XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Haha ja het erin rennen en om je heen meppen leer je heel snel af.Thrace Grumble schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:30:
[...]
Goed bezig, ik heb heel wat pogingen nodig gehad voor FG. Erg netjes als het je in 1 keer lukt! Geduld en rustig spelen loont in Soulsborne games
Meeste trash mobs gaan nu wel redelijk makkelijk. Zo ook die dikke gast in het begin om te trollen leg ik nu makkelijk om. Echt mooi om te zien hoeveel makkelijker het wordt en vooral hoeveel leuker als je bereid bent om te leren en door het eerste gedeelte heen te gaan.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Inderdaad. Heb pas BB weer opgepakt (m'n allereerste BB sessie was via remote play van Rajackar), maar het heeft nu wel echt z'n greep op mij. Lees veel dat het eigenlijk pas begint na het punt waar ik nu ben.rajackar schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:08:
Dat herken ik helemaal. Aan het begin is het erg onduidelijk en moeilijk maar het had voor mij iets mysterieus waardoor ik het toch niet neer kon leggen en je steeds een beetje dieper gaat graven. En als het dan gaat klikken is het zo vet allemaal. Misschien wel het beste spel ooit.
Ben zelf ook erg benieuwd naar Dark Souls, gaat zeker komen na BB! (grote vraag dan wrl: eerst DS1 en 2, of direct 3?)
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Dark Souls 1 is een supertoffe game, als je de veel mindere graphics kunt handelen. Voor velen de beste Dark Souls van de serie. Dus als je tegen een lelijke game kan, vooral met 1 beginnen! Deel 2 wordt door velen als de minste gezien. Hier heeft Miyazaki ook niet aan meegewerkt. Maar ik heb me er ook goed mee vermaakt hoor. En Dark Souls 3 is ook een dijk van een game! Houd er wel rekening mee dat de DS games heel anders spelen dan BB. Veel langzamer. Je kunt ook een echt tank build bouwen die alles kan blocken. Je hebt nou eenmaal niet een gun voor de parry's maar schilden e.d.Thrace Grumble schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:45:
[...]
Inderdaad. Heb pas BB weer opgepakt (m'n allereerste BB sessie was via remote play van Rajackar), maar het heeft nu wel echt z'n greep op mij. Lees veel dat het eigenlijk pas begint na het punt waar ik nu ben.
Ben zelf ook erg benieuwd naar Dark Souls, gaat zeker komen na BB! (grote vraag dan wrl: eerst DS1 en 2, of direct 3?)
Maar als je echt naar de FromSoft roots wilt moet je beginnen met Demon Souls
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik zou je aanraden om dan DS1 te gaan spelen. Fantastische game! Hij is inderdaad niet erg mooi meer maar als je de kans hebt, pak hem dan op de PC. Dan kun je een lading mods installeren en dat scheelt heel veel in de graphics. Het ziet er opeens best goed uit. Ander voordeel is de performance. Hoe fijn de game ook is, op consoles zijn er plekken waar de game moeilijk wordt vanwege framerate problemen en dat is wel echt irritant.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb DS2 (paar uur) en DS3 (10+ uren) geprobeerd, maar beide weer moeten verkopen helaas. De combat en controls zijn langzamer en stroever, de setting vind ik persoonlijk niet heel boeiend en de lore is echt een stuk vager (terwijl Bloodborne al vaag is). Ook de wapens bestaan voornamelijk uit zwaarden en zijn niet transformable, wat ik erg miste. Evenals de parry met de gun. Ook de vijanden in Bloodborne vind ik vele malen vetter, net als het leveldesign.Thrace Grumble schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:45:
[...]
Inderdaad. Heb pas BB weer opgepakt (m'n allereerste BB sessie was via remote play van Rajackar), maar het heeft nu wel echt z'n greep op mij. Lees veel dat het eigenlijk pas begint na het punt waar ik nu ben.
Combat en dergelijke vind je inderdaad tof of niet. Ik zie Dark Souls als een andere game dan BB en vergelijk ze niet. Ik vind beide erg tof. Bloodborne vind ik toffer dat wel.bram1984 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:53:
[...]
Ik heb DS2 (paar uur) en DS3 (10+ uren) geprobeerd, maar beide weer moeten verkopen helaas. De combat en controls zijn langzamer en stroever, de setting vind ik persoonlijk niet heel boeiend en de lore is echt een stuk vager (terwijl Bloodborne al vaag is). Ook de wapens bestaan voornamelijk uit zwaarden en zijn niet transformable, wat ik erg miste. Evenals de parry met de gun. Ook de vijanden in Bloodborne vind ik vele malen vetter, net als het leveldesign.
Lore technisch had je denk ik moeten beginnen bij DS1. De lore is wat mij betreft niet vaag als je het complete plaatje weet.
Als je een pc hebt koop voor een paar euro DS1, gooi dsfix erop, hang een controller aan je pc en enjoy
Zelf heb ik zelfs voor €50 een ps3 gekocht en voor €5 Demon Souls in de store
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Zeker waar. Dark Souls is gewoon weer een wereldje met draken en skeletten en dergelijke.rajackar schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:39:
DS1 is qua lore denk ik interessanter dan 2 en 3 maar ik ben het er wel mee eens dat BB het vetste is. Denk dat het ook een beetje een smaak dingetje is. Ik heb persoonlijk veel meer met de victoriaanse setting en lovecraftiaanse horror dan met de high fantasy setting van DS.
In Bloodborne zit veel meer originaliteit in het design en verhaal. Tuurlijk heeft het van hier en daar dingen gejat maar de fantasie zit er veel meer in verweven
Heeft zeker wat, de Victoriaanse settingScrisissszzz schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:17:
[...]
Zeker waar. Dark Souls is gewoon weer een wereldje met draken en skeletten en dergelijke.
