Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:35:
[...]

Lol lachen!
Dit wist ik ook niet eens :D: Stump Messenger side area in the dream.

Waar ik persoonlijk pas later achter kwam is dat alles wat je oppakte en niet kon opslaan in je inventory automatisch naar je storage ging. Blood vials e.d.

Ook kwam ik er pas laat achter dat je cold blood kon "crushen". Had er een hele zooi in m'n inventory.

Toch maar weer eens gaan spelen :)

Edit: Dit is ook wel erg lachen:

[...]
Vond een mooie dat er een zegt dat hij de lamp in de Nightmare Church voor Ludwig had gemist, en dus al zijn pogingen om Ludwig te verslaan begon bij de Hunters Nightmare lamp. Leuk stukje rennen is het dan ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:23

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:13:
[...]

Vond een mooie dat er een zegt dat hij de lamp in de Nightmare Church voor Ludwig had gemist, en dus al zijn pogingen om Ludwig te verslaan begon bij de Hunters Nightmare lamp. Leuk stukje rennen is het dan ;)
Haha. Ja dat is een best eind. Gaat je ook bijna niet lukken om daar te komen zonder ook maar wat damage te pakken. Vooral die hunter voor die ladder.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-10 06:00
Scrisissszzz schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:24:
Defeat Vicar Amelia and activate the skull in the Cathedral to turn day into night.
Go to the Hunter’s Dream and receive Eye of a Blood-Drunk Hunter from a messenger.
Go to the Cathedral Ward and leave via the left-hand exit to enter the square.
Go to the right-hand end of the square (where the Hunter Set/Top Hat are located) and the Lesser Amygdala will grab you. This will take you to the new area: The Hunter’s Nightmare
Lighting the lamp in the new area will allow you to travel to and from the area via the Hunter's Nightmare Awakening Headstone in the Hunter’s Dream . It can be found by the Insight Shop, where the Doll will sometimes kneel and pray.

Deze stappen gedaan? Je kunt het item wat je in de dream vindt ook terug vinden in je inventory als het goed is..
Ik heb na vicar amelia wel iets gedaan bij die skull en daarna kreeg ik een cutscene te zien. Bij cathedral ward zit ook die amygdala maar er gebeurt verder niks. Ik ga het straks wel uitvogelen ;)

edit: En het is gelukt! Moet voortaan verder kijken dan m'n neus lang is. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joetje079 op 12-09-2016 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:43:
[...]

Ik heb na vicar amelia wel iets gedaan bij die skull en daarna kreeg ik een cutscene te zien. Bij cathedral ward zit ook die amygdala maar er gebeurt verder niks. Ik ga het straks wel uitvogelen ;)

edit: En het is gelukt! Moet voortaan verder kijken dan m'n neus lang is. ;)
Mooi!

Succes met de DLC bazen ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:49
Wat blijf ik toch een haat liefde verhouding hebben met dit spel. Zo speel ik het weken niet en zo, zoals nu, speel ik het zo vaak als ik maar kan. Ben bij toeval bij Cainhurst Castle aanbeland en bij nightmare Frontier. Beide gebieden heb ik nog geen succes bij de bazen gehad en de beckoning Bell biedt ook weinig soelaas.

De normale story line heeft me in the unseen village gebracht, maar heb het idee dat ik wat underpowered ben (lvl 55). Nu maar eens denken hoe verder.

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Klein euforie momentje vandaag, voor het eerst Laurence solo gehaald. Ook pas 2e keer dat ik hem deed. Eerste keer heb ik na 20 pogingen ofzo 2 spelers erbij gehaald toen.. maar nu met een nieuw char en de saw cleaver ging het best lekker!

• Joetje079
Slaapje schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:10:
Wat blijf ik toch een haat liefde verhouding hebben met dit spel. Zo speel ik het weken niet en zo, zoals nu, speel ik het zo vaak als ik maar kan.
Herkenbaar, ik heb precies hetzelfde ;) Heb hem wel bijna uitgespeeld trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Ben bij toeval bij Cainhurst Castle aanbeland en bij nightmare Frontier. Beide gebieden heb ik nog geen succes bij de bazen gehad en de beckoning Bell biedt ook weinig soelaas.
Ik wil je eventueel wel helpen hoor als het je echt niet lukt. Ik heb zo'n password voor co-op. Psn naam staat hieronder ;) Vanavond ga ik ook weer verder. Zit nog te twijfelen of ik de dungeons in ga of de DLC :9

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10 15:49
Kort vraagje: ik ben begonnen met de Saw cleaver en ben nu overgestapt naar de saw spear. In het equipment menu zie ik nu dat de saw spear (als ik de cleaver geselecteerd heb) bij attribute bonus bij strength rood kleurt (rode D), en bij skill en arcade blauw.

Ik dacht dat dot betekende: slechter dan equiped wapen (rood) en beter dan (blauw). Maar strength en arcane zijn bij beide een D. Zijn er stats die ik niet kan zien?
Pepper92 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:22:
Kort vraagje: ik ben begonnen met de Saw cleaver en ben nu overgestapt naar de saw spear. In het equipment menu zie ik nu dat de saw spear (als ik de cleaver geselecteerd heb) bij attribute bonus bij strength rood kleurt (rode D), en bij skill en arcade blauw.

Ik dacht dat dot betekende: slechter dan equiped wapen (rood) en beter dan (blauw). Maar strength en arcane zijn bij beide een D. Zijn er stats die ik niet kan zien?
Dat is een goeie. Volgens mij als de stats gelijk zijn zouden de letters gewoon wit moeten zijn, maar nu begin ik zelf te twijfelen... Rode letters zijn sowieso het interessantste ;)

Het zijn ook heel erg vergelijkbare wapens, de cleaver en spear. Alleen de transformed attacks zijn wezenlijk anders. De spear heeft meer horizontale en de cleaver verticale swings. Beide handig in verschillende situaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
Joetje079 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:46:
[...]

Ik wil je eventueel wel helpen hoor als het je echt niet lukt. Ik heb zo'n password voor co-op. Psn naam staat hieronder ;) Vanavond ga ik ook weer verder. Zit nog te twijfelen of ik de dungeons in ga of de DLC :9
Heb je in ieder geval een vriendschapsverzoek gestuurd, ik zal eens kijken of ik er door kom :)

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat blijf ik toch een haat liefde verhouding hebben met dit spel. Zo speel ik het weken niet en zo, zoals nu, speel ik het zo vaak als ik maar kan. Ben bij toeval bij Cainhurst Castle aanbeland en bij nightmare Frontier. Beide gebieden heb ik nog geen succes bij de bazen gehad en de beckoning Bell biedt ook weinig soelaas.

De normale story line heeft me in the unseen village gebracht, maar heb het idee dat ik wat underpowered ben (lvl 55). Nu maar eens denken hoe verder.
Ik zou eerst Cainhurst doen. Je kan wel Yahar'Gul even in rennen en de Upper Catherdal key pakken en dat gebied ook meepakken.

Cainhurst baas is over het algemeen geen hele moeilijke. Goed te ontwijken en in zijn laatste fase kun je 'm flinke parry's voor zijn flikker geven.

Nightmare Frontier baas vind ik persoonlijk een van de meest simpele van de hele game als je weet hoe je zijn jumps uit moet lokken.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10 15:49
Scrisissszzz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:35:
[...]

Dat is een goeie. Volgens mij als de stats gelijk zijn zouden de letters gewoon wit moeten zijn, maar nu begin ik zelf te twijfelen... Rode letters zijn sowieso het interessantste ;)

Het zijn ook heel erg vergelijkbare wapens, de cleaver en spear. Alleen de transformed attacks zijn wezenlijk anders. De spear heeft meer horizontale en de cleaver verticale swings. Beide handig in verschillende situaties.
Ja heb een voorkeur voor de spear door de horizontale swing inderdaad. Maar ze zijn dus niet wit, dus ben benieuwd of iemand hier antwoord op heeft.
Net cleric beast verslagen. Ver spel dit.

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 23:03:
Klein euforie momentje vandaag, voor het eerst Laurence solo gehaald. Ook pas 2e keer dat ik hem deed. Eerste keer heb ik na 20 pogingen ofzo 2 spelers erbij gehaald toen.. maar nu met een nieuw char en de saw cleaver ging het best lekker!

[video]
Welk level ben je hier als ik vragen mag?

Laatste keer dat ik hem probeerde was ik level 30 en dat was wel vrij pittig. Daarvoor nooit problemen met hem gehad. Had alle main game (zonder dlc) bosses al gedaan. Ludwig was ook geen probleem.

Ga binnenkort weer eens spelen. Heb nu ook Darks Souls 3 overgenomen van een Tweaker dus daar ook vanaf morgen mee aan de slag.

JSchut schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:21:
[...]

Welk level ben je hier als ik vragen mag?

Laatste keer dat ik hem probeerde was ik level 30 en dat was wel vrij pittig. Daarvoor nooit problemen met hem gehad. Had alle main game (zonder dlc) bosses al gedaan. Ludwig was ook geen probleem.

