Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

Ligt het aan mij of is parry nou een stuk eenvoudiger om te doen in BB dan in DS3....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel makkelijker. Ik ben er vanaf gestapt in DS3. Timing is echt volkomen kut in die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

bram1984 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:03:
Veel makkelijker. Ik ben er vanaf gestapt in DS3. Timing is echt volkomen kut in die game.
Eens, de animatie in DS3 lijkt ook vertragend te werkend. Nu ik een tijdje DS3 heb gespeeld ga ik toch eens kijken hoe BB is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
BAM! Platinum binnen. Moet zeggen dat die chalices me toch makkelijker af gingen dan gedacht. NG+3 maar rustig aan doen en dan de DLC ook helemaal doorspitten!

Wow, wat een ervaring was dit zeg. Bloodborne is met stip de allerbeste, meest indrukwekkende aller tijden voor mij. Ik heb mezelf echt leren kennen.

O the greed...

Vind het ook wel leuk dat een vriend van me laatst zei dat ik met Dying Light een stuk beter ben geworden, veel berekender. Dan weten jullie wel hoe dat komt ;)

Zo nu ga ik starten met Dark Souls 1 op de ps3! Kon het niet laten, kon voor een zacht prijsje een ps3 overnemen van een Tweaker en die kan direct mooi dienst doen in de slaapkamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 12:47
Congrats!
Op zich niet zo'n hele lastige platinum toch? Op de Watchdog en defiled Amygdala na dan.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
dvdkiwi schreef op maandag 02 mei 2016 @ 00:30:
Congrats!
Op zich niet zo'n hele lastige platinum toch? Op de Watchdog en defiled Amygdala na dan.
Nee, op zich niet. Maar voor mensen die niet bekend zijn met de game niet ;)

Vond die watchdog overigens niet moeilijk, bij die amygdala had ik even moeite ja. Daarnaast natuurlijke grote moeite gehad met Gehrman toen ik level 70 was, toen even de dungeons in gegaan, en met een level ±90 en wat meer 'rust' ging het veel makkelijker. Dat was voor mij het punt in de game dat ik echt de bazen ging 'leren' en ook zoveel mogelijk bazen in mijn eentje wilde verslaan in plaats van met NPC of resonant bell.

spoiler:
Heb die defiled amygdala gepakt met bone marrow ash icm evelyn en 3 viscerals kunnen doen, uiteindelijk. Ik vond die sprong in de lucht zo irritant onvoorspelbaar, daardoor haalde ik het net niet zonder 'cheese', die was zo willekeurig. Achteraf gezien springt ze elke keer voorwaarts, maar je weet niet hoe ver, dus als je niet onder haar staat, dan is het altijd een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha als er iets voorspelbaar is, is het die sprong. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

vhal schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:25:
Ligt het aan mij of is parry nou een stuk eenvoudiger om te doen in BB dan in DS3....
Ik heb het idee dat ik in DS3 echt te vroeg moet parryen. In Bloodborne ging het me allemaal wel redelijk goed af.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:02:
Haha als er iets voorspelbaar is, is het die sprong. ;)

[video]
[video]
Ja nu ik het zo zie, als je telkens aan die kant staat dan komt die hetzelfde uit, maar dat deed ik niet, dus ik zag geen patroon in de sprong! Maar dit ziet er erg simpel uit, hoewel ik die Amygdala in de normale playthrough echt veel makkelijker vond, maar het is volgens mij echt dezelfde baas, haha!

Grappig om te zien dat ik nu ineens een heel andere baas zie om te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ja, het slaat eigenlijk nergens op. Je kunt gewoon al R2 spammen terwijl hij nog in de lucht hangt. En dan op het einde op zijn kop mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Toch vreemd, BSB ook weer in 1 keer down. Weet nog dat ik daar vorige keer erg veel moeite mee had. Was de enige boss waarbij ik gesummoned heb in mijn eerste playthrough. Heb wel het idee dat ik al wat overpowered ben, wandel er vrij eenvoudig doorheen tot nu toe (op FG na :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Fuff schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:07:
[...]Nee, op zich niet. Maar voor mensen die niet bekend zijn met de game niet ;)
Ik was ook niet bekend met de game, dit was mijn eerste From game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 00:17:
[...]

Ik was ook niet bekend met de game, dit was mijn eerste From game ;)
Die van mij ook hoor. Ik bedoelde meer dat als je denkt hier even een platinum Bloodborne te halen zonder dat je weet wat het is, dan zal het waarschijnlijk wél wat lastiger zijn, haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een lastige platinum, maar erg tof om te hebben :D

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Man, wat is Dark Souls 1 toch langzaam vergeleken met BB :')
Rol één keer en weg stamina, wel even wennen zeg!

Dit weekend ga ik langs een vriend en ga hem BB laten spelen, ben heel erg benieuwd wat hij ervan vindt, normaal gesproken spelen wij Dying Light samen en hij weet echt niet wat hem te wachten staat.

Voel me net een jehova die langs de deuren gaat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark Souls moet je rekening houden met het gewicht van je gear he. Hoe zwaarder hoe trager je bent en hoe sneller je stamina op is. Doe al je kleren maar eens uit en probeer het dan nog eens ;)

Over het algemeen is DS trager dan BB. Het vechten met schilden is ook wezenlijk anders dan met een gun. Maar als je je build spekt in strength en je gooit dikke armor en schilden aan, dan tank je alles. Easy mode ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Scrisissszzz schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:46:
Dark Souls moet je rekening houden met het gewicht van je gear he. Hoe zwaarder hoe trager je bent en hoe sneller je stamina op is. Doe al je kleren maar eens uit en probeer het dan nog eens ;)

Over het algemeen is DS trager dan BB. Het vechten met schilden is ook wezenlijk anders dan met een gun. Maar als je je build spekt in strength en je gooit dikke armor en schilden aan, dan tank je alles. Easy mode ;)
Ik weet het, maar ik ben pas net begonnen, had een char gekozen die me echt totaal niet lag (knight). Nu pyromancer, dat bevalt me beter, die rolt ook wat sneller want minder gear. Dat schild zal wel echt nodig zijn denk ik, moet daar ook echt aan wennen.