In Bloodborne zit veel meer originaliteit in het design en verhaal. Tuurlijk heeft het van hier en daar dingen gejat maar de fantasie zit er veel meer in verweven
Maar eerst maar es BB completen
Wat zijn de specs van je pc? DS1 is al aantal jaren oud he...Thrace Grumble schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:54:
[...]
Heeft zeker wat, de Victoriaanse settingToch spreekt DS me ook wel aan, jammer dat er weinig winkels DS1 verkopen voor de PS3 (vrees dat m'n PC t niet trekt).
Maar eerst maar es BB completenVicar is down, gaat lekker nu.
En op steam is ie vaak niet duur
[ Voor 36% gewijzigd door rajackar op 05-07-2016 16:08 ]
Zit met een Dell all-in-one, ik vrees t ergsterajackar schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:07:
Hij is niet zwaar voor de PC hoor. Hoewel de mods wel wat load kunnen toevoegen maar dat heb je zelf in de hand.
En op steam is ie vaak niet duur
Dat hangt van de "all" af danThrace Grumble schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:15:
[...]
Zit met een Dell all-in-one, ik vrees t ergste
Zelf toch wel meerdere pogingen nodig gehad voor FG en Vicar...
Was je nou al in Old Yarnham gaan kijken??? Persoonlijk vond ik dat écht ook weer een te vet gebied met idem Boss. Alhoewel optioneel natuurlijk, maar ook straks in NG+ ga ik daar gewoon weer doorheen.
Haha, ben je niet in de war met JSchut, die doet IMHO echt snel zowel Cleric Beast en FG achter elkaar? Ik heb best lang over FG gedaan.hanswfje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:33:
Ik zit wel echt met verbazing jou posts te lezen Thrace. Hoe je door die bazen heenwalst.
Was je nou al in Old Yarnham gaan kijken??? Persoonlijk vond ik dat écht ook weer een te vet gebied met idem Boss. Alhoewel optioneel natuurlijk, maar ook straks in NG+ ga ik daar gewoon weer doorheen.
BSB en Vicar gingen overigens wel best snel achter elkaar neer ja
Old Yarnham is al gedaan, daar dus ook BSB verslagen.
[ Voor 4% gewijzigd door Thrace Grumble op 05-07-2016 20:56 ]
Vond ik ook! Alleen:
Heb het zelf niet gedaan. Bewaar ik voor een NG+.
Ik schoot hem van dat dak af
[ Voor 11% gewijzigd door hanswfje op 05-07-2016 21:09 ]
hanswfje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:04:
Ik haal wat namen door elkaar dan :-P
Vond ik ook! Alleen:
spoiler: spoileralert!!!(denk ik)Kan je hem ook negeren voor alsnog. Dan nadat je de Boss Paarl verslagen hebt via die lamp en een shortcut naar Old Yarnham. Dan kan je hem een soort van besluipen en vervolgens ook bevrienden en krijg je ook iets van hem
Heb het zelf niet gedaan. Bewaar ik voor een NG+.
Ik schoot hem van dat dak af
[ Voor 5% gewijzigd door Thrace Grumble op 05-07-2016 21:13 ]
Ik zat alleen met een klein probleempje.
Ik heb maar één save, helemaal in het begin van NG+. Met lvl 82 zit je normaal al aan de lage kant voor de DLC in NG, laat staan in NG+. Daarbij komt dat ik de Chalice Dungeons niet leuk vind en dus niet gedaan heb. Ik heb dan ook niet de sterke gems voor in mijn wapen.
Ik had dan ook 3 opties:
- Nieuwe char maken, main game nogmaals doorspelen en in NG de DLC in.
- Bestaande char door NG+ halen tot het eind en dan met hoger lvl de DLC in.
- Toch gewoon de DLC in en 'genieten' van wat extra uitdaging.
De laatste is het geworden
Ik moet zeggen, Bloodborne was voor mij altijd een stukje makkelijker dan Dark Souls. De helft van de bazen heb ik op de eerste poging gelijk neergehaald. Bij DS3 bijvoorbeeld is me dat maar met 2 bazen gelukt.
Maar nu is het niet meer makkelijker.
Het doet me een beetje denken aan de DLC van DS1, die vond ik voor het grootste gedeelte ook behoorlijk uitdagend.
Ludwig is zonet neer gegaan, weliswaar pas na ca. 15 pogingen, maar het is gelukt.
Inmiddels ook lvl 94 bereikt. Levels komen snel bij als je achter loopt op wat gangbaar is.
[YouTube: https://youtu.be/eCy17_4ilUQ]
En dan gebruik je zelf Pungentbram1984 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 07:45:
[...]
Antitode is wel een beetje voor pussy's hoor.
[video]
Pungent Blood Cocktails zijn echt veels te cheap op sommige bosses
Over Bloodborne vs DS3.
De early bosses in Bloodborne zijn wat trickier dan DS3, maar in BB kan je dan weer een stuk meer parry attacks doen. Slaat soms nergens op dat je bosses kan parry stunlocken.
Latere bosses draaien ze het om. Dan hakken de DS3 bosses gewoon de BB bosses in de pan. Champion Gundyr (dus niet de tutorial versie), Aldrich, Dragonslayer Armor zijn stukken lastiger dan een Rom, Wetnurse of Logarius
DLC bosses tel ik pas mee als de DS3 DLC er ook is.
[ Voor 39% gewijzigd door corset op 06-07-2016 07:32 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Enige bazen waar ik echt moeite mee had in DS3 waren de twin Princes en Nameless King. Die jij noemt had ik max 3 pogingen voor nodig. Champion Gundyr zelfs de eerste keer. Als we het over de wat latere bazen hebben in BB had ik vooral moeite met Ebrietas.corset schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:30:
[...]
En dan gebruik je zelf Pungentdan ga je het niet nodig hebben nee.
Pungent Blood Cocktails zijn echt veels te cheap op sommige bosses
Over Bloodborne vs DS3.
