Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:32

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

dvdkiwi schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:07:
Om niemand door elkaar te halen (;)): JSchut en Trace G, jullie zijn lekker bezig!
Jullie hebben allebei al een chalice gehad als het goed is (JSchut misschien al wel 2), hebben jullie al wat dungeons gedaan?
Als je die later toch nog wilt gaan doen raad ik aan om ze te doen zodra of net nadat je de desbetreffende chalice hebt gekregen. Zo blijven de vijanden/bosses in de dungeons een beetje op niveau en wordt het niet zo'n lange (saaie) trip als dat je ze allemaal na de game wil gaan doen ;)
Ff kort de eerste chalice gedaan (Pthumeru), tot aan de boss op layer 1, die moet ik nog kopje kleiner maken. Om heel eerlijk te zijn, vond ik het niet reuze spannend/interessant en de loot was ook maar zozo (hier en daar een bloedvial, meer niet). Verandert dat nog, als in: worden chalices de moeite waard op een eerste playthrough?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard. De beste gems zijn in de dungeons te vinden, net als lost & uncanny weapons.
Maar verwacht niet al in de eerste dungeons gelijk topspul te vinden ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jschut: Amygdala al gehad, besef ik me nu? Wat vroeg in de game al dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:00:
Uiteraard. De beste gems zijn in de dungeons te vinden, net als lost & uncanny weapons.
Maar verwacht niet al in de eerste dungeons gelijk topspul te vinden ;)
Kiwi, wat ik me dan wel afvraag he, wat doen die lost en uncanny weapons dan beter? Daar ben ik nog niet achter, want stats en attributes zijn hetzelfde?

Ik heb al tijd de platinum maar heb vrijdag een maat van me het voor het eerst laten spelen. Wat was dat leuk om te zien, geen tips gegeven, gewoon biertje erbij en kijken hoe hij het deed. En verrek, hij kwam gewoon in zijn 1e try tot aan de eerste brick brute. Daar waar ik zeker 2-3 uur over heb gedaan :')

Ik denk dat hij binnen 1 week een PS4 koopt met BB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:07:
Om niemand door elkaar te halen (;)): JSchut en Trace G, jullie zijn lekker bezig!
Jullie hebben allebei al een chalice gehad als het goed is (JSchut misschien al wel 2), hebben jullie al wat dungeons gedaan?
Als je die later toch nog wilt gaan doen raad ik aan om ze te doen zodra of net nadat je de desbetreffende chalice hebt gekregen. Zo blijven de vijanden/bosses in de dungeons een beetje op niveau en wordt het niet zo'n lange (saaie) trip als dat je ze allemaal na de game wil gaan doen ;)
Ja tot de eerste boss in de eerste en toen wat anders gaan doen. Heb er nu twee idd. Eerst Rom. Daarna die maar doen.
bram1984 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:07:
Jup. Die heb ik na Vicar gedaan.
spoiler:
Naar forest geweest voor tonsil stone ofzo en toen naar die deur achter de twee hunters.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Fuff schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:10:
[...]

Kiwi, wat ik me dan wel afvraag he, wat doen die lost en uncanny weapons dan beter? Daar ben ik nog niet achter, want stats en attributes zijn hetzelfde?
Andere gem slots, met bepaalde combinaties kun je dus net iets meer uit een bepaalde variant van een wapen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:44:
[...]

Ja tot de eerste boss in de eerste en toen wat anders gaan doen. Heb er nu twee idd. Eerst Rom. Daarna die maar doen.

[...]

Jup. Die heb ik na Vicar gedaan.
spoiler:
Naar forest geweest voor tonsil stone ofzo en toen naar die deur achter de twee hunters.
Hmmm wist niet eens dat dit kon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Rom down.

Key gevonden voor upper cathedral.

Celestial Emissary in eerste try down. Toen kwam ik bij elbrietas. 1 try hopeloos ten onder lol. Bed tijd. Morgen weer vroeg op haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op zondag 10 juli 2016 @ 22:38:
Rom down.

Key gevonden voor upper cathedral.

Celestial Emissary in eerste try down. Toen kwam ik bij elbrietas. 1 try hopeloos ten onder lol. Bed tijd. Morgen weer vroeg op haha.
Zo gaat het geloof ik bij iedereen daar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
bram1984 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:07:
Als je wat creatief speelt kan je Amyg doen als boss na Vicar al :)

Ik doe tegenwoordig meestal het pad:

Start -> Forest -> snel alle wapens hier halen -> Tonsil Stone -> Upgrade items -> Father G -> Katana muts dood laten vallen -> Rest van de game.

Dan heb ik wat meer keuze qua wapens, en wordt het toch wat afwisselender.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

O ik had de eerste chalice ook gedaan. Alleen die laatste boss was iets lastiger. Op naar de volgende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

corset schreef op zondag 10 juli 2016 @ 22:55:
[...]

Als je wat creatief speelt kan je Amyg doen als boss na Vicar al :)

Ik doe tegenwoordig meestal het pad:

Start -> Forest -> snel alle wapens hier halen -> Tonsil Stone -> Upgrade items -> Father G -> Katana muts dood laten vallen -> Rest van de game.

Dan heb ik wat meer keuze qua wapens, en wordt het toch wat afwisselender.
Dat volg ik niet helemaal, lijkt me niet dat je daar kan komen zonder eerst Gascoine te killen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op maandag 11 juli 2016 @ 06:54:
[...]

Dat volg ik niet helemaal, lijkt me niet dat ie daar kan komen zonder eerst Gascoine te killen..?
Haha nee dat klopt niet echt, tenzij hij daar ipv Forest Yarnham bedoelt ;)

sowieso krijg je die tonsil stone de eerste playthrough toch pas in de forbidden woods?

[ Voor 13% gewijzigd door Scrisissszzz op 11-07-2016 08:00 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Scrisissszzz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:00:
[...]

Haha nee dat klopt niet echt, tenzij hij daar ipv Forest Yarnham bedoelt ;)

sowieso krijg je die tonsil stone de eerste playthrough toch pas in de forbidden woods?
Is helemaal goed te doen:

Wat heb je nodig:

1.) Unpatched game
2.) De gate naar de 1e Executioner open
3.) Eerste lantern aan.

Wat doe je?

