nog kwam ik er gewoon niet echt in. Ieder zijn ding
Tot begin maart ga ik wat PSN games afmaken die ik nog heb liggen, als Brothers: A Tale of Two Sons, Day of the Tentacle, Everybody's gone to the rapture. En moet nog The Following van Dying Light afmaken
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Kwam even een vriend langs om te kijken, die zei meteen je bent niet erg goed in dit spel of wel? Haha het niveau ging daar even 2/3 tandjes omhoog, benieuwd wat voor gekke enemies ik nog meer tegenkom.
Het moeilijkste aan dit spel vind ik wel het uitzoeken waar je heen moet, dat is soms echt puzzelen.
Vanavond even een weekendje naar mijn vriendin, dus ik kan pas maandag weer spelen
Ik speelde TW3 meteen na BB en ik heb het hele spel lang niet kunnen wennen aan de besturing, de combat en de geestdodend saaie boss fights.bram1984 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:34:
Zullen we dit topic niet vuil maken door het over dat erbarmelijk bestuurbare stuk software dat luistert naar de naam The Witcher 3, te hebben?
Duidelijk de verkeerde volgorde want zoveel mensen zijn er lyrisch over en TW2 vond ik erg leuk.
Mijn ideale game zou een Zelda zijn met de combat, exploration en moeilijkheid van BB/DS.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Dan kun je je lol op in de gebieden na RomAmbition88 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:02:
Ik heb gister eindelijk de spin gesloopt na 10 attempts, wat een leipe beesten gingen daar aan vooraf zeg jezus 1 of andere dude met arcane abilities die in mn hoofd drilde als een drilboor.
Kwam even een vriend langs om te kijken, die zei meteen je bent niet erg goed in dit spel of wel? Haha het niveau ging daar even 2/3 tandjes omhoog, benieuwd wat voor gekke enemies ik nog meer tegenkom.
Het moeilijkste aan dit spel vind ik wel het uitzoeken waar je heen moet, dat is soms echt puzzelen.
Vanavond even een weekendje naar mijn vriendin, dus ik kan pas maandag weer spelen
Hehehehehe, you've seen nothing. De DLC ga je ook leuk vinden, denk ik. Oh en je moet nog naar Mensis.Ambition88 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:02:
Ik heb gister eindelijk de spin gesloopt na 10 attempts, wat een leipe beesten gingen daar aan vooraf zeg jezus 1 of andere dude met arcane abilities die in mn hoofd drilde als een drilboor.

Goed om te horen trouwens
[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 14-01-2017 14:45 ]
Goed zoeken
Forbidden Woods is de betere optie voor nu, daar kun je ook flink wat echoes verdienen en zou je dus een stuk sterker uit moeten kunnen komen.
Na de Forbidden Woods kun je het altijd nog een keer proberen natuurlijk.Wat wel aan te raden is, zeker vóórdat je het gebied na de Forbidden Woods in gaat
Tuurlijk. Gewoon de cathedraal uitlopen en dan rechtsaf helemaal door lopen.maghribier schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:23:
Ik was na de old yarnham lamp aangevallen door een monster die mij heeft verslagen. Ik werd wakker in een celletje. Daarna werd het erg moeilijk om dat stuk voorbij te komen. Mijn health flesjes beginnen langzaam op te raken en kom maar niet verder. Is er ergens een lamp zodat ik terug kan om meer flesjes te farmen?
In het begin uiteraard nogal pittig, maar wel leuk om te merken dat je best snel progressie boekt. Kon na een tijdje wel de (brick) trolls aan, de Executioner gemold en zelfs Cleric Beast ging met wat random button mashing de eerste keer eraan. Zometeen maar Father Gascoigne proberen. Heb nu iets van 7 insight en al veel geexploreerd, incl de sewers.
Ik gebruik nu de Saw Cleaver en Blunderbuss. Heb de cleaver nu op level 2, is het zinvol om die te blijven levelen of is het beter om de blood shards te bewaren voor latere wapens? Of kan je die toch ad infinitum farmen later?
Het BB virus begint al wel in te werken merk ik, heb al vet veel zin om weer wat te gaan exploreren. Grafisch vind ik het wel zeer matig moet ik zeggen, maar sfeervol is het wel. En ik wist niet of ik er gevoelig voor zou zijn, maar ik merk die frame-pacing issues wel heel duidelijk, echt wel zo'n constante stotter, vooral bij de bonfire. Maar daar valt mee te leven
Bloodstone shards kun je farmen, behalve de bloodrock. Daar heb je er maar 2 van (maingame + dlc) en verder nog een paar in de dungeons.bassGunner schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:07:
Heb afgelopen weekend ook eindelijk mijn eerste stapjes in Yharnam gemaakt
In het begin uiteraard nogal pittig, maar wel leuk om te merken dat je best snel progressie boekt. Kon na een tijdje wel de (brick) trolls aan, de Executioner gemold en zelfs Cleric Beast ging met wat random button mashing de eerste keer eraan. Zometeen maar Father Gascoigne proberen. Heb nu iets van 7 insight en al veel geexploreerd, incl de sewers.
Ik gebruik nu de Saw Cleaver en Blunderbuss. Heb de cleaver nu op level 2, is het zinvol om die te blijven levelen of is het beter om de blood shards te bewaren voor latere wapens? Of kan je die toch ad infinitum farmen later?
Het BB virus begint al wel in te werken merk ik, heb al vet veel zin om weer wat te gaan exploreren. Grafisch vind ik het wel zeer matig moet ik zeggen, maar sfeervol is het wel. En ik wist niet of ik er gevoelig voor zou zijn, maar ik merk die frame-pacing issues wel heel duidelijk, echt wel zo'n constante stotter, vooral bij de bonfire. Maar daar valt mee te leven
Grafisch matig herken ik totaal niet. Geen Uncharted of The Order, maar verder bovengemiddeld mooi. Bijvoorbeeld als je Hemwick voor het eerst inloopt, levert dat een bijna een schilderachtig tafereel op.