De early bosses in Bloodborne zijn wat trickier dan DS3, maar in BB kan je dan weer een stuk meer parry attacks doen. Slaat soms nergens op dat je bosses kan parry stunlocken.
Latere bosses draaien ze het om. Dan hakken de DS3 bosses gewoon de BB bosses in de pan. Champion Gundyr (dus niet de tutorial versie), Aldrich, Dragonslayer Armor zijn stukken lastiger dan een Rom, Wetnurse of Logarius
DLC bosses tel ik pas mee als de DS3 DLC er ook is.
Die was wat lastig ja. Maar goed te doen. Wat me wel opviel is dat er in bb een stuk meer bosses te cheesen zijn. Dat is dan wel weer jammer.Scrisissszzz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:10:
[...]
Enige bazen waar ik echt moeite mee had in DS3 waren de twin Princes en Nameless King. Die jij noemt had ik max 3 pogingen voor nodig. Champion Gundyr zelfs de eerste keer. Als we het over de wat latere bazen hebben in BB had ik vooral moeite met Ebrietas.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Je bent inderdaad in de war met mij denk ik haha.hanswfje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:33:
Ik zit wel echt met verbazing jou posts te lezen Thrace. Hoe je door die bazen heenwalst.
Gister weer 2 uurtjes kunnen spelen. Eerst even 10k echos gefarmt voor die key. Toen weer dat gedeelte gedaan met die witte giant en z'n sloopkogel.
Daarna weer naar Old Yarnham.
Die gast met z'n gun tegengekomen. Wat een irritant ventje. Later die hunter die je tegenkomt. Maar goed die heb ik maar even geskipt. Toen ik bij BSB aankwam had ik 15k echo's Dus eerst maar even terug naar Hunters dream. Vervolgens ff snel naar BSB rennen en poging 1. 50% (Geen antidotes op m'n bar gezet lol). Poging 2 weer 50%. Ik zat een beetje te kijken op welke aanval je een parry kan doen en welke niet.
Daarna nog een beetje gafarmt voor blood vials. En m'n echos gebruikt voor antidotes en molotofs. Met het idee dat ik vanavond meteen naar BSB kan. Vanavond gaat hij neer!
Wat ik mij trouwens afvraag over die key.
Ook in BB verschilt dat heel erg. Ebrietas bijvoorbeeld heeft me 2 keer afgemaakt met frenzy (had dit niet gelijk door) en de 3e keer, toen ik dat wel wist, had ik hem binnen de minuut neer: Ebrietas <1 min.
En ik was daar absoluut niet overleveled.
Dat vind ik heel netjes, dat is mij alleen bij de makkelijkste bossen in DS1 t/m DS3 gelukt.bram1984 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:03:
Grappig. Ik had er van de eerste 5 bazen ieta van 4 in 1x neer in DS3. Met de tutorial boss had ik de meste moeite.
Ik snap dan wel niet waarom je bent afgehaakt bij Abyss Watchers.
Die mag dan toch echt geen probleem meer vormen. (Heeft met zijn snelheid nog het meeste weg van Bloodborne) Zeker gezien het spel daarna eigenlijk pas echt begint.
JSchut schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:50:
[...]
spoiler:Ik neem aan dat de key voor het hek is achter de eerste witte giant? Is dat waar het verhaal verder gaat? Of is dat ook optioneel?
[ Voor 15% gewijzigd door -db- op 06-07-2016 08:55 ]
Die key is voor die grote poort inderdaad. Maar je bent niet verplicht om die te kopen. Als je Old Yarnham klaar hebt, is er ook een optie om aan de andere kant van die poort te komen zonder dat je die key nodig hebtJSchut schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:50:
[...]
Je bent inderdaad in de war met mij denk ik haha.
Gister weer 2 uurtjes kunnen spelen. Eerst even 10k echos gefarmt voor die key. Toen weer dat gedeelte gedaan met die witte giant en z'n sloopkogel.
Daarna weer naar Old Yarnham.
Die gast met z'n gun tegengekomen. Wat een irritant ventje. Later die hunter die je tegenkomt. Maar goed die heb ik maar even geskipt. Toen ik bij BSB aankwam had ik 15k echo's Dus eerst maar even terug naar Hunters dream. Vervolgens ff snel naar BSB rennen en poging 1. 50% (Geen antidotes op m'n bar gezet lol). Poging 2 weer 50%. Ik zat een beetje te kijken op welke aanval je een parry kan doen en welke niet.
Daarna nog een beetje gafarmt voor blood vials. En m'n echos gebruikt voor antidotes en molotofs. Met het idee dat ik vanavond meteen naar BSB kan. Vanavond gaat hij neer!
spoiler:Ik neem aan dat de key voor het hek is achter de eerste witte giant? Is dat waar het verhaal verder gaat? Of is dat ook optioneel?
Daarom is Old Yarnham mede optioneel maar wel belangrijk
O ik las in de shop dat die key voor een poort was daar en dacht ach 10k is niks dat doe ik evenScrisissszzz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:54:
[...]
Die key is voor die grote poort inderdaad. Maar je bent niet verplicht om die te kopen. Als je Old Yarnham klaar hebt, is er ook een optie om aan de andere kant van die poort te komen zonder dat je die key nodig hebt
Daarom is Old Yarnham mede optioneel maar wel belangrijkIk vond BSB best lastig de eerste keer.
Is dat na BSB dat je bij die poort komt of kan je BSB gewoon overslaan en alsnog bij die poort komen? Niet dat ik hem ga overslaan overigens
Maar de key geeft je gewoon stuk makkelijker toegang en dat is ook het goede progressie pad voor de story.
