• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-10 06:00
Ok. Paarl heb ik verslagen in ieder geval alleen badge moet ik nog ophalen. Straks maar eens doen. Eerst proberen om die amygdale eens te verslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:16:
Ok. Paarl heb ik verslagen in ieder geval alleen badge moet ik nog ophalen. Straks maar eens doen. Eerst proberen om die amygdale eens te verslaan.
Dan moet je overigens eerst Yahr'Gul in om de sleutel voor de deur naar Upper Cathedral Ward te vinden. Die zit verstopt. Om het je even makkelijk te maken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
bram1984 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:49:
[...]

Dan moet je overigens eerst Yahr'Gul in om de sleutel voor de deur naar Upper Cathedral Ward te vinden. Die zit verstopt. Om het je even makkelijk te maken. :P
Amygdala is down in ieder geval dus ik ga straks Yahar'gul in :) Ik had overigens niet heel veel moeite met Amy, viel me reuze mee (derde poging) :)

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:37

JSchut

.....

Joetje079 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:34:
[...]

Amygdala is down in ieder geval dus ik ga straks Yahar'gul in :) Ik had overigens niet heel veel moeite met Amy, viel me reuze mee (derde poging) :)
Netjes!

Welk level ben je op het moment en welke wapen en hoeveel + is die?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Joetje079
JSchut schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:45:
[...]

Netjes!

Welk level ben je op het moment en welke wapen en hoeveel + is die?
Ik ben volgens mij wel een beetje overleveled met lvl70. Heb een tijdje lopen farmen voor twin blood stone shards bij whitch abode en daardoor ben ik zo hoog. Desondanks vind ik het nog steeds best pittig allemaal ;) Mijn main wapen is een hunter axe +6. Hoger kan ik die alleen krijgen met bloodstone chunks en die kan ik vinden in Yahar'gul meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:50:
[...]

Ik ben volgens mij wel een beetje overleveled met lvl70. Heb een tijdje lopen farmen voor twin blood stone shards bij whitch abode en daardoor ben ik zo hoog. Desondanks vind ik het nog steeds best pittig allemaal ;) Mijn main wapen is een hunter axe +6. Hoger kan ik die alleen krijgen met bloodstone chunks en die kan ik vinden in Yahar'gul meen ik.
Als je de story volgt vind je voor YaharGul 1 chunk, In de forbidden woods. Er is een manier om als je in de woods bent alvast in Cainhurst te belanden, daar liggen meerdere chunks. Zo heb je een +7 wapen voor de Shadows :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:22:
[...]

Als je de story volgt vind je voor YaharGul 1 chunk, In de forbidden woods. Er is een manier om als je in de woods bent alvast in Cainhurst te belanden, daar liggen meerdere chunks. Zo heb je een +7 wapen voor de Shadows :)
Shadows of Yarnham ? Die heb ik al verslagen. Ik neem aan dat je iets anders bedoelt ;) Ik ga zo weer even verder met exploren. Bedankt voor de tips 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Joetje079 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:38:
[...]

Shadows of Yarnham ? Die heb ik al verslagen. Ik neem aan dat je iets anders bedoelt ;) Ik ga zo weer even verder met exploren. Bedankt voor de tips 8)
Nee hij bedoeld dat het in theorie mogelijk is om voordat je die baas doet al een +7 wapen te hebben.

Paar dagen geleden trouwens geholpen in forest. Wel lachen met een +10 wapen met 3x 19% gems op level 44. :D Shadows zijn zo neer :P

[ Voor 15% gewijzigd door JSchut op 11-08-2016 14:42 ]

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 18:35
JSchut schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:41:
[...]

Nee hij bedoeld dat het in theorie mogelijk is om voordat je die baas doet al een +7 wapen te hebben.
Niet alleen in theorie, in de praktijk ook! ;)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Voxalizer schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:42:
[...]

Niet alleen in theorie, in de praktijk ook! ;)
Scherp haha!

• Joetje079
JSchut schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:41:
[...]

Oh, dan had ik het inderdaad verkeerd begrepen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:46:
[...]

Oh, dan had ik het inderdaad verkeerd begrepen ;)
Haha yep dat dus.

Heel erg handig voor een BL4 run, welke ik nu aan het doen ben. Komend weekend daarmee gaan zitten voor de Shadows :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:32:
[...]

Haha yep dat dus.

Heel erg handig voor een BL4 run, welke ik nu aan het doen ben. Komend weekend daarmee gaan zitten voor de Shadows :)
Wat houdt dat in, een BL4 run ?
Joetje079 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:43:
[...]

Wat houdt dat in, een BL4 run ?
Je maakt een character, kiest voor Waste of Skin origin, en gaat spelen. Origin is level 4. En je levelt je character de hele game niet :)

Je mag wel je wapens upgraden naar +10 en items enz gebruiken, maar je stats niet levelen :)

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:45:
[...]

Je maakt een character, kiest voor Waste of Skin origin, en gaat spelen. Origin is level 4. En je levelt je character de hele game niet :)

Je mag wel je wapens upgraden naar +10 en items enz gebruiken, maar je stats niet levelen :)
Respect ! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yeahhhh en de shadows liggen op bl4!!!

Nu nightmare frontier denk ik voor de runes en shards en dan op naar Rom :)

Edit: poging of 5 Rom gedaan.. ik krijg die kutspin niet gelockt in de eerste fase. Ook niet met de flamesprayer die nu +5 is. Heb dr tot 10% hp gehad maar toen was t klaar...

[ Voor 66% gewijzigd door Scrisissszzz op 11-08-2016 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:53:
Yeahhhh en de shadows liggen op bl4!!!

[video]

Nu nightmare frontier denk ik voor de runes en shards en dan op naar Rom :)

Edit: poging of 5 Rom gedaan.. ik krijg die kutspin niet gelockt in de eerste fase. Ook niet met de flamesprayer die nu +5 is. Heb dr tot 10% hp gehad maar toen was t klaar...
Netjes!

Net even de Dlc in gedoken. Met m'n Level 44. Paar domme fouten op Ludwig. Maar down. Heb voor de verandering eens een filmpje opgeslagen haha.

