Acties:
  • 0 Henk 'm!
Micha_NL schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:41:
Weet iemand hoe het kan dat de beckoning Bell niet meer te activeren is? Ik heb van de week een sessie kunnen spelen met een kameraad maar sindsdien kunnen we hem beide niet meer gebruiken..? We zijn door het gebied heen gegaan waar vicar amilia zat, deze verslagen en sindsdien is de Bell greyed out. Daarvoor heb ik hem nog prima kunnen gebruiken in de DLC maar zelfs daar werkt deze niet meer. Wie heeft er een idee?
Staan jullie dan in een gebied waar de baas nog leeft? Je kunt de Beckoning Bell niet meer activeren in een gebied waar de baas dood is. Dus je zult eerst het volgende gebied moeten vinden na Amelia, en daar kun je de bell wel weer gebruiken.

In gebieden waar de baas dood is kun je alleen anderen helpen met de Small Resonant Bell.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:38
Scrisissszzz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:55:
[...]

Staan jullie dan in een gebied waar de baas nog leeft? Je kunt de Beckoning Bell niet meer activeren in een gebied waar de baas dood is. Dus je zult eerst het volgende gebied moeten vinden na Amelia, en daar kun je de bell wel weer gebruiken.

In gebieden waar de baas dood is kun je alleen anderen helpen met de Small Resonant Bell.
Daar zat ik ook aan te denken.. Maar ben zelf weer een NG+ ronde gestart, had zelf al Amelia verslagen om de DLC te kunnen spelen. Echter was ik weer verder gegaan, en zat in het gebied met Darkbeast Paarl, maar hier ook niet kunnen gebruiken? Valt deze onder hetzelfde gebied dan van Amelia? Ik zal eens verder gaan in Hemwick, kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Micha_NL schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:06:
[...]

Daar zat ik ook aan te denken.. Maar ben zelf weer een NG+ ronde gestart, had zelf al Amelia verslagen om de DLC te kunnen spelen. Echter was ik weer verder gegaan, en zat in het gebied met Darkbeast Paarl, maar hier ook niet kunnen gebruiken? Valt deze onder hetzelfde gebied dan van Amelia? Ik zal eens verder gaan in Hemwick, kijken of dat het probleem oplost.
Het gebied waar Paarl is ben je waarschijnlijk gekomen doordat een kidnapper je te pakken had. Dan kun je daar de Bell nog niet gebruiken volgens mij. Dat kan wel later, als je door de story progression daar komt. (na Rom).

Ik denk dat in Hemwick je Bell gewoon werkt :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha_NL
Scrisissszzz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:47:
[...]

Het gebied waar Paarl is ben je waarschijnlijk gekomen doordat een kidnapper je te pakken had. Dan kun je daar de Bell nog niet gebruiken volgens mij. Dat kan wel later, als je door de story progression daar komt. (na Rom).

Duidelijk, dan gaan we er vanuit dat het daar aan ligt. Dank je voor je uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha_NL
Scrisissszzz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:47:
[...]

Het is gelukt, dank je wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Micha_NL schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:30:
[...]

Het is gelukt, dank je wel! :)
Top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb laatst de expansion gekocht, en ben dan een New Game begonnen.

Eventuele spoilers:

spoiler:
Ik zit op dit moment aan Orphan of Kos, maar hoe moeilijk is die zeg. Laatste keer met 3 man geprobeerd, en gewoon gefaald 8)7 Er zijn ook niet meer zoveel spelers te vinden om samen mee te spelen :/

Overigens is de lore van dit spel toch echt wel prachtig. Ik heb deze playthrough opnieuw zowat alle side quests gemist _O- dus ik zal beter moeten opletten tijdens NG+ :+

Ik ben nu ook eens de Chalice dungeons aan het doen, maar ik begrijp niet echt volledig wat ik aan het doen ben met de rituals. Je kan gewoon een soort Chalice kiezen aan een altaar? :? En wat bedoelen ze met shared etc?

[ Voor 25% gewijzigd door ETzPliskin op 17-06-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:49

Rick-Jan

always connected

ETzPliskin schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:07:

Eventuele spoilers:

spoiler:
Ik zit op dit moment aan Orphan of Kos, maar hoe moeilijk is die zeg. Laatste keer met 3 man geprobeerd, en gewoon gefaald 8)7 Er zijn ook niet meer zoveel spelers te vinden om samen mee te spelen :/

Overigens is de lore van dit spel toch echt wel prachtig. Ik heb deze playthrough opnieuw zowat alle side quests gemist _O- dus ik zal beter moeten opletten tijdens NG+ :+

Ik ben nu ook eens de Chalice dungeons aan het doen, maar ik begrijp niet echt volledig wat ik aan het doen ben met de rituals. Je kan gewoon een soort Chalice kiezen aan een altaar? :? En wat bedoelen ze met shared etc?
Als het nog niet gelukt is wil ik je wel helpen, dm maar bij interesse :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Rick-Jan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:11:
[...]

Als het nog niet gelukt is wil ik je wel helpen, dm maar bij interesse :)
Ondertussen is het gelukt! _/-\o_

Dit was mijn voorlaatste try:

Om gek van te worden 7(8)7 Maar gelukkig rustig kunnen blijven de keer erna. Ondertussen heb ik de rest van de game uitgespeeld, en de eerste boss van NG+ ook gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ETzPliskin schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:07:

Eventuele spoilers:

spoiler:

http://www.gosunoob.com/b...l-chalice-dungeons-guide/

Lees dit even als uitleg over de dungeons. Ze zijn best leuk om een keer door te lopen naar de laatste toe :)

Als je na het lezen nog vragen hebt let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Wat ik één van de leukste dignen aan BB vind is dat afhankelijk van je speel stijl sommige bosses veel moeilijker of makkelijker kunnen zijn. Zo snap ik echt niet waarom iedereen zo'n moeite heeft met Orphan of Kos of Rom. Maar ik sta weer veel langer stil bij Blood Starved Beast of Paarl.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond na zeker 6 maanden geen BB een nieuw character aangemaakt, en op mijn gemak door Yarnham gaan lopen met het wapen waarmee het allemaal begon, de Axe.

Man wat lekker om dit weer te doen! Ga op mijn gemak alles weer eens doorlopen. Misschien zelfs de dungeons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
rajackar schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:03:
Wat ik één van de leukste dignen aan BB vind is dat afhankelijk van je speel stijl sommige bosses veel moeilijker of makkelijker kunnen zijn. Zo snap ik echt niet waarom iedereen zo'n moeite heeft met Orphan of Kos of Rom. Maar ik sta weer veel langer stil bij Blood Starved Beast of Paarl.
Precies wat ik ontzettend fijn vind aan deze game. Heb al een tijd niet gespeeld maar ga sowieso dit jaar nog een playthrough doen. Dit spel is echt misschien wel het meest toffe spel aller tijden voor mij persoonlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Scrisissszzz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:39:
Gisteravond na zeker 6 maanden geen BB een nieuw character aangemaakt, en op mijn gemak door Yarnham gaan lopen met het wapen waarmee het allemaal begon, de Axe.

