Ambition88 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:37:
[...]

Aha, dat is inderdaad wel zo. Ik heb de GOTY edition besteld, dus wil wel die DLC doen, hoe heet de eindboss? dan hou ik er rekening mee, ik ben ook wel zo een pannekoek die de dlc wilt doen en dan gewoon de laatste boss perongeluk molt |:(
Dat zeggen we natuurlijk niet. Je krijgt wel een hint: het is een Duitser. :P

Overigens ga je die niet per ongeluk mollen hoor, de eerste keer. De eerste keer sloopt hij je waarschijnlijk binnen een minuut waarbij je zo een beetje al je blood vials gebruikt en je jezelf daarna voor de zoveelste keer afvraagt hoe je dit klusje in godsnaam moet gaan klaren (dat had ik althans). Dus als het eenmaal zover is ga je waarschijnlijk dood, of je gebruikt een bold hunters mark om jezelf naar de laatst gebruikte lamp te teleporten (als je je Echoes wilt behouden). ;)

Daarna is er nog een optionele baas die je zelf moet triggeren door 3 items te vinden en deze voortijdig te consumeren. Vrijwel iedereen die de game blind speelt, mist deze. Dus bepaal voor jezelf maar of je deze info opzoekt of je laat verrassen. ;)

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:31
Alles wat hier op de laatste pagina's staat had je eigenlijk zelf voor het eerst moeten beleven. Zo ben ik tenminste gehecht geraakt aan Bloodborne, het zelf dingen uitvogelen en juist toepassen geeft voldoening.

Naar mate je verder in het spel bent lijkt het me verstandiger om dan eens wat informatie op te zoeken over de locatie van (optionele) bazen. Het enige wat misschien van belangkan zijn om te weten is dat Bloodborne 10x leuker is om te spelen dan de Souls-games, dus als je vrees gericht is op de Souls-verhalen dan is die vrees ongegrond.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:04
bram1984 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:58:
[...]
Overigens ga je die niet per ongeluk mollen hoor, de eerste keer. De eerste keer sloopt hij je waarschijnlijk binnen een minuut waarbij je zo een beetje al je blood vials gebruikt en je jezelf daarna voor de zoveelste keer afvraagt hoe je dit klusje in godsnaam moet gaan klaren (dat had ik althans).
Ik heb gisteren ook "de Duitser" :P verslagen. Ik had hem in de eerste poging neer zonder dat het me veel moeite koste.... Ik had echt zoiets van is dit nu de eindbaas? Ik ging het gevecht in met het idee van die sloopt me toch binnen enkele seconden.
Voor een eindbaas vond ik hem erg tegenvallen, een eindbaas hoort alle andere bazen in het niet te doen vallen. (ja ik weet dat er nog een andere optionele eindbaas is, maar ik had maar 2 van de 3 benodigde items, de vondst van die andere heb ik verkloot door vroegtijdig 2 NPC's te slopen).
Dus ja kijk toch maar uit dat je deze niet per ongeluk sloopt ;)

Klein stukje in NG+ begonnen en binnen 10 minuten had ik de eerste baas alweer ge-oneshot. Ik weet nog goed hoe lang ik hier de allereerste keer over gedaan heb pfff. Ik weet niet of NG+ wat voor mij is. Het leuke aan dit soort games vind ik voor een groot gedeelte ook het exploren, alle hoekjes en gaatjes van de map ontdekken om net dat ene special item of shortcut te vinden. En ook de voldoening van het eindelijk verslaan van die ene baas. Bij NG+ ga ik echt niet meer elke uithoek van de map in, aangezien ik al die items toch al op mijn eerste playthrough gevonden heb. Dus waar het voor mijn gevoel nu op neer komt is gewoon zo snel mogelijk van de ene boss naar de andere boss gaan aangezien je toch al alle shortcuts kent.

Hoe ervaren jullie dat? Gaan jullie wel weer elke uithoek van de map bezoeken of rushen jullie ook van boss naar boss? Het is voor mij een herhaling van bekende gebieden, het leuke en nieuwe is er voor mij dan grotendeels af.

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 18:35
Ik ben een tijd geleden met een character tot NG+7 gegaan, gewoon om te kijken hoe dat is. Maar dat is meer speedrunnen dan iets anders eigenlijk. Op zich vind ik de NG+ cycles niet zo boeiend. Ik doe ze iig altijd in zeer hoog tempo en ren vooral van boss naar boss zonder te looten.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

NG00 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:01:
[...]

Ik heb gisteren ook "de Duitser" :P verslagen. Ik had hem in de eerste poging neer zonder dat het me veel moeite koste.... Ik had echt zoiets van is dit nu de eindbaas? Ik ging het gevecht in met het idee van die sloopt me toch binnen enkele seconden.
Voor een eindbaas vond ik hem erg tegenvallen, een eindbaas hoort alle andere bazen in het niet te doen vallen. (ja ik weet dat er nog een andere optionele eindbaas is, maar ik had maar 2 van de 3 benodigde items, de vondst van die andere heb ik verkloot door vroegtijdig 2 NPC's te slopen).
Dus ja kijk toch maar uit dat je deze niet per ongeluk sloopt ;)

Klein stukje in NG+ begonnen en binnen 10 minuten had ik de eerste baas alweer ge-oneshot. Ik weet nog goed hoe lang ik hier de allereerste keer over gedaan heb pfff. Ik weet niet of NG+ wat voor mij is. Het leuke aan dit soort games vind ik voor een groot gedeelte ook het exploren, alle hoekjes en gaatjes van de map ontdekken om net dat ene special item of shortcut te vinden. En ook de voldoening van het eindelijk verslaan van die ene baas. Bij NG+ ga ik echt niet meer elke uithoek van de map in, aangezien ik al die items toch al op mijn eerste playthrough gevonden heb. Dus waar het voor mijn gevoel nu op neer komt is gewoon zo snel mogelijk van de ene boss naar de andere boss gaan aangezien je toch al alle shortcuts kent.

Hoe ervaren jullie dat? Gaan jullie wel weer elke uithoek van de map bezoeken of rushen jullie ook van boss naar boss? Het is voor mij een herhaling van bekende gebieden, het leuke en nieuwe is er voor mij dan grotendeels af.
Er zijn uitzonderingen natuurlijk. ;)

En het lijkt me sterk dat je een baas met 1 klap meer hebt gehaald, want dat is one-shotten. :)

Ik heb in mijn eerste playthrough genoeg dingen gemist omdat ik niet zo in de wiki's zat meteen. Kan me ook niet voorstellen dat je alle geheime paden, items en quests in je eerste playthrough haalt zonder er al vanaf te weten.

• Xyanta
Je hebt gelijk, ik bedoel uiteraard met oneshotten dat ik hem in de eerste poging neer had ;)

Grootste gedeelte heb ik gedaan zonder guides, maar af en toe heb ik er wel een guide bij gepakt. Bijvoorbeeld om te kijken hoe ik de dlc in kwam of een van de optionele area's zoals cainhurst.
Ik explore een map iig altijd grondig dat is een beetje een tick van me. Elk hoekje wordt nagelopen, bang dat ik iets mis :p

Maar klopt zelfs dan zie je nog dingen over het hoofd en ik zal ook vast niet alles gezien/gedaan hebben.

Ik vraag me dan alsnog af of ik net zoveel voldoening haal uit een tweede playthrough wetende dat waarschijnlijk 95% herhaling is en die overige 5% misschien wel of niet ontdekt worden.
Het probleem is dat ik niet uren per week tijd heb om te gamen en er nog een stapel andere games op me liggen te wachten :)

Maar ik begrijp goed de redenering om een NG+ te starten voor sommige.
Bloodborne is iig een geweldige game en echt een aanrader voor iedereen! Niet twijfelen gewoon doen! Je hoeft echt geen die hard gamer te zijn, het spel is gewoon fair in zijn moeilijkheid en daagt je uit om door te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NG00 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:55:
Je hebt gelijk, ik bedoel uiteraard met oneshotten dat ik hem in de eerste poging neer had ;)

Grootste gedeelte heb ik gedaan zonder guides, maar af en toe heb ik er wel een guide bij gepakt. Bijvoorbeeld om te kijken hoe ik de dlc in kwam of een van de optionele area's zoals cainhurst.
Ik explore een map iig altijd grondig dat is een beetje een tick van me. Elk hoekje wordt nagelopen, bang dat ik iets mis :p

Maar klopt zelfs dan zie je nog dingen over het hoofd en ik zal ook vast niet alles gezien/gedaan hebben.

