Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:13:
[...]
Gefeliciteerd! Wel grappig om te zien dat het merendeel van de mensen hier in dit topic die game platinum gehaald hebben. Ik wil hem ook ooit platinum halen maar laat ik hem eerst maar gewoon uitspelen, dat vind ik al lastig genoeg ;)
Het voordeel bij Bloodborne is dat je voor de platinum niet echt iets extra's hoeft te doen.
Je speelt de game uit, explored alles, idem met de 10 voorgemaakte dungeons en je bent al 99% platinum.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

dvdkiwi schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:59:
[...]

Het voordeel bij Bloodborne is dat je voor de platinum niet echt iets extra's hoeft te doen.
Je speelt de game uit, explored alles, idem met de 10 voorgemaakte dungeons en je bent al 99% platinum.
Inderdaad. Voor een moeilijke game is de Platinum erg makkelijk te halen.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:35

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:01:
[...]

Inderdaad. Voor een moeilijke game is de Platinum erg makkelijk te halen.
Ik zou toch niet per se makkelijk zeggen. De requirements zijn niet heel spanend maar de weg er naartoe, en in het bijzonder de bazen in de latere dungeons, is toch niet bepaald een wandelingetje ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

Ik zou toch niet per se makkelijk zeggen. De requirements zijn niet heel spanend maar de weg er naartoe, en in het bijzonder de bazen in de latere dungeons, is toch niet bepaald een wandelingetje ;)
Daar noem je imo ook het enige dat er moeilijk/uitdagend aan is, al vond ik die dungeons zelf oersaai. De platinum trophy was de wortel die me daar door deed gaan ;)

Maar vergeleken met de Dark Souls games is de platinum echt veel makkelijker hoor. DS1 heb ik hem helaas niet, DS2 moest je naar NG++ en een berg NPC questlines correct doen, en DS3 is helemaal een bak grinden waar je u tegen zegt.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

rajackar schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:18:
[...]

Klopt, maar de requirements zijn niet schier onmogelijk als je de game redelijk onder de knie hebt.

Moet je eens naar Arkham Knight kijken. Al die verdomde riddles halen en zaken als 15 verschillende aanvalsmoves tijdens een gevecht doen.

Ik wil niet zeggen dat ik anti-trophies ben, maar ik heb er echt totaal niets mee. Bloodborne is de eerste en enige Platinum ooit voor mij.

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 18-08-2016 10:44 ]

Clay schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:21:
[...]

Daar noem je imo ook het enige dat er moeilijk/uitdagend aan is, al vond ik die dungeons zelf oersaai. De platinum trophy was de wortel die me daar door deed gaan ;)

Maar vergeleken met de Dark Souls games is de platinum echt veel makkelijker hoor. DS1 heb ik hem helaas niet, DS2 moest je naar NG++ en een berg NPC questlines correct doen, en DS3 is helemaal een bak grinden waar je u tegen zegt.
In Bloodborne en DS3 moet je in feite ook naar NG++ om alle eindes te halen ;) Of cheesen met je savegame, dus daar zit geen verschil. En het farmen van al die covenant zooi in DS3 maakt de platinum echt niet moeilijker, maar wel een stuk saaier. Uren hetzelfde doen.

De platinum in Bloodborne vind ik een mooie hoor. Zorgt ervoor dat je de hele game moet doen incl de dungeons. Maar als je alle obstakels hebt gehaald heb je de trophy ook en je hoeft geen belachelijk grind werk te doen zoals in veel andere games.

Mooie manier van devs om dan te kunnen roepen ja zoveel mensen hebben nu al zoveel uur in onze game zitten, veel he! Ja, wel als ieder persoontje 10+ uur moet grinden om een trophy te unlocken.

[ Voor 8% gewijzigd door Scrisissszzz op 18-08-2016 10:48 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Snap überhaupt niet waarom er in sommige games trophies zitten. Ik heb in Arkham Knight wel alle riddles gehaald om de bossfight met de Riddler te triggeren. En in Black Flag heb ik al die kistjes e.d. verzameld omdat ik daardoor op plekken kwam die ik anders niet gezien heb. Dat voegt iets toe. Buiten dat zijn ze vaak echt compleet nutteloos.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:43:
[...]

Klopt, maar de requirements zijn niet schier onmogelijk als je de game redelijk onder de knie hebt.

Moet je eens naar Arkham Knight kijken. Al die verdomde riddles halen en zaken als 15 verschillende aanvalsmoves tijdens een gevecht doen.

Ik wil niet zeggen dat ik anti-trophies ben, maar ik heb er echt totaal niets mee. Bloodborne is de eerste en enige Platinum ooit voor mij.
Hier hetzelfde overigens. Misschien dat ik DS3 nog wel ga proberen. De meeste trophies vind ik echt onzin. Ik ga echt niet in Assassins Creed al die stomme papiertjes verzamelen die me in game verder niets opleveren of zo.
Dat vind ik sowieso erg leuk aan de Soulsborne games, als je gaat verkennen en je vindt iets dan is het meestal ook echt de moeite waard. Dat mis ik zo enorm in veel moderne games. Leuk dat verkennen maar als het je niets interessants in game op levert is de lol er snel vanaf.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

In Bloodborne en DS3 moet je in feite ook naar NG++
Als je de verschillende endings van BB met nieuwe chars doet hoef je nooit naar NG+ hoor :P Maar het is idd een optie. Nou kan je DS2 ook zonder NG++ doen, maar dan moet je die covenant levels grinden ipv de spells bij wellegar halen; dan is NG++ eigenlijk de makkelijkere optie.

Wat me aan DS3 stoort is de afwezigheid van een vergelijkbare non-covenant backup om die coventant rewards te bemachtigen (afgezien van naar NG+15 gaan). Als farmen met een hoge discovery eigenlijk de enige viable manier is om ze te halen, dan is het systeem gewoon broken. Time sinks en farmen hebben imo niks te zoeken in souls games; maargoed, dat is mijn mening ook maar ;)

Wat dat betreft heeft BB een hele mooie platinum trophy idd, gewoon heel doelgericht te halen. Het is dat mij hart bij de DS games ligt, maar in de Souls serie doet BB heel veel dingen gewoon beter dan DS.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Clay schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:30:
[...]

Als je de verschillende endings van BB met nieuwe chars doet hoef je nooit naar NG+ hoor :P Maar het is idd een optie. Nou kan je DS2 ook zonder NG++ doen, maar dan moet je die covenant levels grinden ipv de spells bij wellegar halen; dan is NG++ eigenlijk de makkelijkere optie.