Git gud.Ambition88 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:54:
Hm, i need help.
spoiler:Hoe the fuck deal je met die 3 hunters in the unseen village? bijt me echt al uren stuk, probeer ze te 1v1en maar eindig altijd in een 1v2 en dan ben ik zo dood, tips?
Toevallig een keer een filmpje van gemaakt. Je kan ze ook terug de chapel in lokken en met de Axe door de muur heen cheesen.
Haha ik geloof je. Deze char is redelijk geleveld met een +10 Rakuyo met 3x een 27% gem, dus dat hakt er wel lekker in.Ambition88 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:06:
lol zoveel dmg doe ik niet op hun hoor, ben lvl 72maar dan misschien maar cheesen.
Vet wapen, die wil ik later ookbram1984 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:08:
[...]
Haha ik geloof je. Deze char is redelijk geleveld met een +10 Rakuyo met 3x een 27% gem, dus dat hakt er wel lekker in.
Klopt. Het is een enorne bitch om die te bemachtigen.Ambition88 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 01:17:
[...]
Vet wapen, die wil ik later ookdie krijg je van de dlc of niet? heb maar ffe een break genomen en ben vanavond verder gegaan met een ander spel, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen
Haha, ja ik had ook niet verwacht dat dit een populaire mening zou zijn hierbram1984 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:25:
[...]
Grafisch matig herken ik totaal niet. Geen Uncharted of The Order, maar verder bovengemiddeld mooi. Bijvoorbeeld als je Hemwick voor het eerst inloopt, levert dat een bijna een schilderachtig tafereel op.
Ik heb nu ook alleen nog maar Yharnam gezien, dus ben benieuwd wat er nog gaat komen.
Maar het is ook een beetje tweeledig. De omgevingen zijn heel gedetailleerd gemaakt met veel frivole details overal, de armor en wapens zien er strak uit en de enemies zijn heel fraai gemodelleerd. Maar wat ik minder vond was bv je eigen karaktermodel (vooral in de char creation in het begin). Verder is er wel heel veel aliasing overal, er zijn ook zoveel scherpe randen op trappetjes, hekjes, stenen, daken, etc. En dat 'flikkert' allemaal wat een heel onrustig beeld oplevert. Een beetje anti-aliasing of liefst nog supersampling zou wonderen doen
Daarnaast zijn de meeste textures van vrij lage kwaliteit, en ook de gebouwen in de verte zien er een beetje uit alsof ze van karton gemaakt zijn.
Maar goed, FROM heeft natuurlijk nooit bekend gestaan om de technische aspecten van hun games, gelukkig zijn ze heel goed op andere gebieden.
Gister trouwens Father Gascoigne geprobeerd, dat viel gvd wel even tegen. Hij is zo snel en aggressief, meestal gaat het even goed totdat ik verzand in paniek en dan ook de control scheme vergeet... Moet nog wel erg wennen aan de besturing. Goed, ik blijf proberen, en wil het eerst vooral zelf even uitzoeken, wil deze eerste PT niet teveel opzoeken.
Ik heb eigenlijk niet echt last van shimmering gehad, niet dat ik me herinner althans. Bedenk je dat vrijwel de hele wereld zeg maar persistent is. Als jij in Central Yharnam een vijand doodmaakt en zonder naar de dream te gaan, 10 uur verder speelt en vervolgens dat hele stuk weer terugkeert, dan zal die vijand daar gewoon nog liggen. Alles wordt bewaard en opgeslagen. Dat kost best veel kracht en verklaart ook de laadtijden.bassGunner schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:27:
[...]
Haha, ja ik had ook niet verwacht dat dit een populaire mening zou zijn hier
Ik heb nu ook alleen nog maar Yharnam gezien, dus ben benieuwd wat er nog gaat komen.
Maar het is ook een beetje tweeledig. De omgevingen zijn heel gedetailleerd gemaakt met veel frivole details overal, de armor en wapens zien er strak uit en de enemies zijn heel fraai gemodelleerd. Maar wat ik minder vond was bv je eigen karaktermodel (vooral in de char creation in het begin). Verder is er wel heel veel aliasing overal, er zijn ook zoveel scherpe randen op trappetjes, hekjes, stenen, daken, etc. En dat 'flikkert' allemaal wat een heel onrustig beeld oplevert. Een beetje anti-aliasing of liefst nog supersampling zou wonderen doen
Daarnaast zijn de meeste textures van vrij lage kwaliteit, en ook de gebouwen in de verte zien er een beetje uit alsof ze van karton gemaakt zijn.
Maar goed, FROM heeft natuurlijk nooit bekend gestaan om de technische aspecten van hun games, gelukkig zijn ze heel goed op andere gebieden.
Gister trouwens Father Gascoigne geprobeerd, dat viel gvd wel even tegen. Hij is zo snel en aggressief, meestal gaat het even goed totdat ik verzand in paniek en dan ook de control scheme vergeet... Moet nog wel erg wennen aan de besturing. Goed, ik blijf proberen, en wil het eerst vooral zelf even uitzoeken, wil deze eerste PT niet teveel opzoeken.
Over Gascoigne:
Ik had ook veel moeite met Gascoigne in mijn eerste playthrough. Het is bizar om te zien hoeveel progressie je vervolgens maakt als je de game meerdere malen opnieuw speelt. Deze hieronder is op NG++++ (zonder het hierboven genoemde item) en ik heb er ook nog eentje op NG++ (met het hierboven genoemde item).