Ga binnenkort weer eens spelen. Heb nu ook Darks Souls 3 overgenomen van een Tweaker dus daar ook vanaf morgen mee aan de slag.
Hier ben ik level 85 volgens mij, quality build aan het maken. Geinvesteerd in strength en skill dus. De cleaver scaled met beide stats. En bolt paper hielp erg goed bij Laurence. Moet wel zeggen dat mijn andere pogingen in NG++ en hoger waren, dit is gewoon NG.

Met mijn BL4 character zit ik vast bij Ludwig nog. Eis is dat ik ook daarmee alles solo doe. Maar zit vast bij Ludwig en Ebrietas in de main game. Denk dat je met level 30 net wat meer health en stamina hebt, dat scheelt al enorm met de damage die je kunt hebben. Op BL4 is heel veel een one shot bij die bazen...

Maar ik heb weinig tijd nu om echt voor BL4 te gaan zitten. Wil het wel een keer proberen af te maken, maar zie enorm op tegen Laurence, Orphan of Kos en ook Gehrman denk ik... Vind persoonlijk dat ik al ver ben gekomen ;)

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:28:
[...]

Hier ben ik level 85 volgens mij, quality build aan het maken. Geinvesteerd in strength en skill dus. De cleaver scaled met beide stats. En bolt paper hielp erg goed bij Laurence. Moet wel zeggen dat mijn andere pogingen in NG++ en hoger waren, dit is gewoon NG.

Met mijn BL4 character zit ik vast bij Ludwig nog. Eis is dat ik ook daarmee alles solo doe. Maar zit vast bij Ludwig en Ebrietas in de main game. Denk dat je met level 30 net wat meer health en stamina hebt, dat scheelt al enorm met de damage die je kunt hebben. Op BL4 is heel veel een one shot bij die bazen...

Maar ik heb weinig tijd nu om echt voor BL4 te gaan zitten. Wil het wel een keer proberen af te maken, maar zie enorm op tegen Laurence, Orphan of Kos en ook Gehrman denk ik... Vind persoonlijk dat ik al ver ben gekomen ;)
Zeker! Petje af!

In jou filmpje kwam je al een paar keer laag in je HP. Op level 30 is dat echt killing. Laat staan op level 4 :D
Ludwig op level 4 moet opzich wel kunnen. Laurence wordt echt veel lastiger. Opzich vind ik dat gevecht niet eens zo erg lastig maar om helemaal geen damage te pakken dat is echt moeilijk en gaat mij zeker niet lukken.

Ik denk dat ik binnenkort gewoon een nieuwe char aan maak en door de game heen ga proberen te rushen. Zonder limieten gewoon zo snel mogelijk door de game heen. Geen wereld record tempo ofzo. Maar wel gewoon in 1 stuk door. Ben benieuwd hoe lang ik daar over ga doen.

JSchut schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:35:
[...]

Zeker! Petje af!

In jou filmpje kwam je al een paar keer laag in je HP. Op level 30 is dat echt killing. Laat staan op level 4 :D
Ludwig op level 4 moet opzich wel kunnen. Laurence wordt echt veel lastiger. Opzich vind ik dat gevecht niet eens zo erg lastig maar om helemaal geen damage te pakken dat is echt moeilijk en gaat mij zeker niet lukken.

Ik denk dat ik binnenkort gewoon een nieuwe char aan maak en door de game heen ga proberen te rushen. Zonder limieten gewoon zo snel mogelijk door de game heen. Geen wereld record tempo ofzo. Maar wel gewoon in 1 stuk door. Ben benieuwd hoe lang ik daar over ga doen.
Ik was ook best gretig in dat gevecht ;)

nam voor mijn gevoel veel risico en nam ook een beast blood pellet om meer damage te doen, maar dus ook meer te ontvangen haha.. ach ja, gehaald in iets meer dan 2 min is ok.

Ja Ludwig heb ik redelijk door, ach we zullen zien :)

• Slaapje
bram1984 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:14:
[...]

Nightmare Frontier baas vind ik persoonlijk een van de meest simpele van de hele game als je weet hoe je zijn jumps uit moet lokken.
En gelijk heb je, tweede keer dicht bij hem gebleven en hij was neer zonder al teveel moeite. Nu ook de tweede lamp in unseen village bereikt, maar ik ben nu wat underpowered om door te gaan daar.

Aangezien dlc in de aanbieding was bij psn heb ik alvast old hunters pack gekocht voor 7,99. Leek me meer dan een prima prijs.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Slaapje schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:50:
[...]

En gelijk heb je, tweede keer dicht bij hem gebleven en hij was neer zonder al teveel moeite. Nu ook de tweede lamp in unseen village bereikt, maar ik ben nu wat underpowered om door te gaan daar.

Aangezien dlc in de aanbieding was bij psn heb ik alvast old hunters pack gekocht voor 7,99. Leek me meer dan een prima prijs.
Niet heel veel underpowered hoor denk ik. Unseen village vond ik ook gewoon best hard de eerste keer. Daarna vond ik het weer makkelijker worden. Op level 60 zou het wel prima te doen moeten zijn.

De dlc ga je geen spijt van krijgen! Echter zou ik hem pas gaan spelen vlak voordat je de game kan uitspelen. Het is echt even een niveautje omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Gehrman neer in eerste run :) Maar wat was dat ze-nuw-slopend zeg :9 In de eerste helft van het gevecht was ik al door 3/4 van m'n blood vials heen en toen moest hij nog naar z'n tweede fase :X Ik kreeg hem ook helemaal niet geparried, ik heb maar 2x een visceral kunnen doen. Op het laatst had ik nog maar een miniscuul beetje health en geen bloodvials meer en hij nog een kwart van z'n healthbar waardoor ik het wel somber inzag, maar na een paar zenuwslopende minuten vol dodgen met af en toe een klap uitdelen ging hij toch neer >:) Ik schreeuwde het gewoon uit van blijdschap hahaha. Wat een vet gevecht was dat. Wat een super sfeervolle muziek ook bij het gevecht.

Voordat ik het gevecht in ging heb ik even een save gemaakt en die na het gevecht weer teruggezet voor de andere endings. Daar ga ik van de week maar eens mee aan de slag en daarna verder in de dungeons. Heb de eerste depth 1 al gedaan en dat stelde niets voor, maar ik vermoed dat het later wel een stuk pittiger wordt. Dlc ga ik wel in met een volgende walktrough welke er zeker gaat komen :) Dit is toch wel een van de vetste games die ik ooit gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joetje079 schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:42:
Gehrman neer in eerste run :) Maar wat was dat ze-nuw-slopend zeg :9 In de eerste helft van het gevecht was ik al door 3/4 van m'n blood vials heen en toen moest hij nog naar z'n tweede fase :X Ik kreeg hem ook helemaal niet geparried, ik heb maar 2x een visceral kunnen doen. Op het laatst had ik nog maar een miniscuul beetje health en geen bloodvials meer en hij nog een kwart van z'n healthbar waardoor ik het wel somber inzag, maar na een paar zenuwslopende minuten vol dodgen met af en toe een klap uitdelen ging hij toch neer >:) Ik schreeuwde het gewoon uit van blijdschap hahaha. Wat een vet gevecht was dat. Wat een super sfeervolle muziek ook bij het gevecht.

Voordat ik het gevecht in ging heb ik even een save gemaakt en die na het gevecht weer teruggezet voor de andere endings. Daar ga ik van de week maar eens mee aan de slag en daarna verder in de dungeons. Heb de eerste depth 1 al gedaan en dat stelde niets voor, maar ik vermoed dat het later wel een stuk pittiger wordt. Dlc ga ik wel in met een volgende walktrough welke er zeker gaat komen :) Dit is toch wel een van de vetste games die ik ooit gespeeld heb.
Netjes. En Moon Presence?

Je hoeft Gehrman niet zozeer te parry'en. Je kan een beetje dezelfde tactiek gebruiken als bij de hunter in de Cathedral: schuni blijven lopen zodat zijn schoten je missen en met bijvoorbeed de Rakuyo een transformed L2 attack doen als hij aanvalt, of met de Axe een dito R2 attack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Gehrman en daarna de moon presence is de laatste ending die ik nog moet doen en daar ga ik vandaag of morgen eens mee aan de slag.

Daarna NG+ in verder levelen voor de hardste dungeons. Ik had op psnprofiles gelezen dat level 120 toch wel een minimum vereiste is. De bosses daar schijnen nogal van een ander kaliber te zijn dan in de main game. Ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joetje079 schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:11:
[...]

Gehrman en daarna de moon presence is de laatste ending die ik nog moet doen en daar ga ik vandaag of morgen eens mee aan de slag.

Daarna NG+ in verder levelen voor de hardste dungeons. Ik had op psnprofiles gelezen dat level 120 toch wel een minimum vereiste is. De bosses daar schijnen nogal van een ander kaliber te zijn dan in de main game. Ben benieuwd :9
Nou dat valt wel mee hoor. Het is meer je halve health bar die problemen geeft, maar ook dat valt wel mee. Er zijn gebieden met bell maidens die oneindig veel spinnen spawnen, die ik echt ongelooflijk kut zijn. Daar had ik het meeste moeite mee.