Wat me aan DS3 stoort is de afwezigheid van een vergelijkbare non-covenant backup om die coventant rewards te bemachtigen (afgezien van naar NG+15 gaan). Als farmen met een hoge discovery eigenlijk de enige viable manier is om ze te halen, dan is het systeem gewoon broken. Time sinks en farmen hebben imo niks te zoeken in souls games; maargoed, dat is mijn mening ook maar ;)

Wat dat betreft heeft BB een hele mooie platinum trophy idd, gewoon heel doelgericht te halen. Het is dat mij hart bij de DS games ligt, maar in de Souls serie doet BB heel veel dingen gewoon beter dan DS.
Als je het zo bekijkt kun je in DS3 ook 3 characters gebruiken ja 8)

Het farmen van die shit zal moeten voor offline mensen, alles is voor iemand die online speelt te halen met invasions enz toch? Dat is iig het idee erachter, niet dat dat goed werkt haha!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Scrisissszzz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:42:
[...]

Als je het zo bekijkt kun je in DS3 ook 3 characters gebruiken ja 8)

Het farmen van die shit zal moeten voor offline mensen, alles is voor iemand die online speelt te halen met invasions enz toch? Dat is iig het idee erachter, niet dat dat goed werkt haha!
Dat werkt niet, je moet naar NG+ en NG++ om alle ringen te halen.

Ik heb in DS3 alleen endgame souls gefarmd om zoveel mogelijk wapens te upgraden. De covenants rewards heb ik allemaal op de reguliere manieren gehaald, en dat viel reuze mee, al zal dat wel steeds lastiger worden omdat de actieve playerbase afneemt.

Maar voor zowel DS3 als BB geldt dat ik de platinum alleen heb gehaald omdat ik gewoon elk item wilde hebben en alles uit de game wilde halen, verder geef ik niks om trophies.
SD5k schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:36:
[...]

Dat werkt niet, je moet naar NG+ en NG++ om alle ringen te halen.

Ik heb in DS3 alleen endgame souls gefarmd om zoveel mogelijk wapens te upgraden. De covenants rewards heb ik allemaal op de reguliere manieren gehaald, en dat viel reuze mee, al zal dat wel steeds lastiger worden omdat de actieve playerbase afneemt.

Maar voor zowel DS3 als BB geldt dat ik de platinum alleen heb gehaald omdat ik gewoon elk item wilde hebben en alles uit de game wilde halen, verder geef ik niks om trophies.
Ow ja de ringen inderdaad, daar moet het wel voor. Ik was voor de meeste rewards te hoog level misschien. Ik werd amper gesummoned in farron keep bijvoorbeeld. Dus wolfgrass gewoon gefarmed bij een bonfire daar. Had ik op 1,5 uur. Maar wel een flinke discovery van 460 ofzo.

Verwijderd

Dankzij een vriend ook kennis kunnen maken met deze game. Dat heeft mijn interesse gewekt. Het was alleen wachten op een redelijke deal voor de GOTY Edition, maar die heb ik nu kunnen vinden. Dit weekend kan ik in principe los met deze game. :)

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:00:
Dankzij een vriend ook kennis kunnen maken met deze game. Dat heeft mijn interesse gewekt. Het was alleen wachten op een redelijke deal voor de GOTY Edition, maar die heb ik nu kunnen vinden. Dit weekend kan ik in principe los met deze game. :)
Als je in to BB bent, dan maakt de prijs die je er voor hebt betaald vrij weinig uit. Als ik had geweten dat BB zo tof was, had ik een PS4 gekocht op de release datum van BB :o

Maar have fun, laat weten hoe het je vergaat. Ga je er blind in? Dat zou ik overigens wel aanraden, maakt de experience echt tof. Sommige dingen zijn wel handig te weten die niks spoilen, daar is volgens mij een youtube video over gemaakt, alleen weet ik de link niet meer. Dacht dat Bram of Kiwi die eens had gepost.

Verwijderd

Fuff schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:07:
[...]

Als je in to BB bent, dan maakt de prijs die je er voor hebt betaald vrij weinig uit. Als ik had geweten dat BB zo tof was, had ik een PS4 gekocht op de release datum van BB :o

Maar have fun, laat weten hoe het je vergaat. Ga je er blind in? Dat zou ik overigens wel aanraden, maakt de experience echt tof. Sommige dingen zijn wel handig te weten die niks spoilen, daar is volgens mij een youtube video over gemaakt, alleen weet ik de link niet meer. Dacht dat Bram of Kiwi die eens had gepost.
Bedankt. Ik ga er blind in. Dat lijkt me wel het leukst.

Mocht ik er niet uitkomen, dan vraag ik het liever hier even, aangezien er hier genoeg fans rondhangen. Youtube kijken kan verleiden om alsmaar door te kijken naar het volgende stuk.
Fuff schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:07:
[...]

In de TS toch?

• Fuff
  • Niet online
Yes, dat was hem. Slim dat ik daar ook even naar kijk vooraleer ik advies geef :+

God, ik baal nu dat ik mijn kopie disc aan een vriend heb geleend...

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-10 06:00
Net even een paar pogingen Micolash gedaan. Had van horen zeggen dat het een eitje is maar ik heb er toch wel wat probleempjes mee ;)

spoiler:
Eerste fase is geen probleem enkel die skeletten kunnen wat irritant zijn maar die sla ik ook zo weg. Het probleem zit hem in de tweede fase met die magie. Ik kan dat niet dodgen en ben vaak gelijk (zo goed als) dood als hij dat doet ;w Ik had hem net trouwens op een micrometertje na maar werd toen te gretig. Ja, en dat wordt keihard afgestraft in deze game ;) Ik probeer het later nog wel eens. Het is momenteel ook 27c in m'n huis, net wat te warm om te gamen, zeker voor deze game :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:21:
Net even een paar pogingen Micolash gedaan. Had van horen zeggen dat het een eitje is maar ik heb er toch wel wat probleempjes mee ;)

spoiler:
Eerste fase is geen probleem enkel die skeletten kunnen wat irritant zijn maar die sla ik ook zo weg. Het probleem zit hem in de tweede fase met die magie. Ik kan dat niet dodgen en ben vaak gelijk (zo goed als) dood als hij dat doet ;w Ik had hem net trouwens op een micrometertje na maar werd toen te gretig. Ja, en dat wordt keihard afgestraft in deze game ;) Ik probeer het later nog wel eens. Het is momenteel ook 27c in m'n huis, net wat te warm om te gamen, zeker voor deze game :P
Die aanval kun je onderbreken met je gun en als je dicht bij hem blijft, doet hij die aanval sowieso niet.