Ook irritant dat vierkantje healen is, zit nu de hele tijd mijn wapen aan te passen of ik gebruik per ongeluk een firebomb ofzo :')

Maar, nu al kan ik zien hoe mooi die wereld in elkaar steekt zeg, jeetje, level design is echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuff schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:58:
[...]

Ik weet het, maar ik ben pas net begonnen, had een char gekozen die me echt totaal niet lag (knight). Nu pyromancer, dat bevalt me beter, die rolt ook wat sneller want minder gear. Dat schild zal wel echt nodig zijn denk ik, moet daar ook echt aan wennen.

Ook irritant dat vierkantje healen is, zit nu de hele tijd mijn wapen aan te passen of ik gebruik per ongeluk een firebomb ofzo :')

Maar, nu al kan ik zien hoe mooi die wereld in elkaar steekt zeg, jeetje, level design is echt top.
Leveldesign van DS1 is imo het beste van de serie. BB en DS3 delen de 2e plek. Qua wereld en setting steekt voor mij BB boven alle andere uit. Het verhaal en gothic sfeer in die game had ik nog nooit gezien. De setting in DS is al vaker gedaan, niet in die vorm maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua gameplay vind ik BB toch ook wel boven DS3 uitsteken. Ik heb ergens vorige week Abyss Watchers verslagen en sindsdien geen enkele intentie meer gehad de game op te starten. Had echt gehoopt op een vergelijkbare ervaring als BB, maar helaas. Nu staan Uncharted 4 en DOOM om de hoek en ik verwacht DS3 tot die tijd niet meer aan te raken, en daarna wellicht al helemaal niet meer. Ik acht de kans aanwezig dat ik 'm op Marktplaats ga gooien binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is natuurlijk een kwestie van smaak. DS bestond eerder dan BB. Voor BB hebben ze een andere wereld bedacht met een andere insteek. En andere mechanics, die heerlijk werken. DS moet het nog hebben van de klassieke mechanics die er zijn sinds DS1. Ik moet wel zeggen dat ze in DS3 erg goed gepolished zijn en ook erg lekker werken. Maar je hebt inderdaad geen hunter onder je knoppen ;)

DS3 is een beetje een homage aan deel 1 en 2, met nieuwe elementen. Ik vind het een dijk van een game, en ga er zeker nog een keer doorheen. Maar BB blijft ook mijn favoriet, omdat het mijn eerste From game was denk ik. IK ben daarna aan DS1 begonnen en wist dat het een heel andere game is, die natuurlijk ook al wat jaren ouder is.

Ik vind het wel erg gaaf om te zien hoe From is gegroeid van DS1 naar 3, en hoe ze alles wat ze geleerd hebben in een nieuwe gelikte IP als BB hebben gegoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:48:
Qua gameplay vind ik BB toch ook wel boven DS3 uitsteken. Ik heb ergens vorige week Abyss Watchers verslagen en sindsdien geen enkele intentie meer gehad de game op te starten. Had echt gehoopt op een vergelijkbare ervaring als BB, maar helaas. Nu staan Uncharted 4 en DOOM om de hoek en ik verwacht DS3 tot die tijd niet meer aan te raken, en daarna wellicht al helemaal niet meer. Ik acht de kans aanwezig dat ik 'm op Marktplaats ga gooien binnenkort.
Mocht je hem kwijt willen, ik wil deze te zijner tijd graag van je overnemen, ik ben nog wel een tijdje zoet met DS1&2 namelijk. Laat maar weten ;)

Maar wel jammer om te horen dat het je tegenvalt, ik moet zeggen dat ik het met je eens ben over de wereld en setting, die is in BB gewoon fenomenaal, wat in DS wat meer middeleeuws aanvoelt. Ik merk dat al, slechts een paar uurtjes in DS, verwacht niet dat het veel veranderd, de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn pijnpunt zit 'm met name in de besturing, het grafische aspect en hoe het hele systeem werkt en zo vaag mogelijk probeert te zijn. Ik weet dat de FROM games vaag zijn, maar DS vnd ik echt aanzienlijk vager dan BB. Item descriptions waar je helemaal niets mee kunt en items die je ook niet kunt gebruiken waarbij je dus geen flauw idee hebt waar ze voor dienen. Die hele covenant zooi en het summonen waarvan ik nog steeds niet snap hoe het werkt (frankly: het boeit me inmiddels ook niet meer).

De besturing voelt gewoon niet zo direct en snel en ik vind het grafisch erg tegenvallen naarmate ik langer speel.

Ik voel me gewoon niet meer geroepen om weer verder te gaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik deze week weer eens een Bloodborne run ga doen, krijg er weer zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:45:
Mijn pijnpunt zit 'm met name in de besturing, het grafische aspect en hoe het hele systeem werkt en zo vaag mogelijk probeert te zijn. Ik weet dat de FROM games vaag zijn, maar DS vnd ik echt aanzienlijk vager dan BB. Item descriptions waar je helemaal niets mee kunt en items die je ook niet kunt gebruiken waarbij je dus geen flauw idee hebt waar ze voor dienen. Die hele covenant zooi en het summonen waarvan ik nog steeds niet snap hoe het werkt (frankly: het boeit me inmiddels ook niet meer).

De besturing voelt gewoon niet zo direct en snel en ik vind het grafisch erg tegenvallen naarmate ik langer speel.

Ik voel me gewoon niet meer geroepen om weer verder te gaan. :(
Dat grafische boeit mij totaal niet, gameplay is namelijk gewoon erg goed. Ik vind het vooral erg wennen, maar de besturing is gewoon spot on, jammer dat de camera soms in rare posities zit. Deur doorlopen en dan zie je supergroot het hoofd van je character of alleen maar de deur :')

Maar goed, ik snap wél wat je bedoelt, item description is erg vaag. Ik heb er ook even over gedaan tot ik begreep wat het verschil was tussen human/hollow, op zeer pijnlijke manier zelfs :o

Bloodborne is gewoon zó goed, alles wat je daarna speelt voelt gewoon minder aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:51
Ik heb mijn Bloodborne omgeruild voor de GOTY, kan ik mijn huidige save wel gewoon gebruiken? En moet ik deze disc opnieuw installeren?