Watch Dog is dan denk ik de meest pittige, maar puur omdat deze je kan one-shotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:20:
[...]

Nou dat valt wel mee hoor. Het is meer je halve health bar die problemen geeft, maar ook dat valt wel mee. Er zijn gebieden met bell maidens die oneindig veel spinnen spawnen, die ik echt ongelooflijk kut zijn. Daar had ik het meeste moeite mee.

Watch Dog is dan denk ik de meest pittige, maar puur omdat deze je kan one-shotten.
Oww Amy one shot je ook als je niet uitkijkt in de Defiled ;)

Beide bazen zijn helemaal niet zo moeilijk. Amy ken je al en de Watchdog kom je ook in eerdere dungeons tegen. Ik vind beide heel makkelijk te "lezen" wat voor aanvallen ze doen. Bij beide is het aim for the head ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079

Oww Amy one shot je ook als je niet uitkijkt in de Defiled ;)

Beide bazen zijn helemaal niet zo moeilijk. Amy ken je al en de Watchdog kom je ook in eerdere dungeons tegen. Ik vind beide heel makkelijk te "lezen" wat voor aanvallen ze doen. Bij beide is het aim for the head ;)
Dat stemt me positief ;) Welk level raden jullie aan voor de moeilijkste dungeons ? ( ben niet de beste speler ;)) En wat gebeurt er eigenlijk als ik NG+ in ga? Ik behoud dan m'n level met stats toch? En hoe zit dat met de wapens? Dit wordt de eerste keer namelijk dat ik een NG+ start, ook nog nooit met andere games gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Joetje079 schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:11:
[...]

Joetje079 schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:10:

Dat stemt me positief ;) Welk level raden jullie aan voor de moeilijkste dungeons ? ( ben niet de beste speler ;)) En wat gebeurt er eigenlijk als ik NG+ in ga? Ik behoud dan m'n level met stats toch? En hoe zit dat met de wapens? Dit wordt de eerste keer namelijk dat ik een NG+ start, ook nog nooit met andere games gedaan.
Toevallig was ik ook level 120 toen ik defiled chalices ging doen. Rende er redelijk eenvoudig doorheen. Dus denk dat 120 wel een mooi level is idd. Chalice level 5 was eenvoudiger voor mijn gevoel.

Jup je behoud alles. Behalve dan dingen als keys en alle lampen.
Dus ook je wapens blijven. Ik heb in het begin alles gewoon gedaan met de Saw Cleaver. De dungeons ook. Later ben ik geswitched naar de Whirligig Saw. Maar nodig was dat niet. Saw Cleaver vind ik nog steeds super lekker spelen.

Een tip: Doe de DLC in NG en niet in NG+. Het is echt een tandje moeilijker dan de main game bosses. En een ander voordeel is dat je voor de laatste boss uit de DLC 26% cursed gems kunt farmen. Die kunnen je erg helpen in de chalices.

[ Voor 19% gewijzigd door JSchut op 19-09-2016 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:10:
[...]

[...]

Level 120 is prima.

Probeer straks wel de Root dungeons depth 5 met alle toeters en bellen (FRC offerings). Die zijn toch best pittig hoor, mede door enemy placement. Leuk dat bepaalde bazen dan gewoon als mob door de levels lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

JSchut schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:39:
Een tip: Doe de DLC in NG en niet in NG+. Het is echt een tandje moeilijker dan de main game bosses. En een ander voordeel is dat je voor de laatste boss uit de DLC 26% cursed gems kunt farmen. Die kunnen je erg helpen in de chalices.
22,x% maximaal volgens mij, maar dat is mierenneuken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

SD5k schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:58:
[...]

22,x% maximaal volgens mij, maar dat is mierenneuken. :P
Nope. 26.3 van de winterlanterns in de grot voor orphan. Heb er zelf ook 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
JSchut schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:39:

Net nog een keer Gehrman verslagen(kostte me meer moeite dan gisteren), daarna Moon presence (die was dan weer makkelijk) en daarna toch maar NG+ ingegaan. Ik ga zeker nog de DLC in maar ik wil eerst die platinum halen en doorlevelen kan het beste toch in NG+ ? Wel apart trouwens om op die tafel wakker te worden met al je wapens, 50 insight en 250.000 blood echoes waar ik niks mee kon omdat die pop nog niet wakker was in the dream :P Toen maar Central Yarnham gecleared en naar Cleric beast gegaan. Wel in één run neer maar had er meer moeite mee als de eerste keer. Grootste vijand was dit keer de camera, zat vaak tegen de buitenkant van die brug te kijken ;) Het blijft leuk dat eerste gebied alleen de spanning die ik in de eerste walktrough voelde is wel verdwenen. Ik was ook binnen vijf minuten bij Cleric beast en dat terwijl ik bij de eerste walktrough drie avonden bezig was om zover te komen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 18:28
Ik heb de dlc in ng+ gedaan een paar maanden nadat ik platina had behaald. Was wel een pittige opgave eerlijk gezegd. Ik zou de dlc niet op ng++ doen haha. Maar hoe dan ook, de dlc maakte veel meer indruk op mij dan de normale game en gaf me ook een meer voldaan gevoel qua moeilijkheidsgraad.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:37:
[...]

Net nog een keer Gehrman verslagen(kostte me meer moeite dan gisteren), daarna Moon presence (die was dan weer makkelijk) en daarna toch maar NG+ ingegaan. Ik ga zeker nog de DLC in maar ik wil eerst die platinum halen en doorlevelen kan het beste toch in NG+ ? Wel apart trouwens om op die tafel wakker te worden met al je wapens, 50 insight en 250.000 blood echoes waar ik niks mee kon omdat die pop nog niet wakker was in the dream :P Toen maar Central Yarnham gecleared en naar Cleric beast gegaan. Wel in één run neer maar had er meer moeite mee als de eerste keer. Grootste vijand was dit keer de camera, zat vaak tegen de buitenkant van die brug te kijken ;) Het blijft leuk dat eerste gebied alleen de spanning die ik in de eerste walktrough voelde is wel verdwenen. Ik was ook binnen vijf minuten bij Cleric beast en dat terwijl ik bij de eerste walktrough drie avonden bezig was om zover te komen :9
De DLC is op NG+ nog wel te doen hoor. Maar dan zou ik eerst de dungeons doen en je wat high end gems farmen. De dungeons waar je dat kunt doen zijn ook meteen leuke plekken om echoes te farmen. Pak je 2 Moon runes en de Eye rune, of de Heir runes als je veel viscerals doet, ga de FRC dungeons in van de verschillende soorten. Kun je bazen farmen die de gems droppen die je nodig hebt, plus je kunt in iedere soort dungeon (Isz, Loran en Pthumerian) nog een Blood Rock vinden. Simpel googlen kom je achter glyphs waar er eentje in zit. Kun je weer 3 wapens naar +10 upgraden :)

Met de goede gems en stats is de DLC op NG+ goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meeste glyphs staan wel in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 00:13:
Ik heb de dlc in ng+ gedaan een paar maanden nadat ik platina had behaald. Was wel een pittige opgave eerlijk gezegd. Ik zou de dlc niet op ng++ doen haha. Maar hoe dan ook, de dlc maakte veel meer indruk op mij dan de normale game en gaf me ook een meer voldaan gevoel qua moeilijkheidsgraad.
Ik vind de DLC zeker indruk maken, maar toch niet meer dan de normale game. Bij normale game is het allemaal nieuw en als je dan de DLC in gaat krijg je nog meer nieuwe vijanden en levels, die op zichzelf gewoon indrukwekkend zijn. Allebei gewoon fantastisch :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begin nu wel te merken dat de bazen weer flink moeiliiker worden op NG++++. Martyr Logarius is een aardige bitch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je wordt oud Bram.
Of gemakzuchtig.
Of te gehaast.
Of je hebt last van de input lag.
Of je bent gewoon niet zo goed als je denkt.
:P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:58:
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:58:
Je wordt oud Bram.
Of gemakzuchtig.
Of te gehaast.
Of je bent gewoon niet zo goed als je denkt.
:P
Zal wel gewoon door die lelijke graphics komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dus na een maandje weer eens mijn Bloodborne verslaving moeten fixen en een paar dungeons gedaan met mijn laatste character. Ik kom aan in Ailing Loran bij mn grote vriend BSB. Hij was zo vriendelijk me niet te slaan ;)

Klein euforie dansje want dit was me nog nooit gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:41:
Dus na een maandje weer eens mijn Bloodborne verslaving moeten fixen en een paar dungeons gedaan met mijn laatste character. Ik kom aan in Ailing Loran bij mn grote vriend BSB. Hij was zo vriendelijk me niet te slaan ;)

Klein euforie dansje want dit was me nog nooit gelukt ;)

[video]
Mis alleen de parries :p

Eigenlijk is het zo zonder parries nog lastiger omdat het gevecht nu langer duurt. Netjes gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik parry hem ook nooit. Gewoon lekker naar links dodgen. Ook geen risico dat je je parry mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

bram1984 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:25:
Ik parry hem ook nooit. Gewoon lekker naar links dodgen. Ook geen risico dat je je parry mist.
Als hij zijn rechter poot optilt voor een 1 hit move is het 100% parry. Tenminste ik heb nog niet gehad dat ik die miste. Hele grote succes window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:49

rajackar

Blood Minister

Het zal niet voor iedereen zijn maar voor de rock / metal liefhebbers wel een vette cover:

YouTube: Bloodborne - Father Gascoigne Theme "Epic Metal" Cover (Li...