[ Voor 56% gewijzigd door JSchut op 11-08-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Die hunter in the Grand Cathedral 8)7 Pittig hoor. Lichtelijk OP ;) Heb er meer moeite mee dan met veel eindbazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:44:
Die hunter in the Grand Cathedral 8)7 Pittig hoor. Lichtelijk OP ;) Heb er meer moeite mee dan met veel eindbazen.
Die is dan ook veel moeilijke dan de meeste bazen ;)

Al zal Bram daar anders over denken want die had 'm in twee keer :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:03:
[...]

Bram vocht dan ook voor het eerst tegen die gast met een heel hoog level character. Dan is ie ook stukken simpeler ;) Voor iemand die nog niet heel erg geleveled is en in NG zit, is dat inderdaad een van de lastigste vijanden.

Ik zeg cheesen aan de trap :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Joetje079 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:44:
Wat een vervelende vent is dat. Ik weet nog goed mijn eerste keer. Ik ging daarheen voor de lamp, staat die hunter daar. Man man, ben toch zeker 5 minuten bezig geweest en met grote moeite had ik hem op 1 slag. Maar toen ging ik er zelf aan. Direct terug gegaan natuurlijk en toen had ik hem, wel na een episch lang gevecht, ik heb denk ik nog nooit zoveel gedodged in een gevecht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Laurence is op level 44 iets pittiger. Even iets beter z'n moveset leren. Gaat al beter. Paar keer al onder de 10% gehad. Laatste fase even beter doorhebben en dan gaat hij neer.

Wel leuk zo op een lager Level alles proberen. Je gaat alles heel anders benaderen. Fouten worden harder afgestraft.

Normaal blijf ik na het uitspelen nooit zo geboeid door een game. Dit is echter de grote uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
[...]

Die hunters in Yahar'gul waren ook leuk :9 Ook paar keer kansloos geweest, totdat ik erachter kwam dat je ze uit elkaar moet lokken. Dan zijn ze wel goed te doen.

Ff vraagje aan jouw als trophy verzamelaar ;) Welk cijfer geef jij bloodborne als difficulty voor de platinum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Echt de makkelijkste hunter in de hele game. :+

Maar wellicht was ik iets overleveld, maar de transformed L2 Rakuyo doet wonderen bij die gast inderdaad. Voor iedereen die 'm gemist heeft. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:59:
[...]
Echt de makkelijkste hunter in de hele game. :+
Je bent zelf de makkelijkste hunter in de hele game :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:48:
[...]

Die hunters in Yahar'gul waren ook leuk :9 Ook paar keer kansloos geweest, totdat ik erachter kwam dat je ze uit elkaar moet lokken. Dan zijn ze wel goed te doen.

Ff vraagje aan jouw als trophy verzamelaar ;) Welk cijfer geef jij bloodborne als difficulty voor de platinum ?
Afgezien van de difficulty van de game zelf, is de platinum relatief makkelijk te halen. Het enige dat ik er echt bewust voor heb gedaan, is uitzoeken welke wapens ik nog niet had, wat uiteindelijk resulteerde in blind van alles kopen in de dream, totdat het pop-upje in beeld kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alle trophies zijn te halen door de game gewoon te spelen en alles te halen. Je hoeft er niks voor te farmen, in ieder geval niet voor trophies ;) Wel bv als je vials op zijn :P

Wat Bram zegt, voor de "alle wapens" trophy van de base game en ook de DLC moet je een aantal wapens kopen, die zijn niet als drop te krijgen. In de DLC alleen de Piercing Rifle als ik het goed heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:48:
[...]
Op een schaal van 1 tot 10 een 7,5 :)
Hij is lastig, maar echt superduperultramoeilijk is ie ook weer niet.

Games als Trackmania, Street Fighter en Wipeout HD zijn vele malen moeilijker te platten, die zitten alle 3 op een 9,5 of 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Platinum is makkelijk. 3 weekjes :p

Zonder gekheid. Lastigste is de defiled dungeon. Verder gewoon lekker spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JSchut schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:35:
Platinum is makkelijk. 3 weekjes :p

Zonder gekheid. Lastigste is de defiled dungeon. Verder gewoon lekker spelen.
3 weekjes met voldoende tijd bedoel je ;)

En de defiled dungeon is met alle summons van tegenwoordig echt niet meer zo lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:52:
[...]

3 weekjes met voldoende tijd bedoel je ;)

En de defiled dungeon is met alle summons van tegenwoordig echt niet meer zo lastig.
Ssssst :p

Zonder summons gedaan dus geen idee. Alleen op Amy een summon geprobeerd maar daar werd het moeilijker van haha.

Maar platinum is in deze game iig niet echt moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Nou, dan ga ik er maar voor ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Thnx! Volgens mij ben ik ook wel redelijk ver in het spel. Deze bazen heb ik in ieder geval al gehad:
*Cleric Beast
*Father Gascoigne
*Blood Starved Beast
*Vicar Amelia
*Whitches of Hemwick
*Darkbeast Paarl
*Shadows of Yarnham
*Rom
*Amygdala

Ik denk dat ik ongeveer op de helft zit van de basisgame. Heb er wel al zo'n 60 uur in zitten dacht ik dus het zal zeker geen snelle platinum voor me worden. Zit ook pas op 27% van de trophys. Maargoed, voorlopig let ik er ook niet op verder en speel ik gewoon de game. Hoop alleen dat m'n playstation het nog een tijdje blijft doen want af en toe lijkt het wel of hij gaat opstijgen (blaast enorm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joetje079 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:50:
[...]