Je kan ook de Beast Roar equippen. Gewoon op hem meppen zodat je hem stun locked en als je stamina op is Beast Roar gebruiken, dan valt 'ie om. Als hij weer op is gestaan, is je stamina weer vol en door meppen. Herhaal tot dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:53

-db-

Hoi

Het laatste stuk van de DLC is uitgekamd, dus was Orphan aan de beurt.
De eerste poging was gelijk een van de beste:
[YouTube: https://youtu.be/IVgvbpZwkfg]
Daarna een poging of 5 á 6 met sterk wisselend resultaat en vervolgens:

[YouTube: https://youtu.be/-RuIc0LP7-0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Holy sh*t die eerste poging :D Nice!
Wat een agressief klootzakje is die Kos, hij had het verdiend om dood te gaan.
Altijd "leuk" trouwens als je ziet dat je halverwege een baas al door de helft van je blood vials heen bent en dat je weet dat de moeilijke fase nog moet komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Agressief is hij zeker. Altijd de mooiste gevechten als het een soort van gelijk op gaat.
Zo beoordeel ik de gevechten zelf ook als ik er midden in zit.
Als mijn health sneller verloren gaat dan dat van de boss ben ik wat fout aan het doen.
Andersom en ik heb de juiste tactiek gevonden (of net even geluk gehad :+ ).

Zo'n gevecht vind ik ook altijd mooi om terug te kijken. Je ziet heel duidelijk een leerproces.
In het begin van de 2e fase heb ik nog 11 blood vials. Dit gaat helemaal omlaag naar 4 terwijl ik amper damage doe op hem. Dan begin ik het door te krijgen en heb ik aan die 4 vials genoeg om meer dan een kwart van zijn totale healthbar af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel een van de tofste gevechten dit. Ik vonsd het totaal niet erg dat ik er 20 pogingen ofzo over deed. Lekker snel en je was nooit helemaal kansloos. Maar het is gewoon een vuile hufter inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Laurence is down. Het avontuur Bloodborne is voor mij compleet :*) O+ _/-\o_

Aanvankelijk één van de slechtste pogingen eruit (van de 30 oid)
Door de helft van mijn blood vials heen terwijl er pas een kwart van de health van de boss weg is.
Met 6 vials de 2e fase in.
Iosekka's en Adelines blood vials nodig gehad die ik het hele spel ongebruikt in mijn inventory heb meegzeuld.
Een paar keer gedacht me gewoon te laten verliezen en opnieuw te beginnen.

Kortom, bijna 10 minuten lang de meest extreme oefening in kalm blijven die ik ooit gehad heb. :+

[YouTube: https://youtu.be/OBzKaxBq2Mg]

Dat gezegd hebbende vond ik het een slecht ontworpen boss. 2/3 van de mislukte pogingen ben ik doodgegaan omdat ik vast zat in een hoekje of omdat de camera opeens verticaal omhoog gericht in het kruis van Laurence zit waardoor je, ongeacht welke kant je op dodged, niet bij hem weg komt.

Ik heb meerdere pogingen gehad waarbij ik de helft van zijn health eraf had met ca. 20 vials over. En waarbij ik vervolgens verlies op voorgenoemde manieren.
Ik ben er van overtuigd dat in een open ruimte ik niet meer dan 5 tot 10 pogingen nodig had gehad.

Want eigenlijk is hij best traag, krijg je tussendoor zat tijd om te healen, heeft hij geen heel uitgebreide moveset, zie je bijna alle moves duidelijk aankomen en is zijn 2e fase helemaal niet moeilijk als je eenmaal door hebt dat strafing soms beter is dan dodgen.

En dan heb ik het nog niet gehad over de weg naar hem toe vanaf de lamp. Niet moeilijk, maar geregeld pak ik daar toch nog een beetje damage. En elke keer gedwongen wachten tot die dikzak de deur open heeft en je langs laat.

Dat samen maakte het voor mij helaas meer frustrerend dan een leuke uitdaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Congrats. :)

Je kan er gewoon naartoe rennen overigens. Meteen als de deur open gaat kun je langs de Executioner rennen zonder enige damage te krijgen. Ik pak 'm vaak nog wel ff mee want hij dropped altijd een hele lading vials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vruchtbaar avondje. Orphan gesloopt. Daarna Mergo's Wet Nurse gedaan. Toen rechtstreeks door naar Gehrman en die ook gesloopt en meteen daarna Moon Presence afgemaakt. Vervolgens meteen NG++++ in gegaan en naar Cleric Beast gerend en ook die gesloopt. Drie bazen zonder vials bij te vullen dus. Heb ook iets van 1.2 miljoen echoes ofzo nu. :+

Wel raar dat ik nu in de Dream ben en niet kan levelen omdat de pop nog niet leeft. Terwijl ik 53 insight heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JSchut

.....

bram1984 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:45:
Vruchtbaar avondje. Orphan gesloopt. Daarna Mergo's Wet Nurse gedaan. Toen rechtstreeks door naar Gehrman en die ook gesloopt en meteen daarna Moon Presence afgemaakt. Vervolgens meteen NG++++ in gegaan en naar Cleric Beast gerend en ook die gesloopt. Drie bazen zonder vials bij te vullen dus. Heb ook iets van 1.2 miljoen echoes ofzo nu. :+

Wel raar dat ik nu in de Dream ben en niet kan levelen omdat de pop nog niet leeft. Terwijl ik 53 insight heb.
Je moet voor de tweede keer in hunters dream komen. Eerste keer ligt ze voor apegapen. Tweede keer is ze er wel.

Ik ben in ng+ voorbij de wolf gerend en direct naar cleric gegaan en gekillt. Toen naar hunters dream en toen was ze ook nog niet beschikbaar. Even eruit en terug en toen stond ze er.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had al zo een vermoeden.

Ik vroeg me gisteren trouwens ineens af wat er gebeurt als je Gascoigne summoned en hem meeneemt naar zijn eigen boss fight. Maar dat gaat dus niet. Op een gegeven moment als je in de buurt van de sewers komt, dan verdwijnt hij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Van de week ook weer eens Bloodborne opgepakt en na heel veel Dark Souls was het even wennen. Was op NG++ en na een paar pogingen Mergo's wet nurse neer gehaald. Was op deze playthrough nog niet in de DLC verder gegaan maar loop me nu echt vast op Ludwig. Nu mis is stiekem het summon systeem van Dark Souls een beetje want op de één of andere manier krijg ik bijna nooit co-op bij BB. Al is het leuke achteraf dat je het vaak toch solo hebt gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:24:
Van de week ook weer eens Bloodborne opgepakt en na heel veel Dark Souls was het even wennen. Was op NG++ en na een paar pogingen Mergo's wet nurse neer gehaald. Was op deze playthrough nog niet in de DLC verder gegaan maar loop me nu echt vast op Ludwig. Nu mis is stiekem het summon systeem van Dark Souls een beetje want op de één of andere manier krijg ik bijna nooit co-op bij BB. Al is het leuke achteraf dat je het vaak toch solo hebt gedaan :)
Je kan bij Ludwig ook 2 NPC's oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:25:
[...]