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
Voor de liefhebbers/experts onder ons, hoe moeilijk en frustrerend is dit spel? het is eigenlijk niet mijn genre zo een dark setting, maar ik vind het wel echt gaaf eruit zien ook qua combat en beetje uitdaging is altijd welkom.

Is het moeilijk om uit te vogelen waar je heen moet, hoe je bepaalde bosses verslaat, welke upgrades/runes het beste zijn etc? :) zag de game of the year edition voor 33 euro en twijfel heel erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewoon doen!
Ja, het is lastig en je moet soms eveb uitvogelen hoe je een vijand moet verslaan of waar je heen moet maar tegelijkertijd is dat ook de charme van de game.
Frustrerend wil ik het niet noemen, je doet immers zelf iets fout als je dood gaat en daar leer je alleen maar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Laatst online: 13-10 18:28
De bazen zijn makkelijker te verslaan dan je denkt omdat ze meestal groot en log zijn en je al vrij snel inziet wat voor strategie je moet gebruiken. Het spel wekt de illusie dat de bazen echt supergevaarlijk zijn door muziek, lange gezondheidsbalk, grootte en afgebakend toneel.

Het meeste moeite had ik met jagers omdat ze vrij onvoorspelbaar zijn. Sowieso is het verkennen van de wereld vrij lastig omdat je continu op je hoede moet zijn en in principe elke vijand je kan doden.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ambition88 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:28:
Voor de liefhebbers/experts onder ons, hoe moeilijk en frustrerend is dit spel? het is eigenlijk niet mijn genre zo een dark setting, maar ik vind het wel echt gaaf eruit zien ook qua combat en beetje uitdaging is altijd welkom.

Is het moeilijk om uit te vogelen waar je heen moet, hoe je bepaalde bosses verslaat, welke upgrades/runes het beste zijn etc? :) zag de game of the year edition voor 33 euro en twijfel heel erg.
Echt een aanrader. En zonder guides spelen. Zo heerlijk als je ineens een shortcut vind naar zo goed als het begin van de game. _/-\o_

De eerste baas vond ik vrij pittig. Zelfs het hele gedeelte naar de baas toe was pittig. Maar daarna werd het makkelijker. Dit komt niet omdat het spel makkelijker is na de eerste baas maar omdat je beter word.

Er zijn ook legio shortcuts die echt heel tof gedaan zijn.

Persoonlijk vond ik het geen heel lastige game. Maar de moeilijkheidsgraad ligt wel hoger dan de games van tegenwoordig.

Dit is echt het beste spel wat ik gespeeld heb. Ik heb mijn playstation verkocht. Maar als er een bloodborne 2 komt dan zal ik gaan overwegen om alleen voor die game een ps te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
JSchut schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:07:
[...]

Echt een aanrader. En zonder guides spelen. Zo heerlijk als je ineens een shortcut vind naar zo goed als het begin van de game. _/-\o_

De eerste baas vond ik vrij pittig. Zelfs het hele gedeelte naar de baas toe was pittig. Maar daarna werd het makkelijker. Dit komt niet omdat het spel makkelijker is na de eerste baas maar omdat je beter word.

Er zijn ook legio shortcuts die echt heel tof gedaan zijn.

Persoonlijk vond ik het geen heel lastige game. Maar de moeilijkheidsgraad ligt wel hoger dan de games van tegenwoordig.

Dit is echt het beste spel wat ik gespeeld heb. Ik heb mijn playstation verkocht. Maar als er een bloodborne 2 komt dan zal ik gaan overwegen om alleen voor die game een ps te kopen :)
Thnx voor je uitleg, hoe weet je nou waar je bijv het beste je currency aan moet uitgeven? Welke wapens het beste zijn etc, is het simpelweg uitvogelen door het te spelen?
Ik zou het zonde vinden als ik veel tijd en echoes in dingen stop die 10levels later compleet useless zijn :p zonder map spelen lijkt me ook wel tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ambition88 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:25:
[...]

Thnx voor je uitleg, hoe weet je nou waar je bijv het beste je currency aan moet uitgeven? Welke wapens het beste zijn etc, is het simpelweg uitvogelen door het te spelen?
Ik zou het zonde vinden als ik veel tijd en echoes in dingen stop die 10levels later compleet useless zijn :p zonder map spelen lijkt me ook wel tricky
Je hebt echt geen map nodig. Ik vond het tenminste super duidelijk waar ik heen moest. Misschien mis je wat optionele bosses maar die kan je in je tweede playtrough ook doen ;)

Je echo's zul je voornamelijk gebruiken om te levelen. Ik heb de game uitgespeeld met 1 van de starters wapens. Deze had ik wel zoveel mogelijk geupgrade. De gun had ik niet geupgrade. Verder kun je wat gear kopen. Tegen die tijd weet je ook wel wat handig is om te kopen. Maar gear wordt steeds minder belangrijk hoe hoger je level word. Het heeft nog wel nut, maar je kan hem ook uitspelen met de starter gear.

Ik begon met thunder gun en saw cleaver. Saw cleaver is nog steeds 1 van de top 3 wapens in de game. Misschien wel nummer 1.

Deze game houd je niet bij de hand en kan in het begin wat onmogelijk ogen. Maar je komt er vanzelf achter dat dit best meevalt :)

Laat je verassen. Dan ervaar je de game het beste. En niet te snel opgeven :p

[ Voor 12% gewijzigd door JSchut op 27-12-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
JSchut schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:48:
[...]

Je hebt echt geen map nodig. Ik vond het tenminste super duidelijk waar ik heen moest. Misschien mis je wat optionele bosses maar die kan je in je tweede playtrough ook doen ;)

Je echo's zul je voornamelijk gebruiken om te levelen. Ik heb de game uitgespeeld met 1 van de starters wapens. Deze had ik wel zoveel mogelijk geupgrade. De gun had ik niet geupgrade. Verder kun je wat gear kopen. Tegen die tijd weet je ook wel wat handig is om te kopen. Maar gear wordt steeds minder belangrijk hoe hoger je level word. Het heeft nog wel nut, maar je kan hem ook uitspelen met de starter gear.

Ik begon met thunder gun en saw cleaver. Saw cleaver is nog steeds 1 van de top 3 wapens in de game. Misschien wel nummer 1.

Deze game houd je niet bij de hand en kan in het begin wat onmogelijk ogen. Maar je komt er vanzelf achter dat dit best meevalt :)

Laat je verassen. Dan ervaar je de game het beste. En niet te snel opgeven :p
Ah okay, dus je kan je huidge weapon gewoon upgraden en sterker maken. Hoe zit het met Runes/gems krijg je die van boss drops? en kan je ergens zien welke runes het beste zijn? of ligt dat ook puur aan je playstyle.

Een tweede playthrough zal ik niet snel aan beginnen, ben iemand die 100 uur in een game stopt en dan ben ik er wel klaar mee, maar wil mn 1e run wel zo uitgebreid mogelijk doen.

Welke difficulty raad je iemand aan die nieuw is op console en met dit soort game, 1 boven normal? hou wel van een beetje uitdaging maar moet niet TE frustrerend zijn, thanks man.

PS. Ik ben ook op youtube voor tips en tricks aan het kijken. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 27-12-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ambition88 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:59:
[...]

Ah okay, dus je kan je huidge weapon gewoon upgraden en sterker maken. Hoe zit het met Runes/gems krijg je die van boss drops? en kan je ergens zien welke runes het beste zijn? of ligt dat ook puur aan je playstyle.

Een tweede playthrough zal ik niet snel aan beginnen, ben iemand die 100 uur in een game stopt en dan ben ik er wel klaar mee, maar wil mn 1e run wel zo uitgebreid mogelijk doen.

Welke difficulty raad je iemand aan die nieuw is op console en met dit soort game, 1 boven normal? hou wel van een beetje uitdaging maar moet niet TE frustrerend zijn, thanks man.
Gems kun je proberen en vervangen. Je zult aan de hand van je playstyle de juiste gems moeten kiezen. Waarschijnlijk plus physical %.

Ik ben voor de laatste baas gestopt en toen nog gedaan wat ik gemist had (toen dus opgezocht)

En qua moeilijkheidsgraad is er maar 1 moeilijkheidsgraad.