Je start game, maakt wolf af. Gaat naar lantern, kiest wapen. Maakt de Exec af.
Spring over muurtje heen, kom direct in Yiosefka's Clinic back entrance uit.
Haal de Cainhurst Summons (Nog niet gezien of deze al gelijk spawned!)
Ga naar Forbidden woods, dit triggered een event waardoor je gelijk de Tonsil Stone zal krijgen

Hierdoor heb je een stuk meer gebieden om te verkennen, en kan je gewoon wat dingen gaan testen :)

De game al zo vaak normaal gespeeld, dat ik nu de speedrun taktieken ga gebruiken :+

Voor een filmpje:

Let alleen wel op. In de Unpatched versie zit ook de memory bug waardoor sommige bosses bijna niet meer aanvallen. Erg lame manier van spelen, dus je zal soms moeten herstarten

En ik weet dat sommige mensen gaan klagen "Maar dat is cheaten" etc. So be it :) Noem het wat je wil, echter worden dit soort trucs al sinds DS1 gedaan. Maakt de game een stuk afwisselender.

[ Voor 15% gewijzigd door corset op 11-07-2016 08:16 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:14:
[...]

Is helemaal goed te doen:

Wat heb je nodig:

1.) Unpatched game
2.) De gate naar de 1e Executioner open
3.) Eerste lantern aan.

Wat doe je?

Je start game, maakt wolf af. Gaat naar lantern, kiest wapen. Maakt de Exec af.
Spring over muurtje heen, kom direct in Yiosefka's Clinic back entrance uit.
Haal de Cainhurst Summons (Nog niet gezien of deze al gelijk spawned!)
Ga naar Forbidden woods, dit triggered een event waardoor je gelijk de Tonsil Stone zal krijgen

Hierdoor heb je een stuk meer gebieden om te verkennen, en kan je gewoon wat dingen gaan testen :)

De game al zo vaak normaal gespeeld, dat ik nu de speedrun taktieken ga gebruiken :+

Voor een filmpje:

[video]
Ja schoot me te binnen dat je dan inderdaad de game unpatched speelt. Dan doe je daarna zeker ook die item dupe? Cheesen doe ik niet aan ;) (ik typ niet cheaten :P)

Lekker de game spelen zoals ie bedoeld is. Vind ik dan. Ook die laadtijden van de unpatched game pfff, alleen al daarom update ik m gewoon. Bovendien kun je de DLC niet doen als de game unpatched is

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Scrisissszzz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:17:
[...]

Ja schoot me te binnen dat je dan inderdaad de game unpatched speelt. Dan doe je daarna zeker ook die item dupe? Cheesen doe ik niet aan ;)

Lekker de game spelen zoals ie bedoeld is. Vind ik dan. Ook die laadtijden van de unpatched game pfff, alleen al daarom update ik m gewoon. Bovendien kun je de DLC niet doen als de game unpatched is.
Dupe doe ik alleen als ik bepaalde wapens wil testen voor een nieuwe run. Met die game speel ik het spel ook bijna niet.

Ik heb:

Test character -> Alle weapons op max, hiermee kom ik nooit de Hunters Dream uit. Doll is mijn target dummy.
Game character - > Waar ik daadwerkelijk mee speel en probeer nieuwe dingen te doen.

Enige Cheese die ik gebruik is de skip.

DLC Heb ik nog niet, dus niet nodig om te patchen :+ Wil eerst m'n speedruns beter getimed krijgen. En nog een stuk of 3 a 4 challenge runs doen.

[ Voor 11% gewijzigd door corset op 11-07-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:19:
[...]

Dupe doe ik alleen als ik bepaalde wapens wil testen voor een nieuwe run. Met die game speel ik het spel ook bijna niet.

Ik heb:

Test character -> Alle weapons op max, hiermee kom ik nooit de Hunters Dream uit. Doll is mijn target dummy.
Game character - > Waar ik daadwerkelijk mee speel en probeer nieuwe dingen te doen.

Enige Cheese die ik gebruik is de skip.

DLC Heb ik nog niet, dus niet nodig om te patchen :+ Wil eerst m'n speedruns beter getimed krijgen. En nog een stuk of 3 a 4 challenge runs doen.
Ik ga het wel een keertje doen, gewoon voor de fun. Maar iemand die BB nog nooit heeft gedaan moet de game gewoon as intended spelen. Als je de game dan kent, moet je zelf weten hoe je m speelt ;)

Maar dat is mijn bescheiden mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Scrisissszzz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:21:
[...]

Ik ga het wel een keertje doen, gewoon voor de fun. Maar iemand die BB nog nooit heeft gedaan moet de game gewoon as intended spelen. Als je de game dan kent, moet je zelf weten hoe je m speelt ;)

Maar dat is mijn bescheiden mening ;)
Dat ben ik zeker met je eens! Overigens, als de skip je al lukt als nieuwe speler :+ Ik denk dat de Exec voor nieuwe spelers al een hele kluif is, dan de jump nog. En dan de bagmen + andere creatures erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:22:
[...]

Dat ben ik zeker met je eens! Overigens, als de skip je al lukt als nieuwe speler :+ Ik denk dat de Exec voor nieuwe spelers al een hele kluif is, dan de jump nog. En dan de bagmen + andere creatures erna.
Ja die Exec sla je als nieuwkomer niet zomaar niet. Maar in de forest kun je het op een sprintje langs iedereen zetten, je zooi oprapen, en klaar.

Welke wapens heb je dan eigenlijk eerder toegang tot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
corset schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:22:
[...]

Volgens mij is het veel leuker om de DLC te gaan doen dan die speedruns, als je dat nog niet hebt gedaan. Waarom ga je de DLC niet doen? Echt heel erg vette bosses en gebieden :o

Sowieso die jump bij de executioner, die is echt tricky inderdaad als ik hem zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Scrisissszzz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:25:
[...]

Ja die Exec sla je als nieuwkomer niet zomaar niet. Maar in de forest kun je het op een sprintje langs iedereen zetten, je zooi oprapen, en klaar.

Welke wapens heb je dan eigenlijk eerder toegang tot?
In principe kom je uit in de achtertuin van Yiosefka's Clinic

Dus je krijgt:

Forbidden Woods + aansluitende gebieden
Tonsil Stone
Forbidden Grave (boss)
Byrgenwerth? (nog niet getest of je daar al heen kan, van wat ik heb begrepen kan je Rom al afmaken voor je de rest doet)
Fuff schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:28:
[...]

Volgens mij is het veel leuker om de DLC te gaan doen dan die speedruns, als je dat nog niet hebt gedaan. Waarom ga je de DLC niet doen? Echt heel erg vette bosses en gebieden :o

Sowieso die jump bij de executioner, die is echt tricky inderdaad als ik hem zo zie.
Simpelweg op dit moment de tijd niet om van de DLC te genieten :'( Daar wil ik dan een hele dag lekker aan kunnen besteden. Maar dat gaat op dit moment niet. Pas als ik dat kan, ga ik hem halen.