Edit: Was ik al bang voor, ben nu mijn save kwijt met de GOTY, Kan hem niet lezen... :(

Momenteel zit ik vast bij Bloodstarved beast in zijn 3e fase :( ik denk dat ik wat vaker visceral attack moet hanteren.

Waar kan je het makkelijkst antidotes farmen?

[ Voor 12% gewijzigd door DaYwaLkUr op 06-05-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Scrisissszzz schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:41:
[...]

Denk daar nog maar een keer over na als je zover bent dat het huis in de dream in brand staat ;)
Dat is ondertussen zo ver :P
Wet Nurse in 1 keer neer op lvl 94. Dat viel me weer mee.
spoiler:
Vervolgend save gebackupped en het eerste einde bekeken (Gehrman mocht me afmaken). Save weer teruggezet en daarna...

2 pogingen gewaagd tegen Gehrman.. Maar z'n derde fase werd toch even te lastig.. van het weekend maar weer gaan proberen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Wtf man die shadows, in NG+ is dat echt niet te doen. In NG in 2x neer maar dit is echt bizar. 10+ keer nu en ik heb ze nog niet neer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
rickjehh schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:05:
Wtf man die shadows, in NG+ is dat echt niet te doen. In NG in 2x neer maar dit is echt bizar. 10+ keer nu en ik heb ze nog niet neer :'(
Dude, ik had precies hetzelfde :')

Ging daar in NG+ in met iets van 2,5 miljoen echoes, even dat varkentje wassen. Maar holy crap, dat was inderdaad de grootste verrassing :o Jammer van mijn echoes :X

En Micolash is in NG+ ook een flink stuk sterker met zijn projectielen, maar die is wel gewoon simpel te verslaan als je even weet hoe je ze moet dodgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Fuff schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:32:
[...]

Dude, ik had precies hetzelfde :')

Ging daar in NG+ in met iets van 2,5 miljoen echoes, even dat varkentje wassen. Maar holy crap, dat was inderdaad de grootste verrassing :o Jammer van mijn echoes :X

En Micolash is in NG+ ook een flink stuk sterker met zijn projectielen, maar die is wel gewoon simpel te verslaan als je even weet hoe je ze moet dodgen.
Ja echt bizar hoe moeilijk ik het nu met ze heb terwijl ik ze in NG zo neer had. De truc bij Micolash is trouwens om in z'n gezicht te gaan staan zodat hij die spell niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
rickjehh schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:21:
[...]

Ja echt bizar hoe moeilijk ik het nu met ze heb terwijl ik ze in NG zo neer had. De truc bij Micolash is trouwens om in z'n gezicht te gaan staan zodat hij die spell niet doet.
Ja, hij is heel simpel, dichtbij blijven, links/rechts dodgen en paar klappen geven, zolang je hem raakt doet hij sowieso niets. En als hij de tentakel aanval doet zit je goed, die blijft hij dan wel even doen ;)

Ik vind het wel bizar hoe makkelijk die Wet Nurse is, op eind van de game zit die baas, die heb ik nu 4 keer gedaan en allemaal in de 1e try, heb nog steeds niet echt een idee wat haar aanvallenpakket is.

Maar goed, ik heb BB nu ff op pauze, Dark Souls 1 staat nu voorop, en ga binnenkort aan FO4 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Vanochtend even de DLC in gegaan maar dat is wel andere koek. De vijanden in het begin zijn al behoorlijk pittig! :) en de shadows zijn ook down nu. Vandaag in de tweede poging neer gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickjehh schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:05:
Ik had juist in NG meerdere pogingen nodig. In NG+ vond ik ze echt een eitje. Axe met Arcane buff erop en swingen maar. Je kunt ze ook goed parry'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Gisteren bijna Bloodstarved beast down gekregen :(

In de 3e fase, ga ik eens flink molotovs gooien ;-)

Alleen ik vind geen blood vials meer? de enemies droppen constant Bloodshards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:59:
Gisteren bijna Bloodstarved beast down gekregen :(

In de 3e fase, ga ik eens flink molotovs gooien ;-)

Alleen ik vind geen blood vials meer? de enemies droppen constant Bloodshards?
Blood vials farmen in Central Yarnham, dan links naar beneden de 2 brutes pakken en dan de wolven op de brug, de enkele brute en dan de lamp op The Great Bridge terug naar de Dream. Rinse en repeat. Of Bold hunters mark.

Enkele run geeft je zo 12-14 blood vials volgens mij!

Dan doe je 10 runs en kun je weer even vooruit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga Bloodborne vandaag ook "eindelijk" eens kans geven.

Hoop dat ik me niet teveel ga ergeren aan het dood gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ga er met de instelling in dat doodgaan er nu eenmaal bij hoort. En dat ís ook zo, dus ga je vooral niet ergeren ;)
Elke death komt door een fout aan jouw kant, dus als je doodgaat ga je even nadenken hoe het komt dat je dood bent, om daarna niet weer dezelfde fout te maken.
Het is een hele steile leercurve, maar als je het eerste deel (de bekende straat) eenmaal door bent zou je de mechanics al aardig door moeten hebben. Tip 1: wil niet te snel gaan, neem je tijd.
Ik ben in mijn ng 178 keer doodgegaan, waar ik slechts een keer of 2-3 gefrustreerd van werd en dat had te maken met de camera angle.
Zoals Peter Jan rens ooit zong: "Geef noooooit op" :P

Afbeeldingslocatie: https://pp.vk.me/c622431/v622431819/4501d/jyp8mr71xwk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je je deaths geteld kiwi? ;)

Maar inderdaad. Het is niet erg om dood te gaan in Bloodborne. En stel je gaat dood aan het einde van die straat, ben je niet verplicht om weer alle vijanden af te maken. Al kun je zo natuurlijk wel meer oefenen en echoes verzamelen. Maar je kunt er ook gewoon voorbij rennen :)

Ik zou zeggen stap voor stap lekker erin duiken en ik zou voor de eerste run niet de cane als start wapen kiezen. Die is wel redelijk specifiek. De Saw Cleaver is een lekker wapen om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Scrisissszzz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:00:
Heb je je deaths geteld kiwi? ;)

Maar inderdaad. Het is niet erg om dood te gaan in Bloodborne. En stel je gaat dood aan het einde van die straat, ben je niet verplicht om weer alle vijanden af te maken. Al kun je zo natuurlijk wel meer oefenen en echoes verzamelen. Maar je kunt er ook gewoon voorbij rennen :)

