Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel alleen nog met de Whirligig en de Rakuyo. Wat mij betreft de tofste wapens uit de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:11

Rick-Jan

always connected

Ik vind zelf de Amygdalan Arm en Beast Cutter erg fijne wapens.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:00

JSchut

.....

Gister avond begonnen aan de DLC. Trash mobs zijn iets lastiger. Voornamelijk door al die hunters. Dat was even wennen. Vrvolgens lekker aan het exploren geslagen. Een zooi nieuwe wapens en armor gevonden. Ook de Whirligig! Ik heb al een extra blood rock gekocht zodat ik straks 2 wapens kan maxen. Ik ga de wapens nog niet gebruiken. Deze hele playtrough met m'n Saw Cleaver afmaken en dan NG+ beginnen met een nieuwe wapen. (2 hander)

Uiteindelijk bij de eerste boss gekomen. Vette boss zeg. Eerste poging ging ik dood in z'n tweede fase. Eerste fase is gewoon dodge naar hem toe, hit, hit, dodge weg, dodge weg, repeat. Tweede poging ging hij neer.

Daarna door naar de Research hall en uiteindelijk bij de living failures gekomen. Lol die hele toren is moeilijker dan die gasten. Resultaat: 1ste try neer. Daarna gestopt bij die lamp.

Tot nu toe valt de DLC mij mee qua moeilijkheid. Hij is wel lastiger dan de main game. Maargoed ik ben er nog niet ;)

Er is veel content gerecycled maar het ziet er zo anders uit. Heel erg vet gedaan.

Weinig tijd de aankomende dagen maar als ik ergens een gaatje vindt duik ik er weer in. Blijft zo verslavend.

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 21-07-2016 08:32 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes, Ludwig in twee keer. Dat doen weinig mensen je na.

Living Failures tja. Is daar überhaupt al ooit iemand doodgegaan?

Ik ben benieuwd hoe je gevechten met Laurence en Orphan gaan straks.

[ Voor 22% gewijzigd door bram1984 op 21-07-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

bram1984 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:19:
Netjes, Ludwig in twee keer. Dat doen weinig mensen je na.

Living Failures tja. Is daar überhaupt al ooit iemand doodgegaan?

Ik ben benieuwd hoe je gevechten met Laurence en Orphan gaan straks.
Wat ik wel gelezen heb is dat de DLC harder schaalt in NG+ dan de rest van de game. Dus misschien is het daarom allemaal nog wat makkelijker te doen?

Ja ik ben ook heel benieuwd. In de toren naar de living failures ben ik wel een paar keer dood gegaan. 1 keer tussen ene stuk of 5 bloemkool hoofden en een muur vast komen te zitten. haha. Ik had even zo'n "het gaat makkelijk" moment. Dan wordt je gelijk weer afgestraft.

Ook een keer naar beneden gedonderd omdat ik er te laat achter kwam dat zo'n rolstoel figuur niet op een aangesloten plateau zat maar dat er nog een gat tussen zat. Rolde zo de afgrond in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou kunnen. Ik zat al in NG+ toen de DLC uitkwam en ging er op het begin in. Ik werd echt aan alle kanten gesloopt. Uiteindelijk bij Ludwig terechtgekomen door overal maar langs te rennen en dat gevecht duurde ook niet langer dan 20 seconden. Toen ben ik maar weer verder gegaan met de maingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

bram1984 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:39:
Zou kunnen. Ik zat al in NG+ toen de DLC uitkwam en ging er op het begin in. Ik werd echt aan alle kanten gesloopt. Uiteindelijk bij Ludwig terechtgekomen door overal maar langs te rennen en dat gevecht duurde ook niet langer dan 20 seconden. Toen ben ik maar weer verder gegaan met de maingame.
Ja precies. Dat zal ook wel schelen. Ik heb alle bosses gedaan die ik kan doen terwijl ik nog in NG blijf. Volgens mij heb ik in de main game ook alle badges, armor en wapen wapens behalve het wapen dat je in NG+ krijgt.

Nu eerst old hunters helemaal proberen af te ronden. Inclusief alle wapens en dan NG+ in. Al verwacht ik nog wel wat problemen met de volgende bosses in de DLC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:21:
[...]

Ja precies. Dat zal ook wel schelen. Ik heb alle bosses gedaan die ik kan doen terwijl ik nog in NG blijf. Volgens mij heb ik in de main game ook alle badges, armor en wapen wapens behalve het wapen dat je in NG+ krijgt.

Nu eerst old hunters helemaal proberen af te ronden. Inclusief alle wapens en dan NG+ in. Al verwacht ik nog wel wat problemen met de volgende bosses in de DLC ;)
Doe de groeten aan de vissers in de put. Als je er bent, weet je wat ik bedoel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

bram1984 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:33:
[...]

Doe de groeten aan de vissers in de put. Als je er bent, weet je wat ik bedoel. ;)
Groetjes gedaan.

Wat een kut gasten. Lol denk wel 10 keer doodgegaan. Uiteindelijk 1 neer en toen was het makkelijk natuurlijk.

Sta nu bij de volgende lamp.

Maria of hoe ze ook heet was trouwens niet veel moeilijker dan de living failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:53:
[...]

Groetjes gedaan.

Wat een kut gasten. Lol denk wel 10 keer doodgegaan. Uiteindelijk 1 neer en toen was het makkelijk natuurlijk.

Sta nu bij de volgende lamp.

Maria of hoe ze ook heet was trouwens niet veel moeilijker dan de living failures.
Dan heb je nu een van de vetste wapens te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

bram1984 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 07:03:
[...]

Dan heb je nu een van de vetste wapens te pakken.
Ik heb nu ook weer een blood rock dus zal hem eens upgraden. Heeft het trouwens zin om je gun naar plus 10 te upgraden? Doet toch zowat geen damage.

Inmiddels bij orphan aangekomen. 1 poging gedaan en hij was 20% maar geen vials meer. Is mij niet eerder overkomen. Wat een damage. En sommige aanvallen lijken niet te ontwijken. Maar uiteindelijk zal wel blijken dat dat wel kan haha.

Leuk! Weer even oefenen. Nog steeds met de saw cleaver en gems uit de main game story. Weet niet of dat nog wat kan schelen.

Ik heb ook Laurence skull. Dus die is na orphan aan de beurt.

[ Voor 9% gewijzigd door JSchut op 22-07-2016 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 07:11:
[...]

Ik heb nu ook weer een blood rock dus zal hem eens upgraden. Heeft het trouwens zin om je gun naar plus 10 te upgraden? Doet toch zowat geen damage.

Inmiddels bij orphan aangekomen. 1 poging gedaan en hij was 20% maar geen vials meer. Is mij niet eerder overkomen. Wat een damage. En sommige aanvallen lijken niet te ontwijken. Maar uiteindelijk zal wel blijken dat dat wel kan haha.

Leuk! Weer even oefenen. Nog steeds met de saw cleaver en gems uit de main game story. Weet niet of dat nog wat kan schelen.

Ik heb ook Laurence skull. Dus die is na orphan aan de beurt.
Orphan was echt een klote baas in mijn NG++ run eerste keer dat ik hem tegen me had... parry is the way to go.

Je gun naar +10 heeft niet heel veel zin, tenzij je een Bloodtinge build hebt. Dan scaled de damage van je wapen het beste. Paar goeie gems in je wapen en gaan. Vooral leuk met een +10 Church Cannon of Gatling Gun. De Evelyn wordt ook gezien als een van de fijnste wapens voor een Bloodtinge build.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Wat vraagjes over gems.

Het lijkt erop dat cursed gems de beste stats hebben. Echter hebben deze natuurlijk ook een negatief effect. Maar nu lijkt mij dat de 3% extra stamina effecten te verwaarlozen zijn. Zeker met genoeg stamina en een stamina gem. (Ik heb nu een 15% gem) Klopt dit of zijn er "betere" negatieve effecten?

Ook ben ik gems tegen gekomen met:
Physical ATK UP +%
Add physical ATK +

Dit begrijp ik niet zo goed. Hoe kan ik nu goed vergelijken wat beter is. een gem met puur Physical ATK UP % of een combi.

Wat is precies het verschil?

Nu heb ik nog slechte gems. alles tussen de 10 en 17% Physical ATK UP. De super bloemkolen voor de laatste boss in de DLC droppen ook cursed gems met ik meen 22%. Daar maar eens farmen voor 22%+ en 3% stamina costs. En dan 4 stuks voor 2 wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek eens op ATK in dit topic. ;)

Sowieso kun je het beste de dungeons in gaan voor 27% gems. Die hebben dan een negatief effect op je stamina of tegen kin vijanden, maar vaak te verwaarlozen.