Niet gekeken. Wel veel gefarmed rond de Wall op het begin via Remote Play (echt progressie maken doe ik alleen vanuit mijn zetel op mijn 50 inch, dus even snel tussendoor farmen deed ik via mijn laptop), dus was in alle eerlijkheid wel wat overleveld. Maar dan nog. Als je een boss niet kent, hoor je de eerste paar keer gewoon gesloopt te worden in mijn optiek. Welk level je ook bent.-db- schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:51:
Dat verschilt ook weer heel erg per person. In DS3 vond ik het moeilijkst Dragonslayer Armor en Soul of Cinder. Een Champion Gundyr en Nameless King waar 'iedereen' moeite mee heeft had ik op de 3e of 4e poging neer met de 5 estus over.
Ook in BB verschilt dat heel erg. Ebrietas bijvoorbeeld heeft me 2 keer afgemaakt met frenzy (had dit niet gelijk door) en de 3e keer, toen ik dat wel wist, had ik hem binnen de minuut neer: Ebrietas <1 min.
En ik was daar absoluut niet overleveled.
[...]
Dat vind ik heel netjes, dat is mij alleen bij de makkelijkste bossen in DS1 t/m DS3 gelukt.Heb je wel vantevoren gekeken hoe de gevechten gingen? Of echt blind er in en gelijk neer? Bij BB is me dat bij veel bosses gelukt, maar ik had dan wel ook de gevechten al op youtube eens gezien.
Ik snap dan wel niet waarom je bent afgehaakt bij Abyss Watchers.
Die mag dan toch echt geen probleem meer vormen. (Heeft met zijn snelheid nog het meeste weg van Bloodborne) Zeker gezien het spel daarna eigenlijk pas echt begint.
[...]
spoiler:Het verhaal gaat daar verder, maar als je BSB neer hebt gaat een deur open waardoor je via een omweg achter het hek kan komen zonder de key.
Dat ben ik helemaal met je eens. Heerlijk zo'n gevecht waar je volledig kansloos in gaat, langzaam begint te leren en uiteindelijk over de streep gaat, maximale voldoening. BB heeft dit veel te weinig imo. (in de DLC uiteraard wel, Ludwig was geweldig om zo te spelen)bram1984 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:15:
[...]
Niet gekeken. Wel veel gefarmed rond de Wall op het begin via Remote Play (echt progressie maken doe ik alleen vanuit mijn zetel op mijn 50 inch, dus even snel tussendoor farmen deed ik via mijn laptop), dus was in alle eerlijkheid wel wat overleveld. Maar dan nog. Als je een boss niet kent, hoor je de eerste paar keer gewoon gesloopt te worden in mijn optiek. Welk level je ook bent.
DS3 had dat voor mij meer, maar wel pas tegen het eind en niet vergelijkbaar met een DLC
Artorias in de DS1 DLC was ook schitterend om exact deze reden.
Maar goed, ik vind de stukken tussen de bazen door ook gewoon aanzienlijk briljanter in BB. Geen enkele keer echt stukken gehad die ik zo irritant vond als bijvoorbeeld die poison moeras shit in DS3.
Ik vond Farron Keep reuze meevallen, maar dat komt omdat de posion damage in DS3 praktisch niks voorstelt. Heb me meer geïrriteerd aan de frenzy shit in de Nightmare of Mensis toen ik daar voor het eerst kwambram1984 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:34:
Mwah ik had dit eigenlijk wel bij alle bazen in BB, op een enkeling na die ik in 1x wist te halen.
Maar goed, ik vind de stukken tussen de bazen door ook gewoon aanzienlijk briljanter in BB. Geen enkele keer echt stukken gehad die ik zo irritant vond als bijvoorbeeld die poison moeras shit in DS3.
Ik hou het even voor gezien voor vandaag. Geen zin meer om antidote te farmen lol.
Heb trouwens al Gascoigne's set aan. Helpt wel wat.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Als hij in zijn laatste fase zich oplaadt en dan posion gaat lekken, kun je ook even uit zijn buurt blijven en de pilaren tussen jou en hem inhouden. Paar hits en weer weg zodat de posion balk leeg kan lopen.
In de eerste 2 fases is hij heel makkelijk te parry'en als hij een swing gaat doen met zijn rechter arm.
[ Voor 21% gewijzigd door Scrisissszzz op 07-07-2016 08:06 ]
Fire paper is inmiddels op. Had er maar 3 en heb al een poging of 10 gedaan helaas.Scrisissszzz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:05:
Wat Kiwi zegt. Fire paper sowieso, ook als je de Axe gebruikt. Hij staggert dan wat meer waardoor je beter een R1 spam kunt doen tot je stamina bijna op is en dat je ook nog kunt wegdodgen. Ik zou wel pas echt fire paper vanaf fase 2 of 3 gaan gebruiken voor die allemaal op zijn. Je kunt ze namelijk nog niet kopen op dit moment.
Als hij in zijn laatste fase zich oplaadt en dan posion gaat lekken, kun je ook even uit zijn buurt blijven en de pilaren tussen jou en hem inhouden. Paar hits en weer weg zodat de posion balk leeg kan lopen.
In de eerste 2 fases is hij heel makkelijk te parry'en als hij een swing gaat doen met zijn rechter arm.
Ik gebruik de saw cleaver. Die moet ik dus ingeklapt gebruiken voor meer damage tegen hem. Dat parrien lukt aardig inderdaad. maar dat wordt na de 40 % ook bijna niet meer te doen.
Ook paar keer gehad dat ik weg dodgde en dat hij naar me toe sprong en m'n kop er af vrat.... Instant dead.
Waar had je die gevonden? Je kunt er namelijk een stuk of 6 vinden voor je bij BSB aan komt. Je kunt er 3 van een NPC krijgen en er liggen er een paar in een hoekje vlak bij wat vogels.JSchut schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:55:
[...]
Fire paper is inmiddels op. Had er maar 3 en heb al een poging of 10 gedaan helaas.