Ik zou zeggen stap voor stap lekker erin duiken en ik zou voor de eerste run niet de cane als start wapen kiezen. Die is wel redelijk specifiek. De Saw Cleaver is een lekker wapen om mee te beginnen.
Oh ik zou altijd voor de Hunters Axe gaan, heb ik het best lang mee gedaan tot ik het omruilde voor Ludwig's Holy Blade :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:35
Ik zou iig afraden om de Saw Cleaver te nemen aangezien er in het begingebied een Saw Spear te vinden is die ongeveer hetzelfde is maar dan 1000x beter.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ja, ik had er een papiertje naast liggen ;)
Jammer dat de game geen stats bijhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was anders blij met de cleaver in het begin. Serrated bonus, wat sneller dan de axe. Ik heb de Saw Spear mijn eerste run niet eens gevonden ;) Die heeft inderdaad een betere move set.

De axe vond ik later ook erg fijn. Gebruikt bij mijn 2e character die ik vol op strength heb gegooid. maar om de game te leren kennen vond ik de cleaver net wat fijner door de attack speed. In de dream kun je volgens mij voor 1000 echoes de axe ook gewoon kopen.
dvdkiwi schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:34:
[...]

Ja, ik had er een papiertje naast liggen ;)
Jammer dat de game geen stats bijhoudt.
Dat heb ik ook altijd jammer gevonden idd.

[ Voor 22% gewijzigd door Scrisissszzz op 10-05-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Scrisissszzz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:34:
Ik was anders blij met de cleaver in het begin. Serrated bonus, wat sneller dan de axe. Ik heb de Saw Spear mijn eerste run niet eens gevonden ;) Die heeft inderdaad een betere move set.

De axe vond ik later ook erg fijn. Gebruikt bij mijn 2e character die ik vol op strength heb gegooid. maar om de game te leren kennen vond ik de cleaver net wat fijner door de attack speed. In de dream kun je volgens mij voor 1000 echoes de axe ook gewoon kopen.

[...]

Dat heb ik ook altijd jammer gevonden idd.
Ik ook, maar aan de andere kant, ik zou wel een beetje bang zijn voor die stats :')

Ga met een nieuwe char eens die spear gebruiken, die heb ik amper gebruikt namelijk. Heb heel erg lang alles met de cane/axe combi gedaan. Super fijne combi imo :)

Maar Ludwig boven alles :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Blood starved beast is eraan oOo

Ik vind de cleaver juist fijner dan de sawspear! Maja die zit ook op +3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha dit ga jij niks vinden Jan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:08:
Haha dit ga jij niks vinden Jan. :p
:+ .
Ik ben net alleen al 2.5 uur bezig geweest met een karakter maken(koste nogal moeite om een vrouwtje te maken die er niet eng uit zag :P ).

Maar ik ga het proberen :)

Nu een uurtje bezig ongeveer en nog niet doodgegaan, alleen nog wel lastig zonder wapens :P

Edit.
10 Seconden na het senden van dit bericht voor het eerst doodgegaan :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:18:
[...]

:+ .
Ik ben net alleen al 2.5 uur bezig geweest met een karakter maken(koste nogal moeite om een vrouwtje te maken die er niet eng uit zag :P ).

Maar ik ga het proberen :)

Nu een uurtje bezig ongeveer en nog niet doodgegaan, alleen nog wel lastig zonder wapens :P

Edit.
10 Seconden na het senden van dit bericht voor het eerst doodgegaan :(
Krijg je in ieder geval een wapen ;)

Wat mij op de vraag bracht, hoe ver zou je kunnen komen in het spel zonder de hunters dream ooit in te gaan.

Alle bosses vermoorden met alleen karate kicks :D

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afvalzak schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Wat mij op de vraag bracht, hoe ver zou je kunnen komen in het spel zonder de hunters dream ooit in te gaan.

LobosJR op Youtube. Alle bosses met bare hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afvalzak schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Dat beest wat in die hospital tegenkwam gewoon letterlijk doodgeslagen.
Klap klap, dogde, klap klap dodge....

En de eerste paar vijanden ook, maar het eerste groepje vijanden werd iets teveel met de blote handjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Hahaha dan heb je meer talent dan mij hoor :D Ik was binnen een uur al 10 keer dood ;)
bram1984 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:27:
[...]

LobosJR op Youtube. Alle bosses met bare hands.
Ik onderschat mijn medemens, straks eens kijken :)

[ Voor 56% gewijzigd door Afvalzak op 11-05-2016 15:30 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afvalzak schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:28:
Hahaha dan heb je meer talent dan mij hoor :D Ik was binnen een uur al 10 keer dood ;)

[...]

Ik onderschat mijn medemens, straks eens kijken :)
Zijn Laurence gevecht duurt bijna 50 minuten, dus veel plezier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:27:
[...]

En de eerste paar vijanden ook, maar het eerste groepje vijanden werd iets teveel met de blote handjes :P
Als je dat al lukt de eerste keer dat je Bloodborne speelt, is al meer dan de meeste ;)

Dus dan komt het met wapens wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:27:
[...]

Dat heb ik ook geprobeerd de eerste keer, maar ik had er echt het geduld niet voor, dat duurde me echt lang. Ben toen doorgelopen en toen kreeg ik de deur niet open (wist niet welk knopje :')) en toen sprong dat beest op me, geniaal. Daarna ging het wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrisissszzz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:11:
[...]

Als je dat al lukt de eerste keer dat je Bloodborne speelt, is al meer dan de meeste ;)

Dus dan komt het met wapens wel goed :)
Eerste uurtjes gingen wel redelijk makkelijk ja,

Alleen raakte een beetje gefrustreerd toen ik een uur aan het rondlopen was, met geen idee waar ik nou naar toe moet :P

Enige keren dat ik dood ging was omdat ik weg probeerde te rollen, maar door de lock-on target naar de enemy rolde.....

Besturing moet ik nog eventjes aan wennen..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:22:
[...]