Je moet dus wel door willen zetten. Als je dat niet kan of wil dan is het zonde.

[ Voor 4% gewijzigd door JSchut op 27-12-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
JSchut schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:03:
[...]

Gems kun je proberen en vervangen. Je zult aan de hand van je playstyle de juiste gems moeten kiezen. Waarschijnlijk plus physical %.

En qua moeilijkheidsgraad is er maar 1 moeilijkheidsgraad.

Je moet dus wel door willen zetten. Als je dat niet kan of wil dan is het zonde.
Oh serieus, hm ja ik heb wel doorzettings vermogen maar ben echt nieuw op console, kom van 10+ jaar pc gaming af, merk dat ik er in uncharted 4 nog weinig van bak, maar ik ga ervanuit dat ik over een maand wel een stuk beter met de controls overweg kan. :) cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ambition88 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:05:
[...]

Oh serieus, hm ja ik heb wel doorzettings vermogen maar ben echt nieuw op console, kom van 10+ jaar pc gaming af, merk dat ik er in uncharted 4 nog weinig van bak, maar ik ga ervanuit dat ik over een maand wel een stuk beter met de controls overweg kan. :) cool
Uncharted is een stuk eenvoudiger. En je wordt niet zo afgestraft met een foutje. Als je bij bloodborne dood gaat ben je al je echo's kwijt en krijg je 1 kans om ze terug te krijgen. Ga je dood terwijl je ze nog niet terug hebt dan zijn ze weg.

De goede controls van bloodborne maken hem erg sterk. Maar verwacht er niet door heen te wandelen. Als je na 4 uur nog niet voorbij de eerste baas bent is dat niet heel gek. ;)

Een voorbeeld. Toen ik voor het eerste speelde duurde het bijvoorbeeld 4 uur om de eerste baas om te leggen. Nu doe ik dat met een nieuw character in 5 minuten zonder te levelen. Je moet dus zelf beter worden en dan word je beloond.

[ Voor 12% gewijzigd door JSchut op 27-12-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambition88 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:59:
[...]

PS. Ik ben ook op youtube voor tips en tricks aan het kijken. :D
De tweede playthrough vond ik misschien wel vetter dan de eerste.

En je kan geen difficulty kiezen. :+

Haal die game, flikker op uit dit topic, ga 500x dood en git gud. :p

Als het kwartje valt zal je zien dat er nagenoeg geen game zo vet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
bram1984 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:24:
[...]

De tweede playthrough vond ik misschien wel vetter dan de eerste.

En je kan geen difficulty kiezen. :+

Haal die game, flikker op uit dit topic, ga 500x dood en git gud. :p

Als het kwartje valt zal je zien dat er nagenoeg geen game zo vet is.
Ja het zal idd wel zo een git gud game zijn, maar wel leuk om te weten dat als je dood gaat het je eige schuld is en dat iedereen het op dit niveau heeft moeten doen, dat motiveert wel. :+
JSchut schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:14:
[...]

Een voorbeeld. Toen ik voor het eerste speelde duurde het bijvoorbeeld 4 uur om de eerste baas om te leggen. Nu doe ik dat met een nieuw character in 5 minuten zonder te levelen. Je moet dus zelf beter worden en dan word je beloond.
Haha leip, omdat je eerst wel wist wat je moest doen, maar het niet goed genoeg kon uitvoeren, of omdat je op een gegeve moment de attack patterns door had?

Jullie hebben mij overtuigd, ga van de week maar ffe langs mediamarkt. :P wel eerst u4 uitspelen though,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ambition88 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:38:
[...]

Ja het zal idd wel zo een git gud game zijn, maar wel leuk om te weten dat als je dood gaat het je eige schuld is en dat iedereen het op dit niveau heeft moeten doen, dat motiveert wel. :+

[...]

Haha leip, omdat je eerst wel wist wat je moest doen, maar het niet goed genoeg kon uitvoeren, of omdat je op een gegeve moment de attack patterns door had?

Jullie hebben mij overtuigd, ga van de week maar ffe langs mediamarkt. :P wel eerst u4 uitspelen though,
Je kan alle trash mobs skippen en gewoon van baas naar baas rennen. Echter mis je dan echo's om te levelen en materialen om je wapen te upgraden. Dus als nieuwe speler zeker af te raden ;)

De bazen kan ik nu inmiddels dromen. Eerste keer op de eerste boss duurde ook even.

Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden. Veel plezier!

[ Voor 8% gewijzigd door JSchut op 27-12-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambition88 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:38:
[...]

[...]

Het grappige is dat iedereen die nog niet bekend is met de Dark Souls series, over het eerste gebied met de eerste baas minstens 10 uur doet. Tevens hebben we allemaal gedacht: "Waar ben ik aan begonnen? Is dit wel iets voor mij?" De tweede playthrough heb je binnen 20 minuten dat hele gebied leeg geveegd en de eerste twee bazen om liggen. Onderstaand filmpje vat het mooi samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
bram1984 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:09:
[...]

Het grappige is dat iedereen die nog niet bekend is met de Dark Souls series, over het eerste gebied met de eerste baas minstens 10 uur doet. Tevens hebben we allemaal gedacht: "Waar ben ik aan begonnen? Is dit wel iets voor mij?" De tweede playthrough heb je binnen 20 minuten dat hele gebied leeg geveegd en de eerste twee bazen om liggen. Onderstaand filmpje vat het mooi samen.

[video]
Haha, wel mooi om die progressie te zien dan, kan het filmpje helaas niet bekijken zit momenteel op mijn werk, check m vanavond ffe,

Ik had het toevallig net met een collega over Bloodborne, die vond het een dikke game maar hij schijnt zich mateloos te hebben geergerd aan het feit dat je dan bij een eindboss bent, dood gaat en dan het hele stuk (45minuten?) opnieuw moet doet om vervolgens weer bij de eindboss aan te komen nog steeds niet wetend hoe je hem verslaat en dan weer opnieuw dood te gaan. :X

Naja, gelukkig bestaat er youtube. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 21:47

vhal

ಠ_ಠ

Ik neem aan dat BB ook shortcuts kent? In DS3 had je deze gelukkig wel...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:04
Ambition88 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:23:
[...]
Ik had het toevallig net met een collega over Bloodborne, die vond het een dikke game maar hij schijnt zich mateloos te hebben geergerd aan het feit dat je dan bij een eindboss bent, dood gaat en dan het hele stuk (45minuten?) opnieuw moet doet om vervolgens weer bij de eindboss aan te komen nog steeds niet wetend hoe je hem verslaat en dan weer opnieuw dood te gaan. :X
Bloodborne kent overal shortcuts in de wereld.
Dit zijn vaak deuren/hekken/liften die in eerste instantie dicht zijn. Verder in het level (meestal vlak voor een boss fight) kom je aan de andere kant van deze zelfde deur/hek/lift uit en kun je hem wel openen. En zo heb je dus een directe shortcut gecreëerd van je lamp naar de boss.
Dus als je er 45 minuten over doet om van een lamp naar een boss te komen heb je waarschijnlijk zo'n shortcut over het hoofd gezien ;)

Ik ben recent ook begonnen aan bloodborne GOTY edition. Vlak voor de fight met de laatste boss, de DLC ingedoken (aangeraden wordt om de DLC nog te starten in NG ipv NG+ vanwege de moeilijkheidsgraad). Deze is qua moeilijkheidsgraad toch een stukje pittiger. Ook hier inmiddels bij de laatste boss aangekomen. Deze 2 dus nog verslaan en dan heb ik bloodborne in NG ook uitgespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambition88 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:23:
[...]

Haha, wel mooi om die progressie te zien dan, kan het filmpje helaas niet bekijken zit momenteel op mijn werk, check m vanavond ffe,

Naja, gelukkig bestaat er youtube. :+
Zoals iemand hierboven al opmerkt, kun je gewoon overal langs rennen. Met de juiste shortcuts open, ben je binnen een halve minuut of wel bij een baas, dus hoe hij bij 45 minuten komt is mij echt een raadsel. Zelfs als je alle vijanden op weg er naartoe verslaat, ben je zeker niet langer dan 10 minuten onderweg.
vhal schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:45:
Ik neem aan dat BB ook shortcuts kent? In DS3 had je deze gelukkig wel...
Uiteraard. Ik heb DS3 niet uitgespeeld, maar van wat ik gespeeld heb vind ik de interconnectiviteit van Bloodborne een stuk beter.
NG00 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:45:
[...]