Ik vraag me dan alsnog af of ik net zoveel voldoening haal uit een tweede playthrough wetende dat waarschijnlijk 95% herhaling is en die overige 5% misschien wel of niet ontdekt worden.
Het probleem is dat ik niet uren per week tijd heb om te gamen en er nog een stapel andere games op me liggen te wachten :)

Maar ik begrijp goed de redenering om een NG+ te starten voor sommige.
Bloodborne is iig een geweldige game en echt een aanrader voor iedereen! Niet twijfelen gewoon doen! Je hoeft echt geen die hard gamer te zijn, het spel is gewoon fair in zijn moeilijkheid en daagt je uit om door te zetten.
Heb je al Chalice Dungeons gedaan? Die moet je sowieso doen wil je alle trophies halen.

Ik heb enorm veel lol beleefd aan de dungeons, nog steeds trouwens. Tip: speel ze coop. Gewoon je Beckoning Bell rinkelen. Je hebt best vaak meteen mensen die komen helpen. Dat maakt de dungeons echt supertof om te doen. Je ziet dan hoe goed en meewerkend de Bloodborne community is.

In december zelf ook weer met een character de dungeons gespeeld, vooral coop. Fantastisch, erg komisch wat voor capriolen mensen soms uithalen. Door de sales zijn er ook weer meer mensen online bezig.

Al moet ik zeggen dat de eerste keer dungeons ik alles solo heb gedaan. Ik had mezelf verplicht eerst ALLES solo te doen voordat ik mensen ging helpen of zelf om hulp ging vragen. Dat maakte de dungeons soms wat saai, maar nog steeds erg aan te raden :)

Goed om te zien dat tweakers wat nieuwe hunters erbij heeft ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Scrisissszzz op 02-01-2017 08:34 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:34

JSchut

.....

Lasmibalsingh schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:43:
Het enige wat misschien van belangkan zijn om te weten is dat Bloodborne 10x leuker is om te spelen dan de Souls-games, dus als je vrees gericht is op de Souls-verhalen dan is die vrees ongegrond.
Dat is toch gewoon smaak? Ik heb mij met Bloodborne iets beter vermaakt dan met Dark Souls 3. Dark Souls 3 vond ik ook echt een top game. Zelfs makkelijker dan Bloodborne eigenlijk.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 18:22
heb nu central yarnham uit, en ben al tijdje bezig in cathedral ward. Alle mobs gaan makkelijk neer, maar dan die baas... Ik krijg hem (haar?) telkens tot 20% maar dan mept hij me dood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicar Amelia? (is een meisje btw ;))
Fire paper en een serrated weapon (Saw Spear/Cleaver) helpen, net als Molotov Cocktails,
beide eventueel vooraf gegaan door een oil urn.
Hou je wapen klein en maak snelle combo's.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevoeging:

Altijd naar links dodgen, haar rechts. Probeer zoveel mogelijk schuin achter haar te komen, en hak dan in op haar been.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Probeer zoveel mogelijk achter haar blijven. De echte dikke damage is makkelijk te dodgen. (De stomp met haar handen in elkaar)

De eerste keer dat ik daar kwam ging ik ook een paar keer dood. Als je haar aanvallen doorhebt dan wordt het een stuk makkelijker. Fire paper kan inderdaad ook wel helpen ja.

offtopic:
Ik mis m'n playstation toch wel een beetje. Krijg weer jeuk om Bloodborne te spelen. :P

[ Voor 22% gewijzigd door JSchut op 02-01-2017 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowman83
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-09 20:05
Hier in de kerstvakantie ook Bloodborne weer eens aangeslingerd. Tijdje geleden enthousiast geworden en aangeschaft door lezen van dit forum. Vervolgens koppig zonder raadplegen van bronnen mezelf tot aan Vicar Amelia geworsteld in veel te veel uren. Heerlijk! Maar ging de eerste keren snel tegen de vlakte en had een verdiende pauze nodig ;) Ook omdat ik vaak geen idee had wat ik aan het doen was of waar ik heen moest.

Met wat online basistips over de wereld en verhaal de motivatie weer volledig opgekrikt. Met pijn en moeite m'n hunter Axe ingeruild voor een threaded cane, omdat ik blind al m'n punten in VIT & SKL had gepompt. Was even wennen, maar vervolgens met m'n zweepje Vicar neergemept als volgt:

spoiler:
door in de 2e fase dichtbij te blijven, korte slagen tot stamina leeg was, direct afgewisseld met de flamesprayer (kost silver bullits). Zodra de stamina weer vol was, direct weer gaan slaan, enz. Constante aanvalsflow.
Bleek tot m'n verbazing te werken!

Inmiddels weer verslaafd en kan ik niet meer zonder cane! Een paar bazen later gisteren eindelijk ML neer gezweept. Flinke voldoening! Daar ook geleerd hoe je je gun wel moet gebruiken ;)

Zojuist DLC aangeschaft om nog in m'n NG te gaan doen (met dank aan tip hierboven). Dungeons twijfel ik nog over, gezien de gemixte reacties die ik soms lees. Tot zover mijn random laatkomer bloodborne ervaring :+ .

PSN ID = LowmanTD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_dr
uiteindelijk een makkie.. wel met henriet...tips werkten goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De dungeons moet je eigenlijk gewoon tussen de story door doen; zodra je een chalice krijgt gelijk de dungeon openen en doorspelen.
Als je wacht met dungeons tot na de game dan worden ze al snel als saai ervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 14:30
Zojuist een PS4 Pro aangeschaft met als eerste game natuurlijk Bloodborne. Heb eigenlijk geen idee waar ik aan begin, ik heb alle Souls games gespeeld maar nooit uitgespeeld ondanks een totaal /played van over de 80 uur.

Dark Souls heb ik volgens mij opgegeven na de eerste echte baas, DS2 (de remastered editie) iets langer volgehouden maar na een uur of 20 toch de brui er aangegeven. DS3 heb ik nog het langst gespeeld, Pontiff heb ik vrij makkelijk neergekregen maar zat toen vast op die giant, ondanks dat ik de truc wist. Ik vond het altijd zo irritant om helemaal terug te rennen.

Als laatste Demon's Souls een kans gegeven, blind erin gegaan en de eerste vier bosses verslagen zonder ook maar een keer dood te gaan. Geen idee waarom ik niet verder ben gegaan met die game eigenlijk.

We gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:49

rajackar

Blood Minister

Notlupus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:41:
Zojuist een PS4 Pro aangeschaft met als eerste game natuurlijk Bloodborne. Heb eigenlijk geen idee waar ik aan begin, ik heb alle Souls games gespeeld maar nooit uitgespeeld ondanks een totaal /played van over de 80 uur.

Dark Souls heb ik volgens mij opgegeven na de eerste echte baas, DS2 (de remastered editie) iets langer volgehouden maar na een uur of 20 toch de brui er aangegeven. DS3 heb ik nog het langst gespeeld, Pontiff heb ik vrij makkelijk neergekregen maar zat toen vast op die giant, ondanks dat ik de truc wist. Ik vond het altijd zo irritant om helemaal terug te rennen.

Als laatste Demon's Souls een kans gegeven, blind erin gegaan en de eerste vier bosses verslagen zonder ook maar een keer dood te gaan. Geen idee waarom ik niet verder ben gegaan met die game eigenlijk.

We gaan het zien!
Alleen eeuwig zonde dat BB geen ps4 pro patch heeft. Dit spel zou echt zo mooi zijn op een hogere resolutie want het is toch wel een beetje een shimmerfestijn.
Ik speel op de PC ook DS3 in dezelfde engine en dan krijg je toch een idee wat zou kunnen zijn.
En HDR lighting zou ook zo vet zijn. Ach ja, een mens mag dromen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag aan degenen die zowel Bloodborne als Dark Souls III op platinum hebben gezet (die zijn hier aanwezig, ik weet het haast zeker ;)):
Hoe verhouden de platinums van deze twee games zich kijkend naar
1. difficulty en 2. speeltijd?

Bloodborne was voor mij een 8/10, enkel en alleen door de Defiled Dungeon.
Speeltijd tot platinum was 120 uur maar is niet representatief omdat ik de dungeons pas bij ng++ in ben gegaan.
Dark Souls III gaat er binnenkort ook komen en wordt de eerste keer blind doorgespeeld, maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:01:
Vraag aan degenen die zowel Bloodborne als Dark Souls III op platinum hebben gezet (die zijn hier aanwezig, ik weet het haast zeker ;)):

Speeltijd tot platinum was 120 uur maar is niet representatief omdat ik de dungeons pas bij ng++ in ben gegaan.
Dark Souls III gaat er binnenkort ook komen en wordt de eerste keer blind doorgespeeld, maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb Bloodborne wel platinum maar Dark Souls 3 niet. Maar ik heb er wel naar gekeken.