Man wat lekker om dit weer te doen! Ga op mijn gemak alles weer eens doorlopen. Misschien zelfs de dungeons ;)
Heb dat laatst samen met twee vrienden gedaan. Heerlijk om weer eens vanafa het begin te beginnen met een nieuw character.
Fuff schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:07:
[...]

Precies wat ik ontzettend fijn vind aan deze game. Heb al een tijd niet gespeeld maar ga sowieso dit jaar nog een playthrough doen. Dit spel is echt misschien wel het meest toffe spel aller tijden voor mij persoonlijk!
Misschien voor mij ook wel. Ik denk dat dit er eentje wordt ik jaren lang eens in de zoveel tijd weer eens aan gooi om een playthrough te doen. Dat heb ik maar bij een handje vol games. Bijvoorbeeld Resident Evil:remake en Resident Evil 2 _/-\o_
Wel grappig btw, dat zijn misschien wel mijn favoriete games aller tijden en ik realiseerde me onlangs dat die beide toch ook wel erg lastig en onvergeeflijk zijn. Maar wel wat minder eerlijk en ze hebben al helemaal geen perfecte controls zoals bloodborne ;)

[ Voor 20% gewijzigd door rajackar op 24-06-2016 11:48 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:13

JSchut

.....

Ik zit toch weer te twijfelen om Bloodborne een kans te gaan geven.

2 vragen:

1. Is het ook te doen als je maar 2 uur kan spelen op een dag en soms ook maar 2 keer in de week. Of is het van belang dat je de game uren achter elkaar speelt om "the hang of it" te kunnen krijgen?

2. Tweedehands kan ik hem oppikken voor rond de 20 euro. Echter is de GOTY editie nieuw al te krijgen voor 35-40 euro. (Tweedehands kan ik hem nog niet vinden) En regelmatig ook in de aanbieding digitaal en fysiek voor 30 euro. Is de extra DLC van de GOTY editie het waard? Of heb ik gewoon voldoende aan de base game?

[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 29-06-2016 09:58 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:49

Rick-Jan

always connected

JSchut schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:55:
Ik zit toch weer te twijfelen om Bloodborne een kans te gaan geven.

2 vragen:

1. Is het ook te doen als je maar 2 uur kan spelen op een dag en soms ook maar 2 keer in de week. Of is het van belang dat je de game uren achter elkaar speelt om "the hang of it" te kunnen krijgen?

2. Tweedehands kan ik hem oppikken voor rond de 20 euro. Echter is de GOTY editie nieuw al te krijgen voor 35-40 euro. (Tweedehands kan ik hem nog niet vinden) En regelmatig ook in de aanbieding digitaal en fysiek voor 30 euro. Is de extra DLC van de GOTY editie het waard? Of heb ik gewoon voldoende aan de base game?
Naar mijn mening is het ook prima te doen als je wat minder de tijd hebt. Soms is het even weer even kort wennen maar je hebt t meestal snel weer te pakken!

Ik vind de DLC een erg leuke toevoeging, leuke bosses, goed verhaal en veel leukere wapens te krijgen. Wat mij betreft een must have.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:50
Ik heb nu Ludwig's holy blade al een tijdje, alleen hij blijft zwakker als mijn gelevelde saw blade/axe.

Waar kan ik hem het best levellen?

De saw blade vind ik het fijnst, vanwege de snelle attack rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 12:47
Hoe bedoel je waar kan je hem het beste levellen?
Gewoon in de Hunter's Dream bij de tafel ;)
Al eens je gems uit je Saw/Axe gehaald en die op je Blade gezet, om te kijken wat de verschillen dan zijn?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik gebruik ook Ludwig's Holy Blade maar dat is bij mij toch 1 van mijn sterkste wapens :) en mijn persoonlijke favoriet ook.

Zelf ook weer BB eens oppakken binnenkort. Is alweer even geleden. Vond het 1 van de vetste games die ik ooit had gespeeld. De sfeer, de gameplay, alles klopte in mijn ogen.
De game overigens nog niet eens uitgespeeld though haha, ik zat hopeloos vast bij de boss bovenop dat kasteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dan is het goede nieuws dat die optioneel is. In mijn eerste playthrough had ik dat gebied niet eens gevonden haha.
Je kunt ook altijd hulp in roepen als het echt niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaYwaLkUr schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:39:
Ik heb nu Ludwig's holy blade al een tijdje, alleen hij blijft zwakker als mijn gelevelde saw blade/axe.

Waar kan ik hem het best levellen?

De saw blade vind ik het fijnst, vanwege de snelle attack rate.
Levelen doe je gewoon in de Hunters Dream in de Workshop. Het maakt verder natuurlijk ook uit welke gems je erin stopt.

Ik ben van de Axe naar de Holy Blade gegaan. Beide heb ik nu vervangen voor de Whirligig Saw en de Rakuyo. Die zijn echt veel vetter. Die zitten beide in de DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zitten sowieso erg toffe wapens in de DLC

Van de originele game vind ik Ludwigs, de Axe en vooral ook de Chikage erg tof.

DLC wapens die ik tof vind: De Whirligig, Rakuyo, Amygdalan Arm en de Bloodletter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 22:40

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Eindelijk, Bloodstarved Beast neer, uiteindelijk in m'n uppie gelukt, met slechts 1 antidote gebruikt :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:02:
Eindelijk, Bloodstarved Beast neer, uiteindelijk in m'n uppie gelukt, met slechts 1 antidote gebruikt :)
Antitode is wel een beetje voor pussy's hoor. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BSB in NG vind ik een stuk lastiger dan latere playthroughs, dus ik vind het niet een helemaal eerlijk vergelijk. Zeker met een +10 Whirligig :)

Je hebt ook maar een paar fire paper beschikbaar dan omdat je ze nog niet kunt kopen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Scrisissszzz op 01-07-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:47:
BSB in NG vind ik een stuk lastiger dan latere playthroughs, dus ik vind het niet een helemaal eerlijk vergelijk. Zeker met een +10 Whirligig :)

Je hebt ook maar een paar fire paper beschikbaar dan omdat je ze nog niet kunt kopen ;)
Dat klopt helemaal. Vandaar ook de smiley.

Ik heb zelf ook grote moeite gehad met BSB in NG. Ik heb 'm toen ook zeker niet met maar 1 Antidote verslagen, dus alleen maar props voor Thrace Grumble. :)

In NG+ was ik er overigens ook bijna 8 minuten mee bezig, maar toen had ik nog geen 27% gems. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

bram1984 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:57:
[...]

Dat klopt helemaal. Vandaar ook de smiley.