Orphan is inderdaad echt een zwoegbaas, maar wel een die de grootste voldoening geeft.

[ Voor 32% gewijzigd door bram1984 op 22-07-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

bram1984 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:38:

Sowieso kun je het beste de dungeons in gaan voor 27% gems. Die hebben dan een negatief effect op je stamina of tegen kin vijanden, maar vaak te verwaarlozen.

Orphan is inderdaad echt een zwoegbaas, maar wel een die de grootste voldoening geeft.

[video]
Dan vindt ik jou post met dezelfde vraag, maar een antwoord vind ik niet ;)

Vooral het verschil tussen:
Physical ATK UP +%
Add physical ATK +

En hoe ik een combi kan vergelijken met een single +%

En dungeons level 5 ga ik nog maar niet in. Zit nog steeds in NG en dus ook qua level te laag.

[ Voor 16% gewijzigd door JSchut op 22-07-2016 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JSchut schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:42:
[...]

Dan vindt ik jou post met dezelfde vraag, maar een antwoord vind ik niet ;)

Vooral het verschil tussen:
Physical ATK UP +%
Add physical ATK +

En hoe ik een combi kan vergelijken met een single +%

En dungeons level 5 ga ik nog maar niet in. Zit nog steeds in NG en dus ook qua level te laag.
In principe is dit hieronder het antwoord. Er is gewoon een procentuele increase en een increase in ATK punten. Net als dat jij vanavond 35% meer bier gaat drinken of 10 biertjes extra. ;)
Oh, dat. Sorry zie screenshot nu pas. Het is geen percentage. Het is damage. Stel je zit op 200 damage, add physical 7 maakt dus 207 damage. Op zich niet de moeite waard zou je zeggen. Er zijn echter betere versies van dit soort gems met bijvoorbeeld Arcane up % en add physical. Hiermee kun je in een STR en ARC build in theorie dus extra damage doen, want arcane scaling en str scaling vanuit 3 gems. In de praktijk is het echter niet zo interessant omdat er 27% physical gems bestaan die in 99% van de gevallen grotere increase geven dan die combo gems..

Deze gems worden vooral gebruikt door mensen die op een laag level willen blijven. Op een laag level is zon add x damage modifier namelijk hoger dan ze uit een percentage kunnen halen. Maar dan heb je het over mensen die characters twinken voor pvp of lowlevel coop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

bram1984 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:20:
[...]

In principe is dit hieronder het antwoord. Er is gewoon een procentuele increase en een increase in ATK punten. Net als dat jij vanavond 35% meer bier gaat drinken of 10 biertjes extra. ;)

[...]
Thanks! Duidelijk verhaal!

Vanavond dus maar even wat 22% gems farmen (Voor m'n NG+ run). Dan Orphan en Laurance. En dan NG+ met Whirligig en de Rakuyo.

Best bizar dat ik zo uitkijk naar een tweede run door dezelfde game. Enige game waar ik dit ook had was Transistor ;)

[ Voor 11% gewijzigd door JSchut op 22-07-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:38:

[video]
Probeer volgende keer Orphan vooral in zijn eerste fase gewoon te parry'en. Scheelt je de helft van je vials en veel dodge werk ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:36:
[...]

Probeer volgende keer Orphan vooral in zijn eerste fase gewoon te parry'en. Scheelt je de helft van je vials en veel dodge werk ;)
Ja dat probeerde ik juist, maar timing was een beetje off geloof ik. Het lukt slechts 2x waarvan ik 1x te ver stond voor de visceral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Parry lukte mij niet consequent. Er waren maar 2 aanvallen waar mij dat constant lukte. Toen gekozen voor de agressieve aanpak. Op z'n huid zitten en z'n aanvallen dodgen. Vaak naar hem toe dodgen ipv weg. Z'n tweede fase ging mij beter af dan de eerste. Uiteindelijk op ongeveer mijn 10e poging neer.

Only Laurence left :)

Edit: Laurence viel mee. 3e poging.

Op naar ng+ :)

Edit 2:
Toch maar even de eindes gedaan met backups. Nu alleen nog het derde "echte" einde. Maar die doe ik om echt naar ng+ te gaan. Eerst nog even kijken of ik snel gems kan vinden.

Edit 3:
NG+ is een lachertje zit al in Nightmare en nog geen 1 keer dood gegaan. Heb cleric, Gascoigne, bsb, amilia, shadows, Rom, one reborn gedaan.

Denk dat ik meteen maar doorga voor NG++

[ Voor 41% gewijzigd door JSchut op 24-07-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ik sta alweer aan het einde in NG+. Dat ging even te makkelijk. Was aan het einde ongeveer level 120.

Best grappig een Pizza cutter met 3 22% gems erin :)

De defiled chalice in gedoken en die viel mij ook alles mee. De trash naar de switch is veel korter. Ook geen moeilijke trash.
De eerste boss was super easy. Makkelijk om alles te dodgen.
Tweede boss was iets lastiger maar die ging na een paar tries ook neer. Paar keer dood gegaan doordat ik te gretig werd en een klap extra wilde geven.
De derde boss was een ander verhaal. Een try of 10. Maar goed dat viel mij nog mee :) Toen ik hem echt doorhad was het super easy. Die boss gaat mij nooit meer problemen opleveren. In mijn laatste try geen enkele blood vial nodig gehad :)

Nu op naar de laatste 3:
Great Isz (5) - Lower Loran (5) - Great Pthumeru Ihyll (5). (Thnx Kiwi :))

Ik kan ook naar NG++ maar dan zijn er weer dingen weg uit de shop totdat ik weer bij het einde kom. Daar heb ik nu even geen zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb jij hacks aan staan of zo?
Aardig impressive wat jij allemaal doet :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:30:
Heb jij hacks aan staan of zo?
Aardig impressive wat jij allemaal doet :D
Haha niet dat ik weet :P
Tenzij je de pizza cutter als een hack ziet. Dat scheelt wel hoor. Hij heeft nu +5xx en dat is best een hoop denk ik. Heb er 3 22% phys +3% stam cost in zitten.

Misschien dat de level 5 chalices me nog wat hoofdpijn gaan bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:59:
[...]
Misschien dat de level 5 chalices me nog wat hoofdpijn gaan bezorgen.
Dat denk ik niet. Als je al zo simpel door de defiled chalice loopt dan gaan de depth 5 dungeons wel meevallen.
Isz sowieso, dat is een van de simpelste dungeons die je tegen zult komen.

Mocht je toevallig gems op je andere wapen hebben zitten met een x percentage minder damage tegen Kin, haal die er even af voordat je aan die dungeon begint ;)

Alle dungeons/bosses solo gedaan of ergens npc's opgeroepen? (ik gok het eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:10:
[...]

Dat denk ik niet. Als je al zo simpel door de defiled chalice loopt dan gaan de depth 5 dungeons wel meevallen.
Isz sowieso, dat is een van de simpelste dungeons die je tegen zult komen.

Mocht je toevallig gems op je andere wapen hebben zitten met een x percentage minder damage tegen Kin, haal die er even af voordat je aan die dungeon begint ;)

Alle dungeons/bosses solo gedaan of ergens npc's opgeroepen? (ik gok het eerste)
In principe wel ;)

Heb 1 keer een old hunter opgeroepen bij defiled amygdala. Maar dit was een domme fout. Het gevecht wordt daar zo random van dat het moeilijker was dan solo haha. Die try ook dood gegaan.

In een vorige dungeon (dacht een level 3) heb ik trouwens ook een keer een npc opgeroepen. maar dit was voor de lol. Had die boss nog nooit geprobeerd en had teveel insight en dacht laat ik ook eens zo'n npc summonen. Die boss was zonder de NPC waarschijnlijk ook wel gelukt.

Over de gems. Ik gebruik nu alleen maar extra stamina cost gems. Wat ik compenseer met een 15% stamina gem. In de dungeons opzoek naar de 27% gems/-stamina. Die zitten zeker niet in de standaard dungeons maar in de root?

[ Voor 9% gewijzigd door JSchut op 25-07-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt me wel dat je niet de game blind bent gaan spelen en je aardig ingelezen hebt en misschien video's van bazen hebt gekeken? Het inlezen wel gok ik.

Ik was zelf in ieder geval NOOIT achter de Cainhurst summons gekomen en wat ik daarmee kon. Jij typte het of het in de toturial verteld werd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:55:
Het lijkt me wel dat je niet de game blind bent gaan spelen en je aardig ingelezen hebt en misschien video's van bazen hebt gekeken? Het inlezen wel gok ik.