Dark Souls 3 is meer een grind dan dat het moeilijk is. Dit is dan ook de reden dat ik het niet gedaan heb.

Je moet bepaalde items verzamelen. Sommige items zijn variaties op items in eerdere playthroughs. Deze zijn dus bijvoorbeeld alleen aanwezig in NG++.
Verder leek het allemaal vrij simpel. Dark Souls 3 vond ik ook een makkelijkere game dan Bloodborne. Dit kan echter ook komen omdat Bloodborne mijn eerste game in de serie was en ik Dark Souls 3 er vrij rap achteraan gespeeld heb.

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 04-01-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
dvdkiwi schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:01:

Vergelijkbaar qua moeilijkheid.

Qua tijd ben je wel langer bezig met DS3. Voor alle ringen moet je NG++ doen, aangezien alleen daar de +2 ringen te krijgen zijn.
Voor alle Magic, Pyro en Miracle spells moet je de maximum rang in alle verschillende covenanten hebben. Hiervoor moet je bijvoorbeeld 30x iemand in coop helpen of 30x succesvol invaden, etc. Deze dingen zijn ook allemaal offline te grinden maar kosten veel tijd. De meesten zijn ook vrij gemakkelijk te boosten overigens.

De overige trophies zijn prima te doen. Dark Souls 3 is op zich qua bosses een vrij eenvoudige game.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks! :)
Niet leuker, wel makkelijker dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:02:
Thanks! :)
Niet leuker, wel makkelijker dus.
Als aanvulling op Voxalizer:

Naast de covenants, die inderdaad te farmen zijn maar ook middels pvp te verkrijgen zijn ( je moet dan wel vanaf begin van bv NG+ een covenant aanzetten zodat je gesummoned kunt worden, dat scheelt waarschijnlijk wel wat farm werk), zijn er ook ringen en gestures e.d. die je alleen kunt krijgen door side quests te completen. Maar je kunt onmogelijk alle side quests in 1 run doen omdat sommige NPC's elkaar niet lief vinden en je dus niet met iedereen z'n questline tegelijk door kunt.

Dus met een guide om te kijken wat je kunt combineren kun je de game met 3 runs platinum halen, maar dan moet je niks vergeten, anders kan het zijn dat je zomaar een groot deel van run 4 kunt gaan doen. Voordeel is wel dat je met een respec van je stats en een paar items je luck heel hoog kunt krijgen voor het farmen van de covenant items. Ik ben er denk ik max 4 uur extra aan kwijt geweest. Ik had de platinum met ongeveer 80 uur. Bloodborne kostte me zeker 100, maar was dan ook mijn eerste Souls game. Leercurve in het begin was een stuk stijler ;)

edit: als je iemand weet je die wilt helpen, kun je tegen elkaar pvp gaan doen en dat jij een covenant aan hebt die je moet farmen, en dan de ander constant afmaken. Heb je ze best snel ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Scrisissszzz op 05-01-2017 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 18:55
Zo, afgelopen week Bloodborne gekocht in de Januari sale via PS Store en gisteren voor het eerst tijd gehad om even te hakken. Moet wel weer echt wennen aan de manier van spelen van de Souls games, maar als je er weer in zit, dan zit je er ook gelijk weer goed in. Lekker vloeken en tieren omdat je toch net even 1 slagje extra wil doen terwijl het eigenlijk niet kan, te snel wil doorlopen naar de boss en niet om het hoekje kijkt, een steegje in loopt waar een reus met een ontzettende bijl staat te wachten....

En omdat je niet weet waar en wanneer je save punt aka lampje komt en je met een groeiend aantal bloods steeds zenuwachtiger rond loopt....

Afijn, ben in 3 uur tijd bij de Cleric beast brug aangekomen toen ik echt naar bed moest van mezelf, dus binnenkort maar eens opnieuw en dan doorlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

Voor de mensen die net begonnen zijn met de game (net zoals ik) even een klein ding :
Als de controller leeg is pauzeert het spel dus niet zoals bij de meeste andere games maar gaat vrolijk door , kom ik net zelf ook achter :(
Wel eindelijk langs gascoine gekomen net , achteraf redelijk simpel .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kingfriko schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:25:
Voor de mensen die net begonnen zijn met de game (net zoals ik) even een klein ding :
Als de controller leeg is pauzeert het spel dus niet zoals bij de meeste andere games maar gaat vrolijk door , kom ik net zelf ook achter :(
Wel eindelijk langs gascoine gekomen net , achteraf redelijk simpel .
Als de controller vol is, ook niet hoor. Pauze bestaat niet in Bloodborne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pauze is overrated!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowman83
Gisteren met m'n health bar op 0.001, broek vol 7 kleuren, en m'n allerlaatste laatste QS bullit, als held op verbrande sokken op verre afstand Laurence gesuckershot. Wat een opluchting was dat. M'n vriendin moest EHBO toepassen.

Laatste DLC uitdaging Kos vind ik een stuk lastiger te lezen. M'n parry timing is lachwekkend. Ook vrijwel geen tijd om te zien wat hij gaat doen en dus te kiezen om te dodgen, schieten of aan te vallen. Iemand tips voor patroon herkenning?

PSN ID = LowmanTD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha netjes van Laurence! Geen video van je overwinning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:05
Mis wat uitdaging in huidige games..
Dacht laat ik eens aan BB beginnen. Op voorhand, vergelijking met Ninja gaiden (want pittig) wel totaal andere genre en snellere gameplay, ninjas.. doh
maar ook redelijk hoge difficulty, wellicht niet helemaal terecht maar dat is voor nu mijn enige vergelijking qua moeilijke(re) games.
Ondanks dat het gothic theme me totaal niet ligt heb ik hem toch aangeschaft.

De theme is alsnog niet aan mij besteed maar dit is me toch een partij pittig!
Beginstuk in het huis met wolfachtige wezen kom ik niet eens voorbij!! Wil niet opgeven en heb al het een en ander gegoogled, Beginners tips etc maar dat mag tot op heden niet baten 8)7

Ben al een uur op hetzelfde stuk, pfffff

Iemand nog goede tips of wat ik het best kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Heb je al wel wapens gekregen in de hunters dream? En zorg dat je lock on gebruikt. En dan oefenen met dodgen en getimed aanvallen. Dat zul je onder de knie moeten krijgen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_dr
ik ben nu voorbij Rom gekomen. Maar moet wel zeggen dat ik eerst toch flink gegrind heb.
Met name in forbidden woods en lecture building.
Wapen nu wel inmiddels +7. En level 88..

we gaan stug door. Wat een heerlijk spel. Pas Uncharted uitgespeeld, dat was mijn favoriete spel op de ps4, maar nu moet ik toch echt voor BB kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
rajackar schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:06:
Heb je al wel wapens gekregen in de hunters dream? En zorg dat je lock on gebruikt. En dan oefenen met dodgen en getimed aanvallen. Dat zul je onder de knie moeten krijgen.
Lock on heb ik aan, wapens heb ik ook maar kan ik niet selecteren? Zie ze in mn inventory iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowman83
dvdkiwi schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:04:
Hahaha netjes van Laurence! Geen video van je overwinning?
Aii, nope. Maar was vast niet zo episch als in mijn herinnering 8)
BigF25 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:03:
[...]

Lock on heb ik aan, wapens heb ik ook maar kan ik niet selecteren? Zie ze in mn inventory iig
Helpt dit?
http://i59.tinypic.com/2vcbazq.jpg
En daarna met je links en rechts pijltjes op je pad voor switchen.

PSN ID = LowmanTD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Haha, daar had ik eerst ook moeite mee. Kreeg mijn wapen niet geselecteerd. Dat scheelt wel heel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BigF25 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:22:
Mis wat uitdaging in huidige games..
Dacht laat ik eens aan BB beginnen. Op voorhand, vergelijking met Ninja gaiden (want pittig) wel totaal andere genre en snellere gameplay, ninjas.. doh
maar ook redelijk hoge difficulty, wellicht niet helemaal terecht maar dat is voor nu mijn enige vergelijking qua moeilijke(re) games.
Ondanks dat het gothic theme me totaal niet ligt heb ik hem toch aangeschaft.