Je kan bij Ludwig ook 2 NPC's oproepen.
Dat wist ik inderdaad maar die NPC's zijn in mijn ervaring niet bijzonder nuttig en de boss heeft meteen een flinke berg meer HP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Dat wist ik inderdaad maar die NPC's zijn in mijn ervaring niet bijzonder nuttig en de boss heeft meteen een flinke berg meer HP ;)
Ze dienen als een prima afleiding bij Ludwig. Hij slaat best hard. Ik had hem in NG+++ in één keer met 2 NPC's. Dat was me anders zeker niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Daar heb je wel een punt. De afleiding is wel goed. Dat valt me btw op bij alle SoulsBorne games, de bosses lijken niet heel goed met meerdere spelers (of NPC's) om te kunnen gaan waardoor een bossfight bizar veel makkelijker kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:03:
Daar heb je wel een punt. De afleiding is wel goed. Dat valt me btw op bij alle SoulsBorne games, de bosses lijken niet heel goed met meerdere spelers (of NPC's) om te kunnen gaan waardoor een bossfight bizar veel makkelijker kan worden.
Tja alle boss fights zijn gewoon opgebouwd uit een set regels en movesets. Ze hebben allemaal natuurlijk wel aanvallen waarbij ze meerdere hunters tegelijk kunnen raken. En als er eentje klappen staat uit de delen, dan richt de AI zich logischerwijs daar op natuurlijk, tenzij het gevecht meerdere boss NPC's heeft (Shadows, ROM). Als jij belaagd wordt door een groep gasten, zal jij ook de focus hebben op degene die je fysiek aanvalt. Eigenlijk heel logisch, als je erover nadenkt. Met een groep is alles makkelijker.

Hoe had je het anders willen zien? Ze kunnen zich moeilijk in tweeën splitsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Er zijn games die op de achtergrond heel uitgebreide agrosystemen hebben. Wie de boss aanvalt, wat hij doet en hoe agressief hij is wordt dan bepaald door verschillende zaken.
Gedane damage, hoe lang geleden is de damage gedaan, afstand tussen een specifieke speler en de boss.
Vaak heb je dan zelfs skills om die agro te managen.

Maar dat zijn dan echte coop multiplayer games. Daar heb je dan ook duidelijke rollen als tank, healer, dps. SoulsBorne is in de basis toch vooral voor singleplayer ingericht.

Ik heb me zelf 1 keer beschikbaar gesteld voor coop, bij Ludwig. Ik werd vrij snel gesummoned met nog een 2e summon. Géén NPC's.
Maar het werd vrij snel duidelijk dat je toch wat van de boss moet weten, ook al heb je 2 summons bij je.
Ludwig heeft 2 sterke aanvallen in de 1e fase. (drop vanuit de lucht en de charge)
Zowel de andere summon en de host konden hier niet mee omgaan. De eerste sterke aanval was op de andere summon gericht, die daardoor vrij snel het loodje legde. De 2e of 3e sterke aanval ging richting de host die dit ook niet overleefde.
Toen was het gedaan, terwijl ik amper damage gekregen had. Je kunt het gevecht niet naar je toe trekken en zo de 'mindere' speler beschermen. Daar zijn de SoulsBorne games niet voor gebouwd.
De host en 2e summon gingen hersenloos op hem in slaan denkende met 3 man oppermachtig te zijn.
Dit was op ca. lvl130 en volgens mij nog werd ik in NG gesummoned. Zelfs dan ben je dus blijkbaar nog kansloos als je niet probeert een beetje het spel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondanks dat ik best sta te prutsen hier, gaat het Gascoigne gevecht ook iedere run een stukje sneller. Niet eens de music box meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:11:
Ondanks dat ik best sta te prutsen hier, gaat het Gascoigne gevecht ook iedere run een stukje sneller. Niet eens de music box meer nodig.

[video]
Gaat best lekker hoor ;)
Die visceral damage is wel bruut zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:14:
[...]

Gaat best lekker hoor ;)
Die visceral damage is wel bruut zeg _/-\o_
Ja ik heb redelijk hoge SKL en volgens mij ook 2 Clawmark runes equipped. Dat scheelt aardig. In principe zou je 'm met 3 viscerals moeten hebben liggen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:35:
[...]

Ja ik heb redelijk hoge SKL en volgens mij ook 2 Clawmark runes equipped. Dat scheelt aardig. In principe zou je 'm met 3 viscerals moeten hebben liggen nu.
Damn, dat zijn rake klappen dan.
Misschien moet ik ook maar eens op runes jacht. Jammer alleen dat ik die dungeons echt niets vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:40:
[...]

Misschien moet ik ook maar eens op runes jacht. Jammer alleen dat ik die dungeons echt niets vind.
Gewoon zoeken op internet naar de rune met een bijbehorende glyph, dan heb je ze zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:40:
[...]

Deze komen volgens mij gewoon uit de game zelf. Ik heb alleen blood gems gefarmed in de dungeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ah ok. Thanks voor de info. Weer wat om mee aan de slag te gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Glyph gz9mmj7y eens proberen straks. Toch wel benieuwd naar die 30% Clawmark Rune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:21:
Glyph gz9mmj7y eens proberen straks. Toch wel benieuwd naar die 30% Clawmark Rune.
Rune heb je daar binnen 3 min ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:15:
[...]

Rune heb je daar binnen 3 min ;)
Is er maar 1 van of kun je 3x 30% stacken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:51:
[...]

Is er maar 1 van of kun je 3x 30% stacken?
Je kunt een rune maar 1 keer hebben volgens mij. Je kunt wel alle 3 de runes stacken. Had visceral damage van tegen de 8000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:11:
[...]

Je kunt een rune maar 1 keer hebben volgens mij. Je kunt wel alle 3 de runes stacken. Had visceral damage van tegen de 8000 ;)
Ja dat bedoel ik. Maar zitten er drie 30% runes in de game? Volgens mij heb ik nu eentje met 10% en 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee een 10, 20, en 30%. De 10 en 20 krijg je in de main game en de 30 uit bv die glyph. Volgens mij vind je bijna alle hoogste runes in een depth 4 of 5 dungeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg slordig gevecht, was in de laatste fase alleen maar een parry window aan het zoeken haha. Maar hier zie je wat 2 clawmark runes op NG+++ lekkere schade aanrichten bij Maria :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die 30% rune opgehaald. Loop nu met 10-20-30% runes rond. Aardige sloper zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Scrisissszzz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 02:01:
Erg slordig gevecht, was in de laatste fase alleen maar een parry window aan het zoeken haha. Maar hier zie je wat 2 clawmark runes op NG+++ lekkere schade aanrichten bij Maria :)