Edit: SKL is overigens een niet te onderschatten stat als je van plan bent veel parries en visceral attacks toe te passen. Je damage gaat daarmee echt drastisch omhoog, zoals je hieronder ziet. Ik heb wel eens filmpjes gezien waarbij gasten bijna de halve HP pool van baas met een visceral eraf slopen.
[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 17-01-2017 19:28 ]

PSN ID = LowmanTD
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
PSN ID = LowmanTD
Dat is wel cool ja. Overigens zijn de laadtijden nihiel tot nu toe, op de Pro. Echt een paar seconden. Zal wel wat erger gaan worden denk ikbram1984 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:25:
[...]
Ik heb eigenlijk niet echt last van shimmering gehad, niet dat ik me herinner althans. Bedenk je dat vrijwel de hele wereld zeg maar persistent is. Als jij in Central Yharnam een vijand doodmaakt en zonder naar de dream te gaan, 10 uur verder speelt en vervolgens dat hele stuk weer terugkeert, dan zal die vijand daar gewoon nog liggen. Alles wordt bewaard en opgeslagen. Dat kost best veel kracht en verklaart ook de laadtijden.
Heb de TMB nu wel, thanks. Had die quest nog even gemist. Nu wel echt alle hoeken en gaten van (Central) Yharnam gezien geloof ik. Nog wat gefarmed en geleveled, nu maar weer eens een poging bij Gascoigne wagen...Over Gascoigne:
spoiler:Heb je de Tiny Music Box al? Als je de parry en visceral attack al een beetje onder de knie hebt, kun je hem in zijn eerste 2 fases enorme schade toebrengen en na zijn transformatie kun je het karwei afmaken door de Music Box te gebruiken.
Heb inderdaad wel gemerkt dat visceral attacks veel damage kunnen doen, maar is voorlopig wel lastig om dat te timen, helemaal in de heat of the moment, zeg maar. Oefening, I guess...
Ga eerst even zelf wat uitvogelen voordat ik je filmpje ga bekijken
Zoveel interessant gebeurt er niet hoor. Hij ligt met een seconde of 50 dankzij enorme visceral damage. Ik had toen een tijdje alles in SKL gestopt. Kwam er pas laat achter dat dit je visceral damage gebruikt.bassGunner schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:19:
[...]
Dat is wel cool ja. Overigens zijn de laadtijden nihiel tot nu toe, op de Pro. Echt een paar seconden. Zal wel wat erger gaan worden denk ik
[...]
Heb de TMB nu wel, thanks. Had die quest nog even gemist. Nu wel echt alle hoeken en gaten van (Central) Yharnam gezien geloof ik. Nog wat gefarmed en geleveled, nu maar weer eens een poging bij Gascoigne wagen...
Heb inderdaad wel gemerkt dat visceral attacks veel damage kunnen doen, maar is voorlopig wel lastig om dat te timen, helemaal in de heat of the moment, zeg maar. Oefening, I guess...
Ga eerst even zelf wat uitvogelen voordat ik je filmpje ga bekijkenZal je tip m.b.t. SKL onthouden, hoewel ik voorlopig vooral VIT, END en STR heb geboost. Speel als Military War Veteran ofzo, trouwens.
Ik wil iedereen echt adviseren de parry onder de knie te krijgen. Het gaat je zoveel gemak opleveren bij sommige bazen, bij andere hunters, bij snatchers en ook die grote rode dudes met die grote kam/hark die best hard slaan. Verder is het gewoon kicken als het lukt.
Eigenlijk door dit topic toch constant weer getriggerd om weer verder te spelen (ik wil platinum
Cleric Beast en FG allebei met max. 3 keer proberen down, ik gooi de ene na de andere visceral eruit etc.
En het spel blijft gewoon tof, ik heb er al zoveel uur in zitten (voor mijn doen) en kan de gebieden dromen, maar toch blijft het vermakelijk.
Nu het gebied rondom de Cathedral Ward wat verkennen. Ben benieuwd. Net die ondergrondse crypte geopend (onder Alfred), maar ik durf nog niet echt naar binnen, haha (alleen even het eerste beest gezien daar). Morgen verder.
Ohja, ook de brooch gebruikt voor in mijn Cleaver. Die ribbons geloof ik wel.
Heeft het trouwens enig nut om je gun (de blunderbuss in mijn geval) te upgraden? Ik gebruik hem alleen om te parryen eigenlijk.
Op zich zou ik je gun voorlopig laten voor wat het is en alles in je trick weapons stoppen.bassGunner schreef op maandag 23 januari 2017 @ 00:39:
Nu na een paar pogingen wel relatief makkelijk Gascoigne kunnen killen. De TMB hielp best wel, kan je even op adem komen en/of een molotov gooien. Verder iets van 2x een visceral gedaan, dan gaat het wel hard. En tussendoor af en toe wegrennen en een blood vial gebruiken
Nu het gebied rondom de Cathedral Ward wat verkennen. Ben benieuwd. Net die ondergrondse crypte geopend (onder Alfred), maar ik durf nog niet echt naar binnen, haha (alleen even het eerste beest gezien daar). Morgen verder.
Ohja, ook de brooch gebruikt voor in mijn Cleaver. Die ribbons geloof ik wel.
Heeft het trouwens enig nut om je gun (de blunderbuss in mijn geval) te upgraden? Ik gebruik hem alleen om te parryen eigenlijk.
Als je een gun +1 maakt kun je er iig een gem in stoppen. Echt nut heeft het niet, zeker niet in het begin. Op een gegeven moment zou je er een gem in kunnen doen die je health langzaam restored. Maar ach, echt nut heeft ook dit niet. Aan de andere kant: wat zijn nou drie Bloodstone Shards?bassGunner schreef op maandag 23 januari 2017 @ 00:39:
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
De cleaver bevalt wel goed, en lees ook hier en daar dat het wel een goed beginners wapen is. Eigenlijk beter dan bv een Kirkhammer. Blunderbuss is ook wel ok, maar ga toch ook eens de/een pistol proberen, denk dat die extra snelheid me ook wel bevalt.