De theme is alsnog niet aan mij besteed maar dit is me toch een partij pittig!
Beginstuk in het huis met wolfachtige wezen kom ik niet eens voorbij!! Wil niet opgeven en heb al het een en ander gegoogled, Beginners tips etc maar dat mag tot op heden niet baten 8)7

Ben al een uur op hetzelfde stuk, pfffff

Iemand nog goede tips of wat ik het best kan doen?
Haha.
spoiler:
je weet dat je de 1e wolf niet kan verslaan maar eerst 1x dood moet? Daarna krijg je pas wapens. Om je voor te bereiden op de rest van het spel. :+
Het daarna equippen is ook handig ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Haha, dat meen je niet..
Thanks voor alle tips, ga het nogmaals proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:53:
[...]

Haha.
spoiler:
je weet dat je de 1e wolf niet kan verslaan maar eerst 1x dood moet? Daarna krijg je pas wapens. Om je voor te bereiden op de rest van het spel. :+
Het daarna equippen is ook handig ;)
Je kan 'm in principe gewoon doodmeppen en daarna naar de eerste lamp buiten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Gelukt, met wapen, bam.. na een combo 2/3 slagen, Kapoet

@bram, blote hand lukt me vooralsnog niet, (nog) niet zon expert als dat jij bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Laatst online: 15:46
Nou daar is hij dan jongens. Morgen gaat het gebeuren, vandaag mijn thumb grip dingetjes binnen gekregen voor extra steady handen, iemand nog snel wat tips voor mij? Zat zelf te denken om zo snel mogelijk bij die 1e boss te zijn dat die doll tot leven komt en dan flink bloodechoes te farmen voor levels en dan pas die baas te doen, daarvoor farmen heeft geen zin toch?

zin aaaaaaaaaaaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ambition88 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:32:
Nou daar is hij dan jongens. Morgen gaat het gebeuren, vandaag mijn thumb grip dingetjes binnen gekregen voor extra steady handen, iemand nog snel wat tips voor mij? Zat zelf te denken om zo snel mogelijk bij die 1e boss te zijn dat die doll tot leven komt en dan flink bloodechoes te farmen voor levels en dan pas die baas te doen, daarvoor farmen heeft geen zin toch?

zin aaaaaaaaaaaan
Je hoeft in principe geen boss te ontdekken om het levellen te unlocken. Hoewel het misschien wel de meest natuurlijke manier is waarop nieuwe spelers het levellen unlocken. Er zijn in het begingebied 3 "Madman's Knowledge" items te vinden, elke keer dat je er eentje gebruikt krijg je 1 insight. Als je 1 insight hebt kun je vervolgens levellen. Ik zal niet spoilen waar ze liggen, maar het kan op zich zomaar zo zijn dat als je een beetje explored je er eentje vindt voordat je de eerste boss tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Voxalizer schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:46:
[...]

Je hoeft in principe geen boss te ontdekken om het levellen te unlocken. Hoewel het misschien wel de meest natuurlijke manier is waarop nieuwe spelers het levellen unlocken. Er zijn in het begingebied 3 "Madman's Knowledge" items te vinden, elke keer dat je er eentje gebruikt krijg je namelijk 1 insight. Als je 1 insight hebt kun je vervolgens levellen. Ik zal niet spoilen waar ze liggen, maar het kan op zich zomaar zo zijn dat als je een beetje explored je er eentje vindt voordat je de eerste boss tegenkomt.
Okay cool, maar inprincipe als je veel blood echoes hebt moet je dus terug gaan naar die lantern, om ze vervolgens in te kunen ruilen bij die vrouw, of is er nog een andere manier?

En ik moet me dus niet teveel druk maken, als ik bijv aan het begin een ''hoop'' blood echoes verlies, omdat ik nog geen 1 insight heb en ze dus niet kan inleveren en ik vast wel dood ga. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ambition88 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:49:
[...]
En ik moet me dus niet teveel druk maken, als ik bijv aan het begin een ''hoop'' blood echoes verlies, omdat ik nog geen 1 insight heb en ze dus niet kan inleveren en ik vast wel dood ga. :+
Je kunt inderdaad alleen levellen bij die vrouw pop. Verder zou ik me in het begin niet al teveel zorgen maken over het verliezen van Blood Echoes maar er ook weer geen gewoonte van maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Voxalizer schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:52:
[...]

Je kunt inderdaad alleen levellen bij die vrouw pop. Verder zou ik me in het begin niet al teveel zorgen maken over het verliezen van Blood Echoes maar er ook weer geen gewoonte van maken. :D
Haha nee inderdaad, wordt gek he. Ik heb er echt veel zin in, het zal geen makkelijke klus worden, Maar ik kom echt van games af als Blade and soul en Conquer online, waarbij ik serieus soms nachten lang 8uur niks anders heb lopen doen dan een beetje right-clicken op beesten om te levelen, dus grind-wise ben ik er wel klaar voor, alleen de moeilijkheidsgraad zal IETSIE :D hoger liggen.

Ik zal van de week even posten hoevaak ik ben geragequit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BigF25 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:12:
Gelukt, met wapen, bam.. na een combo 2/3 slagen, Kapoet

@bram, blote hand lukt me vooralsnog niet, (nog) niet zon expert als dat jij bent :)
Ik heb nooit de moeite genomen hoor. Daar doodgaan kost je niks. Scheelt een hoop moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:36

Rick-Jan

always connected

Vandaag begonnen aan NG+, erg leuk om te merken dat ik nu veel sneller door de game ga. Blijft een geweldig spel!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Net begonne met spelen! gaat beter dan ik had verwacht, snap alleen van een paar dingen geen hol.

Ik heb nu 2000 blood echoes, moet ik een bepaald punt halen voordat ik toegang krijg tot mijn workshop? als ik nu terug ga naar de hunters dream om wat nieuwe gear te kopen, respawned dan iedereen?

ik heb nu qua items een coldblood dew gevonden en ik heb een hunters mark, die laatste begrijp ik niet helemaal. :) vet spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambition88 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:45:
Net begonne met spelen! gaat beter dan ik had verwacht, snap alleen van een paar dingen geen hol.

Ik heb nu 2000 blood echoes, moet ik een bepaald punt halen voordat ik toegang krijg tot mijn workshop? als ik nu terug ga naar de hunters dream om wat nieuwe gear te kopen, respawned dan iedereen?

ik heb nu qua items een coldblood dew gevonden en ik heb een hunters mark, die laatste begrijp ik niet helemaal. :) vet spel!
Volgens mij kun je vanaf het begin shit kopen bij de Messengers in de Hunters Dream. Daar kun je alleen vanaf een lamp komen. Levelen kan vanaf 1 Insight (item dat je vindt).

Alle vijanden respawnen als je een lamp gebruikt. Das het mooie: ga ik nog een stukje verder met het risico alles kwijt te raken of ga ik terug om mijn Echoes uit te geven? Als je doodgaat krijg je in ieder geval 1 poging je Echoes weer terug te halen vanaf de plek waar je doodging.

Coldblood Dew kun je gewoon consumen om meer Echoes te krijgen. De Hunters Mark laat je ten koste van al je Echoes terugkeren naar de lamp. Je kan beter de Bold Hunters Mark pakken. Dan kost het geen Echoes. Als je per ongeluk in een boss fight beland bent bijvoorbeeld. Of als je gewoon geen zin hebt terug te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
bram1984 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:01:
[...]

Volgens mij kun je vanaf het begin shit kopen bij de Messengers in de Hunters Dream. Daar kun je alleen vanaf een lamp komen. Levelen kan vanaf 1 Insight (item dat je vindt).

Alle vijanden respawnen als je een lamp gebruikt. Das het mooie: ga ik nog een stukje verder met het risico alles kwijt te raken of ga ik terug om mijn Echoes uit te geven? Als je doodgaat krijg je in ieder geval 1 poging je Echoes weer terug te halen vanaf de plek waar je doodging.

Coldblood Dew kun je gewoon consumen om meer Echoes te krijgen. De Hunters Mark laat je ten koste van al je Echoes terugkeren naar de lamp. Je kan beter de Bold Hunters Mark pakken. Dan kost het geen Echoes. Als je per ongeluk in een boss fight beland bent bijvoorbeeld. Of als je gewoon geen zin hebt terug te lopen.
Aha i see. Nou ik ben inmiddels lvl 26 met nog geen 1 baas verslagen, lol. Daar ga ik mij morgen eens toe zetten, Ik vind die zwarte grote trollen met een 1 of andere bijl echt moeilijk te verslaan, komt ook omdat ik die visc attack niet onder de knie heb, kan je nou met je pistool elke attack staggeren als je het goed timed of? ;(

Even nog een paar korte vraagjes. Het valt mij soms op dat ik op avontuur ga om de wereld te exploren voor loot maar dan eindig ik ergens in de middle of nowhere met 5-6k bloodechoes op zak, geen lamp te bekennen en ik heb geen flauw idee hoe ik terug kom naar waar ik vandaan kwam :+ hoe loste jullie dit op?