Thnx! Volgens mij ben ik ook wel redelijk ver in het spel. Deze bazen heb ik in ieder geval al gehad:
*Cleric Beast
*Father Gascoigne
*Blood Starved Beast
*Vicar Amelia
*Whitches of Hemwick
*Darkbeast Paarl
*Shadows of Yarnham
*Rom
*Amygdala

Ik denk dat ik ongeveer op de helft zit van de basisgame. Heb er wel al zo'n 60 uur in zitten dacht ik dus het zal zeker geen snelle platinum voor me worden. Zit ook pas op 27% van de trophys. Maargoed, voorlopig let ik er ook niet op verder en speel ik gewoon de game. Hoop alleen dat m'n playstation het nog een tijdje blijft doen want af en toe lijkt het wel of hij gaat opstijgen (blaast enorm)
Vergeet Cainhurst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Daar kan ik nu ook heen :) Heb net trouwens the One Reborn verslagen, die stelde niet zoveel voor, zeker niet in tegenstelling tot die zelfhelende ultra OP hunter met een barok .44 infinite ammo en super stamina in die kerk 8)7 Wat een asshole. Zelfs voor veel doorgewinterde souls veteranen schijnt het al een hele opgave te zijn om hem te verslaan, kan je nagaan wat voor moeite het een Souls noob als mij kost :9 Ik probeer het op een later moment wel weer eens, heb nu ook weer zat andere gebieden te exploren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb je al geprobeerd een Numbing Mist op hem te gooien? Daardoor kan hij niet meer healen voor een periode. Anders even de parry door krijgen. Verder continu zijwaarts lopen. Dan raken zijn schoten je nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yesssss Rom ligt ook!!! En ik ook alleen iets later dus gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha the greed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Scrisissszzz schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:13:
Yesssss Rom ligt ook!!! En ik ook alleen iets later dus gehaald :)

[video]
Haha gratz, genieten. Als ik je een tip mag geven: koop een staatslot. Tot 4x toe zo lucky, zet dat door irl! ;)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ja kreeg m weer niet gelocked in zn 1e fase, dus was al vloekend beetje kamikaze puur voor Rom aan t gaan. Zwetende handjes op deze manier haha! En idd gretig en ongeduldig op t eind..

Toch een poging of 12 nodig gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Scrisissszzz op 13-08-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Down is down, prima toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mij hoor je niet klagen ;-)

Morgen m'n Saw Cleaver eens in Amy planten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Netjes hoor. Ik ga het ook maar eens proberen :) Kijken hoelang ik dat volhoud haha.

Op level 30 en 44 voelt het nu allemaal te makkelijk en begin m'n interesse beetje kwijt te raken. Zit nu op totaal 100 uur en ben totaal 4 5 keer door het spel gegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door JSchut op 14-08-2016 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En The one reborn :) makkelijk op poging 3. 2 keer dood door zijn aoe aanval.. one shot kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:29:
En The one reborn :) makkelijk op poging 3. 2 keer dood door zijn aoe aanval.. one shot kill.

[video]
Die aoe one shot je ook nog op Level 30. Had ik toen ook last van.

Moeilijkste wel gehad nu. Mensis bosses zijn vrij eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Die aoe one shot je ook nog op Level 30. Had0 ik toen ook last van.

Moeilijkste wel gehad nu. Mensis bosses zijn vrij eenvoudig.
Micolash heeft met z'n a call beyond ook een one shot in huis. Maar goed te dodgen. Gehrman zal nog lastig worden. Maar voor hem komt nog veel! Eerst Amygdala en Logarius en de dlc. Voor de dlc bazen ben ik beetje bang ;)

Eerst Micolash zodat ik de blood rock kan scoren.

Edit: wat is micolash een kutbaas op bl4 zeg. 15 pogingen al gehad ongeveer. Maar ff laten rusten haha

[ Voor 9% gewijzigd door Scrisissszzz op 14-08-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gebed dat Laurence heet is weer begonnen hoor. Man man man. Alweer zes pogingen achter de rug. Zelfs met summon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Micoslet is down!!! Pfff wat een kutvent..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha Laurence ook. Die slaat wel hard op NG+++, holy shit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ennnn Amy is ook down :) nu ben ik er ff klaar mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:38:
[...]

Micolash heeft met z'n a call beyond ook een one shot in huis. Maar goed te dodgen. Gehrman zal nog lastig worden. Maar voor hem komt nog veel! Eerst Amygdala en Logarius en de dlc. Voor de dlc bazen ben ik beetje bang ;)

Eerst Micolash zodat ik de blood rock kan scoren.

Edit: wat is micolash een kutbaas op bl4 zeg. 15 pogingen al gehad ongeveer. Maar ff laten rusten haha
Gewoon om micolash heen dansen. Dan doet hij geen aoe. Zolang je maar dicht bij hem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:25:
[...]

Gewoon om micolash heen dansen. Dan doet hij geen aoe. Zolang je maar dicht bij hem blijft.
Thnx maar had m inmiddels al gehaald ;)

Zie een paar posts terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Je kunt Micolash makkelijk cheesen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Thnx maar had m inmiddels al gehaald ;)

Zie een paar posts terug :)
Netjes!

Ik had cleric gedaan op bl4 en toen besloten even te stoppen. Lol is er even af. Over een paar weken weer even proberen. Teveel gespeeld afgelopen maand haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kijk nu al uit naar jullie BL4 gevechten met Ludwig en Laurence. Hoewel ik denk dat Maria ook een taaie is. Die one-shot vrij snel in haar laatste fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:41:
Ik kijk nu al uit naar jullie BL4 gevechten met Ludwig en Laurence. Hoewel ik denk dat Maria ook een taaie is. Die one-shot vrij snel in haar laatste fase.
Wacht maar als ik daarmee klaar ben doe ik net als Lobos jr alles met bare fists :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:46:
Ennnn Amy is ook down :) nu ben ik er ff klaar mee ;)

[video]
Respect hoor! Zo'n run zal ik nooit kunnen voltooien vrees ik, ben niet echt een talent met dit soort games :9 Maargoed, ik heb wel Cainhurst geklaard en die baas verslagen. Pfft dat was wel een pittige hoor! Wel een van de pittigste zoniet de pittigste ik tot nu toe heb gehad (op die OP hunter in de kathedraal na die ik nog steeds niet verslagen heb 7(8)7 ) Ik moet wel proberen wat ontspannender te worden tijdens het spelen van deze game. Ik ben behoorlijk gespannen, vooral bij eindbazen en nieuwe gebieden en dat werkt tegen me. Ik heb eigenlijk nog niet eerder zo'n intense game als dit gespeeld en moet na zo'n boss fight echt even bijkomen haha.