[ Voor 32% gewijzigd door corset op 11-07-2016 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:29:
[...]

In principe kom je uit in de achtertuin van Yiosefka's Clinic

Dus je krijgt:

Forbidden Woods + aansluitende gebieden
Tonsil Stone
Forbidden Grave (boss)
Byrgenwerth? (nog niet getest of je daar al heen kan, van wat ik heb begrepen kan je Rom al afmaken voor je de rest doet)

[...]

Simpelweg op dit moment de tijd niet om van de DLC te genieten :'( Daar wil ik dan een hele dag lekker aan kunnen besteden. Maar dat gaat op dit moment niet. Pas als ik dat kan, ga ik hem halen.
Lijkt me dat je na de Shadows dan gewoon naar Rom kan, er is niks wat je er speciaal voor verzameld moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 18:35
Op zich grappig die skip, alleen is het qua items volgens mij vrij nutteloos. Zo uit mijn hoofd kun je in de Woods alleen het Cannon vinden en zitten de meeste wapens verder uberhaupt achter badges bij de vendor verstopt. Dan blijven er wat sets en cold blood over aangezien je aan de runes ook nog niets hebt. Je wordt tijdens reguliere gameplay zo'n beetje doodgegooid met Blood en Twin Blood Shards dus ook dat lijkt me niet echt een reden.

Wat dan nog over blijft is dat het misschien aardig is simpelweg omdat het kan, verder is het na de eerste keer natuurlijk niet zo moeilijk om op laag level even FG en Vicar te killen binnen een minuut of 15 en ben je al even ver.

[ Voor 11% gewijzigd door Voxalizer op 11-07-2016 09:03 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, dat is zeker zo.

Volgens mij is het alleen interessant voor speed runs. En mensen die willen cheesen, die pakken in de forest van die coldblood dew (6) op en dan zwaar item dupen zodat ze meteen alles op de soft cap of hoger kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Voxalizer schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:00:
Op zich grappig die skip, alleen is het qua items volgens mij vrij nutteloos. Zo uit mijn hoofd kun je in de Woods alleen het Cannon vinden en zitten de meeste wapens verder uberhaupt achter badges bij de vendor verstopt. Dan blijven er wat sets en cold blood over aangezien je aan de runes ook nog niets hebt.

Wat dan nog over blijft is dat het misschien aardig is simpelweg omdat het kan, verder is het na de eerste keer natuurlijk niet zo moeilijk om op laag level even FG en Vicar te killen binnen een minuut of 15 en ben je al even ver.
Zeker waar, maar in een speedrun is dat toch 15 minuten teveel :+ Het is bizar op optimised de run eigenlijk al is. Als ik nu even kijk:

De tijden van de top 3

26M03S
31M32S
31M35S
31M56S

Moet ik er wel eerlijk bij zeggen, dit is Any%, dus niet alle bosses nodig. Whatever it takes om zo snel mogelijk het spel uit te spelen.

(even ter vergelijking, ik red het niet eens binnen een uur deze any% run O+ )

[ Voor 3% gewijzigd door corset op 11-07-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net die speedrun van 26 minuten gekeken, ik wist niet dat je ook zo de Shadows en Rom kon cheesen haha.. Dan wordt het wel heel erg flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Scrisissszzz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:38:
Ik heb net die speedrun van 26 minuten gekeken, ik wist niet dat je ook zo de Shadows en Rom kon cheesen haha.. Dan wordt het wel heel erg flauw.
Klopt, vind het wel awesome dat ze dat soort dingen vinden hoor :p

Ben zelf langzaam bezig met het doorkrijgen van een efficiente 1 cycle Rom (dus kill voor teleport). Zonder glitches in current patch. Kom steeds 1 hit tekort >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:38:
Heb je een linkje? Kan 'm niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:18:
[...]

Heb je een linkje? Kan 'm niet vinden.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GK634AY_xuA]

Alstu!

[ Voor 9% gewijzigd door Scrisissszzz op 11-07-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Die van Rom kende ik nog niet, moet ik maar een keer proberen. Die van Shadows krijg ik niet werkend, de jump om over dat hek te komen is echt ruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serieus, hoe kom je achter deze shit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok iets met geen leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Eerste chalice dungeons gedaan. Een level 1 en 2 level 2. Vrij eenvoudig. Ook een level 1 root gedaan. Best vermakelijk.

Ik had mijn endurance zo goed als niet gelevelt. Nu maar eens mee begonnen. Scheelt een hoop haha.

Nu ook de bone ash armor set gekocht. Aardige physical def.

Volgende keer op naar cainhurst of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:41:
Eerste chalice dungeons gedaan. Een level 1 en 2 level 2. Vrij eenvoudig. Ook een level 1 root gedaan. Best vermakelijk.

Ik had mijn endurance zo goed als niet gelevelt. Nu maar eens mee begonnen. Scheelt een hoop haha.

Nu ook de bone ash armor set gekocht. Aardige physical def.

Volgende keer op naar cainhurst of zoiets.
Endurance is toch wel vrij handig.

Onderschat Skill ook niet. Het staat niet echt duidelijk vermeld overal, maar hiermee doe je veel meer Visceral damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ik vind de snelheid waarmee die speedrunners de menu's kunnen gebruiken eigenlijk het meest indrukwekkende aan die speedruns. Ongelofelijk.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:54:
Ik vind de snelheid waarmee die speedrunners de menu's kunnen gebruiken eigenlijk het meest indrukwekkende aan die speedruns. Ongelofelijk.
Haha ja dat denk ik ook iedere keer! Dat is echt ziekelijk. Verder stelt t niet heel veel voor want praktisch alle bazen slaan ze over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:41:
Pas op met het maken van "optionele" challenges, die kosten ook materialen.
Als je voor de platinum wil gaan adviseer ik om enkel de 10 "standaard' dungeons te doen, zodat je zo min mogelijk hoeft te farmen voor materialen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:03:
[...]

Als je voor de platinum wil gaan adviseer ik om enkel de 10 "standaard' dungeons te doen, zodat je zo min mogelijk hoeft te farmen voor materialen ;)
Daar heeft Kiwi een punt. Vooral voor de depth 4 en 5 dungeons zou ik eerst alleen de verplichte doen. De eerste paar is niet zo heel erg, de materialen daarvoor zijn best goed te vinden.

Ik was bijvoorbeeld 1 kist vergeten in de story en daar zat net material in die ik nodig had voor een latere dungeon. Moest ik een nieuwe playthrough doen, puur voor die ene kist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:03:
[...]

Ik heb 2 Pthumerian gedaan en een level 2 Hintertomb.