Wat betreft de punten verdeling, ik heb eigenlijk het meest in health + endurance zitten met strength en skill 4-5 punten daaronder, eerlijk verdeeld, is dit oke? (speel met een sawcleaver)

Items, Shining Coins en die insight item madman's knowledge kan ik hier nog wat nuttigs mee? Of beter gezegd welke items moet ik echt willen vinden, ik denk met name bloodshards voor het upgraden van je wapen?

Thnx, ik vind het echt een vet spel maar het is wel wat pittiger dan ik had verwacht die grote enemies punishen mij soms echt hard. :D |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambition88 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:17:
[...]
Ik vind die zwarte grote trollen met een 1 of andere bijl echt moeilijk te verslaan, komt ook omdat ik die visc attack niet onder de knie heb, kan je nou met je pistool elke attack staggeren als je het goed timed of? ;(
Niet élke attack maar wel een flink aantal. Zodra je een vijand ziet beginnen met uithalen haal jij de trekker over, dat is de timing.
De perfecte vijanden om het op te oefenen zijn de grote grijze trollen met bakstenen in hun handen.
[...]
geen lamp te bekennen en ik heb geen flauw idee hoe ik terug kom naar waar ik vandaan kwam :+ hoe loste jullie dit op?

Items, Shining Coins (...) kan ik hier nog wat nuttigs mee?
Die vraag heb je nu zelf beantwoord ;) Shining coins zijn een soort broodkruimels, vooral handig in dungeons of "doolhoflevels", door paden of afslagen te markeren die je al gehad hebt bv.
[...]
Wat betreft de punten verdeling, ik heb eigenlijk het meest in health + endurance zitten met strength en skill 4-5 punten daaronder, eerlijk verdeeld, is dit oke? (speel met een sawcleaver)
Health en Endurance kun je nooit mis mee gaan.
Voor wat betreft Skill en Strength moet je kijken naar waar je wapen het beste mee scaled.
De Saw Cleaver heeft een C scaling in Strength en een D scaling in Skill, wat betekent dat je wapen sneller meer damage doet met een hogere Strength dan met een hogere Skill.
Als je kijkt naar bv de Axe dan zul je zien dat die een veel hogere Strength scaling heeft tov Skill; daar zul je het verschil dan ook veel beter merken dan bij een relatief gebalanceerd wapen als de Saw Cleaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Aha i see. Nou ik ben inmiddels lvl 26 met nog geen 1 baas verslagen, lol. Daar ga ik mij morgen eens toe zetten, Ik vind die zwarte grote trollen met een 1 of andere bijl echt moeilijk te verslaan, komt ook omdat ik die visc attack niet onder de knie heb, kan je nou met je pistool elke attack staggeren als je het goed timed of? ;(

Even nog een paar korte vraagjes. Het valt mij soms op dat ik op avontuur ga om de wereld te exploren voor loot maar dan eindig ik ergens in de middle of nowhere met 5-6k bloodechoes op zak, geen lamp te bekennen en ik heb geen flauw idee hoe ik terug kom naar waar ik vandaan kwam :+ hoe loste jullie dit op?

Items, Shining Coins en die insight item madman's knowledge kan ik hier nog wat nuttigs mee? Of beter gezegd welke items moet ik echt willen vinden, ik denk met name bloodshards voor het upgraden van je wapen?

Thnx, ik vind het echt een vet spel maar het is wel wat pittiger dan ik had verwacht die grote enemies punishen mij soms echt hard. :D |:(
Hoe je snel terugkomt bij een lamp staat letterlijk in de quote die je aanhaalt. Dat leg ik dus uit.

Lees verder eens de Wiki en item descriptions. Daar kun je een hoop info uit halen.

Die dikke dude met die bijl is een geintje van de makers. Die hoor je daar nog lang niet aan te kunnen, maar die kun je het beste gewoon dodgen. Brace yourself. Later in de game sta je tegen meerdere van die dudes tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Thanks voor de feedback. Eerst een dagje werken en dan vanavond weer verder
Ik ben van plan later mijn sawcleaver in te ruilen voor ludwigs holy blade, weet niet wanneer je die kan krijgen, maar mijn wapen is nu +3 ik zat te denken om hem zo te laten en mijn wapen alleen sterker te maken door punten in strength te stoppen en de rest van alle bloodshards te sparen zodat ik met die holy blade naar +4 kan krijgen ofzo. Goed idee? of vind je zoveel van die items dat ik mn saw cleaver kan blijven +e? sorry voor al de vragen. :p

Wat betreft het staggeren, voor mijn gevoel ben ik juist uit paniek te vroeg met mijn schot, vaak gaat de attack er gewoon doorheen, ga proberen om wat later in de animatie te schieten, maar voelt zo onnatuurlijk. hehe

Vanavond eens kijken of ik die dude op het kerkhof neer krijg. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Ambition88 op 11-01-2017 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambition88 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:50:
Thanks voor de feedback. Eerst een dagje werken en dan vanavond weer verder
Ik ben van plan later mijn sawcleaver in te ruilen voor ludwigs holy blade, weet niet wanneer je die kan krijgen, maar mijn wapen is nu +3 ik zat te denken om hem zo te laten en mijn wapen alleen sterker te maken door punten in strength te stoppen en de rest van alle bloodshards te sparen zodat ik met die holy blade naar +4 kan krijgen ofzo. Goed idee? of vind je zoveel van die items dat ik mn saw cleaver kan blijven +e? sorry voor al de vragen. :p

Wat betreft het staggeren, voor mijn gevoel ben ik juist uit paniek te vroeg met mijn schot, vaak gaat de attack er gewoon doorheen, ga proberen om wat later in de animatie te schieten, maar voelt zo onnatuurlijk. hehe

Vanavond eens kijken of ik die dude op het kerkhof neer krijg. :+
Je kunt de Cleaver gewoon blijven gebruiken hoor. Je zou bv later er een elemental cleaver van kunnen maken door bv een fire gem erin te doen. Serrated en fire werkt lekker tegen veel beasts. Persoonlijk vind ik de cleaver een erg fijn wapen. De Saw Spear net wat fijner door zijn andere aanvallen.

Ludwig wordt beschouwd als een van de beste wapens van de game door velen door de snelle aanval in normal mode en de variatie in de tricked mode. Ik heb er vooral in het begin veel lol mee gehad, dus je kunt er niet echt fout aan doen om Ludwig te pakken. Kost 20000 echoes bij de messengers.

Parry'en/staggeren moet je gewoon even doorkrijgen, de windows zijn bij iedere vijand natuurlijk anders. Maar als je het eenmaal door hebt een heerlijk gevoel. Vooral het *ding* geluidje erbij! Of niet Kiwi ;)
Oefen het gewoon op de vijanden in Yarnham, bijvoorbeeld de Brick Trolls. Die hebben vrij duidelijke parry windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
[...]

Aha i see. Nou ik ben inmiddels lvl 26 met nog geen 1 baas verslagen, lol. Daar ga ik mij morgen eens toe zetten,
Joh, ga eens wat doen man! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Haha ik heb pas een maand een ps4 he :P en meteen een moeilijk spel, het is nog allemaal erg wennen dus ben voornamelijk aan het levelen ga vanavond de bazen proberen ja en ffe die parry oefenen op die trollen.

Heb weer een paar goeie tips van jullie gekregen dus ga er vanavond weer tegen aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambition88 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:41:
Haha ik heb pas een maand een ps4 he :P en meteen een moeilijk spel, het is nog allemaal erg wennen dus ben voornamelijk aan het levelen ga vanavond de bazen proberen ja en ffe die parry oefenen op die trollen.

Heb weer een paar goeie tips van jullie gekregen dus ga er vanavond weer tegen aan. :)
Lvl26 en geen bazen dood? Wat heb je lopen grinden _O-

Ga snel eens de eerste 2 bazen oefenen en afmaken want zwaar overpowered neemt de uitdaging (een beetje) weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Scrisissszzz schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:39:
[...]

Lvl26 en geen bazen dood? Wat heb je lopen grinden _O-

Ga snel eens de eerste 2 bazen oefenen en afmaken want zwaar overpowered neemt de uitdaging (een beetje) weg :)
Haha ja ik kreeg al pakslaag van die zwarte trollen toch dus denk een baas is nog niet voor mij weggelegd, heb die weerwolven lopen farmen. :P ga zo ffe die bazen doen :D

Een collega van mij die zegt dat hij nooit een parry mist, maar hij heeft een ander pistool. Nou zat ik net een beetje op bloodborne wiki te lezen en toen las ik het volgende :

Hunter Blunderbuss (Novice) : Suggested starting firearm for Hunters who want to get accustomed to using Parries. Sports a wide spread so the actual high of the enemy's position and small-range movements will rarely result in misses. Also seems to pack more staggering force than other firearms.