Ik kan nu Nightmare of Mensis in. En ik heb van horen zeggen dat dat ook wel een behoorlijk pittig gebied is. Ik ben benieuwd. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:04:
[...]

Respect hoor! Zo'n run zal ik nooit kunnen voltooien vrees ik, ben niet echt een talent met dit soort games :9 Maargoed, ik heb wel Cainhurst geklaard en die baas verslagen. Pfft dat was wel een pittige hoor! Wel een van de pittigste zoniet de pittigste ik tot nu toe heb gehad (op die OP hunter in de kathedraal na die ik nog steeds niet verslagen heb 7(8)7 ) Ik moet wel proberen wat ontspannender te worden tijdens het spelen van deze game. Ik ben behoorlijk gespannen, vooral bij eindbazen en nieuwe gebieden en dat werkt tegen me. Ik heb eigenlijk nog niet eerder zo'n intense game als dit gespeeld en moet na zo'n boss fight echt even bijkomen haha.

Ik kan nu Nightmare of Mensis in. En ik heb van horen zeggen dat dat ook wel een behoorlijk pittig gebied is. Ik ben benieuwd. :9
De eerste keer dat ik Bloodborne speelde was ik ook erg voorzichtig en had ik al schijt als ik een boss room in liep. Je bent niet de enige ;)

Maar na het maken van 5 characters en meerdere malen de game en de dungeons doorlopen te hebben weet je meer wat de grens is en hoe je t moet aanpakken. En dan nog blijft de game totaal geen medelijden met je hebben ;)

Lekker spelen zoals je wilt en zo vaak als je wilt :)

Logarius is echt een klote baas hoor. Ga ik nog veel moeite mee hebben op bl4. Nightmare of mensis is best misselijk ja..

1 tip.. je bent niet verplicht alles dood te slaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:17:
[...]

De eerste keer dat ik Bloodborne speelde was ik ook erg voorzichtig en had ik al schijt als ik een boss room in liep. Je bent niet de enige ;)

Maar na het maken van 5 characters en meerdere malen de game en de dungeons doorlopen te hebben weet je meer wat de grens is en hoe je t moet aanpakken. En dan nog blijft de game totaal geen medelijden met je hebben ;)

Lekker spelen zoals je wilt en zo vaak als je wilt :)

Logarius is echt een klote baas hoor. Ga ik nog veel moeite mee hebben op bl4. Nightmare of mensis is best misselijk ja..
Het is ook de angst van het onbekende betreden. Ik weet nog wel dat ik begon met dit spel, man o man. Ik was twee dagen bezig om langs die boeren te komen bij dat kampvuur. Ben wel 30x doodgegaan daar :9 Heb ik eindelijk dat plein schoongeveegd staan er verderop twee van die weerwolfbeesten die me genadeloos afslachtte :w "Waar ben ik nou in hemelsnaam aan begonnen ??" dacht ik. Maar ik weet als ik nu een nieuwe walktrough zou starten dat ik totaal geen problemen hebben met dat gebied omdat ik precies weet wat me te wachten staat.
Gebieden waar ik al eerder doorheen gegaan ben doen me nu ook niet zoveel meer. Alleen Nightmare Frontier ga ik nu nog steeds liever niet in. Die Frenzy breinen (brain trusts), stenengooiers en al dat gif hebben ervoor gezorgd dat ik dat gebied echt intens haat }:| Ik heb daar ook nog niet alles ontdekt. Ga daar later misschien nog wel een keertje heen.
1 tip.. je bent niet verplicht alles dood te slaan :)
Meestal doe ik dat wel als ik een nieuw gebied voor het eerst ga exploren, daarna ren ik meestal gewoon langs alles heen tenzij het niet anders kan. Bepaalde vijanden zoals die brain trusts probeer ik sowieso al te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joetje079 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:44:
[...]

Het is ook de angst van het onbekende betreden. Ik weet nog wel dat ik begon met dit spel, man o man. Ik was twee dagen bezig om langs die boeren te komen bij dat kampvuur. Ben wel 30x doodgegaan daar :9 Heb ik eindelijk dat plein schoongeveegd staan er verderop twee van die weerwolfbeesten die me genadeloos afslachtte :w "Waar ben ik nou in hemelsnaam aan begonnen ??" dacht ik. Maar ik weet als ik nu een nieuwe walktrough zou starten dat ik totaal geen problemen hebben met dat gebied omdat ik precies weet wat me te wachten staat.
Gebieden waar ik al eerder doorheen gegaan ben doen me nu ook niet zoveel meer. Alleen Nightmare Frontier ga ik nu nog steeds liever niet in. Die Frenzy breinen (brain trusts) en die stenengooiers hebben ervoor gezorgd dat ik dat gebied echt intens haat }:| Ik heb daar ook nog niet alles ontdekt. Ga daar later misschien nog wel een keertje heen.

[...]

Meestal doe ik dat wel als ik een nieuw gebied voor het eerst ga exploren, daarna ren ik meestal gewoon langs alles heen tenzij het niet anders kan. Bepaalde vijanden zoals die brain trusts probeer ik sowieso al te vermijden.
Winter lanterns heten ze ;)

Dat is het toffe aan deze games. Je wordt niet op de hand meegedragen en er is niet om de 5 sec een save point. Lekker old school. Hou daar wel van. Vroeger was elke game zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Kijk, weer wat geleerd :) Moet ook maar eens de bloodborne wiki door gaan lezen ;)
Dat is het toffe aan deze games. Je wordt niet op de hand meegedragen en er is niet om de 5 sec een save point. Lekker old school. Hou daar wel van. Vroeger was elke game zo :)
Ja, inderdaad. Heb zelfs nog het 8 bit tijdperk bewust meegemaakt en toen waren de games over het algemeen een stuk onvergeeflijker :)
Wat vinden jullie trouwens van Dark Souls 3 ? Dit is mijn eerste From game en heb eigenlijk wel de smaak te pakken en wil Dark Souls 3 ook misschien wel halen over een tijdje 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Joetje079 op 14-08-2016 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Joetje079 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:12:
[...]