Ik was zelf in ieder geval NOOIT achter de Cainhurst summons gekomen en wat ik daarmee kon. Jij typte het of het in de toturial verteld werd :P
Klopt inderdaad. Ik heb mij ingelezen waar de optionele bazen waren en hoe je daar bij kon komen. Ik wilde graag alles doen in mijn eerste playtrough.

Dit heb ik gedaan vlak voordat ik de forbidden woods in ging. Zo kwam ik achter de Tonsil stone en ben ik dus terug gegaan om Amygdala te doen. Ik heb niet gekeken hoe ik het gebied voor de bazen door kwam en ook niet hoe ik ze moest verslaan.

Zowel Tonsil Stone als Cainhurst summons had ik anders gemist.

Wat ik ook opgezocht had was waar ik de blood rock kon vinden. Die wilde ik natuurlijk ook niet missen :)

Qua tactics van bazen. Heb ik vooral gekeken naar BSB. Ik kreeg hem toen niet neer en na heel wat pogingen ben ik filmpjes gaan kijken. Echter kreeg ik hier ook veel tips die mij enorm hielpen. Hierdoor lukte het uiteindelijk. Verder niet echt nodig gehad. Natuurlijk ben ik vaak genoeg doodgegaan bij de bazen, maar de meeste zijn op den duur prima te lezen. Bazen zoals Ebrietas heb ik het het moeilijkst mee gehad. Zo random wat die doet.

Maar op een gegeven moment klikte het ineens en gaat alles een stuk makkelijker.

Wat ik ook had gemist was de quest van Eileen. Ik had deel twee gemist en daardoor dus haar moeten afmaken. Bedenk mij nu dat ik hem in NG+ ook niet gedaan heb. Iets voor NG++ dan maar :P

[ Voor 22% gewijzigd door JSchut op 25-07-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:32

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Hahaha JSchut, goed bezig! Ik moet nog steeds verder, andere games (FFXIV, Monster Hunter Generations, FFX) en irl zaken nemen ook tijd in beslag hier. Kriebelt wel hoor, ben echter nog maar net Hemwick Charnel Lane ingedoken, dus nog heeeeeeel veel te gaan.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
JSchut schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:02:
[...]

Klopt inderdaad. Ik heb mij ingelezen waar de optionele bazen waren en hoe je daar bij kon komen. Ik wilde graag alles doen in mijn eerste playtrough.

Dit heb ik gedaan vlak voordat ik de forbidden woods in ging. Zo kwam ik achter de Tonsil stone en ben ik dus terug gegaan om Amygdala te doen. Ik heb niet gekeken hoe ik het gebied voor de bazen door kwam en ook niet hoe ik ze moest verslaan.

Wat ik ook opgezocht had was waar ik de blood rock kon vinden. Die wilde ik natuurlijk ook niet missen :)

Qua tactics van bazen. Heb ik vooral gekeken naar BSB. Ik kreeg hem toen niet neer en na heel wat pogingen ben ik filmpjes gaan kijken. Echter kreeg ik hier ook veel tips die mij enorm hielpen. Hierdoor lukte het uiteindelijk. Verder niet echt nodig gehad. Natuurlijk ben ik vaak genoeg doodgegaan bij de bazen, maar de meeste zijn op den duur prima te lezen. Bazen zoals Ebrietas heb ik het het moeilijkst mee gehad. Zo random wat die doet.

Maar op een gegeven moment klikte het ineens en gaat alles een stuk makkelijker.

Wat ik ook had gemist was de quest van Eileen. Ik had deel twee gemist en daardoor dus haar moeten afmaken. Bedenk mij nu dat ik hem in NG+ ook niet gedaan heb. Iets voor NG++ dan maar :P
Ik vind het hoe dan ook tof! Echt genieten dat mensen eenmaal spelen ook echt totaal hooked zijn. Ik heb inmiddels 3 maten tot BB addicts bewogen :+

Ben zelf bijna klaar met DS1, super vet ook, maar de charme van BB zit hem juist in de eenvoud van de items en wapen keuzes, er zijn echt teveel builds, wapens en items in DS, ongelooflijk zeg. Kan niet wachten op een BB 2 of een andere game van From

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Thrace Grumble schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:14:
Hahaha JSchut, goed bezig! Ik moet nog steeds verder, andere games (FFXIV, Monster Hunter Generations, FFX) en irl zaken nemen ook tijd in beslag hier. Kriebelt wel hoor, ben echter nog maar net Hemwick Charnel Lane ingedoken, dus nog heeeeeeel veel te gaan.
Ik ken het. Ik speel dan ook alleen bloodborne op het moment. Ik speel sowieso vaak maar 1 game tegelijk.
Fuff schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:15:
[...]

Ik vind het hoe dan ook tof! Echt genieten dat mensen eenmaal spelen ook echt totaal hooked zijn. Ik heb inmiddels 3 maten tot BB addicts bewogen :+

Ben zelf bijna klaar met DS1, super vet ook, maar de charme van BB zit hem juist in de eenvoud van de items en wapen keuzes, er zijn echt teveel builds, wapens en items in DS, ongelooflijk zeg. Kan niet wachten op een BB 2 of een andere game van From
Ik ben wel redelijk hooked ja. Heerlijk spel. Kijk nu ook met een schuin oog naar ds3.

[ Voor 28% gewijzigd door JSchut op 25-07-2016 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark Souls 3 staat ook nog steeds op mijn lijstje, maar ik vraag hoe lang die game mij blijft boeien.
Ik verwácht een 2e Bloodborne maar ik wéét dat ik een andere game met andere gameplay krijg en dat is wat me een beetje tegenhoudt.
JSchut schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:32:
[...]
Ik speel sowieso vaak maar 1 game tegelijk.
Onmogelijk.
Het is maar één ding, dat kan je niet tegelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:01:
Dark Souls 3 staat ook nog steeds op mijn lijstje, maar ik vraag hoe lang die game mij blijft boeien.
Ik verwácht een 2e Bloodborne maar ik wéét dat ik een andere game met andere gameplay krijg en dat is wat me een beetje tegenhoudt.

[...]

Onmogelijk.
Als je een tweede Bloodborne verwacht, ga je inderdaad van een koude kermis thuis komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:11

Rick-Jan

always connected

dvdkiwi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:01:

[...]

Onmogelijk.
Met Bram. het is absoluut geen Bloodborne maar de muziek, wapens en bosses en omgevingen: Geweldig! niet zo duister als bloodborne (hate or love it) maar wel schitterend :9

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom wil ik demo's (terug)!
Ik kan nog zoveel streams kijken, zoveel reviews lezen en zoveel ervaringen horen of lezen,
als ik de game zelf niet gespeeld heb weet ik nog steeds niet of de game mij bevalt.
Bloodborne was ook een gok, maar die gok pakte goed uit ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 25-07-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:02:
[...]

ja toen wij de game deden was er nog niet heel veel te lezen, dat scheelt ;) Hoe dan ook, speel de game zoals je wilt en geniet ervan. dat verdient Bloodborne gewoon :) Je bent lekker bezig in ieder geval!

Ik zou zeggen als je straks gewoon los een uurtje die game wilt doen moet je gewoon de Small Resonant Bell gaan rinkelen of de dungeons coop mensen gaan helpen. Vaak erg leuk, bazen gang rapen ;)
dvdkiwi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:34:
Ik kan nog zoveel streams kijken, zoveel reviews lezen en zoveel ervaringen horen of lezen,
als ik de game zelf niet gespeeld heb weet ik nog steeds niet of de game mij bevalt.
Je moet DS3 niet zien als Bloodborne, net als andersom natuurlijk.

Je hebt geen trick weapons maar schilden. Je hebt geen gun maar schilden. Je tools zijn dus wat meer "classic" Maar ik heb de hele game zonder schild gespeeld ;) @ handen en je equip load laag houden, dan beweeg je bijna net zo snel als in BB. Zonder het strafen dat dan wel.

De game komt later pas goed los. Dan krijg je echt een aantal erg toffe bazen! Ik heb de platinum voor DS3 en heb me erg goed vermaakt. Ik vond Bloodborne beter. Maar DS3 is ook gewoon erg tof! Je hebt ook zoveel keus qua wapens dat je erg lang kunt doen over wat je nou leuk vindt. Gelukkig vond ik ze redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:11:
[...]

ja toen wij de game deden was er nog niet heel veel te lezen, dat scheelt ;) Hoe dan ook, speel de game zoals je wilt en geniet ervan. dat verdient Bloodborne gewoon :) Je bent lekker bezig in ieder geval!