Ik heb zelf ook grote moeite gehad met BSB in NG. Ik heb 'm toen ook zeker niet met maar 1 Antidote verslagen, dus alleen maar props voor Thrace Grumble. :)

In NG+ was ik er overigens ook bijna 8 minuten mee bezig, maar toen had ik nog geen 27% gems. :+
Zal es kijken of ik een video kan posten :) Firepaper heb ik niet gebruikt :p

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Zaterdag ga ik hem ophalen. (Tweedehands normal version voor 15 euro). Mocht hij bevallen wacht ik wel tot de DLC weer in de aanbieding is voor 10 eu.

Had geen zin om te wachten op een aanbieding van de game of GOTY editie. Ik ben heel benieuwd hoe lastig deze game nu echt is. Voor mijn gevoel ben ik wel weer eens toe aan een game waar je niet blindelings doorheen kan lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 01-07-2016 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
O jee Schut (see what I did there)...
Trackmania wordt de Dark Souls van de racegames genoemd, dus je weet wat je kan verwachten:
retry, retry, retry, you died :P
Succes dude! Misschien zie je mijn ghosts nog wel een keer voorbij komen (geen grap) ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 01-07-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:07:
O jee Schut (see what I did there)...
Trackmania wordt de Dark Souls van de racegames genoemd, dus je weet wat je kan verwachten:
retry, retry, retry, you died :P
Succes dude! Misschien zie je mijn ghosts nog wel een keer voorbij komen (geen grap) ;)
Is dat zo? Moet ik die game toch een kans geven ;)

@Schut, kon ik nog maar een keer mijn eerste keer Bloodborne opnieuw doen... Have fun en we zijn er in case dat je hulp nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Scrisissszzz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:09:
[...]
Is dat zo? Moet ik die game toch een kans geven ;)
Bloodborne 3 keer uitgespeeld, in Trackmania moet ik de laatste 35 tracks nog doen.
Maar ik kan je nu al zeggen dat Trackmania > Bloodborne qua moeilijkheidsgraad.
Het enige verschil is dat Bloodborne op een hoger niveau begint en langzaam moeilijker wordt,
waar Trackmania op een instapniveau begint en exponentieel moeilijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:13:
[...]

Bloodborne 3 keer uitgespeeld, in Trackmania moet ik de laatste 35 tracks nog doen.
Maar ik kan je nu al zeggen dat Trackmania > Bloodborne qua moeilijkheidsgraad.
Het enige verschil is dat Bloodborne op een hoger niveau begint en langzaam moeilijker wordt,
waar Trackmania op een instapniveau begint en exponentieel moeilijker wordt.
Ok, klinkt wel goed, straks eens wat gameplay bekijken. Zoek nog een leuke racegame op de PS4.

Maarre, ik kan dus een Hunter Axe voor op mijn auto zetten in Trackmania? Ohnee dat was Carmageddon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ik ga het allemaal meemaken. Heel lang getwijfeld omdat ik toch vaak hoor dat het heel moeilijk is. Maar nu ik de knoop doorgehakt heb, moet ik zeggen dat ik er nu wel extreem veel zin in heb.

Of ik gefrustreerd wordt van het vele doodgaan weet ik niet. Vroeger genoeg dood gegaan in wow raids. Maar dat was door andermans fouten. Misschien nog wel frustrerender :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

JSchut schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:26:
Ik ga het allemaal meemaken. Heel lang getwijfeld omdat ik toch vaak hoor dat het heel moeilijk is. Maar nu ik de knoop doorgehakt heb, moet ik zeggen dat ik er nu wel extreem veel zin in heb.

Of ik gefrustreerd wordt van het vele doodgaan weet ik niet. Vroeger genoeg dood gegaan in wow raids. Maar dat was door andermans fouten. Misschien nog wel frustrerender :D
Groot verschil: in WoW zitten geen respawns van de vijanden als je dood gaat, toch? In BB wel :p

Maar have fun, er staat je nog veel tof te wachten!!

[ Voor 4% gewijzigd door Thrace Grumble op 01-07-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:37:
[...]

Groot verschil: in WoW zitten geen respawns van de vijanden als je dood gaat, toch? In BB wel :p

Dat is dus juist de hele kracht van de Souls games. Ga ik uit nieuwsgierigheid nog dieper het level in met het risico alle Souls/Echoes kwijt te raken of ik keer ik terug naar de hub om te levelen met als nadeel dat alle vijanden weer op hun plek staan. Niets verslavender dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

bram1984 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:40:
[...]

Dat is dus juist de hele kracht van de Souls games. Ga ik uit nieuwsgierigheid nog dieper het level in met het risico alle Souls/Echoes kwijt te raken of ik keer ik terug naar de hub om te levelen met als nadeel dat alle vijanden weer op hun plek staan. Niets verslavender dan dat.
Helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Thrace Grumble schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:37:
[...]

Klopt. Er zat een respawn timer op de trash mobs. Al waren de trash mobs ook echt trash. Dit is in Bloodborne natuurlijk niet het geval.
bram1984 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:40:
[...]

Dus als ik het goed begrijp:
Doodgaan = alle souls weg en alles respawned
Terug naar hub = alles respawned maar je kunt wel levelen

Dat klinkt wel erg goed :)

Er zijn neem ik aan wel punten waar je een soort van checkpoint hebt? Ik bedoel niet midden in een stuk maar bijvoorbeeld na een bossfight ofzo? Lijkt mij niet dat je de game constant weer op het eerste startpunt begint en tot en met de laatste boss in de game moet spelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heel kort door de bocht:

Je hebt een gebied met aan het einde ergens een bossfight. Aan het begin van het gebied heb je een lamp waarmee je naar de hub kunt en na de bossfight is er ook altijd een lamp. In de hub kun je levelen en items kopen. Ook kun je hier je wapens upgraden en blood gems (doen extra damage) in je wapens stoppen (deze vind je her en der in de game en in de Chalice Dungeons).

Als je doodgaat raak je al je Blood Echoes (je geld) kwijt en keer je terug naar de lamp waar je gespawned bent. Je kunt dan weer terugkeren naar de plek waar je dood bent gegaan om je Echoes terug te halen. Ga je weer dood voordat dit lukt, dan ben je ze voorgoed kwijt. Ook zullen alle vijanden weer terug zijn.

Als je zelf terugkeert naar de hub behoud je je Echoes gewoon, maar zullen alle vijanden wel weer spawnen.

Het mooie van de gebieden is dat er overal ingenieuze shortcuts verstopt zitten. Daar waar je op het begin een half uur doet om bij een baas te komen, doe je daar later 5 minuten over als je de juiste shortcuts geopend hebt.

Tip: je hoeft de meeste vijanden niet verplicht dood te maken. Je kunt er ook gewoon langs rennen. Ze zullen niet achter je aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

bram1984 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:16:
Heel kort door de bocht:

Je hebt een gebied met aan het einde ergens een bossfight. Aan het begin van het gebied heb je een lamp waarmee je naar de hub kunt en na de bossfight is er ook altijd een lamp. In de hub kun je levelen en items kopen. Ook kun je hier je wapens upgraden en blood gems (doen extra damage) in je wapens stoppen (deze vind je her en der in de game en in de Chalice Dungeons).