Ik gebruik de saw cleaver. Die moet ik dus ingeklapt gebruiken voor meer damage tegen hem. Dat parrien lukt aardig inderdaad. maar dat wordt na de 40 % ook bijna niet meer te doen.
Ook paar keer gehad dat ik weg dodgde en dat hij naar me toe sprong en m'n kop er af vrat.... Instant dead.
De Cleaver doet als het goed is wat meer damage uitgeklapt.
[ Voor 4% gewijzigd door Scrisissszzz op 07-07-2016 09:07 ]
Oei geen idee. Ik denk dat ik die 3 gekregen heb. Maar zonder moet het toch ook kunnen.Scrisissszzz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:05:
[...]
Waar had je die gevonden? Je kunt er namelijk een stuk of 6 vinden voor je bij BSB aan komt. Je kunt er 3 van een NPC krijgen en er liggen er een paar in een hoekje vlak bij wat vogels.
Die purged blood dingen heb ik ook al eens geprobeerd maar ik had niet het idee dat hij daar lang op gefocused bleef. Een charged attack van achter en een visceral en hij was weer op mij gefocused.
Wat mij vooral sloopt is dat hij zo agro word dat hij geen moment meer rust neem. Z'n attacks zijn ook op zo'n afstand dat ik er gewoon geen hits meer in krijg. Op het moment dat ik denk nou kom op erin en slopen dan wordt ik direct in mootjes gehakt
Ach ik heb de rest alweer gefarmt en sta dus alweer klaar om het nogmaals te proberen. Wel Djura (en gelijk die hunter ook) gesloopt. Werd schijt ziek van dat schieten haha.
Weapon forms that count as serrated:Scrisissszzz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:05:
[...]
De Cleaver doet als het goed is wat meer damage uitgeklapt.
- Saw Cleaver in its default state
- Threaded Cane in its transformed state
- Saw Spear in both states
- Whirligig Saw in its transformed state (needs confirmation)
- Beast Cutter confirmed
- Church Pick (in both states)
Ik gebruikte hem nu steeds uitgeklapt vanwege de range.
[ Voor 19% gewijzigd door JSchut op 07-07-2016 09:12 ]
Probeer er een tijdje later gewoon weer een te gooien, grote kans dat ie er gewoon naartoe loopt.
*of ie er nog naartoe loopt als jij al begint te meppen gelijk nadat je de cocktail gegooid hebt weet ik niet heel zeker*
Wat al gezegd werd: gebruik de pilaren in je voordeel, dat helpt een heel stuk.
Je hebt van Vicar Amelia (had je al gedaan toch?) ook een +12% damage tegen beasts gehad, die zou ik tegen BSB sowieso op je wapen zetten.
Hier mijn gevecht met BSB. Terugkijkend denk ik: wat een hoop gedans om niks

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 07-07-2016 09:22 ]
Vicar heb ik nog niet gedaan. Heb enkel Clearic en FG gedaan.dvdkiwi schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:21:
De purgeant blood cocktail is ook maar een tijdelijke afleiding, maar genoeg om 'm een paar fikse klappen of een visceral te geven.
Probeer er een tijdje later gewoon weer een te gooien, grote kans dat ie er gewoon naartoe loopt.
*of ie er nog naartoe loopt als jij al begint te meppen gelijk nadat je de cocktail gegooid hebt weet ik niet heel zeker*
Wat al gezegd werd: gebruik de pilaren in je voordeel, dat helpt een heel stuk.
Je hebt van Vicar Amelia (had je al gedaan toch?) ook een +12% damage tegen beasts gehad, die zou ik tegen BSB sowieso op je wapen zetten.
Hier mijn gevecht met BSB. Terugkijkend denk ik: wat een hoop gedans om niks
Ach het ging tot nu toe te gemakkelijk
Jup dat doe ik al inderdaadAfvalzak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:31:
Heel stom, maar wat bij mij heel erg hielp bij BSB is naar links rollen ipv rechts, zijn gevaarlijkste/vervelendste aanvallen kon je dan beter ontwijken volgens mij
klopt idd, de cleaver is alleen serrated in zijn normale vorm. Ik vind de move set dan ook beter dan uitgeklapt.
Later zul je ook merken dat je misschien veel moeite hebt met bazen waar anderen zo doorheen rennen, en andersom. Schijnbaar vinden veel mensen Amelia lastig, terwijl ik er in totaal misschien 2 keer ben doodgegaan. En zo is het ook andersom bij andere bazen.
[ Voor 12% gewijzigd door Scrisissszzz op 07-07-2016 09:51 ]
Hij draait bijna niet tijdens een serie aanvallen. Als je achter hem komt na de eerste aanval doet hij er meestal nog drie bijna recht vooruit wat jou de tijd geeft om hem een paar klappen te verkopen.
Op het allerlaatste stuk kun je hem het makkelijkst afmaken met Molotov cocktails.
Let ook op, en dit geldt voor het hele spel, dat je altijd 1 aanval minder doet dan je maximaal kunt met de stamina die je hebt. Je moet altijd een klein beetje over houden om weg te dodgen.
Om een voorbeeld te geven, mijn gevecht met :BSB
(Ik wordt hier maar één keer geraakt in het hele gevecht en doe het zonder parries.)
Jawel. Ik heb z'n coop bij die kerk ofzo geaccepteerd. Maar dat voelt een beetje als pussy-modebram1984 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:18:
BSB is inderdaad een enorme bitch de eerste keer. Je kan daar zeker ook nog niet co-oppen met Alfred?
Thnx voor je video. Dit is wel wat ik een beetje probeer maar wat mij nog niet helemaal lukt. Eerste fases zijn easy. Maar de laatste fase moet ik nog even beter doorkrijgen.-db- schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:19:
Bij BSB moet je proberen achter hem te komen. Dat lukt het beste door dicht bij hem te blijven en net als hij begint met aanvallen langs hem door springen. Je staat dan naast/achter hem.