Eerste uurtjes gingen wel redelijk makkelijk ja,

Alleen raakte een beetje gefrustreerd toen ik een uur aan het rondlopen was, met geen idee waar ik nou naar toe moet :P

Enige keren dat ik dood ging was omdat ik weg probeerde te rollen, maar door de lock-on target naar de enemy rolde.....

Besturing moet ik nog eventjes aan wennen..
Je kan ook wegrollen naar links en rechts mét lock-on toch? Maar dan gaat het je goed af dus, al veel deuren open en shortcuts gevonden?

Vind je het leuk eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuff schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:33:
[...]

Je kan ook wegrollen naar links en rechts mét lock-on toch? Maar dan gaat het je goed af dus, al veel deuren open en shortcuts gevonden?

Vind je het leuk eigenlijk?
Ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind...

Ik merk dat ik wel een beetje moeite heb om in een flow te komen..
Normaal gesproken als ik een game speel, dan speel ik hem echt uren en dagen na elkaar.

Maar hierbij heb ik die drang nog niet echt.

Moeilijkheid vind ik in principe wel meevallen, vind het een beetje op lijn met The Witcher op de hoogste moeilijkheid...

Ik geef het nog wel een paar avonden de kans, maar durf er verder nog niet veel over te zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Na de tweede baas, dan komt het spel pas goed los imo.
Central Yharnam is een beetje een trainingground ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
dvdkiwi schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:55:
Na de tweede baas, dan komt het spel pas goed los imo.
Central Yharnam is een beetje een trainingground ;)
Eens. Ik moest er ook echt inkomen maar toen ik FG neer had begon de game voor mij pas echt. Toen begon ik pas in te zien hoe geniaal alles in elkaar zit, van het level design tot de gameplay. Inmiddels zit ik in NG+, heb ik meer dan 75 uur in de game zitten en ben ik aan het proberen om de platinum trophy te veroveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Central Yarnham heeft toch wel zeker een speciaal plekje in mijn hart :P

Wat een heerlijke sfeer. Ik zou graag nog een keer Bloodborne "voor de eerste keer" doorlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
rickjehh schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:18:
[...]

Eens. Ik moest er ook echt inkomen maar toen ik FG neer had begon de game voor mij pas echt. Toen begon ik pas in te zien hoe geniaal alles in elkaar zit, van het level design tot de gameplay. Inmiddels zit ik in NG+, heb ik meer dan 75 uur in de game zitten en ben ik aan het proberen om de platinum trophy te veroveren :)
Ik had dit juist in central yarnham :)
Scrisissszzz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:06:
Central Yarnham heeft toch wel zeker een speciaal plekje in mijn hart :P

Wat een heerlijke sfeer. Ik zou graag nog een keer Bloodborne "voor de eerste keer" doorlopen...
Juist, die eerste keer (keren :')) doorlopen was echt fantastisch, daar kwam ik erachter hoe geniaal dit in elkaar stak, ik zat elke keer met mijn mond open. Dát is voor mij misschien wel mijn tofste game ervaring ooit, damn!

spoiler:
De eerste shortcut had ik per ongeluk gevonden omdat ik per ongeluk rolde. Ik kwam toen bij die honden in de kooi uit, de kerk in gelopen en daar alles uitgemoord. Dit vond ik echt ontzettend spannend, adrenaline gierde door mijn lijf. Daarna die Brutes nog geprobeerd te pakken, maar toen dacht ik, ik ga toch even terug en daar omhoog. Hek open, wuuuut, nu ben ik weer bij het begin :o. Ik dacht, o man, hoe ga ik dit dan toch doen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Zet nog even een haak achter je spoiler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
dvdkiwi schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:21:
[...]

Zet nog even een haak achter je spoiler ;)
Whoops :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Na de Bloodstarved Beast ben ik een beetje de weg kwijt.

Het is niet meer erg logisch waar ik naar toe moet?

Als het goed is opzoek naar vicar amelia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

DaYwaLkUr schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:40:

Jup Vicar Amelia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Thnx

Af en toe mis ik nog e.e.a. zo kwam ik er gisteren achtef dat er 2 bloodgems in het wapen konden :D

Ook de verhaallijn is mij niet helemaal duidelijk. Ook zag ik dat er meerdere shrines waren :? ieders keer loop ik wel ergens nieuws tegenaan :D

P.s. miss beetje offtopic maar DS3 trekt me nieg echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:40:

Je kan ook naar Hemwick Charnel Lane en is de upper cathedral ward niet toegankelijk na de BSB?

Maar Vicar is wel een logisch vervolg, veel mensen doen die voordat ze naar BSB gaan dacht ik.

@Bram, ik ben inmiddels dus bij Laurence, en o mijn god. Wat in godsnaam is deze shit, wat een gevecht man, sowieso een van de meest epische :o Ik ben na 2 x proberen gestopt, moest weg. Maar dit belooft wat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 10:53
Weet iemand een site (behalve dit forum) waar met wachtwoorden uitwisselt om goed in bloodborne samen te spelen? Ik ben nu bezig met de Chalice Dungeons, maar die gaat niet altijd lekker soepel en zijn nogal saai. Maar hulp inroepen werkt bijna nooit, ook al staat netwerkscan optie op 'wereld'.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
God wat zijn die Chalice Dungeons saai. Dat farmen voor de juiste materials haalt echt veel spelplezier weg, zonde. Ben net even begonnen met Dark Souls 3 maar het begin pakt me nog niet echt. Wel even doorzetten want met BB had ik hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Je hebt de game zelf (storymode) al uit?
Mijn tip aan iedereen die de chalice dungeons nog moet doen: doe ze zodra je de chalices krijgt, dus de eerste dungeon (Pthumeru) doe je nadat je BSB verslagen hebt; in die dungeon krijg je alweer een volgende chalice die je kunt doen.
Je kunt ze het best een beetje verspreid door de story mode doen, het haalt wat van het saaie weg ;)
Met wat geluk pak je ook nog wat leuke gems mee die je in de rest van je story kunt gebruiken.