Verder net Old Yharnam begonnen te verkennen. Gaaf gebied zeg. Ziet er prachtig uit, mooie sfeer, creepy beasts.
Ook veel minder frame pacing problemen hier, of eigenlijk sowieso na central yharnam.
Weet nog niet helemaal wat ik van de online mode vind. De notes zijn wel grappig, maar al die rondrennende spectres vind ik vrij irritant, en ze hebben me nog niet echt geholpen maar laten me wel soms schrikken, hehe. Denk dat ik deze playthrough toch voornamelijk offline zal spelen.
@bram1984: nice filmpje
[ Voor 3% gewijzigd door bassGunner op 24-01-2017 00:33 ]
Je kan alleen wapens maxen met een Blood Rock en die kan je nu nog niet hebben. Max is +10.
[ Voor 13% gewijzigd door Rick-Jan op 24-01-2017 07:30 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Soms kun je een enemy staggeren door 'm veel te slaan (bij Ebrietas op haar hoofd bijvoorbeeld), gevolgd door een visceral attack.
Zodra je de "pling" hoort kun je een visceral doen.
Nouja, er is natuurlijk een reden dat je de Saw Cleaver als beginwapen kan kiezen. Stellen dat ie beter is dan een Kirkhammer gaat echter vrij ver.bassGunner schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:28:
De cleaver bevalt wel goed, en lees ook hier en daar dat het wel een goed beginners wapen is. Eigenlijk beter dan bv een Kirkhammer.
Nu is het aan de andere kant wel zo dat elk wapen in de game in principe goed genoeg is om het einde te halen.
Er is gelukkig niet zoiets in Bloodborne als een wapen moeten vervangen puur en alleen om stats, wat in andere RPGs nog weleens het geval is.
Ik heb het idee dat BSB niet echt gevoelig is voor molotov cocktails, beste is erop in hakken en dodgen, maar tegen het einde van het gevecht begint die poison dmg toch wel lastig te zijn... iemand tips? Juist defensief of vol erin en zsm killen?
Voor je eerste playthrough: leren hoe je zijn aanvallen consistent kan dodgen, antidote gebruiken in geval van poisonTarz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:06:
Gisteravond na lange tijd weer eens wat kunnen spelen. Ik heb de shortcut naar de BSB nu geopend en kan er met een minuutje of 2 zijn vanaf het begin van de map. Scheelt een hoop loop- en hakwerk
Ik heb het idee dat BSB niet echt gevoelig is voor molotov cocktails, beste is erop in hakken en dodgen, maar tegen het einde van het gevecht begint die poison dmg toch wel lastig te zijn... iemand tips? Juist defensief of vol erin en zsm killen?
Voor latere playthroughs:
Met mijn nieuwe arcane char merk ik wel dat het op NG een stuk moeilijker is dat NG+... Gewoon simpelweg omdat je zelf nog niet zo hard uitdeelt en ook nog niet veel kan hebben. Op NG+... hark ik een stuk rapper door de main game heen en kun je je soms lomp door een boosfight heen beuken. Ik vind het wel weer super leuk en een stuk spannender. Ik merk overigens wel dat ik de DLC area's een stuk minder leuk vind. Het hospital is cool maar bij de andere twee valt het me echt op dat het niveau van de omgevingen enzo echt een stuk minder is.
Vooral zijn moves leren en altijd naar links dodgen.Tarz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:06:
Gisteravond na lange tijd weer eens wat kunnen spelen. Ik heb de shortcut naar de BSB nu geopend en kan er met een minuutje of 2 zijn vanaf het begin van de map. Scheelt een hoop loop- en hakwerk
You make it look so easy hahabram1984 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:13:
[...]
Vooral zijn moves leren en altijd naar links dodgen.
[video]
Vol erin gaan. Niet afwachtend spelen. Nooit afstand nemen en altijd naar hem toe dodgen en proberen bij zijn zijkant uit te komen, welke zijkant maakt niet echt uit. Niet recht voor hem uitkomen iig.Tarz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:06:
iemand tips? Juist defensief of vol erin en zsm killen?
Korte snelle meppen geven (R1 spam), liefst met Fire Paper, tot hij weer wegspringt. Dan even je stamina vol laten lopen terwijl je achter hem aanloopt. Dan weer dodgen naar zijn zijkant. Rinse, repeat.
Laat je ook niet bang maken door die laatste poison fase. Gewoon op dezelfde voet door blijven gaan.
Eén van de makkelijkste bosses in de game imo.
Vooral balen dat het iedere keer best een eind lopen is naar die toren, elke keer mezelf helemaal teruggevochten en elke keer m'n Echoes kunnen retrieven tot ik uiteindelijk op een dakrand viel en er niet meer bij kon. Was ondertussen toch opgelopen tot zo'n 30000 dus die doet wel zeer, zeker omdat ik slechts 5500 nodig heb voor een level....