[video]
Dat gevecht was echt tof! :)
Zo vaak gedaan dat ik nu nog precies zie waar de parry window moet zijn (niet dat het me altijd lukte maar goed ;) )

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Micolash gepakt met een flink biertje in de mik :P Toch wel enige moeite mee gehad. Nu naar upper cathedral toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat jij wil ;)
Je kan ook nog een stukje verder gaan in Nightmare of Mensis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
Net eindelijk "Yharnam, Pthumerian Queen" verslagen in de Pthumeru Ihyll Chalice dungeon, en daarmee is Bloodborne de eerste game waarin ik een Platinum trophy heb gehaald. *O*

Wat moet ik nu met m'n leven -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 10:19
CyberTijn schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:55:
Net eindelijk "Yharnam, Pthumerian Queen" verslagen in de Pthumeru Ihyll Chalice dungeon, en daarmee is Bloodborne de eerste game waarin ik een Platinum trophy heb gehaald. *O*

Wat moet ik nu met m'n leven -O-
Proficiat! Dat is een erg leuke eerste platinum. Netjes.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit blijf ik toch wel een van de lekkerste bossfights vinden hoor. Hij gaat iedere run sneller neer nu.

En met deze twee hunters heb ik ooit wel eens meer moeite gehad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Sjonge jonge zeg. Die hunter in de kathedraal veegt me toch een partij de vloer met me aan :X Die numbing mist werkt wel goed want hij heelt zichzelf niet maar op de een of andere manier hakt hij me toch elke keer weer in de pan. Ik heb hem maar uitgezet want ik begon alweer behoorlijk te koken ;) Ik heb eigenlijk nog nooit een game gespeeld waarbij ik zo'n andrenalinerush krijg bij bazen en dit soort ongein als in Bloodborne, ik zat echt weer met klotsende oksels, droge mond en zweethanden te spelen hahaha.

Ik ga maar eens fimpjes opzoeken op youtube hoe ik dat het beste kan aanpakken ;) Misschien dat ik dan straks nog eens een poging waag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:02:
Sjonge jonge zeg. Die hunter in de kathedraal veegt me toch een partij de vloer met me aan :X Die numbing mist werkt wel goed want hij heelt zichzelf niet maar op de een of andere manier hakt hij me toch elke keer weer in de pan. Ik heb hem maar uitgezet want ik begon alweer behoorlijk te koken ;) Ik heb eigenlijk nog nooit een game gespeeld waarbij ik zo'n andrenalinerush krijg bij bazen en dit soort ongein als in Bloodborne, ik zat echt weer met klotsende oksels, droge mond en zweethanden te spelen hahaha.

Ik ga maar eens fimpjes opzoeken op youtube hoe ik dat het beste kan aanpakken ;) Misschien dat ik dan straks nog eens een poging waag.
Heb je de Rakuyo al? Daarmee is hij vrij simpel. Dit is mijn tweede poging ooit. De charged R2 van de Axe zal ook redelijk effectief zijn, denk ik.

Witch of Hemwick is ook een eitje met 0 insight. Goede tip die hier eerder langskwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
bram1984 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:38:
[...]

Heb je de Rakuyo al? Daarmee is hij vrij simpel. Dit is mijn tweede poging ooit. De charged R2 van de Axe zal ook redelijk effectief zijn, denk ik.
Zo zeg! Dat doe je wel netjes zeg _/-\o_ Ik heb nog een hoop te leren als ik jou zo zie spelen ;) De Rakuyo heb ik volgens mij nog niet, en als ik hem wel heb dan zal ik hem nog helemaal moeten levelen. Ik heb wel een hunter Axe +8 en daar doe ik hem best wel pijn mee. Ik ga morgen weer een poging wagen, ben nu weer helemaal zen en dat wil ik zo houden vanavond :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Rakuyo zit in het laatste gebied van de DLC.

Maar dit is wel NG+++ dus mijn character heeft een flink level. :)

Edit: En altijd zijwaarts blijven lopen, zodat hij je nergens mee kan raken

[ Voor 25% gewijzigd door bram1984 op 29-08-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
bram1984 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:08:
De Rakuyo zit in het laatste gebied van de DLC.

Maar dit is wel NG+++ dus mijn character heeft een flink level. :)

Edit: En altijd zijwaarts blijven lopen, zodat hij je nergens mee kan raken
Aha, dan heb ik dat wapen zeker nog niet ;) Ik heb wel de DLC want ik heb the game of the year edition alleen zou ik me god niet weten hoe ik die DLC in kom. Maar daar kom ik later wel uit. Eerst maar eens de basisgame uitspelen. Thnx voor de tip over het zijwaarts lopen, volgens mij gaat me dat wel een hoop kogels van hem schelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je krijgt een item in de Dream. Daarna ga je vanaf de Cathedral Ward lamp linksaf en laat je je oppakken door Amygdala. Dan start de DLC. Daar kun je het beste in als je in Mergo's Loft zit, qua level. Zelfde als met de Tonsil Stone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:28:
[...]

Aha, dan heb ik dat wapen zeker nog niet ;) Ik heb wel de DLC want ik heb the game of the year edition alleen zou ik me god niet weten hoe ik die DLC in kom. Maar daar kom ik later wel uit. Eerst maar eens de basisgame uitspelen. Thnx voor de tip over het zijwaarts lopen, volgens mij gaat me dat wel een hoop kogels van hem schelen :P
Item wat Bram bedoelt ligt op de trap in de dream bij de pop nadat je Vicar Amelia hebt gehaald. Ik zou als ik jou was gewoon de DLC gaan doen wat Bram zegt, na Micolash. Als je de base game uitspeelt voor je de DLC doet, moet je de DLC in NG+ doen na Amelia. Je krijgt dan opnieuw het item in de dream. Maar dan hebben de bazen weer meer HP.

Heb je al dungeons gedaan? Fijne manier om wat levels bij te krijgen, wat meer skills te krijgen, items te verzamelen e.d. Ook vind je er betere gems voor je wapens en runes die je niet in de main game vindt. Met wat insight gebruik je gewoon de Beckoning Bell. Er zijn nog altijd veel mensen actief met anderen door de dungeons helpen. (Waaronder ik :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:13:
[...]

Item wat Bram bedoelt ligt op de trap in de dream bij de pop nadat je Vicar Amelia hebt gehaald. Ik zou als ik jou was gewoon de DLC gaan doen wat Bram zegt, na Micolash. Als je de base game uitspeelt voor je de DLC doet, moet je de DLC in NG+ doen na Amelia. Je krijgt dan opnieuw het item in de dream. Maar dan hebben de bazen weer meer HP.