Kijk, weer wat geleerd :) Moet ook maar eens de bloodborne wiki door gaan lezen ;)

[...]

Ja, inderdaad. Heb zelf nog het 8 bit tijdperk bewust meegemaakt en toen waren de games over het algemeen een stuk onvergeeflijker :)
Wat vinden jullie trouwens van Dark Souls 3 ? Dit is mijn eerste From game en heb eigenlijk wel de smaak te pakken en wil Dark Souls 3 ook misschien wel halen over een tijdje 8)
Persoonlijk vind ik Bloodborne beter. Maar Dark Souls 3 heb ik me ook heel erg goed mee vermaakt.

Zo lang je rekening ermee houdt dat de games andere speelstijlen hebben. In ds3 heb je veel meer opties voor je character. Zware tank build met groot schild en zwaard maar erg traag. Of lichte wapens en snel bewegen. Kijk anders een stuk van een lets play op YT. DS3 is makkelijk 2e hands te krijgen nu iig :)

Eigenlijk moet je DS1 spelen op pc. Oud maar de beste DS game ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Scrisissszzz op 14-08-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

bram1984 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:41:
Hoe makkelijk Laurence ook neer ging de eerste twee keer. Op Level 44 met saw cleaver is andere koek. Het wil mij nog niet lukken. Paar keer bijna gehad. Zeker al 20 tries verder nu.

Laurence zie ik mij dus al helemaal niet op bl4 doen. Ludwig zou misschien nog wel eens kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mijn ervaring is na de bazen die ik tot nu toe heb gehad is dat de damage die ze doen wel mee scaled met jouw hp. Je kunt niet zoveel hebben natuurlijk als met 50 punten in hp, maar toch. Behalve bepaalde aanvallen die je nu gewoon one hitten, maar als je de move sets leert, leer je dat ook dodgen.

Het meest irritante is dat je het langer moet volhouden omdat je steeds minder damage doet hoe verder je komt. De bazen hebben steeds meer hp maar jij doet niet veel meer damage. Daarom ben ik bang voor de DLC bazen. Hou ik het lang genoeg vol zodat ik die HP balken leeg krijg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Joetje079 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:12:
[...]

[...]

Ja, inderdaad. Heb zelfs nog het 8 bit tijdperk bewust meegemaakt en toen waren de games over het algemeen een stuk onvergeeflijker :)
Gewoon proberen. DS3 is een prima game en beter dan 98% van alle games die er zijn. Ik zelf vond het tegenvallen na de snelle movement van Bloodborne. Ook de setting, graphics en de interconnectiviteit ervoer ik als iets minder. Ik heb de game ook niet uitgespeeld helaas.

De lore gaat veel dieper. Er zijn véél meer items. Ieder item heeft weer invloed op je equipment load en daaraang gekoppeld de snelheid waarmee je beweegt. En het parry'en met schild is een stuk moeilijker. Het was allemaal een beetje overweldigend voor mij persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:56:
[...]

Gewoon proberen. DS3 is een prima game en beter dan 98% van alle games die er zijn. Ik zelf vond het tegenvallen na de snelle movement van Bloodborne. Ook de setting, graphics en de interconnectiviteit ervoer ik als iets minder. Ik heb de game ook niet uitgespeeld helaas.

De lore gaat veel dieper. Er zijn véél meer items. Ieder item heeft weer invloed op je equipment load en daaraang gekoppeld de snelheid waarmee je beweegt. En het parry'en met schild is een stuk moeilijker. Het was allemaal een beetje overweldigend voor mij persoonlijk.
Mooie is dat je die onzin allemaal niet hoeft te gebruiken. Ik heb praktisch de hele game gewoon een Butcher Knife of Great Machete 2 handed vast gehouden en mn equip load onder de 70% gehouden zodat je redelijk snel kunt rollen. Al die spells en weet ik t allemaal nooit gebruikt. Hier en daar wel wat items om te proberen. Nog steeds geen idee wat al die spells inhouden. Maar wil er misschien wel een keer naar kijken nu ik de gebieden ken.

DS3 komt pas echt tot zijn recht in de 2e helft van de game helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 12:52

-db-

Hoi

Door de chalice dungeons heen. Yharnam een pak slaag gegeven.
Enige echte uitdaging gevonden in de cursed and defiled chalice. Bij de rest, met een paar uitzonderingen, alle bosses op eerste of tweede poging neergehaald.

Ik heb de lower loran chalice overgeslagen. Red jelly opgepikt in de main game en great isz en daardoor direct pthumeru ihyll kunnen maken. Ook de zijwegen van pthumeru ihyll heb ik overgeslagen.
Is daar nog iets te halen dat interessant is? Ik ben niet van plan blood gems of rocks te farmen.

Nu nog een paar vergeten hunter tools en dan heb ik ook de platinum binnen.

Voor de geïnteresseerden:
Ebrietas - great isz chalice
Bloodletting Beast - pthumeru ihyll
Yharnam - pthumeru ihyll

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-db- schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:45:
Door de chalice dungeons heen. Yharnam een pak slaag gegeven.
Enige echte uitdaging gevonden in de cursed and defiled chalice. Bij de rest, met een paar uitzonderingen, alle bosses op eerste of tweede poging neergehaald.

Ik heb de lower loran chalice overgeslagen. Red jelly opgepikt in de main game en great isz en daardoor direct pthumeru ihyll kunnen maken. Ook de zijwegen van pthumeru ihyll heb ik overgeslagen.
Is daar nog iets te halen dat interessant is? Ik ben niet van plan blood gems of rocks te farmen.

Nu nog een paar vergeten hunter tools en dan heb ik ook de platinum binnen.

Voor de geïnteresseerden:
Ebrietas - great isz chalice
Bloodletting Beast - pthumeru ihyll
Yharnam - pthumeru ihyll
Als je dan toch al zover bent kun je net zo goed wel wat gems fatmen. Die Watchers heb je zo meer iedere keer.