Ik zou zeggen als je straks gewoon los een uurtje die game wilt doen moet je gewoon de Small Resonant Bell gaan rinkelen of de dungeons coop mensen gaan helpen. Vaak erg leuk, bazen gang rapen ;)
Ik heb mij verder niet ingelezen hoe ik door gebieden kom en hoe bazen werkte. Dan zou de lol er wel een beetje af gaan. Al zijn er genoeg bazen waar je de techniek kan lezen maar je nog steeds dood gaat denk ik.

Ben mij trouwens ook vaak genoeg de klere geschrokken door onverwachtse mobs die voor je springen of je van achter aanvallen. Zeker ook in de chalice dungeons. Al zijn die nu inmiddels goed te voorspellen haha.

Nog even bezig geweest met de chalices.
Great Isz (5)
Was inderdaad weinig spannends aan. Alleen Ebrietas op het eind. Maar die ging wonderbaarlijk met wat geluk snel neer.

Wat heb ik een hekel aan die klote brainsuckers. :D Niet dat ze heel moeilijk zijn, maar als je even denk gewoon te choppen dan pakken ze even 3 insight van je. Opzich niet eens erg want heb er 80 ofzo op het moment.

Volgens mij zat er in deze chaice ook een ruimte met van die blauwe gasten die arcane schieten + brainsuckers + wolven. Lastige room.

En er was een ruimte met 3 bell maidens en wolven. Alle rode spinnen naar beneden gelokt en toen terug snel de maidens killen :P

Lower Loran (5)
Was iets lastiger dan Great Isz. Maar viel ook wel mee. Hier verder geen moeilijke ruimtes tegengekomen.

Great Pthumeru Ihyll (5)
Eerste 2 layers gedaan. Sta nu aan het begin van layer 3 en heb een treasure room voor layer 3.
Dit zou de laatste moeten zijn voor de platinum :)
Scrisissszzz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:11:
[...]
Je moet DS3 niet zien als Bloodborne, net als andersom natuurlijk.
Ik verwacht ook geen Bloodborne hoor. Maar wel een moeilijke en rewarding game.
dvdkiwi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:34:
Dit inderdaad. Demo's mis ik heel erg. Anders had ik Bloodborne veel eerder gekocht :) Nu moest het idd op de gok. Waardoor ik dus gewacht heb tot ik een goedkope tweedehands exemplaar op de kop kon tikken.

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 26-07-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:43:
[...]

Ik heb mij verder niet ingelezen hoe ik door gebieden kom en hoe bazen werkte. Dan zou de lol er wel een beetje af gaan. Al zijn er genoeg bazen waar je de techniek kan lezen maar je nog steeds dood gaat denk ik.

Ben mij trouwens ook vaak genoeg de klere geschrokken door onverwachtse mobs die voor je springen of je van achter aanvallen. Zeker ook in de chalice dungeons. Al zijn die nu inmiddels goed te voorspellen haha.

Great Isz (5)
Was inderdaad weinig spannends aan. Alleen Ebrietas op het eind. Maar die ging wonderbaarlijk met wat geluk snel neer.

Wat heb ik een hekel aan die klote brainsuckers. :D Niet dat ze heel moeilijk zijn, maar als je even denk gewoon te choppen dan pakken ze even 3 insight van je. Opzich niet eens erg want heb er 80 ofzo op het moment.

Volgens mij zat er in deze chaice ook een ruimte met van die blauwe gasten die arcane schieten + brainsuckers + wolven. Lastige room.

En er was een ruimte met 3 bell maidens en wolven. Alle rode spinnen naar beneden gelokt en toen terug snel de maidens killen :P

Lower Loran (5)
Was iets lastiger dan Great Isz. Maar viel ook wel mee. Hier verder geen moeilijke ruimtes tegengekomen.

Great Pthumeru Ihyll (5)
Eerste 2 layers gedaan. Sta nu aan het begin van layer 3 en heb een treasure room voor layer 3.

[...]

Ik verwacht ook geen Bloodborne hoor. Maar wel een moeilijke en rewarding game.

[...]

Dit inderdaad. Demo's mis ik heel erg. Anders had ik Bloodborne veel eerder gekocht :) Nu moest het idd op de gok. Waardoor ik dus gewacht heb tot ik een goedkope tweedehands exemplaar op de kop kon tikken.
Ik vond DS3 een stuk makkelijker dan Bloodborne. Maar komt misschien ook omdat ik na Bloodborne en DS1 en 2 ondertussen wel snap hoe From deze games in elkaar zet ;) De mobs zijn pittiger dan de bazen. Behalve de latere 4/5 bazen zijn wel erg tof gedaan. Heel benieuwd naar de DLC paketten van DS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:43:
[...]
Great Isz (5)
(...)
Lower Loran (5)

Great Pthumeru Ihyll (5)
Jij walst er doorheen alsof het niks is :D
Geen moeite gehad met Abhorrent Beast? Dat vond ik nogal een agressief baasje.

Hoe bevielen de eerste twee layers van Ihyll? Meeste mensen hebben toch wel wat moeite met Pthumerian Descendant en Bloodletting Beast. Hoe vaak ik niet opgeroepen ben om te moeten helpen bij Bloodletting Beast :r
Benieuwd wat je van de queen gaat vinden!

Mijn eerste poging op de queen zag er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/11722448_652801064857258_85550305182224369_o.jpg
Iéts te overmoedig op het eind :P

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 26-07-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:36:
[...]

Jij walst er doorheen alsof het niks is :D

Hoe bevielen de eerste twee layers van Ihyll? Meeste mensen hebben toch wel wat moeite met Pthumerian Descendant en Bloodletting Beast. Hoe vaak ik niet opgeroepen ben om te moeten helpen bij Bloodletting Beast ;)
Benieuwd wat je van de queen gaat vinden!

Mijn eerste poging op de queen zag er zo uit:

[afbeelding]
Iéts te overmoedig op het eind :P
Au dat is zuur :) Heb ik ook wel paar keer meegemaakt op bosses. Kon dan zo pissed op mezelf worden :D Want je had kunnen winnen als je "gewoon" je ding deed. Maar dan denk je even die laatste klap erop. FOUT! haha

Pthumerian Descendant was eigenlijk best makkelijk. Gewoon om hem heen dodgen. Af en toe even Augur of Ebrietas gebruiken om wat lucht te krijgen.

Eerste poging ging ik dood omdat ik afstand hield.
Tweede poging omdat ik te gretig was.
Derde poging neer. Augur of Ebrietas hielp daar ook best wel.

Bloodletting Beast ging op de eerste try neer. Die valt toch wel mee? Gewoon constant achter/naast hem blijven/dodgen. Ik heb wel een paar keer een klap gehad, maar daar kon ik doorheen healen.

Waarschijnlijk morgen pas weer tijd. (Heel misschien vandaag). Is de derde layer lastiger dan de eerste twee?

Level schiet wel omhoog zo met al die blood echos. Weet het niet precie meer maar dacht ergens rond de 150 nu. Al heb je niet veel meer aan de levels volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door JSchut op 26-07-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:49:
[...]
Is de derde layer lastiger dan de eerste twee?
Neuh, dat niet zozeer.
De queen zelf valt ook reuze mee, alsof ze vonden dat je al genoeg geleden hebt tijdens de reis er naartoe.
Best lekker om zo'n relatief simpele baas als laatste tegen te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:01:
[...]

Neuh, dat niet zozeer.
De queen zelf valt ook reuze mee, alsof ze vonden dat je al genoeg geleden hebt tijdens de reis er naartoe.
Best lekker om zo'n relatief simpele baas als laatste tegen te komen :)
Ah ok. Ik ben benieuwd.