Ik ga maar eens een andere kant uit en probeer het later nog eens
Je hoeft echter niet het hele stuk door het level naar die toren te lopen. Op een gegeven moment neem je de trap naar beneden die rond dat gebouw loopt waar je voor het eerst door de machinegun guy beschoten wordt. Je kan daar gewoon naar beneden springen (er zit bovendien een ladder, maar dat is af te raden omdat je dan sneller geraakt wordt door die machinegun), richting dat plein waar die 2e hunter loopt. Daar dan voorbij sprinten en je bent alweer bij de ladder richting machinegun guy. Kost hooguit 20 seconden. Die 2e hunter kun je beter doen als je de machinegun hunter hebt verslagen.Notlupus schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:22:
Vooral balen dat het iedere keer best een eind lopen is naar die toren, elke keer mezelf helemaal teruggevochten en elke keer m'n Echoes kunnen retrieven tot ik uiteindelijk op een dakrand viel en er niet meer bij kon. Was ondertussen toch opgelopen tot zo'n 30000 dus die doet wel zeer, zeker omdat ik slechts 5500 nodig heb voor een level....
[ Voor 8% gewijzigd door Voxalizer op 24-01-2017 15:35 ]
Of je laat Djura gewoon met rust en ontloopt zijn machine gun vuur. Ik heb de 2e hunter al wel gedood, die kun je cheesen als je wilVoxalizer schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:32:
[...]
Je hoeft echter niet het hele stuk door het level naar die toren te lopen. Op een gegeven moment neem je de trap naar beneden die rond dat gebouw loopt waar je voor het eerst door de machinegun guy beschoten wordt. Je kan daar gewoon naar beneden springen, richting dat plein waar die 2e hunter loopt. Daar dan voorbij sprinten en je bent alweer bij de ladder. Die 2e hunter kun je beter doen als je de machinegun hunter hebt verslagen.
Daar ben ik nu mee bezig maar eerst onze grote elektrische hondenvriend verslaan.Voxalizer schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:36:
Je kunt ook vrienden worden met Djura. Maar goed, dat is weer een ander verhaal.
Ach, NG++++ met een +10 Rakuyo met 27% gems. Dan wordt het een stuk makkelijker hoor.
In mijn eerste playthrough heb ik bij BSB op een gegeven moment ook met het handen in het haar gezeten hoor, net als veel mensen.
Tip:Notlupus schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:22:
Gisteren flink op m'n kloten gekregen van één of andere hunter op een toren met een machinegeweer. Keer of 10 doodgegaan daar, beste attempt hem op zo'n 10% HP gezet, maar hij healde vrolijk alles terug en trapte me van de toren af
Ik ga maar eens een andere kant uit en probeer het later nog eens
Leuke uitbreiding, maar wel erg makkelijk. Tot Maria... die baas is echt lastig zeg.
Hm, nog even wat over gelezen, maar ik vindt de rewards wel erg mager van deze methode. Ook omdat hij zo weer hostile wordt als je een van de lelijkerds beneden afslacht. Daarnaast is ie gewoon irritant, dus moet ie dood. Maar dat lukt mij ook niet echt voorlopig...bram1984 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:13:
[...]
Tip:
spoiler:Zodra je toegang hebt tot Yahar'Gul (ontvoerd worden door een Snatcher of Rom verslaan in Byrgenwerth) kun je Darkbeast Paarl verslaan. Vervolgens kun je vanuit Yahar'Gul een poort naar Old Yharnam openen en Djura "achterom" bezoeken. Hij is dan friendly.

Wel net BSB gekilled in de eerste poging. Had Alfred bij me, en de Beast was alleen maar op hem gericht zodat ik gewoon een beetje op hem in kon blijven hakken. Voelde bijna als valsspelen zo...
Daarna werd ik dus ook ontvoerd door zo'n Snatcher, hehe... de volgende keer maar even die creepy Hypogean Gaol/Yahar'Gul verder verkennen. En Paarl even opzoeken.
Spoilert!
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Houd er rekenning mee dat Yahar'Gul na de "kidnap" normaal gesproken aanvoelt alsof je 100 levels te laag bent. In principe zou je daar pas na Rom aan moeten komen.bassGunner schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 00:45:
[...]
Hm, nog even wat over gelezen, maar ik vindt de rewards wel erg mager van deze methode. Ook omdat hij zo weer hostile wordt als je een van de lelijkerds beneden afslacht. Daarnaast is ie gewoon irritant, dus moet ie dood. Maar dat lukt mij ook niet echt voorlopig...
Wel net BSB gekilled in de eerste poging. Had Alfred bij me, en de Beast was alleen maar op hem gericht zodat ik gewoon een beetje op hem in kon blijven hakken. Voelde bijna als valsspelen zo...
Daarna werd ik dus ook ontvoerd door zo'n Snatcher, hehe... de volgende keer maar even die creepy Hypogean Gaol/Yahar'Gul verder verkennen. En Paarl even opzoeken.
Qua level bedoel ik, maar dat staat er in principe ook.dvdkiwi schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:50:
Ja en nee. Na Rom zijn enkele van de rewards verdwenen die je wél kunt pakken als je er daarvoor al komt.
2 keer slaan en ik lig op de grond
Ik kan ook niet vinden hoe dat beest heet, maar ik ben geen fan.
Volgens mij moet ik gewoon even gaan farmen want ik merk dat ik in de story mode zelf ook best veel moeite heb met mijn Holy Sword en Tronitrus op +10 om goede schade te doen bij bepaalde beesten.
Makkelijk was het inderdaad niet daar, maar ik heb het gevoel dat als ik de enemies een voor een te lijf kan gaan, het wel lukt. Nu level 33 trouwens. Eerst maar wel even de lantern aanzetten.bram1984 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:49:
[...]
Houd er rekenning mee dat Yahar'Gul na de "kidnap" normaal gesproken aanvoelt alsof je 100 levels te laag bent. In principe zou je daar pas na Rom aan moeten komen.
Trouwens een wellicht domme vraag... hoe kan je je items (zoals molotovs) uit je voorraad weer in je inventory krijgen? Blood vials en bullets vullen vanzelf aan, maar de rest niet...
En is het zinvol om overtollige blood shards, gems etc te verkopen bij de Messengers? Of heeft het nog enig nut om ze op te sparen?