Wel al level 3 Pthumerian geopend en doodgegaan bij de eerste boss. Al is die niet moeilijk maar werd ik gewoon te gretig en had een beetje haast. (Moest de deur uit)

Verder heb ik Cainhurst Castle gedaan en gecleared. Vervolgens terug naar Ebrietas en de ook down.

Executioner armor zier er wel vet uit. Die heb ik nu dus aan. Ook de bijpassende helm (die uit het filmpje :P) gekocht.

Maakt gear nou echt heel veel uit? Nu snap ik wel dat sommige resistances soms handig zijn, maar verder is het toch eigenlijk peanuts?

Vanavond weer verder in Yahar'Gul. Denk dat ik toch maar de DLC moet kopen aankomende week. Wil deze wel graag doen voordat ik NG+ ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je outfit is in de meeste gevallen inderdaad meer voor de looks dan voor de stats.
Er zijn echter enkele gevallen waarbij bv een fire resistant of poison resistant outfit wel degelijk hun voordeel kunnen hebben.
Ik loop eigenlijk altijd met de executioner garb icm hunter trausers en die gouden punthelm. Ziet er het tofst uit imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Mijn wapen (saw cleaver) is nu trouwens +8. Moet nog een paar chunks hebben voor +9. En dan natuurlijk nog een item voor +10. Ik ga er vanuit dat ik die chunks nog wel gewoon vind als ik verder ga met het verhaal.

Hoe zit dat trouwens met NG + en +2 +3 etc. Na zoveel punten in skills krijg je diminishing returns en wordt je veel minder snel sterker. Loop je dan niet tegen een muur op in NG+6? Weet niet of ik ooit in NG+6 ga komen hoor :P maar was gewoon benieuwd. Ik zal sowieso naar NG+2 gaan uiteindelijk vanwege alle mogelijke eindes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:26:
Mijn wapen (saw cleaver) is nu trouwens +8. Moet nog een paar chunks hebben voor +9. En dan natuurlijk nog een item voor +10. Ik ga er vanuit dat ik die chunks nog wel gewoon vind als ik verder ga met het verhaal.

Hoe zit dat trouwens met NG + en +2 +3 etc. Na zoveel punten in skills krijg je diminishing returns en wordt je veel minder snel sterker. Loop je dan niet tegen een muur op in NG+6? Weet niet of ik ooit in NG+6 ga komen hoor :P maar was gewoon benieuwd. Ik zal sowieso naar NG+2 gaan uiteindelijk vanwege alle mogelijke eindes.
Die chunks vind je gewoon door het spel heen inderdaad. Upper Cathedral Ward (de wolven) is anders een goede farmplek.

In de game zit 1 Bloodrock (redelijk goed verstopt, dus makkelijk te missen) en in de DLC ook. Verder kun je er nog een paar in de Chalices vinden (zoek in topic).

Tot NG+7 wordt het steeds moeilijker inderdaad (vooral de bazen). Daarna blijft het niveau als het goed is gelijk.

Ik zit in NG+3 en moet zeggen dat ik iedere playthrough als makkelijker dan de vorige ervaar. Tot nu toe nergens last van dus. Heeft voor een groot deel natuurlijk met een vooruitgang in skill te maken en het kennen van de weg en de vijanden.

De DCL zou ik in gaan als je tegen het einde zit (na Micolash bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

bram1984 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:37:
[...]
De DLC zou ik in gaan als je tegen het einde zit (na Micolash bijvoorbeeld).
Daar ben ik al bijna denk ik. Vandaar dat ik er over zit te denken om hem volgende week maar te kopen. (Als het stiekem niet al dit weekend wordt :D)

Had niet verwacht dat deze game mij zo zou grijpen. Zwaar hooked _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door JSchut op 14-07-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:05:
[...]

Daar ben ik al bijna denk ik. Vandaar dat ik er over zit te denken om hem volgende week maar te kopen. (Als het stiekem niet al dit weekend wordt :D)

Had niet verwacht dat deze game mij zo zou grijpen. Zwaar hooked _/-\o_
Als je Yahar'Gul gedaan hebt, dan kom je in de buurt inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

bram1984 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:08:
[...]

Als je Yahar'Gul gedaan hebt, dan kom je in de buurt inderdaad. :)
Sta halverwege denk ik.
spoiler:
Werd aangevallen door 3 hunters en toen ben ik ergens anders heengegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:11:
[...]

Sta halverwege denk ik.
spoiler:
ja dat was een gezellige bende de eerste keer dat ik daar kwam. Aantal keer goed doodgegaan haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:11:
[...]

Sta halverwege denk ik.
spoiler:
Haha mijn 3 grootste vrienden zijn dat. :+

Tip:

spoiler:
Terugrennen naar de lamp. Soms blijven ze buiten de deur staan. Vervolgens slingeren met je axe. Volgens mij kun je er eentje ook van achteren pakken met een visceral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Chunks en Blood Rocks zijn te farmen via depth 4 en 5 chalice dungeons. Als je het een beetje slim aanpakt farm je gems, chunks en rocks tegelijkertijd door een glyph te vinden die je de gems geeft die je wil hebben. Bosses droppen vaak dus 2-4 chunks en een gem, met de insight die je verdient kun je vervolgens rocks kopen bij de insight vendor. Let wel dat je pas rocks kan kopen nadat je een zekere "natte zuster" hebt gekilled.

En als je helemaal een geluksvogel bent bestaat er ook nog de kans dat de laatste boss van een depth 5 dungeon een Blood Rock kan droppen. Ik farm voor de lol bijvoorbeeld ptwrx6tb. Supermakkelijke bosses (brainlurker, watchers, grote celestial guy). Zodra je de weg weet binnen tien minuten te doen, megaveel echoes ook.

Chalice dungeons, love em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Thnx! Dat ga ik vanavond even proberen.

spoiler:
Zo heb ik Eileen ook gedaan in de kathedraal. (Had haar sidequest gemist)
De trap naar beneden en als ze langzaam achteruit de trap weer op loopt kun je op je gemak een heavy attack doen. Rinse and repeat.

Voelde overigens wel een beetje als cheaten :D

Wel grappig trouwens. Ik kwam BSB tegen in 1 van de Chalice dungeons. Daar was hij moeilijker gemaakt door plassen poison die overal lagen. Maar als je hem dus doorhebt is hij wel erg makkelijk haha. eerte poging meteen neer.
Voxalizer schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:00:
Chunks en Blood Rocks zijn te farmen via depth 4 en 5 chalice dungeons. Als je het een beetje slim aanpakt farm je gems, chunks en rocks tegelijkertijd door een glyph te vinden die je de gems geeft die je wil hebben. Bosses droppen vaak dus 2-4 chunks en een gem, met de insight die je verdient kun je vervolgens rocks kopen bij de insight vendor. Let wel dat je pas rocks kan kopen nadat je een zekere "natte zuster" hebt gekilled.