Daarna de root chalices doen. Want daar droppen 27% gems toch? En hoe werkt dat precies met die chalice codes? Die gebruiken mensen om te farmen ofzo? Wil eigenlijk kijken of ik 25%+ gems kan vinden en dan paar keer door de game heen gaan rennen. Kijken hoever ik kom. in de NG+en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 18:35
Er staat ontzettend veel al eerder in dit topic over hoe chalices werken mbt glyphs en unlocken van alle glyphs.
Het belangrijkste dat je moet weten is dat zodra je met alle extra offers een Fettid/Rotten/Cursed (FRC) Root Ihyll chalice maakt je vervolgens nooit meer materialen nodig hebt om een nieuwe te maken. Je kunt nadat je een FRC Ihyll Root hebt gemaakt bijvoorbeeld zonder materialkosten een Cursed Isz Root maken.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Voxalizer schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:26:
Er staat ontzettend veel al eerder in dit topic over hoe chalices werken mbt glyphs en unlocken van alle glyphs.
Het belangrijkste dat je moet weten is dat zodra je met alle extra offers een Fettid/Rotten/Cursed (FRC) Root Ihyll chalice maakt je vervolgens nooit meer materialen nodig hebt om een nieuwe te maken. Je kunt nadat je een FRC Ihyll Root hebt gemaakt bijvoorbeeld zonder materialkosten een Cursed Isz Root maken.
Echt? Nice!
Ik was nog in de veronderstelling dat je telkens die mats nodig had.
Ik ga even terug lezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JSchut schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:30:
[...]

Echt? Nice!
Ik was nog in de veronderstelling dat je telkens die mats nodig had.
Ik ga even terug lezen :)
bram1984 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:10:
[...]

Ik vond ze echt dodelijk saai. Gebruik ze héél af en toe nog om gems te farmen, hoewel ik de juiste in principe al heb.

Als je Pthumerian, Isz en Loran tot de allerlaatste eindbaas uitspeelt, en daarna een Root Fetid Cursed Defiled Dungeon ritual doet (deze hoef je niet eens te spelen) voor alle 3, kun je met onderstaande Glyphs een Blood Rock ophalen.

- Lower Loran Root: Cursed+Fetid, 6krqjavr, first bonus room in layer 1
- Great Isz (non-root): no rites, rpzkeauc, first bonus room in layer 1
- Pthumeru Ihyll Root: no rites, jrwffkyp, first bonus room in layer 1

Met Glyph pwmf22gu kun je Blood Gems farmen met 27% damage (Radial).

Met Glypgh 5pwujscd kun je Blood Gems farmen met 27% damage (Triangle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Platinum :)

Queen was nog best lastig. Is gewoon heel ander gevecht dan de gemiddelde bloodborne boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:07:

Queen was nog best lastig. Is gewoon heel ander gevecht dan de gemiddelde bloodborne boss.
Congrats!!

De Queen had ik dan wel weer de 2e poging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
JSchut schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:07:

Congrats! Dat moet de snelste platinum zijn :9. Damn, snel gedaan zeg, helemaal hooked dus. Nu kan ik je aanraden om Dark Souls 1, dan 2 en vervolgens 3 te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ik heb even gekeken. 72 uur gespeeld.
Weet niet of dat snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
JSchut schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:51:
Binnen hoeveel dagen? Volgens mij ben je nog niet zo lang bezig toch? Daar doelde ik meer op, maar dat kan ook liggen omdat ik dit topic lekker aan het lurken was en je van de ene boss naar de ander ging en tadaa, platinum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Sinds begin deze maand. 5e ofzo. Dus denk 3 weken.

[ Voor 21% gewijzigd door JSchut op 26-07-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
JSchut schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:56:
Sinds begin deze maand. 5e ofzo. Dus denk 3 weken.
Dat bedoel ik :) Fantastisch man, genieten om zoveel tijd in een game te stoppen in zo'n tijdsbestek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven: dat had ik met Uncharted 4 ook de laatste weken, toen ik daar eenmaal aan begon wilde ik 'm zo snel mogelijk uitspelen en platinum halen. 44 uur in 2 weken :P
8) _/-\o_ d:)b

Nu even op de officiele website van Playstation aanvinken dat je mail van partners wil ontvangen en wachten tot je de code voor het platinum theme via de mail binnen krijgt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 26-07-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:59:
@hierboven: dat had ik met Uncharted 4 ook, toen ik daar eenmaal aan begon wilde ik 'm zo snel mogelijk uitspelen en platinum halen. 44 uur in 2 weken :P

[...]

Nu even op de officiele website van Playstation aanvinken dat je mail van partners wil ontvangen en wachten tot je de code voor het platinum theme via de mail binnen krijgt ;)
O vet! Morgen even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:59:
@hierboven: dat had ik met Uncharted 4 ook, toen ik daar eenmaal aan begon wilde ik 'm zo snel mogelijk uitspelen en platinum halen. 44 uur in 2 weken :P

[...]

Dat doe ik ook maar even direct! Goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Net nog even dungeons in geweest en 2 gems vervangen. Heb nu een 26 een 24 en 22% in m'n pizza cutter. Hij heeft nu +190 +608. Best nice! Ik voel er niet zoveel voor om 27% gems te farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:51:
Ik zat ook rond die tijd toen ik mijn platinum had. Paar uur meer volgens mij.
Alleen heb ik er 1,5 maand over gedaan, iets met weinig tijd om te gamen ;)

Nu zit ik met dat character op dik 200 uur... Na heel wat farm werk, doorgaan naar NG+6 en heel wat coop hulp :P

[ Voor 14% gewijzigd door Scrisissszzz op 27-07-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ook een 20% stamina rune en een +5 blood vial rune gehaald.
Nu moet ik alleen nog de isz root chalice maken. Dan kan ik alle glyphs gebruiken. Alle missende mats maar kopen met insight. Heb toch iets van 200 :P
Fuff schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:58:
[...]

Dat bedoel ik :) Fantastisch man, genieten om zoveel tijd in een game te stoppen in zo'n tijdsbestek :)
Wilde het even zeker weten. Op psnprofiles zegt hij: Completed in 3 weeks, 23 hours.
Dit is echter wel met de DLC erbij. En die heeft mij ook 4 dagen gekost. Had dus nog sneller gekund haha.

Normaal kan en wil ik niet zoveel tijd in een game stoppen in zo'n korte tijd. Bewijst wel hoe goed en verslavend ik Bloodborne vind. Als ik straks verder ga naar NG++ zal de moeilijkheid wel erg meevallen denk ik na de root chalices met alle drie de extra's. Maar eerst nog de optional bosses doen in NG+.
Scrisissszzz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:47:
[...]

Ik zat ook rond die tijd toen ik mijn platinum had. Paar uur meer volgens mij.
Alleen heb ik er 1,5 maand over gedaan, iets met weinig tijd om te gamen ;)

Nu zit ik met dat character op dik 200 uur... Na heel wat farm werk, doorgaan naar NG+6 en heel wat coop hulp :P
De meeste games red ik de 72 uur niet eens :P Platinum halen is helemaal een zeldzaamheid voor mij. Door spelen na de platinum trophy doe ik helemaal nooit. Tot nu dan :P

Ik ben heel benieuwd hoe ver ik ga komen. in de NG+++++++ reeks.

Ik heb nu op mijn wapen twee 26,3% en 1 22,4% gems in mijn wapen. Moet ik echt 3x 27% hebben. Of kan ik tot max NG+ met deze gems. Met 3x27% is het nog eens 7% erbij. Dat is natuurlijk nog best een pittig verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 27-07-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:52:
Nu moet ik alleen nog de isz root chalice maken. Dan kan ik alle glyphs gebruiken. Alle missende mats maar kopen met insight. Heb toch iets van 200 :P

[...]

Wilde het even zeker weten. Op psnprofiles zegt hij: Completed in 3 weeks, 23 hours.
Dit is echter wel met de DLC erbij. En die heeft mij ook 4 dagen gekost. Had dus nog sneller gekund haha.

Normaal kan en wil ik niet zoveel tijd in een game stoppen in zo'n korte tijd. Bewijst wel hoe goed en verslavend ik Bloodborne vind. Als ik straks verder ga naar NG++ zal de moeilijkheid wel erg meevallen denk ik na de root chalices met alle drie de extra's. Maar eerst nog de optional bosses doen in NG+.

[...]

De meeste games red ik de 72 uur niet eens :P Platinum halen is helemaal een zeldzaamheid voor mij. Door spelen na de platinum trophy doe ik helemaal nooit. Tot nu dan :P

De vijanden worden t/m NG+7 steeds wat sterker met meer HP. Daarna blijft het hetzelfde. Dus tot dan is het interessant door te gaan. Daarnaast kun je nog kiezen om een max level char te maken. Max level is 544 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:55:
[...]

De vijanden worden t/m NG+7 steeds wat sterker met meer HP. Daarna blijft het hetzelfde. Dus tot dan is het interessant door te gaan. Daarnaast kun je nog kiezen om een max level char te maken. Max level is 544 :P
Lol dat max level zie ik mijzelf echt niet doen haha. Dat is toch ook gewoon niet leuk meer?