Blood Stone Shard zou ik nooit verkopen, heb je geen last van en kan je altijd nog gebruiken. Ga dan even een half uurtje farmen en dan heb je meer
Slechte gems kan je uiteraard wel verkopen, maar of het de moeite waard is.
[ Voor 5% gewijzigd door Afvalzak op 27-01-2017 16:20 ]
Alles behalve vials en bullets moet je handmatig aanvullen in de Hunters Dream. Ga naar binnen in het huisje en rechts van de ingang zit je "Stash". Daar kun je via L2 en R2 je voorraad overhevelen.bassGunner schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:09:
[...]
Makkelijk was het inderdaad niet daar, maar ik heb het gevoel dat als ik de enemies een voor een te lijf kan gaan, het wel lukt. Nu level 33 trouwens. Eerst maar wel even de lantern aanzetten.
Trouwens een wellicht domme vraag... hoe kan je je items (zoals molotovs) uit je voorraad weer in je inventory krijgen? Blood vials en bullets vullen vanzelf aan, maar de rest niet...
En is het zinvol om overtollige blood shards, gems etc te verkopen bij de Messengers? Of heeft het nog enig nut om ze op te sparen?
Ah, oeps, die had ik nog niet gevonden...Tarz schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:23:
[...]
Alles behalve vials en bullets moet je handmatig aanvullen in de Hunters Dream. Ga naar binnen in het huisje en rechts van de ingang zit je "Stash". Daar kun je via L2 en R2 je voorraad overhevelen.

thanks!
Dus feeling Lucky, ik denk ik doe een poging op Vicar Amelia. Wat denk je, ook 1 shot haha

Dus toen nog maar even het bos in gedoken om daar souls te verzamelen en camp fire te halen, en via geluk en een tip de weg terug kunnen vinden naar Iosefka's clinic via de shortcut. Dus flink wat levels, een paar upgrades en een avond speelplezier rijker!
Vanavond maar de Woods verder uitkammen
Nice!
[ Voor 67% gewijzigd door Afvalzak op 30-01-2017 10:11 ]
Het is de eerste baas in Bloodborne die ook 2 significante fases heeft. Dat maakt het wat onverwachter en je moet dus op de helft schakelen met je dodges. Maar het is wel een erg toffe baasAmbition88 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:30:
ik ben inmiddels met de DLC bezig, net bij de eerste boss beland, wel pittig gevecht zeg, moeilijkste baas tot nu toe
Lidwigs 2e fase vind ik een stuk simpeler dan de eerste.
Ja zeker een erg toffe baas, maar merk wel dat de moeilijkheidsgraad een stuk omhoog wordt geschroefd ten opzichte van de main game, of het heeft te maken met mn hoge insight 98 (?) Ga vanavond wel weer even flink mn best doen.Scrisissszzz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:53:
[...]
Het is de eerste baas in Bloodborne die ook 2 significante fases heeft. Dat maakt het wat onverwachter en je moet dus op de helft schakelen met je dodges. Maar het is wel een erg toffe baasMaak je niet druk want je wilt niet weten hoeveel tijd ik al in de dlc bazen heb zitten. 2 van de 5 bazen lukken me vrijwel altijd de eerste keer, de andere 3 zijn real bitches
Lidwigs 2e fase vind ik een stuk simpeler dan de eerste.
Voor zover ik weet maakt insight bij hem niet zoveel uit. Anders koop je wat fire en bolt paper ofzo, altijd handigAmbition88 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:57:
[...]
Ja zeker een erg toffe baas, maar merk wel dat de moeilijkheidsgraad een stuk omhoog wordt geschroefd ten opzichte van de main game, of het heeft te maken met mn hoge insight 98 (?) Ga vanavond wel weer even flink mn best doen.
Het zou aan je level kunnen liggen. Voor NG wordt aanbevolen pas laat de dlc in te gaan? Na Micolash. Dan zou je rond level 80-90 zijn.
Maar ondanks dat is de dlc wel pittiger idd. Merk je al aan de Old Hunters die als mob rondlopen.
Ja zekers, ik ben inprincipe klaar met de main game, moet alleen de end boss nog, maar ben op advies van mede tweakers eerst de DLC ingedoken ben momenteel lvl 101 en ja ik doelde ook meer op de mobs die in de areas rondlopen dan de boss zelf. die ''nieuwe'' Executors zijn ook taai als een malle.Scrisissszzz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:28:
[...]
Voor zover ik weet maakt insight bij hem niet zoveel uit. Anders koop je wat fire en bolt paper ofzo, altijd handig
Het zou aan je level kunnen liggen. Voor NG wordt aanbevolen pas laat de dlc in te gaan? Na Micolash. Dan zou je rond level 80-90 zijn.
Maar ondanks dat is de dlc wel pittiger idd. Merk je al aan de Old Hunters die als mob rondlopen.
Dan gewoon een gevalletje git gudAmbition88 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:31:
[...]
Ja zekers, ik ben inprincipe klaar met de main game, moet alleen de end boss nog, maar ben op advies van mede tweakers eerst de DLC ingedoken ben momenteel lvl 101 en ja ik doelde ook meer op de mobs die in de areas rondlopen dan de boss zelf. die ''nieuwe'' Executors zijn ook taai als een malle.
Er staan je nog wat leuke mobs te wachten
Die Nightmare Executioners vind ik misschien wel de tofst uitziende vijanden uit het spel
Al doende leert men. Wel het hele gebied uitgekamd en daarvoor nog Iosefka's clinic de 2e verdieping unlocked en de Healing Church workshop (Abandoned workshop area).