Er liggen 3 Blood Rocks in de dungeons. Glyphs staan in dit topic ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met mn bl4 char de dlc in geweest. Bij Ludwig komen is al een uitdaging op zich haha. Ook Upper Cathedral Ward. Schijt brainsuckers zijn normaal al vervelend. Nu helemaal zeg. En moet ze afmaken om verder te kunnen....

En Logarius wil ook nog niet zo lukken. Nu zit ik echt te hikken tegen verschillende obstakels. Misschien wat dungeons gaan doen voor iets betere gems. Maar vanaf depth 3 zal t met bl4 ook erg lastig gaan worden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Denk ik met Nightmare Frontier wel het ergste gehad te hebben krijg ik te maken met Nightmare of Mensis _O- Ben trouwens wel lekker opgeschoten daar. Vervelende hunter is neer en ik heb de shorcut + lamp gevonden.

spoiler:
Maar kreeg behoorlijk klamme handjes nadat ik de deur open deed en die kamer vol met hangende spinnen zag :| Had ze de eerste keer allemaal gekilld op die grote na door ze één voor één naar me toe te lokken. Maar nadat ik al die kleintjes had gedaan kwam die grote en die heeft behoorlijke range met zijn aanvallen. Zodoende toen stond er er al gauw weer "You Died" op m'n scherm :P Daarna heb ik ze maar met rust gelaten. Ik weet niet of er wat moois kan droppen als ik hem pak ? Anders probeer ik het morgen wel weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Godver die klote vissers reuzen weer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Joetje079 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:52:
Denk ik met Nightmare Frontier wel het ergste gehad te hebben krijg ik te maken met Nightmare of Mensis _O- Ben trouwens wel lekker opgeschoten daar. Vervelende hunter is neer en ik heb de shorcut + lamp gevonden.

spoiler:
Maar kreeg behoorlijk klamme handjes nadat ik de deur open deed en die kamer vol met hangende spinnen zag :| Had ze de eerste keer allemaal gekilld op die grote na door ze één voor één naar me toe te lokken. Maar nadat ik al die kleintjes had gedaan kwam die grote en die heeft behoorlijke range met zijn aanvallen. Zodoende toen stond er er al gauw weer "You Died" op m'n scherm :P Daarna heb ik ze maar met rust gelaten. Ik weet niet of er wat moois kan droppen als ik hem pak ? Anders probeer ik het morgen wel weer eens.
Ik heb ze volgens mij 9/10 keren 1 voor 1 gelokt, ik vind die spinnen zo naar he, je wordt zo omsingeld door die spinnen. Er langs rennen kan overigens ook, maar je hebt er altijd wel een paar die achter je aan komen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joetje079 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:52:

spoiler:
Voor zover ik weet droppen ze niet veel bijzonders. Gewoon er langs rennen. Als je op het pas komt waar die hunter was volgen ze je niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon naar buiten lokken allemaal. Die grote kan sowieso niet door die doorgang. Dus attack uitlokken en dan erop klappen. Herhalen tot hij dood is. Vergeet overigens de Blood Rock niet. Die zit redelijk goed verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Gelukkig hoef ik er niet meer langs want heb de shortcut (liftje) gevonden. Vanavond eens verder aanklooien in het gebied. Ik kam elk hoekje uit dus ik hoop niet dat ik de blood rock over het hoofd zie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De blood rock zou ik in mijn eerste playthrough zonder even op google te kijken niet gevonden hebben;
hij zit best goed verstopt. Terwijl ik ook alles uitkamde maar er blijkbaar gewoon langsgelopen was :D

Vergeet ook niet "contact" te maken in dat gebied ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoek nu nog maar niet al te hard want je moet nog een baas verslaan voor je de blood rock kunt vinden ;) en idd als t je zonder google lukt petje af ;)

Kiwi geeft een goede hint. Dit is ook een goed punt in de game om Upper Cathedral Ward op te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joetje079 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 07:53:
Gelukkig hoef ik er niet meer langs want heb de shortcut (liftje) gevonden. Vanavond eens verder aanklooien in het gebied. Ik kam elk hoekje uit dus ik hoop niet dat ik de blood rock over het hoofd zie ;)
Ook dan is hij heel makkelijk te missen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:30:
[...]

Ook dan is hij heel makkelijk te missen. ;)
Absoluut. Ik probeer ook altijd alles uit te kammen maar had deze de eerste keer ook strak gemist.
Erg jammer want er zijn er maar weinig.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ervaren Souls spelers zullen 'm wel niet gemist hebben. Het is typisch zo een Souls secret path.

Ik kwam tijdens mijn derde playthrough ook pas achter

spoiler:
het geheime pad in die lift als je de deur meteen rechts na de lamp in Cathedral Ward neemt. Sindsdien check ik iedere lift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:48:
De ervaren Souls spelers zullen 'm wel niet gemist hebben. Het is typisch zo een Souls secret path.

Ik kwam tijdens mijn derde playthrough ook pas achter

spoiler:
het geheime pad in die lift als je de deur meteen rechts na de lamp in Cathedral Ward neemt. Sindsdien check ik iedere lift
Grappig, toen ik die ontdekt had ging ik ook alles checken. Ook in Dark Souls later.
spoiler:
En toch had ik die ruimte onder de lift in de DLC gemist als je het lab in gaat. ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:54:
[...]

Grappig, toen ik die ontdekt had ging ik ook alles checken. Ook in Dark Souls later.
spoiler:
En toch had ik die ruimte onder de lift in de DLC gemist als je het lab in gaat. ;)
Haha ja wat een geniale is dat ook.

spoiler:
Gewoon een compleet dubbele lift die veel mensen gewoon compleet missen, terwijl het eigenlijk heel logisch is om je af te vragen wat eronder te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Haha ja wat een geniale is dat ook.

spoiler:
Gewoon een compleet dubbele lift die veel mensen gewoon compleet missen, terwijl het eigenlijk heel logisch is om je af te vragen wat eronder te vinden is.
Helemaal mee eens.

spoiler:
In DS3 zit al vrij vroeg ook zo'n soort lift maar daar wordt ie echt door je strot geduwd. Kan niet missen helaas.