Voor mensen die het interessant vinden: 26.3% cursed gems droppen van de watcher (non boss) bij de eerste lamp in layer 1. Daar heb ik mij 2 26,3% 3% stamina cursed gems vandaan.

ghkigx8g

[ Voor 21% gewijzigd door JSchut op 27-07-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:56:
[...]

Lol dat max level zie ik mijzelf echt niet doen haha. Dat is toch ook gewoon niet leuk meer?
Haha nee mij boeit het ook niet.
Als je de game installeert en je PS4 offline houdt, heb je de 1.0 versie en daar is een glitch en kun je een tier 7 coldblood heel vroeg scoren en oneindig dupliceren. Dus kun je heel snel max level worden.

Altijd al eens gedacht om te gaan doen, ultieme cheat maar lijkt me nu best grappig. Je moet het wel met een nieuw char doen want je huidige is van een patched game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:52:

[...]

[...]

Ik heb nu op mijn wapen twee 26,3% en 1 22,4% gems in mijn wapen. Moet ik echt 3x 27% hebben. Of kan ik tot max NG+ met deze gems. Met 3x27% is het nog eens 7% erbij. Dat is natuurlijk nog best een pittig verschil.
Je kan op papier bare handed zonder attire tot NG+7 geraken (zie YouTube), maar 27% gems maken het leven een stuk makkelijker. De damage output van mijn Whirligig is echt insane nu, dus vet is het ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Fuff schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:39:
[...]

Congrats! Dat moet de snelste platinum zijn :9. Damn, snel gedaan zeg, helemaal hooked dus. Nu kan ik je aanraden om Dark Souls 1, dan 2 en vervolgens 3 te doen :+
Ik weet neit of ik dark souls 1 en 2 ga trekken. Uncharted remasters trok ik wel maar je merkt wel dat het allemaal wat gedateerd is. Dark souls 1 zou ik dan sowieso al op de pc moeten gaan spelen en dat zie ik niet gebeuren. Dark souls 2 zou natuurlijk wel weer kunnen op de PS4. Ik twijfel.

Dark souls 3 lijkt inmiddels wel een zekerheidje te gaan worden :P
bram1984 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:03:
[...]

Je kan op papier bare handed zonder attire tot NG+7 geraken (zie YouTube), maar 27% gems maken het leven een stuk makkelijker. De damage output van mijn Whirligig is echt insane nu, dus vet is het ook nog eens.
Weet je hoeveel + je nu hebt als je naar je wapen kijkt? Ik zit nu met mijn Whirligig geloof ik op +620 (en natuurlijk de +190 van +10 weapon).

Dan toch maar even kijken of ik die gems ga farmen :P

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 27-07-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
JSchut schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:13:
[...]

Ik weet neit of ik dark souls 1 en 2 ga trekken. Uncharted remasters trok ik wel maar je merkt wel dat het allemaal wat gedateerd is. Dark souls 1 zou ik dan sowieso al op de pc moeten gaan spelen en dat zie ik niet gebeuren. Dark souls 2 zou natuurlijk wel weer kunnen op de PS4. Ik twijfel.

Dark souls 3 lijkt inmiddels wel een zekerheidje te gaan worden :P

[...]

Weet je hoeveel + je nu hebt als je naar je wapen kijkt? Ik zit nu met mijn Whirligig geloof ik op +620 (en natuurlijk de +190 van +10 weapon).

Dan toch maar even kijken of ik die gems ga farmen :P
Ai, als je al moeite hebt met uncharted remastered dan denk ik niet dat je DS1 en 2 heel erg gaat waarderen, er zijn op pc wel wat mods die het geheel mooier maken overigens.

Zelf ook begonnen met Uncharted Remastered en ik stoor me er echt totaal niet aan, het is zo'n toffe game serie! Ook bij DS1 (PS3) stoor ik me er echt niet aan, het speelt zo lekker weg (behalve Blighttown op 7fps ofzo :') ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Fuff schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:18:
[...]

Ai, als je al moeite hebt met uncharted remastered dan denk ik niet dat je DS1 en 2 heel erg gaat waarderen, er zijn op pc wel wat mods die het geheel mooier maken overigens.

Zelf ook begonnen met Uncharted Remastered en ik stoor me er echt totaal niet aan, het is zo'n toffe game serie! Ook bij DS1 (PS3) stoor ik me er echt niet aan, het speelt zo lekker weg (behalve Blighttown op 7fps ofzo :') ).
Ik had geen moeite met Uncharted remasters. Ik vond ze erg goed! Maar je merkt wel dat het geen 2016 game is qua besturing. Dat graphics minder zijn dat snap ik en dat vind ik niet zo heel erg. Als de besturing maar ok is. Als dat op orde is in dark souls 2 dan is dat wel een optie. dark souls 1 gaat hem niet worden denk ik.

Als er overigens een bloodborne 2 komt dan koop ik hem op day 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damage moet ik opzoeken. Weet ik niet uit mijn hoofd.

Ik vind de besturing van DS3 al echt een grote stap terug in vergelijking met Bloodborne. Laat staan DS2. Beide games heb ik mede daardoor weer verkocht helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:34:
Damage moet ik opzoeken. Weet ik niet uit mijn hoofd.

Ik vind de besturing van DS3 al echt een grote stap terug in vergelijking met Bloodborne. Laat staan DS2. Beide games heb ik mede daardoor weer verkocht helaas.
De besturing is geen stap terug imo.

Andere game, dus andere besturing. Anders zou het Bloodborne 2 zijn ;) In DS3 is je speelstijl gewoon anders dan in Bloodborne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:42:
[...]

De besturing is geen stap terug imo.

Andere game, dus andere besturing. Anders zou het Bloodborne 2 zijn ;) In DS3 is je speelstijl gewoon anders dan in Bloodborne.
Na BB voelt het voor mij als een stap terug. Ook zonder equip load voelt het bij lange na niet zo nauwkeurig en snappy als BB. BB voelt voor mij aan alsof ik veel meer controle heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:07:
[...]

Na BB voelt het voor mij als een stap terug. Ook zonder equip load voelt het bij lange na niet zo nauwkeurig en snappy als BB. BB voelt voor mij aan alsof ik veel meer controle heb.
Dat klopt, maar probeerde te zeggen dat je de games eigenlijk niet moet vergelijken. Het zijn compleet andere stijlen. Met een lage equip load kom je het dichtst in de buurt bij Bloodborne qua beweegsnelheid. Maar je kunt het ook extreem tanken met mega dikke armor en zwaar schild met ultra great sword. Ik kan dat verschil wel waarderen.

Ik heb ook nooit Dark Souls gespeeld met de gedachte ik ga dit kunnen spelen en aanvoelen zoals Bloodborne. Zeker niet als je naar de oudere DS delen kijkt. Als je DS1 met 3 vergelijkt is het allemaal een heel stuk soepeler. En ja, het kan dat je er niet aan kon wennen, dat is zeker waar.

Je bent nou eenmaal geen hunter in DS ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Scrisissszzz op 27-07-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:12:
[...]

Dat klopt, maar probeerde te zeggen dat je de games eigenlijk niet moet vergelijken. Het zijn compleet andere stijlen. Met een lage equip load kom je het dichtst in de buurt bij Bloodborne qua beweegsnelheid. Maar je kunt het ook extreem tanken met mega dikke armor en zwaar schild met ultra great sword. Ik kan dat verschil wel waarderen.

Ik heb ook nooit Dark Souls gespeeld met de gedachte ik ga dit kunnen spelen en aanvoelen zoals Bloodborne. Zeker niet als je naar de oudere DS delen kijkt. Als je DS1 met 3 vergelijkt is het allemaal een heel stuk soepeler. En ja, het kan dat je er niet aan kon wennen, dat is zeker waar.

Je bent nou eenmaal geen hunter in DS ;)
Ik vind dat jammer. Prima dat het allemaal langzamer is als je veel load hebt, maar waarom niet gewoon lekker kunnen dashen en die vloeiende besturing uit BB? Niemand zou er last van hebben. Ze hebben het gevoel van de besturing van DS3 niet voor niets veel meer op die van BB laten lijken dan op DS1 en 2.

En het is niet alleen de snelheid. Het voelt ook gewoon stroever, ook met bare hands en geen load. Alsof er lichte inputlag aanwezig is. Moet je voor de gein eens een uurtje DS3 doen en direct daarna een rondje door Yharnam rennen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:45:
[...]

Ik vind dat jammer. Prima dat het allemaal langzamer is als je veel load hebt, maar waarom niet gewoon lekker kunnen dashen en die vloeiende besturing uit BB? Niemand zou er last van hebben. Ze hebben het gevoel van de besturing van DS3 niet voor niets veel meer op die van BB laten lijken dan op DS1 en 2.

