Laurence is down. Het avontuur Bloodborne is voor mij compleet
Aanvankelijk één van de slechtste pogingen eruit (van de 30 oid)
Door de helft van mijn blood vials heen terwijl er pas een kwart van de health van de boss weg is.
Met 6 vials de 2e fase in.
Iosekka's en Adelines blood vials nodig gehad die ik het hele spel ongebruikt in mijn inventory heb meegzeuld.
Een paar keer gedacht me gewoon te laten verliezen en opnieuw te beginnen.
Kortom, bijna 10 minuten lang de meest extreme oefening in kalm blijven die ik ooit gehad heb.
[
YouTube: https://youtu.be/OBzKaxBq2Mg]
Dat gezegd hebbende vond ik het een slecht ontworpen boss. 2/3 van de mislukte pogingen ben ik doodgegaan omdat ik vast zat in een hoekje of omdat de camera opeens verticaal omhoog gericht in het kruis van Laurence zit waardoor je, ongeacht welke kant je op dodged, niet bij hem weg komt.
Ik heb meerdere pogingen gehad waarbij ik de helft van zijn health eraf had met ca. 20 vials over. En waarbij ik vervolgens verlies op voorgenoemde manieren.
Ik ben er van overtuigd dat in een open ruimte ik niet meer dan 5 tot 10 pogingen nodig had gehad.
Want eigenlijk is hij best traag, krijg je tussendoor zat tijd om te healen, heeft hij geen heel uitgebreide moveset, zie je bijna alle moves duidelijk aankomen en is zijn 2e fase helemaal niet moeilijk als je eenmaal door hebt dat strafing soms beter is dan dodgen.
En dan heb ik het nog niet gehad over de weg naar hem toe vanaf de lamp. Niet moeilijk, maar geregeld pak ik daar toch nog een beetje damage. En elke keer gedwongen wachten tot die dikzak de deur open heeft en je langs laat.
Dat samen maakte het voor mij helaas meer frustrerend dan een leuke uitdaging.