Het farmen heb ik absoluut niet ervaren; ik heb alle 10 dungeons op volgorde gedaan en helemaal uitgeplozen. Ik heb nergens moeten farmen voor materials. In de game zelf zijn ook al wat materials te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
dvdkiwi schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:37:
Je hebt de game zelf (storymode) al uit?
Mijn tip aan iedereen die de chalice dungeons nog moet doen: doe ze zodra je de chalices krijgt, dus de eerste dungeon (Pthumeru) doe je nadat je BSB verslagen hebt; in die dungeon krijg je alweer een volgende chalice die je kunt doen.
Je kunt ze het best een beetje verspreid door de story mode doen, het haalt wat van het saaie weg ;)
Met wat geluk pak je ook nog wat leuke gems mee die je in de rest van je story kunt gebruiken.

Het farmen heb ik absoluut niet ervaren; ik heb alle 10 dungeons op volgorde gedaan en helemaal uitgeplozen. Ik heb nergens moeten farmen voor materials. In de game zelf zijn ook al wat materials te vinden.
Ik zit in NG+ en had alleen de eerste Chalice deels gedaan. Maar ik moest toch echt farmen voor Ritual Blood 4 om verder te komen. Helaas is er een trophy mee te verdienen dus moet ik er wel doorheen. Anders had ik ze compleet links laten liggen. Ze zien er allemaal hetzelfde uit en de kamers lijken ontzettend op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Laatst online: 07-10 10:53
rickjehh schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:06:
[...]

Ik zit in NG+ en had alleen de eerste Chalice deels gedaan. Maar ik moest toch echt farmen voor Ritual Blood 4 om verder te komen. Helaas is er een trophy mee te verdienen dus moet ik er wel doorheen. Anders had ik ze compleet links laten liggen. Ze zien er allemaal hetzelfde uit en de kamers lijken ontzettend op elkaar.
Ik pak ze toch maar wel mee. Die Chalice Dungeons bevatten toch wel een aantal extra 'bazen'. Dus wel leuk om die ook een keer tegen te komen.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Ben nu een stuk de DLC in gegaan. Erg gaaf tot nu toe. Bevalt me erg goed met de nieuwe vijanden en wapens. Toch knap gedaan :) zag op de fextralife wiki dat het advies level voor de DLC op NG+ rond de 175 ligt. Ben nu 130 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Level 175? Sorry maar dat is echt de grootste onzin, typisch fextralife.

Of je nou in NG+ of NG+7 zit, het heeft geen zin om een level aan de game of DLC te verbinden aangezien het niveau van je vitality en het upgrade level en gems in je wapen veel meer invloed hebben op de kracht van je character dan overige levels. Doe het gewoon wanneer je het idee hebt dat je character sterk genoeg is.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Voxalizer schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:26:
Level 175? Sorry maar dat is echt de grootste onzin, typisch fextralife.

Of je nou in NG+ of NG+7 zit, het heeft geen zin om een level aan de game of DLC te verbinden aangezien het niveau van je vitality en het upgrade level en gems in je wapen veel meer invloed hebben op de kracht van je character dan overige levels. Doe het gewoon wanneer je het idee hebt dat je character sterk genoeg is.
Mwah, grootste onzin zou ik niet zeggen. Ik ging rond level 100 voor het eerst de DLC in op NG+ en ik deed toch wat te weinig damage om echt progress te maken. Nu met meer vitality en strength gaat het me iets makkelijker af. Wat zij zeggen is wel aan de hoge kant (niet vanaf 175 zie ik maar tussen de 150 en 175) maar pittig is het wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door rickjehh op 16-05-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
rickjehh schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:50:
[...]

Mwah, grootste onzin zou ik niet zeggen. Ik ging rond level 100 voor het eerst de DLC in op NG+ en ik deed toch wat te weinig damage om echt progress te maken. Nu met meer vitality en strength gaat het me iets makkelijker af. Wat zij zeggen is wel aan de hoge kant (niet vanaf 175 zie ik maar tussen de 150 en 175) maar pittig is het wel :)
Kijk maar eens hoe weinig attack power je extra hebt gekregen door dat beetje strength en kom dan maar eens beweren dat het niet gewoon tussen de oren zit! :)
Het zal vooral de vitality zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Voxalizer schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:48:
[...]

Kijk maar eens hoe weinig attack power je extra hebt gekregen door dat beetje strength en kom dan maar eens beweren dat het niet gewoon tussen de oren zit! :)
Het zal vooral de vitality zijn.
Dat zou ook zomaar kunnen, ik kan meer hits hebben dat speelt vast mee. In ieder geval is de sfeer in de DLC echt fantastisch vind ik. :)

Edit: Ludwig, wtf man! Die doet echt zoveel damage met een enkele hit. Nu keer of 10 geprobeerd maar ik kom nog niet voorbij z'n eerste fase. :'(

[ Voor 14% gewijzigd door rickjehh op 16-05-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:06

Rick-Jan

always connected

Na Vicar Amelia verslagen te hebben niet echt veel zin gehad om door te gaan en dark souls 3 gehaald, wat een verschil! Meer wapens, landschappen en vijanden! Ook is het erg chill dat je bij elke keer bonfire je potions bijgevuld worden.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Rick-Jan schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:54:
Na Vicar Amelia verslagen te hebben niet echt veel zin gehad om door te gaan en dark souls 3 gehaald, wat een verschil! Meer wapens, landschappen en vijanden! Ook is het erg chill dat je bij elke keer bonfire je potions bijgevuld worden.
Grappig, ik vind juist het wat beperktere aantal wapens + attires een pluspunt van Bloodborne ten opzichte van die grote hoeveelheid in DS3. Hierdoor spreken de wapens mij ook veel meer aan, in tegenstelling tot de zoveelste axe of sword bij DS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 21:45
rickjehh schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:55:
[...]

Dat zou ook zomaar kunnen, ik kan meer hits hebben dat speelt vast mee. In ieder geval is de sfeer in de DLC echt fantastisch vind ik. :)

Edit: Ludwig, wtf man! Die doet echt zoveel damage met een enkele hit. Nu keer of 10 geprobeerd maar ik kom nog niet voorbij z'n eerste fase. :'(
Ach 10 is nog niks. Ik heb over Ludwig wel een week of 3 gedaan... Niet aan 1 stuk door hoor :*)
Dat krijg je als je alles persé alleen wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Spud82 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:04:
[...]