En het is niet alleen de snelheid. Het voelt ook gewoon stroever, ook met bare hands en geen load. Alsof er lichte inputlag aanwezig is. Moet je voor de gein eens een uurtje DS3 doen en direct daarna een rondje door Yharnam rennen. ;(
Ik snap wat je bedoelt, maar ik stoor me er niet aan. Na DS1 en 2 is deel 3 een verademing qua controls. Voor Dark Souls dan. Bloodborne speelt het beste weg, vind ik ook. Ik hou van het dashen en de snelheid. Maar ik kan DS3 wel goed handelen, omdat de game gewoon erg tof is imo. Smaken verschillen uiteindelijk he :)

Kwam net op reddit dit filmpje tegen. Gasten maken er een leuk feestje van. Root dungeons zijn vooral in coop toch best lachen :) Snel weer eens een aantal doen en de bel rinkelen, aangezien van mijn directe vrienden niemand Bloodborne aandurft ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Scrisissszzz op 27-07-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:54:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar ik stoor me er niet aan. Na DS1 en 2 is deel 3 een verademing qua controls. Voor Dark Souls dan. Bloodborne speelt het beste weg, vind ik ook. Ik hou van het dashen en de snelheid. Maar ik kan DS3 wel goed handelen, omdat de game gewoon erg tof is imo. Smaken verschillen uiteindelijk he :)

Kwam net op reddit dit filmpje tegen. Gasten maken er een leuk feestje van. Root dungeons zijn vooral in coop toch best lachen :) Snel weer eens een aantal doen en de bel rinkelen, aangezien van mijn directe vrienden niemand Bloodborne aandurft ;)

[video]
Ik wil best wel root dungeons cooopen hoor. Al is mijn ervaring nog erg summier natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:01:
[...]

Ik wil best wel root dungeons cooopen hoor. Al is mijn ervaring nog erg summier natuurlijk ;)
Ik zal je iig alvast op psn toevoegen :)

Je hebt de platinum toch? Ervaring genoeg :P

Lijkt me sowieso best grappig om af en toe met wat tweakers dungeons te doen ofzo. Mochten er meer interesse hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al lang niet gespeeld, maar ben wel in d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Ik ben ook in!

En DS1 controls: ja het is niet zo snappy en fluid, maar nauwkeurig genoeg en speelt echt dikke prima ( melee build met erg lage load overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kunnen elkaar sowieso op psn toevoegen, sommige heb ik al.

Een community aanmaken zou kunnen, maar zelf doe ik er nu niks mee... Geen idee wat handig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat we niet gewoon met 5 man door de maingame kunnen rennen waarbij alle vijanden vervijfvoudigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja max 3 he...

Root dungeons zoals in dat filmpje is dan wel grappig. Dat je bazen tegen komt gewoon in de gang.
Mobs worden niet sterker volgens mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Scrisissszzz op 27-07-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Hoe werkt dat trouwens. Ka je samen een dungeon starten of moet je na elke boss weer opnieuw joinen?
En wat als iemand dood gaat? Wordt dan iedereen er uit gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja en ja... dat is het nadeel van Bloodborne coop

Je moet na iedere baas opnieuw connecten.
Je gaat terug naar je eigen wereld als je zelf of als de host doodgaat.
Als host kost de Beckoning Bell je 1 Insight.

Ja, het is een rare constructie :) Maar ik vind het evengoed wel lachen altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Gisteren easy fight Witches verslagen, twee pogingen. Irritant die binds die ze doen net als er 3 mobs gesummoned zijn en alledrie tegelijk op je gaan inhakken. Vanavond door naar de Woods :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Thrace Grumble schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:48:
Gisteren easy fight Witches verlagen, twee pogingen. Irritant die binds die ze doen net als er 3 mobs gesummoned zijn en alledrie tegelijk op je gaan inpakken. Vanavond door naar de Woods :)
Probeer het nog eens met 0 insight ;) Volgens mij spawnen er dan geen mobs lol.
Bij mij liepen er toen 2 rond. Maar had gister een stuk over insight gelezen en dat stond er ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:49:
[...]

Bij mij liepen er toen 2 rond. Maar had gister een stuk over insight gelezen en dat stond er ook in.
Klopt, als je voor het eerst bij de witches komt en je hunter mark'ed daar weg, maakt je insight op en gaat daarna terug, spawnt er niks, alleen de witches lopen rond. Haha zo slecht en makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:50:
[...]

Klopt, als je voor het eerst bij de witches komt en je hunter mark'ed daar weg, maakt je insight op en gaat daarna terug, spawnt er niks, alleen de witches lopen rond. Haha zo slecht en makkelijk...
Dat wist ik toen niet eens, maar alsnog nog nooit doodgegaan daar met 99 Insight. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:55:
[...]

Dat wist ik toen niet eens, maar alsnog nog nooit doodgegaan daar met 99 Insight. :Y)
Ik las het ook pas lang nadat ik de game had uitgespeeld. Het past wel in lijn van de game. Als je onder de 15 insight zit in Hemwick spawnen die gasten sowieso ook niet in het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Haha, wel classic dat dit topic altijd nog zo actief is trouwens. Toont wel aan wat een pareltje BB is. Overigens ben ik altijd wel in voor getroll coop. :)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:02:
Haha, wel classic dat dit topic altijd nog zo actief is trouwens. Toont wel aan wat een pareltje BB is. Overigens ben ik altijd wel in voor getroll coop. :)
Stiekem hoop ik nog steeds dat Miyazaki af en toe naar de stats van de Bloodborne servers kijkt en dan snapt dat hij leuk geld kan verdienen aan een deel 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

JSchut schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:49:
[...]

Wist ik niet :) Ach, zo was t al erg makkelijk, als er geen Mad Ones spawnen is er echt totaal niets te doen :p, hooguit die area blast.

Had meer moeite met de drie executioners in het stuk ervoor, op een of andere manier stunnen die niet altijd, ondanks een goed getimede parry.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52

-db-

Hoi

Er wordt veel gesproken over het snelheidsverschil tussen BB en DS3.
Voor mijn gevoel valt dat allemaal behoorlijk mee.

Om het eens duidelijker voor mezelf te maken heb ik eens twee bossfights naast elkaar gezet:
beide late game, beide relatief snelle bosses en beide met snelle wapens (ik gebruik niet anders)
[YouTube: https://youtu.be/7W34wlW6hAc]
Op het eind de heal en dodge/roll nog eens vertraagd naast elkaar.

Wat ik vooral merk is dat timing in DS3 gewoon krapper is. Een roll en een heal duren net een fractie langer, waardoor je sneller te laat bent. De tegenstanders zijn vaak namelijk niets trager.

Een ander verschil, in het filmpje ook duidelijk te zien, is dat je in BB zelfs met een licht en snel wapen makkelijk kan stunnen, dat gaat in DS3 niet zo makkelijk.

Als een wapen in DS3 lag lijkt te hebben, dan is dat met opzet en staggert het waarschijnlijk beter en doet het meer damage. Daarom zo veel keus in wapens, zodat iedereen iets kan vinden dat hem goed ligt.

DS3 vraagt een net wat betere timing en kan daardoor een stukje moeilijker zijn op bepaalde punten als je een zelfde speelstijl als in BB aan wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Gisteren even door de Dlc gegaan in ng+. Dit was niet moeilijker dan in ng. Enige verschil is dat de trash in de toren behoorlijk agressief was.

Nu in ng++ net Amelia gedaan. Geen verschil tot nu toe met ng+.

Heb inmiddels 3x26.3% in m'n wapen. Dat helpt natuurlijk enorm. Bazen zijn ook zo neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg goed gedaan, zo zie je de verschillen inderdaad prima!

Eerder nooit aan gedacht maar een Estus drinken duurt inderdaad wat langer dan een blood vial gebruiken. Gebruik maar eens een Estus in DS1 haha. Duurt 30 sec ;)

Wat bedtreft de wapens sla je ook de spijker op de kop en zeg je beter wat ik bedoelde toen ik het over tanken had. De ultra great swords en dergelijke zijn stuk trager maar doen ook veel meer damage. Met FUGS in pvp hoefde ik ze maar 3/4 keer te raken bijvoorbeeld.

Zoals ik eerder al aangaf, imo mis je alleen het strafen in DS3 als je een lage equip load speelt. Het is gewoon veel meer divers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-db- schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:13:
Er wordt veel gesproken over het snelheidsverschil tussen BB en DS3.
Voor mijn gevoel valt dat allemaal behoorlijk mee.