Als je doodgaat raak je al je Blood Echoes (je geld) kwijt en keer je terug naar de lamp waar je gespawned bent. Je kunt dan weer terugkeren naar de plek waar je dood bent gegaan om je Echoes terug te halen. Ga je weer dood voordat dit lukt, dan ben je ze voorgoed kwijt. Ook zullen alle vijanden weer terug zijn.

Als je zelf terugkeert naar de hub behoud je je Echoes gewoon, maar zullen alle vijanden wel weer spawnen.

Het mooie van de gebieden is dat er overal ingenieuze shortcuts verstopt zitten. Daar waar je op het begin een half uur doet om bij een baas te komen, doe je daar later 5 minuten over als je de juiste shortcuts geopend hebt.

Tip: je hoeft de meeste vijanden niet verplicht dood te maken. Je kunt er ook gewoon langs rennen. Ze zullen niet achter je aan komen.
Thanks!

Dit maakt een hoop helder. Nu heb ik er nog meer zin in haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ooit een keer filmpje gemaakt van het eerste gebied waarbij ik met een geleveld character vanaf de eerste lamp naar de laatste lamp ren, mocht je interesse hebben, mocht je interesse hebben. Natuurlijk niet kijken als je er compleet blind in wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
JSchut schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:28:
[...]

Thanks!

Dit maakt een hoop helder. Nu heb ik er nog meer zin in haha!
Side note:
Let wel, de Blood Echoes zijn je currency. Dus het kopen van items in de hub etc. Maar tegelijkertijd ook je 'Experience Points', om ze zo maar even te noemen. Je kiest dus zelf, besteed ik de Blood Echoes aan het levelen, dus stop je ze in verschillende atributen, of koop je er items mee.

Maar goed, daar had je ook snel genoeg achter gekomen zodra je de game speelt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

bram1984 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:32:
Ik heb ooit een keer filmpje gemaakt van het eerste gebied waarbij ik met een geleveld character vanaf de eerste lamp naar de laatste lamp ren, mocht je interesse hebben, mocht je interesse hebben. Natuurlijk niet kijken als je er compleet blind in wilt gaan.
Ik ga er eerst even blind in denk ik.

Betekend het trouwens dat je door telkens te resetten en de eerste boss niet te verslaan je jezelf ook mega kan overlevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
JSchut schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:40:
[...]

Betekend het trouwens dat je door telkens te resetten en de eerste boss niet te verslaan je jezelf ook mega kan overlevelen?
Ehhh je kan inderdaad wel met een aardig level dan de eerste boss fight ingaan ja. Je zal alleen steeds meer en meer Echoes nodig hebben per level. En aangezien het verkrijgen van deze Echoes niks sneller zal gaan voor deze boss zal je langer en langer doen per level. Dus of het zin heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

hanswfje schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:49:
[...]

Ehhh je kan inderdaad wel met een aardig level dan de eerste boss fight ingaan ja. Je zal alleen steeds meer en meer Echoes nodig hebben per level. En aangezien het verkrijgen van deze Echoes niks sneller zal gaan voor deze boss zal je langer en langer doen per level. Dus of het zin heeft...
Gelukkig maar dat dat niet (efficiënt) kan. Zeker niet mijn doel namelijk.

Thanks voor de info allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:56:
[...]

Gelukkig maar dat dat niet (efficiënt) kan. Zeker niet mijn doel namelijk.

Thanks voor de info allemaal!
Ik zou er de eerste keer zeker blind ingaan. Daar krijg je geen spijt van. Zou willen dat ik dat nog een keer kon doen haha!

Enige tip die ik je wil meegeven: Ja, alles respawnt iedere keer als je dood gaat. Maar het is niet verplicht om iedere keer alles af te maken ;) Je kunt er ook gewoon voorbij rennen naar de plek waar je was, je echoes terugpakken, en doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:40:
[...]

In principe kun je in het eerste gebied 500 uur (dat doet natuurlijk niemand) doorbrengen en een level 500 (ik roep maar iets nu) karakter maken waarmee je eenvoudig door de game heen rent.

Ik heb mezelf in DS3 ook overleveld op het begin, waardoor de eerste portie van de game realtief eenvoudig was.

Het komt overigens hoe dan ook nog steeds aan op skill. Als ik nu een nieuw karakter maak, ren ik ook door het begin van de game heen zonder überhaupt te levelen. Je kent de vijanden, de movesets, de positie van de vijanden en ook de bazen ken je als je broekzak.

En ook met mijn main karakter ga ik nog steeds wel eens dood omdat ik een domme fout maak of overmoedig wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je deze dude tegen komt: doe hem de groeten van me.

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-o957D2IjJCs/VfxF1iubsII/AAAAAAAAJ_g/BcyyAst_5nM/s1600/Winter%2BLantern.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:11:
En als je deze dude tegen komt: doe hem de groeten van me.

[afbeelding]
Das een chick hoor ;)

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-XzKfFLLZQkM/VfhvxWZsH_I/AAAAAAAAJ1o/ZbRATN_6D5w/s1600/Brainsucker.png

Doe deze dan ook maar de groeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Technisch gezien is het een pop, maar dat ding erop maakt het gewoon een dude. ;)

De lastigste non-hunter/non-boss NPC vind ik denk ik die Fisherman dudes in de Fishing Hamlet en de Executioners uit de DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
bram1984 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:09:
Technisch gezien is het een pop, maar dat ding erop maakt het gewoon een dude. ;)

De lastigste non-hunter/non-boss NPC vind ik denk ik die Fisherman dudes in de Fishing Hamlet en de Executioners uit de DLC.
Ze hebben dezelfde kleding aan als de doll, maar het is toch niet een pop? Volgens mij was de Doll de enige, gemaakt door Gehrman in The Hunter's Dream.

De kleding lijkt om Mensis Scholar outfits, zou wel passen bij hun locatie/afwijking.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:13:
[...]

Ze hebben dezelfde kleding aan als de doll, maar het is toch niet een pop? Volgens mij was de Doll de enige, gemaakt door Gehrman in The Hunter's Dream.

De kleding lijkt om Mensis Scholar outfits, zou wel passen bij hun locatie/afwijking.
Of het letterlijk de pop is, denk ik niet. Maar ze zijn er wel op gebaseerd. Zie afbeelding onder. Het is de kleding van de pop.

http://i.imgur.com/jXy7NLs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:19:
[...]

Of het letterlijk de pop is, denk ik niet. Maar ze zijn er wel op gebaseerd. Zie afbeelding onder. Het is gewoon de kleding van de pop.

http://i.imgur.com/jXy7NLs.jpg
Had ik inderdaad gezien, ik denk dat het iets met de Hunters, of met Mensis te maken heeft. Vooral mensis is de enige waarmee ik de combinatie kan zien met de Frenzy debuff die ze afgeven.