Damn, als ik nu weer even jullie posts lees heb ik ook weer zin om te gaan spelen :)
Wat een briljante game is dit toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha die geheime paden zijn altijd leuk.

De abandoned old workshop is er ook zo een ;)

Ontdekte de 2e keer ook pas het stuk riool in Yarnham waar de hunter attire ligt. Eerste keer alleen het item gezien vanuit de andere kant _O-

[ Voor 44% gewijzigd door Scrisissszzz op 16-08-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:03:
Haha die geheime paden zijn altijd leuk.

De abandoned old workshop is er ook zo een ;)

Ontdekte de 2e keer ook pas het stuk riool in Yarnham waar de hunter attire ligt. Eerste keer alleen het item gezien vanuit de andere kant _O-
De meest briljante vind ik nog steeds die in Forbidden Woods. Jammer dat ik die niet zelf ontdekt heb, maar ik kan me voorstellen dat deze een gigantisch WTF moment had opgeleverd.

Ik vind overigens dat Old Yharnam -> Yahar'Gul -> Cathedral Ward ook redelijk geniaal met elkaar zijn verbonden. Maar het tofste gebied vind ik toch Central Yharnam. Altijd weer genieten om daar aan het begin van een nieuwe run doorheen te walsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 10:19
Gisteren weer eens Bloodborne opgestart na bijna een jaar. Ik was ongeveer aanbeland in een Nightmare gebied.
Omdat 't zo lang geleden was dat ik gespeeld had, ben ik maar opnieuw begonnen. Met een Treaded Cane dit keer. Omdat ik nu wist wat ik kon verwachten, ben ik redelijk vlot tot aan Cleric Beast gekomen. Helaas beetje overmoedig gebleken en halverwege zijn health ging ik dood.
Daarna weer door Central Yarnham heen en dan blijkt toch maar weer dat je de 'eenvoudige' mobs niet als stomme vliegen moet doodmeppen maar toch voorzichtig te werk moet gaan.
Viel me nu op dat er vrij vlug na het grote kampvuur zeg maar, zo'n extra lantaarn was. Die had ik nog nooit gezien. Ik daar naar toe en op 'X' drukken, komt Father Gascoigne me helpen. Ik moest nog die brug op voorbij de 2 wolven. Dat ging prima, maar Father Gascoigne overleefde dat niet. Shit, 1 insight verspeeld.
Vanavond denk ik toch maar nog een keer opnieuw beginnen en dan met de Saw Cleaver aan de slag. Die lijkt me toch prettiger spelen dan de Treaded Cane.

Het blijft een supergaaf spel, maar ik zit eigenlijk met veel te veel spanning op de bank met zweethandjes de controller vast te houden. Echt ontspannen spelen is er voor mij helaas niet bij met dit spel - ook al weet ik voor een behoorlijk deel wat ik kan verwachten.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterMichel schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:52:
Gisteren weer eens Bloodborne opgestart na bijna een jaar. Ik was ongeveer aanbeland in een Nightmare gebied.
Omdat 't zo lang geleden was dat ik gespeeld had, ben ik maar opnieuw begonnen. Met een Treaded Cane dit keer. Omdat ik nu wist wat ik kon verwachten, ben ik redelijk vlot tot aan Cleric Beast gekomen. Helaas beetje overmoedig gebleken en halverwege zijn health ging ik dood.
Daarna weer door Central Yarnham heen en dan blijkt toch maar weer dat je de 'eenvoudige' mobs niet als stomme vliegen moet doodmeppen maar toch voorzichtig te werk moet gaan.
Viel me nu op dat er vrij vlug na het grote kampvuur zeg maar, zo'n extra lantaarn was. Die had ik nog nooit gezien. Ik daar naar toe en op 'X' drukken, komt Father Gascoigne me helpen. Ik moest nog die brug op voorbij de 2 wolven. Dat ging prima, maar Father Gascoigne overleefde dat niet. Shit, 1 insight verspeeld.
Vanavond denk ik toch maar nog een keer opnieuw beginnen en dan met de Saw Cleaver aan de slag. Die lijkt me toch prettiger spelen dan de Treaded Cane.

Het blijft een supergaaf spel, maar ik zit eigenlijk met veel te veel spanning op de bank met zweethandjes de controller vast te houden. Echt ontspannen spelen is er voor mij helaas niet bij met dit spel - ook al weet ik voor een behoorlijk deel wat ik kan verwachten.
Dat is niet echt een extra lantaarn maar een summon spot. Daar zijn er meer van en daarmee kun je NPC's oproepen die je helpen met een boss fight.

De Saw Cleaver is het beste allround wapen op het begin, maar ik zou persoonlijk voor een allereerste playthrough de Axe pakken en punten stoppen in Strength. De transformed R2 van de Axe maakt een hoop zaken toch wel een stuk makkelijker als je niet zo een hoog level hebt.

En die spanning verdwijnt vanzelf. En anders ga je, als je zin en tijd hebt, lekker Central Yharnam grinden zodat je veel Echoes en Vials spaart en lekker kunt levelen. Als je een punt of 10-20 in je HP en Strength hebt gestop, is het Cleric gevecht een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Haha, heel herkenbaar :) Dat was voor mij ook de reden dat ik hem een tijdje geleden opzij had gelegd. Maar deze game bleef toch aan me trekken, vind het een fascinerend spel daarom heb ik het ook weer opgepakt. Het geeft gewoon een kick om progressie te boeken in deze game, vooral als je een eindbaas verslagen hebt waar je enorm vaak dood bent gegaan. Ik weet nog wel dat ik Rom verslagen had na tig pogingen. Ik schreeuwde het gewoon uit van blijdschap en ging zowat op de tafel dansen _O- Er zijn eigenlijk geen andere games waar ik dat eerder bij heb gehad en ik game al heel wat jaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De spanning verdwijnt vanzelf Bram?
Oneens met je; als ik BB speel voel ik elke keer de spanning, voornamelijk hij bosses, ongeacht de hoeveelste keer het is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:20:
De spanning verdwijnt vanzelf Bram?
Oneens met je; als ik BB speel voel ik elke keer de spanning, voornamelijk hij bosses, ongeacht de hoeveelste keer het is ;)
De spanning is wel een stuk minder als ik door een gebied ga waar ik al vaker ben geweest. Over eindbazen kan ik niet oordelen aangezien ik nog nooit een eindbaas bevochten heb in een nieuwe walktrough.
Als ik nu bij een nieuwe eindbaas kom stijgt wel m'n bloeddruk, gaat m'n hart tekeer en krijg ik een beetje een droge bek _O- Maar die spanning maakt het ook weer leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Celestial Emissary poging 1 ;)