Heb je al dungeons gedaan? Fijne manier om wat levels bij te krijgen, wat meer skills te krijgen, items te verzamelen e.d. Ook vind je er betere gems voor je wapens en runes die je niet in de main game vindt. Met wat insight gebruik je gewoon de Beckoning Bell. Er zijn nog altijd veel mensen actief met anderen door de dungeons helpen. (Waaronder ik :) )
Dungeons ben ik nog niet in geweest, zal er spoedig eens een kijkje gaan nemen :) Bedankt voor de info trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joetje079 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:10:
[...]

Dungeons ben ik nog niet in geweest, zal er spoedig eens een kijkje gaan nemen :) Bedankt voor de info trouwens!
Geen probleem :)

De eerste dungeons zijn nu wel relatief makkelijk waarschijnlijk. Weet je level niet maar je kunt de eerste dungeons al in na BSB. Daar krijg je de eerste Chalice van. De 2e krijg je van Amygdala.

Vanaf Depth3 worden ze weer wat uitdagender. 4 en 5 zijn erg pittig. Veel mensen vinden ze saai maar ik vind het wel leuk om te doen. Zeker met wat anderen, ook al zijn het vreemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:33:
[...]

Geen probleem :)

De eerste dungeons zijn nu wel relatief makkelijk waarschijnlijk. Weet je level niet maar je kunt de eerste dungeons al in na BSB. Daar krijg je de eerste Chalice van. De 2e krijg je van Amygdala.

Vanaf Depth3 worden ze weer wat uitdagender. 4 en 5 zijn erg pittig. Veel mensen vinden ze saai maar ik vind het wel leuk om te doen. Zeker met wat anderen, ook al zijn het vreemden.
Ik ben level 84 dacht ik. Kan ik die dungeons ook in met een vriend? Dat lijkt me wel gaaf. Vriend van me speelt ook en die is ook zo'n souls noob als mij, het lijkt me wel geinig omdat met hem te gaan doen dan. Hij is zelf rond de level 75

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:42:
[...]

Ik ben level 84 dacht ik. Kan ik die dungeons ook in met een vriend? Dat lijkt me wel gaaf. Vriend van me speelt ook en die is ook zo'n souls noob als mij, het lijkt me wel geinig omdat met hem te gaan doen dan.
Ja hoor. gewoon beide hetzelfde wachtwoord instellen onder Network settings.
Eentje start een dungeon, gaat erin en gebruikt de Beckoning Bell. De ander gaat staan bij de eerste grafsteen (makeshift altar) en kiest coop dungeon search. Dan kom je bij elkaar in de dungeon. Je moet wel de Short ritual root chalice hebben om coop te kunnen zoeken. Kun je kopen bij de insight shop.

Geldt overigens ook voor de main game he. Alleen moet je dan beide bij dezelfde lamp staan en eentje de beckoning bell en de andere de small resonant bell gebruiken. Zolang je password maar hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Ik wist dat je kon co-oppen in de main game alleen had ik begrepen dat je niet meer dan 10 levels verschil mocht hebben. Ik had ook begrepen dat het vrij omslachtig werkte allemaal. Maar ik ga het wel proberen met die dungeons, dat lijkt me wel lachen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:56:
Ik wist dat je kon co-oppen in de main game alleen had ik begrepen dat je niet meer dan 10 levels verschil mocht hebben. Ik had ook begrepen dat het vrij omslachtig werkte allemaal. Maar ik ga het wel proberen met die dungeons, dat lijkt me wel lachen :)
Het werkt voor de main game en de dungeons in feite op dezelfde manier. Beide beetje omslachtig inderdaad ;) Bovendien maken de levels nu niet meer uit, je kunt gewoon joinen. Je level wordt gewoon aangepast aan de host. Omlaag dan, ik weet niet of het omhoog ook werkt, dat denk ik niet.

Maar goed te doen, heb het al vaker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Nou, eindelijk na anderhalf uur die #%! hunter in grand cathedral neer oOo Heb hem voor de helft normaal gedaan en voor de helft bij de trap achter die deur met poison knives en molotovs. Wellicht niet de juiste manier om deze game te spelen maar ik was er echt behoorlijk klaar mee :P Alleen ik hoop niet dat ik die quest verziekt heb. Want nadat ik die hunter verslagen had ben ik met the crow hunter badge gelijk terug naar the dream gegaan. Ik meende mij te herinneren dat die Eileen buiten op de grond lag voor die kerk. Ben daar dus niet gelijk heen gegaan en toen ik later terugkeerde was ze weg. Ik kreeg trouwens gierig weinig blood echoes, iets van 5500 maar _O-

(edit) Even uitgezocht en dit was dus de quest :)

[ Voor 4% gewijzigd door Joetje079 op 30-08-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joetje079 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:33:
Nou, eindelijk na anderhalf uur die #%! hunter in grand cathedral neer oOo Heb hem voor de helft normaal gedaan en voor de helft bij de trap achter die deur met poison knives en molotovs. Wellicht niet de juiste manier om deze game te spelen maar ik was er echt behoorlijk klaar mee :P Alleen ik hoop niet dat ik die quest verziekt heb. Want nadat ik die hunter verslagen had ben ik met the crow hunter badge gelijk terug naar the dream gegaan. Ik meende mij te herinneren dat die Eileen buiten op de grond lag voor die kerk. Ben daar dus niet gelijk heen gegaan en toen ik later terugkeerde was ze weg. Ik kreeg trouwens gierig weinig blood echoes, iets van 5500 maar _O-

(edit) Even uitgezocht en dit was dus de quest :)
En niet eens een filmpje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Haha, dat wil ik jullie niet aandoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Iemand weet waar die old hunter bel naartoe gaat. Had hem opgepakt in de dream, maar kan hem niet terug vinden in mn inventory. Of heb ik daar de dlc voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:47:
Iemand weet waar die old hunter bel naartoe gaat. Had hem opgepakt in de dream, maar kan hem niet terug vinden in mn inventory. Of heb ik daar de dlc voor nodig?
Weet niet precies waar die in je inventory komt te staan, maar hij is automatisch actief. Zorgt ervoor dat je voor meerdere bazen npc's kan summonen om je te helpen. Te herkennen aan van die oranje summon plekken meestal in de buurt van de boss arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet niet voldoende insight te hebben. Ik zie dat iedere keer over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
bram1984 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:13:
Vergeet niet voldoende insight te hebben. Ik zie dat iedere keer over het hoofd.
Hoeveel moet je er dan hebben? Ik had er 3 en kon hem toen niet vinden in m'n inventory. Maar misschien ligt het er ook wel aan dat ik de dlc niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een per summon, maar wat boeit het of je hem wel of niet vindt in je inventory? Je kunt er gewoon NPC's mee summonen bij de summon signs. Lekker boeiend verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inderdaad 1 insight per npc summon.