De kleding zelf doet me denken aan de Mensis kleding op een of andere manier

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
Iemand die toevallig net als ik bezig is met Cainhurst castle?? Interesse in een coop sessie? Enige vervelende is dat ik mijn headset even niet bij de hand heb :'(

Zelf een poging gewaagd. Krijg er nog geen kwart Health af.

Edit: van de Boss van dit gebied bedoel ik dan

[ Voor 25% gewijzigd door hanswfje op 01-07-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:36
hanswfje schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:55:
Iemand die toevallig net als ik bezig is met Cainhurst castle?? Interesse in een coop sessie? Enige vervelende is dat ik mijn headset even niet bij de hand heb :'(

Zelf een poging gewaagd. Krijg er nog geen kwart Health af.

Edit: van de Boss van dit gebied bedoel ik dan
Heb mijn bloodborne uitgeleend maar bij martelaar logarius kan je het beste viscerale aanvallen plaatsen en als het kan zo nu en dan proberen ketenaanvallen te plaatsen met r1. Natuurlijk maak je het gevecht een stuk makkelijker als je zijn aanvals- en bewegingspatronen begrijpt.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
Ja die begrijp ik dus (nog) niet helemaal :P. Heb het sinds een hele tijd weer eens opgepakt. Hoe ik het ooit eens een paar keer geprobeerd heb was z'n range attacks ontwijken, dichtbij komen, als ie met zijn zeis aanvalt timen met je handgun voor de stun en dan losgaan zeg maar.

Maar goed ben weer een beetje aan het inkomen eerst

Oké misschien niet helemaaaal de Bloodborne manier maar had de oproepbel gebruikt. Kwamen 2 andere in mijn bossfight. Denk dat logarius het 25 seconden heeft overleeft.

[ Voor 20% gewijzigd door hanswfje op 01-07-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Parry'en die gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Hier is hoe ik 'm gedaan had in ng (in ng+, zoals hierboven, ken je 'm al dus ie ie wat makkelijker).
Best grappig om terug te zien :)
In zijn laatste fase doet ie de meeste fysieke attacks, die zijn op zich goed te parry'en.
Zijn eerste fase is een kwestie van zijn spookballen ontwijken en af en toe wat klappen uitdelen.
Als ie zijn staf in de grond plant (waar het "magie uit regent") kan je met één schot die staf kapot schieten.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-W1hm1xwlbc&index=25&list=PLuMyAOibfFHWKoHgl5lGGCr7BoCGUTh0a]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Nou m'n eerste uurtje zit erop. Wat heb ik bereikt? Niks haha.

Paar keer doodgegaan op die dikzak ergens bij die shortcut in het begin. Verder die lange straat proberen leeg te krijgen met heel veel mobs en de schutter. Moet zeggen dat het steeds beter werd. Was ook paar keer bijna gelukt.

Moet nog erg wennen aan de knoppen. Maar leuke game tot nu toe :)

Edit:
Trouwens paar keer behoorlijk m'n hart in m'n keel haha. Klote mobs die achter een muurtje vandaan komen of opeens in je rug slaan terwijl je dacht alles achter je dood te hebben gemaakt :D

[ Voor 21% gewijzigd door JSchut op 03-07-2016 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Hahaha die zijn even schrikken ja _O-
Een uurtje valt nog wel mee, ik heb er een uur of 8 over gedaan voordat ik dat eerste stuk voorbij was.
Ik zal je verder niets vertellen, maar je kunt groepen mobs uit elkaar halen door ze één voor één te lokken met een pebble (wel even locken voordat je 'm gooit). Quite thrilling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:49:
Hahaha die zijn even schrikken ja _O-
Een uurtje valt nog wel mee, ik heb er een uur of 8 over gedaan voordat ik dat eerste stuk voorbij was.
Ik zal je verder niets vertellen, maar je kunt groepen mobs uit elkaar halen door ze één voor één te lokken met een pebble (wel even locken voordat je 'm gooit). Quite thrilling ;)
Ja dat had ik inderdaad uitgevonden. Denk dat ik met 2 3 pogingen wel door die straat heen ben.

Molotof erin gooien is ook leuk.

Dat patrolled groepje van 4 pakte ik eerst ook 1 voor 1. Nu pak ik ze alle 4 in 1 keer. Het wordt dus al beter.

Misschien eerst even paar keer terug om de armor te kopen. Al vraag ik mij af of je dat verschil zal merken.

Als de kleine straks in bed ligt weer ff spelen.

[ Voor 67% gewijzigd door JSchut op 03-07-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Have fun! :*)

Laatste tips die ik je mee wil geven:
-Explore zoveel mogelijk;
-Neem je tijd tijdens het vechten, leer vijandelijke aanvalspatronen;
-Level je char aan de hand van het wapen wat je vast hebt: skill (bv de cane), strength (axe) of beide;
-Ramen/deuren met een rode lamp ervoor kun je vaak mee interacten;
-Laat NPC's in leven, ze hebben een eigen questline;
-Probeer de parry & visceral onder de knie te krijgen; sterkste aanval in de game en werkt op veel vijanden (ook bij sommige bosses);
-Maak je niet druk, dood ga je toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Met parry bedoel de gun tijdens een aanval? En visceral is dan opvolgend vanaf de zijkant charged hard attack?

Dat lukt me nog niet echt haha. Timing moet ik nog goed krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Die ja.
En de daaropvolgonde visceral is niet vanaf de zijkand maar van recht van voren, met R1 ;)

Een parry met de gun geeft, mits op het juiste moment uitgevoerd, dat bekende "pling" geluidje, dan weet je dat je parry geslaagd was.
Je enemy zakt voor zijn knieën, jij gaat snel voor 'm staan en drukt (recht van voren) op R1.
Tadaaa, visceral :)

Hetzelfde kun je doen van achteren maar dan zonder gun:
Als je een enemy van achteren sneaky benadert en je doet vlak achter hem een charged R2 attack raakt ie ook stunned, waarna je een R1 visceral kunt doen, deze keer van achteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:20:
Die ja.
En de daaropvolgonde visceral is niet vanaf de zijkand maar van recht van voren, met R1 ;)

Een parry met de gun geeft, mits op het juiste moment uitgevoerd, dat bekende "pling" geluidje, dan weet je dat je parry geslaagd was.
Je enemy zakt voor zijn knieën, jij gaat snel voor 'm staan en drukt (recht van voren) op R1.
Tadaaa, visceral :)

Hetzelfde kun je doen van achteren maar dan zonder gun:
Als je een enemy van achteren sneaky benadert en je doet vlak achter hem een charged R2 attack raakt ie ook stunned, waarna je een R1 visceral kunt doen, deze keer van achteren dus.
Ik probeer dat nu te oefenen op die dikzak in het erin maar krijg het maar niet voor elkaar.