Bloodborne kent overal shortcuts in de wereld.
Dit zijn vaak deuren/hekken/liften die in eerste instantie dicht zijn. Verder in het level (meestal vlak voor een boss fight) kom je aan de andere kant van deze zelfde deur/hek/lift uit en kun je hem wel openen. En zo heb je dus een directe shortcut gecreëerd van je lamp naar de boss.
Dus als je er 45 minuten over doet om van een lamp naar een boss te komen heb je waarschijnlijk zo'n shortcut over het hoofd gezien ;)

Ik ben recent ook begonnen aan bloodborne GOTY edition. Vlak voor de fight met de laatste boss, de DLC ingedoken (aangeraden wordt om de DLC nog te starten in NG ipv NG+ vanwege de moeilijkheidsgraad). Deze is qua moeilijkheidsgraad toch een stukje pittiger. Ook hier inmiddels bij de laatste boss aangekomen. Deze 2 dus nog verslaan en dan heb ik bloodborne in NG ook uitgespeeld :)
Ik zat helaas al in NG+ toen de DLC uitkwam. Dat heb ik geweten ook. Welke laatste baas bedoel je? Orphan of Laurence? Voor die laatste heb ik meer dan 40 pogingen nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ships, ik moet Laurence nog steeds verslaan :D
Goed excuus om 'm weer eens op te pakken, dacht dat ik bij Wet Nurse in ng++ was zoiets.
Dan begin ik binnenkort aan ng+++ zodat ik weer even kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
bram1984 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:14:
Ik zat helaas al in NG+ toen de DLC uitkwam. Dat heb ik geweten ook. Welke laatste baas bedoel je? Orphan of Laurence? Voor die laatste heb ik meer dan 40 pogingen nodig gehad.
Orphan is officieel de laatste. Laurence kun je in feite al doen nadat je Ludwig verslagen hebt en de skull van Laurence gevonden hebt. Laurence is dan ook optioneel, en niet nodig voor progressie in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
Hoe zit het trouwens met co-op als ik een vriend heb die het spel ook speelt, kan je inprincipe elke boss samen doen, door met 1 of ander belletje te rinkelen (mits het verschil in level te groot is uiteraard) begrjip ik dit goed. :) want die collega wist dus niet van de shortcuts af en die wilt het wel weer oppakken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neeeee!!! Doe je eerste playthrough NIET in co-op. Het is zo zonde, maakt alles veel te makkelijk.
Laat het belletje onaangeroerd en zeg tegen je collega dat ie niet zo moet bitchen en beter zijn best moet doen :P

Dat gezegd hebbende: als je co-op speelt kill je enkel de baas in de wereld van de host, niet in jullie beide werelden.
Levelverschil maakt tegenwoordig niet meer uit als je rinkelt.
Ambition88 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:40:
want die collega wist dus niet van de shortcuts af
Dan heeft ie het wel érg snel opgegeven; de eerste shortcut vind je in principe na een paar uurtjes al.
Zeg 'm maar dat ie de game weer op moet pakken en moet gaan exploren.

[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 28-12-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
dvdkiwi schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:43:
Neeeee!!! Doe je eerste playthrough NIET in co-op. Het is zo zonde, maakt alles veel te makkelijk.
Laat het belletje onaangeroerd en zeg tegen je collega dat ie niet zo moet bitchen en beter zijn best moet doen :P

Dat gezegd hebbende: als je co-op speelt kill je enkel de baas in de wereld van de host, niet in jullie beide werelden.
Levelverschil maakt tegenwoordig niet meer uit als je rinkelt.

[...]

Dan heeft ie het wel érg snel opgegeven; de eerste shortcut vind je in principe na een paar uurtjes al.
Zeg 'm maar dat ie de game weer op moet pakken en moet gaan exploren.
Haha, als je ziet hoe slecht ik ben heb ik wel 5 man nodig die mij helpt, maar ben opzich wel een doorbijter. :P dus dan moet je elke boss 2x verslaan, 1x in zijn wereld en 1x in de mijne? of doe je co-op om een andere reden?

Heb al gezegd niet zo zeiken en ffe doorknallen, hij heeft er ook wel weer zin in geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iedereen is slecht in het begin ;)
Gewoon lekker de game in gaan en zelf uitvogelen hoe en wat (je móet wel, want de game vertelt je nauwelijks iets), tot je steeds een stukje verder komt.
Mocht je ergens vast zitten of niet uitkomen dan kom je hier om hulp vragen neer en doen wij je een beetje de juiste richting op sturen. Zoals bij elke nieuwe Bloodborne speler op Tweakers eigenlijk >:)

Paar tips die ik je sowieso wil meegeven:
-Neem je tijd, het is geen hack&slash;
-Gebruik lock-on op vijanden;
-Liever een klap minder uitdelen en wegrollen dan een klap teveel en zelf schade oplopen;
-Explore alles. Je weet nooit wat je tegenkomt;
-Pebbles. Quite thrilling.

Het co-op gedeelte werkt als volgt: je kunt in bepaalde gebieden (vaak vlak voor een baas) een belletje rinkelen waarmee je hulp inroept. Iemand anders spawnt dan in jou wereld waarna je samen gaat proberen de baas te verslaan (note: bazen zijn sterker als je ze met meer dan één persoon gaat bevechten). Als jullie de baas dood hebben is enkel dood in jouw wereld, niet in de wereld van jouw hulpje, daarvoor zal je zijn wereld in moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
dvdkiwi schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:02:
Iedereen is slecht in het begin ;)
Gewoon lekker de game in gaan en zelf uitvogelen hoe en wat (je móet wel, want de game vertelt je nauwelijks iets), tot je steeds een stukje verder komt.
Mocht je ergens vast zitten of niet uitkomen dan kom je hier om hulp vragen neer en doen wij je een beetje de juiste richting op sturen. Zoals bij elke nieuwe Bloodborne speler op Tweakers eigenlijk >:)

Paar tips die ik je sowieso wil meegeven:
-Neem je tijd, het is geen hack&slash;
-Gebruik lock-on op vijanden;
-Liever een klap minder uitdelen en wegrollen dan een klap teveel en zelf schade oplopen;
-Explore alles. Je weet nooit wat je tegenkomt;

Het co-op gedeelte werkt als volgt: je kunt in bepaalde gebieden (vaak vlak voor een baas) een belletje rinkelen waarmee je hulp inroept. Iemand anders spawnt dan in jou wereld waarna je samen gaat proberen de baas te verslaan (note: bazen zijn sterker als je ze met meer dan één persoon gaat bevechten). Als jullie de baas dood hebben is enkel dood in jouw wereld, niet in de wereld van jouw hulpje, daarvoor zal je zijn wereld in moeten gaan.
Kewl, thanks goeie tips. :P dingen als lock-on worden wel uitgelegd in het spel of wijst zich dat voor zich doormiddel van een simpele knop. Wel mooi om te zien een topic wat half dood is meteen tot leven komt na een nieuwe post alle die-hards komen tevoorschijn, vet. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 28-12-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambition88 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:14:
[...]

Kewl, thanks goeie tips. :P dingen als lock-on worden wel uitgelegd in het spel of wijst zich dat voor zich doormiddel van een simpele knop. Wel mooi om te zien een topic wat half dood is meteen tot leven komt na een nieuwe post alle die-hards komen tevoorschijn, vet. _/-\o_
Locken is een van de sticks indrukken. Geloof L3. Er liggen op het begin in Yharnam in Iosefka's Clinic en in de hub wereld wat notes op de grond waarin wordt toegelicht wat de basics zijn. Maar wat het beste werkt op welke vijand moet je zelf gewoon lekker uitvogelen. Bij sommige vijanden is locken namelijk helemaal niet de juiste optie. Verder heb je bij ieder wapen een aparte moveset en kan ieder wapen transformen waarbij er weer een nieuwe moveset (jump attack, backstep attacks etc.) beschikbaar is. Na vele uren zal alles als een tweede natuur aanvoelen en weet je precies bij welke vijand wat het beste werkt.

Check ook het filmpje in de topicstart. Daarin wordt ook uitgelegd hoe je met je gun een parry kunt uitvoeren. Dit is zo een beetje de belangrijkste move in de game, dus probeer deze zo snel mogelijk onder de knie te krijgen. Vooral grote slome vijanden (de brick troll, onthoud die naam) heb je met een goed getimede parry zo neer en ook sommige bazen worden er een stuk makkelijker door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

dvdkiwi schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:02:
[...]

[...]
:D

Eigenlijk is het met Bloodborne volgens mij als volgt:
Doodgaan is niet erg, want het is 99% van de keren je eigen schuld.
Als je te gretig/haastig bent kan je zelfs nog afgemaakt worden door een monster wat je al 100 keer eerder verslagen hebt.
Dat maakt het spel soms frustrerend, maar wel heel eerlijk, en dat is echt een verademing.

En denk niet dat je slecht bent, ik heb er echt heel lang over gedaan om het eerste gebied onder de knie te krijgen en in de 2e playthrough rende ik er zo doorheen.