Hij draait bijna niet tijdens een serie aanvallen. Als je achter hem komt na de eerste aanval doet hij er meestal nog drie bijna recht vooruit wat jou de tijd geeft om hem een paar klappen te verkopen.
Op het allerlaatste stuk kun je hem het makkelijkst afmaken met Molotov cocktails.
Let ook op, en dit geldt voor het hele spel, dat je altijd 1 aanval minder doet dan je maximaal kunt met de stamina die je hebt. Je moet altijd een klein beetje over houden om weg te dodgen.
Om een voorbeeld te geven, mijn gevecht met :BSB
(Ik wordt hier maar één keer geraakt in het hele gevecht en doe het zonder parries.)
Je hoeft in de eerste fases trouwens niet eens te dodgen. Je kan gewoon onder z'n aanval doorlopen en je volle stamina bar leeg rossen
[ Voor 4% gewijzigd door JSchut op 07-07-2016 10:28 ]
Zoals ik gister al zei, ik zou inderdaad de eerste keer die bazen solo proberen te halen, iets met euforie momentjesJSchut schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:25:
[...]
Jawel. Ik heb z'n coop bij die kerk ofzo geaccepteerd. Maar dat voelt een beetje als pussy-modeHeb hem dus bewust niet gesummoned.
[...]
Thnx voor je video. Dit is wel wat ik een beetje probeer maar wat mij nog niet helemaal lukt. Eerste fases zijn easy. Maar de laatste fase moet ik nog even beter doorkrijgen.
Je hoeft in de eerste fases trouwens niet eens te dodgen. Je kan gewoon onder z'n aanval doorlopen en je volle stamina bar leeg rossen
Laatste fase om die pilaren heen dodgen en hem aanvallen als hij een rustmoment heeft werkt prima. Of je gooit dan een molotov op z'n harsens. Gaat je lukken!
Dat klere ding zal neergaan. Paar keer al dicht bij geweest maar ik moet ook gewoon rustiger blijven haha.
Het eindeloos proberen vind ik ook niet erg trouwens. Het tussendoor moeten farmen vind ik vervelender.
[ Voor 25% gewijzigd door JSchut op 07-07-2016 10:34 ]
Bij BSB was Alfred toch altijd al te summonen? Die was er bewust geplaatst om je de Beckoning Bell uit te leggen als je die nog niet had gebruikt. Je riep hem toen ook op via een voorgeplaatste note. Maar dat was dan ook de enige plek volgens mijbram1984 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:32:
Haha jij wij oudgedienden hadden nog geen AI co-op vlak na de release. Met aanzienlijk langere laadtijden en geen lore info in de laadschermen. Het leven was hard toen.
Wel? Ik dacht dat dit er pas later in is gepatched en je het verzoek van Valtr in het bos eerst moest accepteren. Het is mij nooit opgevallen de eerste keer.Scrisissszzz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:34:
[...]
Bij BSB was Alfred toch altijd al te summonen? Die was er bewust geplaatst om je de Beckoning Bell uit te leggen als je die nog niet had gebruikt. Je riep hem toen ook op via een voorgeplaatste note. Maar dat was dan ook de enige plek volgens mij
Voor de DLC kon je volgens mij alleen Alfred oproepen bij BSB via een note naast de trap waar je afkomt. Sinds de DLC heb je in de dream de Old Hunter Bell die je kunt oprapen en die zorgt voor die summon plekken voor een aantal bazen.bram1984 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:37:
[...]
Wel? Ik dacht dat dit er pas later in is gepatched en je het verzoek van Valtr in het bos eerst moest accepteren. Het is mij nooit opgevallen de eerste keer.
Valtr is gewoon de leider van The League en je kunt hem niet summonen als je die league niet joined. Net als andere NPC hunters. Die gast in die cel in de DLC, die kun je voor de LIving Failures oproepen, maar alleen als je met hem hebt gepraat. Sommige kun je altijd oproepen. Hoe het precies bij iedereen zit weet ik niet, alleen deze paar.

Dankjewel voor het kijken
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 07-07-2016 13:22 ]
Kon hier wel erg om lachen haha.
Why wearing cone-shaped metal hats are a bad idea

En dezelfde jas/mantel ook, bazenmantel vind ik dat!
Haha, waarom haalt iedereen JSchut en mij door elkaar?dvdkiwi schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:21:
Ik zal vanavond ff filmpje posten van mijn kill van BSB onlangs. Volgens mij was t me gelukt zonde pungent blood cocktails en mss ook wel zonder fire paper. Misschien heb je er iets aan.
Ik ga het vanavond weer even proberenThrace Grumble schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:38:
[...]
Haha, waarom haalt iedereen JSchut en mij door elkaar?
Ik zal vanavond ff filmpje posten van mijn kill van BSB onlangs. Volgens mij was t me gelukt zonde pungent blood cocktails en mss ook wel zonder fire paper. Misschien heb je er iets aan.
Dan ga ik ook wat geduldiger proberen te zijn haha.
hahaha Ik heb ook lang met die set aan rondgelopen maar dat is me toen niet eens opgevallenJSchut schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:25:
Die helm doet me denken aan een flimpje wat ik gezien had.
Kon hier wel erg om lachen haha.
Why wearing cone-shaped metal hats are a bad idea
[video]
Executioner garb is sowieso erg tof.
Dat geluidje is niet in game hehScrisissszzz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:40:
[...]
hahaha Ik heb ook lang met die set aan rondgelopen maar dat is me toen niet eens opgevallen
Executioner garb is sowieso erg tof.
Ja snap ik anders was het me vast wel opgevallenJSchut schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:58:
[...]
Dat geluidje is niet in game hehdat hebben ze er bij gemonteerd.
Erg komisch gedaan iig haha
Bij fase 2, 3 gewoon hetzelfde. Wel wegwezen als hij poison blast doet (wat eerder al gezegd is) en dan ook niet in dat gebied komen om niet vergiftigd te raken.