Kut spel stop er mee :D

Not haha

Ik probeer te schieten als hij wil slaan maar het lukt me nog niet

Edit:
Aantal keer tot de twee wolven gekomen maar daar loop ik ff vast. Wat een hp hebben die zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door JSchut op 03-07-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Stukje voorbij die twee wolven is een trap aan de linkerkant, lok ze daarheen en je kan ze van in het huis slachten. Zij kunnen niet door de deur ;)

De dikke dude in het begin is wel een lastige om te parry'en, dat ligt niet aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
Dát heb ik dus nooit geweten haha. Zelf ook altijd moeite met hen gehad. Tot dat ik ze kon dromen en precies wist wanneer ze wat gingen doen etc haha.

Net Amygdala neer op m'n eerste poging. Bij z'n benen blijven, z'n stomp dodgen, die andere attack met z'n armen heb je 9 van de 10 x gewoon geen schade van als je tussen z'n benen staat heb ik gemerkt. Piece of cake

Had vele malen meer last van die zingende etters met die grote hoofden in dit gebied. One-hitten je gewoon door simpelweg naar je te kijken... Zo kan ik ook een game moeilijk maken pfff

[ Voor 20% gewijzigd door hanswfje op 03-07-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ok, net m'n mooie Ludwig's binnen. Dacht ik, laat ik Vicar Amelia gaan slopen: YouTube: Bloodborne - Vicar Amelia fail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanswfje schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:18:
Dát heb ik dus nooit geweten haha. Zelf ook altijd moeite met hen gehad. Tot dat ik ze kon dromen en precies wist wanneer ze wat gingen doen etc haha.

Net Amygdala neer op m'n eerste poging. Bij z'n benen blijven, z'n stomp dodgen, die andere attack met z'n armen heb je 9 van de 10 x gewoon geen schade van als je tussen z'n benen staat heb ik gemerkt. Piece of cake

Had vele malen meer last van die zingende etters met die grote hoofden in dit gebied. One-hitten je gewoon door simpelweg naar je te kijken... Zo kan ik ook een game moeilijk maken pfff
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HYxj6O6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Net bij de eerste boss geweest. Eerste try op iets van 10% gekregen. Had slechter verwacht.

Alleen zijn de laatste procenten wel een klap lastiger. Nog ff geen idee hoe ik daar de damage kan ontwijken.

Deze game geeft wel dikke voldoening. Lang geleden dat ik dat had.

Nu kan ik levelen. Kan ik nu constant m'n blood echo's inwisselen? Heb ook een insight of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:39:
Net bij de eerste boss geweest. Eerste try op iets van 10% gekregen. Had slechter verwacht.

Alleen zijn de laatste procenten wel een klap lastiger. Nog ff geen idee hoe ik daar de damage kan ontwijken.

Deze game geeft wel dikke voldoening. Lang geleden dat ik dat had.

Nu kan ik levelen. Kan ik nu constant m'n blood echo's inwisselen? Heb ook een insight of zoiets.
Ja dat kan.

Bovenaan bij het huis is nog een fontein. Daar kun je met Insight dingen kopen.

Je kan nu inderdaad Echoes besteden zoveel je wilt.

Lees ook wat items doen op de Wiki en kijk bijvoorbeeld op YT (zie ook de video in de TS) hoe je Viscerals doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die executioner in het begin bij de poort is er ook gewoon door de devs neergezet om je te kloten. Weinig mensen die hem dan aan kunnen. En hij dropt niet heel veel echoes en een paar vials. Heb me daar na een paar keer doodgaan niet meer druk om gemaakt eerste keer dat ik de game deed. Nu parry ik m met gemak ;)

Hoe eerder je in de game parry doorhebt hoe beter. Ik heb ze toen mede geoefend met die gasten in t riool in Yarnham. Die halve beesten met die zagen.

Een attack animatie bestaat uit 2 delen. De 'charge' en het slaan. Als je schiet net als ze van de charge over willen in slaan is het wat kiwi zegt: Ding!

En een visceral is gewoon heerlijk bruut!

[ Voor 3% gewijzigd door Scrisissszzz op 03-07-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Executioner dropt ook gems. Maar inderdaad een flinke troll van FROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

bram1984 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:27:
Die Executioner dropt ook gems. Maar inderdaad een flinke troll van FROM.
De executioner die aan die poort staat te rammelen? Die is toch wel te doen? Wel handig om die mee te nemen in ieder geval, dacht dat de torch daar namelijk ook ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:38:
[...]

De executioner die aan die poort staat te rammelen? Die is toch wel te doen? Wel handig om die mee te nemen in ieder geval, dacht dat de torch daar namelijk ook ligt.
Nee dat is een Brick Troll :) Die lijken heel wat maar stellen weinig voor. Ook heel goed te parry'en.

Executioner staat vlak bij de eerste poort die e met een hendel kunt openen. Dikke gast in een cape met een bijl in zn hand.

[ Voor 7% gewijzigd door Scrisissszzz op 03-07-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:38:
[...]

Dat is inderdaad een Brick Troll, een van de makkelijkste vijanden uit de game.

Executioner heeft een enorme bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Scrisissszzz schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:10:
[...]

Nee dat is een Brick Troll :) Die lijken heel wat maar stellen weinig voor. Ook heel goed te parry'en.

Executioner staat vlak bij de eerste poort die e met een hendel kunt openen. Dikke gast in een cape met een bijl in zn hand.
Ow, die! Ja, dat Is inderdaad een flinke troll van FROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Scrisissszzz schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:09:
Als je schiet net als ze van de charge over willen in slaan is het wat kiwi zegt: Ding!

En een visceral is gewoon heerlijk bruut!
Dat zei ik niet......

...... ik zei "pling!" :+

Gelukkig zijn we het wél eens over de bruutheid van de visceral :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 04 juli 2016 @ 06:50:
[...]

Dat zei ik niet......

...... ik zei "pling!" :+

Gelukkig zijn we het wél eens over de bruutheid van de visceral :P
Excuse me :P Maar het idee is duidelijk neem ik aan ;)

En toch lijkt het me wel eens lachen met een paar tweakers een Bloodborne run te doen. Of elkaar invaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Scrisissszzz schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:10:
[...]

Echt. de enige creature die nog steeds mijn early skips sloopt >_< Wat een rot dude blijft dat. Wat me wel opvalt is dat degene in Road of Sacrifices (Waar je de koets kan pakken) makkelijker te parryen zijn dan degene aan het begin Oo Parry frame lijkt stukken groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:28:
[...]

Echt. de enige creature die nog steeds mijn early skips sloopt >_< Wat een rot dude blijft dat. Wat me wel opvalt is dat degene in Road of Sacrifices (Waar je de koets kan pakken) makkelijker te parryen zijn dan degene aan het begin Oo Parry frame lijkt stukken groter.
Je bedoelt Hemwick Charnel Lane, Road of Sacrifices is nie in Bloodborne ;)

Ik merk geen parry timing verschil bij ze iig. Scheelt wel dat het een smal steegje is en Hemwick een open stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Heb van het weekend een uurtje of 4 kunnen spelen in totaal.