En als je helemaal een geluksvogel bent bestaat er ook nog de kans dat de laatste boss van een depth 5 dungeon een Blood Rock kan droppen. Ik farm voor de lol bijvoorbeeld ptwrx6tb. Supermakkelijke bosses (brainlurker, watchers, grote celestial guy). Zodra je de weg weet binnen tien minuten te doen, megaveel echoes ook.

Chalice dungeons, love em.
Mijn level is nog veel te laag voor 4/5 chalices ;) Maar zodra ik ze kan handelen, ga ik ze zeker doen. Vond ze erg vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:06:
Thnx! Dat ga ik vanavond even proberen.

spoiler:
Zo heb ik Eileen ook gedaan in de kathedraal. (Had haar sidequest gemist)
De trap naar beneden en als ze langzaam achteruit de trap weer op loopt kun je op je gemak een heavy attack doen. Rinse and repeat.

Voelde overigens wel een beetje als cheaten :D

Wel grappig trouwens. Ik kwam BSB tegen in 1 van de Chalice dungeons. Daar was hij moeilijker gemaakt door plassen poison die overal lagen. Maar als je hem dus doorhebt is hij wel erg makkelijk haha. eerte poging meteen neer.

[...]

Mijn level is nog veel te laag voor 4/5 chalices ;) Maar zodra ik ze kan handelen, ga ik ze zeker doen. Vond ze erg vermakelijk.
Dat is niet Eileen he in die cathedraal ;) En als die persoon daar rondloopt dan heb je juist haar verhaallijn wel gevolgd :)

Ik heb nooit echt rocks gefarmed. Vanavond die glyph eens openen. Klinkt als een erg simpele dungeon inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:46:
[...]

Dat is niet Eileen he in die cathedraal ;) En als die persoon daar rondloopt dan heb je juist haar verhaallijn wel gevolgd :)

Ik heb nooit echt rocks gefarmed. Vanavond die glyph eens openen. Klinkt als een erg simpele dungeon inderdaad.
Ik kwam daar Eileen juist wel tegen. Weet alleen niet meer of dat kwam omdat ik haar verhaallijn gemist had of omdat ik haar in Oedon Chapel gekilled had. Die andere dude kom je daar alleen tegen als je haar hele verhaallijn volgt, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:46:
[...]

Dit was zeker wel Eileen ;) (Ze dropte ook haar badge die ze anders zou geven.) Als je haar verhaallijn niet volgt dan spawned niet de andere NPC maar Eileen daar en is ze hostile.

[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 14-07-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:38:
[...]

Dit was zeker wel Eileen ;) (Ze dropte ook haar badge die ze anders zou geven.) Als je haar verhaallijn niet volgt dan spawned niet de andere NPC maar Eileen daar en is ze hostile.
Ow wacht klopt je hebt gelijk. De keren dat ik Eileen niet nodig vond heb ik haar in het begin van de game al afgemaakt omdat ik die wapens wilde hebben.

Volgende keer haar story volgen en de hunter die er dan staat niet cheesen ;) zeker een van de lastigste vijanden van de hele game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:08:
[...]

Ow wacht klopt je hebt gelijk. De keren dat ik Eileen niet nodig vond heb ik haar in het begin van de game al afgemaakt omdat ik die wapens wilde hebben.

Volgende keer haar story volgen en de hunter die er dan staat niet cheesen ;) zeker een van de lastigste vijanden van de hele game.
Die dude staat nog steeds op mijn lijst. Die verschijnt toch na Rom? Heb Hendryk al kapotgesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:57:
[...]

Die dude staat nog steeds op mijn lijst. Die verschijnt toch na Rom? Heb Hendryk al kapotgesloopt.
Yup hij loopt daar inderdaad rond na Rom. Meest uitdagende hunter gevecht wat geen baas is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat krijg ik van jullie als ik hem in één keer sloop?

Edit: Is hij niet relatief makkelijk te parry'en? En als je zijwaarts loopt mist hij al zijn schoten en Numbing Mists.

[ Voor 53% gewijzigd door bram1984 op 14-07-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, Scrisissszzz overdrijft nog al.
Ik denk dat jij hem in één, misschien twee pogingen wel neer hebt.

>:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je moet wel zien dat ik m toen zonder voorkennis tegen t lijf liep daar he. Ik wist toen niet eens wat de chikage en repaeting pistol waren ;)

Met alle skills na een jaar Bloodborne spelen ga ik er vanuit dat Bram m zo neerlegt ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Scrisissszzz op 14-07-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zei ik gister over skills...?

Gisteravond verder gegaan met mijn nieuwe character. Witches down, Amy down, Shadows down, Rom down, 2 keer dood gegaan bij de hunter in Byrgenwerth maar ach...

Kom ik uiteindelijk met dik 100k echoes bij The One Reborn, denk die pik ik nog effe mee. Kom ik tussen al z'n benen vast te zitten, dood! Dus ik denk das apart, nou ja, ren ff terug en pak m'n echoes op. Zo gezegd zo gedaan. Ik ren de trap op om die maidens af te maken, kom ik klem te zitten tussen een maiden en de muur. Ineens de klauw of wat t ook is van The One Reborn op m'n hoofd, dood! Ik denk wtf! Nou ja dan maar weer die echoes halen, waren er inmiddels 110k. Ik ben op weg naar de eerste lift maar die is nog beneden. Ik trek aan de hendel en denk ff die gast in die rolstoel en die andere afmaken. Ik ren naar die gast in de rolstoel, raakt ie me ineens en meteen erna die andere dude van achter ook.. Dood!! Daar gingen al mijn echoes op een stuk waar ik normaal zo doorheen ren 8)7

Na een kleine vloekpartij dacht ik, toch wel tof dat deze game je als je te cocky wordt na een jaar nog steeds kan afstraffen _/-\o_ Van het weekend maar weer een poging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:08:
Wat zei ik gister over skills...?

Gisteravond verder gegaan met mijn nieuwe character. Witches down, Amy down, Shadows down, Rom down, 2 keer dood gegaan bij de hunter in Byrgenwerth maar ach...