Was een welkome opsteker want verder vooral aan het falen de laatste dagen. Yahar'Gul ging inderdaad toch niet zo soepel, en in de Pthumeru chalice kwam ik ook steeds niet verder bij de
Heb verder eigenlijk geen idee waar ik heen moet in de main quest, hehe. Maar dat komt wel goed.
Als je eenmaal een bepaalde dungeon hebt gemaakt kun je zonder kosten precies dezelfde opnieuw maken. Maar eigenlijk is dat pas interessant als je de Depth 5 Root chalices hebt.Tarz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:56:
Even een vraag aan de seasoned hunters... als je de Pthumeru Chalice hebt kun je dan eindeloos dungeons aanmaken of kost dit materials/souls ofzo? En wordt je hier veel sterker van/krijg je veel meer souls/ loont het überhaupt de moeite om dit te doen op lvl 30? (wat ik nu ben)
Voor de eerste chalice dungeon heb je de materials waarschijnlijk al. Als je die dan doet en haalt krijg je van de laatste boss de chalice voor de volgende dungeon, daarna weer de volgende, etc. Als je goed explored in de dungeons zul je waarschijnlijk geen materialen tekort komen, als je ze rushed wel.
Of het op level 30 al nut heeft? Mwah. Zou het in een eerste playthrough niet aanraden. Je krijgt erg weinig blood echoes iig.
Maak je borst maar nat. Er komen nog hunters aan die Djura op een zachte kitten laten lijken.bassGunner schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:48:
Heb gister eindelijk Djura te pakken gekregen... Probeerde hem steeds met de pistol van de toren te schieten, maar na 2 hits stapte hij altijd naar voren. En in hand-to-hand combat is hij veel te sterk, kom hooguit tot halverwege zijn HP. Maar ik kon hem op een gegeven moment gelukkig toch met wat fast attacks over het randje duwen. Daarna me even uitgeleefd en heel Old Yharnam eindelijk eens kunnen clearen.. zalig.. Ook de riflespear en Charred Hunter set opgepikt.
Was een welkome opsteker want verder vooral aan het falen de laatste dagen. Yahar'Gul ging inderdaad toch niet zo soepel, en in de Pthumeru chalice kwam ik ook steeds niet verder bij despoiler:Heb nu een Cursed Fire gem, ga hem daar nog eens mee te lijf. Eerste testsessie daarmee in Old Yharnam beviel goed!Undead Giant.
Heb verder eigenlijk geen idee waar ik heen moet in de main quest, hehe. Maar dat komt wel goed.
Nightmare Executioners zijn erg lastig 1 op 1. Je kunt het beste weg rennen zodat ze weer terug in positie komen en ze dan van achteren pakken met een visceral. Maar ook die lijken op zachte kittens vergeleken met een bepaalde vijand later in de DLC.Ambition88 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:31:
[...]
Ja zekers, ik ben inprincipe klaar met de main game, moet alleen de end boss nog, maar ben op advies van mede tweakers eerst de DLC ingedoken ben momenteel lvl 101 en ja ik doelde ook meer op de mobs die in de areas rondlopen dan de boss zelf. die ''nieuwe'' Executors zijn ook taai als een malle.
Damn. Ik merk dat ik hunters misschien wel de lastigste enemies vind. Niet veel hp, maar wel enorm snel en wellicht ook irritant dat ze je eigen moves en tactieken gebruiken, ik werd zelfs gevisceraldbram1984 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:19:
[...]
Maak je borst maar nat. Er komen nog hunters aan die Djura op een zachte kitten laten lijken
[...]

Ik vind het altijd fijn om te doen als ik vastzit in de main story mode, dan kan ik even mijn gedachten daar vanaf halen.Tarz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:56:
Even een vraag aan de seasoned hunters... als je de Pthumeru Chalice hebt kun je dan eindeloos dungeons aanmaken of kost dit materials/souls ofzo? En wordt je hier veel sterker van/krijg je veel meer souls/ loont het überhaupt de moeite om dit te doen op lvl 30? (wat ik nu ben)
Wat zijn nu de betere wapens om te kopen/vinden in het spel. Ik gebruik nu dus een strength build met een zwaar long reach wapen. Heeft het zin om de Kirkhammer of Ludwigs Holy blade te kopen om hiermee meer damage te kunnen doen, of hangt dat meer van de build dan van het wapen af?
Speel hetzelfde. Heb gisteren witches neergehaald en stukje forbidden woods gedaan. Heb zowel ludwigs als kirkhammer ook maar blijf de Axe toch echt een fijne moveset hebben. Zeker de charged R2Tarz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:52:
Vanavond maar weer eens een uurtje of 2 spelen, kijken of de witch makkelijk down gaat. Zou niet te moeilijk moeten zijn. Ik heb mijn build nu vol op stamina, vitality en strength gegooid en loop met de Hunter Axe+5 rond, en een pistol+3 (geloof ik).
Wat zijn nu de betere wapens om te kopen/vinden in het spel. Ik gebruik nu dus een strength build met een zwaar long reach wapen. Heeft het zin om de Kirkhammer of Ludwigs Holy blade te kopen om hiermee meer damage te kunnen doen, of hangt dat meer van de build dan van het wapen af?
Kirkhammer scaled wel lekker met strength. B dacht ik. Maar vind het wapen 2h echt te lomp. Het zwaardje speelt wel erg fijn daarintegen. Mooie hack and slash.
Maar Axe blijft toch so far mijn favoriet
[ Voor 11% gewijzigd door FlyLight3r op 01-02-2017 12:13 ]
Zit een beetje op hetzelfde punt als jij. Gister ook de Witches voor het eerst tegengekomen. Viel me mee, had ze bijna neer de eerste keer, met de Saw Cleaver +5. Heb nu ook de Ludwig +5, daar maar eens wat mee oefenen. Jammer dat de schede/greatsword op je rug door bijna alle armors cliptTarz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:52:
Vanavond maar weer eens een uurtje of 2 spelen, kijken of de witch makkelijk down gaat. Zou niet te moeilijk moeten zijn. Ik heb mijn build nu vol op stamina, vitality en strength gegooid en loop met de Hunter Axe+5 rond, en een pistol+3 (geloof ik).