Als je de beckoning bell rinkelt voor coop met echte spelers, kunnen 2 man je joinen. Als je dan een baas haalt met ze telt de bell nog steeds. Zolang je niet doodgaat kunnen spelers je blijven joinen. Dus met wat geluk heb je heel wat coop voor 1 insight ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Nog 1 vraag dan en dan hou ik op. Zijn die summon plekken van die npc's bij iedereen verschillend, want bram toen ik bij jou op de stream keek zag ik dat jij z'n npc summonde. Maar toen ik gister naar de zelfde plek liep zag ik geen oranje plas.

edit; heel misschien ligt het eraan dat ik niet online speel.

Edit; het is al gelukt.

[ Voor 15% gewijzigd door Nieuwevolger op 03-09-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:20:
Nog 1 vraag dan en dan hou ik op. Zijn die summon plekken van die npc's bij iedereen verschillend, want bram toen ik bij jou op de stream keek zag ik dat jij z'n npc summonde. Maar toen ik gister naar de zelfde plek liep zag ik geen oranje plas.

edit; heel misschien ligt het eraan dat ik niet online speel.

Edit; het is al gelukt.
Voor iedereen hetzelfde inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Ik ga er dit weekend weer eens goed voor zitten :)
Vorige week trouwens een maat van me geholpen co-op. Moet zeggen dat ik het wel leuk vind om samen die wereld door te lopen maar de uitdaging is wel compleet weg bij de bazen :/ Of het was een bug of het hoort gewoon zo maar ik sloeg zo'n 90% van de healthbar weg bij Rom in zijn eerste fase 8)7 Solo had ik echt veel problemen met Rom, in co-op was het wel heel erg eenvoudig.

[ Voor 10% gewijzigd door Joetje079 op 09-09-2016 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Joetje079 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 06:54:
Ik ga er dit weekend weer eens goed voor zitten :)
Vorige week trouwens een maat van me geholpen co-op. Moet zeggen dat ik het wel leuk vind om samen die wereld door te lopen maar de uitdaging is wel compleet weg bij de bazen :/ Of het was een bug of het hoort gewoon zo maar ik sloeg zo'n 90% van de healthbar weg bij Rom in zijn eerste fase 8)7 Solo had ik echt veel problemen met Rom, in co-op was het wel heel erg eenvoudig.
Dat is zo met alle bosses. Ze zijn gewoon gemaakt voor solo. Coop is geen klap meer aan. Zelfs met de NPC summons is dat vaak zo.

Je krijgt veel meer tijd om even te healen etc omdat de boss gewoon even op iemand anders gefocust is.

Bloodborne coop vond ik iig totaal niet meer uitdagend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Zo! Langs die winterlanterns hoef ik ook niet meer :) Blood rock heb ik ook opgehaald. Vanavond nog ergens 4 bloodstone chuncks zoeken en ik kan een wapen maxen. Maar weet niet welke ik het best kan maxen voor het laatste stuk van de game ? Heb een tonitrus +8 en een hunter axe +8 en vind het eigenlijk allebei wel fijne wapens. Keuzes, keuzes.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 18:28
Joetje079 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:15:
Zo! Langs die winterlanterns hoef ik ook niet meer :) Blood rock heb ik ook opgehaald. Vanavond nog ergens 4 bloodstone chuncks zoeken en ik kan een wapen maxen. Maar weet niet welke ik het best kan maxen voor het laatste stuk van de game ? Heb een tonitrus +8 en een hunter axe +8 en vind het eigenlijk allebei wel fijne wapens. Keuzes, keuzes.... ;)
Hangt een beetje van je personage af maar met de jagersbijl kan je prima het eindbedrijf spelen. Zelf had ik de voorkeur voor Ludwigs heilige zwaard omdat het met alle kenmerken van je personages wel aardig goede bonus heeft.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:33:
[...]

Hangt een beetje van je personage af maar met de jagersbijl kan je prima het eindbedrijf spelen. Zelf had ik de voorkeur voor Ludwigs heilige zwaard omdat het met alle kenmerken van je personages wel aardig goede bonus heeft.
Ludwig's holy blade heb ik +6 dacht ik. Ook wel een fijn wapen maar om die nu nog te maxen zie ik niet meer zitten. Zou niet eens weten hoe ik aan zoveel bloodstone chunks moet komen ;)

Ik ga straks in ieder geval nog even wat gebieden uitkammen. Sommige gebieden ben ik een beetje doorheen gerushed en ik denk dat ik daar ook nog wel wat chunks kan vinden (Unseen village, Cainhurst)

spoiler:
Trouwens die winter lanterns vond ik niet eens zo heel moeilijk. Ik gooide vanaf een afstandje één of twee poison knives en liet die hun werk doen en daarna ramde ik vol erin met mijn bijl :) Heb meer moeite met die brainsuckers in upper cathedral. Die kunnen flink incasseren en mij dan alsnog grijpen. Ben daarmee 6 insight kwijt geraakt bij één zo'n asshole 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Joetje079 op 09-09-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe raak je insight kwijt bij een brain sucker? Stomme vraag misschien. Frenzy? Is me nooit opgevallen dan.

[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 09-09-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
bram1984 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:55:
Hoe raak je insight kwijt bij een brain sucker? Stomme vraag misschien. Frenzy? Is me nooit opgevallen dan.
Als hij me grijpt dan komt er een of andere tentakel uit zijn hoofd en die steekt hij dan in mijn hoofd en vervolgens zuigt hij m'n health en twee insight weg.

The Brainsucker mob has 2 variants - hooded and without a hood. The differences are only cosmetic though, as both variants have the same attacks and spells. The hooded version's hood will come off when they use their Insight-draining grab attack.

http://bloodborne.wiki.fextralife.com/Brainsucker

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10 15:49
Net voor het eerst bloodborne gespeeld. Een uur bezig geweest en eigenlijk geen stap verder gekomen :'(

Net even een video gekeken en blijkbaar hoef je dat sterke geval aan het begin (naast het hek dat van een kant gesloten is) niet te verslaan :9

Morgen weer verder. Al met al wel een tof spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pepper92 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:53:
Net voor het eerst bloodborne gespeeld. Een uur bezig geweest en eigenlijk geen stap verder gekomen :'(

Net even een video gekeken en blijkbaar hoef je dat sterke geval aan het begin (naast het hek dat van een kant gesloten is) niet te verslaan :9

Morgen weer verder. Al met al wel een tof spel.
Je hoeft helemaal niets te verslaan, behalve de noodzakelijke bazen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pepper92 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:53:
Ach, dat eerste stuk deed ik 8 uur over.
Keep calm en probeer het gewoon nog een keer. En nog een keer. En nog een keer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
dvdkiwi schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:47:
[...]