Nu komt de ellende.. Logarius en Ebrietas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:34:
Celestial Emissary poging 1 ;)

[video]

Nu komt de ellende.. Logarius en Ebrietas...
Ik had ook een kwartiertje over. Even Upper Cathedral schoongeveegd. Celestial is mijn kortste bossfight ooit. Ik weet nog dat ik ooit bibberend door dit gebied ging. Het begint nu wel heel makkelijk te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ebrietas op level 4 is echt ziekelijk. Meerdere van haar aanvallen zijn one shots echt niet normaal. Moet op zoek naar fatsoenlijke gems. Dus dungeons proberen zover ik kan komen.... Logarius paar pogingen gedaan. Die komt wel goed zat al redelijk ver in zn 2e fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 12:52

-db-

Hoi

Platinum is binnen, mijn eerste. 8)

Laatste hunter tool die ik nodig had was de Choir Bell.
Deze ligt in Mergo's Loft.

Ik zat in NG+ en was net ver genoeg gegaan om de DLC in te kunnen, dus moest ik even het halve spel doorspelen om er bij te komen.
Shadows, Rom, One Reborn, Micolash en omdat ik er toch was Mergo's Wetnurse. Dit spel wordt echt te makkelijk als je alles kent. Geheel gedaan op een middagje.

Nu nog de DLC afmaken, Laurence en Orphan. En als ik dat gedaan heb is Bloodborne voor mij wel over. Voor challenge runs heb ik het geduld niet.
Ik ben hiermee wel verder gegaan in dit spel dan welk ander spel dan ook. Dat zegt toch wel iets over de kwaliteit van Bloodborne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

-db- schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:44:

Laatste hunter tool die ik nodig had was de Choir Bell.
Deze ligt in Mergo's Loft.

Ik zat in NG+ en was net ver genoeg gegaan om de DLC in te kunnen, dus moest ik even het halve spel doorspelen om er bij te komen.
Shadows, Rom, One Reborn, Micolash en omdat ik er toch was Mergo's Wetnurse. Dit spel wordt echt te makkelijk als je alles kent. Geheel gedaan op een middagje.

Nu nog de DLC afmaken, Laurence en Orphan. En als ik dat gedaan heb is Bloodborne voor mij wel over. Voor challenge runs heb ik het geduld niet.
Ik ben hiermee wel verder gegaan in dit spel dan welk ander spel dan ook. Dat zegt toch wel iets over de kwaliteit van Bloodborne.
Dit heb ik idd ook met bloodborne. Ik speel games bijna nooit vaker uit. Bloodborne al 4 5 keer. Zelfde had ik met borderlands 2 op de pc. Die ben ik nu weer aan het spelen op de ps4 :D

Bloodborne is voor mij even klaar. Maar ik weet zeker dat ik hem weer zal oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Gefeliciteerd! Wel grappig om te zien dat het merendeel van de mensen hier in dit topic die game platinum gehaald hebben. Ik wil hem ook ooit platinum halen maar laat ik hem eerst maar gewoon uitspelen, dat vind ik al lastig genoeg ;) Ik moet alleen wat meer ontspannen gaan spelen want af en toe word ik best wel gestressed. Zeker in het gebied waar ik nu ben (Nightmare of Mensis) Ga van het weekend weer verder daar, het is nu ook veel te warm in m'n appartement om met zwetende handjes Bloodborne te spelen ;)

spoiler:
Iemand tips hoe ik het best langs die Winter Lanterns kan komen ? Ik heb wat filmpjes gekeken omdat ik die blood rock niet wil missen maar ik zit erg tegen dat stuk op :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lage Insight, goede Frenzy resist. attire aan en Sedatives in de aanslag. Je kunt die grip attack proberen te parry'en, maar ik dodge 'm altijd en sla ze dan neer. Dan meteen een Sedative erachteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Joetje079 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:13:
[...]

Gefeliciteerd! Wel grappig om te zien dat het merendeel van de mensen hier in dit topic die game platinum gehaald hebben. Ik wil hem ook ooit platinum halen maar laat ik hem eerst maar gewoon uitspelen, dat vind ik al lastig genoeg ;) Ik moet alleen wat meer ontspannen gaan spelen want af en toe word ik best wel gestressed. Zeker in het gebied waar ik nu ben (Nightmare of Mensis) Ga van het weekend weer verder daar, het is nu ook veel te warm in m'n appartement om met zwetende handjes Bloodborne te spelen ;)

spoiler:
Iemand tips hoe ik het best langs die Winter Lanterns kan komen ? Ik heb wat filmpjes gekeken omdat ik die blood rock niet wil missen maar ik zit erg tegen dat stuk op :X
Gewoon voorbij rennen. Sedative als je bar bijna vol is en door rennen. Binnen komen ze niet achter je aan.

Ben gister bezig geweest met bij die Winter Lanterns wat gems proberen te scoren. Maar op BL4 is dat geen pretje. Eileens quest gedaan zodat ik de Crowfeather garb heb, de rune heb ik, sedatives. Maar dan nog.. Je doet weinig damage op die schijt lantaarns. En dan maak je een foutje en hop hebben ze je weer. Insta kill..

Je hebt daar amper plek dus echt parry oefenen werkt niet goed. De extended axe charged R2 slaat ze wel naar de grond. Maar moet dat 3 keer doen voor er eentje ligt haha...

Pagina: 1 ... 46 ... 66 Laatste