Hulp vragen (bij bazen) moet je zelf weten, maar het gevoel als je zelf de baas na heel veel keer de pan in hakt is eigenlijk het leukste van het spel. ;)

Voor de echte fans, ik heb laatst deze review zitten kijken over BB en de Souls serie, best wel "verhelderend":

[ Voor 9% gewijzigd door Afvalzak op 28-12-2016 13:39 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
bram1984 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:42:
[...]
Check ook het filmpje in de topicstart. Daarin wordt ook uitgelegd hoe je met je gun een parry kunt uitvoeren. Dit is zo een beetje de belangrijkste move in de game, dus probeer deze zo snel mogelijk onder de knie te krijgen. Vooral grote slome vijanden (de brick troll, onthoud die naam) heb je met een goed getimede parry zo neer en ook sommige bazen worden er een stuk makkelijker door.
Parry... ik krijg het maar niet fatsoenlijk onder de knie...
Ik heb alle bazen verslagen zonder gebruik te maken van parry (ja ook jij Martyr Logarius grrr :P)
Op een brick troll lukt het me dan nog wel want die is sloom en heeft een gigantisch parry window.
Bazen zijn me of te snel of het parry window is ontzettend krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NG00 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:30:
[...]

Ik heb alle bazen verslagen zonder gebruik te maken van parry (ja ook jij Martyr Logarius grrr :P)
Op een brick troll lukt het me dan nog wel want die is sloom en heeft een gigantisch parry window.
Kwestie van oefenen denk ik.

Martyr en Maria zijn echt lastig zonder parry, respect. Gascoigne kun je ook lekker parry'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

NG00 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:30:
[...]

Ik had het pas echt door bij Maria in de DLC. :D

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 21:47

vhal

ಠ_ಠ

Itt BB is de parry in DS een verschrikking. Zo traag...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
bram1984 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:32:
Kwestie van oefenen denk ik.

Martyr en Maria zijn echt lastig zonder parry, respect. Gascoigne kun je ook lekker parry'en.
Ja ik heb ook aardig zitten vloeken op martyr haha. Maria ging dan weer juist vrij snel neer.
Gebruik blades of mercy in secondary form (Dus ook geen mogelijkheid tot parry door gebrek aan geweer). Voordeel van blades of mercy is dat bazen zoals martyr en Maria door de hoge snelheid van het wapen af en toe te stun locken zijn. En dan is het vooral een kwestie van dodgen. Ff wat snelle strikes er in gooien en weer dodgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vhal schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:47:
Itt BB is de parry in DS een verschrikking. Zo traag...
Eens. In DS3 een paar keer geprobeerd, maar de hele timing is daar anders. Als je daar op de parry knop drukt duurt het een halve seconde voordat je character iets doet. Het moedigt niet aan om te gebruiken want het is meer een kwestie van geluk of zoiets lukt, heb ik het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 18:22
Door de discussie hier nu ook BB maar aangeschaft. In de store voor 19,99 nu.
Ben benieuwd.. eerst downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
Trouwens nog een laatste vraag, is het alleen met wapens of kan je ook voor een magic build gaan? dat je gekke spells hebt ofzo :p

Ze zeggen trouwens in dat filmpje dat de loading times wel erg lang duren, zijn die uiteindelijk nog gepatched ,weet iemand dat?

[ Voor 33% gewijzigd door Ambition88 op 28-12-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De loading times zijn gepatched, die zijn nu significant sneller.

Ja, je kunt voor een magic build gaan en je hebt wat leuke spells, maar magic in Bloodborne doet niet zo heel veel.
Beter zou je voor een strentgh of skill build gaan (of een combinatie van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
dvdkiwi schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:45:
De loading times zijn gepatched, die zijn nu significant sneller.

Ja, je kunt voor een magic build gaan en je hebt wat leuke spells, maar magic in Bloodborne doet niet zo heel veel.
Beter zou je voor een strentgh of skill build gaan (of een combinatie van).
Nice!! Hate lange wachttijden

Ah oke zonde van de currency dan, wat is het verschil tussen skill en strength? Of is dat makkelijk te googlen. :) ik ga dan voor een pistool in combi met een sterk single handed weapon, raad je mij dan die saw cleaver aan?

Nou hij is besteld hoor jongens. Ga hem wel pas over een week ofzo spelen maar t begint wel al te kriebelen :p Ik denk dat ik eerst lekker ga grinden voor levels en om de controls een beetje onder de knie te krijgen en dan maar vlammen(iig proberen)

[ Voor 10% gewijzigd door Ambition88 op 28-12-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ziet per wapen of deze meer scaled met strength of met skill.
Voor zware, langzame wapens zoals de Axe heb je meer aan strength. Voor snelle, lichte wapens zoals de Threaded Cane heb je meer aan skill.
De Saw Cleaver zat er een beetje tussenin dacht ik, maar dat kan je zien als je even naar de scaling kijkt.
Is wel een prima wapen om de game mee te beginnen. Net als de Axe eigenlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 18:22
Ik heb de eerste vijanden gekilled. Gaat lekker.. Mooi spel.
Wachttijden vallen mij enorm mee. (ps4pro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambition88 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:20:
[...]

Nice!! Hate lange wachttijden

Ah oke zonde van de currency dan, wat is het verschil tussen skill en strength? Of is dat makkelijk te googlen. :) ik ga dan voor een pistool in combi met een sterk single handed weapon, raad je mij dan die saw cleaver aan?

Nou hij is besteld hoor jongens. Ga hem wel pas over een week ofzo spelen maar t begint wel al te kriebelen :p Ik denk dat ik eerst lekker ga grinden voor levels en om de controls een beetje onder de knie te krijgen en dan maar vlammen(iig proberen)
Strength is gewoon voor zware lompe wapens zoals de Axe. Dat is een uitstekend wapen voor een eerste playthrough. Vooral de charged transformed attack heeft echt een goede range en damage output.

Als je alles een beetje onder de knie hebt, zou ik daarna SKL levelen. Hiermee kun je niet alleen hele snelle wapens maximale damage geven, maar je verhoogt ook je visceral damage. Ik heb in NG+++ en NG++++ de Rakuyo (DLC wapen) gebruikt die erg veel profijt heeft van een hoog SKL level. De eerste verplichte baas had ik met viscerals en de Rakuyo in NG++++ bijvoorbeeld met ruim 30 seconden neer, terwijl ik er in NG+ bijna 6 minuten over deed (beide filmpjes staan op YouTube. Een Blood-starved Beast deed ik in NG+ ruim 7 minuten over (een van de grootste bitches voor nieuwe spelers), terwijl ik 'm in NG+++ binnen iets meer dan 2 minuten had liggen zonder hulpmiddelen (blood vials, pungent cocktails etc.). Zoals je ziet zit er naast het zelf beter worden ook een enorme curve in de progressie van de wapens in combinatie met je level attributes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 18:35
Ik zou in het begin niet de Saw Cleaver maar de Saw Spear nemen. De Saw Spear is gewoon erg goed, zeer snel in korte modus en een erg OP followup R2 in transformed mode (lanceert vijanden). Dit wapen kun je in het eerste gebied looten, vrij makkelijk te vinden als je goed explored. In de dream kun je dan de Hunter Axe als gift nemen, just in case. Maar sowieso: experimenteer met meer verschillende wapens.

Verder zou ik me niet al teveel druk maken over stats. Je krijgt in BB best snel veel levels en kunt zelfs al vrij snel voor een quality build (STR en SKL gelijke waarden) gaan. Met dit soort builds kun je alle soorten wapens gebruiken.

De stat die de grootste impact heeft op de moeilijkheidsgraad is Vitality. Pomp er in het begin wat levels in en het zal allemaal best wel goed te doen zijn.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• Ambition88
  • Nu online
Nu hoor ik allemaal verschillende wapens voorbij komen, kun je bij allemaal een gun als secondary wapen nemen dan? Had gelezen dat je sommige wapens alleen met 2 handen kan gebruiken, wil sowieso een pistool hebben voor die stagger trick

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wapens kun je tijdens het spelen transformeren van one-handed naar two-handed.
In de two-handed mode kun je geen pistool in je hand houden, daarvoor moet je het wapen weer terug transformeren naar one-handed (wat tijdens een gevecht ook gewoon kan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxalizer
Er zijn zowel wapens die transformeren naar twohanders als wapens die zelfs transformed onehanded blijven.
Bij de onehanders heb je altijd je andere hand vrij voor een gun (of een fakkel, boksbeugel, schild of zelfs een vlammenwerper). Je hebt per hand twee slots dus sowieso altijd opties!

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Leuk dat dit topic weer zo levendig is. Ik heb laatst mijn vriendin even BB laten spelen. Ze speelt normaal nooit actie games hehe. Het leuke is dat ze wel meteen langs de eerste mob kwam op de straat. Een beetje coaching helpt echt en ik ben er meer en meer van overtuigd dat het waar is dat bijna iedereen die echt wil BB en DS kan leren spelen en dat het niet per se bijzonder moeilijk is als wel bijzonder onvergeeflijk.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

rajackar schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:29:
Leuk dat dit topic weer zo levendig is. Ik heb laatst mijn vriendin even BB laten spelen. Ze speelt normaal nooit actie games hehe. Het leuke is dat ze wel meteen langs de eerste mob kwam op de straat. Een beetje coaching helpt echt en ik ben er meer en meer van overtuigd dat het waar is dat bijna iedereen die echt wil BB en DS kan leren spelen en dat het niet per se bijzonder moeilijk is als wel bijzonder onvergeeflijk.
Haha ja die van mij kwam ook een heel eind, maar wel met een NG+++ karakter met een enorme HP balk, dat scheelt dan weer.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:46:
[...]