Ik speel met de hunter pistol, is het misschien voor een noob als mij niet beter om te switchen naar de blunderbuss aangezien deze wat meer consistent is in zijn parry's of maakt het geen bal uit?

Met welk pistool speelde jullie het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ambition88 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:22:
[...]
Een collega van mij die zegt dat hij nooit een parry mist, maar hij heeft een ander pistool. Nou zat ik net een beetje op bloodborne wiki te lezen en toen las ik het volgende :

Hunter Blunderbuss (Novice) : Suggested starting firearm for Hunters who want to get accustomed to using Parries. Sports a wide spread so the actual high of the enemy's position and small-range movements will rarely result in misses. Also seems to pack more staggering force than other firearms.

Ik speel met de hunter pistol, is het misschien voor een noob als mij niet beter om te switchen naar de blunderbuss aangezien deze wat meer consistent is in zijn parry's of maakt het geen bal uit?

Met welk pistool speelde jullie het spel?
Hunter Pistol is imo echt de beste start gun hoor. Het ding is vrijwel instant en heeft geen terugslag. Wel is het zo dat de blunderbuss een grotere spread heeft waardoor je in theorie dus makkelijker zou kunnen raken, daar tegenover staat wel weer een fractie delay en terugslag met schieten. Ik kan me echter bijna geen situatie bedenken waar de spread van het Pistol niet voldoende is zolang je je target locked. Het ook niet zo dat je zo'n dikke troll erg snel zal missen, lol. Unlocked parryen moet je gewoon (nog) niet doen.

Later in de game kun je Ludwigs Rifle krijgen, ding heeft de snelheid van Hunter Pistol met de spread van de Blunderbuss. Puur voor parryen is dit de beste gun in de game. Wel vind ik het een erg lelijk wapen. Bij 2handen van wapens klapt het ding in en zit dan lelijk als een soort tasje op je rug, meh. First world hunter problems.

Maar eigenlijk moet je dit soort dingen helemaal niet uitzoeken en gewoon de game blind spelen. En als een gek bosses gaan killen!

[ Voor 5% gewijzigd door Voxalizer op 11-01-2017 13:35 . Reden: added info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Voxalizer schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:31:
Maar eigenlijk moet je dit soort dingen helemaal niet uitzoeken en gewoon de game blind spelen. En als een gek bosses gaan killen!
Precies!!
Dit is een spel dat je gewoon moet doen door te spelen.
Was ff een paar pagina's terug aan het lezen en ik zie dat er voor elke scheet weer een vraag gesteld wordt.
Er is geen goed en fout, pak lekker het wapen wat je het fijnste vind spelen, niet het wapen wat andere fijn vinden spelen ;)
Ook qua dmg doen de wapens niet veel voor elkaar onder, de een heeft wat meer dan de ander maar is daar tegenover weer wat langzamer. Qua speelstijl verschillen de wapens wel ontzettend veel van elkaar en hierin moet je gewoon doen wat je zelf fijn vind...

Dit spel heeft een learning curve, in het begin lijkt alles hocus pocus en er wordt je niets voorgekauwd. Uiteindelijk wordt alles steeds duidelijker, en wordt je net als de rest hier een bloodborne veteraan :P
En ook over de echoes moet je je niet druk maken, waar nu 10000 echoes nog ontzettend veel lijken krijg je ze later bij het killen van 1 vijand.

Tip: laat het gewoon over je heen komen, zoek niet het hele internet af. Je mag hier gerust vragen stellen (daar is een forum immers voor), maar ik raad je aan om dit te doen als je er echt op geen enkele manier zelf uitkomt en niet bij elke scheet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bestond de Neuralyzer van MiB maar echt.

Man wat zou ik graag nog een keer mijn eerste blinde playthrough van Bloodborne meemaken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terugkomend op de pistolen: ik weet nog dat de strategy guide de Hunter Pistol aanbeval (is dat wel het juiste woord?) als beste gun, totdat je bloodtinge level boven een bepaalde waarde kwam, dan was dw Evelyn de beste keus.
Als iemand het echt wil weten kan ik het nog wel een keer opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Nou de 1e 2 bosses zijn verslagen hoor. :) beide first try merkte idd wel dat ik iets te overleveled was maargoed, de volgende zal vast wat pittiger zijn. Heb net een mooie gem gevonden in een steegje, helemaal blij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
dvdkiwi schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:10:
Terugkomend op de pistolen: ik weet nog dat de strategy guide de Hunter Pistol aanbeval (is dat wel het juiste woord?) als beste gun, totdat je bloodtinge level boven een bepaalde waarde kwam, dan was dw Evelyn de beste keus.
Als iemand het echt wil weten kan ik het nog wel een keer opzoeken ;)
We hadden het dan ook over start guns. De Evelyn is een interessant pistool voor een Bloodtinge build, waarmee je uiteindelijk bijvoorbeeld Ebrietas kapot kan schieten zonder ook maar 1 mep te hoeven geven. Werkt verder niet bijzonder met andere builds. Qua parryen is hij niet beter dan een Hunter Pistol bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Zo, de 2e sessie BB zit erop, net Vicar Amelia verslagen had voor haar wel 3/4 keer nodig. Ik heb nu 17 insight en het begint wel echt pittig te worden, maybe dat ik weer wat moet levelen ofzo. :P zal het voor de zekerheid ffe in spoiler tags zetten.

spoiler:
Ik kwam aan in ''The Forbidden Woods'' daar merkte ik dat de vijanden ineens een stuk meer dmg deden maar the bloodechoes tikte wel lekker aan, had 20k op zak kom ik ineens een grote zwarte dude tegen, die me in 1 klap naar de grond maait, vervolgens komt er een cutscene en word ik wakker in the ''Hypogean Gaol'' mijn bloodechoes allemaal kwijt en het zit daar vol met enemies die ik kietel, maar mij wel one shotten met 1 of ander eletricity field, lol. Ben op het moment net lvl 44, heb niet het idee dat een paar levels erbij iets gaat uitmaken, morgen maar eens kijken voor een andere aanpak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker bezig!
Forbidden Woods is wel een van de lekkerste plekken om te farmen.
Maar he, eerst maar eens Hypogean ontvuchten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:54:
Lekker bezig!
Forbidden Woods is wel een van de lekkerste plekken om te farmen.
Maar he, eerst maar eens Hypogean ontvuchten ;)
Ja heb nu wel moeilijke tijden hoor djeez. Ik heb ook nog helemaal geen runes. :D maar maak idd wel 10-13k per run morgen maar ffe levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Electricity field??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:13

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowman83
Ai. Beetje anticlimax. Vet uitdagende DLC afgerond in NG. Daardoor natuurlijk wat overleveled geraakt voor de main story. Laatste 3 bazen vanaf de natte verpleegster gingen achter elkaar in 1x neer op L95. Nu ben ik wel een cane en parry master geworden 😁 maar dit ging wel erg snel. Raad denk ik toch aan DLC dan maar NG+ te doen. Gelukkig nog 2NG's en Dungeon 3 en 4 voor de boeg :)

PSN ID = LowmanTD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lowman83 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:12:
Ai. Beetje anticlimax. Vet uitdagende DLC afgerond in NG. Daardoor natuurlijk wat overleveled geraakt voor de main story. Laatste 3 bazen vanaf de natte verpleegster gingen achter elkaar in 1x neer op L95. Nu ben ik wel een cane en parry master geworden 😁 maar dit ging wel erg snel. Raad denk ik toch aan DLC dan maar NG+ te doen. Gelukkig nog 2NG's en Dungeon 3 en 4 voor de boeg :)
Wet Nurse staat dan ook niet echt bekend als een moeilijke baas. Ik ben daar volgens mij pas in NG+++ of NG++++ voor het eerst een keer doodgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambition88 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:43:
Zo, de 2e sessie BB zit erop, net Vicar Amelia verslagen had voor haar wel 3/4 keer nodig. Ik heb nu 17 insight en het begint wel echt pittig te worden, maybe dat ik weer wat moet levelen ofzo. :P zal het voor de zekerheid ffe in spoiler tags zetten.

spoiler:
Ik kwam aan in ''The Forbidden Woods'' daar merkte ik dat de vijanden ineens een stuk meer dmg deden maar the bloodechoes tikte wel lekker aan, had 20k op zak kom ik ineens een grote zwarte dude tegen, die me in 1 klap naar de grond maait, vervolgens komt er een cutscene en word ik wakker in the ''Hypogean Gaol'' mijn bloodechoes allemaal kwijt en het zit daar vol met enemies die ik kietel, maar mij wel one shotten met 1 of ander eletricity field, lol. Ben op het moment net lvl 44, heb niet het idee dat een paar levels erbij iets gaat uitmaken, morgen maar eens kijken voor een andere aanpak. :)
Ahhh Hypogean Gaol... Als ik terugdenk aan mijn eerste reis daar naartoe, de herinneringen, zo mooi 8)

Als je door een kidnapper afgemaakt wordt en je komt voor het eerst daar, ben je altijd zwak voor de vijanden daar, dat hoort zo. Het gebied is bedoeld om je een gevoel te geven dat je daar echt niet thuishoort op dat moment. Dus embrace it :) en ontsnap. Later terugkomen kan altijd.
Ja inderdaad leuk artikel, ik heb wel eens meegedaan met die gasten. Die root dungeons zijn ook best ziek hoor. Een keer de Pthumerian Descendant, Blood Starved Beast en Abhorrent Beast gehad in 1 moeras stuk... Gelukkig vonden ze elkaar ook niet zo aardig.