Wel ontzettend gaaf om opeens verder rondom de Cathedral Ward de boel te verkennen, om uiteindelijk in Hemwich Charnel Lane uit te komen. Gaaf om steeds allerlei shortcuts te ontdekken waardoor je langzaam begrijpt hoe alle maps met elkaar verbonden zijn. Dit is precies een van die features wat me naar BB trok
Dit + de setting van de wereld en het holy crap effect om onverwachte hoekjesbassGunner schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:25:
[...]
Wel ontzettend gaaf om opeens verder rondom de Cathedral Ward de boel te verkennen, om uiteindelijk in Hemwich Charnel Lane uit te komen. Gaaf om steeds allerlei shortcuts te ontdekken waardoor je langzaam begrijpt hoe alle maps met elkaar verbonden zijn. Dit is precies een van die features wat me naar BB trok

impressie van mijn tv meubel als het zo door gaat
Ik ben nu met op NG+ Shadow of Yarnham bezig. Die heb ik vorige keer dus met hulp gedaan, maar ik wil hem zelf doen, en ik ben telkens zo close, maar dan komen die slangen erbij.
[ Voor 11% gewijzigd door Afvalzak op 01-02-2017 13:44 ]
Ze zouden zon touwtje moeten meeleveren (zoals bij de wii) voor aan je controller bij SoulsBorne gamesAfvalzak schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:43:
[afbeelding]
impressie van mijn tv meubel als het zo door gaat![]()
Maar bloodborne is zonder twijfel mijn favoriete spel van de PS4 generatie. Wat een sfeer en ik vind het echt knap hoe gameplay gewoon goed werkt binnen het hele design. Nergens is het ondergeschoven geraakt en toch is het design ook gewoon van heel hoog niveau.
Vanavond de confrontatie aan met de twee priesters die de doorgang naar de research facility blokken.
Dus het voelt wel altijd eerlijk, maar het kan soms heel frustrerend zijn als je niet weet wát je precies fout doet, waarom rent Henk op Youtube zo voorbij een boss en ben ik er 1 week mee bezig.
Na dark souls 3 te hebben uitgespeeld maar eens nieuwe char gemaakt en vind het toch echt wel super mooie game inderdaad. De snelheid ligt wat hoger dan bij Souls games. Ben wel blij dat ik heb opgepakt en zit zon gave sfeer in de game en man wat zit ik soms te spannen in gebieden op zoek naar een shortcut of een lamppost. Zeker als je kijkt naar forbidden woods waar ik nu zit. Loop je met 50000 echoes rond en bij elk stuk waar geen lamp zit weer meer op het puntje van je stoel gaan zitten want Ow als ik nu toch dood ga!
Vanavond weer forbidden woods in of mss dat ik toch eerst nog probeer in die kerkers ga rondneuzen. Schijnt ook nog wel toffe baas te zitten.
Henk speelt valsAfvalzak schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:56:
Het voordeel van Bloodborne is dat het eigenlijk in 99% van de gevallen aan jezelf ligt en niet aan de gameplay of een of andere fout in het spel.
Dus het voelt wel altijd eerlijk, maar het kan soms heel frustrerend zijn als je niet weet wát je precies fout doet, waarom rent Henk op Youtube zo voorbij een boss en ben ik er 1 week mee bezig.
Zelfs die 3 hunters in Yahar'Gul in 1 keer weten te verslaan zonder te cheesen.
Nice! Die 3 hunters heb ik echt wel een tijdje mee zitten te kloten. Uiteindelijk maar 1 voor 1 gedaan, backstab en wegrennen (richting de (dode) lamp en dan rechts de kerk uit), daar volgen ze je niet. Goed bezig!Afvalzak schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:35:
Jeeeeeh, eindelijk the Shadows down, en Rom ook op dezelfde avond maar die had ik ook in de Dungeons al een extra keer verslagen, dus die was ik inmiddels wel gewend![]()
Stuk daarna ook al gespeeld? Een zekere vijand in een .. ehh.. bootje? kistje? is best irritant.
Nice, dat is ook lekkere vooruitgang! Ik heb zelf niet kunnen spelen, dus zit nog steeds met de heks... Hopelijk vanavond wel speeltijdAfvalzak schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:35:
Jeeeeeh, eindelijk the Shadows down, en Rom ook op dezelfde avond maar die had ik ook in de Dungeons al een extra keer verslagen, dus die was ik inmiddels wel gewend![]()
Pff, vorige keer ben ik daar bij die 3 hunters vaker doodgegaan dan bij een gemiddelde boss fight.Agshlee schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:43:
[...]
Nice! Die 3 hunters heb ik echt wel een tijdje mee zitten te kloten. Uiteindelijk maar 1 voor 1 gedaan, backstab en wegrennen (richting de (dode) lamp en dan rechts de kerk uit), daar volgen ze je niet. Goed bezig!
Stuk daarna ook al gespeeld? Een zekere vijand in een .. ehh.. bootje? kistje? is best irritant.
Ik zit op NG+ dus in principe heb ik ze allemaal al gehad. Maar daarna was het tijd om te slapen, vanavond weer verder.
The One Reborn vond ik vorige keer enigszins goed te doen, dus ik hoop dat dat nog steeds zo is.
[ Voor 15% gewijzigd door Afvalzak op 02-02-2017 09:25 ]