Kom ik uiteindelijk met dik 100k echoes bij The One Reborn, denk die pik ik nog effe mee. Kom ik tussen al z'n benen vast te zitten, dood! Dus ik denk das apart, nou ja, ren ff terug en pak m'n souls op. Zo gezegd zo gedaan. Ik ren de trap op om die maidens af te maken, kom ik klem te zitten tussen een maiden en de muur. Ineens de klauw of wat t ook is van The One Reborn op m'n hoofd, dood! Ik denk wtf! Nou ja dan maar weer die souls halen, waren er inmiddels 110k. Ik ben op weg naar de eerste lift maar die is nog beneden. Ik trek aan de hendel en denk ff die gast in die rolstoel en die andere afmaken. Ik ren naar die gast in de rolstoel, raakt ie me ineens en meteen erna die andere dude van achter ook.. Dood!! Daar gingen al mijn souls op een stuk waar ik normaal zo doorheen ren 8)7

Na een kleine vloekpartij dacht ik, toch wel tof dat deze game je als je te cocky wordt na een jaar nog steeds kan afstraffen _/-\o_ Van het weekend maar weer een poging..
Haha haastige spoed is zelden goed.

Ik ging in NG++ ook dood bij stukken waar ik in mijn eerste en tweede playthrough zonder enige moeite doorheen kwam (Micolash, One Reborn, Shadows, Wet Nurse). Nu in NG+++ ben ik bij Amelia meerdere malen doodgegaan, terwijl ik die in NG+ en NG++ in één keer had.

En stukken waar ik de grootste nachtmerries aan heb overgehouden, ren ik vanaf NG+ zo doorheen (Paarl, Gascoigne, Logarius, Ebrietas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Gister weer doorgegaan. Was een "productief" avondje :)

Darkbeast Paarl (eerste poging)
The One Reborn (tweede poging)
Micolash, Host of the Nightmare (tweede poging)

Ook de blood rock opgepakt. Dus nu een +10 wapen :)

Moet ik nu de DLC kopen en spelen of kan ik nog iets verder gaan?

Trouwens wat ik regelmatig doe is vanaf de lamp in central yharnam naar de great bridge farmen. Rond de 15 blood vials in 2 minuten. Stuk sneller dan echo's farmen en ze kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:03:
Nou Gister weer doorgegaan. Was een "productief" avondje :)

Trouwens wat ik regelmatig doe is vanaf de lamp in central yharnam naar de great bridge farmen. Rond de 15 blood vials in 2 minuten. Stuk sneller dan echo's farmen en ze kopen.
Als je Micolash hebt gehad, zou je in principe een mooi level moeten hebben voor de DLC. Als het je eerste playthrough is, zou ik zelf gewoon eerst lekker de maingame uitspelen (zoals bijna iedereen heeft gedaan) en lekker doorlevelen en NG+ starten. Daar vlieg je dan zo doorheen en vergis je niet in de DLC, want die is echt een stuk pittiger dan alles wat er in de maingame zit. Ontwikkel je skills nog even, probeer wat andere wapens en duik er daarna in.

Het stuk na Micolash (waar die drie varkens rondlopen) is ook goed voor Blood Vials én daar worden veel meer Echoes gedropt.

Ik heb inmiddels te weinig storage voor Blood Vials. Krijg continu meldingen dat ik ze niet meer op kan pakken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:03:
Gister weer doorgegaan. Was een "productief" avondje :)

Welk level ben je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

bram1984 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:13:
[...]

Als je Micolash hebt gehad, zou je in principe een mooi level moeten hebben voor de DLC. Als het je eerste playthrough is, zou ik zelf gewoon eerst lekker de maingame uitspelen (zoals bijna iedereen heeft gedaan) en lekker doorlevelen en NG+ starten. Daar vlieg je dan zo doorheen en vergis je niet in de DLC, want die is echt een stuk pittiger dan alles wat er in de maingame zit. Ontwikkel je skills nog even, probeer wat andere wapens en duik er daarna in.

Het stuk na Micolash (waar die drie varkens rondlopen) is ook goed voor Blood Vials én daar worden veel meer Echoes gedropt.

Ik heb inmiddels te weinig storage voor Blood Vials. Krijg continu meldingen dat ik ze niet meer op kan pakken. :+
Ik lees overal dat ze adviseren de DLC in NG te spelen. Maar even over nadenken.

Ik ben nog niet bij die varkens geweest. Nadat ik de blood rock had opgepakt ben ik naar hunters dream gegaan. Wapen geupgrade en afgesloten :) Zal eens kijken daar.
Volgens mij 75-80

[ Voor 7% gewijzigd door JSchut op 15-07-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:17:
[...]

Ik lees overal dat ze adviseren de DLC in NG te spelen. Maar even over nadenken.

Ik ben nog niet bij die varkens geweest. Nadat ik de blood rock had opgepakt ben ik naar hunters dream gegaan. Wapen geupgrade en afgesloten :) Zal eens kijken daar.

[...]

Volgens mij 75-80
Dat is een prima level om de DLC te gaan doen in NG hoor. Uitdagend maar wel tof! Je kunt doorgaan tot NG+. Het is dan stukje uitdagender nog. Ik zou de DLC gewoon gaan doen en niks erover lezen verder. Laat je verrassen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
Stop met twijfelen en koop gewoon die DLC joh. Ontzettend goed en geld absoluut waard.

En ja, ik zou hem zeker in NG doen al is het alleen maar om de reden dat je dan NG+ met een DLC wapen kan doen want die zijn awesome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het stuk na Micolash nog even schoonvegen, eventueel Wet Nurse nog meepakken in deze playthrough en dan de DLC kopen en spelen.
In ng dus, niet in ng+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Voxalizer schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:23:
Stop met twijfelen en koop gewoon die DLC joh. Ontzettend goed en geld absoluut waard.

En ja, ik zou hem zeker in NG doen al is het alleen maar om de reden dat je dan NG+ met een DLC wapen kan doen want die zijn awesome.
O dat ik hem ga kopen is wel zeker hoor. Maar dacht koop hem pas als ik er aan toe ben. Wellicht pak je dan nog mooi een aanbieding mee ;)

Die wapens moet je dan natuurlijk ook eerst upgraden. Niet genoeg chunks enzo omdat te doen denk ik. Of kan je deze ook kopen met echo's of insight? Heb sowieso een sloot aan skulls (alles opgepakt en nooit gebruikt) en heb nu nog iets van 50 insight staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt ze kopen bij de insight messenger.
Ik had ook nog een hele zooi van die skulls (knowledge en wisdom) dus insight genoeg.
Ik zou er wel een paar bewaren voor het geval je de dungeons gaat doen en mensen gaat oproepen om je te helpen (één keer bellen kost één insight), vooral in de latere dungeons kan dat wel nuttig zijn.
Ook voor het kopen van fire en bolt paper is het handig een zooi wisdom achter de hand te hebben.
Anders gewoon naar Yahar Gul tijdens de bloedmaan of Upper Cathedral, daar zijn de nodige chunks te farmen.