Gister Bloodborne nog eens opgestart en was met een character valkbij Orphan of Kos. Ik dacht laat ik die nog eens proberen maar man man, nu weet ik weer waarom ik die zo haat. En mijn char heeft een +10 Kirkhammer en Logarius Wheel, Niet echt de beste wapens om hem aan te pakken. Orphan blijft voor mij de grootste uitdaging. Zelfs Ludwig en Laurence heb ik veel minder moeite mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Scrisissszzz op 12-01-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Laatst online: 17:31
Wees van Kos was als ik me het goed kan herinneren de enige baas waarbij het loonde om continu agressief te zijn in je eigen spelstijl. Volgens mij hebben ze bij FROM deze baas expres zo ingesteld omdat je bij de rest van de bazen vrijwel altijd de verdediging in moet op bepaalde punten in het gevecht.

De mindfuck van deze baas is dat je dus dat je alles wat je tot dan toe geleerd hebt qua bazen moet vergeten. Wat geniaal is want voor de meeste spelers is Wees van Kos de laatste baas die ze in het spel spelen (voor mij tenminste, of het was de optionele baas Laurence).

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Chalice dungeons zijn ook gewoon awesome, altijd al gezegd. :)

Zoveel replayvalue ook. Via het SRRC altaartje heb je op level 120-150 na bijna 2 jaar nog steeds binnen een minuut een coop sessie met iemand. Wat bijna altijd wel voor hilarische taferelen zorgt. Iets met knoppen in de vloer, ahum.
Lasmibalsingh schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:32:
Wees van Kos was als ik me het goed kan herinneren de enige baas waarbij het loonde om continu agressief te zijn in je eigen spelstijl. Volgens mij hebben ze bij FROM deze baas expres zo ingesteld omdat je bij de rest van de bazen vrijwel altijd de verdediging in moet op bepaalde punten in het gevecht.
Defensief spelen in Bloodborne?! Serieus? Dit idee heb ik echt totaal niet. Ik kan me geen enkele boss uit Bloodborne voor de geest halen waar je defensief moet spelen eigenlijk. Vrijwel elke boss is juist ontzettend gevoelig voor erin rammen en zoveel mogelijk snelle attacks doen. Daarom is R1 spam ook zo verdomd effectief in Bloodborne. Hell, daarom zijn wapens als Rakuyo of een ingeklapte Saw Spear ook zo ontzettend goed, superharde R1 spam dat totaal geen stamina kost.
Nouja, misschien Laurence zijn over-de-grond-kruip fase, maar dat is meer zoeken naar openingen dan defensief spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Voxalizer op 12-01-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De enige baas die ik kan verzinnen waar ik niet vol tegenin ga, is Abhorrent Beast, zeker in zijn 2e fase.
Die gast is dan zo aggressief dat je wel moet dodgen en van hem af moet gaan soms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Kochten jullie meestal nieuwe armor of je oude armor houden tot je nieuwe vind?

Net de heks verslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:40:
Chalice dungeons zijn ook gewoon awesome, altijd al gezegd. :)

Zoveel replayvalue ook. Via het SRRC altaartje heb je op level 120-150 na bijna 2 jaar nog steeds binnen een minuut een coop sessie met iemand. Wat bijna altijd wel voor hilarische taferelen zorgt. Iets met knoppen in de vloer, ahum.

[...]

Defensief spelen in Bloodborne?! Serieus? Dit idee heb ik echt totaal niet. Ik kan me geen enkele boss uit Bloodborne voor de geest halen waar je defensief moet spelen eigenlijk. Vrijwel elke boss is juist ontzettend gevoelig voor erin rammen en zoveel mogelijk snelle attacks doen. Daarom is R1 spam ook zo verdomd effectief in Bloodborne. Hell, daarom zijn wapens als Rakuyo of een ingeklapte Saw Spear ook zo ontzettend goed, superharde R1 spam dat totaal geen stamina kost.
Nouja, misschien Laurence zijn over-de-grond-kruip fase, maar dat is meer zoeken naar openingen dan defensief spelen.
Laurence heb ik wel relatief defensief verslagen, maar de meeste moet je gewoon keihard doch gecontroleerd in gaan inderdaad.
Ambition88 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:41:
Kochten jullie meestal nieuwe armor of je oude armor houden tot je nieuwe vind?

Net de heks verslagen :)
Het meeste vind je wel. Vaak correspondeert het gebied waarin je attire vindt ook wel met het type defense. In het bos vind je bijvoorbeeld hoge poison resistant gear, die je daar eigenlijk het beste kan dragen met al die slangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik kan me zo 1 boss voorstellen waar defensief spelen helpt. Die gast op het dak Martyr Logarius :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
bram1984 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:03:
[...]

Het meeste vind je wel. Vaak correspondeert het gebied waarin je attire vindt ook wel met het type defense. In het bos vind je bijvoorbeeld hoge poison resistant gear, die je daar eigenlijk het beste kan dragen met al die slangen.
Ah ja was me al opgevallen inderdaad, laatste vraag voorlopig, het meeste is mij nu allemaal wel duidelijk heb net ook mijn runes kunnen unlocken.

Ik heb een een paar Chalice items voor 1 of ander ritual, ah fijn. Zijn die dungeons uberhaupt de moeite waard? hoorde dat je er best weinig echoes krijgt voor je time spend, of is het puur voor gem drops oid? thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowman83
bram1984 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:03:
Heeft je gear wel zoveel invloed? Ik las ergens dat die verschillen in waarden een druppel op een gloeiplaat zouden zijn. Oftewel, eerder cosmetisch dan echt nut. Dus als je in een paarse jurk met kooi op je hoofd wil spelen, dat je niet beperkt wordt in je innerlijke verlangens doordat je skill points achterblijven. Bij wijze van spreken...

PSN ID = LowmanTD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
lowman83 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Heeft je gear wel zoveel invloed? Ik las ergens dat die verschillen in waarden een druppel op een gloeiplaat zouden zijn. Oftewel, eerder cosmetisch dan echt nut. Dus als je in een paarse jurk met kooi op je hoofd wil spelen, dat je niet beperkt wordt in je innerlijke verlangens doordat je skill points achterblijven. Bij wijze van spreken...
Zoiets had ik ook gelezen idd, ik heb trouwens PS plus aangeschaft, had ik nog niet, dat speelt wel een stuk chiller zeg met al die notes van andere players had ik eerder moeten doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:12:
Ik kan me zo 1 boss voorstellen waar defensief spelen helpt. Die gast op het dak Martyr Logarius :D
Mwah, die kun je wat mij betreft beter heel offensief benaderen. Anders is de spread van die doodskop projectielen te wijd. Ik dash er altijd een soort van tussendoor en dan gewoon R1 spammen. Ook als hij dat zwaard plant moet je vol in de aanval (op dat zwaard) en gewoon parry's doen.
Ambition88 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Ah ja was me al opgevallen inderdaad, laatste vraag voorlopig, het meeste is mij nu allemaal wel duidelijk heb net ook mijn runes kunnen unlocken.

Ik heb een een paar Chalice items voor 1 of ander ritual, ah fijn. Zijn die dungeons uberhaupt de moeite waard? hoorde dat je er best weinig echoes krijgt voor je time spend, of is het puur voor gem drops oid? thanks.
Puur voor gems en de platinum trophy. Daar droppen de echte sloopgems waarmee je gasten als Gascoigne binnen een halve minuut kapotsloopt. Zou wel even in dit topic zoeken naar de juiste glyphs. Ik heb er ooit eens een post aan gewijd, daarin staat exact wat je moet doen en laten.
lowman83 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Alleen je gear misschien niet, maar als je ook je runes en je Insight erop aanpast, dan heb je overall simpelweg een betere defense. Het kan net die ene laatste klap zijn die dan niet fataal is, of net die extra miliseconde dat je een antidote kan nemen.