Haha ja die van mij kwam ook een heel eind, maar wel met een NG+++ karakter met een enorme HP balk, dat scheelt dan weer.
Ja, leuk is dat he?
Het is voor mij ook nog eens een dikke onderstreping over hoe bizar goed dit spel in elkaar zit. Dat zelfs iemand met bijna 0 actie game ervaring met de juiste informatie een einde kan komen ondanks dat het één van de moeilijkste games ooit genoemd wordt.

Voor mij is NG sowieso het moeilijkste. Vanaf NG+ ben je al zo veel sterker in souls games.

• Ambition88
  • Nu online
rajackar schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:52:
[...]

Ja, leuk is dat he?
Het is voor mij ook nog eens een dikke onderstreping over hoe bizar goed dit spel in elkaar zit. Dat zelfs iemand met bijna 0 actie game ervaring met de juiste informatie een einde kan komen ondanks dat het één van de moeilijkste games ooit genoemd wordt.

Voor mij is NG sowieso het moeilijkste. Vanaf NG+ ben je al zo veel sterker in souls games.
moet je de game eerst normaal uitspelen, dan in NG+ en dan nog eens NG++? of kan je ook meteen voor NG++ gaan, die plusjes zeggen me niet zoveel. :P

Mijn vriendin wilt het ook ffe proberen had een trailer laten zien, maar ze vind het wel een beetje creepy :D :+

• rajackar

rajackar

Blood Minister

NG staat voor new game.
Iedere keer als je het spel uitspeelt kun je met je hetzelfde character weer opnieuw beginnen. Dat noem je dan NG+. De hele wereld wordt sterker maar jouw character is ook een stuk sterker. In principe ga je dus een soort hard mode in maar in mijn beleving is het iets makkelijker. Maar uiteindelijk komt er een moment dat de wereld zo sterk wordt dat het bijna niet meer te doen is. Overigens hoef je dit allemaal niet te doen en kun je ook steeds met een nieuw character op NG beginnen.

• Ambition88
  • Nu online
rajackar schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:00:
NG staat voor new game.
Iedere keer als je het spel uitspeelt kun je met je hetzelfde character weer opnieuw beginnen. Dat noem je dan NG+. De hele wereld wordt sterker maar jouw character is ook een stuk sterker. In principe ga je dus een soort hard mode in maar in mijn beleving is het iets makkelijker. Maar uiteindelijk komt er een moment dat de wereld zo sterk wordt dat het bijna niet meer te doen is. Overigens hoef je dit allemaal niet te doen en kun je ook steeds met een nieuw character op NG beginnen.
Aha ja ik was wel bekend met NG maar wist niet dat je echt ++++ kon gaan dat is wel sick, kewl.

• Voxalizer
Pas wel op:

Wanneer je de laatste boss verslaat ga je naar direct naar NG+. Dit is overigens geen keus. Je kunt in principe dus per ongeluk, tegen je zin, in NG+ belanden.
Mocht je dat niet willen omdat je bijvoorbeeld nog wat optionele bosses wil doen, dan kun je ook niet terug van NG+ naar NG! Zorg dus dat je je zaakjes op orde hebt voor je aan de laatste boss begint.
Nu is het vrij duidelijk wie de laatste boss is maar toch zijn er altijd mensen die niet op zitten te letten en toch tegen dit probleem aanlopen.

Vooral mensen die zoiets hebben van "Ik speel games 1x en dan ben ik er wel klaar mee" hebben hier vaak de balen van. Maarja, fuck dat. Die mensen zijn deze game eigenlijk ook gewoon onwaardig. ;)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Haha! Ik kan me ook niet voorstellen dat je helemaal tot het einde komt en dan géén zin zou hebben om weer te gaan spelen.
Er is letterlijk geen enkele game die ik zo veel gespeeld heb als Bloodborne.

Voxalizer schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:06:
Pas wel op:

Wanneer je de laatste boss verslaat ga je naar direct naar NG+. Dit is overigens geen keus. Je kunt in principe dus per ongeluk, tegen je zin, in NG+ belanden.
Mocht je dat niet willen omdat je bijvoorbeeld nog wat optionele bosses wil doen, dan kun je ook niet terug van NG+ naar NG! Zorg dus dat je je zaakjes op orde hebt voor je aan de laatste boss begint.
Nu is het vrij duidelijk wie de laatste boss is maar toch zijn er altijd mensen die niet op zitten te letten en toch tegen dit probleem aanlopen.

Vooral mensen die zoiets hebben van "Ik speel games 1x en dan ben ik er wel klaar mee" hebben hier vaak de balen van. Maarja, fuck dat. Die mensen zijn deze game eigenlijk ook gewoon onwaardig. ;)
Is dat duidelijk ja? Ik heb de échte laatste boss gemist in mijn eerste playthrough. ;)
Ambition88 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:05:
[...]

Aha ja ik was wel bekend met NG maar wist niet dat je echt ++++ kon gaan dat is wel sick, kewl.
Ieder plusje staat voor een nieuwe playthrough. Feitelijk kun je tot NG+7 gaan. Daarna verandert er niks meer aan de stats van de vijanden. Leuk feitje: er staan video's op YT van gasten die op NG+7 met ongelevelde characters zonder attire (dus naakt) in hun eentje bazen verslaan. Echt gevechten van bijna een uur. Lobos Jr. is zo een baas bijvoorbeeld.

Ik vind Bloodborne een van de weinige games waar NG+ echt iets toevoegt. Het voelt echt tof om op plaatsten te komen waar je in NG zoveel moeite mee had, en er dan ineens zonder problemen doorheen rent als een absolute eindbaas.

Voordat je na je eerste playthrough helemaal op het einde bent, ben je normaal gesproken wel minstens een uur of 60 verder, dus Central Yharnam voelt in NG+ dan eigenlijk weer als nieuw. Je veegt dan ineens de vloer aan met alle mobs. Fantastisch. :)

• Voxalizer
bram1984 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:14:
[...]

Is dat duidelijk ja? Ik heb de échte laatste boss gemist in mijn eerste playthrough. ;)

[...]
Niet te bijdehand hé! :) Maar ook die is dus optioneel.

• Ambition88
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:14:
[...]

[...]

Ieder plusje staat voor een nieuwe playthrough. Feitelijk kun je tot NG+7 gaan. Daarna verandert er niks meer aan de stats van de vijanden. Leuk feitje: er staan video's op YT van gasten die op NG+7 met ongelevelde characters zonder attire (dus naakt) in hun eentje bazen verslaan. Echt gevechten van bijna een uur. Lobos Jr. is zo een baas bijvoorbeeld.

Ik vind Bloodborne een van de weinige games waar NG+ echt iets toevoegt. Het voelt echt tof om op plaatsten te komen waar je in NG zoveel moeite mee had, en er dan ineens zonder problemen doorheen rent als een absolute eindbaas.

Voordat je na je eerste playthrough helemaal op het einde bent, ben je normaal gesproken wel minstens een uur of 60 verder, dus Central Yharnam voelt in NG+ dan eigenlijk weer als nieuw. Je veegt dan ineens de vloer aan met alle mobs. Fantastisch. :)
Hehe ja lijkt mij ook wel een machtig gevoel, maar is het erg als je na de baas ipv NG automatisch naat NG+ gaat dan? is toch alleen maar meer uitdaging en als ik jou moet geloven veeg je alsnog de vloer aan met alles en iedereen :*)
Ambition88 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:43:
[...]

Hehe ja lijkt mij ook wel een machtig gevoel, maar is het erg als je na de baas ipv NG automatisch naat NG+ gaat dan? is toch alleen maar meer uitdaging en als ik jou moet geloven veeg je alsnog de vloer aan met alles en iedereen :*)
Zoals hierboven uitgelegd is dat wel vervelend als je optionele bazen of gebieden gemist hebt. Dan moet je dus de game weer opnieuw doorlopen.

Verder is het vervelend als je de DLC in had gewild. Deze schaalt mee, dus in NG+ is deze op het begin een stuk lastiger, dan wanneer je er helemaal op het einde van een playthrough in gaat.

• Ambition88
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:17:
[...]

Zoals hierboven uitgelegd is dat wel vervelend als je optionele bazen of gebieden gemist hebt. Dan moet je dus de game weer opnieuw doorlopen.

Verder is het vervelend als je de DLC in had gewild. Deze schaalt mee, dus in NG+ is deze op het begin een stuk lastiger, dan wanneer je er helemaal op het einde van een playthrough in gaat.
Aha, dat is inderdaad wel zo. Ik heb de GOTY edition besteld, dus wil wel die DLC doen, hoe heet de eindboss? dan hou ik er rekening mee, ik ben ook wel zo een pannekoek die de dlc wilt doen en dan gewoon de laatste boss perongeluk molt |:(
Pagina: 1 ... 48 ... 66 Laatste