Het viel mij in het begin alles mee. Behalve dan die Executioner. Maar die ging na een aantal keer proberen ook neer. Die andere gast die aan het hek staat te rammelen ziet er inderdaad veel enger uit dan dat hij is.

Vervolgens eerst maar de gear gekocht van de vendor in Hunters dream.
Daarna al lerende uiteindelijk bij de wolven op de brug gekomen. Deze gingen na een poging of 3 a 4 ook neer. Vervolgens de shortcut geopend. Toen het riool in en daar vond ik de hunter gear.

Toen naar de eerste boss. Eerste poging tot iets van 5% gekregen. De volgende pogingen niet verder dan 50% :(

Tot nu toe nog geen parry gebruikt. Wilde mij gewoon nog niet lukken. Kon ook niet bij een computer gister dus dacht wacht maandag wel even af. Even goed bekijken wat de timings e.d. zijn en dan maandag maar even oefenen :P

Heerlijke game. Moeilijkheid valt mij tot nu toe mee, maar daar zal vast verandering in komen.
De eerste boss is eigenlijk het enige waarvan ik even niet weet wat ik er mee moet. Ik had op youtube gezien dat hij een bepaald patroon heeft, maar ik weet niet of hij gepatched is, maar dat patroon heeft hij bij mij niet meer lijkt het.

Mijn vrouw zat op de bank serie te kijken en die hoorde ik af en toe gniffelen als ik dood ging. En ze vond het ook grappig hoe blij ik was dat ik de volgende shortcut gehaald had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Scrisissszzz schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:33:
[...]

Je bedoelt Hemwick Charnel Lane, Road of Sacrifices is nie in Bloodborne ;)

Ik merk geen parry timing verschil bij ze iig. Scheelt wel dat het een smal steegje is en Hemwick een open stuk.
Hemwick >< die ja |:( echt, de 2 games door elkaar spelen is niet handig.

SL1 run met de Forest Skip is altijd wel handig. Maar ja, dan moet je door de executioner heen >< die is lastiger dan sommige bosses :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:47:
Heb van het weekend een uurtje of 4 kunnen spelen in totaal.

Het viel mij in het begin alles mee. Behalve dan die Executioner. Maar die ging na een aantal keer proberen ook neer. Die andere gast die aan het hek staat te rammelen ziet er inderdaad veel enger uit dan dat hij is.

Vervolgens eerst maar de gear gekocht van de vendor in Hunters dream.
Daarna al lerende uiteindelijk bij de wolven op de brug gekomen. Deze gingen na een poging of 3 a 4 ook neer. Vervolgens de shortcut geopend. Toen het riool in en daar vond ik de hunter gear.

Toen naar de eerste boss. Eerste poging tot iets van 5% gekregen. De volgende pogingen niet verder dan 50% :(

Tot nu toe nog geen parry gebruikt. Wilde mij gewoon nog niet lukken. Kon ook niet bij een computer gister dus dacht wacht maandag wel even af. Even goed bekijken wat de timings e.d. zijn en dan maandag maar even oefenen :P

Heerlijke game. Moeilijkheid valt mij tot nu toe mee, maar daar zal vast verandering in komen.
De eerste boss is eigenlijk het enige waarvan ik even niet weet wat ik er mee moet. Ik had op youtube gezien dat hij een bepaald patroon heeft, maar ik weet niet of hij gepatched is, maar dat patroon heeft hij bij mij niet meer lijkt het.

Mijn vrouw zat op de bank serie te kijken en die hoorde ik af en toe gniffelen als ik dood ging. En ze vond het ook grappig hoe blij ik was dat ik de volgende shortcut gehaald had :D
Voor zover ik weet is de moveset van Cleric beast nooit aangepast. Hij zal nooit hetzelfde patroon en volgorde aanhouden natuurlijk maar de moves zijn altijd hetzelfde gebleven.

Tip: Naar links dodgen, zijn rechterkant. Blijf daar plakken en dicht op hem. Zoveel mogelijk achter hem blijven. Enige waar je dan voor moet uitkijken is de swing die bijna 180 graden is en zijn grab attack.

Hij is een goeie inkomer voor de 2e baas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:36:
[...]

Voor zover ik weet is de moveset van Cleric beast nooit aangepast. Hij zal nooit hetzelfde patroon en volgorde aanhouden natuurlijk maar de moves zijn altijd hetzelfde gebleven.

Tip: Naar links dodgen, zijn rechterkant. Blijf daar plakken en dicht op hem. Zoveel mogelijk achter hem blijven. Enige waar je dan voor moet uitkijken is de swing die bijna 180 graden is en zijn grab attack.

Hij is een goeie inkomer voor de 2e baas ;)
Ik denk dat ik nog even moet wennen aan het feit dat je ook gewoon echt op moet passen en niet kan denken: o ik heb hem bijna dus kan wel even door blijven rammen :D

Thanks voor de tips. Ik ga er mee aan de slag. Kijken of ik vanavond tij heb voor de eerste boss en de visceral onder de knie te krijgen op de andere mobs. Het ziet er zo makkelijk uit maar dat is het niet als beginner :P

Ik speel trouwen voornamelijk met m'n wapen "uitgeklapt". Weinig momenten dat ik het handig vindt op hem short range te gebruiken. Ligt dat aan mij of is dat normaal?

[ Voor 8% gewijzigd door JSchut op 04-07-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:40:
[...]

Ik denk dat ik nog even moet wennen aan het feit dat je ook gewoon echt op moet passen en niet kan denken: o ik heb hem bijna dus kan wel even door blijven rammen :D

Thanks voor de tips. Ik ga er mee aan de slag. Kijken of ik vanavond tij heb voor de eerste boss en de visceral onder de knie te krijgen op de andere mobs. Het ziet er zo makkelijk uit maar dat is het niet als beginner :P
Het begin is zeker niet makkelijk, maar daarom des te leuker als je de game onder de knie krijgt. Hebben we allemaal gehad :)

Bloodborne was voor mij persoonlijk een van de lastigste games om onder de knie te krijgen. Maar ook de tofste game in jaaaren. Als je de technieken doorhebt is het zo leuk om te doen. Je krijgt natuurlijk ook nieuwe vijanden met nieuwe patronen e.d. maar als je de besturing onder de knie hebt heb je de vijanden sneller door.

Er is natuurlijk altijd de optie om hulp te roepen. Maar de eerste keer zou ik zeggen probeer het iig solo te halen. Zoveel meer euforie als een baas ligt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:40:
[...]

Ik speel trouwen voornamelijk met m'n wapen "uitgeklapt". Weinig momenten dat ik het handig vindt op hem short range te gebruiken. Ligt dat aan mij of is dat normaal?
Het begin is puur skill en ervaring. Met een nieuwe character veeg ik ongeleveld binnen 20 minuten dat hele gebied leeg inclusief de eerste 2 bazen, terwijl ik daar de eerste keer inderdaad zeker wel meer dan 10 uur over deed. Als je langs alle mobs rent, lukt het binnen 10-15 minuten.