In fase 2 en 3 gaat hij alleen wat lomper op je afkomen en blijft hij wat langer met zijn armen slaan. Ik loop dan weer links van hem om zijn slagen heen voordat ik hem weer van achter/zijkant aanval (1 a 2 slagen).
Pas toen ik dat doorhad is die BSB een easy boss geworden. Daarvoor heb ik hem ook vervloekt.
Succes.
[ Voor 4% gewijzigd door koenvdlinden op 07-07-2016 15:56 ]
PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229
Yay
Pfff een leveltje kost alleen bijna 500.000 Echoes nu. Soft cap is overal wel redelijk bereikt. Gaat amper nog omhoog. Endurance doet zelfs helemaal niets meer.
Weet jij wat glyphs waar ik mooie 27% gems kan halen?bram1984 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:22:
Heb net Old Yharnam ff leeggeveegd en alle shortcuts geopend. Eens even kijken hoe snel BSB neer is met een +10 Rakuyo vol 27% gems en Fire Paper.
bram1984 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:10:
[...]
Ik vond ze echt dodelijk saai. Gebruik ze héél af en toe nog om gems te farmen, hoewel ik de juiste in principe al heb.
Als je Pthumerian, Isz en Loran tot de allerlaatste eindbaas uitspeelt, en daarna een Root Fetid Cursed Defiled Dungeon ritual doet (deze hoef je niet eens te spelen) voor alle 3, kun je met onderstaande Glyphs een Blood Rock ophalen.
- Lower Loran Root: Cursed+Fetid, 6krqjavr, first bonus room in layer 1
- Great Isz (non-root): no rites, rpzkeauc, first bonus room in layer 1
- Pthumeru Ihyll Root: no rites, jrwffkyp, first bonus room in layer 1
Met Glyph pwmf22gu kun je Blood Gems farmen met 27% damage (Radial).
Met Glypgh 5pwujscd kun je Blood Gems farmen met 27% damage (Triangle).
Massive damage. Maar als je haar attacks een beetje door hebt dan gaat het wel.
Toen had ik geen idee waar ik heen moest. Wel al gezien dat je voor de trap naar links en naar rechts kon.
En:
3 kanten die ik op kan. Geen idee welke de juiste is.
Radial:koenvdlinden schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:57:
[...]
Weet jij wat glyphs waar ik mooie 27% gems kan halen?
pwmf22gu
5p6rzey7
Triangle:
5pwujsed
p8mr34ip
Van de 3 opties die je hebt is :JSchut schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:32:
Na m'n BSB kill meteen verdergegaan. Bij Vicar aangekomen. een try of 3-4 en die lag ook
Massive damage. Maar als je haar attacks een beetje door hebt dan gaat het wel.
Toen had ik geen idee waar ik heen moest. Wel al gezien dat je voor de trap naar links en naar rechts kon.
En:
spoiler:Ik heb nu de password deur geopend.
3 kanten die ik op kan. Geen idee welke de juiste is.
Voor de trap links een optioneel maar ook belangrijk gebied.
Voor de trap rechts op dit moment doodlopend maar altijd leuk even te bezoeken
ik zou eerst voor de trap links gaan.
cryptisch omschreven want wil zo min mogelijk verklappen
[ Voor 3% gewijzigd door Scrisissszzz op 08-07-2016 08:48 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Daar kun je ook een leuke badge scoren voor een tof wapen.JSchut schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:13:
Als je in de chapel bent kun je trouwens ook naar rechts en dan met een lift omhoog. Daar moet ik ook nog heen.
spoiler:Waar een kist is met de rune voor blood vials. In de kamer met die rail gun rolstoel fucker.
Ik zou eerst Hemwick doen. De summons wat Bram zegt kom je later en vanuit de bosslamp in Hemwick is het 20 sec rennen naar de juiste plek.
Alleen 1 Lake Rune toch? Niet extreem boeiend, of wel?Voxalizer schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:09:
Ik zou toch echt eerst links gaan, Hemwick... *kuchspoiler:kuch.Caryll Runes
Zonder Hemwick kun je uberhaupt niks doen met je gevonden Runesbram1984 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:28:
[...]
Alleen 1 Lake Rune toch? Niet extreem boeiend, of wel?
Ah ik snap 'm al. Ik denk teveel vanuit de NG+ gedachte.Scrisissszzz schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:29:
[...]
Zonder Hemwick kun je uberhaupt niks doen met je gevonden Runes
Klopt.JSchut schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:28:
Ok links it is.
spoiler:Dat is met al die sniper gasten en die honden in een bos/moeras toch?
Ik heb trouwens heel veel coldblood in verschillende kleuren en smaken. Die kan ik gewoon gebruiken voor echo's? Of hebben ze ook een ander doel.
[ Voor 38% gewijzigd door JSchut op 09-07-2016 07:06 ]
Coldblood moet je gewoon consumen vanuit je inventory ja.
Praat voor jezelfbram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 08:15:
Amygdala is de makkelijkste boss in de game, maar dat komt door slecht design.
The Witches is de makkelijkste boss, gevolgd door The One Reborn.
Gewoon schuin erachter wachten tot die jump en dan uithalen. Als je dat gecontroleerd uitvoert, kun je deze boss op level 0, zonder vials en met 1% health verslaan. Overigens niet zoals ik dus.dvdkiwi schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:02:
[...]
Praat voor jezelf![]()
The Witches is de makkelijkste boss, gevolgd door The One Reborn.
Deze is uit de cursed dungeons. Vanaf 6:10 heb ik geen Blood Vials meer en vanaf 6:50 is mijn health bijna helemaal weg.