Wat je ook kan doen totdat je de DLC hebt is de dungeons afwerken tot hoe ver mogelijk.
Misschien haal je daar nog wat leuke spulletjes weg die je dan weer kan gebruiken in de DLC.
Hier de 10 standaard dungeons, op volgorde, incl de depth tussen haakjes:

Pthumeru (1) - Central Pthumeru (2) - Hintertomb (2) - Lower Pthumeru (3) - Lower Hintertomb (3) -
Ailing Loran (4) - Defiled (4) - Great Isz (5) - Lower Loran (5) - Great Pthumeru Ihyll (5).

Als ze ze op volgorde doet en de gehele dungeon uitpluist hoef je zo min mogelijk te farmen voor materialen.
Soms ontkom je hier echter niet aan dus moet je even een root dungeon van een depth lager maken (materialen voor depth 4 dungeons bijvoorbeeld zijn in depth 3 dungeons te vinden).
Tot en met depth 3 moet prima te doen zijn voor je. Vanaf depth 4 wordt het lastig maar dat is wel vanaf waar je de betere gems (rank 5) gaat vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 15-07-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:23:
Ik zou het stuk na Micolash nog even schoonvegen, eventueel Wet Nurse nog meepakken in deze playthrough en dan de DLC kopen en spelen.
In ng dus, niet in ng+.
Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat je alleen Gehrman en Moon Presence nog hebt. Maar dan zou ik inderdaad wel de wapens eerst even flink upgraden.

Ik ga de DLC binnenkort een tweede slinger geven. Benieuwd hoe ik de bazen zo de tweede keer ervaar. Vooral die bitch van een Laurence. Dat was echt zwoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu je het zegt, die moet ik nog :D
Nooit geweten hoe je deze baas "activeert", dus binnenkort Bloodborne er maar weer eens in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:14:
Nooit geweten hoe je deze baas "activeert", dus binnenkort Bloodborne er maar weer eens in stoppen.
Ik kan het je uitleggen, tenzij je het zelf wilt uitzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:14:
Je moet Laurence's Skull hebben. Ligt ergens bij de Church Cannon op die lift.

Poging of 40 nodig gehad en er nog bijna 12 minuten over gedaan. Daar moet ik wel aan toevoegen dat ik hier nog geen 27% gems had. Geen baas waarvan ik de moveset op een gegeven moment zo goed kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:09:
[...]

Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat je alleen Gehrman en Moon Presence nog hebt. Maar dan zou ik inderdaad wel de wapens eerst even flink upgraden.

Ik ga de DLC binnenkort een tweede slinger geven. Benieuwd hoe ik de bazen zo de tweede keer ervaar. Vooral die bitch van een Laurence. Dat was echt zwoegen.
Ik heb ook wel zin om het nog eens helemaal te doen, volgens mij had ik de meeste pogingen nodig voor Ludwig, Laurence had ik zelf de eerste keer al (maar vraag niet hoe :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:41:
[...]

Ik heb ook wel zin om het nog eens helemaal te doen, volgens mij had ik de meeste pogingen nodig voor Ludwig, Laurence had ik zelf de eerste keer al (maar vraag niet hoe :P ).
Filmpje or it didn't happen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:50:
[...]

Filmpje or it didn't happen. :+
Heb ik:

Maar mooi was het niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Heb ik:
[video]

Maar mooi was het niet. :+
Respect in dat geval!

Is dit met een +10 Rakuyo en gebruik je hier +27% gems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:31:
[...]

Ik kan het je uitleggen, tenzij je het zelf wilt uitzoeken ;)
Ik weet het ondertussen al wel, heb de skull, maar was een beetje bang door al die verhalen van Bram ;)
Dat ik deze baas "even snel" wilde verslaan voor de trophy heeft me doen besluiten het niet te doen omdat het waarschijnlijk enkel in frustratie zou eindigen. Als ik nu, na heel lang niet gespeeld te hebben, toch een poging ga wagen zal het niet een heel andere uitkomst hebben gok ik :P
Daarnaast ben ik nog steeds een beetje bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:22:
[...]

Respect in dat geval!

Is dit met een +10 Rakuyo en gebruik je hier +27% gems?
+10 Rakuyo inderdaad, 21-23% gems gefarmd bij de Winter Lanterns vlak voor Orphan. Dit was een nieuw character dat ik voor de DLC had gemaakt, geen zin om weer eindeloos de chalice dungeons te grinden. :)

Gewoon een kwestie van geluk (RNG), ik kende z'n moveset niet eens.

[ Voor 7% gewijzigd door SD5k op 15-07-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:40:
[...]

+10 Rakuyo inderdaad, 21-23% gems gefarmd bij de Winter Lanterns vlak voor Orphan. Dit was een nieuw character dat ik voor de DLC had gemaakt, geen zin om weer eindeloos de chalice dungeons te grinden. :)

Gewoon een kwestie van geluk (RNG), ik kende z'n moveset niet eens.
Dan nog. Ik wel en in mijn filmpje hierboven gebeurt het meermaals dat ik echt bijna dood ben. Vaak genoeg zit je vast of sloopt hij je binnen 2 seconden met een paar goede hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Wet nurse verslagen en Rom neer in chalice 3. Stuk lastiger in zo'n kleine ruimte.

Nu nog het laatste level in deze chalice en dan hintertomb 3. Daarna maar eens aan de dlc beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Rom volgens mij niet eens gedaan in de dungeons. Nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet?
Volgens mij is hij wel essentieel als je uiteindelijk bij de Queen wil uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, Queen heb ik wel gehad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
Misschien is Rom dan wel gewoon zo simpel dat je het met je ogen dicht hebt gedaan en het simpelweg niet hebt gezien. Want als je de Queen hebt verslagen heb je onderweg sowieso ook chalice Rom een veeg gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52

-db-

Hoi

Een kleine 2 weken geen tijd gehad, vandaag weer verder met de DLC.

Living failures
Even doorhebben waar je moet staan als de meteorieten? beginnen te vallen. Verder niet heel spannend. Duurt vooral even omdat ik relatief weinig damage doe.

Dan het gevecht waar ik me toch wel op heb verheugd.
Ontzettend leuk om te spelen, maar helaas ook het soort gevecht waar ik goed in ben.