Ach 10 is nog niks. Ik heb over Ludwig wel een week of 3 gedaan... Niet aan 1 stuk door hoor :*)
Dat krijg je als je alles persé alleen wilt doen.
Inderdaad, ik denk dat ik wel 50x over Gehrman heb gedaan en wel vaker over de Loran Darkbeast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Fuff schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:23:
[...]

Inderdaad, ik denk dat ik wel 50x over Gehrman heb gedaan en wel vaker over de Loran Darkbeast
Toch grappig dat iedereen het lastig heeft met een andere baas :) Gehrman had ik in 3 keer neer maar met Abhorrent Beast heb ik het ook zo verschrikkelijk lastig. Dat is echt een bitch :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
rickjehh schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:40:
[...]

Toch grappig dat iedereen het lastig heeft met een andere baas :) Gehrman had ik in 3 keer neer maar met Abhorrent Beast heb ik het ook zo verschrikkelijk lastig. Dat is echt een bitch :|
Heb ik zeker in begin moeite mee gehad, maar ik had hem op een gegeven moment door en dan is het echt heel goed te doen! Soms heb ik dat moment niet en dan doorzie ik de bazen echt slecht, maar soms gaat het echt heel gemakkelijk. Ach, ik ben inmiddels NG+4 ofzo en die DLC vind ik nog steeds pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickjehh schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:12:
[...]

Grappig, ik vind juist het wat beperktere aantal wapens + attires een pluspunt van Bloodborne ten opzichte van die grote hoeveelheid in DS3. Hierdoor spreken de wapens mij ook veel meer aan, in tegenstelling tot de zoveelste axe of sword bij DS3 :)
Ik deel die mening wel. Mede door de transform mode zijn de wapens echt uniek in BB. Vind ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rick-Jan schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:54:
Kwaliteit boven kwantiteit. Ik vind de wapens in Bloodborne echt 10x vetter dan al die eenheidsworst in DS. Het transformen is gewoon wreed.

En de vijanden vind ik persoonlijk ook vele malen vetter.

Enige nadeel is het niet kunnen reizen tussen lampen en het moeten farmen van Blood Vials. Maar als geheel vind ik Bloodborne mooier, sfeervoller, een beter leveldesign hebben en vooral lekkerder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:48:
[...]

Kwaliteit boven kwantiteit. Ik vind de wapens in Bloodborne echt 10x vetter dan al die eenheidsworst in DS. Het transformen is gewoon wreed.

Enige nadeel is het niet kunnen reizen tussen lampen en het moeten farmen van Blood Vials. Maar als geheel vind ik Bloodborne mooier, sfeervoller, een beter leveldesign hebben en vooral lekkerder spelen.
Het reizen tussen gebieden was wel handig geweest ja, nu heb je steeds de dream als tussenstop.

Maar ik heb nog nooit echt vials hoeven farmen hoor. Heel af en toe gewoon ipv te levelen alle echoes uitgeven aan vials/bullets. Nooit te kort gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Scrisissszzz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:30:
[...]

Het reizen tussen gebieden was wel handig geweest ja, nu heb je steeds de dream als tussenstop.

Maar ik heb nog nooit echt vials hoeven farmen hoor. Heel af en toe gewoon ipv te levelen alle echoes uitgeven aan vials/bullets. Nooit te kort gehad :)
Dat doe ik ook als mijn voorraad Vials begint leeg te stromen. Gewoon even een flink aantal blood echoes investeren en je kunt weer voorruit :) gister ook eindelijk wat progress gemaakt met DS3 maar Bloodborne heeft tot nu toe wel een voorsprong. De eerste twee bossfights in DS3 waren iig niet zo heel erg lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
Yes! Vandaag Ludwig down gekregen. Nog een poging of 10 nodig gehad (wel met hulp van Henriett) maar hij is eindelijk verleden tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickjehh schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:10:
Yes! Vandaag Ludwig down gekregen. Nog een poging of 10 nodig gehad (wel met hulp van Henriett) maar hij is eindelijk verleden tijd :)
Nice, Ludwig is een heel lastige baas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Grappig om te lezen dat jullie ook BB vetter vinden dan DS3. Ik vermaak me prima met DS3 en vind het een fantastische game maar BB heeft toch die extra X-factor. Echt briljant :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Na Dark Souls 3 met veel plezier uitgespeeld te hebben nu weer terug naar Bloodborne. De setting pakt je meteen weer, prachtig! Net Rom the Vacuous spider verslagen. Blijf het jammer vinden van de beschikbare wapens en armour maar de vijanden en Bosses maken wel een hoop goed.
bram1984 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:48:
[...]

Na dus weer even gespeeld te hebben dus eens met de rest van de punten die je noemt. Ook vervelend zijn de laadtijden t.o.v. PC. Ligt natuurlijk ook aan de PS4 maar die laadschermen duren erg lang als je van DS3 af komt.

[ Voor 59% gewijzigd door Rick-Jan op 31-05-2016 21:24 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

Het is toch juist mooi dat de ene meer heeft met BB en de ander meer met DS? :P Ik vind het briljant dat de souls setting zich er voor leent verschillende games te maken die totaal anders voelen. Persoonlijk heb ik met veel plezier de platinum gehaald, maar BB is voor mij een afgesloten hoofdstuk, waar ik van DS maar geen genoeg krijg.
bram1984
Dit is imo ook een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar ik vind dus juist het omgekeerde; de wapenkeuze in DS games staat je veel meer toe op je eigen manier te spelen dan de min of meer voorgeschreven combat in BB. In DS games maak ik ook altijd een gast met een enorme armory aan verschillende wapens waar ik de moveset door en door van ken en gebruik. Als een wapen dan 1 move anders heeft dan een ogenschijnlijk identiek wapen is dat al significant. Ik mis dan ook enorm m'n Loyce Greatsword in DS3 :P

Maar qua verhaal wint BB het natuurlijk hands down, damn.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clay schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:21:
Het is toch juist mooi dat de ene meer heeft met BB en de ander meer met DS? :P Ik vind het briljant dat de souls setting zich er voor leent verschillende games te maken die totaal anders voelen. Persoonlijk heb ik met veel plezier de platinum gehaald, maar BB is voor mij een afgesloten hoofdstuk, waar ik van DS maar geen genoeg krijg.

[...]