Het is ook heel simpel, zodra je het doorhebt (ja, dat is bij elke boss zo, maar in dit geval gewoon slecht ontworpen, zoals ik al zei). Kijk anders het laatste gedeelte van het filmpje hier boven even.dvdkiwi schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:21:
Je laat het heel simpel klinken, ik heb er toch moeite mee gehad.
Ik sta op een gegeven moment gewoon stil, omdat hij je daar toch niet kan raken. En zodra hij de lucht in gaat een charged R2 die je op zijn kop kan doen op het moment dat hij landt. Cheesen in zijn puurste en makkelijkste vorm.
Inderdaad. Gewoon stil blijven staan als hij springt. Na 0,25 seconde je charge starten en op zijn hoofd rossen. Rinse and repeat.bram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:55:
[...]
Ik sta op een gegeven moment gewoon stil, omdat hij je daar toch niet kan raken. En zodra hij de lucht in gaat een charged R2 die je op zijn kop kan doen op het moment dat hij landt. Cheesen in zijn puurste en makkelijkste vorm.
Amygdala stelt echt niks voor
Maar wat kiwi zegt. De witches zijn 3 keer niks. Zeker als je insight 0 is. The one reborn ook. 1 keer bij dood gegaan.
Sowieso nooit met meer dan 15 insight door Hemwick gaan
[ Voor 19% gewijzigd door Scrisissszzz op 09-07-2016 18:46 ]
Nou, misschien omdat die extra mobs die daar spawnen de tot dat moment beste gems in de game kunnen droppen. In principe niet nodig, maar wil je bijvoorbeeld een level 4 run proberen en wat wil min/maxen dan zijn die mobs dus erg nuttig.Scrisissszzz schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:43:
Sowieso nooit met meer dan 15 insight door Hemwick gaanwaarom het jezelf moeilijk maken...
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
boven een bepaalde insight krijg je adds bij het witches gevecht. Die spawnen dan nietbram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:27:
Wat maakt je Insight daar uit? Meer en andere vijanden?
Onder de 15 insight spawnen die zwarte nightmare gasten met hun sikkels niet. Dus ren je er helemaal zo doorheen. En met 0 insight bij de witches spawnen ze ook niet. Dus heb je echt alleen de witches die je moet afmakenbram1984 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:27:
Wat maakt je Insight daar uit? Meer en andere vijanden?
Peanuts is t dan
Nu bij Rom. Ik krijg dat nog niet voor elkaar. Moet je die spinnetjes killen of niet? Het lijkt zowat onmogelijk om ze te laten leven. Pas 4 pogingen gedaan en beste try was 50%.
Is wel het makkelijkst ja, maar hoeft niet.JSchut schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:00:
Amygdala neer. Door naar shadows. Ook neer. Lastige fight maar ging sneller neer dan verwacht. Een poging of 5.
Nu bij Rom. Ik krijg dat nog niet voor elkaar. Moet je die spinnetjes killen of niet? Het lijkt zowat onmogelijk om ze te laten leven. Pas 4 pogingen gedaan en beste try was 50%.
Let ook op de bewegingen die ze maakt voordat ze die Arcane shit doet. Als je die eenmaal doorhebt, is het allemaal relatief simpel.
Wat ik vaak doe bij Rom:JSchut schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:27:
Het ontwijken van haar abilities lukt wel. Maar die spinnen doodmaken gaat la graag lol. Maar bedenk me net dat je die natuurlijk ook niet op hun kop moet slaan.
Eerste wave is spiders clearen (hun jump baiten, dan landen ze en kan je ze oneshotten). Dan Rom meppen
2e wave, hetzelfde. Alleen dan Bolt Paper op je wapen, en ze gaat vaak al dood voordat phase 3 kan beginnen. Anders is het nog een paar hits over.
Waar ik zelf wel moeite mee had:
Shadows, vooral omdat ik de snakes nog steeds niet echt doorheb, en weiger te cheesen met de pillar
De hunter voor Rom. Die is irritanter dan Rom vaak.
Voor de rest als het om bosses gaat. Amygdala is makkelijk te baiten. Ebretias is dan weer wat irritanter.
Die spinnen op hun hoofd dlaan schiet idd niet opJSchut schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:27:
Het ontwijken van haar abilities lukt wel. Maar die spinnen doodmaken gaat la graag lol. Maar bedenk me net dat je die natuurlijk ook niet op hun kop moet slaan.
Ik sla er meestal wel een groot deel van af voor ik op Rom los ga. Bolt paper werkt idd erg goed mee.
Laatste fase vooral opletten als ze met haar lijf gaat slaan. Die volgt vaak na een arcane aanval.
Je ben iig lekker bezig als ik t zo lees. Gebied na Rom is ook een fijne
Je gaat lekker snel door de game heen zo! Goed bezigJSchut schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:00:
Amygdala neer. Door naar shadows. Ook neer. Lastige fight maar ging sneller neer dan verwacht. Een poging of 5.
Ik ben benieuwd. Ik vond het bos echt een irritant gebied. Hoop dat er niet nog zo'n gebied komt. De setting van het begin vond ik veel fijner.Scrisissszzz schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:53:
[...]
Die spinnen op hun hoofd dlaan schiet idd niet op
Ik sla er meestal wel een groot deel van af voor ik op Rom los ga. Bolt paper werkt idd erg goed mee.
Laatste fase vooral opletten als ze met haar lijf gaat slaan. Die volgt vaak na een arcane aanval.
Je ben iig lekker bezig als ik t zo lees. Gebied na Rom is ook een fijne
Jullie hebben allebei al een chalice gehad als het goed is (JSchut misschien al wel 2), hebben jullie al wat dungeons gedaan?
Als je die later toch nog wilt gaan doen raad ik aan om ze te doen zodra of net nadat je de desbetreffende chalice hebt gekregen. Zo blijven de vijanden/bosses in de dungeons een beetje op niveau en wordt het niet zo'n lange (saaie) trip als dat je ze allemaal na de game wil gaan doen