Hoe je met je wapen omgaat, moet je helemaal zelf weten. Ieder wapen heeft zijn eigen moveset (zie wederom video in de TS). Je kunt ook tijdens het slaan transformeren en zo meer damage doen. Normaal zijn de meeste wapens geschikt voor kleinere vijanden omdat de range korter is, maar je sneller kan slaan. Transformed is de range beter, maar moet je beter timen en daardoor doe je weer meer damage. Binnen de wapenstand heb je ook weer diverse slagen, maar dat is gewoon een kwestie van heel veel spelen en uitproberen wat goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb bijna mijn hele eerste playthrough met een uitgeklapte Axe gelopen :P
Vond ik veel toffer dan het kleine indianen-handbijltje wat ie ingeklapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

bram1984 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:17:
[...]

Het begin is puur skill en ervaring. Met een nieuwe character veeg ik ongeleveld binnen 20 minuten dat hele gebied leeg inclusief de eerste 2 bazen, terwijl ik daar de eerste keer inderdaad zeker wel meer dan 10 uur over deed. Als je langs alle mobs rent, lukt het binnen 10-15 minuten.

Hoe je met je wapen omgaat, moet je helemaal zelf weten. Ieder wapen heeft zijn eigen moveset (zie wederom video in de TS). Je kunt ook tijdens het slaan transformeren en zo meer damage doen. Normaal zijn de meeste wapens geschikt voor kleinere vijanden omdat de range korter is, maar je sneller kan slaan. Transformed is de range beter, maar moet je beter timen en daardoor doe je weer meer damage. Binnen de wapenstand heb je ook weer diverse slagen, maar dat is gewoon een kwestie van heel veel spelen en uitproberen wat goed werkt.
Topic start heb ik nu goed door kunnen lezen en ik heb de filmpjes bekeken. Ik kan weer aan de bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Snatchers, gotta hate them.

Ben in die Hypogean Goal nu (op de bekende manier terecht gekomen), is een flinke uitdaging om daar te overleven, maar wel een ideale bloodecho farm plek met die piggies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:29:
Snatchers, gotta hate them.

Ben in die Hypogean Goal nu (op de bekende manier terecht gekomen), is een flinke uitdaging om daar te overleven, maar wel een ideale bloodecho farm plek met die piggies :D
Als je er gekomen bent zoals ik denk dat je daar terecht bent gekomen, ben je ook een beetje underleveled nog ;)

Maar zoals het dan is, vind ik het een erg tof stuk, een van de tofste. Zeker met die achtergrondzang. Enige gebied waar dat is! Krijg er altijd kippenvel van haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Die muziek is echt briljant daar.
Echt zo onheilspellend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:58:
Die muziek is echt briljant daar.
Echt zo onheilspellend!
Leuk als ringtone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Haha, ik heb zo'n lage stem ooit eruit geknipt als notification tone. Was toch wel wat aan de heftige kant voor op kantoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Hell yeah! Visceral redelijk onder de knie. En cleric beast neer :)
Nu kijken waar ik nu heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

JSchut schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:39:
Top! Succes met de volgende boss ;)

Enneh, woohooo (niet kijken als je geen boss fights wil zien)!!!: YouTube: Bloodborne - Vicar Amelia

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:39:
Goed bezig!

De volgende baas is niet ver van Cleric Beast af. Bereid je voor op een heel ander gevecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Thrace Grumble schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:09:
[...]

Top! Succes met de volgende boss ;)

Enneh, woohooo (niet kijken als je geen boss fights wil zien)!!!: YouTube: Bloodborne - Vicar Amelia
Scrisissszzz schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:25:
[...]

Goed bezig!

De volgende baas is niet ver van Cleric Beast af. Bereid je voor op een heel ander gevecht ;)
Thnx. De volgende baas is ook neer. In mijn eerste poging :D

Weet niet hoe belangrijk spoilers nog zijn voor deze game. Maar:
spoiler:
De muziekdoos gebruik. Maar na twee of drie keer werd hij een big bad wolf. Holy Crap!
Gelukkig is hij aardig te kiten. Molotofs in his face!

Weer wat nieuwe vijanden tegengekomen.

spoiler:
Toen ik de cathedrale uit kwam kon ik twee kanten op.

De eerste kant waar ik heen ging kwam ik eerst een grote witte dude tegen. Deze was nog te doen. Toen kwam ik er later 1 tegen met een sloopkogel. Nou dat werd mijn dood :P

Toen de andere kant opgegaan. Door een deur gegaan waar op stond dat hunters niet welkom waren. Daar doorheen begon er iemand tegen me te praten. Hier ben ik gestopt.

Hopelijk ga ik de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:38:
[...]

[...]

Thnx. De volgende baas is ook neer. In mijn eerste poging :D

Weet niet hoe belangrijk spoilers nog zijn voor deze game. Maar:
spoiler:
De muziekdoos gebruik. Maar na twee of drie keer werd hij een big bad wolf. Holy Crap!
Gelukkig is hij aardig te kiten. Molotofs in his face!

Weer wat nieuwe vijanden tegengekomen.

spoiler:
Toen ik de cathedrale uit kwam kon ik twee kanten op.

De eerste kant waar ik heen ging kwam ik eerst een grote witte dude tegen. Deze was nog te doen. Toen kwam ik er later 1 tegen met een sloopkogel. Nou dat werd mijn dood :P

Toen de andere kant opgegaan. Door een deur gegaan waar op stond dat hunters niet welkom waren. Daar doorheen begon er iemand tegen me te praten. Hier ben ik gestopt.

Heel netjes hoor, Father G de eerste poging! Ik vond dat toch een stuk uitdagender dan Cleric Beast de eerste keer. En hij verandert altijd in de big bad wolf ;) Als je de music box gebruikt zelfs eerder. Als je die niet gebruikt verandert hij rond 30% health. In beast form is hij ook gevoeliger voor vuur.

De plek die je als laatste omschrijft is Old Yarnham. Het is geen verplicht gebied voor de verhaal lijn maar wel zeer nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
JSchut schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:38:
spoiler:
Toen kwam ik er later 1 tegen met een sloopkogel. Nou dat werd mijn dood :P

Ai, daar had je eigenlijk nog even door moeten gaan :>

Maar lekker bezig hoor! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:07:
[...]

Ai, daar had je eigenlijk nog even door moeten gaan :>

Maar lekker bezig hoor! d:)b
Het exploren geeft ook een kick. Je weet gewoon niet waar je heen moet dus ik probeer een beetje alle kanten op te gaan. Die kant ga ik vast nog op aangezien ik begrijp dat waar ik nu ben optioneel is. ;)

Alle shortcuts zijn ook mooi gedaan.

Wat ik trouwens erg vet vond was het gedeelte waar je richting dat rode raam loopt (richting de sewers) boven achter alle houten troep via de bovenkant de posities van alle mobs rustig kan bekijken. En natuurlijk wat extra loot :) Daar vond ik ook Eileen.

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 05-07-2016 09:20 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 66 Laatste