Ach, dat eerste stuk deed ik 8 uur over.
Keep calm en probeer het gewoon nog een keer. En nog een keer. En nog een keer... ;)
En nog een keer. En nog een keer ;)
'lock on target' maakt alles al wel een stuk makkelijker. Je moet het wel echt uitvinden zegmaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Pepper92 op 11-09-2016 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pepper92 schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:09:
[...]

'lock on target' maakt alles al wel een stuk makkelijker. Je moet het wel echt uitvinden zegmaar.
Dat soort dingen niet hoor. Op notes in de Dream en Iosefka's Clinic staat gewoon wat alle buttons doen.

Zou wel de parry en visceral zo snel mogelijk proberen onder de knie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Pepper92 schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:09:
[...]

Dat dacht ik ook op dat punt ja. Of hoe je je wapen kan selecteren, ben eerst een paar keer langs die wolf gerend en snapte maar niet wanneer ik dat wapen zou krijgen :')
Maar achteraf gezien, het staat inderdaad als 'notities' op de grond. Maar ben het wel met je eens, je bent zeker in het begin dingen aan het uitvinden. Maar dat maakt het gelijk ook wel leuk imo, ontdekkingsreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Fuff schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:36:
[...]

Dat dacht ik ook op dat punt ja. Of hoe je je wapen kan selecteren, ben eerst een paar keer langs die wolf gerend en snapte maar niet wanneer ik dat wapen zou krijgen :')
Maar achteraf gezien, het staat inderdaad als 'notities' op de grond. Maar ben het wel met je eens, je bent zeker in het begin dingen aan het uitvinden. Maar dat maakt het gelijk ook wel leuk imo, ontdekkingsreis.
Inderdaad, notities lezen is één ding, maar onthouden en toe kunnen passen is wat anders. Controls zijn ook heel anders dan ik gewend ben (kom net van the witcher). Wel eventjes een stukje walk-through gekeken (best friends play bloodborne). Best vermakelijk en wel het een en ander van opgestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Pepper92 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:59:
[...]

Inderdaad, notities lezen is één ding, maar onthouden en toe kunnen passen is wat anders. Controls zijn ook heel anders dan ik gewend ben (kom net van the witcher). Wel eventjes een stukje walk-through gekeken (best friends play bloodborne). Best vermakelijk en wel het een en ander van opgestoken.
Grappig, ik kwam ook van TW3 naar BB, moest inderdaad wennen aan de controls, maar wat mij betreft is er geen andere game die de controls zo ontzettend strak heeft als BB. Dat de camera in een zeldzaam geval (bij een bizar grote boss bijv) wat raar reageert tot daar aan toe, maar de rest is echt :> :> :>

Have fun in elk geval, ben benieuwd hoe je het gaat ervaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dit weekend weer eens wat gespeeld maar man man wat is dit wennen na een Dark Souls over dosis.
Bloodborne heeft echt mijn voorkeur maar het valt me nu weer op hoe onvergeeflijk deze game is en hoe heerlijk de controls zijn.
Co-Op ludwig neer gehaald en daarna solo de living failures. Daarna Maria op een haar na.
Op NG++

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maria is en van de tofste gevechten vind ik. Ik vind haar niet moeilijk. Parry is zo simpel bij haar, maar erg tof!

Ik las een paar posts over hoe je dingen moet ontdekken als je voor het eerst speelt. Ik zou dat graag nog een keer meemaken. Wat was het vet als je ineens iets ontdekte waardoor je wel net dat stuk verder kwam! Toch maar eens de Men in Black bellen of ze m'n geheugen kunnen wissen :P

Ik kwam deze thread tegen op reddit: https://www.reddit.com/r/...y_too_long_to_figure_out/

Erg komisch om te lezen wat sommige mensen pas laat ontdekten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Van het weekend een flink stuk verder gekomen, zit nu bij het einde met nog 1 optionele baas en de eindbaas. Maar ik wil voordat ik hem uitspeel eigenlijk de DLC in maar op de één of andere manier lukt mij dat niet, ook niet met behulp van YouTube en Google. Ben ik misschien te ver in de game of moet ik die DLC nog downloaden ofzo ? Ik heb begin dit jaar de digitale GOTY edition gekocht bij een aanbieding in de store dus het lijkt mij dat die DLC gewoon meegedownload is.

[ Voor 3% gewijzigd door Joetje079 op 12-09-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Defeat Vicar Amelia and activate the skull in the Cathedral to turn day into night.
Go to the Hunter’s Dream and receive Eye of a Blood-Drunk Hunter from a messenger.
Go to the Cathedral Ward and leave via the left-hand exit to enter the square.
Go to the right-hand end of the square (where the Hunter Set/Top Hat are located) and the Lesser Amygdala will grab you. This will take you to the new area: The Hunter’s Nightmare
Lighting the lamp in the new area will allow you to travel to and from the area via the Hunter's Nightmare Awakening Headstone in the Hunter’s Dream . It can be found by the Insight Shop, where the Doll will sometimes kneel and pray.

Deze stappen gedaan? Je kunt het item wat je in de dream vindt ook terug vinden in je inventory als het goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:58:
Maria is en van de tofste gevechten vind ik. Ik vind haar niet moeilijk. Parry is zo simpel bij haar, maar erg tof!

Ik las een paar posts over hoe je dingen moet ontdekken als je voor het eerst speelt. Ik zou dat graag nog een keer meemaken. Wat was het vet als je ineens iets ontdekte waardoor je wel net dat stuk verder kwam! Toch maar eens de Men in Black bellen of ze m'n geheugen kunnen wissen :P

Ik kwam deze thread tegen op reddit: https://www.reddit.com/r/...y_too_long_to_figure_out/

Erg komisch om te lezen wat sommige mensen pas laat ontdekten :)
Lol lachen!
Dit wist ik ook niet eens :D: Stump Messenger side area in the dream.

Waar ik persoonlijk pas later achter kwam is dat alles wat je oppakte en niet kon opslaan in je inventory automatisch naar je storage ging. Blood vials e.d.

Ook kwam ik er pas laat achter dat je cold blood kon "crushen". Had er een hele zooi in m'n inventory.

Toch maar weer eens gaan spelen :)

Edit: Dit is ook wel erg lachen:
My first bloodborne playthrough, I heard soulsborne games were hard. So I expected it to kick my ass completely. So I just keep trying to fight the Wolf with my bare hands and it was a pain. I thought this was my test of 'git gud' and I eventually kill the Wolf feeling like a badass.

But it doesn't end there I keep proceeding with my bare hands thinking this game might be a bit too hard. So once I reached the giant on the door and completely destroyes me. I decided to looked at some playthroughs and realized that I could have gotten a weapon way in the beginning to kill the wolf. I've never face palmed that hard in my life.

[ Voor 23% gewijzigd door JSchut op 12-09-2016 14:39 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 66 Laatste