Als ik in een gebied loopt met Wintern Lanterns met dus kans op Frenzy (die kom je nog wel tegen), dan loop ik altijd in Eileens pak rond met Frenzy runes en lage insight. Dat scheelt echt een berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambition88 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Dungeons worden vaak ondergewaardeerd. Zijn superfun zeker coop met 2 anderen.

Maar ik zou sowieso de hele game eest solo uitspelen, ook dungeons. Van een paar bazen in de story krijg je een chalice als je ze verslaat. Dan meteen gewoon die dungeon gaan doen. Als je er pas aan begint als je endgame lvl 100 bent ofzo zijn de depth 1 tm 3 dungeons zo makkelijk dat het gewoon saai is. En ja dan krijg je amper echoes. Maar als je later in de depth 5 dungeons bent en je pakt de runes voor extra echoes, moet je eens kijken wat je binnen harkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Scrisissszzz schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Dungeons worden vaak ondergewaardeerd. Zijn superfun zeker coop met 2 anderen.

Maar ik zou sowieso de hele game eest solo uitspelen, ook dungeons. Van een paar bazen in de story krijg je een chalice als je ze verslaat. Dan meteen gewoon die dungeon gaan doen. Als je er pas aan begint als je endgame lvl 100 bent ofzo zijn de depth 1 tm 3 dungeons zo makkelijk dat het gewoon saai is. En ja dan krijg je amper echoes. Maar als je later in de depth 5 dungeons bent en je pakt de runes voor extra echoes, moet je eens kijken wat je binnen harkt.
Hehe cool. :) hoop idd ook op een paar mooie runesm heb al wat leuke gevonden(boost max hp met 5%) heb momenteel 3 sockets in mijn wapen maar kan in die 3e socket geen gem stoppen, zal wel een speciale nodig hebben ofzo.

lol @ die random momenten dat je met 50k echoes op zak een boss gebied binnen loopt... SURPRISE! :o :+ mooi man

Is wel een verslavend spel zeg, ben nu lvl 62 en heb denk ik al een stuk of 5/6 bazen verslagen. het enige wat ik lastig vind is het vinden van bepaalde items (key's etc) extra goed uit mn ogen kijken dus. :X

PS : zijn die SKL scaling + 12 gems en de gems met bijv 4.2 phys dmg + 0.8 slow poison effect wat waard? kies momenteel voor 8.7% phys dmg en een +12% dmg vs beasts, die lijken me het beste, of komt dit down to personal preference?

[ Voor 16% gewijzigd door Ambition88 op 12-01-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste gems adden 27% physical damage. Die vind je alleen in de dungeons. Elemental gems zijn niet echt boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leugenaar :+
De beste gems geven 30+% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
dvdkiwi schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:37:
Ik zou voor je dit soort dingen post maar eens een fact check doen waar je het nu eigenlijk over hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Ow nou dan ga ik maar tegen de tijd dat ik lvl 100 ben maar dungeons doen in co-op en dan hopen dat je wel allebei loot krijgt en niet 1 van de 2. :p

Dit zou zomaar eens in mijn top 3 van beste games ooit gespeeld kunnen komen, vind het echt zo vet, moet mezelf soms dwingen te stoppen/pauze te nemen.

Misschien ooit eens dark soul 3 proberen, maar die lijkt me somehow een stuk minder leuk.

[ Voor 45% gewijzigd door Ambition88 op 12-01-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:37:
?

Is dat veranderd? De beste cursed gems geven +27.2% physical damage, om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt dus niet.
Er zijn gems die 32 of 33% dmg geven in plaats van die 27%. Ze komen uit dezelfde glyph, van dezelfde Watchers bazen.
@Voxalizer:ijn fact check is de stream waarop ik ze gezien heb. Iedereen riep dat het onmogelijk was maar hij had ze wel degelijk. Je moet de bekende glyph ontiegelijk vaak farmen maar ze zijn er wel degelijk.
Ik zal die kerel nog eens opzoeken, weet zo snel zijn naam niet meer. Weet wel dat ik hem vanaf ng+70 tot boven de ng+500 gevolgd heb.

[ Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 12-01-2017 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
+30%+ Charge attack maybe, die willen de Watchers ook nog weleens droppen. Anders: screenshots or didn't happen. Als we het even volgens de gamemechanics bekijken uit de official gameguide zou het maximum een 28.1% physical gem zijn maar ook die is nog nooit door iemand gevonden. 27% is echt de limit. Overigens zijn er wel elemental gems die boven de 27% kunnen uitkomen maar deze geven niet de damage increase die een physical gem geeft, omdat elemental scaling anders is oid.

Maar goed, ben benieuwd dan. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Voxalizer op 12-01-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee geen charge attack gems.
30+% phys met 2,5% extra stamina cost. Dus gewoon een normale cursed gem zoals we ze kennen, maar dan met meer dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Nja sorry, I don't buy it. Het enige dat ik me kan voorstellen is 34% physical up at full HP ofzoiets. Verder zou het echt een uniekum zijn dat na bijna twee jaar echt wel eens in de spreadsheets op reddit of dergelijke communities zou hebben gestaan. Die gasten pakken het bijna wetenschappelijk aan.

Zeker als het ook nog om een streamer gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Voxalizer op 12-01-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geloof er ook niks van zonder pics/footage. Anders was dit wel wat algemeen bekender, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:35:
Beste gems adden 27% physical damage. Die vind je alleen in de dungeons. Elemental gems zijn niet echt boeiend.
Niet helemaal waar Bram, dat ligt aan je build. Als je een Arcane build hebt zijn elemental gems juist het beste. Goede stats met elemental/arcane gems en de goede wapens doen zeer veel damage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:10:
[...]

Niet helemaal waar Bram, dat ligt aan je build. Als je een Arcane build hebt zijn elemental gems juist het beste. Goede stats met elemental/arcane gems en de goede wapens doen zeer veel damage :)
Maar dan doe je elemental damage en dat is bij bepaalde vijanden effectief, maar niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Even een toevoeging: Beste gems buiten de dungeons droppen van de winter lanterns in de DLC voor Kos. 26.3%. Daar heb ik ze toen vandaan gehaald.

Ik hoop niet dat er een Bloodborne 2 komt. Dan moet ik weer een PS4 kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:52:
[...]

Maar dan doe je elemental damage en dat is bij bepaalde vijanden effectief, maar niet allemaal.
Klopt, maar dan neem je toch een wapen met fire en eentje met bolt mee. Zo heb ik het tenminste ;) Dat icm de hunter tools is echt wel fun om te spelen. Heb zelf een fully upgraded Moonlight Sword, Logarius Wheel, Fire Cleaver en Bolt Spear ;)
JSchut schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:54:
Even een toevoeging: Beste gems buiten de dungeons droppen van de winter lanterns in de DLC voor Kos. 26.3%. Daar heb ik ze toen vandaan gehaald.

Ik hoop niet dat er een Bloodborne 2 komt. Dan moet ik weer een PS4 kopen :D
Heb je je ps4 EN Bloodborne verkocht? Shame on you!

[ Voor 46% gewijzigd door Scrisissszzz op 13-01-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:58:
[...]

Heb je je ps4 EN Bloodborne verkocht? Shame on you!
Ik heb alles verkocht :D
Dark Souls 2 koop ik op m'n Xbox en als er een Bloodborne 2 komt dan koop ik er wel weer een PS4 Pro bij haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Elke keer als ik dit lees heb ik weer zin in Bloodborne, maar dan kijk ik naar m'n backlog van games :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil ook weer een Souls game spelen, maar The Witcher 3 komt vandaag binnen... :P
Tegen de tijd dat die platinum is ga ik eens aan Dark Souls 3 beginnen denk ik, of nog een rondje (paar rondjes) Bloodborne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:21:
Ik wil ook weer een Souls game spelen, maar The Witcher 3 komt vandaag binnen... :P
Tegen de tijd dat die platinum is ga ik eens aan Dark Souls 3 beginnen denk ik, of nog een rondje (paar rondjes) Bloodborne.
Ik kwam echt niet goed in The Witcher 3 na Bloodborne... Dus misschien is het wel sneller zo dan je denkt ;)

Pagina: 1 ... 49 ... 66 Laatste