Om het eens duidelijker voor mezelf te maken heb ik eens twee bossfights naast elkaar gezet:
beide late game, beide relatief snelle bosses en beide met snelle wapens (ik gebruik niet anders)
[video]
Op het eind de heal en dodge/roll nog eens vertraagd naast elkaar.

Wat ik vooral merk is dat timing in DS3 gewoon krapper is. Een roll en een heal duren net een fractie langer, waardoor je sneller te laat bent. De tegenstanders zijn vaak namelijk niets trager.

Een ander verschil, in het filmpje ook duidelijk te zien, is dat je in BB zelfs met een licht en snel wapen makkelijk kan stunnen, dat gaat in DS3 niet zo makkelijk.

Als een wapen in DS3 lag lijkt te hebben, dan is dat met opzet en staggert het waarschijnlijk beter en doet het meer damage. Daarom zo veel keus in wapens, zodat iedereen iets kan vinden dat hem goed ligt.

DS3 vraagt een net wat betere timing en kan daardoor een stukje moeilijker zijn op bepaalde punten als je een zelfde speelstijl als in BB aan wilt houden.
Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik doel meer op de controls en de snelheid waarmee deze reageren. Dat DS3 langzamer is, is bekend. En daar heb ik ook weinig moeite mee.

Aan een filmpje kun je niet zien hoe een game speelt, dus dit zegt mij niet zo veel verder. Parry vind ik echt onmogelijk in DS3. Zodra je L2 indrukt, duurt het voor mijn gevoel een seconde voordat dat schild überhaupt omhoog is. Het lopen, het bewegen, de vertraging bij het rollen. Het voelt gewoon alsof het er allemaal net naast zit. Prima dat het zo bedoeld is, maar na BB vind ik dit totaal niet lekker meer voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Net als dat er in BB guns zijn die beter parryen dan andere guns heb je in DS3 schilden die beter parryen dan andere schilden. Maarja, die ben je niet tegen gekomen als je nog niet eens een kwart van DS3 hebt gezien Bram. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:34:
Net als dat er in BB guns zijn die beter parryen dan andere guns heb je in DS3 schilden die beter parryen dan andere schilden. Maarja, die ben je niet tegen gekomen als je nog niet eens een kwart van DS3 hebt gezien Bram. ;)
Ook al had ik heel DS3 gezien, dan had ik nog niet met een schild gespeeld.

Maar ik ken in BB geen guns waarbij er zoveel tijdverschil zit tussen input en handeling op het scherm. Welke gun bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Niet zoveel verschil als tussen schilden in DS3 nee, maar een Blunderbuss is toch een stuk trager dan Ludwigs Rifle bijvoorbeeld die volgens mij het snelst schiet van alle guns.

Maar goed, het is gewoon een designkeuze dat DS langzamer is dan BB. Inputlag zou ik het niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Parryen is in BB vooral makkelijker omdat je niet bijna tegen je vijand aan moet staan zoals in DS3, je kan ongestraft je gun spammen terwijl je in DS3 waarschijnlijk klappen vangt.

Daarnaast, hoe vaak parry je nu eigenlijk op reactie? Als ik naar mezelf kijk parry ik vooral moves die ik ken en die je aan kan zien komen.

[ Voor 29% gewijzigd door SD5k op 28-07-2016 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SD5k schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:26:
Parryen is in BB vooral makkelijker omdat je niet bijna tegen je vijand aan moet staan zoals in DS3, je kan ongestraft je gun spammen terwijl je in DS3 waarschijnlijk klappen vangt.
Inderdaad, plus het is gewoon een heel ander moment wanneer je de parry moet initiëren met schild of gun. Gun hou je omhoog en je schiet. Schild moet je eerst optillen en dan zwaai je naar links. De animatie heeft gewoon meer tijd nodig, zeker met zware schilden. Als je een simpel schild pakt, beweeg je sneller en doe je je parry eerder.

Timing is heel anders, in BB schiet je pas als de attack animatie van de vijand over gaat van aanstalte maken naar echt uithalen zeg maar. In DS is dit veel eerder omdat de animatie langer duurt. Snap dat je dit inputlag noemt, maar dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

bram1984 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:40:
[...]

Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik doel meer op de controls en de snelheid waarmee deze reageren. Dat DS3 langzamer is, is bekend. En daar heb ik ook weinig moeite mee.

Aan een filmpje kun je niet zien hoe een game speelt, dus dit zegt mij niet zo veel verder. Parry vind ik echt onmogelijk in DS3. Zodra je L2 indrukt, duurt het voor mijn gevoel een seconde voordat dat schild überhaupt omhoog is. Het lopen, het bewegen, de vertraging bij het rollen. Het voelt gewoon alsof het er allemaal net naast zit. Prima dat het zo bedoeld is, maar na BB vind ik dit totaal niet lekker meer voelen.
Ik bedoel het meer algemeen, maar je praat er inderdaad ook vaker over. En ik ervaar het soms toch net iets anders.

Volgens mij is het in BB meestal zo dat je gewoon snel moet reageren. Echt te vroeg dodgen is er zelden bij. Parrien is klikken, exact op het moment dat de parry ook moet landen.

Bij DS gaat het er veel meer om, om exact op tijd te zijn. Bij een roll moet je precies midden in de rol zijn op het moment dat het wapen van de tegenstander contact maakt. Bij een parry moet je schild precies daar zijn, als het zwaard van de tegenstander er ook is.
Te vroeg is net zo erg als te laat zijn.

Dat maakt DS voor mij wel een stuk uitdagender, in BB ben je met een goed reactievermogen vaak oppermachtig, zelfs tegen vijanden of bosses die je helemaal niet kent. In DS (bij de latere vijanden/bosses) moet je ze echt leren kennen. Ze maken er ook goed gebruik van door de snelheid van aanvallen heel divers te maken tussen de verschillende vijanden. En omdat ze niet zo snel staggeren is sneller zijn ook niet altijd voldoende.

De snelheid en reactietijd van aanvallen hangt dan weer volledig van het wapen af. DS3 heb ik bijna volledig gespeeld met de irithyll curved sword. Dat reageert 2-handed sneller dan de meeste BB wapens.

En er net naast zitten als je van de ene naar de andere FROM game gaat komt me heel bekend voor. Als je DS1 in de vingers hebt, zal deel 2 en 3 weer even wennen zijn. Als je schakelt tussen BB en een van de anderen is dat net hetzelfde.
Ik verwacht, als er ooit een BB2 komt, dat dat net zo goed wennen is gezien de verschillende DS ook behoorlijk verschillen onderling in timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar zal het ongetwijfeld aan liggen. Hoe dan ook voelt BB voor mij als gesmolten boter en DS3 als over de datum zijnde appelstroop. De setting vind ik verder niet boeiend, de lore te veel en te diep en het leveldesign weinig interessant.

Ik wacht dus rustig op de volgende FROM game en blijf tot dan Bloodborne spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Het ging me niet zozeer om een waardeoordeel over de games.

Ik vind de setting van de BB ook interessanter, hoewel het kleurrijkere van DS me af en toe ook wel bevalt.
De lore van DS is leuk op youtube in een lorevideo, maar ik krijg er zelf in de playtrough maar een gedeelte van mee.

Over het leveldesign oordelen als je niet voorbij de watchers bent geweest is wel heel kort door de bocht. Maar daar scoort BB zeker goed op.
Gamemechanics, vrijheid, diversiteit, PVP en opbouw van moelijkheidsgraad zijn dan weer zaken waar, naar mijn mening, DS3 superieur is aan BB.

Ieder zijn ding uiteraard. Als je geen plezier hebt aan een spel moet je het niet spelen.
bram1984 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:43:
[...]

Ik ben wel voorbij de Watchers gekomen hoor. Maar goed, game is al verkocht en gaat hier niet meer in huis komen. That's that.
Excuses, bedoelde verder niets persoonlijks. Ik vond je oordeel alleen vrij absoluut terwijl je maar een relatief klein gedeelte gezien hebt. Maar zoals ik al zei, ieder zijn ding. Ik probeer je verder nergens van te overtuigen.

[ Voor 26% gewijzigd door -db- op 28-07-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Je reacties lezen alsof je van DS3 af wilt Bram ;) Ik houdt me aanbevolen! Nog nooit een DS gespeeld, maar de setting lijkt me zelf interessanter dan BB, alhoewel BB al geniaal is :)

Pagina: 1 ... 43 ... 66 Laatste