Underpowered met lvl 103 en zonder gems uit de dungeons in NG+.
Bijna op de eerste poging neer:
[YouTube: https://youtu.be/kp94oSvzLS0]

En op poging 2 dan toch gelukt:
[YouTube: https://youtu.be/RQshFKQgznY]

Ik vermaak me er goed mee en dat is het belangrijkste, maar tot nog toe valt de moeilijkheidsgraad van de DLC me toch wat tegen. Afgaande op wat ik van de verschillende Dark Souls gewend ben, zou ik kansloos moeten zijn op zowat alles in de DLC omdat ik er met een lvl in ben gegaan dat eigenlijk voor NG goed was geweest (en dan niet eens hoog). Maar het is (tot nog toe) allemaal gewoon heel goed te doen.
Maar ik moet Orphan en Laurence nog, dus mijn oordeel is nog niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom parry je Maria niet? Veel meer damage op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52

-db-

Hoi

bram1984 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 16:00:
Waarom parry je Maria niet? Veel meer damage op die manier.
Nou, dit waren mijn eerste en tweede poging ooit op haar. Had eigenlijk niet verwacht haar zo snel neer te halen.
In de eerste poging probeer ik meestal voornamelijk zo veel mogelijk attacks te leren kennen.
Normaal zou ik dan in de 2e eens gaan kijken waar ze geparried kan worden.

Alleen in deze eerste poging ging het al zo goed, dat ik er direct weer in gerend ben met het idee haar snel neer te halen. En dat is gelukt, heb zelfs maar 9 vials hoeven te gebruiken. Parries heb ik bij haar gewoon niet nodig gehad. En je kunt met dit wapen niet parrien (uiteraard), maar ook niet backstabben in 2-hand modus. Maar dat speelt voor mij wel veruit het beste omdat het dan sneller is.

Maar ik ben het met je eens dat ik waarschijnlijk een minuut ongeveer sneller had kunnen zijn als ik parries had gebruikt. Mijn conclusie is eigenlijk dat ze vooral veel te makkelijk is voor een DLC-boss. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Hintertomb 3 gedaat en de Ailing Loran ingedoken. Alleen het eerste treasure gedeelte gedaan in de pre section van level 1. Man wat een echo's :D

Opzich niet heel lastig. Alleen heeft alles een klap meer HP.

De komende tijd helaas een stuk minder tijd. Maar next stop is Old Hunters. Daarna NG+.

Chalice die je open hebt staan blijven toch open als je naar NG+ gaat? Anders maak ik hem tegen die tijd eerst even af voordat ik de switch maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:17:
Hintertomb 3 gedaat en de Ailing Loran ingedoken. Alleen het eerste treasure gedeelte gedaan in de pre section van level 1. Man wat een echo's :D

Opzich niet heel lastig. Alleen heeft alles een klap meer HP.

De komende tijd helaas een stuk minder tijd. Maar next stop is Old Hunters. Daarna NG+.

Chalice die je open hebt staan blijven toch open als je naar NG+ gaat? Anders maak ik hem tegen die tijd eerst even af voordat ik de switch maak.
Die blijven open staan ja.

Ik vond de Loran dungeons de meest irritante. Die daarna nog komen vond ik minder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ailing Loran en Lower Loran, brrr :X
Die daarna waren wel een stuk leuker ja, vooral Isz vond ik wel grappig; leek wel alsof je in een met lampjes versierde kerstgrot liep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Die Defiled chalice lijkt mij irritant.

Is het sowieso niet slimmer of de 4 en 5 chalices pas te doen als je klaar bent met NG+ of NG++?.

Ik ga sowieso tot en met NG++ voor de verschillende eindes. (Ga geen save games terugzetten) Als je na de NG+ run de chalices in gaat ben je redelijk hoog in level denk ik. Laat staan NG++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hangt niet zozeer af van of je in ng of ng+ zit, het hangt van je level af.
Ik ken mensen die de game én dungeons uitspelen met level 60-80.
Ikzelf was level 102 aan het eind van ng en iets van 140 aan het einde van ng+.
Heb de dungeons pas gedaan toen ik in ng++ zat, bij level 160-170 of zo.
Vergis je niet in de Defiled dungeon, die is zelfs met level 200 nog lastig ;)

Mijn advies is de dungeons gewoon te doen als jij vindt dat je er klaar voor bent.
Haal je 'm niet, dan laat je 'm open staan en kom je later terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De defiled dungeon heeft het nadeel dat je leven maar 50% is, maar aan de andere kant, er zijn lang niet zoveel vijanden in de layers naar de bazen toe, plus de bazen ken je al uit de main game of eerdere dungeons. Ik zeg niet dat het een walk in the park is, dat ook weer niet :)

Ik heb de platinum gehaald en daarmee de Queen toen ik in NG++ op level 160 zat ongeveer.

Altijd gedacht om door te spelen en een char naar het hoogste level te brengen maar zonder dupe ofzo kost dat een mensenleven volgens mij ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Scrisissszzz op 18-07-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:47:
Het hangt niet zozeer af van of je in ng of ng+ zit, het hangt van je level af.
Dat bedoelde ik ook. Je levelt tijdens de playtroughs behoorlijk.

Tot nu toe viel de Aling Loran mij nog erg mee. (Nog niet bij de boss geweest ;) dus ik kan te vroeg juichen) Ben level 88 nu dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Ailing Loran leeg en viel mij alles mee. Eerste boss sloeg nergens op. Daarna BSB was ook easy. Laatste was iets lastiger maar met een beetje geduld prima te doen.
Defiled begin ik nog even niet aan. Ook even wat anders doen dan de chalices. DLC time it is. Vanavond waarschijnlijk even aanschaffen.

Na al die tijd met de Saw Cleaver wil ik nu eens een 2 hander gaan proberen. Deze kan ik gelijk upgraden naar +10 aangezien ik genoeg mats heb en ik 120 insight heb (inclusief madman skulls) en ik dus wel een blood rock kan halen. (In de DLC zat ook een Blood Rock begreep ik, maar goed ik moet wat met al die insight :P)

Nu de vraag wat de beste wapens zijn. Ludwig's Holy Blade of toch wachten op een DLC wapen? (Pizza snijder?)

[ Voor 8% gewijzigd door JSchut op 19-07-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Pizza all the way. Bovendien is hij heel vroeg in de DLC al te bemachtigen.

Verder is de Beast Cutter ook nog wel een aardig handig wapen aangezien je met een R2 combo van dit ding vrijwel elke vijand kan vloeren of anders serieus lang kan stunnen. Op bosses dan weer wat minder.

[ Voor 6% gewijzigd door Voxalizer op 19-07-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whirligig inderdaad, Rakuyo en Bloodletter vind ik erg toffe DLC wapens.

Pagina: 1 ... 42 ... 66 Laatste