Dit is imo ook een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar ik vind dus juist het omgekeerde; de wapenkeuze in DS games staat je veel meer toe op je eigen manier te spelen dan de min of meer voorgeschreven combat in BB. In DS games maak ik ook altijd een gast met een enorme armory aan verschillende wapens waar ik de moveset door en door van ken en gebruik. Als een wapen dan 1 move anders heeft dan een ogenschijnlijk identiek wapen is dat al significant. Ik mis dan ook enorm m'n Loyce Greatsword in DS3 :P

Maar qua verhaal wint BB het natuurlijk hands down, damn.
Inderdaad mooi en inderdaad persoonlijke voorkeur. Ik heb DS3 inmiddels verkocht omdat ik steeds minder behoefte voelde terug te keren (gespeeld tot die hal met die reuzen). Het voelde op een gegeven moment vermoeiend aan al die verschillende items met zo vaag mogelijke beschrijvingen. Ik had ook echt geen zin meer om alles maar te gaan Googlen. De wereld vind ik niet interessant genoeg en het leveldesign ook niet. Verder voelde het zowel grafisch als gameplay wise als een stap terug t.o.v. Bloodborne. Bloodborne ga ik zeker weer opstarten als het komkommertijd is. Zit inmiddels in NG+++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ik vind BB over het algemeen wat beter dan DS3 maar ik vind de PVP in DS3 echt zo vreselijk goed dat mijn voorkeur als ik ze naast elkaar in mijn PS4 menu zie staan toch altijd naar DS3 gaat. BB mist goede PVP en DS3 mist imo goede bossfights die BB dan wel weer heeft. Beter hadden ze er 1 game van gemaakt :P.

Toch zou ik niet zover gaan om te zeggen dat de wapens in BB beter zijn dan in DS3. Integendeel. DS3 is zo erg veelzijdiger qua wapens en mogelijkheden met die wapens. BB heeft wat originelere wapens qua looks, maar in feite zijn het maar simpele dingen met beperkte movesets. Ook wint DS3 het ook echt qua builds. Je kunt in BB wel een x aantal builds maken maar die hebben in feite allemaal dezelfde gameplay.

Maar goed, als je slechts tot de Cathedral of the Deep bent gekomen in DS3 en geen boss soul wapens hebt gezien dan kun je daar ook niet echt over oordelen lijkt me. Sowieso heb je dan misschien 15-20% van de content gezien. Maarja, als het je niet pakt dan pakt het je niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik houd denk ik van die simpliciteit en PvP doe ik eigenlijk niet. De wapens vind ik gewoon vetter en de setting daaraan gekoppeld ook. Kan natuurlijk dat het gebrek aan tijd daar ook een factor in mee speelt met 2 kleine kiddo's thuis.

Ik weet niet eens wat een boss soul wapen is. :P

Maar als ik me na een uur of 15 niet meer geroepen voel om terug te keren, dan is het voor mij wel klaar en vind ik dat ik er genoeg tijd in heb gestoken. Ik vind dat ik het nog lang volgehouden heb, wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap heel goed wat Vox zegt. De PVP en DS3 is lekker smooth. Zeker op gebied van gesummoned worden en dergelijke. De fight clubs zijn erg grappig. Mij lag het ook echt niet maar voor de tropies moest ik er toch aan geloven. Viel me zeker niet tegen.

Op gebied van story en single player speel ik ook liever BB. De setting spreekt me gewoon veel meer aan. De sfeer is lekker creepy. Bij DS3 heb ik dat bijna nergens. Ik loop gewoon rond in een middeleeuwse setting.

Qua builds en dergelijke wint DS3 het dan weer. Het is zo wezenlijk anders spelen tussen strength, dex, pyro en sorcery builds. Dat maakt het wel erg divers. Ja de wapens hebben geen transform mode maar de weapon skills zijn ook erg tof.

Beide games hebben hun charme vind ik. Het is imo beetje jammer dat DS3 pas vanaf Irithyl goed los komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:17:
Ik houd denk ik van die simpliciteit en PvP doe ik eigenlijk niet. De wapens vind ik gewoon vetter en de setting daaraan gekoppeld ook. Kan natuurlijk dat het gebrek aan tijd daar ook een factor in mee speelt met 2 kleine kiddo's thuis.

Ik weet niet eens wat een boss soul wapen is. :P

Maar als ik me na een uur of 15 niet meer geroepen voel om terug te keren, dan is het voor mij wel klaar en vind ik dat ik er genoeg tijd in heb gestoken. Ik vind dat ik het nog lang volgehouden heb, wat dat betreft.
Mag ik je een klein tipje geven om toch nog heel even verder te spelen? Juist vanaf het begin van Cathedral of the Deep begon ik DS3 steeds vetter te vinden. De gebieden daarvoor waren voor mij erg generiek en weinig memorabel maar juist daarna begon het echt te leven. En er zit qua omgeving ook nog een stukje bloodborne fan service in (Irithyl). De sfeer wordt nergens hetzelfde als BB maar er is zeker nog veel vets om te zien.

Ik had btw bij BB nog nooit echt PVP gedaan op een paar invasies na maar in DS3 is dat inderdaad een hoop lol. Ik heb het overigens nooit gemist bij BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gaat 'm niet worden, want de game is maandag op de post gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ach, misschien gaat het ooit nog kriebelen en kom je nog eens terug naar DS3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Vandaag Bloodborne en DLC uitgespeeld, met The Old Hunters kwamen er veel leuke wapens bij, maakt het voor mij helemaal goed. Hoewel vaak frustrerend, na doorzetten is het gevoel heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Vanavond Orphan of Kos down gekregen maar ik heb Laurence even gelaten voor wat hij is. Wat een verschrikking is dat, nog erger dan Ludwig wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha_NL
  • Laatst online: 22:21
Weet iemand hoe het kan dat de beckoning Bell niet meer te activeren is? Ik heb van de week een sessie kunnen spelen met een kameraad maar sindsdien kunnen we hem beide niet meer gebruiken..? We zijn door het gebied heen gegaan waar vicar amilia zat, deze verslagen en sindsdien is de Bell greyed out. Daarvoor heb ik hem nog prima kunnen gebruiken in de DLC maar zelfs daar werkt deze niet meer. Wie heeft er een idee?
Pagina: 1 ... 39 ... 66 Laatste